Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Fixer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:
Ik was er al bang voor dat ze weer gaan kloten met de scope van Widowmaker....
Slechte keuze en totaal niet noodzakelijk om juist dat aan te passen.

Conclusie: Widowmaker is teveel aangepakt en McGree te weinig.
Tegen een goeie widowmaker was er met veel heroes weinig te beginnen. Nu heb je kans. Een goeie Mcgree kon je nog tegen onderuit.
Of er te hard/te zacht generfed is zullen we wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
Saeverix schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Beetje jammer, waarom kan die niet tegelijk... Snap dat het gescheiden is van elkaar, maar het loopt nu wel erg uit elkaar.
Dat heeft volgens mij te maken met het punt dat voor de ps4/xbone de patches ook nog door een QA van Sony/MS moeten gaan en dat dus de tijdlijn voor het releasen van patches verlengt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
BobbyDgtl schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Tegen een goeie widowmaker was er met veel heroes weinig te beginnen. Nu heb je kans. Een goeie Mcgree kon je nog tegen onderuit.
Inderdaad. Bij Blizzard kun je er op aan dat er genoeg iteraties zullen zijn om de boel te balanceren. Bij andere ontwikkelaars moet je maar hopen dat ze er nog de puf voor hebben na de release en de zero-day-patch.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Fixer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:
Ik was er al bang voor dat ze weer gaan kloten met de scope van Widowmaker....
Slechte keuze en totaal niet noodzakelijk om juist dat aan te passen.
[...]
Hoe bedoel je dat er "gekloot" is met de scope? Het enige wat ze daar hebben aangepast is dat je volledig moet descopen voordat je weer kan scopen. Waarmee ze een unintended feature hebben verwijderd dat het voorheen sneller was om na een fully charged shot te descopen en opnieuw te scopen, dan de ingebouwde cooldown voordat er opnieuw gecharged werd.

That said, ik kan me wel voorstellen dat het een tikje anders aanvoelt nu.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

BobbyDgtl schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Heb dat serieus wel eens tegen een teammate gezegd. Speelden tegen een team met twee verschrikkelijk goede Widowmakers... Konden daar gewoon niks tegen beginnen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Bellerophon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Heb dat serieus wel eens tegen een teammate gezegd. Speelden tegen een team met twee verschrikkelijk goede Widowmakers... Konden daar gewoon niks tegen beginnen
Ik heb het idee dat ik het meeste last hebt van capabele Widowmakers, Hanzo's en Genji's... maakt niet uit welke class ik zelf speel. Goede spelers op andere classes heb ik veel minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 15:17
Gister gespeeld met Pharrah, maar vind haar best lastig. Raketten goed raken op bewegende targets (van bovenaf) is niet gemakkelijk. Ook haar ultimate wordt vaak gecounterd door snipers.

Toen maar even gespeeld met Soldier 76; ik ben nog maar een paar uur bezig met dit spel. Toch meteen 8 kills op rij. Medium afstand houden, je heal droppen op cooldown en a-la FPS proberen een beetje te flanken; werkte erg goed.

Ookal is het de 'standaard' noob class, hij speelt erg lekker en is zeker niet zwak. Dat vind ik zo tof aan dit spel; ja, de balance is nog niet perfect (ik speel sporadisch als McCree en soms kan je mensen afmaken zonder dat ze een kans hebben), maar je kan wel met elke Hero oefenen en er echt beter mee worden. Daarnaast zijn alle heroes zo verschillend! Hun powers en ultimates maken ze allemaal interessant.

Een perfect spel om deze zomervakantie een paar weken keihard in te nolifen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel meeste Mei, (30 uur al ofzo) en ik word het meest gekilled door Mcree'tje, soms kan ik nog wel die self-heal-ijsblok doen net nadat ik gestunt ben, maar vaak heeft ie je alsnog met die hammer-zooi. Zal niet heel anders worden gezien Mei maar 250 health heeft.

alle andere characters kan ik wel counteren of genoeg irriteren totdat ik weg kan komen, patch is nog niet live op PS4, dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
TheProf82 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:34:
Gister gespeeld met Pharrah, maar vind haar best lastig. Raketten goed raken op bewegende targets (van bovenaf) is niet gemakkelijk. Ook haar ultimate wordt vaak gecounterd door snipers.

Toen maar even gespeeld met Soldier 76; ik ben nog maar een paar uur bezig met dit spel. Toch meteen 8 kills op rij. Medium afstand houden, je heal droppen op cooldown en a-la FPS proberen een beetje te flanken; werkte erg goed.

Ookal is het de 'standaard' noob class, hij speelt erg lekker en is zeker niet zwak. Dat vind ik zo tof aan dit spel; ja, de balance is nog niet perfect (ik speel sporadisch als McCree en soms kan je mensen afmaken zonder dat ze een kans hebben), maar je kan wel met elke Hero oefenen en er echt beter mee worden. Daarnaast zijn alle heroes zo verschillend! Hun powers en ultimates maken ze allemaal interessant.

Een perfect spel om deze zomervakantie een paar weken keihard in te nolifen :D
Ik speel pharah als main en kan je alleen maar op je hart drukken om toch verder te gaan oefenen.

Ben nu op het punt dat ik ook andere offence heroes aan het oefenen ben. als ik dan merk dat we niet zo goed gaan in een potje, switch toch maar weer naar pharah en maak ik heel vaak het verschil in de game.
met phara creëer je enorme chaos. Haar rockets doen veel damage (helemaal als je bodyshots doet) en ze heeft ook nog eens een knockback waar ik al zeker 150 environmental kills mee heb gemaakt :+
Ze kan het hoogst van allemaal, en is erg mobiel!

Mijn favo champ :)

Trouwens, gisteren met wat tweakers moesten we tegen een team die 4 törbjorns inzette op numbani.
Was echt niet doorheen te komen.
We besloten het zelfde te doen toen wij moesten defenden.
Zelfde team wist hun eigen comp niet te counteren :9

Het nadeel daar is dat je de turrets in een vierkant kan zetten. Ook kan je als törbjorn redelijk afgedekt je turrets opnieuw opbouwen als ze stuk zijn.
Echt heel naar op tegen te krijgen. En heel leuk om zelf op te zetten :9

[ Voor 14% gewijzigd door tellavist op 15-06-2016 12:45 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Ik speel pharah als main en kan je alleen maar op je hart drukken om toch verder te gaan oefenen.
Ben nu op het punt dat ik andere offence heroes aan het oefenen ben. als ik dan merk dat we niet zo goed gaan pak ik een pharah en maak ik heel vaak het verschil in de game.
met phara creëer je enorme chaos. Haar rockets doen veel damage (helemaal als je bodyshots doet) en ze heeft ook nog eens een knockback waar ik al zeker 150 environmental kills mee heb gemaakt :+

Ik heb met Pharah altijd zo'n moeite als er een sniper in de buurt is, die schieten me vaak dik neer op moment dat je in de lucht springt, hoe ga jij daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik denk dat je beter naar score/min kan kijken. Total score laat enkel zien dat je veel met dat karakter gespeeld hebt.

Dit heb jij bijvoorbeeld:

Roadhog
106w - 84l = 190 (!) total games
Rank #546 by total score
Rank #20,989 by score/min

Dit heb ik met Reaper:
43w - 31l = 74 games gespeeld
Rank #4,556 by total score
Rank #9,059 by score/min

Dus je total score komt echt voornamelijk door time played, niet door skill.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:05
Oxidda schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Ik heb met Pharah altijd zo'n moeite als er een sniper in de buurt is, die schieten me vaak dik neer op moment dat je in de lucht springt, hoe ga jij daar mee om?
Widowmaker (sniper) moet je flanken.
Ze is nu generfed waardoor dit nu mogelijk moet zijn. Een goede widowmaker schiet je zo uit de lucht met een headshot.
Je bent nou eenmaal langzaam in de lucht en een easy target.

Ik wissel zelf naar een andere hero om een irritante widowmaker neer te halen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
[...]

Niet de hele tijd je spatiebalk ingedrukt houden en 'stil' zweven, maar heen en weer blijven gaan en soms je spatiebalk even los laten. Dan is het lastiger aimen voor een sniper. Je bewegingen moeten onvoorspelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Ben nu op het punt dat ik ook andere offence heroes aan het oefenen ben. als ik dan merk dat we niet zo goed gaan in een potje, switch toch maar weer naar pharah en maak ik heel vaak het verschil in de game.

Trouwens, gisteren met wat tweakers moesten we tegen een team die 4 törbjorns inzette op numbani.
Was echt niet doorheen te komen.
We besloten het zelfde te doen toen wij moesten defenden.
Zelfde team wist hun eigen comp niet te counteren :9

Het nadeel daar is dat je de turrets in een vierkant kan zetten. Ook kan je als törbjorn redelijk afgedekt je turrets opnieuw opbouwen als ze stuk zijn.
Echt heel naar op tegen te krijgen. En heel leuk om zelf op te zetten :9
Ga ik zeker doen! Ik vind haar heel tof; het geeft me een beetje een Iron Man gevoel om gewoon boven de enemy te zweven, haha :D. Haar knockback moet ik nog leren gebruiken; heeft deze nog andere use behalve mensen van de map blazen?

Ik wilde gewoon benadrukken hoe tof ik het vind dat ook een 'standaard' hero als soldier 76 zo lekker aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
[...]

Je moet dan niet gaan lopen hoveren.
Je kan wel hoveren maar dan moet je het maar heel kort doen.

Dus-> shift - kort spatie en schieten - spatie los voor 2-3 meter, kort spatie en schieten.
Zo ben je een stuk onvoorspelbaarder in de lucht.
Wat je inderdaad vaak ziet is dat je een pharah de lucht in ziet gaan en dat er vervolgens net zolang "hover"gebruikt wordt totdat de fuel op is. dan stijg je op het laatst heel langzaam en ben je super makkelijk uit de lucht te schieten. :)

De ult moet je gewoon heel goed timen.
Je moet iig niet denken: oh ik heb me ult! roekeloos boven een groepje gaan hangen en op Q rammen.
Ik hou vaak mijn killfeed in de gaten om te zien of hanzo of widow doodgemaakt wordt. Dan gaan mijn handjes pas boven de Q knop zweven :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Pykow schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Widowmaker (sniper) moet je flanken.
Ze is nu generfed waardoor dit nu mogelijk moet zijn. Een goede widowmaker schiet je zo uit de lucht met een headshot.
Je bent nou eenmaal langzaam in de lucht en een easy target.

Ik wissel zelf naar een andere hero om een irritante widowmaker neer te halen.
Ja ok, dealen met widow maker is niet altijd praktisch met ene pharah. Wel gemerkt dat als een sniper in een "Snipers nest" zit. Je ze er heel leuk uit kan houden door wat rockets te schieten op die positie, om zo een relocate to forceren.
Grotman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Niet de hele tijd je spatiebalk ingedrukt houden en 'stil' zweven, maar heen en weer blijven gaan en soms je spatiebalk even los laten. Dan is het lastiger aimen voor een sniper. Je bewegingen moeten onvoorspelbaar zijn.
Dat heb ik geprobeerd ja, maar was kennelijk niet goed genoeg. :'( , oefening baart kunst dan maar.
tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Je moet dan niet gaan lopen hoveren.
Je kan wel hoveren maar dan moet je het maar heel kort doen.

Dus-> shift - kort spatie en schieten - spatie los voor 2-3 meter, kort spatie en schieten.
Zo ben je een stuk onvoorspelbaarder in de lucht.
Wat je inderdaad vaak ziet is dat je een pharah de lucht in ziet gaan en dat er vervolgens net zolang "hover"gebruikt wordt totdat de fuel op is. dan stijg je op het laatst heel langzaam en ben je super makkelijk uit de lucht te schieten. :)

De ult moet je gewoon heel goed timen.
Je moet iig niet denken: oh ik heb me ult! roekeloos boven een groepje gaan hangen en op Q rammen.
Ik hou vaak mijn killfeed in de gaten om te zien of hanzo of widow doodgemaakt wordt. Dan gaan mijn handjes pas boven de Q knop zweven :+
Dat sowieso die ult, das met de meeste AoE pew pew die ults. Goed situatie inschatten.

Is me al een paar keer gelukt om achter vijandelijke team to komen en dan missles te schieten, dat was wel leuk.

[ Voor 33% gewijzigd door Oxidda op 15-06-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
TheProf82 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:49:
[...]
Haar knockback moet ik nog leren gebruiken; heeft deze nog andere use behalve mensen van de map blazen?
[...]
Je kan de knockback ook gebruiken om jezelf uit benarde situaties te laten ontsnappen. Als je bijvoorbeeld in de buurt van een muur zweeft en je krijgt een bodyshot van een sniper of soldier, dan zou je jezelf daarmee uit hun blikveld kunnen duwen.

Ikzelf gebruik het ook vlak na een respawn om net iets sneller te zijn in die eerste paar seconden.

Volgens mij kan je het zelfs als een alternatief voor je Shift-ability gebruiken door hem onder je te schieten terwijl je springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

VyperX schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Je kan de knockback ook gebruiken om jezelf uit benarde situaties te laten ontsnappen. Als je bijvoorbeeld in de buurt van een muur zweeft en je krijgt een bodyshot van een sniper of soldier, dan zou je jezelf daarmee uit hun blikveld kunnen duwen.

Ikzelf gebruik het ook vlak na een respawn om net iets sneller te zijn in die eerste paar seconden.

Volgens mij kan je het zelfs als een alternatief voor je Shift-ability gebruiken door hem onder je te schieten terwijl je springt.
Of als er een close range mannetje op je af komt, zoals reaper. Dan schiet je die op reaper, jullie beide vliegen dan naar achteren.
Of wat dacht je om een team van objective te pushen, of iemand uit zijn positie te werken zodat deze door je team word afgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Oxidda schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Of als er een close range mannetje op je af komt, zoals reaper. Dan schiet je die op reaper, jullie beide vliegen dan naar achteren.
Of wat dacht je om een team van objective te pushen, of iemand uit zijn positie te werken zodat deze door je team word afgeschoten.
WOW nooit gedacht om het als mobility te gebruiken (jump). Die andere uses zijn 'logisch' maar moet ik oefenen.

Ik heb maar zo'n 5 uur per week om dit spel te spelen en ben niet thuis in hero-based games (ben aardig in Battlefield 4) dus het is gewoon goed oefenen en tips/tricks lezen.

Ik vind Roadhog nog wel een beetje saai; hij kan erg effectief zijn maar voor mn gevoel mist ie een skill ofzo. Vrij basic playstyle vergeleken met Reinhardt (charge, ranged attack) of Zarya (shields, toffe gun). Maar ik kan niet ontkennen dat zijn heal erg sterk is. Soms heal ik gewoon als ik nog maar 50 HP heb en word aangevallen. Ik sta dan stil en outheal soms gewoon damage xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

TheProf82 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:05:
[...]

WOW nooit gedacht om het als mobility te gebruiken (jump). Die andere uses zijn 'logisch' maar moet ik oefenen.

Ik heb maar zo'n 5 uur per week om dit spel te spelen en ben niet thuis in hero-based games (ben aardig in Battlefield 4) dus het is gewoon goed oefenen en tips/tricks lezen.

Ik vind Roadhog nog wel een beetje saai; hij kan erg effectief zijn maar voor mn gevoel mist ie een skill ofzo. Vrij basic playstyle vergeleken met Reinhardt (charge, ranged attack) of Zarya (shields, toffe gun). Maar ik kan niet ontkennen dat zijn heal erg sterk is. Soms heal ik gewoon als ik nog maar 50 HP heb en word aangevallen. Ik sta dan stil en outheal soms gewoon damage xD.
Voor een extra jump had ik er ook nog niet aan gedacht, toch ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Oxidda schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Die knockback doet ook 1dmg :+

Bepaalde maps zijn heel goed met knockbacks.
Je hebt bijvoorbeeld de map op nepal waar je binnen in een ruimte het plateau moet houden.
Daar kan je zo 2-3 mensen van de map af blazen met je E.

illios het zelfde op lighthouse en op well

Op kings row heb je een hele sneaky manier om je ult te doen.

Deze shortcut werkt 2 kanten op.
Je kan hem aanvallend doen (zoals op het filmpje)
Verdedigend werkt hij net zo goed. :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Die knockback doet ook 1dmg :+

Bepaalde maps zijn heel goed met knockbacks.
Je hebt bijvoorbeeld de map op nepal waar je binnen in een ruimte het plateau moet houden.
Daar kan je zo 2-3 mensen van de map af blazen met je E.

illios het zelfde op lighthouse en op well

Op kings row heb je een hele sneaky manier om je ult te doen.
[video]

Deze shortcut werkt 2 kanten op.
Je kan hem aanvallend doen (zoals op het filmpje)
Verdedigend werkt hij net zo goed. :)
Die is leuk! :) Die andere met eraf duwen ja die ken ik, al vaak genoeg tegen me gebruikt helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36
Oxidda schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Die is leuk! :) Die andere met eraf duwen ja die ken ik, al vaak genoeg tegen me gebruikt helaas :(
Kan ook met een Genji :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

hmr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Kan ook met een Genji :)
Double jump en dash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Yes!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Oh wow.... [video]https://www.youtube.com/watch?v=Dxa-GKWBi24"[/video]

[ Voor 17% gewijzigd door Oxidda op 15-06-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die bezig zijn om voor te bereiden voor competitive mode? Ik wil wel competitive spelen, maar heb niet een stabiel premade team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:26:
Zijn er al mensen die bezig zijn om voor te bereiden voor competitive mode? Ik wil wel competitive spelen, maar heb niet een stabiel premade team.
Ik speel vanaf een paar dagen eigenlijk alleen nog maar met mensen uit de TS lijst hier op tweakers.
Echt competitive spelen weet ik nog niet.
Het probleem wat je gaat krijgen is dat je mensen hebt die het wel competatief willen spelen maar de verplichtingen niet willen (vaste dagen waarop je gaat spelen).

Zelf weet ik nog niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ik denk dat ik even wacht totdat competative mode ook echt uit is.
Daarna ga ik wel kijken of ik het echt zo leuk vind om 1 of 2 dagen per week ergens aan vast te zitten :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:26:
Newbie hier: Wat is een premade team?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 15:43
Flimovic schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Van te voren een team samenstellen zodat je een voordeel hebt vanwege betere communicatie en elkaar kent.
Dat doe je meestal voor je een game start zodat je niet in je eentje in een n00b team terecht komt :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

een team wat je van te voren maakt en dan pas een game gaat zoeken. zodat je niet met random mensen speelt die je niet kent / kiest

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

[...]

Joinen met een group/party in plaats van solo een queue joinen en dan in een groep met random mensen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Ik speel vanaf een paar dagen eigenlijk alleen nog maar met mensen uit de TS lijst hier op tweakers.
Het probleem wat je gaat krijgen is dat je mensen hebt die het wel competatief willen spelen maar de verplichtingen niet willen (vaste dagen waarop je gaat spelen).

Daarna ga ik wel kijken of ik het echt zo leuk vind om 1 of 2 dagen per week ergens aan vast te zitten :)
Competetive spelen is wel iets wat echt iets toevoegt aan een game. Heb een poosje CS 1.6 en CSS competetive gespeeld, maar dat is echt heel andere koek dan pubben :)
earthapple schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:42:
[...]

Joinen met een group/party in plaats van solo een queue joinen en dan in een groep met random mensen komen. :)
Ah, wat ik gister heb gedaan dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
tellavist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Wat ik het liefst zou zien is een groep Tweakers die net als ik casual competitive willen spelen. Ter plekke kijken wie er online is, wie er zin heeft om te spelen en gaan. Zal je nooit aan een vast team kunnen tippen, maar het is stukken beter dan met complete randoms. Heb geen ambitie om in de hogere segmenten te eindigen, maar spannende potjes is voor iedereen leuk natuurlijk... in elke range :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

yinx84 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Wat ik het liefst zou zien is een groep Tweakers die net als ik casual competitive willen spelen. Ter plekke kijken wie er online is, wie er zin heeft om te spelen en gaan. Zal je nooit aan een vast team kunnen tippen, maar het is stukken beter dan met complete randoms. Heb geen ambitie om in de hogere segmenten te eindigen, maar spannende potjes is voor iedereen leuk natuurlijk... in elke range :)
Eens eens eens! Count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
[...]

Ja dit zie ik ook wel zitten denk ik.
Echt gaan strijden met een vast team van 6, waardoor je meerdere avonden vast moet spelen...
weet niet of ik dat thuis verkopen kan :+

[ Voor 3% gewijzigd door tellavist op 15-06-2016 13:59 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 23:07
Nee dat heb ik dus ook, misschien zit er hier wel ergens een clan-leader die dit wil oppakken. Dan maken we een tweakers clan, inclusief tactieken waar iedereen van op de hoogte moet zijn. Dan kunnen we iets beter samen werken als we een team maken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

[...]

Dit lijkt me ook erg leuk, ik speel echter sporadisch, en meestal niet meer dan een uurtje, soms wat minder soms wat langer.
Is dat te kort of moet het kunnen? Lijkt me ondertussen wel eens leuk om wat meer in teamverband te werken.

Mijn beste skill is trouwens schade absorberen en spawnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

bazzard schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:33:
[...]

Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

[...]

Dit lijkt me ook erg leuk, ik speel echter sporadisch, en meestal niet meer dan een uurtje, soms wat minder soms wat langer.
Is dat te kort of moet het kunnen? Lijkt me ondertussen wel eens leuk om wat meer in teamverband te werken.

Geboren TANK'er dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
kaluro2 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat je beter naar score/min kan kijken. Total score laat enkel zien dat je veel met dat karakter gespeeld hebt.

Dit heb jij bijvoorbeeld:

Roadhog
106w - 84l = 190 (!) total games
Rank #546 by total score
Rank #20,989 by score/min

Dit heb ik met Reaper:
43w - 31l = 74 games gespeeld
Rank #4,556 by total score
Rank #9,059 by score/min

Dus je total score komt echt voornamelijk door time played, niet door skill.
Inderdaad, daar verkijken veel mensen zich op, mogelijk omdat op de Overview pagina alleen je total score ranks vermeld worden. Met Genji heb ik op die manier een top 250 score, maar die heb ik ook heel veel gespeeld. De score/min geeft een iets hoger getal. :p

Rognvaldr#2767
Rank #248 by total score
Rank #3,569 by score/min

Ik speel doorgaans met vrienden van lagere skill en/of weinig FPS-ervaring en dat heeft ook negatief invloed op je eigen score, maar de keuze om wel of niet met vrienden te spelen is natuurlijk snel gemaakt en wordt niet bepaald door een paar arbitraire cijfertjes.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Rone schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Inderdaad, daar verkijken veel mensen zich op, mogelijk omdat op de Overview pagina alleen je total score ranks vermeld worden. Met Genji heb ik op die manier een top 250 score, maar die heb ik ook heel veel gespeeld. De score/min geeft een iets hoger getal. :p

Rognvaldr#2767
Rank #248 by total score
Rank #3,569 by score/min

Ik speel doorgaans met vrienden van lagere skill en/of weinig FPS-ervaring en dat heeft ook negatief invloed op je eigen score, maar de keuze om wel of niet met vrienden te spelen is natuurlijk snel gemaakt en wordt niet bepaald door een paar arbitraire cijfertjes.
Ben ook heel benieuwd hoe al die stats zich gaan verhouden op competitive play performance.

Voor de rest vind ik het knap dat je zo'n hoge score/min kan halen met Genji , wat is die lastig te spelen, niet voor mij weg gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog plannen voor een apart console topic?
Er is een verschil op het gebied van balans etc. en dat maakt het wel eens verwarrend hier. :)

Ben benieuwd hoe ze nu om gaan met patches op de console, iets later vind ik prima maar het moeten geen praktijken gaan worden waarbij je maanden met onbalans zit omdat er maar een paar keer in het jaar een patch komt. Vind het nieuws mbt PC eerst, en console later (grotere patches) iig iets om in de gaten te houden. Zit niet op Diablo akties te wachten. ;)
Will see.

Maar, wat is de game geweldig zeg!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alipc09
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 13:19
Geweldige game van Blizzard!
Een groot succes ben al level 35+

Ben in het algemeen een fan van Blizzard! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

[...]

Ik ben van hetzelfde gedacht hoor, echt super lange sessies heb ik er nog niet opzitten... Maar moet misschien er ook bij vermelden dat ik nog maar een 3-4-tal uurtjes heb kunnen spelen ;)

Dus nog idd veel aan het leren, maar in een teamverband zou dit misschien wel stukken beter kunnen gaan :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Dat lijkt me ook, hier en daar wat tips van de profs.

Ben nu lvl 11, vooral door van alles te proberen. Vaak hobbel ik gewoon achter een ander aan, of ze dat nu willen of niet, maar door me ze tweeën te blijven maak je vaak al redelijk gehakt van veel losse spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
Leuk potje als lucio gehad :)
En ook een leuk potje als tracer/reaper

[ Voor 36% gewijzigd door markdm op 15-06-2016 16:40 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
[...]

Daar kan ik mij ook in vinden. Wel de pro's zoals goede communicatie en een gebalanceerd team, maar niet de con's zoals verplichtingen.

Heb jaren terug ook in een WoW raid team gezeten en dat was verplicht 3x in de week (2x raid - 1x trainen). Niet aanwezig zonder goede reden = exit. En als healer moest je wel hele goede redenen verzinnen _O-

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:13

Vailen

Shit happens

[...]

Lijkt mij ook wel wat! Ik wil ook wel mee doen >:)

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb het topic even minder actief bekeken, dus weet niet of deze als gepost is, maar vond hem wel interessant:

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
CH40S schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:51:
Heb het topic even minder actief bekeken, dus weet niet of deze als gepost is, maar vond hem wel interessant:
[video]
Interessant! Is dit ook een manier om een allied Torbjorn op een strategisch interessante plek te krijgen zodat hij zijn turret daar kan plaatsen?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

X-Kiwi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Daar kan ik mij ook in vinden. Wel de pro's zoals goede communicatie en een gebalanceerd team, maar niet de con's zoals verplichtingen.

Heb jaren terug ook in een WoW raid team gezeten en dat was verplicht 3x in de week (2x raid - 1x trainen). Niet aanwezig zonder goede reden = exit. En als healer moest je wel hele goede redenen verzinnen _O-
Goede reden zou zijn: Je verdient me healing niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
X-Kiwi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Jaren terug speelde ik 5 dagen per week van 19:00 uur tot 22:30 uur.
Op zondag matches (vaak rond 20:00) met Team fortress 2.

Dit gaat me nu nooit meer lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:03
Ik wil me ook graag aansluiten bij een groep die wel leuk effectief samen wilt spelen maar zonder verplichtingen. Met werk, hobbies en een zoontje van 1 komt het er niet altijd van maar als we een leuke gelegendheidsgroep bij elkaar kunnen krijgen zijn er altijd wel genoeg spelers voor paar goede potten op een avond. Tegelijkertijd hoeven we dan de echt superserious pro's niet in de weg te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Laatst online: 27-09 19:14

dawofl

?

Beavbusi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:40:
Ik denk dat het leuker is om met een groepje vaste tactieken te maken, maar het is niet leuk om verplichtingen te hebben (vergelijkend met raid afspraken op wow). Ik ben benieuwd of dit realistisch/haalbaar is. Als je een klein beetje samenwerkt bereik je zoveel meer, onder andere hero's die op elkaar aansluiten, niet iedereen die voor zichzelf speelt. Vaak merk ik dat een group toch veel op zichzelf speelt. Ben benieuwd of hier makkelijk iets aan te doen is, want ik doe het vaak zelf. Zeg ik wel we moeten meer samen doen, maar dat werkt niet heel makkelijk. Heeft iemand heir een idee over?
Neem de leiding waarbij gebruik van voip helpt. Het werkt niet altijd en vereist wat tact en durf maar kan goed werken.

Laatst game waarbij een beetje vreemde speler (russisch accent ;)) op grappig wijze de taktiek ging plotten. Werd goed op gereageerd door het team :)

Het werkt alleen wat minder als er niemand voip gebruikt of als je direct een stfu oid terug krijgt hehe

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:19
De nieuwe 'Weekly Brawl' is heerlijk chaotisch met Soldier: 76. :D _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/OXGZvrjqkUY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Yonix schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:11:
De nieuwe 'Weekly Brawl' is heerlijk chaotisch met Soldier: 76. :D _/-\o_

[video]
Met maar 100 leven? :o Het is net COD. Nu al zin in...

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 19:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sV6HVGL.gif

:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Gisteren weer eens een potje Overwatch gespeeld en gestreamed. Vriend van me speelde Torbjörn, hij was al wat geirriteerd tijdens het spelen dus toen zijn Play of the Game een hilarische faal was ragequitte ie.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Zf4x212hQ20&ab_channel=MrWahloh]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aDoEX6x_700b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avnpxdZ_700b.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door X-Kiwi op 15-06-2016 21:12 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
De nerf van Widowmaker is perfect, complimenten aan blizzard.
Nu moeten ze Mccree nog nerfen, want ik merk geen verschil.
ze Stunnen en je bent in 1x dood.

Daarnaast moet er een filter komen om maps uit te sluiten, ik haat Temple of anubis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Pykow schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:30:

Daarnaast moet er een filter komen om maps uit te sluiten, ik haat Temple of anubis.
maar als wat speel je dan? ik ben nu twee keer roadhog geweest maar tot nu toe nog niet echt dood-dood door mcree.

als ik net damage heb gevangen door anderen wel, maar fresh tegen een mcree gaat redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:03
Ik heb exact hetzelfde, alleen nog als Roadhog Mccree tegen gekomen en dat is nu werkelijk anders, als tank heb ik nu een meer dan goede kans. Hij blijft natuurlijk een sterke close combat counter tegen 150-250hp heroes maargoed, dat is ook z'n rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Defense is vaak veel makkelijker dan attack. Het probleem zit vooral in de manier waarop de maps op het einde (of begin) in elkaar zitten. Neem bijvoorbeeld de Payload maps. In elke map heb je als defense een voordeel als je een bastion of thorbjorn hebt (of soms zelfs meerdere) . Het vereist bijna geen skill en het werkt vaak kinderlijk makkelijk.

Natuurlijk zijn er counters tegen bastion of thorbjorn het punt is echter dat vaak defense makkelijker is dan attack.

Uiteindelijk wordt dat toch een beetje eentonig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

aaaido schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:57:
Defense is vaak veel makkelijker dan attack. Het probleem zit vooral in de manier waarop de maps op het einde (of begin) in elkaar zitten. Neem bijvoorbeeld de Payload maps. In elke map heb je als defense een voordeel als je een bastion of thorbjorn hebt (of soms zelfs meerdere) . Het vereist bijna geen skill en het werkt vaak kinderlijk makkelijk.

Natuurlijk zijn er counters tegen bastion of thorbjorn het punt is echter dat vaak defense makkelijker is dan attack.

Uiteindelijk wordt dat toch een beetje eentonig...
moah ligt ook heel erg aan het team. Ik heb gehad dat defense tot aan het laatste punt gewoon overrompeld wordt. Dan is de spawn dichtbij en zit je nog maar op een klein deel van de map. Dit geeft soms kei goede plays die vrij spannend zijn.

als je team een beetje weet wat het doet wordt het eenvoudiger, maar als de tegenstander dit ook doet dan is het gewoon een match spannend van begin tot eind.

zo run ik als defence 9/10 symmatra, puur voor het beveiligen van de flanken en de teleporter. Menig game goed mee gewonnen. Maar wanneer de tegenstander dit al wat vaker mee heeft gemaakt dan is het nog verdomd moeilijk om de teleporter online te houden. Bastion is rete irritant dat moet ik je wel meegeven, maar wanneer je een goede genij, pharah, of tracer hebt dan is die ook zo van het speelveld verdwenen. Zelfde voor tjorborn.

soms is het opsparen van ults gewoon enorm belangrijk. Een roadhog die mensen van het capture point afduwt tijdens overtime, een lucio die zijn ult popt om dit mogelijk te maken. En dan nog een reaper die met de laatste op de point afrekent is meestal gegarandeerd GG. Vandaag nog met een redelijk goede groep gespeeld.

de tracer die daar erin zat was gewoon meesterlijk met de blink en ult. tegenstanders geen schijn van kans. Anders om komt natuurlijk ook voor.

soms is het ook gewoon fun om met 6 tjorborns te defenden gewoon voor de fun. Sommige worden dan echt lijp in de chat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wahloh schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:00:
Gisteren weer eens een potje Overwatch gespeeld en gestreamed. Vriend van me speelde Torbjörn, hij was al wat geirriteerd tijdens het spelen dus toen zijn Play of the Game een hilarische faal was ragequitte ie.

[video]
Ik mis even wat er gebeurt wat zo grappig is. (Kijk op mobiel dus mis misschien een detail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

apNia schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:48:
[...]

Ik mis even wat er gebeurt wat zo grappig is. (Kijk op mobiel dus mis misschien een detail)
ik denk dat hij doelde op dat de play of the game niets meer was als een tjorborn die zijn turret aan het fixxen was ipv daadwerkelijk zelf te killen.

kan het fout hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
VyperX schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:55:
[...]
Om nog even terug te komen hierop: gisteravond even geprobeerd maar de E-ability van Pharah geeft alleen snelheid in horizontale richting. Je kan jezelf er dus niet mee in de lucht krijgen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:57

Tip bij attack: speel als tracer, blink via de linker ingang (max 2x). als je achter de enemies bent blink je door naar capture point a en gaat gebukt achter de fontein zitten. Geheid dat de defense van de tegenstander los zand wordt! Daarna blink je een paar keer en ga je waarschijnlijk dood. Maar hoe langer je het volhoudt hoe groter de kans dat je erdoor bent.

Jammer dat de meeste mensen niet door hebben wat je voor het team gedaan hebt. :|

[ Voor 6% gewijzigd door VySio op 16-06-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jeff Kaplan over de verre en nabije toekomst van Overwatch: http://us.battle.net/foru...topic/20745285677#post-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

De nerf van McRightclick is toch wel echt hard hoor... Base damage van right click van 70 naar 45 uit mijn hoofd... Weet niet welke class je speelt?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Poe hé, das nog eens een DEV update! _/-\o_
Mooie initiatieven hebben ze lopen daar!
Ben benieuwd welke ook daadwerlijk het daglicht gaan zien.

Kijk erg uit naar de nieuwe map die ze aan het testen zijn en die ook daadwerkelijk in de pijplijn zit! :)

En ik kijk uit naar: COMPETATIVE PLAY. :>

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Dat was ff een einde lezen, maar prima update vanuit Blizzard. Respect dat ze alles kosteloos gaan doorvoeren en dat ze ook in verre toekomst nog aandacht voor het spel blijven houden.

Al ben ik niet anders gewend van Blizzard! _/-\o_ Het zorgt er in ieder geval voor dat het spel voor een lange tijd speelbaar wordt en niet saai, toch wel het gevaar met shooters in het algemeen.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
VySio schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Tip bij attack: speel als tracer, blink via de linker ingang (max 2x). als je achter de enemies bent blink je door naar capture point a en gaat gebukt achter de fontein zitten. Geheid dat de defense van de tegenstander los zand wordt! Daarna blink je een paar keer en ga je waarschijnlijk dood. Maar hoe langer je het volhoudt hoe groter de kans dat je erdoor bent.

Jammer dat de meeste mensen niet door hebben wat je voor het team gedaan hebt. :|
Junkrat en Symettra zaten links met traps. Roadhog zat op het platform waar je uitkomt.
Widowmaker zat achter op de bekende sniperdeck. Vervolgens hadden ze nog 2 heroes rechts staan waar ik niet langs kon komen.
Ze moeten een "moeilijk" bereikbare flank toevoegen, zoals je dat hebt in volskaya industrie (russian map)

Er zijn nu 3 maps die ik het liefst wil vermeiden.
1. eerste punt van Temple of anubis
2. Lijang tower: Control center (vaak eindigt deze map op een spawncamp)
3. Nepal: village Exact het zelfde probleem dan lijang tower: contol center

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marijnhak schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:14:
[...]

Dat was ff een einde lezen, maar prima update vanuit Blizzard. Respect dat ze alles kosteloos gaan doorvoeren en dat ze ook in verre toekomst nog aandacht voor het spel blijven houden.

Al ben ik niet anders gewend van Blizzard! _/-\o_ Het zorgt er in ieder geval voor dat het spel voor een lange tijd speelbaar wordt en niet saai, toch wel het gevaar met shooters in het algemeen.
maarja dat is ook niet geheel onverwacht.. ze hebben dus 10 miljoen spelers aangetikt.
Ga er even van uit dat 1/3e console spelers zijn die 60 euro neer hebben geteld (wat denk ik heeel weinig is, denk eerder 1/2 van de spelers)
en als je er van uitgaat dat de pc spelers in principe 40 euro betaald hebben (heeeel veel mensen meer)

dan hebben ze sowieso al 500.000.000 verdient aan de verkopen. dan heb je ook nog is mensen die echt honderden euro's uitgeven aan lootboxes :P

Blizzard zit wel goed om wat gratis heroes te releasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Ricmaniac schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:21:
[...]

maarja dat is ook niet geheel onverwacht.. ze hebben dus 10 miljoen spelers aangetikt.
Ga er even van uit dat 1/3e console spelers zijn die 60 euro neer hebben geteld (wat denk ik heeel weinig is, denk eerder 1/2 van de spelers)
en als je er van uitgaat dat de pc spelers in principe 40 euro betaald hebben (heeeel veel mensen meer)

dan hebben ze sowieso al 500.000.000 verdient aan de verkopen. dan heb je ook nog is mensen die echt honderden euro's uitgeven aan lootboxes :P

Blizzard zit wel goed om wat gratis heroes te releasen.
Vast wel, maar vergelijk het met Battlefield of Call of Duty en doe dezelfde rekensom: kom je ook tot ontzettend veel verdiend geld, maar wel dokken voor elke extra map, etc via DLC. Dus vind ik het erg netjes van Blizzard dat ze de boel minder 'uitmelken' dan menig andere ontwikkelaar/uitgever van shooters

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Junkrat en Symettra zaten links met traps. Roadhog zat op het platform waar je uitkomt.
Widowmaker zat achter op de bekende sniperdeck. Vervolgens hadden ze nog 2 heroes rechts staan waar ik niet langs kon komen.
Ze moeten een "moeilijk" bereikbare flank toevoegen, zoals je dat hebt in volskaya industrie (russian map)

Ik had dat eerst ook met temple of anubis. ik vind dat tegenwoordig echt geen probleem meer. heb zelfs liever attack dan defend. Lujang tower heb k spawncamp nog nooit meegemaakt though. zitten altijd gewoon bij de objective te vechten en ook bij Nepal

bij controll maps neem ik vaak reaper. wat ik in andere maps zo goed als niet speel. is echt een goeie hero omdat je vaak close combat aan het vechten bent. + met je ultimate ability kan je in controll maps de games turnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

VySio schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Waar tracer ook heel goed is is de snipers wakker schudden of hun mercy afleiden. Ik vind Tracer op moment de leukste om te spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Oxidda schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Waar tracer ook heel goed is is de snipers wakker schudden of hun mercy afleiden. Ik vind Tracer op moment de leukste om te spelen O-)
Ik heb een hekel aan Tracer :(

groeten, Mercy

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

X-Kiwi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Ik heb een hekel aan Tracer :(

groeten, Mercy
;)

Ik ook, als ik mercy speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:20:
[...]

toch grappig, zijn 3 van mijn favoriete maps juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
404 page not found? Not sure if that's a good update tho.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:47
weszz schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:38:
[...]

404 page not found? Not sure if that's a good update tho.
http://us.battle.net/foru...topic/20745285677#post-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Ricmaniac schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Ik had dat eerst ook met temple of anubis. ik vind dat tegenwoordig echt geen probleem meer. heb zelfs liever attack dan defend. Lujang tower heb k spawncamp nog nooit meegemaakt though. zitten altijd gewoon bij de objective te vechten en ook bij Nepal

bij controll maps neem ik vaak reaper. wat ik in andere maps zo goed als niet speel. is echt een goeie hero omdat je vaak close combat aan het vechten bent. + met je ultimate ability kan je in controll maps de games turnen.
Ik speel liever Soldier: 76 op deze maps, Ik kan vaak in mijn eentje een hele linie dicht houden.
Geweldige hero om op mid range heroes uit te schakelen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:37:
[...]

toch grappig, zijn 3 van mijn favoriete maps juist.
De overige maps in Nepal zijn wel fijn, maar alleen village vindt ik verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Leuk trucje met S:76 btw.

[Video: http://i.imgur.com/Obu16BQ.gifv]

Midair sprinten geeft je een boost naar voren (ook al val je naar achteren)
i.c.m je helixmissile kun je er ook nog een redelijke rocketjump mee maken.

Gisteren ook een "nieuwe" shortcut ontdekt op Volskaya opweg naar objective A als attacker.

Met iig D.Va en Pharrah (en volgens mij moet het ook wel lukken met Genji, Tracer en Lucio)

Direct uit de spawn kun je links over het water/ijs vliegen naar sideplatform.

Zelfde weg kun je natuurlijk ook in tegenovergestelde richting doen (die lukt sowieso met Tracer) om achter de aanvallende linie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Puc van S. schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:58:

[video]

Gisteren ook een "nieuwe" shortcut ontdekt op Volskaya opweg naar objective A als attacker.

Met iig D.Va en Pharrah (en volgens mij moet het ook wel lukken met Genji, Tracer en Lucio)

Zelfde weg kun je natuurlijk ook in tegenovergestelde richting doen (die lukt sowieso met Tracer) om achter de aanvallende linie te komen.
Junkrat is ook mogelijk. Leg je shift neer, wacht tot je shift weer of cd is. Dan gebruik je de 1e charge en vlieg je omhoog, onderweg tweede charge en je vliegt door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[video]

ik ga daar echt bijna altijd al naar toe :P al is het alleen maar om even op de objective te staan zodat de vijand terug komt naar de objective en de rest van het team dat eerste chokepoint door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Ricmaniac schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:02:
[...]
ik ga daar echt bijna altijd al naar toe :P al is het alleen maar om even op de objective te staan zodat de vijand terug komt naar de objective en de rest van het team dat eerste chokepoint door kan.
Dat werkt ook alleen als de rest van je team dat snapt >.< Zo vaak dat ik zoiets doe, 2/3 tegenstanders bezig houden bij de objective (en uiteindelijk doodga)

Daarna zie je op de killcam/spectate mode dat ze nog steeds allemaal achter (of zelfs voor) het schild van reinhardt staan te schieten bij de choke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48

Met reaper kan je er ook heen teleporten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:13

ErA

Ereaser schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Met reaper kan je er ook heen teleporten :)
En winston, en Mercy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Dacht ik iets nieuwe gevonden te hebben weet iedereen het al >.<

(overgens, Mercy volgens mij alleen als er ook een andere al onderweg is? Anders haal je het toch niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:13

ErA

Puc van S. schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:45:
Dacht ik iets nieuwe gevonden te hebben weet iedereen het al >.<

(overgens, Mercy volgens mij alleen als er ook een andere al onderweg is? Anders haal je het toch niet?)
Enige afstemming met een teammaat is wel vereist om het als mercy te doen. Deze moet namelijk minimaal een "metertje" van de kant afstaan. Anders pleur je er alsnog in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
ErA schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:47:
[...]

Enige afstemming met een teammaat is wel vereist om het als mercy te doen. Deze moet namelijk minimaal een "metertje" van de kant afstaan. Anders pleur je er alsnog in :P
Met de juiste timing zou je het laatste stuk ook solo zwevend kunnen doen.

Werd laatst ook door Lucio een put in geduwd. Rustig blijven zweven en druk zoeken naar een teamgenoot die dicht genoeg bij de rand staat om weer naar boven te vliegen. Helaas niemand :F

Bij Ilios heb je ook zo'n mooie put. Als Mercy gebruik ik die ook volledig, in het geval van een achtervolgende tracer/reaper/etc spring ik gewoon richting de put en dan vind ik altijd wel een teamgenoot aan de andere kant om op te locken. Als het daar erg druk is, is het zelfmoord om ook maar 2sec stil te staan met Mercy. Ook vlieg ik graag mee met Pharah om vanuit de lucht weer een nieuw heal-target te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/zam-overking-media/media/March8-Ilios/2iliosB.jpg

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
X-Kiwi schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Met de juiste timing zou je het laatste stuk ook solo zwevend kunnen doen.

Werd laatst ook door Lucio een put in geduwd. Rustig blijven zweven en druk zoeken naar een teamgenoot die dicht genoeg bij de rand staat om weer naar boven te vliegen. Helaas niemand :F

Bij Ilios heb je ook zo'n mooie put. Als Mercy gebruik ik die ook volledig, in het geval van een achtervolgende tracer/reaper/etc spring ik gewoon richting de put en dan vind ik altijd wel een teamgenoot aan de andere kant om op te locken. Als het daar erg druk is, is het zelfmoord om ook maar 2sec stil te staan met Mercy. Ook vlieg ik graag mee met Pharah om vanuit de lucht weer een nieuw heal-target te vinden.
[afbeelding]
En precies om die put speel ik daar met roadhog :9
Niks leukers dan de tanks hooken en ze de put in zien verdwijnen.
Had gister ook een mooie, word door lucio in de put geblazen als roadhog, was nog net optijd om lucio zelf te hooken en mee de put in te slepen. >:)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
tellavist schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Had gister ook een mooie, word door lucio in de put geblazen als roadhog, was nog net optijd om lucio zelf te hooken en mee de put in te slepen. >:)
wel lekker, maar een lucio kan in principe ook weer uit de put klimmen dus je moet daar wel een beetje mazzel bij hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

tellavist schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Was dat vlak nadat hij: "You shall not pass!" riep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 23:31
Jacobv3l schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:42:
[...]

wel lekker, maar een lucio kan in principe ook weer uit de put klimmen dus je moet daar wel een beetje mazzel bij hebben
Winston kan er ook weer uit springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Dazzyreil schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:58:
[...]
Winston kan er ook weer uit springen.
Winston is toch voor mij een champion die ik niet echt snap.
Is hij nou meer een "onrust stoker" in vijandige linies of zie ik dat verkeerd ?
Hoe spelen jullie hem ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Iusedto schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:35:
[...]

Winston is toch voor mij een champion die ik niet echt snap.
Is hij nou meer een "onrust stoker" in vijandige linies of zie ik dat verkeerd ?
Hoe spelen jullie hem ?
Ben ik ook benieuwd naar... zijn ult... ik heb daar ook zoiets bij van 'meh wat moet ik ermee'

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Bellerophon schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar... zijn ult... ik heb daar ook zoiets bij van 'meh wat moet ik ermee'
Ik heb hem gisteren een paar potjes achter elkaar meegemaakt. Ik denk dat onruststoker wel een goede omschrijving is. Springt met een grote sprong over onze tank / dps heen, en zapt (normaal) of slaat (ultimate) de support en healers door elkaar. Hij is niet enorm dodelijk (zowel het normale wapen en zijn ultimate zijn goed te overleven) maar hij is behoorlijk snel en door zijn sprongen is hij ook bijna niet eruit te rennen/vliegen.

Kiwi !

Pagina: 1 ... 51 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.