Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Die Haloween patch is best wel tof, beetje jammer dat ik nu druk ben met van alles en nog wat. Legion gooit ook roet in het eten, maar ik probeer nu sowieso elke dag weer te spelen, in ieder geval voor 1500 win xp. Dit is toch mooi meegenomen. Alleen schiet het nog niet echt op met Halloween skins haha :)

De nieuwe gamemode voor Halloween voelt overigens wel erg statisch aan. Het was denk ik leuker geweest als het een Left4Dead zombie was geweest ;)

Ik moet zeggen dat D.VA en Symmetra mij momenteel erg goed bevallen qua speelstijl. Het shield van de mech is veel beter en teleport is zeer sterk bij het verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Thomas schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:06:
[...]

Heb toch vaak idioten in het team die niet kunnen healen, vooral lui die als Ana en Zenyatta spelen.
Das wel heel cru. Ik ben ook geen hele goede healer, maar soms moet je wel, omdat niemand anders wil healen. :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:08
Lekkere dag vandaag zeg. Volledig solo aan het spelen en heb een winrate van 70-80% vandaag. Jammer alleen dat je van sommige wins echt maar weinig rating krijgt, maar ben in ieder geval aan het stijgen. Hopelijk snel platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uggh die hard mode van de brawl is zo lastig. Nu al een paar keer in de laatste ronde gekomen, een van de keren werd ik gehookt net toen ik een lock had op mercy en junk met mccree ult :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind medium al moeilijk in de brawl (op xdoos). Haal hem met randoms best vaak niet, meestal omdat de ults niet goed zijn afgestemd op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

De brawl ia wel leuk maar ik ben meestal maar in staat of ana te spelen of mcree zo krijg ik nooit die spray ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hoeveel sprays/achievements zijn er eigenlijk voor die brawl? 4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
yinx84 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:51:
Hoeveel sprays/achievements zijn er eigenlijk voor die brawl? 4 toch?
Jup:

Four They Were (Win met elk van de 4 heroes)
Survived the Night (Medium difficulty)
Held the Door (Hard difficulty)
Not a Scratch (Medium, maar zonder damage op de deur)

De laatste was het lastigst om te halen, maar ik heb ze dan ook met randoms gedaan.

Mijn 10 placement matches ook eindelijk kunnen voltooien. Start op rank 2500, hoop uiteindelijk op 3000 uit te komen. Placement matches waren waardeloos qua teams, op 2 games na (5 loss/5 win).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik denk erover om Overwatch aan te schaffen. Is instappen nu nog een beetje leuk/mogelijk? Vaak heb je met dit soort games dat je dan al te veel achterloopt om echt leuk mee te kunnen spelen.

En vraag 2:

Kan ik de retail versie gewoon online activeren in Battle.net?

https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002012-IEMP2UHI4SN32

[ Voor 33% gewijzigd door outlandos op 17-10-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Fixer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Held the Door (Hard difficulty)
Hehe, Hold the door. Hodor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
outlandos schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:34:
Ik denk erover om Overwatch aan te schaffen. Is instappen nu nog een beetje leuk/mogelijk? Vaak heb je met dit soort games dat je dan al te veel achterloopt om echt leuk mee te kunnen spelen.

En vraag 2:

Ach gelul, je wordt toch ingedeeld op rank dus je komt altijd wel -ongeveer- bij je eigen skill class terecht. En het is geen Dota ofzo waarbij je eerst nog 100en characters, spells en items uit je kop moet leren. Het is een schietspelletje, dus als je goeie aim hebt en een beetje tactisch inzicht ben je al beter dan de gemiddelde noob.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
YoshiBignose schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Ach gelul, je wordt toch ingedeeld op rank dus je komt altijd wel -ongeveer- bij je eigen skill class terecht. En het is geen Dota ofzo waarbij je eerst nog 100en characters, spells en items uit je kop moet leren. Het is een schietspelletje, dus als je goeie aim hebt en een beetje tactisch inzicht ben je al beter dan de gemiddelde noob.
Ik zie dat Blizzard degelijke 21:9 support tegenhoudt. Laat dan maar zitten; ik ga niet met 2 zwarte balken spelen. Wel jammer maar toch.

Part 9:

http://us.battle.net/foru.../topic/20749098138?page=6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Je loopt helemaal niks achter. Iedereen heeft dezelfde hero's te beschikking, enige wat verschilt is wat cosmetische dingen zoals het soort armor wat je draagt ofzo. Verder wordt je ingedeeld op hoe goed je speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
outlandos schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:55:
[...]

Ik zie dat Blizzard degelijke 21:9 support tegenhoudt. Laat dan maar zitten; ik ga niet met 2 zwarte balken spelen. Wel jammer maar toch.

Part 9:

Dan toch niet :') moet je maar een normale monitor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
YoshiBignose schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:58:
[...]

Dan toch niet :') moet je maar een normale monitor kopen.
Moet jij niet op FOK! zitten met jouw niveau posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ach ja begrijp het wel een beetje. Je FOV stijgt met een 21:9 monitor... dat betekent dus dat je meer mensen kan raken met McCree's ult? Dat zou oneerlijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
YoshiBignose schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:02:
Ach ja begrijp het wel een beetje. Je FOV stijgt met een 21:9 monitor... dat betekent dus dat je meer mensen kan raken met McCree's ult? Dat zou oneerlijk zijn...
Not allowing better fov for ultrawides is like capping fps at 60 for those fortunate enough to afford high refresh rate monitors. But that's clearly not a thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat zou misschien voor een normaal schietspelletje gelden waarbij het verschil iets minder relevant is. Maar zoals ik al aangaf heb je ults van McCree of Soldier 76 die werken op basis van wat je ziet, waardoor het verschil wel wat groter wordt dan een fps van 60 of 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ben het wel met Yoshi eens hoor. Daarmee behaal je toch een soort van voordeel ten opzichte van je tegenstander. Terwijl dat tussen 60 of 120 fps minder is.

Blizzard zou natuurlijk ook een soort max-range kunnen geven aan de Ults. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En vraag 2:

Gewoon doen! in principe is het gewoon een shooter. er zijn nog steeds genoeg mensen die elke dag beginnen. in begin heb je het misschien even moeilijk maar uiteindelijk werkt de matchmaking zo dat je in principe rond hetzelfde skill niveau gematched word dus zal iedereen een soort van net zo goed zijn.

En vanaf level 25 (ik zou het alleen pas later doen) kan je ranked spelen en krijg je er rating voor maar ook dat word gewoon met elkaar rond de zelfde rating gematched dus het maakt echt geen reet uit of je nu begint of een half jaar geleden.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
[...]

Part 9:

Gewoon doen inderdaad. Met Quick Play kun je mooi alle heroes onder de knie krijgen in je eigen tempo. Als je genoeg vertrouwen hebt kun je Competitive proberen. Voor beide geldt dat je wordt ingedeeld naar niveau... dus in het begin bij andere mensen die wellicht ook net begonnen zijn, maar je groeit vanzelf door naarmate je skill ook ontwikkelt.

Je hoeft niet bang te zijn dat je tussen de leeuwen gegooid wordt of iets dergelijks ;)

Als je echt de smaak te pakken hebt zou ik je aanraden om https://www.reddit.com/r/competitiveoverwatch in de gaten te houden. Hier wordt raad gevraagd en gegeven... als je daar af en toe wat leest of bekijkt heb je volgens mij al een enorme voorsprong op andere beginners. Speel zelf vanaf de beta en ik leer daar nog steeds bijna dagelijks dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Rule schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Hehe, Hold the door. Hodor.
Ana zegt ook soms "Hold the door" :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
YoshiBignose schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:14:
Dat zou misschien voor een normaal schietspelletje gelden waarbij het verschil iets minder relevant is. Maar zoals ik al aangaf heb je ults van McCree of Soldier 76 die werken op basis van wat je ziet, waardoor het verschil wel wat groter wordt dan een fps van 60 of 120.
Daarentegen zijn je characters met een grote FOV een stuk kleiner waardoor het aimen lastiger word. Nee, ik zie niet een heel groot voordeel met een grote FOV. Daarnaast, is de FOV niet gewoon in te stellen(kan me zoiets herinneren) ??

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:08
Jongens, hoe ervaren jullie de competitive mode? Ik heb gisteren echt de hele dag gespeeld. Winrate van 70% ongeveer, maar stijgen doe ik niet. Kan vijf potjes achter elkaar winnen, dan 3 verliezen en sta weer op hetzelfde punt als voorheen. Iemand tips hoe jullie dit doen? Ben echt stuck op 2.2k constant, ondanks dat ik naar mijn gevoel goed speel en merendeel van de potjes win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
[...]

Part 9:

Sinds een van de laatste patches een maand geleden kan je gewoon 21:9 spelen. speel zelf 3440x1440 zonder zwarte balken. De FOV zal nog wel even een probleem blijven. Mij stoort het iig niet verder.

Hmm lees net in jouw link wel een aantal interessante dingen over de 21:9 support. Vanavond eens kijken als ik hem op 16:9 zet.

[ Voor 17% gewijzigd door Mirage op 17-10-2016 12:04 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mirage schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Sinds een van de laatste patches een maand geleden kan je gewoon 21:9 spelen. speel zelf 3440x1440 zonder zwarte balken. De FOV zal nog wel even een probleem blijven. Mij stoort het iig niet verder.

Hmm lees net in jouw link wel een aantal interessante dingen over de 21:9 support. Vanavond eens kijken als ik hem op 16:9 zet.
Je schijnt dus minder te zien dan wanneer je op 16:9 speelt. In elk geval voldoende redenen voor 9 topics vol geklaag. Maar waarschijnlijk een gevalletje van '''wat niet weet wat niet deert''.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 17-10-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Laatst online: 20-09 20:50

OmeJoyo

This is me

nemesis2212 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

ik zeg ook niet dat ik de enige ben. ik faal ook wel is in een potje maar soms vraag je je af hoe mensen in platinum zijn gekomen. en ja seagull in je team is instant win tot een sr van 3500 ofzo.

@Liber8, ja ook zoiets, veel bastions en torbjorns op attack. ik had laatst zelfs een symmetra de hele game lang terwijl ze alleen nuttig kon zijn voor het 1e point. meerdere malen in chat roepen, swappen en ze blijven eigenwijs dezelfde hero houden wat resulteert in een loss.
Je de hele match bezighouden met roepen en ergeren helpt dan ook niet mee ;) Maar ik ken het gevoel. Maar helaas zijn er ook veel idioten die gillen dat je het fout doet, terwijl dit enkel hun mening is. De uitdaging is het hebben van een team, want wat die ander doet, is wat ie wellicht altijd succesvol doet maar wat niet werkt in combinatie met wat jij of anderen doen.

Relax en doe je ding en doe dit zo goed mogelijk. TB of Sym op attack is inderdaad vrijwel altijd zinloos, mits het natuurlijk echt een attack is en niet een capture point waar beide attack spelen. Maar soms ben ik ook eigenwijs, meestal omdat er dan iemand in de chat constant roept (lees: opdraagt, commandeert, vloekt) om te wisselen in plaats van het gewoon te vragen en uit te leggen als daar tijd voor is natuurlijk.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Hmm lees net op de us forums dat sombra hoogstwaarschijnlijk morgen avond naar de PTR komt althans dan zou amomentincrime op 100% zitten volgens een user. Ben benieuwd. Of weer zo'n witch hunt voor de clues. Al durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen ik neem aan dat ze niet midden in een event naar de live servers komt gezien Ana volgens mij ook maar een week PTR only was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GHVgl9g.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Splitinfinitive schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:50:
Hmm lees net op de us forums dat sombra hoogstwaarschijnlijk morgen avond naar de PTR komt althans dan zou amomentincrime op 100% zitten volgens een user. Ben benieuwd. Of weer zo'n witch hunt voor de clues. Al durf ik dat zelf niet met zekerheid te zeggen ik neem aan dat ze niet midden in een event naar de live servers komt gezien Ana volgens mij ook maar een week PTR only was
Het enige punt is dat Blizzcon ook bijna is. Ik zou haast verwachten dat ze daar een hele berg annoucements zullen doen :) Incl. Sobra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BlackMage schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Het enige punt is dat Blizzcon ook bijna is. Ik zou haast verwachten dat ze daar een hele berg annoucements zullen doen :) Incl. Sobra.
Het kan sowieso een erg vette BlizzCon worden:
-10e BlizzCon
-25 jaar Blizzard
-20 jaar Diablo

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
YoshiBignose schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Het is een schietspelletje, dus als je goeie aim hebt en een beetje tactisch inzicht ben je al beter dan de gemiddelde noob.
Alles behalve een schietspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Liteiten schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

Mwah, dat is het natuurlijk grotendeels wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 19:57

NoTimeRemains

I know

gisteren een paar potten gespeeld met mensen van de Reddit Discord. Sommige games win je met 4 gold medals als Zarya en hele rits teamkills, andere games wordt je gewoon geROFLstomped door de eerste beste Reinhardt die er in springt. En dat met t zelfde team.

Ook zie je dat tussen goud en goud veel verschil is. Ik ben bijna platinum en sommige zijn net aan goud.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 17:47
NoTimeRemains schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:15:
gisteren een paar potten gespeeld met mensen van de Reddit Discord. Sommige games win je met 4 gold medals als Zarya en hele rits teamkills, andere games wordt je gewoon geROFLstomped door de eerste beste Reinhardt die er in springt. En dat met t zelfde team.

Ook zie je dat tussen goud en goud veel verschil is. Ik ben bijna platinum en sommige zijn net aan goud.
Ik heb genoeg diamonds voorbij zien komen die ik makkelijk in de pan hak. Wil vrij weinig zeggen heb ik het idee. Kwestie van goede placement gehad (per toeval met goede teamgenoten?) en daarna volledig gezakt naar middenmoot platinum.

Ik heb echt geen idee hoe ze t zouden moeten aanpakken, maar vind het ranking systeem nog steeds verre van fijn. Wellicht toch meer kijken naar individuele prestaties binnen een game, binnen je rol, om zo bij winst een grotere increase en bij loss een kleinere decrease in punten te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Laatst online: 14-12-2024
http://amomentincrime.com/

ja bijna 100% mensen. hopelijk vandaag of morgen sombra tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:51
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:22:
[...]

Ik heb genoeg diamonds voorbij zien komen die ik makkelijk in de pan hak. Wil vrij weinig zeggen heb ik het idee. Kwestie van goede placement gehad (per toeval met goede teamgenoten?) en daarna volledig gezakt naar middenmoot platinum.

Ik heb echt geen idee hoe ze t zouden moeten aanpakken, maar vind het ranking systeem nog steeds verre van fijn. Wellicht toch meer kijken naar individuele prestaties binnen een game, binnen je rol, om zo bij winst een grotere increase en bij loss een kleinere decrease in punten te kunnen geven.
Ben zelf gold tussen de 2400 en 2500 maar als ik met platinums of hoger mee doe kan ik prima meekomen.. Solo queue is echter een hell en verlies ik elke keer veel rating door :{

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Weten jullie wat ik in vredesnaam kan doen als Lucio/Mercy tegen Genji? In het bijzonder als hij ult heb ik te weinig tijd om weg te vliegen als Mercy of hem een soundwave te geven met Lucio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
apNia schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:18:
Weten jullie wat ik in vredesnaam kan doen als Lucio/Mercy tegen Genji? In het bijzonder als hij ult heb ik te weinig tijd om weg te vliegen als Mercy of hem een soundwave te geven met Lucio.
In de buurt blijven bij mensen die crowd control kunnen doen. Bijv. McCree, Zenyatta (ult heals), Reinhardt (Ult) of andere counter picks. Soms kan een Winston/Radhog nog helpen met zijn ult om hem weg te slaan/Schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:47
Als Lucio altijd speedboost gebruiken en als team verspreiden. Geldt ook bij ults van junkrat, mccree, soldier, diva, reaper. Speedboost wordt sowieso veel te weinig gebruikt. AoE healing is goed, maar icm met een andere healer is speedboost véél sterker.

Uiteraard bij veel ults je drop the beat gebruiken als je hebt en nodig is (junkrat zo lang mogelijk wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:38
nemesis2212 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:32:

Zul je zien dat er helemaal niks gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Als Mercy accepteer ik meestal de kill :') lucio is 9/10 keer rmb en dan amp it up met speedboost en gtfo. Als ik mijn ult heb dan gebruik ik die en hoop ik dat mijn teammates een beetje alert zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Liteiten schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weer eens een potje competitive gesteeld, direct spijt van. Kom natuurlijk in een team waar niemand communiceert. De enige die communiceert is mei die zeikt dat er geen lucio is (switch dan zelf). Ik was als zarya de enige tank. Ik word er een beetje moedeloos van zo, alleen maar trolls en mensen die denken dat het een solo spel is, ik kom van LoL maar dit is echt erger dan LoL hoor.
Toevallig op dit moment nog tweakers online rond de 2000 mm die willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik ben in 3 dagen gedaald van 2400 naar 1900. Plezier gaat er zo wel een beetje af. Continue kwam ik van die niet communicerende teams waarbij de team setup drie keer niks is. Zo hatelijk. Dat competitive is leuk, maar je bent als solo-speler veel te afhankelijk van je team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

protip: Ga naar de Teamspeak van GoT of de Discord van Reddit en speel met gelijkgezinden ;) door Discord ben ik nu wel echt dichterbij Platinum :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Ik ben het er ook wel mee eens dat de matchmaking dit seizoen echt alle kanten op lijkt te gaan, helemaal als solo-queue en helemaal onder de 2500. Dat doet toch wel wat afbreuk aan het spelletje, vorig seizoen was het geen probleem om samen te spelen met vrienden die veel slechter waren, het was relatief makkelijk om van rank 45 weer naar de 60+ te komen. Dit seizoen kost het me echt verschrikkelijk veel potjes om van begin 2000 weer boven de 2500 te komen. Ook al win je gemiddeld meer dan je verliest, het gaat echt tergend langzaam en af en toe wordt je weer verschrikkelijk ver teruggeworpen zonder dat je er iets aan kon doen.

Waar ik me met name aan irriteer is als je wordt ingedeeld bij een 4-man premade waarvan 1 knakker een hoge rank heeft en de andere 3 maatjes van hem er HELEMAAL niets van lijken te kunnen, ondanks dat het gemiddelde best aardig is. Het liefst alle drie hanzo/genji/junkrat combinatie.

Nou, dan kan je healen/dpsen/tanken tot je een ons weegt, die drie man maak je niet goed en is het slechts een kwestie van hopen dat de tegenpartij nog slechter is.

Overigens frustratie nummer 2 is dat het op de lagere ranks STIKT van de junkrats die maar ults blijven feeden zodat je de ene na de andere ult om de oren krijgt en elke teamfight verliest, om vervolgens halverwege de ronde het team te gaan flamen dat we verliezen ondanks dat hij gold damage heeft....

Maar als je de rank wat loslaat en jezelf specifieke doelen stelt voor een potje, blijft het toch wel een erg leuk spelletje om te spelen. Toch, dat menig QP potjes meer samenwerking en een hoger niveau hebben dan competitive potjes, daar klopt nog iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Misschien moeten ze langzaam gaan kijken naar het loskoppelen van punten krijgen of verliezen en het het winnen of verliezen van een potje. Je kan het nog zo goed of slecht doen, maar je bent nog steeds afhankelijk van vijf anderen om ook daadwerkelijk te winnen.

Waarschijnlijk verschrikkelijk moeilijk om te implementeren aangezien je best kan statpadden (Junkrat damage bijvoorbeeld) en boosten (self damage + healer) in Overwatch waardoor op papier goede individuele stats in praktijk 0.0 bijdragen aan een overwinning.

Anders maar dezelfde ranked match regels toepassen op quick play. Ga dat wel spelen dan (ook minder gefrustreerde mensen dan zo zonder een zichtbare rank).
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:28:
Overigens frustratie nummer 2 is dat het op de lagere ranks STIKT van de junkrats die maar ults blijven feeden zodat je de ene na de andere ult om de oren krijgt en elke teamfight verliest, om vervolgens halverwege de ronde het team te gaan flamen dat we verliezen ondanks dat hij gold damage heeft....
Wat is dat inderdaad met al die Junkrats. Eigenlijk altijd wel iemand die Junkrat gaat rond 2500 ranking. Niet dat die hero nutteloos is, maar ook niet altijd een goede keuze. Waarschijnlijk omdat het redelijk makkelijk is om maar hersenloos nades te spammen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ach ja als Seagull weer een nieuwe video heeft met een aparte hero dan zie je ook veel mensen t zelfde doen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nemesis2212 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:32:

zou wat zijn als morgen ineens sombra voor de deur staat in overwatch haha :D
Denk sowieso niet dat ze al gelijk komt want dan moeten ze ook al halloween stuff voor haar hebben enzo :P alhoewel het wel echt extra props opleverd voor het overwatch development team die al die tijd al zo nice bezig zijn omtrend alles.

Maar ik verwacht een aankondiging eerst.

Is die website trouwens wel een blizzard registered website? 8)7 straks is het gewoon een troll die dat gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

zou wat zijn als morgen ineens sombra voor de deur staat in overwatch haha :D
Denk sowieso niet dat ze al gelijk komt want dan moeten ze ook al halloween stuff voor haar hebben enzo :P alhoewel het wel echt extra props opleverd voor het overwatch development team die al die tijd al zo nice bezig zijn omtrend alles.

Maar ik verwacht een aankondiging eerst.

Is die website trouwens wel een blizzard registered website? 8)7 straks is het gewoon een troll die dat gemaakt heeft.
Volgens mij hadden ze gecheckt van wie het domein was en dat kwam bij blizzard uit.

Ik denk dat het een van de laatste puzzelstukjes is. Hierna nog 1 a 2 puzzels voor de sombra ARG en dan na 1 oktober aankondiging/release op de PTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:28:

Maar als je de rank wat loslaat en jezelf specifieke doelen stelt voor een potje, blijft het toch wel een erg leuk spelletje om te spelen. Toch, dat menig QP potjes meer samenwerking en een hoger niveau hebben dan competitive potjes, daar klopt nog iets niet.
Dat maak ik dus ook vaak mee. in Quick play kom ik meer georganiseerde gameplay tegen dan in competitieve mode.
Laatst vroeg ik waarom ene premade team van 4 man aan het quick playen waren ipv Ranked.
Hun antwoord was vrij overduidelijk.
Matchmaking in ranked mode deel ze altijd in bij 2 slechte mede spelers of tegen een team dat 10x beter is.
Alleen als ze solo of met zn 2en spelen, is ranked mode nog leuk.
Daarboven weet het systeem niet wat hij doet.
in quick play merken ze dit probleem niet.

1 van de personen reageerde natuurlijk ook erop dat Quick play meer voldoening gaf.
Ook al verlies je een pot, je kan er van leren en je weet dat je het volgende potje gewoon weer tegen "gelijkwaardige teams" komt te spelen. in ranked mode zak je na een slecht potje en kom je steeds bij slechtere spelers.
Hun carreer profile gaf ook weer een daling van 400 punten aan en dat lijkt een standaard te zijn.
Iedereen schomelt in 2500 met een beetje skill, maar er zijn ook noobs die uitschieten.
Hierdoor zijn de potjes not het zelfde en is het kai hard winnen of kai hard verliezen.

Ik kon hun mening alleen maar delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 18-10-2016 18:51 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dus hun tegenstanders, ook een 4 man team met twee randoms krijgen dat probleem niet en die stijgen dus heel snel? Het valt me altijd op hoe iedereen zichzelf altijd verstandig en skilled vindt en denkt dat alleen zij pech hebben. Er moet toch ook een keerzijde zijn aan die medaille?

Ik vind het zelf ook frustrerend hoor, dat ik soms ronduit oenige medespelers heb. Maar ik ben zelf ook gewoon niet altijd goed. Maar in totaal klopt het wel en blijf ik in dezelfde ranking hangen. Waarschijnlijk kom ik ook wat hoger nog goed mee, maar dan moet ik dus zorgen dat ik met een team mijn placement-matches doe. En die doe ik vaak grotendeels solo-queue, en dus beland ik in de lagere regionen waar ik maar moeilijk of niet uit ontsnap.

Ach ja, het is maar een spelletje. Als je het echt zo serieus neemt, dan moet je gewoon pre-made spelen (net als CS:GO). Dat kunnen ze in een algoritme niet oplossen voor je. 50% winrate gemiddeld klopt in principe gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:43
Ben zelf ook niet zo skilled maar wat ik nog steeds niet snap is dat het merendeel van een team telkens voor de uitgang van het andere team gaat staan. Gevolg is meestal dat ik als enige sta te verdedigen en overlopen word. Het andere team neemt gewoon met vier man een zijuitgang en overloopt mij. Al meerdere keren in vijf minuten een match verloren.

Neemt niet weg dat het een leuke game is die ik ook even speel als ik maar een half uur tijd heb.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Moet zeggen dat in Diamond de potjes erg leuk zijn... ik schommel een beetje rond de 3k. Een beetje zoals 65+ was is S1, veel consistenter qua niveau. Ik ben vaak niet eens teleurgesteld als ik verlies omdat het vaak goede games zijn.

Speel overig nog steeds max twee potjes per dag en dan bevalt me uitermate prima. Kan het iedereen aanraden... het spel leent zich er prima voor. Ik ken geen ander spel waar ik in maar een uurtje zo voldaan kan zijn. Bingen heeft vaak toch niet veel nut omdat je naar mijn ervaring veel tijd investeert en met een beetje geluk maar 100 punten stijgt (of daalt;)). Als je je games limiteert ligt de focus meer op de potjes zelf dan het klimmen in rank, en dat heeft mij een hoop plezier teruggegeven. En bovendien geen windeieren gelegd qua rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:47
Ik ben van 3250 na 15 games, waarvan 13 gewonnen, teruggevallen naar uiteindelijk 2400 en zit alweer op 3159. Ik denk dat iedereen aan het eind van het seizoen zit waar hij hoort. Ik hoop dat er dan een cijfer bij mijn logo staat, op xbox vanaf 3320.

Meestal ben ik support, nu had ik even zin in dps, dus heb met tracer, mccree en vooral Genji gespeeld. De composition was niet echt lekker maar maakte mij even niets uit want toch quickplay... Shit! round 3?!? Weg streak van 4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
Lekker Ventje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:52:
Ben zelf ook niet zo skilled maar wat ik nog steeds niet snap is dat het merendeel van een team telkens voor de uitgang van het andere team gaat staan. Gevolg is meestal dat ik als enige sta te verdedigen en overlopen word. Het andere team neemt gewoon met vier man een zijuitgang en overloopt mij. Al meerdere keren in vijf minuten een match verloren.

Neemt niet weg dat het een leuke game is die ik ook even speel als ik maar een half uur tijd heb.
Dat heb ik ook vaak, veel mensen doen alles voor de kills maar geven niets om de rest.
Die kunnen ook beter CoD oid gaan spelen volgens mij. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Idanue op 18-10-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dus nu zegt die site dit

...Estableciendo conexión...
...Protocolo Sombra v1.95 iniciado...

...Transmisión finalizada - finalizando carga...
...Carga finalizada. Unidad Bastion E-54 comprometida...

...Terminando conexión...

mij is niks duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:58:
dus nu zegt die site dit

de us forums zijn helemaal lijp nu XD ach we zien vanzelf wel wanneer ze komt. Ondertussen blijf ik lekker overwatch spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:58:
dus nu zegt die site dit

Bastion is gehacked met een gecomprimeerde bestand.
Verder is het nu stil en alle sombra jagers zijn pissig.
Er is namelijk niks gebeurd en niets nieuws verteld.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Wel een update van 12GB, nu binnen aan het halen

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zit je op de PTR?

Even deze play spammen hier, die arme Mercy :P https://giant.gfycat.com/CloudyWearyGroundhog.webm

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
fonsmeister schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 03:17:
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Denk dat het een achterstallige update was voor hem... vanmorgen Battle.net client nog open gehad maar niks geen update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Grotman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:16:
Dus hun tegenstanders, ook een 4 man team met twee randoms krijgen dat probleem niet en die stijgen dus heel snel? Het valt me altijd op hoe iedereen zichzelf altijd verstandig en skilled vindt en denkt dat alleen zij pech hebben. Er moet toch ook een keerzijde zijn aan die medaille?

Ik vind het zelf ook frustrerend hoor, dat ik soms ronduit oenige medespelers heb. Maar ik ben zelf ook gewoon niet altijd goed. Maar in totaal klopt het wel en blijf ik in dezelfde ranking hangen. Waarschijnlijk kom ik ook wat hoger nog goed mee, maar dan moet ik dus zorgen dat ik met een team mijn placement-matches doe. En die doe ik vaak grotendeels solo-queue, en dus beland ik in de lagere regionen waar ik maar moeilijk of niet uit ontsnap.

Ach ja, het is maar een spelletje. Als je het echt zo serieus neemt, dan moet je gewoon pre-made spelen (net als CS:GO). Dat kunnen ze in een algoritme niet oplossen voor je. 50% winrate gemiddeld klopt in principe gewoon.
Natuurlijk heeft die medaille een keerzijde, maar dat middelt zich vooral uit op de langere termijn. Ik merk dat mensen om me heen na een paar ongelukkige losses waar individueel weinig aan te doen was een paar honderd elo punten verliezen en in de 'elo hel' terecht komen, het spel niet meer de tijd en kans geven om te wachten tot het 'geluk' in hun voodeel uitvalt. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.

Dientegevolgen speel ik nu grotendeels alleen en het is behoorlijk werken om lekker consistent te stijgen, ondanks bovengemiddelde stats en medals gezien de gespeelde heroes. Afgelopen paar dagen solo 450 punten geklommen na 13 wins en 4 losses. Overigens alle vier losses werd ik ingedeeld bij een vierman en vervolgens weer 2 a 3 potjes nodig had om de verloren punten weer in te lopen.

Geen probleem, want ik vermaak me kostelijk door op kleine dingetjes te focusen zoals yinx84 ook al aangeeft. Maar het vereist wel doorzetting, want die potjes onderin de 2000 speel je niet voor de spannende tactische strijd tussen twee teams. Dat is een kwestie van maximaal tryhard proberen te carryen totdat je langzaam maar zeker bij leuke potjes aan begint te komen en er langzaam maar zeker meer teamwork in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Het werkt ook best demotiverend wanneer je ineens honderden punten zakt. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd even goed speel, maar ineens van 2400 naar 1900 zakken is wel erg drastisch vind ik.

Ik vermaak me best met het spel, en vind verliezen helemaal niet erg. Maar het is frustrerend als je ineens die ranking heel hard ziet dalen. Terwijl ik eerst redelijk stabiel rond de 2200-2400 hing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Natuurlijk heeft die medaille een keerzijde, maar dat middeldt zich vooral uit op de langere termijn.
Daarvoor zijn de seizoenen veels te kort. Om een redelijk goed beeld van iemands skills te krijgen zul je toch minimaal een paar 100 potjes moeten spelen. Daar komen heel veel mensen niet aan binnen een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
ChojinZ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Daarvoor zijn de seizoenen veels te kort. Om een redelijk goed beeld van iemands skills te krijgen zul je toch minimaal een paar 100 potjes moeten spelen. Daar komen heel veel mensen niet aan binnen een seizoen.
Oef, lelijk die dt fout van me :+

Maar geen idee of het er 100en moeten zijn, heeft blizzard daar nooit iets over gezegd?
JST94 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:39:
Het werkt ook best demotiverend wanneer je ineens honderden punten zakt. Ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd even goed speel, maar ineens van 2400 naar 1900 zakken is wel erg drastisch vind ik.

Ik vermaak me best met het spel, en vind verliezen helemaal niet erg. Maar het is frustrerend als je ineens die ranking heel hard ziet dalen. Terwijl ik eerst redelijk stabiel rond de 2200-2400 hing. :)
Kom daar maar weer eens uit, het is een heel ander spelletje op 1900 als op 2400...

Welke heroes speel je voornamelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
ChojinZ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Maar je zult in ieder geval niet elk seizoen de pechkant van de medaille ervaren lijkt me. Verder snap ik het verhaal en de frustratie wel, maar het is een beetje onzinnig om te blijven klagen op Blizzard en de teambalances. Zij kunnen dit niet zomaar oplossen, aangezien het een standaard probleem is als je solo speelt in teambased games. Zeker met 6 man-teams zoals bij Overwatch.

Blijf je dus vooral op jezelf en je eigen verbeterpunten focussen ipv op anderen, daar heb je zeer beperkt invloed op (mits vriendelijk en constructief via voice) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
fonsmeister schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 03:17:
Ik heb net de game gekocht, maar de gehele download bij elkaar is nog geen 7,5GB :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Net wat het team nodig heeft, maar vaak Mei/Zarya/Lucio/Mercy. :) Soms gewoon iets randoms wanneer ik zie dat we met geen mogelijkheid meer gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
JST94 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:52:
[...]
Net wat het team nodig heeft, maar vaak Mei/Zarya/Lucio/Mercy. :) Soms gewoon iets randoms wanneer ik zie dat we met geen mogelijkheid meer gaan winnen.
Dat hele inspelen op de rest van het team heb ik laten varen op de lage ranks, dat zwabbert teveel tussen potjes naar mijn idee.

Zelfstandig kills, kills en nog eens kills kunnen pakken en overleven is prioriteit nummer 1 bij klote teams. Healers zijn leuk, maar als de dps-ers en tanks niets killen, dan kan je healen tot je een ons weegt, je gaat nooit winnen. Mei en Zarya komen ook pas echt tot zijn recht wanneer het team samenwerkt.

Zelf merk ik dat ik met m'n favo McGree pas echt zoden aan de dijk zet wanner ik on point ben, >50% accuracy. Anders is het voornamelijk soldier, reaper of Dva waarmee je én lang kan blijven leven en veel kills kan blijven pakken ongeact van wat de rest doet.

Zodra onze dps steady killt dan stapte ik meestal over op lucio om ze te helpen en de objectives te houden/capturen maar daar kan je helaas niet op rekenen.

Maar succes, ik ben eindelijk die ellende weer uit en onderweg naar de 3000 wat weer compleet wennen is en andere heroes vereist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Consistent stijgen is gewoon moeilijk, want er zijn onderwater allerlei algoritmes aan het werk om je winratio in balans te houden. Blizzard heeft dit nooit bevestigd noch ontkent, maar met alle data die beschikbaar is in de Competitive scene kun je gewoon niet anders concluderen. Ik heb een hele tijd m'n win/losses bijgehouden in een spreadsheet en kon na een tijdje vrij accuraat voorspellen of m'n volgende potje een win of loss zou worden. Op /r/CompetitiveOverwatch delen spelers vaker hun gegevens en je ziet grofweg dezelfde patronen. Op een gegeven moment wordt het een statistics game waar het draait om je winning streak zo hoog mogelijk te krijgen... na 4 wins achter elkaar krijg je extra punten per win en daar moet je op teren. Vervolgens is het de kunst om bij de eerste loss er ALLES aan te doen om een streak zo snel mogelijk de nek om te draaien. Als je die bonuspunten en losses weet te maximaliseren/minimaliseren, dan maak je meters, want een W/L/W/L etc. doet niets. Klinkt ook logisch natuurlijk, maar het is en blijft een gevecht tegen die algoritmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
yinx84 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:21:
Consistent stijgen is gewoon moeilijk, want er zijn onderwater allerlei algoritmes aan het werk om je winratio in balans te houden. Blizzard heeft dit nooit bevestigd noch ontkent, maar met alle data die beschikbaar is in de Competitive scene kun je gewoon niet anders concluderen. Ik heb een hele tijd m'n win/losses bijgehouden in een spreadsheet en kon na een tijdje vrij accuraat voorspellen of m'n volgende potje een win of loss zou worden. Op /r/CompetitiveOverwatch delen spelers vaker hun gegevens en je ziet grofweg dezelfde patronen. Op een gegeven moment wordt het een statistics game waar het draait om je winning streak zo hoog mogelijk te krijgen... na 4 wins achter elkaar krijg je extra punten per win en daar moet je op teren. Vervolgens is het de kunst om bij de eerste loss er ALLES aan te doen om een streak zo snel mogelijk de nek om te draaien. Als je die bonuspunten en losses weet te maximaliseren/minimaliseren, dan maak je meters, want een W/L/W/L etc. doet niets. Klinkt ook logisch natuurlijk, maar het is en blijft een gevecht tegen die algoritmes.
Mee eens, maar die vlieger van de 50% win rate vasthouden gaat niet helemaal op. Ook voor m'n recente comeback had ik een win percentage van 58% en toch ging ik netto steeds naar beneden in elo points in de categorie 25 punten erbij voor een win en 70+ punten eraf voor een loss.

Ik klaag ook niet voor mijzelf, ik zorg dat ik er wel doorheen beuk, maar het kost me wel veel bevriende medespelers merk ik en dat is wel erg jammer. OW stimuleert wel om te solo/duo-queuen in plaats van gezellig met 3 of 4 maten te spelen als je wilt stijgen in rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Mee eens, maar die vlieger van de 50% win rate vasthouden gaat niet helemaal op. Ook voor m'n recente comeback had ik een win percentage van 58% en toch ging ik netto steeds naar beneden in elo points in de categorie 25 punten erbij voor een win en 70+ punten eraf voor een loss.

Ik klaag ook niet voor mijzelf, ik zorg dat ik er wel doorheen beuk, maar het kost me wel veel bevriende medespelers merk ik en dat is wel erg jammer. OW stimuleert wel om te solo/duo-queuen in plaats van gezellig met 3 of 4 maten te spelen als je wilt stijgen in rank.
Ik ben binnen een maand 500 punten geklommen en heb een win rate van maar 48%. Dit kan ik verklaren omdat ik in de potjes die ik won de bonuspunten heb kunnen maximaliseren. Vrijwel al mijn wins kwamen in streaks van 4 of meer. Ik gok dat jouw patroon meer er uitzag als W/W/L/W/L/W/W/L of iets dergelijks; meer wins dan losses, maar in onderbroken streaks. Klopt dat?

Ik vind dit soort data altijd bijster interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Welke classes (liefst een top 3) raden jullie aan voor een beginner? Zodra mijn vriendin vanavond weg is (nachtdienst in het ziekenhuis) wil ik lekker een paar uurtjes erin steken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
outlandos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:45:
Welke classes (liefst een top 3) raden jullie aan voor een beginner? Zodra mijn vriendin vanavond weg is (nachtdienst in het ziekenhuis) wil ik lekker een paar uurtjes erin steken :)
Soldier:76 - meest straight-forward hero in het spel, maar toch met behoorlijke utility waarde dankzij z'n biotic field (healing voor jezelf en team).
Lucio - makkelijk op te pikken en is een spel opzich; hou zoveel mogelijk medespelers zo lang mogelijk in line of sight... voelt af en toe alsof je een roedel katten probeert te hoeden :) Damage doen is leuk maar puur als bonus. Probeer je ult te bewaren voor wanneer je tegenstanders hoort ulten.
Reinhardt - Met z'n shield kun je je team enorm helpen zonder dat je al te veel kennis hoeft te hebben van de class zelf, die toch wel veel verantwoordelijkheid en diepte heeft. Zolang je niet te agressief bent, ben je je team al heel erg snel van dienst.

Verder gewoon niet bang zijn om in Quick Play met andere heroes aan te kloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb een winrate van 61,6%. In het begin merkte ik het heel erg dat als je aan het winnen was er daarna een loss streak aan kwam, nu stop ik gewoon na mijn 1e loss na een winstreak van 3 of 4 omdat ik dan de bui al zie hangen want je kan niet altijd blijven winnen op 1 avond. Misschien is het iets mentaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
yinx84 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:43:
[...]
Ik ben binnen een maand 500 punten geklommen en heb een win rate van maar 48%. Dit kan ik verklaren omdat ik in de potjes die ik won de bonuspunten heb kunnen maximaliseren. Vrijwel al mijn wins kwamen in streaks van 4 of meer. Ik gok dat jouw patroon meer er uitzag als W/W/L/W/L/W/W/L of iets dergelijks; meer wins dan losses, maar in onderbroken streaks. Klopt dat?

Ik vind dit soort data altijd bijster interessant :P
Ik heb het thuis opgeschreven voor een serie van geloof 12 matches met bijbehorende punten omdat ik er ook wel benieuwd naar was wat hier nou de rationale achter was. Zal vanvaond eens even kijken of ik dat lijstje nog kan vinden en posten.

Ik begon dit seizoen ergens op 2480 punten na 6 wins, 3 losses en een draw (twee keer leaver, zeuren we niet over), daarna veel gespeeld met ervaren shooter spelers (BF clanmaatjes, dus teamwork zou in principe moeten kunnen werken) die ook allemaal rank 60+ waren in het eerste seizoen. Maar dat ging voor ons allemaal op de lange duur steady naar beneden netto, ondanks een winrate tegen de 60%. Ben denk ik drie of vier keer teruggevallen naar 2300 of lager, om weer boven de 2500 te komen en vervolgens weer keihard te zakken tot 2050 ergens als dieptepunt.

Sindsdien in twee stints weer tryharden en al met al een dikke 600 punten weer terug, voornamelijk door redelijk belachelijke accuracy, kpm en k/d voor deze ranks, wat totaal niet nodig was sub level 60 vorig seizoen.

Samengevat: ik ben helaas meer dan bekend met de losestreaks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Ik heb het thuis opgeschreven voor een serie van geloof 12 matches met bijbehorende punten omdat ik er ook wel benieuwd naar was wat hier nou de rationale achter was. Zal vanvaond eens even kijken of ik dat lijstje nog kan vinden en posten.

Ik begon dit seizoen ergens op 2480 punten na 6 wins, 3 losses en een draw (twee keer leaver, zeuren we niet over), daarna veel gespeeld met ervaren shooter spelers (BF clanmaatjes, dus teamwork zou in principe moeten kunnen werken) die ook allemaal rank 60+ waren in het eerste seizoen. Maar dat ging voor ons allemaal op de lange duur steady naar beneden netto, ondanks een winrate tegen de 60%. Ben denk ik drie of vier keer teruggevallen naar 2300 of lager, om weer boven de 2500 te komen en vervolgens weer keihard te zakken tot 2050 ergens als dieptepunt.

Sindsdien in twee stints weer tryharden en al met al een dikke 600 punten weer terug, voornamelijk door redelijk belachelijke accuracy, kpm en k/d voor deze ranks, wat totaal niet nodig was sub level 60 vorig seizoen.

Samengevat: ik ben helaas meer dan bekend met de losestreaks. 8)
ik ken het helaas ook die losestreaks. alsof je op sommige dagen van bliz gewoon niet mag winnen ofzo.

mijn diepte punt is helaas 1890. was laatste gedropt van 2300 naar 1890 en zit nu gelukkig weer rond de 2250. Gold is ook wel echt een klote rank range om in te zitten omdat je gewoon niet meer vanuit kan gaan dat mensen goed zijn of niet, er trolls tussen zitten die alleen maar iets pikken waar ze het team niet mee helpen. Ik heb ook wel is mijn mindere dagen maar bij een aantal potjes kan je gewoon nagaan dat als JIJ doodgaat, de rest van het team daar meteen achteraan ook doodgaat. of als JIJ goed of slecht speelt dat het lijkt alsof de rest van je team een soort AI zombies zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XaeonBE
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-12-2023
Ziezo ik heb mijn naam ingevuld zodat ik misschien eens samen met jullie kan spelen :P

@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Inmiddels weer wat progressie in de Sombra ARG... korte samenvatting:

Begon met dit: YouTube: Bastion Dorado Sombra beeps!

De piepjes i.c.m. een andere sleutel die eerder is gevonden vertalen naar www.lumerico.mx. Blijkbaar staat er nu op het laadscherm van El Dorado (en op de website) een telefoonnummer die mensen in de US hebben gebeld... daar krijgen ze een combinatie van letters/nummers te horen die zich laten vertalen naar deze pagina: https://lumerico.mx/TAKECONTROL/index.html

Wat zich vervolgens weer vertaald naar een bericht van Sombra met de login gegevens van een Lumerico medewerker en het verzoek om zoveel mogelijk 'dirt' over de CEO van Lumerico te achterhalen, waar ze blijkbaar een hekel aan heeft.

Via de site kan je in de mailbox komen van die employee... daar vonden mensen al snel de login gegevens van de CEO van Lumerico. In de mailbox van de CEO staan hidden berichten van Sombra aan 'ons' waarin staat dat ze bezig is met hacking protocollen die "early next week" klaar zouden moeten zijn...

Verdere noemenswaardigheden in de mailconversaties:
Men heeft het constant over een Espresso machine die kapot is en waar een nieuwe voor geleverd gaat worden (waarschijnlijk zal dit als iets van een Trojan dienen). Ook een keyboard dat vervangen is komt een paar keer naar voren, waarschijnlijk met een keylogger functie er in oid. Vermoedelijk is Sombra geïnfiltreerd als een medewerker.

Mocht je zelf willen inloggen op die site etc. dan staan hier de wachtwoorden:
https://www.reddit.com/r/...rom_today_ht_discord_all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
5 uur slaap dankzij Overwatch. Het is een lange tijd geleden dat ik voor een (PC) game zo lang op bleef. Ik bak er nog weinig van (al is mijn K/D ratio met 2:1 niet slecht), maar word wel elk potje merkbaar beter.

21:9 speelt eigenlijk ook best wel prima, al lijkt/is het allemaal wel wat uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
outlandos schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:02:
5 uur slaap dankzij Overwatch. Het is een lange tijd geleden dat ik voor een (PC) game zo lang op bleef. Ik bak er nog weinig van (al is mijn K/D ratio met 2:1 niet slecht), maar word wel elk potje merkbaar beter.

21:9 speelt eigenlijk ook best wel prima, al lijkt/is het allemaal wel wat uitgerekt.
Ben na je vraag van gisteren nu wel benieuwd welke classes je gespeeld hebt en welke je favoriet zijn? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
yinx84 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

Ben na je vraag van gisteren nu wel benieuwd welke classes je gespeeld hebt en welke je favoriet zijn? :)
Enkel nog met Soldier 76 :+ vandaag eens de 2 anderen genoemde classes proberen. Al zal ik met de NX aankondiging die om 16:00 uur staat plus Ajax wat al om 19:00 uur begint niet al te veel tijd over houden. En deze nacht wil ik toch echt even 8 uur slaap proberen mee te pakken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWooDs
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-02 12:21
Ik zit rond de 2800 en echter hoger lukt me nog niet. zenyatta/zarya/mei speel ik meestal, afhankelijk van rest van het team. hou me verder niet echt bezig met W/L reeksen, speel zolang het leuk is die avond. maar wil stiekem toch wel keer de 3000 halen en die nieuwe brawl halloween is wel vet met mooie skins (heb junkrat/ana/symmetra/reinhardt gekregen in ongeveer 10 boxes en hoop er nog enkele te krijgen voordat het afloopt)

Toen ik net begon ook veel gespeeld met soldier en pharah. probeer nu tijdens QP ook reaper uit en dit lukt ook wel aardig.

Morgen komt mijn BF1 en dan zal overwatch voor mij toch wat minder speeltijd krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Interessant bericht van Blizzard over het hoe en waarom van de competitive matchmaking en skillrating, al is het weinig nieuws:

http://us.battle.net/foru.../topic/20749737390#post-3

Thanks for the well written post on your matchmaking experiences, I'll try to explain some of what's going on.

The system does in fact try to place equal sized groups on opposite teams whenever possible. Your report for game 2 where both 3 player groups were on the same team definitely seems like something that shouldn't happen based on the rules we've setup, so I'll look into it further.

We do need to do a better job of not placing players into "unwinnable" matches. When the matchmaker creates a match, it determines the % chance for each team to win based on the match it made. The VAST majority of matches are usually near to 50% (especially if you're a player closer to median skill rating and you're not in a group), but I've definitely seen logs of matches where that's really not the case and my eyebrows raise.

The unfortunate truth is that there is not always a "perfect" match for you, especially at very high (and very low!) skill ratings where there's fewer players of similar skill. Then you throw in the desire to match groups vs. groups, with everybody having low latency, and doing ALL of this as fast as possible even though it’s the 3AM offpeak... it can get tough. We've tried different tunings with regards to wait times, and the improvements were unfortunately modest as we increased the time to wait. Still, this is an area we're always looking to improve and tune better.

Fortunately, when we do put you in a match that we know isn't a 50/50, we adjust your SR gain or loss based on your calculated change of winning. So if you did get placed into a match with only a 20% chance to win and then you lose, you shouldn't lose much SR.

For matchmaking groups, there's actually two separate issues that we try to solve. The first issue is "How do we handle groups formed of players with different MMRs?". With season 2 we prevented players of REALLY disparate Skill Rating from grouping, but there's still some variance we need to handle. Over time we've tested different models to try and see what's best and are now using what tested most accurately. (Hint: it's not simply averaging the MMRs)

The other issue is how do we model the synergistic effects of players being together in a group. As you noted, they have access to voice chat. Now here's where things get interesting. This "massive" advantage actually differs based upon the skill rating of the group members. Based upon the data we've seen groups of low to mid SR players don't see that much improvement to their win %. Higher SR players do see more notable improvements, but it's not as huge as you might think. Still, we do take this into account when we predict the win% for each team. Regardless of how the data looks, we do know there's a perception of a large advantage for groups. That's one of the reasons why we explicitly try to match similar sized groups together.

So then why do points for losses and wins seem so random? Well, the amount of MMR (and SR) you go up or down isn't simply a matter of whether you won or lost, and what was your predicted chance of winning. There's a couple of other things at work. One is the matchmaker's confidence in what your MMR should be. Play a lot of games, it gets more certain. Don't play Overwatch for a while, it gets less certain. You go on a large win or loss streak, it gets less certain. The more certain the matchmaker is about your MMR, the less your MMR will change in either direction based on a win or loss.

As a minor factor, we also do evaluate how well you played the heroes you used in a match. The comparison is largely based on historical data of people playing a specific hero (not medals, not pure damage done), and we've done a lot of work to this system based on the community's feedback. In fact, I've seen some people indicate that they don't think we're doing this anymore. We still are. While it's a minor factor compared to wins/losses (The best way to increase your SR is still to play together and win as a team!), doing so does help us determine your skill more accurately and faster.

So take all that into account, the SR gain/loss after any single match can be a bit more "noisy" that it seems it should, but we're asking it to look at a lot of different factors to do the best job it can creating fair matches for you.

As an aside to all of this...

"Fair" matches doesn't always mean that every Ilios match goes 3-2 and 100-99 on the final point, or each team gets the payload to the end in overtime on Dorado, etc. Sometimes when two evenly matches teams play, the result can be one-sided. It just means that at that single moment in time the enemy team played better. It's not always the matchmaker's, your's, or your team's(!!!) fault that you got stomped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:47:
Interessant bericht van Blizzard over het hoe en waarom van de competitive matchmaking en skillrating, al is het weinig nieuws:

http://us.battle.net/foru.../topic/20749737390#post-3

Thanks for the well written post on your matchmaking experiences, I'll try to explain some of what's going on.

The system does in fact try to place equal sized groups on opposite teams whenever possible. Your report for game 2 where both 3 player groups were on the same team definitely seems like something that shouldn't happen based on the rules we've setup, so I'll look into it further.

We do need to do a better job of not placing players into "unwinnable" matches. When the matchmaker creates a match, it determines the % chance for each team to win based on the match it made. The VAST majority of matches are usually near to 50% (especially if you're a player closer to median skill rating and you're not in a group), but I've definitely seen logs of matches where that's really not the case and my eyebrows raise.

The unfortunate truth is that there is not always a "perfect" match for you, especially at very high (and very low!) skill ratings where there's fewer players of similar skill. Then you throw in the desire to match groups vs. groups, with everybody having low latency, and doing ALL of this as fast as possible even though it’s the 3AM offpeak... it can get tough. We've tried different tunings with regards to wait times, and the improvements were unfortunately modest as we increased the time to wait. Still, this is an area we're always looking to improve and tune better.

Fortunately, when we do put you in a match that we know isn't a 50/50, we adjust your SR gain or loss based on your calculated change of winning. So if you did get placed into a match with only a 20% chance to win and then you lose, you shouldn't lose much SR.

For matchmaking groups, there's actually two separate issues that we try to solve. The first issue is "How do we handle groups formed of players with different MMRs?". With season 2 we prevented players of REALLY disparate Skill Rating from grouping, but there's still some variance we need to handle. Over time we've tested different models to try and see what's best and are now using what tested most accurately. (Hint: it's not simply averaging the MMRs)

The other issue is how do we model the synergistic effects of players being together in a group. As you noted, they have access to voice chat. Now here's where things get interesting. This "massive" advantage actually differs based upon the skill rating of the group members. Based upon the data we've seen groups of low to mid SR players don't see that much improvement to their win %. Higher SR players do see more notable improvements, but it's not as huge as you might think. Still, we do take this into account when we predict the win% for each team. Regardless of how the data looks, we do know there's a perception of a large advantage for groups. That's one of the reasons why we explicitly try to match similar sized groups together.

So then why do points for losses and wins seem so random? Well, the amount of MMR (and SR) you go up or down isn't simply a matter of whether you won or lost, and what was your predicted chance of winning. There's a couple of other things at work. One is the matchmaker's confidence in what your MMR should be. Play a lot of games, it gets more certain. Don't play Overwatch for a while, it gets less certain. You go on a large win or loss streak, it gets less certain. The more certain the matchmaker is about your MMR, the less your MMR will change in either direction based on a win or loss.

As a minor factor, we also do evaluate how well you played the heroes you used in a match. The comparison is largely based on historical data of people playing a specific hero (not medals, not pure damage done), and we've done a lot of work to this system based on the community's feedback. In fact, I've seen some people indicate that they don't think we're doing this anymore. We still are. While it's a minor factor compared to wins/losses (The best way to increase your SR is still to play together and win as a team!), doing so does help us determine your skill more accurately and faster.

So take all that into account, the SR gain/loss after any single match can be a bit more "noisy" that it seems it should, but we're asking it to look at a lot of different factors to do the best job it can creating fair matches for you.

As an aside to all of this...

"Fair" matches doesn't always mean that every Ilios match goes 3-2 and 100-99 on the final point, or each team gets the payload to the end in overtime on Dorado, etc. Sometimes when two evenly matches teams play, the result can be one-sided. It just means that at that single moment in time the enemy team played better. It's not always the matchmaker's, your's, or your team's(!!!) fault that you got stomped.
Ja maar :+

Ik zie het tegenwoordig wel ik speel nu voornamelijk qp maar als daar niet snel een Playlist komt met one hero limit ga ik comp spelen maar niet met mijn rating als leidende draad. Af en toe full mei is leuk maar niet 3 keer achter elkaar zoals gister (3 keer geleaved en 3 keer in een cheesy comp terecht gekomen) zelfs eentje full widow tegen mcree :+

En het is en blijft gewoon moeilijk te predicten ik heb in comp met beste match als soldier gespeeld met 54 (24 solo kills ofzo) eliminations en iets van 4k healing done e.d.

Maar daar tegenover staat ook weer mindere matches. Dus alles kan gelijk zijn maar zodra een team een goede dag heeft wordt je gewoon geroffeldstomped

Ook meegemaakt binnen 2 minuten winnen en daarna gewoon tot overtime verliezen it happens :D

[ Voor 3% gewijzigd door Splitinfinitive op 20-10-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Zo terug van vakantie. Heb ik wat gemist? Is sombra al bekend. wanneer komt ze?

offtopic:
ik heb weinig zin om het te gaan onderzoeken, ik ga eerst naar bed

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Derekboy2000 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:27:

offtopic:
nee

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Derekboy2000 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:27:

offtopic:
ga maar naar reddit, daar staan alle laatste arg updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

dawofl

?

Ereaser schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Ik heb een winrate van 61,6%. In het begin merkte ik het heel erg dat als je aan het winnen was er daarna een loss streak aan kwam, nu stop ik gewoon na mijn 1e loss na een winstreak van 3 of 4 omdat ik dan de bui al zie hangen want je kan niet altijd blijven winnen op 1 avond. Misschien is het iets mentaal :P
haha niet onverstandig...ben gister in vrije val van 3049 naar 27xx gegaan.... zwaar tiltend ten onder met een keur aan gekke russen, bar slechte widow & hanzo spelers.... teams waarbij niemand support wil spelen en vervolgens gaan zeiken dat je die ene resz niet goed deed |:( |:( |:( had na de 2e loss indd moeten stoppen :F

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
nemesis2212 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

ga maar naar reddit, daar staan alle laatste arg updates.
Of, nog beter, de Sombra ARG Wiki: http://wiki.gamedetectives.net/index.php?title=Sombra_ARG

Met name het stukje Sombra vs LumériCo voor het belangrijkste laatste bericht:
I need a little more time to set the next group of protocols. Stay tuned early next week.
Dit wil overigens niet per se zeggen dat ze volgende week speelbaar is, maar in ieder geval is al officieel bevestigd dat er een grote PTR update aankomt, dus we wachten in spanning af. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 20-10-2016 16:44 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Rone schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:42:
[...]

Of, nog beter, de Sombra ARG Wiki: http://wiki.gamedetectives.net/index.php?title=Sombra_ARG

Met name het stukje Sombra vs LumériCo voor het belangrijkste laatste bericht:

[...]

Dit wil overigens niet per se zeggen dat ze volgende week speelbaar is, maar in ieder geval is al officieel bevestigd dat er een grote PTR update aankomt, dus we wachten in spanning af. :)
En de week daarna kan ze live tijdens Blizzcon :)
Ana was ook een week op PTR toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Hmm vandaag enorm veel last van lag spikes om een of andere reden. Zelfs mensen zien rubberbanding en een paar keer als Tracer geslacht geweest naar 2 keer blinken met geen tegenstander in de buurt.

Meer mensen last van anders moet ik eens kijken of het bij mij ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Splitinfinitive schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:16:
Hmm vandaag enorm veel last van lag spikes om een of andere reden.
Het is nu een half uur later en ik kan niet eens inloggen. Blijkbaar is er iets met de servers.

Update: er wordt nu een update van 100mb gedownload.
Update2: game start weer

[ Voor 11% gewijzigd door Morphs op 20-10-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

holy shit blizzard gaat nu goed nerfen en buffen op de PTR en hem gebruiken waarvoor die bedoelt is ipv 1 week early patch

http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20749857162

de forums zijn trouwens alleen maar why the [hero] nerf on ptr

mensen hebben blijkbaar niet begrepen dat ze nu veel ingrijpender doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splitinfinitive schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:35:
holy shit blizzard gaat nu goed nerfen en buffen op de PTR en hem gebruiken waarvoor die bedoelt is ipv 1 week early patch

Ptr gaat nu ook langer duren dan 1 week voordat changes live komen.
stond eerder ook al in een post van blizzard zodat ze wat meer uitgebreider kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Splitinfinitive schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:35:

Ik mag hopen dat ze die buffs/nerf niet gaan toepassen, want het lijkt erop dat Blizzard hier wederom te ver in gaat.

Zarya's barrier nerfen met 20% is echt absurd, het is op hoger niveau soms best lastig om veel energy te krijgen, omdat ze daar wél begrijpen dat je niet vol op haar shields moet schieten.

D.Va krijgt een health buff, terwijl ze daar niks tekort kwam, want haar shield matrix valt (imo) goed uit te buiten, waardoor ze al lang in leven kan blijven. Zarya is een goede counter tegen D.Va puur omdat haar beam door de shield matrix van D.Va gaat. In plaats van dat ze dat nou aanpassen! Dan heb je D.Va's probleem eigenlijk al opgelost, want die is net als Zarya echt wel 'balanced'.

Ana's nano boost nerfen ben ik ook geen fan van, maak de increase van move speed iets minder dan het nu is, maar helemaal de move speed van nano boost weghalen vind ik flauwekul.

Lucio moeten ze gewoon van afblijven die is al balanced.

Soldier krijgt zowel een nerf en een buff, maar dat nog steeds niks gaat oplossen? 8)7 Soldier was w.m.b. één van de meest gebalanceerde heroes totdat ze hem gingen nerfen. Als ze dat allemaal zouden terugdraaien dan zou hij net zo goed kunnen zijn als McCree.

Mei haar ult charge met 15% verhogen is ook flauwekul, maak de range van haar ult iets minder groot dan het nu is en het is prima.

De Torbjorn buffs zou ik toejuichen en ook de ultimate cost met 25% verhogen van alle heroes is een goed idee.
Pagina: 1 ... 87 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.