Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:48:
[...]
Jawel, want met jouw logica heeft jouw team altijd 1 goede speler en 5 spelers van willekeurige kwaliteit. De tegenstander heeft 6 spelers van willekeurige kwaliteit. Statistisch gezien zou je dan vaker moeten winnen.
Waar zeg ik dat dan? Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, ik zeg niet dat de fout niet bij jezelf kan liggen. Maar,
áls je weet dat je het goed doet als bv. Lucio, IMO het makkelijkste voorbeeld omdat je daar, wanneer je een bepaald percentage van de totale DMG hebt geheald, wel kunt stellen dat je het naar behoren hebt gedaan, dan kun je de oorzaak prima bij de rest van het team leggen; dat is de strekking van mijn verhaal. Je hebt zelf geen oneindige invloed op hoe veel je wint/verliest.
Als je écht ontzettend onder je eigen SR speelt zal de kans dat je wint erg hoog liggen, wanneer je dichtbij je eigen SR zit zal het steeds lager worden, en natuurlijk heb je er toch zelf invloed op; je bent zelf immers een van de zes. Toch wordt het moeilijker, omdat je eigen niveau steeds dichterbij het gemiddelde van het andere team komt te liggen. Als je team dan niet meekomt maar jij wel, dan is het op een gegeven moment vrijwel onmogelijk om het team alsnog te carryen.
Het is echter frustrerend om te zien dat wanneer jij en andere teamgenoten je best doen, en de tegenstander wel aan zouden kunnen mits de rest van het team dat ook doen, je verliest door idiote acties van een minderheid. Leaven, solo op een team vijanden afgaan, niet met een hero om kunnen gaan. In zo'n geval is het domweg niet de fout van jezelf dat je verliest, en is het belachelijk zuur (overigens, als ik verlies na een close call en denk dat ons team alles heeft gegeven vind ik dat ook totaal niet erg). Dat is het punt dat ik probeer te maken, maar dat lijkt hier en daar niet door te dringen; wanneer je
weet dat jij het goed doet maar iemand uit je team de boel verpest, dan is het volstrekt nutteloos om de oorzaak bij jezelf te zoeken, omdat de oorzaak daar simpelweg niet ligt.
Overigens vind ik winnen omdat een vijand het spel verlaat of omdat het vijandige team duidelijk niet in orde is ook niet heel erg leuk. Yup, gratis SR, maar je weet dat het eigenlijk onterecht is.
[
Voor 10% gewijzigd door
Thomas op 04-12-2016 22:28
]