Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Er was een foto opgedoken op reddit van een neger man en/of vrouw? Wie waarschijnlijk Sombra word. Maar het kan ook van een fan zijn. Ik speel het liever dan dat ik het onderzoek ;)

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kenzi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:47:
[afbeelding]

als je deze bedoeld, daar staat ze gewoon op, samen met haar dochter.
Nee, die bedoelde ik niet. Kan hem zo gauw niet vinden welke ik wel bedoel, maar ik zie wel andere afbeeldingen waar wel andere (onbekende?) heroes op staan. :)

Zie bijvoorbeeld deze.
er zijn niet echt clues dat het een Omnic wordt. Denk dat je in de war bent met de clues omtrent Doomfist de 3de die een Omnic / Human hybrid zou kunnen zijn. (omdat zijn naam in de Omnic taal staat geschreven onder zijn poster)
Vanuit de eerste cinematic announcement trailer wordt ook een andere naam nog genoemd, ben benieuwd wanneer die gaat komen. Ik wist overigens niet, dat Doomfist inmiddels ook wat hints heeft? :)
Derekboy2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:56:
Er was een foto opgedoken op reddit van een neger man en/of vrouw? Wie waarschijnlijk Sombra word. Maar het kan ook van een fan zijn. Ik speel het liever dan dat ik het onderzoek ;)
Ga er maar vanuit dat Sombra een vrouw is. Je hebt Reaper's voiceline zelf ook al aangehaald... "Where's Sombra when you need her..." lijkt me toch best duidelijk. ;)
Puc van S. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:54:
Klopt dat er geen clues zijn mbt afkomst, het was ook voornamelijk het idee wat veel mensen hadden. Voornamelijk omdat er maar betrekkelijk weinig omnic hero's momenteel zijn en haar hackingskills (+ protocol Sombra in Dorado)
Geen indirect bewijs, maar de grammatica van de hints lijken erop te wijzen dat het meer een Mexicaanse achtergrond is dan Spaans. :) Hierdoor gaan de meesten ervan uit, dat Sombra de Mexicaanse nationaliteit zal hebben. En natuurlijk omdat een aantal hints op Dorado zitten, wat geloof ik ook in Mexico zou zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
Nee, die bedoelde ik niet. Kan hem zo gauw niet vinden welke ik wel bedoel, maar ik zie wel andere afbeeldingen waar wel andere (onbekende?) heroes op staan. :)

Zie bijvoorbeeld deze.
https:// https://goo.gl/images/grqxyj

Bedoel je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Ik kwam hem ook al is tegen. Er staan redelijk veel 'nieuwe' op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb gister mijn graphics settings eens op High gezet en ik vind dat veel fijner spelen. Op Epic zat ik op 1440p rond de 80fps. Nu op High tussen de 130 en 140fps. Ik vind het verschil in graphics te verwaarlozen maar het aimen is gewoon een stuk soepeler zo lijkt het. De algehele feel is veel directer zo. Had ik dit maar eerder geweten....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 22:21
Derekboy2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:56:
Neger ? Je bedoelt gewoon een bruine man/vrouw ;)
klinkt minder beledigend anders krijg je misschien gezeik hier.
Kenzi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

[afbeelding]

als je deze bedoeld, daar staat ze gewoon op, samen met haar dochter.
Ana staat hier inderdaad zeker op met haar dochter Pharah.
Maar je ziet ook een vrouwelijke lucio en linksonder een onbekende.
Derekboy2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:09:
[...]

Zover ik weet was dit de eerste screenshot nadat ze Project titan getransformeerd naar Overwatch.
Aan de linkerkant naast reinhardt zie je Junkrat staan (voor zijn ongeluk) en de gele personage is Roadhog.
Later zijn deze wat aangepast zoals ze nu zijn, je moet niet naar de grote kijken want op deze screenshot lijkt Bastion ook erg klein.

Alleen de rode tank hero aan de rechterkant is een raadsel, maar laten we ons eerst bezig houden met Sombra ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Pykow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Zolang ik niet zeg die 'zwarte' man of vrouw is er nog niks aan de hand. Maar ik zal wel donkere vrouw zeggen jah

Zover ik weet was dit de eerste screenshot nadat ze Project titan getransformeerd naar Overwatch.
Aan de linkerkant naast reinhardt zie je Junkrat staan (voor zijn ongeluk) en de gele personage is Roadhog.
Later zijn deze wat aangepast zoals ze nu zijn, je moet niet naar de grote kijken want op deze screenshot lijkt Bastion ook erg klein.

Alleen de rode tank hero aan de rechterkant is een raadsel, maar laten we ons eerst bezig houden met Sombra ;)
Even kijken of Sombra op die foto staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
LOL. Alsof dat verschil uitmaakt. ;)

Deze afbeelding laat ook weer andere heroes zien. ;) Dus wie weet wat daar uit gaat komen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51

The Chosen One

Zie signature!

Neger is gewoon een normaal woord, net als kreupel/crippled etc. Tegenwoordig moet alles handicapable en nieuwe nederlander etc. zijn...

Nieuwe map is wel cool. Castle pretty. Nog niet te veel van gezien, zo eens kijken of je die in custom kunt doen en solo kunt rond wandelen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:44:
[...]

Ik gebruik Nvidia Shadowplay als capture software, capture in 1080P 60FPS. Daarna nabewerking in Pinnacle Studio zodat ik hem ook met 60fps naar youtube kan uploaden :) . Als streaming software gebruik ik altijd OBS (https://obsproject.com/).
hoe capture jij met shadowplay zonder dat logo links onderin met de specs van je PC .
ik deed voorheen ook shit met shadowplay maar dan kreeg ik altijd dat logo in me scherm.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Derekboy2000 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:09:
Dat plaatje is al wel oud, want kwam rond de aankondiging van de game in 2014. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:35:
Neger is gewoon een normaal woord, net als kreupel/crippled etc. Tegenwoordig moet alles handicapable en nieuwe nederlander etc. zijn...

Nieuwe map is wel cool. Castle pretty. Nog niet te veel van gezien, zo eens kijken of je die in custom kunt doen en solo kunt rond wandelen.
je hebt een Brawl waar je alleen maar die map krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Pharah + custom is toch iets fijner. ;)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
The Chosen One schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:43:
Pharah + custom is toch iets fijner. ;)
Spectator + custom nog fijner om de map te bekijken :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zou wel awesome zijn, als er iets vergelijkbaars met HLTV naar Overwatch kwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

hoe capture jij met shadowplay zonder dat logo links onderin met de specs van je PC .
ik deed voorheen ook shit met shadowplay maar dan kreeg ik altijd dat logo in me scherm.
Ik neem alles op met Shadowplay zoals mijn laatste video over de 2 reinhardt skins: YouTube: Overwatch - Two Legendary reinhardt skins
Je ziet nergens een logo of wat dan ook staan.
Ik start mijn opname wel handmatig.
Voor streaming gebruik ik gewoon OBS studio en op mijn tablet heb ik de chat aanstaan (Heb geen ruimte voor 2e scherm omdat mijn PC op mijn bureau moet staan.)
Zojuist de mic booster gevonden, dus ik kan kijken wat voor effect dit heeft.
Muziek was ook niet hoorbaar, maar ik had hem ook maar op 22% staan haha.
Moet ook nog VLC downloaden, beter dan standaard Microsoft groove.
Als je groove minimaliseerd, dan gaat je geluid zachter :S
The Chosen One schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:35:

Ik weet niet of je custom match kunt aanmaken in PTR, paar dagen terug was dit niet meer mogelijk..
Vanavond even de nieuwe map spelen en kijken of de eerste punt echt lastig is.
Tijdens gamescom hadden veel mensen commentaar omdat je persé onder of over een brug moet en er totaal geen flank route is. (Vergelijk het met Anubis Beta)
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:45:
Zou wel awesome zijn, als er iets vergelijkbaars met HLTV naar Overwatch kwam. :)
HLTV of gewoon een demo recorder zoals bij Counter-strike/Team Fortress 2
Die bestanden zijn zeer klein en je kan gewoon een full game vanuit iedere positie kijken.
Ik bekeek al mijn demo's in TF2 en daardoor kwam ik op een hoog niveau terrecht.
Gisteren schrok ik van een pharah die opeens naast me stond, na het terug kijken van mijn stream was het erg duidelijk.
Tijdens het kijken van mijn replay kijk ik voornamelijk de momenten dat ik dood ga.
30% van de gevallen is het mij eigen fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:54:

Tijdens gamescom hadden veel mensen commentaar omdat je persé onder of over een brug moet en er totaal geen flank route is. (Vergelijk het met Anubis Beta)
yup dat eerste punt kan vet kut zijn.
in principe ging het allemaal wel lekker maar dat was omdat bijna niemand die map nog kende natuurlijk maar een Team dat dat wel wist maakte ons echt zo hard af... want je hebt gelijk in het begin een brug en daar MOET je door of over heen inderdaad en daar stond heel leuk een torbjorn en bastion met reinhard en mercy boven op... we konden niks. met ze alle van alle combinaties geprobeerd maar we konden er gewoon niet doorheen. Ondanks dat het een brawl was was het niet mogelijk om meerdere van dezelfde characters te nemen dus 6x Harambe en er overheen springen met ze alle tegelijk zat er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
[...]

Tijdens het kijken van mijn replay kijk ik voornamelijk de momenten dat ik dood ga.
30% van de gevallen is het mij eigen fout ;)
En in 70% dan de gevallen is het een "verdwaalde" Hanzo pijl/Mei icicle ;)

That being said, er is schijnbaar een hoop commentaar over het terugdraaien van de hitbox change for projectiles, het blijft schijnbaar wel onmogelijk om iemand te raken als die om een hoek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
HLTV of gewoon een demo recorder zoals bij Counter-strike/Team Fortress 2
Die bestanden zijn zeer klein en je kan gewoon een full game vanuit iedere positie kijken.
Beiden eigenlijk. De streams willen ook wat! :) De spectator mode in Overwatch vind ik wat beperkt. Zou er ook een freecam in doen, om te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Beiden eigenlijk. De streams willen ook wat! :) De spectator mode in Overwatch vind ik wat beperkt. Zou er ook een freecam in doen, om te beginnen. :)
Freecam zit toch al in spectator mode? Je bedoelt dat je zelf de camera in alle richtingen kan bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Rechts kan Pharah makkelijk over een ravijntje heen en links kan het ook als je 2 keer boost maar dat kost wat tijd en je kunt alsnog snel dood zijn door een turret of zo. Maybe monkey kan springen? Ff niet op gelet hoe ver het was.

Maar alsnog redelijk chokepointy. Maar dat heeft ook wel weer iets vind ik. Maar het moet niet extreem/onmogelijk worden ofc en echt altijd 100% perfecte setup en teamwork nodig. Muh pubs.

[ Voor 29% gewijzigd door The Chosen One op 23-08-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Puc van S. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:01:
Je bedoelt dat je zelf de camera in alle richtingen kan bewegen?
Inderdaad, anders is het geen freecam naar mijn idee. :)

Ik had het laatst al over dat de skillrating uit competitive wat ruk is, ben dus blijkbaar niet de enige die er zo over dacht, ik denk wel dat dit inderdaad precies het punt is wat ik wilde maken, aangezien ik het liefste support (Mercy / Lucio) speel en dus weinig aan damage / kills doe / maak. :)

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06
Voor mensen die de PoTG met mijn Ana voorbeeld ook bij Blizzard bekend willen krijgen, ik heb een post aangemaakt op Reddit: https://www.reddit.com/r/...jl/potg_mechanic_and_ana/
Heb hierbij ook even de tijd genomen om alles uit te splitsen in de verschillen tussen Ana en Genji tijdens het PoTG moment:

[Genji]
Boosted by Ana
Kill assist (37%)
Kill assist (85%)
Kill (67%)
Kill (100%)
Total: 2 kills, 2 kill assists

[Ana]
Boosts Genji
Heal Genji +/- 90%
Sleep dart Reinhardt
Kill (100%)
Kill (17%) AOE (grenade)
Heal AOE (grenade) Genji
Kill assist Genji
Kill (54%)
Heal Genji +/- 15%
Kill (18%)
Total: 4 kills, 1 kill assist + healing
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Had het dan niet handiger geweest om het te posten op het forum van Blizzard zelf ipv op Reddit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:18:
Had het dan niet handiger geweest om het te posten op het forum van Blizzard zelf ipv op Reddit? :)
Blizzard is ook actief op Reddit en ik denk dat er op Reddit meer mensen mee lezen dan op de forums van Blizzard :). Kan het altijd later nog op de forums van Blizzard plaatsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Puc van S. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

En in 70% dan de gevallen is het een "verdwaalde" Hanzo pijl/Mei icicle ;)

That being said, er is schijnbaar een hoop commentaar over het terugdraaien van de hitbox change for projectiles, het blijft schijnbaar wel onmogelijk om iemand te raken als die om een hoek staat.
Ja de projectiles zijn veelste groot zoals ik al eerder liet zien: YouTube: Overwatch - Hitboxes in PTR (Problems are back)

Vergeet niet dat het schieten om een hoekje te maken had met de lage tickrate van 20 en daarbij ook nog eens de grote projectile hitboxes.
De tickrate probleem hebben ze opgelost en is verhoogd naar 63hz en dit heb ik echt gemerkt de laatste dagen. Ga vrijwel nooit meer dood om hoekjes.

De grote projectiles vallen voornamelijk ook met Hanzo. Zijn arrows zijn super snel en met de grote hitboxes kan je veel damage aanrichten (Dit is ook de taak van hanzo, maar het is nu te makkelijk om headshots te maken)

Het is natuurlijk heel lastig voor blizzard om hitscan weapons en projectiles weapons in 1 game te stoppen en deze goed te balanceren. Ze leken het opgelost te hebben, maar helaas is dit nog niet het geval.

Ik had gelezen dat het geen aanpassing is van Blizzard om de hitbox van de projectiles groter te maken, maar dat het een technisch probleem is die ze niet krijgen opgelost. Zodra ze iets veranderen aan projectiles (zoals de snelheid,Damage of range) lopen ze tegen het probleem van de hitboxes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Pykow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:40:
Ik had gelezen dat het geen aanpassing is van Blizzard om de hitbox van de projectiles groter te maken, maar dat het een technisch probleem is die ze niet krijgen opgelost. Zodra ze iets veranderen aan projectiles (zoals de snelheid,Damage of range) lopen ze tegen het probleem van de hitboxes aan.
Heb je hier een bron voor? Ben hier wel benieuwd naar namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Heb je hier een bron voor? Ben hier wel benieuwd naar namelijk. :)
Waren reacties in he blizzard forum.
Niet terug te vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit voor de grap weer is op die statistieken pagina van blizzard te kijken (tijd niet gedaan) maar dan zie ik ineens weer die career best dingen staan.

Eliminations - Most in Game: 60
Final Blows - Most in Game: 35
Objective Kills - Most in Game 48
Objective Time - Most in Game 07:20
Solo Kills - Most in Game 35

Dat was letterlijk in de eerste 3 dagen van Overwatch XD daarna ben ik niet eens meer in de buurt gekomen haha.. hoogste daarna was 51 elminations ofzo en een objective time van 5 minuten max misschien.
toen was iedereen gewoon nog slecht en wisten ze niet goed wat te doen bij zo'n bad ass als ik O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 23-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Iemand anders ook problemen met inloggen op het moment?

Edit: DDOS blijkbaar :(
https://twitter.com/Blizz...status/768049820531646465

[ Voor 45% gewijzigd door yinx84 op 23-08-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Techno Overlord schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:15:
Ik heb gister mijn graphics settings eens op High gezet en ik vind dat veel fijner spelen. Op Epic zat ik op 1440p rond de 80fps. Nu op High tussen de 130 en 140fps. Ik vind het verschil in graphics te verwaarlozen maar het aimen is gewoon een stuk soepeler zo lijkt het. De algehele feel is veel directer zo. Had ik dit maar eerder geweten....
Ik heb mijn graphics ooit op Epic gehad en zat tussen de 50 a 60FPS (meestal 60FPS), maar het voelde niet fijn aan en switchte ik gelijk terug naar Low.
Toch wilde ik wat meer uit de game halen en momenteel speel ik op High settings en sommige dingen wat beneden geschroeft. de game ziet er nog steeds goed uit, maar speel veel vloeiender.

Mijn fps zit nu gelocked op 121 (2x mijn refreshrate van mijn scherm + 1)
Grootste verandering die ik heb ondergaan is mijn DPI instellingen.
van 1400 naar 800 gegaan en ingame naar 9.
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:45:
Zit voor de grap weer is op die statistieken pagina van blizzard te kijken (tijd niet gedaan) maar dan zie ik ineens weer die career best dingen staan.

Eliminations - Most in Game: 60
Final Blows - Most in Game: 35
Objective Kills - Most in Game 48
Objective Time - Most in Game 07:20
Solo Kills - Most in Game 35

Dat was letterlijk in de eerste 3 dagen van Overwatch XD daarna ben ik niet eens meer in de buurt gekomen haha.. hoogste daarna was 51 elminations ofzo en een objective time van 5 minuten max misschien.
toen was iedereen gewoon nog slecht en wisten ze niet goed wat te doen bij zo'n bad ass als ik O-)
60 Eliminations :( ik heb er maar 56.
Als ik lekker op dreef ben, dan win ik het potje zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:13:
Grootste verandering die ik heb ondergaan is mijn DPI instellingen.
van 1400 naar 800 gegaan en ingame naar 9.
Ik vind dit al zo ziek he,. sinds overwatch al terug gegaan van 3200 naar 1800 DPI en in game naar 32 gezet.
Maar als ik in game bijvoorbeeld op 30 zet merk ik het al te erg en me DPI omlaag schroeven is al helemaal geen optie XD ik snap niet hoe mensen met zooo'n lage DPI kunnen spelen.

Summit1G bijvoorbeeld speelt op DPI 400 en sensitivity van 6.
dan heb ik een 3 meter breed bureau nodig toch XD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ricmaniac schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:50:
[...]

Ik vind dit al zo ziek he,. sinds overwatch al terug gegaan van 3200 naar 1800 DPI en in game naar 32 gezet.
Maar als ik in game bijvoorbeeld op 30 zet merk ik het al te erg en me DPI omlaag schroeven is al helemaal geen optie XD ik snap niet hoe mensen met zooo'n lage DPI kunnen spelen.

Het is altijd een balans - waar kan je aan wennen en wat is je doel. High-sens/speed spelers zijn over het algemeen wat rapper in close-encouters/clutch achtige plays. Maar low-sens spelers hebben denk ik uiteindelijk meer voordelen, zolang je maar een beetje range bewaart ben je gewoon veel accurater zonder per se in te leveren op snelheid als je daarin voldoende geoefend bent.

Wel grappig de overeenkomst, ik heb vrij competitief Unreal Tournament gespeeld en nog een poging gedaan weer zo fatsoenlijk in UT4 te worden. In al mijn casual tijd was ik ook naar 3200dpi verschoven ... nieuwe muis gekocht (G502), in 2 grote stappen de dive naar 1200dpi gemaakt (ingame sens:1 en 1:1 met Windows) en na wat vloeken werd ik beter en vooral consistent beter. Dat is waar het grootste verschil voor mij in zat, lower sens is gewoon voorspelbaarder/herhaalbaarder qua resultaat met de juiste oefening.

Tikkie te langzaam en weinig tijd om ooit echt goed te worden, maar wel leuk als je door rustig nadenken en oefenen wel echt beter wordt met juiste aanpassingen. Nog wat andere muis tweaks uitgevoerd toen waar ik nog steeds baat bij heb. Eerste seizoen Overwatch was rank 59 max/58 geëindigd, dat moet beter kunnen O+ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
[...]

Seagull speelt op 800 DPI en sensitivity van 6 (kan ook aangepast zijn)
Lager dan dat ik nu heb is voor mij niet mogelijk.
Heel veel geoefend en het is mij gelukt om op een lage DPI te spelen.

Een lage DPI zorgt ervoor dat je heel je arm gebruikt en niet alleen puur je pols.
Doordat je heel je arm gebruikt, ben je (volgens zeggen en ervaring) meer bewust van het bewegen en draaien van je personage. Met je pols corrigeer je alleen nog je aim.

Misschien stomme vergelijking, maar kijk eens even hoe console spelers spelen.
Spelers die op de console shooters spelen zijn gewend om met hun linker joystick van positie te veranderen en met de rechter joystick alleen maar hun aim te corrigeren.
Op de PC wil je eigenlijk niets anders doen, maar omdat je de vrijheid hebt van een muis, denkt men hier niet zo makkelijk aan. Je bent veel sneller wanneer je niet steeds je muis hoeft te bewegen of beter gezegd, steeds je aim moet corrigeren.
Met een lage DPI is de kans groter dat je aim op de zelfde (hoofd) hoogte blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik vond 24-26cm/360 echt wel de max - persoonlijke voorkeur natuurlijk. Dan kan ik op een 27"-1080p nog met 1 flick van linksonder naar rechtsboven toe op FOV90. Dus alles wat zichtbaar is kan je dan in principe flicken - vooral vanuit mijn instagib tijd op hitscan gefocussed natuurlijk.

Benieuwd naar het nieuwe seizoen met de nieuwe map.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:18:
Ik vond 24-26cm/360 echt wel de max - persoonlijke voorkeur natuurlijk. Dan kan ik op een 27"-1080p nog met 1 flick van linksonder naar rechtsboven toe op FOV90. Dus alles wat zichtbaar is kan je dan in principe flicken - vooral vanuit mijn instagib tijd op hitscan gefocussed natuurlijk.

Benieuwd naar het nieuwe seizoen met de nieuwe map.
ja zulke dingen heb ik dus nooit getest. wil ik de moeite niet voor doen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

[...]

holy shit. Dat is echt heel hoog :p Ik gebruik in Windows zelf 1600 dpi maar met FPS games schakel ik met behulp van Synapse automatisch over naar 400-800 dpi (ligt er aan welk spel) en ingame meestal 3 tot 7.

32 sens op 1800.. pff, volgensmij hoef je 1 milimeter je muis te bewegen en dan maak je al 4 360's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
earthapple schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

holy shit. Dat is echt heel hoog :p Ik gebruik in Windows zelf 1600 dpi maar met FPS games schakel ik met behulp van Synapse automatisch over naar 400-800 dpi (ligt er aan welk spel) en ingame meestal 3 tot 7.

32 sens op 1800.. pff, volgensmij hoef je 1 milimeter je muis te bewegen en dan maak je al 4 360's :+
haha je kan het ook overdrijven XD ik denk centimeter of 6 voor 1 360 ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ricmaniac schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

haha je kan het ook overdrijven XD ik denk centimeter of 6 voor 1 360 ;p
Daarmee zou ik dus echt niet goed kunnen richten. Seagull zijn settings zijn dan weer het andere uiterste misschien, maar ik heb ook veel liever lage settings. Je moet wat meer je hele arm bewegen, maar daar door kan ik wel beter richten en betrouwbaar meerdere malen het zelfde target raken; ook van ver af.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Pykow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

Mijn fps zit nu gelocked op 121 (2x mijn refreshrate van mijn scherm + 1)
Kun je vertellen wat voor een doel dit heeft? Volgens mij maakt het geen bal uit als je meer fps draait dan je scherm aan kan.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Techno Overlord schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Kun je vertellen wat voor een doel dit heeft? Volgens mij maakt het geen bal uit als je meer fps draait dan je scherm aan kan.
Behalve dat je tearing krijgt lijkt het me niet echt nuttig. Je kunt namelijk niet meer frames vertonen dan dat je beeldscherm aankan.
FPS vs. Refresh Rate

FPS and refresh rate are two separate things. Even if the image on your screen has not changed in any way (e.g. a still 2D image like your Windows Desktop), or your 3D game isn't actually supplying enough new frames (e.g. the game is running at 25 FPS on a 60Hz refresh rate), the screen can still be redrawn a fixed number of times based on the current refresh rate of the monitor; if your FPS is less than your refresh rate at any time, the same frame may simply be redrawn several times by the monitor.

If your FPS is higher than your refresh rate at any time, your monitor will not actually be able to display all of these frames, and some will come out with a graphical glitch known as Tearing. To prevent this, you can enable an option called Vertical Synchronization (VSync). However here's the tricky part: if VSync is enabled, then your refresh rate and FPS will have a direct relationship with each other - they will become synchronized together. This is all covered in more detail in the Vertical Synchronization section of this guide.
Something the other answers haven't touched on is the fact that monitors don't instantaneously draw an image when it is ready to do so. LCD monitors actually scan from top to bottom in 1/60th (or 1/<refresh rate>) of a second, and once they finish at the bottom they instantly start again at the top. Take a look at this slow motion video of an LCD monitor refreshing.
What this means is that if you turn V-Sync on, your GFX card doesn't give the monitor the new image to display until it finishes drawing the last one, which effectively adds input lag.
And if you turn V-Sync off, then your GFX card will just send an updated image to your monitor any time it has one ready. Thus, if the image changes in the middle of your monitor drawing something, you get a tear line where the top part of your monitor shows an older picture than the bottom.
If you raise your FPS to something like 4x your monitor's refresh rate, you get 4 tear lines, but the difference from one tear to the next is very small, and you end up with the most up to date image in view as your monitor is first drawing it. So, higher FPS (with V-Sync off) results in the least input lag. And of course, using a monitor with higher refresh rates also helps reduce input lag while making the tearing less extreme/noticeable.
I've been meaning to make a video demonstrating this for months, but I haven't spent the time to put it together...

[ Voor 37% gewijzigd door Patrick_Wolf op 23-08-2016 16:57 ]

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Nadeel aan vsync is weer de input lag, die je ook niet wilt. Maar dat geeft denk ik geen antwoord op de vraag van Techno Overlord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
[...]

De source engine die gebruikt wordt in de half-life games zoals Team fortress 2 is niet erg stabiel te noemen.
Wanneer je stil staat en je kijkt naar een stilstaand object, dan springt je FPS van 60 naar 59 steeds (er zat altijd een drop van 1 FPS (Yep mierenneuken werk). hierdoor werdt er altijd gekozen om je FPS met 1 frame meer te locken, dus 61,121 (hoger was niet noodzakelijk in die tijd) Alleen monitoren van 60Hz waren beschikbaar en betaalbaar.

Je game draait beter met meer frames, ook al kan je scherm het niet aan.
Zelfs met mijn 60Hz 24" insch scherm in die tijd, merkte ik een groot verschil tussen het spelen op 60FPS en 120FPS. (Het kan ook een bijgeloof zijn van mij)
Sinds dien draai ik al mijn games op 121 FPS en als het niet kan, standaard op 60 FPS.
Mijn PC kan de 180FPS halen op Low settings, maar mijn videokaart wordt dan snel 91 graden.
Ik wil nog een nieuwe PC.

In overwatch merk ik een groot verschil tussen 60 FPS lock op Low settings en 60 FPS lock op Ultra/Epic settings, Je zou zeggen dat het zelfde moet zijn, maar helaas is dat dus niet zo. Input lag waarschijnlijk om toch de 60 frames te behouden ? Ik weet dat de XboxOne een Dynamische resolutie heeft.
CH40S schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:59:
Nadeel aan vsync is weer de input lag, die je ook niet wilt. Maar dat geeft denk ik geen antwoord op de vraag van Techno Overlord. :)
Vsync raad ik nooit aan als je shooters speelt. Speel je beetje casual wat GTA of zelfs Fifa, dan maakt het iets minder uit. Vroeger speelde ik altijd met vsync omdat mijn beeldscherm anders strepen gaf, maar dan praten we over 10 jaar terug alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
[...]

In het geval van Overwatch maakt het extreem veel uit want de gamelogic (bij gebrek aan beter woord) is gekoppeld aan je framerate in overwatch. Bij ctrl + shift + N zie je bij de derde SIM je client side 'tick' staan. Hoe lang de game er over doet om je input (en ontvangen data) te verwerken. Hoe meer fps, hoe lager je input lag. Dit kan schelen van 3 ms tot 25+ ms afhankelijk van je framerate en grafische settings. Gezien de favour the shooter netcode helpt dit enorm in overwatch.

Lock je frames zo hoog mogelijk tot je geen dips krijgt en je krijgt een zo soepel mogelijke gameplay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hier een overzicht van de cm/360 van pro spelers. Dpi, in-game sens, muis etc.

http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/

Gebruik zelf 800dpi @ 6 in-game sens... lijkt voor mij een sweetspot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik speel zelf met 1600dpi en 5 sens. Ik kan niet echt wennen aan voornamelijk met mijn arm aimen i.p.v. met de pols. 1600dpi en 4 sens heb ik ook geprobeerd, maar dan ben ik gewoon nét te traag met schieten op tracers of andere flankers.

Overigens speelde ik 'vroeger' altijd games met een enorm hoge sensitivity en daar was ik veel beter in het aimen dan ik nu ben met Overwatch. Al moet ik zeggen dat ouder worden volgens mij ook niet helpt. Vooral mijn reactiesnelheid is echt achteruit gegaan in de laatste 10 jaar.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Rone schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 05:29:
[...]

De tickrate is al verhoogd. Sterker nog, door die upgrade is de Overwatch netcode nu één van de betere:

[video]
Wat jij bedoelt is eerder een combinatie van het favor-the-shooter concept en lag compensation. Daardoor ben je (helaas) vaak genoodzaakt om enemy attacks te voorspellen, in plaats van erop te reageren.
Ik merk daar dus helemaal niks van. Net ook weer; ik defend de point als winston. Health begint laag te raken, dus ik gebruik mijn ult. Ik hoor nog de schreeuw van de ult, maar drop wel dood neer (het hoort je 1000hp te healen). Het reactief spelen is juist een van de perks van een game als dit met countermechanics/ultimates. Als dat niet werkt hindert me dat enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicScott schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:33:
Ik speel zelf met 1600dpi en 5 sens. Ik kan niet echt wennen aan voornamelijk met mijn arm aimen i.p.v. met de pols. 1600dpi en 4 sens heb ik ook geprobeerd, maar dan ben ik gewoon nét te traag met schieten op tracers of andere flankers.

Overigens speelde ik 'vroeger' altijd games met een enorm hoge sensitivity en daar was ik veel beter in het aimen dan ik nu ben met Overwatch. Al moet ik zeggen dat ouder worden volgens mij ook niet helpt. Vooral mijn reactiesnelheid is echt achteruit gegaan in de laatste 10 jaar.
Ik speel zelf met 800 dpi / 7 sens.

Ik denk dat de mensen die hier zeggen dat ze niet met een lage dpi kunnen spelen nog steeds met hun pols aimen, dat schiet dus niet op.

Ik merk zelf dat als ik bewust met mijn arm "aim" mijn accuracy echt ziek omhoog gaat.

Wrist aimen met zo'n lage dpi is enkel voor kleine correcties. Ik probeer mijn hand wat verder op de muis te leggen zodat je een beetje gedwongen wordt om met je arm te aimen.

Lage dpi bevalt me heel goed, merk dat ik nu een beetje die muscle memory krijg om zonder veel na te denken te kunnen snappen op iemand en deze te hitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:31:
[...]

Ik merk daar dus helemaal niks van. Net ook weer; ik defend de point als winston. Health begint laag te raken, dus ik gebruik mijn ult. Ik hoor nog de schreeuw van de ult, maar drop wel dood neer (het hoort je 1000hp te healen). Het reactief spelen is juist een van de perks van een game als dit met countermechanics/ultimates. Als dat niet werkt hindert me dat enorm.
Dat is je client side prediction. De server heeft je ult geoverruled met iets anders, en die bepaalt uiteindelijk wie er eerder was. Dit zal altijd een ding blijven zolang we met latency te maken hebben. De tickrate heeft daar weinig mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 24-08-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
'Posted x hours ago' voor die post telt af in plaats van op. Komt zo te zien neer op acht uur vanavond. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
apNia schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Dat is je client side prediction. De server heeft je ult geoverruled met iets anders, en die bepaalt uiteindelijk wie er eerder was. Dit zal altijd een ding blijven zolang we met latency te maken hebben. De tickrate heeft daar weinig mee te maken.
Daarnaast zit er per hero ook verschil in hoe snel de ult start.
Bij Mercy is de ress echt direct, ook al zeg je nog maar 'Hero's ne-' en wordt je dan neergeschoten: de ress werkt al.

Bij Lucio begint de ult pas als je de grond raakt en het gebeurt me af en toe dat ik al 'Let's break it dow-' heb gezegd, maar dan gedood wordt. Geen ult, want grond nog niet geraakt / zin niet afgemaakt.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Aw yisss!

Echt heel tof om dit alles een beetje te volgen, hoeveel moeite Blizzard toch steekt in de reveal van deze hero. Er is ondertussen al weer aardig wat van ontcijfert.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

pc of console? want ik merk (op PC) er echt heel veel van dat ze dat veranderd hebben.
OkkE schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:29:
[...]

Aw yisss!

Echt heel tof om dit alles een beetje te volgen, hoeveel moeite Blizzard toch steekt in de reveal van deze hero. Er is ondertussen al weer aardig wat van ontcijfert.
ja die moeite die blizzard hier voor neemt is echt geweldig. nog een extra reden om van het Overwatch team te houden :P maar ook wat die gaste van gamedetectives doen is echt een dikke thumbs up!

[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 24-08-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ricmaniac schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

pc of console? want ik merk (op PC) er echt heel veel van dat ze dat veranderd hebben.
PC. Moet ik nog iets in mijn settings fixen allicht?

[ Voor 10% gewijzigd door TheProf82 op 24-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

PC. Moet ik nog iets in mijn settings fixen allicht?
nee niet dat ik weet, dit zou automatisch doorgevoerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Ik speel zelf met 800 dpi / 7 sens.

Ik denk dat de mensen die hier zeggen dat ze niet met een lage dpi kunnen spelen nog steeds met hun pols aimen, dat schiet dus niet op.

Ik merk zelf dat als ik bewust met mijn arm "aim" mijn accuracy echt ziek omhoog gaat.

Wrist aimen met zo'n lage dpi is enkel voor kleine correcties. Ik probeer mijn hand wat verder op de muis te leggen zodat je een beetje gedwongen wordt om met je arm te aimen.

Lage dpi bevalt me heel goed, merk dat ik nu een beetje die muscle memory krijg om zonder veel na te denken te kunnen snappen op iemand en deze te hitten.
mwah, mijn settings zijn iets hoger dan wat jij hier heb staan heb heb historisch altijd wel redelijk dpi gehad. ik mik gewoon liever door mijn pols een klein beetje te bewegen ipv mijn hele arm te moeten bewegen. Komt denk ik nog vanuit mijn UT2004 tijd waarin snelheid gewoon erg belangrijk is. en ik haal prima accuracy, werd laatst nog gecomplimenteerd voor mijn accuracy als reaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 09:46
Hoe doe je dat met je arm aimen? totaal geen ervaring met fps zeker in PvP.
Tussen je elleboog en pols pivoten of zit dat anders?

Naja mijn ervaring met FPS is minimaal en Quake/Unreal tijdperk gemist kwa lan e.d. toen geen degelijk systeem en of breedband internet.

Summer event had wel wat langer mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 17:47
Van mij mag t nieuwe seizoen wel van start gaan, ben beetje klaar met die premade 5 Hanzo picks potjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:51:
Hoe doe je dat met je arm aimen? totaal geen ervaring met fps zeker in PvP.
Tussen je elleboog en pols pivoten of zit dat anders?

Naja mijn ervaring met FPS is minimaal en Quake/Unreal tijdperk gemist kwa lan e.d. toen geen degelijk systeem en of breedband internet.

Summer event had wel wat langer mogen duren.
Uhm ja zoals ik het zeg, je beweegt met je arm, stel je wil omhoog kijken dan duw je je muis dus omhoog, met je arm, zonder de muis met je vingers/pols te verplaatsen.

Iemand die wirst-aimt zal om omhoog te kijken waarschijnlijk met zijn pols/vingers de muis omhoog duwen, waardoor je hand ook weer een andere positie op de muis krijgt en je deze weer moet herstellen.

Probeer het maar eens een uurtje of 10, heb ik ook gedaan, en ga nooit meer terug naar wrist aiming :D. Het is even wennen.. Accuracy is enorm omhoog gegaan, merk ook dat ik in 1v1's met heroes als tracer/soldier veel meer damage doe dan mn tegenstander omdat ik hen met veel meer precisie kan tracken met de cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7JAvfnq.jpg
Wel jammer, dit kreeg je als goodie als je Overwatch speelde op de Gamescom. Verklaart misschien ook wel de lange rij een beetje, mja ga er maar in staan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
[...]

en hoe hoog was je ping op dat moment ?
het blijft een online game, dus het kan nooit 100% kloppen.
Maar de tickrate van 20 naar 60 maakt echt een groot verschil.
Iemand met veel shooter ervaring (en misschien ook nog eens met een goede skill level) zal dit merken.
Casual gamers zullen dit niet echt gaan merken in veel opzichten.
Tenminste dat is mijn ervaring met minder goede spelers.

PS: hopelijk is mijn geluid nu wat beter, probeer dagelijks iets te uploaden op mijn kanaal.
Na 4 pogingen (in 1x live opnemen) was dit het beste wat ik er nu nog van kon maken.
Ben een beginner he, maar tips zijn altijd welkom. Dit keer opgenomen met Shadowplay.
Ik krijg het in OBS niet voor elkaar om de zelfde kwaliteit te leveren.

[ Voor 20% gewijzigd door Pykow op 24-08-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

en hoe hoog was je ping op dat moment ?
het blijft een online game, dus het kan nooit 100% kloppen.
Maar de tickrate van 20 naar 60 maakt echt een groot verschil.
Iemand met veel shooter ervaring (en misschien ook nog eens met een goede skill level) zal dit merken.
Casual gamers zullen dit niet echt gaan merken in veel opzichten.
Tenminste dat is mijn ervaring met minder goede spelers.

PS: hopelijk is mijn geluid nu wat beter, probeer dagelijks iets te uploaden op mijn kanaal.
Na 4 pogingen (in 1x live opnemen) was dit het beste wat ik er nu nog van kon maken.
Ben een beginner he, maar tips zijn altijd welkom. Dit keer opgenomen met Shadowplay.
Ik krijg het in OBS niet voor elkaar om de zelfde kwaliteit te leveren.
[video]
Ik speel al zo'n 20 jaar FPS-games, en heb ook op redelijk (amateur) niveau gespeeld; apart dat je aanneemt dat ik een casual gamer ben.

Ik lees nu dat borderless windowed mode input lag toevoegt; dat ga ik vanavond maar eens uitzetten dan. Bron: Battlenonsense @ Youtube

YouTube: (Borderless) Windowed Mode Should You Use It?

[ Voor 4% gewijzigd door TheProf82 op 24-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Nostordici schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:13:
[afbeelding]
Wel jammer, dit kreeg je als goodie als je Overwatch speelde op de Gamescom. Verklaart misschien ook wel de lange rij een beetje, mja ga er maar in staan haha.
Deze figurine kregen we ook op campzone. Van de 10 teams ben ik 1e geworden met mijn team. Prijs was, dit beeldje, bios bon en t-shirt. woei... haha volgend jaar worden de prijzen wel beter hoorde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthapple
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Ik speel al zo'n 20 jaar FPS-games, en heb ook op redelijk (amateur) niveau gespeeld; apart dat je aanneemt dat ik een casual gamer ben.

Ik lees nu dat borderless windowed mode input lag toevoegt; dat ga ik vanavond maar eens uitzetten dan. Bron: Battlenonsense @ Youtube
Wellicht dat je het bij een spel als overwatch niet echt merkt bij bepaalde classes. Maar als je bijvoorbeeld Widowmaker speelt of andere classes die heel precies iemand moeten raken dan merk je het wel. Want de kogels registreren beter. Soldier bijvoorbeeld spray je zo'n beetje richting een target dus dan zullen er op welke tickrate dan ook wel heel wat hits raak zijn op je target.

Edit: Ik heb heel veel Counter strike gespeeld en hierbij voelde ik echt heel veel verschil tussen de normale 'quick play' servers en de hogere tickrate servers voor competitive. Maar counter-strike is dan ook een spel waar je heel precies moet schieten.

[ Voor 14% gewijzigd door earthapple op 24-08-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
McCree is zelfde type hitscan hero, daar zal het iets meer uitmaken aangezien elke kogel telt.

Voor 99% van de bevolking zijn dit wss verwaarloosbare verschillen... maar als het je een edge kan geven tegen een gelijkwaardige speler, waarom niet! Toch denk ik dat een degelijke internetverbinding 95% van het probleem is.

Maar vooral: Ik denk dat teveel mensen het niet op zichzelf willen steken wanneer ze een schot missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

YouTube: (Borderless) Windowed Mode Should You Use It?
Dat was niet negatief bedoelt hoor ;)
Geef alleen aan dat je het toch wel zou moeten merken.
ik speel altijd op fullscreen, want Windowed mode heeft in heel veel games problemen.
Je muis kan van het venster gaan en dat veroorzaakt input lag (heb je link nog niet bekeken)
nemesis2212 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Deze figurine kregen we ook op campzone. Van de 10 teams ben ik 1e geworden met mijn team. Prijs was, dit beeldje, bios bon en t-shirt. woei... haha volgend jaar worden de prijzen wel beter hoorde ik
Op gamescom hadden ze gewoon die vogel moeten geven van Bastion.
Ik baal dat er nog geen Europese blizzard store is waarbij je met ideal kunt betalen en geen gezeik kunt krijgen met importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:33:
[...] ik speel altijd op fullscreen, want Windowed mode heeft in heel veel games problemen.
Je muis kan van het venster gaan en dat veroorzaakt input lag (heb je link nog niet bekeken) [...]
Overwatch speel ik ook fullscreen, maar een game als bijvoorbeeld Diablo 3 speel ik juist weer windowed-fullscreen zodat ik gemakkelijker kan Alt-Tabben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:33:
[...]

Dat was niet negatief bedoelt hoor ;)
Geef alleen aan dat je het toch wel zou moeten merken.
ik speel altijd op fullscreen, want Windowed mode heeft in heel veel games problemen.
Je muis kan van het venster gaan en dat veroorzaakt input lag (heb je link nog niet bekeken)
[...]

Op gamescom hadden ze gewoon die vogel moeten geven van Bastion.
Ik baal dat er nog geen Europese blizzard store is waarbij je met ideal kunt betalen en geen gezeik kunt krijgen met importeren
Ik denk dat het in ieder geval in sommige gevallen input lag is; ik heb regelmatig dat ik klik en de klik niet registreert en ik dood ga (ik hoor/zie dus geen teken dat ik de ability gebruik).

Het is geen input lag als het weldegelijk op mijn scherm gebeurt; maar ik zal wat beter letten op mijn ping e.d. (alhoewel dat volgens mij altijd laag is).

Vraag; sinds wanneer is de game 60hz both ways (het was 60/20 bij launch). Is dat laatst gepatched ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat het in ieder geval in sommige gevallen input lag is; ik heb regelmatig dat ik klik en de klik niet registreert en ik dood ga (ik hoor/zie dus geen teken dat ik de ability gebruik).

Het is geen input lag als het weldegelijk op mijn scherm gebeurt; maar ik zal wat beter letten op mijn ping e.d. (alhoewel dat volgens mij altijd laag is).

Vraag; sinds wanneer is de game 60hz both ways (het was 60/20 bij launch). Is dat laatst gepatched ofzo?
2 weken geleden is dit aangekondigd en is er een uitrol geweest.

nieuws: Blizzard verhoogt tick rate bij alle spelmodi Overwatch van 21 naar 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
"De functie is weliswaar aanvankelijk optioneel, maar zal op den duur standaard ingeschakeld zijn bij alle spelmodi."

Ik vind dat nog niet duidelijk. Is dit nu het geval? Voor wie is het optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:10:
[...]

"De functie is weliswaar aanvankelijk optioneel, maar zal op den duur standaard ingeschakeld zijn bij alle spelmodi."

Ik vind dat nog niet duidelijk. Is dit nu het geval? Voor wie is het optioneel?
Staat nu standaard aan, als je in-game: CTRL+SHIFT+N indrukt krijg je de netwerk stats te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Oke dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Stel dat ik mijn ps4 account koppel aan Battle.net als ik dan op de pc mijn account daar koppel aan hetzelfde Battle.net account. Heb ik dan dezelfde vooruitgang of moet ik opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Uhm ja zoals ik het zeg, je beweegt met je arm, stel je wil omhoog kijken dan duw je je muis dus omhoog, met je arm, zonder de muis met je vingers/pols te verplaatsen.

Iemand die wirst-aimt zal om omhoog te kijken waarschijnlijk met zijn pols/vingers de muis omhoog duwen, waardoor je hand ook weer een andere positie op de muis krijgt en je deze weer moet herstellen.

Probeer het maar eens een uurtje of 10, heb ik ook gedaan, en ga nooit meer terug naar wrist aiming :D. Het is even wennen.. Accuracy is enorm omhoog gegaan, merk ook dat ik in 1v1's met heroes als tracer/soldier veel meer damage doe dan mn tegenstander omdat ik hen met veel meer precisie kan tracken met de cursor.
K thx weet niet of ik daar snel aan kan wennen snap het wel. Maar nu het summer event is afgelopen ben ik ook wel wat uitgebrand op de game. Laat het de komende week denk ik even op zij liggen en weer even verder met Rocket League en SCII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Derekboy2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:53:
Stel dat ik mijn ps4 account koppel aan Battle.net als ik dan op de pc mijn account daar koppel aan hetzelfde Battle.net account. Heb ik dan dezelfde vooruitgang of moet ik opnieuw beginnen?
Dan moet je opnieuw beginnen. Aangezien de game niet cross-platform is opgericht tussen pc en ps4 en de patchrounds/aanpassing voor beide systemen compleet verschillend zijn. Het zou anders kunnen leiden tot oneerlijk behaalde achievements etc (Denk zo dat bepaalde achievements op de console moeilijker te behalen zijn dan op de pc en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Derekboy2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:53:
Je moet opnieuw beginnen.
PC,XboxOne,PS4 zijn gescheiden van elkaar en ook nog eens per regio (EU,US, ASIA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Bloodhoundje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:16:
[...]

Dan moet je opnieuw beginnen. Aangezien de game niet cross-platform is opgericht tussen pc en ps4 en de patchrounds/aanpassing voor beide systemen compleet verschillend zijn. Het zou anders kunnen leiden tot oneerlijk behaalde achievements etc (Denk zo dat bepaalde achievements op de console moeilijker te behalen zijn dan op de pc en vice versa).
Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

PC,XboxOne,PS4 zijn gescheiden van elkaar en ook nog eens per regio (EU,US, ASIA)
Hmm.. zou ik op pc opnieuw beginnen ofniet?... Ik twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiePie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06-2022
Zou ik wel doen. Lijkt mij dat een FPS game op de PC toch meer voldoening geeft dan op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:53
Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:21:
[...]

Denk je dat of weet je dat zeker? Want wat is dan het nut van die Battle.net koppeling (behalve de rewards voor andere games bij de Origins Edition)?

Ik ging er ook een beetje vanuit dat je wel je voortgang op die manier zou houden, behalve dus de achievements die je op de console gehaald hebt...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Saeverix schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

Denk je dat of weet je dat zeker? Want wat is dan het nut van die Battle.net koppeling (behalve de rewards voor andere games bij de Origins Edition)?

Ik ging er ook een beetje vanuit dat je wel je voortgang op die manier zou houden, behalve dus de achievements die je op de console gehaald hebt...
Ik weet het 100% zeker.
bijvoorbeeld je kan ook top 500 skillrank krijgen per console en per regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Saeverix schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

Dat is zeker. Ik heb de game op zowel PS4 als PC en er wordt niks gelinkt tussen de 2 platforms. Wat je battle.net koppeling doet... geen idee. Wel gedaan maar ik merk er niks van.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 21:53
Jammer, was toch prima mogelijk met die Battle.net koppeling volgens mij. Vreemd dat ze dat niet gedaan hebben.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
JiePie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:56:
Zou ik wel doen. Lijkt mij dat een FPS game op de PC toch meer voldoening geeft dan op de console.
Ik vraag me altijd af waar een dergelijke uitspraak op gebaseerd is. Heb je ooit een FPS gespeeld op een console?

Ik ben opgegroeid met Quake, Unreal Tournament, Doom, etc. op de PC. Ik heb nog een Voodoo 2 grafische kaart in mijn PC gehad welke een aanslag was op m'n spaarcentjes destijds.
En ja, ik heb gigantisch veel lol gehad op de PC. Op een gegeven moment stond ik altijd wel in de top 3 van een potje omdat je aim nou eenmaal beter wordt. Ik dacht toen ook dat een FPS op een console niet speelbaar was, maar niets bleek minder waar. Het is gewoon wennen. Het is gewoon anders. Daar was ik na een paar potjes CoD op de PS3 wel achter. Maar als je eenmaal gewend bent kan je prima mikken en speelt het eigenlijk best wel heel erg lekker.

Nu gebruik ik m'n PC eigenlijk alleen nog voor WoW en Diablo. Eerstgenoemde omdat het niet anders kan, laatstgenoemde omdat ik de game al voor de PC had gekocht.
En eerlijk gezegd is niks lekkerder dan die disc (ja, ik heb 'm op disc :P) in m'n PS4 te knallen en geen gezeur te hebben met patches, drivers, vastlopers, etc.
Verder gaat er voor mij niks boven op de bank ploffen en (eventueel samen met wat maten) op een 60 inch te gamen.

Ja, de PC heeft voordelen. Maar een console heeft die ook.
Ik zou niet weten waarom spelen op een console minder voldoening zou moeten geven.

Om dan toch nog een beetje ontopic te gaan: nog steeds een topgame! Heerlijk om 's avonds ff een uurtje of 2 te spelen. Ondanks mijn beperkte tijd ivm werk en een gezin, en het feit dat ik de game vrij laat gekocht heb, ben ik toch alweer lvl 53. Stiekem best leuk om skins/sprays/etc. te verzamelen :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Die 'Skycoder' post loopt over een uurtje af. 20:30 dus. Benieuwd wat er staat te gebeuren! Wellicht Sombra op de PTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreRutten
  • Laatst online: 24-02-2021

AndreRutten

Battlenet: Dre#2455

yinx84 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:33:
Die 'Skycoder' post loopt over een uurtje af. 20:30 dus. Benieuwd wat er staat te gebeuren! Wellicht Sombra op de PTR?
Kan ook niet wachten xD Get on the HypeTrain

Twitch | Overwatch | Warcraft | Hearthstone | Diablo III | Starcraft II | Heroes of the Storm | Dre#2455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Wat is er dan met die skycoder post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
bulefy schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:43:
Wat is er dan met die skycoder post?
Nieuwe Sombra hints. Een code, een medical dossier voor Ana, meer code, veel Sombra-hack gerelateerde zaken...en een timer welke rond 20:30 vanavond afloopt.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ult van Winston geeft geen 1000HP heal. Je krijgt extra HP, heb je minder HP dan de max wanneer je de ult activeerd, dan krijg je pro rato HP erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
CH40S schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:49:
[...]
Ult van Winston geeft geen 1000HP heal. Je krijgt extra HP, heb je minder HP dan de max wanneer je de ult activeerd, dan krijg je pro rato HP erbij.
Ik snap niet echt wat je punt is, maargoed. Hij heeft inderdaad 1000hp max health dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TheProf82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:01:
Ik snap niet echt wat je punt is, maargoed. Hij heeft inderdaad 1000hp max health dan...
Dat je dus niet zoveel HP had als dat je dacht te hebben en daardoor dus snel dood lijkt te zijn geschoten, terwijl dat dus niet zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Dan ga ik overwatch voor de pc kopen.

"That what doesn't kill you makes you stronger"-Reaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
CH40S schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:07:
[...]
Dat je dus niet zoveel HP had als dat je dacht te hebben en daardoor dus snel dood lijkt te zijn geschoten, terwijl dat dus niet zo is. :)
Dat kun je meteen bij het respawnen zien: is je ult afgegaan -> meter staat weer op 0%. Is je ult niet afgegaan -> op x% of zelfs nog op 100%.

Hoewel men daar ook iets in ging wijzigen, volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door X-Kiwi op 24-08-2016 20:16 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:05
CH40S schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:49:
[...]
Je health wordt aangevuld tot 1000 hp, of je nu 500 of 1 hp hebt. De ult vult hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
VySio schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:40:
Je health wordt aangevuld tot 1000 hp, of je nu 500 of 1 hp hebt. De ult vult hem aan.
Dat was zo in het begin inderdaad, maar dat is later er uit gepatched, afaik. :)

EDIT:
Ah, dat is ook niet meer, geeft +500 health:
http://overwatch.gamepedia.com/Winston#Primal_Rage

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Derekboy2000 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:13:
Dan ga ik overwatch voor de pc kopen.

"That what doesn't kill you makes you stronger"-Reaper
Welkom bij de club.
Vandaag helaas niet zoveel tijd gehad om te kunnen spelen.
Ik moest overwerken. Heel wat slechte potjes gehad vanavond op eichenwalde, voornamelijk hanzo's die mij in 1 schot neerhalen.Maar goed je kan niet alles hebben en hopelijk gaan ze dit nog aanpakken.
Ik heb ook een paar leuke matches gehad en ben nu aan het kijken welke ik morgen online ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Pykow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:32:
[...]

Welkom bij de club.
Vandaag helaas niet zoveel tijd gehad om te kunnen spelen.
Ik moest overwerken. Heel wat slechte potjes gehad vanavond op eichenwalde, voornamelijk hanzo's die mij in 1 schot neerhalen.Maar goed je kan niet alles hebben en hopelijk gaan ze dit nog aanpakken.
Ik heb ook een paar leuke matches gehad en ben nu aan het kijken welke ik morgen online ga zetten.
Bedankt ;)

Ik had vandaag,
6x bastion tegen 6x genji (ik met genji won)
6x tobjörn tegen 6x Hanzo (ik met Hanzo won)
6x symmetra tegen 6x Reinhard(ik met Reinhard won)

En nog een paar:
12 reapers tegen elkaar... Of wat dan ook....
6 junkrats tegen 6 mei met lijang tower..

Ik wil de season weer terug hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Derekboy2000 op 24-08-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Oh, ik weet niet of jullie dit al wisten. Maar de map Lijang Tower hoort bij Winston en niet D.va

Winston staat op een foto met een professor op een bureau

Pagina: 1 ... 73 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.