Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
JST94 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:41:
[...]

Ik vind het bizar dat het mij een loss kost (en punten) omdat andere mensen bepalen het potje te verlaten. Koekoek. |:(
ja ik ben het hier ook niet mee eens inderdaad. maar blizzard heeft het zo geregeld dat al een team wint in een game, dan moet er ook een team verliezen. of allemaal een draw. de stats zouden niet meer gaan kloppen als je een team laat winnen en vervolgens niks doet met de ranking (draw achtig) van de tegenpartij omdat 1 of meer gasten zo nodig moesten leaven. dan wordt de hele ranking fucked up. hopelijk komt hier ook ooit een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:54
ChojinZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:40:
[...]

Tijdens de placement heb ik tot 3 keer toe een ragequiter in mijn team gehad. Daar word weinig tot geen rekening mee gehouden. Daarnaast kan je op basis van slechts 10 potjes niet bepalen wat iemands skills zijn. Zeker niet met het huidige systeem. Daarvoor heb je gewoon meer potjes nodig.
Ik denk dat als je na je placement matches ver onder je niveau geplaatst bent en je een veel te lage rank hebt gekregen je alsnog best snel kan stijgen.
In season 1 had ik dit ook en uiteindelijk was ik 20 ranks gestegen.. Gewoon lekker door blijven spelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Yvanandel schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat als je na je placement matches ver onder je niveau geplaatst bent en je een veel te lage rank hebt gekregen je alsnog best snel kan stijgen.
In season 1 had ik dit ook en uiteindelijk was ik 20 ranks gestegen.. Gewoon lekker door blijven spelen dus.
Klopt, en dat gebeurt nu ook. Ik schiet als een raket omhoog. Maar mijn uitgangspunt was gewoon bagger.
Yvanandel schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:58:
[...]

Gewoon lekker door blijven spelen dus.
Zekers! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:40:
Tijdens de placement heb ik tot 3 keer toe een ragequiter in mijn team gehad. Daar word weinig tot geen rekening mee gehouden. Daarnaast kan je op basis van slechts 10 potjes niet bepalen wat iemands skills zijn. Zeker niet met het huidige systeem. Daarvoor heb je gewoon meer potjes nodig.
Meer potjes spelen schrikt af, al krijg je dan idd een betere ranking, de gemiddelde gamer heeft die tijd er niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:06:
[...]
Meer potjes spelen schrikt af, al krijg je dan idd een betere ranking, de gemiddelde gamer heeft die tijd er niet voor over.
Overigens word kennelijk wel de ranking van het vorige seizoen meegenomen in de initiële ranking, dus het komt niet alleen uit op die 10 potjes (tenzij je in het vorige seizoen niet/nauwelijks gespeeld hebt)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:53:
[...]

ja ik ben het hier ook niet mee eens inderdaad. maar blizzard heeft het zo geregeld dat al een team wint in een game, dan moet er ook een team verliezen. of allemaal een draw. de stats zouden niet meer gaan kloppen als je een team laat winnen en vervolgens niks doet met de ranking (draw achtig) van de tegenpartij omdat 1 of meer gasten zo nodig moesten leaven. dan wordt de hele ranking fucked up. hopelijk komt hier ook ooit een oplossing voor.
Overigens zullen mensen niet zo snel leaven als ze aan het winnen zijn. Dus die loss kreeg je waarschijnlijk toch wel.
Nu gaat het alleen een stuk sneller omdat je na 1 min weg mag.

Wat ik wel irritant vindt is dat mensen leaven tijdens het hero picken, omdat iemand anders "hun" hero speelt. En dan wordt de server gewoon gesloten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
RocketKoen schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:11:
[...]

Overigens zullen mensen niet zo snel leaven als ze aan het winnen zijn. Dus die loss kreeg je waarschijnlijk toch wel.

Wat ik wel irritant vindt is dat mensen leaven tijdens het hero picken, omdat iemand anders "hun" hero speelt. En dan wordt de server gewoon gesloten.
ja nou beter dat de game afgesloten wordt er er geen consequenties zijn (behalve dan voor de leaver) dan voor je team. als zij hierdoor leaven moeten ze maar andere heroes leren spelen. altijd handig om in ieder geval 3 backup heroes te hebben waar je redelijk tot goed mee bent. keuze is reuze :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:06:
[...]
klopt, ik snap de keuze dan ook wel. Maar erg accuraat word het dan niet.
RocketKoen schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:11:
[...]

Ik heb mensen om de meest rare redenen zien quiten nog voor dat de pot beslist was. Geen healers aanwezig? Doei! Mag ik geen Genji spelen? Doei! Jij bent niet aardig tegen mij in de chat? Mazzels!
:/

En ook al lijk je de pot te verliezen, nooit quiten want het komt maar al te vaak voor dat een wedstrijd in Overtime toch gewonnen word.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
En ook al lijk je de pot te verliezen, nooit quiten want het komt maar al te vaak voor dat een wedstrijd in Overtime toch gewonnen word.
dat blijkt wel ja. gister had ik een potje waar wij temple of anubis moesten attacken als laatste keer. stond al 2-2. 1e keer capten we de 1e point binnen 1 minuut. we hadden nu 6,5 minuut om het 1e point te cappen en dit lukte gewoon niet. werd alsnog een draw. geen idee wat er allemaal gebeurde maar het leek nergens op 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:28:
[...]

dat blijkt wel ja. gister had ik een potje waar wij temple of anubis moesten attacken als laatste keer. stond al 2-2. 1e keer capten we de 1e point binnen 1 minuut. we hadden nu 6,5 minuut om het 1e point te cappen en dit lukte gewoon niet. werd alsnog een draw. geen idee wat er allemaal gebeurde maar het leek nergens op 8)7 :'(
Best herkenbaar dit ja.. Of precies andersom, 1e ronde lukt niks en daarna rush je met het team binnen een minuut en wat overtime heel de map door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Mensen die weggaan vlak voor verliezen zie je helaas ook veel in Quick Play. Waarom? Vanwege niks-zeggende win/loss statistics?

Je krijgt een nieuwe speler en die ziet al voordat ie zn hero kon kiezen het DEFEAT op scherm. Overkomt mij ook wel eens.. Thanks!

Blizzard moet er gewoon erg streng tegen optreden, ook in Quick Play. Met een 30-minuten niet mogen spelen straf bijvoorbeeld (verdubbelen in ranked). De enige manier om dan toch te spelen is door te groupen met iemand die de straf niet heeft (zodat je wel uit een match kan gaan om met een vriend samen te spelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Ik meld me ook maar even in het Overwatch topic want ik ben ook druk met spelen. Vind de game en teamplay die erbij komt kijken wel erg leuk, merk wel dat ik qua FPS games erg roestig ben geworden :).

Nu druk met competitive play, placement matches gedaan en uitgekomen op silver met iets van 1980 punten, toen een zware loss streak gehad en gezakt naar 1700, nu weer iets aan het opkrabbelen naar 1800, maar tis maar lastig.

Ik ben zelf echt verre van Pro, maar je merkt wel dat zeker als je zonder group joined teamwork lastig is, en al helemaal mensen die vertikken een andere Hero te spelen als het nodig is.

Heb mezelf ook maar op de Overwatch play list gezet.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 19-09 17:47
2726 na placement matches, zal wel beetje gemiddeld zijn gok ik? Begreep dat ik 3000 moet halen voor diamond, met hoeveel gaan jullie gemiddeld per win vooruit? Heb zelf na mn placement niet meer kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Wij leaven wel eens als team in quick play: dan disconnect er net iemand op het moment van map laden. Als groep er uit, even wachten tot hij/zij weer online is, en opnieuw in queue. Doen we natuurlijk niet als we als de match daadwerkelijk gestart is.

Heb trouwens het idee dat er bijna geen Nederlanders spelen. Via vele games in de afgelopen 150 levels toch een behoorlijke friendslist opgebouwd. De verdeling is 45% Frans, 45% Duits en 10% Restpost (USA, Zweden, Finland, UK, Rusland, Portugal en..ik dus). Nog NOOIT een andere Nederlander ingame gesproken.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Sjoerdje131 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:12:
2726 na placement matches, zal wel beetje gemiddeld zijn gok ik? Begreep dat ik 3000 moet halen voor diamond, met hoeveel gaan jullie gemiddeld per win vooruit? Heb zelf na mn placement niet meer kunnen spelen
Och, ik heb 2200 als healer, en ben veruit het beste van mijn vaste team (die zijn 1700-1900). Samen met die groep spelen heeft er dan ook voor gezorgd dat ik nu al onder de 2000 zit. We doen maar weer quick play...

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
X-Kiwi schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:13:
Wij leaven wel eens als team in quick play: dan disconnect er net iemand op het moment van map laden. Als groep er uit, even wachten tot hij/zij weer online is, en opnieuw in queue. Doen we natuurlijk niet als we als de match daadwerkelijk gestart is.

Heb trouwens het idee dat er bijna geen Nederlanders spelen. Via vele games in de afgelopen 150 levels toch een behoorlijke friendslist opgebouwd. De verdeling is 45% Frans, 45% Duits en 10% Restpost (USA, Zweden, Finland, UK, Rusland, Portugal en..ik dus). Nog NOOIT een andere Nederlander ingame gesproken.
Je bent welkom om met jouw maten een van de teamspeak servers uit de topic start te joinen! Op de BuG Teamspeak zijn er (zeker 's avonds) heel vaak wel Overwatch spelers te vinden.

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
X-Kiwi schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:15:
[...]

Och, ik heb 2200 als healer, en ben veruit het beste van mijn vaste team (die zijn 1700-1900). Samen met die groep spelen heeft er dan ook voor gezorgd dat ik nu al onder de 2000 zit. We doen maar weer quick play...
Hmm, altijd vervelend als je wel graag met een groep vrienden/bekenden wilt spelen maar dat die eigenlijk niet op je niveau zitten. Heb 2 goede vrienden waarmee ik speel, 1 is 2670 en de ander 2300. Maybe solo ranked dan toch de betere optie (hoewel je natuurlijk ook tegen slechtere spelers zou moeten spelen als je met je low level vrienden speelt). Vond de placement matches iig verrassend goed gaan. 0 Leavers en iedereen probeerde gewoon echt te teamplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:44:
[...]

Mijn hoogste rank was #533 met Soldier:67 afgelopen weekend via overbuff, maar het is vrij eenvoudig hoe ze aan deze percentage komt.
Blizzard heeft een API beschikbaar gemaakt, waarbij ze alle stats van jou kunnen opvragen en gedetailleerd kunnen tonen. (meer dan wat ze op Playoverwatch.com tonen)
De percentages en ranks zijn gebasseerd op hun eigen interne database.
Wanneer jij een speler opzoekt, dan worden zijn stats via de API opgehaald en bijgewerkt.
op basis van deze gegevens worden er percentages en ranks gegeven.

Soldier heeft bijvoorbeeld 107.000+ spelers, dat betekend dus dat deze spelers MINIMAAL 1x hun stats hebben opgevraagd via de website (ook ik kan stats ophalen van andere spelers, zodat deze opgenomen worden in hun database) Pas bij het openen van zijn of haar pagina, zullen de stats bijgewerkt worden.

Masteroverwatch of andere stats pagina's werken hetzelfde.
Want 107.000 soldiers is wel erg weinig met miljoenen spelers.
Nou mag je wel trots zijn op een hoge rank (dat was ik namelijk ook), maar het gaat niet over alle overwatch spelers ;)

Ik kijk zelf eerder naar mijn lifetime stats en niet zo zeer naar de rank percentages.

in Team fortress 2 draaien sommige server gametracker of andere tools, die zijn leuk om je rank op hun server te bekijken. Vooral als je op de eerste plek komt te staan of in de top 100 bij zeer populaire servers _/-\o_
hiernaast is overbuff helaas niet altijd betrouwbaar want kijk maar wat voor raar account op nr1 in ranking staat.

https://www.overbuff.com/...IzA-2997?mode=competitive

hij heeft alle games verloren. en stats zijn heel raar maar hij had wel 5000 ranking. een of ander test account ofzo? op andere overwatch stats sites worden zijn stats niet veel fraaier. zag zelfs bij medals infinite staan bij hem. heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
X-Kiwi schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:13:

Ik ben toch verschillende keren Nederlanders (en zelfs Gotters) tegengekomen online. Idd wel vaak Duitsers (waaronder een 2 tal die het leuk vond de hele match "hello can you hear us!" te roepen op voicechat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:17:
[...]
Je bent welkom om met jouw maten een van de teamspeak servers uit de topic start te joinen! Op de BuG Teamspeak zijn er (zeker 's avonds) heel vaak wel Overwatch spelers te vinden.
ook maar is de teamspeak servers joinen voor wat overwatch talk.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Puc van S. schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:21:
[...]

Ik ben toch verschillende keren Nederlanders (en zelfs Gotters) tegengekomen online. Idd wel vaak Duitsers (waaronder een 2 tal die het leuk vond de hele match "hello can you hear us!" te roepen op voicechat..
Het zijn over het algemeen ook erg aardige lui. Sommige spreken vloeiend Engels, maar vooral 'ze german accent' is erg grappig om te horen. Het vaste team bestaat uit een een Fransman, een Portugees die in Duitsland woont, een Zweed (Lapland) een Duitse meid en een Franse meid (beiden studentes)....hoewel we ongeveer een groep van 20+ man hebben die gewoon kijken wie er online is. Meer dan 6 man online: splitsen we de groepen op naar twee kleinere.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Sjoerdje131 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:17:
[...]

Hmm, altijd vervelend als je wel graag met een groep vrienden/bekenden wilt spelen maar dat die eigenlijk niet op je niveau zitten. Heb 2 goede vrienden waarmee ik speel, 1 is 2670 en de ander 2300. Maybe solo ranked dan toch de betere optie (hoewel je natuurlijk ook tegen slechtere spelers zou moeten spelen als je met je low level vrienden speelt). Vond de placement matches iig verrassend goed gaan. 0 Leavers en iedereen probeerde gewoon echt te teamplayen.
Klopt, en ik verwacht dat ik in een team met gelijke spelers ook wel boven de 2500 kan komen. Maar dat is het hele doel ook niet. Onze groep speelt elke avond van 20:30 tot 23:30 voor fun en dat lukt via quick play ook nog.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21
nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:18:
[...]

hiernaast is overbuff helaas niet altijd betrouwbaar want kijk maar wat voor raar account op nr1 in ranking staat.

hij heeft alle games verloren. en stats zijn heel raar maar hij had wel 5000 ranking. een of ander test account ofzo? op andere overwatch stats sites worden zijn stats niet veel fraaier. zag zelfs bij medals infinite staan bij hem. heel vreemd
de API van Blizzard is al maanden een beetje brak, dus ze kunnen niet alles goed weergeven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:18:
[...]

Dat is door een faal van Blizzard programmeurs die geen underflow protection hebben ingebouwd, ze hadden natuurlijk nooit verwacht dat iemand daadwerkelijk zo laag zou droppen. Deze gast is dus van SR 0 lager gedropt en i.p.v. op 0 te blijven door een mooie loop van Blizzard nu op 5000 uitgekomen :p.

Als er geen underflow protection is zal er ook wel geen overflow protection zijn en zal je dus in theorie ook van 5000 naar 0 kunnen gaan door alleen maar te winnen.

Is wel een vrij unieke manier om Grandmaster te halen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01

dawofl

?

Afgelopen weekend een nieuw dieptepunt... eerst een pot waar we achter kwamen en iemand helemaal los ging op mij en daarna rest van team... uiteindelijk winnen we dus gewoon die pot :)

beetje geirriteerd naar het volgende potje, we spelen net 1 minuut en iemand gaat helemaal los dat ik slechtste zarya ooit ben etc (wuut? we spelen net) ik had hem geen shield gegeven (cooldown...) en daarom was ik slecht en kon ik een niet nader te noemen ziekte krijgen.

Heb die game beetje in spawn staan springen en mijn ult (die ik dus al rete snel had) voor zijn neus in spawn gegooid was er helemaal klaar mee.... vanavond maar weer eens proberen maar dat soort mensen halen wel het plezier uit de game. Meestal kan ik mezelf er overigens vrij makkelijk overheen zetten maar dit was (met vorige potje) net even to mutch...

Bij deze dus aan iedereen het verzoek beetje positief te zijn!! Schiet zelf ook wel eens uit mijn slof maar het gaat steeds beter :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

dawofl schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:06:
Afgelopen weekend een nieuw dieptepunt... eerst een pot waar we achter kwamen en iemand helemaal los ging op mij en daarna rest van team... uiteindelijk winnen we dus gewoon die pot :)

beetje geirriteerd naar het volgende potje, we spelen net 1 minuut en iemand gaat helemaal los dat ik slechtste zarya ooit ben etc (wuut? we spelen net) ik had hem geen shield gegeven (cooldown...) en daarom was ik slecht en kon ik een niet nader te noemen ziekte krijgen.

Heb die game beetje in spawn staan springen en mijn ult (die ik dus al rete snel had) voor zijn neus in spawn gegooid was er helemaal klaar mee.... vanavond maar weer eens proberen maar dat soort mensen halen wel het plezier uit de game. Meestal kan ik mezelf er overigens vrij makkelijk overheen zetten maar dit was (met vorige potje) net even to mutch...

Bij deze dus aan iedereen het verzoek beetje positief te zijn!! Schiet zelf ook wel eens uit mijn slof maar het gaat steeds beter :)
Ik heb nog niet meegemaakt dat mensen echt los gingen op single persoon, wel hoop gelame met n00b team en weet ik het allemaal, maargoed tis maar een spelletje denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.

Tip, volgende keer gewoon mute/squelch/block want naast dat je die ene persoon nu "trolled" pak je er ook de rest van je team mee.

Overigens kreeg ik gisteren het verwijt naar mijn hoofd geworden dat ik niemand deed ressen terwijl mijn ult op 100% zat en er 3 man dood waren...

Uiteraard speelde ik Lucio..

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 12-09-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik krijg ook wel eens gezeur dat ik als healer niet mee ga om pockethealer te zijn voor een random flanker.

Kan er wel om lachen :P Vooral als ze dan in /m gaan lopen klagen bij het vijandige team :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Kiwi

Ken het hoor. Vaak schud je het zo van je af ...maar soms ook niet.

Stond een keer op Volskaya met een character dat zichzelf niet kan healen (Reinhardt was het volgens mij).
Low health, dus ik loop naar het hokje met een healthpack er in. Er stond echter een wachtende voor mij...onze Mercy. Mercy keek strak voor zich, healed niemand, wachtende op het moment dat de healthpack weer respawnd.

Op het moment dat de healthpack er is, is Mercy automatisch al weer op 99% HP terug en toch springt ze meteen bovenop de healthpack. Pas DAN draait ze zich om, ziet mij staan en zwaait. Ik heb een statement gemaakt door recht naast haar de afgrond in te springen.

Gevolg: Mercy kwaad. Ik had haar daar helemaal alleen achter gelaten...

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Aanschouw het geweldige matchmaking systeem van blizzard :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/59KTucs.png
Dit is gewoon niet leuk meer, heel hun systeem klopt van geen meter.
ik wordt gematch met zeer lage ranking en daardoor zak ik als een baksteen naar beneden.
3 gold medals halen heeft totaal geen effect. je zakt gewoon als een baksteen doordat er niet wordt gekeken naar je eigen skills, maar alleen maar naar win en lose.

Dus dat wordt waarschijnlijk weer quick play spelen tot seizoen 3 en hopelijk dat ze het dan wel voor elkaar krijgen.
1 voordeel, rank boeit me nu geen hol meer.
Het zegt echt totaal niks als je dit zo ziet. ik dacht dat ze het beter voor elkaar hadden.

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 12-09-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14
Waren er nu ook speciale items die je kreeg als je je placement matched gedaan had zoals ik S1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Astratuner schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:57:
Waren er nu ook speciale items die je kreeg als je je placement matched gedaan had zoals ik S1?
ja, einde seizoen krijg je weer een season 2 spray als je de placements gedaan hebt.
Top 500 krijgt een animated spray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:56:
[afbeelding]
Dit is gewoon niet leuk meer, heel hun systeem klopt van geen meter.
ik wordt gematch met zeer lage ranking en daardoor zak ik als een baksteen naar beneden.
3 gold medals halen heeft totaal geen effect. je zakt gewoon als een baksteen doordat er niet wordt gekeken naar je eigen skills, maar alleen maar naar win en lose.

Dus dat wordt waarschijnlijk weer quick play spelen tot seizoen 3 en hopelijk dat ze het dan wel voor elkaar krijgen.
1 voordeel, rank boeit me nu geen hol meer.
Het zegt echt totaal niks als je dit zo ziet. ik dacht dat ze het beter voor elkaar hadden.
Dit zei ik tijdens S01 al... Join the club. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:56:
[afbeelding]
Ik heb vandaag hetzelfde gister een mooie winstreak van 9 wins op rij neergezet en nu wordt ik vandaag opeens gematched met de grootste idioten die je maar voor mogelijk houdt in mijn team. Op 2800 rating en dan nog 5 dps, 1 tank/supp spelen en dan nog mij de schuld durven geven ook dat we verliezen omdat ik zogenaamd slecht Zarya speel...... of tegen 3 tanks met genji, tracer en junkrat spelen.

Sorry hoor maar niemand kan fatsoenlijk Zarya spelen op deze rating als jullie 5 dps heroes kiezen.

Ben er weer ff helemaal klaar mee, dit is echt niet normaal op 2800 rating hoe deze lui hier zijn gekomen klopt iig geen hol van.

Gelukkig maar 200 rating gezakt had erger verwacht eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:03:
[...]
Dit zei ik tijdens S01 al... Join the club. ;)
Ik moet vandaag toch 1 potje kunnen winnen. 6 verloren en 1 draw.
ik ga zo naar 2400 toe en dat is dus 400 punten verliezen op 1 avond

[ Voor 13% gewijzigd door Pykow op 12-09-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Zoals eerder gezegd, het is beter te stoppen nadat je 2 potjes verloren hebt, los van dat je jezelf gaat ergeren (en dus slechter spelen) tellen de potjes ook steeds zwaarder qua ranking. Het systeem denk namelijk na een x aantal losses dat je te hoog zit en om je sneller in een lagere ranking te krijgen (waar je "thuis"hoort) ga je meer ranking verliezen.

zelfde geld als je in een winstreak zit overigens maar dat maak dan niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Puc van S. schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:48:
Zoals eerder gezegd, het is beter te stoppen nadat je 2 potjes verloren hebt, los van dat je jezelf gaat ergeren (en dus slechter spelen) tellen de potjes ook steeds zwaarder qua ranking. Het systeem denk namelijk na een x aantal losses dat je te hoog zit en om je sneller in een lagere ranking te krijgen (waar je "thuis"hoort) ga je meer ranking verliezen.

zelfde geld als je in een winstreak zit overigens maar dat maak dan niet uit ;)
WOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEE
1 potje kunnen winnen omdat er spelers waren die hun mic gebruikte :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/thrykH6.png

als dit mijn placements matches waren geweest dan was ik nu bronze en was de game de prullebak in gegaan.
6 verloren 1 gelijk 1 gewonnen.

Jammer dat de game leuk is, maar dat er niet gekeken worden naar je eigen skills, maar gematch wordt met slechte spelers.

[ Voor 14% gewijzigd door Pykow op 12-09-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

BlackMage schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:01:
Ik krijg ook wel eens gezeur dat ik als healer niet mee ga om pockethealer te zijn voor een random flanker.

Kan er wel om lachen :P Vooral als ze dan in /m gaan lopen klagen bij het vijandige team :P
gisteren zo'n match meegemaakt. Ik speelde mei en was gewoon pure verveling voor hun mercy. Maar ze kreeg geen protectie van de rest. Iets van 14 keer gekilled, en ze heeft volgens mij één res gehad.

werdt de speler uit gemaakt voor garbage. Dan heb ik zo iets van ja, ik was haar de hele tijd aan het harrassen protect haar dan. Dan kan ze ook wat. Toen moest ik STFUppen
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:09:
[...]

WOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEE
1 potje kunnen winnen omdat er spelers waren die hun mic gebruikte :D
[afbeelding]

als dit mijn placements matches waren geweest dan was ik nu bronze en was de game de prullebak in gegaan.
6 verloren 1 gelijk 1 gewonnen.

Jammer dat de game leuk is, maar dat er niet gekeken worden naar je eigen skills, maar gematch wordt met slechte spelers.
Ach het is pas season 2 moet je eigenlijk nog niet te veel waarde aan hechten. Als overwatch over een anderhalf jaar nog leeft :+ dan zullen ze wel het e.e.a beter geregeld hebben.

Wat ik ook gemerkt heb is later op de avond spelen geeft meestal betere* spelers. Zo heb ik mijn placement matches gedaan in seizoen 1 en ben ik op 66 uitgekomen. Nu vooral overdag gespeeld en zit nu op 2 losses 2 draws en 1 win. Dus ik wacht nu gewoon tot het weekend en speel pas om 1 uur snachts. :P
*= met betere spelers bedoel ik spelers die ook de voicechat joinen en op advies doen switchen.

Net wat leuke potjes gehad als Mei. Ze is kei leuk om te spelen en met een beetje predicten kun je ook nog redelijk goed snipen. Plus zo'n beetje elke ult van de enemy d.va en mcree gestopt. Gewoon geweldig om te doen.

Maar buiten high mobility characters wat zijn een beetje de hardcounters van mei?

ik doe het meestal met mcree snipen totdat ze in haar cocoon gaat en dan flashbang+fan the hammer of widowmaker en dan gaan voor de headshot. maar die laatste is niet echt betrouwbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Splitinfinitive schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:27:
[...]

Maar buiten high mobility characters wat zijn een beetje de hardcounters van mei?

ik doe het meestal met mcree snipen totdat ze in haar cocoon gaat en dan flashbang+fan the hammer of widowmaker en dan gaan voor de headshot. maar die laatste is niet echt betrouwbaar :+
Mei, Roadhog, S:76 als je de afstand kan bewaren => neerschieten tot ze +- 1/3 is en dan een helix missile op haar bakkes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 gewonnen 6 verloren vanavond zwaar frustrerend als je een goede offense tijd neerzet op Volskaya (4 min over) en dan de defense round zie je Bastion en Junkrat picks zonder Reinhardt en weet je al dat het een kansloze faal is.

Nog 1 of 2 van zulke avonden en ik kan denk ik beter stoppen met Overwatch spelen, is beter voor mn zoutgehalte. Ik had echt gehoopt dat dit soort shit dus niet meer voor zou komen in hoog Platinum. Quick play staat me niet echt aan met de hero stacking dus wellicht beter om er dan maar geheel mee te stoppen en wat anders te gaan doen waar ik me minder aan stoor.

Vind het wel een hele toffe teamgame en 1 "mindere" speler in je team kom je af en toe nog wel mee weg maar bij 2 heb je al verloren voor de 1e ronde is begonnen.

Ik vind het best om 1-6 te gaan op een avond als de matches ook gewoon leuk en close zijn en beide teams er volop voor gaan maar alle 7 matches waren stomps en dan gaat de lol er wel heel snel vanaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 22:42
Vandaag potje met Hanzo gespeeld, mooie 5 kills achter elkaar gemaakt :D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:
Vandaag potje met Hanzo gespeeld, mooie 5 kills achter elkaar gemaakt :D:
[video]
dat was een hele mooie play idd

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik ben ook van ~2800 naar bijna 2500 gegaan, terug omhoog naar ~2800 en wèèr terug naar bijna 2500. Ging beide keren om een losing streak van 6. Toch hoor je dit nu veel meer dan in S1 en stiekem verlang ik terug naar dat systeem.

In S1 was het een heerlijk spel als je eenmaal de 60 doorbroken had. Alleen maar consistente games, ondanks dat de potentiele skill range op papier groter kon zijn. Heb daar hooguit eenmalig een losing streak van 4 gehad en uiteindelijk als 66 geinidigd.

Maar ach, ik maak me er nu minder druk om. Speel nu maar een uurtje max per dag, net genoeg voor twee of drie potjes. Je skill blijft op peil en je schudt losses makkelijker van je af. Denk niet dat ik het lang vol zou houden als ik nu nog avonden vul met het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Gisteren van 2635 naar 2649 gegaan door 3x te winnen 2x verliezen en 1x een draw. Het gaat niet heel hard omhoog, maar het gaat :P Ook 1 potje met 5 tegen 6 gewonnen.

Inmiddels ook rank #246 Zenyatta voor score/min op Xbox. Blijft een heerlijk character :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:52:
1 gewonnen 6 verloren vanavond zwaar frustrerend als je een goede offense tijd neerzet op Volskaya (4 min over) en dan de defense round zie je Bastion en Junkrat picks zonder Reinhardt en weet je al dat het een kansloze faal is.

Nog 1 of 2 van zulke avonden en ik kan denk ik beter stoppen met Overwatch spelen, is beter voor mn zoutgehalte. Ik had echt gehoopt dat dit soort shit dus niet meer voor zou komen in hoog Platinum. Quick play staat me niet echt aan met de hero stacking dus wellicht beter om er dan maar geheel mee te stoppen en wat anders te gaan doen waar ik me minder aan stoor.

Vind het wel een hele toffe teamgame en 1 "mindere" speler in je team kom je af en toe nog wel mee weg maar bij 2 heb je al verloren voor de 1e ronde is begonnen.

Ik vind het best om 1-6 te gaan op een avond als de matches ook gewoon leuk en close zijn en beide teams er volop voor gaan maar alle 7 matches waren stomps en dan gaat de lol er wel heel snel vanaf.
We kunnen de hand schudden ;)
de game is geweldig, maar wat ik eerder ook had aangegeven moet je met minimaal 5 goede spelers spelen. 2 noobs en je verliest gegarandeerd. Matchmaking is gewoon zeer slecht.
Ik heb regelmatig 2 gold players en 1 diomond speler in mijn team. Met 2 gold spelers weet je al hoe laat het is. Als je platinum bent, moet je alleen maar gematch worden met platinum spelers.
Hopelijk gaan ze het in seizoen 3 aanpassen.
Bronze,Silver en Gold kunnen gematch worden.
Platinum en Diamond
Master en grandmaster.

Je bent steeds in het nadeel als je meer gold spelers hebt, dan de tegenstander.
Hierdoor zak jij zelf ook als een baksteen naar beneden en is een 6 losestreak niets meer.
Ik ga het nog 1 avond aankijken en anders ga ik gewoon opzoek naar andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Pykow schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:32:
[...]

We kunnen de hand schudden ;)
de game is geweldig, maar wat ik eerder ook had aangegeven moet je met minimaal 5 goede spelers spelen. 2 noobs en je verliest gegarandeerd. Matchmaking is gewoon zeer slecht.
Ik heb regelmatig 2 gold players en 1 diomond speler in mijn team. Met 2 gold spelers weet je al hoe laat het is. Als je platinum bent, moet je alleen maar gematch worden met platinum spelers.
Hopelijk gaan ze het in seizoen 3 aanpassen.
Bronze,Silver en Gold kunnen gematch worden.
Platinum en Diamond
Master en grandmaster.

Je bent steeds in het nadeel als je meer gold spelers hebt, dan de tegenstander.
Hierdoor zak jij zelf ook als een baksteen naar beneden en is een 6 losestreak niets meer.
Ik ga het nog 1 avond aankijken en anders ga ik gewoon opzoek naar andere games.
Maar is het nu niet meer zo dan dat de gemiddelde rank tussen teams nog steeds hetzelfde is? Bij season 1 had je uiteraard dat je met een lvl 40 + 70 gematched kon worden als je zelf 55 was en dan was t weer prima. Zul je dan nu niet met een 2000 en 3500 gematched moeten kunnen worden? (Ik ben van mening dat je beter met 6 3000 kan zijn dan met 1 of 2 hele lage en 1 of 2 hele hoge, ik denk dat jij hetzelfde hebt?)

Blijft een lastig verhaal dat matchmaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:46:
[...]

Ik moet vandaag toch 1 potje kunnen winnen. 6 verloren en 1 draw.
ik ga zo naar 2400 toe en dat is dus 400 punten verliezen op 1 avond
Het lijkt er steeds meer op dat ik niet met jou gematched wil worden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:41:
Zul je dan nu niet met een 2000 en 3500 gematched moeten kunnen worden? (Ik ben van mening dat je beter met 6 3000 kan zijn dan met 1 of 2 hele lage en 1 of 2 hele hoge, ik denk dat jij hetzelfde hebt?)
Het is zelfs zo, dat je niet meer met zoveel ranking verschil in een competitive party kan zitten, gewoon omdat de een dan een te hoge ranking heeft tov de ander.
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:52:
Tja, wat weerhoudt jou er dan van om Reinhardt te kiezen? Als je weet dat je het niet gaat winnen met een dergelijk team, zonder een Reinhardt, waarom pak je die class dan zelf niet? :? Bedoel, ik lees vaker een boel geklaag dat doordat teamleden X en Y kiezen, waardoor je zonder Z niet meer kan winnen, waarom kies je dan niet zelf voor class Z dan? :?
Waarom ligt het altijd aan de medespelers? Nogmaals, als je ziet dat een bepaalde class mist, wat weerhoudt jou er dan van om die class te gaan spelen? Ik speel altijd wat het team nodig heeft in competitive, al ben ik er eigenlijk niet zo heel goed mee, meestal kom je er dan nog altijd wel aardig mee weg, zo heb ik gisteren gemerkt, al verloor ik 2 van de 3 potjes (een derde was een winst), dus op zich kun je dan dus ook best jezelf afvragen waarom je dan niet switched naar een class die het team het hardste nodig heeft. Zo was er gisteren iemand in de party, die ook van class switchte, waardoor wij opeens veel beter speelden en uiteindelijk zelfs wonnen!
Dat vind iedereen natuurlijk, maar de mentaliteit bij veel spelers (en dus niet alleen bij jou) zal moeten veranderen, wil je goed kunnen spelen met en tegen elkaar en dat begint al bij het willen verwisselen van class, ipv te whinen dat een ander een bepaalde class niet speelt, terwijl je ook zelf naar de class kan switchen ipv vol te houden bij de eigen class en de sfeer binnen het team in 1 klap om zeep te helpen. Dat werkt namelijk eerder averechts. Er was ook een filmpje over van Force Gaming die dat allemaal haarfijn uitlegde, maar kan hem momenteel niet vinden.

YouTube: Force Gaming is het kanaal in kwestie iig.

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
[b]CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:51:

Tja, wat weerhoudt jou er dan van om Reinhardt te kiezen? Als je weet dat je het niet gaat winnen met een dergelijk team, zonder een Reinhardt, waarom pak je die class dan zelf niet? :? Bedoel, ik lees vaker een boel geklaag dat doordat teamleden X en Y kiezen, waardoor je zonder Z niet meer kan winnen, waarom kies je dan niet zelf voor class Z dan? :?
Ben het deels met je eens. Ik merk ook dat als ik lang wacht met kiezen en dan de benodigde champs kies die nog ontbreken het meestal een stuk betere potjes zijn. Sommige mensen kunnen gewoon maar met 2-3 champs heel goed spelen en locked die dan meteen. Prima, ik zal niet zeggen dat ik keihard own met alles en iedereen, maar kan prima uit de voeten met 2 a 3 van elke class, dus dat is dan geen probleem.

Echter, wat ook te vaak gebeurt is dat je met 5 mensen een keuze hebt gemaakt die samen een perfect team vormen voor een map en dat er dan bv. nog een soldier of McCree gewenst is voor de perfecte setup en dat er dan opeens een random bastion o.i.d. gepicked wordt. Simpelweg switchen naar een Reinhardt is dan niet afdoende, in feite moet het hele team wellicht repicken enkel omdat 1 persoon per se die Bastion kiest. Zo werkt het natuurlijk ook niet, ook die persoon moet zich aanpassen aan t team.

Gelukkig heb ik gemerkt dat als je t normaal overlegd met voice chat er vaak wel geluisterd wordt en de bastion een repick doet. Soms zit je echter gewoon met koppige mensen in een team die in feite solo spelen. Daar valt weinig aan te veranderen, maar leidt bij velen (ook mij) wel eens tot frustratie. Kun je nog zo goed zelf class Z picken, soms schiet je daar ook niks mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:15:
Gelukkig heb ik gemerkt dat als je t normaal overlegd met voice chat er vaak wel geluisterd wordt en de bastion een repick doet. Soms zit je echter gewoon met koppige mensen in een team die in feite solo spelen. Daar valt weinig aan te veranderen, maar leidt bij velen (ook mij) wel eens tot frustratie. Kun je nog zo goed zelf class Z picken, soms schiet je daar ook niks mee op...
Gelukkig is er een functie om spelers te blocken in-game. Of werkt dat alleen voor de chat functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:18:
[...]
Gelukkig is er een functie om spelers te blocken in-game. Of werkt dat alleen voor de chat functionaliteit?
Helaas enkel voor chat. Dat werkte eerst wel, maar werd misbruikt. Mensen gingen spelers waar ze keihard van verloren blocken zodat ze makkelijkere tegenstanders kregen (zover ik het begrepen heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yvanandel
Gister nog een paar potjes gespeeld en uiteindelijk op 2940 gekomen.
Werkt heerlijk met d.va om op verschillende maps het eerste punt te pakken als je aanvallend speelt. Gewoon langs heel het team flanken en op het punt gaan staan, dan komen er vaak wel 2 a 3 spelers van het andere team richting het punt en kan de rest van je team zo door pushen.. Vanavond maar eens proberen die 3000 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Omdat ik al Zarya geselecteerd had en 3 van mijn teamgenoten tot de laatste 15 seconden wachten voor de match begon voordat ze hun picks gedaan hadden, dus toen stond ik al bij de choke :(

Ik swap zelf vrij veel als het nodig is, vijand speelt met 3 tanks? Dan ga ik Reaper, Tracer en Genji worden niet gecountered swap ik naar Winston, is er geen 2e support dan ga ik Zenyatta. Probleem is ik kan niet 2 tanks en een support tegelijk spelen en soms heb je meer dan een 1 persoon swap nodig.
CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:18:
[...]
Dan zie je alleen hun chat niet en hoor je hun voice chat niet meer, het weerhoudt ze er iig niet van om opnieuw in jouw team terecht te komen door het matchmaking systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:51:

Dit.
Soms moet je gewoon een opoffering doen voor het team en een karakter kiezen die wellicht wat minder leuk is. Ik ben zelf slecht in healen en vind het ook minder leuk, maar als ik zie dat het helemaal mis gaat, kies ik toch maar Mercy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 21:38

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben nu met Overwatch level 57 en heb 58HRS gespeeld. Ik heb aan het begin heel veel disconnects gehad waardoor ik veel penalty's heb gekregen :(

Ik vraag me af: Ik heb gemiddeld 2000-3000 punten per potje (regelmatig ook wel meer), met meestal wel 2 of meer gold/silver/bronze medals ect, maar ik loop totaal niet in op mijn level/tijd wat ik speel. Terwijl ik veel mensen zie die bij 58hrs al level 76 zijn... Ik speel alleen maar Quick Play, en altijd alleen omdat ik niet iemand heb om samen mee te gamen, kan dit een reden zijn dat ik niet inloop op level/tijd verhouding? Of ben ik gewoon te noob voor woorden? Mijn Overwatch (slechte?) stats.....

Edit: probeer het ook gewoon te zien: lekker gamen, en aan het team aanpassen om te winnen :D

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 13-09-2016 12:57 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Mother_Goozz schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:55:
Ik ben nu met Overwatch level 57 en heb 58HRS gespeeld. Ik heb aan het begin heel veel disconnects gehad waardoor ik veel penalty's heb gekregen :(

Ik vraag me af: Ik heb gemiddeld 2000-3000 punten per potje (regelmatig ook wel meer), met meestal wel 2 of meer gold/silver/bronze medals ect, maar ik loop totaal niet in op mijn level/tijd wat ik speel. Terwijl ik veel mensen zie die bij 58hrs al level 76 zijn... Ik speel alleen maar Quick Play, en altijd alleen omdat ik niet iemand heb om samen mee te gamen, kan dit een reden zijn dat ik niet inloop op level/tijd verhouding? Of ben ik gewoon te noob voor woorden? Mijn Overwatch (slechte?) stats.....
In een groep krijg je altijd +20% XP. Voor een goede match (met groep dus) haal ik wel 4500xp binnen. Ik denk dat ik zo'n 120uur gespeeld heb - en ben nu lvl 150. Aantal medals heeft ook maar een beperkte invloed hoor.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod

Edit: probeer het ook gewoon te zien: lekker gamen, en aan het team aanpassen om te winnen :D
Als je met iemand/meedere personen een groep vormt, krijg je 20% experience bonus voor elke game die je (in een groep) speelt. Scheelt dus (ongeveer) 20 levels per 100 levels.
Die penalties moet je ook proberen te voorkomen, want dan krijg je -75% experience, dus dan gaat het uiteraard erg traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik speel alleen maar Quick Play, en altijd alleen omdat ik niet iemand heb om samen mee te gamen, kan dit een reden zijn dat ik niet inloop op level/tijd verhouding? Of ben ik gewoon te noob voor woorden?
In de topic start worden meerdere TeamSpeak servers vemeldt, daar zijn vast wel spelers op te vinden die het vast geen probleem vinden als je meedoet. Bij de BuG-server wordt vooral 's avonds gespeeld, kan ik uit ervaring zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
ChojinZ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:46:
[...]

Het lijkt er steeds meer op dat ik niet met jou gematched wil worden... :+
Haha dat begrijp ik volkomen.
Ik ben nu gezakt naar de noobies door blizzard matchmaking systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Pykow schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:33:
[...]

Haha dat begrijp ik volkomen.
Ik ben nu gezakt naar de noobies door blizzard matchmaking systeem.
We zakken allemaal door matchmaking systemen en stijgen door skills of niet? ;) :+ (don't get me wrong, kan de frustratie begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01

dawofl

?

Sjoerdje131 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:37:
[...]
We zakken allemaal door matchmaking systemen en stijgen door skills of niet? ;) :+ (don't get me wrong, kan de frustratie begrijpen)
is wel grappig wat je zegt want ik had gisteren een game waarbij we volledig solo'Q tegen 2x3 premade stonden. Ons hele team op de voice-chat al beetje lollig doen over de super matchmaking van blizzard :) we besloten echter ook als stelletje solo'q'ers die pre-made het flink lastig te maken.

We wonnen met grote overmacht en concludeerden dat we als solo'q'ers gewend waren aan het trekken van matches en daarom zoveel beter waren samen 8) hadden we verloren dan was het waarschijnlijk wel de brakke matchmaking van blizzard geweest :*)

Was wel uniek trouwens 6 mensen op voip met super sfeertje :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Sjoerdje131 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:37:
[...]

Je zakt en stijgt door het matchmaking systeem.
Het is vaak dat je hard wint of hard verliest.
nog nooit een spannende pot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Pykow schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:16:
Je zakt en stijgt door het matchmaking systeem.
Het is vaak dat je hard wint of hard verliest.
nog nooit een spannende pot gehad.
Dan heb je denk ik gewoon pech. Gisteren zat ik in een team waarmee we een heel spannend potje hadden en die wij uiteindelijk wisten te winnen. Wij duwden de payload in overtime naar het einddoel, waardoor wij 5 punten hadden gescoord op Route 66, terwijl het tegenteam niet verder kwam dan 3 of 4 punten, weet niet meer precies. Maar spannend was het zeker, kan ik je zeggen, zowel bij de normale ronden en de overtime daarvan, als de overtime gedurende de twee rondes daarna. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:24:
[...]
Dan heb je denk ik gewoon pech. Gisteren zat ik in een team waarmee we een heel spannend potje hadden en die wij uiteindelijk wisten te winnen. Wij duwden de payload in overtime naar het einddoel, waardoor wij 5 punten hadden gescoord op Route 66, terwijl het tegenteam niet verder kwam dan 3 of 4 punten, weet niet meer precies. Maar spannend was het zeker, kan ik je zeggen, zowel bij de normale ronden en de overtime daarvan, als de overtime gedurende de twee rondes daarna. ;)
ja zo'n potje had ik laatst ook. in overtime net een punt extra veroverd dan de enemies. terwijl wij best lang zaten in overtime zeker 1 minuut plus. wat ik meestal doe als enemies in overtime op payload zitten, probeer ze eraf te blazen met pharah of een lucio. als je ze net buiten die overtime radius kan krijgen en al lang in overtime zit dan is overtime meestal binnen ,5 seconde klaar of nog sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik heb mij ook toegevoegd aan de spelerslijst die genoemd word in de topicstart. Maar word er ook actief met elkaar gespeeld? En kan ik zomaar iemand uit de lijst toevoegen?

Het lijkt mij namelijk wel leuk om een keer met een groep Tweakers te spelen. Iemand interesse? Ik ben vanavond vanaf 21:00 online en vind het geen probleem om wat hosten.

Mocht je zin hebben, voeg me dan toe: PPSJD#2733. Iedereen is uiteraard welkom (ook Pykow :> ) en wellicht kunnen we dan vanavond een potje met zijn alle spelen.

Handig om te weten: Zit nu zelf rond de 1900 punten maar ben wel stijgende. Ben zeker geen pro maar wel iemand die altijd voor het objective gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik weet gewoon niet wat ik moet doen man. ik kan gewoon niet klimmen.. als ik er 1 win verlies ik er 2 terwijl ik zelf zooo vaak gewoon on fire ben enzo.. maar het lukt me echt noooit om te spelen wat k zelf wil. ik ben bijna altijd wel an het switchen naar tank of healer. ik denk dat ik nu maar gewoon schijt moet hebben en maar gewoon moet spelen wat ik zelf wil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:12:
Ik heb mij ook toegevoegd aan de spelerslijst die genoemd word in de topicstart. Maar word er ook actief met elkaar gespeeld? En kan ik zomaar iemand uit de lijst toevoegen?
Er wordt in combinatie met de teamspeak servers uit de TS veel samen gespeeld. Zowel Quickplay als Competitive play wordt gedaan. In elk geval op de BuG Teamspeak, waar iedereen die wil welkom is, uiteraard, maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere Teamspeak servers uit de topic start. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb het gevoel dat me account cursed is man XD zat net ff serieus te denken een 2e account aan te maken en die alleen voor solo ranked te gebruiken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ik heb mn placements afgerond met 2511 als eindresultaat maar durf echt die solo que niet meer in :D

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CH40S schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:56:
[...]
Er wordt in combinatie met de teamspeak servers uit de TS veel samen gespeeld. Zowel Quickplay als Competitive play wordt gedaan. In elk geval op de BuG Teamspeak, waar iedereen die wil welkom is, uiteraard, maar dat geldt natuurlijk ook voor de andere Teamspeak servers uit de topic start. ;)
Tx! Ga ik daar ook is kijken. Uiteraard blijft mijn oorspronkelijke voorstel wel van kracht. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
looyenss schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:39:
Ik heb mn placements afgerond met 2511 als eindresultaat maar durf echt die solo que niet meer in :D
Gewoon doen. In de volgende seizoenen ziet men alleen je hoogste rank. Die 2511 neemt niemand je meer af als season high. Ook qua rewards aan het einde van S2 kan je niks meer verknallen omdat je gewoon altijd een Platinum speler zal blijven, ook al verlies je alles.

Je hebt gewoon niets te verliezen. Now get in there and enjoy d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
yinx84 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:26:
[...]

Gewoon doen. In de volgende seizoenen ziet men alleen je hoogste rank. Die 2511 neemt niemand je meer af als season high. Ook qua rewards aan het einde van S2 kan je niks meer verknallen omdat je gewoon altijd een Platinum speler zal blijven, ook al verlies je alles.

Je hebt gewoon niets te verliezen. Now get in there and enjoy d:)b
oh, serieus? ON IT!

Vooralsnog ga ik gelukkig omhoog :D

[ Voor 3% gewijzigd door looyenss op 13-09-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
New Patch Notes arrived.

nog steeds geen team chat als default :'( verwacht niet dat dat ooit nog komt. lekker doorgaan spelen zonder te communiceren :)

• CH4OS
  • Niet online

Kop. Spijker.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Eh, wat? Mercy PotG was compleet broken deze patch. De 2-3 man Mercy res PotG's vlogen me om de oren. Totaal niet boeiend.

De redenatie "healen is ondankbaar dus we verdienen PotG" slaat ook nergens op. PotG zou gewoon de beste play van de game moeten zijn, dat heeft niks met je rol te maken.

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
Ik ben altijd benieuwd waar het aan ligt dat iemand zo vaak achter elkaar verliest. Zelf kijk ik veel naar sites als Overbuff.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de stats die Pykow op de vorige pagina geplaatst heeft (als ik zo vrij mag zijn https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2F59KTucs.png) dan valt mij bijvoorbeeld op dat hij in 5 ronden gemiddeld 43 seconden objective time heeft. Dat heb ik gemiddeld enkel lager met snipers en builders.
Is het bijvoorbeeld niet zo dat je te ver verwijderd van je team bent? Points cappen en healers killen is bijvoorbeeld het belangrijkste wat een flanker moet doen . De verdediging barst meestal uit elkaar. Points verdedigen doen de alle andere heroes dan juist weer. Bij KotH hoor je het grootste gedeelte van de match in de buurt van je team te zijn.

Ander voorbeeld is iemand een goede kd heeft. maar is niet jouw healer vaak dood gegaan doordat die geen support krijgt?

Mijn tip is: analyseer je eigen stats, en met name waar je slechter in scoort. Heb je slechtere stats komt dat omdat je te vaak dood gaat, of juist niet en dat je eigenlijk te afwachtend bent (passende bij de hero natuurlijk).
Kijk niet teveel naar nutteloze stats zoals accuracy of solo kills.

Ik lees heel veel haat over slechte teammates en samenstellingen. Ik heb er natuurlijk ook wel eens last van maar vind het verre van frustrerend.

[ Voor 4% gewijzigd door VySio op 14-09-2016 05:52 ]

• Sjoerdje131
Ricmaniac schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:10:
New Patch Notes arrived.

nog steeds geen team chat als default :'( verwacht niet dat dat ooit nog komt. lekker doorgaan spelen zonder te communiceren :)
Je bedoelt wanneer je als premade party een ranked match joined, dat je dan als team automatisch ook in de team chat moet zitten? Want dat mis ik inderdaad ook wel. We switchen zelf altijd naar de team chat, zeggen even wat, maar meestal komt een ander premade team niet naar de team chat toe... :(

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Sjoerdje131 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:41:
[...]

Je bedoelt wanneer je als premade party een ranked match joined, dat je dan als team automatisch ook in de team chat moet zitten? Want dat mis ik inderdaad ook wel. We switchen zelf altijd naar de team chat, zeggen even wat, maar meestal komt een ander premade team niet naar de team chat toe... :(
Gewoon vragen de meeste joinen geef wel aan dat ze niet perse hoeven te praten of een micro nodig hebben anders zijn er soms bij die niet willen omdat ze in TS/discord/Skype zitten

Join teamchat and save a healers life :p
VySio schreef op woensdag 14 september 2016 @ 05:44:
Ik ben altijd benieuwd waar het aan ligt dat iemand zo vaak achter elkaar verliest. Zelf kijk ik veel naar sites als Overbuff.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de stats die Pykow op de vorige pagina geplaatst heeft (als ik zo vrij mag zijn https://tweakimg.net/g/fo...i.imgur.com%2F59KTucs.png) dan valt mij bijvoorbeeld op dat hij in 5 ronden gemiddeld 43 seconden objective time heeft. Dat heb ik gemiddeld enkel lager met snipers en builders.
Is het bijvoorbeeld niet zo dat je te ver verwijderd van je team bent? Points cappen en healers killen is bijvoorbeeld het belangrijkste wat een flanker moet doen . De verdediging barst meestal uit elkaar. Points verdedigen doen de alle andere heroes dan juist weer. Bij KotH hoor je het grootste gedeelte van de match in de buurt van je team te zijn.

Ander voorbeeld is iemand een goede kd heeft. maar is niet jouw healer vaak dood gegaan doordat die geen support krijgt?

Mijn tip is: analyseer je eigen stats, en met name waar je slechter in scoort. Heb je slechtere stats komt dat omdat je te vaak dood gaat, of juist niet en dat je eigenlijk te afwachtend bent (passende bij de hero natuurlijk).

Ik lees heel veel haat over slechte teammates en samenstellingen. Ik heb er natuurlijk ook wel eens last van maar vind het verre van frustrerend.
Objective time is soms wel echt afhankelijk van het character en map. In sommige maps speel ik tracer dan zul je mij denk ik in totaal iets van 2 seconden op de objective zien.

De rest is gewoon pure chaos veroorzaken in de verdediging. Die Mercy vervloekt mij

Genji, al speel ik die niet zoveel, precies het zelfde.

Als reinhardt moet je gewoon Siamese tweeling zijn met de Objective. En als je niet op zijn minst een silver medal hebt (lucio kan er ook wat van) dan speel liever een flanker/dpser.

Voor een widowmaker/hanzo is het niet perse nodig op een point te staan tenzij de tegenstander zijn aan het cappen. Dat zie vaak genoeg niet gebeuren terwijl een widowmaker close range ook best goede damage kan doen

[ Voor 64% gewijzigd door Splitinfinitive op 14-09-2016 08:29 ]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 22:42
*zucht*
[rant]
speelde gisteravond een paar potjes ranked, eerste match hebben we op het tweede deel opeens een leaver in ons team. Potje verloren, Potje erna winnen we netaan. Daarna potje verloren omdat we een premade 2 hadden in ons team waarvan de Genji weigerde te switchen van hero. Hij werd keihard gecounterd, heeft de hele game niets bijgedragen heeft met zijn ulti 1 kill weten te maken in totaal en was alleen maar met solo-play bezig -_-. Waarom kunnen die mensen niet gewoon quick play games spelen als ze niet in teamverband willen samenwerken? Dus ben nu +/- 10 punten lager uitgekomen dan voordat ik begon met ranked gisteren. Vanavond opnieuw een kans wagen en dan maar duimen dat ik een team krijg met spelers die wel snappen wat in teamverband spelen / heroes switchen betekend.
[/rant]

Zo, dat is er ook weer uit. Verder ben ik laatste dagen begonnen met het oefenen van zenyatta. Erg leuke hero die achterlijk veel healing en damage eruit kan persen zolang de tank je goed beschermt! Heb meerdere super leuke potjes met hem gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Elysi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 01:47:
Eh, wat? Mercy PotG was compleet broken deze patch. De 2-3 man Mercy res PotG's vlogen me om de oren. Totaal niet boeiend.

De redenatie "healen is ondankbaar dus we verdienen PotG" slaat ook nergens op. PotG zou gewoon de beste play van de game moeten zijn, dat heeft niks met je rol te maken.
De Beste Play wordt vaak verward met de meeste kills binnen een bepaalde periode.
Ik zie liever de POTG gewaardeerd worden naar de actie die op dat moment het omslagpunt / of beslissende move was in de game, en ja daar hoort ook een res bij van Mercy. Vreemd genoeg kwalificeert de Ult van Lucio of Zenyetta daar dan weer niet voor. Eigenlijk hetzelfde als de Ult van Mei en Zarya die puur support/ontregelend zijn.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Dat had ik gister, ik gooide Mei haar Blizzard op en Zarya pompte haar Ult daar in het midden. Vervolgens kwam een bastion die net was dood gegaan het hoekje om. Ging in zijn turret modus en maaide alles neer. Ja hallo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Elysi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 01:47:
Hoe is een Genji of Hanzo die 2-3 enemies killed met zijn ult wel boeiend? Of welke andere class die (al dan niet met ultimate skill) 2-3 kills maakt? :? Wie weet doen ze dan net 2-3 HP damage... ;)

Ik snap je punt, maar zo kun je dat dus ook zien voor de kills, die net zo goed PotG / PotM kunnen worden maar ook totaal niet boeiend zijn.

Ik vind een 2-3 revive en vervolgens de ronde / match winnen anders veel indrukwekkender dan diezelfde hoeveelheid aan kills, wetende dat ze met een aantal seconden toch weer terug zijn, waar dat bij een resurrect niet per se zo hoef te zijn. ;)
Dat zegt hij dan ook niet. Misschien moet je eens als support gaan spelen om te zien wat hij precies bedoeld. ;) De healer wordt vaak "verantwoordelijk" gehouden voor het falen van de ander (juist degenen die altijd heal requests spammen en niet meelopen met het team), gun ze dan op zijn minst een PotG / PotM om toch nog enigszins voldoening te halen uit de klasse, want in-game merk je het verder nooit en krijg je alleen gezeur (behalve als je in een party zit, dan merk je de waardering tenminste wel). Dat is wat Force Gaming zegt.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2016 08:46 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Joarie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:27:
[...]

De Beste Play wordt vaak verward met de meeste kills binnen een bepaalde periode.
Ik zie liever de POTG gewaardeerd worden naar de actie die op dat moment het omslagpunt / of beslissende move was in de game, en ja daar hoort ook een res bij van Mercy. Vreemd genoeg kwalificeert de Ult van Lucio of Zenyetta daar dan weer niet voor. Eigenlijk hetzelfde als de Ult van Mei en Zarya die puur support/ontregelend zijn.
Ik denk dat een algoritme dat gewoon niet kan bepalen. Ik denk nu dat het vooral x aantal punten binnen x tijd is en als niemand er over heen gaat is dat potg en volgens mij geeft een ressurect iets van 100 fire als je dan een mercy hebt die 3 man revived zit je op minimaal 300 punten plus wat ze daaromheen nog aan punten heeft gehaald. Dan moet je dus al qua punten minimaal 3 man 100% damage doen en dan nog het aantal punten wat er rondpompen zijn gehaald. En volgens mij geeft elke 5hp healen 1 fire. Met 75 hps kan dat vlot oplopen voor een Mercy

Miscgien dat ze bepaalde dingen zwaarder kunnen laten wegen maar hoe? Ik ben geen wiskundige :+

• VySio
Splitinfinitive schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:47:

Objective time is soms wel echt afhankelijk van het character en map. In sommige maps speel ik tracer dan zul je mij denk ik in totaal iets van 2 seconden op de objective zien.

De rest is gewoon pure chaos veroorzaken in de verdediging. Die Mercy vervloekt mij

Genji, al speel ik die niet zoveel, precies het zelfde.

Als reinhardt moet je gewoon Siamese tweeling zijn met de Objective. En als je niet op zijn minst een silver medal hebt (lucio kan er ook wat van) dan speel liever een flanker/dpser.
Iedere attacker (op farah na) moet toch redelijk wat objective time hebben. Ze hoeven er misschien geen medialle voor te hebben maar mij valt heel erg op dat veel flankers totaal niet met het doel van het spel bezig zijn namelijk objective.

Payload defense: alleen objectivetime als je de payload terug probeert te pakken
Payload offense weinig objective time

KotH: alle dpsers moeten de point pakken. Een rondzwervende speler heb je dan helemaal niets aan. tenzij die met heel veel geluk een lonely healer tegenkomt.

Capture maps offense: flankers zouden hier veruit de meeste objective time moeten hebben. Flankers zorgen ervoor dat de enemy terug naar de point moet.
Capture defense mag een flanker weg zijn, maar moet snel terug kunnen komen om de verdediging te helpen bij een aanval.

Dit geldt voornamelijk voor flankers, Voor normale assaults geldt dat ze altijd in de buurt van het team staan. Reihardt kan mercy/anna/lucio niet alleen beschermen

Dit is het probleem van de supports, ze krijgen geen backup van damagedealers die altijd weg zijn. Teams waartegen ik het altijd moeilijk heb staan in de buurt van elkaar.

Dit wil niet zeggen dat alles zo zwart wit is natuurlijk. En ik ben helemaal niet antiflank/dps. Maar veel spelen niet goed hun rol en zijn alleen maar op zoek naar zoveel mogelijk kills en vergeten de objective daarbij.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

VySio schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:31:
[...]

Iedere attacker (op farah na) moet toch redelijk wat objective time hebben. Ze hoeven er misschien geen medialle voor te hebben maar mij valt heel erg op dat veel flankers totaal niet met het doel van het spel bezig zijn namelijk objective.

Payload defense: alleen objectivetime als je de payload terug probeert te pakken
Payload offense weinig objective time

KotH: alle dpsers moeten de point pakken. Een rondzwervende speler heb je dan helemaal niets aan. tenzij die met heel veel geluk een lonely healer tegenkomt.

Capture maps offense: flankers zouden hier veruit de meeste objective time moeten hebben. Flankers zorgen ervoor dat de enemy terug naar de point moet.
Capture defense mag een flanker weg zijn, maar moet snel terug kunnen komen om de verdediging te helpen bij een aanval.

Dit geldt voornamelijk voor flankers, Voor normale assaults geldt dat ze altijd in de buurt van het team staan. Reihardt kan mercy/anna/lucio niet alleen beschermen

Dit is het probleem van de supports, ze krijgen geen backup van damagedealers die altijd weg zijn. Teams waartegen ik het altijd moeilijk heb staan in de buurt van elkaar.

Dit wil niet zeggen dat alles zo zwart wit is natuurlijk. En ik ben helemaal niet antiflank/dps. Maar veel spelen niet goed hun rol en zijn alleen maar op zoek naar zoveel mogelijk kills en vergeten de objective daarbij.
Tuurlijk als ik als een flanker mijn werk niet kan doen ben ik vlot genoeg geswitched. Maar soms kun je als flanker een half team bezig houden. Ik verveel meestal de healer en tank. Hierdoor missen ze vaak goede support.

Maar als de healer goed beschermt wordt dan switch ik naar bijvoorbeeld soldier. Dan is mijn objective time weer hoger en probeer ik van een afstand de healer het leven zuur te maken.

Als we een widowmaker hebben ga ik niet eens flankers omdat dat meestal geen zin heeft als die maar gefocust is op healers.

Maar veel is zoals je zegt niet zo zwart wit en situatie afhankelijk.

Ik probeer meestal bij de reinhardt in de buurt te blijven als anti flank. Maar soms is ineens die reinhardt pleiten en dan sta ik (soms met healer) alleen op de payload. En als er dan 3 man op ons gefocussed zijn kan ik vrij weinig. Ik kan zelf niet 3 man alleen aan daar ben ik te scrub voor.

Het LoS voor Mercy moet ik wel nog goed aan werken want daar maak ik mij zeer schuldig aan.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
CH40S schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:38:
[...]
Hoe is een Genji of Hanzo die 2-3 enemies killed met zijn ult wel boeiend? Of welke andere class die (al dan niet met ultimate skill) 2-3 kills maakt? :? Wie weet doen ze dan net 2-3 HP damage... ;)
Waar zeg ik dit allemaal dan? Volgens mij was ik vrij helder, Mercy PotG is broken deze patch.
Ik snap je punt, maar zo kun je dat dus ook zien voor de kills, die net zo goed PotG / PotM kunnen worden maar ook totaal niet boeiend zijn.
Zo zie ik het ook voor kills.
Ik vind een 2-3 revive en vervolgens de ronde / match winnen anders veel indrukwekkender dan diezelfde hoeveelheid aan kills, wetende dat ze met een aantal seconden toch weer terug zijn, waar dat bij een resurrect niet per se zo hoef te zijn. ;)
Een 3+ res kan de gameswinger zijn en verdient PotG. Nu is elke random Mercy res al goed voor PotG. Dat is het probleem.
Dat zegt hij dan ook niet. Misschien moet je eens als support gaan spelen om te zien wat hij precies bedoeld. ;) De healer wordt vaak "verantwoordelijk" gehouden voor het falen van de ander (juist degenen die altijd heal requests spammen en niet meelopen met het team), gun ze dan op zijn minst een PotG / PotM om toch nog enigszins voldoening te halen uit de klasse, want in-game merk je het verder nooit en krijg je alleen gezeur (behalve als je in een party zit, dan merk je de waardering tenminste wel). Dat is wat Force Gaming zegt.
Nogmaals, PotG heeft met niks anders te maken dan met de play zelf. Iemand PotG "gunnen" slaat echt nergens op. Overigens is mijn meest gespeelde rol in S2 in support (en 2e tank), omdat ik vooral speel wat mijn team nodig heeft.

• Pykow
VySio schreef op woensdag 14 september 2016 @ 05:44:

Natuurlijk is mijn objective time maar 43 seconde.
Vergeet niet dat er alleen geteld wordt, wanneer je op het punt staat en laat daar juist het probleem zitten.
Een team die niet mee werkt en dus solo steeds ingaat (heb meerdere malen gewoon in de spawn gewacht om met 3 man te pushen, want solo heeft gewoon geen nut), maakt het heel lastig om een hoge objective time te halen.
Daarnaast is het slecht als je als Pharah op de payload staat of zelfs als een soldier.

Je kan alleen maar van je fouten leren, door naar je eigen gameplay footage te kijken en dat heb ik ook gedaan. ik zag 2 problemen.
1. wanneer ik een killstreak van 3 a 4 maakte en vervolgens zelf toch nog ongelukkig dood ging, zag ik opeens dat iedereen op hetzelfde moment dood was gegaan.
2. Heel veel situaties waarbij ik als een gek de aanval in ga (omdat er 3 man op je objective staan)
en zodra ik op de objective stond was iedereen weer dood.

Ik weet nog niet hoe ik punt 2 moet aanpakken.
Moet ik ze gewoon niet helpen en wachten op andere spelers uit spawn of toch mijn best doen om ze te supporten om het punt te behouden ?

Grootste fout die ik heb gemaakt, is het doorspelen van Overwatch op dat moment.
ik was na 2 potjes al zo getriggerd/salty dat ik voor het eerst de neiging had om mijn muis tegen de muur kapot te smijten. maar ik bleef toch maar doorspelen om een win te krijgen.

Sjoerdje131 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:41:
[...]

ja dat ja, Maar dan vooral als andere mensen in een premade zitten. Ik en me vrienden switchen elke game en vragen aan de andere of ze willen switchen zodat we kunnen communiceren maar de meeste doen het gewoon niet.

• VySio
Pykow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:57:
[...]

Natuurlijk is mijn objective time maar 43 seconde.
Vergeet niet dat er alleen geteld wordt, wanneer je op het punt staat en laat daar juist het probleem zitten.
Een team die niet mee werkt en dus solo steeds ingaat (heb meerdere malen gewoon in de spawn gewacht om met 3 man te pushen, want solo heeft gewoon geen nut), maakt het heel lastig om een hoge objective time te halen.
Daarnaast is het slecht als je als Pharah op de payload staat of zelfs als een soldier.

Je kan alleen maar van je fouten leren, door naar je eigen gameplay footage te kijken en dat heb ik ook gedaan. ik zag 2 problemen.
1. wanneer ik een killstreak van 3 a 4 maakte en vervolgens zelf toch nog ongelukkig dood ging, zag ik opeens dat iedereen op hetzelfde moment dood was gegaan.
2. Heel veel situaties waarbij ik als een gek de aanval in ga (omdat er 3 man op je objective staan)
en zodra ik op de objective stond was iedereen weer dood.

Ik weet nog niet hoe ik punt 2 moet aanpakken.
Moet ik ze gewoon niet helpen en wachten op andere spelers uit spawn of toch mijn best doen om ze te supporten om het punt te behouden ?

Grootste fout die ik heb gemaakt, is het doorspelen van Overwatch op dat moment.
ik was na 2 potjes al zo getriggerd/salty dat ik voor het eerst de neiging had om mijn muis tegen de muur kapot te smijten. maar ik bleef toch maar doorspelen om een win te krijgen.
Punt 2 is een lastige. Want het is niet altijd wanneer er 3 teammates zijn dat je moet helpen, maar vaak ook weer wel. Ik maak mij hier zelf ook schuldig aan. Je moet kijken naar het oberwicht van de tegenstander. Als het inmiddels 1v1 is dan help je (duh) maar 5 vs 3 en ze zijn al even bezig dan mag je ervan uitgaan dat die battle verloren wordt.

Als Lucio heb ik op het begin vaak de fout gemaakt om mensen die nog in hun eentje waren proberen te redden en a la tracer/genji mijn movement gebruiken. 9/10x gingen we beide dood. En nog betrap ik mijzelf wel eens dat ik mensen te graag wil helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Ricmaniac schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:10:
[...]

ja dat ja, Maar dan vooral als andere mensen in een premade zitten. Ik en me vrienden switchen elke game en vragen aan de andere of ze willen switchen zodat we kunnen communiceren maar de meeste doen het gewoon niet.
Er is al een mogelijkheid om in je social(?) options aan te zetten dat je automatisch teamchat joined ipv groupchat. Alleen default staat het andersom..

• Ereaser
CH40S schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:38:
[...]

Het is trouwens bijna onmogelijk om als Bastion nog PotG te kunnen krijgen.

Op Watchpoint Gibraltar waren wij net niet tot aan het 2e checkpoint gekomen. Enemy pusht het 1e punt vrij snel en kwam toen een beetje vast onder die brug. Tijd is bijna op en ik ga dood. Uiteindelijk overtime, ze pushen tot bijna aan het punt waar wij gestopt waren. Ik gebruik mijn ult. Hun lucio en Genji ook. Ik kill de Genji met mijn ult. Dan ga ik in turret mode en schiet roadhog, lucio en winston dood. Maar geen PotG...

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Kan dat misschien komen omdat iemand anders gewoon geen beter moment had in de game? Ik heb soms ook wel eens een moment waarop ik denk 'He, dit kan wel een PoTG worden'. Maar dat uiteindelijk iemand anders hem nog heeft.

Verder maak ik mij nooit druk om die PoTG. Leuk om te zien, maar voegt verder niet veel toe.
Puc van S. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:15:
[...]

Er is al een mogelijkheid om in je social(?) options aan te zetten dat je automatisch teamchat joined ipv groupchat. Alleen default staat het andersom..
ja en dat moeten ze omwisselen.. het probleem is niet bij mij ;p het is al die andere mensen

• Ereaser
JST94 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:25:
Kan dat misschien komen omdat iemand anders gewoon geen beter moment had in de game? Ik heb soms ook wel eens een moment waarop ik denk 'He, dit kan wel een PoTG worden'. Maar dat uiteindelijk iemand anders hem nog heeft.

Verder maak ik mij nooit druk om die PoTG. Leuk om te zien, maar voegt verder niet veel toe.
Ja, Mercy die 3 mensen tot leven werkt op het 1e checkpoint wat helemaal niet belangrijk was voor de match :P

Verwijderd

Puc van S. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:15:
[...]

Ik heb gewoon mijn group chat uit gezet of iig niet meer op auto-join staan dan kom ik vanzelf het team voice kanaal binnen bij elke match i.p.v. elke keer te moeten switchen.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ereaser schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:29:
[...]

Ja, Mercy die 3 mensen tot leven werkt op het 1e checkpoint wat helemaal niet belangrijk was voor de match :P
Van mijn uit mogen ze match time of ook hoelang je in leven bent meenemen voor een potg van Mercy. Heb wel eens dan wordt je gerressed in het midden van een ult of van 4 damage dealers. Dan is het meestal GG. En heeft de rest eigenlijk niks uit gehaald.

Of in de los van bastion die al rofld zodra die gouden shine in beeld komt

• looyenss
Is het zo dat een support win minder punten krijgt dan een dps win? Dus een dedicated mercy/lucio zal minder hard stijgen dan een andere hero?

looyenss schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:08:
Is het zo dat een support win minder punten krijgt dan een dps win? Dus een dedicated mercy/lucio zal minder hard stijgen dan een andere hero?
klopt. erg klote.

ooh eindelijk word me profiel weer geupdate voor Season 2 op masteroverwatch en overbuff etc

[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 14-09-2016 12:13 ]

• looyenss
Ja heb s2 zowat alleen nog maar lucio gespeeld. RIP...

https://www.overbuff.com/...nss-2126?mode=competitive

73.33% Win Rate
Dat is niet verkeerd maat. speel je eigenlijk meestal solo ?

Pagina: 1 ... 79 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.