Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zota
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:10
Het begon erg slecht vanavond. Zeker 6 games achter elkaar dik verloren. Daarna ging wel weer lekker. Maar echt waardeloze matchmaking af en toe.

Wel zin in de nieuwe patch! Wie heeft er zin om morgen samen paar potjes competative play te gaan doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
grote_oever schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:29:
Geen idee waarom, maar de laatste 15 potjes allemaal verloren. Dat public is toch echt waardeloos en ik snap er totaal niks van. Ik heb net het idee dat mijn tegenpartij allemaal pro's zijn en ons team allemaal beginners.
Het gaat inderdaad niet lekker vanavond...En verliezen vind ik nog niet zo'n ramp, maar de teams zijn zo |:(
Zojuist een potje gehad waarbij we de eerste 5min niet eens onze spawnruimte uit konden komen.

En dan komt er eindelijk een maat online, heeft hij ook de meest belabberde play (met Bastion alvast B verdedigen, terwijl de match nog moet beginnen. Hij heeft daar dus ook een flinke tijd gestaan te roesten).

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Overwatch gaat denk ik zo snel dat goed teamwerk bijna nog meer een vereiste is dan LoL of andere MOBA's. Snelheid + gebrek aan behoorlijke communicatie zal normal games denk ik best irritant kunnen maken in the long run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 14:26
grote_oever schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:29:
Geen idee waarom, maar de laatste 15 potjes allemaal verloren. Dat public is toch echt waardeloos en ik snap er totaal niks van. Ik heb net het idee dat mijn tegenpartij allemaal pro's zijn en ons team allemaal beginners.
Dat heb ik ook wel eens, mijn team was aan het vechten om een control point te veroveren, en ik kwam er net aan met Merci en begon Winston te healen die op 50% hp zat, op dat punt zette mijn team het op een rennen en was ik nog de enige op het control point was en werd dus keihard gekilled door het enemy team, ik had toen echt iets wat WTF?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:13:
[...]

Welke excelsheet? Zal ik hem er vanavond even inzetten! ;) :>
Vanavond ff in elkaar geknutseld:

https://sites.google.com/site/tweakersoverwatch

Zet jezelf maar op de lijst! Voorlopig kun je deze site gebruiken om elkaar op te zoeken tot de uitgebreide site gereleased wordt. ;)
Als je een fout gemaakt hebt of gegevens wilt wijzigen, stuur je mij maar een DM hier op het forum.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 29-06-2016 01:47 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Laatst online: 25-09 18:20
Competitive patch is live ~ 1 gb ! :)

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb em ook, it's live ^^

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:54:
[...]

Zet jezelf maar op de lijst! Voorlopig kun je deze site gebruiken om elkaar op te zoeken. ;)
Als je een fout gemaakt hebt of gegevens wilt wijzigen, stuur je mij maar een DM hier op het forum.
ik kan eventueel even uitzoeken hoe gdocs het regelt dat je zeg maar 3 tabs hebt voor PSN xbox live en pc. die die dan aan de hand van filters automatisch maakt. Maakt het misschien wat makkelijker voor mensen om hun platform goed te filteren?

is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Competitive Season 1 begint leuk. Eerst vertrekt er na 1min iemand. Krijg je 50sec de tijd om ook te vertrekken zonder penalty / loss. Iedereen blijft. Vervolgens na 1min vertrekt er nog iemand uit ons team. 4 vs. 6 en als je vertrekt krijg je een loss. Ronde verloren, 2de ronde begint, nog steeds 4 vs. 6. 30sec na begin van de 2de ronde ineens DEFEAT omdat er nog iemand leaved... :( :( Speler die dus toch proberen worden keihard genaaid. Volgende keer als er staat "you have 45sec to leave the match withhout penalty / loss" ga ik er dus ook uit als het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Begrijp ik het goed dat je stats elk seizoen gereset worden, dus dat je elk seizoen weer 10 placement matches moet doen?

Ik zit even te kijken waar ik nu sta als lone wolf Overwatch speler. De 'end-game' van competitive is die top 500 die je een uniek icoontje geeft. Dat is dus sowieso al maar voor een zeer select gezelschap weggelegd. Daarna heb je de golden guns. Oke... wat ik er van lees zijn die beschikbaar voor iedereen, alleen voor de één wat sneller dan de ander. Als meest toegankelijk heb je nog de spray en icon die je na het spelen van de placement matches krijgt.

Quick play zal na vandaag wel naar z'n grootje zijn. Men zal het niet langer serieus nemen "omdat het toch niet ranked is". Uitwijken naar Ranked is dan je enige optie... en dan zul je vast vaker wel dan niet een pre-made tegenkomen. Ik hoop echt dat het nog een beetje leuk blijft. Het gaat in mijn ogen echt compleet van de community i.c.m. de match making mechanics van Blizz afhangen. Hopelijk val ik binnen een rank waar men wel snapt dat 1 by 1 naar binnen rennen niet werkt... en men mics gebruikt. Waar ik dan wel weer goede hoop van krijg is dat persoonlijke performance binnen een team zwaar meeweegt in je ranking, los van of je wint of verliest.

Maar goed, andere optie is natuurlijk om wel een team te zoeken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 29-06-2016 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Oh god, als je dacht dat je goed was nouu wacht maar tot je Competitive mode gaat spelen holy shit :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:44
Msi92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:23:
Oh god, als je dacht dat je goed was nouu wacht maar tot je Competitive mode gaat spelen holy shit :o :P
Zal een paar dagen duren denk ik voordat de ranks een beetje kloppen bij de spelers. Normaal wordt je meestal niet ingedeeld bij ervaren spelers als je dit zelf niet bent.
Nu wordt alleen maar competitive rank gekeken denk ik en die is nu nog voor iedereen gelijk

[ Voor 5% gewijzigd door VySio op 29-06-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Vraagje.

Die medailles die je halt, zijn die gebaseerd op alleen je eigen team, of op alle spelers in een match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 11:02

Fixer

FP ProMod
ActualFantasy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:37:
Vraagje.

Die medailles die je halt, zijn die gebaseerd op alleen je eigen team, of op alle spelers in een match?
De medals zijn inderdaad gebaseerd op jouw eigen team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:14
Hmm enkel op de PC. Console spelers moeten nog wachten..
Waarschijnlijk volgende week (en dan zullen ze de mcGree, widowmaker en torbjorn nerf ook wel meenemen lijkt me.

Patching on PC and Console
First, we wanted to be upfront and let players know that we won’t be able to release our Competitive Play patch on all platforms at the same time. The patch will be going live on PC today, while PlayStation 4 and Xbox One players can expect it sometime next week. We don’t have an exact date to share, but we can confirm that the patch is going through approvals right now on both platforms.

We know this isn’t an ideal way to deliver new content, so we’re going to continue to refine our patching processes over the next few months in an effort to sync up our release dates across platforms as closely possible. Although our Battle.net client will always allow us to be more agile on PC, we hope to reach a point where we can release major updates on PC, Xbox One, and PlayStation 4 simultaneously.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes! kijk nu al zoo uit naar vanavond :D

maar inderdaad het begin zal best hard strijden zijn omdat iedereen natuurlijk nu nog geen rating heeft, + de diehards zitten natuurlijk ook direct te spelen nu ipv vanavond dus als je nu speelt merk je het erg denk ik.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik voorzie voor de komende tijd nog meer boze Tweakers die hier ventileren dan bij normals na elke twee losses in ranked. Oh the joy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 07:26:
Begrijp ik het goed dat je stats elk seizoen gereset worden, dus dat je elk seizoen weer 10 placement matches moet doen?

Ik zit even te kijken waar ik nu sta als lone wolf Overwatch speler. De 'end-game' van competitive is die top 500 die je een uniek icoontje geeft. Dat is dus sowieso al maar voor een zeer select gezelschap weggelegd. Daarna heb je de golden guns. Oke... wat ik er van lees zijn die beschikbaar voor iedereen, alleen voor de één wat sneller dan de ander. Als meest toegankelijk heb je nog de spray en icon die je na het spelen van de placement matches krijgt.
Ja elk seizoen (wat gelijk gaat lopen aan jaargetijden) word gereset en moet je ook inderdaad opnieuw je placements spelen. Golden guns is voor iedereen en je krijgt per win in competitive play competitive points.
het lijkt alleen een erge grind omdat je 1 punt per win krijgt (op ptr althans) maar Jeff zei dat je meer competitive points in 1 klap krijgt na een seizoen zeg maar.. dus ik denk dat het is van: Hoe hoger je eindigd hoe meer competitive points je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Ik verwacht dat we de eerste 2 weken vooral gaan merken dat er van alles mis is met competative.
De reden hierachter: iedereen verschuift van quickplay naar ranked...
Wanneer mensen door gaan krijgen dat ranked echt serieus is en het absoluut niet gewenst is om een hero "uit te proberen" in ranked, zullen mensen dit weer gaan doen in quickplay.

Het heeft gewoon wat tijd nodig om allemaal gebalanced te raken.

Tip van flip: speelde aankomende weken met pre-mades als je ranked gaat spelen. join gewoon de tweakers TS en zoek een groepje.
wanneer het nieuwe er af is, moet je pas gaan denken aan solo-que.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 19:15
Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:54:
[...]

Zet jezelf maar op de lijst! Voorlopig kun je deze site gebruiken om elkaar op te zoeken tot de uitgebreide site gereleased wordt. ;)
Oeps, ik heb een verkeerde Battle.net TAG toegevoegd. :'( Kun ik/jij die veranderen naar MitchHearth#21429?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25

The Chosen One

Zie signature!

Golden guns vind ik maar lelijk. Lijkt gewoon zo cheap.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning7
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 10:20
The Chosen One schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:34:
Golden guns vind ik maar lelijk. Lijkt gewoon zo cheap.
En ze kosten behoorlijk veel, had liever betere skins gezien voor sommige karakters want sommige karakters hebben echt alleen maar stomme en lelijke skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
Ik vind de leavers penalty echt totale onzin in quickplay ik bedoel quickplay is toch gedesigned als "hop in hop out" waarom moet daar dan een leavers penalty bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tellavist schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:19:
Ik verwacht dat we de eerste 2 weken vooral gaan merken dat er van alles mis is met competative.
De reden hierachter: iedereen verschuift van quickplay naar ranked...
Wanneer mensen door gaan krijgen dat ranked echt serieus is en het absoluut niet gewenst is om een hero "uit te proberen" in ranked, zullen mensen dit weer gaan doen in quickplay.
Een hero uitproberen doe ik sowieso in een custom game tegen AI. Daarna pas ga ik testen in de praktijk via Quick Play. :) Al zou het voor mij meer zijn om weer te wennen aan de class, hahaha. :)
Het heeft gewoon wat tijd nodig om allemaal gebalanced te raken.
As always bij een Blizzard game. Niet dat dat zo slecht is, maar al doende leert men, zo ook Blizzard. Daarom ben ik eigenlijk best wel fan van Blizzard, omdat je bij hen zeker weet, dat op de langere termijn de game echt wel goed in elkaar gaat steken. :)
Tip van flip: speelde aankomende weken met pre-mades als je ranked gaat spelen. join gewoon de tweakers TS en zoek een groepje.
wanneer het nieuwe er af is, moet je pas gaan denken aan solo-que.
Ik zou eerder andersom gaan denken; wanneer het nieuwe er af is pas ranked / competitive uberhaupt oppakken, dan begint het seizoen pas echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:40:
Ik vind de leavers penalty echt totale onzin in quickplay ik bedoel quickplay is toch gedesigned als "hop in hop out" waarom moet daar dan een leavers penalty bij
Het moet wel leuk blijven voor iedereen. Als iedereen maar kan leaven zonder hiervoor een penalty te krijgen, zou men gewoon leaven als het even een wat minder potje gaat. Is de voor de spelers die achterblijven niet cool. Dus een penalty houd dat wel deels tegen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:44:
[...]

Het moet wel leuk blijven voor iedereen. Als iedereen maar kan leaven zonder hiervoor een penalty te krijgen, zou men gewoon leaven als het even een wat minder potje gaat. Is de voor de spelers die achterblijven niet cool. Dus een penalty houd dat wel deels tegen.
Ik heb al meerdere keren leaverspenalty gekregen omdat ik willekeurig uit de battle.net services werd gegooit, ik vind ook -75% en de lengte iets te streng voor quickplay als ze het erin hebben zitten, waarom niet iets van -40% en minder games om het weg te krijgen, het duurde voor mij ongeveer 25 volledige games om mijn leavers penalty (die ik niet verdient had) weg te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:39:
[...]

En ze kosten behoorlijk veel, had liever betere skins gezien voor sommige karakters want sommige karakters hebben echt alleen maar stomme en lelijke skins
ik vind het perfect.

kwamen ze met skins die ranked specifiek zijn zullen heel veel mensen zich verplicht voelen om ranked te spelen omdat ze anders niet alle skins kunnen halen. Dit haalt dan de ervaring omlaag voor de mensen die ranked spelen om ranked en dan versnelt het het niveau van de community heel snel naar een LoL community niveau denk ik.

Dit doet blizzard puur voor het feit zodat de ranked spelers gewoon net dat extraatje kunnen halen als ze er veel tijd in stoppen. maar het moet geen game mode worden die iedereen speelt als ze het eigenlijk niet willen maar die rewards "Moeten" hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:48:
[...]
ik vind het perfect.

kwamen ze met skins die ranked specifiek zijn zullen heel veel mensen zich verplicht voelen om ranked te spelen omdat ze anders niet alle skins kunnen halen. Dit haalt dan de ervaring omlaag voor de mensen die ranked spelen om ranked en dan versnelt het het niveau van de community heel snel naar een LoL community niveau denk ik.

Dit doet blizzard puur voor het feit zodat de ranked spelers gewoon net dat extraatje kunnen halen als ze er veel tijd in stoppen. maar het moet geen game mode worden die iedereen speelt als ze het eigenlijk niet willen maar die rewards "Moeten" hebben.
En om die laatste alinea heeft Blizzard het zo gemaakt dat je per gewonnen game 1 punt krijgt en je uiteindelijke ranking ten einde van de season ook een X aantal punten geeft. Dus spelers worden gemotiveerd zo goed mogelijk te spelen om een golden gun te halen. Als je slecht speelt/alleen maar verliest omdat je zit te trollen etc. Dan zal je dus onwijs lang moeten ranked spelen om ook maar 1 gun te unlocken (300punten per golden gun, 1 punt per win + X punten einde season adhv rank). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb al meerdere keren leaverspenalty gekregen omdat ik willekeurig uit de battle.net services werd gegooit, ik vind ook -75% en de lengte iets te streng voor quickplay als ze het erin hebben zitten, waarom niet iets van -40% en minder games om het weg te krijgen, het duurde voor mij ongeveer 25 volledige games om mijn leavers penalty (die ik niet verdient had) weg te krijgen
Dan is er echt iets mis met je internetverbinding denk ik? Heb in 50-60 uur nu al 2x gehad dat de gameserver offline ging. Verder nog nooit uit een game gegooid en zeker niet uit battle.net.

Wel eens zelfs uit een game gestapt omdat ik een invite kreeg voor een groep. Zelfs als je dat 1x per dag doet, krijg je nog geen leavers penalty.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splitinfinitive schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 01:48:
[...]

ik kan eventueel even uitzoeken hoe gdocs het regelt dat je zeg maar 3 tabs hebt voor PSN xbox live en pc. die die dan aan de hand van filters automatisch maakt. Maakt het misschien wat makkelijker voor mensen om hun platform goed te filteren?

is maar een idee :)
Kan ik wel even naar kijken. Ik ken wel iets waarmee je dat heel mooi kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
X-Kiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Dan is er echt iets mis met je internetverbinding denk ik? Heb in 50-60 uur nu al 2x gehad dat de gameserver offline ging. Verder nog nooit uit een game gegooid en zeker niet uit battle.net.

Wel eens zelfs uit een game gestapt omdat ik een invite kreeg voor een groep. Zelfs als je dat 1x per dag doet, krijg je nog geen leavers penalty.
Ik wordt bij geen enkel ander spel dan bij overwatch er uit gegooit, sommige dagen komt het niet voor terwijl bij andere dagen ik er echt constant uitgegooit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik probeer mijn 'end-game' als solo speler te bepalen... die top 500 gaat 'm sowieso niet worden. Die golden guns zijn wel geinig, maar niet een reden om obsessief te worden. Het enige wat wel een drijfveer zou zijn voor mij persoonlijk om te grinden, is als je ranks uit de vorige seizoenen bewaard worden in je profiel. Als het iedere maand gereset wordt en al je werk (afgezien van de guns) voor niets is... dan is het gewoon een time sink en had ik net zo goed quick play kunnen blijven spelen. Is er iets geroepen of je ranks uit vorige seizoenen te zien blijven?

Ik denk dat m'n end-game gewoon plezier hebben moet gaan zijn ;) M'n studententijd waar ik mee kon draaien in een top 5 EU WoW guild en Diablo 3 ladders is voorbij. Maar Blizz laat het iedere keer weer kriebelen... ook met Hearthstone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Kiwi
Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:01:
[...]

Ik wordt bij geen enkel ander spel dan bij overwatch er uit gegooit, sommige dagen komt het niet voor terwijl bij andere dagen ik er echt constant uitgegooit wordt.
Aangezien het geen veel voorkomend issue is (anders had het hier er vol over gestaan) zou ik dan toch een ticket inschieten bij Blizzard en/of opnieuw installeren.

Voor jouw team maakt het geen verschil of jij plots offline bent omdat je ragequit of omdat je battle.net problemen heeft...het gevolg is hetzelfde: zij zitten opeens met 1 man te weinig. In dat kader wel terecht dat er uiteindelijk een penalty tegenover staat.

Komt misschien bot over, maar ondanks dat het niet jouw opzet en of schuld is, moet je er wel zelf achteraan naar mijn idee. Zoiets lost zich meestal niet zomaar op ;)

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
X-Kiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Aangezien het geen veel voorkomend issue is (anders had het hier er vol over gestaan) zou ik dan toch een ticket inschieten bij Blizzard en/of opnieuw installeren.

Voor jouw team maakt het geen verschil of jij plots offline bent omdat je ragequit of omdat je battle.net problemen heeft...het gevolg is hetzelfde: zij zitten opeens met 1 man te weinig. In dat kader wel terecht dat er uiteindelijk een penalty tegenover staat.

Komt misschien bot over, maar ondanks dat het niet jouw opzet en of schuld is, moet je er wel zelf achteraan naar mijn idee. Zoiets lost zich meestal niet zomaar op ;)
Ik ben er al mee bezig met battle net support, maar die dingen duren gewoon ff dus ik denk dat ik voorlopig nog maar met -75% xp moet gaan spelen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Is de leavers penalty in quick play ook veranderd dan?

Want het was toch over een gemiddelde van 20 potjes berekend?

Bij Competitive play begrijp ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning7
ActualFantasy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:17:
Is de leavers penalty in quick play ook veranderd dan?

Want het was toch over een gemiddelde van 20 potjes berekend?

Bij Competitive play begrijp ik het wel.
Nee nog steeds niet veranderd maar heel veel mensen willen het wel. Ik weet niet hoe het exact berekend wordt maar ik ben er wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Nee nog steeds niet veranderd maar heel veel mensen willen het wel. Ik weet niet hoe het exact berekend wordt maar ik ben er wel tegen
Dan gaat het dus over een bepaald percentage verlaten van de 20 potjes.

Dan moet je het wel heel bont maken wil je de penalty krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik dacht dat er ook een nieuwe Hero kwam bij deze update. De competetive mode zit er idd in maar die doe ik vanavond pas als mijn vaste club online is. Verder ziet het einde van een ronde er iets anders uit in Quick Play als voorheen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:08:
Ik dacht dat er ook een nieuwe Hero kwam bij deze update. De competetive mode zit er idd in maar die doe ik vanavond pas als mijn vaste club online is. Verder ziet het einde van een ronde er iets anders uit in Quick Play als voorheen.
Ze hebben nog geen nieuwe hero aangekondigd. Een nieuwe hero of een nieuwe map gaat nog wel even duren, denk ik. Verwacht zelf pas ergens na de zomer of misschien zelfs pas rondom Blizzcon in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik heb constant last van 'server communication loss' en in mindere mate 'package loss' (de 2 icoontjes die je tijdens het spelen linksboven kan krijgen in beeld). Ik heb 100/100 fiber glasvezel en zit met gigabit utp direct verbonden op de Fritsbox, de kabel loopt niet langs stroomkabels en zou dus ook geen last van interferentie moeten hebben. Zijn er meerdere die hier last van hebben en wat kan ik hier aan doen?
zoeken zie ik niet 123 wat
Heb verder een ping tussen de 4 en 6ms, RTT 40/45ms en IND 55/58ms.

-
ik weet dat de indicatoren best laag insgesteld zijn, maar om nu het constant te zien? Bij een vriend van mij zie ik het heel gering en die heeft een laag Ziggo abbo. Ik heb ook het gevoel als ik bij mij thuis speel het daadwerkelijk invloed heeft op mijn spelen alsof vaak genoeg mijn input niet geaccepteerd wordt door Blizzard. De Roadhog chain die niets doet bijv. In de beta had ik geen knipperende icoontjes steeds en was mijn chainhit 80%+, nu heb ik maar ~40%.

[ Voor 30% gewijzigd door RadioKies op 29-06-2016 11:19 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zeror schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:11:
Ze hebben nog geen nieuwe hero aangekondigd. Een nieuwe hero of een nieuwe map gaat nog wel even duren, denk ik. Verwacht zelf pas ergens na de zomer of misschien zelfs pas rondom Blizzcon in november.
Ik ga uit van rond Blizzcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
RadioKies schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:14:
Ik heb constant last van 'server communication loss' en in mindere mate 'package loss' (de 2 icoontjes die je tijdens het spelen linksboven kan krijgen in beeld). Ik heb 100/100 fiber glasvezel en zit met gigabit utp direct verbonden op de Fritsbox, de kabel loopt niet langs stroomkabels en zou dus ook geen last van interferentie moeten hebben. Zijn er meerdere die hier last van hebben en wat kan ik hier aan doen?
zoeken zie ik niet 123 wat
Heb verder een ping tussen de 4 en 6ms, RTT 40/45ms en IND 55/58ms.
Dat hoeft niet aan jou te liggen, maar kan ook net buiten je netwerk liggen aan de provider.

Je zou eens moeten kijken waar de packetloss precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

ActualFantasy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:18:
[...]
Dat hoeft niet aan jou te liggen, maar kan ook net buiten je netwerk liggen aan de provider.

Je zou eens moeten kijken waar de packetloss precies gebeurt.
Zo ver ik denk heb ik met andere spellen (MWO bijv.) er geen last van. Hoe kan ik dit het beste controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
RadioKies schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Zo ver ik denk heb ik met andere spellen (MWO bijv.) er geen last van. Hoe kan ik dit het beste controleren?
Open een command prompt op je pc, en doe een pathping commando naar 185.60.112.157

dus: pathping 185.60.112.157

Dan ff wachten, en kijken wat hij aangeeft bij packetloss.

Het kan zijn dat andere spellen een andere route gebruiken, die wel stabiel is.

Het ideale is dat die percentages allemaal op 0 staan.

[ Voor 14% gewijzigd door ActualFantasy op 29-06-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 RadioTower.fritz.box
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% fritz.box
0/ 100 = 0% |
2 3ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ip-#.fiber.nl
0/ 100 = 0% |
3 8ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 193.238.240.137
0/ 100 = 0% |
4 4ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.249.208.83
0/ 100 = 0% |
5 4ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 37.244.10.35
0/ 100 = 0% |
6 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% 37.244.10.103
0/ 100 = 0% |
7 4ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 185.60.112.157

Trace complete.
2 maal gedaan, beiden zelfde resultaat. Bij 6 100% loss, moet dat wat zijn of is dat omdat die node niet aan requests doet van ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Misschien in een apart topic verder binnen Spielerij - Problemen & Vragen? Aangezien het voor dit topic offtopic is en het wellicht anderen irriteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Preview video van de Golden Guns

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Moet zeggen dat ik die golden weapons nou niet bijster interessant vind, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

Jaa, eindelijk cometitive play!! Helaas duurt het nog een poosje tot ik thuis ben maar kan niet wachten :)
Iemand die vanavond rond half 8 zin heeft in een potje mag mij altijd toevoegen.

Misschien nog een handige website voor competitive info zoals rankings, welke classes vaak gepicked worden en nog meer dingen: https://www.overbuff.com/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

CH40S schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:51:
Moet zeggen dat ik die golden weapons nou niet bijster interessant vind, eigenlijk.
Same, ik snap het idee wel maar vind het best underwhelming hoe het is uitgewerkt, aangezien een aantal hero's ook al een gouden/gele skin hebben gaat dat niet echt opvallen als je een gouden gun er bij zet. Ze hadden beter een reskin optie kunnen geven waarbij je een gun uit een andere skin kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Laten we de rewards vooral houden zoals deze nu is. Competitive gaat over het presteren tegenover andere, niet om een re-color te verdienen. Zodra men unieke skins gaat implementeren voelt men zich weer verplicht om perse competitive play te gaan doen. Wat betreft dit soort rewards heeft Blizzard dat goed in orde. Zo heb je in WoW bij bepaalde PvP rankings tegenwoordig gewoon re-colors en krijg je bij Hearthstone een unieke card-back als je ene bepaalde rank haalt.
Zodra men een unieke skin hier aan hangt, en dan spreek ik voor mijzelf, voel ik mij min of meer verplicht om competitive te blijven spelen om die unieke skins (en dan bedoel ik geen re-color van een bestaande) te verzamelen. Dat heb ik bij deze golden kleuren toch een heel stuk minder (afgezien van het feit dat ik ze niet echt geweldig vind uitzien). Op deze manier houdt je de wat meer competitieve mensen gescheiden van de meer casual spelers die niks geven om een gouden gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noiz schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:56:
Laten we de rewards vooral houden zoals deze nu is. Competitive gaat over het presteren tegenover andere, niet om een re-color te verdienen. Zodra men unieke skins gaat implementeren voelt men zich weer verplicht om perse competitive play te gaan doen. Wat betreft dit soort rewards heeft Blizzard dat goed in orde.
Zodra men een unieke skin hier aan hangt, en dan spreek ik voor mijzelf, voel ik mij min of meer verplicht om competitive te blijven spelen om die unieke skins te verzamelen. Dat heb ik bij deze golden kleuren toch een heel stuk minder Op deze manier houdt je de wat meer competitieve mensen gescheiden van de meer casual spelers die niks geven om een gouden gun.
precies dit ja. voor mij voelt dat precies zo.

Hoop wel dat het vanavond een beetje te doen is met de servers enzo.
Me vriendin gelukkig deze week avond dienst :P Lekker de hele avond ongestoort ranked spelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dit blijft ook wel gewoon een fijn idee, dat ze bezig zijn om dat systeem te veranderen

Sudden Death:

In sudden death, the game randomly places one team on offense and the other on defense. Teams then play a single, abbreviated round. If the attackers capture the first objective before time runs out, they win the match. Otherwise, the defenders are awarded the victory.

Please note that this mechanic will only be active for the Summer 2016 season. For more information, Click here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 21:04
earthapple schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:59:
Jaa, eindelijk cometitive play!! Helaas duurt het nog een poosje tot ik thuis ben maar kan niet wachten :)
Iemand die vanavond rond half 8 zin heeft in een potje mag mij altijd toevoegen.

Misschien nog een handige website voor competitive info zoals rankings, welke classes vaak gepicked worden en nog meer dingen: https://www.overbuff.com/ :D
Voeg Beavbusi#2927 maar toe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ha mede Overwatch mannen,

Ben ik de enige die erg teleurgesteld is in veel reacties van mensen?
Sinds de competitive launch, wordt er echt enorm geklaagd over dat level 25 veels te laag is om competitive te mogen doen.

Als ik van deze bron uit ga, kost het ~24-25 uur om level 25 te bereiken.

Losstaand van dat, moet het helemaal niet uitmaken hoe gevorderd of nieuw je bent, voordat je competitive in stapt. Nu ben ik misschien van een hele andere orde, waarbij ik Starcraft 2 gewend ben. In Starcraft 2 wordt elke beginner aangespoord om direct aan ranked te beginnen om zo ladder anxiety te voorkomen.

De competitive ladder is zelf regulerend, wat betekent dat de beginners laag op de ladder komen, en de experts hoog. Beginners zullen buiten placement matches om, dus geen last ondervinden van experts of andersom.

Dus waarom zitten mensen dan zo denigrerend van de daken te schreeuwen dat je maar ver weg moet blijven van Competitive, als je pas level 25 bent? Ook al hebben die mensen zelf geen last van de beginners.
Tenzij.. de hardst schreeuwende mensen dus het slechtst zijn, en bij de beginners MMR terecht komen.. ;)

Ik citeer de hoofdpost van het Tweakers nieuwsbericht:
ShatterNL
29 juni 2016 12:06
Ik heb toch nog wel 3 grote punten waarom ik vrees dat Competitive het eerste Season echt dramatisch gaat worden:
Rank 25 voor Competitive is veel te laag, je kunt nooit genoeg spelkennis hebben op Rank 25 (ongeveer 5/6 uur speeltijd als je veel wint) om de Maps, Classes en Team Compositions GOED te kennen.
Deze post heeft zelfs +2. Waarom zou je alle Maps, Classes, Team compositions GOED moeten kennen, voordat je competitive mode in gaat? Als je nog nieuw bent, kom je netjes laag in MMR terecht waarbij je betere spelers niet een blok aan het been bent, en betere spelers jou niet compleet inmaken.

Wat is het nut van een zelf regulerende ranking ladder, als alle beginners op denigrerende wijze worden weggejaagd?

Ik ben erg teleurgesteld in de community in elk geval. De quote van ShatterNL zegt ook dat je binnen 5/6 uur level 25 bent, terwijl mijn source 24+ uur laat zien, waar je misschien net 5 uurtjes vanaf kan schaven met extra bonussen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

BIj mijn club komt nu een 6de speler. Wij willen gelijk ranked doen maar dit kan pas van lvl 25 lees ik. Kan die 6de speler dan toch niet ranked doen ook al zit ie bij ons in de Party Group?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
kaluro2 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:48:
[...]

Deze post heeft zelfs +2. Waarom zou je alle Maps, Classes, Team compositions GOED moeten kennen, voordat je competitive mode in gaat? Als je nog nieuw bent, kom je netjes laag in MMR terecht waarbij je betere spelers niet een blok aan het been bent, en betere spelers jou niet compleet inmaken.

Wat is het nut van een zelf regulerende ranking ladder, als alle beginners op denigrerende wijze worden weggejaagd?

Ik ben erg teleurgesteld in de community in elk geval. De quote van ShatterNL zegt ook dat je binnen 5/6 uur level 25 bent, terwijl mijn source 24+ uur laat zien, waar je misschien net 5 uurtjes vanaf kan schaven met extra bonussen.
Ik denk dat je vrij snel level 25 kunt zijn. Misschien is 5/6 uur voor sommige mensen te hoog gegrepen, maar 24 uur is overdreven.

Het is wel meer dan realistisch om te verwachten dat mensen minimaal wat ervaring met het spel, heroes en maps moeten hebben om het tactisch inzicht te hebben. Denk hierbij aan hoe je bijvoorbeeld 3 Torbjorn's moet counteren, of effectief moet flanken. Je kunt niet verwachten dat je dit allemaal al gezien hebt in 5 uur gameplay.

Je bent iets te optimistisch in de capaciteiten van de community. Het gaat hier om het gemiddelde en de ene speler zal dit makkelijker oppakken dan de ander. Het is toch niet zo'n ramp om eerst quick play te moeten spelen? De kans is namelijk groter dat je iedereen z'n ranked game verziekt, en dat er dan een aantal spelers teleurgesteld zijn kan gebeuren. De game is immers al een maand verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

ja ik zag die post ook.. vond het ook fucking dom... maar die +2 is denk ik meer dat mensen gewoon upvotes geven naar dat youtube linkje enzo met die hitboxes.

Moet eerlijk zeggen dat het me heel weinig kan bommen of het level 25 blijft of niet. zo zal elk begin van een seizoen gaan denk ik. puur omdat iedereen tegelijkertijd gaat spelen. de goeie en de slechte.

uiteindelijk moet je gewoon in rating klimmen en als je wel goed bent lukt dat ook wel joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 13:26

Ben ik de enige die erg teleurgesteld is in de community, inclusief de Tweakers community?
Sinds de competitive launch, wordt er echt enorm geklaagd over dat level 25 veels te laag is om competitive te mogen doen.

Losstaand van dat, moet het helemaal niet uitmaken hoe gevorderd of nieuw je bent, voordat je competitive in stapt. Nu ben ik misschien van een hele andere orde, waarbij ik Starcraft 2 gewend ben. In Starcraft 2 wordt elke beginner aangespoord om direct aan ranked te beginnen om zo ladder anxiety te voorkomen.

De competitive ladder is zelf regulerend, wat betekent dat de beginners laag op de ladder komen, en de experts hoog. Beginners zullen buiten placement matches om, dus geen last ondervinden van experts of andersom.

Dus waarom zitten mensen dan zo denigrerend van de daken te schreeuwen dat je maar ver weg moet blijven van Competitive, als je pas level 25? Ook al hebben die mensen zelf geen last van de beginners.
Tenzij.. de hardst schreeuwende mensen dus het slechtst zijn, en bij de beginners MMR terecht komen.. ;)

[...]

Dit komt simpelweg omdat iedereen die al veel ervaring heeft met shooters, niet met "noobs" geteamed wil worden in de eerste X aantal competitive matches die ze spelen. Het voelt voor hen oneerlijk dat je wordt ingedeeld met mensen die een lager niveau hebben dan jij hebt kwa skills. Daarom voelen ze zich benadeeld en "eisen" ze dat de mensen met wie ze spelen direct van hetzelfde of hogere niveau zijn als waar zij op spelen.

Hierbij wordt dus inderdaad niet rekening gehouden met dat ranked zelfregulerend is en dat niemand direct juiste placement krijgt. Voor sommige mensen kan dit positief uitpakken en wordt je naar een hogere rank deels gecarryed, voor andere mensen kan dit nadelig uitpakken.

Ditzelfde probleem heb je ook in LoL. Echter is het gewoon een kwestie van accepteren dan de ranks altijd aan het begin rommelig zijn en dat de scheiding pas na een potje of 25-50 dat je gespeeld hebt kan plaatsvinden.

Ik heb spelers gezien die level 100-200 zijn en slechter spelen dan menig level 10 speler. Dit heeft alles te maken met of iemand al ervaring heeft met het genre en hoe snel je leert.

De level 25 lock vind ik een goede stap, hierbij wordt iedereen "gedwongen" om de grove basislijnen van het spel te snappen. Daarna is er genoeg basiskennis aanwezig om je weg in de maps te vinden.

Vergeet daarnaast ook niet dat er 10 placement matches aan vooraf gaan. Dus als je 10 matches elke keer alle gold medals in je team pakt, kom je hoger uit dan diegene die 10 matches alleen maar onderaan zijn teams ranking staat met alles (al heeft het team gewonnen). Blizzard heeft duidelijk aangegeven dat je skill level (1-100) niet alleen wordt bepaald door het aantal wins/losses dat je hebt. Er zijn vele factoren die hierin meewegen.

TLDR; Ik ben het 100% met kaluro2 eens :Y

edit:

Nog even toevoeging, als je niet met spelers buiten je skill level gematched wilt worden, maak dan een premade 6 team......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Ben ik de enige die erg teleurgesteld is in de community, inclusief de Tweakers community?

Dus waarom zitten mensen dan zo denigrerend van de daken te schreeuwen dat je maar ver weg moet blijven van Competitive, als je pas level 25 bent? Ook al hebben die mensen zelf geen last van de beginners.

[...]

Om nu meteen de hele community in een slecht daglicht te zetten lijkt me een beetje overtrokken. Jullie hebben beide een punt imo.

Overall game experience vind ik enorm belangrijk in competitive. Je moet weten wat de tegenstander meeneemt in de strijd en hoe je ze kan counteren. Daarbij wil je ook weten waar ze vandaan kunnen komen.

Maar het moet niet zo zijn dat je volledig bent afgeschreven als je nog geen level 25 bent. Sommigen pikken het spel nu eenmaal sneller op dan anderen. Het is wel verstandig om aan te geven hoever je kennis reikt als je met anderen gaat samen spelen en durf ook om advies te vragen.

Discussies over tijd zijn me de tijd niet waard 8)7

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Rule schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat je vrij snel level 25 kunt zijn. Misschien is 5/6 uur voor sommige mensen te hoog gegrepen, maar 24 uur is overdreven.

Het is wel meer dan realistisch om te verwachten dat mensen minimaal wat ervaring met het spel, heroes en maps moeten hebben om het tactisch inzicht te hebben. Denk hierbij aan hoe je bijvoorbeeld 3 Torbjorn's moet counteren, of effectief moet flanken. Je kunt niet verwachten dat je dit allemaal al gezien hebt in 5 uur gameplay.

Je bent iets te optimistisch in de capaciteiten van de community. Het gaat hier om het gemiddelde en de ene speler zal dit makkelijker oppakken dan de ander. Het is toch niet zo'n ramp om eerst quick play te moeten spelen? De kans is namelijk groter dat je iedereen z'n ranked game verziekt, en dat er dan een aantal spelers teleurgesteld zijn kan gebeuren. De game is immers al een maand verkrijgbaar.
Ik ben dus starcraft gewend, alleen is dat een solo ladder. De echte beginners die amper weten wat de twee verschillende currencies zijn, worden in bronze geplaatst.. En hoe beter je wordt, hoe hoger je wordt geplaatst (silver, gold, diamond, master, grandmaster).

Ik ben bijvoorbeeld al jaren een high masters speler. Als ik tegen een diamond of lager moet spelen dan win ik >90% van de tijd denk ik. Nu zal dat in een teamgame zoals overwatch wel wat anders liggen, maar uiteindelijk ben jij de enige terugkerende factor - toch?

Wat betekent dat als jouw team (1 is slecht, 10 is pro) 1-1-1-1-1-6 is, en je opponents 1-1-1-1-1-1, jouw team over het algemeen een veel hogere kans maakt om te winnen. Dan schiet jouw average winrate aardig snel omhoog en zul je vrij snel hoger in MMR komen. Zodra het dan bv. 5-5-5-5-5-6 vs 5-5-5-5-5-5 wordt, zul je inderdaad wat meer strugglen maar dat is niets meer dan normaal. :9

Wat dat betreft zou er *theoretisch* dus ook geen enkel probleem moeten zijn om absolute beginners in competitive te laten springen. Als ieder net zo incompetent is, is het dan nog wel incompetentie? :+ Ik kan me echter wel de frustratie indenken als je in.. "ELO hell" zit en her en der dan toch door incmompetente allies verliest. Maar ook dat is dan iets tijdelijks.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oja en doe dit ook voor je team maten. (alleen als je niet solo speelt)

Druk "O" en klik op de group tab en klik op dat blauwe headset icoontje. Team chat, geen group chat.
Hierdoor kan je hele team jou horen en jij het team. maakt het wel zo makkelijk om met elkaar te communiceren.

Dit heeft blizzard helaas nog steeds niet default gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36
Ben zelf ook rond level 30, maar durf te stellen dat ik menig mensen van +80 uur eruit speel.... heeft ook te maken met algehele gamesense / shooter ervaring / intelligentie / oog hand coordinatie enz.. enz.... enz...

Ik hoop dat dit niet richting een CSGO mentaliteit gaat bij mensen. Dat wil zeggen: iedereen vindt zichzelf vooral heel goed en super pro, als er verloren wordt dan ligt het aan het team..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hmr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:11:
Ben zelf ook rond level 30, maar durf te stellen dat ik menig mensen van +80 uur eruit speel.... heeft ook te maken met algehele gamesense / shooter ervaring / intelligentie / oog hand coordinatie enz.. enz.... enz...

Ik hoop dat dit niet richting een CSGO mentaliteit gaat bij mensen. Dat wil zeggen: iedereen vindt zichzelf vooral heel goed en super pro, als er verloren wordt dan ligt het aan het team..
uiteindelijk zal het tegenwoordig en in de toekomst altijd zo gaan.. dat is geen CSGO community.. dat is gamers community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:34
Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:16:
[...]

uiteindelijk zal het tegenwoordig en in de toekomst altijd zo gaan.. dat is geen CSGO community.. dat is gamers community
Was net hetzelfde aan het typen. Op het moment dat mensen tegen andere mensen spelen dan krijg je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Als ik het goed begrijp is mmr individueel, die zal in mijn geval niet heel hoog zijn, omdat ik misschien maar een paar uurtjes per week speel.
Maar kan ik nu nog wel joinen in een team welke veel beter zijn( technisch gezien)? En als het kan, zou een team (voornamelijk tweakers hier) dit ook willen, want er bestaat natuurlijk een kans dat je daardoor minder kans heb om te winnen.

Voor mij is gamen echt een hobby voor wanneer ik de tijd over heb, maar ik merk dat samen werken in een team super cool is en goed werkt, en ik ook heel veel leer. Maar als iedereen competitive play gaat doen maar de mindere niet mee laten spelen ben ik weer alleen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

kaluro2 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Ik ben dus starcraft gewend, alleen is dat een solo ladder. De echte beginners die amper weten wat de twee verschillende currencies zijn, worden in bronze geplaatst.. En hoe beter je wordt, hoe hoger je wordt geplaatst (silver, gold, diamond, master, grandmaster).

Ik ben bijvoorbeeld al jaren een high masters speler. Als ik tegen een diamond of lager moet spelen dan win ik >90% van de tijd denk ik. Nu zal dat in een teamgame zoals overwatch wel wat anders liggen, maar uiteindelijk ben jij de enige terugkerende factor - toch?

Wat betekent dat als jouw team (1 is slecht, 10 is pro) 1-1-1-1-1-6 is, en je opponents 1-1-1-1-1-1, jouw team over het algemeen een veel hogere kans maakt om te winnen. Dan schiet jouw average winrate aardig snel omhoog en zul je vrij snel hoger in MMR komen. Zodra het dan bv. 5-5-5-5-5-6 vs 5-5-5-5-5-5 wordt, zul je inderdaad wat meer strugglen maar dat is niets meer dan normaal. :9

Wat dat betreft zou er *theoretisch* dus ook geen enkel probleem moeten zijn om absolute beginners in competitive te laten springen. Als ieder net zo incompetent is, is het dan nog wel incompetentie? :+ Ik kan me echter wel de frustratie indenken als je in.. "ELO hell" zit en her en der dan toch door incmompetente allies verliest. Maar ook dat is dan iets tijdelijks.
En als je de theorie gaat omdraaien? Hierbij denkende aan 5-5-5-5-5-1 vs 5-5-5-5-5-5. Waarbij de 1 diegene is met weinig ervaring. Dan krijgt die speler toch een waanbeeld/verkeerd beeld van zichzelf. Zoals je zelf ook al zegt.. ik zou een solo ladder niet vergelijken met een teambased ladder.

En die CSGO mentaliteit is inderdaad een "gamersziekte".. sluipt erin met de jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
kaluro2 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Je zult toch eerst het spel moeten begrijpen voordat je zomaar 'voor het eggie' mee mag spelen. Ik ben het mt je eens dat ze eventueel allemaal laag gecalibreerd worden, maar als je iedereen op zijn minst evenveel basis kennis geeft (wat je op deze manier afdwingt) heb je altijd het recht om te zeggen dat je daadwerkelijk beter bent. Op deze manier worden de natuurtalenten wat meer uitgefiltert lijkt me.

Of het in ieder individueel geval eerlijk is maakt toch niets uit. Het gaat er meer om dat het gros van de spelers erg moet wennen aan deze nieuwe game. Er zijn nog niet veel Dota-achtige-FPS games volgens mij. Het is geen CSGO bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Rule schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Je zult toch eerst het spel moeten begrijpen voordat je zomaar 'voor het eggie' mee mag spelen. Ik ben het mt je eens dat ze eventueel allemaal laag gecalibreerd worden, maar als je iedereen op zijn minst evenveel basis kennis geeft (wat je op deze manier afdwingt) heb je altijd het recht om te zeggen dat je daadwerkelijk beter bent. Op deze manier worden de natuurtalenten wat meer uitgefiltert lijkt me.

Of het in ieder individueel geval eerlijk is maakt toch niets uit. Het gaat er meer om dat het gros van de spelers erg moet wennen aan deze nieuwe game. Er zijn nog niet veel Dota-achtige-FPS games volgens mij. Het is geen CSGO bijvoorbeeld.
CS-GO is in de basis veeeeeeeel moeilijker om goed te spelen dan overwatch tbh... Ik begrijp niet waarom mensen zo elitair moeten doen over overwatch competitive... OVerwatch is gewoon een spelletje dat easy to learn/hard to master is. De onderste regionen zullen allemaal lekker rondklungelen, het gros van de mensen hier zal in het midden zitten, de leetars/semi pro's bovenaan en de echte pro's alleen maar om te kloten.

[ Voor 16% gewijzigd door hmr op 29-06-2016 14:38 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
hmr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:32:
[...]

CS-GO is in de basis veeeeeeeel moeilijker om goed te spelen dan overwatch tbh... Ik begrijp niet waarom mensen zo elitair moeten doen over overwatch competitive... OVerwatch is gewoon een spelletje dat easy to learn/hard to master is. De onderste regionen zullen allemaal lekker rondklungelen, het gros van de mensen hier zal in het midden zitten, de leetars/semi pro's bovenaan en de echte pro's alleen maar om te kloten.
Ik wil ook niet zeggen dat het elitair is, maar je moet wel weten welke heroes je tegenover je hebt staan. In dat opzicht is er toch een stijgende learning curve. Het gaat er bij ranked juist om dat je de 'onderste' er zo snel mogelijk uit kunt filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Rule schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Ik wil ook niet zeggen dat het elitair is, maar je moet wel weten welke heroes je tegenover je hebt staan. In dat opzicht is er toch een stijgende learning curve. Het gaat er bij ranked juist om dat je de 'onderste' er zo snel mogelijk uit kunt filteren.
En dat is precies waar de onderste regionen van Matchmaking voor zijn...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

hmr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Leg mij dan maar eens uit waarom jij zo elitair over cs:go doet en dat de so called "basis" veeeeeel moeilijker is? Want in mijn perceptie is het nog altijd Attackers (T) vs Defenders (CT) en gaat het om het aanvallen of verdedigen van een objective (Bombsite A of B ). En de easy to learn, hard to master kan je bijna overal toepassen tegenwoordig.. misschien kan je dat ook even specificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Irrival schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Leg mij dan maar eens uit waarom jij zo elitair over cs:go doet en dat de so called "basis" veeeeeel moeilijker is? Want in mijn perceptie is het nog altijd Attackers (T) vs Defenders (CT) en gaat het om het aanvallen of verdedigen van een objective (Bombsite A of B ). En de easy to learn, hard to master kan je bijna overal toepassen tegenwoordig.. misschien kan je dat ook even specificeren?
Ik doe niet elitair over csgo. Ik constateer alleen dat dat spelletje in de basis moeilijker te spelen is dan overwatch. Allereerst heeft cs:go recoil.... en kom nu niet aan dat Genje en McCree dat ook hebben.... Daarnaast bevat het money management.

Ultimates zijn ook goed te gebruiken als je clueless bent, al zijn ze veel efficienter indien je dit goed in samenwerking met andere doet.

M.a.w. Overwatch is een teambased ARENA shooter, waar cs:go dat niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door hmr op 29-06-2016 14:54 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

hmr schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Ik doe niet elitair over csgo. Ik constateer alleen dat dat spelletje in de basis moeilijker te spelen is dan overwatch. Allereerst heeft cs:go recoil.... en kom nu niet aan dat Genje en McCree dat ook hebben.... Daarnaast bevat het money management.

Ultimates zijn ook goed te gebruiken als je clueless bent, al zijn ze veel efficienter indien je dit goed in samenwerking met andere doet.

M.a.w. Overwatch is een teambased ARENA shooter, waar cs:go dat niet is.
Ik vind je anders erg denigrerend overkomen in je reacties, maar dat kan ook aan mij liggen. Laten we stellen dat beide spellen niet vergeleken kunnen worden, en weet ook niet waarom die vergelijking werd gemaakt. Ik dacht het alleen ging over de gamers mentaliteit die gespiegeld wordt aan die van CS:GO ^^

@hmr, speel je zelf ook? Want anders wil ik wel een keertje teamen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

Ben ik de enige die erg teleurgesteld is in veel reacties van mensen?
Ik ben het met je post volkomen mee eens. Iedereen zou Competitive mogen doen. En waarom niet? Hier leer je juist van. Veel meer dan bij Quick play.

Ik denk dat de mensen die zeiken gewoon bij mensen in het team zaten die misschien op dat moment niet heel goed speelde of ze moesten nog een rank krijgen omdat ze de eerste 10 potjes nog niet gedaan hadden ofzo.. maar ach, er zullen altijd mensen blijven complainen.

24 uur voor lvl 25 is wel overdreven. Ik heb nu ongeveer 34 uur gespeeld en ben level 50/51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Irrival schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ik vind je anders erg denigrerend overkomen in je reacties, maar dat kan ook aan mij liggen. Laten we stellen dat beide spellen niet vergeleken kunnen worden, en weet ook niet waarom die vergelijking werd gemaakt. Ik dacht het alleen ging over de gamers mentaliteit die gespiegeld wordt aan die van CS:GO ^^

@hmr, speel je zelf ook? Want anders wil ik wel een keertje teamen! :9
Ow, dat was helemaal niet de bedoeling. Laat mij mijzelf duidelijk(er) formuleren. Ik kijk uit naar de competitive mode in Overwatch! Vind die modus in elk spel altijd veel leuker dan casual, mede omdat ik graag met alles wil "winnen" en meestal bevat een comp.mode aangepaste regels etc. :) :). Dat iedereen mee mag doen ongeacht het aantal uur/levels ben ik gewoon voor. Wellicht kan je level 10 ofzo instellen, als je echt een drempelt wilt hebben. De uiteindelijke categorieen balanceren zichzelf dan wel uit! ;)

Ik vind Overwatch een geweldige game en vermaak me er dan ook goed mee!

Spelen lijkt me een goed idee! Ik weet even mijn battle.net id niet uit mijn hoofd, maar stuur mij maar in dm jouw id! Ben een PC-gamer pur sang btw ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival

Irrival

"Dispel the Darkness"

earthapple schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Ik ben het met je post volkomen mee eens. Iedereen zou Competitive mogen doen. En waarom niet? Hier leer je juist van. Veel meer dan bij Quick play.

*knip*
Het spelen van games kent een grens op het gebied van "leren". Het daadwerkelijke leren van games gebeurt meer offline dan online door te analyseren wat er goed gaat en wat er fout gaat. Situaties bekijken en oordelen of dat de beste zet was.. daar leer je van. Een professional leert het meeste door te trainen/analyseren, dan door te spelen.

Desalniettemin zou iedereen competitive mogen spelen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

hmmz als een casual Overwatch-speler vraag ik me af of er genoeg Tweakers overblijven om af en toe een groepje te starten..
Momenteel nog maar lvl 16 ofzo, maar in de Quickplay zitten toch erg vaak idioten imo... Wil op zen minst wel es in een goed werkend team zitten (communicatief) vooraleer ik er de brui aan geef wegens ergernis :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:30
Daarnet mijn eerste 'Competitive Game' gespeeld en ik merkte duidelijk verschil met 'Quick Play'. De spelers weten daar toch net wat beter welke hero ze moeten kiezen en waarom. Dat zorgt voor betere gameplay en uiteindelijk ook mijn eerste win! _/-\o_

Trouwens, weet iemand wat het symbool naast mijn gamer level betekend? Bij iedereen was dat gewoon een paars vakje.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/T5e0OBUnHfsRkeu5ONodcWL4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 19:39
Je ziet bij Quickplay voornamelijk dat je gesteamrolled wordt als je volledige team uitgeschakeld wordt binnen een bepaald tijdsbestek en vervolgens met 1 a 2 hero's steeds weer alleen naar de frontlinie gaat om afgeslacht te worden. Dit gaat soms wel 4-5 minuten door totdat de timer verloopt.

Ik noem het altijd het Einstein Principe: Trying the same thing over and over again and expecting different results.

Heel vermoeiend....

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Yonix schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:56:
Daarnet mijn eerste 'Competitive Game' gespeeld en ik merkte duidelijk verschil met 'Quick Play'. De spelers weten daar toch net wat beter welke hero ze moeten kiezen en waarom. Dat zorgt voor betere gameplay en uiteindelijk ook mijn eerste win! _/-\o_

Trouwens, weet iemand wat het symbool naast mijn gamer level betekend? Bij iedereen was dat gewoon een paars vakje.

[afbeelding]
Is dat niet het vakje wat aangeeft dat jij nog in de 10 placement matches zit?

Kiwi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

[afbeelding]
Ik dacht dat dit een bug is..

Is normaal een symbool dat bedoelt dat je in de top 500 staat, maar de bug laat dit symbool dus aan iedereen (enkel in zijn eigen game) zien.. Voor de andere spelers staat er bij jou dus ook een paars vakje naast..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

KipCurreh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Ik dacht dat dit een bug is..

Is normaal een symbool dat bedoelt dat je in de top 500 staat, maar de bug laat dit symbool dus aan iedereen (enkel in zijn eigen game) zien.. Voor de andere spelers staat er bij jou dus ook een paars vakje naast..
Klopt, volgens Twitter is het Top 500 (source), maar deze bug was er ook al op de PTR, gek dat dit blijkbaar nog niet gefixed is...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiePie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06-2022
Irrival schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:39:
[...]

Het spelen van games kent een grens op het gebied van "leren". Het daadwerkelijke leren van games gebeurt meer offline dan online door te analyseren wat er goed gaat en wat er fout gaat. Situaties bekijken en oordelen of dat de beste zet was.. daar leer je van. Een professional leert het meeste door te trainen/analyseren, dan door te spelen.
Daarom wacht ik met smacht op een demo/replay functie zodat ik mijn eigen matches terug kan kijken. Streams terugkijken is toch iets te omslachtig en gelimiteerd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[afbeelding]
Dit is inderdaad een bug. Normaal is het een symbool die alleen de top 500 dan krijgen. of iig iets met hoge rang. Maar door de bug zien soms spelers dat bij hunzelf. andere kunnen het niet zien.

De echte symbolen staan pas op de planning voor een week of 2 weken nadat ranked uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! eerste placement gewonnen.. 0-2 achterstand. toen begonnen we te communiceren :P 3-2 gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wordt voice eindelijk gebruikt in ranked? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:53:
Wordt voice eindelijk gebruikt in ranked? :)
ja opzich... ik heb wel het idee dat ik het echt moet initieren.. maar opzich vind ik dat prima, als jij gewoon leuk begint te praten doen ze wel mee.. heb ik ook in quickplay opzich wel hoor.. probleem is alleen dat vaak mensen in die group chat zitten`

2e ook gewonnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja vind het suf dat hij dan in groups default naar groupchat. Je zou moeten defaulten naar teamchat, als dat er niet is fallthroughen naar groupchat. Je zit toch samen met ze. Maar dan krijg je weer krijsende Russen misschien...

[ Voor 13% gewijzigd door apNia op 29-06-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Gisteravond m'n 10 placement matches gespeeld. Helaas was er met de patch ook opeens een nieuw probleem met de game waardoor mijn cpu blijkbaar oververhit raakte en ik steeds enorme fps drops (naar 5-10fps ofzo) en audio stutter kreeg en zelfs een keer BSOD ging. Erg jammer en daardoor ook de groep waar ik mee speelde 3 losses bezorgd... Uiteindelijk 4 wins en 6 losses, en een rating van 49 ofzo. Balen, vooral omdat op de momenten dat mijn game wél lekker liep, ik juist voelbaar beter speelde dan voorheen.

Overigens lijkt het teamwork in competitive ook écht beter dan in quick play, zelfs met randoms. Veel spannende teamfights, harde pushes, echt genieten.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
In de oude versie van competitive mode was dat het symbool voor heroic rank. Geen idee wat het nu betekent.

Dit waren de andere symbolen op volgorde in de oude competitive play mode.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QPrHj4lDn6y2eISNjnDkS2Gv/full.png

Dit wilde ik in de TS gaan zetten, toen ze ineens kwamen met een nieuw competitive play systeem. Had al die iconen met Adobe Illustrator over zitten trekken nota bene |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 29-06-2016 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 14:31
Wat is het bloed irritant, als je zelf allemaal goude medailles haalt, maar dan toch nog verliest.
Hoeveel tellen je eigen skills mee, tegenover het spelen met een slecht team ?

Ik kom ook steeds "onfire", maar dan zie ik een mooie rode kruis, wat erg demotiverend werkt.
Soms kan je gewoon niet winnen, als je met noobs speelt en dus hoop ik dat dit geen invloed heeft op je eigen MMR.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Pykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:55:

Ik kom ook steeds "onfire", maar dan zie ik een mooie rode kruis, wat erg demotiverend werkt.
Soms kan je gewoon niet winnen, als je met noobs speelt en dus hoop ik dat dit geen invloed heeft op je eigen MMR.
Elke loss telt aan je MMR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Dat logo'tje naast m'n naam. Betekent dat wat ik denk dat het betekent?

http://i.imgur.com/1yGOFQ5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

yinx84 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:04:
Dat logo'tje naast m'n naam. Betekent dat wat ik denk dat het betekent?

http://i.imgur.com/1yGOFQ5.jpg
Nee, is een bug. Iedereen ziet dat bij zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Zojuist klaar met mijn placement, ik heb alles lekker bij elkaar geschoten met solo queue :)
Het resultaat valt mee 5 van de 10 gewonnen en hierdoor is mijn starterrank: 44.
Lijkt mij realistisch haha, overigens wel irritant als er mensen ragequiten, je krijgt geen nieuwe speler ervoor terug en hierdoor verlies je snel. Gelukkig komt het net zo vaak voor bij je eigen team als bij het vijandelijke team. Verder duren sommige games wel erg lang, zo heb ik Temple of Anubis gedaan, uiteindelijk 30 min bezig geweest, want het was steeds gelijkspel hehe. Dit is dus niet een mode om even snel een potje te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Nostordici schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
Zojuist klaar met mijn placement, ik heb alles lekker bij elkaar geschoten met solo queue :)
Het resultaat valt mee 5 van de 10 gewonnen en hierdoor is mijn starterrank: 44.
Lijkt mij realistisch haha, overigens wel irritant als er mensen ragequiten, je krijgt geen nieuwe speler ervoor terug en hierdoor verlies je snel. Gelukkig komt het net zo vaak voor bij je eigen team als bij het vijandelijke team. Verder duren sommige games wel erg lang, zo heb ik Temple of Anubis gedaan, uiteindelijk 30 min bezig geweest, want het was steeds gelijkspel hehe. Dit is dus niet een mode om even snel een potje te knallen.
Vind ik ook inderdaad...die best of 3 vond ik al (te) lang, maar dat is nu mooi een best of 5 geworden.
Heb ook niet het idee dat er meer gecommuniceerd wordt (gewoon totaal niet, niet via typen en zeker niet via spraak). Wel is men extra agressief omdat men het kwalificeren een big deal vind. Zo heb ik in 2 kwalificatie potjes al meer gevloek gezien dan in de 50 matches ervoor.

ps: heb nog een kleine aanpassing gevonden, waarschijnlijk via de patch? Zodra je 11-21-32-etc wordt, krijg je de melding dat je een nieuw portret krijgt.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

X-Kiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:31:
[...]
Wel is men extra agressief omdat men het kwalificeren een big deal vind. Zo heb ik in 2 kwalificatie potjes al meer gevloek gezien dan in de 50 matches ervoor.
Raar, ik ervaar juist het tegenovergestelde. Veel minder kinderachtig gezeik en veel meer sportieve chat van. "Great push guys, gg." of nadat iemand de match verlaat, "Sorry about that guys, was a great match so far."

Misschien ligt het eraan dat ik wat later speel, of zijn er in Europa vergeleken met de VS meer whiners? Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
MicScott schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:34:
[...]

Raar, ik ervaar juist het tegenovergestelde. Veel minder kinderachtig gezeik en veel meer sportieve chat van. "Great push guys, gg." of nadat iemand de match verlaat, "Sorry about that guys, was a great match so far."

Misschien ligt het eraan dat ik wat later speel, of zijn er in Europa vergeleken met de VS meer whiners? Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen.
In de goede matches zie je de volgende chat:
start: 'GL'
tijdens:
einde: 'GG'

In de slechte matches zie je de volgende chat:
start: 'GL'
tijdens: 'omg noob team'
einde: 'please do tutorial again, f$%#@ team'

Kiwi !

Pagina: 1 ... 56 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.