Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Update over Sombra (zie ook de info hier):

Precies op het moment dat de Skycoder countdown afliep veranderde de website http://amomentincrime.com

Afbeeldingslocatie: http://wiki.gamedetectives.net/images/0/03/Momentincrime.png

Sombra Protocol is dus geüpgraded naar v1.9 (er stond eerst 1.7) en zegt nu vrij vertaald:

...Transmitting information to active omnics... 3%

In de source code van dezelfde website staat:

<!-- Bien hecho, ya tienen mi clave. Hackear este programa
de televisiónno tuvo chiste. Espérense a lo que sigue. -->

Vrij vertaald naar:

Well done, you have my password. Hacking this TV program was easy. Wait for what's next.

Het wachten is nu totdat de 3% transmission de 100 bereikt, maar de hype is weer helemaal terug. :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Rone op 25-08-2016 03:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Rone schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:26:
Update over Sombra (zie ook de info hier):
En...
" ...Yo lo vi también."
"...A sangre fría."
"...Nadie decía nada."
"Gibraltar"
Vertaald:
"...Ik heb het ook gezien."
"...In koelen bloede."
"...Niemand die iets zei."
"Gibraltar"

Toch wel enigszins kippenvel :*)

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Kippenvel? Heb een uur op die timer staan te wachten..en nu is het gewoon weer een puzzelstukje. Ik laat de hype maar wat gaan en zie het wel zodra er een intro filmpje van een nieuwe speler is.

Heb niet het idee dat dat perse Sombra zelf moet zijn. Ze haalt in haar hints bijvoorbeeld de ziekenhuisgegevens (waar niemand van wist?) van Ana naar boven. Misschien uncovered ze gewoon de andere heroes stuk voor stuk.

Kiwi !

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:05
MicScott schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:00:
[...]

En...

[...]

Vertaald:
"...Ik heb het ook gezien."
"...In koelen bloede."
"...Niemand die iets zei."
"Gibraltar"

Toch wel enigszins kippenvel :*)
Eerste gok :
Sombra heeft Athena de computer assistent overgenomen of de gegevens ingezienp. Zie de short 'recall' . De computer wordt gehacked en de laatste 2 procent zie je niet.

YouTube: Overwatch Animated Short | "Recall" (vanaf 5:44 hacken)

Sombra werkt samen met reaper.
Hier zit ook een countdown in.

Misschien nog wat verder gezocht maar in een andere short wordt een belangrijke omnic gesniped, in koele bloede?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Denman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

Nu gebruik ik m'n PC eigenlijk alleen nog voor WoW en Diablo. Eerstgenoemde omdat het niet anders kan, laatstgenoemde omdat ik de game al voor de PC had gekocht.
En eerlijk gezegd is niks lekkerder dan die disc (ja, ik heb 'm op disc :P) in m'n PS4 te knallen en geen gezeur te hebben met patches, drivers, vastlopers, etc.
Verder gaat er voor mij niks boven op de bank ploffen en (eventueel samen met wat maten) op een 60 inch te gamen.
Dit argument van vastlopen, patches drivers komt vaker voorbij, maar dan vraag ik me af wat voor PC iemand heeft. Patches trekt Steam/Battle.net automatisch binnen bij start up, hetzelfde als een patch voor console.
Vastlopers, komen bij mij nooit meer voor. Drivers zullen heel zelden eens een update moeten.

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:32:
[...]

Welkom bij de club.
Vandaag helaas niet zoveel tijd gehad om te kunnen spelen.
Ik moest overwerken. Heel wat slechte potjes gehad vanavond op eichenwalde, voornamelijk hanzo's die mij in 1 schot neerhalen.Maar goed je kan niet alles hebben en hopelijk gaan ze dit nog aanpakken.
Ik heb ook een paar leuke matches gehad en ben nu aan het kijken welke ik morgen online ga zetten.
Ging even je Twitch bekijken. Het zat je niet echt mee met je teamgenoten, het stuk wat ik heb gezien iig.

PS: Gelukkig kan je in de twitch replay doorspoelen trouwens ;) (10 minuten logo in beeld)

Dedriloth

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hanzo is juist, overall toch wel, gebuffed in de PTR. Ook is de projectile hitbox weer terug naar de grotere variant, mede daarom. Roadhog zijn hooks zijn wel vervelend geworden, mijn favoriete hero, als je iemand hookt IN SIGHT die dan direct snel ergens achter verdwijnt binnen de tijd dat de hook probeert terug te halen komt de hero niet jouw kant op ... als je hem vaak scheelt merk je pas wat een nerf dat is. D.Va krijgt een kleine nerf, maar blijft gewoon erg fun :D . Genji krijgt een paar, terechte, klappen.

De meeste mensen deugen!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21
Patrick_Wolf schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:36:
[...]

Ging even je Twitch bekijken. Het zat je niet echt mee met je teamgenoten, het stuk wat ik heb gezien iig.

PS: Gelukkig kan je in de twitch replay doorspoelen trouwens ;) (10 minuten logo in beeld)
Pas na anderhalf uur ging het beter haha en won ik 3 potjes achter elkaar.
Gisteren was ik erg laat thuis en had ik mijn stream toch maar aangezet.
Alles ging mis, Hanzo killde me steeds in one hit kill.
Ik ben na 10 minuten gestopt en de replay verwijderd, het ging gewoon echt niet lekker.
Vervolgens maar gewoon met shadowplay opgenomen en 1 potje die "redelijk" ging ga ik op mijn youtube kanaal zetten, wil dagelijks wel iets online zetten, maar is niet eenvoudig als je weinig tijd hebt en geen goede gameplay footage eruit kan halen

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Pykow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Pas na anderhalf uur ging het beter haha en won ik 3 potjes achter elkaar.
Gisteren was ik erg laat thuis en had ik mijn stream toch maar aangezet.
Alles ging mis, Hanzo killde me steeds in one hit kill.
Ik ben na 10 minuten gestopt en de replay verwijderd, het ging gewoon echt niet lekker.
Vervolgens maar gewoon met shadowplay opgenomen en 1 potje die "redelijk" ging ga ik op mijn youtube kanaal zetten, wil dagelijks wel iets online zetten, maar is niet eenvoudig als je weinig tijd hebt en geen goede gameplay footage eruit kan halen
Ja soms moet je ook even opwarmen (had ik altijd met CoD) voordat je er weer lekker inzit.
Ik ben zelf ook pas eergisteren begonnen met Twitch en heb gisteren eindelijk mijn settings redelijk goed kunnen krijgen. Ik ben niet van plan om daarnaast ook nog het beste ervan te selecteren voor youtube, maar wellicht komt dat nog wel als er interesse in is.
Zag net dat ik wel al een redelijk goede score heb wanneer ik mijn average bekijk op http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Majestic-2864

Dedriloth

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Ik heb wel eens zin om met jou te spelen :p sta je op de Tweakers lijst? dan add ik je :)

(wel PC hoop ik)

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Kyru-21442

[ Voor 15% gewijzigd door Msi92 op 25-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 17:47
Msi92 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb wel eens zin om met jou te spelen :p sta je op de Tweakers lijst? dan add ik je :)

(wel PC hoop ik)
Faam en glorie verkrijgen via Pykow z'n kanaal :P count me in! ;)
Cassius schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:08:
Roadhog zijn hooks zijn wel vervelend geworden, mijn favoriete hero, als je iemand hookt IN SIGHT die dan direct snel ergens achter verdwijnt binnen de tijd dat de hook probeert terug te halen komt de hero niet jouw kant op ... als je hem vaak scheelt merk je pas wat een nerf dat is.
Hmm, ik heb dat nu al vaak dat iemand achter een muur o.i.d. blijft haken, maar dacht juist dat ze dat gingen aanpassen naar altijd naar je toe trekken ipv altijd achter de muur blijven hangen? Jammer, levert meestal namelijk wel hilarische beelden op als je iemand geforceerd achter een muur vandaan haalt :+

• Msi92
Sjoerdje131 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

[...]
Ohh dat niet zo zeer haha :p

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

[...]

(wel PC hoop ik)

Ik zie hem niet in de lijst staan. Misschien wil hij niet iedereen in zijn battle.net :P

Dedriloth

• Pykow
[...]

(wel PC hoop ik)

Ik sta niet in de lijst, maar mijn id is Pykow#1990.
Als ik je naam niet herken van tweakers of dergelijken, dan accepteer ik het toch nooit ;)
Dus het maakt mij niet uit wie mij toevoegt haha.

Natuurlijk speel ik op de PC.
Sjoerdje131 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Weinig glorie haha, gaat wel paar maandjes duren voordat je wat volgers krijg.
Ik heb in 2 dagen 40 volgers erbij gekregen en op youtube krijg ik op sommige video's prive berichten.
Maar ik blijf het gewoon doen, het is gewoon leuk om te doen :P
Cassius schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:08:
Hanzo is juist, overall toch wel, gebuffed in de PTR. Ook is de projectile hitbox weer terug naar de grotere variant, mede daarom. Roadhog zijn hooks zijn wel vervelend geworden, mijn favoriete hero, als je iemand hookt IN SIGHT die dan direct snel ergens achter verdwijnt binnen de tijd dat de hook probeert terug te halen komt de hero niet jouw kant op ... als je hem vaak scheelt merk je pas wat een nerf dat is. D.Va krijgt een kleine nerf, maar blijft gewoon erg fun :D . Genji krijgt een paar, terechte, klappen.
heb je het laatste nieuws al gelezen over PTR ?
Hanzo projectiles zijn momenteel al met 33% verkleind, het is nog steeds groter dan in de live version, maar het is al een stuk beter dan de eerste dag van PTR.

Soldier heeft toch nog een buff gekregen, hij is weer wat meer effectief geworden op lange afstanden.
Het moet nu weer iets makkelijker zijn om een pharah uit de lucht te schieten. Nu kiest iedereen voor McCree, maar dat zal wel eens veranderen.

Vandaag komt er een nieuwe video op mijn kanaal, waarbij je een hook ziet van roadhog die net zo irritant is dan voorheen. Ik ben uit zijn line of sight, maar wordt nog steeds naar hem toegestrokken.
Dit gebeurd voornamelijk op bruggen of gebouwen.(dus als hij een pharah uit de lucht haalt bijvoorbeeld)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
SCIxX schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Dit argument van vastlopen, patches drivers komt vaker voorbij, maar dan vraag ik me af wat voor PC iemand heeft. Patches trekt Steam/Battle.net automatisch binnen bij start up, hetzelfde als een patch voor console.
Vastlopers, komen bij mij nooit meer voor. Drivers zullen heel zelden eens een update moeten.
Oh maar ik heb zelf ook relatief weinig problemen gehad met PC games hoor. Tuurlijk, gezeur heb je altijd wel een keer, maar het is ook onmogelijk dat je nooit eens problemen hebt met een game op de PC. En toegegeven, ook op consoles heb je zo nu en dan een patch (van de console zelf) die niet helemaal lekker is.

Het gaat mij meer om het feit dat er vaak nogal minderwaardig wordt gedaan over console gaming, en dat is gewoon flauwekul. Ik heb niet minder plezier of voldoening als ik een game speel op een console.

Eigenlijk vraag ik me af waarom ik mezelf hier zo druk over maak, het is namelijk echt een non-discussie :P

Waar ik eigenlijk nog wel benieuwd naar ben: het Olympic Games season is weer voorbij voor Overwatch. Begrijp ik het goed dat je de skins/sprays/etc. uit die loot boxes nooit meer kan krijgen? Op zich is het natuurlijk wel gaaf dat het allemaal uniek en eenmalig is, maar ik had nog wel iets meer intro's willen verzamelen ;)
Wel blij met m'n Lucio selecao skin :D

Ik zag gister trouwens iemand in die skin hooghouden met een bal en 'm dan wegtrappen, is dat een emote? Want die heb ik niet weten te bemachtigen :(

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Waar ik eigenlijk nog wel benieuwd naar ben: het Olympic Games season is weer voorbij voor Overwatch. Begrijp ik het goed dat je de skins/sprays/etc. uit die loot boxes nooit meer kan krijgen? Op zich is het natuurlijk wel gaaf dat het allemaal uniek en eenmalig is, maar ik had nog wel iets meer intro's willen verzamelen ;)

Ik zag gister trouwens iemand in die skin hooghouden met een bal en 'm dan wegtrappen, is dat een emote? Want die heb ik niet weten te bemachtigen :(
Voor zover ik weet zijn de summer games een jaarlijks terugkerend evenement.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Soldier heeft toch nog een buff gekregen, hij is weer wat meer effectief geworden op lange afstanden.
Het moet nu weer iets makkelijker zijn om een pharah uit de lucht te schieten. Nu kiest iedereen voor McCree, maar dat zal wel eens veranderen.
Oeh nice heb nu al zin om soldier weer te spelen, nu nog wachten tot mijn pc terug is van reparatie.. voeding is waarschijnlijk kapot..

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Pykow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:16:
heb je het laatste nieuws al gelezen over PTR ?
Hanzo projectiles zijn momenteel al met 33% verkleind, het is nog steeds groter dan in de live version, maar het is al een stuk beter dan de eerste dag van PTR.

Vandaag komt er een nieuwe video op mijn kanaal, waarbij je een hook ziet van roadhog die net zo irritant is dan voorheen. Ik ben uit zijn line of sight, maar wordt nog steeds naar hem toegestrokken.
Dit gebeurd voornamelijk op bruggen of gebouwen.(dus als hij een pharah uit de lucht haalt bijvoorbeeld)
Yes las het, maar nog steeds groter dan huidige live versie, hence "buff" ;) . Weet je zeker dat op het moment van de pull er geen pixel van je hitbox zichtbaar was ... want het gaat om de hitbox (die groter is dat het karakter), niet hoe wij het karakter zien. Anyway, misschien was hij ook wel wat sterk - komt vast goed.

De meeste mensen deugen!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Wow, ik heb gisteren alleen maar soldier gespeeld en vind hem al erg goed. Ben benieuwd hoe het na de update is

Dedriloth

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Denman schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

Klopt ja dat is een emote.
Ik heb ook de box emote van Bastion en sprinter skin voor Tracer (lame :P) voor de rest heb ik eigenlijk alleen maar voice lines/sprays/player icons gekregen...

• Sjoerdje131
[...]
Is inderdaad een emote. Waar ik na 50 kistjes nog steeds geen lucio skin kreeg heb ik wel die emote gekregen. Wel een lijpe emote, maar wilde toch wel graag die brazilie voetbal skin. Zoals hierboven vermeld is het inderdaad een terugkomend event dat elk jaar zou moeten plaats vinden, maar t zal me niks verbazen als ze de content van dat event jaarlijks uitbreiden oid.

Weinig glorie haha, gaat wel paar maandjes duren voordat je wat volgers krijg.
Ik heb in 2 dagen 40 volgers erbij gekregen en op youtube krijg ik op sommige video's prive berichten.
Maar ik blijf het gewoon doen, het is gewoon leuk om te doen :P
Haha, zal best, de concurrentie is moordend ;) Maar nog steeds leuk dat je het doet en probeert dagelijks iets te uploaden. Ik heb soms echt lijpe POTG en dan denk ik, dit zou ik ook wel willen delen... Maar kost me gewoon teveel moeite om t allemaal uit te zoeken :P Maar met de huidige games van 6hanzo, 6 genji, etc. is het denk ik sowieso een stuk minder leuk filmpjes maken dan gewoon ranked potjes.

• Msi92
[...]

Ik sta niet in de lijst, maar mijn id is Pykow#1990.
Als ik je naam niet herken van tweakers of dergelijken, dan accepteer ik het toch nooit ;)
Dus het maakt mij niet uit wie mij toevoegt haha.

Natuurlijk speel ik op de PC.

[...]

[...]
Hehe ik zal je wel adden zodra ik klaar ben met werk, dus als je Kyru#21442 voorbij ziet komen dan weet je wie ik ben :P

• Pykow
[...]

Oh maar ik heb zelf ook relatief weinig problemen gehad met PC games hoor. Tuurlijk, gezeur heb je altijd wel een keer, maar het is ook onmogelijk dat je nooit eens problemen hebt met een game op de PC. En toegegeven, ook op consoles heb je zo nu en dan een patch (van de console zelf) die niet helemaal lekker is.

Het gaat mij meer om het feit dat er vaak nogal minderwaardig wordt gedaan over console gaming, en dat is gewoon flauwekul. Ik heb niet minder plezier of voldoening als ik een game speel op een console.

Eigenlijk vraag ik me af waarom ik mezelf hier zo druk over maak, het is namelijk echt een non-discussie :P

Ik heb op de console vaak problemen met mijn multiplayer verbinding.
Daarnaast heb ik een Playstation 4 die niet aangesloten staat.
Deze moet ik nog verkopen, maar ik ben geen fan van marktplaats haha.
Ik speel wekelijks Fifa op mijn XboxOne en zo nu en dan wat racegames.
Op dit moment wacht ik op Fifa 17 en Forza Horizon 3

Olympic games season is voorbij, de unlocks kan je niet meer vrij spelen.
Er zullen meerdere season events voorbij komen. Zoals aangegeven zal er ieder jaar een summer season zijn.
De items zijn alleen maar via de kistjes te openen om ze wat exclusiever te maken.

Hooghouden met de voetbal is inderdaad een lucio emote.
Play of the game intro van Lucio heb ik helaas niet kunnen vrij spelen.
Patrick_Wolf schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Wow, ik heb gisteren alleen maar soldier gespeeld en vind hem al erg goed. Ben benieuwd hoe het na de update is
De aanpassingen zijn al doorgevoerd op PTR gisteren avond (Ik kreeg een update tenminste)
Cassius schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Yes las het, maar nog steeds groter dan huidige live versie, hence "buff" ;) . Weet je zeker dat op het moment van de pull er geen pixel van je hitbox zichtbaar was ... want het gaat om de hitbox (die groter is dat het karakter), niet hoe wij het karakter zien. Anyway, misschien was hij ook wel wat sterk - komt vast goed.
Het was een goede roadhog, maar goed, je zou dit later vandaag zelf kunnen oordelen.
Sjoerdje131 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:37:

Haha, zal best, de concurrentie is moordend ;) Maar nog steeds leuk dat je het doet en probeert dagelijks iets te uploaden. Ik heb soms echt lijpe POTG en dan denk ik, dit zou ik ook wel willen delen... Maar kost me gewoon teveel moeite om t allemaal uit te zoeken :P Maar met de huidige games van 6hanzo, 6 genji, etc. is het denk ik sowieso een stuk minder leuk filmpjes maken dan gewoon ranked potjes.
In het begin zal het allemaal wat matig overkomen, maar ben er van overtuigd dat het beter word.
Er zullen ook dagen tussen zitten (zoals gisteren) waarbij het heel moeilijk is om gameplay op te nemen.
Komende zaterdag heb ik gelukkig heel de dag vrij (zo het er nu uitziet)
Ik zal overdag streamen en daarna highlights maken die ik dan de komende dagen weer online kan zetten.
Al zijn het filmpjes van maar 4 minuten. Langzaam aan worden ze beter.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Op wie stemmen jullie voor de Overwatch World Cup?

Naast de voor de hand liggende pro's Morte en TwoEasy niet bekend met de rest die mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Elysi schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:34:

Naast de voor de hand liggende pro's Morte en TwoEasy niet bekend met de rest die mee doet.
Die twee inderdaad, verder nog op Baud (Belg) gestemd. De vierde stem was voor Quickmac; naam klonk bekend en hij had een tof player icon :7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• JiePie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06-2022
Denman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:27:
[...]

Ik vraag me altijd af waar een dergelijke uitspraak op gebaseerd is. Heb je ooit een FPS gespeeld op een console?

[...]

Ja, de PC heeft voordelen. Maar een console heeft die ook.
Ik zou niet weten waarom spelen op een console minder voldoening zou moeten geven.
Oh zeker. PC en console hebben zo beide hun plus- en minpunten.
Ik ben hoofdzakelijk een PC gamer, maar heb vaak zat met een paar vrienden samen op de Xbox zitten CoDden. En dat is absoluut niet minder vermakelijk.

Wat ik zelf alleen ervaar is dat ik mij gehandicapt voel bij de controle op de console. Het is inderdaad even wennen, maar ook wanneer ik eenmaal gewend ben denk ik alsnog 'die move had ik sneller kunnen doen met muis en keyboard', of 'die kill had ik wel gehaald als ik preciezer kon mikken' etc. Op input gebied vind ik dat een PC daarom meer voldoening geeft en dus fijner speelt.

Op de console spelen heeft dan meer zijn charme dat je met een paar vrienden samen op de bank kunt ploffen en op een groter scherm kunt spelen. Ik doe dat dan wel liever met andere spelgenres waarbij de controller minder nadelig voelt t.o.v. muis/keyboard.

Vandaar dus mijn opmerking dat FPS op de PC mij fijner lijkt.

Verder ontopic: Wanneer gaat de nieuwe season eigenlijk live? In mijn omgeving zijn mensen best wel hyped om weer competitive te gaan spelen i.p.v. alleen maar quick plays :P

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:24

MonkeySleeve

It's just Monkey business

6 september

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• nemesis2212
  • Laatst online: 14-12-2024

hebben wij zelf nog iets aan het stemmen op de personen of is het gewoon voor de lol en krijgen we er niks voor?

heb zelf gister ook gevote

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Op basis waarvan is deze selectie gemaakt? (Ben nog nieuw in overwatch scene :P)

Dedriloth

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Hebben ze de placement ratings veranderd in de PTR? De eerste keer kreeg ik een rating van 3300 en nu 3463. Dat terwijl ik voor mijn gevoel de 2de keer een stuk slechter ging.

• Pykow
Tonymalony schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:04:
Hebben ze de placement ratings veranderd in de PTR? De eerste keer kreeg ik een rating van 3300 en nu 3463. Dat terwijl ik voor mijn gevoel de 2de keer een stuk slechter ging.
Dit zou dan in de releasenotes moeten staan.
Vergeet niet dat de PTR een TEST omgeving is.
Afgelopen dagen is er veel veranderd.
Zo heeft de soldier nu een verandering gekregen

https://playoverwatch.com/en-us/blog/20243886#patchnotes

Er staat ook: (PTR patch notes last updated: Wednesday, August 24 @ 2:30pm PDT)

en het is weer tijd voor wat nieuwe PTR gameplay op de nieuwe map natuurlijk.
Paar aantekeningen
1. Pharah airshots (en fails)
2. Geweldige mercy revives (2x gekilled door een goede rez bij de tegenstander)
3. Roadhog hook die in mijn ogen gefixt had moeten worden.
4. 1 salty opmerking over Genji
5. Defending side
YouTube: Overwatch - Eichenwalde Pharah gameplay (PTR)

[ Voor 26% gewijzigd door Pykow op 25-08-2016 15:53 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
Hebben jullie nu ook dat als je 'Overwatch' start Battle.NET ook meteen doorstart naar het spel, maar niet meer blijft hangen in het Battle.NET?

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik zou wel graag weer aan een nieuw seizoen beginnen, maar vind Quick Play ook nog prima leuk. Wat minder druk om te presteren en daardoor de kans om wat nieuwe hero's te proberen.

Speel nu wat Mei en Hanzo af en toe, en vooral Mei is erg leuk om te spelen en ik begin er ook aardig goed mee te worden... tracers headshotten is vooral erg vermakelijk >:) .

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hier ook meer aan het aankloten, o.a. ook met Mei. Het kwartje is nu eindelijk gevallen met haar Ult en Ice Wall vandaag; ult neergooien in een mooie hoek en de snelste vluchtroute afsluiten met de wall. Soms moeilijk te plannen, maar als je een mooie driehoek kunt maken met de muren en je wall lukt het vaak wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Patrick_Wolf schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Op basis waarvan is deze selectie gemaakt? (Ben nog nieuw in overwatch scene :P)
Volgens mij door Blizzard zelf. Ze hebben pro's en prominente leden van de community (YouTubers, etc.) genomineerd. Dat was in ieder geval het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Elysi schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:41:
[...]

Volgens mij door Blizzard zelf. Ze hebben pro's en prominente leden van de community (YouTubers, etc.) genomineerd. Dat was in ieder geval het idee.
Oooh zou verwachten dat ze iets met skill level zouden doen. Dat is toch een soort van bewijs dat je in de top hoort en dus de beste van een bepaalde regio bent.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Had gisteren wel weer een paar lekkere potjes achterelkaar. Ik focus me voor nu veel op het spelen met soldier: 76 want dat is een overal prima hero in quickplay (zelf healen en een egoistische ult) maar weet niet of hij in competitive zo functioneel is. Bij quickplay ben je vaak toch iets meer op jezelf gesteld en speel je minder in echt teamverband. Met Soldier: 76 pak ik voor mijn gevoel de meeste punten om zo snel mogelijk lvl 25 te worden. Ik probeer voordat het seizoen gaat beginnen lvl 25 te zijn zodat ik ook potjes competitive kan gaan spelen.

Iemand nog tips voor mij om nog sneller lvl up te gaan? Ik ben al 22 dus hoef denk ik niet heel lang meer.

Ik weet niet of je een twitchvideo kan embedden binnen Tweakers.net maar hier is de url: https://www.twitch.tv/nolife_majestic/v/85672241?t=14m28s

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Iemand nog tips voor mij om nog sneller lvl up te gaan? Ik ben al 22 dus hoef denk ik niet heel lang meer.
met vrienden spelen voor 20% meer exp. of anders meer gold medals halen en winnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vind trouwens die korte onderonsjes tussen de heroes wel grappig af en toe. Gisteren hoorde ik een nieuwe die ik nog niet eerder hoorde waar Lucio een Bastion imitatie doet *biep boop biep boop* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
kazuka schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:55:
Vind trouwens die korte onderonsjes tussen de heroes wel grappig af en toe. Gisteren hoorde ik een nieuwe die ik nog niet eerder hoorde waar Lucio een Bastion imitatie doet *biep boop biep boop* :P
is inderdaad hilarisch dat ze opmerkingen maken over elkaar.

ook als je bv een enemy killed, dat je dan opmerkingen krijgt van "nice shot" als hero bij je in de buurt staan.

blizz heeft altijd een goed oog voor kleine extra details, i like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick_Wolf schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:48:
Had gisteren wel weer een paar lekkere potjes achterelkaar. Ik focus me voor nu veel op het spelen met soldier: 76 want dat is een overal prima hero in quickplay (zelf healen en een egoistische ult) maar weet niet of hij in competitive zo functioneel is. Bij quickplay ben je vaak toch iets meer op jezelf gesteld en speel je minder in echt teamverband. Met Soldier: 76 pak ik voor mijn gevoel de meeste punten om zo snel mogelijk lvl 25 te worden. Ik probeer voordat het seizoen gaat beginnen lvl 25 te zijn zodat ik ook potjes competitive kan gaan spelen.

Ik weet niet of je een twitchvideo kan embedden binnen Tweakers.net maar hier is de url: https://www.twitch.tv/nolife_majestic/v/85672241?t=14m28s
Ik ben comp rank 70+ geworden met vooral Soldier 76. Is prima te doen in comp. Nu is soldier niet echt super goed (meer), mccree is bijv. beter vind ik. Maar, het is goed te doen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

nemesis2212 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

is inderdaad hilarisch dat ze opmerkingen maken over elkaar.

ook als je bv een enemy killed, dat je dan opmerkingen krijgt van "nice shot" als hero bij je in de buurt staan.

blizz heeft altijd een goed oog voor kleine extra details, i like!
Die opmerking wanneer je als Pharah speelt en een Soldier in de buurt is: "I see you got the aim of your mother" _/-\o_

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
En in PTR? Heeft Soldier daar geen long distance buff gekregen? En heeft soldier vorige update geen long distance nerf gekregen? In balans of is soldier terug beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobbyDgtl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:50:
En in PTR? Heeft Soldier daar geen long distance buff gekregen? En heeft soldier vorige update geen long distance nerf gekregen? In balans of is soldier terug beter?
Soldier heeft een buff gekregen, de spread recovery is nu een stuk sneller en op de PTR zie ik iig nu steeds meer Soldier i.p.v. McCree in competitive. Als iemand die voornamelijk Pharah speelt is het er niet makkelijker op geworden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Soldier heeft een buff gekregen, de spread recovery is nu een stuk sneller en op de PTR zie ik iig nu steeds meer Soldier i.p.v. McCree in competitive. Als iemand die voornamelijk Pharah speelt is het er niet makkelijker op geworden :p.
dit inderdaad. ik speel graag pharah en ben er best ook mee, maar een goede soldier of mccree tegen je maakt het leven als pharah niet makkelijk.

ik hoop nog steeds op een invisible hero binnekort. backstab, blink en stealth (wow rogue style achtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Patrick_Wolf schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:48:

1. Speel in een groep zodat je 20% meer xp krijg na iedere rondje.
2. Speel iedere game uit (ga nooit leaven)
3. Speel geen support hero ( je haalt meestal maar 1 medaille voor healing)
4. Speel roadhog (Hij kan de meeste medailles halen en dus meer XP)
5. Kies een hero die jou het beste ligt, zo maak je meer kills en win je sneller rondjes.

Level geeft alleen maar aan hoeveel kistjes en hoeveel uur je in de game hebt gestopt ;)
Het heeft verder niet echt een meerwaarden.
Sterker nog als je straks level 25 bent (en dat haal je met gemak voordat seizoen 2 begint)
dan ga je waarschijnlijk ook ranked matches spelen. Bij ranked matches wordt er alleen gekeken naar de skillrank en dat staat compleet los van je level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
Pykow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

Je krijgt toch maar 1x xp voor je hoogste medaille? oftewel 5x goud geeft niet meer XP dan 1x goud + 4x brons?

Dus dan zou je het beste Lucio kunnen spelen gezien die bijna altijd wel goud in healing heeft ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
Puc van S. schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Je krijgt toch maar 1x xp voor je hoogste medaille? oftewel 5x goud geeft niet meer XP dan 1x goud + 4x brons?

Dus dan zou je het beste Lucio kunnen spelen gezien die bijna altijd wel goud in healing heeft ;)
Dan zou ik eerder voor Zenyatta gaan, die is wat mij betreft veel leuker om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
ThomasG schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:35:
[...]
Dan zou ik eerder voor Zenyatta gaan, die is wat mij betreft veel leuker om te spelen.
Maar als solo support healt hij niet genoeg; dus gold healing is bijna onmogelijk bij zen, ofwel was er geen 2e sup en dan is het moeilijk een match te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Puc van S. schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb geen idee haha :P
Het is net Skill ranking, soms stijg je meer dan de andere keer.
Ik weet alleen dat je iedere dag minimaal 1500xp krijgt (First win of the day) en dat je regelmatig 400xp krijgt voor backfill (Wanneer je dus een potje joined die al bezig is)
BobbyDgtl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Maar als solo support healt hij niet genoeg; dus gold healing is bijna onmogelijk bij zen, ofwel was er geen 2e sup en dan is het moeilijk een match te winnen :)
Als lucio heb je vaak Gold medal op healing. Gewoon bij je team blijven hangen.
Voornamelijk rond soldiers en roadhog hangen :P zei kunnen self healing, maar als jij in de buurt bent hoeven ze dit minder vaak te doen en krijg jij de healing points })

Mocht er een 2e healer zijn, dan moet je diegene nooit healen.
Als de 2e healer dood is, kan jij meer healpoints halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Pykow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

1. Speel in een groep zodat je 20% meer xp krijg na iedere rondje.
2. Speel iedere game uit (ga nooit leaven)
5. Kies een hero die jou het beste ligt, zo maak je meer kills en win je sneller rondjes.

Level geeft alleen maar aan hoeveel kistjes en hoeveel uur je in de game hebt gestopt ;)
Het heeft verder niet echt een meerwaarden.
Sterker nog als je straks level 25 bent (en dat haal je met gemak voordat seizoen 2 begint)
dan ga je waarschijnlijk ook ranked matches spelen. Bij ranked matches wordt er alleen gekeken naar de skillrank en dat staat compleet los van je level
1. Ja dat hebben meer mensen door (krijg random group invites)
2. Dit probeer ik sowieso te doen. Heb wel eens potjes gewonnen waarbij de checkpoint al op 99% voor de tegenstander stond en wij nog maar 10% hadden. Of dat ze niet de laatste checkpoint kunnen pushen, heb je toch mooi een Win op je lijstje ;-).
3. Duidelijk (Ook niet mijn sterkste kant)
4. Zoals ik nu speel heb ik meestal 4 medailles waarvan vaak meerdere goud (Ook te zien in mijn bovenstaande twitch video)
5. Dit is denk ik de reden waarom ik punt 4 best goed doe met Soldier: 76.

Straks bij competitive maar eens zien wat voor skillrank ik kan behalen. Merk wel dat ik op andere tijden speel dan de jongens in 'mijn clan'. Dus is wel pittiger om een goede samenstelling en samenwerking met spelers te krijgen ben ik bang. Levelen is natuurlijk wel belangrijk om loot te krijgen. Zie zoveel vette skins en emotes dat is alleen al een reden om snel te levelen :-)

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Pykow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Als lucio heb je vaak Gold medal op healing. Gewoon bij je team blijven hangen.
Voornamelijk rond soldiers en roadhog hangen :P zei kunnen self healing, maar als jij in de buurt bent hoeven ze dit minder vaak te doen en krijg jij de healing points })

Mocht er een 2e healer zijn, dan moet je diegene nooit healen.
Als de 2e healer dood is, kan jij meer healpoints halen })
We waren over Zenyetta bezig. Zen is 75% DPS en 25% Sup met een Support-ult; als je puur voor een gouden medaille speelt kies je beter een full-blown healer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Patrick_Wolf schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

1. Ja dat hebben meer mensen door (krijg random group invites)
2. Dit probeer ik sowieso te doen. Heb wel eens potjes gewonnen waarbij de checkpoint al op 99% voor de tegenstander stond en wij nog maar 10% hadden. Of dat ze niet de laatste checkpoint kunnen pushen, heb je toch mooi een Win op je lijstje ;-).
3. Duidelijk (Ook niet mijn sterkste kant)
4. Zoals ik nu speel heb ik meestal 4 medailles waarvan vaak meerdere goud (Ook te zien in mijn bovenstaande twitch video)
5. Dit is denk ik de reden waarom ik punt 4 best goed doe met Soldier: 76.

Straks bij competitive maar eens zien wat voor skillrank ik kan behalen. Merk wel dat ik op andere tijden speel dan de jongens in 'mijn clan'. Dus is wel pittiger om een goede samenstelling en samenwerking met spelers te krijgen ben ik bang. Levelen is natuurlijk wel belangrijk om loot te krijgen. Zie zoveel vette skins en emotes dat is alleen al een reden om snel te levelen :-)
Zeker er zijn een hoop leuke skins vrij te spelen en als je niet kan wachten kan je ook wat lootboxes kopen.
ik heb er zelf ook een x aantal gekocht. Vakantiegeld, Verjaardagsgeld en dus totaal niets van gemerkt, want zijn allemaal extratjes.
BobbyDgtl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

We waren over Zenyetta bezig. Zen is 75% DPS en 25% Sup met een Support-ult; als je puur voor een gouden medaille speelt kies je beter een full-blown healer.
Volgens mij hadden we het over het behalen van een gold medal voor het sneller kunnen levelen en dat je dus beter lucio kunt pakken ipv zenyatta.
Zenyatta is wel leuker om te spelen tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Pykow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Zeker er zijn een hoop leuke skins vrij te spelen en als je niet kan wachten kan je ook wat lootboxes kopen.
ik heb er zelf ook een x aantal gekocht. Vakantiegeld, Verjaardagsgeld en dus totaal niets van gemerkt, want zijn allemaal extratjes.

[...]

Volgens mij hadden we het over het behalen van een gold medal voor het sneller kunnen levelen en dat je dus beter lucio kunt pakken ipv zenyatta.
Zenyatta is wel leuker om te spelen tbh.
Ik speel de laatste tijd ook wat meer met Zenyatta, leuke hero! Voor mij staan ze qua "leuk" wel op gelijke hoogte. Met Lucio kan je heerlijk irritant zijn door rond een payload LoS te blijven lopen waardoor de enemy je niet kan raken, en toch blijf je dan lekker healen. Verder heb je met de knockback ook een sterk wapen in handen. Regelmatig full health enemies in de diepte geknocked >:)

Zenyatta is ook tof, debuff op tegenstander en rammen maar :P Doet verrassend veel damage. Healen is uiteraard wel wat lastiger met hem, zeker als je het moet combineren met damage doen, dan komt er wel een stukje management bij kijken. Verder vind ik dat bij het spelen van Zenyatta de "success rate" sterk afhankelijk is van je team. Word je niet of nauwelijks beschermd dan ben je 9 van de 10 keer binnen no-time dood. Bij Lucio heb je wat dat betreft iets meer survivability en kan je ook met een minder team doorslaggevend zijn.

Wel grappig, met Zenyatta sta ik echt _veel_ on fire. Valt jullie dat ook op? Lijkt met hem wel makkelijker. Laatst een potje met 94% of the time on fire :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Denman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:23:
[...]

Ik speel de laatste tijd ook wat meer met Zenyatta, leuke hero! Voor mij staan ze qua "leuk" wel op gelijke hoogte. Met Lucio kan je heerlijk irritant zijn door rond een payload LoS te blijven lopen waardoor de enemy je niet kan raken, en toch blijf je dan lekker healen. Verder heb je met de knockback ook een sterk wapen in handen. Regelmatig full health enemies in de diepte geknocked >:)

Zenyatta is ook tof, debuff op tegenstander en rammen maar :P Doet verrassend veel damage. Healen is uiteraard wel wat lastiger met hem, zeker als je het moet combineren met damage doen, dan komt er wel een stukje management bij kijken. Verder vind ik dat bij het spelen van Zenyatta de "success rate" sterk afhankelijk is van je team. Word je niet of nauwelijks beschermd dan ben je 9 van de 10 keer binnen no-time dood. Bij Lucio heb je wat dat betreft iets meer survivability en kan je ook met een minder team doorslaggevend zijn.

Wel grappig, met Zenyatta sta ik echt _veel_ on fire. Valt jullie dat ook op? Lijkt met hem wel makkelijker. Laatst een potje met 94% of the time on fire :D
Zenyatta is altijd onfire.
Je hebt namelijk een healing orb, Discorb orb en je kan zelf nog kills maken en assist halen.
4 onderdelen die je punten geven. Speel ook even de objective en je hebt 5 onderdelen waarbij je fire punten kunt halen.
Zenyatta staat bij mij op de 4e plek van meest gespeelde heroes (dit was al voor de laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderman74
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09-2020
On Fire hoorde ik bij Zenyatta idd ook bijna elk potje idd :D Duidelijk dan waarom. Wel bij uitstek de Hero die ik het liefste speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Sanderman74 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:17:
On Fire hoorde ik bij Zenyatta idd ook bijna elk potje idd :D Duidelijk dan waarom. Wel bij uitstek de Hero die ik het liefste speel.
"I do NOT require an extinguisher" _/-\o_

Vind de nerf die de discord orb krijgt wel terecht, maar ik vraag me af of de nerf niet te erg is. (Voor eigen damage maakt het weinig uit)
Kan misschien iemand die PTR speelt daar wat over zeggen? Speel zelf op Xbox namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Ereaser op 26-08-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ereaser schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:10:
[Kan misschien iemand die PTR speelt daar wat over zeggen? Speel zelf op Xbox namelijk.
Ik weet echter niet in hoeverre gameplay elementen zoals deze 1;1 overgenomen worden.

Ik kan mij voorstellen dat de game op de consoles anders speelt dan op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Sinds kort heb ik last van langzaam laden van zowel de character oftewel ingame gaan waardoor ik weer een AFK penalty krijg.. Het ligt niet aan mijn PC neem ik aan, want voorheen deed de game het perfect, iemand anders hier ook last van of gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Frank1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:26:
Het ligt niet aan mijn PC neem ik aan, want voorheen deed de game het perfect, iemand anders hier ook last van of gehad??
Assumption is the mother of all fuckups. Kijk even wat er gewijzigd is aan je PC, denk dan bijvoorbeeld ook aan drivers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

CH40S schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Assumption is the mother of all fuckups. Kijk even wat er gewijzigd is aan je PC, denk dan bijvoorbeeld ook aan drivers e.d.
Dat is het nou net, helemaal niks!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Pykow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Zenyatta is altijd onfire.
Je hebt namelijk een healing orb, Discorb orb en je kan zelf nog kills maken en assist halen.
4 onderdelen die je punten geven. Speel ook even de objective en je hebt 5 onderdelen waarbij je fire punten kunt halen.
Zenyatta staat bij mij op de 4e plek van meest gespeelde heroes (dit was al voor de laatste update)
Ah, dat verklaart wel een hoop, thanks.

Zenyatta staat bij mij nog niet in de top 5 meest gespeelde heroes, maar daar gaat op korte termijn denk ik wel verandering in komen. Ik merk dat ik Zenyatta vaak als alternatief voor Lucio (op nr. 2 meest gespeelde heroes) gebruik, afhankelijk van de map. Mercy vind ik ook nog steeds leuk, maar die gebruik ik voornamelijk op Gibraltar, als m'n teamgenoten meer verspreid zijn over de map.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Frank1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:31:
Controleer dan de PC op rottigheid etcetera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Frank1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Windows updates geinstalleerd? Specifiek de Anniversary update?

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 26-08-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Moet ik even kijken die gaan automatisch, ben de hele week van huis geweest..

Anniversary had ik al daarvoor, scans geeft niks aan..

Edit: wel de gewone Windows update geïnstalleerd, zou het daar aan kunnen liggen?

[ Voor 51% gewijzigd door Frank1973 op 26-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Puc van S. schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:39:
Windows updates geinstalleerd? Specifiek de Anniversary update?
Ik heb onlangs de Anniversary Update clean geïnstalleerd, aan die build van Windows 10 ligt het in elk geval niet, bij mij gaat dat namelijk zonder problemen. :)
Frank1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:40:
Moet ik even kijken die gaan automatisch, ben de hele week van huis geweest..

Anniversary had ik al daarvoor, scans geeft niks aan..

Edit: wel de gewone Windows update geïnstalleerd, zou het daar aan kunnen liggen?
Of je de Anniversary Update draait kun je zien door Windows toets + R te doen en dan
winver
in te toetsen. Windows 10 Anniversary Update is Windows 10 build 1607. :)

Misschien even een topic hiervoor openen? :)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
CH40S schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Ik weet echter niet in hoeverre gameplay elementen zoals deze 1;1 overgenomen worden.

Ik kan mij voorstellen dat de game op de consoles anders speelt dan op de PC.
Klopt, maar de basis van de game blijft overal zo goed als hetzelfde. De enige uitzondering is de Torbjorn turret damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
CH40S schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Ik heb onlangs de Anniversary Update clean geïnstalleerd, aan die build van Windows 10 ligt het in elk geval niet, bij mij gaat dat namelijk zonder problemen. :)
[...]
Of je de Anniversary Update draait kun je zien door Windows toets + R te doen en dan winver in te toetsen. Windows 10 Anniversary Update is Windows 10 build 1607. :)

Misschien even een topic hiervoor openen? :)
mja er zijn gevallen bekend waarin door de Anniversary Update de xbox GameDVR functionaliteit weer automatisch geinstalleerd is en draaide (en dus alla shadowplay op de achtergrond an het opnemen was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderman74
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09-2020
[...]

Geniaal echt ja, gegarandeerd gegniffel iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Zoals al aangegeven had ik gisteren weinig tijd.
Toch heb ik even mijn ingame settings en muis instellingen opgenomen.
Filmpje van maar 2 minuten voor de PC gamers onder ons ;) YouTube: Overwatch - Short and quick overview of my setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zo net even een paar leuke matches gehad met wat vrienden.

en zelfs met genji een PoTG :P

En Sym blijft leuk om te spelen Die damage van haar is gewoon kei goed.

[Video: http://plays.tv/s/Kw5oNvRmbXqg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:48:

[video]
Ik speel zelf echt nooit Symmetra, duurt te lang voordat je 6 turrets op hebt staan.
De andere support heroes liggen mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:49:
[...]

Ik speel zelf echt nooit Symmetra, duurt te lang voordat je 6 turrets op hebt staan.
De andere support heroes liggen mij beter.
Ik vind sym geweldig als anti flanker. Die shieldjes zijn leuk maar blocken meestal niet meer dan een stray bullet van een soldier. De ultimate is echt goed in combo met een mercy dan kan de tegenstander bijna niet het point cappen.

Ik speel haar altijd vrij agresief en plaats turrets meestal op flank routes. Dan blijf ik rond de objective hangen als ik dan een melding krijg dat mijn turret destroyed is of dat die damage is aan het doen. Dan block ik gewoon de aanval via de flank. Ook haar alt fire is zeer fijn om een pushende reinhardt in paniek te laten raken. Vaak genoeg dat ik hem raak en dat hij een firestrike op mij af gooit. Als er dan een widowmaker in mijn team zit die een beetje oplet dan zijn ze hun reinhardt meestal kwijt.

Ik zie ook wel eens mensen die echt alle 6 op een plek plaatsen bij de enemy. Dan switch ik meestal even snel naar winston of Zarya. Dan zijn ze zo weg, en zit ik, als ik zarya ben, zowat op 100% charge. werkt ideaal.

ze is vooral leuk vind ik op kingsrow, temple of anubis en dorado. Maar op veel andere maps speel ik haar niet. Gibraltar is haar ult wel fijn maar die map vind ik te ruim om goed gebruik te maken van haar turrets.

Dadelijk op eichenwalde waar best wat flank routes in zitten voor het eerste point is zij denk ik ook wat minder effectief.

Ik had wel graag iets meer range gezien voor haar left click mischien met een verminderde damage. ze speelt niet verkeerd maar je moet zowat in de enemy staan om efectief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:03:
[...]

Ik vind sym geweldig als anti flanker. Die shieldjes zijn leuk maar blocken meestal niet meer dan een stray bullet van een soldier. De ultimate is echt goed in combo met een mercy dan kan de tegenstander bijna niet het point cappen.

Ik speel haar altijd vrij agresief en plaats turrets meestal op flank routes. Dan blijf ik rond de objective hangen als ik dan een melding krijg dat mijn turret destroyed is of dat die damage is aan het doen. Dan block ik gewoon de aanval via de flank. Ook haar alt fire is zeer fijn om een pushende reinhardt in paniek te laten raken. Vaak genoeg dat ik hem raak en dat hij een firestrike op mij af gooit. Als er dan een widowmaker in mijn team zit die een beetje oplet dan zijn ze hun reinhardt meestal kwijt.

Ik zie ook wel eens mensen die echt alle 6 op een plek plaatsen bij de enemy. Dan switch ik meestal even snel naar winston of Zarya. Dan zijn ze zo weg, en zit ik, als ik zarya ben, zowat op 100% charge. werkt ideaal.

ze is vooral leuk vind ik op kingsrow, temple of anubis en dorado. Maar op veel andere maps speel ik haar niet. Gibraltar is haar ult wel fijn maar die map vind ik te ruim om goed gebruik te maken van haar turrets.

Dadelijk op eichenwalde waar best wat flank routes in zitten voor het eerste point is zij denk ik ook wat minder effectief.

Ik had wel graag iets meer range gezien voor haar left click mischien met een verminderde damage. ze speelt niet verkeerd maar je moet zowat in de enemy staan om efectief te zijn.
Geef mij toch maar lekker Zenyatta, Mercy,Lucio of ana als support ;)
Ik ben daar veel effectiever mee.

BTW omdat we het laatst over Support heroes hadden heb ik vandaag even een Zenyatta "Highlight" online gezet. Let vooral op de ult en naar mijn healthbar op dat moment.
Filmpjes staat nu Online op mijn youtube kanaal en ook even andere highlights toegevoegd.

Vandaag live gestreamed op Twitch met de Bug community (Waar ook de on-officiele Tweakers overwatch teamspeak server is opgezet), de komende dagen komen deze allemaal online te staan.
Zitten wat funny momenten en leerzame highlights bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playoffs Overwatchopen $300k aan het kijken. EU playoffs momenteel
https://www.twitch.tv/overwatchopen

erg veel gewerkt deze week en kon nu eindelijk weer wat potjes spelen :) wil echt graag dat het 6 september is =p ben wel benieuwd of het ze gaat lukken om die projectiles te fixen ? of is dat al gelukt op ptr?

[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 27-08-2016 19:36 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:26:
[...]

BTW omdat we het laatst over Support heroes hadden heb ik vandaag even een Zenyatta "Highlight" online gezet. Let vooral op de ult en naar mijn healthbar op dat moment.
Filmpjes staat nu Online op mijn youtube kanaal en ook even andere highlights toegevoegd.

[video]

Vandaag live gestreamed op Twitch met de Bug community (Waar ook de on-officiele Tweakers overwatch teamspeak server is opgezet), de komende dagen komen deze allemaal online te staan.
zitten leuke momenten bij. Ikzelf vind Zenyatta wat minder om te spelen, al is ult denying van een Genji of soldier wel echt kei heerlijk als je die Q drukt.

Had ik die stream maar geweten dan hadden mijn faals eens van iemand anders zijn oogpunt opgeslagen gestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op de PS4 neutraliseert het shield van D.Va zelfs ults van Hanzo en Zarya, is dat op de PC ook zo? Wat mij betreft wel een beetje te overpowered, dat shield kan al zo lang aan staan dat ze zowat al in het inkomende vuur kan neutraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:05
Pykow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:26:
[...]

[video]

Er zitten leuke momenten tussen en je speelt Zen zoals ik denk dat het hoort. maar juist je ult vond ik niet sterk. Je gebruikte hem te laat, je redde jezelf maar je moet het gebruiken omdat je Mei en Mcree dood waren
. Ik denk dat je dat jullie de point daar hadden kunnen pakken als zij nog hadden geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
[...]

Vind de nerf die de discord orb krijgt wel terecht, maar ik vraag me af of de nerf niet te erg is. (Voor eigen damage maakt het weinig uit)
Kan misschien iemand die PTR speelt daar wat over zeggen? Speel zelf op Xbox namelijk.
Zen speelt prachtig op ptr, misschien de projectile nog te groot, maar aangezien je bolletjes en geen kogels gooit mag t natuurlijk wel wat groter dan de rest.
De discord nerf vind ik terecht, 50% was te veel, vooral met goeie communicatie. 30% voelt wat eerlijker, waardoor Zen geen vaste pick hoeft te zijn.

Zolang de tegenstander mij als Zen niet focust vind ik het verruit de beste support. Heb je echter een goeie tracer of genji tegen je en geen goeie bescherming van je teammaten dan heeft het niet veel zin. Genji of tracer kun je zeker stoppen, maar goeie gasten maken gehakt van je.

Z'n heals zijn niet de beste, maar je kunt wel vanaf een eventuele veilige afstand healen en met goeie ult counters kan je makkelijk meer healen dan lucio of mercy als je 2 support hebt.

Zenyatta met torb armor en extra symm shield kan echt belachelijk sterk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Splitinfinitive schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:48:

[video]
is dit op een console? beweegt erg langzaam en minder accuraat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

PainkillA schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

is dit op een console? beweegt erg langzaam en minder accuraat allemaal
Nee op pc, Ik ben gewoon ruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb je op PC nou echt een nadeel als je "maar" 70FPS draait in plaats van 154 (60hz tegen 144hz monitoren)?

Hoor van veel mensen dat bij 60-70 fps de input lag niet leuk is, zelfs met vsync uit. Overweeg de PC versie aan te schaffen, maar niet als een hoge framerate als 70 geen goede ervaring kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Eduardboon schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:04:
Heb je op PC nou echt een nadeel als je "maar" 70FPS draait in plaats van 154 (60hz tegen 144hz monitoren)?

Hoor van veel mensen dat bij 60-70 fps de input lag niet leuk is, zelfs met vsync uit. Overweeg de PC versie aan te schaffen, maar niet als een hoge framerate als 70 geen goede ervaring kan geven.
Weet het niet maar ik vraag mij af en toe af of het niet gewoon whinen is of zoeken naar een reden om misschien bepaalt falen goed te praten.

"Ik ben keigoed maar die 6ms inputlag zorgt er echt voor dat mensen beter zijn dan mij."

En hoeveel mensen hebben nu echt de hardware om op die 144hz het spel te runnen. Ik denk dat het percentage wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:32:
[...]

Weet het niet maar ik vraag mij af en toe af of het niet gewoon whinen is of zoeken naar een reden om misschien bepaalt falen goed te praten.

"Ik ben keigoed maar die 6ms inputlag zorgt er echt voor dat mensen beter zijn dan mij."

En hoeveel mensen hebben nu echt de hardware om op die 144hz het spel te runnen. Ik denk dat het percentage wel meevalt.
Zelf speel ik gewoon nog op 60hz. Ik wil mijn pc nog upgraden maar moet even goed kijken hoe ik het inplan.
1. Nieuwe pc en monitor (€ 2000 ruim genomen)
2. Mijn eerste huis gepland voor de kommende 2 kaar. (€5000 denk ik nodig te hebben. )
3. Nieuwe auto met navigatie geïntegreerd.
(Met inruil denk ik €13000 nodig te hebben)
Groffe inschattingen en hopelijk gaat het mee zitten.

Back to overwatch.
Nieuwe video online in het nederlands deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Snelste potje tot nu toe gehad, aanvallend op Anubis in 1:03 :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuk verhaaltje over die 144hz, maar eh, netcode is overduidelijk de limiterende factor momenteel in OW.

En straks als ze 64CMD rate invoeren verwacht ik dat het allemaal een stukje beter wordt en 144hz wellicht wat gaat toevoegen. Persoonlijk heb ik het met CS:GO en OW geprobeerd.

Daarnaast kan ik je ook vertellen dat een GTX1080 het niet haalt, je krijgt er regelmatig 88FPS uit op de hoogste settings op 2560x1440, misschien dat je 20% van de tijd 153 haalt.

CS:GO was een ander verhaal, daar het ik het idee dat het echt een mooie toevoeging was. Maar ik was alsnog niet snel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Vanavond een paar potjes als Roadhog gespeeld. Moet zeggen, leuke class eigenlijk, al had hij voor mij wel even een curve en moet ik nog veel spelen wil ik ook die class 'mastered' hebben. :) Niet dat ik de classes die ik al speelde 'mastered' had, maar wil ook alternatieve classes kunnen spelen als er al voldoende support heroes in het team zijn.
djunicron schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:56:
Leuk verhaaltje over die 144hz, maar eh, netcode is overduidelijk de limiterende factor momenteel in OW.

En straks als ze 64CMD rate invoeren verwacht ik dat het allemaal een stukje beter wordt en 144hz wellicht wat gaat toevoegen. Persoonlijk heb ik het met CS:GO en OW geprobeerd.

Daarnaast kan ik je ook vertellen dat een GTX1080 het niet haalt, je krijgt er regelmatig 88FPS uit op de hoogste settings op 2560x1440, misschien dat je 20% van de tijd 153 haalt.

CS:GO was een ander verhaal, daar het ik het idee dat het echt een mooie toevoeging was. Maar ik was alsnog niet snel genoeg...
De patch voor de verhoogde tick rate (van 21Hz naar 63Hz) is reeds doorgevoerd in Overwatch, op de PC althans in elk geval wel. Onlangs heb ik ook de grafische settings van epic naar high gegooid. Ik merk geen verschil in de weergave eigenlijk, maar ik merk het wel in de performance. Ik hou het dus lekker op high, want merk aan alles dat de game soepeler speelt en heb ook het idee dat ik meer eliminations weet te scoren.

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Een nadeel is misschien wat overdreven omdat de meerderheid niet op zo'n scherm speelt (denk ik), maar 144hz is gewoon heerlijk om op te spelen. Je merkt het aan de soepele en directe muisbewegingen en het beeld is lekker smooth.

Ik draai gemakkelijk +150 fps met alles op low (i5 4590 / GTX 970 / 8 GB). Je kunt altijd nog de texture quality en model quality wat omhoog schroeven. Het spel ziet er op low nog steeds mooi uit en alle instellingen op max geeft teveel visuele clutter imo. Hier kun je zelf ook wel een beetje mee spelen zodat je het beste van twee werelden hebt.

Als je systeem het aan kan moet je het gewoon doen. Het verschil met 60hz is groot :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:58
Ripe Tire grappling hook multi kill, lucky...... _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/BckDG1Z7dfg]

B@n@@n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Geweldig die rip-tire. Ik lag dubbel toen ik die potm zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Jep, ik ook, was een gaaf potje! :) Ik denk ook wel, dat de enemy team die actie van Roadhog niet in dank heeft afgenomen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Haha nice POTG xD Zo had ik zelf een keer een POTG met DVa, meest slechte ult ooit, maar omdat de vijandelijke Roadhog mn mech naar zich toe trok was t ineens 4 kills ipv 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Pykow schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Zelf speel ik gewoon nog op 60hz. Ik wil mijn pc nog upgraden maar moet even goed kijken hoe ik het inplan.
1. Nieuwe pc en monitor (€ 2000 ruim genomen)
2. Mijn eerste huis gepland voor de kommende 2 kaar. (€5000 denk ik nodig te hebben. )
3. Nieuwe auto met navigatie geïntegreerd.
(Met inruil denk ik €13000 nodig te hebben)
Groffe inschattingen en hopelijk gaat het mee zitten.

Back to overwatch.
Nieuwe video online in het nederlands deze keer.
[video]
Yeah ik ben je most recent follower :P

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Patrick_Wolf schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

Yeah ik ben je most recent follower :P
De komende filmpjes op mijn youtube kanaal zal je naam ook zichtbaar zijn haha.
Zijn allemaal opgenomen op dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds zaterdag aan het spelen met 800 DPI (voorheen 1800)
Als oefening speelde ik een aantal games McCree omdat je daar wel goeie aim voor nodig hebt zeg maar.
Was even wennen maar merkte wel dat voor long range me aim veel meer on point was zeg.

speel nu dus met 800 dpi en 13 sensitivity in game.

Moet alleen nog ff tweaken denk ik want ik kan nu geen 360 maken zonder me muis op te tillen en verder te draaien zeg maar. blijf er alleen wel mee spelen want merk nu al dat het er een stuk beter mee gaat. en dan vooral met heroes zoals Tracer, McCree, Soldier.

Dacht eerst dat tracer geen succes zou zijn vanwege je mobiliteit. maar het werkt dikke prima

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 29-08-2016 10:16 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ricmaniac schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:16:
Sinds zaterdag aan het spelen met 800 DPI (voorheen 1800)
Als oefening speelde ik een aantal games McCree omdat je daar wel goeie aim voor nodig hebt zeg maar.
Was even wennen maar merkte wel dat voor long range me aim veel meer on point was zeg.

speel nu dus met 800 dpi en 13 sensitivity in game.

Moet alleen nog ff tweaken denk ik want ik kan nu geen 360 maken zonder me muis op te tillen en verder te draaien zeg maar. blijf er alleen wel mee spelen want merk nu al dat het er een stuk beter mee gaat. en dan vooral met heroes zoals Tracer, McCree, Soldier.

Dacht eerst dat tracer geen succes zou zijn vanwege je mobiliteit. maar het werkt dikke prima
Mijn accuracy ging van 35% naar gemiddeld 40% als soldier
Pharah meer direct hits en vaak 60% accuracy.
ik kan ook niet in 1 beweging 360 graden draaien, maar dit is totaal overbodig.
Heel klein beetje mijn muis op tillen en ik kan weer 180 graden draaien.
Het was even wennen, maar na een tijdje wil je niet meer terug.
Ik ziet op 800 DPI en 9 sens ingame en dit is voor mij nu goed te doen.

Daarnaast start ik altijd eerst de training mode om wat op te warmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56

Is 144 hz lekkerder spelen? Absoluut, maar je zal ingame nooit zoiets hebben van: kak, hij speelt overduidelijk op 144 hz! Het verschil is minimaal, maar lekker meegenomen.

Er is wel onderscheid tussen refresh rate en input lag, met name in Overwatch. Hoe hoger de refresh rate van je monitor, hoe sneller je kan reageren op wat je ziet. Dat verschil is is (1/60) - (1/144) = 9,8 ms. Ter referentie, je gemiddelde reactietijd op visuele input zal ergens tussen de 180 en 220 ms liggen, dus je kan zelf beslissen in hoeverre je denkt dat die 9,8 ms doorslaggevend zal zijn.

Maar voor de overall input lag telt het wel op.

Input lag: muis+kb + refreshrate + monitor response time + verwerkingstijd van de 'tick'. Die laatste heet in Overwatch 'SIM time' en die is mede gekoppeld aan je FPS die de game rendert. (te zien met CTRL + N in-game), ongeacht hoeveel fps je monitor weer kan geven. Ook wordt dit beïnvloed door bepaalde grafische settings (vsync, post processing etc), je CPU/RAM en achtergrondprocessen. Een versimpeld voorbeeld:

Voorbeeld Case 1:
Ingame-FPS Locked op 70 fps + CPU processing -> Bijvoorbeeld SIMtime van 20 ms (waarvan 14 ms gekoppeld aan je framerate)
Monitor 60 hz -> 16 ms
Monitor refresh time -> 5 ms
Standaard USB muis -> 10 ms
Standaard USB toetsenbord -> 10 ms

Totaal input-lag: 50 - 61 ms

Voorbeeld Case 2:
Ingame-FPS Locked op 300 fps + CPU processing -> Bijvoorbeeld SIMtime van 4 ms (waarvan 3,3 ms gekoppeld aan je framerate)
Monitor 144 hz -> 6,9 ms
Monitor refresh time -> 1 ms
1000 hz USB muis -> 1 ms
PS/2 toetsenbord -> 1 ms

Totaal input-lag 13/14 ms

Een verschil van zeg 40/50 ms ongeveer, welke je effectief bij je ping op kan tellen, dat is wel duidelijk voelbaar in game en zorgt voor veel soepelere gameplay ervaring, maar het verschil door randapparatuur (monitor/muis/kb) is dus relatief kleine. Het belangrijkste heb je zelf in de hand; hoe hoger je in-game FPS en hoe lager je grafische settings, hoe lager je input lag. Je kan dat zelf in-game perfect testen door te proberen de SIM time zo laag mogelijk te krijgen.

Ergo, ik lock mn fps op mn minimale fps wat ik ten aller tijden ingame haal, 250 voor mij, ook al heb ik een 144 hz scherm, met de allerlaagste grafische settings en minimale achtergrondprocessen zodat de SIM time nu op 3,4 ms uitkomt. Bij vrienden van me ben ik 25+ ms SIM times tegen gekomen door combinatie van mindere hardware en te hoge settings. Persoonlijk vind ik die 20 ms winst meer dan de moeite waard. Helpt het een goede speler met maringale, iets betere prestaties? Ongetwijfeld, maar dat valt nooit te kwantificeren.

Het is primair gewoon quality of life en speelt lekkerder/soepeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb nu zelf de FPS gelocked op 135 vanwege mijn G-Sync scherm, en kan toch wel verschil voelen met 154 met een display lock in de game. De SIM waarden zijn echter steeds 6.5.

Wat bij mij wel enorm geholpen heeft is in het Nvidia Control Panel de pre-rendered frames op 1 zetten. Scheelt echt een hele hoop. Nu is het weer fatsoenlijk pharahs de lucht uit snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
zit je nou reclame te maken voor g2a? 8)7

denk dat iedereen hier die sites al wel kent

[ Voor 18% gewijzigd door Grotman op 29-08-2016 13:37 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.