• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:14:
[...]

73.33% Win Rate
Dat is niet verkeerd maat. speel je eigenlijk meestal solo ?
Dankje!

alleen maar solo (helaas).. en altijd lucio omdat er blijkbaar niemand support wil zijn waarschijnlijk om deze reden.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
looyenss schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:15:
[...]

alleen maar solo (helaas).. en altijd lucio omdat er blijkbaar niemand support wil zijn waarschijnlijk om deze reden.
probleem bij mij is dat ik gewoon fucking slecht ben in support. ik ben altijd een offensieve speler. zelfs als reinhard ben ik vaker aan het meppen dan me shield omhoog houden :P en het werkt opzich prima. maar zodra ik support moet spelen omdat andere het niet doen en ik toch wil winnen gaat het gewoon mis :P
ook als support doe ik te agressief met aanvallen waardoor ik vaak gekilled word en me team zonder healer over blijft. Gelukkig is dit wel heel erg minder geworden sinds de introductie van Anna :P kan ik gewoon een beetje op de achtergrond killen en healen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:18:
[...]

probleem bij mij is dat ik gewoon fucking slecht ben in support. ik ben altijd een offensieve speler. zelfs als reinhard ben ik vaker aan het meppen dan me shield omhoog houden :P en het werkt opzich prima. maar zodra ik support moet spelen omdat andere het niet doen en ik toch wil winnen gaat het gewoon mis :P
ook als support doe ik te agressief met aanvallen waardoor ik vaak gekilled word en me team zonder healer over blijft. Gelukkig is dit wel heel erg minder geworden sinds de introductie van Anna :P kan ik gewoon een beetje op de achtergrond killen en healen.
Ik zal eens wat footage uploaden van mn lucio avondjes, want ik ben nou niet persee een lieve lucio :P ben een erg agressieve lucio :D

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 17:47
Gaat het daadwerkelijk om de support role die minder snel in ranking stijgt? Of komt het door de skill rating die overwatch stelt die je nodig hebt voor bepaalde champs?

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:50
Nadat ik maandag 10 potjes gewonnen heb en bijna niks verloren, gister weer in een ontzettende losing streak beland.. Echt alleen maar veloren. Dit is al de tweede keer dit seizoen dat dit gebeurd.. Na bijna 500 ranks gestegen te zijn weer alles gaan verliezen.. Ben benieuwd waardoor dit komt.. Lijkt me namelijk sterk dat ik na al die potjes winnen er inneens niks meer van bak en daardoor alles verlies.

Zo blijf ik wel lekker heen en weer schommelen tussen de 2500 en de 3000.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Yvanandel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:35:
Nadat ik maandag 10 potjes gewonnen heb en bijna niks verloren, gister weer in een ontzettende losing streak beland.. Echt alleen maar veloren. Dit is al de tweede keer dit seizoen dat dit gebeurd.. Na bijna 500 ranks gestegen te zijn weer alles gaan verliezen.. Ben benieuwd waardoor dit komt.. Lijkt me namelijk sterk dat ik na al die potjes winnen er inneens niks meer van bak en daardoor alles verlies.

Zo blijf ik wel lekker heen en weer schommelen tussen de 2500 en de 3000.
Zit je in een vast team? denk als je eenmaal hoog genoeg bent dat je ineens tegen teams komt die echt co-ordination

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:50
Psyonara schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:39:
[...]

Zit je in een vast team? denk als je eenmaal hoog genoeg bent dat je ineens tegen teams komt die echt co-ordination
Nope, speel competative meestal gewoon alleen.
Vandaar dat ik het bijzonder vind dat je soms echt alleen maar achter elkaar alles aan het winnen bent, en dan weer alleen maar alles verliest.

[ Voor 19% gewijzigd door Yvanandel op 14-09-2016 12:44 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:12:
[...]

klopt. erg klote.

ooh eindelijk word me profiel weer geupdate voor Season 2 op masteroverwatch en overbuff etc

[...]
looyenss schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:08:
Is het zo dat een support win minder punten krijgt dan een dps win? Dus een dedicated mercy/lucio zal minder hard stijgen dan een andere hero?
Volgens mij maakt het niet uit welke rolejw hebt hier linkje van een gastje http://eu.battle.net/forums/en/overwatch/topic/17613333748

En of hij nu dps of support speelt qua rating geen verschillen. Hij geeft zelf ook aan dat medals niks uitmaken alleen wanneer je in een winning streak/losing streak terecht komt en bij je season average en high. Komen er andere getallen rond de hoek kijken.

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Net een 144Hz G-sync monitor gekocht om mijn 60hz monitor te vervangen: wat een verschil! Je bent veel alerter tijdens de snelle acties. Nog mensen die de stap gezet hebben?
Splitinfinitive schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:50:
[...]

[...]

Volgens mij maakt het niet uit welke rolejw hebt hier linkje van een gastje http://eu.battle.net/forums/en/overwatch/topic/17613333748

En of hij nu dps of support speelt qua rating geen verschillen. Hij geeft zelf ook aan dat medals niks uitmaken alleen wanneer je in een winning streak/losing streak terecht komt en bij je season average en high. Komen er andere getallen rond de hoek kijken.
hmm 2) Chosen hero class has no effect on SR gain or loss. Like at all, in current state of the game it doesn't matter whether you play Lucio or Soldier.

er waren toch wel heeeel veel overtuigd dat het wel zo was (ik ook)

• snowD
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ook als je zen speelt?, hij doet de meeste schade van alle supports (symmetra telt niet want zij is defense)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:54:
[...]

hmm 2) Chosen hero class has no effect on SR gain or loss. Like at all, in current state of the game it doesn't matter whether you play Lucio or Soldier.

Ikzelf ook hoor maar dat is allemaal onderbuik gevoel dit is misschien een te kleine sample (100 matches) maar het is al meer uitgezocht dan zelf roepen ik denk dat blizzard dit twijfelen weg kan nemen. Maar ik denk dat er dan een grote groep gaat steigeren als blijkt dat alleen je win/lose telt en als dit door blizzard bevestigd wordt.

"But x gold medals" het is en blijft een teamgame dus dat je als team wordt afgerekend lijkt mij nog niet zo vreemd. Dat je persoonlijke prestatie niet mee wordt genomen is jammer maar helaas je kunt de sterren van de hemel spelen maar bent nog steeds afhankelijk van het team
Eld0 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:52:
Net een 144Hz G-sync monitor gekocht om mijn 60hz monitor te vervangen: wat een verschil! Je bent veel alerter tijdens de snelle acties. Nog mensen die de stap gezet hebben?
Had er eentje geleend van een vriend en was eerst sceptisch maar het is fijner/rustiger beeld. Nu nog een groter bureau :+ want de ruimte naast mijn arm is veels te klein

[ Voor 19% gewijzigd door Splitinfinitive op 14-09-2016 13:04 ]

snowD schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:57:
[...]

Ook als je zen speelt?, hij doet de meeste schade van alle supports (symmetra telt niet want zij is defense)
oja zen ook ja maar dan gaat het ook mis want focus te veel op discord orb en schieten dat ik me team maten helemaal vergeet XD

nee dat is overdreven :P ben niet helemaal hopeloos maar ik doe alles gewoon beter op een roadhog, zarya, reaper of Mei

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 19-09 17:47
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:03:
[...]
oja zen ook ja maar dan gaat het ook mis want focus te veel op discord orb en schieten dat ik me team maten helemaal vergeet XD

nee dat is overdreven :P ben niet helemaal hopeloos maar ik doe alles gewoon beter op een roadhog, zarya, reaper of Mei
Och, het mooie aan Zen is dat je lekker die orb op je tank kan gooien en eventjes met de actie bezig kan zijn terwijl je toch nog steeds healed :P

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:03:
[...]

Als zenyatta geef ik meestal de headsup dat ze die "ik need healing" moeten gebruiken en niet achter me moeten gaan staan. Want anders health een mcree nog meer dan ik:+

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:54:
[...]

In de placement matches merkte ik vooral dat het wat uitmaakte, daarna eigenlijk niet meer. Het hangt vooral veel af van de rating van het team waar je tegen speelt.

Ik speel trouwens vooral veel Zen, zorg altijd dat mijn healing orb op iemand zit en dat ik bij de andere in beeld/in de buurt ben voor het geval ze health nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Ereaser op 14-09-2016 14:05 ]

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Pfft eind vorige week placement matches gespeeld, 6x win, 1x draw en 3x een loss omdat er 3 keer toe iemand in mijn team halverwege de match ragequit.
Uiteindelijk een ranking van 2864 gekregen, wat echt een stuk lager is dan wat ik kreeg in de PTR (~3400).
Ik baalde in eerste instantie wel van mijn ranking simpelweg omdat je er niks aan kunt doen dat je teamm8s leaven. Met 5vs6 ben je hoe dan ook kansloos dus is een loss onontkoombaar.

Goed na wat vallen en opstaan heb ik heb zojuist eindelijk diamond bereikt. Ik hoop echt dat daar wat minder trolls tussen zitten die de boel zwaar verneuken voor de rest! >:(

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Apedog-2890

Verwijderd

Wel een beetje mijn nieuwe hero gevonden, vond mercy altijd wel leuk maar het gaat de afgelopen dagen echt heel goed. Kom ook opeens in teams die niet meteen gaan flamen maar gewoon een goed team formeren (rond de 2000 skill rating, zat vorig seizoen op 56 dus heb nog even te klimmen volgens mij).
Al een aantal potjes gehad waar ik heel veel lof kreeg voor het in leven houden en reviven van het hele team (defense op hanamura, 1 iemand heeft moeten lopen en de rest is gerevived of niet dood gegaan)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:14:
[...]

73.33% Win Rate
Dat is niet verkeerd maat. speel je eigenlijk meestal solo ?
'slechts' 15 wedstrijden he! ;) De sample size zal wat groter moeten zijn om wat over de winrate te kunnen zeggen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:26:
Wel een beetje mijn nieuwe hero gevonden, vond mercy altijd wel leuk maar het gaat de afgelopen dagen echt heel goed. Kom ook opeens in teams die niet meteen gaan flamen maar gewoon een goed team formeren (rond de 2000 skill rating, zat vorig seizoen op 56 dus heb nog even te klimmen volgens mij).
Al een aantal potjes gehad waar ik heel veel lof kreeg voor het in leven houden en reviven van het hele team (defense op hanamura, 1 iemand heeft moeten lopen en de rest is gerevived of niet dood gegaan)
Als het team goed functioneert en iets sterker/veel sterker is dan de tegenpartij - dan is een Mercy geweldig.

Als je team minder goed functioneert of de tegenstander gewoonweg beter is (lees: je team valt vaak uit elkaar, veel geflanked) dan ben ik veel meer fan van Lucio. Kan zichzelf veel beter redden.

Ben toch wel gek op het healen, dus nu regelmatig met Ana en Zenyatta aan het testen.

Kiwi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChojinZ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:06:
[...]

'slechts' 15 wedstrijden he! ;) De sample size zal wat groter moeten zijn om wat over de winrate te kunnen zeggen.
het is al beter dan ik met me `10 wedstrijden had =p

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een nieuw doel in overwatch.
Hoeveel potjes laat blizzard jou verliezen, tot dat de game weer normaal reageerd.
Zojuist een potje met 3 - 2 gewonnen, en blizzard zegt:
Final score Three to One .... DRAW !!!

Sorry hoor maar er is echt iets goed mis in dit seizoen
Zit nu ook alweer op 2501 score en ik kom van 2731 af in 2 dagen tijd

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 14-09-2016 20:47 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nou ik heb eindelijk nadat ik regelmatig minuten lang geen match kon vinden eindelijk m'n placement matches gespeeld.

10/10 losses. I kid you not. Klassiekertjes als 4vs6, 2 friends met 4 losse vs 6 man team, en over het algemeen de hele range aan spelers erbij letterlijk van bronze tot diamond. En een mooie 4-4 draw, waarbij wij eerder (wel 24 sec) door het vlak gingen. Dus zouden moeten hebben gewonnen in round 4. Maar nee, final score "4 to 0" terwijl in beeld 4-4 draw staat, gevolgd door de defeat animatie.

De laatste matches close dus, maar ondanks dat 10/10 verloren; dan krijg je een 2050 rating. Heel veel lager kan je dus niet zakken?

Kijken of het mogelijk is om weer naar level 55 equiv op te klimmen.

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
echt alleen maar aan het verliezen geweest. 200 rank gedaald en geen idee hoe ik het moet stoppen. het wil maar niet lukken om een of andere reden.

• Pykow
Jacobv3l schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:44:
echt alleen maar aan het verliezen geweest. 200 rank gedaald en geen idee hoe ik het moet stoppen. het wil maar niet lukken om een of andere reden.
Seizoen 2 is gewoon stuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 14-09-2016 21:49 ]

Verwijderd

Jacobv3l schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:44:
Sowieso nooit doorspelen in een lose streak, je raakt alleen maar gefrustreerd en dat komt je eigen spel niet ten goede. Ga gewoon lekker een andere game doen of even een filmpje kijken ofzo en speel later verder. Begin dan lekker met wat Quick games waar niet zo veel op het spel staat en ga dan competitive weer in, dat werkt bij mij in ieder geval.

• Pykow
djunicron schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:02:
Nou ik heb eindelijk nadat ik regelmatig minuten lang geen match kon vinden eindelijk m'n placement matches gespeeld.

10/10 losses. I kid you not. Klassiekertjes als 4vs6, 2 friends met 4 losse vs 6 man team, en over het algemeen de hele range aan spelers erbij letterlijk van bronze tot diamond. En een mooie 4-4 draw, waarbij wij eerder (wel 24 sec) door het vlak gingen. Dus zouden moeten hebben gewonnen in round 4. Maar nee, final score "4 to 0" terwijl in beeld 4-4 draw staat, gevolgd door de defeat animatie.

De laatste matches close dus, maar ondanks dat 10/10 verloren; dan krijg je een 2050 rating. Heel veel lager kan je dus niet zakken?

Er zijn spelers die rank 1600 zijn geweest.
Na je placement zak je grof weg nog eens 400 punten, dankzij het matchmaking systeem van blizzard.
Hier kan je niets aan doen en iedereen heeft hier last van.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Seconded. Ik snap er echt geen reet van.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Pykow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:56:
[...]
Na je placement zak je grof weg nog eens 400 punten, dankzij het matchmaking systeem van blizzard.
Wellicht wel, ik ga tot nu toe weer omhoog juist. Maarja, die losing-streak zit in een klein hoekje met randoms :)

In QP kan je daarnaast vaak nog wel een ronde of 2 als carry je team meenemen, maar in Ranked niet echt...

Ook vrij bizar hoe ik gewoon tegen een 3tal diamond players wordt gematched, die zitten kwa ranking ook echt een heel stuk hoger, wat is het, 1000 puntjes er bovenop? Pissed dat ze tegen Gold / Silvers worden gematched, maar ook nog eens keihard verslagen.

Als Lucio / Rein / Reaper gespeeld, en daarna wel een hele 8 SR's gestegen... wow. :+

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:49:
[...]

Sowieso nooit doorspelen in een lose streak, je raakt alleen maar gefrustreerd en dat komt je eigen spel niet ten goede. Ga gewoon lekker een andere game doen of even een filmpje kijken ofzo en speel later verder. Begin dan lekker met wat Quick games waar niet zo veel op het spel staat en ga dan competitive weer in, dat werkt bij mij in ieder geval.
ja doe ik wel vaak hoor. heb vuistregel dat ik na 2 losses stop met competitive. maar alsnog is het some erg frustrerend. zeker als jij de schuld krijgt terwijl het helemaal niet zo slecht gaat

• Pykow
djunicron schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:05:
[...]

Wellicht wel, ik ga tot nu toe weer omhoog juist. Maarja, die losing-streak zit in een klein hoekje met randoms :)

In QP kan je daarnaast vaak nog wel een ronde of 2 als carry je team meenemen, maar in Ranked niet echt...

Ook vrij bizar hoe ik gewoon tegen een 3tal diamond players wordt gematched, die zitten kwa ranking ook echt een heel stuk hoger, wat is het, 1000 puntjes er bovenop? Pissed dat ze tegen Gold / Silvers worden gematched, maar ook nog eens keihard verslagen.

Als Lucio / Rein / Reaper gespeeld, en daarna wel een hele 8 SR's gestegen... wow. :+
Ik kwam een nederlander tegen met een mic.
Vervolgens 3 engelse vrienden van hem die op 2600 zaten. 3 potjes gewonnen.

Btw is de patch nog niet live ?
Alleen maar mercy potg sterker nog mijn triple kill als ana was minder waard dan 1 speler rez ?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Pykow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:51:
[...]

Ik kwam een nederlander tegen met een mic.
Vervolgens 3 engelse vrienden van hem die op 2600 zaten. 3 potjes gewonnen.

Btw is de patch nog niet live ?
Alleen maar mercy potg sterker nog mijn triple kill als ana was minder waard dan 1 speler rez ?
Is al wel live :+ Maar de mercy fix heeft niet veel effect gehad.

Maar ik twijfel dat het een 1 speler rez was, tenzij Mercy ook een aantal had gesloopt.

Imho hoort Mercy's rez's helemaal geen reden te geven voor de PotG. Want geen enkele andere support krijgt PotG voor de ultimate. Cancel een Zarya+Hanzo/Roadhog combo met Zenyatta? Nope. Lucio die een ongelukkige D.Va/Junkrat ult voorkomt? Nope. Waarom dan wel Mercy die exact het zelfde doet, maar dan after the fact?

Verwijderd

Het was wel weer een avondje met Bastions, Junkrats en Hanzos en mijn favoriet van de avond was een McCree speler (ik ben dps main maakte hij wel even heel duidelijk in teamchat met amper 1 uur speeltijd op McCree wat duidelijk merkbaar was) maar de schade heb ik aardig kunnen beperken van 2666 naar 2643 uiteindelijk gegaan :p

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

BlackMage schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:37:
[...]

Maar ik twijfel dat het een 1 speler rez was, tenzij Mercy ook een aantal had gesloopt.

Imho hoort Mercy's rez's helemaal geen reden te geven voor de PotG. Want geen enkele andere support krijgt PotG voor de ultimate. Cancel een Zarya+Hanzo/Roadhog combo met Zenyatta? Nope. Lucio die een ongelukkige D.Va/Junkrat ult voorkomt? Nope. Waarom dan wel Mercy die exact het zelfde doet, maar dan after the fact?
Jawel joh, ik heb wel Zen Ult PotG's gezien. Eén keer tegen mij, omdat het m'n Rein Ult verknoeide, en ik heb em zelf ook eens gehad omdat het de round redde tegen andermans ults in laatste seconden en overtime op Illios.

Lucio's ult ditto. Als je er een ronde of de game mee beslist en niemand doet iets met meerwaarde zoals een solo team kill ofzo, dan kan je prima PotG eruit krijgen, des te meer als je er dicht bij een kill of 2 scoort.

• snowD
Hmm.. Vage mensens vandaag online in comp, eerste game met een 3 man group (2 + ik) KOTH-> Lijiang Tower we staan 0-2 achter, roadhog is aan het einde van de 2e ronde aan het flamen op ons -> derde ronde begint direct goed we krijgen direct het punt in handen tot ong. 60/70 % dan besluit roadhog om widow te gaan en we verliezen.. en wie krijgt de blame? juist ja.. daarna aantal wins gehad 2 losses afaik.. (das 20 sr per win ofzo? en dan 30+ per loss :/ )

ik zat op gegeven moment boven de 29xx.. maar als mensen gewoon maar wat doen .. en niet wachten tot ik mijn graviton surge gooi.. want ik kondig dat ook niet aan ofzo.., ik druk vrij regelmatig op de 'ult charge indicator' knop (z of x, de ander is de 'need healing/shields/armor') ook als mensen mij op discord vragen.

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/snowD-2467

• X-Kiwi
djunicron schreef op donderdag 15 september 2016 @ 00:00:
[...]

Jawel joh, ik heb wel Zen Ult PotG's gezien. Eén keer tegen mij, omdat het m'n Rein Ult verknoeide, en ik heb em zelf ook eens gehad omdat het de round redde tegen andermans ults in laatste seconden en overtime op Illios.

Lucio's ult ditto. Als je er een ronde of de game mee beslist en niemand doet iets met meerwaarde zoals een solo team kill ofzo, dan kan je prima PotG eruit krijgen, des te meer als je er dicht bij een kill of 2 scoort.
Mercy krijgt eenvoudiger de POTG dan andere supports. Zelf regelmatig gehad (vaak combi van 3 rez + healen of schieten)..maar tegenwoordig is zitten, op Q drukken om 2 lui te ressen en weer gaan zitten voldoende.

Met Lucio vandaag nog een leuke POTG gehad, door twee man tegelijk in de put te duwen.
Ik heb nog maar 1x ooit een Zenyatta-POTG gezien...

Kiwi !

• Negaiido
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ik begin het spel echt te haten, ze moeten serieus wat aan de ranks doen want het zegt niks over je kennis/vaardigheden. Na een loss streak van 10-20 games ben ik 500-600 SR verloren terwijl ik toch wel gevoel heb dat ik de juiste heroes kies en mijn rol goed uitvoer.

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
Iemand hier die echt competitive is en samen ranked wilt spelen? Was lvl 50 en 2600 op ps4 en speel nu op pc

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

djunicron schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:02:

Heel apart. Ik had 7L-1D-2W voor m'n placements en werd 1782 geranked :/

Daarna wel kunnen stijgen naar rond de 2300 intussen maar het is en blijft een loterij soms. Heb wel de indruk dat als er geen Lucio in mijn team zit dat het vaker fout dan goed gaat, dus die speel ik nu vrij veel als niemand anders die kiest, afwisselend met Mei op defence en Pharah op attack.

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
kazuka schreef op donderdag 15 september 2016 @ 03:02:
[...]

Daarna wel kunnen stijgen naar rond de 2300 intussen maar het is en blijft een loterij soms. Heb wel de indruk dat als er geen Lucio in mijn team zit dat het vaker fout dan goed gaat, dus die speel ik nu vrij veel als niemand anders die kiest, afwisselend met Mei op defence en Pharah op attack.
Klopt. Het team van Lucio wint 3/4 wedstrijden als de tegenstander geen Lucio heeft. Bron Overbuff seizoen 1.
Lucio is meest cruciale speler van Overwatch.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

kazuka schreef op donderdag 15 september 2016 @ 03:02:
[...]

zoals ik begrepen had wordt je huidige rank afgeleid van je gemiddelde in season 1 dus mischien dat het daarmee iets te maken heeft.
Negaiido schreef op donderdag 15 september 2016 @ 02:22:
Ik begin het spel echt te haten, ze moeten serieus wat aan de ranks doen want het zegt niks over je kennis/vaardigheden. Na een loss streak van 10-20 games ben ik 500-600 SR verloren terwijl ik toch wel gevoel heb dat ik de juiste heroes kies en mijn rol goed uitvoer.
gewoon even wat anders doen, het is pas season 2 en ik denk dat er volgend seizoen weer grote wijzigingen gaan komen. en pas als we een jaar verder zijn zal denk ik het e.e.a. gestreamlined zijn.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heb wèèr 2500 aangetikt en ben nu weer in een winning streak, net als de vorige twee keren. Dat terwijl ik super slecht speelde zelf omdat ik aan m'n nieuwe muis moet wennen. Snap soms echt helemaal niets van dit spel :P

• looyenss
ChojinZ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:06:
[...]

bedankt he ;-)

• looyenss
BlackMage schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:37:
[...]

Ben een Lucio main, en als je met hem een POTG wil hebben moet je 3 of 4 mensen tegelijk de afgrond in boopen :-) De sound barrier krijgt nooit een complimentje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 09:23

NoTimeRemains

I know

ik word toch zo blij als mensen op me schieten met mn Zarya schild up :) dat vieze geluid als je gun 100% heeft en een heel team wegblaast <3

This is the Way.

• looyenss
NoTimeRemains schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:47:
ik word toch zo blij als mensen op me schieten met mn Zarya schild up :) dat vieze geluid als je gun 100% heeft en een heel team wegblaast <3
Ja haha, je bent als zarya echt happy als je tegen een junkrat speelt. Zolang die spamt kan je jezelf goed richting de 100% werken

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

looyenss schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:52:
[...]

Ja haha, je bent als zarya echt happy als je tegen een junkrat speelt. Zolang die spamt kan je jezelf goed richting de 100% werken
ja heerlijk!

This is the Way.

• Ereaser
Ook leuk als een Zarya met bubble pusht. De bubble wordt weg gedamaged, dan heeft ze een hoge charge. Discord orb erop en focus fire, niks meer van over :D

Gisteren nog tegen zo'n Zarya gespeeld die dacht god te zijn wanneer ze een bubble hebben :P

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:06
Gisteren een mooie ranked match op Volskaya.

Wij moesten als eerste verdedigen en we verneukte het een beetje bij CP1, daarna werden we vrij snel overrunned op cp2 omdat we niet snel genoeg in positie waren. Tegenstander had iets van 5 min. over.

Daarna moesten wij aanvallen, CP1 ging makkelijk, CP2 kregen we maar niet te pakken door goede verdediging van hun kant. Toch gelukt met 1min rond op de klok.

Daarna moesten wij nog een keer aanvallen met onze resterende 1 minuut op de klok. We besloten even voor cp1 te blijven hangen tot er 1 iemand van hun dood zou gaan en dan meteen rushen waarbij er 2 al door zouden gaan naar cp2. We capte beide cp´s nog in overtime. Daarna konden wij hun 5 minuten van cp2 afhouden en alsnog gewonnen.

Mooiste win tot nu toe :)
Hoe werkt dit precies?
Is dat dat countertje in je crosshair? Vroeg met laatst al af waar dat voor was, speel bijna nooit met haar. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rudolf op 15-09-2016 09:46 ]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
Pro-tip voor de Zarya ulti, in defense als je een ultimate ready hebt in de laatste minuut en deze niet cruciaal is om een push tegen te houden. Bewaar de ultimate dan tot de laatste 3 seconden van de match. Gooi hem dan op een chokepoint neer. Op die manier maak je het voor de enemy bijna onmogelijk een overtime state te triggeren. Dit werkt vooral erg goed op de Hold point mappen ;) /

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:46:
[...]

Pro-top voor de Zarya ulti, in defense als je een ultimate ready hebt in de laatste minuut en deze niet cruciaal is om een push tegen te houden. Bewaar de ultimate dan tot de laatste 3 seconden van de match. Gooi hem dan op een chokepoint neer. Op die manier maak je het voor de enemy bijna onmogelijk een overtime state te triggeren. Dit werkt vooral erg goed op de Hold point mappen ;) /
ja zo had ik een keer voor de win gezorgd om de utlimate snel in een reflex naast de objective te gooien. het was wel overtime maar ze zaten met 4 man opgezogen en konden de objective niet in haha.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Pykow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:56:
[...]

Ik ben na de placement matches ingeschaald op lvl 2346. Dat zou betekenen dat ik door het Blizzard Match Making systeem niet hier blijf steken of nog verder wegzak, mag ik de posts hier in dit topic geloven. Sta toch op het randje van Diamond nu met 2999 punten. :D Ben niet echt weggezakt. Laagste was 2301 ofzo, iig niet lager dan 2300. Speel eigenlijk alleen maar met D.Va en heel soms met Mercy als niemand (of te weinig) heals in het team zit.
Eld0 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:52:
Ja ik ook. Zeker een wereld van verschil. Ik heb de graphics op Medium gezet zodat ik steady op 144fps uitkom. Ik zie alleen minder frames in de killcam for some reason. Voor de rest. Wat een sublieme game ervaring. Ik raad het iedereen aan, nog boven een upgrade naar een nieuwe videokaart.
"But x gold medals" het is en blijft een teamgame dus dat je als team wordt afgerekend lijkt mij nog niet zo vreemd. Dat je persoonlijke prestatie niet mee wordt genomen is jammer maar helaas je kunt de sterren van de hemel spelen maar bent nog steeds afhankelijk van het team
Als je als een vol team alle placement matches samen speelt, moet je dus alle 6 hetzelfde level krijgen? Dat is dus niet zo. Ben jij diegene die de meeste Gold medals gehaald hebt, en dus ook de meeste eliminations/objective time/kills of heals, dan word je hoger ingeschaald. Heb dat zelf aan den lijve ondervonden in seisoen 1 én 2.

[ Voor 93% gewijzigd door Techno Overlord op 15-09-2016 10:35 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• nemesis2212
  • Laatst online: 14-12-2024
ik had gister zelf ook mooi potje op control maps. we stonden 0-2 achter dus ik zeg tegen gast die pharah speelt, geef mij pharah dan kunnen we mogelijk winnen. en ja hoor het werdt 3-2, ik had play of the match en meteen lifetime high elims met pharah van 62 met 26000 dmg en 4 gold medals. ging erg lekker.

grappig dat soms 1 hero switch zoveel verschil kan uitmaken. is voor tegenpartij ook wel demotiverend als je eerst 2-0 voor staat er vervoglens wordt het 2-2 en verlies je alsnog. ik heb het helaas zelf ook wle is meegemaakt dat je dan uiteindelijk alsnog verliest. dat is echt balen! |:(

• X-Kiwi
looyenss schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:45:
[...]

Ben een Lucio main, en als je met hem een POTG wil hebben moet je 3 of 4 mensen tegelijk de afgrond in boopen :-) De sound barrier krijgt nooit een complimentje :P
2 is ook voldoende. Denk dat het ook aan de andere omstandigheden ligt (ook veel healen op dat moment, on fire, andere heroes hebben minder potg waardige acties, etc).

Sound barrier komt niet in de POTG, maar wel regelmatig als 1 van de 4 cards aan het einde van de game.

Kiwi !

• Ereaser
X-Kiwi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:24:
[...]

2 is ook voldoende. Denk dat het ook aan de andere omstandigheden ligt (ook veel healen op dat moment, on fire, andere heroes hebben minder potg waardige acties, etc).

Sound barrier komt niet in de POTG, maar wel regelmatig als 1 van de 4 cards aan het einde van de game.
Zoals op Lijang Tower - Night market heel vaak mogelijk is om op het begin er een stel af te duwen als ze ook via de buiten kant komen. Met Lucio's speed boost heb je dan net genoeg snelheid om ze bij de deur op te wachten :)

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Vanavond maar weer eens Ranked oppakken. Ruime week geleden gelijk de eerste 2 potjes verloren (leavers, waardeloze hero picks etc) daarna alleen maar Quick Play gedaan (o.a. veel Ana gespeeld om haar uiteindelijk, in de toekomst, ook in Ranked in te kunnen zetten op bepaalde maps. Erg fijne hero!)

Zal ff op TS kijken of ik met wat Tweakers kan groupen, als je dan onverhoopt alsnog verliest weet je iig dat iedereen ook daadwerkelijk zijn/haar best heeft gedaan en verlies je niet door dat soort lullige/vervelende dingen.

• X-Kiwi
Ereaser schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:11:
[...]

Zoals op Lijang Tower - Night market heel vaak mogelijk is om op het begin er een stel af te duwen als ze ook via de buiten kant komen. Met Lucio's speed boost heb je dan net genoeg snelheid om ze bij de deur op te wachten :)
Het kan inderdaad, maar er zijn best veel manieren waarop het niet gaat.

-DVa - met haar schild is ze niet de duwen. En anders vliegt ze gewoon terug
-Pharah - vliegt gewoon terug
-Genji - dubbele sprong + dash = veilig
-Reinhardt - heeft 99% zeker het schild al actief als hij om de hoek komt
-Junkrat - probeer ik uit de buurt te blijven, zeer gevaarlijk voor lucio. Kan ook met z'n mijn terug springen.
-Zarya - met haar schild niet te duwen
-Reaper - kan (mits skilled) nog terug teleporten
-Tracer - spoelt gewoon een paar seconden terug
-Mercy - vliegt naar een teamgenoot

Mei, McCree, Bastion, Winston, Lucio, Widow, Ana, Zenyatta, Roadhog zijn vaak wel te duwen.

Ik zelf vermijd die routes zo veel mogelijk. Want er vliegt vaak een Pharah boven met hetzelfde plan als mij.

Kiwi !

• snowD
je vergeet dat winston terug kan springen en roadhog kan je onderweg naar beneden hooken

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Mijn overwatch voelde heel laggy/floaty aan.. vooral met hitscan characters. Soms voelde het echt crisp en nice aan, soms enorm floaty. Dus ik ging op onderzoek uit:

Ik haalde toen de CTRL+SHIFT+N lijst erbij en mijn latency was netjes ~15ms, dat was het probleem niet.
FPS steady op 150, dat was het probleem ook niet.
Maar mijn SIM bouncede telkens tussen de 25-40ms.. wat niet zo hoort.

Uiteindelijk de boosdoener gevonden: F.lux! Zodra ik die uitschakel, staat mijn SIM netjes op 6.7ms steady.

SIM is de tijd tot je volgende frame, die was blijkbaar enorm delayed door F.lux, zorgde voor de meest vage dingen. Schoten waarvan ik overtuigd was dat die raak hoorde te zijn, gingen telkens mis.

En dan gaan we kijken, ik zit op 150FPS:

1000/150 = inderdaad 6,66ms per frame, afgerond naar 6,7ms.
Dat is dan gelijk ook het voordeel tegenover lagere FPS, bijvoorbeeld:
1000/60 = 16,7ms per frame alweer.

Maar ik had echt het gevoel alsof f.lux veel meer frame delay introduceerde dan de 20-40ms die ik aanvoelde. Toch is dat ook al aardig flink, als elke frame 40ms later aan komt dan zou moeten.

[ Voor 40% gewijzigd door kaluro2 op 15-09-2016 12:28 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• ChojinZ
Niet lullig bedoeld natuurlijk maar 15 potjes zegt nog niet zo veel... :>

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

kaluro2 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:24:
Overwatch voelde heel laggy/floaty aan.. vooral met hitscan characters.

Ik haalde toen de CTRL+SHIFT+N lijst erbij en mijn ping was netjes ~15ms, dat was het probleem niet.
FPS steady op 150, dat was het probleem ook niet.
Maar mijn SIM bouncede telkens tussen de 25-40ms.. wat niet zo hoort.

Uiteindelijk de boosdoener gevonden: F.lux! Zodra ik die uitschakel, staat mijn SIM netjes op 6.7ms steady.

SIM is de tijd tot je volgende frame, die was blijkbaar enorm delayed door F.lux.
Nu met de vorige patch alles naar 60 tick rate is gegaan vind ik het persoonlijk ook wel een enorm verschil!
Maar als mijn IND van de 20-22 af gaat, wat helaas nog wel eens willekeurig zo is, (ping stabiel RTT marginaal slechter dus is het de server) gaat het nog wel eens fout.
Dan krijg je dat je naast de chars moet schieten en het raak is, dat je weer om de hoek wordt gehookt / hitscan-killed, etc etc.

Maar zoveel beter dan voorheen.

150fps? Dat is wel serieus veel, heb jij geen last van coilwhine / behoorlijke hitte met zulke FPSsen?
Het is eigenlijk wat mij weerhoud van 1440p 60hz naar 144 te gaan. Ik zou liever 1440 90hz zien.
Plus dan kan een GTX1080 het tenminste ook nog aan enzo... Maar goed te weten dat extra processen de nek omgedraaid moeten worden. Ik zag dat MS in Win 10 ook weer iets had geupdate waardoor die walgelijke gaming overlay weer terug was. Die scheelt mij ook toch weer 30% in frame times.
kaluro2 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:24:
Maar ik had echt het gevoel alsof f.lux veel meer frame delay introduceerde dan de 20-40ms die ik aanvoelde. Toch is dat ook al aardig flink, als elke frame 40ms later aan komt dan zou moeten.
Dit kan ik onderschrijven, je zou denken dat 20ms RTT bij 4ms ping of 45ms RTT / IND bij 4ms ping niet zoveel uit zou maken. Maar het is het verschil tussen "prima responsive en fair" en "gevoelsmatig 500ms ping en Battlefield 3 achtige hitboxes"

[ Voor 15% gewijzigd door djunicron op 15-09-2016 12:32 ]

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

djunicron schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:29:
150fps? Dat is wel serieus veel, heb jij geen last van coilwhine / behoorlijke hitte met zulke FPSsen?
Het is eigenlijk wat mij weerhoud van 1440p 60hz naar 144 te gaan. Ik zou liever 1440 90hz zien.
Plus dan kan een GTX1080 het tenminste ook nog aan enzo... Maar goed te weten dat extra processen de nek omgedraaid moeten worden. Ik zag dat MS in Win 10 ook weer iets had geupdate waardoor die walgelijke gaming overlay weer terug was. Die scheelt mij ook toch weer 30% in frame times.
nergens last van ;-). maar ik speel op high settings @ 1080p.
Ik heb een GTX970 G1 Gaming, OC'ed naar >980 performance.
Hij wordt niet warmer dan 71° C, van wat ik heb gemeten en gemerkt. Met furmark schiet hij nog naar 74°C maar that's it. Geen coilwhine verder nee.

Ik heb overigens een 144hz monitor maar cap m'n game op 150 voor net dat beetje meer overhead.
djunicron schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:29:
Dit kan ik onderschrijven, je zou denken dat 20ms RTT bij 4ms ping of 45ms RTT / IND bij 4ms ping niet zoveel uit zou maken. Maar het is het verschil tussen "prima responsive en fair" en "gevoelsmatig 500ms ping en Battlefield 3 achtige hitboxes"
Ah toch wel? Ja het lijkt zo weinig verschil maar ik begon uiteindelijk echt aan mijzelf te twijfelen, of ik niet gewoon slechter was geworden met widowmaker.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Techno Overlord schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:54:

Als je als een vol team alle placement matches samen speelt, moet je dus alle 6 hetzelfde level krijgen? Dat is dus niet zo. Ben jij diegene die de meeste Gold medals gehaald hebt, en dus ook de meeste eliminations/objective time/kills of heals, dan word je hoger ingeschaald. Heb dat zelf aan den lijve ondervonden in seisoen 1 én 2.
zoals ik begrepen heb maakt season 2 tijdens de placement matches gebruik van je rank uit season 1 en als je dat niet gedaan hebt krijg je de mmr van quickplay. misschien dat tijdens de placement matches het anders wordt berekent maar in het linkje dat ik had geplaatst laat hij gewoon zien dat medals en role geen effect hebben op mmr up of down. Dus waarom zou dit in de placements anders zijn? Ik denk verder als jij exclusief met één team speelt dat men uiteindelijk wel op ongeveer zo niet de zelfde rank uitkomt.

als je vooral alleen speelt en zo nu en dan in team dan kom je anders uit. omdat de basis anders is.

En ik zie het probleem eigenlijk niet als men allen de zelfde rank krijgt je speelt dan toch nog steeds in één team. Als er dan eentje dadelijk boven de 1000mmr verschil uitkomt is dus het team een speler kwijt.
Fixer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:30:

als je dan onverhoopt alsnog verliest weet je iig dat iedereen ook daadwerkelijk zijn/haar best heeft gedaan en verlies je niet door dat soort lullige/vervelende dingen.
Dat vind ik trouwens ook wel vervelend soms hoor..

zoo vaak dat je een game verliest en het hele team tegen elkaar raged wat slecht diegene is blablabla terwijl het gewoon kan zijn dat je allemaal gewoon goed speelde maar de vijand net wat beter of wat lucky acties hadden ofzo. maar nee het probleem is altijd je eigen team >_>

en als je daar wat van zegt word je soms helemaal de grond in getrapt door een individu.
die krijgen ook regelrecht een report aan hun broek van me

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

kaluro2 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:36:
[...]

Ik heb overigens een 144hz monitor maar cap m'n game op 150 voor net dat beetje meer overhead.
Ik heb ook geen coil whine (bij geen enkele game). Ook niet als ik dik boven de 100fps ga zoals bij Overwatch of Doom. Wel een vraagje, kun je mij uitleggen waarom jij hem capped op 150 terwijl je een 144hz monitor hebt? Kun je hem dan niet beter cappen op bjivoorbeeld 140?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:49:
[...]

Dat vind ik trouwens ook wel vervelend soms hoor..

zoo vaak dat je een game verliest en het hele team tegen elkaar raged wat slecht diegene is blablabla terwijl het gewoon kan zijn dat je allemaal gewoon goed speelde maar de vijand net wat beter of wat lucky acties hadden ofzo. maar nee het probleem is altijd je eigen team >_>

en als je daar wat van zegt word je soms helemaal de grond in getrapt door een individu.
die krijgen ook regelrecht een report aan hun broek van me
ik vind overwatch toch best wel een toxic community hebben, nu kan dat mischien aan de EU server liggen maar er wordt altijd op elkaar gekankerd als het slecht gaat. en men zoekt het nooit bij zich zelf.

ook als je probeert te helpen wordt je of vaak genegeerd of je moet je bek maar houden.

zelfs in cod niet zo toxic meegemaakt.
Splitinfinitive schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:52:
[...]

ik vind overwatch toch best wel een toxic community hebben, nu kan dat mischien aan de EU server liggen maar er wordt altijd op elkaar gekankerd als het slecht gaat. en men zoekt het nooit bij zich zelf.

ook als je probeert te helpen wordt je of vaak genegeerd of je moet je bek maar houden.

zelfs in cod niet zo toxic meegemaakt.
in cod maak ik niets anders mee.. net zo toxic als dit. maarja hoe groter de community in een game hoe meer toxic het word omdat het gewoon meerdere gamers bereikt. ook de idioten.

En Overwatch is nu eenmaal een game die momenteel een hele grote community heeft. durf te wedden dat het meer spelers heeft dan battlefield en misschien zelfs CoD

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Verschrikkelijk die community. Erger mijzelf daar vaak aan tijdens Competitive. Ik wil graag winnen, en als anderen vragen te switchen dan heb ik daar geen problemen mee. Alleen zwaar irritant dat mensen ook gewoon zeggen "fuck off" als je vraagt of er iemand wilt switchen in belang van het team. Waarom speel je dan Overwatch? :s

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jup, hoe close je win / loss ook is, er zijn erbij die noob team gaan roepen enzo. En dan kijk je, issie zelf nog level 44. (En 80% van de tijd enkel Torb gespeeld) Sommige mensen snappen het gewoon niet helemaal.
(Torb vs [Dva / Rein / Rat / Pharrah / Lucio / Mercy])

Probeer altijd juist mensen te complimenteren als ze goed spelen of als ik bij bekende namen in het team kom, waar ik b.v. voorheen hard van heb verloren.

Zelfs als ik mensen irritant goed vond roep ik dan liever "wow, tracer / 10 annoyance man , gj" tegen tracers die (net als ik soms) het hele team gewoon opkauwen.

En de grap is dat mensen je daar in je team channel ook nog wel eens voor gaan uitschelden. :+

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

djunicron schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:18:
Jup, hoe close je win / loss ook is, er zijn erbij die noob team gaan roepen enzo. En dan kijk je, issie zelf nog level 44. (En 80% van de tijd enkel Torb gespeeld) Sommige mensen snappen het gewoon niet helemaal.
(Torb vs [Dva / Rein / Rat / Pharrah / Lucio / Mercy])

Probeer altijd juist mensen te complimenteren als ze goed spelen of als ik bij bekende namen in het team kom, waar ik b.v. voorheen hard van heb verloren.

Zelfs als ik mensen irritant goed vond roep ik dan liever "wow, tracer / 10 annoyance man , gj" tegen tracers die (net als ik soms) het hele team gewoon opkauwen.

En de grap is dat mensen je daar in je team channel ook nog wel eens voor gaan uitschelden. :+
Grapjes maken is wel eens leuk.

"Weather forecast for today: chilly and there Mei be some snow"

Sommige worden daar ziekelijk geïrriteerd van is gewoon leuk om te zien 😂

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 17:04
Splitinfinitive schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:23:
[...]

"Weather forecast for today: chilly and there Mei be some snow"
AhMeizing! O-)

Zo had ik een paar dagen geleden 2 Mei's tegenover me die na iedere kill de "Sorry, sorry, i'm sorry!" emote spamde.

Volgende round zelf Mei gegaan en uiteraard :*) er een zaak van gemaakt hun zo vaak mogelijk dood te maken >:)

Uiteindelijk in de chat "Sorry, sorry, i'm sorry!" neer gezet en gelukkig konden we er allemaal om lachen.

[ Voor 43% gewijzigd door Puc van S. op 15-09-2016 13:33 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Oh die heb ik ook al bijna een hele match lang gespamd kei leuk :+

• nemesis2212
JST94 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:05:
Verschrikkelijk die community. Erger mijzelf daar vaak aan tijdens Competitive. Ik wil graag winnen, en als anderen vragen te switchen dan heb ik daar geen problemen mee. Alleen zwaar irritant dat mensen ook gewoon zeggen "fuck off" als je vraagt of er iemand wilt switchen in belang van het team. Waarom speel je dan Overwatch? :s
ik snap je helemaal. ik baal bv ook van snipers op control maps helemaal als ze slecht spelen.

gelukkig heeft blizzard hier een leuke oplossing voor. prefer players (rechtermuis knop net als invite) waardoor je vaker met deze mensen gematched zal worden. er is ook nog een avoid of block functie waardoor je ze niet meer tegen komt.

hierdoor zal je alleen maar met leuke/goede mensen spelen, en af en toe heb je dan een random noob er tussen maar dat zal altijd wel zo blijven.
nemesis2212 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:37:
[...]

ik snap je helemaal. ik baal bv ook van snipers op control maps helemaal als ze slecht spelen.

er is ook nog een avoid of block functie waardoor je ze niet meer tegen komt.
die functie is niet meer.
maar dat is dus ook fout imo..gelijk snipers haten op control map. kijk eerst hoe ze spelen. sommige kunnen gewoon goed snipen en als ze dat goed doen en in 6v6 1 of 2 picks kunnen maken heb je als team gelijk een flink voordeel.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 20:52

The Chosen One

Zie signature!

Elke hero kan werken op elke map en attack/defense. Het ligt gewoon aan het team en communicatie, reden genoeg dat sommige heroes/combinaties lastig te gebruiken zijn.
Soms gewoon een suggestie doen dat een sniper of zo niet werkt wanneer je al een Mei/Ana/Zenyatta/nog wat hebt waardoor je gewoon teveel squishies hebt en niet genoeg bodies voor de objective.

Speel Mei ook altijd overal. Iemand beetje klagen van "waarom Mei" en dan gelijk 0 deaths, meerdere key freezes (Reinhard tijdens charge), ults en Mercy snipes.

-

Wat je wel kunt doen is als je goede teammates hebt ze "preferren" tijdens medal screen (of nader in social als je weet wie het waren). Kans zal natuurlijk erg klein zijn maar wie weet hoeveel het helpt in de komende jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 15-09-2016 13:52 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• nemesis2212
Ricmaniac schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:44:
[...]

die functie is niet meer.
maar dat is dus ook fout imo..gelijk snipers haten op control map. kijk eerst hoe ze spelen. sommige kunnen gewoon goed snipen en als ze dat goed doen en in 6v6 1 of 2 picks kunnen maken heb je als team gelijk een flink voordeel.
naja misschien maar beter ook idd geen avoid functie meer. als iedereen iedereen zou avoiden kan niemand meer met elkaar spelen. dus snap dat wel.

ja ik zelf vind snipers en bv bastion soms niet handig op control maps, maar ik heb mij wel is laten verbazen door zeer goede snipers of een torbjorn die iedereen sloopt met ze turret op control maps. helaas zie ik vaker minder goede personen dan L33T varrianten

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Rudolf schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:41:
Hoe werkt dit precies?
Is dat dat countertje in je crosshair? Vroeg met laatst al af waar dat voor was, speel bijna nooit met haar. :)
je beide abilities (SHIFT / E) geven jou of een friendly een schild van 200 HP voor 2 sec. Elke keer als je schild beschoten wordt door enemies dan neemt de HP van je schild af maar bouwt de damage output van je wapen op (linkermuis en rechtermuis).
De counter in je crosshair geeft de hoogte van damage weer idd. 100 (%?) is het hoogste, het geluid en special effects veranderen en je voelt je oppemachtig ;)
Ereaser schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:37:
[...]

Ook leuk als een Zarya met bubble pusht. De bubble wordt weg gedamaged, dan heeft ze een hoge charge. Discord orb erop en focus fire, niks meer van over :D

Gisteren nog tegen zo'n Zarya gespeeld die dacht god te zijn wanneer ze een bubble hebben :P
Je moet alleen uitkijken dat je niet neer gemaaid wordt want je bent niet onoverwinnelijk maar met een goede healer bij je kan je vrij ver gaan

Maar altijd uitkijken wat Ereaser hierboven zegt natuurlijk. Zenyatta kan gehakt maken van Zarya.
Bloodhoundje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:46:
[...]

Pro-tip voor de Zarya ulti, in defense als je een ultimate ready hebt in de laatste minuut en deze niet cruciaal is om een push tegen te houden. Bewaar de ultimate dan tot de laatste 3 seconden van de match. Gooi hem dan op een chokepoint neer. Op die manier maak je het voor de enemy bijna onmogelijk een overtime state te triggeren. Dit werkt vooral erg goed op de Hold point mappen ;) /
gisteren nog een ult gedaan tegen de muur op Lijiang Tower (zoals deze PoTG maar ik stond on point, dus aan de andere kant van de muur.)

This is the Way.

• ChojinZ
Pfff.... ze moeten echt wat doen aan al die quiters.... 4 potjes gespeeld, 4 quiters gehad en meer dan 100 punten gedropped. Dit gaat echt nergens over.... :|

Verwijderd

gelukkig heeft blizzard hier een leuke oplossing voor. prefer players (rechtermuis knop net als invite) waardoor je vaker met deze mensen gematched zal worden. er is ook nog een avoid of block functie waardoor je ze niet meer tegen komt.

hierdoor zal je alleen maar met leuke/goede mensen spelen, en af en toe heb je dan een random noob er tussen maar dat zal altijd wel zo blijven.
Ik heb na zon 300 games sterk de indruk dat het prefer player alleen maar een enorm placebo effect is, ik heb zoveel uren gespeeld en mensen daarop gezet dat ik denk ik wel iedere avond minstens met 3 personen van de prefer lijst zou moeten spelen. Dit lijkt amper het geval, ook jammer dat je niet kan zien wie je allemaal daadwerkelijk op die lijst hebt gezet.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Persoonlijk vind ik Mei een heerlijke hero hoor. Kan zowel offensief als defensief gebruikt worden. Leuk om groepen uit elkaar te trekken adhv haar ice wall. Snap soms het bevriezen niet, soms bevries ik een tegenstander, maar zelfs voordat ik vervolgens mij ijspegel heb geschoten zijn ze alweer ontdooit?

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
Hallo allen! Ik ga me ook maar is mengen tussen de Overwatch players!

Als iemand is zin heeft in een potje samen te spelen lowskilled#1969. Zit zelf op rank 23xx

• Pykow
nemesis2212 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:51:
[...]

naja misschien maar beter ook idd geen avoid functie meer. als iedereen iedereen zou avoiden kan niemand meer met elkaar spelen. dus snap dat wel.

ja ik zelf vind snipers en bv bastion soms niet handig op control maps, maar ik heb mij wel is laten verbazen door zeer goede snipers of een torbjorn die iedereen sloopt met ze turret op control maps. helaas zie ik vaker minder goede personen dan L33T varrianten
Daarom is de avoid functie verwijderd.
Goede spelers werden gelijk op 'avoid' gezet door de noobies, waardoor het systeem niet juist werkt.

Maar goed dit seizoen is echt verschrikkelijk.
Vrijwel iedereen heeft last van een dikke loseing streak.
Het gekke is dat iedereen door de placements lager of gemiddeld ingedeeld zou worden.
Maar dat je dan nog steeds als een baksteen kunt zakken.

Maar goed mijn competitie drive zit me nog steeds in de weg ;)
Bij ranked mode wil ik winnen en mij eigen kunnen verbeteren.
Terwijl overwatch heeft geen ranked mode, alleen een Quick play met andere regeltjes en icoontjes.
Ze mogen het niet eens ranked noemen in mijn ogen, het is een schande voor alle ranked games zoals TF2 (ETF2) en andere ESL matches.

• nemesis2212
Pykow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:23:
[...]

Daarom is de avoid functie verwijderd.
Goede spelers werden gelijk op 'avoid' gezet door de noobies, waardoor het systeem niet juist werkt.

Maar goed dit seizoen is echt verschrikkelijk.
Vrijwel iedereen heeft last van een dikke loseing streak.
Het gekke is dat iedereen door de placements lager of gemiddeld ingedeeld zou worden.
Maar dat je dan nog steeds als een baksteen kunt zakken.

Maar goed mijn competitie drive zit me nog steeds in de weg ;)
Bij ranked mode wil ik winnen en mij eigen kunnen verbeteren.
Terwijl overwatch heeft geen ranked mode, alleen een Quick play met andere regeltjes en icoontjes.
Ze mogen het niet eens ranked noemen in mijn ogen, het is een schande voor alle ranked games zoals TF2 (ETF2) en andere ESL matches.
ja dat idee heb ik ook. ik speel laatste week veel soldier en gaat super goed. naast soldier is mijn main pharah. gister zelfs een match gewonnen op control map van 0-2 naar 3-2 met pharah. maar is zo frustrerend om met mensen te spelen die of noob zijn of het spel niet snappen zoals op de point staan. ik heb het idee dat ik best makkelijk kan spelen in de 3000 ranking maar op dit moment kom ik niet boven de 2500 waar ik echt van baal. leavers, noobs (zelfs in gold en platinum), slechte communicatie en niet willen swappen in pub games maakt competitive echt irritant af en toe :) hopelijk komt er nog verbetering binnekort

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
NoTimeRemains schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:53:
[...]

je beide abilities (SHIFT / E) geven jou of een friendly een schild van 200 HP voor 2 sec. Elke keer als je schild beschoten wordt door enemies dan neemt de HP van je schild af maar bouwt de damage output van je wapen op (linkermuis en rechtermuis).
De counter in je crosshair geeft de hoogte van damage weer idd. 100 (%?) is het hoogste, het geluid en special effects veranderen en je voelt je oppemachtig ;)

[...]
Nog een belangrijk feitje van Zarya's shield. Het shield kan meer dan 200 damage absorben zolang dit in 1 hit gedaan wordt. Je kan hiermee bijvoorbeeld een riptire of d.va ultimate geheel absorben zonder damage te nemen. Dit geeft je direct +50% charge op je wapen. Het schild breekt direct na het absorben van de hit.

Als je een Mercy in je team hebt en een D.va wombo-combo je hele team dreigt te wipen. Shield dan je Mercy net voordat de D.va ultimate afgaat, hierdoor zal zij de explosie overleven en kan met haar ulti de rest rezzen. d:)b

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik zoek een Nederlands team die veel communiceert. Speel zelf de volgende vier classes veel Mccree, Pharah, Zarya en Ana.

Mijn ID/naam in het spel is: "Scy#2740"
Rank: 30xx
Het liefste vier man en geen zes, ivm moeilijkheidssgraad bij zes mensen. Met vier tegen vier premade is makkelijker te winnen.

Mijn accuracy met McCree is 50%, tevens mijn main hero. Level 56 en geen extra sterren op dit moment.

• Tonymalony
Haha je bent me net voor, ik wilde zelf al een soortgelijk iets posten. Ik ben voornamelijk een Zarya/Soldier main op dit moment, maar ik ben erg flexibel met DPS. Hangt vooral af van de team comp en wat er op dat moment nodig is.

Op Zenyatta na is support niet echt mijn ding, maar vind ik het geen probleem om een keer support te spelen.

Mijn ID is: Apedog#2890

Mocht je mijn stats willen checken, zie mijn sig.

Scy, ik voeg jou in ieder geval toe, als er anderen zijn rond ~3000 rank die samen willen spelen, feel free to add! :-)

• bigdaddy1993
Tonymalony schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:09:
[...]

Haha je bent me net voor, ik wilde zelf al een soortgelijk iets posten. Ik ben voornamelijk een Zarya/Soldier main op dit moment, maar ik ben erg flexibel met DPS. Hangt vooral af van de team comp en wat er op dat moment nodig is.

Op Zenyatta na is support niet echt mijn ding, maar vind ik het geen probleem om een keer support te spelen.

Scy, ik voeg jou in ieder geval toe, als er anderen zijn rond ~3000 rank die samen willen spelen, feel free to add! :-)
Ik was 3000 op de ps4 en ben onlangs overgeschakeld naar de pc, is het goed als ik je ook add? Ben pas lvl 25 hierop maar alles gaat beter qua gameplay op pc

• bigdaddy1993
Scy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:25:
Ik zoek een Nederlands team die veel communiceert. Speel zelf de volgende vier classes veel Mccree, Pharah, Zarya en Ana.

Mijn ID/naam in het spel is: "Scy#2740"
Het liefste vier man en geen zes, ivm moeilijkheidssgraad bij zes mensen. Met vier tegen vier premade is makkelijker te winnen.

Mijn accuracy met McCree is 50%, tevens mijn main hero. Level 56 en geen extra sterren op dit moment.
Je kan me wel adden (BigDaddy), speel vaak winston, tracer en kan ook goed defenden en supporten mocht dat noodzakelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

man man man als ik sommige accuracy's e.d. hier lees vraag ik mij af hoe jullie dat voor elkaar krijgen.

schieten jullie alleen als je bijna zeker bent als je iemand raakt of alleen close range? ik heb volgens mij gemiddeld maar iets van 35% accuracy op een soldier of mcree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Ik vraag mij soms echt af wat mensen die competitive spelen zo nu en dan denken... 5x vragen om te wisselen naar healer en stug een brakke Genji, Hanzo, etc blijven spelen met een defeat als resultaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Tonymalony schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:09:
[...]

Vet man! Van het weekend maar even spelen, wordt wel wat later ben toevallig jarig. Ik voeg je zeker toe. Ik speel op dit moment veel met zes Engelsen, ze communiceren nooit met microfoon maar we winnen wel vaker dan we verliezen omdat deze gasten goede aim hebben en ults goed weten te plaatsen. Maar hierdoor hebben we geen groei, en is het spelen tegen gecordineerde teams echt onmogelijk. Zarya/Soldier teamgenoot is zeker fijn om te hebben, vooral Zarya, een echte pro Zarya weet precies hoe die zijn schilden moet chargen en kan tracken met de laserbeam.
bigdaddy1993 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:25:
[...]

Je kan me wel adden (BigDaddy), speel vaak winston, tracer en kan ook goed defenden en supporten mocht dat noodzakelijk zijn.
:9~

Cool, hoe meer nederlanders in mijn vriendenlijst hoe flexibeler ik ben op een avond om een team te vinden. Een goede winston die perfect bubble shields weet te plaatsen om zijn teamgenoten te redden en zelf erdoorheen weet te manouvreren is echt een handige class die vaak ondergewaardeerd wordt.
Splitinfinitive schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:12:
man man man als ik sommige accuracy's e.d. hier lees vraag ik mij af hoe jullie dat voor elkaar krijgen.

schieten jullie alleen als je bijna zeker bent als je iemand raakt of alleen close range? ik heb volgens mij gemiddeld maar iets van 35% accuracy op een soldier of mcree.
Ten eerste ben ik echt een tryharder, zo'n nerd die er alles aan doet om te winnen, echter heb ik daar geen genoeg tijd en geen team voor om de beste te worden. Ik speel alleen FPS spellen. Het beste kun je mensen raken als je van te voren even een kwartier op de practice range flikshots oefent met mccree. (Muscle memory opbouwen) en dan in de match vooral te concentreren op supports en offensive heroes zoals ana, zenyatta, lucio, tracer, reaper, mercy, symmetra, pharah en andere mccree's. Een goede mccree verspilt niet te veel tijd met een Dva of een Zarya en doet er alles aan om uit het bereik van een Roadhog te blijven. Goede hardware is ook belangrijk, zoals een muis met geen acceleratie en een scherm met 144 Hz, daarnaast constant hoger dan 150 fps hebben helpt ook voor een vloeiende ervaring met het bewegen van de muis.

Om je laatste vraag te beantwoorden, met mccree schiet je door en door, dus ook al heb je vizier nog niet helemaal op je tegenstander je gaat dan voor korte flicks. Dit komt omdat het traceren van je vijand met de muis je eerder mis schiet dan telkens met korte flicks schiet "waardoor je de tijd stil zet, je brengt je richtkruis naar de tegenstander die met jouw snelle muisflicks in 1 frame op je beeldscherm stilstaat". Ik hoop dat je weet wat ik hiermee bedoel... (linker muisknop niet inhouden, wel zelf je schoten afklikken maar wel op hoge snelheid zonder al te lang wachten bij het richten). Dit is een must, want zo kun je genji's en tracers raken die anders moeilijk te tracken zijn met de muis. Ook is het handig te oefenen wanneer je iemand flashbangt voor de linkerklik te gaan voor een headshot ipv de revolver te laten 'fannen'. Hierdoor hou je munitie over en doet alsnog 160+ schade voor een headshot van dichtbij. Ook van ver schiet je op targets, zodat een zenyatta moet gaan schuilen en daardoor niet kan meedoen aan het gevecht, of juist een paar popshots naar een Hanzo of Widowmaker te vuren voor hetzelfde effect. Dit verlaagt wellicht je accuracy, maar supressing fire is belangrijk bij de meta van dit spel. Met popshots bedoel ik een keer snel peaken en bijvoorbeeld twee schoten lossen (wel heen en weer strafen), weinig risico en je team heeft er profijt van. (Vooral tanks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25

Sommige mensen schieten echt alleen maar voor de directe en zekere hits. Zelf probeer ik als mccree of Soldier bijna alles te headshotten zodat er veel mis gaat, maar daarnaast prefire ik ook erg veel. Ook al kan ik redelijk schieten is hierdoor mijn accuracy wel laag. Komt vaak dus gewoon door de playstyle.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Verlaag je muis DPI en ingame sensitivity eens.
Ik speel maar op 800 DPI en 9 ingame sens, voorheen had ik 1400 DPI en 5 ingame sens.

Alleen als Ana heb ik unscoped een lage accuracy van 14%, ik zoom namelijk altijd in en die zit wel op 61%.
Gemiddeld zit ik zelf ook rond de 45% a 50%

Ik ben met 10% gestegen nadat ik mijn muis sens heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ik gebruik mcree juist om tanks uit te schakelen 3/4 headshots is meestal GG tank

Of 2 headshots combat roll en fth

Ik "spam" ook meestal gewoon mijn left click van de 6 shots hit ik bijvoorbeeld meestal 2/3 op een pharah maar dat zijn meestal wel headshots

Hardware zit wel snor 970 en 144hz scherm al is het meer rustiger beeld dan dat je er beter van wordt
markdm schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:34:
[...]

Sommige mensen schieten echt alleen maar voor de directe en zekere hits. Zelf probeer ik als mccree of Soldier bijna alles te headshotten zodat er veel mis gaat, maar daarnaast prefire ik ook erg veel. Ook al kan ik redelijk schieten is hierdoor mijn accuracy wel laag. Komt vaak dus gewoon door de playstyle.
Ik speel ongeveer hetzelfde

En gemiddeld in quick Play tussen de 15/20 kills maar hiervan zijn er dan wel de meeste headshots. Ik moet echt gaan oefenen.
Pykow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:04:
[...]

Verlaag je muis DPI en ingame sensitivity eens.
Ik speel maar op 800 DPI en 9 ingame sens, voorheen had ik 1400 DPI en 5 ingame sens.

Alleen als Ana heb ik unscoped een lage accuracy van 14%, ik zoom namelijk altijd in en die zit wel op 61%.
Gemiddeld zit ik zelf ook rond de 45% a 50%

Ik ben met 10% gestegen nadat ik mijn muis sens heb aangepast.
Ik speel al op 800x7 of 8 alleen op het moment een klein bureau dus niet veel bewegingsruimte om toch maar iets de schuld te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik mcree juist om tanks uit te schakelen 3/4 headshots is meestal GG tank

Of 2 headshots combat roll en fth

Ik "spam" ook meestal gewoon mijn left click van de 6 shots hit ik bijvoorbeeld meestal 2/3 op een pharah maar dat zijn meestal wel headshots

Hardware zit wel snor 970 en 144hz scherm al is het meer rustiger beeld dan dat je er beter van wordt

[...]

Ik speel ongeveer hetzelfde

En gemiddeld in quick Play tussen de 15/20 kills maar hiervan zijn er dan wel de meeste headshots. Ik moet echt gaan oefenen.

[...]

Ik speel al op 800x7 of 8 alleen op het moment een klein bureau dus niet veel bewegingsruimte om toch maar iets de schuld te geven :+
Als je accuracy onder de 30% zit als Soldier of Mccree dan moet je je eigen afvragen je wel de juiste hero hebt gekozen, soms heb ik potjes erbij zitten dat ik maar net 30% haal , ik switch dan heel snel naar een support hero of pharah.

Als DPS-er kan je alleen nergens zien hoeveel Damage per Second je haalt.
Dit is wel intressant om te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 16-09-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik speel de laatste tijd vaak Roadhog, meer omdat DPS altijd als eerste gekozen wordt waardoor tank en support overblijven en ik Roadhog dan eigenlijk nog de leukst vind... haal vaak genoeg gouden medailles met kills en damage. Hook accuracy tussen de 50% en 60%, kan nog wel wat beter vind ik.

Ik gebruik trouwens altijd een puntje als crosshair, doen anderen dit ook?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:55:
[...]

Als je accuracy onder de 30% zit als Soldier of Mccree dan moet je je eigen afvragen je wel de juiste hero hebt gekozen, soms heb ik potjes erbij zitten dat ik maar net 30% haal , ik switch dan heel snel naar een support hero of pharah.

Als DPS-er kan je alleen nergens zien hoeveel Damage per Second je haalt.
Dit is wel intressant om te zien.
Meestal merk ik het aan mijn kills als ik als dpser niks uithaal en dan switch ik wel. Vind het soms raar de ene keer brand je door de tegenstander heen en de andere keer duurt een kill een eeuwigheid.

En als het helemaal slecht loopt dan gaan we meestal voor een andere game
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:05:

Combo van puntje en cirkel puntje. Soldier bijvoorbeeld cirkel puntje om de spread een beetje in de gaten te houden. Maar widow/mcree/zarya gewoon puntje en een aantal hun default crosshair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:05:
Ik speel de laatste tijd vaak Roadhog, meer omdat DPS altijd als eerste gekozen wordt waardoor tank en support overblijven en ik Roadhog dan eigenlijk nog de leukst vind... haal vaak genoeg gouden medailles met kills en damage. Hook accuracy tussen de 50% en 60%, kan nog wel wat beter vind ik.

Ik gebruik een fel groen puntje met een cirkel eromheen.
Bij soldier zie je de cirkel eromheen verschijnen, wanneer er spread ontstaat.

Ik speel zelf alleen maar DPS of Support, ik ben erg slecht met tanks, ze zijn gewoon te sloom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Pykow schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik een fel groen puntje met een cirkel eromheen.
Bij soldier zie je de cirkel eromheen verschijnen, wanneer er spread ontstaat.

Ik speel zelf alleen maar DPS of Support, ik ben erg slecht met tanks, ze zijn gewoon te sloom
D'va is anders sneller dan de meeste andere heroes, just saying ;) zoveel mobilitiy. vind zelf reinhardt wel erg fijn of roadhog. met zarya en dva moet ik nog goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony

In mijn geval komt het omdat ik al een lange tijd FPS-games speel, met name Quake 3/Live. De beste tip die ik je kan geven is je sensitivity verlagen, ik heb het idee dat veel mensen met een te hoge dpi/sensitivity spelen en dat maakt aimen (vind ik) lastiger.

Net als Pykow speel ik toevallig ook met 800dpi en 9 sens ingame! :-)
Pagina: 1 ... 80 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.