Winston is vooral handig als attacker bij choke points. Er zijn mappen waar je met z'n allen langs een bepaald punt moet, met uitzondering van 2 of 3 heroes die erover heen kunnen. Als de vijand het goed voor elkaar heeft kom je daar bijna niet langs, zeker niet als er een Bastion en Widowmaker achter staan. Aan een Reinhardt of Roadhog heb je dan vrijwel niets, maar een Winston zorgt voor een leuke afleiding. In bepaalde close combat stukken is Winston ook handig om bepaalde Heros te counteren, als je ze met een leap verrast in een steegje of krap kamertje kunnen ze (bijna) niet meer ontkomen. De ultimate van Winston is eigenlijk alleen handig op plekken waar de vijand bij elkaar zit/komt en weinig bewegingsruimte heeft, bijvoorbeeld op de cap.Iusedto schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:35:
[...]
Winston is toch voor mij een champion die ik niet echt snap.
Is hij nou meer een "onrust stoker" in vijandige linies of zie ik dat verkeerd ?
Hoe spelen jullie hem ?
Dat is het punt namelijk. De verdedigende partij wordt in eerste instantie op skills van het aanvallende team totaal overompeld om vervolgens op het einde ineens wel stand te houden omdat het begin/einde vd map vaak smal is (makkelijk voor turrets en bastion) en de spawn dichtbij is. Dit zorgt er dus voor dat het verdedigende team wint op basis van turrets etc ipv skills. Nu kunnen we natuurlijk twisten wat skills dan isSplitinfinitive schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:43:
[...]
moah ligt ook heel erg aan het team. Ik heb gehad dat defense tot aan het laatste punt gewoon overrompeld wordt. Dan is de spawn dichtbij en zit je nog maar op een klein deel van de map. Dit geeft soms kei goede plays die vrij spannend zijn.
als je team een beetje weet wat het doet wordt het eenvoudiger, maar als de tegenstander dit ook doet dan is het gewoon een match spannend van begin tot eind.
zo run ik als defence 9/10 symmatra, puur voor het beveiligen van de flanken en de teleporter. Menig game goed mee gewonnen. Maar wanneer de tegenstander dit al wat vaker mee heeft gemaakt dan is het nog verdomd moeilijk om de teleporter online te houden. Bastion is rete irritant dat moet ik je wel meegeven, maar wanneer je een goede genij, pharah, of tracer hebt dan is die ook zo van het speelveld verdwenen. Zelfde voor tjorborn.
soms is het opsparen van ults gewoon enorm belangrijk. Een roadhog die mensen van het capture point afduwt tijdens overtime, een lucio die zijn ult popt om dit mogelijk te maken. En dan nog een reaper die met de laatste op de point afrekent is meestal gegarandeerd GG. Vandaag nog met een redelijk goede groep gespeeld.
de tracer die daar erin zat was gewoon meesterlijk met de blink en ult. tegenstanders geen schijn van kans. Anders om komt natuurlijk ook voor.
soms is het ook gewoon fun om met 6 tjorborns te defenden gewoon voor de fun. Sommige worden dan echt lijp in de chat.
Ik weet niet wat een redelijk niveau is maar de matches die ik meestal doe zijn vaak pre-mades vs pre-mades gemiddeld lvl 50+. Soms komen wij tegen teams die de defense zo laf vast hebben staan met Thorbjorns, bastion, symmetra en een goede widowmaker dat we er niet doorheen te komen is. Soms pakken wij dan dezelfde defense en lukt het de tegenstander ook niet om er doorheen te komen. Puur door de laffe opzet...
Het is niet voor niets dat de meeste een winrate van 50% hebben.
Ik zeg ook niet dat het erg is. Het is alleen wel stof tot nadenken
Of net op defense op temple of annubis. Verdediging speelde met symmetra die beide ingangen volhing met turrets, op platform stond thorbjorn, bastion met reinhardt ervoor met shield. Hierdoor was het bijna onmogelijk om de turret van thorbjorn neer te halen. Aanval lukte het wel een paar keer om via een van de ingangen erdoorheen te komen maar deze Reinhardt was redelijk waardoor die best OP is in kleine gangen. Verder was er nog wat andere damage en het kwam erop neer dat de aanval bijna geen kans had om door te breken.
Ok dit was randoms vs randoms maar toch... De combo reinhardt, bastion en thorbjorn op temple of annubis is best lame..
Verder ook genoeg mooie potjes gehad
Ok dit was randoms vs randoms maar toch... De combo reinhardt, bastion en thorbjorn op temple of annubis is best lame..
Verder ook genoeg mooie potjes gehad
Hoewel ik slecht ben met de ult van Winston.
Moet ik zeggen dat deze hero heel veel onrust kan veroorzaken. Gewoon flanken erin vliegen en er gelijk weer uit gaan.
Btw de nerf van widowmaker is geweldig.
Ik kan nog steeds iedereen one shot killen met een headshot. Maar als ik mis heb ik 2 a 3 schoten nodig om een pharah neer te halen of andere 200hp heroes.
Mccree is in mijn ogen gebuffed door zn snelle reload.
Zarya shield , genji dash en de hitbox van hanzo moeten ze nog ff aanpakken om deze game echt geweldig te maken.
Btw kijk even de twitter pagina van overwatch.
Er is een hele lange post waarbij ze aangeven bezig te zijn met nieuwe maps ( waarvan 1 al in de laatste fase zit) en ze testen een server browser voor custom games.
Ben zeer benieuwd wat we de komende tijd gaan terug zien hiervan.
Moet ik zeggen dat deze hero heel veel onrust kan veroorzaken. Gewoon flanken erin vliegen en er gelijk weer uit gaan.
Ik kan nog steeds iedereen one shot killen met een headshot. Maar als ik mis heb ik 2 a 3 schoten nodig om een pharah neer te halen of andere 200hp heroes.
Zarya shield , genji dash en de hitbox van hanzo moeten ze nog ff aanpakken om deze game echt geweldig te maken.
Er is een hele lange post waarbij ze aangeven bezig te zijn met nieuwe maps ( waarvan 1 al in de laatste fase zit) en ze testen een server browser voor custom games.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik speelde altijd veel met Tracer, maar nu m'n win/loss en dus tegenstand groeit heb ik echt het gevoel dat ze niet genoeg gewicht in de schaal meer legt. Ults (en combinatie van bepaalde ults) worden steeds belangrijker, en die van haar heeft over het algemeen niet bijster veel impact op het spelverloop. Daarbij heb ik het gevoel dat Mercy niet meer echt onbeschermd achtergelaten wordt... en dat was voor mij altijd m'n main target.
Ik kies nu voor offense vaker voor S76 ipv haar. Die is een stuk meer versatile met een heal, rockets en een ult die potientieel veel beter is tijdens een push. Dat geeft me echt het gevoel dat ik mijn slot veel beter benut om m'n team te dienen... hoe aardig ik het ook met Tracer doe.
Ik kies nu voor offense vaker voor S76 ipv haar. Die is een stuk meer versatile met een heal, rockets en een ult die potientieel veel beter is tijdens een push. Dat geeft me echt het gevoel dat ik mijn slot veel beter benut om m'n team te dienen... hoe aardig ik het ook met Tracer doe.
Tracer is natuurlijk ook een heel ander soort character. Met tracer kan je een team helemaal gek maken, en reinhart makkelijk uitschakelen/afleiden . In basis ben je meer support player met tracer vind ik. Pure afleiding. En genoeg games dat tracer mij ook niet goed bevalt.yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:19:
Ik speelde altijd veel met Tracer, maar nu m'n win/loss en dus tegenstand groeit heb ik echt het gevoel dat ze niet genoeg gewicht in de schaal meer legt. Ults (en combinatie van bepaalde ults) worden steeds belangrijker, en die van haar heeft over het algemeen niet bijster veel impact op het spelverloop. Daarbij heb ik het gevoel dat Mercy niet meer echt onbeschermd achtergelaten wordt... en dat was voor mij altijd m'n main target.
Ik ervaar dat met tracer ook een beetje, maar ze speelt heel fijn.yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:19:
Klopt, tracer is goed om bijvoorbeeld de support gek te maken. Een goede tracer kan heel irritant zijn als die goed kan flanken en blinken. Daarnaast kan de ult van tracer ook dikke groepsdamage doen in combinatie met andere ults.
Ja dat is leuk, ook om zelf te doen. Maar is irritant zijn écht 1 van de 6 kostbare slots waard als je kijkt wat Tracer 'to the table' brengt? Ik durf te wedden dat er weinig Tracers te vinden zijn in serieuzere matches straks in competitive.aaaido schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:26:
Klopt, tracer is goed om bijvoorbeeld de support gek te maken. Een goede tracer kan heel irritant zijn als die goed kan flanken en blinken. Daarnaast kan de ult van tracer ook dikke groepsdamage doen in combinatie met andere ults.
Als ze een paar man van een Defend team wat kan afleiden tijdens een push, is ze toch wel van belang lijkt mijyinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:30:
[...]
Ja dat is leuk, ook om zelf te doen. Maar is irritant zijn écht 1 van de 6 kostbare slots waard als je kijkt wat Tracer 'to the table' brengt? Ik durf te wedden dat er weinig Tracers te vinden zijn in serieuzere matches straks in competitive.
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Nee, niet mee eens. De irritatie van de tracer kan echt veel betekenen. Daarnaast kan die ook nog eens solo een control point bereiken waardoor er totale chaos ontstaat bij de defense. Juist in competitive mode heb je dit soort characters nodig omdat ze niet de makkelijkste zijn om te beheersen.yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:30:
[...]
Ja dat is leuk, ook om zelf te doen. Maar is irritant zijn écht 1 van de 6 kostbare slots waard als je kijkt wat Tracer 'to the table' brengt? Ik durf te wedden dat er weinig Tracers te vinden zijn in serieuzere matches straks in competitive.
Uiteindelijk zal de meerderheid van competetive mode gewoon hetzelfde zijn als quickplay wat we nu hebben. Er zullen wat meer spelers voor de win gaan ipv k/d maar echt veel tactiek etc zie je voornamelijk in de top of georganiseerde pre-mades.
Dan gebruikte ik hem dus wel op de juiste manierPykow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:25:
PSN: Bellerophon-
Fair enoughaaaido schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:41:
[...]
Nee, niet mee eens. De irritatie van de tracer kan echt veel betekenen. Daarnaast kan die ook nog eens solo een control point bereiken waardoor er totale chaos ontstaat bij de defense. Juist in competitive mode heb je dit soort characters nodig omdat ze niet de makkelijkste zijn om te beheersen.
Uiteindelijk zal de meerderheid van competetive mode gewoon hetzelfde zijn als quickplay wat we nu hebben. Er zullen wat meer spelers voor de win gaan ipv k/d maar echt veel tactiek etc zie je voornamelijk in de top of georganiseerde pre-mades.
**Disclaimer erbij dat het mijn mening en voorspelling is... was misschien iets te stellig met m'n Tracer post
Ik hoop/denk dat je ongelijk hebt. Wellicht wel in het begin dat competetive live gaat, maar ik verwacht dat Blizzard de balans voldoende weet te waarborgen waardoor er echt wel verschillende combo's mogelijk zijn, die allemaal even sterk zijn.yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Fair enoughIk voorspel toch dat er een bepaalde meta ontstaat bij de serieuze pre-mades... ik denk dat er 2-3 classes altijd gekozen gaan worden omdat ze een bepaalde utility toevoegen die je bijna niet kunt missen en de rest van de slots gevuld wordt met het counteren van die 'onmisbare' classes. Het zal niet cookie-cutter zijn, maar in grote lijnen zullen samenstellingen er het zelfde uit gaan zien en ik denk** dat Tracer daar niet bij gaat zitten. Vanaf een bepaald niveau is aim geen factor meer omdat iedereen aan een bepaald niveau voldoet... dan komt het puur neer op uitvoering en timing van Ults.
**Disclaimer erbij dat het mijn mening en voorspelling is... was misschien iets te stellig met m'n Tracer post
Steam/Discord: Flimovic
Dat heb je altijd bij dit soort games. Als er meerdere unieke heroes zijn, krijg je al snel counters en standaard picks. Voorbeeld, Moba, WoW Arena, hell in FPS games zijn tegenwoordig bepaalde guns de "standard picks" .yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Fair enoughIk voorspel toch dat er een bepaalde meta ontstaat bij de serieuze pre-mades... ik denk dat er 2-3 classes altijd gekozen gaan worden omdat ze een bepaalde utility toevoegen die je bijna niet kunt missen en de rest van de slots gevuld wordt met het counteren van die 'onmisbare' classes.
Dat kan je gewoon niet voorkomen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Zelfs als ik deze ''poster'' zichtbaar ophang in een kamer die ik ook heb volgehangen met turrets, lopen er nog steeds blind mensen in.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hmm, die moet ik ook hebben!On_E schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:05:
[afbeelding]
Zelfs als ik deze ''poster'' zichtbaar ophang in een kamer die ik ook heb volgehangen met turrets, lopen er nog steeds blind mensen in.
In serieuze matches zag ik de volgende spelers (heb enkele pro wedstrijden bekeken):yinx84 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:30:
[...]
Reinhardt, Mercy, Mccree, Reaper, Winston, Widowmaker.
Niet heel veel variatie, altijd wel een basis van bovenstaande. Enkele characters worden gewoonweg niet gebruikt, zoals D.Va en Tracer.
Kiwi !
Genji Dash en Zarya Shield is totaal niets mis mee. Die skewed hitboxes van Hanzo moeten idd wat aangepast worden zodat je niemand kan headshotten door een muur (nabij een opening dan)Pykow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:25:
Shield play is juist een van de dingen die Zarya, Zarya maakt.Dat je te dom bent om erop te gaan schieten als het up is om dan vervolgens gesmolten te worden is echt je eigen fout, daar is niets overpowered aan. Zarya is dan ook imo de moeilijkste Tank om echt goed te spelen.
Als een Zarya main ben ik het hier helemaal mee eens. Zarya's DPS is waardeloos zolang je niet op haar shields schiet. Dus als je een bubble om iemand heen ziet wacht je gewoon 2 seconden met schieten (Je doet toch geen damage als je op de bubble schiet). Als ik tegen een goed enemy team speel is het een uitdaging om high energy te krijgen en te behouden.Akaendra schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Genji Dash en Zarya Shield is totaal niets mis mee. Die skewed hitboxes van Hanzo moeten idd wat aangepast worden zodat je niemand kan headshotten door een muur (nabij een opening dan)
Shield play is juist een van de dingen die Zarya, Zarya maakt.Dat je te dom bent om erop te gaan schieten als het up is om dan vervolgens gesmolten te worden is echt je eigen fout, daar is niets overpowered aan. Zarya is dan ook imo de moeilijkste Tank om echt goed te spelen.
Zarya wordt btw keihard gecounterd door onder andere bastion die het shield binnen een halve seconde laat verdwijnen en daarop volgende Zarya
Zarya mechanics zijn één van de lastigste in Overwatch, niet omdat het een complex systeem is maar omdat het ontzettend timing kritisch is. Je shields lasten zeer kort dus je moet constant jezelf en al je teammates in de gaten houden om op tijd te shielden. Ook keuze van wie je shield is kritiek. Als bijvoorbeeld een Dva ultimate het team in wordt gegooid en ik alleen een projected barrier beschikbaar heb moet ik een keuze maken:
- Hebben wij een Mercy?
-> Heeft de Mercy een ultimate charge ready?
--> Time shield een halve seconden voordat de explosie volgt zodat hij tijdens de explosie active is.
---> Mercy revived team, GG.
- Geen Mercy?
-> Wie het langste overleven of de meeste enemies neerhalen?
--> Time shield
En dat is pas 1 situatie, zo zijn er nog tig van situaties waarin je constant moet berekenen wie je shield moet krijgen om te winnen en op welk moment je de shield op iemand moet zetten. Als Genji een ultimate doet en in het enemy team duikt is een shield onwijs sterk op hem. Bastion die wordt getarget door een sniper oid snel shielden.
Reinhardt zijn barrier breekt? Shield op Reinhardt zodat hij langer leeft om zijn barrier terug te krijgen.
Heb ik damage nodig en zie ik een grote energy bal vliegen van symmetra, activate eigen shield en "eet" de bal op voor een mega damage boost. Is er een fight gaande waarin afleiding nodig is, gebruik shield om te tanken, trek terug als je bubble breekt en je shield op is zodat je shield regen je weer op vol "hp" brengt.
Bovenstaande geeft me de inspiratie om een in-depth Zarya guide te schrijven binnenkort (sta atm op rank #689 op score/minute op Masteroverwatch
Iemand in voor potje? (Ebayzo666#2443)
Default blanke hetero
Wordt er bij het samenstellen van je Hero-statistieken ook rekening gehouden met de Weekly Brawls? Ik speel de laatste dagen best vaak de Weekly Brawl (Soldier: 76), maar heb het idee dat er in de statistieken weinig veranderd.
Nee, van de Weekly Brawls worden geen stats bijgehouden.Yonix schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:56:
Wordt er bij het samenstellen van je Hero-statistieken ook rekening gehouden met de Weekly Brawls? Ik speel de laatste dagen best vaak de Weekly Brawl (Soldier: 76), maar heb het idee dat er in de statistieken weinig veranderd.
Dat mag ik hopen van niet. Als mijn win/loss ratio gebaseerd wordt op iets wat mogelijk niet goed gebalanceerde gameplay is (stel dat Genji in de Genji/Hanzo beter is), dan wil je niet dat dat meegenomen wordt in je win/loss ratio. Dat is ook het idee van brawls, ze zijn niet te serieus, en het gaat vooral om debiele gameplay.
Kijk dit soort dingen maakt deze game zo leuk om te spelen 😂😂😂Splitinfinitive schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:51:
Deze Kwam ik vandaag tegen best wel vet.
http://m.imgur.com/68oh9V2?r
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
WowSplitinfinitive schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:51:
Deze Kwam ik vandaag tegen best wel vet.
http://m.imgur.com/68oh9V2?r
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Mooie worden om mij gelijk dom te noemen. heel volwassen.Akaendra schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Genji Dash en Zarya Shield is totaal niets mis mee. Die skewed hitboxes van Hanzo moeten idd wat aangepast worden zodat je niemand kan headshotten door een muur (nabij een opening dan)
in mijn ogen moet de Genji dash hetzelfde werken als de blinks van tracer.
Genji moet een mogelijkheid hebben om weg te komen, maar zou met zijn dash geen schade mogen aanrichten. Hij heeft immers 2 fire methods (1 ster of 3 sterren tegelijk afvuren), daarnaast kan hij met zijn ulti met een groot zwaard slaan.
Zarya is niet overpowered, want ze is een moeilijke tank. Mccree,Widowmaker,Genji en Hanzo zijn/waren wel overpowered te noemen. (De nerf van Mccree en Widowmaker hebben al meer balans in de game gebracht)
Maar toch denk ik dat de charge iets te snel volloopt.
Ze mogen dat voor mij verlagen met 25%. Zo onderscheid je de echte goede Zarya's van de slechte zarya's.
Ik vergelijk het maar even met de Widowmaker. Een headshot is nog steeds 1 hit kill, maar een bodyshot niet meer.
Dat zou Genji echt veel te zwak maken. Dan kun je close combat echt niks. Ik vind Genji echt prima zo, best moeilijk om te spelen, maar als je skills hebt is het een sterke hero. Hij is alleen niet in elke mode en map sterk.Pykow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:17:
[...]
Mooie worden om mij gelijk dom te noemen. heel volwassen.
in mijn ogen moet de Genji dash hetzelfde werken als de blinks van tracer.
Genji moet een mogelijkheid hebben om weg te komen, maar zou met zijn dash geen schade mogen aanrichten. Hij heeft immers 2 fire methods (1 ster of 3 sterren tegelijk afvuren), daarnaast kan hij met zijn ulti met een groot zwaard slaan.
Zarya is niet overpowered, want ze is een moeilijke tank. Mccree,Widowmaker,Genji en Hanzo zijn/waren wel overpowered te noemen. (De nerf van Mccree en Widowmaker hebben al meer balans in de game gebracht)
Maar toch denk ik dat de charge iets te snel volloopt.
Ze mogen dat voor mij verlagen met 25%. Zo onderscheid je de echte goede Zarya's van de slechte zarya's.
Ik vergelijk het maar even met de Widowmaker. Een headshot is nog steeds 1 hit kill, maar een bodyshot niet meer.
Op het moment dat een hero in elke map en elke mode sterk is/zou zijn, is dat een duidelijke indicatie dat er iets niet klopt niet met die hero.Grotman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:24:
[...] Hij is alleen niet in elke mode en map sterk.
Pfff...dit spel is echt frustrerend als je met mensen in een team wordt ingedeeld die er echt geen zak van begrijpen en nooit hun hero's wisselen. De matchmaking klopt ook geen bal van trouwens. Heel vaak oneerlijke teams en laat ik nou 70% van de tijd in het mindere team zitten...
En dat is Genji dus niet, en ik speel em zelf amper. King of the Hill maps is Genji imo een van de slechtste picks die je kunt maken.ThomasG schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:31:
[...]
Op het moment dat een hero in elke map en elke mode sterk is/zou zijn, is dat een duidelijke indicatie dat er iets niet klopt niet met die hero.
zelfde met roadhog, ideale 'keep of the goddamn point' ult. Hoe vaak ik die al niet gebruikt heb in overtime om te winnenBellerophon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:48:
[...]
Dan gebruikte ik hem dus wel op de juiste manierSoort stormram als een capture point dreigt overgenomen te worden
Vandaag weer paar heerlijke potten gespeeld met medetweakers! Blijft altijd een stuk leuker om een echt 'team' te hebben ipv een random zooitje.
Een pot zelfs in 1:45 gewonnen, weet niet wie er zo snel was maar had moeite om het bij te houden haha
En over de genji discussie, ik vind hem de tofste om te spelen, ga er niet super mee maar heb er veel plezier mee! Wat betreft die swift strike vind ik helemaal prima zo, niets aan doen. Besef dat tracer er 3 achter elkaar kan en genji slechts 1 (tenzij dat resulteert in een kill). Daarbij heeft tracer tevens de rewind welke genji niet heeft dus kwa balance tussen die 2 zit het wel goed denk ik.
Ben nog wel op zoek naar een fijne tank, offense en defence gaan prima evenals support maar met tank heb ik nog niet echt mn char gevonden..
Een pot zelfs in 1:45 gewonnen, weet niet wie er zo snel was maar had moeite om het bij te houden haha
En over de genji discussie, ik vind hem de tofste om te spelen, ga er niet super mee maar heb er veel plezier mee! Wat betreft die swift strike vind ik helemaal prima zo, niets aan doen. Besef dat tracer er 3 achter elkaar kan en genji slechts 1 (tenzij dat resulteert in een kill). Daarbij heeft tracer tevens de rewind welke genji niet heeft dus kwa balance tussen die 2 zit het wel goed denk ik.
Ben nog wel op zoek naar een fijne tank, offense en defence gaan prima evenals support maar met tank heb ik nog niet echt mn char gevonden..
Wat meer info over competitive Overwatch.
Veel info is al bekend maar heb er in ieder geval zin in. Hoe zit het eigenlijk me de website om mede tweakers op te sporen?
Veel info is al bekend maar heb er in ieder geval zin in. Hoe zit het eigenlijk me de website om mede tweakers op te sporen?
[ Voor 17% gewijzigd door Trixh op 17-06-2016 23:04 ]
MMR klinkt goed.Trixh schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:03:
Wat meer info over competitive Overwatch.
[video]
Speel je tegen een hoge MMR. Dan verlies je minder punten omdat je soms unfair potjes tegen kan komen.
Daarnaast golden weapons die vrij te spelen zijn. Mooie rewards.
Oja een nieuwe trailer van "overwatch"
[YouTube: https://youtu.be/nZJeisfRrdY]
[ Voor 7% gewijzigd door Pykow op 18-06-2016 00:05 ]

Altijd leuk dit soort feedback na de POTG te zijn met Mercy.
Tegenstander heeft 3x een grote aanval gedaan (Mei ult + Pharah ult) en dat waren net de momenten dat ik m'n ress klaar had
Kiwi !
Trouwens een erg vreemd voorval gehad. Ik werd toegevoegd aan een game reeds in gang. Nog voordat ik een hero kon kiezen...had mijn team al gewonnen.
En guess what...ik had de POTG. En aangezien ik dus totaal niets gedaan had...was de POTG replay ook 10sec lang naar een lege map (route 66) kijken.
Nog vreemder..in het volgende scherm werd getoond dat ik gold medal had met 6.500 healed.
En guess what...ik had de POTG. En aangezien ik dus totaal niets gedaan had...was de POTG replay ook 10sec lang naar een lege map (route 66) kijken.

Nog vreemder..in het volgende scherm werd getoond dat ik gold medal had met 6.500 healed.

Kiwi !
joh je bent gewoon zo goed dat je al pre healedX-Kiwi schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:47:
Trouwens een erg vreemd voorval gehad. Ik werd toegevoegd aan een game reeds in gang. Nog voordat ik een hero kon kiezen...had mijn team al gewonnen.
En guess what...ik had de POTG. En aangezien ik dus totaal niets gedaan had...was de POTG replay ook 10sec lang naar een lege map (route 66) kijken.![]()
Je krijgt dus een rating toegewezen. Ben ik de enige die hier een beetje nerveus voor is?
Het is een bekend fenomeen dat je jezelf hoger inschat dan je bent... dus denk dat er veel salt richting Blizzard zal gaan.
worden ragequiters gestraft ?
vanmorgen 5 matches gespeeld waarvan 1 gewonnen.
de andere 4 matches waren er steeds ragequiters, waardoor iedereen dus nog in de spawnroom zat.
(Links onder stond steeds xxx joined the game)
ook een match gehad met 3 tracers die niks konden raken en een mercy die ons ress PRECIES voor een ult van een reinhardt.
Hopelijk pakken ze dit wel aan in competive mode, want anders bloed deze game dood.
de andere 4 matches waren er steeds ragequiters, waardoor iedereen dus nog in de spawnroom zat.
ook een match gehad met 3 tracers die niks konden raken en een mercy die ons ress PRECIES voor een ult van een reinhardt.
Hopelijk pakken ze dit wel aan in competive mode, want anders bloed deze game dood.
Ja, wanneer jouw 'completed games' onder een bepaalde threshold komt ten opzichte van jouw played games, krijg je een warning (gebaseerd op je laatste 20 games).Pykow schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:05:
worden ragequiters gestraft ?
Wanneer je vervolgens blijft 'ragequitten', krijg je links onderin het scherm een waarschuwing en krijg je 75% minder XP.
Deze penalty blijft net zo lang bestaand totdat je percentage van completed games weer een acceptabele waarde heeft bereikt t.o.v. jouw played games.
Wanneer je gedisconnect wordt vanwege inactiviteit, telt dit gewoon mee trouwens.
Als je het spel verlaat VOORDAT je spawned in de spawnroom (tijdens het 'Assemble your Team' scherm), geldt dit NIET mee als played game. Wanneer je eenmaal gespawned bent
Bron
PS.
Ik vind dat deze threshold i.i.g. veel strakker mag in Competitive Play.
[ Voor 6% gewijzigd door Fixer op 18-06-2016 11:43 ]
Daarnet weer geplaagd door de bug waarbij je vast blijft zitten in het chatscherm en vervolgens niets meer kunt doen.
Onwijs frustrerend, omdat je zelfs gekickt kunt worden i.v.m. het feit dat je te lang idle bent (en blijft).
Ik zat in een awesome game en net voor het einde, toen het zelfs nog even héél spannend bleek te worden, kwam ik vast te zitten in het chatscherm.
[YouTube: https://youtu.be/SGtBS-nkZvQ]Vanaf 5:06.
Ik heb op het forum van Blizzard al een bug report geplaatst in de hoop dat het bij de volgende patch verholpen is.
Ondanks de bug en ondanks het verlies heb ik toch een mooie game gehad:

De 'Weekly Brawl' met Soldier: 76 is een goede training om het personage onder de knie te krijgen.
Ik zat in een awesome game en net voor het einde, toen het zelfs nog even héél spannend bleek te worden, kwam ik vast te zitten in het chatscherm.

[YouTube: https://youtu.be/SGtBS-nkZvQ]Vanaf 5:06.
Ik heb op het forum van Blizzard al een bug report geplaatst in de hoop dat het bij de volgende patch verholpen is.
Ondanks de bug en ondanks het verlies heb ik toch een mooie game gehad:

De 'Weekly Brawl' met Soldier: 76 is een goede training om het personage onder de knie te krijgen.
Als ik dit zie dan denk ik dat ik al weet hoe ranked gaat worden. Om mee te komen moet je deze karakters spelen. Maar misschien komt er ook een mode waarin je heroes kan bannen (a la Dota)?
http://masteroverwatch.com/esports/pro-teams
http://masteroverwatch.com/esports/pro-teams
[ Voor 31% gewijzigd door Unomomentodado op 18-06-2016 18:24 ]
BTW worden jullie ook niet gek van roadhogs ?
Ze kunnen door muren schieten met hun haak en hij richt automatisch (zoals de haak van widowmaker)
Ze kunnen door muren schieten met hun haak en hij richt automatisch (zoals de haak van widowmaker)
Die haak van widowmaker kan bijna niet missen en richt inderdaad op objecten in de buurt van de cursor. Vergelijkbaar denk ik met de healingstream van Mercy of het wapen van Winston.Pykow schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:30:
De haak van Roadhog is toch echt anders hoor, en volgens mij doe je het al best goed als je een hook-accuracy van 50% hebt met die haak. Ik persoonlijk mis 9 van de 10 tegenstanders.
Kiwi !
Yep, ben er wel klaar meePykow schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:30:
Daarnaast zijn pubgames sowieso een ramp want je eigen team bakt er geen reet van en soms voelt het alsof je tegen dikke premades speelt, zo hard verlies je.
[ Voor 4% gewijzigd door London op 18-06-2016 21:07 ]
Tesla M3LR '21
Als je eigen team steeds verliest, kan je ook naar de common factor kijkenPlanespotter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:07:
[...]
Yep, ben er wel klaar mee![]()
Daarnaast zijn pubgames sowieso een ramp want je eigen team bakt er geen reet van en soms voelt het alsof je tegen dikke premades speelt, zo hard verlies je.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hoewel ik weet dat het grappig bedoeld is weet ik 100% zeker dat het vrijwel (9/10x) nooit aan mij ligt als ik Mercy speelcorset schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:30:
[...]
Als je eigen team steeds verliest, kan je ook naar de common factor kijken
Als ik iets anders speel wellicht wat vaker
[ Voor 8% gewijzigd door London op 18-06-2016 21:32 ]
Tesla M3LR '21
Was ook meer als humor bedoeldPlanespotter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:31:
[...]
Hoewel ik weet dat het grappig bedoeld is weet ik 100% zeker dat het vrijwel (9/10x) nooit aan mij ligt als ik Mercy speel
Als ik iets anders speel wellicht wat vaker
Verwijderd
Zijn er al een beetje pre made groups van tweakers? Solo is het toch een stuk minder leuk. Echt samen werken komt er niet echt van en is best frusti zo nu en dan.
op de TS server zijn meestal wel mensen onlineVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:43:
Zijn er al een beetje pre made groups van tweakers? Solo is het toch een stuk minder leuk. Echt samen werken komt er niet echt van en is best frusti zo nu en dan.
vandaag lekker bezig geweest met Symetra

tegenstander vond dat blijkbaar ook of ik dat nu als goed of slecht moet ervaren
maar als 10 man voten krijg je blijkbaar een lootbox? tenminste nog geen lvl up gegaan maar wel heroïne een lootbox gekregen.
staan in de TS als ik mij niet vergis iets van bug.nogwat.com ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:47:
Hm oh ja ben de TS server gegevens kwijt, is al weer een tijdje geleden
Ik word niet zo vaak ingemaakt. Het is vaak dat mijn solo team er geen bal van begrijpt.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:51:
Zelf ben ik trouwens alleen maar ingemaakt 8 van de 10 potjes vandaag...:/
Paar leuke potjes gehad met randoms.
Laatste was op hanamura. Spelers bleven in positie staan, niemand leek voor de kills te gaan. Puur objective gameplay.
Alleen de map Temple of anubis probeer ik te vermijden. Als je nier pushed als een team , dan verlies je altijd. Op andere maps kan ik solo 3 mensen neerhalen en het punt overnemen. Bij anubis kill ik 3 spelers en sta ik lange tijd nog steeds solo op het punt.
Te veel kamertjes en geen flow voor flanks maakt deze map slecht.
Btw symmetra traps is gewoon invliegen als winston en klaar.
Verwijderd
Ok...Splitinfinitive schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:54:
[...]
staan in de TS als ik mij niet vergis iets van bug.nogwat.com ofzo
Ik heb gezocht op tweakers maar dan krijg je alleen servers van GoT de guildwars 2 guild
ts.bug-community.com:9987Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:38:
[...]
Ok...
Ik heb gezocht op tweakers maar dan krijg je alleen servers van GoT de guildwars 2 guild
Verwijderd
Mjah idd geen teamwork betekent vaak gewoon verliezen, ik probeer Hanzo onder der knie te krijgen maar die word erg makkelijk geflanked door snelle heroes. Zijn pijlen zijn ook wat te lanzaam om echt effectief te zijn vind ik.Pykow schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:37:
[...]
Ik word niet zo vaak ingemaakt. Het is vaak dat mijn solo team er geen bal van begrijpt.
Paar leuke potjes gehad met randoms.
Laatste was op hanamura. Spelers bleven in positie staan, niemand leek voor de kills te gaan. Puur objective gameplay.
Alleen de map Temple of anubis probeer ik te vermijden. Als je nier pushed als een team , dan verlies je altijd. Op andere maps kan ik solo 3 mensen neerhalen en het punt overnemen. Bij anubis kill ik 3 spelers en sta ik lange tijd nog steeds solo op het punt.
Te veel kamertjes en geen flow voor flanks maakt deze map slecht.
Btw symmetra traps is gewoon invliegen als winston en klaar.
Als het team echt niks is speel ik maar Reinie of soldier 76 lekker makkelijk
Waar ik best veel gebruik van maak, is de tijd die het duurt om te 'verschijnen' van de tegenstander. Reaper die zijn teleportatie gebruikt of iemand die door Mercy wordt geressed...die staan dus 1 a 2 seconden weerloos stil. En je kan makkelijk zien wáár ze terecht komen (res = gele blokjes, reaper = zwarte rook).
Heb toch al menigeen Reaper daarmee afgemaakt voordat hij helemaal verschenen was (zelfs met dat proppenschietertje van Mercy).
Zie er maar weinig mensen verder op inspelen...
Heb toch al menigeen Reaper daarmee afgemaakt voordat hij helemaal verschenen was (zelfs met dat proppenschietertje van Mercy).
Zie er maar weinig mensen verder op inspelen...
Kiwi !
Ik ga eens kijken of er eens een serieus team opgezet kan worden voordat competive mode van start gaat.
Heb nu met een aantal tweakers gespeeld, sommige moeten lekker casual blijven spelen
Er zijn hier ook spelers met skills en daar speel ik liever mee.
Mensen kunnen zich nu aangevallen voelen, maar dat is het aard van het beestje.
Heb nu met een aantal tweakers gespeeld, sommige moeten lekker casual blijven spelen
[ Voor 13% gewijzigd door Pykow op 19-06-2016 15:43 ]
Yup, ben er op uitgekeken! Dat allemaal dankzij de idioterij in quickplay. Verveelt rap.
Sign me up. Trixh#1901Pykow schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:42:
Ik ga eens kijken of er eens een serieus team opgezet kan worden voordat competive mode van start gaat.
Na wat potjes kom je vanzelf wat lui tegen welke aardig en (redelijk) goed zijn, zo maak je zo ingame vrienden. Heb nu op lvl36 zo'n 20 man in de friendlist staan en het grootste deel speel ik nu ook met 1 tot 5 'vrienden' samen. Veel socialer (veel minder gezeik met de juiste teamsamenstelling). Nadeel is wel dat je ook tegen betere teams staat. Gisteren tegenover een paar met lvl260. Hoeft niets te zeggen maar ze hebben iig ervaring.Tomski1986 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:52:
Yup, ben er op uitgekeken! Dat allemaal dankzij de idioterij in quickplay. Verveelt rap.
Kiwi !
Gelukkig komen met pubs ook leuke (wat niet hetzelfde is als goede
) games. Gisteren attack op Kings Row gespeeld, gingen er vol in bleek het verdedigende team volledig uit Bastion's te bestaan. Dus we verdampen zo ongeveer. Ik geef in de chat aan dat we tegen alleen maar Bastion's spelen (als Reinhardt was ik de enige die voorbij de eerste 2 kwam) en dat we moeten wisselen om ze aan te pakken. Dat leverde direct een team van 4 Genji's en 2 Hanzo's op
Vervolgens gingen we als een warm mes door een pakje boter en een paar minuten later zat de victory in zak
Waren best leuke pubs en nog tijdje verder mee gespeeld.
Ok!Tomski1986 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:52:
Wel fijn dat je het nog even laat weten
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Moet wel eerlijk zeggen dat ik Overwatch wel 1 van de moeilijkste games vind om vrienden te vinden. Gezien ik soms geen flauw idee heb wat de rest van mijn team doet.X-Kiwi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:41:
[...]
Na wat potjes kom je vanzelf wat lui tegen welke aardig en (redelijk) goed zijn, zo maak je zo ingame vrienden. Heb nu op lvl36 zo'n 20 man in de friendlist staan en het grootste deel speel ik nu ook met 1 tot 5 'vrienden' samen. Veel socialer (veel minder gezeik met de juiste teamsamenstelling). Nadeel is wel dat je ook tegen betere teams staat. Gisteren tegenover een paar met lvl260. Hoeft niets te zeggen maar ze hebben iig ervaring.
Verwijderd
Laatste paar dagen vrijwel uitsluitend Roadhog gespeeld en begin die hero wel te waarderen. Hook + left click + melee hak = rip in peperonies 
Enige echt irritante hero is die Russische chick met haar schilden. Komende dagen de rest van de tanks ook testen. Healer spreekt mij niet echt aan en laat die heroes denk ik helemaal links liggen.
Enige echt irritante hero is die Russische chick met haar schilden. Komende dagen de rest van de tanks ook testen. Healer spreekt mij niet echt aan en laat die heroes denk ik helemaal links liggen.
Zal eens proberen te matchmaken via TeamSpeak.
Solo overwatch is minder leuk dan met een team :-)
looyenss#2126
Solo overwatch is minder leuk dan met een team :-)
looyenss#2126
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Verwijderd
Nou heb voor het eerst met een pre made een aantal potjes gespeeld, maar dat waren ook gelijk de slechtste potjes die ik ooit heb meegemaakt. Of niet Pykow?
Minder last van. Speel 95% van de tijd Mercy. Zijn niet zo veel mensen die 'machteloos' als healer over het strijdveld willen lopen. In WoW, Rift, Tera, Guildwars, LineAge en Teamfortress2 was ik altijd healer en daarmee maak je sneller ingame vrienden dan de zoveelste mage of rogue.grote_oever schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:25:
[...]
Moet wel eerlijk zeggen dat ik Overwatch wel 1 van de moeilijkste games vind om vrienden te vinden. Gezien ik soms geen flauw idee heb wat de rest van mijn team doet.
Hoewel er in Overwatch erg weinig tijd is om te praten...
[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 19-06-2016 19:30 ]
Kiwi !
Verwijderd
Speel het nu een week en merk idd ook dat de chat lastig is. Probeer wat meer met de headset te spelen en die voice chat channel message ding te gebruiken. Kom zelf van console af en dit is het eerste spel dat waar ik wat meer uur in heb zitten op de PC, en ben al meerdere keren gekilled omdat ik aan het typen wasX-Kiwi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:29:
[...]
Minder last van. Speel 95% van de tijd Mercy. Zijn niet zo veel mensen die 'machteloos' als healer over het strijdveld willen lopen. In WoW, Rift, Tera, Guildwars, LineAge en Teamfortress2 was ik altijd healer en daarmee maak je sneller ingame vrienden dan de zoveelste mage of rogue.
Hoewel er in Overwatch erg weinig tijd is om te praten...
Stoor me nog niet echt aan de randoms, 1 of 2 hero changes lossen vaak de problemen op. En vergeleken met de PS4 is het vooralsnog wat meer volwassener, alhoewel mijn moeder al wel geneukt is.
Als je op de potjes van vanmiddag doelde, zeker te weten.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:51:
Nou heb voor het eerst met een pre made een aantal potjes gespeeld, maar dat waren ook gelijk de slechtste potjes die ik ooit heb meegemaakt. Of niet Pykow?
Mensen die verkeerde heroes pakken of er geen bal van kunnen.
Pre-made wilt niet zeggen, spelen met random tweakers op teamspeak.
Vanmiddag 3x geschreeuwd dat ze een reaper moesten neerhalen (ik was mercy)
3x worden ze verrast door een ult, waarvoor ik ruimschoots heb gewaarschuwd.
Ik kan daar zo slecht tegen, als mensen niet luisteren naar een healer of spelers met meer ervaring met class based shooters.
Maar goed, dit mag je niet over je eigen/zelf zeggen, want dan ben je egoïstisch en niet realistisch volgens de spelers die je hierop aanspreekt.
Mensen moeten eens in de spiegel kijken.
Weet waar je staat en wat je vermogens zijn.
Natuurlijk krijg ik nu veel haat over mij heen met deze post en opmerkingen als:
"Alsof jij zo goed/pro/de beste bent

Als ik goed was, dan had ik wel elimination AVG van 20+ en Death van 3/4.
Maar zo goed ben ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 19-06-2016 19:45 ]
Verwijderd
Mwah nee, maar misschien moet je het wat minder serieus nemen. Maar ik moet wel zeggen dat de frustratie ook erger word bij mij. 9 van de 10 potjes verliest het team waar ik bij zit omdat ze echt hard gesteamrolled worden. Vraag mij af hoe lang ik dan deze game blijf spelen. Het is in ieder geval duidelijk geen casual game je moet echt weten wat je moet doenPykow schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:43:
[...]
Als je op de potjes van vanmiddag doelde, zeker te weten.
Ik kan daar zo slecht tegen, als mensen niet luisteren naar een healer of spelers met meer ervaring met class based shooters.
Maar goed, dit mag je niet over je eigen/zelf zeggen, want dan ben je egoïstisch en niet realistisch volgens de spelers die je hierop aanspreekt.
Natuurlijk krijg ik nu veel haat over mij heen met deze post en opmerkingen als:
"Alsof jij zo goed/pro/de beste bent" maar daar gaat het niet om.
In een random / pug groep kent men jou niet - weet men dus ook niet dat jij meer (of uberhaubt) ervaring hebt met shooters. Jouw opmerkingen kunnen worden opgevat als goede tips - of als gemopper door een Mercy die net neergeschoten is. Gewoon met een paar gelijkgestemden gaan spelen en geen randoms.Pykow schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:43:
[...]
Als je op de potjes van vanmiddag doelde, zeker te weten.
"Alsof jij zo goed/pro/de beste bent" maar daar gaat het niet om.
Kiwi !
Wat lolz gehad met Mei. Het filmpje is niet echt een topper, mja
[YouTube: https://youtu.be/KNxbi52Izgs]
[YouTube: https://youtu.be/KNxbi52Izgs]
Zojuist een 5 vs 6 gehad. Direct aan het begin is 1 van mijn team vertrokken en Blizzard is er in die 20min (3 ronden) niet in geslaagd een 6e man te vinden...prutsers. We hebben wel gewonnen.
Kiwi !
Waren jullie dan zo goed of de tegenstander zo slecht?X-Kiwi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:21:
Zojuist een 5 vs 6 gehad. Direct aan het begin is 1 van mijn team vertrokken en Blizzard is er in die 20min (3 ronden) niet in geslaagd een 6e man te vinden...prutsers. We hebben wel gewonnen.
Tesla M3LR '21
Yep die bug ontmoedigt echt om in game te chatten. Ook bij de de hero-keuze-menu aan het begin van een game kan die bug voorkomen.Yonix schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:31:
Daarnet weer geplaagd door de bug waarbij je vast blijft zitten in het chatscherm en vervolgens niets meer kunt doen.Onwijs frustrerend, omdat je zelfs gekickt kunt worden i.v.m. het feit dat je te lang idle bent (en blijft).
Ik zat in een awesome game en net voor het einde, toen het zelfs nog even héél spannend bleek te worden, kwam ik vast te zitten in het chatscherm.![]()
[video]Vanaf 5:06.
Ik heb wel gemerkt dat escape - alt-tab (naar desktop) en dan weer terug naar game ertoe leidt dat je weer verder kunt. Maar fijn is het niet midden in de hectiek
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Dat zou moeten werken inderdaad, maar wat je zelf zegt is dat bijna niet te doen in de hectiek van het spel.Joarie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:40:
[...]
Ik heb wel gemerkt dat escape - alt-tab (naar desktop) en dan weer terug naar game ertoe leidt dat je weer verder kunt. Maar fijn is het niet midden in de hectiek

Ach ja, tot die tijd niet heel veel in-game chatten dus.
Daarnet wel (weer) een heel gave actie gehad met Soldier: 76 die ik jullie niet wil onthouden
[YouTube: https://youtu.be/K9VBiFe3KIE]
In plaats daarvan moet ik elke keer 3 minuten wachten in de queue, en als ik een spel gevonden heb verliest het in 10 seconden.. Ze moeten de matchmaker voor quick play echt gaan aanpassen.X-Kiwi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:21:
Combinatie denk ik. Was erg close in ieder geval.Planespotter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:30:
[...]
Waren jullie dan zo goed of de tegenstander zo slecht?
Kiwi !
quickplay is ruk, sinds een tijdje doe ik ook gewoon maar wat. ik kan het gewoon niet meer opbrengen om als support continu gemanhandeld te worden door roadhogs, phara's of wie dan ook.
en dat naar 9 uur als mercy te hebben gespeeld
mensen snappen gewoon niet dat de ult alleen werkt als ik in de buurt ben maar ja.
nu gewoon wat heroes oefenen en zodra ik met wat mensen die ik ken speel dan pak ik wel symmatra of net wat het team nodig heeft.
ben verre van de beste player. maar god wat zitten er eikels/idioten tussen.
2 games gehad waarbij onze tank gewoon door de tegenstanders lucio wordt gerekt. als je wilt regroupen krijg je een STFU naar je kop gegooid en is je moeder de fiets van het dorp.
soms denk ik dat ik COD ben aan het spelen ofzo.

mensen snappen gewoon niet dat de ult alleen werkt als ik in de buurt ben maar ja.
nu gewoon wat heroes oefenen en zodra ik met wat mensen die ik ken speel dan pak ik wel symmatra of net wat het team nodig heeft.
2 games gehad waarbij onze tank gewoon door de tegenstanders lucio wordt gerekt. als je wilt regroupen krijg je een STFU naar je kop gegooid en is je moeder de fiets van het dorp.
Game is te vaak/veel verkocht.Splitinfinitive schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:31:
quickplay is ruk, sinds een tijdje doe ik ook gewoon maar wat. ik kan het gewoon niet meer opbrengen om als support continu gemanhandeld te worden door roadhogs, phara's of wie dan ook.
Call of duty kids spelen ook overwatch.
Het is gewoon vervelend dat je eigen wins afhankelijk zijn van het team waarin je zit.
Bij battlefield heb je 10 goede spelers 22 slechte spelers die niet eens opvallen.
Ik hoop dat competive ranking kijkt naar jou vaardigheden en niet naar wins or lose van een match. Want ik wil niet gestraft worden door random noobs
dat mag ik toch hopen, zodra het win/loss is zit je nog de hele tijd bij randdebielen. Maar zoals ik begrepen heb wordt het wel vaardigheden based en kun je gelukkig tiers terugvallen. Dus een hoog level competitive play betekend ook iemand die er een bal van snapt, maar ik denk dat hogere levels dadelijk vooral gedomineerd zullen worden door premades. daar heb ik helaas geen tijd voor voor trainingen e.d.Pykow schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:03:
[...]
Game is te vaak/veel verkocht.
Call of duty kids spelen ook overwatch.
Het is gewoon vervelend dat je eigen wins afhankelijk zijn van het team waarin je zit.
Bij battlefield heb je 10 goede spelers 22 slechte spelers die niet eens opvallen.
Ik hoop dat competive ranking kijkt naar jou vaardigheden en niet naar wins or lose van een match. Want ik wil niet gestraft worden door random noobs
Nou kom ik ook wel slechte PUB/PUG groepen tegen..maar nog nooit scheldpartijen of verwensingen gezien.
Wel de nodige noob-acties zoals erg slecht getimede ultimates (tactical visor on/molten core....terwijl er geen tegenstander in de buurt is). En eerlijk gezegd wel wat discussies over skill (vaak icm Bastion).
Zelf stoor ik mij vooral aan Junkrats. Staan ergens in de verte en gooien blind granaten over de muur. Vereist weinig positiespel of inzicht...gewoon gooien die handel. Merk dat Hanzo dat ook zo mooi kan.
Wel de nodige noob-acties zoals erg slecht getimede ultimates (tactical visor on/molten core....terwijl er geen tegenstander in de buurt is). En eerlijk gezegd wel wat discussies over skill (vaak icm Bastion).
Zelf stoor ik mij vooral aan Junkrats. Staan ergens in de verte en gooien blind granaten over de muur. Vereist weinig positiespel of inzicht...gewoon gooien die handel. Merk dat Hanzo dat ook zo mooi kan.
Kiwi !
Af en toe zitten er potjes tussen dat je als Mercy denkt 'en JOU heal ik niet meer'. Zoals een Bastion die elke 12sec dood gaat. Maar nu na 29uur Mercy (totaal 30uur) blijft elk potje wel leuke momenten houden. Net nog een riptire, een justice-from-above en een die-die-die afgemaakt in 1 potje. Mercy's wapen is echt zo veel sterker dan je voor een healer verwacht.Splitinfinitive schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:31:
Kiwi !
Ah, vandaar al die bunny hoppers ...
Ik wacht wel op Battlefield 1.
maar als je stopt met healen kun je net zo goed met mcree gaan spelen. Ik vind Mercy echt leuk om te spelen, symatra komt tweede en dan roadhog. En inderdaad Mercy kan flink wat damage doen. Maar blegh, ik wordt er gewoon zo moe van.X-Kiwi schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:21:
[...]
Af en toe zitten er potjes tussen dat je als Mercy denkt 'en JOU heal ik niet meer'. Zoals een Bastion die elke 12sec dood gaat. Maar nu na 29uur Mercy (totaal 30uur) blijft elk potje wel leuke momenten houden. Net nog een riptire, een justice-from-above en een die-die-die afgemaakt in 1 potje. Mercy's wapen is echt zo veel sterker dan je voor een healer verwacht.
tuurlijk ik heb ook games waar het team goed gaat maar meestal zijn het van de potjes waar het pas op het eind spanned wordt omdat het defense team wordt gedwongen samen te werken en dat de spawn een meter van de objective is. ik wil gewoon spannende matches van begin tot eind.
al 3 of 4 keer met tweakers samen gespeeld en daar komt tenminste nog geluid uit van, roadhog op objective. tracer op de flank. Dit probeer ik zelf zoveel mogelijk te doen in quickplay maar volgens mij werkt de voicechat niet of ze negeren het gewoon.
/rant
ik ben totaal niet agressief in mijn spraak verre van zelfs. Maar het heeft gewoon geen zin. dat vind ik zo jammer. Overwatch is en blijft een objective based shooter volgens mij. En naar mijn mening hadden ze gewoon de k/d ratio eruit mogen slopen of gewoon niet mee mogen wegen in de commendations. Ja zeker als je als mcree een team kill krijgt, petje af. maar als dat ervoor zorgt dat je gewoon in de commendation list/potg terecht komt, dan sla je de plank mis in mijn ogen. daarom ben ik blij dat ze hem gaan revampen waardoor een shieldende zarya, of een assisteren zenyanetta gewoon potg krijgt. ipv de gene die gebruik maakt van de ult van anderen. Of desnoods een combo play of the game vanuit een bepaald camera punt met desnoods iemand die het voor een pharah mogelijk maakt een goede ult uit te voeren (zaray met haar blackhole bijvoorbeeld)
mensen willen de killcam, mensen willen de commendations. Objective is bijzaak in veel gevallen.
/eind rant.
Verwijderd
mensen die niet voor objectives gaan zijn gewoon van die cod kindjes, moeten lekker opbokken... erg irritant, zijn van die League of Legends figuren die jungle gaan en nooit ganken.
Wel opvallend dat men eerst zegt 'oh mooi een betaalde game, dat houd in ieder geval de kids weg'..en dan toch lopen er volop kids rond. Maar wie houden we voor de gek met zulke betaalde drempels...ik zie af en toe kinderen GTA V op hun 5e verjaardag krijgen.
Kiwi !
Logisch? Hoeveel erger had het denk je geweest als het f2p was?
Met het huidige "quick play" is het niet vreemd dat je regelmatig met "rotzooi" teams uitkomt waarin niemand samenwerkt. De meeste mensen die je in quick play zal tegenkomen is de groep die het voor de lol speelt en dus niet heel serieus bezig is met een goede team comp / strategie. Je wordt gematched met mensen die gelijk zijn aan jouw MMR. Dit betekent echter niet dat deze mensen ook altijd even serieus spelen.
De beste methode om niet boos te worden als je in teams zit waarin je niet kan winnen is nog altijd het
accepteren van de situatie:
- Muziekje aanzetten in de achtergrond (Billy Hill theme doet wonderen
)
- Tijd benutten om te proberen een gave play te maken / slimme placements te zoeken voor symmetra/tjornborn turret(s)
- Bedenken wat je avondeten wordt
- Hero oefenen waar je nog niet goed mee bent
Op deze manier wordt je niet meer snel boos over de situatie maar leer je het accepteren en het beste ervan te maken
.
Daarnaast, ranked play is onderweg, zodra dit live is zal je hier voornamelijk de serieuze spelers in terug vinden. Je krijgt denk ik een zelfde effect als in LoL waarin men in de "bronze" divisie voornamelijk trolled en vanaf high silver/gold mensen meer hun best doen.
De beste methode om niet boos te worden als je in teams zit waarin je niet kan winnen is nog altijd het
- Muziekje aanzetten in de achtergrond (Billy Hill theme doet wonderen
- Tijd benutten om te proberen een gave play te maken / slimme placements te zoeken voor symmetra/tjornborn turret(s)
Op deze manier wordt je niet meer snel boos over de situatie maar leer je het accepteren en het beste ervan te maken
Daarnaast, ranked play is onderweg, zodra dit live is zal je hier voornamelijk de serieuze spelers in terug vinden. Je krijgt denk ik een zelfde effect als in LoL waarin men in de "bronze" divisie voornamelijk trolled en vanaf high silver/gold mensen meer hun best doen.
Komen er dan ook dedicated servers en een browser ?
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Volgens de laatste developer blog is dit wel iets waar ze mee bezig zijn, maar dat betreft meer een lange termijn project. In ieder geval zou ik er voor t komende jaar nog niet op rekenen.ProCeela schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:21:
Komen er dan ook dedicated servers en een browser ?
Benny HillBloodhoundje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:19:
Met het huidige "quick play" is het niet vreemd dat je regelmatig met "rotzooi" teams uitkomt waarin niemand samenwerkt. De meeste mensen die je in quick play zal tegenkomen is de groep die het voor de lol speelt en dus niet heel serieus bezig is met een goede team comp / strategie. Je wordt gematched met mensen die gelijk zijn aan jouw MMR. Dit betekent echter niet dat deze mensen ook altijd even serieus spelen.
- Muziekje aanzetten in de achtergrond (Billy Hill theme doet wonderen)
Op deze manier wordt je niet meer snel boos over de situatie maar leer je het accepteren en het beste ervan te maken.
PSN: Bellerophon-
Hahaha echt droog
Steam/Discord: Flimovic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.