Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Waarom maken ze niet gewoon een optie maken zodat je niet in een spel komt wat al bezig is? Dat zorgt alleen maar voor gratis defeats. Ze moeten gewoon de rage-quitters 50 gevechten 0 experience geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
ThomasG schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:58:
Waarom maken ze niet gewoon een optie maken zodat je niet in een spel komt wat al bezig is? Dat zorgt alleen maar voor gratis defeats. Ze moeten gewoon de rage-quitters 50 gevechten 0 experience geven.
Ze moeten gewoon de win/loss ratio van Quick Play niet meer weergeven. Het is een plek om even zonder prestatie-druk lol te hebben of een nieuwe hero te trainen. Blijkbaar is dat statistiek voor een aantal kinderen toch nog teveel druk :P

Maar dat leaven moet sowieso strenger gestraft worden, maar er zijn legitieme redenen om weg te gaan, zowel bewust (stoppen om externe reden, samen met een vriend verder spelen) als onbewust (internet storing, crash). Je moet die mensen er niet disproportioneel voor straffen, het blijft een spelletje.

Een 15-minuten timeout waarbij je niet zelf in een game mag lijkt me goed. Maar als je in een groep zit dan kan een group leader die zelf de timeout niet heeft je wel meenemen in een game. Die timeout verdubbelt naar 30 minuten voor als je het binnen xx uur nog een keer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik merk dat ik als Mei ontzettend weinig rating points krijg bij winst. Speel haar vaak op Hanamura en Eichenwald om mensen bij de chokepoints te isoleren. Meestal maar rond de 15, terwijl ik ~25-30 gewend ben.

Zijn er Mei spelers die dit ook opgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

yinx84 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:08:
Ik merk dat ik als Mei ontzettend weinig rating points krijg bij winst. Speel haar vaak op Hanamura en Eichenwald om mensen bij de chokepoints te isoleren. Meestal maar rond de 15, terwijl ik ~25-30 gewend ben.

Zijn er Mei spelers die dit ook opgevallen is?
gastje op eu.battle.net heeft in 100 games met verschillende roles gespeeld. Healer,dps,tank etc. En hij kwam erachter dat er verschillende roles geen drol uitmaken en dat rating vrijwel random is. dat alleen winning streaks het verbeteren en losing streaks het sneller laten zakken. link is hier ergens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je een bepaalde tijd voor het eind joined, telt de loss niet mee voor jouw win/loss ratio. Ik weet alleen even niet meer hoeveel tijd dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Na een winstreak in ~28xx beland en daar het hele weekend in gebleven. Uitzonderlijk, want normaalgesproken daal ik weer net zo hard als dat ik piek. Nu netjes om-en-om een win en loss met af en toe een draw. Geen streaks. Wat dat betreft heb ik het gevoel uit S1 weer terug... voelt qua niveau een stuk consistenter. Ben nu aan 't hopen dat er een winstreak komt vóórdat ik een losingstreak krijg zodat ik kan doorstomen naar Diamond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

CH40S schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:11:
[...]
Als je een bepaalde tijd voor het eind joined, telt de loss niet mee voor jouw win/loss ratio. Ik weet alleen even niet meer hoeveel tijd dat is.
Ik meen elke vorm van backfill telt niet als loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Splitinfinitive schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:17:
Ik meen elke vorm van backfill telt niet als loss
Lijkt mij ook idd, maar kan me voorstellen als je een halve match meedoet, dat hij dan wel als loss telt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
CH40S schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:46:
[...]
Lijkt mij ook idd, maar kan me voorstellen als je een halve match meedoet, dat hij dan wel als loss telt. ;)
Nope.
Maar als je wint telt het wel als een win.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een loss van een game die al bezig was geeft je geen defeat. het staat er wel maar hij word niet mee geteld.
En als ze die optie zouden toevoegen gaat iedereen die optie aan zetten natuurlijk wat in houd dat als jij een leaver in je potje hebt die spot nooit word opgevuld en je de rest van de game 5 vs 6 speelt.
Dan heb je hoogst waarschijnlijk al een gegarandeerde defeat aan je broek hangen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:14:
[...]

Nope.
Maar als je wint telt het wel als een win.
Dus zo gauw je een lopend spel joined, ben je backfiller en krijg je bij een loss geen loss erbij en bij winst wel een winst? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
CH40S schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:44:
[...]
Dus zo gauw je een lopend spel joined, ben je backfiller en krijg je bij een loss geen loss erbij en bij winst wel een winst? :?
Ja, al maakt dat tegenwoordig toch niet meer uit gezien Blizzard het aantal losses niet meer toont in de stats.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Puc van S. schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:47:
Ja, al maakt dat tegenwoordig toch niet meer uit gezien Blizzard het aantal losses niet meer toont in de stats.
Via de API zijn ze wel zichtbaar te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
CH40S schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:44:
[...]
Yup.
Al maakt het weinig uit aangezien je in ranked toch geen backfillers krijgt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!
haha de awkward handshake van seagull op de Overwatch Open (ik had die dude echt fucking anders verwacht in het echt btw :P)

maar dan hebben ze er ook echt gelijk een edit op gemaakt XD

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 26-09-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:48
Hahaha, kijk die filmpjes van hem altijd met veel plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Hij is zeker erg goed, en ook ik kijk zijn filmpjes wel. Wat mij irriteert is hoe hij vrijwel elke death/fout wijt aan de game oid, niet vaak zoekt hij de schuld bij zichzelf.

Ik kom niet eens in de buurt van zijn skills maar weet wel dat 75% van mijn deaths gewoon mijn schuld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52
Ricmaniac schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:19:
haha de awkward handshake van seagull op de Overwatch Open (ik had die dude echt fucking anders verwacht in het echt btw :P)

maar dan hebben ze er ook echt gelijk een edit op gemaakt XD

[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ou-iuFao3v4]

Dit is pijnlijker... wacht even op 0:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Rudolf schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:47:
[...]

[video]

Dit is pijnlijker... wacht even op 0:20.
Hmm anders dan ik de hanzo short herinner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
Iemand hier die Season rank heeft van ongeveer 2700 en naar de diamond wilt?
Ik zoek iemand om samen mee te duoen, je kan heel hoog stijgen in rank als je je ulties goed timed.
Helaas kom ik met debielen die vaak trollen en niet de benodigde roles kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die zin hebben om samen wat potjes te spelen ? Ik speel momenteel rond de 3300.
Ben eigenlijk op zoek naar mensen die support/tank mainen. Ik speel als het kan alleen maar offensive/defensive.

voeg maar toe.
https://www.overbuff.com/players/pc/Marshalty-2577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:43
Zucht... Net een paar placements gedaan. Ik moet toegeven dat ik niet altijd even goed speelde maar 4 games met leavers die eindigen in een loss? Ik ben zeer teleurgesteld. Sta nu 2-4 op de placements en moet zeggen dat ik de zin erin verloren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
doebbalapoent11 schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:50:
Zucht... Net een paar placements gedaan. Ik moet toegeven dat ik niet altijd even goed speelde maar 4 games met leavers die eindigen in een loss? Ik ben zeer teleurgesteld. Sta nu 2-4 op de placements en moet zeggen dat ik de zin erin verloren heb.
Dat zuigt zwaar ja, dat heb ik met 3 placement matches gehad. Gewoon je laatste 4 games afmaken en mocht je te laag ranken dan kun je jezelf wel opwerken! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat de competitive van overwatch iets is wat niet lang populair blijkt tenzij er iets gaat veranderen. Vooral de leavers zijn erg frustrerend en zorgen er denk ik voor dat mensen snel gaan stoppen.
Constant leavers waardoor je instant verliest. Wanneer die er niet zijn is er wel een of andere halve gare die het hele team verrot gaat schelden zondag te snappen dat dat heel erg contraproductief werkt. Als je dat even zegt moeten jij en je moeder natuurlijk alle ziektes krijgen die er zijn. Ik ben er in ieder geval even klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:43
Ik krijg het gevoel alsof overwatch leaven zo mild laat opvatten. Als je nieuwe spelers in league of legends bang hoort zijn voor de penaltys bij leaven krijg ik het idee dat overwatch wel ietjes strenger mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Als je vaak leaved in competitive dan krijg je een ban voor heel het seizoen hoor, dat is toch al 3-4 maanden ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
bigdaddy1993 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:29:
Als je vaak leaved in competitive dan krijg je een ban voor heel het seizoen hoor, dat is toch al 3-4 maanden ban
Na meerdere bans krijg je geloof ik een competitive ban. Kun je totaal niet meer competitive spelen. :)
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:15:
Ik ben bang dat de competitive van overwatch iets is wat niet lang populair blijkt tenzij er iets gaat veranderen. Vooral de leavers zijn erg frustrerend en zorgen er denk ik voor dat mensen snel gaan stoppen.
In de hogere ranks wordt een potje niet snel vroegtijdig verlaten, omdat de impact dan veel groter is dan in de lagere regionen van competitive.[q]Constant leavers waardoor je instant verliest.[q]Als het goed is zak je dan niet of minder in ranking dan wanneer hij er wel was geweest. ;)
Wanneer die er niet zijn is er wel een of andere halve gare die het hele team verrot gaat schelden zondag te snappen dat dat heel erg contraproductief werkt. Als je dat even zegt moeten jij en je moeder natuurlijk alle ziektes krijgen die er zijn. Ik ben er in ieder geval even klaar mee.
Tja, als ik het zo lees, vermoed ik dat je qua rank niet echt hoog zit (dat zit ik op 2200 ook niet overigens), daar zie je dit soort gedrag heel veel, maar in de hogere regionen zie je dit echt niet.

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ze moeten ook direct wat voelen:
- Dubbele rating kwijtraken als je weg gaat.
- Na x keer (niet na 3 keer, maar ook niet ontelbaar veel) raak je de bescherming kwijt die voorkomt dat je naar beneden zakt in tier. Gecombineerd met punt 1 zal dat vast een ontmoediging worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Nee, je hebt ook mensen die expres trollen dan vind ik het prima dat je leaved, je gaat toch niet expres 20 min van je tijd zitten verpesten als mensen het je expres moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigdaddy1993 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:10:
Nee, je hebt ook mensen die expres trollen dan vind ik het prima dat je leaved, je gaat toch niet expres 20 min van je tijd zitten verpesten als mensen het je expres moeilijk maken.
Maar dat zijn uitzonderingen, meestal is het juist de leaver die het potje verpest. Gewoon lekker straffen die leavers (na een aantal keer dus)
CH40S schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:44:
[...]
Na meerdere bans krijg je geloof ik een competitive ban. Kun je totaal niet meer competitive spelen. :)
[...]
In de hogere ranks wordt een potje niet snel vroegtijdig verlaten, omdat de impact dan veel groter is dan in de lagere regionen van competitive.[q]Constant leavers waardoor je instant verliest.[q]Als het goed is zak je dan niet of minder in ranking dan wanneer hij er wel was geweest. ;)
[...]
Tja, als ik het zo lees, vermoed ik dat je qua rank niet echt hoog zit (dat zit ik op 2200 ook niet overigens), daar zie je dit soort gedrag heel veel, maar in de hogere regionen zie je dit echt niet.
Nou daar merk ik weinig van, ik verlies ongeveer even veel met en zonder leavers.
Ik zit ondertussen rond de 1900 waar het inderdaad steeds erger wordt, volgens mij niet echt het equivalent van 57 waar ik vorig seizoen eindigde. Meestal wel 3 gold medals omdat het team gewoon random dingen aan het doen is (denk ik, meestal zijn ze nergens te bekennen).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:20

dawofl

?

bigdaddy1993 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 01:10:
Precies, ik starte laatst een team waarbij widow + hanzo + genji & geen heal support en ik als enige tank op hollywood. Bij start vriendelijk gevraagd of we de team comp konden aanpassen met een healer & extra tank waarop ik 0 response kreeg.

Dan probeer ik meestal alsnog na punt A een betere comp te krijgen maar als niemand reageert en blijft doen waar hij/zij zin in heeft is het klaar en ben ik weg. Zonde van mijn tijd er zijn genoeg spelers die wel willen en communiceren :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-09 11:38
Gisteren toevallig een keer een leaver gehad helemaal aan het begin maar dit begint eigenlijk best zeldzaam te worden. Zit nu rond de 3050 en dan merk je toch wel dat iedereen serieus bezig is en vooruit probeert te komen met zijn rank.

Soms komt het wel nog voor dat iemand zijn verbinding verliest, iemand anders uit zn groep dit meld en diegene dan te laat is om nog te kunnen rejoinen.. Terwijl je eigenlijk nog best de match had kunnen winnen als die er wel weer bij kan.
Dit komt de laatste tijd wel wat minder voor omdat minder mensen hun verbinding verliezen heb ik het idee maar van mij mag dit wel even aangepast worden zodat je gewoon tot het eind nog kan joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Het valt of staat ook met de manier waarop je dat vraagt natuurlijk. Als het nogal commanderend overkomt, zal ik niet geneigd zijn om te switchen, bijvoorbeeld. Beste manier is dan dus de voicechat, de normale chat komt toch gauw negatief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

CH40S schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:14:
[...]
Het valt of staat ook met de manier waarop je dat vraagt natuurlijk. Als het nogal commanderend overkomt, zal ik niet geneigd zijn om te switchen, bijvoorbeeld. Beste manier is dan dus de voicechat, de normale chat komt toch gauw negatief over.
Eens, dat probeer ik ook altijd positief te brengen. Ik vraag ook altijd of iemand anders dan Tank wil zodat ik support oppak. Ik vraag ook altijd of we nog even naar de compositie kunnen kijken omdat we support / tank / dps etc missen.

Wat ik ook vaak zeg is dat als we b.v 2 flankers (tracer / genji) hebben is dat ik het prima vind omdat het kan werken maar als het niet zo blijkt te zijn het vriendelijke verzoek of ze dan willen aanpassen.

Klim nu zelf gestaag richting de 3xxx (zit nu 26xx) en merk indd dat hoe hoger je komt hoe beter de teams worden. Vooral aanpassen op de tegenstander zie je veel meer gebeuren. Hoe lager je komt hoe meer one-trick-pony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Ik zit eindelijk weer in positieve flow. Ik begon dit seizoen met 18 games waarvan 16 gewonnen en dat op 3300.daarna in 2 dagen rond gezakt naar 2550. Zo vaak in het verliezende team is geen toeval meer, dus zal zelf wel de bepalende factor zijn geweest, daarnaast speelde ik met spelers die lager dan mij zijn en ook horen. Maar die speelden ook boven hun stand door 2 spelers met hoog gemiddelde. Gestopt met Lucio main en pak nu met wat nodig is (ana 80% win in 8 games bijv :*) ) ik klim nu weer en zit op 2900.

Leavers zijn heel vervelend maar het komt imo weinig voor . Het valt mij op dat het vaak gebeurd als er nog niets beslist is. Zal overwatch soms mensen kicken zodra er een lagspikeje is? Als komen ze terug. Ik heb nooit lag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Ze moeten echt snel de Ana (+ Rein) ult gaan nerfen. De ana ult charged te snel waardoor zelfs verliezende teams meerdere keren per game de kans hebben deze spelbepalende ult combo te poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
pimsch schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:36:
Ze moeten echt snel de Ana (+ Rein) ult gaan nerfen. De ana ult charged te snel waardoor zelfs verliezende teams meerdere keren per game de kans hebben deze spelbepalende ult combo te poppen.
In PTR is de ult charge van Ana met 20% verhoogd, was van de week al voorbij gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Dit is inderdaad een dodelijke combo, maar wel makkelijk te counteren. Bijv, een Ana met sleepdart, Rein met zijn ult, Zarya met haar ult, Zen/Lucio die zijn team beschermt met zijn ult, Roadhog die met zijn ult Rein op afstand houdt enz enz.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Als die rein er dan als een gek in gaat rennen en een beetje lomp om zich heen gaat slaan vind ik dat je hem nog best snel kan pakken met het team :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Nogmaals over het leaven en trollen, ik heb echt vaak dat ik en andere teammaten vriendelijk vragen of iemand kan switchen omdat we anders zo verliezen. Mensen pick widow bijvoorbeeld bij attack en daarnaast een hanzo erbij. Als letterlijk 3 man vraagt je te switchen en je het alsnog niet doet en daarnaast je nog verliest dan zou ik gewoon leaven. Zie de nut niet waarom je 20 minuten en je humeur moet zitten verpesten door zulke gasten.
Als je widow etc wilt spelen en je niet wilt aanpassen dan speel je maar casual en niet ranked.
En over dat reporten dat slaat ook nergens over, je kan wel elkaars berichten reporten maar als je via mic wordt uitgescholden kan je daar niks aan tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Yvanandel schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:29:
[...]

Als die rein er dan als een gek in gaat rennen en een beetje lomp om zich heen gaat slaan vind ik dat je hem nog best snel kan pakken met het team :+
Je kan die ult volgens mij ook niet verbreken, zoals je wel zou kunnen bij reaper of phara met een goed geplaatste hook oid.
Beste counter lijkt dan inderdaad Ana zelf, met 5 seconden slapie doen :)
Bloodhoundje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:23:
[...]

Of een icewall van Mei ervoor. Met phara kan je reinhardt wegschieten en delayen, roadhog kan je hem uit je team trekken en tijd kopen voor de rest van je team (sacrifice for the greater good). En zo is er nog een lijstje te bedenken :) .
Klopt wat je zegt, maar ik bedoelde de hard counter, hoe breek je de gehele Ult? Mei's Icewall is er wel zo eentje :)

[ Voor 33% gewijzigd door D-Day op 27-09-2016 13:28 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
Zijn er hier nog meer die de Overwatch Open hebben gevolgd? Mooi om te zien hoe de meta aan het veranderen is en hoeveel er nog werd gewisseld van hero! Gelukkig was het niet alleen maar 3x tank 3x support en kwam de 2-2-2 line-up ook vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:52
Nou..netjes vragen of iemand wil switchen zie ik bijna nooit. Meestal is het meteen noob dit noob dat. Terwijl ze zelf binnen een seconden na het joinen hun favoriete dps char hebben gekozen en dan maar commanderen dat iemand anders healer of tank moet gaan.

Nou vind ik beide niet erg om te spelen, maar ik wil ook wel eens wat kills maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 20-09 13:02
Ik ben nu op de Xbox met een nieuw account begonnen. Wat me nu opvalt is hoe verveld het is voor nieuwe spelers. De queue time is namelijk bijna altijd 3-5 minuten en uiteindelijk kom je als level low level (< 10) bij spelers in van 40-50+. Waardeloos.
Dit is hetzelfde op de PS4 met een nieuw account, daar heb ik het ook nog even op getest. Is dit op de PC ook zo met nieuwe spelers? Of heb je het daar niet omdat er daar meer spelers zijn?

Vraag me af of dit beter wordt als ik weer hoger level, of dat het nu gewoon zo blijft omdat ik met mijn nieuwe account bij een latere lichting spelers zit.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Saeverix schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:35:
Ik ben nu op de Xbox met een nieuw account begonnen. Wat me nu opvalt is hoe verveld het is voor nieuwe spelers. De queue time is namelijk bijna altijd 3-5 minuten en uiteindelijk kom je als level low level (< 10) bij spelers in van 40-50+. Waardeloos.
Dit is hetzelfde op de PS4 met een nieuw account, daar heb ik het ook nog even op getest. Is dit op de PC ook zo met nieuwe spelers? Of heb je het daar niet omdat er daar meer spelers zijn?

Vraag me af of dit beter wordt als ik weer hoger level, of dat het nu gewoon zo blijft omdat ik met mijn nieuwe account bij een latere lichting spelers zit.
Het is denk ik handig als je gewoon even doorspeelt en de hero's goed leert kennen tot je zelf ook rond de lvl 50 zit. Dan heb je het meeste wel door en maakt het verschil in lvl ook niet heel veel meer uit.
Ik speel op de pc en ik ben nu lvl 135. Het gebeurd regelmatig dat er spelers die boven de 300 zitten in hetzelfde potje worden gezet. Toch denk ik dat dit weinig uitmaakt want dit zegt alleen maar dat die spelers er meer tijd in hebben zitten.. Als je echt op je eigen niveau wilt spelen kan je het beste gewoon wat competitive gaan doen.
De queue time op de pc is wel wat korter. Vaak heb je binnen een halve minuut al wel een game gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:29
D-Day schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:06:
[...]

Je kan die ult volgens mij ook niet verbreken, zoals je wel zou kunnen bij reaper of phara met een goed geplaatste hook oid.
Beste counter lijkt dan inderdaad Ana zelf, met 5 seconden slapie doen :)
Of een icewall van Mei ervoor. Met phara kan je reinhardt wegschieten en delayen, roadhog kan je hem uit je team trekken en tijd kopen voor de rest van je team (sacrifice for the greater good). En zo is er nog een lijstje te bedenken :) .
D-Day schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:06:
[...]

Klopt wat je zegt, maar ik bedoelde de hard counter, hoe breek je de gehele Ult? Mei's Icewall is er wel zo eentje :)
Zenyatta ulti, die charged ook zeer snel als je goede damage weet te pushen. Reinhardt van eigen team zijn ultimate of zijn charge om de andere reinhardt tegen een muur/uit de map te chargen. Trap van junkrat juist positioneren. Dan staat hij bijna de hele ultimate klem en neem je hem zo uit ;) .

[ Voor 32% gewijzigd door Bloodhoundje op 27-09-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Bloodhoundje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:23:
[...]

[...]

Zenyatta ulti, die charged ook zeer snel als je goede damage weet te pushen. Reinhardt van eigen team zijn ultimate of zijn charge om de andere reinhardt tegen een muur/uit de map te chargen. Trap van junkrat juist positioneren. Dan staat hij bijna de hele ultimate klem en neem je hem zo uit ;) .
Discord, healing grenade en gewoon neer focussen >:) daarna een tracer/winston dedicaten om Ana het leven zuur te maken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Day
Puc van S. schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:35:
[...]

Discord, healing grenade en gewoon neer focussen >:) daarna een tracer/winston dedicaten om Ana het leven zuur te maken O-)
Tijd voor een mooie tabel Counters in de topicstart?
Deze bijvoorbeeld
:9 _/-\o_

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
D-Day schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:45:
[...]

Deze bijvoorbeeld
Wauw, dat is een hele mooi tabel :9~ . Vraag me af hoe ze de counterability hebben berekend. Maar geeft sowieso een goede meerwaarde. :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madstorm schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:27:
[...]

Dit is inderdaad een dodelijke combo, maar wel makkelijk te counteren. Bijv, een Ana met sleepdart, Rein met zijn ult, Zarya met haar ult, Zen/Lucio die zijn team beschermt met zijn ult, Roadhog die met zijn ult Rein op afstand houdt enz enz.
Het probleem is dat Ana haar ult zo snel opbouwt dat geen enkele andere hero een ult heeft opgebouwd om deze te counteren tenzij je zelf een Ana in team hebt voor sleep dart. Ben benieuwd of de 20% meer charge vereist het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:00:
[...]

Het probleem is dat Ana haar ult zo snel opbouwt dat geen enkele andere hero een ult heeft opgebouwd om deze te counteren tenzij je zelf een Ana in team hebt voor sleep dart. Ben benieuwd of de 20% meer charge vereist het probleem oplost.
Flashbang/sleep/hook/charge/trap zijn er al een aantal waarmee je een boosted tegenstander kan counteren voor een gedeelte van de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
D-Day schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:45:
[...]

Deze bijvoorbeeld
Hoe moet ik dit lezen? Rij links de hero kiezen die je wil counteren... en dan in de rij kijken wie de hoogste waarde heeft (de beste hero voor de counter is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:48
yinx84 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:33:
Hoe moet ik dit lezen? Rij links de hero kiezen die je wil counteren... en dan in de rij kijken wie de hoogste waarde heeft (de beste hero voor de counter is)?
Hero boven ben jij
Alles wat daar onder staat counter je voor hero links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

In het begin had ik vaak last van dat wanneer de game begint, dus wanneer je de ranking en namen ziet van beide teams, dat mijn pc bevroor. Schijnbaar kan Overwatch niet zo goed tegen de overclocks als alle andere applicaties en games, maargoed. Toen ook een keer een ban van 2 uur gekregen op Competitive maar ik was dus bezig met troubleshooten. Natuurlijk had ik dit beter in Quick Play kunnen doen. Heeft me 300punten van mijn rank gekost.

Achja, nu rond de 2750 al een paar avonden. Potje winnen, potje verliezen, potje winnen, potje verliezen enz. Beter dan een loosing streak maar om nou te zeggen dat het mijn drive bevordert om ooit de 3000 aan te tikken... nee niet echt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:34
Zijn er nog relatieve tastbare geruchten dat er nieuwe Skins/Heroes/maps oid op komst zijn.

• VySio
Blizzcon komt binnenkort, daar wordt veel van verwacht. Ik denk persoonlijk dat sombra de computer van winston is en meerdere heroes opgeroepen heeft. Just a hunch.

• D-Day
Ik hoop ook op meer achtergrond verhaal, en mogelijk zelfs een aankondiging van een solo / campaign modus :)

• BlackMage
VySio schreef op woensdag 28 september 2016 @ 02:08:
Blizzcon komt binnenkort, daar wordt veel van verwacht. Ik denk persoonlijk dat sombra de computer van winston is en meerdere heroes opgeroepen heeft. Just a hunch.
Die computer heet Athena.

Daarbij heeft Sombra verbanden met Reaper en Talon, dus wat het ook is, het is vast iets aan de "dark side".

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Zooooo en lk ben gisteravond definitief gestopt met Competitive. merk gewoon dat ik hard geïrriteerd wordt dit in solo que te doen. Ik speel echt niet brilliant ofzo, maar die losing streaks met dito harde punten aftrek is gewoon te demotiverend. Gek genoeg win ik in QP gewoon redelijk veel matches. Ik ga gewoon lekker heroes oefenen in QP en proberen wat mensen te vinden om mee samen te spelen en dan proberen we het in season 3 nog maar een keer ;) Misschien is het een low ranking ding (silver).

• Fixer
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Vildhjarta schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:05:
Zooooo en lk ben gisteravond definitief gestopt met Competitive. merk gewoon dat ik hard geïrriteerd wordt dit in solo que te doen. Ik speel echt niet brilliant ofzo, maar die losing streaks met dito harde punten aftrek is gewoon te demotiverend. Gek genoeg win ik in QP gewoon redelijk veel matches. Ik ga gewoon lekker heroes oefenen in QP en proberen wat mensen te vinden om mee samen te spelen en dan proberen we het in season 3 nog maar een keer ;) Misschien is het een low ranking ding (silver).
Hoe lager je zit qua ranking, des te vaker loop je ook tegen mensen aan met weinig skills, inzicht en/of motivatie om het onderste uit de kan te halen. Ze doen maar wat en de logica is ver te zoeken.
Wanneer je eenmaal in die regionen terecht komt, is het gewoon erg lastig om daar weer uit te komen (Solo queue) omdat je veelal dit soort spelers tegenkomt.

Wanneer je goede spelers tegenkomt in Ranked raad ik aan om ze een Friends Request te sturen. Doe dit met 2 á 3 man en je zult merken dat Ranked véél plezieriger wordt.
Ik zou niet gelijk beginnen met een pre-made team van 6, aangezien je dan vaak tegen vaste teams speelt (die vaak volledig op elkaar ingespeeld zijn).

• Vildhjarta
Fixer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:24:
[...]

Hoe lager je zit qua ranking, des te vaker loop je ook tegen mensen aan met weinig skills, inzicht en/of motivatie om het onderste uit de kan te halen. Ze doen maar wat en de logica is ver te zoeken.
Wanneer je eenmaal in die regionen terecht komt, is het gewoon erg lastig om daar weer uit te komen (Solo queue) omdat je veelal dit soort spelers tegenkomt.

Wanneer je goede spelers tegenkomt in Ranked raad ik aan om ze een Friends Request te sturen. Doe dit met 2 á 3 man en je zult merken dat Ranked véél plezieriger wordt.
Ik zou niet gelijk beginnen met een pre-made team van 6, aangezien je dan vaak tegen vaste teams speelt (die vaak volledig op elkaar ingespeeld zijn).
2 a 3 man schijnt idd het beste te zijn om qua rank te kunnen stijgen. Dat is ook het plan ja, het lijkt me super leuk om met wat mensen te coördineren en daadwerkelijk met een tactiek en strategie te spelen. Verliezen is dan niet zo erg als een ander team beter is. Nu is het vaak ieder voor zich en niemand schijnt geïnteresseerd te zijn daadwerkeilijk de Objective te spelen maar meer voor eigen kills en POTG te gaanmet als resultaat dat je kei-hard (terecht) platgewalst wordt)

• Tonymalony
Vildhjarta schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:05:
Ik snap je irritatie, maar het is zonde om het nu al te geven! Na de placement matches werd ik ergens in de ~2800 range geplaatst, vervolgens een win streak gehad tot rank 3075 en daarna een dikke losing streak van -300 of zo. Dit kwam mede door trolls/leavers en/of slechte match ups, maar ondertussen ben ik weer terug in de 3k+ range.

Als je goed genoeg bent kun je best makkelijk weer omhoog klimmen, goed letten op counter picks en mocht het SoloQ echt niet lukken dan kun je inderdaad beter samenspelen met 1 of 2 anderen.

• VySio
Het meest storende van lagere ranks is dat ze group up niet begrijpen. Meest typische voorbeeld daarvan: zelf group up roepen en wanneer er 2 man zijn dan doorlopen. 3 vs 6 redt je ook niet. Of door rennen om maar de payload te contesten met je ult.

Op hogere rangen (3000~3500) gaat dit al véél beter. Maar komt ook voor. De battles zijn daar tenminste wel regelmatig gewoon 6 v 6.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Tonymalony schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:33:
[...]

Ik snap je irritatie, maar het is zonde om het nu al te geven! Na de placement matches werd ik ergens in de ~2800 range geplaatst, vervolgens een win streak gehad tot rank 3075 en daarna een dikke losing streak van -300 of zo. Dit kwam mede door trolls/leavers en/of slechte match ups, maar ondertussen ben ik weer terug in de 3k+ range.

Als je goed genoeg bent kun je best makkelijk weer omhoog klimmen, goed letten op counter picks en mocht het SoloQ echt niet lukken dan kun je inderdaad beter samenspelen met 1 of 2 anderen.
Moah het is ook een beetje een loterij. En 2500+ is naar mijn ervaring al veel serieuzer dan 2400- momenteel 2200 ranking en tot nu toe van mijn 25 matches iets van 18 ofzo verloren. Op een gegeven moment heb je iets van ik ga wel qp doen.

Daar heb ik betere samenwerking meegemaakt dan comp. Nu ben ikzelf verre van goed check mijn stats maar op overbuff/moverwatch. Maar soms is het gewoon demotiverend als je als tank/healer meeste kills ed. Hebt maar ach tis But a game

• VySio
Splitinfinitive schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:44:
[...]

Moah het is ook een beetje een loterij. En 2500+ is naar mijn ervaring al veel serieuzer dan 2400- momenteel 2200 ranking en tot nu toe van mijn 25 matches iets van 18 ofzo verloren. Op een gegeven moment heb je iets van ik ga wel qp doen.

Daar heb ik betere samenwerking meegemaakt dan comp. Nu ben ikzelf verre van goed check mijn stats maar op overbuff/moverwatch. Maar soms is het gewoon demotiverend als je als tank/healer meeste kills ed. Hebt maar ach tis But a game
Een tank kan veel eliminations hebben, een healer vrijwel niet. Alleen zenyatta kán nog, maar alleen als er een main healer naast je is. Als die er niet is dan ben je alleen met je healing orbs bezig.

Als je support leuk vind kan ik echt aanraden om ana te leren bij payload maps. Met name lagere team kunnen hier niets tegen doen. Ik jeb een winrate van 75 procent met ana.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

VySio schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:54:
[...]

Een tank kan veel eliminations hebben, een healer vrijwel niet. Alleen zenyatta kán nog, maar alleen als er een main healer naast je is. Als die er niet is dan ben je alleen met je healing orbs bezig.

Als je support leuk vind kan ik echt aanraden om ana te leren bij payload maps. Met name lagere team kunnen hier niets tegen doen. Ik jeb een winrate van 75 procent met ana.
Ana kan ik redelijk spelen, heb meestal mijn ult een keer of 4/6 in een quickplay game. alleen vaak wil het gewoon niet lukken. Je kan vragen wat je wilt je kand proberen wat je wilt. Volgens mij heeft gewoon 90% chat uitstaan of zoiets. Daarom speel ik wel lekker quickplay :) placements alleen nog maar.

• Vildhjarta
VySio schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:54:
[...]

Ik speel heel graag Zen en Mercy, Ana is de enige support die ik nog links heb laten liggen, toch maar eens proberen.

• VySio
Vildhjarta schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:36:
[...]

Ik speel heel graag Zen en Mercy, Ana is de enige support die ik nog links heb laten liggen, toch maar eens proberen.
Ik denk dat mercyspelers ana het beste kunnen oppakken. De gamesense is ongeveer hetzelfde. Er komt aim bij kijken, je kan jezelf verdedigen ten koste van movement. De ana ult is makkelijker te timen. Tot slot is biotic grenade gewldig om in graviton surge te gooien als er een trancendes van enemy zenyata.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34

NoTimeRemains

I know

ik snap sommige spelers niet, zien zij bepaalde verbanden niet. Ik speel nu veel comp met Zarya, zo kan ik toch de altijd missende spot van tank vullen en bijdragen aan de damage. Ik announce mijn ult status vrij vaak, omdat een ult combo vaak game winnend kan zijn, maar niemand lijkt dit te begrijpen... dus nu gebruik ik mijn ult maar vaak defensief.

This is the Way.

• dawofl

dawofl

?

Puc van S. schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:07:
[...]

Het zou kunnen dat je muis gewoon aan zijn eind van zijn leven zit, heb hetzelfde pas geleden met mijn G5 gehad en daar zat uiteindelijk iets van een kabelbreuk op de blek waar de kabel de muis in kwam.

Opzich in andere games ook geen last van gehad, maar in Overwatch natuurlijk meer snellere bewegingen dan ik normaal in andere games had, dus wellicht dat het daardoor eerder opviel/verergerd werd.
Nou je had gelijk.... hij is er zojuist helemaal mee opgehouden dus ik heb een nieuwe (pricewatch: Logitech G502 Proteus Spectrum besteld :) dat wordt weer wennen ;)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:19

The Chosen One

Zie signature!

Moet een soort knop krijgen van "IK GA NU ULT DOEN".

Als iedereen nu 2 keer ult status doet achter elkaar wanneer je hem gebruikt dan hebben we een consensus of zo. :p

Ik wil ook een nieuwe muis. Nu een G500. Wil maybe een SteelSeries Rival 500. Ook voor games als Diablo, Borderlands etc,

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:42
The Chosen One schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:23:
Moet een soort knop krijgen van "IK GA NU ULT DOEN".

Als iedereen nu 2 keer ult status doet achter elkaar wanneer je hem gebruikt dan hebben we een consensus of zo. :p
3 keer "z" rammen toch? :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Vildhjarta
NoTimeRemains schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:12:
ik snap sommige spelers niet, zien zij bepaalde verbanden niet. Ik speel nu veel comp met Zarya, zo kan ik toch de altijd missende spot van tank vullen en bijdragen aan de damage. Ik announce mijn ult status vrij vaak, omdat een ult combo vaak game winnend kan zijn, maar niemand lijkt dit te begrijpen... dus nu gebruik ik mijn ult maar vaak defensief.
Die had ik letterlijk gisteren ook. echt 20 keer mijn uit ge-announced met Zarya, NIEMAND die ook iets meldt over zijn ult's dan wordt het lastig iets te timen met verschillende haha

• Bloodhoundje
"Protip" voor Zarya. Als je een team hebt dat niet goed communiceert en daardoor jouw ultimate dus niet getimed kan worden. Draai dan de rollen om. Wacht met jouw ultimate tot een teammate ult en gooi hem er dan direct in om ze te groupen. Dit werkt in quickplay erg succesvol.
Andere truuk is om je wapen rond de 80% charge te krijgen en dan je ulti erin gooien. Dan heb je zelf in de meeste gevallen genoeg DPS om het kluitje weg te vagen ;) .

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Heb ik blijkbaar geluk :+

Meestal wel een genji, junk, hog of pharah

Die q of the game haalt op die fiets :p

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Vraagje: Als jullie na werk of schooltijd Overwatch gaan spelen, doen jullie dan een warming up? Tegen Ana bots schieten of practice? Ik zelf doe minimaal elke dag 30 minuten een warm up. Dit werkt wel, want ik word hierdoor minder snel gefrustreerd wanneer ik bijna alles raak schiet en ik doe mijn calls ook nog goed. Daardoor kan ik aan het eind als we verliezen altijd mijn team de schuld geven feedback geven hoe ze het beste kunnen spelen.
Ik ben heel erg benieuwd naar je MMR (match making rating). Rond de 3200 beginnen mensen de meta en het nut van communiceren te snappen. Zelfs dan heb ik nog potjes waar ik dik verlies en ik was de enigste die een aantal calls heb gemaakt, erg frustrerend dit.

• D-Day
Heb t eens geprobeerd, die tip van solo tov met 3-4 vrienden. Solo gaf 50% win, vrienden 100%...
Thx :)

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gisteravond voor de eerste keer iets heel wazigs mee gemaakt tijdens het spelen van competative Overwatch. Het stond 3-3 op Temple of Anubis en de tegenpartij had net verzuimd om de eerste capture point te veroveren. Wij hadden nog dik 4 minten staan om de laatste ronde te spelen en het capture point te veroveren. De game laadt de lobby en iedereen kiest zijn hero en plotsklaps in 1x begint ie een andere map te laden (Eichenwald). Hier zaten we dus weer met dezelfde teams alleen stond het 0-0 en moesten wij weer opnieuw beginnen. Uiteindelijk wel weer gewonnen gelukkig maar toch.... Het voelde aan alsof er een win door de neus geboord werd.

Forever raver!

Ik weet niet goed wat ik van de shifting meta moet vinden :P vaak genoeg zie je nu 3-3 in games. 3 tanks 3 supports.

Dat werkt toch niet perce in competitive als je niet als team onder de 4k rating speelt :P Pro's doen het en dan vervolgens gaan de mensen het maar na doen..

De overwatchopen was wel nice om te kijken. Echt vet ziek wat shadowburn van Faze op Genji deed in de eerste 2 rondes van de eerste match tegen Dignitas. niet dat ze gewonnen hebben daar door maar toch :P

[Video: https://www.twitch.tv/overwatchopen/v/91859500?t=02h13m59s]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Kunnen ze anders niet laten zien dat Pro's veel aan communicatie doen? Wellicht willen ze dat ook overnemen dan. Haha.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nog mensen die samen willen spelen en rond de 2800 MMR zitten?
Techno Overlord schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:32:
Gisteravond voor de eerste keer iets heel wazigs mee gemaakt tijdens het spelen van competative Overwatch. Het stond 3-3 op Temple of Anubis en de tegenpartij had net verzuimd om de eerste capture point te veroveren. Wij hadden nog dik 4 minten staan om de laatste ronde te spelen en het capture point te veroveren. De game laadt de lobby en iedereen kiest zijn hero en plotsklaps in 1x begint ie een andere map te laden (Eichenwald). Hier zaten we dus weer met dezelfde teams alleen stond het 0-0 en moesten wij weer opnieuw beginnen. Uiteindelijk wel weer gewonnen gelukkig maar toch.... Het voelde aan alsof er een win door de neus geboord werd.
ik zou het rapporteren op de blizzard forums voor de zekerheid. klinkt als een bug.

• D-Day
JST94 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:44:
Kunnen ze anders niet laten zien dat Pro's veel aan communicatie doen? Wellicht willen ze dat ook overnemen dan. Haha.
8)7 Spijker op zijn kop! :)

Er wordt vaak snel geroepen 2/2/2 en anders ben je een noob. Daarna wordt er niet meer gecommuniceerd.
Er wordt bijvoorbeeld ook niet gekeken naar de teamcompo van de tegenstander en karakteristieken van de map. Volgens mij is een 4/1/1 soms beter bijvoorbeeld :) Eén Lucio en een massale hoeveelheid DPS in een chokepoint kan soms wonderen verrichten...stick together en Lucio healt iedereen tegelijk,

• Fixer
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
D-Day schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:41:
[...]

8)7 Spijker op zijn kop! :)

Er wordt vaak snel geroepen 2/2/2 en anders ben je een noob. Daarna wordt er niet meer gecommuniceerd.
Er wordt bijvoorbeeld ook niet gekeken naar de teamcompo van de tegenstander en karakteristieken van de map. Volgens mij is een 4/1/1 soms beter bijvoorbeeld :) Eén Lucio en een massale hoeveelheid DPS in een chokepoint kan soms wonderen verrichten...stick together en Lucio healt iedereen tegelijk,
Inderdaad, 2/2/2 is natuurlijk niet 'the holy grail' waar krampachtig aan vastgehouden moet worden. Er zijn veel variabelen op te noemen waarvan de beste team composition afhankelijk is. Er zijn sowieso meer wegen die naar Rome leiden.

Wellicht dat 2/2/2 wel als leidraad genomen kan worden voor mensen die net beginnen te spelen of gewoon erg weinig skills hebben. Je heb dat in ieder geval een enigszins gebalanceerd team en niet 3 genji's, twee Torbjorns en een Reinhardt die ook individueel gezien nodige skills missen om het verschil te maken.

• BlackMage
2/2/2 bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want er zijn veel meer dan 3 rollen, die afhankelijk van strategie en map meer of minder nodig zijn dan anderen. En veel heroes passen in meer dan 1 rol. Een team van Genji, Tracer, Winston, Roadhog, Ana en Zenyatta is misschien een 2/2/2 maar daarmee kom je meestal niet ver :+

• dawofl

dawofl

?

BlackMage schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:44:
2/2/2 bestaat ook eigenlijk helemaal niet. Want er zijn veel meer dan 3 rollen, die afhankelijk van strategie en map meer of minder nodig zijn dan anderen. En veel heroes passen in meer dan 1 rol. Een team van Genji, Tracer, Winston, Roadhog, Ana en Zenyatta is misschien een 2/2/2 maar daarmee kom je meestal niet ver :+
Met de opkomst van Mei zie je ook vaak dat die als semi-tank wordt ingezet (dus 1 echte tank). Daarnaast zie ik ook regelmatig dat er gerushed wordt met 3 tanks. En het lijkt alsof ik steeds vaker bastions zie (27xx rank momenteel).

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
dawofl schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:17:
[...]
En het lijkt alsof ik steeds vaker bastions zie (27xx rank momenteel).
Bastion is afgelopen weekend redelijk effectief gebruikt door Seagull bij de overwatch open. oftewel dan zal je meer bastions tegenkomen in competitive, want iedereen denkt dat ook te kunnen 8)7

• D-Day
Jacobv3l schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:20:
[...]

Bastion is afgelopen weekend redelijk effectief gebruikt door Seagull bij de overwatch open. oftewel dan zal je meer bastions tegenkomen in competitive, want iedereen denkt dat ook te kunnen 8)7
In Eichenwalde is die OP, alsof de map ervoor gemaakt is :)
De dps van Bastion is onwerkelijk goed, als je hem als team goed inzet/beschermt en boost, kan het een gamechanger zijn.
Het is de hero met de meeste hard counters...dat maakt hem erg afhankelijk van zijn team, leuke oefening :)

• BlackMage
Jacobv3l schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:20:
[...]

Dat verklaart het :P

Deze week ineens bijna elke match een bastion, vaak zelfs aan beide kanten.

Sowieso niks mis met bastion hoor. Ik snap de haat niet echt. Misschien makkelijk te counteren door wat meer ervaren spelers, maar alle aandacht op bastion is ook goed, dan heeft de Mercy wat meer rust :+

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Soms switch ik ook even snel naar Bastion. Stiekem achter de payload komen. Iedereen neermaaien en weer weg. Leuk is dat joh :D
JST94 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:29:
Soms switch ik ook even snel naar Bastion. Stiekem achter de payload komen. Iedereen neermaaien en weer weg. Leuk is dat joh :D
Ik gebruik hem vaak als een desperate bastion.
if nothing seems to work go bastion :P

zooo vaak dat ik letterlijk voor de win heb gezorgd door gewoon op de payload te gaan zitten zodat we hem ver terug kunnen pushen.

Maar als ik dan in het begin bastion pick dan werkt het niet.

• dawofl

dawofl

?

Ricmaniac schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:44:
[...]

Ik gebruik hem vaak als een desperate bastion.
if nothing seems to work go bastion :P

zooo vaak dat ik letterlijk voor de win heb gezorgd door gewoon op de payload te gaan zitten zodat we hem ver terug kunnen pushen.

Maar als ik dan in het begin bastion pick dan werkt het niet.
Volgens mij kan het wel werken als je met Bastion, Reinhart (beschermt bast) , Mercy (heal / dmg boost bastion) , soldier (schiet pharah) & Mcgree (schiet pharah + flankers) Voeg nog een Mei toe om te wallen en bent baas.

Dus ;
Reinhart
Bastion
Mei
Mcgree
Soldier

Suggesties voor plek 6? :) ik neig naar een zenyatta <Edit> of toch 2e tank als een Hog (self heal).

[ Voor 3% gewijzigd door dawofl op 29-09-2016 15:52 ]

• BlackMage
Iedereen onderschat hem ook in Recon. Je hebt dan nog steeds een hitscan wapen, je kan prima wat meeknallen met je team, zolang je maar korte bursts doet.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bastion op de payload met een Winston Bubble en een Reinhard shield voor wanneer de bubble op is en zo goed communicerend afwisselen en een Mercy voor de scherpe randjes. 2 dps's vooruit. Dikke tank is dik!

Forever raver!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik zit op 2700~2800 mmr maar je zou denken dat mensen na gaan denken over picks etc. Valt nog vies tegen dit

• VySio
Booyaa schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:32:
Ik zit op 2700~2800 mmr maar je zou denken dat mensen na gaan denken over picks etc. Valt nog vies tegen dit
Je ziet hier spelers die aardig goed met de verkeerde heros kunnen spelen. 3200+ wordt het echt menens

• bigdaddy1993
Trieste spelers spelen dit spel zeg, op 2900 SC en gelijk in het begin een fucking troll gekregen die zomaar ging trollen.. pff

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

bigdaddy1993 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:28:
Trieste spelers spelen dit spel zeg, op 2900 SC en gelijk in het begin een fucking troll gekregen die zomaar ging trollen.. pff
Dat doen trolls over het algemeen. Ik ook maar dan in qp

• yinx84
Ben vanavond beland in 2900 na een korte winstreak. Mooie uitgangspositie voor vrijdag avond... die heb ik vrijgehouden in de hoop door te stomen naar Diamond. Wordt nu vaak al gematcht met 3-4 Diamond spelers per team en merk dat het niveau een stuk hoger ligt vergeleken met bijvoorbeeld 2600-2700.

Maar goed... zal mezelf met deze post wel gejinxt hebben (harhar :+ ) en morgenavond openen met de moeder der alle losing streaks. Had ik ook in S1 toen ik 'een mooie uitgangspositie' had gemaakt om 65 te doorbreken door 'maar' twee potjes te hoeven winnen (uiteindelijk wel gelukt).

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Van 2995 (!) naar 2560 in een paar dagen - shhht only elo hell now ;) .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1 ... 83 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.