Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben ik nog vrij overall :P Genji, Zarya, Junkrat, Reinheart allemaal 1 uur
Bastion, Mei, Reaper, Roadhog half uur :P

totaal ook maar 34 potjes gedaan

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08-2022
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785/heroes

ik heb nog niet zo veel comopetitive gespeeld haha, toch wel (net als altijd) veel pharah en thorbjorn gameplay

[ Voor 32% gewijzigd door jurgenb1990 op 06-07-2016 13:06 ]

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
ErA schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:58:

Gelukkig gebruik ik tegenwoordig plays.tv dus heb ik de beelden nog:

http://plays.tv/s/Krn3yySRuoyG
Leuk om te zien, zie nooit iemand met Torbjorn spelen op Nepal. Al helemaal niet die 1e map.
Wist niet eens dat je je turret op die 1e plek van jou neer kon zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36
Ik ben voornamelijk Tracer 4 uur / Soldier 2 uur en Hanze/widow allebei een uur ;)

Ben ook echt beter op tracer dan op de andere hero's! Echt mijn favoriete char!

[ Voor 33% gewijzigd door hmr op 06-07-2016 13:22 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
X-Kiwi schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:02:
[...]

En volgens mij is Mercy daarop de uitzondering - want in (bijna) elke pro match zit wel een Mercy.

Ben wel benieuwd welke hero jij zou kiezen om Mercy te counteren?
Reaper: maakt Mercy makkelijk af
Tracer: ook
Zenyatta: ook
moet ik door gaan? Mercy staat onderaan de food chain qua kill capaciteiten dus er is naar mijn idee geen sprake van counteren.
Het zit hem in de movement van Mercy. Dit filmpje legt het imo erg goed uit:

Ja, Mercy is door iedereen te counteren, maar zolang Mercy in beweging is (en het liefst natuurlijk vanuit de lucht), dan is ze echt hard to kill, terwijl ze wel kan healen of damage boosten.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

CH40S schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:29:
[...]
[video]
Ja, Mercy is door iedereen te counteren, maar zolang Mercy in beweging is (en het liefst natuurlijk vanuit de lucht), dan is ze echt hard to kill, terwijl ze wel kan healen of damage boosten.
als je ook een beetje team hebt gaat het meestal ook goed. Gister nog met een paar tweakers gespeeld. Roadhog en Zarya daarbij gewoon in de buurt gebleven, redelijk vlot de ult en gewoon goed beschermt.

dus dat ging wel :D

al begin ik steeds meer lucio niet verkeerd te vinden. op die capture maps kan een goede lucio zo schijt iritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
[...]
[video]
Klopt helemaal. Als Mercy sta ik alleen stil als we tijdelijk de setup Reinhardt (shield) + Bastion (turret) + Mercy (damage boost) doen aan bijvoorbeeld het begin van Anubis defend. Altijd goed voor een paar kills..maar je moet daar niet te lang willen staan ;)

Verder vlieg ik de hele tijd rond, en ben daarom vooral fan van Pharah. Vlieg vaak met haar mee om dan boven het veld mijn volgende target te selecteren. Natuurlijk gebruik ik ook de halve vlucht (afkappen als je niet je hele vlucht wil maken). In koth maps is dit lastiger omdat men vaak op een kluitje staat...misschien is Lucio daar beter.

Als een tegenstander (vaak een Reaper) mij op de grond probeert af te maken dan zoek ik een teamgenoot op en zorg dat ik continu naar teamgenoot toe vlieg en daarna bij mijn teamgenoot weg ren (en dat dus 2-3x herhalen): zo blijf ik elk moment afstand houden van die Reaper, kan ik steeds mijn guardian angel vlucht doen en heeft mijn teamgenoot kans om die Reaper neer te schieten.

En als laatste heb ik geleerd om mijn healing stream uit te zetten (ook al is het écht nodig) en in een hoekje solo te gaan staan - zodra er een RIP-tyre aan komt. Zo'n geel (soms blauw) straaltje trekt echt RIP-tyres aan als een magneet ;w

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19

justifire

Shut up and squat !!

Gisteren echt een geweldige Mercy tegengekomen met mijn Pharrah.
Terwijl het hele team weer liep te stuntelen voor de muur bij Temple of Anubis vlogen wij rechtstreeks naar de objective.
Als een waar duo stuntvliegers vlogen we door de lucht en hadden binnen no-time de objective te pakken, terwijl de rest nog steeds druk bezig was met de turrets voor de muur 8)7
Een Mercy die weet wat ze doet en op het juiste moment dmg-boost of health geeft, dodelijk !! *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35
justifire schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:12:
Gisteren echt een geweldige Mercy tegengekomen met mijn Pharrah.
Terwijl het hele team weer liep te stuntelen voor de muur bij Temple of Anubis vlogen wij rechtstreeks naar de objective.
Als een waar duo stuntvliegers vlogen we door de lucht en hadden binnen no-time de objective te pakken, terwijl de rest nog steeds druk bezig was met de turrets voor de muur 8)7
Een Mercy die weet wat ze doet en op het juiste moment dmg-boost of health geeft, dodelijk !! *O*
Je weet doordat je de rest van je team daar bezig de tegenstander bezig te houden jullie zo door konden vliegen ;) Waarschijnlijk juist als het team door gepushed had was de tegenstander naar jullie toe gekomen :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
Bloodhoundje schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Veel mensen onderschatten Torbjörn. Ik speel voornamelijk Torbjörn/Zarya en kreeg ook vaak naar mijn hoofd geworpen dat Torb in offense nooit kan werken etc. Daar komen ze bijna altijd op terug :9 . Ik doe exact hetzelfde als jij beschrijft, turret gebruiken voor coverfire en zelf in de frontline meeknallen.

Wat ook veel mensen vergeten is om tijdens een duel/gevecht zoveel mogelijk armor packs neer te blijven gooien voor jezelf/teammates. Veelal zie ik torbs doodgaan terwijl ze nog genoeg scrap hadden om 1-2 armor packs te generaten tijdens het gevecht voor meer sustain. Of het snel neerzetten van een lvl 1 turret terwijl je vecht zodat ze die eruit moeten focussen (want anders, tons of damage!). :) Ik vind de huidige balance en synergy tussen de heroes erg goed uitgewerkt door Blizzard!.
Ach, op een gegeven moment koos ik tijdens een attack op Volskaya Bastion... Gelijk iemand op zijn achterste benen, Bastion doesn't work on attack, bla bla, you don't know how to play bla bla... Ik stond in turret mode op zo'n zwevend platform rondjes te gaan, de vijand had geen idee wat ze ermee moesten, en ja hoor: wat kills, chaos, team rusht in en win.

Ik vind dat iedere hero op ieder moment usefull is, ongeacht wat dan ook. Doe soms het onverwachte of onlogische, je moet toch wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Als ik al dat toxic taalgebruik lees ben ik eigenlijk wel blij dat de console versie geen chat heeft.
Ik neem de dan wat minder goede strategie communicatie dan maar voor lief.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Puc van S. schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Je weet doordat je de rest van je team daar bezig de tegenstander bezig te houden jullie zo door konden vliegen ;) Waarschijnlijk juist als het team door gepushed had was de tegenstander naar jullie toe gekomen :P
Ja zo kan je alles wel goed praten voor die slampampers :P
Kwamen ze maar eens door, nu kreeg ik alles vanaf de enemy-spawn mijn kant op.
Wat goed te handelen was door de uitmuntende Mercy, anders was het gewoon weer kansloos geweest :/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]
[SNIP]
In de intro van het filmpje zegt ie meteen dat mensen niet graag support spelen in Shooters, MMO's, etc. Dit ligt natuurlijk volledig aan de persoon, niet iedereen gaat voor het scorebord. Ik speel meestal support in Overwatch en in World of Warcraft heb ik 5 jaar lang Restoration Shaman en Holy Paladin gespeeld. :P

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Wahloh schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:54:
[...]

In de intro van het filmpje zegt ie meteen dat mensen niet graag support spelen in Shooters, MMO's, etc. Dit ligt natuurlijk volledig aan de persoon, niet iedereen gaat voor het scorebord. Ik speel meestal support in Overwatch en in World of Warcraft heb ik 5 jaar lang Restoration Shaman en Holy Paladin gespeeld. :P
Ook veel gedaan healer spelen in WoW , is wel grappig. Alleen voor de zoveelste keer iemand redden die het vuur in loopt :'( .

In overwatch is het ook wel leuk, maar een geweer oppakken en er op los schieten vind ik net iets leuker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
In een game als CoD is het ook lastig om Support classes te pakken. In BF4 zijn de meesten volgens mij ook assault vanwege de rifles, waarin de medkits ook maar weinig gedropped worden volgens mij.

Ben zelf ook meer in mijn element als support hoor, maar begrijp wel wat hij zegt aan het begin van het filmpje; er wordt (te) veel gefocussed op de K/D ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

CH40S schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:03:
[...]
In een game als CoD is het ook lastig om Support classes te pakken. In BF4 zijn de meesten volgens mij ook assault vanwege de rifles, waarin de medkits ook maar weinig gedropped worden volgens mij.

Ben zelf ook meer in mijn element als support hoor, maar begrijp wel wat hij zegt aan het begin van het filmpje; er wordt (te) veel gefocussed op de K/D ratio.
In BF4 moet iedereen gewoon elkaar helpen om te winnen en iedereen heeft een duidelijke rol in het geheel.
Daar is inderdaad de distinctie "Support" of "Tank" niet zoals in Overwatch. In BF4 heb je daadwerkelijk tanks :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Oxidda schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Ook veel gedaan healer spelen in WoW , is wel grappig. Alleen voor de zoveelste keer iemand redden die het vuur in loopt :'( .

In overwatch is het ook wel leuk, maar een geweer oppakken en er op los schieten vind ik net iets leuker 8)
http://imgur.com/gallery/9t3haPd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
[...]

Same here, maar dan Holy Priest en Resto Shaman _O-
En eigenlijk alleen dat...healen. Vind dat gewoon leuker ten opzichte van schieten e.d..

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Euphanasia schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:48:
Als ik al dat toxic taalgebruik lees ben ik eigenlijk wel blij dat de console versie geen chat heeft.
Ik neem de dan wat minder goede strategie communicatie dan maar voor lief.
QFT :')

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ach schelden word je toch een beetje immuun voor, ik speel ook Dota dat is nog erger :')

Speel meestal Torbjorn of Bastion als def. en Winston, Mercy, Tracer als attack. Zoals je ziet heb ik geen aim :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
En alweer, ik zit met randoms te verdedingen op hanamura en houden de tegenstanders de hele tijd makkelijk tegen. Na de tijd wisselen we van kant, een tegenstander leaved en binnen anderhalf minuut hebben we gewonnen. Zilver voor kills, goud voor objective kills en als Torbjorn veel Armor packs gegeven, maar doordat iemand geleaved had toch nauwelijks hogere ranking. Werkt geweldig....

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:32
Weet je ook wat dit is? Het lijkt een nieuw wapen voor Mercy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
ErA schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:58:

Maar gisteren kwam Nepal langs bij competitive, en dan begint mijn Torb DNA te kriebelen..... Al naar gelang de tegenstander kan dat namelijk heel goed gaan.

Ik selecteer dus Torb in t beginscherm en krijg meteen een teammate die zegt "Torbjorn? Really?"

3 rondes later heb ik hem aardig de mond gesnoerd met Top damage, 54 eliminations en slechts 1 keer dood gaan :)
Ik had (al weer bijna een maand geleden) ook van die zeurpieten op Nepal met Torbjörn: Thormodo in "[Multi] Overwatch". Speel hem sowieso wel regelmatig op Nepal. Werkt prima zolang je je turret ergens neerzet en dan zelf je gang gaat.
Zal je filmpje nog eens bekijken.

Op Volskaya Industries werkt hij vaak ook wel aardig/goed op attack, maar dat ligt uiteraard (zoals met elke char) aan je teamgenoten en tegenstanders.
VySio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:30:
[...]

Weet je ook wat dit is? Het lijkt een nieuw wapen voor Mercy
Sombra is de nieuwe support sniper die er aan zit te komen.
Het lijkt er dus op dat ze in elk geval kan healen en dus niet zo'n halve support wordt als Symmetra.

[ Voor 74% gewijzigd door Thormodo op 06-07-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:32
Thormodo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:36:
[...]

Sombra is de nieuwe support sniper die er aan zit te komen.
Het lijkt er op dat ze in elk geval kan healen en dus niet zo'n halve support wordt als Symmatra.
Zou dat a la Zanyetta zijn dat je je eigen teammates moet 'schieten' om te healen? Ik vind het wel een goede toevoeging, ik speel graag lucio (mijn beste winratio hero) of Zanyetta bij veel tanks bij de tegenstander. ik vind supporten leuk als je ook maar aanvallen iets aan het team kan bijdragen. Mercy is niet echt mijn ding.

Symmetra is een andere categorie imo, maar is goed als je de teleporter up kan houden. Maar als ik ook maar 1 winston zie dan switch ik direct van hero (andersom kies ik winston direct als ik een Symmetra zie)

[ Voor 17% gewijzigd door VySio op 06-07-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Laatst online: 06-09 13:12
VySio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:43:
[...]

Zou dat a la Zanyetta zijn dat je je eigen teammates moet 'schieten' om te healen? Ik vind het wel een goede toevoeging, ik speel graag lucio (mijn beste winratio hero) of Zanyetta bij veel tanks bij de tegenstander. ik vind supporten leuk als je ook maar aanvallen iets aan het team kan bijdragen. Mercy is niet echt mijn ding.
Ik denk in ieder geval niet dat het snipen zoals bij Widowmaker wordt. Want als het target dat je beschiet geraakt wil worden (gezien het een ally is die geheeld wil worden), wordt dat een hele rare mechaniek.
Een echte healer als alternatief voor Lucio en Mercy is in elk geval meer dan welkom. Heck, in veel gevallen bevat de beste teamcomp zowel Lucio als Mercy.

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 06-07-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

begin mij af te vragen of competitive wel iets voor mij is. ik word daar best nerveus van om een of anderere reden. :$ Soms zijn de potjes zo close is niet meer normaal. dan zweten we peentjes :|

tot nu toe wel op echt goede momenten ults gebruikt e.d. er wordt ook beter gecommuniceerd. een zarya reaper combo ult, een phara die met mercy samen aan de gang gaat. een roadhog die ook echt zijn ult gebruikt om iedereen van de point te pushen in overtime.

heerlijk!

nu 7 placements gedaan en tot nu toe allemaal zeer close gewonnen. Zelfs een control map gewonnen een van mijn minst favoriete gamemodes. maar god wat spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 26-09 11:02

Fixer

FP ProMod
Hmmmm, de Ranked-potjes met randoms worden de laatste paar dagen steeds beter valt mij op.
Redelijk nuttige hero-keuzes, ults worden vrij goed benut (dus niet om 1 persoon te grazen te nemen als revenge o.i.d.) en de meesten lijken ook echt weer te willen winnen.

Let wel, ik speel nu alleen nog ranked met randoms 23:00 uur :z
Daarvoor eigenlijk alleen met wat Tweakers, wat meestal ook wel vrij prima gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:22:
Hmmmm, de Ranked-potjes met randoms worden de laatste paar dagen steeds beter valt mij op.
Redelijk nuttige hero-keuzes, ults worden vrij goed benut (dus niet om 1 persoon te grazen te nemen als revenge o.i.d.) en de meesten lijken ook echt weer te willen winnen.

Let wel, ik speel nu alleen nog ranked met randoms 23:00 uur :z
Daarvoor eigenlijk alleen met wat Tweakers, wat meestal ook wel vrij prima gaat :+
Dat was mij ook opgevallen, randoms zijn opeens goed als je 's nachts speelt. Helaas kan ik niet echt laat spelen i.v.m. werk. Scheelt wel een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Thormodo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Ik denk in ieder geval niet dat het snipen zoals bij Widowmaker wordt. Want als het target dat je beschiet geraakt wil worden (gezien het een ally is die geheeld wil worden), wordt dat een hele rare mechaniek.
Een echte healer als alternatief voor Lucio en Mercy is in elk geval meer dan welkom. Heck, in veel gevallen bevat de beste teamcomp zowel Lucio als Mercy.
Yep, de combo twee tanks en zowel Lucio als Mercy is voor een tegenstander erg lastig.

Gisteren zowaar voor het eerst met Lucio play of the game! :o _/-\o_
Op Route66 in de aanval en twee van de verdedigers (Soldier en Torbjorn) stonden op de flank bij het ravijn te verdedigen. Eén goedgetimede en geplaatste "Pwwaaahp" deed ze mooi wegvliegen. Daarna was het front gebroken en viel het team van de tegenstander als een kaartenhuis in elkaar qua samenwerking

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat me wel opvalt is dat je nooit commended wordt met Torbjorn... terwijl het juist plaatsen van je turret en op de juiste tijd je ultimate doen zeker wel belangrijk is. Heb op die manier hele teams afgeslacht en vaak genoeg play of the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Mensen commenden liever een healer met 3k healing omdat ze denken dat torbjorn makkelijk is.
Turrent en done.
Beetje de zelfde reden waarom bastion eigenlijk ook nooit commended wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:42
daar komt nog bij kijken dat 9/10 potg van een bastion of torbjorn left click of turret action zijn en ontzettend saai zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Tja, dat commended zijn/worden is leuk, maar het levert niets op ook... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Ik stoor me persoonlijk meer aan junkrat dan aan een bastion of torbjorn. Wat een ongelofelijke poephero is dat zeg..

0 skill, spam alles maar gewoon onder en plof er af en toe ff een wiel in. gg..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 13:26
hmr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:44:
Ik stoor me persoonlijk meer aan junkrat dan aan een bastion of torbjorn. Wat een ongelofelijke poephero is dat zeg..

Junkrat is dan ook bedoeld als een area control hero. Zijn kracht ligt erin dat hij kleine ruimtes compleet onbenaderbaar kan maken. Zijn zwakte daarintegen is dat hij weinig kan uithalen tegen snipers/airborn targets.

Als ik tegen een junkrat speel probeer ik goed op te letten waar hij zijn remote bombs en traps neergooit, als je die weet te vernietigen/ontwijken dan kan hij al een stuk minder. Uiteindelijk is de teamplay de doorbrekende factor. Goede teamplay en een junkrat is opeens niet meer zo lastig te counteren. Als ik Zarya speel ben ik juist onwijs blij als de enemy een junkrat heeft. Gratis charge op mijn wapen :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
De 'spam' van Junkrat is ook gewoon onderdeel van de hero. Zie het als een soort area-denial.
Wil je bij de payload staan? Dan moet je eerst met de enemy junkrat afrekenen, anders heb je gewoon kans om geraakt te worden.

En ja, daar is relatief weinig skill voor nodig.

Er komt wel weer skill kijken bij positioning en waar je de traps neerlegt.

(Hoewel ik mijn air-nade tegen een enemy Pharah gisteren toch best wel skillvol vond. ;)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 12:19

Goner

What can I do you for ?

YoshiBignose schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:55:
Wat me wel opvalt is dat je nooit commended wordt met Torbjorn...
Ook niet als je armor packs maakt? Ik kan dat wel waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Op zich kan je daarvoor wel commended worden. :) Ik heb het althans meermaals voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Bloodhoundje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:49:
[...]

Junkrat is dan ook bedoeld als een area control hero. Zijn kracht ligt erin dat hij kleine ruimtes compleet onbenaderbaar kan maken. Zijn zwakte daarintegen is dat hij weinig kan uithalen tegen snipers/airborn targets.

Als ik tegen een junkrat speel probeer ik goed op te letten waar hij zijn remote bombs en traps neergooit, als je die weet te vernietigen/ontwijken dan kan hij al een stuk minder. Uiteindelijk is de teamplay de doorbrekende factor. Goede teamplay en een junkrat is opeens niet meer zo lastig te counteren. Als ik Zarya speel ben ik juist onwijs blij als de enemy een junkrat heeft. Gratis charge op mijn wapen :9~ .
Ik vind hem counteren ook niet zo lastig... maar pfff stoor me gewoon af en toe aan the sheer luck...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Ik heb de placement matches "verprutst", speel vaker met een vast groepje mensen van Nehox, maar die waren op de dag dat competitive gelanceerd werd al samen aan 't spelen. Ik heb toen met wat randoms gespeeld, en ook afgelopen maandag de laatste placements met een (deels) random team. Gevolg: 4 matches gewonnen, 6! verloren.

Nu ben ik ingedeeld op rank 40. Inmiddels is gebleken dat als ik meespeel met hogere ranks, dat voor mij niet veel uitmaakt (ik speel eigenlijk alleen maar support). Als ik speel met randoms van mijn eigen ranking krijg ik vaak de mededeling dat ze zelden betere healers hebben gehad, alleen is het verschrikkelijk verrot om in rank omhoog te gaan... Inmiddels rank 44, als ik verlies gaat er voor mij niet veel af in ranking, maar de mensen die hoger geranked zijn, gaan flink omlaag.

Ik heb Quick play met zoveel plezier gespeeld, ik merk dat competitive een behoorlijke afbreuk doet hieraan. De mensen die competitive spelen, zijn zo verschrikkelijk salty met vlagen, dat het gewoon compleet het plezier uit het spel zuigt. Ik zit eraan te denken om eerst maar met randoms te spelen totdat mijn ranking wat omhoog gegaan is... Wat is jullie ervaring, is iedereen nou echt opeens zo salty, of ligt dat puur aan 't feit dat ze spelen met iemand die qua ranking lager ligt, en dus voor hun hun rank "verpest"?

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Je moet gewoon blijven spelen met mensen in een vol team... Dan ga je vanzelf wel omhoog...

[ Voor 8% gewijzigd door hmr op 07-07-2016 12:03 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Uiteindelijk maakt je rank voor nu ook weinig uit of zitten er ingame voordelen aan om met een hoge rank te eindigen? Je speelt misschien met betere spelers, maar je krijgt ook moeilijkere tegenstanders. Het is leuk als je hoog staat, maar verder gewoon spelen en vooral mooie games spelen. Tot nu toe vind ik ranked veel gave games opleveren, zelfs als ik verlies. Het kan wel frustrerend zijn, na een game van bijvoorbeeld 30 minuten, maar dat maakt het ook spannend.

Momenteel ben ik rank 42 en of ik nu 32 of 52 ben, het maakt naar mijn idee weinig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 25-09 22:19
hmr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:44:

Haha ik had deze discussie laatst ook met iemand online, tijdens een potje. Ben het wel met je eens. Ik vind Junkrat eigenlijk ook cheaper aanvoelen dan Bastion of Torbjorn. Bij laatst genoemden komt er toch wel wat kijken waar het gaat om positionering en timing. Junkrat voelt meer als spammen inderdaad, waarbij je ook nog eens weinig nauwkeurig hoeft te zijn qua aim.

Maar goed ik kreeg weinig bijval, de haat op vooral Bastion blijft groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

hmr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Je moet gewoon blijven spelen met mensen in een vol team... Dan ga je vanzelf wel omhoog...
Daarvoor heb ik te weinig mensen in m'n lijst die spelen. Was ook t probleem juist met de lancering van competitive...
Vind dat gescheld en getier zo onvolwassen en irriteer me eraan. Een keer gefrustreerd zijn, prima, uiteraard, maar ook al gaat t goed, dan nog zijn mensen zo salty met vlagen. In random teams valt dat verbazingwekkend genoeg mee, heb dat nog maar 2 keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Voel je vrij om de spelerslijst te openen en daaruit mensen toe te voegen, of een Teamspeak server te joinen. Dan wordt je lijst in no-time een stuk groter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik merk wel dat meer en meer mensen bedreven raken in de c-key-communicatie tijdens de game. Dat maakt het wel een stuk fijner als niemand de mic of chat functie gebruikt.

Vaak is een kleine thank-you al voldoende, al heeft Blizzard die voor bepaalde handelingen al geautomatiseerd

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Lees net over een interessante theorie waarbij iemand een voorspelling doet wanneer de nieuwe hero aankondiging komt: na iedere teaser zitten er blijkbaar 6-7 dagen tussen de officiële aankondiging. Dat zou betekenen dat we de 12-13e een aankondiging kunnen verwachten... Dat is al wel lekker snel imo.

Lees hier de theorie: https://www.reddit.com/r/...s_on_when_sombra_will_be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Jo0Lz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Daarvoor heb ik te weinig mensen in m'n lijst die spelen. Was ook t probleem juist met de lancering van competitive...
Vind dat gescheld en getier zo onvolwassen en irriteer me eraan. Een keer gefrustreerd zijn, prima, uiteraard, maar ook al gaat t goed, dan nog zijn mensen zo salty met vlagen. In random teams valt dat verbazingwekkend genoeg mee, heb dat nog maar 2 keer meegemaakt.
Ik zal de volgende keer wel lief zijn! :+

Je kan je overigens nergens aan irriteren...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Thormodo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Kan zijn dat het zo werkt als bij Mercy, dat als een target in de buurt van je cursor komt, een lock krijgt en dat je dan healing kan snipen. Misschien werkt de damage sniping wel hetzelfde..

Vind alleen het line-of-sight een beetje lastig. Voor een normale sniper hoort dat er bij, maar voor een healer is het maar wát irritant als je teamgenoot net achter een hoek/muur staat.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Goner schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Ook niet als je armor packs maakt? Ik kan dat wel waarderen ;)
Oh ja dat is waar, moest daar wel voor de dood in duiken want er lag heel veel scrap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

hmr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Ik zal de volgende keer wel lief zijn! :+

Je kan je overigens nergens aan irriteren...
Grappig genoeg ging het totaal niet om jou. Ik heb het tijdens casual play eigenlijk nooit zo gemerkt, wel dat mensen een beetje knorrig worden met verlies, maar niks extreems. Nu dus wel, en dat stoort me. Niet zozeer omdat ik het storend vind, maar ik stream, en die stream wordt sowieso door mijn zoon teruggekeken. Die heeft er al een opmerking over gemaakt :D
CH40S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:19:
Voel je vrij om de spelerslijst te openen en daaruit mensen toe te voegen, of een Teamspeak server te joinen. Dan wordt je lijst in no-time een stuk groter! ;)
Ik zal eens wat mensen gaan toevoegen. ;) Lijkt me inderdaad de beste manier. Ben wel al verschillende potjes als Mercy de hemel ingeprezen, en wordt dan vervolgens ook toegevoegd aan hun vriendenlijstjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Jo0Lz op 07-07-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar er is een nieuwe patch uit voor PC, die zo te zien ook wat heeft aangepast aan de sudden death tijden, changelog:
GENERAL
Competitive Play

The duration of Sudden Death has been adjusted across *almost* all maps from 1m45s to the following values:
Assault:
  • Hanamura - 1m35s
  • Temple of Anubis - 1m30s
  • Volskaya Inudstries - 1m35s
Escort:
  • Dorado - 1m30s
  • Route 66 - 1m35s
  • Watchpoint: Gibraltar - 1m35s
Hybrid:
  • King's Row - 1m30s
  • Numbani - 1m50s
Note: Sudden Death duration is unchanged for Hollywood, which remains at 1m45s

BUG FIXES
General
  • Fixed a bug that prevented Overtime music from playing on Escort and Assault/Escort maps, if they payload was nearing the final checkpoint
  • Fixed a bug where display settings weren't always saved after restarting the client
  • Fixed an issue that sometimes caused the in-game UI to display incorrectly at 4k resolutions
  • Fixed a bug where sometimes the wrong player level would appear in the Social menu
Maps
  • Fixed an issue with collision not blocking line of sight on certain areas of Nepal
    Heroes
  • Fixed a bug that caused Mercy's Caduceus Staff beam to disconnect from its target if the player a) quickly switched between healing and damage beams by holding down both mouse buttons and/or b) was facing away from the target at the time of the switch
  • Fixed even more bugs that allowed Reaper to Shadow Step to unintended locations on certain maps
  • Fixed a bug that caused Winston's melee attack during Primal Rage to inconsistently hit targets in range
  • Fixed a bug that sometimes cause Zarya's alternate fire to scaled incorrectly with her damage boost modifier
Competitive Play
  • Fixed a bug that caused the "Top 500" icon to incorrectly display for certain players in various places throughout the game UI
  • Fixed a bug that sometimes caused players' Skill Rating to display as "64" during placement matches
  • Fixed an issue where if you left and rejoined an in-progress Competitive Play match, the game would still track the match as a loss in your placement match history and when determining the amount of Skill Rating you receive for completing a match even if your team won
    Note: You must be present for the conclusion of the match to be eligible for the win. If you leave a match and do not rejoin before it's over, it will count as a loss both in your placement match history and when calculating your Skill Rating adjustment.
  • Fixed an issue where you would still receive a Competitive Play "leave" penalty even if you rejoined a match and completed it
    Note: If you leave a single Competitive Play match more than 3 times, you will receive a Competitive Play "leave" penalty even if you complete the match
Zie voor meer info https://www.reddit.com/r/...4rjn28/patch_1051b_on_pc/

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

CH40S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:34:
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar er is een nieuwe patch uit voor PC, die zo te zien ook wat heeft aangepast aan de sudden death tijden, changelog:

[...]

Zie voor meer info https://www.reddit.com/r/...4rjn28/patch_1051b_on_pc/
Vind het fijn dat ze zo snel verbeteringen doorvoeren. Gisteren zag ik al op Reddit wat dingen langskomen, en support zei dat ze hoopten het die dag nog op te lossen. Da's gelukt dus, WP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Jo0Lz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:31:
Ik zal eens wat mensen gaan toevoegen. ;) Lijkt me inderdaad de beste manier. Ben wel al verschillende potjes als Mercy de hemel ingeprezen, en wordt dan vervolgens ook toegevoegd aan hun vriendenlijstjes.
+1 herkenbaar. ;) Op de teamspeak waar ik vaak te vinden ben (de BuG Teamspeak, zie TS) wordt vaak ook steevast gestemd op de medic als die een commendation krijgt voor healing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zit blijkbaar een bug in de nieuwe versie; die wordt uiterlijk deze week opgelost: blue post van Jeff Kaplan

En nog een blue post van hem waarin ook eea verteld wordt over de skill rating. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

CH40S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:50:
[...]
+1 herkenbaar. ;) Op de teamspeak waar ik vaak te vinden ben (de BuG Teamspeak, zie TS) wordt vaak ook steevast gestemd op de medic als die een commendation krijgt voor healing.
Ah, die TS heb ik ook in de favo's, maar ben meestal te vinden op de Nehox TS. ;)
Ik zal als ik thuiskom de lijst eens doorgaan en wat mensen toevoegen!
Ik stem bijna altijd op support, tenzij iemand weer eens een insane 80+ kills heeft gemaakt.

Maar als ik als healer daar sta met 60+% damage taken, dan mag 't toch? ;)
CH40S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:53:
Zit blijkbaar een bug in de nieuwe versie; die wordt uiterlijk deze week opgelost: blue post van Jeff Kaplan

En nog een blue post van hem waarin ook eea verteld wordt over de skill rating. :)
Oh man. Hoe leuk het ook is dat ze snel zijn met dingen, daar krijg je wel van dit soort fratsen van. Dat het door de community gemeld moet worden, als er 1 match op de PTR gesimuleerd wordt, dan weten ze toch van deze bug?

Ze zullen het hoe dan ook weer snel oplossen, daar ben ik van overtuigd.

[ Voor 38% gewijzigd door Jo0Lz op 07-07-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik word een beetje gestoord van allemaal aimbots in casual play... gisteren een Bastion die voor zich zit te schieten, instantly omdraait zodra ik achter hem in LOS kom, en mij direct neermaait met een reeks perfecte headshots terwijl ik (Pharah) na een jump mijzelf willekeurig laat dalen.

Of 't is gewoon (weer) een hyper-skilled 12-jarige :+

Maar je ziet het wel vaker. Hanzo's met aimbot. Andere keren players die altijd zien wanneer je de hoek om komt lopen (zonder dat ze Hanzo/Widowmaker abilities hebben)... de replays zijn vaak zo ontzettend frustrerend om te zien.

Verder 9 uit de 10 keer een prima game. Maar die obvious cheats zijn een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Blue-eagle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:15:
[...] Maar die obvious cheats zijn een beetje vervelend.
Welke Rank (ongeveer) speel je? Heb je niet toevallig een enorm hoge ping? Of misschien juist tegen andere spelers die een hele hoge ping hebben? Ik ben namelijk nog nooit een cheater tegengekomen. Rank 42-45.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
OkkE schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:26:
[...]

Welke Rank (ongeveer) speel je? Heb je niet toevallig een enorm hoge ping? Of misschien juist tegen andere spelers die een hele hoge ping hebben? Ik ben namelijk nog nooit een cheater tegengekomen. Rank 42-45.
Casual play zei hij, niet ranked dus. :) Aan de andere kant; we kennen de mooie verhalen intussen wel, dat iemand meerdere malen de game gekocht heeft en steeds na X tijd weer verbannen werd, omdat hij tijdens de closed beta had valsgespeeld. Hoe de stand van zaken nu is, geen idee, maar reken er maar op dat als het echt een legit cheater is, hij binnen de kortste keren nooit meer Overwatch kan spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Blue-eagle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:15:

Maar je ziet het wel vaker. Hanzo's met aimbot. Andere keren players die altijd zien wanneer je de hoek om komt lopen (zonder dat ze Hanzo/Widowmaker abilities hebben)... de replays zijn vaak zo ontzettend frustrerend om te zien.

Verder 9 uit de 10 keer een prima game. Maar die obvious cheats zijn een beetje vervelend.
Aimbot met Hanzo.. Dat gaat toch nooit werken door de travel tijd van de pijlen? Was het niet toevallig iemand die willekeurig pijlen spamde en jou toevallig daar mee raakte? (komt vaker voor dan je denkt)

[ Voor 21% gewijzigd door Puc van S. op 07-07-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Puc van S. schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
Aimbot met Hanzo.. Dat gaat toch nooit werken door de travel tijd van de pijlen? Was het niet toevallig iemand die willekeurig pijlen spamde en jou toevallig daar mee raakte? (komt vaker voor dan je denkt)
Hanzo heeft gigantische hitboxes. Een aimbot voor Hanzo is dus makkelijk te maken plus het zal niet zozeer opvallen door de (te) grote hitboxes. ;) Of de clientickrate van 20Hz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Puc van S. schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Travel tijd is alleen relevant als de tegenstander ook beweegt ;) In mijn geval stond ik op grote afstand wat rockets te lanceren op een bepaald knelpunt. Daar leerde ik dus dat ik moet blijven bewegen :+

Aimbot, want: in de replays zag ik zijn sights een beetje in de buurt van mij komen, en opeens perfect op mijn hoofd gericht worden. Misschien dat de aimbots ook een "Hanzo"-setting hebben? Geen idee eigenlijk. Maar het viel op.
OkkE schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:26:
[...]

Geen rank, alleen casual. Geen flauw idee van ping, behalve dat 't normaal gesproken aan mijn kant nagenoeg perfect is :)

[ Voor 39% gewijzigd door Blue-eagle op 07-07-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
CH40S schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:46:
[...]
Hanzo heeft gigantische hitboxes. Een aimbot voor Hanzo is dus makkelijk te maken plus het zal niet zozeer opvallen door de (te) grote hitboxes. ;) Of de clientickrate van 20Hz. ;)
Dat weet ik (overigens alle projectile weapons hebben dat, dus ook bv Mei, Genji, primary van Tjorbjorn, Mercy, Zero Suit D.Va)

Maar met een beetje bewegen van een grotere afstand ben je dus al zo "buiten" de range van de hitbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Puc van S. schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Dat weet ik (overigens alle projectile weapons hebben dat, dus ook bv Mei, Genji, primary van Tjorbjorn, Mercy, Zero Suit D.Va)

Maar met een beetje bewegen van een grotere afstand ben je dus al zo "buiten" de range van de hitbox.
Die van Hanzo is alleen wel erg groot. Zo groot dat hij mensen om het hoekje van een muur gewoon kan raken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
Ereaser schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:01:
[...]

Die van Hanzo is alleen wel erg groot. Zo groot dat hij mensen om het hoekje van een muur gewoon kan raken.
Toevallig is er net iemand op reddit geweest die het uitgezocht heeft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CqynBvz.jpg
https://www.reddit.com/r/...i_mapped_the_reticles_of/

granted, Hanzo heeft idd de grootste (maar is niet de enige met die grootte) maar het valt natuurlijk wel het meeste op omdat hij je met een headshot kan 1shotten.

Hij heeft overigens wel het "nadeel" dat zijn pijlen (net als de LC van Torbjorn en ik dacht de icicles van Mei) last hebben van de zwaartekracht waar Mercy/D.Va dat niet hebben.

Je zou dan ook juist, als er een speciale hanzo mode in een aimbot zit ook verwachten dat er iets boven gemikt zou worden :P

(note, er is alleen het verschil van hitbox tussen characters getest, niet het formaat ansich, vandaar alleen de verticale meting)

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 07-07-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Jo0Lz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:54:
[...]

Maar als ik als healer daar sta met 60+% damage taken, dan mag 't toch? ;)
Ik stem altijd healer als we er een hebben, puur uit solidariteit. Healers zijn naar mijn idee een beetje achtergesteld omdat iedereen kills wil maken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Jo0Lz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Vind het fijn dat ze zo snel verbeteringen doorvoeren. Gisteren zag ik al op Reddit wat dingen langskomen, en support zei dat ze hoopten het die dag nog op te lossen. Da's gelukt dus, WP. :)
Same. Ondanks dat ranked alles behalve perfect is doet Blizzard wel alles aan de kantjes bijschaven om het toch enjoyable te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Kiwi
Cybergamer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:38:
[...]

Ik stem altijd healer als we er een hebben, puur uit solidariteit. Healers zijn naar mijn idee een beetje achtergesteld omdat iedereen kills wil maken.
:N helemaal geen drang om kills te maken. Mijn aim is ook zo slecht dat ik mezelf nog eens bezeer...

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, als Healer kan je behoorlijk wat XP opdoen en waarde toevoegen. Alleen je wordt (kwa medals dus round XP) nog steeds op dezelfde punten beoordeeld. Dus incl kills en time on objective enzo. Dat is niet de bedoeling van de class!

Daarmee wordt je eigenlijk een beetje ondergewaardeerd door de game zelf, ipv dat ze de metrics voor je aanpassen.
Nu geld dat natuurlijk vooral voor teams die niet zo nodig een medic ala Mercy / Lucio nodig hebben. Dan kan je veelal als je toch al een heel eind voorstaat switchen naar een supporty-char. Een Soldier die heals op objective neerzet en verdedigd, Symetra, Reinhart of Winston.

Achja, persoonlijk vind ik Overwatch nog steeds wel aardig, maar met slechts lvl 26 ben ik natuurlijk ook niet een fanatieke speler. Het spel lijkt momenteel toch niet echt competitief heel series te nemen met de netcode / hitboxes en de failure rondom competetive mode ranks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Haha na mijn play of the match kreeg ik een originele hatemail.
Check out the Indie Game "Prank Call 2", It's awesome tricking other players. I think you will be pretty good at it!
Heb netjes beantwoord met "Will do, thanks !" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik begin echt een haat te krijgen aan de King of the Hill gamemode, deze lijkt echt aanzienlijk vaker voor te komen in competitive dan normaal. En altijd speel je tegen een Roadhog, Lucio, Parah en Junkrat. Puur omdat de meeste KOTH maps afgronden hebben waar ze hun kunnen induwen....

Speel met wat vrienden maar deze gamemode verliezen we echt bijna altijd gewoon.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 14:31
MonkeySleeve schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:17:
Ik begin echt een haat te krijgen aan de King of the Hill gamemode, deze lijkt echt aanzienlijk vaker voor te komen in competitive dan normaal. En altijd speel je tegen een Roadhog, Lucio, Parah en Junkrat. Puur omdat de meeste KOTH maps afgronden hebben waar ze hun kunnen induwen....

Speel met wat vrienden maar deze gamemode verliezen we echt bijna altijd gewoon.
Ik heb afgelopen 2 dagen 4x lijang tower gespeeld en 4x Play of the game als Pharah ;)
Veel spelers rennen naar het punt en blijven dan op het welbekende bruggetje staan :D.
Minimaal 2 spelers vallen altijd uit de map.
Maar ik val vrijwel nooit uit de map, ik blijf gewoon bij de randen weg of heb de heroes die zich eruit kunnen redden.

Ik lig altijd in een deuk, dat mensen bij lijang tower als een gek naar het middelpunt rennen, terwijl je 25 seconden moet wachten. Easy kills ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik duik met Winston altijd op Mercy's af, zijn simpel af te slachten en vaak verdedigen andere spelers Mercy ook niet heel erg goed. Soms kost het me mijn leven maar dat is het meestal wel waard. Winston is toch best wel stevig, alleen helaas word je zo makkelijk geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Pykow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb afgelopen 2 dagen 4x lijang tower gespeeld en 4x Play of the game als Pharah ;)
Veel spelers rennen naar het punt en blijven dan op het welbekende bruggetje staan :D.
Maar ik val vrijwel nooit uit de map, ik blijf gewoon bij de randen weg of heb de heroes die zich eruit kunnen redden.

Ik lig altijd in een deuk, dat mensen bij lijang tower als een gek naar het middelpunt rennen, terwijl je 25 seconden moet wachten. Easy kills ;)
Lijkt me ook best lullig om met Pharah de afgrond in te vallen...

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
YoshiBignose schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:02:
Ik duik met Winston altijd op Mercy's af, zijn simpel af te slachten en vaak verdedigen andere spelers Mercy ook niet heel erg goed. Soms kost het me mijn leven maar dat is het meestal wel waard. Winston is toch best wel stevig, alleen helaas word je zo makkelijk geraakt.
Als Mercy vind ik Winston niet enorm dodelijk hoor. Wel irritant, want zelfs met teamgenoten om me heen waar ik naartoe kan vliegen - weet hij bijna altijd te volgen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
X-Kiwi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:35:
Als Mercy vind ik Winston niet enorm dodelijk hoor. Wel irritant, want zelfs met teamgenoten om me heen waar ik naartoe kan vliegen - weet hij bijna altijd te volgen.
Jep, komt door die jump skill, dan kom je wel aardig in de buurt van Mercy. :)
Andere classes zijn op die manier ook wel simpel aan te pakken, zoals bijvoorbeeld een Widowmaker. :)

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja Widow, Mercy, maar ook Hanzo is vrij makkelijk en staat vaak ergens eenzaam achter een muurtje. Probleem is vaak bij quick play dat je wel erin kan duiken als Winston, vooral met ult erbij, maar dat ze je gewoon laten stikken. En als iedereen op je schiet dan ben je toch vrij snel dood hoor, zelfs met 1000 hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:16

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Pykow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:37:
[...]

Ja echt superlame omdat het elke game wel voorkomt. Nu kiest men de comp aan de hand van de map, opzich prima maar bij de meeste maps komt dat neer op de heroes die ik eerder noemde...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Jammer genoeg zitten er twee audio-gaps in (had muziek in de achtergrond aanstaan en youtube blokkeerde 2 nummers in het filmpje :( .

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xDPt5nbtUD8]

Bovenstaande is een Defense en Offense potje op Watch Point Gibraltar als Tornbjorn. Voornamelijk de 2e helft (offense) kan interessant zijn voor als iemand strategie/speelstijl wil leren om een goede torb offense te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Volgens mij is het hier nog niet genoemd, 21 juli op ComicCon zal Blizzard meer info geven over de nieuwe Hero:
Blizzard developers James Waugh (director of story & creative development), Michael Chu (senior designer, Overwatch), and Arnold Tsang (assistant art director, Overwatch) present a behind-the-scenes look into the creative process of developing the art, design, and story for Overwatch's newest hero. Q&A session moderated by Kim Phan (senior manager, esports).
Source: https://comiccon2016.sche...of-overwatchs-newest-hero

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745727098

Wat moeten we hiervan denken? Zoals ik het lees heb je dus iets minder nadeel van een leaver maar eigenlijk ben je nog steeds in het nadeel want verliezen zal je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Tja, het berekend van te voren de kans op winnen, als die klein is en je wint alsnog, zou je dus in theorie een hogere / betere rating krijgen dan wanneer je verliest. Als je dan dus verliest, terwijl de kans op winnen toch al laag was, zal de impact op je skil rating dus minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 09:46
Bloodhoundje schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:47:
Jammer genoeg zitten er twee audio-gaps in (had muziek in de achtergrond aanstaan en youtube blokkeerde 2 nummers in het filmpje :( .

[video]

Bovenstaande is een Defense en Offense potje op Watch Point Gibraltar als Tornbjorn. Voornamelijk de 2e helft (offense) kan interessant zijn voor als iemand strategie/speelstijl wil leren om een goede torb offense te doen. :)
Wat is jouw Battlenet ID? Je lijkt mij een leuke speler om mee samen te spelen.
Je mag hem ook via PM doorsturen als je dat liever hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
stomley schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Wat is jouw Battlenet ID? Je lijkt mij een leuke speler om mee samen te spelen.
Je mag hem ook via PM doorsturen als je dat liever hebt ;)
Battlenet ID is Bloodhoundje#2722, ook terug te vinden in de tweakers lijst aan het begin van het topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Link naar de spelerslijst staat ook in de warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Als ze een goede reaper hebben, dan heb je niks aan een Winston.

ik moet alleen nog goed worden met Mccree, want dat is denk ik de beste counter tegen een goede reaper.
Paar dagen terug was mijn aim als mccree achterlijk slecht.

Daarnaast ben ik van 1400DPI 11 sens in game naar 800DPI en 9 sens in game gegaan.
Mijn aim als tracer, Soldier, Widowmaker is iets omhoog gegaan.
Ik ken mensen die op 800 DPI en 2 sense in-game spelen, maar dat is wel erg langzaam.
Ik aim vanuit mijn pols, maar door mijn DPI en sense te verlagen kan ik geen 180 graden draaien met 1 pols beweging. ik draai nu ongeveer 140 graden ongeveer.
X-Kiwi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:33:
[...]

Lijkt me ook best lullig om met Pharah de afgrond in te vallen...
Je kan met iedere hero van de rand vallen, zelfs een pharah die zijn jumppack nog niet gereed heeft.

BTW afgelopen week wat ESL matches bekeken waarbij er geen class limits waren.
Double zarya, Double Hanzo en Double Lucio is vaak een instant win.
Ze combineren de ults en je kan heel snel heel het andere team killen.
Vooral op Holywood en dorado zie je dit gebeuren.

Ik las dat de Pro's een limiet van 2 -1 -1-1-1 willen hebben.
Dus 1 hero mag dubbel gepakt pakt worden, maar verder niet.
Het is dan nog steeds mogelijk om Double zarya of Double hanzo te gebruiken, maar niet tegelijk.
Heb zelfs potjes gezien met 3 lucios, 2 tracers en 1 winston.

Ook een hele mooie website om te zien welke heroes er gebruikt worden etc.
http://www.planetoverwatc...report-the-esl-experiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Pykow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:04:
Daarnaast ben ik van 1400DPI 11 sens in game naar 800DPI en 9 sens in game gegaan.
Ik zit nu op 800dpi en 10 sens in game, ben het langzaam aan het terugschroeven zodat ik er aan kan wennen (ik zat op 18 sens). Richten gaat nu een stuk beter, het is vooral nog wennen met ronddraaien. Moet leren dat nog meer met mijn gehele arm te doen.
BTW afgelopen week wat ESL matches bekeken waarbij er geen class limits waren.
Double zarya, Double Hanzo en Double Lucio is vaak een instant win.
[...]

Ik las dat de Pro's een limiet van 2 -1 -1-1-1 willen hebben.
Ik heb ook een aantal van die matches gekeken; zonder limit is er echt voor niemand iets aan. 5x Tracer of 5x D'Va rush tijdens overtime bijvoorbeeld. Ook de pro's vinden het niks, maar goed, die willen natuurlijk wel winnen dus ze moeten wel.

Ik ben vooral benieuwd naar Blizzard hun mening. Tot nu toe heb ik alleen reacties van ze gezien dat ze in Quick en Ranked geen limit willen (daar lijkt het ook een minder groot probleem), maar geen specifieke uitspraak over eSports (daar is het zeker een probleem). Ik kan mij niet voorstellen dat Blizzard de “5-1” strategie leuk vindt en/of bedoeld heeft.

-- Edit --

Blijkbaar gaat ESL wel de “1 Hero Limit” gebruiken en ook stopwatch op Payload maps. Volgens een screenshot uit de chat van een pro-player: https://www.reddit.com/r/...ng_its_rules_by_imposing/

[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 08-07-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
[...]

Als ze een goede reaper hebben, dan heb je niks aan een Winston.
Inderdaad, maar Winston kan ook heel weinig tegen andere tanks. Z'n barrier is nog altijd wel handig, maar z'n damage is vrij crap. Tegen Symmetra en haar turrets werkt het ook wel goed trouwens en zo'n venom mine of trap kun je ook vrij eenvoudig vernietigen. Je hebt weinig aim nodig met Winston :P maar ik speel hem wel altijd vrij agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10

ErA

[...]
Ook een hele mooie website om te zien welke heroes er gebruikt worden etc.
http://www.planetoverwatc...report-the-esl-experiment
Belangrijke post Pykow!

Voor veel mensen inclusief mezelf goed om te lezen.

Ook al is het mogelijk om soms individueel goed te performen met bepaalde characters (bijvoorbeeld tjorborn on offense of op KOTH) gemiddeld genomen wordt gekozen voor de genoemde setup (KOTH: 2 x lucio, reaper, zarya, 2 x tracer) bijvoorbeeld omdat die het beste resultaat geven op de lange termijn.

Ik merk dat met name het overtime principe met tracer niet genoeg door ons (de mensen op de teamspeak) wordt uitgemolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

weet iemand trouwens of de healing capability van lucio stacked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Splitinfinitive schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:21:
weet iemand trouwens of de healing capability van lucio stacked?
Stacked niet, je kan wel healing op de ene lucio runnen en speed op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Oeps, late reactie...

Zo ver ik weet: nee, die stacked niet.

Wat je met twee Lucio's wel kunt doen is beide aura's tegelijk actief hebben. Ook kunnen beide Lucio's achter elkaar de amplified versie gebruiken, waar door je dat effect dus effectief dubbel zo lang hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 08-07-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

is wel jammer anders was wel leuk geweest met 6 lucios iets van 75 hp per second heal :P

eens kijken hoe dat werkt twee lucios waarvan een met speed boost en de ander met heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
ErA schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Belangrijke post Pykow!

Voor veel mensen inclusief mezelf goed om te lezen.

Ook al is het mogelijk om soms individueel goed te performen met bepaalde characters (bijvoorbeeld tjorborn on offense of op KOTH) gemiddeld genomen wordt gekozen voor de genoemde setup (KOTH: 2 x lucio, reaper, zarya, 2 x tracer) bijvoorbeeld omdat die het beste resultaat geven op de lange termijn.

Ik merk dat met name het overtime principe met tracer niet genoeg door ons (de mensen op de teamspeak) wordt uitgemolken.
Je ziet ook nooit 2 Soldiers in 1 team ;) iets wat ik de mensen op Teamspeak wel zien doen :+
Tracer gaat mij steeds beter af, vooral tank heroes kan je snel neer krijgen. Dit hitbox voor headshots maken is erg groot voor tracer (vergelijkbaar met Hanzo voor mij gevoel)

ik zie bijvoorbeeld seagull veel Junkrat, Pharah, Roadhog spelen.
Een oude Team Fortress 2 speler kan deze heroes niet links laten liggen haha (ive got the same problem).
Splitinfinitive schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:05:
is wel jammer anders was wel leuk geweest met 6 lucios iets van 75 hp per second heal :P

eens kijken hoe dat werkt twee lucios waarvan een met speed boost en de ander met heal.
Sinds wanneer heeft lucio een update gehad ?
2 a 3 weken terug was het iets van 12 hp per 2 seconden en nu is het 12.5 hp per seconde.

BTW iemand had hier last van windowed mode nadat hij overwatch opnieuw opstartte ?
Blijkbaar is hiervoor een fix gekomen:
Fixed a bug where display settings weren’t always saved after restarting the client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel met dezelfde sens als de bekende streamer Seagull.

800 dpi / 7 sens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Pykow schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:29:
[...]

Je ziet ook nooit 2 Soldiers in 1 team ;) iets wat ik de mensen op Teamspeak wel zien doen :+
Tracer gaat mij steeds beter af, vooral tank heroes kan je snel neer krijgen. Dit hitbox voor headshots maken is erg groot voor tracer (vergelijkbaar met Hanzo voor mij gevoel)

ik zie bijvoorbeeld seagull veel Junkrat, Pharah, Roadhog spelen.
Een oude Team Fortress 2 speler kan deze heroes niet links laten liggen haha (ive got the same problem).

[...]

Sinds wanneer heeft lucio een update gehad ?
2 a 3 weken terug was het iets van 12 hp per 2 seconden en nu is het 12.5 hp per seconde.

BTW iemand had hier last van windowed mode nadat hij overwatch opnieuw opstartte ?
Blijkbaar is hiervoor een fix gekomen:
Fixed a bug where display settings weren’t always saved after restarting the client
het ging over of de healing van lucio stacked. dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vond dit ook wel een interessant tabelletje: http://www.unitstatistics.com/overwatch/

Wist niet dat armor de damage ook nog halveert. Shields daarentegen regeneraten weer na een tijdje. Naar mijn idee is het toch handiger om armor te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Toch blijft het in Quickplay nog altijd lastig, om Mercy een beetje bescherming te bieden. Nu meerdere keren gehad dat ik als Mercy op Dorado met een spawn camping Genji werd opgescheept, andere teammates spawnen, maar laten me liever ronddobberen. En natuurlijk weer vragen; waar is de support, waar is de medic, ik heb health nodig... 8)7
Pagina: 1 ... 61 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.