Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:05
Irrival schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Iedereen zou zijn/haar rol moeten weten binnen een samengesteld team. Dat er 6 mensen door elkaar roepen vind ik persoonlijk niet erg, zolang het maar nieuwe informatie is. Ik hoef bijvoorbeeld niet 3x te weten dat Widowmaker bovenin zit te snipen of dat Mercy haar ulti heeft gebruikt. Zodra deze informatie in de groep wordt gedeeld is het de bedoeling dat de spelers hun taken uitvoeren.

Denk aan de counter-widowmaker of de Genji die na het horen van de informatie meteen gaat hunten!

Als ik Mercy speel dan roep in constant wat ik aan het doen ben, maar dan wel met korte zinnen zoals:
  • Focus "Naam mede-speler"
  • Damage op "Naam mede-speler"
  • "Naam enemy" in Flank"
Ik kom zelf nog tevaak tegen dat je met mensen op Teamspeak zit en eigenlijk niet als team speelt.. dan voelt het vaak als een solo-queue met vrienden.
Wat bedoel jij met focus "naam mede-speler" ?
In de tijd dat ik TF2 medic speelde, riep ik nooit wie ik aan het healen was.
Mijn calls waren simpel: Uber xx%, Uber ready, Popt (uber geactiveerd).
Verder de standaard calls die je als iedere speler maakt.
"class naam" in lobby,
Sterk nog, je noemt nooit de naam van de tegenpartij, alleen de class of hero naam.
je roept: Widow on top en een pharah speler weet dat hij moet opletten.

Meest frustrerende is, wanneer je callt dat er een speler achter je zit, om vervolgens inderdaad de call nog 3x te horen.

Zolang er maar een leider in je team zit.
Gisteren avond heb ik Pixelchaos de leiding laten nemen.
Heerlijke en spannende potjes gehad.

Korte zinnen en blijven communiceren is erg belangrijk in games als Overwatch, CSGO.
Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Heb liever dat ze een paar nieuwe game modes toevoegen. Hoewel ik de game pas sinds gister heb, vind ik 3 modes wel erg karig...

Ook zou ik het fijn vinden als ik een bepaalde mode kan kiezen om te spelen, ipv dat ik maar moet afwachten wat ik krijg voorgeschoteld.
Ik heb liever meer maps dan een nieuwe hero of gamemodes.
Maar ik vermaak me nog prima met de maps die er nu in zitten.
Hopelijk kunnen we straks met competive mode ook maps bannen zoals Nepal en Lijang tower. Daar zitten 2 "maps" in waarin het allemaal te dicht op elkaar zit.

Mocht er dan toch een gamemode aangekondigd worden, dan hoop ik op een CTF(capture the flag) of CP5 (5 control point maps, TF2 spelers kennen dit wel ;) )
Joarie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Ja!!! Team Deathmatch!

sarcasme natuurlijk. Zulke modi zijn een doodsteek voor een coöperatieve shooter
Kan leuk zijn als opwarmer, ik speel nu range mode tegen de bewegende bots, voordat ik online ga.
Bij TF2 had ik ook training maps (tr_walkyway, TR_airshot, of ik start een map om mijn rollouts op te warmen en te verbeteren(Rollouts = snelste manier om bij het mid point te komen))

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Zucht, ik heb het effe gehad met die quickplays..
Als ik brainless wil spelen dan doe ik wel effe BF4 ofzo..
Iedereen wil zelf de eigen hero uithangen en dat werkt echt niet in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Tomski1986 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:46:
Zucht, ik heb het effe gehad met die quickplays..
Als ik brainless wil spelen dan doe ik wel effe BF4 ofzo..
Iedereen wil zelf de eigen hero uithangen en dat werkt echt niet in dit spel.
Bizar ook hoe mensen gaan liggen bitchen als je 'hun' hero pakt al voordat de match begint :+

En vervolgens dan geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en puur voor de 'kills' gaan. Dat blijft een verschrikking.

Kwam laatst zelfs een mercy tegen die vooraan ging met alles en dus om de haverklap dood ging, vervolgens advies geven hoe die het beter aan kan pakken en ik kreeg de opmerking hoe mijn moeder van achteren werd genomen.

[ Voor 17% gewijzigd door weszz op 13-06-2016 17:49 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

weszz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Bizar ook hoe mensen gaan liggen bitchen als je 'hun' hero pakt al voordat de match begint :+

En vervolgens dan geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, en puur voor de 'kills' gaan. Dat blijft een verschrikking.

Kwam laatst zelfs een mercy tegen die vooraan ging met alles en dus om de haverklap dood ging, vervolgens advies geven hoe die het beter aan kan pakken en ik kreeg de opmerking hoe mijn moeder van achteren werd genomen.
Mercy is offensief zeer sterk. Geen Hanzo, genji tank of wat dan ook tegen haar cadeus blaster op kan. 420noscopeblazeit

Healen is maar bijzaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Splitinfinitive schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:04:
[...]

Mercy is offensief zeer sterk. Geen Hanzo, genji tank of wat dan ook tegen haar cadeus blaster op kan. 420noscopeblazeit

Healen is maar bijzaak :+
mercy heeft volgens mij betere damage dan veel mensen denken. probleem is alleen dat je als mercy 99% van de tijd in de situatie zou moeten zijn dat het beter is om iemand anders te healen/damage boosten dan om zelf damage te gaan doen.

en over nieuwe modes/heroes. Mij lijkt een variatie op de assault modus wel leuk, waar er 3 punten op de map zijn die je in volgorde moet pakken, maar dat ze ook teruggepakt kunnen worden door het andere team. Dus teams beginnen met A of C al gecaptured, en vechten dan om B en vervolgens om C/A.

Nadeel hiervan is denk ik wel dat dit soort potjes erg lang gaan duren omdat je in een stalemate kan komen

[ Voor 28% gewijzigd door Jacobv3l op 13-06-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Jacobv3l schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:09:
[...]

mercy heeft volgens mij betere damage dan veel mensen denken. probleem is alleen dat je als mercy 99% van de tijd in de situatie zou moeten zijn dat het beter is om iemand anders te healen/damage boosten dan om zelf damage te gaan doen.
Dat klopt inderdaad meen volgens mij dat iemand hier had gezegd dat haar blaster 45/50 20 damage per round 5 rounds per seconde deed.

Ik merk ook wel dat soms tegenover een genji/mcree of zelfs tank dat je gewoon zonder al te veel kledingscheuren er goed vanaf komt.

Alleen dan moet je meestal wel redelijk precies zijn 3n moet die schijt mcree die flashbang niet klaar hebben

Gisteren nog een mcree zijn ult gestopt met mercy :+ hij had wel maar half leven. Straks eens kijken of ik de shadowplay recording nog heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nice eerste legendary skin
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5bxr83.jpg

Nu Tracer maar eens spelen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Jacobv3l schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:09:
[...]

Mwoa ik speel 95% van de tijd met Mercy, en heb toch vaak 2-6 kills. Zeker als je terug naar je team moet rennen na dood te gaan, loop je standaard met je pistool.

En om te voorkomen dat ik direct het loodje leg zodra er een Hanzo, Genji, Reaper, D.Va, Junkrat of Tracer ultimate (ideaal om midden in een groep te gooien) af gaat, sta ik vaak net ergens anders. Er springt regelmatig een nietsvermoedende tegenstander midden voor mij. Dan is 20 shots van dichtbij ook best dodelijk. En gewoon oefenen om heel snel tussen je twee wapens te kunnen wisselen. Want inderdaad 'hoor' je gewoon te healen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Klopt, meest belangrijke informatie is:
-widow (positie)
-andere heroes die je ziet aankomen in gangen zodat je team ze kan afmaken
-als je hulp nodig hebt
-als je de healer hebt gedood (meestal mogelijkheid tot push)
-als healer dood is (zodat teamies moeten terugvallen of beter opletten met self-healing)
-wanneer ults ready zijn (vooral voor de ult van Zarya is dit belangrijk zodat een hanzo kan opvolgen met zijn ult)

En inderdaad allemaal zo kort mogelijk houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zit nu op 55% win/loss en word als lvl 39 bij de meest belachelijke teams gematched. Net een of andere Rus met twee sterren in z'n icon. 200+ dus... zag het pas op het commendation scherm dus z'n exacte level niet gezien. Was een Genji die mij meerdere keren van 250 naar 0 brandde voordat ik door had wat er gaande was... niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Huh? ik kom niet meer op de ts server?
Krijg de hele tijd een error... wat doe ik fout? :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
tellavist schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:21:
Huh? ik kom niet meer op de ts server?
Krijg de hele tijd een error... wat doe ik fout? :+
Toevallig de beheerder uitgescholden? :+

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Goed ik heb besloten om de game weg te stoppen tot na de nerf voor Widowmaker en Mccree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Pykow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:53:
Goed ik heb besloten om de game weg te stoppen tot na de nerf voor Widowmaker en Mccree.
Zijn die een nerf nodig dan? Weinig van gemerkt...heb vaker last van Genji.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Mccree kan ik begrijpen en gelukkig komt die ook, fan the hammer gaat minder damage doen. Widow is prima, ja een hele goeie widow kan het moeilijk maken voor n team zonder communicatie. T moment dat n widow begint te domineren pak ik direct Winston en doe ik niks anders dan loeren op widow en die net zo gek maken tot ie wat anders kiest. Werkt bijna altijd. Ff erin met Winston, snel terug voor heals en zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
CrapperDeCrap schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:13:
[...]

Mccree kan ik begrijpen en gelukkig komt die ook, fan the hammer gaat minder damage doen. Widow is prima, ja een hele goeie widow kan het moeilijk maken voor n team zonder communicatie. T moment dat n widow begint te domineren pak ik direct Winston en doe ik niks anders dan loeren op widow en die net zo gek maken tot ie wat anders kiest. Werkt bijna altijd. Ff erin met Winston, snel terug voor heals en zo door.
Ze moeten gewoon wat doen aan de balans. Pas wanneer ik met 5 andere speel met skill is het pas leuk.
Helaas speelt iedereen solo (zelfs in een groep) en kom je dit maar zelden tegen.

Ik hou dit topic wel in de gaten voor nieuws en updates.
Maar wil er verder geen woorden aan vuil maken.
Vergeet niet dat blizzard geen shooter developer is en dit merk je.

[ Voor 6% gewijzigd door Pykow op 13-06-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Denk dat je alles even de tijd moet geven. Ik snap je punten allemaal. Probleem is dat er voor velen nog genoeg te leren is.

De minderheid van de spelers beheerst een hero volledig (laat staan meerdere heroes). Daarnaast zie je nog weinig teams die echt experimenteren met de opstelling zoals een lucio, mercy met 3 winstons en een roadhog.

Straks komt er ook nog competetive play. Voordeel is dat het de pro's van de regulars scheidt.

Voor nu: heb vooral plezier en wordt beter in meerdere Heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoppen omdat je 2 karakters unbalanced vind? 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:01:
Stoppen omdat je 2 karakters unbalanced vind? 8)7 _/-\o_
Amper 3 weken na release..

Counter met genji? d:)b

[YouTube: https://youtu.be/2QL0rI9p-Mk]

Origin: l-MakroN-l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Laatst online: 08-08-2022
ga dan zelf McCree of widowmaker spelen als ze zo OP zijn :P McCree is idd wel rete irritant maar een pharah maakt hem in 2 schoten af....

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Speel nu eindelijk samen met iemand Overwatch en dat is wel een verschil zeg
Ben laag level (pas 3 avonden gespeeld) maar dit is veel leuker :)

Het is leuk om van te voren al iets te kiezen.
Sommige combinaties werken verrassend goed zeg.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Wooooow, gisteren een Defend matchke in Hanamura afgeklokt op 33-1 met Torbjörn _/-\o_ (27 killstreak)

Echt soms gaat het o zo lekker dat je denkt, hmm misschien is deze klasse toch wat OP... Maar de volgende ronde word je dan zo genekt door een goede counterende class, en dan is het OP-gevoel toch al ferm geminderd terug haha... :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19
Gisteravond een leuke ervaring opgedaan met Zenyatta. Een Orb Of Discord op de enemy en dan een paar Orb Of Destruction's er achteraan vanaf een redelijke afstand en je hebt zo een tank om >:).

Ook met een Orb Of Discord kun je leuk een enemy tracken. In combinatie met healen is het een leuke support character :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
Pykow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:37:
[...]

Ze moeten gewoon wat doen aan de balans. Pas wanneer ik met 5 andere speel met skill is het pas leuk.
Helaas speelt iedereen solo (zelfs in een groep) en kom je dit maar zelden tegen.

Ik hou dit topic wel in de gaten voor nieuws en updates.
Maar wil er verder geen woorden aan vuil maken.
Nou je hebt, geluk, waarschijnlijk komt er deze week nog een balance patch voor McRee en Widow
Jeff Kaplan
Game Director
602 Posts
15 hours ago

06/13/2016 08:34 AMPosted by Paragus
Are you able to comment at this point which characters may be getting adjustments at this point?

McCree and Widowmaker
http://us.battle.net/foru...0745045439?page=2#post-23

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Puc van S. schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:56:
[...]

Nou je hebt, geluk, waarschijnlijk komt er deze week nog een balance patch voor McRee en Widow

[...]

http://us.battle.net/foru...0745045439?page=2#post-23
Laten we hopen dat het goede nerfs worden.
Natuurlijk gaan de Widowmaker spelers, straks zeuren dat ze underpowerd is geworden.

Ik ga weer lekker TF2 en WoW spelen tot aan de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:42
CrapperDeCrap schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:13:
[...]

Als je verwacht dat ze McCree echt flink gaan nerfen heb je het mis. Enige wat ze gaan doen is ervoor zorgen dat McCree niet de flashabng combo meer kan doen op Tanks omdat die blijven leven, als squishy ben je nog altijd dood met een fan the hammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Pykow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:42:
[...]

Laten we hopen dat het goede nerfs worden.
Natuurlijk gaan de Widowmaker spelers, straks zeuren dat ze underpowerd is geworden.

Ik ga weer lekker TF2 en WoW spelen tot aan de patch.
Over de nerf van Widowmaker is zo ver ik weet nog niks bekend. Volgens mij is langere charging time van scoped shots het meest besproken (onder de spelers), maar ook een lagere max damage. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Moet zeggen dat ik zelf niet zo ontzettend veel last heb van Widowmakers, maar ik speel dan ook (waarschijnlijk) minder hoog niveau. :-) Hoor meer pro- en high-level spelers over de problemen met haar.

Ik heb persoonlijk meer problemen met McCree, zijn Fan the Hammer worden aangepast (minder hoge damage als ik mij niet vergis). Daar ben ik erg blij mee.

Overigens komt de patch deze week, dus als de nerfs een beetje doen wat je verwacht, kan je snel weer terug naar Overwatch. :-) Wat zou jij goede nerfs vinden?
Akaendra schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Als je verwacht dat ze McCree echt flink gaan nerfen heb je het mis. Enige wat ze gaan doen is ervoor zorgen dat McCree niet de flashabng combo meer kan doen op Tanks omdat die blijven leven, als squishy ben je nog altijd dood met een fan the hammer.
In de huidige situatie hoeft McCree maar een paar shots te raken en je bent als squishy dood, met de nerf moet hij meer shots raken, dus wordt de kans (vooral met minder goede spelers) iets hoger dat je het overleefd. Dat zal denk ik voldoende zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door OkkE op 14-06-2016 10:14 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:55
Gister een ontspannen potje samen gespeeld met een vriend, we zijn voor de lol double zarya gegaan in de offense:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YxGKxq7Br2M]
Game gewonnen in 4 minuten (2 objective punten capturen)
Dat ging ontzettend soepel, daarna kregen we van het salty enemy team 3 zarya's tegen ons omdat het zo overpowered en niet te counteren was. Met 2 bastions kwamen ze daar snel op terug :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Pykow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:33:
[...]

Wat bedoel jij met focus "naam mede-speler" ?
In de tijd dat ik TF2 medic speelde, riep ik nooit wie ik aan het healen was.
Mijn calls waren simpel: Uber xx%, Uber ready, Popt (uber geactiveerd).
Verder de standaard calls die je als iedere speler maakt.
"class naam" in lobby,
Sterk nog, je noemt nooit de naam van de tegenpartij, alleen de class of hero naam.
je roept: Widow on top en een pharah speler weet dat hij moet opletten.

Knip*
[...]
Uiteraard ga ik niet de namen van spelers noemen maar van heroes. Heb het inderdaad omslachtig beschreven :X

De focus/healing "Naam speler/class" doe ik vooral als ik met nieuwe mensen speel. Soms heb ik het idee dat mensen niet in de gaten hebben dat ze een support achter hun aan hebben lopen en niet tot het uiterste gaan. Zo maak ik vaak mee dat bepaalde heroes gaan bullet-dodgen terwijl ik er gewoon achter sta met een healing stream. Hierdoor kom ik vol in het zicht en word ik neergehaald.

Door te zeggen dat ik de Reinhart gefocussed heb, weet de rest dat ze even geen heals kunnen verwachten en voorzichtig moeten zijn. Dus vanuit mijn optiek vind ik deze call erg prettig wanneer je speelt met nieuwe mensen.

Zodra je als team langere tijd samen speelt bouw je vertrouwen en kan je bouwen op je support, dan zijn deze calls inderdaad overbodig.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ErA

Waar het in World of Warcraft er toe doet of "jouw klasse" gebuffed of generfed wordt (je kan immers niet zomaar switchen) maakt dat in overwatch niets uit mijn inziens. Je kan immers constant iets anders kiezen.

Ik vind het heel knap dat Blizzard de balans al zo goed heeft.

Met een kleine fine tune aan McGree en Widow is de game zo goed als af als je het mij vraagt.

Zenyatta en Diva zijn discutabel, ik zie sommige spelers hier keihard mee gaan.

Wat betreft het filmpje hierboven met 2 zaryas is het typische voorbeeld waar je in quickplay last van hebt.

Het onvermogen om aan te passen aan de setup van de tegenstander.

Indien alle 12 spelers gelijke skill hebben dan heeft iedere setup een counter setup. En dat is nou juist de truck van dit spel :)

Dit gaan we gelukkig veel meer zien in competitive play. Omdat daar winnen veel belangrijker is dan individueel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20

On_E

Housemusic

Pykow schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:37:
Zeker, van de 21 heroes toch zo'n 17-18 prima gebalanceerd.

En dat voor een beginner.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ben benieuwd wat ze met Widowmaker gaan doen. Er staat niks over dat ze per se generfed gaat worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ErA

apNia schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:39:
Ben benieuwd wat ze met Widowmaker gaan doen. Er staat niks over dat ze per se generfed gaat worden toch?
1: Er vinden balance tweaks plaats
2: Ze gaat echt niet beter gemaakt worden

3: conclusie: ze krijgt een of andere aanpassing die haar minder goed maakt als eerst (een nerf dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ErA schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:33:

Zenyatta kan flink lastig zijn inderdaad,vooral op afstand maar in mijn ervaring kan je op afstand bv met soldier of pharrah goed damage doen

D.va speel ik zelf regelmatig en je kan er heel irritant mee zijn :P maar is erg goed te counteren.
Waar ik D.va vaak voor gebruik is om zoveel mogelijk van de tegenpartij bezig te houden terwijl de rest de taak uitvoert die gedaan moet worden, heerlijk als je dan 4 a 5 van de tegen partij bezig aan het houden bent voordat ze door hebben wat je aan het doen bent :+ ook zonder armor kan ik het vaak redelijk lang vol houden en irritant zijn al rond springend (of armor opblazend) ja D.va kan best leuk zijn,je moet haar alleen net als alle andere goed weten te gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 14-06-2016 10:54 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ErA schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:43:
[...]

1: Er vinden balance tweaks plaats
2: Ze gaat echt niet beter gemaakt worden

3: conclusie: ze krijgt een of andere aanpassing die haar minder goed maakt als eerst (een nerf dus)
Ze kan toch ook anders gemaakt worden? Dus niet per se een nerf of buff. Stel dat statistisch gezien zij de minst gespeelde Hero is. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
ErA schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:33:
Waar het in World of Warcraft er toe doet of "jouw klasse" gebuffed of generfed wordt (je kan immers niet zomaar switchen) maakt dat in overwatch niets uit mijn inziens. Je kan immers constant iets anders kiezen.

I

Zenyatta is zeker niet OP. Heeft een lage health waardoor die makkelijk te killen is. Zenyatta is handig als de rest van je team skills heeft en over het algemeen zichzelf kan healen en/of beter is dan de tegenstander. Of als je te weinig damage hebt als team en je wilt bijvoorbeeld snel een control point pakken. Dan is de damage van Zenyatta een toegevoegde waarde. Uiteindelijk komt Zenyatta health tekort om echt OP te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ben benieuwd of de Widowmaker nerf alleen voor PC is.
Ik heb het gevoel dat het daar een veel groter probleem is dan op consoles.
Tot nu toe ben ik nog niet echt een Widowmaker tegengekomen die een match echt domineerde of OP aanvoelde.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

In de beta gestart met Pharah. Bij de release effetjes met Pharah en na een paar uur Lucio gekozen. Daar heb ik nu dik 20uur mee gespeeld en dat ging zeer soepeltjes. Nu ben ik bezig met D.Va. Speelt ook heerlijk maar alleen haar Ultimate is een beetje useless geworden. Ik vind dat die een buff moet krijgen. Hij moet gewoon een seconde sneller afgaan dan nu het geval is. Kills maken daarmee is bijna uitgesloten, helemaal tegen een goed team.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:56:
In de beta gestart met Pharah. Bij de release effetjes met Pharah en na een paar uur Lucio gekozen. Daar heb ik nu dik 20uur mee gespeeld en dat ging zeer soepeltjes. Nu ben ik bezig met D.Va. Speelt ook heerlijk maar alleen haar Ultimate is een beetje useless geworden. Ik vind dat die een buff moet krijgen. Hij moet gewoon een seconde sneller afgaan dan nu het geval is. Kills maken daarmee is bijna uitgesloten, helemaal tegen een goed team.
Je weet dat je de ulti erin kan laten vliegen he? De countdown begint tijdens het vliegen al. Op die manier gaat de ulti bijna direct af op locatie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Techno Overlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:56:
Maar die ult is dan ook vooral om een gebied vrij te krijgen, niet om kills mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bloodhoundje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Je weet dat je de ulti erin kan laten vliegen he? De countdown begint tijdens het vliegen al. Op die manier gaat de ulti bijna direct af op locatie ;) .
Ja dat wist ik maar dan nog... Iedereen rent ff snel achter een obstakel zodra ze het rode knipperende driekhoekje in beeld zien.
On_E schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:04:
[...]

Maar die ult is dan ook vooral om een gebied vrij te krijgen, niet om kills mee te maken.
Ja dat klopt misschien wel. Maar het is allemaal van zo'n korte duur... Mag van mij wel ietsje langer.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Bloodhoundje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:04:
[...]

dit dus ;)
En het is inderdaad een mooie manier om plekken even wat vrijer te maken van tegenstanders :)

trouwens ook een mooie manier om turrets te verwijderen

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 14-06-2016 11:08 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sowieso probeer ik altijd achter het enemy team te komen met D.Va. Lekker iedereen afleiden van de payload of een capture point. :P

Kill/Death ratio ten opzichte van Lucio is iig heeeeeeul anders.. _/-\o_

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik ben de laatste tijd echt verslaafd aan Roadhog.
Ik had hem nooit gespeeld tot ik hem kreeg in de Brawl mode.
Echt heerlijk om iemand te hooken en dan een shotgun blast in the face te geven >:)

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Euphanasia schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:28:
Echt heerlijk om iemand te hooken en dan een shotgun blast in the face te geven >:)
Dit _/-\o_
Heb precies hetzelfde. Gisteren een paar potjes gedaan met Roadhog terwijl mijn maatje Genji speelde. Was super.
Zij is ook goed met Genji, misschien helpt dat ook wel :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sowieso probeer ik altijd achter het enemy team te komen met D.Va. Lekker iedereen afleiden van de payload of een capture point. :P

Kill/Death ratio ten opzichte van Lucio is dan ook heeeeeeul anders.. _/-\o_

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Laatst online: 08-08-2022
Bloodhoundje schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:20:
Gister een ontspannen potje samen gespeeld met een vriend, we zijn voor de lol double zarya gegaan in de offense:

[video]
Game gewonnen in 4 minuten (2 objective punten capturen)
Dat ging ontzettend soepel, daarna kregen we van het salty enemy team 3 zarya's tegen ons omdat het zo overpowered en niet te counteren was. Met 2 bastions kwamen ze daar snel op terug :+.
gisteren zag ik iemand in die map die als defense een turret van thorbjorn op dat zwevend plateau had gezet, als je dus niet op let komt er ineens in je rug een zwevende turret langs, toen ik hem eindelijk zag..... had hij ook net zijn ult en dan krijg je dus erg veel damage. :P wel lache

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

:Y

Al vind ik elke tank eigenlijk wel tof om te spelen, leukste class!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:37

NoTimeRemains

I know

De Roadhog 'combo' is wel lekker zeg: rechterklik, hook, linkerklik maakt van veel vijanden gesneden koek!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:35:

Kill/Death ratio ten opzichte van Lucio is dan ook heeeeeeul anders.. _/-\o_
"You ever have that feeling of Deja Vu?" ;)

Afgelopen dagen eens een langere tijd met Tracer gespeeld, In het begin ging het nog redelijk lastig (vaak dood terwijl ik nog blinks/recalls had)
En vaker dan eens een afgrond ingeblinked.. (achteruit blinken als je bij een rand staat is niet handig..

Maar er zit vooruitgang in, niets zo leuk als mercy's/symettra's ed neer te halen of een Reinhardt rondjes laten draaien door steeds door zijn shield heen te blinken.

Gisteren wel een salty S:76 in mijn eigen team.. ik was een idiot omdat ik hem niet gered had van Mei.. Kon er helemaal niets van volgens hem..
Dat ik dan wel weer 3 chokepoints met Bastion/Reinhardt met mijn pulsebombs waar de rest niet doorheen kwam (want k/d ratio is natuurlijk belangrijker!) en ik als flanker gold had voor objectivetime op de payload (want ja... k/d ratio!) was niet van belang!
NoTimeRemains schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:41:
[...]

De Roadhog 'combo' is wel lekker zeg: rechterklik, hook, linkerklik maakt van veel vijanden gesneden koek!
Hook, tijdens het hooken linkerklik ingedrukt houden (en richten voor een headshot), melee.
Werkt vaak ook wel ;) Hoef je niet persee je rechterklik ook goed te raken.

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 14-06-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 25-09 22:19
Met veel heroes kan je toch redelijk makkelijk aan de 'Roadhog-combo' ontkomen? Lukt me aardig eigenlijk, gewoon direct wegspringen.

[ Voor 11% gewijzigd door Spud82 op 14-06-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Spud82 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:20:
Met veel heroes kan je toch redelijk makkelijk aan de 'Roadhog-combo' ontkomen? Lukt me aardig eigenlijk, gewoon direct wegspringen.
Zijn ketting gaat alleen door muren en dat moeten ze nog fixen.

Widowmaker heeft 3 zaken die ze moeten aanpakken.
1.Charge moet langzamer gaan, waardoor je gedwongen wordt om langer ingezoomed te blijven.
2.De damage mag wat naar beneden, MAAR als ze de charge al langzamer maken is dit misschien niet eens nodig.
3. Recon view terug brengen naar 6 seconde ipv 15 seconde. De ults van de andere heroes duren ook maar 6 seconde maximaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Dit spel is echt veel leuker met een groep. Gisteren nog even alleen gespeeld met randoms, maar iedereen gaat voor zijn eigen succes. 2 reapers, 1 mcRee, 1 Genji. Blijkbaar snappen ze niet dat het een team based shooter :F

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Pykow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:29:
[...]

1.Charge moet langzamer gaan, waardoor je gedwongen wordt om langer ingezoomed te blijven.
2.De damage mag wat naar beneden, MAAR als ze de charge al langzamer maken is dit misschien niet eens nodig.
3. Recon view terug brengen naar 6 seconde ipv 15 seconde. De ults van de andere heroes duren ook maar 6 seconde maximaal
punt 3: Winston 8sec, Genji 9sec, Torbjorn 20sec en Winston 10sec.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
[...]

Die ketting gaat niet door muren, dat is echt een server/client/lag issue. Daarnaast ook ults die wel langer duren dan 6 seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Akaendra schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:11:
[...]
Die ketting gaat niet door muren, dat is echt een server/client/lag issue.
..was het maar waar O-)
Zou Roadhog nog leuker maken lol.

Wil vanavond eens een aantal heroes "dubbel" gaan spelen met mijn maatje.
Eerste dubbel Winston en later ook dubbel Reaper.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Akaendra schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Die ketting gaat niet door muren, dat is echt een server/client/lag issue. Daarnaast ook ults die wel langer duren dan 6 seconden :P
Het is niet zo dat die ketting door muren gaat, maar hij latched on en het duurt even voordat roadhog die terug trekt. Dus hij kan makkelijk aanhaken, maar als je dan midden in je jump zit om de muur voorbij te gaan dan zul je eerst nog landen of iets dergelijks waardoor het misschien lijkt of hij door de muren hooked. Heb dit nooit een gekke mechanic gevonden. Vervolgens trekt hij die haak terug waardoor het niet gek is dat je dan voorbij de muurtjes wordt getrokken. Is niet meer dan fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

De physics zouden vet zijn als hier rekening mee gehouden zou worden..

[ Voor 4% gewijzigd door bazzard op 14-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
X-Kiwi schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Molten core duurt 12 seconden, Genji 8 seconden. Verder staat Winston er twee keer in met verschillende tijden (die duurt 10 seconden) :+. http://overwatch.gamepedia.com/Overwatch_Wiki

Verder is "andere ultimates zijn korter" natuurlijk een vreemd argument, aangezien elke ultimate (compleet) anders is.
[...]

Deze week komt (waarschijnlijk) de eerste balance patch uit: http://us.battle.net/foru...0745045439?page=2#post-23 voor Mccree and Widowmaker: http://us.battle.net/foru...0745045439?page=2#post-30

[ Voor 32% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Thormodo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Molten core duurt 12 seconden, Genji 8 seconden. Verder staat Winston er twee keer in met verschillende tijden (die duurt 10 seconden) :+. http://overwatch.gamepedia.com/Overwatch_Wiki

Verder is "andere ultimates zijn korter" natuurlijk een vreemd argument, aangezien elke ultimate (compleet) anders is.

[...]
Je ik heb ook gewoon een recente lijst van een wiki pagina aangehouden. Apart dat overal een andere tijdsduur bij genoteerd staat.

Speel zelf eigenlijk alleen met Mercy, Soldier76 en Roadhog...de rest enkel in training grounds.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Ja dat wist ik maar dan nog... Iedereen rent ff snel achter een obstakel zodra ze het rode knipperende driekhoekje in beeld zien.
Ja, maar je moet ook rekening houden met het feit dat je wel iedere speler de kans moet geven om een ultimate te kunnen ontwijken. Als je het moment kleiner maakt, dan maakt je van ultimates een bijna insta-hit ability. En daarmee maak je dus een ultimate al gelijk overpowered.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 14-06-2016 15:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 19:14

dawofl

?

Ik lees veel reacties over spelen met randoms, nu had ik gisteravond een aantal leuke potjes met random spelers (als Roadhog zwaar geowned dankzij een fanatiek Mercy :)). Bij andere games voeg ik daarna wel eens spelers toe aan mijn friends list om zo vaker mee te kunnen gamen.

Nu kon ik echter vanuit Overwatch geen mogelijkheid vinden spelers uit je huidige game een friends request te sturen? Vanuit het scherm met "P" was het wel mogelijk aan te geven dat je een voorkeur had met iemand te spelen.

Bestaat deze optie niet of kon ik hem gewoon niet vinden?

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

dawofl schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:14:
Ik lees veel reacties over spelen met randoms, nu had ik gisteravond een aantal leuke potjes met random spelers (als Roadhog zwaar geowned dankzij een fanatiek Mercy :)). Bij andere games voeg ik daarna wel eens spelers toe aan mijn friends list om zo vaker mee te kunnen gamen.

Nu kon ik echter vanuit Overwatch geen mogelijkheid vinden spelers uit je huidige game een friends request te sturen? Vanuit het scherm met "P" was het wel mogelijk aan te geven dat je een voorkeur had met iemand te spelen.

Bestaat deze optie niet of kon ik hem gewoon niet vinden?
Dit kun je het beste doen in het 'hoofdmenu' (wel even de spelernaam onthouden). Hier heb je onder social een tabje met recente spelers met wie je gespeeld hebt.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Laatst online: 27-09 19:14

dawofl

?

Tormbo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Dit kun je het beste doen in het 'hoofdmenu' (wel even de spelernaam onthouden). Hier heb je onder social een tabje met recente spelers met wie je gespeeld hebt.
Top tnx! Ga ik vanavond even checken, vond het al niet logisch dat dit er niet in zat.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
[...]

Wat betreft punt 3: De announcement hiervoor moet in ieder geval map-wide worden, in plaats van een kleine straal rond haar. Dat zou al een hoop schelen. Nu kun je de helft van de tijd niet eens horen dat de enemy Widowmaker haar ult activeert, terwijl andere (minder sterke) ults over de hele map worden geschreeuwd.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rone schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Wat betreft punt 3: De announcement hiervoor moet in ieder geval map-wide worden, in plaats van een kleine straal rond haar. Dat zou al een hoop schelen. Nu kun je de helft van de tijd niet eens horen dat de enemy Widowmaker haar ult activeert, terwijl andere (minder sterke) ults over de hele map worden geschreeuwd.
Ik vind het persoonlijk juist heel storend als een ultimate over de hele map te horen is. Ik ben van mening dat een ultimate alleen te horen hoeft te zijn voor de spelers voor wie het in aanmerking komt.

Bijv:
Hanzo's ultimate: Als ik aan de andere kant van de map ben, vind ik die ultimate niet interessant, want die draken bereiken mij toch niet en hoef ik dus dat geluid erbij ook niet te horen. Dus zou alleen voor de spelers in een bepaalde radius vanaf Hanzo voldoende zijn.
Widowmaker's ulti: is van toepassing op het hele team. Waar dan ook op de map. Dat mag dus een teambreed announcement zijn.

Maar ik wil juist weten wanneer een speler z'n ulti gebruikt? Ik denk dat door het juist niet te weten wanneer je niet in de buurt, het meer strategisch is. Je zult van je team gebruik moeten maken om hier achter te komen dan. Maakt het meer next-level zegmaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 14-06-2016 16:11 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zeror schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:08:
[...]
Hanzo's ultimate: Als ik aan de andere kant van de map ben, vind ik die ultimate niet interessant, want die draken bereiken mij toch niet en hoef ik dus dat geluid erbij ook niet te horen. Dus zou alleen voor de spelers in een bepaalde radius vanaf Hanzo voldoende zijn.
Hebben de draken een max range dan? Ik dacht dat deze gewoon door vlogen tot ze van de map verdwenen. Ben ze regelmatig in de spawn tegengekomen :S

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Tormbo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Hebben de draken een max range dan? Ik dacht dat deze gewoon door vlogen tot ze van de map verdwenen. Ben ze regelmatig in de spawn tegengekomen :S
Klopt, de draken gaan gewoon de hele map door.

Leuk om te zien in Nepal, zie je de draken in de bergen verdwijnen ^^ (ook leuk om na een team kill richten hun spawn te schieten, met een beetje goede timing weten ze niet dat hij eraankomt en kun je ze direct na de spawn weer afmaken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tormbo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Dat weet ik niet, maar als die draken niet mijn kant op komen terwijl ik aan de andere kant van de map ben, is het niet interessant om te weten als die ulti wordt afgevuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
X-Kiwi schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Ok er zijn heroes met lange ults.
Genji = 8 seconde, Winston 10 seconde
(ps. Genji heeft 3 ultis, Oneindig kunnen bashen na iedere kill, Reflect en dragen sword, maar daar ga ik verder niet op in)

Maar 15 seconde wallhack voor 6 spelers is erger dan een 10 seconde rage van 1 Winston.
Rone schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:03:
[...]

de voice lines mogen inderdaad goed hoorbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thormodo
Ik probeerde zoals je op de hippe Zarya filmpjes ziet ze in de afgrond te pullen, maar dat ging niet helemaal goed :P. Gelukkig werkte dit op zich ook prima :+. Zayra is één van die heroes die me helemaal niks leek, maar na haar wat te spelen toch óók goed bevalt. Eigenlijk is er geen één hero die ik echt niks vind, hoewel ik natuurlijk mijn voorkeuren heb. Wat dat betreft knap hero design.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=nuvCxzm6ZmM"]YouTube: Zarya - Ultimate Fail?[/video]

[ Voor 34% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Overwatch patch notes:
https://www.reddit.com/r/...patch_notes_june_14_2016/

McCree en Widowmaker nerfs _/-\o_ :9~

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thormodo
Bodyshots gaan dus naar 120 maximaal (12x10), lang zullen leven de Zenyattas <+:).
Headshots blijven 300. En het is trager om te switchen tussen je sniper en gewone gun.

Daarnaast laadt haar ultimate 10% trager, maar aangezien je ook minder schade doet, zal hij daardoor ook minder snel opladen. Dus de netto nerf is meer dan 10%.

Zijn ze Pykow toch redelijk tegemoet gekomen op zijn drie punten :+.

Mccree doet fors minder schade met fan the hammer (max 270 met 6 hits, i.p.v. 420), maar hij kan ook weer sneller schieten na zijn alt-fire (van 0.75 s naar 0.3 s wachttijd). Dus ik zou zeggen dat hij nu (nog) beter is in squishy targets slopen. Uiteraard wel afhankelijk van hoeveel kogels je raakt met fan the hammer.
Hij nu wel duidelijk minder goed in tanks slachten. Maar een rechtstreekse nerf is het zeker niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Thormodo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:19:
Ik probeerde zoals je op de hippe Zarya filmpjes ziet ze in de afgrond te pullen, maar dat ging niet helemaal goed :P. Gelukkig werkte dit op zich ook prima :+. Zayra is één van die heroes die me helemaal niks leek, maar na haar wat te spelen toch óók goed bevalt.
Zarya is heel leuk, (niet in quick play)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Iusedto schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Zarya is heel leuk, (niet in quick play)
Want? Zet de health bars van je allies aan en je weet precies wie je moet shielden. Easy chargin'.
Net had ik veel minder succes met een pre-made op haar.

Sowieso ervaar ik al die "ellende" van solo play, waar men hier graag over klaagt niet zo (erg). Soms win je heel hard, soms verlies je heel hard en voor de rest zit het er ergens tussen in. Zelfde verhaal met goede team comps. En over het algemeen kan ik spelen wat ik wil. En word je heel hard ingemaakt, dan is je potje ook zo voorbij en kun je een andere queue ingaan.
Helpt misschien ook wel dat ik over het algemeen met level 60/70+ spelers speel (solo-queue). Want ik merk wel een groot verschil tussen mijn eigen niveau en als ik met lagere level spelers pre-made (e.g. rond de 20). Dat laatste is echt één groot yolo-fest.

[ Voor 41% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vind het ook erg meevallen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Net als met alle andere games verlies je nou eenmaal ook soms. Het kan frustrerend zijn om (hard) te verliezen als je zelf super speelt en je je rol netjes vervuld, maar de potjes duren toch niet enorm lang in tegenstelling tot bijvoorbeeld CS.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotman op 14-06-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Thormodo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:44:
[...]

Bodyshots gaan dus naar 120 maximaal (12x10), lang zullen leven de Zenyattas <+:).
Headshots blijven 300. En het is trager om te switchen tussen je sniper en gewone gun.

Daarnaast laadt haar ultimate 10% trager, maar aangezien je ook minder schade doet, zal hij daardoor ook minder snel opladen. Dus de netto nerf is meer dan 10%.

Zijn ze Pykow toch redelijk tegemoet gekomen op zijn drie punten :+.

Mccree doet fors minder schade met fan the hammer (max 270 met 6 hits, i.p.v. 420), maar hij kan ook weer sneller schieten na zijn alt-fire (van 0.75 s naar 0.3 s wachttijd). Dus ik zou zeggen dat hij nu (nog) beter is in squishy targets slopen. Uiteraard wel afhankelijk van hoeveel kogels je raakt met fan the hammer.
Hij nu wel duidelijk minder goed in tanks slachten. Maar een rechtstreekse nerf is het zeker niet.
Wanneer is deze patch live?
De nerfs voor widowmaker klinken goed.

Mccree snellere reload was niet nodig. Dus ik zie dit meer als een buff als een nerf.

Wr gaan zien hoe het uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Wel jammer de Widowmaker nerfs, onnodig vind ik persoonlijk. Er waren echt meer dan genoeg manieren om haar te counteren, ook op makkelijke wijze. Het niet meer kunnen quickscopen vind ik helemaal onzin, waarom in hemelsnaam? Maakt meer kapot dan ze denken. Dat haar ultimate iets langzamer laadt kan ik nog wel inkomen, vaak kreeg ik het gevoel "alweer?" Ze hadden Zenyata gewoon meer health moeten geven, problem solved. Als je Tracer kan raken als Widowmaker dan is de Tracer gewoon té slecht, met haar mobiliteit en mogelijkheden hoort het voor haar geen issue te zijn. Waarom vonden jullie dat Widowmaker een nerf verdiende? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Ze hadden eens naar Torbjorn moeten kijken met z'n turrets/mini Bastions, die zijn pas overpowered. Heeft totaal niks met skill te maken, die aimbots. Doen nog eens te veel damage ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Raptar schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:24:

Ze hadden eens naar Torbjorn moeten kijken met z'n turrets/mini Bastions, die zijn pas overpowered. Heeft totaal niks met skill te maken, die aimbots. Doen nog eens te veel damage ook.
Tegen een goed team zijn turrets welhaast nutteloos. Ze zijn echt héél makkelijk te killen, behalve als Molten Core geactiveerd is, en dat is ook prima. Gewoon een paar seconden niet peeken en je wordt er ook niet door gesloopt.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Hij is nu live. http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20745235963

[ Voor 16% gewijzigd door Thormodo op 14-06-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:38
MicScott schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:38:
[...]

Tegen een goed team zijn turrets welhaast nutteloos. Ze zijn echt héél makkelijk te killen, behalve als Molten Core geactiveerd is, en dat is ook prima. Gewoon een paar seconden niet peeken en je wordt er ook niet door gesloopt.
Bastion heb ik geen moeite mee, maar de Turrets nog wel geregeld. Hoe kun je dat het beste counteren? Zeker als er meer dwergen op het veld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
Psyonara schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:15:
[...]
Bastion heb ik geen moeite mee, maar de Turrets nog wel geregeld. Hoe kun je dat het beste counteren? Zeker als er meer dwergen op het veld staan.
Eenvoudig. Met alle projectile based wapens (rockets, explosieven) gewoon peaken, schieten, terug in dekking. Met Hitscan wapens de hoek zoeken dat je wel al de turret ziet (vaak zie je de loop al) zodat jij de turret wel raakt maar hij jou niet. Anders gewoon met schild (Rheinhart, DVA, Zarya of zelfs Reaper) ernaast gaan staan en schieten maar.

Volgens mij is er behalve tracer niet echt iemand waarmee turrets niet relatief eenvoudig te counteren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Ugh, dan speel je lekker je potje. Maak je ziek goede plays en krijgt de enemy Mercy POTG omdat ze 1 knopje indrukt...... |:(

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8yVmdiWW4k0]

We hebben dat potje ook dik gewonnen. Ben zo blij dat ik Zarya als mijn main to-go-to hero heb opgepakt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:38
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:31:
[...]

Eenvoudig. Met alle projectile based wapens (rockets, explosieven) gewoon peaken, schieten, terug in dekking. Met Hitscan wapens de hoek zoeken dat je wel al de turret ziet (vaak zie je de loop al) zodat jij de turret wel raakt maar hij jou niet. Anders gewoon met schild (Rheinhart, DVA, Zarya of zelfs Reaper) ernaast gaan staan en schieten maar.

Volgens mij is er behalve tracer niet echt iemand waarmee turrets niet relatief eenvoudig te counteren zijn.
Het is wel te doen met tracer maar moet wel een healing ding in de buurt zijn. je kan ook gewoon met full health een turret uit schakkelen maar je houdt wel weinig over.
Wat je eigenlijks al zegt niet de meest praktische ervoor. Maar met andere characters is heb ik er nog wel eens moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Baldarich-2473

Rank 528 total score met Roadhog.. Das toch vrij hoog of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik snap niet wat die ranks inhouden. Is dat EU-wide? Of de spelers die masteroverwatch.com geindexeerd heeft? Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Kom je straks vast wel achter als de Competitive mode actief wordt :)

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Zo, gister met wat mede-tweakers gespeeld, moet wel zeggen dat het compleet anders speelt dan dan random gasten. Merkte ook dat het niveau meteen een stuk hoger was en dat er veeeeel beter werd samengewerkt. Gelukkig waren mijn mede-tweakers geduldig genoeg en met een paar goede tips heb ik volgens mij nog zelfs nog een acceptabel niveau gehaald :+

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

wat is nou de gemakkelijkste manier om met een aantal tweakers samen te spelen? Gewoon iedereen uit de eerder genoemde excel lijstjes toe te voegen of TS joinen en vandaar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
De gemakkelijkste manier is om op de TeamSpeak server te gaan, en in het Overwatch kanaal vragen of je bij de groep mag. Dat heb ik nu een paar keer gedaan en werkt best goed.
(Vanuit de party kan je daarna weer mensen toevoegen.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

VyperX schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:58:
De gemakkelijkste manier is om op de TeamSpeak server te gaan, en in het Overwatch kanaal vragen of je bij de groep mag. Dat heb ik nu een paar keer gedaan en werkt best goed.
(Vanuit de party kan je daarna weer mensen toevoegen.)
Yep, zo is het mij gisteren ook gelukt. Gewoon de TS in de topicstart pakken en vragen of je mee mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Ik vind van wel :P

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik denk dat het leuker is om met een groepje vaste tactieken te maken, maar het is niet leuk om verplichtingen te hebben (vergelijkend met raid afspraken op wow). Ik ben benieuwd of dit realistisch/haalbaar is. Als je een klein beetje samenwerkt bereik je zoveel meer, onder andere hero's die op elkaar aansluiten, niet iedereen die voor zichzelf speelt. Vaak merk ik dat een group toch veel op zichzelf speelt. Ben benieuwd of hier makkelijk iets aan te doen is, want ik doe het vaak zelf. Zeg ik wel we moeten meer samen doen, maar dat werkt niet heel makkelijk. Heeft iemand heir een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Hmmm, voor teamplay helpt het ontzettend als er iemand een leidersrol op zich neemt. Dus, uitleggen wat de strategie is, callen als er regrouped moet worden, etc.
Zonder iemand die daar de leiding in neemt, zal iedereen doen wat diegene op dat moment belangrijk lijkt, en krijg je dus meer een pack lone wolves dan een echte groep.
(Sommige heroes, bijv Mercy, moedigen vanuit hun design aan om samen te werken, maar zelfs dan is het lastig aangezien de rest van de groep soms alle kanten op gaat.)

Ik weet dat ik het erg lastig vind om over strategie na te denken als ik in de game zit, maar sommige mensen gaat dat makkelijker af.

Uiteindelijk gaat het dus om:
- Iemand die een strategie heeft
- en deze strategie communiceert naar het team

[ Voor 8% gewijzigd door VyperX op 15-06-2016 09:48 ]

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Thormodo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:44:
[...]
McCree kan nog steeds wel een Reinhardt / Zarya / Winston slopen als hij alles raakt :P
Die hebben allemaal 500HP, Winston wel een gedeelte als armor maar niet genoeg om te overleven.
D.Va overleeft het net met 10HP over :p
Dat komt vooral omdat je veel als hem speelt. Je score/min is een stuk lager, maar dat is ook niet echt representatief omdat je zoveel met hem hebt gespeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Ereaser op 15-06-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:18:
[...]

Wanneer is deze patch live?
De nerfs voor widowmaker klinken goed.

Mccree snellere reload was niet nodig. Dus ik zie dit meer als een buff als een nerf.

Wr gaan zien hoe het uit gaat pakken.
Widowmaker merk je wel erg al in game. heb nu een aantal keer mensen gewoon niet kunnen killen omdat ik dan geen headshot raak maar body shots en dan een snel 2e schot voordat ze achter een muur verdwijnen is nog niet genoeg. Had niet gedacht dat die kleine nerf zo veel uit zou maken :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Good, gisteren nog wel de 70 beam power plus voor een minuut Achievement weten te halen met Zarya. Dacht dat dat bijna onmogelijk zou zijn maar niets is minder waar dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 10:46

Fixer

FP ProMod
Ik was er al bang voor dat ze weer gaan kloten met de scope van Widowmaker....
Slechte keuze en totaal niet noodzakelijk om juist dat aan te passen.

Conclusie: Widowmaker is teveel aangepakt en McGree te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Fixer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:56:
Ik was er al bang voor dat ze weer gaan kloten met de scope van Widowmaker....
Slechte keuze en totaal niet noodzakelijk om juist dat aan te passen.

Conclusie: Widowmaker is teveel aangepakt en McGree te weinig.
Is die conclusie niet een beetje te kort door de bocht? Laten we even wachten hoe deze patch uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Laatst online: 13:55
Please note that many of these changes will be rolled into a larger patch for PlayStation 4 and Xbox One at a later date.
Beetje jammer, waarom kan die niet tegelijk... Snap dat het gescheiden is van elkaar, maar het loopt nu wel erg uit elkaar.

Wat misschien ook handig was geweest van Blizzard is "Koop PS4 versie en krijg PC versie gratis". Het is immers maar een download, gekoppeld aan je Battle.net account. Dat is iets wat ze volgens mij vrij simpel kunnen introduceren.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1 ... 50 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.