MonkeySleeve schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:10:
[...]

Alleen beetje lame dat Roadhog in _elke_ game voorkomt.

Tbh zou 2 healthpacks op de map niet misstaan denk ik.
oneens. heb genoeg games gehad zonder roadhog

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:37

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ricmaniac schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:12:
[...]

oneens. heb genoeg games gehad zonder roadhog
Het is dat er geen match history is :P

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
RadioKies schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:55:
Zijn er hier ook spelers die HotS doen deze week voor die skin?
Ik in ieder geval wel (de Nederlander in mij kan dat niet negeren):

***members only***
Ik heb je toegevoegd (Thormodo#2155). Je kunt ook het ASUSROG channel joinen en dan gewoon met wat randoms spelen. Tegen AI kost het ongeveer 5 minuten in-game tijd per potje :P.

[ Voor 45% gewijzigd door Thormodo op 17-11-2016 17:49 ]

heb er nu 5 opzitten. ben denk ik half uur bezig totaal. gaat lekker snel :) voor anderhalf uur van me leven toch zometeen een ziek mooie genji skin op de kop getikt haha.

edit:
Heb de skin :) nu alleen nog golden weapon :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 18-11-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:03
Gisteren voor het eerst even echt wat tijd in sombra gestoken. Eigenlijk speelt ze toch wel erg fijn en kan je er toch best een hoop kills mee maken. Het enige wat ik op een geveven moment aan het doen was was je teleport ding neergooien, onzichtbaar worden en naar achter rennen, healthpacks hacken en dan proberen snel een healer of dps neer te schieten en dan gelijk weer terug.
Heel veel damage doet ze niet en dat is ook terecht want dan zou je gewoon veel te makkelijk die kills kunnen maken.
Je moet gewoon zorgen dat de timing goed is wanneer je gaat en je die teleport goed gebruikt om weg te komen. Als je dit niet doet haalt ze weinig uit.
Het valt wel tegen om even iemand te hacken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Heb altijd al veel Soldier gespeeld, gister een stuk of 3 quickplays gedaan en 3x potg en 3x 3 gold medals. Beetje overpowered misschien nu, maar wel erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ja het enige wat sombra nog mist is een damage burst skill. hoewel ze offensive char is heeft ze alleen haar uzi. tracer heeft haar ulti, s76 heeft rockets. zelfs junkrat heeft meer dmg skills. hopelijk wordt ze nog wat getweaked in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:58
Wat ging competive gisteren lekker, maar 1 keer een slecht team getroffen. 8 wins 1 lose, 1 draw: http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/MuVo-1572

Favo heros: Soldier, DVA, als noodzakelijk is speel ik Rein en Zen :)

Is de matchmaking ook verbeterd met de laatste patch? Groep balances was voorheen ver te zoeken. Of heb ik gewoon geluk gehad met de spelers en die wel wilde samenwerken?

[ Voor 28% gewijzigd door MuVo op 18-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
nemesis2212 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:29:
ja het enige wat sombra nog mist is een damage burst skill. hoewel ze offensive char is heeft ze alleen haar uzi. tracer heeft haar ulti, s76 heeft rockets. zelfs junkrat heeft meer dmg skills. hopelijk wordt ze nog wat getweaked in de toekomst
Het probleem is dan denk ik dat het niet echt te counteren is. Je duikt gewoon even achter iemand op en diegene zou dan gelijk kansloos zijn :+
Misschien dat ze het hacken iets sneller kunnen maken, als je zo bijvoorbeeld snel het rein of d.va schild neer kan halen zal ze al een stuk beter zijn. Nu ben je gelijk dood omdat het toch nog wel iets te lang duurt..

Edit: De timing is gewoon ontzettend belangrijk. Wanneer ga je flanken om kills te maken.
In het begin zorg je ervoor dat die health packs gehackt zijn, daarna moet je proberen spelers eruit te halen die al wat damage opgelopen hebben en wat achteruit gaan voor healing. Je flankt namelijk ontzettend snel als je onzichtbaar bent. Toen dit gister een beetje lukte was het toch wel erg leuk om sombra te spelen. Nu nog in quick play natuurlijk maar ik denk dat het volgend seizoen wel een hero gaat worden die ik in comp ga gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Yvanandel op 18-11-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06
Yvanandel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:01:
[...]

Het probleem is dan denk ik dat het niet echt te counteren is. Je duikt gewoon even achter iemand op en diegene zou dan gelijk kansloos zijn :+
Misschien dat ze het hacken iets sneller kunnen maken, als je zo bijvoorbeeld snel het rein of d.va schild neer kan halen zal ze al een stuk beter zijn. Nu ben je gelijk dood omdat het toch nog wel iets te lang duurt..
imho is de snelheid van het hacken goed. Wat ik liever zou zien is dat ze direct kan schieten als ze "zichtbaar" wordt. Het is logisch dat het even tijd kost om te cloaken en dat als ze te dicht langs een enemy loopt zichtbaar wordt. Echter vind ik het erg jammer dat het +/- 1 seconde duurt tot je kan aanvallen als je vanuit stealth iets wil doen. Aangezien de enemy je al zichtbaar ziet worden en je dus niets kan uitvoeren in die tijd.

Het zou perfect zijn als je direct decloaked en kan aanvallen als je op de knop drukt. Dat geeft de kracht die Sombra echt een bedreiging zou maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Als je meteen vanuit het weer zichtbaar worden kunt schieten wordt het wel wat teveel van het goede. Maak ze dan meteen onsterfelijk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06
Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:41:
Als je meteen vanuit het weer zichtbaar worden kunt schieten wordt het wel wat teveel van het goede. Maak ze dan meteen onsterfelijk.
Want onsterfelijk zijn is even sterk als kunnen aanvallen direct als je uit stealth komt? Ik vind het eerder compleet bizar dat je niet kan aanvallen direct vanuit stealth. Het is een cloak, geen chinese muur die om je heen wordt gewrapt.

Ze heeft geen burst damage, geen damaging abilities. Enige damage die er is is haar SMG/melee hits. Geef haar dan op zijn minst de mogelijkheid om door de schietknop in te drukken direct te uncloaken en aan te kunnen vallen. Of halveer de delay die er nu op zit.
Het is niet mogelijk voor haar om direct iemand met 100% te killen omdat ze geen burst heeft. Dus imho is dit niet overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Lekker Ventje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:41:
Dat valt best mee denk ik.. Aangezien je niet zoveel damage doet en diegene echt nog wel de kans heeft je zo neer te halen.

Gister wel een bug tegen gekomen met sombra en de roadhog hook.
Ik denk dat roadhog net zijn hook gebruikte precies toen ik m'n teleport gebruikte. Stond toen een seconde aan de andere kant van de map, toen flitste ik weer terug naar waar ik stond voor de teleport en zat ik in die roadhog hook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Sombra is dan ook meer een offensive met een support sausje er overheen. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Maar naar mijn gevoel is ze niet echt een offensive meer een enabler. Haar hele kit is naar mijn gevoel erop gebaseerd om juist andere de glorie te geven.

haar damage is laag maar genoeg om bijvoorbeeld een mercy uit te schakelen om een Res te voorkomen, daarna haar ult om alle vormen van defensie uit te schakelen waarna je met bijvoorbeeld een Soldier/reaper of wat voor ult dan ook gewoon een teamwipe kunt veroorzaken.

beetje eenzelfde verhaal als symmetra. zij is gewoon een Defense hero met een supportive ult maar zit ook in support.

ik heb haar een paar keer gespeeld maar solo heb je als sombra te weinig impact.

als je het goed met een zarya kunt vinden is dan wel weer leuk. EMP + graviton surge werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Dps van Sombra is best ok van dichtbij op non-tanks. Ze heeft heel veel utility en beweeglijkheid. Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden met lagere dmg. Overigens is de clip size van 60 wel weer hilarisch. Ze is een soort offense-support. Gehackte medpacks leveren haar zelfs "healing done" op :D

Dat Sombra niet gelijk uit stealth aan kan vallen zal ongetwijfeld een balance ding geweest zijn. De huidige mechanic dwingt je om achter je tegenstander te komen zodat je ongezien kunt decloaken. Past wel in haar speelstijl toch.

Vergeet haar passive niet he. Haar kracht is om een gunstige team-engagement te creeren met hacks en vervolgens gewonde tegenstanders die wegrennen alsnog af te schieten.

Vooralsnog een veelzijdige hero met wat lijkt een hoge skillcap. Benieuwd of ze uiteindelijk OP/UP gaat worden, in eerste instantie voelt ze wel balanced aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Splitinfinitive schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:37:
Sombra is dan ook meer een offensive met een support sausje er overheen. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Maar naar mijn gevoel is ze niet echt een offensive meer een enabler. Haar hele kit is naar mijn gevoel erop gebaseerd om juist andere de glorie te geven.

haar damage is laag maar genoeg om bijvoorbeeld een mercy uit te schakelen om een Res te voorkomen, daarna haar ult om alle vormen van defensie uit te schakelen waarna je met bijvoorbeeld een Soldier/reaper of wat voor ult dan ook gewoon een teamwipe kunt veroorzaken.

beetje eenzelfde verhaal als symmetra. zij is gewoon een Defense hero met een supportive ult maar zit ook in support.

ik heb haar een paar keer gespeeld maar solo heb je als sombra te weinig impact.

als je het goed met een zarya kunt vinden is dan wel weer leuk. EMP + graviton surge werkt heerlijk.
Die ult combo's die je kan doen zijn ontzettent effectief inderdaad. Ik speel zelf vooral d.va, en dan ben je eigenlijk een veel te goede counter voor elke reaper of mccree ult.. Je vliegt er gewoon naartoe en gebruikt je schild.. Weinig skill voor nodig :+ Dit kan daar dus flink verandering in gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Yvanandel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:53:
[...]

Die ult combo's die je kan doen zijn ontzettent effectief inderdaad. Ik speel zelf vooral d.va, en dan ben je eigenlijk een veel te goede counter voor elke reaper of mccree ult.. Je vliegt er gewoon naartoe en gebruikt je schild.. Weinig skill voor nodig :+ Dit kan daar dus flink verandering in gaan brengen.
Precies zelfde als zenyatta die met zijn ult veel ults kan counteren of dat 2k shield van reinhardt

Ik moet eens vaker op de teamspeak komen om deze tactiek wat vaker te testen

Trouwens weet iemand of een reinhardt ook gehackt wordt van voren of moey je persee achter het schild blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Splitinfinitive schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:00:
[...]

Trouwens weet iemand of een reinhardt ook gehackt wordt van voren of moey je persee achter het schild blijven?
Alleen als je achter het schild staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:23
Yvanandel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:03:
[...]

Alleen als je achter het schild staat.
Behalve met haar ult, dan mag dit er wel voor. Of het dan nog damage doet durf ik het niet te zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door VySio op 18-11-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

net even nieuw accountje aangemaakt, eerste vraag in quickplay "how many of you are smurfs?"

naar 2 minuten "Smeagol is hacking!"

kek

nu weer terug naar mijn normale account :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een premade met 2 maten gedaan en een stuk of 10 3v3 games gedaan. allemaal gewonnen :P wel steeds met verschillende heroes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

http://imgur.com/gallery/PwdBx voor de geintreseerden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Afgelopen weekend even los gegaan in het uit probeer weekend en uiteindelijk toch het spel maar in het mandje gedaan.
Om het spel te testen eerst maar even de vs AI mode gedaan maar uiteindelijk ook een paar potjes in Play gedaan. Als Zenyatta omdat er niemand ging healen en dat leek mij wel leuk om te doen, nou dat was het ook. Lekker met heals rond kunnen strooien en dan ook echt het idee hebben dat je het team helpt.

Zeer leuk spel die ik de komende tijd nog veel meer ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze van reddit gepakt maar dit vind ik dus echt super vet :P
hoe hij die mensen even laat zien wat voor sukkels het zijn dat ze zo op hem reageerde voor ze eerste video haha. Ook gewoon erg leuk ge-edit met die rating changes op de muziek enzo :)

"2 Months ago I made the "King Of Swing" Lucio montage. Some people told me I would suck on PC. This video is for those people."

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 21-11-2016 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Laatst online: 14-12-2024
Bloodhoundje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:45:
[...]

Want onsterfelijk zijn is even sterk als kunnen aanvallen direct als je uit stealth komt? Ik vind het eerder compleet bizar dat je niet kan aanvallen direct vanuit stealth. Het is een cloak, geen chinese muur die om je heen wordt gewrapt.

Ze heeft geen burst damage, geen damaging abilities. Enige damage die er is is haar SMG/melee hits. Geef haar dan op zijn minst de mogelijkheid om door de schietknop in te drukken direct te uncloaken en aan te kunnen vallen. Of halveer de delay die er nu op zit.
Het is niet mogelijk voor haar om direct iemand met 100% te killen omdat ze geen burst heeft. Dus imho is dit niet overpowered.
ja het niet direct kunnen schieten uit cloak is minder leuk maar okish. maar als mijn ulti ready is en ik sta invis midden in enemy group dan is het meer zoiets van: "uncloak, de enemies even vragen of ze 1 seconde lang niet op je willen schieten, zodat je vervolgens na die delay eindelijk je ulti kan casten, terwijl geen enemy meer in de buurt is". dit vind ik een groot gemis dat je niet meteen je ulti kan activaten uit steatlh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik vond dit wel een grappige play of the game gister.
Ik was Tracer aan het oefenen in quickplay en Reindhardt laat me rustig mijn ult plaatsen midden op de payload.

YouTube: Tracer play of the game

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren ook paar uurtjes Overwatch zitten spelen op m'n PS4 met m'n vriend. Toffe game, maar soms wel extreem chaotisch. Zeker omdat je bij elke spawn van karakter wisselt moet je wel goed weten wat ze kunnen en zo...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euphanasia schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:20:
Ik vond dit wel een grappige play of the game gister.
Ik was Tracer aan het oefenen in quickplay en Reindhardt laat me rustig mijn ult plaatsen midden op de payload.

YouTube: Tracer play of the game
het ziet er zo donders traag uit op console XD heel apart om te zien hoe erg dat toch verschilt.

geinige PotG inderdaad :P maar was die reinhardt afk ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Ricmaniac schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:26:
[...]

het ziet er zo donders traag uit op console XD heel apart om te zien hoe erg dat toch verschilt.

Ja dat geloof ik graag dat dat erg verschilt, gelukkig worden ze apart van elkaar gebalanced.
Rein had wel zijn schild up dus hij speelde wel degelijk, misschien was hij confused dat ik gewoon op die payload aan het klimmen was. Of hij verwachtte misschien dat een teammate mij zou killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euphanasia schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:30:
[...]

Ja dat geloof ik graag dat dat erg verschilt, gelukkig worden ze apart van elkaar gebalanced.
Rein had wel zijn schild up dus hij speelde wel degelijk, misschien was hij confused dat ik gewoon op die payload aan het klimmen was. Of hij verwachtte misschien dat een teammate mij zou killen.
ja idd die bastion had je erg snel neer kunnen halen maar denk dat die je niet kon zien omdat reinhardt er voor stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Ricmaniac schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:26:
[...]

Ik dacht dat console runde op 60fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Kashika schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:45:
[...]

Ik dacht dat console runde op 60fps?
Ja het runt wel gewoon 60 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Euphanasia schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:49:
[...]

Ja het runt wel gewoon 60 fps
Op PC runt het op 120 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
Ricmaniac schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:56:
Deze van reddit gepakt maar dit vind ik dus echt super vet :P
hoe hij die mensen even laat zien wat voor sukkels het zijn dat ze zo op hem reageerde voor ze eerste video haha. Ook gewoon erg leuk ge-edit met die rating changes op de muziek enzo :)

"2 Months ago I made the "King Of Swing" Lucio montage. Some people told me I would suck on PC. This video is for those people."

[video]
Ik had de eerdere videos gezien en hij is echt super goed, dus had dit ook gezegd. Cool dat hij het tegendeel het bewezen, heel knap vooral!

Sowieso denken veel mensen dat pc spelers veel beter zijn dan console spelers, dit geldt ongetwijfeld voor de meeste hitscan heroes en waarbij accuracy cruciaal is. Maar juist met Overwatch zijn er veel heroes waarbij door veel minder van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:17

dawofl

?

afgelopen weekend even S67 getest.... 65 elims en 38k dmg.... wow die is OP geworden zeg!

Wat er alleen nu gebeurd is dat de mensen die in ranked geen soldier of pharah willen spelen maar denken elite sombra of hanzo te zijn de boel vergallen. Het spel is nu zo gebuffed dat je bijna verplicht bent een pharah / mercy pocket + soldier te nemen.

Winnende comp is nu wel :

Reinhart + hog of dva of zarya
Soldier67
Pharah
Mercy
Ana of Lucio

De S67 schiet een genji ook lekker uit de lucht :) denk wel dat er "iets" moet gebeuren om weer balans in hero's te vinden. Een goede Mei , McCree of Reaper kan nog wel verschil maken maar daarbuiten zie ik weinig toegevoegde waarde voor andere heroes (hoe goed je jezelf ook vind :) beoordeel ik dan op rank laag diamond (2800-3300).

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ricmaniac schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:42:
[...]

ik bedoel de gameplay. hoe mensen spelen :P
Ha, ja dan snap ik wat je bedoelt.

Is niet typisch console. Denk dat het afhangt van het niveau waar je op speelt.
In Comp kom je dat soort dingen weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
dawofl schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:03:
afgelopen weekend even S67 getest.... 65 elims en 38k dmg.... wow die is OP geworden zeg!

Wat er alleen nu gebeurd is dat de mensen die in ranked geen soldier of pharah willen spelen maar denken elite sombra of hanzo te zijn de boel vergallen. Het spel is nu zo gebuffed dat je bijna verplicht bent een pharah / mercy pocket + soldier te nemen.

Winnende comp is nu wel :

Reinhart + hog of dva of zarya
Soldier67
Pharah
Mercy
Ana of Lucio

De S67 schiet een genji ook lekker uit de lucht :) denk wel dat er "iets" moet gebeuren om weer balans in hero's te vinden. Een goede Mei , McCree of Reaper kan nog wel verschil maken maar daarbuiten zie ik weinig toegevoegde waarde voor andere heroes (hoe goed je jezelf ook vind :) beoordeel ik dan op rank laag diamond (2800-3300).
Ik speel op hetzelfde niveau
Pharah en mercy zijn nog geen mustpicks maar doen het nu aardig, dit mocht ook wel. Ana ben ik niet kapot van,haar ult is volgens mij nu hetzelfde als mercy damage boost toch? Ik zie nog maar weinig goede ults met haar om eerlijk te zijn.
Mercy heeft meer escapekansen en een betere ult (alhoewel dat kleine gebied wel erg wennen is). Zen blijft op veel momenten een goede pick.

2 tanks is altijd noodzakelijk geweest maar alle 5 zijn in sommige situaties heel goed en andere minder.

OP is soldier mijnsinziens wel, buff van damage 17 naar 20 leek niet zoveel maar is toch ongeveer 17% sterker. Misschien 1 seconde meer cooldown op helix en damage naar 19? Hij hoeft maar een kleine aanpassing (anders wordt hij weer niet gekozen).
Dva was altijd al een irritante tank maar dit is nu nog erger geworden. Ik vond de buff zelf niet nodig.

Al met al: op 2 heroes na vind ik het nu echt heel gebalanceerd. Zelf torbjorn maakt weer een goede kans door zijn armorpacks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door VySio op 21-11-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcade mode reset in 4 uur.. kunnen we weer los gaan met lootboxes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30
Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Je krijgt in Arcade elke 3x dat je wint 1 lootbox extra, los van levelups. Maar maximaal 3x per week.

Edit: aanvulling

Ik ben nu ongeveer level 240 oid. Als ik een lootbox krijg dan is alles dubbel of een spray. Dat is aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant... ik heb alles wat ik echt wil al. Alleen die 0,5 seconde dat je een geel boogje uit je lootbox ziet gaan is leuk. Dan zie je dat het een skin is wat je al hebt (boeie), een skin voor een hero waar je al een leukere voor hebt (boeie) of geld (boeie). Tijd voor de kerst event :+

Opzich vind ik dat wel ene beetje een tekortkoming aan het spel. Maargoed, weinig spellen die je uberhaubt nog iets nieuws geven na 20 uur, laat staan na 200.

[ Voor 57% gewijzigd door BlackMage op 21-11-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Je hebt met al die die doublures straks wel genoeg poen om de skins te kopen die je wilt hebben. Ik zit nu op 85 maar heb nog nauwelijks skins waar ik tevreden mee ben. Het is bijna allemaal het standaard spul en dat beetje blauw en geel is voor hero's die ik niet gebruik.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Moet zeggen naar iets meer dan 280 uur aan gameplay heb ik nu zo tussen de 30/40 cosmetics per hero alleen mercy heb ik nu alles behalve het gouden wapen van en van Sombra nog alleen een skin en emote.

Ben wel tevreden en het dubbele is weer fijn voor kerst skins dadelijk.

Al denk ik wel dat ik effe een break moet hebben zie het even niet meer zitten als support of tank. Begrijp me niet verkeerd leuke roles maar een reinhardt met alleen mercy achter zich en af en toe een soldier is gewoon ruk.

Trouwens gisteten in quickplay 34 eliminations als widowmaker :+

Tegenstander had hanjo en een WM

Salty niet normaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wordt schijtziek dat mensen janken op Torb of Symm, terwijl die gewoon heel sterk zijn in de meeste defense gevallen. Als je ze toch picked kan je het al niet meer goed doen. OF we verliezen en het is mijn schuld, of we winnen maar het kwam niet door mij :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

YoshiBignose schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:00:
Wordt schijtziek dat mensen janken op Torb of Symm, terwijl die gewoon heel sterk zijn in de meeste defense gevallen. Als je ze toch picked kan je het al niet meer goed doen. OF we verliezen en het is mijn schuld, of we winnen maar het kwam niet door mij :')
Torb is geweldig als de tegenstander gewoon te koppig is om te counterpicken of wanneer ze bijvoorbeeld een pharah hebben die drukker is met de rest dan die turret (ben ik ook schuldig aan) symmetra in een goede comp is pure salt machine. Eerst squishies aanvallen totdat de beam op 120dps zit en dan door de tanks heen smelten werkt geweldig.

Alleen hebben beiden een beetje hun specifieke use cases imho waar meestal andere picks in meer situaties geschikt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
YoshiBignose schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:00:
Het probleem met symmetra is dat het een healer slot inneemt. Mensen zitten zo vastgeroest in de 2-2-2 meta dat ze bij voorhand elke pick die daar niet in past al afkraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Kroketje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:19:
[...]

Het probleem met symmetra is dat het een healer slot inneemt. Mensen zitten zo vastgeroest in de 2-2-2 meta dat ze bij voorhand elke pick die daar niet in past al afkraken.
Ik vind het gewoon altijd zo jammer dat mensen zich zo vastgrijpen aan een meta die door een pro team gebruikt wordt zelfde met "rare" picks op attack.

Zo zag ik in quickplay best veel bastion toen volgens mij seagull hem goed had gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Splitinfinitive schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:08:
[...]

Ik vind het gewoon altijd zo jammer dat mensen zich zo vastgrijpen aan een meta die door een pro team gebruikt wordt zelfde met "rare" picks op attack.

Zo zag ik in quickplay best veel bastion toen volgens mij seagull hem goed had gespeeld
Valt wel op inderdaad ja.. D.va (die niet in de meta zat..) is m'n main en eerst was het vaak al gezeik voordat de game ook maar begonnen was. Na de update is dit helemaal omgeslagen en hoor je niks meer :+
Terwijl er voor mij opzich niet zoveel veranderd is en ik niet inneens heel anders of veel beter ermee speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Splitinfinitive schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:11:
[...]

Torb is geweldig als de tegenstander gewoon te koppig is om te counterpicken of wanneer ze bijvoorbeeld een pharah hebben die drukker is met de rest dan die turret (ben ik ook schuldig aan) symmetra in een goede comp is pure salt machine. Eerst squishies aanvallen totdat de beam op 120dps zit en dan door de tanks heen smelten werkt geweldig.

Alleen hebben beiden een beetje hun specifieke use cases imho waar meestal andere picks in meer situaties geschikt zijn
Precies, ik zal ook echt wel switchen als het nodig is maar op voorhand kunnen ze nog niet zeggen of het nutteloos is of niet. Torb is echt sterker geworden nu hij ook veel meer armor kan maken en daardoor nuttiger voor het team.

Symmetra is vaak alleen goed als je nog ver moet lopen, daarna is de teleporter niet zoveel meer waard.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Yvanandel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:15:
[...]

Valt wel op inderdaad ja.. D.va (die niet in de meta zat..) is m'n main en eerst was het vaak al gezeik voordat de game ook maar begonnen was. Na de update is dit helemaal omgeslagen en hoor je niks meer :+
Terwijl er voor mij opzich niet zoveel veranderd is en ik niet inneens heel anders of veel beter ermee speel.
d.va is altijd wel sterk geweest. haar passive om uit die mech te knallen en dan weer terug erin te komen is geweldig. Alleen was zarya gewoon een hero die vaak gepickt werdt als die een beetje opgeladen was dan smelte die zo door je mech heen. En op topniveau kan ik mij voorstellen dat bij een zarya vs een d.va de zarya het gewoon wint. nu is er niet veel veranderd imho maar mensen denken dat die 100hp meer ervoor zorgt dat je de zarya kunt face tanken volgens mij.

maar ik denk dat ze niet echt een pick was door haar ult, maar ik ben ook maar een low gold dus heb daar geen verstand van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door dat zieke filmpje van lucio ben ik natuurlijk triggered van: Dat kan ik ook gewoon leren.

Gisteren dus een paar games lucio gedaan (was echt super lang geleden) en een beetje zijn playstyle nagedaan en ging verrassend goed. In KotH maps heb ik echt in 3 potjes iets van 20 environmental kills gemaakt. ging echt lekker en was vaak on fire door de healing en objective time as well.

Het lastigste vind ik dat je met Lucio een beetje out of the box moet denken door je movement. Zo had ik een zieke play waar ik bij illenois buiten de map om ging via de muur en toen vanaf achteren 3 mensen er af gooide. op 1 of andere manier was alsnog een dva met gewoon 2 kills de play of the game maar toch :P voelde erg goed haha. Ga hem weer wat vaker spelen denk ik. dan heb je ook niet het probleem dat je weer verplicht een andere role moet als je zelf al support kiest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Splitinfinitive schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:40:
[...]

maar ik denk dat ze niet echt een pick was door haar ult, maar ik ben ook maar een low gold dus heb daar geen verstand van :+
Tis maar net hoe je die ult gebruikt, d.va is gewoon vooral goed om het andere team uit elkaar te spelen.
Als je bijvoorbeeld je ult gewoon op het punt zet dat je aan het aanvallen bent rent het andere team alle kanten op.
Je kan het ook gebruiken om gewoon die laatste meters van je payload verder te krijgen.. Want iedereen rent gewoon weg.
Vaak gebruik ik het ook gewoon om gelijk m'n mech weer terug te krijgen als je op een drukke plek staat en ze schieten je er net uit. Gewoon om weg te kunnen komen dus.

Soms pak je er nog wel aardig wat kills mee maar echt vaak lukt dat niet als je op een aardige rank speelt. Je ziet dat ding ook wel al lang aankomen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Yvanandel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:17:
[...]

Tis maar net hoe je die ult gebruikt, d.va is gewoon vooral goed om het andere team uit elkaar te spelen.
Als je bijvoorbeeld je ult gewoon op het punt zet dat je aan het aanvallen bent rent het andere team alle kanten op.
Je kan het ook gebruiken om gewoon die laatste meters van je payload verder te krijgen.. Want iedereen rent gewoon weg.
Vaak gebruik ik het ook gewoon om gelijk m'n mech weer terug te krijgen als je op een drukke plek staat en ze schieten je er net uit. Gewoon om weg te kunnen komen dus.

Soms pak je er nog wel aardig wat kills mee maar echt vaak lukt dat niet als je op een aardige rank speelt. Je ziet dat ding ook wel al lang aankomen natuurlijk :+
De kunst is dan ook om je Mech zo lang mogelijk buiten zicht te houden wanneer jij je ultimate activeert :P.
Sommige maps zijn daar uiteraard wel beter geschikt voor dan andere maps.

Op een wat hoger niveau blijven mensen echter dicht bij/achter hun Reinhardt staan, dan is je ultimate redelijk nutteloos, tenzij je een Sombra met skills in je team hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Als ik D.Va speel dan gebruik ik die ult vrij liberaal. Het is veel te moeilijk om die goed te gebruiken op het moment van de waarheid. Dus als ik er een turret mee sloop dan ben ik al blij eigenlijk :P

Zelfde eigenlijk met de ult van McCree en Hanzo.... Die zijn moeilijk om kills mee te krijgen omdat ze eenvoudig te ontwijken zijn. Dus dan maar gebruiken als crowdcontrol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

D.Va + Sombra premade is vs een team dat vertrouwd op een Rein in een defence position echt prachtig :D . Iedereen propt zich achter dat schildje dat tegen die mech aanstaat ... *hacked* ... "ow god."

Hanzo is weer echt sick met Zarya, het zit hem echt allemaal in de combo's. Soms zie je bijvoorbeeld een line-up als:

Rein - Hog - Mercy - Lucio - Soldier - Genji ... best aardig 2-2-2 etc ... maar combo'd redelijk ruk. Met hele kleine changes en afhankelijk van offence/defence kan je met bijvoorbeeld een Mei in plaats van de Hog of een Zarya in plaats van de Rein of een Ana in plaats van één van de healers veel sterkere wombo's maken en dat wint gewoon games. Die ene pick staat dan nog helemaal los van het counteren van het enemy team, maar als je die twee combineert gaat het wel verdomd veel harder.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Hmm... ik zie dat die gratis lootbox voor de eerste keer winnen van 1v1 en 3v3 eenmalig was. Dus nu alleen nog maar 3x3x willekeurige arcade winnen voor de lootboxes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Weekly lootboxes weer gehaald. Morgen einde van Season 2 en door naar Season 3. Ben de laatste dagen heerlijk met Zarya aan het spelen, wat is die Siberian Front skin van haar toch cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42

Vette nieuwe updates incoming!

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 22-11-2016 19:36 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

holy crap, dat klinkt enorm leuk, ik vond haar al leuk om op defense te spelen maar zoals haar rework klinkt wordt ze ook op attack zeer viable.

nou mijn verwachtingen

- shield generator: 75 shields
- TP/shieldgen 50% health 50% shield
- haar photon shield zal hoogstwaarschijnlijk of gelijk zijn qua hp als een winston shield of iets meer rond de 1k hp.

dat plaatsen van die 6 turrets is echt nice. Vaak deed ik gewoon ééntje per meest gebruikte flanks neerzetten, nu kunnen er dus 2.

* split wordt symettra main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 14:19

muhda

Time & Space traveler

Oeh, misschien kan ik eindelijk nu de hele match met symettra spelen. Meestal was ze alleen interessant bij de eerste punt. Die shield komt goed uit als je je team even wilt beschermen. En haar beam is ook aangepast, lockt sneller en iets verder weg.

Maar kan je ook de shield gen en de tranporter tegelijk op hebben of moet je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

muhda schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:28:
Oeh, misschien kan ik eindelijk nu de hele match met symettra spelen. Meestal was ze alleen interessant bij de eerste punt. Die shield komt goed uit als je je team even wilt beschermen. En haar beam is ook aangepast, lockt sneller en iets verder weg.

Maar kan je ook de shield gen en de tranporter tegelijk op hebben of moet je kiezen?
ik denk dat je geen ult bouwt zolang de shield generator online is. Alleen vraag ik mij dan wel af of die time based wordt of dat die net als de teleporter charges heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:49
Cool cool cool!
Eindelijk iets meer diepgang in haar gameplay :D

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:54
Erg interessant inderdaad ben benieuwd! Ook naar die nieuwe map trouwens. Hoe gaat het met jullie met ranked? Ben de afgelopen dagen echt flink omlaag gegaan door constant mensen die sombra spelen of gewoon trollen omdat het het einde is (5 dps in één team etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ben ik de enige die denkt "is dat alles?".

Die 6 turrets is een leuke aanpassing, had niet anders verwacht eigenlijk. Maakt haar leven wat makkelijker, maar niet echt een beter opties in de situaties waar ze dat vroeger niet was.

Die shield generator, moet even weten wat het precies doet, maar het is een ult en het klinkt wat zwak eigenlijk. Het is op point B beter dan een teleporter, maar op point A is een teleporter dat nog steeds. En bij een payload of control nog steeds lastig te gebruiken.

Die nieuwe ability is denk ik nog de belangrijkste verandering. Maar dan mogen ze wel een compleet nieuwe categorie voor haar maken :+ damage en kwetsbaarheid van een assault hero, turrets van defense, photon ding van tanks en shield generator van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
BlackMage schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:15:
Ben ik de enige die denkt "is dat alles?".

Die 6 turrets is een leuke aanpassing, had niet anders verwacht eigenlijk. Maakt haar leven wat makkelijker, maar niet echt een beter opties in de situaties waar ze dat vroeger niet was.

Die shield generator, moet even weten wat het precies doet, maar het is een ult en het klinkt wat zwak eigenlijk. Het is op point B beter dan een teleporter, maar op point A is een teleporter dat nog steeds. En bij een payload of control nog steeds lastig te gebruiken.

Die nieuwe ability is denk ik nog de belangrijkste verandering. Maar dan mogen ze wel een compleet nieuwe categorie voor haar maken :+ damage en kwetsbaarheid van een assault hero, turrets van defense, photon ding van tanks en shield generator van support.
Die nieuwe ulti lijkt me best goed hoor. Je plaatst dat ding ergens en dan zal heel je team extra armor krijgen totdat hij verwoest is. Het maakt dus niet uit hoever je team van je weg is. Verder hebben zijn ults nu armor, waardoor het kan rechargen; je kan dus je ulti als het ware verdedigen en hiermee je team een flinke boost geven. Verder is de left click damage verhoogd en kan die e-skill nog best wel eens goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03

The Chosen One

Zie signature!

En ze kan veel beter manfighten nu. Ze heeft gewoon een short range homing shotgun. Of zoiets. :+

En ze is nu veel breder inzetbaar (meer dan alleen 1e point defense), maybe zelfs offense beetje in juiste setup, door daar primairy weapon changes, snellere sentry charge, shield abilty.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Zironako schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:46:
[...]

Die nieuwe ulti lijkt me best goed hoor. Je plaatst dat ding ergens en dan zal heel je team extra armor krijgen totdat hij verwoest is. Het maakt dus niet uit hoever je team van je weg is. Verder hebben zijn ults nu armor, waardoor het kan rechargen; je kan dus je ulti als het ware verdedigen en hiermee je team een flinke boost geven. Verder is de left click damage verhoogd en kan die e-skill nog best wel eens goed zijn.
Het zijn shields, niet armor :+

Shields regeneraten na 3 seconden geen damage krijgen. Armor haalt 5 damage van elke hit af, wat het dus effectief maakt tegen bijv. Reaper en Tracer (vaak weinig damage), maar niet een Widowmaker (1x heel veel damage).

Van wat ik begreep van de video is dat er wel een beperkte range aan de shield generator zit, maar het voldoende range heeft en geen line of sight vereist. Dus als je hem achter het muurtje zet op point B van Temple of Anubis dan zal ie vast genoeg hebben voor iedereen die daar verdedigd, maar denk niet genoeg voor iedereen die bij de poort staat. En het gaat er helemaal om hoeveel shields die geeft, maar dat zal inderdaad zo'n 75 zijn zoals eerder gezegd (denk ik). Net iets meer tijd voor je Mercy om naar je toe te vliegen, maar een ultimate overleef je er waarschijnlijk niet mee. En je overleeft net een Widowmaker headshot (tenzij je Tracer bent :+), maar een half opgeladen bodyshot wordt je alsnog fataal. Weinig boeiends dus, eigenlijk.

En qua verdedigen, dat ding moet je sowieso ergens verstoppen, anders schiet een Pharah ofzo hem toch wel stuk, want Shields komen pas terug na 3 seconden. En als je een verstopte shield generator actief gaat verdedigen dan ben je niet echt super nuttig voor je team denk ik :+

Het grootste punt is dat je nog steeds 1 van de 6 slots in neemt. Daarom zie je Sombra inmiddels ook niet zoveel meer.... genoeg utility maar een Tracer of Genji doet het werk toch net iets beter en hebben een ultimate om even flink huis te houden.

Dat zal met Symmetra niet anders zijn... maak haar te zwak en niemand speelt haar, maar maak haar te sterk en alles draait om haar. Die haarlijn van "gebalanceerd" raken is extreem moeilijk en is niet alleen te halen met het tweaken van nummertjes. Kijk naar Soldier, tot voor deze patch een "zwakke" keus, maar een klein beetje meer damage in ruil voor een grotere spray spread en direct is hij het centrum van alle teams. Draai het weer iets tever terug en McNugget is weer de koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Die shield generator geeft 150 shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Generator heeft echt een enorme range! En gaat door muren heen. D.va met Torb armor en die shield gaat gewoon niet leuk meer zijn :)

Je kan hem gelukkig niet in de spawn plaatsen. Anders zou Hamamura B wel heel moeilijk te cappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
BlackMage schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:11:
[...]

Het zijn shields, niet armor :+

Shields regeneraten na 3 seconden geen damage krijgen. Armor haalt 5 damage van elke hit af, wat het dus effectief maakt tegen bijv. Reaper en Tracer (vaak weinig damage), maar niet een Widowmaker (1x heel veel damage).

Van wat ik begreep van de video is dat er wel een beperkte range aan de shield generator zit, maar het voldoende range heeft en geen line of sight vereist. Dus als je hem achter het muurtje zet op point B van Temple of Anubis dan zal ie vast genoeg hebben voor iedereen die daar verdedigd, maar denk niet genoeg voor iedereen die bij de poort staat. En het gaat er helemaal om hoeveel shields die geeft, maar dat zal inderdaad zo'n 75 zijn zoals eerder gezegd (denk ik). Net iets meer tijd voor je Mercy om naar je toe te vliegen, maar een ultimate overleef je er waarschijnlijk niet mee. En je overleeft net een Widowmaker headshot (tenzij je Tracer bent :+), maar een half opgeladen bodyshot wordt je alsnog fataal. Weinig boeiends dus, eigenlijk.

En qua verdedigen, dat ding moet je sowieso ergens verstoppen, anders schiet een Pharah ofzo hem toch wel stuk, want Shields komen pas terug na 3 seconden. En als je een verstopte shield generator actief gaat verdedigen dan ben je niet echt super nuttig voor je team denk ik :+

Het grootste punt is dat je nog steeds 1 van de 6 slots in neemt. Daarom zie je Sombra inmiddels ook niet zoveel meer.... genoeg utility maar een Tracer of Genji doet het werk toch net iets beter en hebben een ultimate om even flink huis te houden.

Dat zal met Symmetra niet anders zijn... maak haar te zwak en niemand speelt haar, maar maak haar te sterk en alles draait om haar. Die haarlijn van "gebalanceerd" raken is extreem moeilijk en is niet alleen te halen met het tweaken van nummertjes. Kijk naar Soldier, tot voor deze patch een "zwakke" keus, maar een klein beetje meer damage in ruil voor een grotere spray spread en direct is hij het centrum van alle teams. Draai het weer iets tever terug en McNugget is weer de koning.
6x 75 hp =450 hp. Reken maar dat genji van de tegenstander dit niet leuk vind. Net als junkrat en juist de snipers (die 200hp heroes nu minstens 2x zoveel moet schieten).

Genji (en ook Winston) doet net te weinig damage en moet alweer weg voordatzijn kill gemaakt is plus zijn ult heeft nu vaak 1 swing meer nodig per enemy.

De andere genoemde hebben het probleem dat na damage de enemies kunnen vluchten.

Sombra heeft hetzelfde probleem als Genji (misschien wel groter) maar heeft haar ult nog wat alle shields verwoest. (gebeurd dit bij alleen hacken ook? Dus is generator hacken en schieten dan een optie?)

Symmetra kan een healingslot gebruiken als er een sterk healende speler is, voornamelijk Mercy, die even iets meer tijd heeft en zo heel snel ult kan chargen.

Combo ults worden weer iets belangrijker gemaakt. Het is een hele andere strategie om aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:16
Echt gigantische update, ik denk dat symmetra nu echt sterk op defend kan worden. Iedereen 75 shield erbij is echt een enorm verschil, voor tracer betekend dit een toename 50% van haar health, echt veel! Dit betekend over het algemeen ook dat Hanzo, Widowmaker, roadhog met zijn haak, Genjis dragonblade, reaper, mccree, pharah, junkrat (oftewel bijna iedereen) een extra projectiel nodig hebben om iemand te vermoorden, ook belangrijk. bovendien komt de 75 shield ook terug na 3 seconde, net alsof er een extra kleine healer in het team komt te zitten.
Nu kan ze haar turrets ook veel sneller neerzetten, wat ook handig in de verdediging kan zijn, je kan de turrets ook gebruiken om je shield generator te beschermen.
Daarnaast is de nieuwe photon barrier ook een grote update, hiermee kan je bijvoorbeeld een widowmaker of hanzo voor een tijdje onschadelijk maken en op defend is een extra shield, hoe kort die ook duurt, een welkome toevoeging in je arsenaal.
En bedenk wel dat symmetra nu ook zelf een stuk meer damage kan doen, haar beam was al irritant maar je kreeg er niet al te veel kills mee omdat je als symmetra in de tussentijd of dood ging, of dat de tegenstander net uit de range kwam. Maar nu de range vergroot is wordt ontsnappen een stuk moeilijker, symmetra in die paar second vermoorden gaat ook niet zo makkelijk meer.
Daarom denk ik dat het ook niet erg zal zijn als je meer dan de helft van de tijd bezig bent je generator te beschermen, het is het wel waard.

Ik word een symmetra main :+

[ Voor 3% gewijzigd door markdm op 23-11-2016 09:59 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10

NoTimeRemains

I know

Kan iemand de nieuwe Zarya changes uitleggen? Ik snap t niet ...

schijnbaar is t nu mogelijk om als Sombra door schilden, etc. heen te hacken (https://gfycat.com/AbandonedMiserableHornet) zou dat intentional zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-11-2016 10:10 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NoTimeRemains schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:08:
Vroeger kreeg je bij 200 damage absorben met je shield 50 charge. Nu nog maar 40.

... of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

schijnbaar is t nu mogelijk om als Sombra door schilden, etc. heen te hacken (https://gfycat.com/AbandonedMiserableHornet) zou dat intentional zijn?
de wijzigingen op de PTR bedoel je? ja het is intentional dat je door schilden kan hacken.

de wijziging mbt de barrier van Zarya op de PTR is dat damage "spells" ala firestrike of Syms secondary fire (alles wat dmg doet en vervolgens verder gaat tot het een muur raakt) nu alleen maar damage doet aan de barrier en niet meer dubbel damage op de barrier doet omdat het zowel de barrier als persoon raakt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puc van S. schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:45:
[...]

de wijzigingen op de PTR bedoel je? ja het is intentional dat je door schilden kan hacken.

de wijziging mbt de barrier van Zarya op de PTR is dat damage "spells" ala firestrike of Syms secondary fire (alles wat dmg doet en vervolgens verder gaat tot het een muur raakt) nu alleen maar damage doet aan de barrier en niet meer dubbel damage op de barrier doet omdat het zowel de barrier als persoon raakt.
Opzich is dat voor Zarya inderdaad erg fijn natuurlijk en enigzins ook wel apart dat je normaal 2 keer gehit werd. Maar dit is wel weer direct een flinke zarya buff omdat juist symmetra haar enig zins kon neerhalen. ze blijft een erg sterke hero die rus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 17:37

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ze kan dus alleen veel minder snel 100% full charge halen... Benieuwd hoe dat gaat lopen aangezien die cooldowns niet erg kort zijn.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 08:11
Ricmaniac schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:50:
[...]

Opzich is dat voor Zarya inderdaad erg fijn natuurlijk en enigzins ook wel apart dat je normaal 2 keer gehit werd. Maar dit is wel weer direct een flinke zarya buff omdat juist symmetra haar enig zins kon neerhalen. ze blijft een erg sterke hero die rus
ehh dit is geen buff voor zarya hoor.

volgens mij is het nu zo dat je geen dubbele charge meer kan krijgen.
voorbeeld:

als je als zarya een firestrike aan ziet komen kon je eerste altijd reinhart een schild geven en je zelf.
Als ze dan allebei geraakt werden waren de schilden ook weg, maar zelf had je 100% charge (80 na de nerf van vorige week) (zelfde voor symmetra's secondary)

nu krijg je die 2e charge dus niet meer, dus maximaal maar 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
fjux schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:48:
[...]

ehh dit is geen buff voor zarya hoor.

volgens mij is het nu zo dat je geen dubbele charge meer kan krijgen.
voorbeeld:

als je als zarya een firestrike aan ziet komen kon je eerste altijd reinhart een schild geven en je zelf.
Als ze dan allebei geraakt werden waren de schilden ook weg, maar zelf had je 100% charge (80 na de nerf van vorige week) (zelfde voor symmetra's secondary)

nu krijg je die 2e charge dus niet meer, dus maximaal maar 40.
Echt een belachelijke nerf w.m.b. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Die dubbele charge krijg je altijd als je twee shields aan hebt en iets raakt je beiden. Bijv een D.Va ult. Zie niet waarom dat met een Firestrike anders zou zijn.

Maar Symmetra's alt fire ball gaat door shields heen, dus als dat zowel haar shield als Zarya zelf damaged dan klopt dat niet. Maar ik kan geen patchnotes vinden die het hier over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
BlackMage schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:57:
Die dubbele charge krijg je altijd als je twee shields aan hebt en iets raakt je beiden. Bijv een D.Va ult. Zie niet waarom dat met een Firestrike anders zou zijn.

Maar Symmetra's alt fire ball gaat door shields heen, dus als dat zowel haar shield als Zarya zelf damaged dan klopt dat niet. Maar ik kan geen patchnotes vinden die het hier over hebben.
ik soak die balletjes erg vaak met mijn zarya shield, nooit leven er af gehad.

Maar dat als die dus dubbel je schild raakt zou het misschien kunnen.
verklaart wel waarom het schild in 1 klap weg is na een firestrike van reinhart (100 op schild + 100 op zarya)

dus dan had ik het waarschijnlijk niet goed :)

Maar we gaan het zien op de PTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ja nu je het zegt, ik kreeg altijd wel 50 charge (dus dat moet 200 damage zijn geweest) voor het vangen van een Firestrike. Nooit bij stil gestaan dat dit niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
BlackMage schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:05:
Ja nu je het zegt, ik kreeg altijd wel 50 charge (dus dat moet 200 damage zijn geweest) voor het vangen van een Firestrike. Nooit bij stil gestaan dat dit niet klopt.
dus opzich geen nerf maar een bug opgelost ;)

Jammer dat die soaken nu iets minder zin heeft, maar was ook wel heel makkelijk om charge op te bouwen.

FF wachten tot reinhart van de tegenstander die firestrike deed -> eigen schild + eigen reinhart shild. Vervolgens 100% geladen (of nu 80) en naar binnen rushen. altijd leuk om de squishy panisch weg te zien rennen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dan begreep ik het verkeerd. Thanks voor de clarification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio

Geweldig! Eindelijk dé counter tegen tanks. Vanaf nu einde reinhart meta. Hij heeft nooit een hard counter gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
VySio schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:27:
[...]

Geweldig! Eindelijk dé counter tegen tanks. Vanaf nu einde reinhart meta. Hij heeft nooit een hard counter gehad.
Weinig wat een Sombra kan hacken als ze onder vuur ligt van het team wat Reinhardt achter zn schild verstopt hoor ;)

Tenzij ze haar EMP doet natuurlijk. Voorkomt direct Q-happy Zenyatta's die roet in het eten van je push gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Wat is Dva nu een heerlijke hero zeg. Zie mezelf op het moment echt vrijwel elk potje spelen als Dva. Weet iemand hoe laat het einde van het seizoen is? Zou vanavond nog een laatste poging willen doen m'n rating te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zironako schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:10:
Wat is Dva nu een heerlijke hero zeg. Zie mezelf op het moment echt vrijwel elk potje spelen als Dva. Weet iemand hoe laat het einde van het seizoen is? Zou vanavond nog een laatste poging willen doen m'n rating te verbeteren.
Volgens mij tot 1 uur vannacht kun je nog competitive spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Ik ben afgelopen week begonnen met competitive, en het bevalt me best goed. Zolang ik in een groep zit tenminste. Ook hier zijn er weer de mensen die 'niet kunnen supporten' of 'alleen maar soldier 74 kunnen spelen'. Ben na mijn placements in Gold gezet en wil in het nieuwe seizoen eigenlijk richting Diamond proberen te komen. Als er mensen zijn die hetzelfde doel voor ogen hebben, of in ieder geval ook Gold/Plat zijn, feel free to add me:

JaiHel#21623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
jaihel schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:30:
Ik ben afgelopen week begonnen met competitive, en het bevalt me best goed. Zolang ik in een groep zit tenminste. Ook hier zijn er weer de mensen die 'niet kunnen supporten' of 'alleen maar soldier 74 kunnen spelen'. Ben na mijn placements in Gold gezet en wil in het nieuwe seizoen eigenlijk richting Diamond proberen te komen. Als er mensen zijn die hetzelfde doel voor ogen hebben, of in ieder geval ook Gold/Plat zijn, feel free to add me:

JaiHel#21623
Ik zal je toevoegen! Zit op hetzelfde niveau als jij (2.4k ongeveer). Helaas wel veel gedropt afgelopen weken omdat mensen constant aan het trollen zijn met Sombra. Mijn doel is ook richting de diamond volgend seizoen (hoewel ik hoorde dat ze volgend seizoen mensen lager gaan stoppen na placements). Ik speel voornamelijk dps (pharah, soldier, junk) en tanks (dva, zarya tank) maar ik vul ook support wanneer nodig (liefst mercy of lucio).

En @SparksMKII thanks voor de info; eens kijken of het nog gaat lukken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
BlackMage schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:32:
[...]

Weinig wat een Sombra kan hacken als ze onder vuur ligt van het team wat Reinhardt achter zn schild verstopt hoor ;)

Tenzij ze haar EMP doet natuurlijk. Voorkomt direct Q-happy Zenyatta's die roet in het eten van je push gooien :P
Een Hanamura chokepoint A staat nu altijd een Rein de doorgang te blokkeren. Kings row ook meestal. Anubis bovenop het platform (kan je gewoon schuin onder staan zonder da
t iemand je nu ziet). In veel gevallen kan je straks vanuit cover hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Zironako schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:36:
[...]

Ik zal je toevoegen! Zit op hetzelfde niveau als jij (2.4k ongeveer). Helaas wel veel gedropt afgelopen weken omdat mensen constant aan het trollen zijn met Sombra. Mijn doel is ook richting de diamond volgend seizoen (hoewel ik hoorde dat ze volgend seizoen mensen lager gaan stoppen na placements). Ik speel voornamelijk dps (pharah, soldier, junk) en tanks (dva, zarya tank) maar ik vul ook support wanneer nodig (liefst mercy of lucio).

En @SparksMKII thanks voor de info; eens kijken of het nog gaat lukken vanavond.
Nice!
Dit stond op reddit over de lagere ranking voor je placements:

Season 3 seeding for placement match 1 will use your Season 2 (end of season rank) plus a negative_offset_value (eg. -250SR)
Season 3 placements (game number 1) will use your seed value for matchmaking purposes
Placement game number 2 (and up to and including 10) will use your SR value as determined by the result of Placement game number 1 (and subsequent games).
Rewards zijn binnen. Kom 300 CP te kort voor me eerste golden gun :P hopen dat seizoen 3 wat betere mechanics heeft in het ranked systeem zodat ik meer motivated ben om dat ook te blijven spelen.

Ik zag net in een quickplay potje op de PTR wel een leuke button er bij. dan kan iedereen van je team voten na het potje of je wilt dat de groep bij elkaar blijft voor de volgende game.

• Zironako
Moet er nog 800! Heb in seizoen 1 maar 20 uurtjes gestopt, dus heb een achterstand. Overigens wel leuk dat je nog comp matches kan spelen om te oefenen.

Edit: heeft D.Va altijd een legendary emote gehad? Valt me pas net op.

[ Voor 19% gewijzigd door Zironako op 24-11-2016 01:53 ]

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
jaihel schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:47:
[...]
Season 3 seeding for placement match 1 will use your Season 2 (end of season rank) plus a negative_offset_value (eg. -250SR)
Season 3 placements (game number 1) will use your seed value for matchmaking purposes
Placement game number 2 (and up to and including 10) will use your SR value as determined by the result of Placement game number 1 (and subsequent games).
Probeerde gisteren iemand die aan het aankloten was in comp "omdat s2 toch al bijna voorbij was en hij al diamond was" uit te leggen dat dit niet slim is om die reden. Dit is de reden waarom de èèn met 8 wins - 2 losses in platinum terecht komt en de ander in diamond. Gisteren nog een mooie winstreak kunnen behalen, hopelijk helpt het iets voor m'n s3 placements. Het is toch bepalend voor je vertrekpunt.

Anyway, ook als diamond geëindigd en heb ruim genoeg voor m'n tweede golden gun. Wordt weer lastig kiezen vanavond :p had na s1 S:76 golden gun aangeschaft. Die speel ik nu weer veel na de buff, maar heb daar een lange tijd, gezien z'n status de afgelopen maanden spijt van gehad. Denk dat ik vanavond voor Reaper kies.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Zironako schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:36:
[...]

Haha die Sombra trolls.. Denk dat dat standaard is rond die rating. Gisteravond speelde mijn broertje en ik ook nog wat potjes ranked. Meestal spelen we Rein/Ana of een andere goede combo. Maar gisteren.. elk potje een sombra die er werkelijk niks van bakte.. Hopelijk wordt s3 wat beter.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Euphanasia
Zironako schreef op donderdag 24 november 2016 @ 01:51:
Moet er nog 800! Heb in seizoen 1 maar 20 uurtjes gestopt, dus heb een achterstand. Overigens wel leuk dat je nog comp matches kan spelen om te oefenen.

Edit: heeft D.Va altijd een legendary emote gehad? Valt me pas net op.
Die legendary emote zit er al een tijdje in maar niet vanaf release. Volgens mij rond de tijd dat Ana erbij kwam.

[ Voor 5% gewijzigd door Euphanasia op 24-11-2016 13:16 ]

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 19-09 17:47
Vanaf het moment dat alle sit en laugh emotes kwamen :P

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Poe ik kweet het gewoon echt niet meer. Het ene potje raak ik zowat alles en het potje daarna nog niet eens een afk-er

Of het lijkt alleen maar zo omdst we aan het verliezen zijn.
Pagina: 1 ... 93 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.