BlackMage schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:38:
Ik heb voor 20 euro skins gekocht dit keer. Bij halloween ook.
Dat doe ik deels omdat ik dan wat meer kans heb op de leuke goodies, maar ook inderdaad om Blizzard aan te moedigen om nieuw spul te blijven maken en geen giftig businessmodel te introduceren.
Ik hanteer de bekende "1 euro per uur gameplay" (als in, als ik 50 uur plezier heb voor iets wat mij 50 euro kostte, dan ben ik dik tevreden). Zelfs met mijn (voor mijn doen, ooit 1x een dlc pack van 8 euro gekocht) ongekend hoge uitgaven aan de lootboxes heb ik meer dan 3x zoveel uren erin zitten als euro's uitgegeven dus hoef het niet echt te verantwoorden aan mezelf

Ik ben iemand die veel geld uit kan geven aan kleine dingen, maar altijd in mijn hoofd een rekensom maak of ik het kan maken, soms denk ik ook. WAAROM !!! dat geld kan je ook anders uitgeven. maar dan toch doe ik het nog.
Zo heb ik ook Nintendo Amiibo verzameling (bij elkaar 800 euro waard en in 1,5 jaar gespaard)
Kocht ik pokemonkaarten voor de fun en koop games waar ik eigenlijk geen tijd voor heb.
Tijdens de release heb ik 50 boxes gekocht.
in juni had ik mijn verjaardag en heb ik denk ik 75 lootboxes gekocht (Ik speelde alleen maar Overwatch en had geen tijd voor andere games) voornamelijk door giftcards van vrienden en familie
Tijdens de summer games ook 50 boxes gekocht
Halloween was ik na 25 boxes al klaar (ik heb alleen junkrat gemist)
Christmas heb ik nu ook weer 50 boxes gekocht.
Tussendoor heb ik ook wel eens 11 boxes gekocht, puur omdat ik een item wilde hebben die ik nog niet had op dat moment.
Dus een 1 euro per uur is mij nog niet gelukt in overwatch

ik denk dat ik er 150 uur in heb zitten en ongeveer 250/300 euro in heb gestopt (inclusief game)
Meeste geld heb ik uitgegeven in Team Fortress 2, maar ik heb ook veel terug gekregen zoals steam games.
Ik heb een keer al mijn transacties onder elkaar gezet en kwam rond de 1000 euro in 2 jaar tijd

Nu moet ik wel zeggen dat ik er 4500 uur in heb zitten, dus ruim onder de 1 euro per uur zit en ik nu items heb die een marktwaarde van 80 euro per stuk hebben. Heel mijn backpack is bijna 1500 euro waard, dus nog eens winst gemaakt ook (in theorie)