Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:26
Tomski1986 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:16:
Waar ik me vooral aan erger is als het compleet misgaat in je team dat er niemand de moeite neemt om even te switchen van hero..
Ik denk dat ik op één hand kan tellen hoe vaak ik teammates dat heb zien doen...

Sowieso heb ik het idee dat 90% van de spelers in Quickplay geen idee hebben hoe je een team moet samenstellen. Zojuist ook een mooi voorbeeld; ik ben de 1e die een hero locked, tjorborn. Daarna alt-tab ik even om wat verder te lezen omdat de timer toch nog liep. Kijk ik daarna naar de heroes, 3x tjorborn en 2x symmetria?! :/ *leave game*

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Zeror schreef op zondag 12 juni 2016 @ 07:20:
[...]

Ik ben een website aan het bouwen hiervoor. Even geduld nog.
For the time being vind ik alleen de Excel sheet een prima idee. Denk je dat je de link naar de sheet erbij kan zetten in rode blokje onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is prima. Wiens excelsheet is de grootste op dit moment? Voeg ik die wel ff toe.

Meer mensen dit al weleens meegemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mcXZUltnTpAp5JOTQ8xERSvI/full.png

Spel stopte abrupt en er werden geen stats enzo laten zien. Ging gewoon terug naar het hoofdmenu en werd weer in een queue gegooid voor een ander spel.

[ Voor 62% gewijzigd door Zeror op 12-06-2016 11:10 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:23
Ik vind het wel mooi om te lezen dat mensen zich ergeren aan team composities maar zelf eigenlijk hetzelfde doen. Mooi voorbeeld een paar posts hierboven, snel als eerste iets kiezen en dan maar hopen dat de rest zich aanpast. je hebt idd een punt dat als er al iemand een Hero heeft geselecteerd je dan in principe er vanuit mag gaan dat andere mensen iets anders selecteren, helaas gebeurt dit niet. Dus wat ik vaak doe is wachten totdat iedereen heeft gekozen en dan moet ik vaak tank of support spelen. Niet altijd even leuk, maar iig beter dan eigenwijs vast blijven houden aan een attack of defensie Hero. Voordeel is wel dat je meer wint omdat je team completer is en dat je na een paar ronde ook kan vragen of iemand anders support wil en dat meestal ook doen. De beste optie is met een premade spelen! Maar ook daar heb je vaak dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:56

The Chosen One

Zie signature!

500 credits als reward in chest. :o

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soms heb k dat liever dan legendary skin omdat je dan gewoon 1 kan kopen die je wilt

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Blergh wat een stomme noobs krijg je soms in je team. Nu al 6x op rij verloren, het is weer zo'n dag hoor :F Bizar slechte team comps, bizar goeie tegenstanders.

Gevalletje alles zit tegen :X

edit: En vervolgens join ik een game waarbij ik instant DEFEAT te zien krijg _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door London op 12-06-2016 12:14 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 19:30
Zeror schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:08:
Dat is prima. Wiens excelsheet is de grootste op dit moment? Voeg ik die wel ff toe.

Meer mensen dit al weleens meegemaakt:

[afbeelding]

Spel stopte abrupt en er werden geen stats enzo laten zien. Ging gewoon terug naar het hoofdmenu en werd weer in een queue gegooid voor een ander spel.
Nog nooit, nee.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
KraveN schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:50:
Ik vind het wel mooi om te lezen dat mensen zich ergeren aan team composities maar zelf eigenlijk hetzelfde doen. Mooi voorbeeld een paar posts hierboven, snel als eerste iets kiezen en dan maar hopen dat de rest zich aanpast. je hebt idd een punt dat als er al iemand een Hero heeft geselecteerd je dan in principe er vanuit mag gaan dat andere mensen iets anders selecteren, helaas gebeurt dit niet. Dus wat ik vaak doe is wachten totdat iedereen heeft gekozen en dan moet ik vaak tank of support spelen. Niet altijd even leuk, maar iig beter dan eigenwijs vast blijven houden aan een attack of defensie Hero. Voordeel is wel dat je meer wint omdat je team completer is en dat je na een paar ronde ook kan vragen of iemand anders support wil en dat meestal ook doen. De beste optie is met een premade spelen! Maar ook daar heb je vaak dit probleem.
Tja ik doe het ook: selecteer direct de eerste seconde een Mercy. Dan is het gewoon dom van een ander als ze in de laatste seconde voordat we starten nog snel switchen naar óók een Mercy.

Heb 1x daarop gereageerd door gewoon iedereen te healen behalve die andere Mercy (ging dus vaak dood), maar dat lost voor het team niets op. Heb al een paar keer gewoon in de chat gevraagd wat de logica was, maar daar wordt niet op gereageerd. Tegenwoordig switch ik dan maar naar een andere hero.

Bij een premade neem ik aan voor het gemak dat men met elkaar praat en er dus een vorm van overleg is. Dan kun je toch gewoon kijken wie het beste in een bepaalde rol functioneert?

[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 12-06-2016 12:35 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..

Zo heb gisterenavond de game ook gekocht. Ben inmiddels lvl 6 en heb uitsluitend met Genji gespeeld. Dat deflect mechnisme is wel erg interessant. Tegen Ai gaat het al erg lekker, tegen echte spelers nog een beetje wennen :)

Merk wel dat die ultimate tegen echte spelers vaak lastig is om uit te voeren. Zonder backup in melee range op een groepje spelers aflopen, loopt snel verkeer af :P

spel speelt wel heerlijk weg.. komende tijd de rest van de heroes uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:15
Splitinfinitive schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:56:
[...]

kan Gdocs hiervoor geen oplossing zijn?

ik wil die gerust wel even in elkaar plempen

gewoon met:
  • battle.net account
  • tweakers username
  • tijden online (meestal)
  • Wel/geen mic
  • welke role
  • Mercy> de rest
Zeror schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:08:
Deze lijst is aanzienlijk groter, dit idee heeft al eerder de revue gepasseerd :)

https://docs.google.com/d...Ylzz8Av8/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Die weekly brawl waar de game telkens een andere hero voor je selecteert is gaaf! Leuk ook om op deze manier af en toe eens wat hero's te spelen die ik normaal nooit speel.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

UTADDICT

NERF

Ik zou eigenlijk gewoon wachten op Zeror, dit wordt echt een enorme chaos met al die verschillende lijsten..

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

UTADDICT schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:07:
Ik zou eigenlijk gewoon wachten op Zeror, dit wordt echt een enorme chaos met al die verschillende lijsten..
Klopt, maar voordat die site af is is overwatch al dood & begraven :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

UTADDICT

NERF

JBplap schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Klopt, maar voordat die site af is is overwatch al dood & begraven :+ O-)
Top, al dat vertrouwen in je mede-tweakers ;-) :+

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monojack
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02-2022
schaapiej schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat ik op één hand kan tellen hoe vaak ik teammates dat heb zien doen...

Sowieso heb ik het idee dat 90% van de spelers in Quickplay geen idee hebben hoe je een team moet samenstellen. Zojuist ook een mooi voorbeeld; ik ben de 1e die een hero locked, tjorborn. Daarna alt-tab ik even om wat verder te lezen omdat de timer toch nog liep. Kijk ik daarna naar de heroes, 3x tjorborn en 2x symmetria?! :/ *leave game*
Dan ben je toch zelf onderdeel van het probleem? Waarom switch je zelf dan niet? Heb ook al matchen gehad waar ik eerst dacht ai dit gaat fout lopen met 3 reapers maar wonder boven wonder switchte iedereen regelmatig van Hero en werd het toch 3 consecutive victories. Ik vind teamverlaters erger dan ongeleide projectielen eerlijk gezegd. Kijk wat je zelf kan toevoegen aan het team ipv het team naar je eigen hand te willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:52
Daarnet nog een leuke actie met Reinhardt ( _/-\o_ ) gehad:

[Video: https://gfycat.com/UntimelySnappyGemsbuck]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Misschien handig bij te zetten waarop (PS4,Xbox One, PC) je het speelt?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

monojack schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Dan ben je toch zelf onderdeel van het probleem? Waarom switch je zelf dan niet? Heb ook al matchen gehad waar ik eerst dacht ai dit gaat fout lopen met 3 reapers maar wonder boven wonder switchte iedereen regelmatig van Hero en werd het toch 3 consecutive victories. Ik vind teamverlaters erger dan ongeleide projectielen eerlijk gezegd. Kijk wat je zelf kan toevoegen aan het team ipv het team naar je eigen hand te willen zetten.
Op die manier kan je iedereen wel van een rol 'afpesten' als je te laat bent met kiezen. Soms zie ik ook spelers die helemaal geen hero kiezen nadat er al 3-4 dps heroes zijn gekozen, gaan zeuren dat er geen healer en/of tank is en heel toevallig een damage dealer kiezen zodra er een a twee naar een andere rol switchen. Kennelijk is een keer een andere hero/rol spelen niet leuk.

Zelf ben ik niet de beroerste om een healer/tank te kiezen als alle andere slots al zijn opgevuld en actief te wisselen tijdens het potje, maar niet iedereen doet dat helaas.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 11:26
monojack schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Nee hoor ik ben zeker geen onderdeel van 't probleem. Ik switch vaak zat als ik zie dat mensen dubbel pakken! Bijna elke match wel als ik zie dat iemand halverwege dezelfde hero pakt.. Bij die game was ik er wel klaar mee en ben ik eruit gegaan.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat ik snel als eerste pick en het dan bij de andere neer leg ;) @ iemand hier boven

Edit: heb bij mijn post niet uitgebreid bij gezet wat ik verder allemaal wel en niet doe. Dit was ook maar een voorbeeld op basis van één game. Lijkt mij niet dat jullie die conclusiea kunnen trekken op basis van één game van de bijna 300 die ik er heb gespeeld :)

[ Voor 12% gewijzigd door schaapiej op 12-06-2016 16:59 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Zat zojuist in een groep waarbij we 1x Hanzo en 3x Genji hadden. Heb zelf ook maar Genji geselecteerd om wat olie op het vuur te gooien }) ....en gevraagd of toevallig wat mensen naar de samenstelling willen kijken.

Ik en nog 1 Genji zijn daadwerkelijk voor tank & healer gegaan. Wederom niemand die terug typt :S

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Heerlijk om Hanzo's ultimate in te zetten tijdens defense op Kings Row. De tegenstanders komen dan bij het laatste checkpoint via 'een trechter' naar binnen en dat is een ideaal moment om de Dragonstrike te gebruiken. :*)

[YouTube: https://youtu.be/ghF4RLfUMvQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Goner

What can I do you for ?

Iemand wel 's last gehad van Shadowplay ??
We merken net dat als je Shadowplay aanzet, dat dan niet alle helden zijn te selecteren in het Heroes Selection scherm ... alleen die aan de zijkanten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Yonix schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:17:
Heerlijk om Hanzo's ultimate in te zetten tijdens defense op Kings Row. De tegenstanders komen dan bij het laatste checkpoint via 'een trechter' naar binnen en dat is een ideaal moment om de Dragonstrike te gebruiken. :*)

[video]
Blijf dat maar een (te) sterke aanval vinden. Zeker icm alle tegenstanders door muren kunnen zien (van widowmaker). De draak gaat door muren, door schilden...dus gegarandeerd 3-4 kills als je het goed timed. Dan is bijvoorbeeld de ultimate van Roadhog een stuk minder spannend.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
X-Kiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:29:
[...]

Blijf dat maar een (te) sterke aanval vinden. Zeker icm alle tegenstanders door muren kunnen zien (van widowmaker). De draak gaat door muren, door schilden...dus gegarandeerd 3-4 kills als je het goed timed. Dan is bijvoorbeeld de ultimate van Roadhog een stuk minder spannend.
D'Va's self destruct kan er anders ook wat van
😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:05
Is er al wat meer nieuws over de update eind deze maand ?

Gaan ze genji, widowmaker en hanzo ook aanpakken ? Of moeten we nog maanden wachten ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gingen eerst McCree en D.Va aanpakken toch?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol paar uur Genji en 1 rondje bastion --> kill streak van 45 :P

Was ook wel de perfecte plaats. Die gasten zijn hun basis nauwelijks uit geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:41:
Lol paar uur Genji en 1 rondje bastion --> kill streak van 45 :P

Was ook wel de perfecte plaats. Die gasten zijn hun basis nauwelijks uit geweest :+
Bastion is heerlijk.
1 potje verdediging hanamura 18.000 damage en 30 kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Goner schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:28:
Iemand wel 's last gehad van Shadowplay ??
We merken net dat als je Shadowplay aanzet, dat dan niet alle helden zijn te selecteren in het Heroes Selection scherm ... alleen die aan de zijkanten :?
shadowplay hier ook in gebruik nergens last van. kan alle hero's selecteren geen merkbare performance drop.

ik gebruik wel een apparte HDD voor shadowplay dus mischien dat dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Pykow schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:54:
[...]

Bastion is heerlijk.
1 potje verdediging hanamura 18.000 damage en 30 kills.
Vanuit healers perspectief is Bastion gelijk aan D.Va: trekt vijandelijk vuur aan - bijna niet tegen te healen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

X-Kiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:29:
[...]

Vind het wel meevallen. Die draak is helemaal niet zo breed en hoor je goed aankomen. Zelfde met d.va, als je die ult hoort weet je gewoon dat je achter een pilaar moet staan. Nu kan je niet altijd alles dodgen maar dat vind ik niet erg en hoort wat mij betreft gewoon bij het spel. Persoonlijk vind ik dan ook geen enkele ult OP.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
temp00 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:11:
[...]

Vind het wel meevallen. Die draak is helemaal niet zo breed en hoor je goed aankomen. Zelfde met d.va, als je die ult hoort weet je gewoon dat je achter een pilaar moet staan. Nu kan je niet altijd alles dodgen maar dat vind ik niet erg en hoort wat mij betreft gewoon bij het spel. Persoonlijk vind ik dan ook geen enkele ult OP.
En aan horen komen is 1...maar in krappe maps (straten e.d.) komt hij opeens door een muur heen en dan is het te laat.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

X-Kiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:20:
[...]

En aan horen komen is 1...maar in krappe maps (straten e.d.) komt hij opeens door een muur heen en dan is het te laat.
Dolby Atmos en 7.1 headsettje B-) dan weet je wanneer je welke kant uit moet hoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Splitinfinitive schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Dolby Atmos en 7.1 headsettje B-) dan weet je wanneer je welke kant uit moet hoppen :P
Ik duik ook aan de kanten als onze eigen Hanzo zo'n aanval doet, ik hoor het verschil niet.

Of de riptire...daar moet ik me het meeste zorgen om maken omdat ik altijd door dat ding geraakt wordt. Heb zelfs al eens de killcam gezien dat Junkrat keurig om ons team met 5 man heen stuurde...om 50 meter verderop op mij te exploderen.

[ Voor 3% gewijzigd door X-Kiwi op 12-06-2016 21:09 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

X-Kiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Ik duik ook aan de kanten als onze eigen Hanzo zo'n aanval doet, ik hoor het verschil niet.

Of de riptire...daar moet ik me het meeste zorgen om maken omdat ik altijd door dat ding geraakt wordt. Heb zelfs al eens de killcam gezien dat Junkrat keurig om ons team met 5 man heen stuurde...om 50 meter verderop op mij te exploderen.
meestal probeer ik in de gaten te houden wie in mijn team gekozen wordt. En naar de eerste clash zijn meestal ook de tegenstanders duidelijk.

Maar je hebt wel gelijk hoor soms moet ik goed kijken of het ons eigen team is. Alleen Mercy (tegenstanders altijd duits tenzij valhalla skin), Mei (freeze, don't move als ze bij je hoort en koreans/chinees gebrabbel als ze tegenstander is) klinken volgens mij anders zodra het om de tegenstanders gaan.

En jep de riptire is gelijk aan de RC-XD in COD voor mij. Ben gewoon altijd de lul

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 12-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 14:03
Splitinfinitive schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:19:
[...]

meestal probeer ik in de gaten te houden wie in mijn team gekozen wordt. En naar de eerste clash zijn meestal ook de tegenstanders duidelijk.

Maar je hebt wel gelijk hoor soms moet ik goed kijken of het ons eigen team is. Alleen Mercy (tegenstanders altijd duits tenzij valhalla skin), Mei (freeze, don't move als ze bij je hoort en koreans/chinees gebrabbel als ze tegenstander is) klinken volgens mij anders zodra het om de tegenstanders gaan.

En jep de riptire is gelijk aan de RC-XD in COD voor mij. Ben gewoon altijd de lul
(Bijna) elke ult heeft een andere voiceline voor team of enemy. Bijvoorbeeld riptire voor team is 'Lady's and gentlemen, start your engines', voor enemy is 'Fire in the hole'. Soldier 'I've got you in my sights (enemy)' of 'tactical visor activated (team)'. Daarnaast is een riptire redelijk te counteren, het ding heeft maar 100hp. Heb 'm al vaak kunnen disablen.

Edit: Hier de hele lijst, deze info maakt de game echt makkelijker :)

Format

Quote as enemy
Quote as ally

Pharah
Justice rains from above!
Rocket barrage, incoming!

Mercy
Helden sterben nicht
Heroes never die! / Heroes never die...for a price! (Imp, Devil) / 'Till Valhalla! (Valkyrie, Sigurn)

Junkrat
Fire in the hole!
Ladies and gentlemen, start your engines!

Roadhog
Eat this!
Laughs

Hanzo
Ryuu ga waga teki wo kurau / Okami yo waga teki wo kurae! (Lone Wolf, Okami)
Let the dragon consume you! / The wolf hunts for its prey! (Lone Wolf, Okami)

Lúcio
Drop the beat!
Oh, let's break it down!

McCree
It's high noon
Step right up

Reaper
Die, die, die!
Clearing the area

Reinardt
Hammer down!

Zarya
Ogon po gotovnosti
Fire at will

Soldier 76
I've got you in my sights
Tactical visor activated

Torbjorn
Molten Core!!!

Symmetra
Your allies will say some variation of "Enemy teleporter found! We must destroy it!" or "Enemy teleporter destroyed" when sighted or destroyed, respectively. (She has no vocal line that you can hear, though a sound is made, you can listen to it here)
Teleporter online. I have opened the path/ Teleporter online. We move swiftly

Winston
Roars
Roars

Bastion
Whe-whe-whe-wheee-whee-wheee (uses his beeps to play the charge sound)
Whe-whe-whe-wheee-whee-wheee

Widowmaker
Personne n'échappe à mon regard
No one can hide from my sight

Tracer
Gotcha!(stuck to you) / Time's up! (bomb lands away from enemies)/ Here you go! (bomb lands near an enemy)
Right on target (enemy stuck) / Wait for it! (bomb lands in the ground)

Zenyatta
Pass into the iris
Experience tranquility

Genji
Ryūjin no ken wo kurae!
The dragon becomes me!

D.Va
Nerf this!
Activating self-destruct sequence

Mei
Dòng zhù! Bù xǔ zǒu!
Freeze! Don't move! / Everyone, freeze! You're not going anywhere! / I'm lowering the temperature! / Blizzard's on the way!

[ Voor 49% gewijzigd door Silvin op 12-06-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ze zouden eigenlijk de matchmaker aan moeten passen. Zodat mensen die vrijwel nooit voor de objective gaan enkel en alleen met en tegen mensen komen die dat ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Silvin schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:49:
[...]

(Bijna) elke ult heeft een andere voiceline voor team of enemy. Bijvoorbeeld riptire voor team is 'Lady's and gentlemen, start your engines', voor enemy is 'Fire in the hole'. Soldier 'I've got you in my sights (enemy)' of 'tactical visor activated (team)'. Daarnaast is een riptire redelijk te counteren, het ding heeft maar 100hp. Heb 'm al vaak kunnen disablen.

Edit: Hier de hele lijst, deze info maakt de game echt makkelijker :)

Format

Quote as enemy
Quote as ally

Pharah
Justice rains from above!
Rocket barrage, incoming!

Mercy
Helden sterben nicht
Heroes never die! / Heroes never die...for a price! (Imp, Devil) / 'Till Valhalla! (Valkyrie, Sigurn)

Junkrat
Fire in the hole!
Ladies and gentlemen, start your engines!

Roadhog
Eat this!
Laughs

Hanzo
Ryuu ga waga teki wo kurau / Okami yo waga teki wo kurae! (Lone Wolf, Okami)
Let the dragon consume you! / The wolf hunts for its prey! (Lone Wolf, Okami)

Lúcio
Drop the beat!
Oh, let's break it down!

McCree
It's high noon
Step right up

Reaper
Die, die, die!
Clearing the area

Reinardt
Hammer down!

Zarya
Ogon po gotovnosti
Fire at will

Soldier 76
I've got you in my sights
Tactical visor activated

Torbjorn
Molten Core!!!

Symmetra
Your allies will say some variation of "Enemy teleporter found! We must destroy it!" or "Enemy teleporter destroyed" when sighted or destroyed, respectively. (She has no vocal line that you can hear, though a sound is made, you can listen to it here)
Teleporter online. I have opened the path/ Teleporter online. We move swiftly

Winston
Roars
Roars

Bastion
Whe-whe-whe-wheee-whee-wheee (uses his beeps to play the charge sound)
Whe-whe-whe-wheee-whee-wheee

Widowmaker
Personne n'échappe à mon regard
No one can hide from my sight

Tracer
Gotcha!(stuck to you) / Time's up! (bomb lands away from enemies)/ Here you go! (bomb lands near an enemy)
Right on target (enemy stuck) / Wait for it! (bomb lands in the ground)

Zenyatta
Pass into the iris
Experience tranquility

Genji
Ryūjin no ken wo kurae!
The dragon becomes me!

D.Va
Nerf this!
Activating self-destruct sequence

Mei
Dòng zhù! Bù xǔ zǒu!
Freeze! Don't move! / Everyone, freeze! You're not going anywhere! / I'm lowering the temperature! / Blizzard's on the way!
Lel nooit echt goed opgelet dan, ach ja weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
ThomasG schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:49:
Ze zouden eigenlijk de matchmaker aan moeten passen. Zodat mensen die vrijwel nooit voor de objective gaan enkel en alleen met en tegen mensen komen die dat ook niet doen.
Zojuist een leuke game gehad waar ook niemand voor de objective ging. Wij moesten de cargo vervoeren...en een Roadhog + ik zijn solo langs de tegenstanders geglipt en hebben hem een compleet checkpoint ongestoord kunnen vervoeren. Tegenstander was te druk om midden voor ons spawnpunt te gaan staan.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen.. een vraagje

Ik ben nu lvl 11 en gaat lekker enzo, maar kan je ook cinematics unlocken?

Zag dit op youtube. Ziet er erg mooi uit en geeft wat achtergrond info over de heroes. In de game zie ik echter negens iets staan waarin je dit kan zien.

Verder heb je die witte chat tekst, blauwe team chat en dan een soort van bruin/beige chat, maar hoe roep je deze op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Met Enter open je de chat. En eenmaal geopend kun je met Tab wisselen tussen team en de hele game (team + tegenstander). Op een naam klikken geeft je de whisper mogelijkheid volgens mij.

Die cinematics zitten niet in de game zelf. Blizzard werkt veel met lore er omheen. Denk aan comics en dit soort films. Ze zijn er nog niet van elke hero - volgens mij is dit tot nu toe alles.

[ Voor 34% gewijzigd door X-Kiwi op 12-06-2016 22:48 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:39:
Hey mensen.. een vraagje

Ik ben nu lvl 11 en gaat lekker enzo, maar kan je ook cinematics unlocken?

Zag dit op youtube. Ziet er erg mooi uit en geeft wat achtergrond info over de heroes. In de game zie ik echter negens iets staan waarin je dit kan zien.

[video]

Verder heb je die witte chat tekst, blauwe team chat en dan een soort van bruin/beige chat, maar hoe roep je deze op?
Enter toets om de chat te openen.
Met de tab toets kan je wisselen tussen de chatopties.
Blauw = team chat
Oranje = game chat (dus ook de tegenpartij)
Groen = group chat
Wit = openbare chat. Kom je tegen in skyrmish mode.
Roze = whisper of te wel. Je stuurt een bericht naar 1 speler.

De cinematics zijn online allemaal via de officiële youtube kanaal van blizzard overwatch te bekijken.
Via de game unlock je
Skins, emotes, voice lines, player icons, victory pose, sprays , highlight intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Heeft Blizzard de condities voor potg aangepast? Heb nu 3x op rij het gewonnen... :/

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/1zn1ocl.jpg

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:56

The Chosen One

Zie signature!

8)7

Kijk daar morgen nog maar eens, en overmorgen. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
The Chosen One schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:59:
8)7

Kijk daar morgen nog maar eens, en overmorgen. :+
Hoezo? Ik weet dat de highlights dagelijks weer verdwijnen. Maar de potg's waren niet dermate boeiend om ze te filmen ;) (gewoon wat een healer hoort te doen, ressen en healen).

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15

koelebobes

Wen BTC €100K

RIP HEADPHONE USERS... Mijn overwatch volume stond erg laag maar vond dit toch wel een heerlijke POTG

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
X-Kiwi schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:42:
[...]

Hoezo? Ik weet dat de highlights dagelijks weer verdwijnen. Maar de potg's waren niet dermate boeiend om ze te filmen ;) (gewoon wat een healer hoort te doen, ressen en healen).
Omdat het je persoonlijke POTG's zijn. Iedereen ziet na het spelen van een game zijn eigen POTG in het menu verschijnen ongeacht of je in die game daadwerkelijk DE potg had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gisteren level 70 geworden :)

nog steeds veel plezier met de game. Heb wel echt zin in ranked play nu though.
gewoon net dat extra'tje om het gevoel te hebben dat je voor iets speelt. sommige mensen hebben dat nou eenmaal nodig dan alleen "voor je plezier spelen" :P ik heb meer plezier als ik doelen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

NoTimeRemains

I know

ik wordt er toch wel af en toe een beetje zuur van de hero keuzes in mijn team, niemand neemt support of tanks. Ik wil ook wel eens iets anders spelen, maar dat lijkt af en toe echt niet mogelijk.

en dan vraag je of iemand wilt switchen krijg je te horen, pak er zelf maar een :D idioot ik ben al een tank...

Afgelopen week een paar keer met z'n zessen samen gespeeld. Dat is wel echt veel leuker!

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Kiwi
Snailerfreak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:35:
[...]

Omdat het je persoonlijke POTG's zijn. Iedereen ziet na het spelen van een game zijn eigen POTG in het menu verschijnen ongeacht of je in die game daadwerkelijk DE potg had.
Ik ken het verschil. Dit waren ook echt centraal (einde game) gepresenteerde potg's.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Laatst online: 08-08-2022
NoTimeRemains schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:00:
ik wordt er toch wel af en toe een beetje zuur van de hero keuzes in mijn team, niemand neemt support of tanks. Ik wil ook wel eens iets anders spelen, maar dat lijkt af en toe echt niet mogelijk.

en dan vraag je of iemand wilt switchen krijg je te horen, pak er zelf maar een :D idioot ik ben al een tank...

Afgelopen week een paar keer met z'n zessen samen gespeeld. Dat is wel echt veel leuker!
daarom moet je met vrienden of tweakers spelen, dan wordt er naar elkaar geluisterd (meestal).
Als ik in solo queue ga dan pak ik ook gewoon waar ik zin in heb, of de hero waar ik beter mee wil worden.
Met een serieus team dan pak ik wat de rest nodig heeft :)

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Pas geleden ook zo'n fijne kerel meegemaakt. Die gast was tank en niemand koos voor een support/healer dus hij commandeerde in chat dat iemand healer moest gaan. Afijn, met een beetje tegenzin maar Mercy gepakt in het belang van het team. De gates gaan open, we lopen zo'n 35 yards en ik word als Mercy direct aangevallen door een Genji. Gaat die koekenbakker vervolgens een stuk verder lopen knokken met een random enemy zonder die Genji te peelen of zich verder te bekommeren om z'n tank role 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
temp00 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:09:
Pas geleden ook zo'n fijne kerel meegemaakt. Die gast was tank en niemand koos voor een support/healer dus hij commandeerde in chat dat iemand healer moest gaan. Afijn, met een beetje tegenzin maar Mercy gepakt in het belang van het team. De gates gaan open, we lopen zo'n 35 yards en ik word als Mercy direct aangevallen door een Genji. Gaat die koekenbakker vervolgens een stuk verder lopen knokken met een random enemy zonder die Genji te peelen of zich verder te bekommeren om z'n tank role 8)7
Shift drukken zodat je bij de tank blijft. :+

Marcy is target no1 als ik tegen haar moet spelen.
Sommige mensen weten dat nog niet, helemaal niet in pub games

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Sinds gisteren ook de trotse eigenaar van Overwatch. Heb paar uurtjes gespeeld en ben ondertussen level 10 (ik denk niet dat jullie nu onder de indruk zijn, maar mocht dat wel het geval zijn is dat mooi meegenomen :*) ).

Vind het een toffe game en heb nu al weer zin om vanavond na t werk een potje te gaan knallen. Met name de payload missies vind ik leuk om te spelen. Lijkt me tof om een keer met wat mede-tweakers te spelen. Om dan enigszins beslagen ten ijs te komen, is er een must-read guide die de rollen goed omschrijft, zodat ik wat minder als kip zonder kop rond ren?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Shift heeft niet zoveel zin met een Genji op je reet en een tank die maar een beetje z'n eigen gang gaat. Sterker nog, bij dat soort spelers heb ik juist de neiging om er niet bij in de buurt te blijven/healen als ze zo egocentrisch bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Goner

What can I do you for ?

Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:18:
is er een must-read guide die de rollen goed omschrijft, zodat ik wat minder als kip zonder kop rond ren?
ik zit deze nu een beetje door te nemen (in afwachting van nieuwe video-kaart) : http://overwatch.gamepedia.com/Roles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
temp00 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:20:
Shift heeft niet zoveel zin met een Genji op je reet en een tank die maar een beetje z'n eigen gang gaat. Sterker nog, bij dat soort spelers heb ik juist de neiging om er niet bij in de buurt te blijven/healen als ze zo egocentrisch bezig zijn.
Als ik solo speel als Mercy en merk dat ik weinig verschil ga maken pick ik een nieuwe hero.

Vind het hele comp samenstellen nu nog een beetje overrated, ik heb liever iemand die comfortabel is op zijn hero dan iemand die Reinhardt gaat omdat er een tank nodig is maar vervolgens 0 toevoegt.

Ook merk ik vaak nog dat mensen vasthouden aan 1 tank en 1 support. Soms (meestal?) is 2-3 tanks juist fijn of Lucio + andere support is ook heerlijk.

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Goner schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:22:
[...]

ik zit deze nu een beetje door te nemen (in afwachting van nieuwe video-kaart) : http://overwatch.gamepedia.com/Roles
Thanks heren, ik ga vanavond even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08 14:24
Top spel dat overwatch, maar 1 ding zit me wel dwars...

Ik merk echt heel slecht dat ik beschoten wordt/weinig health over heb.

Bij een grote impact hoor je een ademhaal en dat is wel duidelijk, maar vaak ga ik dood omdat ik al ergens een keer geraakt was zonder het door te hebben.

Hiervoor CSGO gespeeld op redelijk niveau (LEM) en daar heb je altijd meteen door als je geraakt wordt.

meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:18:
[...] Om dan enigszins beslagen ten ijs te komen, is er een must-read guide die de rollen goed omschrijft, zodat ik wat minder als kip zonder kop rond ren?
Ik vind zelf de video-guides van Unit Lost / Stylosa erg fijn. Hij heeft een paar videos waar hij de verschillende type heroes uitlegt (offense, defense, tank, support), plus een paar videos waar hij de maps analyseert.

Als je liever leest, dan heeft RPS ook een heel stel artikelen over de characters van Overwatch.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
Madbee schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:37:

Bij een grote impact hoor je een ademhaal en dat is wel duidelijk, maar vaak ga ik dood omdat ik al ergens een keer geraakt was zonder het door te hebben.

Hiervoor CSGO gespeeld op redelijk niveau (LEM) en daar heb je altijd meteen door als je geraakt wordt.

Tja, hangt er een beetje vanaf met welke character je speelt. Je krijgt altijd wel te zien vanaf waar je geraakt word en als je in de lagere regionen qua HP zit word de zijkant van je scherm ook rood.

Echter zijn er een aantal characters (Mercy/Zenyatta/Tracer evt. D.Va buiten haar Mech) die vrij snel/in 1 schot neergelegd kunnen worden.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Laatst online: 08-08-2022
Madbee schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:37:

ja dit heb ik ook ooit, ik word 1x geraakt (dat denk ik) en ben meteen dood... in de killcam zie je dat hij je dan al een aantal keer heeft geraakt.

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
jurgenb1990 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:44:
[...]

ja dit heb ik ook ooit, ik word 1x geraakt (dat denk ik) en ben meteen dood... in de killcam zie je dat hij je dan al een aantal keer heeft geraakt.
inderdaad, zonder dat je het doorhebt.

Dit mag van mij veel duidelijker worden want ik krijg gewoon niet de kans om te reageren als ik het niet merk....

hier een voorbeeld, zie maar eens te bepalen wanneer hij precies geraakt wordt.

het gaat me hier dus puur om visueel, geluid verraad hier natuurlijk zijn ult maar ook dit kan beter.

https://gfycat.com/DistortedHopefulGrouse

[ Voor 21% gewijzigd door Madbee op 13-06-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

VyperX schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Ik vind zelf de video-guides van Unit Lost / Stylosa erg fijn. Hij heeft een paar videos waar hij de verschillende type heroes uitlegt (offense, defense, tank, support), plus een paar videos waar hij de maps analyseert.

Als je liever leest, dan heeft RPS ook een heel stel artikelen over de characters van Overwatch.
Lezen en video's is mij om het even, bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 13:53

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Madbee schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:46:
[...]

inderdaad, zonder dat je het doorhebt.

Dit mag van mij veel duidelijker worden want ik krijg gewoon niet de kans om te reageren als ik het niet merk....

hier een voorbeeld, zie maar eens te bepalen wanneer hij precies geraakt wordt.

het gaat me hier dus puur om visueel, geluid verraad hier natuurlijk zijn ult maar ook dit kan beter.

https://gfycat.com/DistortedHopefulGrouse
Visueel zie je wel je health omlaag gaan via die rode blokjes, en in het midden van je scherm ook. Het kan wat opvallender i guess :P

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madbee
MonkeySleeve schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Visueel zie je wel je health omlaag gaan via die rode blokjes, en in het midden van je scherm ook. Het kan wat opvallender i guess :P
Vaak gebeurt er zo veel, dan vallen die puntjes niet op, en je healthbar ook niet echt..

ik merk dat ik best vaak heb dat ik doodga, en dat dan blijkt dat ik nog maar 35% was toen ik het gevecht in ging, blijkbaar een paar keer geraakt zonder dat ik het doorhad.

[ Voor 20% gewijzigd door Madbee op 13-06-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
awesom-o schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Als ik solo speel als Mercy en merk dat ik weinig verschil ga maken pick ik een nieuwe hero.

Vind het hele comp samenstellen nu nog een beetje overrated, ik heb liever iemand die comfortabel is op zijn hero dan iemand die Reinhardt gaat omdat er een tank nodig is maar vervolgens 0 toevoegt.

Ook merk ik vaak nog dat mensen vasthouden aan 1 tank en 1 support. Soms (meestal?) is 2-3 tanks juist fijn of Lucio + andere support is ook heerlijk.
2 tank heroes zorgen vaak voor een WIN.
Slechtste comp die ik te vaak tegenkom: Hanzo,Widowmaker,Mccree,tracer,reaper,Lucio.

Of je speelt met: Widowmaker,Mccree,Genji,Hanzo, lucio, Winston. :+
Kan je ook vaak mee winnen, omdat de heroes te sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Inmiddels lvl 20, en gemengde gevoelens over Overwatch.

Erg leuk spel, maar wanneer je niet in een team speelt heb je weinig kans. Ik moet ook zeker wat meer team based gaan spelen ipv een lonely soldier.

Verder leuke classes en de art style bevalt me zeker :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Speelde gister als defensieve partij @ Temple of Anubis tegen een team met 3x Winston, 2x Lucio en een Roadhog.

Ze hadden punt A zo te pakken :o

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
Planespotter schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:06:
Speelde gister als defensieve partij @ Temple of Anubis tegen een team met 3x Winston, 2x Lucio en een Roadhog.

Ze hadden punt A zo te pakken :o
Dit zou gewoon de standaard moeten zijn :P Zelfs als we met tweakers spelen zie je nog dat we dan voor een comp als tracer, reaper, roadhog, lucio, pharah oid gaan. Vrij kansloos als het andere team het een beetje snapt.

Wat ik ook nog steeds wel lastig vind is communicatie. Zitten vaak wel op ts of gewoon ingame voicechat, maar 6 mensen die dingen roepen helpt ook niet altijd. Ideaal gezien wil je denk ik 1 shotcaller die iedereen volgt? Hoe gaat dat in andere shooters dan?

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

awesom-o schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Dit zou gewoon de standaard moeten zijn :P Zelfs als we met tweakers spelen zie je nog dat we dan voor een comp als tracer, reaper, roadhog, lucio, pharah oid gaan. Vrij kansloos als het andere team het een beetje snapt.

Wat ik ook nog steeds wel lastig vind is communicatie. Zitten vaak wel op ts of gewoon ingame voicechat, maar 6 mensen die dingen roepen helpt ook niet altijd. Ideaal gezien wil je denk ik 1 shotcaller die iedereen volgt? Hoe gaat dat in andere shooters dan?
Ligt erg aan de mate van organisatie. In een los verband gaat dat met gezond verstand, in een goed georganiseerde clan zijn daar vaak afspraken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

regelt zichzelf vaak wel,je snapt elkaar al een beetje als je vaker samen speelt.
Wij hebben meestal 1 "leider" en verder meld je het als je bv ziet dat ze turret/bastion hebben staan en waar de sniper staat en wie er dan op af gaat,we hebben meestal niet hele gesprekken tijden een game

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 10:46

Fixer

FP ProMod
[...]

Het is eigenlijk heel simpel. Je zou idealiter alleen (status)updates moeten geven: "Ik ben dood", Bastion down", "Roadhog met Mercy komen van links", "Widowmaker staat daar en daar" etc etc

Vooral zo min mogelijk niet-relevante informatie achterwege laten, niet door elkaar tetteren etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

[...]
*knip*

Iedereen zou zijn/haar rol moeten weten binnen een samengesteld team. Dat er 6 mensen door elkaar roepen vind ik persoonlijk niet erg, zolang het maar nieuwe informatie is. Ik hoef bijvoorbeeld niet 3x te weten dat Widowmaker bovenin zit te snipen of dat Mercy haar ulti heeft gebruikt. Zodra deze informatie in de groep wordt gedeeld is het de bedoeling dat de spelers hun taken uitvoeren.

Denk aan de counter-widowmaker of de Genji die na het horen van de informatie meteen gaat hunten!

Als ik Mercy speel dan roep in constant wat ik aan het doen ben, maar dan wel met korte zinnen zoals:
  • Focus "Naam mede-speler"
  • Damage op "Naam mede-speler"
  • "Naam enemy" in Flank"
Ik kom zelf nog tevaak tegen dat je met mensen op Teamspeak zit en eigenlijk niet als team speelt.. dan voelt het vaak als een solo-queue met vrienden.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Laatst online: 31-03 09:48
Dit weekend weer een paar heerlijke potjes met Zenyatta gehad :)
Een potje hadden we op Dorado attack een teleporter in een klein kamertje staan, enemy had 2 Reinhardt's binnen dus ik doe mijn ult, komt er net een Reaper binnen met zijn ult = potg :D

Op het moment sta ik Rank #8 by score/min met Zenyatta *O*
Mijn W/L rate is echter wel laag met maar 43%

[ Voor 52% gewijzigd door Ereaser op 13-06-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:53:
[...]

Enter toets om de chat te openen.
Met de tab toets kan je wisselen tussen de chatopties.
Blauw = team chat
Oranje = game chat (dus ook de tegenpartij)
Groen = group chat
Wit = openbare chat. Kom je tegen in skyrmish mode.
Roze = whisper of te wel. Je stuurt een bericht naar 1 speler.

De cinematics zijn online allemaal via de officiële youtube kanaal van blizzard overwatch te bekijken.
Via de game unlock je
Skins, emotes, voice lines, player icons, victory pose, sprays , highlight intro.
Ah thxs duidelijk zo met die chat. Zat te zoeken met /c,p,t etc.... maar kwam er niet uit.

Vreemd trouwens van die cinematics dat ze die niet in de game hebben gedaan.. zien er erg goed uit en geeft toch wat extra's aan een hero. Lijkt mij dat hier ook best wat tijd in zit. Die widowmaker/tracers en hanzo/genji filmpjes zijn bijna even lang als de overwatch trailer. Mischien komt het in de toekomst een keertje terug met hero missies ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 15:04

muhda

Time & Space traveler

Vraag me af wanneer we nog nieuwe hero's erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muhda schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:06:
9 stuks. ;)

*edit*
ow je vroeg wanneer, dat weet ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:08:
[...]

9 stuks. ;)

*edit*
ow je vroeg wanneer, dat weet ik niet.
Heb liever dat ze een paar nieuwe game modes toevoegen. Hoewel ik de game pas sinds gister heb, vind ik 3 modes wel erg karig...

Ook zou ik het fijn vinden als ik een bepaalde mode kan kiezen om te spelen, ipv dat ik maar moet afwachten wat ik krijg voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Heel erg snel. Weet niet precies wanneer maar dat kan deze maand nog zijn. Bijna alles van de nieuwe hero is al uitgelekt en staat op REDDIT. Kan daar helaas nu niet op vanwege werk.

Alle info over de hero ligt verstopt in het spel, op kranten artikelen etc. Het zou een soort sniper-support class zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Heb liever dat ze een paar nieuwe game modes toevoegen. Hoewel ik de game pas sinds gister heb, vind ik 3 modes wel erg karig...

Ook zou ik het fijn vinden als ik een bepaalde mode kan kiezen om te spelen, ipv dat ik maar moet afwachten wat ik krijg voorgeschoteld.
Ja!!! Team Deathmatch!

sarcasme natuurlijk. Zulke modi zijn een doodsteek voor een coöperatieve shooter

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 22:38
Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Technisch zijn het natuurlijk 7 modes (zowel Defense als Offense op Assault/Escort/Hybrid maps maakt 6 + Control

Dat laatste "kan" al in custom games, echter kan je die alleen maar (goed) met premade teams doen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 15:04

muhda

Time & Space traveler

Snailerfreak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Heel erg snel. Weet niet precies wanneer maar dat kan deze maand nog zijn. Bijna alles van de nieuwe hero is al uitgelekt en staat op REDDIT. Kan daar helaas nu niet op vanwege werk.

Alle info over de hero ligt verstopt in het spel, op kranten artikelen etc. Het zou een soort sniper-support class zijn.
Ik zag indedaad al wat informatie op Reddit (of Neograff?) Maar tot nu toe alleen maar nieuws gehad over updates and competitive play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snailerfreak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

maar tot blizzard hier iets over zegt is het alleen maar een gerucht he. er staat veel meer info overal dan 1 hero. Maar blizzard heeft inderdaad aangegeven dat de hints kloppen en dat er ook hints in de game zijn die we met ze alle nog niet gevonden hebben :P maar ik denk dat het wel even duurt hoor. Ze focussen nu gewoon eerst op de competitive mode die deze maand komt en ook nog eens de balancing met sommige heroes. ik vermoed niet dat er een hero bij komt voor eind juli (of misschien zelfs later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Puc van S. schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Technisch zijn het natuurlijk 7 modes (zowel Defense als Offense op Assault/Escort/Hybrid maps maakt 6 + Control

Dat laatste "kan" al in custom games, echter kan je die alleen maar (goed) met premade teams doen.
Ik tel er nog steeds maar 3
Assault
Escort
Control

Hybrid kan je over twisten of het een aparte modus is. Ik vind van niet, aangezien het een combi is van 2 modussen.

Dat het er 6/7 zouden zijn omdat je zowel kan aanvallen als verdedigen is bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind een nieuwe Hero wel een aankondiging voor BlizzCon (in november). Er is al het één en ander aan hints gevonden, maar ik denk niet dat ze zo kort na launch al zoiets groots als een nieuwe Hero toevoegen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

OkkE schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:33:
[...]

Ik vind een nieuwe Hero wel een aankondiging voor BlizzCon (in november). Er is al het één en ander aan hints gevonden, maar ik denk niet dat ze zo kort na launch al zoiets groots als een nieuwe Hero toevoegen.
Ligt er aan van welke kan je het bekijkt. Ik speel zelf ook Smite en daar brengen ze om de haverklap een nieuwe God uit. Dus waarom zouden ze de community niet af en toe een nieuwe Hero voorschotelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ugh ben wel echt toe aan de nerfs zeg. Met name Widowmaker is een veels te bepalende factor in games nu.

En stoor me ook mateloos aan die tickrates i.c.m. Roadhog hooks. Hoe vaak ik al wel niet DOOR een muur heen ben gehooked...

Merk wel dat ik steeds minder zin heb om te spelen. Bovenstaande dingen plus het feit dat je met complete nietsnutten in een team komt zijn echt hele demotiverende factoren.

Het is inmiddels zo erg dat ik vrijwel geen support meer wil spelen, omdat ik toch nooit de bescherming krijg die ik mag verwachten als Mercy zijnde.

Donder maar op dan, dan ga ik wel Junkrat spelen. Dan kan ik me prima alleen reden tegen de meeste heroes.

[ Voor 24% gewijzigd door London op 13-06-2016 14:54 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Laatst online: 31-03 09:48
Joarie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Ja!!! Team Deathmatch!

sarcasme natuurlijk. Zulke modi zijn een doodsteek voor een coöperatieve shooter
Ik zou een soort domination wel kunnen waarderen eigenlijk.
- 3 plekken op de map die je moet capturen
- Waarbij je wel gewoon aan 1 kant spawnt.
- Je kunt niet een zone overslaan.

Denk alleen dat het qua balancing dan wel een probleem wordt omdat de maps er niet op gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Irrival schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:29:

Ik kom zelf nog tevaak tegen dat je met mensen op Teamspeak zit en eigenlijk niet als team speelt.. dan voelt het vaak als een solo-queue met vrienden.
ja ik zit zelf ook nog vaak zo. speel eigenlijk alleen met vrienden maar behalve soms communicatie dat we iemand moeten killen of dat er een ult aankomt zijn we vooral beetje gezellig aan het kletsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Planespotter schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:50:
Het is inmiddels zo erg dat ik vrijwel geen support meer wil spelen, omdat ik toch nooit de bescherming krijg die ik mag verwachten als Mercy zijnde.
Speel Lucio dan. Die heeft een hele hoge survivability zolang je continu in beweging blijft en je knock backs correct weet te gebruiken (niets zo fijn als mensjes de dieperik in te duwen). Twee Lucios in je team is zelfs behoorlijk OP.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 26-09 16:42
Ik zie ze nog wel een soort van CTF mode toevoegen hoor. Wat meer maps/Heroes (waarvan Sombra de eerste nieuwe zal zijn natuurlijk)

Ik zie het allemaal wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:34
Akaendra schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:48:
Ik zie ze nog wel een soort van CTF mode toevoegen hoor. Wat meer maps/Heroes (waarvan Sombra de eerste nieuwe zal zijn natuurlijk)

Ik zie het allemaal wel :D
6 tracers? Lijkt me eenzijdige gameplay :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 26-09 16:42
Joarie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:08:
[...]

6 tracers? Lijkt me eenzijdige gameplay :+
Denk dat dat niet echt viable gaat zijn met CTF, maar dat ben ik natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ereaser schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:53:
Ik zou een soort domination wel kunnen waarderen eigenlijk.
- 3 plekken op de map die je moet capturen
- Waarbij je wel gewoon aan 1 kant spawnt.
- Je kunt niet een zone overslaan.

Denk alleen dat het qua balancing dan wel een probleem wordt omdat de maps er niet op gemaakt zijn.
Volgens mij zit een dergelijke mode ook in TF2, dus ik zie niet waarom zoiets niet in Overwatch zou kunnen.
Planespotter schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:50:
Ugh ben wel echt toe aan de nerfs zeg. Met name Widowmaker is een veels te bepalende factor in games nu.

En stoor me ook mateloos aan die tickrates i.c.m. Roadhog hooks. Hoe vaak ik al wel niet DOOR een muur heen ben gehooked...
Jep, dat ziet er echt raar uit. Ik heb zelfs een keer gehad, dat ik zelfs door objecten in de route (een kaarsrechte lijn) gehooked werd. 8)7
Merk wel dat ik steeds minder zin heb om te spelen. Bovenstaande dingen plus het feit dat je met complete nietsnutten in een team komt zijn echt hele demotiverende factoren.

Donder maar op dan, dan ga ik wel Junkrat spelen. Dan kan ik me prima alleen reden tegen de meeste heroes.
Ja, ik hou het ook steeds sneller voor gezien als Mercy te spelen, als ik merk dat mijn team 0,0 moeite doet om de healer te beschermen. Gekke is, dat dat ook een van de tips van Mercy is, om zoveel mogelijk beschermd te worden. IPV dat die tip ook bij andere spelers komt... 8)7.

Als je op PC speelt en een team zoekt, bij de BuG Teamspeak server (zie TS) zijn er 's avonds altijd wel teams te vormen. Wellicht dat het dan een stuk beter zal gaan voor je. :)

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Flimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Ligt er aan van welke kan je het bekijkt. Ik speel zelf ook Smite en daar brengen ze om de haverklap een nieuwe God uit. Dus waarom zouden ze de community niet af en toe een nieuwe Hero voorschotelen?
Overwatch is geen Smite en ook geen Heroes of the Storm. :)

Uiteraard kunnen ze binnenkort een nieuwe hero toevoegen, misschien doen ze dat met de komende update ook wel. Maar ik heb het gevoel dat ze met Overwatch de introductie van nieuwe content wat minder vaak zullen doen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorunn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:16
Splitinfinitive schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Moet je niet net Dolby Atmos aanzetten op een Stereo headset? Ze melden het zelfs dat je native of virtueel 7.1 van je headphone moet afzetten als je de Dolby Atmos-setting aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jorunn schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Moet je niet net Dolby Atmos aanzetten op een Stereo headset? Ze melden het zelfs dat je native of virtueel 7.1 van je headphone moet afzetten als je de Dolby Atmos-setting aantikt.
Semi. In de tutorial die erover online staat, wordt aangegeven dat de eigen geluidskaart op stereo geluid moet zetten, omdat anders het geluid vervormt raakt. De Dolby Atmos van Overwatch doet dan eigenlijk al het werk al. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 16:51 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.