Nogmaals, dat zie ik weinig, vooral in competitive. Er zijn natuurlijk wel salty mensen, maar niet vaak.X-Kiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:38:
[...]
In de goede matches zie je de volgende chat:
start: 'GL'
tijdens:
einde: 'GG'
In de slechte matches zie je de volgende chat:
tijdens: 'omg noob team'
einde: 'please do tutorial again, f$%#@ team'
Owh, grappig.. ik kan geeneens competitief spelen. Moet eerste lvl 25 zijn.
Speel ps4 en het is de laatste tijd alleen maar slechter aan het worden.
-Random teams die echt de meest idiote team samenstellingen kiezen. 3 tracers op maps waar je bijna niet kan flanken en het vertikken om te switchen als je daarnaar vraagt.
-Irritaties als 6x Thorbjorn
-Merk dat steeds minder mensen uit mijn vriendenlijst het spel spelen (nogmaals betreft ps4)
-Tegenstanders die lame opstellingen kiezen. Het is niet erg om tegen een thorbjorn met bastion en reinhardt te spelen maar als je met randoms speelt is dit met defense 99% van de potjes je tegenstander. Door het gebrek aan communicatie ben je dan vaak al kansloos..
Verder heb ik nog wel genoeg leuke potjes, maar ik merk wel dat het niveau achteruit gaat op de ps4...
-Random teams die echt de meest idiote team samenstellingen kiezen. 3 tracers op maps waar je bijna niet kan flanken en het vertikken om te switchen als je daarnaar vraagt.
-Irritaties als 6x Thorbjorn
-Merk dat steeds minder mensen uit mijn vriendenlijst het spel spelen (nogmaals betreft ps4)
-Tegenstanders die lame opstellingen kiezen. Het is niet erg om tegen een thorbjorn met bastion en reinhardt te spelen maar als je met randoms speelt is dit met defense 99% van de potjes je tegenstander. Door het gebrek aan communicatie ben je dan vaak al kansloos..
Verder heb ik nog wel genoeg leuke potjes, maar ik merk wel dat het niveau achteruit gaat op de ps4...
Gaat de competitive alleen op wins en losses?
Indien dat wel zo is vind ik het echt idioot want ik solo queuede en het vijandelijke team was erg slecht maar mijn team nog slechter, ik had 2 solo team kills en we verloren nogals, en dan gaat mijn rank dus lekker omlaag...
Indien dat wel zo is vind ik het echt idioot want ik solo queuede en het vijandelijke team was erg slecht maar mijn team nog slechter, ik had 2 solo team kills en we verloren nogals, en dan gaat mijn rank dus lekker omlaag...
Volgens mij wel, maar als je verliest tegen een team met lagere ratings, verlies je meer dan wanneer je verliest tegen een team met hogere ratings.Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:
Gaat de competitive alleen op wins en losses?
Ja dat had ik dus, ik verloor tegen mensen die ik makkelijk aankon maar mijn hele team was slecht, dat is toch oneerlijk, het ziet er naar uit dat het weer de irritaties van Counter Strike Global Offensive gaat opwekken......MicScott schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:07:
[...]
Volgens mij wel, maar als je verliest tegen een team met lagere ratings, verlies je meer dan wanneer je verliest tegen een team met hogere ratings.
Ik ben atm nog maar level 11, dus het duurt nog wel even voordat ik rank mode kan doen.. ben het iig wel van plan te gaan spelen al ben ik een best wel middelmatig in fps-games. Mijn favo's atm zijn Bastion en Merci.
Moet nog binnenkort een headset met mic aanschaffen al zal ik die niet vaak gaan gebruiken (als autist zijnde is communiceren via een headset met totaal onbekenden toch best lastig).
Moet nog binnenkort een headset met mic aanschaffen al zal ik die niet vaak gaan gebruiken (als autist zijnde is communiceren via een headset met totaal onbekenden toch best lastig).
ziet eruit dat MM dezelfde kant opgaat als CS:GO maar dan zonder onzichtbare ELO een beetje minder irritant maar nog steeds verschrikkelijk voor solo queuePykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:55:
Wat is het bloed irritant, als je zelf allemaal goude medailles haalt, maar dan toch nog verliest.
Hoeveel tellen je eigen skills mee, tegenover het spelen met een slecht team ?
Ik kom ook steeds "onfire", maar dan zie ik een mooie rode kruis, wat erg demotiverend werkt.
Soms kan je gewoon niet winnen, als je met noobs speelt en dus hoop ik dat dit geen invloed heeft op je eigen MMR.
Ik denk dat dat wel beter gaat worden naarmate je meer speelt. In competitive zat ik aan het begin ook vaak met slechte spelers, tegen slechte spelers, maar door meer en beter te spelen ga je langzaam meer potjes winnen dan je verliest en kom je toch hoger.Lightning7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:09:
[...]
Ja dat had ik dus, ik verloor tegen mensen die ik makkelijk aankon maar mijn hele team was slecht, dat is toch oneerlijk, het ziet er naar uit dat het weer de irritaties van Counter Strike Global Offensive gaat opwekken......
Met 1 of 2 vrienden (of goede spelers) in een groep spelen helpt ook enorm.
Ja maar ik speel vaak als al mijn vrienden er niet zijnMicScott schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:14:
[...]
Ik denk dat dat wel beter gaat worden naarmate je meer speelt. In competitive zat ik aan het begin ook vaak met slechte spelers, tegen slechte spelers, maar door meer en beter te spelen ga je langzaam meer potjes winnen dan je verliest en kom je toch hoger.
Met 1 of 2 vrienden (of goede spelers) in een groep spelen helpt ook enorm.
Kan iemand mij uitleggen hoe MMR werkt !!!!
Play of the match, alleen maar gold medals en altijd onfire en nog maar rank 52
Alleen maar omdat ik matches verlies door de slechte matchmaking systeem
Ze straffen spelers met hun eigen foute !!
Zo demotiverend om nog comp. mode te spelen
Angelo NL / Global Cargo VTC
je zegt: "maar 52".. maar 52 is een goed begin. alles 50+ is goed hoor, je moet het zo zien dat hoe het eerst was met die tiers (totaal 25 divisies) nu verdeelt is over 100 punten totaal.Pykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:50:
Kan iemand mij uitleggen hoe MMR werkt !!!!
vriend van me had placements 8-2 en kwam ook maar op 53 rating.
dat is gewoon een goeie rating om op te beginnen. Inmiddels zit die op 60 maar hij moet ook meerdere games winnen om naar 61 te gaan..
Zelf nu 7 wins en 2 loss.. bang om die laatste te doen haha
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2016 21:53 ]
Klinkt als weer een grind ala Hearthstone. Ik heb er nu 6 achter de rug... 3 winst/3 loss. Ben benieuwd! De winst potjes waren erg goed en spannend... de 3 losses waren gewoon run-overs.Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:52:
[...]
je zegt: "maar 52".. maar 52 is een goed begin. alles 50+ is goed hoor, je moet het zo zien dat hoe het eerst was met die tiers (totaal 25 divisies) nu verdeelt is over 100 punten totaal.
dat is gewoon een goeie rating om op te beginnen. Inmiddels zit die op 60 maar hij moet ook meerdere games winnen om naar 61 te gaan..
Ik heb nu 12 gespeeld en maar 5 gewonnen, voornamelijk doordat ik tegen premade teams kom of een team heb waarbij er veel rage quiten.Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:52:
[...]
je zegt: "maar 52".. maar 52 is een goed begin. alles 50+ is goed hoor, je moet het zo zien dat hoe het eerst was met die tiers (totaal 25 divisies) nu verdeelt is over 100 punten totaal.
Ook zelfs 1 potje bij de tegenstander gehad:

Daarnaast heb ik meer last van framedrops na de laatste update (High speelt niet meer soepel)
[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 29-06-2016 22:22 ]
misschien komt het door 6 man premade?Pykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:21:
[...]
Ik heb nu 12 gespeeld en maar 5 gewonnen, voornamelijk doordat ik tegen premade teams kom of een team heb waarbij er veel rage quiten.
Ook zelfs 1 potje bij de tegenstander gehad:
[afbeelding]
Daarnaast heb ik meer last van framedrops na de laatste update (High speelt niet meer soepel)
net had ik ook weer zo'n game.. eerste ronde afgeslacht. 2e ronde gedomineerd. 3 ronde ook dus dan denk je al een beetje yes. en dan gebeurd gewoon 2 rondes achter mekaar dat in de overtime de enemy team het punt pakt echt gewoon PUUR omdat mensen gewoon NIET in de objective kunnen staan en daar vechten
nog 1 te gaan nu (dacht dat k er al 9 had maar heb er nu pas 9 .. 6 win 3 loss
Zojuist gezien dat "pros" op dit moment ook maar rank 64 zijn. Ik had bepaalde spelers rond de 80 verwacht. Seagull is wel rank 74. Ik weet niet wie de hoogste rank heeft op dit moment.Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:29:
[...]
misschien komt het door 6 man premade?meestal kom je dan tegen een ook 6 man premade.. als je mensen hebt die echt goed met elkaar spelen verlies je al gauw.
net had ik ook weer zo'n game.. eerste ronde afgeslacht. 2e ronde gedomineerd. 3 ronde ook dus dan denk je al een beetje yes. en dan gebeurd gewoon 2 rondes achter mekaar dat in de overtime de enemy team het punt pakt echt gewoon PUUR omdat mensen gewoon NIET in de objective kunnen staan en daar vechten... ik snap niet hoe iemand er gewoon uit kan lopen om ze leven te redden waardoor het enemy team wint dan gewoon daar door gaan en tijd te rekken voor het team. dat blijft mij echt een raadsel en kan ik zwaar hard door triggeren.
nog 1 te gaan nu (dacht dat k er al 9 had maar heb er nu pas 9 .. 6 win 3 loss
klaar... 6-4 ... echt wat heb je af en toe een imbisiele joh.. echt niet normaal die kan je echt door je beeldscherm heen trekken.
een level 25 die tracer speelt. alle 3 de rondes zeggen we please switch.
ik echt vet netjes he zonder rare woorden enzo of die wil switchen want dit gaat niet zo lekker nu enzo. geen enkele letter heeft die gezegt of iets. wat een idioot. hele game blijft die tracer spelen zonder ook maar 1 goeie actie.
nu 6-4 dus.. 45 rating\
het irriteert me wel mateloos trouwens dat ik van de 10 fucking games 6 king of the hill maps kreeg.
Die games duren soms gewoon 3 kwariter ofzo als het een beetje tegen zit.
hey dat is raar trouwens.. heb me placement matches gedaan maar nog steeds geeft de game aan dat ik die spray niet heb en staat er ook bij: Unlocked by completing season 1 placement matches.
ik echt vet netjes he zonder rare woorden enzo of die wil switchen want dit gaat niet zo lekker nu enzo. geen enkele letter heeft die gezegt of iets. wat een idioot. hele game blijft die tracer spelen zonder ook maar 1 goeie actie.
nu 6-4 dus.. 45 rating\
het irriteert me wel mateloos trouwens dat ik van de 10 fucking games 6 king of the hill maps kreeg.
hey dat is raar trouwens.. heb me placement matches gedaan maar nog steeds geeft de game aan dat ik die spray niet heb en staat er ook bij: Unlocked by completing season 1 placement matches.
[ Voor 29% gewijzigd door Ricmaniac op 29-06-2016 23:31 ]
Die krijg je aan het einde van het seizoen.Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:15:
Zo eerste avondje Overwatch ranked gespeeld, eerste 2 games solo Q, beide gewonnen. Opvolgende door 2 games met een vriend premade, ook gewonnen, en daarna met 2 games met 2 vrienden premade, ook gewonnen
.
Nog 4 placement matches te gaan. Ik heb slechts 1 game gehad die echt nek aan nek was, die kwam uit op sudden death. Voordeel van 3 person premade was dat we met zijn 3en goede calls konden geven en elkaar ondersteunen. We hebben de sudden death als attacking party gewonnen met een double Zarya+Mercy setup, de randoms speelde daarbij Mcree, Reinhardt en Mei
.
Al met al een goede start, Ik vind de game duration in competitive echt perfect. Mijn hand houd potjes van langer dan 1 uur niet vol, dus met potjes van max 30-45 mins speelt dit echt top
.
Nog 4 placement matches te gaan. Ik heb slechts 1 game gehad die echt nek aan nek was, die kwam uit op sudden death. Voordeel van 3 person premade was dat we met zijn 3en goede calls konden geven en elkaar ondersteunen. We hebben de sudden death als attacking party gewonnen met een double Zarya+Mercy setup, de randoms speelde daarbij Mcree, Reinhardt en Mei
Al met al een goede start, Ik vind de game duration in competitive echt perfect. Mijn hand houd potjes van langer dan 1 uur niet vol, dus met potjes van max 30-45 mins speelt dit echt top
Lol.. nog even 1 game gedaan na me placements om te kijken hoe het zat met rating er bij krijgen XD
Game gewonnen... krijg ik iets van 5% erbij van 1 rating haha
weet niet helemaal hoe dit systeem moet werken. waarschijnlijk is het nog aan het kijken of ik hier hoor natuurlijk.. maar toch.

Ben benieuwd straks als ik ook Ranked kan gaan spelen (zit nog op 23). Ook eindelijk m'n eerste legendary skin eindelijk binnen, na 25x blauw + 3 wit cases achter elkaar.
Zo te horen is de matchmaking nog niet echt veel beter op t moment?
Nu moet ik ook bekennen dat ik de grootste lol had gisteren met niet heel serieus spelen. Gingen eerst 6 man Winston op Kings Row Def. Compleet overrun binnen 2 min. Daarna ging 1 iemand Mercy om vervolgens iedereen die vluchtte af te knallen, later nog iemand Pharah erbij voor wat dekking tegen hun long range stuff. Na de laatste checkpoint met 4:30 te gaan 6x Torbjörn gegaan en vervolgens alsnog de game gewonnen. Laatste 3 minuten waren non-stop molten core.
"What happens in bronze league" zullen we maar zeggen. :-p
Zo te horen is de matchmaking nog niet echt veel beter op t moment?
Nu moet ik ook bekennen dat ik de grootste lol had gisteren met niet heel serieus spelen. Gingen eerst 6 man Winston op Kings Row Def. Compleet overrun binnen 2 min. Daarna ging 1 iemand Mercy om vervolgens iedereen die vluchtte af te knallen, later nog iemand Pharah erbij voor wat dekking tegen hun long range stuff. Na de laatste checkpoint met 4:30 te gaan 6x Torbjörn gegaan en vervolgens alsnog de game gewonnen. Laatste 3 minuten waren non-stop molten core.
"What happens in bronze league" zullen we maar zeggen. :-p
Ik ga me maar meer bezig houden met 300 wins voor golden weapons haha.Ricmaniac schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:15:
klaar... 6-4 ... echt wat heb je af en toe een imbisiele joh.. echt niet normaal die kan je echt door je beeldscherm heen trekken.
nu 6-4 dus.. 45 rating\
Vanaf 20 juli heb ik 2,5 week vakantie. Planning om veel potjes te spelen
net de eerste 5 potjes gewonnen voor de kwalificatie met randoms. ging echt top
2 keer hollywood en een keer el dorado.
alleen de laatste match liet een zure smaak achter. Ben redelijk actief bezig met switchen van heroes, ook wanneer daarom wordt gevraagd, in het begin vraag ik ook of ze toch liever een mercy, lucio, of eerste gedeelte i.v.m. lange loopafstand een symatra willen.
krijg je aan het einde van de match naar je kop gegooid dat je ruk bent.
vind ik best jammer imho. Ging wel lekker paar keer de ult van lucio op goede momenten ingezet. de flank nog een flinke tijd dicht gehouden als symatra. michien van de 10 minuten 4 of 5 on fire geweest. op zijn minst 3 medailles maar zo'n opmerking laat je toch nadenken
alleen de laatste match liet een zure smaak achter. Ben redelijk actief bezig met switchen van heroes, ook wanneer daarom wordt gevraagd, in het begin vraag ik ook of ze toch liever een mercy, lucio, of eerste gedeelte i.v.m. lange loopafstand een symatra willen.
krijg je aan het einde van de match naar je kop gegooid dat je ruk bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Splitinfinitive op 30-06-2016 00:19 ]
Ik ken het, ik kan mij daar ook flink wat van aantrekken. Ik speel bijna altijd Mercy en krijg ook vaak complimenten / invites / POTG's. Maar nu na zo'n 45 uur Mercy ook twee keer een 'what a noob healer' te horen gekregen...en dat verpest mijn game avond dan wel. Beide keren een potje waarbij ons team over de hele map verspreid was en ik solo terug moet lopen naar het gevecht. Laat de tegenstander dan een leuke Genji/Tracer/Reaper hebben - en 9 van de 10 keer haal ik de frontlinie niet eens... Helaas ziet mijn team dat niet.Splitinfinitive schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:18:
krijg je aan het einde van de match naar je kop gegooid dat je ruk bent.vind ik best jammer imho. Ging wel lekker paar keer de ult van lucio op goede momenten ingezet. de flank nog een flinke tijd dicht gehouden als symatra. michien van de 10 minuten 4 of 5 on fire geweest. op zijn minst 3 medailles maar zo'n opmerking laat je toch nadenken
Aan de ene kant houd ik mij dan vast aan de 'ik doe het best goed, laat ze maar lullen' gedachte...maar ik probeer ook niet arrogant te worden.
Kiwi !
Vanmiddag placements gespeeld met 6 man pre-mades, levels tussen de 110 en 252.
We hadden 9 games gewonnen en 1 verloren. 9-1 niet verkeerd toch xD
Kreeg zelf Rank 57 met nog een pre-made, 1 pre-made 56 en de rest 55.
Begrijp ik dus goed dat er dus wel gekeken word naar je eigen stats?
ik probeer het van mij af te zetten, punt is wel dat ik games waar samenspel enorm belangrijk is kei leuk vind. PoTG krijgen boeit mij totaal niet, ik probeer zoveel mogelijk aanwijzingen te geven als er bijvoorbeeld iemand in de flank aanvalt. Wanneer ik Lucio speel zit ik aan het objective vast geplakt. Tenzij mijn reinhardt besluit iets ervoor te lopen om zo damage te soaken. Dan ben ik vrij dicht bij hem/haar in de buurt.X-Kiwi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:41:
[...]
Ik ken het, ik kan mij daar ook flink wat van aantrekken. Ik speel bijna altijd Mercy en krijg ook vaak complimenten / invites / POTG's. Maar nu na zo'n 45 uur Mercy ook twee keer een 'what a noob healer' te horen gekregen...en dat verpest mijn game avond dan wel. Beide keren een potje waarbij ons team over de hele map verspreid was en ik solo terug moet lopen naar het gevecht. Laat de tegenstander dan een leuke Genji/Tracer/Reaper hebben - en 9 van de 10 keer haal ik de frontlinie niet eens... Helaas ziet mijn team dat niet.
Aan de ene kant houd ik mij dan vast aan de 'ik doe het best goed, laat ze maar lullen' gedachte...maar ik probeer ook niet arrogant te worden.
maar als je dan zo'n opmerking krijgt is gewoon niet fijn. support is helaas zo ondankbaar soms. Leuk om te spelen maar je hebt gewoon een tank of offensive nodig die je ondersteunt. Lucio wat minder en Mercy heeft wel een sterke blaster maar die moet je niet willen gebruiken.
Een mooie tactiek van de tegenstander was een pharah + mercy combinatie. Hier kwam ook nog eens een geweldig goede zarya aan te pas. We hebben wel gewonnen maar echt op het randje. Die pharah maakte een mooie jump en haar ult, een shield van zarya haar ult op onze groep en een damage boost van mercy.
kei mooi samenspel.
maar we gaan gewoon lekker naar bed, en proberen het morgen avond weer. Kijken of ik wat tweakers kan joinen. Misschien hebben zij nog pointers.
Verwijderd
Even een tussendoor vraagje; af en toe overkomt het me dat ik niet de kant/richting op kan lopen die ik wil. Je desbetreffende Hero maakt wel de bewegingen maar loopt tegen een onzichtbare muur aan.
Meer mensen die dit herkennen? Is dit misschien een slechte internetverbinding of iets anders?
Meer mensen die dit herkennen? Is dit misschien een slechte internetverbinding of iets anders?
soms heb ik daar last van omdat ik dan achter een of ander laag muurtje blijf hangen waar je net voor moet springen maar die niet in je gezichtsveld zit, mischien daar last van. Althans dat is wat als eerste in mij opkomt.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 01:24:
Even een tussendoor vraagje; af en toe overkomt het me dat ik niet de kant/richting op kan lopen die ik wil. Je desbetreffende Hero maakt wel de bewegingen maar loopt tegen een onzichtbare muur aan.
Ik loop vaak tegen uitstekende stukjes aan, maar dat is gewoon omdat ik er nog niet zo goed in ben.
De verschillende char models / loopsnelheden enzo maken het niet makkelijker om te leren.
Normaal doe ik dit soort dingen in shooters op timing / visual cues, maar daar ga ik dus compleet de mist mee in.
Net als dat als ik b.v. van Lucio of Mei naar Tracer switch, zit ik dus nog steeds onwijs te leaden met m'n shots, oftewel alles mis. Meestal dan.
Nu de game wat langer uit is of ik tegen wat sterkere spelers speel, merk je dat Reinhart lang niet zo goed is (essentieel zelfs soms) als ik dacht en dat Genji's gewoon midden tussen 4 of zelfs 5 man gewoon rustig een 20 seconden overleven en iedereen vermoorden.
Van een niet goed samenwerkend team beschuldigingen aannemen als Support char? En je dat echt aantrekken? Daar had ik misschien last van toen ik ..., nee eigenlijk nooit. Je / Jullie geven al aan dat ze niet eens zien dat ze je je klus onmogelijk maken. Persoonlijk zou ik na 2 - 3 deaths waarbij je niet een komt maar gewoon switchen, dat helpt meer. Als men boos wordt / om uitleg vraagt, kunnen ze het achteraf krijgen hoor.
De verschillende char models / loopsnelheden enzo maken het niet makkelijker om te leren.
Normaal doe ik dit soort dingen in shooters op timing / visual cues, maar daar ga ik dus compleet de mist mee in.
Net als dat als ik b.v. van Lucio of Mei naar Tracer switch, zit ik dus nog steeds onwijs te leaden met m'n shots, oftewel alles mis. Meestal dan.
Nu de game wat langer uit is of ik tegen wat sterkere spelers speel, merk je dat Reinhart lang niet zo goed is (essentieel zelfs soms) als ik dacht en dat Genji's gewoon midden tussen 4 of zelfs 5 man gewoon rustig een 20 seconden overleven en iedereen vermoorden.
Van een niet goed samenwerkend team beschuldigingen aannemen als Support char? En je dat echt aantrekken? Daar had ik misschien last van toen ik ..., nee eigenlijk nooit. Je / Jullie geven al aan dat ze niet eens zien dat ze je je klus onmogelijk maken. Persoonlijk zou ik na 2 - 3 deaths waarbij je niet een komt maar gewoon switchen, dat helpt meer. Als men boos wordt / om uitleg vraagt, kunnen ze het achteraf krijgen hoor.
Verwijderd
Zal wel een mix zijn of zo.Klevertje schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:51:
Vanmiddag placements gespeeld met 6 man pre-mades, levels tussen de 110 en 252.
Dat is wel een dooddoener hoor... dus je moet 20(!) potten winnen om 1 rank-puntje omhoog te gaan. Brutal...Ricmaniac schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:00:
Lol.. nog even 1 game gedaan na me placements om te kijken hoe het zat met rating er bij krijgen XD
Gisteren ook mijn placement games gedaan.
6-4 gegaan, maar rank 53, niet slecht denk ik.
3 maal verloren tegen zeer goede premades.
6-4 gegaan, maar rank 53, niet slecht denk ik.
3 maal verloren tegen zeer goede premades.
Sinds gisteren dit scherm op mijn bureau staan 
pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Wat een verschil met 60hz zeg
!
Nu eerst nog even een paar quickmatch potjes doen, en dan die match making matches spelen.
Is dat een beetje te doen alleen ipv in een groep ?
Wat een verschil met 60hz zeg
Nu eerst nog even een paar quickmatch potjes doen, en dan die match making matches spelen.
Inderdaad klinkt nogal hard. Maar het systeem is echt net pas geintroduceerd. De meeste mensen realiseren zich niet dat dit gewoon trial is, ook voor DEVS. Deze eerste 2-3 seizoenen zijn beta's voor een goed werkende matchmakingyinx84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:15:
[...]
Dat is wel een dooddoener hoor... dus je moet 20(!) potten winnen om 1 rank-puntje omhoog te gaan. Brutal...
Ja dat realiseer ik me ook welRule schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:39:
[...]
Inderdaad klinkt nogal hard. Maar het systeem is echt net pas geintroduceerd. De meeste mensen realiseren zich niet dat dit gewoon trial is, ook voor DEVS. Deze eerste 2-3 seizoenen zijn beta's voor een goed werkende matchmaking
Ja maar dat is nu hoor, het is zeg maar niet zo dat dit altijd gebeurt..vermoed dat als je een paar keer wint dat je dan steeds grotere boost krijgt ofzo. Het hangt ook af van hoe hoog je tegenstanders zijn en ik denk toch wel dat er ook iets van persoonlijke score p/m ofzo in meegerekend word. Want een vriend van me ging dus wel in 2 games van 60 naar 61 rating door dus meer dan zo'n halve rating te krijgen na 1 game waar die keihard domineerde.yinx84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:15:
[...]
Dat is wel een dooddoener hoor... dus je moet 20(!) potten winnen om 1 rank-puntje omhoog te gaan. Brutal...
Ja dat kan alleen, maar de groep personen (eigen team én tegenstander) zijn erg gevarieerd. Van mensen die net lvl25 zijn, tot lvl250 (hoger nog niet gespot).So_Surreal schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:36:
Sinds gisteren dit scherm op mijn bureau staan
Wat een verschil met 60hz zeg!
Mooi scherm. Ben zelf van een prachtig 27" scherm nu terug naar mijn 15,4" laptop schermpje...en eigenlijk bevalt dat ook wel. Heb het grote scherm ook nog wel, maar denk dat ik ruzie met vrouwlief krijg.
Kiwi !
Vindt play of the game maar vreemd... Ik maak met Reinhardt een quadra kill (via zijn Charge) en wordt geen play of the game terwijl een Soldier met een dubbel kill dat wel wordt...
Zou die kwalificatie echt zoveel uit maken?
Stel je hebt een geweldige kwalificatie en komt op rank 60 binnen. Al je volgende potjes zijn dus ook tegen mensen van +/- rank 60...en zullen dus naar verwachting gelijkwaardig zijn. Geen easy wins, maar gewoon erg spannende matches. Gevolg is wel dat het best pittig kan zijn om naar 61, 62, etc te komen.
Stel je hebt een belabberde kwalificatie en komt op rank 35 binnen. Al je volgende potjes zijn tegen mensen van +/- rank 35...en je hebt meer kans om te excelleren in het team. Hierdoor ook eenvoudiger om van rank 35 door te groeien naar 40, 45, etc.
Daarover gesproken, ben ik wel benieuwd of je net zo makkelijk in rank kan groeien, als dalen. En misschien heeft men wel een bepaalt punt waarna je niet/bijna niet meer kan dalen (zoals bij Golf handicap).
Stel je hebt een geweldige kwalificatie en komt op rank 60 binnen. Al je volgende potjes zijn dus ook tegen mensen van +/- rank 60...en zullen dus naar verwachting gelijkwaardig zijn. Geen easy wins, maar gewoon erg spannende matches. Gevolg is wel dat het best pittig kan zijn om naar 61, 62, etc te komen.
Stel je hebt een belabberde kwalificatie en komt op rank 35 binnen. Al je volgende potjes zijn tegen mensen van +/- rank 35...en je hebt meer kans om te excelleren in het team. Hierdoor ook eenvoudiger om van rank 35 door te groeien naar 40, 45, etc.
Daarover gesproken, ben ik wel benieuwd of je net zo makkelijk in rank kan groeien, als dalen. En misschien heeft men wel een bepaalt punt waarna je niet/bijna niet meer kan dalen (zoals bij Golf handicap).
Kiwi !
Gisteravond met 5 vaste vrienden en steeds 1 wisselende vreemde speler de placements gedaan. Resultaat 7 losses, 3 wins. En van die 7 losses waren er 5 waarvan het alle rondes 99% tegen 99% was geworden. Zeer spannend dus.
Het vreemde is dat ik in op level 44 ben uitgekomen. 2 andere van mijn vaste groep op 42 en weer 2 andere op level 40. En dat terwijl wij samen de placement matches hebben gedaan. Logischerwijs wordt er dan toch naar individuele prestaties gekeken. Of heb ik dit mis?
Het vreemde is dat ik in op level 44 ben uitgekomen. 2 andere van mijn vaste groep op 42 en weer 2 andere op level 40. En dat terwijl wij samen de placement matches hebben gedaan. Logischerwijs wordt er dan toch naar individuele prestaties gekeken. Of heb ik dit mis?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ja als het goed is wordt er ook naar de individu gekeken. Anders zou je persoonlijk er op afgerekend worden dat je team minder goed presteert ten opzichte van de tegenstander. Blijkbaar doe jij het toch iets beter dan die andere 4 uit je groep.Techno Overlord schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:44:
Gisteravond met 5 vaste vrienden en steeds 1 wisselende vreemde speler de placements gedaan. Resultaat 7 losses, 3 wins. En van die 7 losses waren er 5 waarvan het alle rondes 99% tegen 99% was geworden. Zeer spannend dus.
Kiwi !
zo had ik gisteren letterlijk voor de win gezorgt met genji. ik maakte samen met het team 6 kills waarna we de payload nog 2 meter moesten verschuiven maar toen ging ik dood door widowmaker poison en in de laatste seconde deed mercy revive op mij.ExploitSolo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:43:
Vindt play of the game maar vreemd... Ik maak met Reinhardt een quadra kill (via zijn Charge) en wordt geen play of the game terwijl een Soldier met een dubbel kill dat wel wordt...
En in plaats van dat die 6 kills van mij de potg was was het letterlijk alleen mercy's revive op mij XD niet eens assist op de kills enzo haha.
Die nieuwe Weekly Brawl is wel heerlijke chaos zeg, beetje Unreal met gravity off. Heb als Mercy nog nooit zoveel airtime gehad
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ben begonnen met rank 52... Wat ik wel merk is, ookal heb je 4 gouden medailles etc. als je verliest ga je rank down?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Hoop het niet...want ik heb nu op lvl52 een win/loss ratio van 45%. Zou betekenen dat ik in ranked alleen maar kan zakken.hmr schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:16:
Ben begonnen met rank 52... Wat ik wel merk is, ookal heb je 4 gouden medailles etc. als je verliest ga je rank down?
Kiwi !
Misschien ligt het eraan dat ik drie matches speelde met 2 mensen zonder rank en de rest randoms... Dat is zeer zeker niet aan te bevelen trouwens...X-Kiwi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:18:
[...]
Hoop het niet...want ik heb nu op lvl52 een win/loss ratio van 45%. Zou betekenen dat ik in ranked alleen maar kan zakken.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Gister een 5 of 6-tal van mijn placement matches gespeeld. Wat een drama
Alles verloren tot nu toe. Sommige behoorlijk kansloos omdat mijn teamgenoten om de één of andere reden weigeren ook maar een voet neer te zetten in de objective bij KotH-games of gewoon maar ergens out of sight/out of range rennen voor healing (speel vaak Lucio op dit soort maps). Daarnaast bij escort games dat de tegenstander in overtime nog net over de afstand weet heen te gaan omdat mensen weigeren die dingen te contesten. Niet dat ik zelf zo'n geweldige speler ben, maar verliezen doordat mensen het doel van de game niet snappen is gewoonweg zuur (afgezien van het feit dat sommige gewoon niks snappen van de hero die ze spelen).
Ach ja, dan maar een lage rank krijgen en van daaruit de weg omhoog zien te vinden
Ach ja, dan maar een lage rank krijgen en van daaruit de weg omhoog zien te vinden
Stond die quadrupple kill dan wel in je Highlights?ExploitSolo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:43:
Maar boys, het zijn veel meer factoren dan alleen win lose.
Als je verliest tegen tegenstanders met hoge(re) rating verlies je minder.
en met winnen andersom. zo zijn er vast meer factoren wat we niet echt snappen nog.
onmogelijk dat het puur gebasseerd is op win loss. dan heeft het nog geen enkele zin om solo te spelen.
en met winnen andersom. zo zijn er vast meer factoren wat we niet echt snappen nog.
onmogelijk dat het puur gebasseerd is op win loss. dan heeft het nog geen enkele zin om solo te spelen.
Het lijkt er inderdaad op dat er geen mensen meer voor terug komen. Ik had het idee dat leavers op de PTR wel werden vervangen? Heeft Blizzard al ergens gezegd dat leavers niet worden vervangen? Heb er zelf nog niks over gelezen. Wel heel irritant inderdaad. Gister eerste placement match verloren omdat er 2 uit mijn team weggingen.Nostordici schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
[...] overigens wel irritant als er mensen ragequiten, je krijgt geen nieuwe speler ervoor terug en hierdoor verlies je snel. [...]
In EU is er één rank 79, één 78, één 77 en een paar 76. Er is nog niemand 80 of hoger. (Source)Pykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:14:
[...]
Zojuist gezien dat "pros" op dit moment ook maar rank 64 zijn. Ik had bepaalde spelers rond de 80 verwacht. Seagull is wel rank 74. Ik weet niet wie de hoogste rank heeft op dit moment.
Nope. Compleet afhankelijk van beide teams hun MMR. Winnen tegen een (veel) slechter team zorgt er voor dat je Rank niet zo veel stijgt. Als je elke keer 1win, 1loss, 1win, 1loss hebt, zal je niet (snel) een rank hoger komen. Als je 5x achter elkaar wint, zal je vrijwel zeker weten een rank hoger komen.yinx84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:15:
[...]
Klopt, er wordt o.a. ook op individuele prestatie gekeken. En als ik de pro's mag geloven: Support ranked sowieso lager dan DPS na de placement matches.Techno Overlord schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:44:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
haha dit dus of de offensive sniper die nog geen kill heeft gemaakt die dan meteen begint te schreeuwen heal me...X-Kiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:38:
[...]
In de goede matches zie je de volgende chat:
tijdens:
einde: 'GG'
In de slechte matches zie je de volgende chat:
tijdens: 'omg noob team'
einde: 'please do tutorial again, f$%#@ team'
This is the Way.
ooh.. blijkbaar hoort het niet zo te zijn wat mij gebeurdeyinx84 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 06:15:
[...]
Ranked KotH is bugged, you will only receive 10-20% of your MMR - win or lose
This is a known issue right now, KotH maps are only rewarding a fraction of the ranked MMR that the Escort and Capture maps are rewarding. So currently you will need to win 8-10 KotH matches to make up for a Payload loss. Blizzard is investigating the issue.
Wat ik altijd zo raar vind is hoe dit kan gebeuren als deze bug op de PTR niet zit. ik heb dan ook niet genoeg ervaring met software devloping enzo denk ik maar toch
Dat hele competitieve in OW wordt volgens mij Solo alleen maar een frustratie. Je bent zo ongelofelijk afhankelijk van je team dat dit de community echt niet goed zal doen. Ook zo fijn dat als iemand leaved je als team gewoon de sjaak bent want er komt de rest van het potje geen replacement bij.
[ Voor 3% gewijzigd door MetalPool op 30-06-2016 10:46 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Vind dat niet zo erg, is de fout van degene die leaved (en misschien wel veroorzaakt door de slechte prestaties van het team)MetalPool schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:45:
Ook zo fijn dat als iemand leaved je als team gewoon de sjaak bent want er komt de rest van het potje geen replacement bij.
Zou in competitive niet ergens aan het eind van een verliezende match ingedeeld willen worden om die open plek te vullen om vervolgens kansloos je rank naar beneden te zien schieten.
Overigens mogen ze van mij wel invoeren dat je na 3 keer leaven een ban krijgt van 24 uur, na 10 keer een ban van een week
Vrees alleen wel dat de games straks in competitive minder afwisselend worden en puur om een handje characters draait die het het beste doen.
Zie dit in de fightscene ook, als het serieus word speelt 99% met Ryu of Kung Lao.
Laten we hopen dat het niet zo saai word.
[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 30-06-2016 11:31 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Er zal altijd iets van een meta zijn. Dubbel Winston is goed bij de pro's dus moet dat bij de lagere regionen ook wel werken. En dan gaan mensen weer veel Reaper. Totdat je de Winstons niet meer ziet en de Reapers ook niet meer nodig zijn.justifire schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Vind dat niet zo erg, is de fout van degene die leaved (en misschien wel veroorzaakt door de slechte prestaties van het team)
Zou in competitive niet ergens aan het eind van een verliezende match ingedeeld willen worden om die open plek te vullen om vervolgens kansloos je rank naar beneden te zien schieten.
Overigens mogen ze van mij wel invoeren dat je na 3 keer leaven een ban krijgt van 24 uur, na 10 keer een ban van een week![]()
Vrees alleen wel dat de games straks in competitive minder afwisselend worden en puur om een handje characters draait die het het beste doen.
Zie dit in de fightscene ook, als het serieus word speelt 99% met Ryu of Kung Lao.
Laten we hopen dat het niet zo saai word.
Andere vraag: zijn jullie al veel cheaters tegen gekomen? Ik had er (denk ik) gisteren een. Een Hanzo die ik 4x achter elkaar van achteren beslopen heb om uit het niets een 180 graden insta headshot te krijgen. Mijn groepleden / teamleden hadden ook al zoiets van dit is een beetje fishy en werden ook in de meest onmogelijke shots uitgeschakeld (potg was van hem en je zag de muis imho iets te snel naar iemand snappen.
[ Voor 16% gewijzigd door NoTimeRemains op 30-06-2016 11:39 ]
This is the Way.
Ik had gisteren in een quick play game een speler van 95 (grogh ofzo). Iedereen was hem aan het begroeten...hahaPykow schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:14:
[...]
Zojuist gezien dat "pros" op dit moment ook maar rank 64 zijn. Ik had bepaalde spelers rond de 80 verwacht. Seagull is wel rank 74. Ik weet niet wie de hoogste rank heeft op dit moment.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dat was dan in Quickplay inderdaad. Is wat anders dat de rank die je heb @ Competitive.Nitai schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:04:
[...]
Ik had gisteren in een quick play game een speler van 95 (grogh ofzo). Iedereen was hem aan het begroeten...haha
De hoogste rank (skill rating) op dit moment is 80, namelijk van Surefour (Pro Gamer van het team C9)
klik
damn die nizzaaaaa, 12 wins - 0 losses en 7:1 k/d met alleen pharahFixer schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Dat was dan in Quickplay inderdaad. Is wat anders dat de rank die je heb @ Competitive.
De hoogste rank (skill rating) op dit moment is 80, namelijk van Surefour (Pro Gamer van het team C9)
klik
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Ah, daar zit natuurlijk verschil in, zelf ben ik pas 15 en speel ik meer Hearthstone/WoW dan OW.Fixer schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Dat was dan in Quickplay inderdaad. Is wat anders dat de rank die je heb @ Competitive.
klik
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Vind iemand anders het ook vervelend dat als je per ongeluk op competitive drukt je meteen in een game wordt gegooit? Ik heb tot nu toe er al 2 keer per ongeluk op gedrukt en tegen mijn zin in een competitive match gegooit, kunnen ze niet zo'n confirmation doen zoals in CS:GO?
Nou had ik de eerste keer wel zoiets van 'eens kijken wat de regels en de specs zijn van competitive' door er op te klikken. En de eerste keer krijg je ook keurig wat regels en info te zien, zonder direct te starten.Lightning7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:10:
Vind iemand anders het ook vervelend dat als je per ongeluk op competitive drukt je meteen in een game wordt gegooit? Ik heb tot nu toe er al 2 keer per ongeluk op gedrukt en tegen mijn zin in een competitive match gegooit, kunnen ze niet zo'n confirmation doen zoals in CS:GO?
De keren daarop ga je gewoon, zoals je zegt, rechtstreeks naar een game. Daar zie ik niet echt een issue mee, want je moet eerst al in het hoofdmenu voor 'Play' kiezen (redelijk ondubbelzinnig) en daarna specifiek op de blauwe kleur (enige blauwe knop, dus makkelijk te onderscheiden) te klikken. Ook staat de knop niet op dezelfde plek waar eerst Quick play stond, zodat je er niet uit automatisme op klikt.
Kiwi !
Ja is inderdaad erg vervelend. Maar logisch dat er niemand voor terug komt.Nostordici schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:10:
overigens wel irritant als er mensen ragequiten, je krijgt geen nieuwe speler ervoor terug en hierdoor verlies je snel. Gelukkig komt het net zo vaak voor bij je eigen team als bij het vijandelijke team.
Stel jij queue'd voor een competitive match en dan join je opeens een game die al voor 80% verloren heeft. Dat zou pas kut zijn
Verwijderd
Moet zeggen dat ik comp nog redelijk goed vind ook. Helaas wel wat verloren met kut teams, maar als je daar niet tegen kunt moet je niet zonder full premade spelen. Ranked naar lvl 55 gegaan. Prima begin. Heb Overwatch ook niet echt veel gespeeld dus dat scheelt.
nee ben ik juist blij mee haha.. opbokken met al die extra clicks enzo XD als ik quick play wil spelen druk ik wel op quick play en niet perongeluk op competitiveLightning7 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:10:
Ik ben bijna klaar met qualifying, maar speel vooral support (schijnt lager ingeschat te worden) en merendeel daarvan is PUB. Oftewel ik voorspel op rank 40 uit te komen, ondanks dat ik (naar mijn bescheiden mening) wel wat hoger kan.
Kiwi !
Control panel -> Users and Accounts -> UAC settings -> Never notify -> Herstart om te activerenRicmaniac schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:47:
[...]
nee ben ik juist blij mee haha.. opbokken met al die extra clicks enzo XD als ik quick play wil spelen druk ik wel op quick play en niet perongeluk op competitivedat is een beetje het hoge microsoft windows gehalte XD waar je 30 keer gevraagd word of je het zeker weet
Kiwi !
Dat is dus wel zo, ik ben zelf ook rank 52 en als je verliest doordat je in een team zit met debielen, dan zak je nog steeds in rank.X-Kiwi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:18:
[...]
Hoop het niet...want ik heb nu op lvl52 een win/loss ratio van 45%. Zou betekenen dat ik in ranked alleen maar kan zakken.
Dikke bullshit gewoon, ze kijken alleen maar naar Win en Lose en niet naar je eigen skills.Ricmaniac schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:30:
Maar boys, het zijn veel meer factoren dan alleen win lose.
Op Reddit en op het blizzard forum, lees je genoeg verhalen over support hero spelers met een lage rank, omdat ze wel veel healen maar niet winnen.
Daarnaast heb ik het zelf ondervonden.
mijn team had een MMR avg van 53 en de tegenstander 58.
Ik was onfire, had 3 goude medailles (elimination, Objective kills, Objective time) en nog steeds zak ik in rank.Dus je kunt nog zo je best doen, het systeem laat je altijd zakken als je verliest.
Het systeem moet kijken hoe je het als speler doet !!.
Bijvoorbeeld Score per minute, Elimination per life, Time on fire, Objective time, Objective kills, Death's, Final blows, Healing, Damage done, Damage block,
en dan nog de fout dat Koth maar gemiddeld 15% MMR xp. geeft, terwijl het bij andere modes vele male hoger ligt.
Daarnaast snap ik niet, waarom er geen stopwatch aanwezig is in escort/hybride, maar wel in de assault maps zoals hanamura.
Het systeem is gewoon broken, dus ik begrijp niet wat er uit de Beta en PTR is gekomen, maar dit is gewoon niet goed of zelfs niet leuk als dit zo blijft.
Ja als je verliest zal je altijd zakken. en als je wint altijd klimmen.. maar er zit verschil in de tegenstander met hoe veel je stijgt of zakt. .. dat voorbeeld wat jij geeft zakte je waarschijnlijk een stuk minder in rank dan als je verloor van een team met gemiddeld 48Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:56:
Ik was onfire, had 3 goude medailles (elimination, Objective kills, Objective time) en nog steeds zak ik in rank.Dus je kunt nog zo je best doen, het systeem laat je altijd zakken als je verliest.
Wow volgens mij heb jij het wel heel erg hoog zitten op het moment of niet?Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:56:
[...]
Dat is dus wel zo, ik ben zelf ook rank 52 en als je verliest doordat je in een team zit met debielen, dan zak je nog steeds in rank.
[...]
Dikke bullshit gewoon, ze kijken alleen maar naar Win en Lose en niet naar je eigen skills.
Op Reddit en op het blizzard forum, lees je genoeg verhalen over support hero spelers met een lage rank, omdat ze wel veel healen maar niet winnen.
Bijvoorbeeld Score per minute, Elimination per life, Time on fire, Objective time, Objective kills, Death's, Final blows, Healing, Damage done, Damage block,
en dan nog de fout dat Koth maar gemiddeld 15% MMR xp. geeft, terwijl het bij andere modes vele male hoger ligt.
Daarnaast snap ik niet, waarom er geen stopwatch aanwezig is in escort/hybride, maar wel in de assault maps zoals hanamura.
Het systeem is gewoon broken, dus ik begrijp niet wat er uit de Beta en PTR is gekomen, maar dit is gewoon niet goed of zelfs niet leuk als dit zo blijft.
Volgens mij kijkt het systeem naar veel meer dan alleen je WINS of LOSS tijdens de placement matches. Als je eenmaal geplaatst bent weten ze je rank en plaatsen ze je bij je eigen skill. Daarna gaat het inderdaad alleen maar om een WIN of LOSS. Iedere game zal iemand wel uitblinken of niet, maar dat is dan ook niet meer relevant. Als je verliest dan verlies je.
Het is in mijn ogen ook niet eerlijk om mensen rank up te laten gaan als ze veel alleen maar veel healen. Dan is het systeem JUIST broken, dan kun je dat absurd hard abusen. Een WIN of LOSS kun je op geen mogelijkheid abusen. Alleen door als team te spelen kun je dan nog winnen.
Dat het systeem niet perfect is weten we allemaal ondertussen.
Zo simpel is het denk ik niet, want al heb je een K/D-ratio van 3, dat wil niet zeggen dat je goed bent geweest voor je team. Iedereen is verantwoordelijk voor de uiteindelijke winst of verlies. In andere games, bijv. CS:GO is dit ook bij competitive. Je win/loss is de hoofdmoot van wat telt. Daarnaast hebben individuele stats maar een beperkte invloed.Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:56:
[...]
Dat is dus wel zo, ik ben zelf ook rank 52 en als je verliest doordat je in een team zit met debielen, dan zak je nog steeds in rank.
[...]
Ik heb zelf niet genoeg verstand van de materie om te zeggen of dat ook de juiste manier is, en zeker is deze manier voor mij ook frustrerend bij OW en CS:GO, maar ze zullen het ook niet voor niks zo doen.
Het is sowieso lastig om kwaliteit van individuen te bepalen in teamgames, maar er zal echt wel door een slim team over nagedacht zijn.
Het huidige systeem nodigt in ieder geval niet uit om met unranked of lager gerankte spelers te spelen omdat een lose gewoon echt impact heeft op je ranking. Ik ben 2 ranks gezakt door het spelen met unranked vrienden en verliezen van zo'n pot.. terwijl 4 gouden medailles had en echt mijn best deed om het team echt te ondersteunen..Grotman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Zo simpel is het denk ik niet, want al heb je een K/D-ratio van 3, dat wil niet zeggen dat je goed bent geweest voor je team. Iedereen is verantwoordelijk voor de uiteindelijke winst of verlies. In andere games, bijv. CS:GO is dit ook bij competitive. Je win/loss is de hoofdmoot van wat telt. Daarnaast hebben individuele stats maar een beperkte invloed.
Ik heb zelf niet genoeg verstand van de materie om te zeggen of dat ook de juiste manier is, en zeker is deze manier voor mij ook frustrerend bij OW en CS:GO, maar ze zullen het ook niet voor niks zo doen.
Het is sowieso lastig om kwaliteit van individuen te bepalen in teamgames, maar er zal echt wel door een slim team over nagedacht zijn.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Win/Loss bepaald of je omhoog of omlaag gaat in rank inderdaad. Het verschil in Rank tussen de teams (en volgens mij ook je eigen skills) bepalen met hoeveel. Dat is hoe een team-based game werkt. :-)Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:56:
[...] Dikke bullshit gewoon, ze kijken alleen maar naar Win en Lose en niet naar je eigen skills. [...]
Daarnaast is uit de vele posts van Blizzard ook wel duidelijk dat ze team-effort in deze game het belangrijkste vinden en dus daar ook het ranking-system op afstemmen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Iedere lose (na mijn ranking) was denk ik 10% gezakt. Of ik nu heel goed speelde of matig.Ricmaniac schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:07:
[...]
Ja als je verliest zal je altijd zakken. en als je wint altijd klimmen.. maar er zit verschil in de tegenstander met hoe veel je stijgt of zakt. .. dat voorbeeld wat jij geeft zakte je waarschijnlijk een stuk minder in rank dan als je verloor van een team met gemiddeld 48
Blijkbaar ben ik de enige die me hier erg druk om maakt.Rule schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Wow volgens mij heb jij het wel heel erg hoog zitten op het moment of niet?
Volgens mij kijkt het systeem naar veel meer dan alleen je WINS of LOSS tijdens de placement matches. Als je eenmaal geplaatst bent weten ze je rank en plaatsen ze je bij je eigen skill. Daarna gaat het inderdaad alleen maar om een WIN of LOSS. Iedere game zal iemand wel uitblinken of niet, maar dat is dan ook niet meer relevant. Als je verliest dan verlies je.
Het is in mijn ogen ook niet eerlijk om mensen rank up te laten gaan als ze veel alleen maar veel healen. Dan is het systeem JUIST broken, dan kun je dat absurd hard abusen. Een WIN of LOSS kun je op geen mogelijkheid abusen. Alleen door als team te spelen kun je dan nog winnen.
Dat het systeem niet perfect is weten we allemaal ondertussen.
Het is een team game, dus je hebt een team nodig om een game te winnen.
Solo kan je een game NOOIT winnen (denk ik).
Dus ook al speel ik goed, ik blijf maar zakken.
Gevolg is dus, dat ik straks onder de 50 kom en met noobs moet samenspelen.
ThanksPykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Ben het wel met beiden eens.. Best lullig dat je volop medailles krijgt, een prachtige match hebt gespeeld en POTG bent...en toch door een match loss omlaag gaat in ranking.
Maar is dat niet bij alle teamsporten zo? Je kan bij voetbal een geniale spits zijn, maar als je keeper normaal bij 'V.V. De Derde Helft' speelt, maak je alsnog grote kans om te verliezen. En dan degradeer je als team...
De oplossing is dan vrij simpel: omring je met mensen / spelers met een gelijk (of hoger) niveau.
Maar is dat niet bij alle teamsporten zo? Je kan bij voetbal een geniale spits zijn, maar als je keeper normaal bij 'V.V. De Derde Helft' speelt, maak je alsnog grote kans om te verliezen. En dan degradeer je als team...
De oplossing is dan vrij simpel: omring je met mensen / spelers met een gelijk (of hoger) niveau.
Kiwi !
Leuk hé teamgames? Welcome to the noob side!Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Het is gewoon een teamsport. Goede vergelijking met voetbal inderdaad.
In het verliezende team kan je nog steeds de beste voetballer van het veld zijn. Zelfde met Overwatch.
Moet je maar wat aan je team doen i.p.v. alleen met jezelf bezig zijn!
In het verliezende team kan je nog steeds de beste voetballer van het veld zijn. Zelfde met Overwatch.
Gewoon met tweakers of vrienden samen spelen. Problem solved
Verwijderd
Het probleem is dat je vanuit de individu denkt. Probeer eens wat meer te focussen op het aansturen van je team. Leuk dat je zelf veel gouden medailles haalt maar dat zegt niet echt veel.Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Iedere lose (na mijn ranking) was denk ik 10% gezakt. Of ik nu heel goed speelde of matig.
[...]
Blijkbaar ben ik de enige die me hier erg druk om maakt.
Het is een team game, dus je hebt een team nodig om een game te winnen.
Solo kan je een game NOOIT winnen (denk ik).
Enne, anders zoek je een premade team op. CS:GO speel ik bijv. ook nooit zonder premade.
Goede spelers worden verkocht naar een betere teamX-Kiwi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:32:
Ben het wel met beiden eens.. Best lullig dat je volop medailles krijgt, een prachtige match hebt gespeeld en POTG bent...en toch door een match loss omlaag gaat in ranking.
Een lage MMR zal me niets uit maken als ik met een vast groepje speel.
Ik ben erop tegen, dat ik straks gematch wordt met lage ranks, terwijl dit niet eerlijk is tegenover het geen wat je als individu heb behaald.
MMR is pas net uit, misschien is 50 op dit moment al hoog en zitten de noobs op 30
Ik heb nog geen idee, maar voor mij klinkt 50 gemiddeld en 60 goed.
Ik wil mensen niet beledigen om hun lage ranking, want ik weet dat dit niets zegt over de speler, maar het stomme mmr systeem van blizzard.
Team games zijn geweldig, denk bijvoorbeeld aan TF2.reteck schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:32:
[...]
Leuk hé teamgames? Welcome to the noob side!
Speel paar goede matches en je komt in hogere/betere teams terecht.
Net als bij voetbal kan ik als NAC speler naar het betere Willem II gaan
Maar als je solo speelt ? wat kan je dan veranderen aan het team ?Zalaroth schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:34:
Het is gewoon een teamsport. Goede vergelijking met voetbal inderdaad.
Als of je op een schoolplein staat, waarbij de leraar zonder enige verstand van voetbal een team gaat samenstellen.
Ik denk inderdaad vuit een individu die een team probeert te helpen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Het probleem is dat je vanuit de individu denkt. Probeer eens wat meer te focussen op het aansturen van je team. Leuk dat je zelf veel gouden medailles haalt maar dat zegt niet echt veel.
Enne, anders zoek je een premade team op. CS:GO speel ik bijv. ook nooit zonder premade.
Is er al een oplossing voor dat zodra je OW opstart je telkens in window mode gaat? ben het namelijk zat aan het worden om telkens fullscreen aan te vinken....
Alt + Enter al geprobeerd? Lost het issue nog niet op, maar helemaal de menu's door gaan bladeren voor een vinkje is ook wat overbodig. Bij mij start hij ook wel eens in windowed mode.Msi92 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:44:
Is er al een oplossing voor dat zodra je OW opstart je telkens in window mode gaat? ben het namelijk zat aan het worden om telkens fullscreen aan te vinken....
Kiwi !
Overwatch starten en verder niets doen.Msi92 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:44:
Vaak als ik de game start en ik gebruik de toets combiniatie 'Alt + tab', start hij de game in Windowed mode op. Ook wanneer ik in de launcher op PLAY klik en vervolgens in mijn taakbalk teamspeak start, gaat het ook regelmatig mis.
Met ALT + Enter kan je gelijk naar fullscreen mode gaan.
2e tip, in je Windows verkenner moet je gaan naar User/Documents/Overwatch hierin heb je een bestand met de naam settings.svo (Ik doe dit nu uit mijn hoofd), daarin staat alle overwatch instellingen.
Als het goed is, kan je dit bestand gewoon verwijderen (of verplaatsen zodat je een backup hebt)
probeer anders Borderless window.Msi92 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:44:
Dat gebruik ik altijd in elke game die er bestaat
Hahahahahahahahahah Ricmaniac
hahaha geniaal
Welcome to the League of Draven
Man man man..
Net mijn placement matches gespeeld.Geheel solo que. Eerste 4 gingen echt super. Goede communicatie, teamplay alles liep gewoon goed. Speelden zelf tegen een iemand die 68 als rank had dus ik verwachte een hoop na de placement!
Maar helaas... de potjes erna waren totale drama. 1 of meer spelers die random leaven ookal was je aan de winnende hand. Uiteindelijk kwam ik op 5 wins 5 losses. Great.. Zelf elk potje flink mijn best gedaan en eigenlijk elke match golden medals voor kills, damage en objective time / kills.
Maar toch.. ik wordt als rank 48 geplaatst. had er eerlijk gezegd een stuk meer van verwacht. Nu dus toch maar een vast groepje zoeken om als groep te que'en aangezien communicatie gewoon nodig is.
Mocht er hier trouwens een groepje zijn die nog iemand zoek. ik speel voornamelijk Tank (roadhog) maar kan altijd switchen
Net mijn placement matches gespeeld.Geheel solo que. Eerste 4 gingen echt super. Goede communicatie, teamplay alles liep gewoon goed. Speelden zelf tegen een iemand die 68 als rank had dus ik verwachte een hoop na de placement!
Maar helaas... de potjes erna waren totale drama. 1 of meer spelers die random leaven ookal was je aan de winnende hand. Uiteindelijk kwam ik op 5 wins 5 losses. Great.. Zelf elk potje flink mijn best gedaan en eigenlijk elke match golden medals voor kills, damage en objective time / kills.
Maar toch.. ik wordt als rank 48 geplaatst. had er eerlijk gezegd een stuk meer van verwacht. Nu dus toch maar een vast groepje zoeken om als groep te que'en aangezien communicatie gewoon nodig is.
Mocht er hier trouwens een groepje zijn die nog iemand zoek. ik speel voornamelijk Tank (roadhog) maar kan altijd switchen
Battle.net: Vonk#21469 PSN: Vonkgaming
Nice! 68 is echt global elite op dit moment!Vonk schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:17:
Man man man..
Overigens kan je met Overwatch minder goed "carryen" dan bijvoorbeeld met CS:GO heb ik het gevoel..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Zo zie je dus dat MMR gewoon nog niet goed werkt.
Eerste match op numbani gewonnen als verdediging (Voornamelijk reaper en pharah gespeeld)

van 52 naar 53.
Vervolgens een potje hard gedomineerd (Eindelijk spelers met een microphone en geen russisch accent)

Om vervolgens van Rank 53 naar 54 te gaan.

2 ranks in 2 matches, omdat het dus escort/hybride maps zijn, krijg je VEEL meer punten, dan het winnen of verliezen van Koth.
Eerste match op numbani gewonnen als verdediging (Voornamelijk reaper en pharah gespeeld)

van 52 naar 53.
Vervolgens een potje hard gedomineerd (Eindelijk spelers met een microphone en geen russisch accent)

Om vervolgens van Rank 53 naar 54 te gaan.

2 ranks in 2 matches, omdat het dus escort/hybride maps zijn, krijg je VEEL meer punten, dan het winnen of verliezen van Koth.
Dit is voor zover ik weet ook bekend bij Blizzard en daar zijn ze naar aan het kijken. Niet de rankclimbs zoals in jouw post, maar dat je bij KotH zo weinig krijgt lijkt gewoon niet te kloppen.
Sowieso hebben ze aangegeven de eerste seizoenen nog veel te tweaken, dus met name dit eerste seizoen is het nog even goed kijken wat beter kan en bestaande bugs eruit slopen.
Wel raar dat die bug er uberhaupt in zat na de PTR-periode, maar goed.
Sowieso hebben ze aangegeven de eerste seizoenen nog veel te tweaken, dus met name dit eerste seizoen is het nog even goed kijken wat beter kan en bestaande bugs eruit slopen.
Wel raar dat die bug er uberhaupt in zat na de PTR-periode, maar goed.
Net een (ranked) game gehad op Temple of Anubis. Kwam in Overtime terecht en de timer bleef 'hangen'.
Lijkt erop dat iemand een exploit o.i.d. gebruikte zoals ook in dit filmpje is te zien... de game gelukkig nog wel gewoon door een Hanzo die zijn ult er doorheen schoot!
(tenminste, het leek dat de kill daarmee lukte?)
Lijkt erop dat iemand een exploit o.i.d. gebruikte zoals ook in dit filmpje is te zien... de game gelukkig nog wel gewoon door een Hanzo die zijn ult er doorheen schoot!
[ Voor 6% gewijzigd door schaapiej op 30-06-2016 20:10 ]
Verwijderd
Net hanzo gespeeld eerst rank match... 41 eliminations en 29% team damage lol

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 20:52 ]
Dat is wat ik gisteren zei. blizzard heeft het al onder de loop en ze kijken waardoor dit komt. KotH geef idd maar 10% ofzo van wat je normaal krijgt en dat hoort niet.Pykow schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:16:
Calm down.. ik met 6-4 in 45Vonk schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:17:
oooh wacht is. ik bedenk me nu dat die placements misschien ook wel die bug hadden van KotH maps met rating en dat je daardoor dus ook al lager begint
Want ik heb dus van de 10 mathes 7 of 8 KotH matches gehad wat ik al ziek vond. maar misschien dat daarom mensen flink boven mij kunnen staan die zelfs 4-6 of 3-7 stonden in win loss
[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 30-06-2016 22:38 ]
Weet iemand of je in een premade-groep in competitive-mode kunt spelen als sommigen nog in de placementmatches zitten terwijl de anderen hun rank al hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Grotman op 30-06-2016 23:13 ]
ja kan gewoon.. enige limiet in ranked qua groups is dat 2 spelers niet meer dan 50 rating mogen verschillenGrotman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:13:
Weet iemand of je in een premade-groep in competitive-mode kunt spelen als sommigen nog in de placementmatches zitten terwijl de anderen hun rank al hebben?
Ja, ik ben nu bezig met mijn placement matches en sommige hiervan heb ik solo en sommige met m'n vriendin en andere vrienden gespeeld. zij was bezig met placement matches en anderen hadden hun rank al. Kon niet merken of ik hoog of laag ingedeeld was aan de hand van andere spelers. Zat allemaal zo rond de 35 tot 60.Grotman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:13:
Moet nog 3 matches doen en dan weet ik m'n rank. Tot nu toe zijn de matches belachelijk makkelijk en heb (nog) niet verloren. Ik hoop iig dat het niet zoals TF2 matchmaking is waar je na een een twee weken spelen top rank kan halen, en nog steeds tegen rank 1 speelt.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ik denk dat ik niet meer competitive ga spelen voordat ze die king of the hill rating fixen. net king of the hill gewonnen letterlijk dus die kleine 10 procent er bij van 1 rating... daarna verloor ik gibraltar in suddent death en hoppa van 46 naar 45 waarvan bijna vooraan dat balkje zodat k bijna op 44 zit. terwijl ik tegen mensen speelde die allemaal 53+ waren
het is heel demotiverend voor mij omdat je dan gewoon onmogelijk kan klimmen tenzij je echt achter elkaar games wint.
het is heel demotiverend voor mij omdat je dan gewoon onmogelijk kan klimmen tenzij je echt achter elkaar games wint.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.