Mijn hoogste rank was #533 met Soldier:67 afgelopen weekend via overbuff, maar het is vrij eenvoudig hoe ze aan deze percentage komt.
Blizzard heeft een API beschikbaar gemaakt, waarbij ze alle stats van jou kunnen opvragen en gedetailleerd kunnen tonen. (meer dan wat ze op Playoverwatch.com tonen)
De percentages en ranks zijn gebasseerd op hun eigen interne database.
Wanneer jij een speler opzoekt, dan worden zijn stats via de API opgehaald en bijgewerkt.
op basis van deze gegevens worden er percentages en ranks gegeven.
Soldier heeft bijvoorbeeld 107.000+ spelers, dat betekend dus dat deze spelers MINIMAAL 1x hun stats hebben opgevraagd via de website (ook ik kan stats ophalen van andere spelers, zodat deze opgenomen worden in hun database) Pas bij het openen van zijn of haar pagina, zullen de stats bijgewerkt worden.
Masteroverwatch of andere stats pagina's werken hetzelfde.
Want 107.000 soldiers is wel erg weinig met miljoenen spelers.
Nou mag je wel trots zijn op een hoge rank (dat was ik namelijk ook), maar het gaat niet over alle overwatch spelers
Ik kijk zelf eerder naar mijn lifetime stats en niet zo zeer naar de rank percentages.
in Team fortress 2 draaien sommige server gametracker of andere tools, die zijn leuk om je rank op hun server te bekijken. Vooral als je op de eerste plek komt te staan of in de top 100 bij zeer populaire servers