Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Tonymalony schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:43:
[...]

In mijn geval komt het omdat ik al een lange tijd FPS-games speel, met name Quake 3/Live. De beste tip die ik je kan geven is je sensitivity verlagen, ik heb het idee dat veel mensen met een te hoge dpi/sensitivity spelen en dat maakt aimen (vind ik) lastiger.

Net als Pykow speel ik toevallig ook met 800dpi en 9 sens ingame! :-)
ik zou zeggen probeer is burst fire met soldier. 3x schieten en dan even wachten tot de spread weer weg is. ik merk dat ik daarmee zoveel meer hit en sloop op grotere afstand dan als je schiet knop ingedrukt blijft houden. hiermee zou een accuracy van 40% best goed te halen moeten zijn. ik zelf zit nu op 35% competitive, en dit moet wel hoger kunnen. daarentegen schiet ik met pharah meer raak 45% accuracy. een goede mccree zou 50% + wel moeten kunnen halen alleen dat zie ik mijzelf nog niet doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:05:
Ik speel de laatste tijd vaak Roadhog, meer omdat DPS altijd als eerste gekozen wordt waardoor tank en support overblijven en ik Roadhog dan eigenlijk nog de leukst vind... haal vaak genoeg gouden medailles met kills en damage. Hook accuracy tussen de 50% en 60%, kan nog wel wat beter vind ik.

Ik gebruik trouwens altijd een puntje als crosshair, doen anderen dit ook?
Je kan ook crosshairs per hero instellen he.
Ik gebruik een felgroene dot alleen bij accurate heroes als McCree, Phara, Ana, Mercy ofzo.
soldier bijvoorbeeld echt een crosshair en shotgun van bijv reaper en roadhog doe ik weer een circle.

Hanzo en Zarya gebruik ik Default omdat die speciale crosshairs hebben die ik wel handig vind.

verschilt dus allemaal een beetje :P wel zet ik op alle heroes Bloom uit (dat ze uitrekken als je schiet)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Soldiers burst fire is zeker handig om op afstand continu damage te blijven doen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Pykow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:55:
[...]

Als je accuracy onder de 30% zit als Soldier of Mccree dan moet je je eigen afvragen je wel de juiste hero hebt gekozen, soms heb ik potjes erbij zitten dat ik maar net 30% haal , ik switch dan heel snel naar een support hero of pharah.
Hoeft niet altijd wat te zeggen. Zeker met Soldier maak ik heel veel gebruik van spervuur om zo de boel te vertragen en peek-a-boo snipers te counteren. Spervuur zorgt er echter wel voor dat je accuracy flink daalt.

Zolang je maar genoeg kills maakt, zou ik niet zoveel kijken naar accuracy.
Maak je geen kills en is ook je accuracy slecht, dan zou je idd moeten switchen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Maakt het voor je accurany nog uit dat je aan het begin van de match je spawn naar de klote schiet? :D

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21
looyenss schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:15:
Maakt het voor je accurany nog uit dat je aan het begin van de match je spawn naar de klote schiet? :D
Nee in de "setup" time worden geen stats bijgehouden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 19:40
Tonymalony schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:09:
[...]

--snip-

Mijn ID is: Apedog#2890
Rank: 30xx

Scy, ik voeg jou in ieder geval toe, als er anderen zijn rond ~3000 rank die samen willen spelen, feel free to add! :-)
Hier mijn btag moest je nog iemand zoeken voor in de groep. :)
S1 eigenlijk alleen maar Quick Play gespeeld, nu in S2 dan toch maar besloten om wat competitive te spelen.

Placed op 27xx , gevallen naar 24xx en na switchen naar Mercy op 3xxx
Probeer nu elk rondje waar het mogelijk is Mercy te spelen, af en toe tracer/zarya

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Xytrix-2586

Speel 99% van mijn competitive matches met een kameraad die meestal DVA speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mensen roepen dat altijd maar, dat low DPI + hoge sens zo goed werkt, maar voor mij werkt het echt voor geen meter.

Heb een Cors M65 Pro & Logi G503 en onder biede MM400 matten. Simpelweg de meeste tracking van alles op de markt (rough side).

In sommige shooters als CS:GO speel ik rustig met 4000dpi. (128fps locked - sens 0.5) In Overwatch is dat inderdaad veeeeeelste veel. Mits je Rein tornado's wilt uithalen, dan is op 4000dpi rondmaaien prima.

Maar 2400dpi en dan de sens op 1 ingame zetten werkt veel prettiger. Maakt de flicks beter te doen in drukke fights, dan hoef je daarna niet als een malle je muist op te pakken om em weer in je motorische sweetspot te leggen. Terwijl je genoeg controle overhoud voor die long range shots. Heb overigens het idee dat ze de sens redelijk vreemd schalen, alsof ze op 720p 1:1 hanteren ofzo. Op 4K Overwatch spelen met meer dan 2 sens geeft je het gevoel dat je nog steeds in stapjes van 3 pix aan het aimen bent.

Persoonlijk speel ik overigens wel beter als ik m'n accuracy een beetje laat versloffen In 2v2 situaties, als je b.v. in defence aan het uitpushen bent of reinforcements afvangt, is het natuurlijk essentieel om wél snel kills te scoren. Maar in grotere fights kan je veelal maar beter gewoon die 3 body shots pakken dan een mis omdat je voor het hoofd ging. Grote kans dat je overkill dmg geeft met meer vertraging dan als je gewoon maar body spams heeft. En dan heb ik het hier natuurlijk wel specifiek over Cree / Sold / Tracer / Torb / Zen, etc. Met Hanzo / Widow ligt het toch een beetje anders.

Moet zeggen dat ik wel erg te spreken ben over de tickrate aanpassing, maakt dat het wel een stuk "eerlijker" gaat wat betreft de headshots in het algemeen.

[ Voor 6% gewijzigd door djunicron op 16-09-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07

ErA

Maakt dpi nou echt uit?

Ik heb echt geen fucking idee hoeveel dps mijn logitech mx muis uit het jaar nul heeft. Ik zit in het begin van een nieuw spel gewoon een beetje aan die schuif te rotzooien en een instelling is geboren.

90% van dit spel is skill mijn inziens. Die gekke instellingen tellen maar mee voor 10%.

Een 3500 rating speler maakt nog steeds gehakt van een 2000 speler ook al gebruikt ie een joystick.

Die obsessie voor settings is overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ErA schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:51:
Maakt dpi nou echt uit?

Ik heb echt geen fucking idee hoeveel dps mijn logitech mx muis uit het jaar nul heeft. Ik zit in het begin van een nieuw spel gewoon een beetje aan die schuif te rotzooien en een instelling is geboren.

90% van dit spel is skill mijn inziens. Die gekke instellingen tellen maar mee voor 10%.

Een 3500 rating speler maakt nog steeds gehakt van een 2000 speler ook al gebruikt ie een joystick.

hier ben ik het totaal niet mee eens. als jij niet de juiste dpi settings gebruikt waar je het beste mee kan spelen schiet je bjina niks raak. bv te hoge dpi en sens waardoor je met een paar cm muis beweging al een 360 draait zal je nooit gericht kunnen schieten, helemaal met moving targets en reactie vermogen.

veel high lv ranked spelers gebruiken een lage dpi en normale sense. bv seagull (4200 rank) moet een 25cm van links naar rechts bewegen om een 360 te draaien met zijn char. hierdoor is het veel makkelijker om gerichter te schieten. hij aimt met zijn hele arm en niet met zijn pols.

ik vind dit zelf veel te langzaam voor mijn playstyle maar dat verschilt dus per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

nemesis2212 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:14:
[...]

hier ben ik het totaal niet mee eens. als jij niet de juiste dpi settings gebruikt waar je het beste mee kan spelen schiet je bjina niks raak. bv te hoge dpi en sens waardoor je met een paar cm muis beweging al een 360 draait zal je nooit gericht kunnen schieten, helemaal met moving targets en reactie vermogen.

veel high lv ranked spelers gebruiken een lage dpi en normale sense. bv seagull (4200 rank) moet een 25cm van links naar rechts bewegen om een 360 te draaien met zijn char. hierdoor is het veel makkelijker om gerichter te schieten. hij aimt met zijn hele arm en niet met zijn pols.

ik vind dit zelf veel te langzaam voor mijn playstyle maar dat verschilt dus per persoon.
Maar wat ik bedoel is: Wat maakt het nou uit of ik 800 dpi en 2 sens heb of 400 dpi en 4 sens? Dat is toch hetzelfde?

En trust me. Een pro speler maakt gehakt van ons, ook met jouw settings. Ze zijn gewoon vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Ik voeg je bij deze ff toe! ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Maakt dpi nou echt uit?

Ja het maakt uit in OW, hoeveel het aan t einde van de rit uitmaakt voor player X kan je over twisten, maar het maakt wel uit om pixelskippen te voorkomen.

https://pyrolistical.github.io/overwatch-dpi-tool/

Naar mate je beter en beter wordt en de competitie evengoed, dan worden zulke kleine, marginale winsten steeds belangrijker. Overigens is het belangrijkste aspect van settings dat je er consistenter door wordt en daardoor weer sneller kan leren/verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Als DPS-er kan je alleen nergens zien hoeveel Damage per Second je haalt.
Dit is wel intressant om te zien.
Total damage done kan je zien, DPS doet er verder niet toe. In context met hoe je team het doet (Gold/silver/bronze/niks) is Total damage dealt wel een goede maatstaaf, tesamen met accuracy.

Qua DPS speel ik op 2000 DPI + 15 sens.

Ik ben een high level starcraft 2 speler en ben vanuit daar, hoge sensitivity gewend. Dit heb ik vertaald naar Overwatch. Echte wrist movements.

[ Voor 18% gewijzigd door kaluro2 op 16-09-2016 14:48 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als DPS-er kan je alleen nergens zien hoeveel Damage per Second je haalt.
Dit is wel intressant om te zien.
DPS = Damage done / tijd gespeeld in seconden? :? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

CH40S schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:47:
[...]
Damage done / tijd gespeeld in seconden? :?
DPS is damage per second.

Vind zijn oorsprong in de RPG wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ErA schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:05:
[...]

DPS is damage per second.

Vind zijn oorsprong in de RPG wereld.
Ik weet dat DPS staat voor damage per second, daarom dus totaal damage gedaan, delen (wat wordt weergegeven als / zo ver mijn wiskunde mij verteld heeft... :+) door de tijd in seconden om te berekenen wat je gemiddelde DPS is? Heb de formule even wat verduidelijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

CH40S schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:21:
[...]
Ik weet dat DPS staat voor damage per second, daarom dus totaal damage gedaan, delen door de tijd in seconden om te berekenen wat je gemiddelde DPS is?
Dat is inderdaad de calculatie (Total damage / duur in seconden = damage per seconde)

De reden dat Pykow vraagt om DPS is omdat momenteel je alleen te zien krijgt wat de totaal damage is, ongeacht de duur van een ronde. Dit zorgt ervoor dat je niet kan zien hoe goed je die ronde heb gespeeld in vergelijking met een andere ronde.

De reden echter dat ik DPS minder waardevol vind dan bij een RPG of iets dergelijks, is omdat de gegevens variabelen te random zijn. Een goed geplaatste Zarya ult zorgt ervoor dat je helemaal loco kan gaan met jouw DPS ult. Er zijn net iets te veel variabelen om goede conclusies te kunnen trekken.

In World of Warcraft bijvoorbeeld kon je als DPS class goed zien wat de gevolgen waren van bijvoorbeeld Crit gear vs Damage gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ErA schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:27:
Dat is inderdaad de calculatie (Total damage / duur in seconden = damage per seconde)
Het was dan ook een suggestieve hint naar Pykow... ;)
De reden dat Pykow vraagt om DPS is omdat momenteel je alleen te zien krijgt wat de totaal damage is, ongeacht de duur van een ronde. Dit zorgt ervoor dat je niet kan zien hoe goed je die ronde heb gespeeld in vergelijking met een andere ronde.
DPS is ook totaal niet boeiend, aangezien het dus alleen een gemiddelde geeft afgespiegeld over de tijd die je speelt. Ik speel vooral support, waardoor ik een lage DPS heb, maar wellicht toch goed van pas kan komen in het team, omdat mijn HPS (lijkt me duidelijk wat het moet zijn) hoger is dan de DPS. Het is dus logisch dat DPS er niet is in de game. Dan zou je Battlefield of CoD moeten gaan spelen, als dat wel belangrijk is. :)
De reden echter dat ik DPS minder waardevol vind dan bij een RPG of iets dergelijks, is omdat de gegevens variabelen te random zijn. Een goed geplaatste Zarya ult zorgt ervoor dat je helemaal loco kan gaan met jouw DPS ult. Er zijn net iets te veel variabelen om goede conclusies te kunnen trekken.
Dit dus idd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:36:
[...]

Ja het maakt uit in OW, hoeveel het aan t einde van de rit uitmaakt voor player X kan je over twisten, maar het maakt wel uit om pixelskippen te voorkomen.

Naar mate je beter en beter wordt en de competitie evengoed, dan worden zulke kleine, marginale winsten steeds belangrijker. Overigens is het belangrijkste aspect van settings dat je er consistenter door wordt en daardoor weer sneller kan leren/verbeteren.
En niet alleen in OW. Er zijn meerdere games die op deze manier werken.

Wat dan weer wel gek is, is dat 80% van de muis reviews zegt dat (high) DPI overrated is, voornamelijk een hype is en overbodig is. Of dat ook zo is, laat ik even in het midden. O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Maakt dpi nou echt uit?

Dik mee oneens, jij speelt waarschijnlijk met winstons, junkrats en mercy als heroes. Die geen goede aim nodig hebben. Er is een reden waarom pro's vastbijten op hun muis instelling, en dat komt door spiergeheugen (muscle memory). Een muis speler met een joystick zal zijn in-game prestatie zeeeeer verslechteren.
Cookiezzz schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:37:
[...]

Hier mijn btag moest je nog iemand zoeken voor in de groep. :)
S1 eigenlijk alleen maar Quick Play gespeeld, nu in S2 dan toch maar besloten om wat competitive te spelen.

Placed op 27xx , gevallen naar 24xx en na switchen naar Mercy op 3xxx
Probeer nu elk rondje waar het mogelijk is Mercy te spelen, af en toe tracer/zarya

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Xytrix-2586

Speel 99% van mijn competitive matches met een kameraad die meestal DVA speelt.
Ik ga jou zeker toevoegen, ben dol op goede support players die het presteren om in 30xx komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
30.000 damage (Gold), 41 kills(Gold) , 9 objective kills (Gold) en bijna 2 minuten op de payload (Silver)
en nog steeds kan ik niet winnen.

Leg mij maar eens uit hoe je uit de losing streak kunt komen, want dit is echt niet normaal meer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:20

dawofl

?

Pykow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:41:
30.000 damage (Gold), 41 kills(Gold) , 9 objective kills (Gold) en bijna 2 minuten op de payload (Silver)
en nog steeds kan ik niet winnen.

Leg mij maar eens uit hoe je uit de losing streak kunt komen, want dit is echt niet normaal meer !!
Met 1 of 2 vrienden gaan spelen werkt bij mij vaak het beste.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ja ik ben ook gezakt van 2500 naar 2000 en nu weer rustig aan het opkrabbelen. Het is echt te random, soms win je zo easy en soms word je afgeslacht, terwijl ik naar mijn idee niet veel slechter speel. Ach ja, maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, ik speel voor de lol. Ranking is maar een dom cijfertje :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Scy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:46:
[...]

Dik mee oneens, jij speelt waarschijnlijk met winstons, junkrats en mercy als heroes. Die geen goede aim nodig hebben. Er is een reden waarom pro's vastbijten op hun muis instelling, en dat komt door spiergeheugen (muscle memory). Een muis speler met een joystick zal zijn in-game prestatie zeeeeer verslechteren.
zeker weten ik ben nu 2 jaar echt bezig met gamen op de pc en daarvoor ps1, xbox en X360 gehad. Mijn niveau daar op bijvoorbeeld halo was relatief hoog. een tijdje zeer goed gespeeld veel game maten aan over gehouden.

ik heb soms nog steeds het gevoel dat ik nog niet op mijn oude niveau terug ben. maar dat kan ook eigendunk zijn :+
[...]

hmm alles rood bij mij dat zal wel niet goed zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

YoshiBignose schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:57:
Ja ik ben ook gezakt van 2500 naar 2000 en nu weer rustig aan het opkrabbelen. Het is echt te random, soms win je zo easy en soms word je afgeslacht, terwijl ik naar mijn idee niet veel slechter speel. Ach ja, maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, ik speel voor de lol. Ranking is maar een dom cijfertje :P
Iedereen klaagt maar dat in de eerste dagen iedereen te laag werd geplaatst enzo...

Ik heb deze theorie:

- eerste dag zie je alle fanatieke level 300+ spelers in competitive. Ze balen er massaal van dat ze tussen de 2500-3000 terecht komen.
- eerste dagen zie je allerlei gematigd fanatiekelingen online komen die snel door hun placement heen willen. Deze worden nog steeds rond het gemiddelde gedumpt, en omdat er nog geen grote speler aantallen zijn is de MM nog wat grillig.
- Dan komt er de eerste week een lading casuals bij, die lager worden gedropt omdat ze relatief veel zwakker zijn dan de top 10% die de eerste dag al 10 matches speelde.
- Vanaf halverwege week 2 zijn de rankings pas een beetje geschift. Heb je kans dat je ongeveer terecht komt waar je hoort.

Persoonlijk heb ik dus alle placement matches verloren maar ben ik nu in 5 matches van 2050 -> 2221 gegaan.

Maar een willekeur! Eerst een match waarin ik als DVa 0 deaths had, 32 killstreak en een 26 killstreak (We waren er al) Had 81% van de tegenstand gedood in ronde 2. Dat niveau hoorde ik duidelijk niet... (was SR 2180)
Volgende match, zelfde map: (SR 2183 - jup, voor die match kreeg ik 3 levels...)
COMPLEET KAPOT GEMAAKT. Speelde tegen 5 man team...Tegen de tijd dat we verloren hadden konden we ons 3 maal organiseren, maar we hebben simpelweg nooit iedereen weggekregen van de payload.
Ronde 2 daarintegen opeens wel, toen was het teamkill na teamkill. (Ondanks dat men riep dat we ze meer moeten proberen te staggeren) Uiteindelijk een leave van de onmogelijk goede 6e man van de tegenstander, level 25 platinum die Hanzo Genji en Cree extreem goed kon spelen; waarschijnlijk omdattie boos was, daarna we toch nog wonnen... Maar wow, de matchmaking is echt kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:57:
Als ik win, dan merk ik vaak dat er geen counter hero is op mijn hero.
Speel ik pharah, hebben zei geen Soldier, Mccree die mij tegen houdt.
Speel ik soldier, hebben ze geen shields of wat dan ook om mijn damage tegen te houden.

Ik heb vandaag en ik mag van geluk spreken.
1 leuk potje gespeeld.

Temple of anubis we stonden 1 - 0 achter (laatste punt nog net kunnen houden als defense)
op attack (ik was mercy) gaf ik via de voice chat aan dat we via Rechtsboven moest pushen, omdat er waarschijnlijk een Symettra trap links zou zitten.
IEDEREEN LUISTERDE !!!, wanneer ik om een focus vroeg (Focus roadhog), iedereen vloog erop af _/-\o_
Binnen 20 seconde hadden we het eerste punt en er was inderdaad een symettra trap aan de linker kant.

2e punt ging iedereen als een gek erin en dat was mijn fout. Ik zei doorpushen, terwijl we hadden moeten regroupen (Spawn tijden zaten niet mee)

daarna een 2e push, ik geef aan dat we via links gaan. De ruimte links vast houden en daarna met zijn alle op het punt gaan. Ik vroeg ze om mensen naar links in de kamer te lokken.
IEDEREEN LUISTERDE !! en bam we wonnen.
ik kreeg van iedereen complimentjes en het was het beste potje dat ze in tijden hadden gespeeld.

Zo kan overwatch dus ook zijn en zo is het gewoon leuk om deze game te spelen.
Iemand neemt de leiding en je vertrouwd erop, ga niet arrogant je favo hero spelen, maar wissel gewoon !!
De potjes die ik win, zijn meestal potjes waarin er gecommuniceerd wordt en ook van hero gewisseld wordt als het even niet lekker gaat.

Laat die ego los, je bent niet de beste het is een team game, maar wissel gewoon en pas je aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 16-09-2016 21:35 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

zo net de laatste placement match afgerond

resultaat: 2479 rating.

op naar de 2500 :+

kei lekkere laatste match 50 eliminations, 31 objective kills met soldier zal wel direct season high zijn qua eliminations

trouwens een leuke match als soldier/genji.

http://plays.tv/video/57dc8308526aee6ac8/genji (als jullie pointers hebben hoor ik die graag)

[ Voor 64% gewijzigd door Splitinfinitive op 17-09-2016 01:56 ]

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
[...]

En toch zie je het gros van de pro's niet hoger dan 800 gaan.

http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
yinx84 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:45:
[...]

En toch zie je het gros van de pro's niet hoger dan 800 gaan.

http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/
Valt me wel op dat ze bijna allemaal dezelfde monitor serie hebben :P
En dat viel me vooral op omdat ik die ook heb ;)

TheS4ndm4n#1919

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Gisteren mijn placement matches gedaan omdat ik net terug ben van vakantie. Ik ben zelf level 160 en vorig seizoen ben ik rank 64 geworden.

Op dit moment 12 matches 2 losses mmr nu 3020. Mijn afgelopen 12 matches als Lucio hoor ik bij top top 1% healing, top 1% objective time en top 9% van Lucio's.

De vakantie heeft mij echt goed gedaan :*)
*einde egomode

• ChojinZ
djunicron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:27:
[...]

Iedereen klaagt maar dat in de eerste dagen iedereen te laag werd geplaatst enzo...

Ik heb deze theorie:

- eerste dag zie je alle fanatieke level 300+ spelers in competitive. Ze balen er massaal van dat ze tussen de 2500-3000 terecht komen.
- eerste dagen zie je allerlei gematigd fanatiekelingen online komen die snel door hun placement heen willen. Deze worden nog steeds rond het gemiddelde gedumpt, en omdat er nog geen grote speler aantallen zijn is de MM nog wat grillig.
- Dan komt er de eerste week een lading casuals bij, die lager worden gedropt omdat ze relatief veel zwakker zijn dan de top 10% die de eerste dag al 10 matches speelde.
- Vanaf halverwege week 2 zijn de rankings pas een beetje geschift. Heb je kans dat je ongeveer terecht komt waar je hoort.

Persoonlijk heb ik dus alle placement matches verloren maar ben ik nu in 5 matches van 2050 -> 2221 gegaan.

Maar een willekeur! Eerst een match waarin ik als DVa 0 deaths had, 32 killstreak en een 26 killstreak (We waren er al) Had 81% van de tegenstand gedood in ronde 2. Dat niveau hoorde ik duidelijk niet... (was SR 2180)
Volgende match, zelfde map: (SR 2183 - jup, voor die match kreeg ik 3 levels...)
COMPLEET KAPOT GEMAAKT. Speelde tegen 5 man team...Tegen de tijd dat we verloren hadden konden we ons 3 maal organiseren, maar we hebben simpelweg nooit iedereen weggekregen van de payload.
Ronde 2 daarintegen opeens wel, toen was het teamkill na teamkill. (Ondanks dat men riep dat we ze meer moeten proberen te staggeren) Uiteindelijk een leave van de onmogelijk goede 6e man van de tegenstander, level 25 platinum die Hanzo Genji en Cree extreem goed kon spelen; waarschijnlijk omdattie boos was, daarna we toch nog wonnen... Maar wow, de matchmaking is echt kapot...
Ik denk dat je er niet heel veel naast zit. :)

Het grootste probleem zijn de seizoenen waar ze mee werken. Voor een goed rating- en balance systeem heb je een grotere data set van elke gebruiker nodig om zo een goed beeld te krijgen hoe deze persoon presteerd. Door elk seizoen een reset te doen word die data set nooit opgebouwd en krijg je een heel beperkt beeld van iemands kunnen.
Daarnaast herhaalt het schiftingsproces keer op keer waardoor telkens jou theorie van toepassing is.

Mijn idee: Maak de seizoenen veel groter of gooi ze gewoon weg...

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

ChojinZ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat je er niet heel veel naast zit. :)

Het grootste probleem zijn de seizoenen waar ze mee werken. Voor een goed rating- en balance systeem heb je een grotere data set van elke gebruiker nodig om zo een goed beeld te krijgen hoe deze persoon presteerd. Door elk seizoen een reset te doen word die data set nooit opgebouwd en krijg je een heel beperkt beeld van iemands kunnen.
Daarnaast herhaalt het schiftingsproces keer op keer waardoor telkens jou theorie van toepassing is.

Mijn idee: Maak de seizoenen veel groter of gooi ze gewoon weg...
Ik denk dat seizoenen iet verkeerd zijn je begint dan steeds met een schone lei. Tuurlijk je hebt steeds de ellende in het begin maar dat trekt zich meestal wel recht.

Eigenlijk moeten ze elk Season naar alle seasons ervoor kijken maar ja we hebben er pas een op zitten over een jaar zijn dat er al 4 dan heb je bijvoorbeeld 4 seasons waaruit je een gemiddelde kunt halen dan kunnen ze daarop ook een ghostmmr aan je toe kennen tijdens de placements en aan de hand daarvan je met je "eigen lvl" plaatsen. Dan zul je merken dat het beter gaat. Maar wie weet gaan ze dat nog doen.

Een doorlopende competitive spreekt mij persoonlijk niet aan.

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Ze houden al rekening met het vorige seizoen. Als je 2 mensen hebt die bij de placements evenveel gewonnen hebben vergelijkt dan heeft degene die vorig seizoen het hoogst geindigd een hogere mmr.

Qua matchmaking vind ik ze altijd erg goed. Ik heb net sinds gisteren de placements gedaan. Ik ben zelf level 160 en dan stond er altijd wel hogere tegenstander tegenover mij. Ik had vaak level 25ers in mijn team en zij dan bijv 40ers.er zijn weinig van mijn level die de placements nog niet hadden gedaan. Maar ik denk dat de totale ervaring opgeteld ongeveer gelijk was.

Ik vind het altijd best gebalanceerd uitschieters daargelaten.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

VySio schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:53:
Ze houden al rekening met het vorige seizoen. Als je 2 mensen hebt die bij de placements evenveel gewonnen hebben vergelijkt dan heeft degene die vorig seizoen het hoogst geindigd een hogere mmr.

Qua matchmaking vind ik ze altijd erg goed. Ik heb net sinds gisteren de placements gedaan. Ik ben zelf level 160 en dan stond er altijd wel hogere tegenstander tegenover mij. Ik had vaak level 25ers in mijn team en zij dan bijv 40ers.er zijn weinig van mijn level die de placements nog niet hadden gedaan. Maar ik denk dat de totale ervaring opgeteld ongeveer gelijk was.

Ik vind het altijd best gebalanceerd uitschieters daargelaten.
Ik wist dat ze rekening met vorig seizoen hielden alleen was mijn verhaal meer van zo zouden ze het ook kunnen doen alleen ia daar nu nog te weinig data voor. Kan dadelijk best zijn dat ze ipv een seizoen terug gaan naar meerdere seasons gaan kijken ook voor je placements

Trouwens zenyatta en soldier zijn geweldig om te combineren vooral als de zenyatta ook nog callouts doet van Orb op reinhardt orb on pharah etc. Dan brand je echt door gastjes heen 😁

[ Voor 8% gewijzigd door Splitinfinitive op 17-09-2016 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het klimmen gaat nu weer redelijk.. zit nu op 2453 dus plat is in zicht

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Ricmaniac schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:15:
Het klimmen gaat nu weer redelijk.. zit nu op 2453 dus plat is in zicht
mooi, succes! ik vandaag ook weer beetje gestegen. weer boven de 2700 rating (van 2590) dus ging wel lekker

• CH4OS
  • Niet online
Ik heb eindelijk even wat tijd gevonden om wat werk te gaan verzetten aan TweakWatch.nl, het statistieken- en spelerslijst systeem dat ik wil gaan bouwen. Ik zit echter met een puntje in hoeverre historie bijhouden en daar grafieken van maken belangrijk is om te weten. Zelf ben ik meer geïnteresseerd in de stats van een bepaalde speler op dat moment. Of dat meer of minder is in vergelijking met de historie, boeit mij eigenlijk niet zo.

Punt is namelijk, dat de API die ik ervoor gebruik, nogal erg uitgebreid is, zeg maar tot op het niveau dat je de stats kan ophalen van elke hero binnen competitive en quickplay. Opslaan in een DB kan wat omslachtig worden. De API geeft het weliswaar in een bepaald formaat terug, maar dat 1:1 overnemen en opslaan in de DB wordt en wat veel werk en zal veel ruimte in beslag nemen...

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

CH40S schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:06:
Ik heb eindelijk even wat tijd gevonden om wat werk te gaan verzetten aan TweakWatch.nl, het statistieken- en spelerslijst systeem dat ik wil gaan bouwen. Ik zit echter met een puntje in hoeverre historie bijhouden en daar grafieken van maken belangrijk is om te weten. Zelf ben ik meer geïnteresseerd in de stats van een bepaalde speler op dat moment. Of dat meer of minder is in vergelijking met de historie, boeit mij eigenlijk niet zo.

Punt is namelijk, dat de API die ik ervoor gebruik, nogal erg uitgebreid is, zeg maar tot op het niveau dat je de stats kan ophalen van elke hero binnen competitive en quickplay. Opslaan in een DB kan wat omslachtig worden. De API geeft het weliswaar in een bepaald formaat terug, maar dat 1:1 overnemen en opslaan in de DB wordt en wat veel werk en zal veel ruimte in beslag nemen...
maar hoe zit dat met de complete player pool? of is het dan alleen de spelers die hier op tweakers spelen?

• CH4OS
  • Niet online
Ik snap jouw vraag even niet?

Het wordt een wat algemene tool, o.a. om stats op te halen e.d, met daarnaast functies specifiek voor Tweakers (o.a. voor spelerslijst etc), maar dat zijn extra functies naast de algemene voor de stats etcetera. Daar kan ik pas mee aan de slag, op het moment dat de basis staat, uiteraard. ;)

[ Voor 114% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2016 22:58 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

nemesis2212 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:38:
[...]

ja dat idee heb ik ook. ik speel laatste week veel soldier en gaat super goed. naast soldier is mijn main pharah. gister zelfs een match gewonnen op control map van 0-2 naar 3-2 met pharah. maar is zo frustrerend om met mensen te spelen die of noob zijn of het spel niet snappen zoals op de point staan. ik heb het idee dat ik best makkelijk kan spelen in de 3000 ranking maar op dit moment kom ik niet boven de 2500 waar ik echt van baal. leavers, noobs (zelfs in gold en platinum), slechte communicatie en niet willen swappen in pub games maakt competitive echt irritant af en toe :) hopelijk komt er nog verbetering binnekort
Op de xdoos hetzelfde liedje. Vorig seizoen was ik op m'n hoogst 57 geloof ik, zit nu (eindelijk) op platinum. Kom vaak regelrechte idioten tegen, al was het na mijn dramatische plaatsing net boven 2000 SR nog erger. IMO te vaak mensen in competitive die óf totaal niet in teamverband spelen en er altijd maar zelf op uitgaan en afgepikt worden (sommigen kunnen dat, de meesten niet), óf mensen die echt een idiote klasse kiezen, zoals Bastion als attacker, óf mensen die gewoon hun klasse niet kunnen spelen. Vooral met support spelers valt dat op, nu heal ik zelf meestal als Lucio, maar als ik dat eens niet doe valt het op hoe incompetent andere spelers als healer vaak zijn.

Hier en daar heb ik gelukkig ook nog wel eens goede games en zo ontmoet je mensen met wie je vaker kunt spelen, maar te vaak verpesten 1 of 2 mensen het volledig. Terecht verliezen vind ik niet zo erg, maar volledig afgemaakt worden terwijl je zelf je uiterste best doet is vervelend. Zelf kies ik nooit een hero die ik niet goed speel in ieder geval, als ik wat meer ervaring wil met een hero dan doe ik die op in quick play.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Thomas schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:59:
[...]

Op de xdoos hetzelfde liedje. Vorig seizoen was ik op m'n hoogst 57 geloof ik, zit nu (eindelijk) op platinum. Kom vaak regelrechte idioten tegen, al was het na mijn dramatische plaatsing net boven 2000 SR nog erger. IMO te vaak mensen in competitive die óf totaal niet in teamverband spelen en er altijd maar zelf op uitgaan en afgepikt worden (sommigen kunnen dat, de meesten niet), óf mensen die echt een idiote klasse kiezen, zoals Bastion als attacker, óf mensen die gewoon hun klasse niet kunnen spelen. Vooral met support spelers valt dat op, nu heal ik zelf meestal als Lucio, maar als ik dat eens niet doe valt het op hoe incompetent andere spelers als healer vaak zijn.

Hier en daar heb ik gelukkig ook nog wel eens goede games en zo ontmoet je mensen met wie je vaker kunt spelen, maar te vaak verpesten 1 of 2 mensen het volledig. Terecht verliezen vind ik niet zo erg, maar volledig afgemaakt worden terwijl je zelf je uiterste best doet is vervelend. Zelf kies ik nooit een hero die ik niet goed speel in ieder geval, als ik wat meer ervaring wil met een hero dan doe ik die op in quick play.
ach idioten zitten op elk level wel.

match net met een mei, hanzo, en widow op attack. zenyatta als enige healer (ik was weer de lul) maar langzaam aan leer ik het langs mij neer te leggen. Zit in een discord en mag maar max 3 matches spelen anders wordt ik gemute. (wordt vrij toxic blijkbaar :P)

kun je trouwens tijdens assemble your team ook zonder penalty leaven? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Splitinfinitive op 17-09-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Wat geinige highlights van een avondje Overwacht :) inmiddels wel van 27xx naar 23xx gezakt maar kan het inmiddels wel los laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik vind Overwatch een fijn spel. Maar omdat iedereen zijn ding maar doet (console meer dan computer) is het frustrerend spelen.
Mijn vrienden zijn weer met Wow verdergegaan. Die kan ik voorlopig niet overhalen.
Want zoals boven is gezegd, je hoeft niet de beste speler te zijn (er is altijd eentje beter). En ik ben het zeker niet. Maar met een redelijke teamcompositie (healers, tanks?) en samenwerking kun je toch zeker 50-70 procent van de potjes winnen. ik zit toch niet op hoog niveau.
En dan ben je eens healer, gaat alles goed. Probeer je achter de tanks te blijven, zijn ze er ineens niet meer.
Of komt er een Tracer o Genji je killen, blijk je opeens helemaal alleen in het spel te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Een kleine glimp van wat ik aan het bouwen ben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rFUMXVS.png

Let op: dit is dus nog de basis, waaraan ik werk, aparte Tweakers Spelerslijst functionaliteit bouw ik pas als de basis af is. :) Komt trouwens nog wel veel meer informatie bij hoor! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

vandaag gekocht! :) gaat best lekker.. bastion tot nu toe werkt goed.. 28 kills max tot nu toe
SpartacusNLD#2889 heb me ook toegevoegd aan de lijst

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 18-09-2016 17:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeeeej Platinum!

ook echt het perfecte moment... we stonden al 1 minuut in overtime op de payload en enemy genji killed 5 van ons team ik dus als enige levend als Mei. vervolgens gooi ik me ult neer en uit automatisme rennen mensen iets naar buiten.. vervolgens drop ik fucking snel me muur neer en ijsblock en ik in me eentje tussen 4 enemies die payload de laatste 2 meter pushen hahaha ik voelde me kneiter episch en het hele team schreeuwde dat mee in de voicecom hahah

zo jammer dat k het niet opgenomen had.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 18-09-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:17:
Jeeeej Platinum!

ook echt het perfecte moment... we stonden al 1 minuut in overtime op de payload en enemy genji killed 5 van ons team ik dus als enige levend als Mei. vervolgens gooi ik me ult neer en uit automatisme rennen mensen iets naar buiten.. vervolgens drop ik fucking snel me muur neer en ijsblock en ik in me eentje tussen 4 enemies die payload de laatste 2 meter pushen hahaha ik voelde me kneiter episch en het hele team schreeuwde dat mee in de voicecom hahah

Heb je geen Shadowplay? :) Zo ja, die dus gebruiken. Een alternatief is plays.tv, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
Zijn er meer mensen waarbij de respawn timer dood leuk voor ruim 5 seconden op 0 blijft staan voordat je eindelijk eens respawned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
ThomasG schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:35:
Zijn er meer mensen waarbij de respawn timer dood leuk voor ruim 5 seconden op 0 blijft staan voordat je eindelijk eens respawned?
Dan zit je waarschijnlijk in Overtime. Dan duurt het spawnen langer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
yinx84 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:41:
[...]

Dan moeten ze de spawn timer fixen, en niet waarbij hij op 0 staat alsnog minimaal 5 seconden wachten.. En dat gebeurd niet alleen tijdens overtime.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 18-09-2016 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

dawofl schreef op zondag 18 september 2016 @ 03:38:
Wat geinige highlights van een avondje Overwacht :) inmiddels wel van 27xx naar 23xx gezakt maar kan het inmiddels wel los laten :)

[video]
2481 naar iets van 2300 uiteindelijk maar de schouders opgehaald tis maar en spelleke maak ik mezelf wijs :+
Trunksmd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:08:
Ik vind Overwatch een fijn spel. Maar omdat iedereen zijn ding maar doet (console meer dan computer) is het frustrerend spelen.
Mijn vrienden zijn weer met Wow verdergegaan. Die kan ik voorlopig niet overhalen.
Want zoals boven is gezegd, je hoeft niet de beste speler te zijn (er is altijd eentje beter). En ik ben het zeker niet. Maar met een redelijke teamcompositie (healers, tanks?) en samenwerking kun je toch zeker 50-70 procent van de potjes winnen. ik zit toch niet op hoog niveau.
En dan ben je eens healer, gaat alles goed. Probeer je achter de tanks te blijven, zijn ze er ineens niet meer.
Of komt er een Tracer o Genji je killen, blijk je opeens helemaal alleen in het spel te staan.
Als je merkt dat je als healer steeds gegangraped wordt kun je meestal het beste gewoon aangeven als ze naar een waarschuwing nog niet luisteren en de flankers een beetje van je af houden. Gewoon naar soldier/roadhog wisselen.

Samenspel is in overwatch hit or miss. ik heb comptetive matches die aanvoelen als quick play en quickplay matches die aanvoelen als competitive. Als je merkt dat je met mensen alleen al kunnen communiceren dan gaat het meestal enorm goed. Als je toch wil healen en nog een beetje jezelf wilt verdedigen gewoon gaan voor elke healer behalve mercy :+

meestal als ik een enemy mercy zie dan moet ik die gewoon killen. Vaak genoeg potjes verloren door die schijt ult van haar. Dus altijd weghouden van de fight :+
Ricmaniac schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:17:
Jeeeej Platinum!

grats!

als dat tegen mei :+ was gebeurt zou ik zo salty zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:09:
[...]
Heb je geen Shadowplay? :) Zo ja, die dus gebruiken. Een alternatief is plays.tv, geloof ik.
ja ik kan wel gewoon opnemen enzo maar heb het lang niet altijd aan staan.. meestal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:42
Ricmaniac schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:41:
[...]

ja ik kan wel gewoon opnemen enzo maar heb het lang niet altijd aan staan.. meestal niet
Doe wat ik gedaan heb met shadowplay, je kan de ghost recording functie gebruiken zodat hij de laatste X minuten gameplay passief opneemt. Ik heb die laatste X minuten op het maximum van 20 ingesteld waardoor ik precies een hele defense/offense match kan opnemen. Als ik dan aan het einde van de match denk "hey! Dit is een leuk momentje om te sharen" kan ik deze met 1 knop opslaan en later het fragment eruit knippen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Guys als je zin hebt in quick Play. Maar niet echt zin om je best te doen. En de tegenstander heeft een roadhog.

Speel mei en blijf hem Freezen en hallo zeggen twee kansen

Hij wordt helemaal toxic en begint te ragen en ulti te verspillen, hij leaved de match.

Kei leuk man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Dat worden andere classes ook wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:15:
Dat worden andere classes ook wel... ;)
Maar roadhog kun je echt iets van 20 keer achter elkaar doen door zijn selfheal ability

Een soldier is te snel dood helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik zie bij sommige rechtsboven in staan wie wie sloopt. Enig idee of dit een instelling is oid? Ik zie dit namelijk niet bij mij. (Ik speel op PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:04
JST94 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:20:
Ik zie bij sommige rechtsboven in staan wie wie sloopt. Enig idee of dit een instelling is oid? Ik zie dit namelijk niet bij mij. (Ik speel op PC)
Ja, dat is de zogenaamde killfeed, die staat standaard (behalve bij mensen die aan de beta meegedaan hebben) uit en is inderdaad aan te zetten ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:20:
Als jij het niet ziet, maar wel ziet dat anderen het zien, dan is het denk ik wel een instelling, ja.
Puc van S. schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:21:
Ja, dat is de zogenaamde killfeed, die staat standaard (behalve bij mensen die aan de beta meegedaan hebben) uit en is inderdaad aan te zetten ;)
Ah, explains waarom ik niks hoefde te doen... :+

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
yinx84 schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:41:
[...]

ook als je niet in overtime gebeurd dit regelmatig. staat respawn op 0 en duurt het letterlij 2-3 seconde voordat je weer leeft. dit moeten ze echt aanpassen, best frustrerend, helemaal als je snel naar de point moet rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:30:
[...]

Doe wat ik gedaan heb met shadowplay, je kan de ghost recording functie gebruiken zodat hij de laatste X minuten gameplay passief opneemt. Ik heb die laatste X minuten op het maximum van 20 ingesteld waardoor ik precies een hele defense/offense match kan opnemen. Als ik dan aan het einde van de match denk "hey! Dit is een leuk momentje om te sharen" kan ik deze met 1 knop opslaan en later het fragment eruit knippen :) .
oke en als je het dus niet opslaat dan gooit die het automatisch weg ?
want anders loopt je hardeschijf zo vol natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Ricmaniac schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:19:
[...]

In een van de instellingen van shadowplay kan je een HDD management functie aanzetten, niet meer dan 200 gig en anders automatisch overschrijven (bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ricmaniac schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:19:
[...]

Hij heeft alleen de laatste xx minuten (instelbaar) in de buffer. Als je niks doet kost het niet meer ruimte dan wat die xx minuten zouden kosten.

Maar wel uitkijken, als je alleen een SSD hebt dan gaat dit wel ten koste van de levensduur van je SSD. Het zal niet na een paar maand al stuk gaan, maar wel iets om even te onthouden. Als je een harddisk erbij hebt dan kan je die gebruiken voor dat tijdelijke bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Zijn er ook mensen die last hebben van een disconnect op de muis waardoor je tijdens spelen een mouse pointer (het pijltje van menu) in je crosshair krijgt. Echt super irritant... twijfel nu of het door het spel komt of door mijn muis (G5 logitech). Als ik er naar google zie ik er best veel geklaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
dawofl schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:39:
Zijn er ook mensen die last hebben van een disconnect op de muis waardoor je tijdens spelen een mouse pointer (het pijltje van menu) in je crosshair krijgt. Echt super irritant... twijfel nu of het door het spel komt of door mijn muis (G5 logitech). Als ik er naar google zie ik er best veel geklaag over.
Teamviewer uitzetten, dat was het probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

looyenss schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:40:
[...]

Teamviewer uitzetten, dat was het probleem bij mij.
Volgens mij heb ik dat niet (iig niet bewust geinstalleerd als ik dat zo google), ik hoor overigens ook echt windows geluidje voor disconnect / connect van muis in game. Kan me niet herinneren hier ooit eerder last van te hebben gehad in andere games. lijkt sinds laatste update alleen maar erger te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
dawofl schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:04:
[...]

Volgens mij heb ik dat niet (iig niet bewust geinstalleerd als ik dat zo google), ik hoor overigens ook echt windows geluidje voor disconnect / connect van muis in game. Kan me niet herinneren hier ooit eerder last van te hebben gehad in andere games. lijkt sinds laatste update alleen maar erger te zijn geworden.
Het zou kunnen dat je muis gewoon aan zijn eind van zijn leven zit, heb hetzelfde pas geleden met mijn G5 gehad en daar zat uiteindelijk iets van een kabelbreuk op de blek waar de kabel de muis in kwam.

Opzich in andere games ook geen last van gehad, maar in Overwatch natuurlijk meer snellere bewegingen dan ik normaal in andere games had, dus wellicht dat het daardoor eerder opviel/verergerd werd.

[ Voor 13% gewijzigd door Puc van S. op 19-09-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:50
Vrijdag een hele aparte pot competitive gespeeld op Numbani.
De eerste ronde begon de tegenstander met aanvallen, die hadden het uiteindelijk in overtime gered en kwamen dus op 3 punten. Daarna gingen wij. Op 0.01 meter hadden we het niet gehaald. 3-2 was de stand dus en we hadden dus eigenlijk verloren. Het spel gaf ook die stand aan nadat de ronde klaar was. Toch kwam er op 1 of andere manier nog een ronde achteraan waar wij weer moesten aanvallen en daarna nog een ronde verdedigen. Uiteindelijk waren allebei de teams tot het 2e punt gekomen en was het dus 5-4 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Yvanandel schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:33:
Vrijdag een hele aparte pot competative gespeeld op Numbani.
De eerste ronde begon de tegenstander met aanvallen, die hadden het uiteindelijk in overtime gered en kwamen dus op 3 punten. Daarna gingen wij. Op 0.01 meter hadden we het niet gehaald. 3-2 was de stand dus en we hadden dus eigenlijk verloren. Het spel gaf ook die stand aan nadat de ronde klaar was. Toch kwam er op 1 of andere manier nog een ronde achteraan waar wij weer moesten aanvallen en daarna nog een ronde verdedigen. Uiteindelijk waren allebei de teams tot het 2e punt gekomen en was het dus 5-4 geworden.
Soms is het een beetje raar een match stand 3-3 dus verlengingen tegenstander wint door 2 meter meer te hebben eindstand nog steeds 3-3 dan zet ook zijn minst de afgelegde meters erbij of geef de tegenstander een puntje meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:39:
[...]

Soms is het een beetje raar een match stand 3-3 dus verlengingen tegenstander wint door 2 meter meer te hebben eindstand nog steeds 3-3 dan zet ook zijn minst de afgelegde meters erbij of geef de tegenstander een puntje meer
Ook al meegemaakt dat wij een speler op het laatste punt hadden staan en dat we een melding kregen dat de match over was en nog was het 3 - 3 .
Het andere team is toen massaal vertrokken, omdat het gewoon niet klopte.
Zei hebben dus allemaal een panalty gekregen door deze bug.

Daarnaast een potje verloren op een merkwaardige wijze.
het was 6 - 6 in payload (dus beide teams hadden 2x het laatste punt gehaald binnen de tijd)
Wij hadden nog "ruim" 20 seconde me er over dan de tegenstander.

Final score, verloren want hun hadden 0.10 meter meer gepushed :S.
Hoe kan je uberhaubt verder pushen dan het laatste punt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Pykow schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:09:
[...]

Ook al meegemaakt dat wij een speler op het laatste punt hadden staan en dat we een melding kregen dat de match over was en nog was het 3 - 3 .
Het andere team is toen massaal vertrokken, omdat het gewoon niet klopte.
Zei hebben dus allemaal een panalty gekregen door deze bug.

Daarnaast een potje verloren op een merkwaardige wijze.
het was 6 - 6 in payload (dus beide teams hadden 2x het laatste punt gehaald binnen de tijd)
Wij hadden nog "ruim" 20 seconde me er over dan de tegenstander.

Final score, verloren want hun hadden 0.10 meter meer gepushed :S.
Hoe kan je uberhaubt verder pushen dan het laatste punt :S
Wordt het op dat moment niet tijds gebaseerd? Dus als je op dat laatste punt beide uitkomt, de game kijkt in hoeveel tijd je gepushed hebt en daaruit de snelste speler kiest van de twee? (dus als speler X op 10 seconden was en speler Y op 8 seconden. Dat de game dan kijkt op hoeveel meter speler X was op 8 seconden en daaruit het verschil verrrekend? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Puc van S. schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:07:
[...]

Het zou kunnen dat je muis gewoon aan zijn eind van zijn leven zit, heb hetzelfde pas geleden met mijn G5 gehad en daar zat uiteindelijk iets van een kabelbreuk op de blek waar de kabel de muis in kwam.

Opzich in andere games ook geen last van gehad, maar in Overwatch natuurlijk meer snellere bewegingen dan ik normaal in andere games had, dus wellicht dat het daardoor eerder opviel/verergerd werd.
Hmm je kon wel eens gelijk hebben, gister even beetje met de kabel zitten rommelen waarbij hij paar connecte / disconnecte... gek genoeg daarna helemaal geen last gehad tijdens spele.... :*) Misschien toch maar even nieuwe muis zoeken (tenzij het nu goed blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Merk wel dat hoe langer de season draait hoe leuker de potjes worden. Inmiddels al net boven de 3300skill rating \o/. Speel nog steeds vooral Soldier, merk gewoon dat ik best vaak de team kan caryen met soldier, en als het moet swap ik wel naar een Lucio/Mei ofzo als we teveel dps hebben. 12uur Soldier speeltijd in S2 :P https://www.overbuff.com/...oejahi3d?mode=competitive

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Laatst mijn beste Zenyatta ult gehad. Ik dook met mijn ultimate erin toen de enemies Zarya zijn ult gebruikte. Vervolgens dook er een enemy reaper op mijn ult..vraag me niet waarom :P In totaal heb ik 3054 damage gehealed en heb zo ook mijn achievement behaald.
Gisteren heb ik Diamond aangetikt, op naar de Master :D

Ik zoek nog een goede teamgenoot met een ranking van ~3000. Ik kan zelf goed dps (McCree, Reaper, Pharah, wat nodig is) en support (Lucio en Zenyatta) spelen. Tanks ga ik me nog niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
pvink schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:00:
Laatst mijn beste Zenyatta ult gehad. Ik dook met mijn ultimate erin toen de enemies Zarya zijn ult gebruikte. Vervolgens dook er een enemy reaper op mijn ult..vraag me niet waarom :P In totaal heb ik 3054 damage gehealed en heb zo ook mijn achievement behaald.
Gisteren heb ik Diamond aangetikt, op naar de Master :D

Ik zoek nog een goede teamgenoot met een ranking van ~3000. Ik kan zelf goed dps (McCree, Reaper, Pharah, wat nodig is) en support (Lucio en Zenyatta) spelen. Tanks ga ik me nog niet aan wagen.
Vanavond potje doen? Ik zit tegen Diamond aan maar met mijn huidige duo queue partner is het lastig hogerop te komen. Speel voornamelijk Roadhog/Zarya/Torbjörn/Ana. Kan daarnaast ook zonder moeite goede DPS spelen :). Zie profiel:

https://www.overbuff.com/...dje-2722?mode=competitive

Ik speel meestal 2-3 potjes op een avond ivm RSI klachten, dus hopelijk is dat geen probleem :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Bloodhoundje schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:11:
[...]

Vanavond potje doen? Ik zit tegen Diamond aan maar met mijn huidige duo queue partner is het lastig hogerop te komen. Speel voornamelijk Roadhog/Zarya/Torbjörn/Ana. Kan daarnaast ook zonder moeite goede DPS spelen :). Zie profiel:

https://www.overbuff.com/...dje-2722?mode=competitive

Ik speel meestal 2-3 potjes op een avond ivm RSI klachten, dus hopelijk is dat geen probleem :) .
Jullie mogen mij beide wel toevoegen :) zit wel iets lager (24xx dacht ik nu) maar komt ook omdat ik veel solo'q en dat is net een loterij :F gister weer pre-made met 5 russen lol :) wel gewonnen overigens maar bijzonder volkje blijft het :D

https://www.overbuff.com/...ofl-2485?mode=competitive

Speel voornamelijk tank (zarya, dva, hog).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Ik heb jullie beide toegevoegd. Ik weet nog niet zeker of ik vanavond kan. Mocht het wel zo zijn dan zal ik rond 8 uur online komen.

https://www.overbuff.com/players/pc/Antironix-2409

Ik speel bijna nooit meer quick play. Als ik slecht ben ga ik support spelen, daar kan je nog wegkomen met een slechte aim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
pvink schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:34:
Ik heb jullie beide toegevoegd. Ik weet nog niet zeker of ik vanavond kan. Mocht het wel zo zijn dan zal ik rond 8 uur online komen.

https://www.overbuff.com/players/pc/Antironix-2409

Ik speel bijna nooit meer quick play. Als ik slecht ben ga ik support spelen, daar kan je nog wegkomen met een slechte aim :P
Beetje respect he!

Vandaag weer 100 rank points geklommen met alleen maar lucio gameplay
Okej, 1 Potje met Zarya...

https://www.overbuff.com/...nss-2126?mode=competitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
ChojinZ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:29:
[...]

Niet lullig bedoeld natuurlijk maar 15 potjes zegt nog niet zo veel... :>
21 al beter? :p
71.43%

Verwijderd

De lol is er wel een beetje vanaf rond de 2300 - 2400 SR range, elke match heeft een Hanzo en een Junkrat in mn team nu ongeacht de map :(

Ik kan 1x aan het begin vragen of 1 van de 2 kan swappen naar Soldier of McCree maar 90% weigert en binnen 3 min. ben je vaak het 2e punt ook al verloren. En natuurlijk als wij moeten aanvallen ook stug Hanzo en Junkrat blijven spelen en niets klaarspelen.

Misschien moet ik maar gewoon stoppen met seizoen 2 en in seizoen 3 weer es kijken, kwaliteit van potjes is iig bizar laag nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:08:
De lol is er wel een beetje vanaf rond de 2300 - 2400 SR range, elke match heeft een Hanzo en een Junkrat in mn team nu ongeacht de map :(

Ik kan 1x aan het begin vragen of 1 van de 2 kan swappen naar Soldier of McCree maar 90% weigert en binnen 3 min. ben je vaak het 2e punt ook al verloren. En natuurlijk als wij moeten aanvallen ook stug Hanzo en Junkrat blijven spelen en niets klaarspelen.

Misschien moet ik maar gewoon stoppen met seizoen 2 en in seizoen 3 weer es kijken, kwaliteit van potjes is iig bizar laag nu.
Alsof je iets hebt aan een McCree of Soldier als hij gespeeld wordt door iemand die er niks van bakt?
Dat de top spelers bepaalde hero's kiezen betekent niet dat iedereen dat maar moet doen.

TheS4ndm4n#1919

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
Mcree heb je echt wel skill voor nodig, met junkrat spam je gewoon richting de vijanden

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:14:
[...]

Alsof je iets hebt aan een McCree of Soldier als hij gespeeld wordt door iemand die er niks van bakt?
Dat de top spelers bepaalde hero's kiezen betekent niet dat iedereen dat maar moet doen.
Probleem met beide Junkrat en Hanzo op deze rating is dat er nogal wat Pharah's rondvliegen en dan heb je dus geen fatsoenlijke counter, het zijn ook geen pro Pharah's op deze rating he :p

• RocketKoen
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:19:
[...]

Probleem met beide Junkrat en Hanzo op deze rating is dat er nogal wat Pharah's rondvliegen en dan heb je dus geen fatsoenlijke counter, het zijn ook geen pro Pharah's op deze rating he :p
Hanzo werkt wel goed tegen Pharah. Als je hem daar niet mee raakt dan helpt een McCree ook niet :P

TheS4ndm4n#1919

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

RocketKoen schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:21:
[...]

Hanzo werkt wel goed tegen Pharah. Als je hem daar niet mee raakt dan helpt een McCree ook niet :P
Moah met hanzo raak ik nog geen reinshield op 10 meter afstand met een mcree vaak genoeg een widowmaker/pharah op 40 'm en dan ook nog eens een headshots.

Maar dat komt denk ik puur door de hitscan vs. Projectile

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
ben helemaal klaar met competitive. was eindelijk begonnen aan mn placements, maar in letterlijk elke match zijn er leavers... dan is het gewoon niet leuk meer.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

desimal90 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:11:
ben helemaal klaar met competitive. was eindelijk begonnen aan mn placements, maar in letterlijk elke match zijn er leavers... dan is het gewoon niet leuk meer.
Ach het is maar een spelletje:+

Gelukkig meestal een leaver gehad in de eerste minuut dus dan wordt de match gecanceled ga denk ik wel wat meer comp spelen puur voor de 1 hero limit. D.va stacking etc heb ik het wel een beetje mee gehad.

Is soms wel geinig 5 [naam hero hier] en een lucio maar niet 6 keer achter elkaar

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van mij mogen ze in Quickplay ook wel een hero-limit instellen, max. 2 dezelfde heroes per team. Want die potjes met 5-6 dezelfde heroes gaan inderdaad nergens over. Hopelijk krikt dat het niveau daar dan ook wat op als ik ff geen zin heb in competitive omdat ik in een losing streak zit.

Is er in Quickplay trouwens ook een vorm van MMR waarbij je waar mogelijk gelijkwaardige tegenstanders krijgt?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

kazuka schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:52:
Van mij mogen ze in Quickplay ook wel een hero-limit instellen, max. 2 dezelfde heroes per team. Want die potjes met 5-6 dezelfde heroes gaan inderdaad nergens over. Hopelijk krikt dat het niveau daar dan ook wat op als ik ff geen zin heb in competitive omdat ik in een losing streak zit.

Is er in Quickplay trouwens ook een vorm van MMR waarbij je waar mogelijk gelijkwaardige tegenstanders krijgt?
Moah opzich is zo'n hero stacking potje af en toe leuk een quick Play queue met competitive ruleset zou ook wel fijn zijn om op te warmen.

En volgens mij is er inderdaad mmr maar hoe die werkt blizzard only knows.

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30

Ik zou liever 1 hero limit zien in quick play, dat bevalt wel in competitive.

Wat jij aangeeft met 5-6 dezelfden vind ik aan de andere kant juist wel humor hebben - beetje minder serieus potje tussendoor. Vaak wordt er behoorlijk wat afgelachen in de chat als we opeens 6 Winstons tegen komen. En met de juiste counter pak je ze zo in.

Kiwi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
X-Kiwi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:17:
[...]
Vaak wordt er behoorlijk wat afgelachen in de chat als we opeens 6 Winstons tegen komen. En met de juiste counter pak je ze zo in.
[Video: https://gfycat.com/PertinentElasticCavy] Zoiets dus? :P

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Bij ons wordt er direct over de voicechat 'AFFEN MIT WAFFEN!' geroepen als we zoiets zien gebeuren _O-
Gelukkig wordt niet alles zo serieus genomen, we hebben ook de grootste lol met salty opmerkingen.

Kiwi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Pas geleden even plezier gehad met Symmetra. Teleporter bouwen in de rug van de enemy op offense. Team snapte direct dat ze even moesten groupen en dan met zijn alle door de TP heen. Daardoor hebben we direct het eerste punt veroverd ^_^.

Potje daarna had een vriend van mij nog een gouden Hanzo ultimate die ons de game won:

Al met al weer leuke potjes :).

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Mooi om te zien idd :). Ik vond wel dat je te snel alleen naar het punt ging, en geen turrets daar plaatste? Op het laatst miste je een aantal shields...
Bloodhoundje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:38:
[...]

Daarna na mijn respawn liet ik expres de 2 charges op de TP over voor teammates die meer damage kunnen dealen/tijd kunnen rekken vanaf de TP locatie terwijl ik naar het punt kon wandelen en toen wel turrets kon bouwen :) .
Dat viel op inderdaad! Teamplay :)

[ Voor 56% gewijzigd door D-Day op 21-09-2016 10:53 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• Bloodhoundje
D-Day schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:34:
Mooi om te zien idd :). Ik vond wel dat je te snel alleen naar het punt ging, en geen turrets daar plaatste? Op het laatst miste je een aantal shields...
Was inderdaad net iets te snel naar beneden gesprongen op het punt. Turrets plaatste ik binnen zodat de enemy bij een 2e rush niet via de bovenweg kon komen zonder slag op stoot. Daarna na mijn respawn liet ik expres de 2 charges op de TP over voor teammates die meer damage kunnen dealen/tijd kunnen rekken vanaf de TP locatie terwijl ik naar het punt kon wandelen en toen wel turrets kon bouwen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:47

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Er is MMR in quickplay. Met een hero limit (1 is misschien een beetje strikt dan, 2-3 zou al prima zijn). zou dat wel ideaal zijn in plaats van ranked. Ik denk dat een zichtbare rank in team games het slechtste in de mens naar boven haalt qua gedrag naar anderen toe en dat maakt het voor mij dan niet leuk meer. Met quickplay heb je dan nog dat je tegen gelijkwaardige spelers speelt zonder de druk van je rank.

Zichtbare ranks bewaar ik wel voor 1op1 games (wanneer kwam Quake Champions ook al weer uit? O-) ).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• looyenss
Gundogan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:02:
[...]

Er is MMR in quickplay. Met een hero limit (1 is misschien een beetje strikt dan, 2-3 zou al prima zijn). zou dat wel ideaal zijn in plaats van ranked. Ik denk dat een zichtbare rank in team games het slechtste in de mens naar boven haalt qua gedrag naar anderen toe en dat maakt het voor mij dan niet leuk meer. Met quickplay heb je dan nog dat je tegen gelijkwaardige spelers speelt zonder de druk van je rank.

Zichtbare ranks bewaar ik wel voor 1op1 games (wanneer kwam Quake Champions ook al weer uit? O-) ).
zijn genoeg spelers die op je profiel gaan neuzen in quickplay en dan alsnog flamen :-)

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:47

Gundogan

Rip and tear, until it is done

looyenss schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:27:
[...]

zijn genoeg spelers die op je profiel gaan neuzen in quickplay en dan alsnog flamen :-)
Maar wel minder dan in ranked. Toxicity blijf je wel houden ja met de MOBA elementen. En in Quick Play kan je nog wel ongestoord leaven als mensen zich niet kunnen gedragen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Bloodhoundje schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:29:
Pas geleden even plezier gehad met Symmetra. Teleporter bouwen in de rug van de enemy op offense. Team snapte direct dat ze even moesten groupen en dan met zijn alle door de TP heen. Daardoor hebben we direct het eerste punt veroverd ^_^.

[video]

Potje daarna had een vriend van mij nog een gouden Hanzo ultimate die ons de game won:
[video]

Al met al weer leuke potjes :).
Mooie strategie die pas ik ook wel eens toe krijg je wel meestal de vraag van "symmettra attack? Pls switch" totdat ze zien wat je eigenlijk gedaan hebt. Vaak genoeg eventjes een bastion of zoiets dergelijks achter hun linie gekregen die dan door hen heensmelt

Je krijgt er geen potg voor maar gewoon zien hoe iemand 6 kills maakt die net uit je tp komt is ook wel leuk :+
Pagina: 1 ... 81 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.