Laten we het over de game hebben! Ik heb gisteren een aantal uur kunnen spelen en vond het enorm vermakelijk.
Ik heb een aantal heroes gespeeld:
Soldier 76 (offense): Iets van 3 of 4 potjes mee gespeeld. Doet aardige damage met zijn rifle op de korte tot middellange afstand. In close combat wordt je gesloopt door tanks en bijvoorbeeld reaper, dus het is zaak om die bij je uit de buurt te houden. Dankzij de heals op knop 'E' kun je met hem enorm lang een choke point verdedigen, en zijn Ultimate is gewoon een aimbot.
Zwakke punten: tegen snipers leg je het af op de lange afstand, en als een tank of een close range damage dealer te dichtbij komt ook.
Erg goede middenmoter.
Symmetra (support): Ook iets van 4 of 5 potjes mee gespeeld. Tot nu toe mijn favoriet! Ze plaatst kleine turrets die vrij makkelijk te vernietigen zijn, maar een groepje kleine turrets in een chokepoint kan erg venijnig zijn en in de chaos van een gevecht zijn ze moeilijk te spotten. Haar Photon shield geeft je teammates wat extra survivability, wat natuurlijk handig is. Haar ultimate - een portal, geeft je team een enorm voorbeeld doordat je een aantal keer weer sneller na het re-spawnen bij een objective bent om te verdedigen of aan te vallen. En de kers op de taart is haar veelzijdige wapen. Op de hele korte afstand heb je een beam die erg veel damage doet en kun je zo 2 of 3 dudes achterelkaar neermaaien. Op de lange afstand schiet je een soort bollen die onverwacht hard aankomen bij snipers of campers zoals Bastion.
Minpunten: Op de middellange afstand, in een open omgeving heeft ze geen tools.
Widowmaker (Defense): 2 potjes gespeeld. Een sniper met gratis smg. Superhoge mobility, instakills met haar sniper als die opgeladen is, een soort gifgasmijnen die je leuk in een brawl kunt gooien, en haar ultimate is een wallhack voor het hele team. Sniper zoals een sniper moet zijn: one shot, one kill.
Minpunten: als je geflankt wordt of iemand pakt je in de rug, ben je er geweest.
Mercy (Support): 1x gespeeld. Support pur sang. Kan door een beam teamleden healen of extra damage laten doen (1 doel tegelijk). Heeft een enorme healing output en haar ultimate is een teamlid weer tot leven brengen. Ik denk dat ze enorm sterk kan zijn in een team dat goed samenwerkt, maar als iedereen als kip zonder kop rondrent is het minder. Als je een teammate hebt die weet wat die aan je heeft en je kan beschermen, denk ik dat het erg leuk kan zijn om als haar te spelen, maar die had ik niet.
Minpunten: enorm squishy en vrijwel 0 damage die ze zelf kan doen.
Bastion: 1x gespeeld. De ultieme camper. Verandert in een soort turret met schild dat je zelf weer kan repareren. In een potje moesten wij aanvallen en had de tegenstander 4 bastions in een map waar er maar 2 ingangen naar de objective waren...
Minpunt: als iemand achter je sneakt terwijl je in turret mode zit, heb je geen kans.
Algemene indruk tot dusver: erg vermakelijk, redelijk goed in balans, maar er zouden wat mij betreft maar 1 van elke hero in een team moeten kunnen, want zoals ik net al zei, 4 Bastions die een chokepoint verdedigen is echt onbegonnen werk.