Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:25:
Kan je ergens zien wat je ranking betekend (Hoe goed/slecht je bent?). Ik ben gister op 24xx uitgekomen. Maar heb geen idee of dit nou goed of slecht is :p
Daar zit ik ook, kom steeds net niet tot de 2500 wat ongeveer het gemiddelde is.

Had beter geen support kunnen spelen in mijn 1e 3 matches die we echt keihard wonnen, waardoor het lijkt alsof ik daar niet veel gedaan had.

Het stomme is ook als ik met vrienden samen speel (die zijn 2700) dan heb ik echt beroerde team mates, maar met randoms (waar bij ik ook 2700s tegenkom) gaat het allemaal een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ricmaniac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:25:
[...]

Het is zeker niet noodzakelijk maar het probleem is dat het momenteel de meta onder de pro's is.
Daardoor doen de lagere ranks dit ook. En het probleem is als je vijand het wel doet en jullie hebben gewoon normale spelers maar geen super goeie dan heb je dit ook nodig om hen waarschijnlijk te kunnen verslaan.
Stel je hebt echt 1 meesterlijke tank die constant kan doorgaan door de goeie healers dan kan je vaak de 2e tank wel inwisselen voor een dps enzo. Het is zeker niet noodzakelijk maar word in principe wel verwacht van je 8)7

Maar ik denk tot rank 3500-4000 moet je je er niet zo veel van aantrekken wat andere in game erover zeggen als ze flamen oid.

McCree is bijvoorbeeld in hoge elo een must pick momenteel. Het ding is alleen dat het voor hun zo goed werkt omdat de pro's ook meesterlijk goeie aim hebben. ik zie nu dat ik ook heel vaak een McCree in me team heb maar soms kunnen die gasten beter switchen naar soldier omdat ze gewoon hun shots missen.
Inderdaad :P merk wel dat als ik Roadhog speel ik ook vaak gold heb voor damage, terwijl je zou denken dat je toch niet de main dps zou moeten zijn.

Ik speel vaak Junkrat ook als offensive, dat is toch niet zo heel gek? Volgens mij wordt die bij pro's niet zoveel gekozen, maar ik kan er vrij goed mee overweg, heb bijna altijd meeste damage (maar dat zeg niet altijd iets uiteraard, want veel dmg komt vaak door de barrier van Reinhardt). Vind het wel leuk om altijd een trap + bom te plaatsen in gangetjes en dan hoor je TRAPPED en dan KLIK boem weg tracer of genji :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Ereaser schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:41:
[...]

Had beter geen support kunnen spelen in mijn 1e 3 matches die we echt keihard wonnen, waardoor het lijkt alsof ik daar niet veel gedaan had.
Nou ja... je kan natuurlijk beter als support spelen, winnen en rating krijgen als geen support spelen (met het grote risico dat je dan 1 of geen support hebt) en verliezen ;)
Het stomme is ook als ik met vrienden samen speel (die zijn 2700) dan heb ik echt beroerde team mates, maar met randoms (waar bij ik ook 2700s tegenkom) gaat het allemaal een stuk beter...
Met een hoe grote groep speel je dan als je met je vrienden speelt? Als je met een full group speelt word je ook gematched tegen full groups en loop je het "risico" dat die als groep beter op elkaar ingespeeld zijn/beter communiceren.

Als je met randoms speelt is er vaak een grotere kans de onderlinge communicatie toch al minder is, waardoor je al snel een voordeel kan krijgen als je randoms wel kan laten communiceren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman74
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09-2020
Ereaser schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:41:
[...]

Daar zit ik ook, kom steeds net niet tot de 2500 wat ongeveer het gemiddelde is.

Kom ik met 1796 Silver oid in de kleuterafdeling uit, heeerlijk :| :'( Feit dat ik voornamelijk Healers speel zal ook niet helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanderman74 op 09-09-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:43:
[...]
Ik speel vaak Junkrat ook als offensive, dat is toch niet zo heel gek?
Ik vind Junkrat een prima hero. Door zijn bommen kan je best veel druk uitvoeren op de tegenstander. Vooral bij wat kleine doorgangen. Ook is de trap ideaal om ervoor te zorgen dat je je flank wat beschermen. Kan prima als een damagedealer gebruikt worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mee eens, je moet hem alleen dus wel op die manier gebruiken en ermee om kunnen gaan, vaak genoeg dat ik zie dat ze een beetje achter blijven en maar een beetje spammen,en dan heb je helemaal niets aan ze,maar als hij zich echt ermee gaat bemoeien kan hij heel irritant zijn,maar dan gebruik je ook steeds alles wat je hebt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:49:
[...]

Ik vind Junkrat een prima hero. Door zijn bommen kan je best veel druk uitvoeren op de tegenstander. Vooral bij wat kleine doorgangen. Ook is de trap ideaal om ervoor te zorgen dat je je flank wat beschermen. Kan prima als een damagedealer gebruikt worden vind ik.
ja precies is ook prima.

Maar zo heb ik hetzelfde met Hanzo,
Ik speel hem bijna alleen maar op Attack en dan vaak met gold damage ondanks dat die als defense hero staat.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
mrsar schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:51:
mee eens, je moet hem alleen dus wel op die manier gebruiken en ermee om kunnen gaan, vaak genoeg dat ik zie dat ze een beetje achter blijven en maar een beetje spammen,en dan heb je helemaal niets aan ze,maar als hij zich echt ermee gaat bemoeien kan hij heel irritant zijn,maar dan gebruik je ook steeds alles wat je hebt.
Wat ik vaak probeer is achter de tank te blijven en zo dingen te slopen. Verder goed opletten op Torbjorn/Bastion :).

Mensen vervelen met zijn mijn is ook wel leuk. Blijft leuk om zo mensen ergens van af te duwen. >:)
Ricmaniac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:58:
[...]

ja precies is ook prima.

Maar zo heb ik hetzelfde met Hanzo,
Ik speel hem bijna alleen maar op Attack en dan vaak met gold damage ondanks dat die als defense hero staat.
Hanzo vind ik dan vaak wat minder. Maar dat hangt meer van de aim van de speler af. :9 Zelf speel ik vrijwel geen Hanzo, kan dr niet mee aimen. Al is zijn ult wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:02:
[...]

Hanzo vind ik dan vaak wat minder. Maar dat hangt meer van de aim van de speler af. :9 Zelf speel ik vrijwel geen Hanzo, kan dr niet mee aimen. Al is zijn ult wel leuk.
ja dat blijft ook vaak de reactie bij andere mensen.
zo heb ik een maat waar ik vaak me duo queue die mainly widowmaker speelt. ze winrate met widow is hoger dan elke andere hero met ook echt een verschil van 10-15% ofzo maar zodra die hem in het begin pickt krijg die gelijk allemaal flame naar ze kop. en dan uiteindelijk vaak van: oh ok, you're a good widow ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Haha klopt. Maar mensen oordelen vaak over de gekozen hero. Niet over de speler die er achter zit. Als ik 1 Hanzo en 1 Widowmaker in mijn team heb denk ik vaak ook van 'pfff'. Maar wie weet zijn het wel twee verschrikkelijk goede :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Sanderman74 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:48:
[...]

Kom ik met 1796 Silver oid in de kleuterafdeling uit, heeerlijk :| :'( Feit dat ik voornamelijk Healers speel zal ook niet helpen.
hahaha nou maak je geen zorgen want ik zit inmiddels rond de 2100 nu. ben begonnen na placement matches op 2250, toen de 2550 aangetikt en daarna dikke lose streak gehad waardoor ik (laagste) op 2040 ben uitgekomen. ik probeer weer richting 2500 te gaan, maar ik merk dat er zoooo ontiegelijk veel noobs dit spel spelen. zelf in golden en platinum rank, dat ik mij elke keer weer verbaas. mercy die alleen een vriend healt en niet mij als ik tank speel, gasten die niet op de point staan maar lekker buiten de point gaan vechten waardoor enemy hem pakt. dit soort kansloze dingen. mja doen helaas weinig tegen random retards 8)7

Gister zelfs nog 1 gehad waarbij een gast hanzo speelde op een illios like map. dus ik vragen swap maar tenzij je pro met hanzo bent. ja ben ik zegt ie. vervolgens had ik 3 golden medals, met een tank.... en vroeg mij af of hij uberhaupt wel eliminations had...

[ Voor 12% gewijzigd door nemesis2212 op 09-09-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik zou toch graag wat meer live-statistieken van mijn team willen zien. Zodat je snel kan zien welke hero wel/niet werkt. Wellicht zien ze het zelf ook dan en switchen ze. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:38

On_E

Housemusic

Man wat is Winston toch een tof karakter.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderman74
nemesis2212 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:50:
[...]

hahaha nou maak je geen zorgen want ik zit inmiddels rond de 2100 nu. ben begonnen na placement matches op 2250, toen de 2550 aangetikt en daarna dikke lose streak gehad waardoor ik (laagste) op 2040 ben uitgekomen. ik probeer weer richting 2500 te gaan, maar ik merk dat er zoooo ontiegelijk veel noobs dit spel spelen. zelf in golden en platinum rank, dat ik mij elke keer weer verbaas. mercy die alleen een vriend healt en niet mij als ik tank speel, gasten die niet op de point staan maar lekker buiten de point gaan vechten waardoor enemy hem pakt. dit soort kansloze dingen. mja doen helaas weinig tegen random retards 8)7

Gister zelfs nog 1 gehad waarbij een gast hanzo speelde op een illios like map. dus ik vragen swap maar tenzij je pro met hanzo bent. ja ben ik zegt ie. vervolgens had ik 3 golden medals, met een tank.... en vroeg mij af of hij uberhaupt wel eliminations had...
Ja ook zo mooi die lui die 30000 x 'I need Healing' spammen en solo ergens totaal aan de andere kant van de map spelen terwijl ik de hele tijd te grazen wordt genomen door een Tracer of Reaper. Ik denk dat het toffer is comp te spelen wat bekende lui.

Gisteren bij de placements ook zo'n ranndebiel die een teleporter richting een afgrond plaatst hehe. Op zich grappig maar niet in comp.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderman74 op 09-09-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sanderman74 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:22:
Ja ook zo mooi die lui die 30000 x 'I need Healing' spammen en solo ergens totaal aan de andere kant van de map spelen terwijl ik de hele tijd te grazen wordt genomen door een Tracer of Reaper. Ik denk dat het toffer is comp te spelen wat bekende lui.
Zo herkenbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nemesis2212 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:50:
[...]

Als je zoo laag zit het zou ik serieus gewoon knallen met heroes die erg self sufficient zijn. Roadhog, Soldier, Mei bijvoorbeeld. doen veel damage maar hebben ook genoeg verdediging in de hand.

Want op die rating op je team bouwen zit er gewoon meestal niet in. je kan echt beter gewoon zelf je uiterste best doen zodat je team kan volgen dan dat jij moet wachten op dat je team wat doet. en dan bij rating 2200+ ofzo kan je weer gewoon je ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
[...]

Ik heb nog nooit het probleem gehad dat we 3 healers hadden en niemand wilde wisselen naar tank of DPS :P
Dus dat je graag healer speelt helpt waarschijnlijk wel.
Het is niet dat 1 goede DPS of Tank meer invloed heeft op de uitslag van de match dan een healer.

Als je beter bent dan silver kom je vanzelf hoger. Maar je zal inderdaad wel even met noobs moeten samenwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 09-09-2016 13:29 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:14:
Haha klopt. Maar mensen oordelen vaak over de gekozen hero. Niet over de speler die er achter zit. Als ik 1 Hanzo en 1 Widowmaker in mijn team heb denk ik vaak ook van 'pfff'. Maar wie weet zijn het wel twee verschrikkelijk goede :p
Ja precies :P In ranked kan ik het me voorstellen dat iemand suggesties heeft over een betere teamcomp maar "don't pick xxx, he sucs!" (of nog onvriendelijker verwoord) is geen echt argument en verpest direct de sfeer.

In quick al helemaal. Ik doe het er daar vaak gewoon om voor de reacties :P Als er twee snipers op attack zijn en iemand zeurt daar over... hoppa een 3e :+ Of een bastion nemen op een control map of attack, halve team over de zeik maar dan moet je geen quick play doen he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Had precies hetzelfde als jij. eerste 7 placement matches keihard onderuit en 1782 Bronze als resultaat. Intussen kunnen klimmen naar 2100 Silver maar daar blijft het nu hangen. Speel meestal Mei of Lucio maar in solo queue is het gewoon een loterij of je klimt of zakt. Denk ook wel dat een Lucio of Mercy in zulke gevallen de meeste kansen geeft om er als winnaar uit te komen maar je blijft compleet afhankelijk van de nukken van je teammates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
On_E schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:17:
Man wat is Winston toch een tof karakter.
Winston is de coolste :P Ik speel hem weleens en speel er erg agressief mee, een potje aan het eind toen we ze hadden ingemaakt zei de tegenstander: that was one angry monkey. Voor m'n gevoel was ik er ook gewoon altijd om widows en hanzo's en andere te irriteren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
[...]

Sowieso moet je niet veel waarde hechten aan die rating. Er klopt namelijk geen hout van. Het begint al met je placement. Je moet maar net pech hebben en ik een lose streak zitten en je zit meteen al laag ingedeeld. Kan je wel de sterren van de hemel spelen, als je team tegen zit ben je fucked.

Ook vreemd: Ik speel het seizoen voornamelijk met Soldier, Tjornborn en Reinhard en ben een vrij constante speler. Maar als ik 2 potjes verlies heb ik soms 4 potjes nodig om op de oude rating terug te komen. Iets zegt mij dat dat ook niet helemaal klopt.

Gister met Reinhard 4 gold medals waaronder objective time en objective kill. Winnen we de pot, stijg ik slechts 19 punten.
Een paar potjes later, weer met Reinhard, ook weer 4 medals, maar dit keer verliezen we de pot en daal ik vervolgens 70 punten.... :o

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ChojinZ schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:39:
[...]

Sowieso moet je niet veel waarde hechten aan die rating. Er klopt namelijk geen hout van. Het begint al met je placement. Je moet maar net pech hebben en ik een lose streak zitten en je zit meteen al laag ingedeeld. Kan je wel de sterren van de hemel spelen, als je team tegen zit ben je fucked.

Ook vreemd: Ik speel het seizoen voornamelijk met Soldier, Tjornborn en Reinhard en ben een vrij constante speler. Maar als ik 2 potjes verlies heb ik soms 4 potjes nodig om op de oude rating terug te komen. Iets zegt mij dat dat ook niet helemaal klopt.

Gister met Reinhard 4 gold medals waaronder objective time en objective kill. Winnen we de pot, stijg ik slechts 19 punten.
Een paar potjes later, weer met Reinhard, ook weer 4 medals, maar dit keer verliezen we de pot en daal ik vervolgens 70 punten.... :o
Hoeveel punten je stijgt of daalt heeft niks te maken met hoeveel kills of medals jij haalt.
Het ligt eraan of matchmaking jouw team sterker of zwakker vond.
Stel jouw team heeft een gemiddelde rating van 2500. en de tegenstanders 2450. Dan zul jij meer punten verliezen als je verliest, dan dat je er krijgt als je wint.

Veel ELO based games kijken ook nog naar de rating van de spelers zelf. Dus de hoogste speler in het team krijgt weinig punten voor een win en raakt veel kwijt voor een loss enz. Maar ik weet niet of dat bij overwatch ook zo is. Kun je wel simpel checken door met iemand anders te groupen en te kijken of je evenveel punten krijgt na de match.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212

volgens mij is dit voornamelijk afhankelijk van je team rating en die van de tegenstanders. daarnaast ook van hoelang de game duurt. maar waar het precies allemaal opgebaseerd is hoeveel erbij of eraf gaat zou ik van blizz wel is willen weten idd. kan je daar eventueel op inspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:35:
[...]

Winston is de coolste :P Ik speel hem weleens en speel er erg agressief mee, een potje aan het eind toen we ze hadden ingemaakt zei de tegenstander: that was one angry monkey. Voor m'n gevoel was ik er ook gewoon altijd om widows en hanzo's en andere te irriteren. >:)
Doe ik ook, net nog op Lijang Tower. Eerst rondspringend met mijn gun, midden in de vijandelijke groep op de point. Vlak voor ik dood zou gaan krijg ik ineens de Ult! Toen als boze aap 5 tegenstanders af kunnen maken waarvan er 2 over de reling aan de buitenkant gemept werden. (ook dankzij een Lucio teammaat in de buurt hoor)

Je kan echt heerlijke chaos creëren met Winston door rondjes om ze heen te rennen, weg te springen, terug te springen etc. En die gun van m raakt lekker veel mensen tegelijk als ze in de buurt zijn.

Ik blijf ook fan van Symmetra, maar Winston speelt wel het tofst ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee de rating is zeker nog niet optimaal. maar ook dit kunnen ze nu weer extra goed gebruiken om weer te zien waar het weer moet veranderen in ranked play en hoe ze sommige dingen in S3 anders moeten gaan doen. er zal elk seizoen wel wat zijn en ze kunnen het nooit voor iedereen perfect krijgen.

ik blijf het alleen gewoon raar vinden dat er verschil in rating zit tussen support of dps. je wint allebei gewoon dat potje dus waarom niet dezelfde rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderman74
Ricmaniac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:46:
ik blijf het alleen gewoon raar vinden dat er verschil in rating zit tussen support of dps. je wint allebei gewoon dat potje dus waarom niet dezelfde rating.
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:35:
[...]

Tips om goed met Winston te spelen? Heb nog niet vaak met hem gespeeld maar heb het idee dat ik er (nog) niet goed mee overweg kan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:08
Mooi dat het gratis is dit weekend.
ga dit weekend eens proberen, heb de beta eigenlijk overgeslagen toen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:12:
[...]

Tips om goed met Winston te spelen? Heb nog niet vaak met hem gespeeld maar heb het idee dat ik er (nog) niet goed mee overweg kan. :9
Niet als een echte tank gebruiken maar liever zorgen dat je bv. achter de vijandelijke groep springt en ze vanaf daar lastig gaat vallen. (zodat sommigen zich om zullen draaien en weer een makkelijker doelwit worden voor de rest van je team die aan de andere kant staat)

Zijn jump gebruik ik bijna direct na elke cooldown, is het niet om even weg te komen of juist ergens naartoe te springen dan kun je het ook gebruiken om de tegenstander in de war te brengen, zorg sowieso dat je veel rondjes om mensen/groepen heen rent, je gun hoef je toch amper goed te richten dus maak daar gebruik van.

Zijn shield gebruik ik vaak op de point, zeker als er een S76 bij is die zijn healing pod neerzet dan zet ik er direct erna ook een shield omheen. (kunnen mensen toch even veilig healen)

Ook moet je zorgen dat als er vijanden in je shield komen jij eruit gaat, dan kunnen ze jou alsnog niet raken!

Al met al is Winston ideaal om verwarring en chaos te veroorzaken, maar je kan het niet alleen. Ik zorg dus altijd dat ik in de buurt van het team blijf. Of er moet ergens een sniper in de verte staan of zo die even een aap in zijn/haar gezicht nodig heeft. :+

Zijn ultimate vind ik vooral handig in maps waar je mensen eraf kan slaan, op andere maps is het eigenlijk vooral even een hp boost en kun je evt. een healer of zo wegmeppen van de rest van de groep.

[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 09-09-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ah oke. Eigenlijk ben je niet echt een 'tank' zoals Rheinhardt. Maar gewoon iemand die chaos wilt veroorzaken om hun groep te disorienteren. Zal binnenkort in QP eens wat gaan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Puc van S. schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:47:
[...]

Nou ja... je kan natuurlijk beter als support spelen, winnen en rating krijgen als geen support spelen (met het grote risico dat je dan 1 of geen support hebt) en verliezen ;)

[...]

Met een hoe grote groep speel je dan als je met je vrienden speelt? Als je met een full group speelt word je ook gematched tegen full groups en loop je het "risico" dat die als groep beter op elkaar ingespeeld zijn/beter communiceren.

Als je met randoms speelt is er vaak een grotere kans de onderlinge communicatie toch al minder is, waardoor je al snel een voordeel kan krijgen als je randoms wel kan laten communiceren.
Het grootste team waarmee ik samen heb gespeeld was 5, dat waren ook mijn 1e 3 matches die keihard gewonnen werden :P Maar het is lastig want niet iedereen heeft altijd tijd, dus al mijn andere potjes zijn met 3 personen geweest. Op een paar na die ik solo heb gespeeld en gewonnen heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

JST94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:33:
Ah oke. Eigenlijk ben je niet echt een 'tank' zoals Rheinhardt. Maar gewoon iemand die chaos wilt veroorzaken om hun groep te disorienteren. Zal binnenkort in QP eens wat gaan oefenen.
Inderdaad, meer een off-tank zoals D.Va ook is. :)
Met haar speel ik ong. hetzelfde, altijd flanken en achter de vijanden komen om ze vanaf daar te gaan pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door On_E op 09-09-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel raar/jammer trouwens dat dat gratis weekend alleen voor console is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
RocketKoen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:42:
[...]

Hoeveel punten je stijgt of daalt heeft niks te maken met hoeveel kills of medals jij haalt.
Het ligt eraan of matchmaking jouw team sterker of zwakker vond.
Stel jouw team heeft een gemiddelde rating van 2500. en de tegenstanders 2450. Dan zul jij meer punten verliezen als je verliest, dan dat je er krijgt als je wint.

Veel ELO based games kijken ook nog naar de rating van de spelers zelf. Dus de hoogste speler in het team krijgt weinig punten voor een win en raakt veel kwijt voor een loss enz. Maar ik weet niet of dat bij overwatch ook zo is. Kun je wel simpel checken door met iemand anders te groupen en te kijken of je evenveel punten krijgt na de match.
Je individuele performance telt wel degelijk mee. Welke stats ze hiervoor precies gebruiken weet echter alleen Blizzard. Het is niet de grootste factor, maar het wordt wel meegenomen in de SR berekening, naast win/loss, win/loss streak en over-/underdog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 21:47
On_E schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:30:
[...]

Niet als een echte tank gebruiken maar liever zorgen dat je bv. achter de vijandelijke groep springt en ze vanaf daar lastig gaat vallen. (zodat sommigen zich om zullen draaien en weer een makkelijker doelwit worden voor de rest van je team die aan de andere kant staat)

Zijn jump gebruik ik bijna direct na elke cooldown, is het niet om even weg te komen of juist ergens naartoe te springen dan kun je het ook gebruiken om de tegenstander in de war te brengen, zorg sowieso dat je veel rondjes om mensen/groepen heen rent, je gun hoef je toch amper goed te richten dus maak daar gebruik van.

Zijn shield gebruik ik vaak op de point, zeker als er een S76 bij is die zijn healing pod neerzet dan zet ik er direct erna ook een shield omheen. (kunnen mensen toch even veilig healen)

Ook moet je zorgen dat als er vijanden in je shield komen jij eruit gaat, dan kunnen ze jou alsnog niet raken!

Al met al is Winston ideaal om verwarring en chaos te veroorzaken, maar je kan het niet alleen. Ik zorg dus altijd dat ik in de buurt van het team blijf. Of er moet ergens een sniper in de verte staan of zo die even een aap in zijn/haar gezicht nodig heeft. :+

Zijn ultimate vind ik vooral handig in maps waar je mensen eraf kan slaan, op andere maps is het eigenlijk vooral even een hp boost en kun je evt. een healer of zo wegmeppen van de rest van de groep.
Winston is echt een hero waarbij je moet nadenken (anders dan wat velen denken.)

Helemaal eens met tips van On_E. Behalve de jumppack gebruik ik inmiddels anders. Ik gebruik de pack voornamelijk als ik moet escapen of om een flankroute te pakken. Ik gebruik hem aanvallend als ik weet dat een hero niet kan ontsnappen, niet snel is óf al in gevecht is met een teammate.
Eigenlijk gebruik ik hem dus als escape behalve als ik van tevoren bijna zeker weet dat ik een gevecht ga winnen en hulp ver weg is.

Aanvullende tips:
Je zou denken van niet maar in principe is Zenyatta sterker als Winston. Dus met hem in de backline wordt het al moeilijk.

Hoe verleidelijk ook: spring niet ín een groep. Het doet maar 25 of 50 damage en met je megahitbox ben je dood voordat je weer kan escapen.

Genji is je belangrijkste pick, hij is vrijwel altijd alleen!
Lucio en Mercy zijn moeilijker maar als het een teamfight is dan moet je altijd achter hen aan want dan worden ze minder goed beschermd.
Haar slanke lichaam en zijn manouverebility hebben ze tegen Winston niets aan.
Je weapon gaat door de Reinhardt shield het is verleidelijk om dit te doen want vaak lok je hem uit zijn schild weg te doen. Maar besef je goed dat enemies hier achter op jou staan te schieten. Reinhardt dus altijd met jumppack op reserve benaderen.

Ult gebruiken als je health low is. Je health wordt altijd aangevuld tot 1000hp.

Reaper=rennen

[ Voor 3% gewijzigd door VySio op 09-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21
Ricmaniac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:50:
Wel raar/jammer trouwens dat dat gratis weekend alleen voor console is
Daar heb je toch geen last van ;)
Zei kunnen alleen maar Quick play spelen of ze moeten no-life gaan spelen dit weekend.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:53:
[...]

Daar heb je toch geen last van ;)
Zei kunnen alleen maar Quick play spelen of ze moeten no-life gaan spelen dit weekend.
ja maar heb 2 vrienden op het oog die ik hier dan mee had kunnen overhalen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ricmaniac schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:33:
[...]
ja maar heb 2 vrienden op het oog die ik hier dan mee had kunnen overhalen haha
Je kan ze jouw inloggegevens sturen :+

Ik boycotte het eerst ook, omdat ik niet zo van shooters houd en ik het eigenlijk wat te duur vond voor een simpel teamshootertje wat de concurrentie free to play heeft.

Totdat ik het 1x speelde op account van een kennis. Vijf minuten later had ik het gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Hoe berekenen ze eigenlijk quickrank op overbuff? als ik stats vergelijk met een vriend op bijvoorbeeld S76 heb ik veel betere stats een paar in de top 1% en de meeste rond top 35% maar met soldier score ik iets van laagste 30 procent van iedereen ¯\_(ツ)_/¯ en hij zit in de top 20% als ik mij niet vergis.

[ Voor 8% gewijzigd door Splitinfinitive op 09-09-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:17:
[...]

Je kan ze jouw inloggegevens sturen :+

Ik boycotte het eerst ook, omdat ik niet zo van shooters houd en ik het eigenlijk wat te duur vond voor een simpel teamshootertje wat de concurrentie free to play heeft.

Totdat ik het 1x speelde op account van een kennis. Vijf minuten later had ik het gekocht.
accountsharing mag niet ;p

ik ben weer ziek hard op dreef :D 4 losing streak.. zit bijna op 2200 lol.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 09-09-2016 23:57 ]

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Mensen die klagen over slechte teamm8's moeten toch eens bij zichzelf te rade gaan. Wat is nou de constante factor? Ik heb ook een vriend die daar constant over loopt te klagen maar die is zelf zo toxic als wat zonder dat hij het doorheeft. Ik heb er zelf persoonlijk vrij weinig last van. Gewoon zelf goede communicatie bevorderen scheelt veel. Daarnaast is het natuurlijk wel handig als je zelf alle rollen kan vervullen.

Ps. Vorig seizoen top 3% en nu 2900

• Pykow
HAHAHA komt het nu doordat ik overwatch op de PC speel of dat ik gematched werdt met noobs ?
Zojuist 2 potjes gespeeld op mijn XboxOne (Free weekend)
2x play of the game en alleen maar golden medals.
2 kistjes mogen openen en gelijk Legendary soldier skin (ook al heb je er niks aan).

Maar ik ga wel ff naar mijn PC settings kijken, want op de Xbox ziet het er allemaal kleurrijker (maar wel iets donkerder uit) en voelt nog steeds soepel aan ;)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

pimsch schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:04:
Mensen die klagen over slechte teamm8's moeten toch eens bij zichzelf te rade gaan. Wat is nou de constante factor? Ik heb ook een vriend die daar constant over loopt te klagen maar die is zelf zo toxic als wat zonder dat hij het doorheeft. Ik heb er zelf persoonlijk vrij weinig last van. Gewoon zelf goede communicatie bevorderen scheelt veel. Daarnaast is het natuurlijk wel handig als je zelf alle rollen kan vervullen.

Ps. Vorig seizoen top 3% en nu 2900
Klopt ook wel maar soms is matchmaking gewoon vreemd meestal gaat het redelijk maar er kan zo 4 Matches achter elkaar wel eens misgaan. Als je dan als Mercy of lucio gold hebt in elim/kills/damage dan krab je je wel even op je achterhoofd. Begrijp me niet verkeerd vaak moet je het bij je zelf zoeken. Maar toch.

Ik zit zelf altijd in teamchat ben ik een support dan doe ik altijd callouts "genji/D.va/tracer behind us. Reaper coming right flank etc"

Ik vraag ook meestal of ze de teamchat willen joinen al hebben ze geen mic/zitten ze op een ander chat programma puur voor de callouts

Toch gaat loopt het soms enorm raar

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:33
Matchmaking op de XBO is redelijk ruk als je quickplay wilt spelen. Eerst negen pogingen nodig gehad om eens een keer wat te kunnen starten zonder er weer uit gegegooid te worden wegens te weinig spelers. Toen werd er eindelijk iets opgestart en vervolgens wordt je er na een minuut uitgegooid wegens te weinig spelers. Is dat normaal? Motiveert niet echt om deze game aan te schaffen op deze manier.
Brawl is wel leuk en daar werkt het matchen beter maar dan speel je de hele tijd dezelfde map.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Pykow
Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:54:
Matchmaking op de XBO is redelijk ruk als je quickplay wilt spelen. Eerst negen pogingen nodig gehad om eens een keer wat te kunnen starten zonder er weer uit gegegooid te worden wegens te weinig spelers. Toen werd er eindelijk iets opgestart en vervolgens wordt je er na een minuut uitgegooid wegens te weinig spelers. Is dat normaal? Motiveert niet echt om deze game aan te schaffen op deze manier.
Brawl is wel leuk en daar werkt het matchen beter maar dan speel je de hele tijd dezelfde map.
Matchmaking op de PC is ook niet best hoor ;)
Vooral ranked mode.
Soms wordt je gematch met gold players en zak je gewoon 50 punten.
In korte tijd 120 punten gezakt

• VySio
Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:54:
Ik moet zeggen dat ik daar last van had torn competitive afgelopen was. Ik snap ook nooit zo goed waarom je er uit gegooid wordt als er nog maar 1 of 2 spelers nodig zijn.
In het verliezende team zitten vaak ragequitters waardoor je geen nieuwe game meer krijgt wegens te weinig spelers.

• Pykow
Ok het meest vaagste potje ooit gehad en ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt.
We speelde op de map King's row.
1ste ronde als verdediging, ze pushen naar het laatste punt.
Onze lucio staat op het punt en de teller stond op 0.33 meter verwijderd van het laatste punt.
Round 1 completed 0 - 3 WHAT THE HELL ze hadden het laatste punt niet. zowel ons team als de tegenstander waren verrast.

Vervolgens begint ronde 2 en je zag gewoon in de balk bovenaan dat er een klein wit randje zat tussen hun cap en de laatste punt (het 3e punt), wij pushen helemaal tot het einde met nog 4.50 minuten op de klok.
Round 2 completed 3 - 3 en exact dezelfde aantal meters gepushed.

de 3e ronde gaat van start en toen begon het.
GG nice game you should win, game is broken.
voordat de 3e ronde begint is iedereen geleaved en krijgen we een victory.
35 punten erbij. zit nu op 2705, maar dit was echt vaag

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:10:
Ok het meest vaagste potje ooit gehad en ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt.
We speelde op de map King's row.
1ste ronde als verdediging, ze pushen naar het laatste punt.
Onze lucio staat op het punt en de teller stond op 0.33 meter verwijderd van het laatste punt.
Round 1 completed 0 - 3 WHAT THE HELL ze hadden het laatste punt niet. zowel ons team als de tegenstander waren verrast.

Vervolgens begint ronde 2 en je zag gewoon in de balk bovenaan dat er een klein wit randje zat tussen hun cap en de laatste punt (het 3e punt), wij pushen helemaal tot het einde met nog 4.50 minuten op de klok.
Round 2 completed 3 - 3 en exact dezelfde aantal meters gepushed.

de 3e ronde gaat van start en toen begon het.
GG nice game you should win, game is broken.
voordat de 3e ronde begint is iedereen geleaved en krijgen we een victory.
35 punten erbij. zit nu op 2705, maar dit was echt vaag
Dat wat jij aangeeft heb ik nog niet gehad wel dat je in overtime zit op de payload en dat de game niet registreert dat je erop staat. Terwijl je er letterlijk bijna bovenop zit. Net alsof én de overtime sneller voorbij gaat maar de cirkel rondom de payload steeds kleiner wordt of zoiets dergelijks.

Ook zo potjes gewonnen maar dat is niet leuk voor de tegenstander die werden helemaal leuk en wij waren cheaters terwijl het volgens mij een bug is. Zal eens kijken of ik nog ergens footage ervan heb.

• Pykow
Splitinfinitive schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:03:
[...]

Dat wat jij aangeeft heb ik nog niet gehad wel dat je in overtime zit op de payload en dat de game niet registreert dat je erop staat. Terwijl je er letterlijk bijna bovenop zit. Net alsof én de overtime sneller voorbij gaat maar de cirkel rondom de payload steeds kleiner wordt of zoiets dergelijks.

Ook zo potjes gewonnen maar dat is niet leuk voor de tegenstander die werden helemaal leuk en wij waren cheaters terwijl het volgens mij een bug is. Zal eens kijken of ik nog ergens footage ervan heb.
Tot dus ver gaat dit seizoen mij een stuk beter af dan het vorige seizoen.
Ik kom solo steeds in teams met 2 healers, 2 tanks en 2 DPS heroes.
Dit kreeg ik NOOIT in het eerste seizoen en zat ik opgeschept met gekke spelers.
Nu lekker een winpercentage van 63% en Rank #852 van de wereld gehaald met Soldier :D
Ik hoef niet alles te winnen, maar heb nu wel het gevoel dat ik met spelers speel die begrijpen wat ze doen.
Misschien dat ik toch diamond kan halen, tenminste dat is mijn doel.
Ik zie ook diamond "spelers" met 2560 punten, die zijn wel erg ver gezakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 10-09-2016 13:23 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:20:
[...]

Dit kreeg ik NOOIT in het eerste seizoen en zat ik opgeschept met gekke spelers.
Nu lekker een winpercentage van 63% en Rank #852 van de wereld gehaald met Soldier :D
Ik hoef niet alles te winnen, maar heb nu wel het gevoel dat ik met spelers speel die begrijpen wat ze doen.
Soms heb je gewoon geluk met de placement matches vorig seizoen had ik er 8 gewonnen en 2 verloren ik werdt geplaatst op rank 66 toen met vrienden vooral comp gedaan (wat misschien er mee te maken had maar houd het nu even op geluk tijdens placements) ben ik afgezakt naar 57 en uiteindelijk weer naar 59.

tot nu toe twee losses, een win en twee draws dus ik verwacht dat hoogstwaarschijnlijk mijn rank dadelijk tussen de 2k en 2,4k komt. En dan ben ik denk ik nog optimistisch.Wel tegen veel gold spelers moeten spelen meestal 4 man in het team van de tegenstander en dan hebben wij er een a twee. Toch zal het algoritme toch rekening houden met de average denk ik.

De draws waren wel echt spannend en prefereerde ik over de gewonnen match waar uiteindelijk eentje van de tegenstander leavde. wat jammer was voor hun omdat ze wel een comeback waren aan het maken.

• Lekker Ventje
Ik had van Blizzard meer verwacht dan wat ik tot nu toe voorgeschoteld krijg. Ik word regelmatig uit een game gemikt wegens inactiviteit terwijl ik de kans niet eens gekregen heb wat te doen. Verder ben ik nu vrijwel de hele middag als opvulling aan het dienen voor andere spelers die disconnecten zodat ik heel veel laatste (halve) minuten mag spelen waarna de ellende weer opnieuw begint.

Of ze hebben problemen met de servers of ze snappen het daar niet wat matchmaking betreft. Best jammer, want als je eenmaal in de game zelf zit dan vermaak ik me uitstekend.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Gisteren waren wij aan het aanvallen op Route66. Tegenstander Symmetra dacht slim te zijn en plaatste een portal ver achter waar wij aan het vechten waren, net naast de afgrond. Ideaal om hun Reaper en Genji bijvoorbeeld achter ons te plaatsen.

Gelukkig zag ik dat als Lucio. Heb er twee minuten gestaan - en heb daarmee 5 erg makkelijke kills gescored door ze de afgrond in te duwen.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2uotog2.jpg

Kiwi !

• ChojinZ
Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:38:
Ik had van Blizzard meer verwacht dan wat ik tot nu toe voorgeschoteld krijg. Ik word regelmatig uit een game gemikt wegens inactiviteit terwijl ik de kans niet eens gekregen heb wat te doen. Verder ben ik nu vrijwel de hele middag als opvulling aan het dienen voor andere spelers die disconnecten zodat ik heel veel laatste (halve) minuten mag spelen waarna de ellende weer opnieuw begint.

Of ze hebben problemen met de servers of ze snappen het daar niet wat matchmaking betreft. Best jammer, want als je eenmaal in de game zelf zit dan vermaak ik me uitstekend.
Vreemd... totaal nergens last van. Ben nog nooit gekicked voor inactiviteit. Disconnects van teammates zijn, als ik 2 vingers af hak, nog steeds op 1 hand te tellen.

Als ik Overwatch vergelijk met de populaire shooters die momenteel gespeeld worden, dan heeft Blizzard de zaken best goed voor elkaar. Tuurlijk, er is zeker ruimte voor verbetering, maar ik irriteer mij een stuk meer tijdens COD of BF dan in Overwatch.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Lekker Ventje
ChojinZ schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:41:
[...]

Vreemd... totaal nergens last van. Ben nog nooit gekicked voor inactiviteit. Disconnects van teammates zijn, als ik 2 vingers af haak, nog steeds op 1 hand te tellen.

Als ik Overwatch vergelijk met de populaire shooters die momenteel gespeeld worden, dan heeft Blizzard de zaken best goed voor elkaar. Tuurlijk, er is zeker ruimte voor verbetering, maar ik irriteer mij een stuk meer tijdens COD of BF dan in Overwatch.
Ik heb vanmiddag ongeveer 1:10 matches een volledige match kunnen spelen en verder enkel wat restanten mee kunnen spelen. Op het moment dat een nieuwe match gestart wordt dan was het vrijwel standaard dat er te weinig spelers waren (ook al had ons team er 5) en werden we gekicked waarna ik heel snel in een andere match terecht kwam die al bezig was.
Mogelijk dat er iets met de server of game aan de hand is want het viel me op dat ik ook niet uit de matchmaking kon komen zonder de game zelf volledig af te sluiten. Ook al gaf ik aan te willen stoppen en wilde ik het overzicht van de heroes in gaan, ik werd zonder dat ik het wilde en selecteerde weer in een match op Eichenwald geplaatst.

Ik zal het morgen nog eens proberen, wellicht gaat het dan beter. Kan het me ook niet herinneren van het eerste vrije speelweekend en wilde deze game om de tijd tot BF1 door te komen.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Op dit moment lukt het niet om een potje te vinden.
Vandaag de game gekocht voor de xbox one. In de middag geen probleem gehad.

Op dit moment gaat hij een potje zoeken. selectie van de speler en daarna wordt je eruit gegooid vanwege te weinig spelers.

Komt dit overeen met andere problemen?

Zie wel dat er een tekentje staat met een bliksemsymbool.

• Lekker Ventje
Dat bliksemsymbool zag ik ook regelmatig, geen idee wat het betekent.

De rest is ook herkenbaar wat je schrijft.

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:50:

Voor zover ik weet moet dat een soort van indicatie zijn van slechte verbinding, heb het zelf ook regelmatig in beeld ondanks dat de verbinding goed en stabiel is.

Even mezelf ook complimenteren, ben #893 met Pharah nu op Overbuff en dat is best wel nice al zeg ik het zelf :)

• Lekker Ventje
Toch benieuwd waar die slechte verbinding vandaan komt.

Daarnet ging het een heel stuk beter bij brawl, nu werd ik er bij quick action telkens halverwege uitgegooid. Volgens mij is er iets met hun servers niet helemaal lekker want linksonder in beeld zag ik telkens meerdere namen verschijnen die allemaal gestopt zouden zijn tijdens het spelen, ondanks dat we voor stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Lekkere demo krijg constant unable to logon. 400 man voor je en dan na 10min eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
jarsiv schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:51:
Lekkere demo krijg constant unable to logon. 400 man voor je en dan na 10min eruit
Klinkt als een Ddos aanval. Gebeurt wel vaker bij Blizzard. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pykow schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:20:
[...]

Ik ben gezakt van 2500 naar 2100 :'( terwijl we toch altijd bijna 2/2/2 hebben. Misschien ben ik gewoon slecht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ChojinZ schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:32:
[...]

Klinkt als een Ddos aanval. Gebeurt wel vaker bij Blizzard. 😁
Of toch gare hosting: http://www.playstationlif...sever-errors-ps4-weekend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:50:

Lekker Ventje schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:35:
Toch benieuwd waar die slechte verbinding vandaan komt.

Daarnet ging het een heel stuk beter bij brawl, nu werd ik er bij quick action telkens halverwege uitgegooid. Volgens mij is er iets met hun servers niet helemaal lekker want linksonder in beeld zag ik telkens meerdere namen verschijnen die allemaal gestopt zouden zijn tijdens het spelen, ondanks dat we voor stonden.
Henkje.doc schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:18:
Op dit moment lukt het niet om een potje te vinden.
Vandaag de game gekocht voor de xbox one. In de middag geen probleem gehad.

Op dit moment gaat hij een potje zoeken. selectie van de speler en daarna wordt je eruit gegooid vanwege te weinig spelers.

Komt dit overeen met andere problemen?

Zie wel dat er een tekentje staat met een bliksemsymbool.
https://us.battle.net/support/en/article/7779

Bliksem symbool is inderdaad voor een slechte connectie die kan van jou afkomen maar ook als de server onder Load is kan het voorkomen. Ik denk dat door het free weekend gewoon een zeer grote groep erbij is gekomen

Als ik al lees dat hierboven iemand in een wachtrij zat om in te kunnen loggen. Is er gewoon even een gebrek aan capaciteit.

Verder meen ik in een post op battle.net te hebben gelezen dat de indicators zeer strak afgesteld zijn. Dus ook al zie je ze hoeft er nog niet veel aan de hand te zijn pas als je ze continue in het scherm ziet dan is er wat aan de hand maar dan zul je het mogelijk ook wel merken in gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 11:35
Hoe zit het bij jullie? Ik heb nog geen mensen gezien of gesproken (incl myself), die na de placement matches echt een stukje omhoog zijn gegaan. Het lijkt dat verliezen een nog veel negatiever effect heeft dan voorheen. Zat zelf op 2600 en ondertussen weer rond de 2400 aan het bengelen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

mouzetc schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:19:
Hoe zit het bij jullie? Ik heb nog geen mensen gezien of gesproken (incl myself), die na de placement matches echt een stukje omhoog zijn gegaan. Het lijkt dat verliezen een nog veel negatiever effect heeft dan voorheen. Zat zelf op 2600 en ondertussen weer rond de 2400 aan het bengelen.
Ik ben van 2358 naar 2517 gegaan sinds de placement matches. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:33:
[...]

Ik ben gezakt van 2500 naar 2100 :'( terwijl we toch altijd bijna 2/2/2 hebben. Misschien ben ik gewoon slecht ;(
Grootste issue is als je 2/2/2 speelt in Platinum dat de damage dealers heel vaak niet genoeg damage doen of slechte picks zoals Genji + Mei op defense, kun je weinig aan doen behalve zelf de 3e damage dealer i.p.v. de 2e tank te spelen. 1 tank 3 dmg en 2 supports werkt vaak beter in Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
YoshiBignose schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:33:
[...]

2/2/2 is ook geen magische formule om te winnen.
Je moet je aanpassen aan de map en de tegenstander. En natuurlijk goed zijn in de hero die je speelt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Van 1600-en-nog-wat naar 1980 gegaan. Maarja, wat zegt dat eigenlijk? Met dat gare ranking systeem zou ik daar niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco-H
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Pff.. Quickmatch. Wat een rukzooi.

Of je sloopt een team of je komt je spawn nauwelijks uit. Zelden zo iets stoms gespeeld.

Meh. ff doorzetten naar lvl 25 dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:54
Ik ben van 24xx naar 29xx geklommen en zit nu ergens in de 2800.. En dat terwijl ik ranked eigenlijk altijd met randoms speel. Gaat best lekker dus. Ook merk ik dat er best veel gecommuniceerd word en mensen ook daadwerkelijk aapassen om te kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Yvanandel schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:37:
[...]
Ook merk ik dat er best veel gecommuniceerd word en mensen ook daadwerkelijk aapassen om te kunnen winnen.
Ja? Via voice chat hoor ik zelden iemand. Via de gewone chat zie ik er veel boos worden wanneer je om een extra support class vraagt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van 2500 naar 2800 gegaan, misschien haal ik Diamond nog wel dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
JST94 schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:47:
[...]

Ja? Via voice chat hoor ik zelden iemand. Via de gewone chat zie ik er veel boos worden wanneer je om een extra support class vraagt. :'(
Ik denk dat ik gewoon vaak geluk heb dan.. Ongeveer bij 3 kwart van de potjes begint wel iemand gelijk te praten aan het begin en dan gaat rest vanzelf wel mee doen.

Misschien komt het ook wel omdat ik net onder de 3000 zit en iedereen toch wel wat meer z'n best doet om die 3000 te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
ChojinZ schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:17:
[...]

Van 1600-en-nog-wat naar 1980 gegaan. Maarja, wat zegt dat eigenlijk? Met dat gare ranking systeem zou ik daar niet teveel waarde aan hechten.
Het zegt dat ik niet graag met jou gematch wil worden ;)
In mijn beleving zijn de tiers vergelijkbaar met de volgende MMR ranks van seizoen 1
Bronze = 0 - 40
Silver = 40 - 45
Gold = 45 - 55
Platinum = 55 - 60
Diamond = 60 - 70
Master = 70 - 75
Grand master = 75 - 100

Je ziet dat Gold de grootste gat heeft, omdat daar de meeste spelers zich in bevinden.
ik zelf was vorig jaar 57 en zit nu ook midden in platinum met een stijgende lijn ;)
Spelers die ik vorige seizoen 63 zag worden, zijn nu ook net aan diamond.
Daarnaast moet je niet alleen kijken naar de tier, want ik zie diamond spelers die nu al op rank 2400 zitten, dus die hebben heel veel mazzel gehad tijdens hun placements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
ChojinZ schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:17:
[...]

het zegt genoeg over iemand zijn algemene skill rating. waarom vind jij het een gare ranking system?

als je bedoeld dat je denkt dat je met goede mensen speelt als je richting de 2000 rating gaat heb je het mis :). zelfs in de buurt van de 3k heb je af en toe nog random retards helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan wel niet de top 500 maar het is toch een top 500 waar ik blij mee ben:

#453 met Pharah

https://www.overbuff.com/...rks-2523?mode=competitive

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Inmiddels van 2498 na de placements en na een dip naar 2415 ben ik nu 2636 :)

Vooral nu met minimaal 3 andere gespeeld. Werkt een stuk beter want de random team mates op dit niveau in solo, duo of triple queue hebben niet altijd zin om een goed team samen te stellen :P
Als je dan met zijn 4en ben kan je 1 slechte pick nog wel veroorloven. Valt me op dat er vrij vaak Hanzo op defense wordt gekozen, zelfs op maps waar Hanzo echt amper sightlines heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:34:
Het is dan wel niet de top 500 maar het is toch een top 500 waar ik blij mee ben:

#453 met Pharah

Wat houd deze rank precies in? Is dit gebaseerd op alle spelers of alleen de spelers die zich op deze site hebben geregistreerd? Ik sta op 303 met d.va
https://www.overbuff.com/...el-21378?mode=competitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Yvanandel schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:58:
[...]

Wat houd deze rank precies in? Is dit gebaseerd op alle spelers of alleen de spelers die zich op deze site hebben geregistreerd? Ik sta op 303 met d.va
https://www.overbuff.com/...el-21378?mode=competitive
naar mijn weten op basis van alle mensen die pharah keer gespeeld hebben in ranked dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:34:

#453 met Pharah

Ik vind die site wel rare statistieken hebben hoor. Bij veel heroes zit ik met damage, kills enzovoort volgens die site in de top 10% of top 1% wat echt niet klopt. Kijk ook maar naar de statistieken van 2 potjes quickplay van mij, slaan beide nergens op: https://imgur.com/a/LvljX

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:59:
[...]

naar mijn weten op basis van alle mensen die pharah keer gespeeld hebben in ranked dit seizoen.
En van wie de stats ooit een keer zijn opgevraagd, zijn natuurlijk ook een hoop mensen waarvan de stats nooit opgevraagd worden die ook Pharah spelen die er niet tussen staan, tijd gespeeld op een hero lijkt wel een grote factor te zijn in de ranking daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:59:
[...]

Mijn hoogste rank was #533 met Soldier:67 afgelopen weekend via overbuff, maar het is vrij eenvoudig hoe ze aan deze percentage komt.
Blizzard heeft een API beschikbaar gemaakt, waarbij ze alle stats van jou kunnen opvragen en gedetailleerd kunnen tonen. (meer dan wat ze op Playoverwatch.com tonen)
De percentages en ranks zijn gebasseerd op hun eigen interne database.
Wanneer jij een speler opzoekt, dan worden zijn stats via de API opgehaald en bijgewerkt.
op basis van deze gegevens worden er percentages en ranks gegeven.

Soldier heeft bijvoorbeeld 107.000+ spelers, dat betekend dus dat deze spelers MINIMAAL 1x hun stats hebben opgevraagd via de website (ook ik kan stats ophalen van andere spelers, zodat deze opgenomen worden in hun database) Pas bij het openen van zijn of haar pagina, zullen de stats bijgewerkt worden.

Masteroverwatch of andere stats pagina's werken hetzelfde.
Want 107.000 soldiers is wel erg weinig met miljoenen spelers.
Nou mag je wel trots zijn op een hoge rank (dat was ik namelijk ook), maar het gaat niet over alle overwatch spelers ;)

Ik kijk zelf eerder naar mijn lifetime stats en niet zo zeer naar de rank percentages.

in Team fortress 2 draaien sommige server gametracker of andere tools, die zijn leuk om je rank op hun server te bekijken. Vooral als je op de eerste plek komt te staan of in de top 100 bij zeer populaire servers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:44:
[...]

Mijn hoogste rank was #533 met Soldier:67 afgelopen weekend via overbuff, maar het is vrij eenvoudig hoe ze aan deze percentage komt.
Blizzard heeft een API beschikbaar gemaakt, waarbij ze alle stats van jou kunnen opvragen en gedetailleerd kunnen tonen. (meer dan wat ze op Playoverwatch.com tonen)
Wanneer jij een speler opzoekt, dan worden zijn stats via de API opgehaald en bijgewerkt.

Soldier heeft bijvoorbeeld 107.000+ spelers, dat betekend dus dat deze spelers MINIMAAL 1x hun stats hebben opgevraagd via de website (ook ik kan stats ophalen van andere spelers, zodat deze opgenomen worden in hun database) Pas bij het openen van zijn of haar pagina, zullen de stats bijgewerkt worden.

Masteroverwatch of andere stats pagina's werken hetzelfde.
Want 107.000 soldiers is wel erg weinig met miljoenen spelers.
Nou mag je wel trots zijn op een hoge rank (dat was ik namelijk ook), maar het gaat niet over alle overwatch spelers ;)

Ik kijk zelf eerder naar mijn lifetime stats en niet zo zeer naar de rank percentages.

in Team fortress 2 draaien sommige server gametracker of andere tools, die zijn leuk om je rank op hun server te bekijken. Vooral als je op de eerste plek komt te staan of in de top 100 bij zeer populaire servers _/-\o_
Interessant om te lezen. Logisch ook wel maar wist het niet. Al met al kloppen percentages wel ongeveer. Wat het nog steeds een goede tool maakt en je nog steeds hoog staat met soldier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Op reddit trouwens een nieuwe flank gevonden voor Eichenwald
[Video: https://gfycat.com/NecessaryHeavenlyAracari]

(vergelijkbaar met eentje op Hanamura: [Video: https://clips.twitch.tv/zenwayproductions/CarefulGoldfishGingerPower]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puc van S. schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:24:
[video]

(vergelijkbaar met eentje op Hanamura: [video]
kwam er gisteren achter dat ik als d.va (als je uit de attacker spawn komt) gelijk over dat huis recht voor je kan vliegen.. zo kan je gewoon ziek hard hun defense uit een trekken door bijvoorbeeld gewoon op het punt te gaan staan zodat hun weg moeten lopen en je team hen kan afmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:36
Ricmaniac schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:32:
[...]

kwam er gisteren achter dat ik als d.va (als je uit de attacker spawn komt) gelijk over dat huis recht voor je kan vliegen.. zo kan je gewoon ziek hard hun defense uit een trekken door bijvoorbeeld gewoon op het punt te gaan staan zodat hun weg moeten lopen en je team hen kan afmaken :P
Yep, en Winston kan ook een enorme leap vanuit dat huis doen om meteen achter hun linie terecht te komen om de boel te ontregelen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Ricmaniac schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:32:
[...]

Klopt, je kan met een aantal hero's (ondermeer pharah en dacht ook D.va) ook rechts achterlangs de poort vliegen waardoor je vanachter de eerste kasteelmuur kan flanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 22:42
Zo, placement matches zitten er voor mij ook op. Uitgekomen op 2864 (Platinum). Ik verwacht sowieso in Diamond uit te komen en streef ernaar om op Master niveau te komen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Jep, ik ben voornemens om een eigen website te gaan maken die gebruikt maakt van die API middels OWapi. Ik wil dat tevens gaan mixen met een spelerslijst voor Tweakers. :) Leuk domeintje erbij (want TransIP heeft een actie). ;) Ik ben alleen aan het wachten op de aanstaande update voor OWAPI, tot die tijd kan ik gaan uitdenken hoe ik de boel wil gaan opslaan, want het is best uitgebreid, nondeju.
Puc van S. schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:24:
[video]

(vergelijkbaar met eentje op Hanamura: [video]
Die op zich goed te counteren is met een goed geplaatste Bastion. Bijvoorbeeld middels een muurtje van Mei de Bastion richting het schuine dak van de (kerk)toren. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2016 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:09:
[...]
Jep, ik ben voornemens om een eigen website te gaan maken die gebruikt maakt van die API middels OWapi. Ik wil dat tevens gaan mixen met een spelerslijst voor Tweakers. :) Leuk domeintje erbij (want TransIP heeft een actie). ;) Ik ben alleen aan het wachten op de aanstaande update voor OWAPI, tot die tijd kan ik gaan uitdenken hoe ik de boel wil gaan opslaan, want het is best uitgebreid, nondeju.
Ah vandaar die leuke domainname die je laatst weggedit hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ja, is die goedgekeurd? :+

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Dat zijn vast jouw placement matches niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:13:
[...]
Dat zijn vast jouw placement matches niet... :+
dat klopt zeker ja :P maar daaraan zie je imo dat 2500 zeker niet slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:14:
[...]

dat klopt zeker ja :P maar daaraan zie je imo dat 2500 zeker niet slecht is.
Ik had 2100 of zo... Moet echt weer eens gaan spelen, maar vandaag ook weinig tijd voor... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
CH40S schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:09:
Die op zich goed te counteren is met een goed geplaatste Bastion. Bijvoorbeeld middels een muurtje van Mei de Bastion richting het schuine dak van de (kerk)toren. ;)
dat klopt, maar natuurlijk alleen als je weet dat dat gaat gebeuren, lijkt me ook niet dat je dat meer dan 1x in een match gaat doen ;)
Ja hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Huidige actie Registratie
Status Je verzoek wordt momenteel behandeld
Nog even dus, dan is TweakWatch.nl geregistreerd! :) En dan dus nog even en dan staat er ook een site op! :+

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

mijn profiel doet het niet meer sinds seizoen 2.. er staat level 133 terwijl ik 144 ben en last played 9 days ago maar speel elke dag sowieso wel 1 potje bijna :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Pykow schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:18:
[...]

Het zegt dat ik niet graag met jou gematch wil worden ;)
:w
nemesis2212 schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:18:
[...]
waarom vind jij het een gare ranking system?
Tijdens de placement heb ik tot 3 keer toe een ragequiter in mijn team gehad. Daar word weinig tot geen rekening mee gehouden. Daarnaast kan je op basis van slechts 10 potjes niet bepalen wat iemands skills zijn. Zeker niet met het huidige systeem. Daarvoor heb je gewoon meer potjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ChojinZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:40:
Tijdens de placement heb ik tot 3 keer toe een ragequiter in mijn team gehad. Daar word weinig tot geen rekening mee gehouden. Daarnaast kan je op basis van slechts 10 potjes niet bepalen wat iemands skills zijn. Zeker niet met het huidige systeem. Daarvoor heb je gewoon meer potjes nodig.
Ik vind het bizar dat het mij een loss kost (en punten) omdat andere mensen bepalen het potje te verlaten. Koekoek. |:(
Pagina: 1 ... 78 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.