Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
yinx84 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:56:
De matchmaking in ranked is nog steeds raar. Je ziet van alles voorbij komen.. helaas vrijwel altijd in m'n nadeel. Ben zelf 63 nu... zo word je gematcht met vier andere 60-65 spelers, maar ook één rank 52 speler... terwijl het andere team wel zes ~62 spelers heeft. Het gemiddelde is het zelfde, maar een rank 52 speler is in die situatie met alle respect toch een handicap. Ook een paar keer de situatie gezien waarin het andere team een speler heeft van 70+... die dan natuurlijk Genji of McCree speelt en het hele team draagt.

Een gemiddelde rank voor beide teams klinkt leuk en eerlijk op papier, maar als er een uitschieter (naar boven of naar beneden) bijzit dan is er uiteindelijk geen balans.
Of mensen doen dit expres om het underdog systeem te abusen. Wordt vooral erg irritant en merkbaarrond rank 60 en hoger.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:40
yinx84 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:56:
De matchmaking in ranked is nog steeds raar. Je ziet van alles voorbij komen.. helaas vrijwel altijd in m'n nadeel. Ben zelf 63 nu... zo word je gematcht met vier andere 60-65 spelers, maar ook één rank 52 speler... terwijl het andere team wel zes ~62 spelers heeft. Het gemiddelde is het zelfde, maar een rank 52 speler is in die situatie met alle respect toch een handicap. Ook een paar keer de situatie gezien waarin het andere team een speler heeft van 70+... die dan natuurlijk Genji of McCree speelt en het hele team draagt.

Een gemiddelde rank voor beide teams klinkt leuk en eerlijk op papier, maar als er een uitschieter (naar boven of naar beneden) bijzit dan is er uiteindelijk geen balans.
Ik speel ook regelmatig met spelers die 5 tot 10 levels lager zijn. Dan ben ik of is mijn mate de uitschieter. Dit is geen fout in het matchsysteem. Ik zie trouwens wel vaak dat als er een hoge uitschieter is dat er een lage uitschieter tegenover staat.

Soms kom je geroepen tegen die een 6 mans party gemiddeld level 70 hebben. Het is heel moeilijk om voor hun een goed passende game te vinden dus die zullen altijd. Dus een perfecte matchup zie je niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Net had ik een potje quick play gedaan als zarya en heb samen met een roadhog uit mijn team 2 leuke acties gemaakt. Beide keren samen onze ults gebruikt zonder enige echte communicatie. Hier vanuit mijn pov en hier vanuit de pov van onze roadhog. De tweede keer dat we dit samen deden was echter wat minder spectaculair.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desimal90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
ik merk dat als ik als zarya speel toch wel het meeste verschil kan maken ten opzichte van een echte damage champ. Gelukkig bij ranked is er altijd een tank te weinig dus kan ik mooi zarya spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

justifire

Shut up and squat !!

Floor is lava chievo binnen :*)
Maak ik vervolgens een lootbox open en krijg de legendary footballskin voor Lucio
Karma !! :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:12
18 augustus komt er een nieuwe short animation van bastion

https://playoverwatch.com/en-us/blog/20236535

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Vanmiddag ff overwatch gekocht voor €25. Mooie deal :D
Ik zoek alleen nog spelers/vrienden om mee samen te spelen.

Dit is mijn account naam: L1ber8#1203

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:48
Tegenwoordig speel ik met een samengesteld team van 6 man, eerste dag dat we speelde was zaterdag.
En ik zeg je dat ging lekker !! 12 winstreak gehaald.
Rank 65 ben ik nu en mijn career highest is nu 68!
Momenteel merken we dat we nu echt moeten leren samen spelen en callen en daar opvolging opgeven.
Dit is best pittig aangezien je dan echt moet focussen.
Zelf merk ik wel als we wel eens met 5 man doen, en de 6e is een damage dealer merk je dat behoorlijk.
Echter mag dat de pret niet drukken, je kan namelijk niet altijd alles winnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

Bullettooth

--VR--

Liber8 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:39:
Vanmiddag ff overwatch gekocht voor €25. Mooie deal :D
Ik zoek alleen nog spelers/vrienden om mee samen te spelen.

Dit is mijn account naam: L1ber8#1203
Wat was dat voor deal dan? >:)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Nouja deal..
Battle.net account aanmaken met als land Argentinië. Betalen in hun valuta.
399 Argentijnse peso's =
24,4055841 euro's

Hendig toch :D

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.K
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08-2019
Beste tweakers,

Blizzard organiseert op BlizzCon dit jaar een Overwatch World Cup - waar net als bij het WK voetbal spelers voor hun eigen land spelen (of de Benelux in dit geval).
Er is een voorgeselecteerde lijst van spelers per land en uiteindelijke selectie gebeurd op basis van het aantal stemmen dat een ieder krijgt. Er is forse competitie want er gaan maar zes landen / teams uit Europa uiteindelijk naar BlizzCon toe!

Website met info: https://playoverwatch.com/en-us/worldcup/

Iets over mezelf:
Ik ben Tom, beter bekend als Morte op het internet (https://twitter.com/MorteOW). Ik speel voor team Reunited, momenteel staan we 3e op de world rankings en 1e van Europa (http://www.gosugamers.net/overwatch/rankings). Ik speel al vrij veel jaren games op een hoog niveau maar Overwatch is toch wel het eerste 'grote' spel waar ik echt de professionele kant mee op aan het gaan ben. Ik denk dat we het ver kunnen schoppen in dit toernooi maar daarvoor hebben we wel een goed team nodig!

Dit is dan ook gewoon een schaamteloze vraag om op mij (en anderen) te stemmen. Maar dat gebeurd hier niet op het forum want dat is spam/werving, dus de verdere tekst is weggehaald

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 13-08-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

Ankh

|true

Zoals een aantal battle.net vrienden, ik ben sinds gisteravond maar gestopt met ranked games. Matchmaking is verschrikkelijk, leavers en geen communicatie. In 5 potjes gezakt van ranked 42 naar 39. Eerste twee potten nog premade gedaan met een maat van me, hij is ranked 54. Mocht niet baten om mijn losing streak om te zetten. Het kiezen van een healer op de lage ranks is een must (want niemand neemt ze). Maar het trieste is dat men nog steeds solo gaat, waardoor healing in veel maps dramatisch is met een verspreid team. Wat weer persoonlijke rants opleveren (report / mute 4 the win).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
Ankh schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:47:
Zoals een aantal battle.net vrienden, ik ben sinds gisteravond maar gestopt met ranked games. Matchmaking is verschrikkelijk, leavers en geen communicatie. In 5 potjes gezakt van ranked 42 naar 39. Eerste twee potten nog premade gedaan met een maat van me, hij is ranked 54. Mocht niet baten om mijn losing streak om te zetten. Het kiezen van een healer op de lage ranks is een must (want niemand neemt ze). Maar het trieste is dat men nog steeds solo gaat, waardoor healing in veel maps dramatisch is met een verspreid team. Wat weer persoonlijke rants opleveren (report / mute 4 the win).
Beste advies dat ik je kan geven is de tweakers teamspeak te joinen en met een premade groep ranked te spelen. Dat verhoogd het speelplezier aanzienlijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

Ankh

|true

Bloodhoundje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Beste advies dat ik je kan geven is de tweakers teamspeak te joinen en met een premade groep ranked te spelen. Dat verhoogd het speelplezier aanzienlijk :) .
Dat ben ik sowieso met je eens. Dat maakt het wel leuker, zal die eens joinen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bloodhoundje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:13:
Jep, probleem is alleen wel, dat je redelijk gelijk in rank moet zijn, anders ben je te laag voor ze...
Maar goed, ik speelde sowieso al weinig competitive (omdat season 1 wat kort is) en als dat met season 2 strakjes zich herhaald, dan houdt competitive play voor mij denk ik helemaal op. Ik heb nu enkel de placement matches gedaan en kreeg een ranking van 42. Anderen willen nu niet in een premade team zitten met mij, omdat ik te laag ben, maar zelf vergeten ze dat ze ook daar ergens begonnen waren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik vind Ana echt frustrerend om te spelen. Als je wordt aangevallen door een tracer of genji is je sleep dart echt unreliable; soms zijn ze gewoon bijna niet te raken. Daarbij is het ook lastig om je main heal te raken in sommige situaties. Ik blijf haar proberen, want soms is het heel tof om vanaf range je teammates te healen, maar ik heb er veel moeite mee. Ik heb altijd veel betere resultaten met de andere healers. Zenyatta het meest omdat ik dan ook veel damage doe.

Het is bij mij sowieso gedeeltelijk een skill-kwestie hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheProf82 op 12-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb daar sowieso moeite mee. Als Lucio beteken ik zo weinig tegen iemand als Genji. Wellicht dat dat een moment is om naar Mercy te switchen. But still, Lucio vs Genji blijft een kansloze bedoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik doe dan gewoon speed boost en probeer op muren te rennen :P. Werkt beter dan wanneer ik Ana ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja Ana is dan helemaal kansloos. Maar speedboost is vaak niet genoeg als een Genji dedicate. Met die dash weet hij je vaak gewoon er weer uit te plukken. Ik gooi er dan ook nog een rightmouse voor, maar het is gewoon 99% van de keren niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 11:11

justifire

Shut up and squat !!

TheProf82 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:46:
Ik vind Ana echt frustrerend om te spelen. Als je wordt aangevallen door een tracer of genji is je sleep dart echt unreliable; soms zijn ze gewoon bijna niet te raken. Daarbij is het ook lastig om je main heal te raken in sommige situaties. Ik blijf haar proberen, want soms is het heel tof om vanaf range je teammates te healen, maar ik heb er veel moeite mee. Ik heb altijd veel betere resultaten met de andere healers. Zenyatta het meest omdat ik dan ook veel damage doe.

Het is bij mij sowieso gedeeltelijk een skill-kwestie hoor :)
Genji of tracer sloop ik altijd met unscoped shots gevolgd door Ana's granaat, dan zie je ze zo weg smelten :P
Vlak voor je gooien, dan geeft hij schade aan de tegenstander en health aan jezelf.
En als advies, snipe vanuit een positie waar health ligt, dan kan je altijd even snel de heatlh pakken als ze op je af komen, dit voorkomt meteen dat ze zelf de health kunnen pakken.

Zie trouwens te vaak spelers dit vergeten, zorgen dat de health packages gebruikt zijn.
Dan zie je de tegenstander een spurt nemen naar de healthspot en dan is het 'jammer joh' knal voor zijn hasses en door >:)

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 12-08-2016 17:10 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Na 80uur Mercy, ben ik grotendeels overgestapt op Lucio. Voornamelijk uit frustratie dat ik bij King of the Hill games gewoon te weinig bij kan dragen als Mercy. En tot nu toe bevalt het erg goed! Lucio doet gemiddeld per game net zo veel healing (6 tot 10k), maar dan vaak nog 10+ kills erbij.

Vooral de environmental kills zijn geniaal, altijd leuk om een Mei of Reaper over het randje te duwen.
Na ook flink wat uurtjes Lucio, de volgende score:

Mercy
+gekoppeld aan een pharah of soldier erg goed om te pushen
+een goedgetimede ress kan enorm helpen
-wandelende schietschijf, je bent altijd target nr1
-weinig vuurkracht, max 4 kills gemiddeld
-in tegenstelling tot wat menig Mercy denkt - lang niet elk moment is ideaal voor een ress

Lucio
+men laat je veel meer met rust
+meer skills om te kunnen overleven
+net zo veel healing
+je ult kan enkele ults (pharah, reaper, torbjorn, roadhog) counteren
+environmental kills zijn fun!!
-mist soms net dat beetje heal snelheid om je tank in leven te houden
-wapen voelt erg soft/traag aan

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

X-Kiwi schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 02:24:
Na 80uur Mercy, ben ik grotendeels overgestapt op Lucio. Voornamelijk uit frustratie dat ik bij King of the Hill games gewoon te weinig bij kan dragen als Mercy. En tot nu toe bevalt het erg goed! Lucio doet gemiddeld per game net zo veel healing (6 tot 10k), maar dan vaak nog 10+ kills erbij.

Vooral de environmental kills zijn geniaal, altijd leuk om een Mei of Reaper over het randje te duwen.
Na ook flink wat uurtjes Lucio, de volgende score:

Mercy
+gekoppeld aan een pharah of soldier erg goed om te pushen
+een goedgetimede ress kan enorm helpen
-wandelende schietschijf, je bent altijd target nr1
-weinig vuurkracht, max 4 kills gemiddeld
-in tegenstelling tot wat menig Mercy denkt - lang niet elk moment is ideaal voor een ress

Lucio
+men laat je veel meer met rust
+meer skills om te kunnen overleven
+net zo veel healing
+je ult kan enkele ults (pharah, reaper, torbjorn, roadhog) counteren
+environmental kills zijn fun!!
-mist soms net dat beetje heal snelheid om je tank in leven te houden
-wapen voelt erg soft/traag aan
Lucio heal volgens mij veel meer dan mercy alleen het verschil is dat mercy nog redelijk iemand under fire in leven kan houden. Met lucio lukt dit niet echt. Ana ook games erbij waarbij ik maar 3k heal maar eigenlijk continu een tank die damage staat te vreten. is wel kei fijn dan heb je elke minuut zowat je ult klaar. een roadhog/reaper/phara ult hiermee boosten werkt echt geweldig.

blijkbaar is er nu een 60hz tickrate http://masteroverwatch.co...olled-out-on-live-servers

/me is hoogstwaarschijnlijk slowpoke

[ Voor 5% gewijzigd door Splitinfinitive op 13-08-2016 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 02:46:
[...]

Lucio heal volgens mij veel meer dan mercy alleen het verschil is dat mercy nog redelijk iemand under fire in leven kan houden. Met lucio lukt dit niet echt. Ana ook games erbij waarbij ik maar 3k heal maar eigenlijk continu een tank die damage staat te vreten. is wel kei fijn dan heb je elke minuut zowat je ult klaar. een roadhog/reaper/phara ult hiermee boosten werkt echt geweldig.

blijkbaar is er nu een 60hz tickrate http://masteroverwatch.co...olled-out-on-live-servers

/me is hoogstwaarschijnlijk slowpoke
Overwatch had al private servers op 60 tickrate. Alleen was nog niet actief.
Seagull heeft bijvoorbeeld tournaments gespeeld op deze servers.

Lucio heal is inderdaad traag, maar je health meerdere personen en dat is een pluspunt.
Hij is gewoon de must have hero in je team.

Binnen enkele dagen kunnen we een update verwachten, waarbij zenyatta discorb of orb generfed wordt. Mei ult radius groter wordt en mercy willen ze een area of healing abbility geven, maar daar is verder nog niets van bekend.
Ook had ik gelezen dat genji ult naar 6 seconde ga of dat zijn dragon sword maar 1 swing per 2 seconde kan maken. Dan gaat hij van 9 swings naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Pykow schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Overwatch had al private servers op 60 tickrate. Alleen was nog niet actief.
Seagull heeft bijvoorbeeld tournaments gespeeld op deze servers.

Lucio heal is inderdaad traag, maar je health meerdere personen en dat is een pluspunt.
Hij is gewoon de must have hero in je team.

Binnen enkele dagen kunnen we een update verwachten, waarbij zenyatta discorb of orb generfed wordt. Mei ult radius groter wordt en mercy willen ze een area of healing abbility geven, maar daar is verder nog niets van bekend.
Ook had ik gelezen dat genji ult naar 6 seconde ga of dat zijn dragon sword maar 1 swing per 2 seconde kan maken. Dan gaat hij van 9 swings naar 4.
Oef dat het van 8 naar 6 seconden gaat vind ik wel een prima idee. MAar van 9 naar 4 swings is wel heel hard voor de Genji mains :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 10:01

dawofl

?

yinx84 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:10:
Oh wat ben ik salty over m'n teams vanavond. Tot drie keer toe onderling ruzie. Mensen die een bepaalde class kiezen.. commentaar op krijgen omdat het ook niet zo'n logische keuze is en vervolgens expres aan die class vasthouden voor de rest van de game. Maakte niet uit hoe het spel verliep, offense of defense... out of spite blijven ze dan vasthouden aan die class. Even los van de discussie of het geen valide pick is of niet of dat het z'n goed recht is, als iemand zich niet wil aanpassen door z'n stugheid heb je natuurlijk gelijk al veel minder kans om te winnen.

Daarna nog zo'n pessimist die al na de eerste mislukte aanval al gelijk 'gg' zegt en vervolgens met team mates in discussie gaat. Drie man lekker typen in de spawn area en sporadisch bezig zijn met het spel. Al in de eerste ronde de game als verloren beschouwen en niet eens willen proberen... je vraagt je af hoe zo'n iemand zo ver gekomen is.

Alle potjes dan ook verloren en weer van 63 naar 61 geknalt :( Kan je avond compleet verknallen.
Heel herkenbaar dit helaas... ik haalde rank 60 en ben vervolgens in een vrije val geraakt naar rank 49! alleen maar games met stugge hanzo's op offence of widowmakers die niet willen switchen.... niemand die support wil spelen dat soort ongein.

Gek genoeg heb ik na deze mega loss streak juist weer een win streak gehad 8) nu rank 61... en de tegenstanders die ik dan versla hebben een hanzo.... een widow of Mei op attack en klagen naderhand dat deze persoon niet wil wisselen etc het lijkt dus wel of ik nu iedere keer aan de juiste kant van de matchmaking coinflip kom...

Probeer overigens altijd maar gewoon netjes te vragen dat als de hanzo / widow / mei etc niet blijkt te werken ze dan iets anders willen kiezen.

Mijn grootste ergernis momenteel is wel als ik een team kom waarbij niemand communiceert...... geen mensen op VOIP , geen reactie op "Hi Team" of "we need support" ik bied vaak zelfs aan support te gaan als iemand anders dan mijn DPS of Tank rol overneemt en zelfs daar krijg ik bijna nooit reactie op.....Je speelt toch ranked om als team te winnen of wat :F

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Zijn er al mensen door middel van spelen alle summer rewards hebben gefarmed?

Zelf vanaf lv 75 tot lvl 116 gespeelt met de 22000xp heb ik tot nu toe ongeveer minimaal 2lvls per dag gedaan. Sommige dagen meerdere lvls gedaan.

vanaf lvl 100 tot 116 is gaat het weer wat sneller gelukkig.

En vermoed dat ik net iets meer dan de helft aan rewards heb. Nog een paar skins/emotes minimaal 2 Potg. zien te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Psyonara schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:38:

Zelf vanaf lv 75 tot lvl 116 gespeelt met de 22000xp heb ik tot nu toe ongeveer minimaal 2lvls per dag gedaan. Sommige dagen meerdere lvls gedaan.

En vermoed dat ik net iets meer dan de helft aan rewards heb. Nog een paar skins/emotes minimaal 2 Potg. zien te halen.
Van level 97 naar 130. Heb ook 10 boxjes gekocht (omdat ik nu al meer tijd in de game heb zitten dan verwacht, dit is mijn blijk van waardering). Ik krijg inmiddels heel veel duplicates (net een kist vol duplicates)

Ik heb mccree (met Amerikaanse vlag toch?) , tracer en zaria skins. Veel icons en voicelines, een paar highlight intros en emotes.

Wil nog graag de Lucio, skins, emote en intro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Die 300 CP zijn binnen! Komende woensdag althans :) net 65 aangetikt.

Had gisteren de hele avond vrijgehouden om 65 te bereiken. Moest nog 10% van 't balkje... één potje dus. Kwam ik me toch in een losing streak :( Terug naar begin 62 uiteindelijk. Alles en iedereen vervloekt. Uiteindelijk de avond geëindigd met een winningstreak waardoor ik op exact dezelfde positie eindigde als waar ik mee begon; nog één potje nodig.

Lichtelijk getraumatiseerd net een potje opgestart en BAM... die win is binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Ben net begonnen met comp om 10 potjes te spelen voor de rewards. Speelde net met (en tegen) level 25 gasten... Wat een ellende. Ze kregen het niet eens voor elkaar om voorbij het eerste chokepoint te komen bij Hollywood. En heroes switchen, nah daar doen we niet aan.
De tegenstander had het punt vlot te pakken ,want die pakten wel fatsoenlijke heroes, gingen flanken etc.
Voordeel: potje duurde niet heel lang op die manier.

Tweede potje: Eerst 1 meter van de finish op attack op King's Row. In de defensie pak ik Torbjorn waar ik altijd prima mee overweg kan op die map. Krijg ik een flamende (rank 46) Reinhardt op mijn dak, want die hero was "trash". Uiteraard dat potje ook verloren :+.
Nee, ik ben nog niet echt overtuigd om hardcore ranked te gaan doen :P. Wat ik sowieso niet van plan was. Die gouden wapens boeien me sowieso totaal niet.

Derde potje: Beiden naar het eindpunt gepusht. Daarna had de tegenstander 60 seconden om naar het eerste punt te komen, dat is ze niet gelukt door o.a. een Bastion+Reinhardt+Mercy combo.

Voorlopig is het niveau in Quick Play in elk geval stukken hoger, en dus leuker (en zonder flamen), maar we zullen zien waar ik eindig.

[ Voor 46% gewijzigd door Thormodo op 14-08-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Flamen doet men overal hoor, maar het lijkt er op dat nog sneller kwaad worden in competitive omdat er ook persoonlijke gevolgen voor hun aan hangen.

Vanavond waren we (mijn team) slechts met z'n 2en. Hij speelt vaak tank, ik speel 95% healer. We hebben voor de lol eens bij het kiezen van de hero's geen tank/healer gekozen...om eens te zien hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel de rest van het team had. Dat leverde dus een paar tracers, genji's en hanzo's op. Schrikbarend hoeveel mensen het écht niets uit maakt.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

X-Kiwi schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:21:
Flamen doet men overal hoor, maar het lijkt er op dat nog sneller kwaad worden in competitive omdat er ook persoonlijke gevolgen voor hun aan hangen.

Vanavond waren we (mijn team) slechts met z'n 2en. Hij speelt vaak tank, ik speel 95% healer. We hebben voor de lol eens bij het kiezen van de hero's geen tank/healer gekozen...om eens te zien hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel de rest van het team had. Dat leverde dus een paar tracers, genji's en hanzo's op. Schrikbarend hoeveel mensen het écht niets uit maakt.
nog voor de 1 hero limit uitkwam zat ik in een competitive game waar men op defense in een keer 5 genjis selecteerde (eerste point in overtime verloren dus zo slecht ging het nog niet voor mijn gevoel) naar eerste point loss.

toen ik vroeg of men een andere picks kon nemen was het van "nah we lost anyway for the lulz XDDD". men zo'n instelling wel ja. maar helaas switchen ho maar volgens mij binnen een minuut tweede gedeelte overgenomen door de tegenstander. Niks aan te doen wel een rank verloren maar helaas. Daarom blijf ik voorlopig maar weg bij competitive buiten de placement matches want daar heb ik tot nut toe wel steeds goede picks/teammates gezien daarna was het vaak een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Afgelopen weekend de stoute schoenen eens aan gedaan en een aantal potjes competitive gedaan. Ik geloof dat het 5 of 6 potjes zijn geweest, waarvan ik er werkelijk waar maar eentje gewonnen heb. Ik had al geen al te hoge rating (42 na de placement matches), maar die is nu dus nog verder gezakt. :(

Het maakt dan ook werkelijk niets meer uit, of je Quick Play doet of Competitive, het niveau is bij beiden bedroevend en iedereen doet liever maar wat. Vooral zeuren om health als ze net 1 hit hebben gehad, liefst gespammed natuurlijk en/of klagen wanneer een healer geen antwoord erop kan geven, omdat het andere team zich (primair) richt op de support. :')

De placement matches heb ik ook het meerendeel van verloren, geloof iets van 3 potjes gewonnen, de rest verloren. Misschien moet ik daar mijn conclusies maar uit gaan trekken en hopen dat Season 2 wat beter zal gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als offensive je beste pick is dan is het ook logisch om die te pakken imo. Ik zie liever dat mensen een hero pakken waar ze goed mee zijn dan dat bijv. iemand roadhog gaat en vervolgens duizend keer z'n haak mist.

Heb ik misschien makkelijk praten omdat ik met zowel offensive, healing als tank kan spelen. Maakt voor mij dus weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik vraag me af of Blizzard nog wat leuke verrassingen heeft op Gamescom deze week. Hopelijk de aankondiging van Sombra. Zou vet zijn als Sombra de Blizzard presentatie 'hackt' en zichzelf aankondigt :D

Verder ga ik woensdag niet gelijk een gouden wapen aanschaffen... ik ga wachten of ze nog nieuwe met CP te kopen rewards aankondigen tijdens Gamescon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ze zullen in elk geval een animated short uitbrengen over Bastion. Verder verwacht ik weinig van Blizzard @ Gamescom, in elk geval geen grote aankondigingen, of een hero, hoogstens een map, al wil ik er wel even langs, o.a. voor wat merchandise te scoren. Het meeste verwacht ik van Blizzard tijdens de Blizzcon dat gehouden wordt van 4-5 November. Er zijn hints naar Diablo 4. :)

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 19:48
yinx84 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:24:
Ik vraag me af of Blizzard nog wat leuke verrassingen heeft op Gamescom deze week. Hopelijk de aankondiging van Sombra. Zou vet zijn als Sombra de Blizzard presentatie 'hackt' en zichzelf aankondigt :D

Verder ga ik woensdag niet gelijk een gouden wapen aanschaffen... ik ga wachten of ze nog nieuwe met CP te kopen rewards aankondigen tijdens Gamescon.
Ik verwacht zelf niet dat Sombra al aangekondigd zal worden op Gamescom, verwacht dat naast de Bastion animated short ook een "Duitse" map uitgebracht zal worden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
yinx84 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:24:

Ik ga er zelf niet vanuit dat Sombra aangekondigd gaat worden.
Sowieso zal de nieuwe short animate van Bastion getoond worden.
Daarnaast weet ik vrijwel zeker dat er een nieuwe Duitse map aangekondigd gaat worden.
(een map van Reinhardt) en dat ze cijfertjes (facts) gaan delen.
Vergeet niet dat ze ook de finals hebben van een overwatch toernooi.
Er bestaat ook een kleine kans dat er een nieuwe gamemode aangekondigd gaat worden met een soort van Castle, maar dat laatste is nog erg gissen.
CH40S schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:03:
Afgelopen weekend de stoute schoenen eens aan gedaan en een aantal potjes competitive gedaan. Ik geloof dat het 5 of 6 potjes zijn geweest, waarvan ik er werkelijk waar maar eentje gewonnen heb. Ik had al geen al te hoge rating (42 na de placement matches), maar die is nu dus nog verder gezakt. :(

Het maakt dan ook werkelijk niets meer uit, of je Quick Play doet of Competitive, het niveau is bij beiden bedroevend en iedereen doet liever maar wat. Vooral zeuren om health als ze net 1 hit hebben gehad, liefst gespammed natuurlijk en/of klagen wanneer een healer geen antwoord erop kan geven, omdat het andere team zich (primair) richt op de support. :')

De placement matches heb ik ook het meerendeel van verloren, geloof iets van 3 potjes gewonnen, de rest verloren. Misschien moet ik daar mijn conclusies maar uit gaan trekken en hopen dat Season 2 wat beter zal gaan.
Tja MMR blijft het grootste probleem in de competive mode.
Als je eenmaal in de rank 45- zit, dan is het vrij lastig om er nog uit te komen.
Zelfs ben ik van mijn placement van 52 naar 51 gegaan en ik kwam er heel moeilijk uit.
uiteindelijk tot 57 gekomen en nu blijf ik steken tussen 55 en 57.
Ik speel meer quick play, soms ligt het niveau daar zelfs hoger dan bij mijn competive potjes.

Als ik een quick play game verlies, dan zie ik vaak dat ik in een team zit met 40+mmr spelers.
Wanneer ik win zitten ze vaak 52+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben begonnen op 48 toen gezakt naar 46 maar inmiddels gewoon geklommen naar 53 (bijna 54) en zo veel competitive speel ik niet (67 potjes totaal). Had er in principe niet zo'n probleem mee. Nu dan snel nog even voor de 18e 53 geworden voor die extra 20CP maar denk dat ik volgend seizoen pas serieus competitive wil spelen nu ze wat tijd hebben gehad om seizoen 1 feedback te krijgen en aanpassingen te bedenken. wat er in principe al goed uit ziet tot nu toe.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Haha gisteren competetive en natuurlijk weer ruzie met een gast, ga ik daarna nog een potje, komen we weer bij elkaar :') ! Moest toch wel lachen...

[ Voor 6% gewijzigd door YoshiBignose op 15-08-2016 10:02 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
CH40S schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:03:

Gewoon even met 1 of 2 mensen samen queën en er doorheen beuken, zodra je 1 capabele hitscan DPS (soldier ivm de heal) hebt en 1 capabele healer (in de lage 40's kan je relatief eenvoudig als lucio in je eentje winnen door als een dolle te wallriden op de objectives) dan beslis je matches en kom je zo in een winstreak terecht. De tegenpartij is waarschijnlijk even 'goed' maar mist samenwerking.

Ik heb al meerdere mensen uit de lage 40's helpen trekken, gewoon lachen om alle 'domme' dingen die je ziet en met je reet en je healer op de objective gaan zitten. De competitive meta moet je compleet negeren tot je eind 50 begin 60 bent qua teampicks en heroes spelen waarmee je zo min mogelijk afhankelijk bent van anderen: soldier, lucio, roadhog etc

Ow, vergeet ook je aim niet, zodra je hitscan accuracy richting of boven de 40% komt, dan snijd je door de 40's heen. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:50:
Ik ben begonnen op 48 toen gezakt naar 46 maar inmiddels gewoon geklommen naar 53 (bijna 54) en zo veel competitive speel ik niet (67 potjes totaal). Had er in principe niet zo'n probleem mee. Nu dan snel nog even voor de 18e 53 geworden voor die extra 20CP maar denk dat ik volgend seizoen pas serieus competitive wil spelen nu ze wat tijd hebben gehad om seizoen 1 feedback te krijgen en aanpassingen te bedenken. wat er in principe al goed uit ziet tot nu toe.
Mijn doel was om 60 te halen, maar ik bleef steken op 57 na 3 potjes en vervolgens ben ik er maar mee gestopt.
Laatste tijd wat minder overwatch gespeeld, mijn vakantie is voorbij en er is een collega opgestapt.
Werk nu 12 uur per dag om alles recht te zetten.
Volgende seizoen maar eens kijken hoe hoog we kunnen eindigen.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:37:
[...]

Gewoon even met 1 of 2 mensen samen queën en er doorheen beuken, zodra je 1 capabele hitscan DPS (soldier ivm de heal) hebt en 1 capabele healer (in de lage 40's kan je relatief eenvoudig als lucio in je eentje winnen door als een dolle te wallriden op de objectives) dan beslis je matches en kom je zo in een winstreak terecht. De tegenpartij is waarschijnlijk even 'goed' maar mist samenwerking.

Ik heb al meerdere mensen uit de lage 40's helpen trekken, gewoon lachen om alle 'domme' dingen die je ziet en met je reet en je healer op de objective gaan zitten. De competitive meta moet je compleet negeren tot je eind 50 begin 60 bent qua teampicks en heroes spelen waarmee je zo min mogelijk afhankelijk bent van anderen: soldier, lucio, roadhog etc

Ow, vergeet ook je aim niet, zodra je hitscan accuracy richting of boven de 40% komt, dan snijd je door de 40's heen. succes!
Competive meta moet je niet echt negeren, maar je merkt inderdaad dat op lage ranks verkeerde heroes gekozen worden en dat mensen heel erg veel soloqen.
Nu ik rank 57 ben, kom ik meer georganiseerde spelers tegen.
Dit maakt het gelijk een stuk leuker en minder frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 17:47
Pykow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Mijn doel was om 60 te halen, maar ik bleef steken op 57 na 3 potjes en vervolgens ben ik er maar mee gestopt.
I feel ya... dat was mijn doel ook. Ik was 59, dus dacht, kom op nog 1 level! Heerlijk naar beneden gedonderd naar 54. Nu weer 56, maar geen tijd meer om het naar 60 te brengen. Ach, het boeit me uiteindelijk ook vrij weinig, een gouden pistooltje, whoehoe :P Maar toen ik 59 was frustreerde het wel toen het weer bergafwaarts ging.

Nu maar vooral veel kistjes proberen te farmen, level maar laten schommelen en niet druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ook door level up te gaan me Summer event Genji skin gekregen :D dat was het enige wat ik nog echt wilde nadat ik al een lucio emote, highlight intro en voetbal skin had gekregen ;p

die golden weapon vind ik ook nice daar van. Voorheen altijd met nomad skin gespeeld maar die wapens lijken al wat goud achtig dus dat is niet mooi als je die dan echt goud hebt.. Carbon vond ik sowieso de coolste skin van genji maar nu is deze nieuwe wel echt nice dat witte met rode licht in plaats van groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:37:
Ik heb alleen maar met groepen gespeeld (van minimaal 3 personen) en was zelf altijd de healer (meestal als Lucio, soms als Zenyatta als er al een Lucio was)... ;) De groep en ik zaten dan dus in het team waar samenwerking ver te zoeken was... :X

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Sjoerdje131 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

I feel ya... dat was mijn doel ook. Ik was 59, dus dacht, kom op nog 1 level! Heerlijk naar beneden gedonderd naar 54. Nu weer 56, maar geen tijd meer om het naar 60 te brengen. Ach, het boeit me uiteindelijk ook vrij weinig, een gouden pistooltje, whoehoe :P Maar toen ik 59 was frustreerde het wel toen het weer bergafwaarts ging.

Nu maar vooral veel kistjes proberen te farmen, level maar laten schommelen en niet druk maken.
Ik heb zelf gewoon wat kistjes gekocht (1x 24 stuks en 1x 50 stuks)
Achteraf stom geweest, want was ff vergeten dat ik deze maand minder verdient had dan de vorige maanden.
(KM vergoeding was niet uitbetaald en dus kan ik nu 2 maanden voorschieten, Tja mijn mitshubitsi ASX rijd helaas niet op water en is ook niet echt zuinig met zijn D label)
Normaal voel ik dat nog niet zo, maar nu heb ik minder kunnen sparen voor mijn huisje.
Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:11:
Gisteren ook door level up te gaan me Summer event Genji skin gekregen :D dat was het enige wat ik nog echt wilde nadat ik al een lucio emote, highlight intro en voetbal skin had gekregen ;p

die golden weapon vind ik ook nice daar van. Voorheen altijd met nomad skin gespeeld maar die wapens lijken al wat goud achtig dus dat is niet mooi als je die dan echt goud hebt.. Carbon vond ik sowieso de coolste skin van genji maar nu is deze nieuwe wel echt nice dat witte met rode licht in plaats van groen.
ik speel weinig genji, maar de nieuwe japanse skin is erg mooi. Helderwit met rood.
CH40S schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:35:
[...]
Ik heb alleen maar met groepen gespeeld (van minimaal 3 personen) en was zelf altijd de healer (meestal als Lucio, soms als Zenyatta als er al een Lucio was)... ;) De groep en ik zaten dan dus in het team waar samenwerking ver te zoeken was... :X
Ik speel voornamelijk Pharah, Soldier,Mccree, Zenyatta,Lucio,Tracer de laatste tijd.
Ik moet nog steeds wennen dat de rockets van de Pharah langzaam zijn vergeleken met Team Fortress 2 en Quake live.

[ Voor 43% gewijzigd door Pykow op 15-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:40:
[...]

Ik heb zelf gewoon wat kistjes gekocht (1x 24 stuks en 1x 50 stuks)
Achteraf stom geweest, want was ff vergeten dat ik deze maand minder verdient had dan de vorige maanden.
(KM vergoeding was niet uitbetaald en dus kan ik nu 2 maanden voorschieten, Tja mijn mitshubitsi ASX rijd helaas niet op water en is ook niet echt zuinig met zijn D label)
Normaal voel ik dat nog niet zo, maar nu heb ik minder kunnen sparen voor mijn huisje.
Ach, nu heb je wel super gave rare skins waar iedereen ingame jaloers op zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:49:
[...]
Ach, nu heb je wel super gave rare skins waar iedereen ingame jaloers op zal zijn.
Heb tevens denk ik heel veel geluk gehad met de kistjes, ik heb alle skins (volgens mij)
50 + 24 kistjes gekocht = 74 en nog eens van rank 100 naar 122 gegaan en dus in totaal 96 kistjes kunnen openen.
in mijn 2e kist had ik Mccree American, Genji Japan, Tracer met haar britsevlag en Bastion boxing emote.
Vrij snel daarna vlogen de legendary skins om mijn oren.
Lucio striker (de witte) en 2 kistjes later alweer de witte Zarya russian skin.
Daarna denk ik 30 kisten met duplicates en player icons.
Op het einde kreeg ik de braziliaanse lucio, rode zarya skin, oranje nieuwe tracer skin en Franse widowmaker.

Ik kan me even niet herrineren of ik er nu nog eentje niet heb gehad.
Ik baal wel dat ik de voetbal potg van lucio nog niet heb. gelukkig heb ik de potg van tracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Heb tevens denk ik heel veel geluk gehad met de kistjes, ik heb alle skins (volgens mij)
50 + 24 kistjes gekocht = 74 en nog eens van rank 100 naar 122 gegaan en dus in totaal 96 kistjes kunnen openen.
in mijn 2e kist had ik Mccree American, Genji Japan, Tracer met haar britsevlag en Bastion boxing emote.
Vrij snel daarna vlogen de legendary skins om mijn oren.
Lucio striker (de witte) en 2 kistjes later alweer de witte Zarya russian skin.
Daarna denk ik 30 kisten met duplicates en player icons.
Op het einde kreeg ik de braziliaanse lucio, rode zarya skin, oranje nieuwe tracer skin en Franse widowmaker.

Ik kan me even niet herrineren of ik er nu nog eentje niet heb gehad.
Ik baal wel dat ik de voetbal potg van lucio nog niet heb. gelukkig heb ik de potg van tracer.
dan heb je erg geluk ja. ik kreeg als eerste of 2e kistje gelijk die lucio emote en vrij snel die skin enzo en potg intro. maar daarnaast bijna alleen maar sprays en ontelbaar duplicates XD ik super blij dat er weer een legendary uit kwam.. kreeg ik dezelfde lucio skin nog een keer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:38:

Zo uit mijn hoofd met alleen spelen heb ik geloof ik het volgende geunlocked:

* Beide Zarya skins
* Tracer Sprinter skin
* Torbjorn skin
* McCree skin
* Lucio Selecao skin
* Mercy skin
* Bastion boxing emote
* Lucio emote
* Lucio highlight

en nog wat voice lines en player icons dus mag niet klagen over mijn rng met de summer lootboxes, daarbij gezegd ben ik wel lvl 200 geworden en daarna gaat het weer even behoorlijk hard met lootboxes tot 225 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

die compleet rode? gib pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
dawofl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Heel herkenbaar dit helaas... ik haalde rank 60 en ben vervolgens in een vrije val geraakt naar rank 49! alleen maar games met stugge hanzo's op offence of widowmakers die niet willen switchen.... niemand die support wil spelen dat soort ongein.
Wat ik persoonlijk erger vind zijn mensen die zeiken dat er een support moet komen, terwijl ze zelf weigeren dat te doen. Als je een healer wilt, dan speel je er toch zelf een. O+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Boudemaniak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Wat ik persoonlijk erger vind zijn mensen die zeiken dat er een support moet komen, terwijl ze zelf weigeren dat te doen. Als je een healer wilt, dan speel je er toch zelf een. O+
klopt, maar als je bijvoorbeeld een payload map hebt en niemand zoekt het om een tank te picken maar alleen maar offensive/hanzo/widow dan zit je op een gegeven moment met de keuze. Veelal wordt je niet beschermt als healer in dit soort games omdat ze te druk met zichzelf zijn. dan ben ik meestal roadhog als enige tank puur voor de heals. of een soldier 76, zarya wil ik ook wel eens pakken omdat het shield zichzelf weer oplaad.

Ana kan ook wel eens omdat je dan vanuit de payload toch nog wat kan healen en dat je niet compleet aan de wolven overgeleverd bent, maar dat succes is wisselend. Een goede tracer maakt je als middelmatige ana het leven zuur

maar meestal is het vrij snel gedaan met zo'n match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Splitinfinitive schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

klopt, maar als je bijvoorbeeld een payload map hebt en niemand zoekt het om een tank te picken maar alleen maar offensive/hanzo/widow dan zit je op een gegeven moment met de keuze. Veelal wordt je niet beschermt als healer in dit soort games omdat ze te druk met zichzelf zijn. dan ben ik meestal roadhog als enige tank puur voor de heals. of een soldier 76, zarya wil ik ook wel eens pakken omdat het shield zichzelf weer oplaad.

Ana kan ook wel eens omdat je dan vanuit de payload toch nog wat kan healen en dat je niet compleet aan de wolven overgeleverd bent, maar dat succes is wisselend. Een goede tracer maakt je als middelmatige ana het leven zuur

maar meestal is het vrij snel gedaan met zo'n match
Mijn probleem is meestal andersom. Ik spel vaak Rheinhardt (Lshift blijft altijd grappig), maar niemand die mij volgt om erin te gaan. :+ Resultaat is een dode tank en mensen maar afvragen waarom we niet door dat chokepoint komen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ricmaniac schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

dan heb je erg geluk ja. ik kreeg als eerste of 2e kistje gelijk die lucio emote en vrij snel die skin enzo en potg intro. maar daarnaast bijna alleen maar sprays en ontelbaar duplicates XD ik super blij dat er weer een legendary uit kwam.. kreeg ik dezelfde lucio skin nog een keer :s
Hopelijk komen er ook nog wapen skins uit die normaal te unlocken zijn.
Goud is leuk, maar 300 CP is berhoorlijk veel voor maar 1 item.
Nou zie ik professionals al veel van dit soort items hebben.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

* Beide Zarya skins
* Tracer Sprinter skin
* Torbjorn skin
* McCree skin
* Lucio Selecao skin
* Mercy skin
* Bastion boxing emote
* Lucio emote
* Lucio highlight

en nog wat voice lines en player icons dus mag niet klagen over mijn rng met de summer lootboxes, daarbij gezegd ben ik wel lvl 200 geworden en daarna gaat het weer even behoorlijk hard met lootboxes tot 225 ofzo :)
Daar zeg je me wat, ik heb die leuke swedish torbjorn skin nog niet :(
Vanavond nog maar eens wat potjes spelen en kijken of ik deze ook nog kan unlocken.
Mercy skin is inderdaad de compleet rode skin (Ze komt uit Zwitserland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Boudemaniak schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Mijn probleem is meestal andersom. Ik spel vaak Rheinhardt (Lshift blijft altijd grappig), maar niemand die mij volgt om erin te gaan. :+ Resultaat is een dode tank en mensen maar afvragen waarom we niet door dat chokepoint komen...
lshift als je gefocussed wordt is redelijk moeilijk om meestal goed af te maken. Waar ik meestal mee zit is dat ik alleen ergens damage sta te vreten met mijn shield een soldier of andere DPSer zijn volgens mij allergisch voor het schild ofzo. Een enkele zenyata hangt dan meestal wel bij mij rond maar het liefst heb ik toch een mcree/soldier erbij om de squishies vanachter het shield te killen. dan hou je het gewoon langer vol en mijn dpsers hebben een "health increase" van 2k maar dat begrijpen ze niet. soms heb ik het gevoel dat ik gemute ben ofzo ingame :+ want ze reageren niet op typen of op voice. wat best jammer is. Reinhardt is enorm sterk met 2 dpsers erachter maar dat vergeten veel mensen.

ook de callouts dat het schild haast kapot is negeren ze vaak. Ik probeer ze dan meestal achter de payload of een wand te krijgen maar dat begrijpen ze ook vaak niet en dan zijn ze vaak easy picks voor de hanzo/widow op het defending team.

maar ja dit is vooral allemaal met randoms als ik echt een team zou zoeken zal het mischien beter gaan maar die verplichting wil ik niet aangaan.

de tweakers teamspeak is leuk maar dit is maar een graad boven randoms, je hebt wat meer overleg. maar het is moeilijk om goed met elkaar te spelen als je niet op elkaar ingesteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Splitinfinitive schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

lshift als je gefocussed wordt is redelijk moeilijk om meestal goed af te maken. Waar ik meestal mee zit is dat ik alleen ergens damage sta te vreten met mijn shield een soldier of andere DPSer zijn volgens mij allergisch voor het schild ofzo. Een enkele zenyata hangt dan meestal wel bij mij rond maar het liefst heb ik toch een mcree/soldier erbij om de squishies vanachter het shield te killen. dan hou je het gewoon langer vol en mijn dpsers hebben een "health increase" van 2k maar dat begrijpen ze niet. soms heb ik het gevoel dat ik gemute ben ofzo ingame :+ want ze reageren niet op typen of op voice. wat best jammer is. Reinhardt is enorm sterk met 2 dpsers erachter maar dat vergeten veel mensen.

ook de callouts dat het schild haast kapot is negeren ze vaak. Ik probeer ze dan meestal achter de payload of een wand te krijgen maar dat begrijpen ze ook vaak niet en dan zijn ze vaak easy picks voor de hanzo/widow op het defending team.

maar ja dit is vooral allemaal met randoms als ik echt een team zou zoeken zal het mischien beter gaan maar die verplichting wil ik niet aangaan.

de tweakers teamspeak is leuk maar dit is maar een graad boven randoms, je hebt wat meer overleg. maar het is moeilijk om goed met elkaar te spelen als je niet op elkaar ingesteld bent.
Ik ga ook altijd als Zenyatta achter een Reinhard staan. Kan hij af en toe wat damage hebben en heal ik dat gelijk (uiteraard afwisselen als andere health nodig hebben). Maar als je als Zenyatta met je discord orb gewoon je gang kan gaan kan je aardig wat kills mee pakken :)

Een paar dagen geleden met 2 vrienden 3 fransen gejoined en die waren aardig fanatiek (terwijl hun rank daar helemaal niet naar was). Daardoor ook 2 potjes keihard gewonnen.

Blijf nu rond de 55-56 steken, waar ik 59 was na de placement matches. De matches van 60+ teams merkte ik ook wel dat ik het niet altijd bij kon benen, zeker aanvallen was een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ereaser schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Ik ga ook altijd als Zenyatta achter een Reinhard staan. Kan hij af en toe wat damage hebben en heal ik dat gelijk (uiteraard afwisselen als andere health nodig hebben). Maar als je als Zenyatta met je discord orb gewoon je gang kan gaan kan je aardig wat kills mee pakken :)

Een paar dagen geleden met 2 vrienden 3 fransen gejoined en die waren aardig fanatiek (terwijl hun rank daar helemaal niet naar was). Daardoor ook 2 potjes keihard gewonnen.

Blijf nu rond de 55-56 steken, waar ik 59 was na de placement matches. De matches van 60+ teams merkte ik ook wel dat ik het niet altijd bij kon benen, zeker aanvallen was een stuk lastiger.
ik ben begonnen op 66 vooral als support maar snel afgezakt naar 57 ik heb gewoon veel geluk gehad met mijn placements. Als ik op masteroverwatch kijk scoor ik nou niet bepaalt goed met de characters veelal zit ik in de onderste 50% hier en daar een uitschieter maar dat komt meestal omdat ik of het character nog niet veel gespeeld heb waardoor het beeld niet klopt of omdat het iets is waar veel mensen lak aan hebben.

(healing met Ana bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Splitinfinitive schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

ik ben begonnen op 66 vooral als support maar snel afgezakt naar 57 ik heb gewoon veel geluk gehad met mijn placements. Als ik op masteroverwatch kijk scoor ik nou niet bepaalt goed met de characters veelal zit ik in de onderste 50% hier en daar een uitschieter maar dat komt meestal omdat ik of het character nog niet veel gespeeld heb waardoor het beeld niet klopt of omdat het iets is waar veel mensen lak aan hebben.

(healing met Ana bijvoorbeeld)
Ana is leuk, maar werkt echt alleen maar met een vaste groep mensen.
Ik speel liever Lucio of zenyatta als support.
Quick play wil ik ana nog wel eens pakken, maar competitive totaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
S2 update!!

-1-100 Rating system changed to 1-5000
-Your rating goes up in whole numbers instead of fractions
-Skill tiers such as silver, gold, plat, master, grandmaster
-Other than the top two, once you hit a skill tier you can't drop out
-Competitive points based on highest tier reached
-Competitive points multiplied by ten (including currently owned) as well as cost of golden weapons -multiplied times ten
-Sudden death removed completely
-Capture point maps change: After capturing point A, you get 30 seconds to capture the next point
-Capture point maps change: 2 minute bonus time changed to 1 minute
-Payload: If you push payload all the way to end and have extra time, you get another round to push it
-Ties are a thing. They yield some competitive points, although not as much as a win. Ties will be rare
-Players must be in a skill rating of 500 to each other to play
-Players in diamond, masters, and grandmasters will be subject to skill decay. If they don't play competitive within 7 days they will start to drop 50 skill rating every 24 hours.
-Top 500 needs 50 matches played

[ Voor 80% gewijzigd door Msi92 op 15-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaar zeg dat je in je skill tier blijft. Verder wel mooie changes, vrijwel precies zoals het in SC2 ook is. En dat is een prima systeem imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:19:
[...]

Ana is leuk, maar werkt echt alleen maar met een vaste groep mensen.
Ik speel liever Lucio of zenyatta als support.
Quick play wil ik ana nog wel eens pakken, maar competitive totaal niet.
klopt ik speel wel eens met wat vrienden die het niet zo tryharden als ik :P als we dan quickplay spelen ben ik meestal Ana en een van de groep roadhog. Roadhog is geweldig om je ult te chargen en ults te combineren dan heeft de roadhog ult iets van 3k damage over 5/6 seconden? ideaal om points te clearen. Een reaper boosten is ook leuk.

meestal s'avonds is er wel een omslag in players en dan heb je mensen die desondanks gegrouped zijn toch in teamchat komen. Dan gaat het meestal wel leuk, kun je ook goed combo's maken. Maar dan nog is het meestal 1 in 5 matches waar dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Grootste probleem blijft dus dat je skill bepaald wordt aan de hand van de wins en losses en niet aan de hand van hoe je speelde. Ze kunnen immers ook bepalen wie de Play of the Game of Play of the Match krijgt, dan kunnen ze ook op basis daarvan toch de skillrating doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Muah. Heb maar één keer echt gehad dat er echt iemand aan het flamen was in Quick Play.

In ranked nu 5 potjes gespeeld. 2 gewonnen, 3 verloren. 3 potjes geflame (bij 1 win en 2 losses).
Helpt natuurlijk ook niet dat ik nu met veel level 25 speel of mensen met lagere rank, die zichzelf natuurlijk allemaal de God zelve vinden.

Eén potje 4 gouden medailles met D Va, maar het mocht helaas niet baten 3-1 verloren op King of the Hill. Op zich was dat verder een redelijk potje.

Potje daarna kregen beide teams het niet voor elkaar om het eerste punt bij de payload te krijgen op Numbani 8)7. In de defense mooie plays gemaakt met Torbjörn i.c.m. zijn gun om hun cap solo te kunnen voorkomen.

Mijn team leek het slim om met o.a. Widowmaker en Hanzo hun Hanzo/Bastion/Torbjörn te killen. Wat uiteraard totaal niet lukte. We hadden nog geen tank, dus dat moest ik maar spelen. Ze proberen te overtuigen om wat fatsoenlijke heroes te pakken wilde niet baten. (Ik had gold dmg op Zarya...)

Bij de coinflip kregen we attack. Dus ik had zoiets van fuck it, ik pak Pharah wel, want iemand moet het doen.
De tegenstander had exact hetzelfde team als daarvoor, op dezelfde plekken.
Dus eerst een paar dodelijke rockets richting Hanzo, daarna Bastion kunnen slopen. Toen had ik ultimate al en aangezien er geen Bastion meer was een easy 3 man ulti. Om zo het punt te kunnen cappen, i.c.m. wat losse kills :+.

Helaas liet de play of the game alleen mijn Pharah ultimate zien, die uiteraard weinig boeiend was. In tegenstelling tot wat daarvoor gebeurde. Ook bij dat potje weer een level 25 Widowmaker die liep te zeiken, over hoe slecht onze Lucio was etc. -,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Msi92 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:41:
S2 update!!

[video]

-1-100 Rating system changed to 1-5000
-Your rating goes up in whole numbers instead of fractions
-Skill tiers such as silver, gold, plat, master, grandmaster
-Other than the top two, once you hit a skill tier you can't drop out
-Competitive points based on highest tier reached
-Competitive points multiplied by ten (including currently owned) as well as cost of golden weapons -multiplied times ten
-Sudden death removed completely
-Capture point maps change: After capturing point A, you get 30 seconds to capture the next point
-Capture point maps change: 2 minute bonus time changed to 1 minute
-Payload: If you push payload all the way to end and have extra time, you get another round to push it
-Ties are a thing. They yield some competitive points, although not as much as a win. Ties will be rare
-Players must be in a skill rating of 500 to each other to play
-Players in diamond, masters, and grandmasters will be subject to skill decay. If they don't play competitive within 7 days they will start to drop 50 skill rating every 24 hours.
-Top 500 needs 50 matches played
en nog steeds geen nieuws over een genji nerf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH40S schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:24:
Grootste probleem blijft dus dat je skill bepaald wordt aan de hand van de wins en losses en niet aan de hand van hoe je speelde. Ze kunnen immers ook bepalen wie de Play of the Game of Play of the Match krijgt, dan kunnen ze ook op basis daarvan toch de skillrating doen? :)
maar competitive draait just alleen om winnen en verliezen, best logisch dat ze daarop filteren. Of jij in je team de meeste kills maakt en weinig deaths hebt is totaal niet relevant voor de winst. Potg zegt in de meeste gevallen ook maar weinig. Ja, het is zuur voor de mensen die altijd solo queuen. Maar ik denk dat andersom het amper te balancen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ach ja nu hopen op een nieuwe patch.
Ik hoop op het volgende:

1. Nieuwe duitse map
2. Genji Ult terug brengen naar 6 seconde
3. Genji Dash moet een escape move worden (zoals een tracer blink) en doet geen 50 damage
4. De ult van Mei moet sneller, zoals de reinhardt ult.
5. Mei secondary attack moet gelijk schieten, nu zit er 1 seconde vertraging op en dat is bloed irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Als men zegt dat je niet uit je tier kunt vallen, dan bedoelen ze alleen voor dat seizoen? Neem aan dat iedereen weer op 0 begint bij een nieuw seizoen en placement matches moet doen. Of ben je bijvoorbeeld eenmaal goud, altijd goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat S2 een stuk beter word dan S1 alleen wat hij zegt over dat je niet zo erg moet kijken naar je rating zie ik niet veranderen imo.. in League of Legends is het ook dat je juist zooo erg kijkt op je divisie.. van Platinum 2 of Diamond 5 bijvoorbeeld. dat is toch ook waar ranked om draait ;p

verder klinken de meeste changes echt als muziek in me oren. vooral het gedeelte van sudden death wat weg gaat en er gewoon een TIE komt waarbij je toch allebei een beetje rewards krijgt dan (wat al een vet kleine kans is dat het een tie word als je jeff geloofd)

kan niet wachten om het op de ptr te testen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ricmaniac op 16-08-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Laatst online: 19-09 17:47
Splitinfinitive schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:04:
[...]
meestal s'avonds is er wel een omslag in players en dan heb je mensen die desondanks gegrouped zijn toch in teamchat komen. Dan gaat het meestal wel leuk, kun je ook goed combo's maken. Maar dan nog is het meestal 1 in 5 matches waar dit gebeurt.
Over het algemeen vraag ik premade groepen wel of ze de teamchat willen joinen. 9/10 keer gebeurt dit dan ook, paar keer geen reactie gehad en 1 keer gewoonweg een "no". Potje wel gewonnen, maar communicatie was ver te zoeken.
Thormodo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

In ranked nu 5 potjes gespeeld. 2 gewonnen, 3 verloren. 3 potjes geflame (bij 1 win en 2 losses).
Helpt natuurlijk ook niet dat ik nu met veel level 25 speel of mensen met lagere rank, die zichzelf natuurlijk allemaal de God zelve vinden.
Probleem dat ik nu vooral merk is dat ranked in het begin met mensen van normal level rond de 60-70 was, die het spel gewoon een stuk meer hadden gespeeld en dus al wat meer heroes konden spelen en tegen heroes konden spelen. Nu zit ik echt vaak met mensen van level 25-29 in een ranked match en die zeggen dan maar 1 hero te kunnen spelen en snappen vaak niet hoe ze een bepaalde hero moeten counteren. Tja, dan vind ik het hele 'we zijn ranked allemaal 58 dus kom je bij elkaar' principe weer een beetje jammer...

[ Voor 24% gewijzigd door Sjoerdje131 op 16-08-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem wel ruilen voor de Genji skin, speel nooit Mercy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 09:45
CH40S schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:24:
Zo werkt het toch in elke teamsport?
Heel leuk dat spelers na de wedstrijd ieder een eigen score krijgen ofzo. Maar het enige wat telt voor de beker is het resultaat van het team.

Het verschil is dat je elke wedstrijd een ander team hebt als je solo queue doet. Maar dat is bij MOBA's ook zo en dat werkt prima. Op een paar zeikerds na die vinden dat ze elke wedstrijd de beste speler zijn, en dat ze alleen maar verliezen omdat het rest van het team niks kan ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:23:
Zo werkt het toch in elke teamsport?
Heel leuk dat spelers na de wedstrijd ieder een eigen score krijgen ofzo. Maar het enige wat telt voor de beker is het resultaat van het team.

Het verschil is dat je elke wedstrijd een ander team hebt als je solo queue doet. Maar dat is bij MOBA's ook zo en dat werkt prima. Op een paar zeikerds na die vinden dat ze elke wedstrijd de beste speler zijn, en dat ze alleen maar verliezen omdat het rest van het team niks kan ;)
Van de 10 placement matches heb ik er welgeteld 3 gewonnen, omdat er zoveel "teamplay" was... Afgelopen weekend een 5/6 ranked matches gedaan en daarvan welgeteld 1 gewonnen. Je gaat mij dus niet overtuigen dat de ranking moet afhangen van de matches.

In de solo que kunnen mensen dan vaak ook vooral zeuren, waar de healer is, want ze zijn "low health", (terwijl ik kan zien (als healer) wie hoeveel health heeft dankzij die kleuren- en critical-indicatie) omdat ze 1 kogeltje hebben moeten vangen... Maar ja, het andere team doet wel iets tegen de healers en daardoor winnen ze dan vaak, maar niemand lijkt dat te snappen of door te krijgen, heb ik zo het idee.

Meestal heb ik namelijk altijd wel veel healing gedaan (in ranked toch gauw 10K+ healing) en kan ik vaak ook wel gekozen worden bij die picks, dus ik denk niet dat al die losses door mij komen. In de lagere regionen van ranked is er gewoon geen teamplay en is die soms zelfs bij Quick Play beter... :X

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:29:
[...]
Van de 10 placement matches heb ik er welgeteld 3 gewonnen, omdat er zoveel "teamplay" was... Afgelopen weekend een 5/6 ranked matches gedaan en daarvan welgeteld 1 gewonnen. Je gaat mij dus niet overtuigen dat de ranking moet afhangen van de matches.

In de solo que kunnen mensen dan vaak ook vooral zeuren, waar de healer is, want ze zijn "low health", (terwijl ik kan zien (als healer) wie hoeveel health heeft dankzij die kleuren- en critical-indicatie) omdat ze 1 kogeltje hebben moeten vangen... Maar ja, het andere team doet wel iets tegen de healers en daardoor winnen ze dan vaak, maar niemand lijkt dat te snappen of door te krijgen, heb ik zo het idee.

Meestal heb ik namelijk altijd wel veel healing gedaan (in ranked toch gauw 10K+ healing) en kan ik vaak ook wel gekozen worden bij die picks, dus ik denk niet dat al die losses door mij komen. In de lagere regionen van ranked is er gewoon geen teamplay en is die soms zelfs bij Quick Play beter... :X
Tsja. Ranked mode is nu ruim 2 maanden uit. En jij hebt net 15 potjes gespeeld. Niet zo raar dan dat je in een lage rank komt. Alle goede spelers zijn al lang wat hoger gekomen.
Maar binnenkort begint seizoen 2 dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zakte in het begin van S1 ook naar rank 43 ofzo. Nu 54.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^dat ja .. ik begon ook op 46 of 45 ofzo en nu 54 maar vind het prima zo. nu gewoon lekker wachten op S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:38:
Tsja. Ranked mode is nu ruim 2 maanden uit. En jij hebt net 15 potjes gespeeld. Niet zo raar dan dat je in een lage rank komt. Alle goede spelers zijn al lang wat hoger gekomen.
Maar binnenkort begint seizoen 2 dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zakte in het begin van S1 ook naar rank 43 ofzo. Nu 54.
De rank had ik eind juli, begin augustus bij elkaar. ;) Ook vrij laat, ik weet het, maar dan nog. Je zou verwachten dat spelers op ranked (ook op dat niveau) wel beter weten, maar het is eerder bedroevender dan met Quick Play...

Ik ben daarentegen inderdaad wel benieuwd naar seizoen 2. Ben benieuwd naar de veranderingen, de rating van 0 - 5000 vind ik dus eigenlijk alleen maar lachwekkend, doordat je dan alleen hele punten kan zakken of stijgen heb je veel minder het gevoel dat je hard naar beneden keldert of flink aan het stijgen bent.

Wat dat betreft blijf ik van mening dat het hele ranking systeem op de schop moet. Ja, je speelt als team, maar ondanks dat worden bijvoorbeeld (om even met een echte sport te vergelijken) ook een Messi of Ronaldo als goede spelers gezien, ook al verliezen zij ook wel eens een wedstrijd, iets waar Overwatch nu totaal geen rekening mee houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
De rank had ik eind juli, begin augustus bij elkaar. ;) Ook vrij laat, ik weet het, maar dan nog. Je zou verwachten dat spelers op ranked (ook op dat niveau) wel beter weten, maar het is eerder bedroevender dan met Quick Play...

Ik ben daarentegen inderdaad wel benieuwd naar seizoen 2. Ben benieuwd naar de veranderingen, de rating van 0 - 5000 vind ik dus eigenlijk alleen maar lachwekkend, doordat je dan alleen hele punten kan zakken of stijgen heb je veel minder het gevoel dat je hard naar beneden keldert of flink aan het stijgen bent.

Wat dat betreft blijf ik van mening dat het hele ranking systeem op de schop moet. Ja, je speelt als team, maar ondanks dat worden bijvoorbeeld (om even met een echte sport te vergelijken) ook een Messi of Ronaldo als goede spelers gezien, ook al verliezen zij ook wel eens een wedstrijd, iets waar Overwatch nu totaal geen rekening mee houdt. ;)
maar hoe ik het voor me zie is het niet constant 0-5000 waar je naar kijkt omdat je opgedeeld word in die tiers bronze-silver-gold etc.. en in bepaalde tiers kan je niet verder zakken.

ik ben echt super blij met de aankondigingen voor S2.. denk echt dat het een stuk beter word.. en dat moet ook wel want de grote meerderheid van de competitive spelers geeft toch feedback aan blizzard waarom blizzard dit verzint. ze doen dit niet zelf uit hun blote hoofd. Nooit zal 100% van de spelers tevreden zijn met het systeem maar denk wel dat dit de hele goeie kant op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Volgens mij zitten die tiers verdeeld tussen die 0-5000. Ik denk dat het dan 5 tiers worden; 0-999 is brons, 1000-1999 is zilver, 2000-2999 is gold, 3000-3999 is platinum of zo en 4000-5000 is diamond. Het is dus niet dat je per tier 0-5000 rating kan scoren.

Anders zou je namelijk alleen maar de placement matches hoeven te doen, behalve de top zoveel spelers, die dan wekelijks minimaal 1 keer een competitive match gaan spelen, puur om hun ranking op pijl te houden.

Verder kan ik me ook wel vinden in de aanpassingen die door Jeff aangekondigd zijn in de laatste Dev Diary, ik zet dus echter mijn vraagtekens in het rankingsysteem.

[ Voor 111% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:45:
[...]

Je hebt wel die vote op het eind. En de play of the game.
Maar net als de prijs voor "man of the match" bij voetbal, telt het niet mee in de stand van de competitie.

Het grote psychologische probleem bij de ranking dit seizoen (volgens het filmpje) was dat een rank van 60/100 aanvoelt alsof 40% van de spelers beter is. Terwijl het in werkelijkheid maar 6% is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

* Beide Zarya skins
* Tracer Sprinter skin
* Torbjorn skin
* McCree skin
* Lucio Selecao skin
* Mercy skin
* Bastion boxing emote
* Lucio emote
* Lucio highlight

Junkrat, tracer Highlight en Bastion Emote erbij gekregen.

laatste week ben nu lvl 127.
Huidige Wishlist is momenteel nog:

Mercy Skin
Lucio Emote
Genji skin
Reaper Voice line ( Its in the refrigerator) Elke Europeaan heeft een WTF moment als ze die krijgen.
Widow Bar spray.

Zou nog wel Zarya en Tjolborn skins willen maar geen prioriteit.

Voor zover ik weet heb ik de rest al kwa skins/emotes e.d. Sprays en Voicelines volg ik niet specifiek op naja die 2 uitzonderingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
RocketKoen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:49:
Het grote psychologische probleem bij de ranking dit seizoen (volgens het filmpje) was dat een rank van 60/100 aanvoelt alsof 40% van de spelers beter is. Terwijl het in werkelijkheid maar 6% is.
Tja, wat maakt een ranking van 3000* daar anders aan dan? :? Maakt imo het verschil alleen maar groter.

* 3000/5000 is het equivalent van 60/100.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
Tja, wat maakt een ranking van 3000* daar anders aan dan? :? Maakt imo het verschil alleen maar groter.

* 3000/5000 is het equivalent van 60/100.
omdat je die tiers krijgt en niet de 3000-5000.
is waarschijnlijk allemaal alleen maar psychologisch voor mensen ;p

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 16-08-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Laatst online: 14-12-2024
Pykow schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:45:
Ach ja nu hopen op een nieuwe patch.
Ik hoop op het volgende:

1. Nieuwe duitse map
2. Genji Ult terug brengen naar 6 seconde
3. Genji Dash moet een escape move worden (zoals een tracer blink) en doet geen 50 damage
4. De ult van Mei moet sneller, zoals de reinhardt ult.
5. Mei secondary attack moet gelijk schieten, nu zit er 1 seconde vertraging op en dat is bloed irritant.
ik zie het niet gebeuren dat genji generfed wordt. als je zijn dash 0 damage laat doen wordt het een meer nutteloze hero. en mocht hij generfed worden dan zal hij in competitive of pro games weinig meer gespeeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

omdat je die tiers krijgt en niet de 3000-5000.
is waarschijnlijk allemaal alleen maar psychologisch voor mensen ;p
Die tiers zijn gekoppeld aan de ranking die je krijgt, zoals ik eerder CH40S in "[Multi] Overwatch" toelichtte. ;)

Als je op basis van tier gaat en daar een rating aan koppelt, zou je nooit je tier uit kunnen en alhoewel je nooit een tier lager kan, kan je dus wel een tier hoger uitkomen, zoals ik het verhaal van Jeff begrepen heb. De tiers zijn dus een onderverdeling binnen die 0-5000. Anders heeft het ook totaal geen zin om competitive te gaan spelen nadat je in een bepaalde tier ingedeeld bent, waarbij voor de top zoveel spelers de ranking ook zakt met 50 punten per 24 uur als je een week niet hebt gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja dat snap ik.. ik bedoel gewoon dat ze het visueel aan de tiers zullen binden denk ik

en je niet constant een lange balk van 0-5000 zal zien. waardoor je in je hoofd daar niet zo druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Ik wil hem wel ruilen voor de Genji skin, speel nooit Mercy :p
Als het kon had ik hem meteen geruild :+

ik kan echt niet overweg met genji

ik heb meestal wel ineens 10/20 eliminations in een match waar ik genji pick maar volgens mij worden die voor niks gegeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenbai
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 21:35
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Die tiers zijn gekoppeld aan de ranking die je krijgt, zoals ik eerder CH40S in "[Multi] Overwatch" toelichtte. ;)

Als je op basis van tier gaat en daar een rating aan koppelt, zou je nooit je tier uit kunnen en alhoewel je nooit een tier lager kan, kan je dus wel een tier hoger uitkomen, zoals ik het verhaal van Jeff begrepen heb. De tiers zijn dus een onderverdeling binnen die 0-5000. Anders heeft het ook totaal geen zin om competitive te gaan spelen nadat je in een bepaalde tier ingedeeld bent, waarbij voor de top zoveel spelers de ranking ook zakt met 50 punten per 24 uur als je een week niet hebt gespeeld.
Er gaan 7 verschillende tiers zijn: Bronze<Silver<Gold<Platinum<Diamond<Master<Grand Master

Vanaf Diamond is er een ranking decay.

Gisteren eindelijk rank 65 gehaald voor die 300 comp. points :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Als het kon had ik hem meteen geruild :+

ik kan echt niet overweg met genji

ik heb meestal wel ineens 10/20 eliminations in een match waar ik genji pick maar volgens mij worden die voor niks gegeven :+
Haha ik heb met Genji soms geweldige games en soms lukt gewoon niets, laatst wel een mooie 54 eliminations ronde gehad met maar 4 deaths en 60% kill participation en de potjes daarna echt kansloos op Genji en dan swap ik maar weer naar iets simpelers :p.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/bwsvkrtcz/IMG_20160816_WA0006.jpg

Goud voor healing is op zich niet onmogelijk met Soldier 76 haha....

Uiteraard gewoon verloren. ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordJarne schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Er gaan 7 verschillende tiers zijn: Bronze<Silver<Gold<Platinum<Diamond<Master<Grand Master

Vanaf Diamond is er een ranking decay.

Gisteren eindelijk rank 65 gehaald voor die 300 comp. points :D
Feli, ik was nog 1 win verwijderd van 60 en toen kreeg ik 9 losses op rij omdat mensen troll picks deden zoals b.v. Bastion en Symmetra op sudden death offense etc. Nu weer op 53 denk niet dat het me nog lukt in die laatste dagen nog de 60 aan te tikken helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Haha ik heb met Genji soms geweldige games en soms lukt gewoon niets, laatst wel een mooie 54 eliminations ronde gehad met maar 4 deaths en 60% kill participation en de potjes daarna echt kansloos op Genji en dan swap ik maar weer naar iets simpelers :p.
Genji werkt alleen goed als je een team hebt die ervoor zorgt dat vijanden minder focussen op je.
Als er zes man naar je schiet ben je zo weg. Met een discord orb heb je maar 150 hp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenbai
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Feli, ik was nog 1 win verwijderd van 60 en toen kreeg ik 9 losses op rij omdat mensen troll picks deden zoals b.v. Bastion en Symmetra op sudden death offense etc. Nu weer op 53 denk niet dat het me nog lukt in die laatste dagen nog de 60 aan te tikken helaas :(
Proberen een groepje bij mekaar te krijgen en veel te samen spelen, geen last van troll picks meer en uw rank vliegt omhoog. Zelfs al met twee samen spelen is een verbetering. Good luck next season! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordJarne schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:01:
[...]

Proberen een groepje bij mekaar te krijgen en veel te samen spelen, geen last van troll picks meer en uw rank vliegt omhoog. Zelfs al met twee samen spelen is een verbetering. Good luck next season! ;)
Heb ik ook gedaan, toen zijn we met zn allen 9 ranks gestegen daarna moesten mensen stoppen en dacht ik nog wel een win te kunnen pakken in solo que (jaja ik weet het beetje naïef gedacht). Ik bedoel als mensen op Nepal Village Genji, Tracer en Pharah picken en weigeren te switchen dan is het al redelijk kansloos ongeacht wat voor tank of support je dan speelt :p

Volgend seizoen beter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
RocketKoen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:49:
Ik was 59 na mijn placement matches en daarna het 1e of 2e potje tegen iemand uit de top 500 gespeeld (die was 67 op dat moment), toen even opgezocht hoe de top 500 er uit zag en dat verklaarde al een hoop.

Inmiddels is het allemaal wel een stuk hoger, dus het geeft een vrij slechte indicatie waar je staat ter vergelijking met de rest van alle spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ereaser schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

Ik was 59 na mijn placement matches en daarna het 1e of 2e potje tegen iemand uit de top 500 gespeeld (die was 67 op dat moment), toen even opgezocht hoe de top 500 er uit zag en dat verklaarde al een hoop.

Inmiddels is het allemaal wel een stuk hoger, dus het geeft een vrij slechte indicatie waar je staat ter vergelijking met de rest van alle spelers.
De nieuwe rankings zijn als het goed is ook gewoon gelijk verdeeld. Dus als je rank 400/500 bent in je divisie dan zit je bij de beste 20% in die divisie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:33
Pfoe net klaar met de placements.. Rank 55 geworden ben begonnen met level 25 en daar ben ik zeker niet ontevreden mee. Ik hoor veel verhalen van mensen die heel laag eindigen. Ik carry wel veel matches maar ik maak nog steeds veel fouten merk ik zelf. In ieder geval tevreden met het resultaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Wauw héél cool! Zin in een nieuwe map. Alhoewel Overwatch best veel maps heeft is lijkt mij dit echt een toevoeging.
Kashika schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Genji werkt alleen goed als je een team hebt die ervoor zorgt dat vijanden minder focussen op je.
Als er zes man naar je schiet ben je zo weg. Met een discord orb heb je maar 150 hp...
Precies, een heel team. Welke hero heeft een heel team achter zich aan. Het enige nadeel van Genji is dat zijn ult véél te lang duurt. Hoe vaak het wel niet voorkomt dat hij minstens 4 eliminations heeft zonder hulp van anderen. Ik denk dat er geen krachtigere ult is dan die van Genji. Alleen Lucio kan er (even) wat tegen doen als hij zijn ult heeft en een zenyatta.
De enige nerf dat nodig is iets kortere ult, en eventueel iets langer opbouwen. Zijn normale speelstijl hoeft niets mee te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

hele vette map inderdaad :D hoop dat die gelijk in de ptr komt met s2 ranked =p
Ik denk dat de nieuwe map eerder komt. Iets met Gamescom te Keulen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
CH40S schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:06:
[...]
Ik denk dat de nieuwe map eerder komt. Iets met Gamescom te Keulen... ;)
Ze hebben hem op gamescom laten zien, maar hij komt in September uit :)
Pagina: 1 ... 70 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.