Zeror schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:06:
Blizzard zou eigenlijk het joinen moeten stoppen zetten als er nog maar 2 minuten ofzo op de timer staat. Of de final checkpoint al voor meer dan 85% veroverd is door de tegenstander. Of de payload nog maar x aantal afstand verwijderd is van de eindbestemming (driekwart afstand vanaf de een na laatste node tot de eindbestemming). Een punt zeg maar waarop je eigenlijk weinig kans meer maakt als team. Meestal verliest dat team dan toch. Neemt niet weg dat er natuurlijk nog steeds kansen zijn om te winnen.
Nee, want dan neemt een leaver je team de kans af om terug te komen. Ik ben ook weleens in Temple of Anubis gejoined waar er nog ~45 seconden over waren op Point A. Geen healer in het team dus ik nam Lúcio en vervolgens hadden we binnen ongeveer halve minuut beide punten gewonnen. Met als commentaar van de tegenstander: "Wow, great comeback!" Zo blijft het voor iedereen leuk.
Overigens heb ik ook een post van Blizz gelezen dat als je in een game komt die bijna voorbij is en je verliest, het
niet telt voor je W/L-ratio.
Overigens over een van de vorige posters die stelde dat als iedereen rond de 50% w/l ratio zou zitten, dat dat zou betekenen dat iedereen op het zelfde niveau wordt geschaald: dat klopt natuurlijk niet perse. Je kunt best een tien of twintigtal games achterelkaar gigantisch hard winnen waardoor je meteen erg hoog wordt geschat en vanaf daar wel tegen mensen van je eigen niveau worden gematcht waardoor je eerst 20-0 staat maar al gauw bijvoorbeeld 40-20, en dan 140-120 en dan 240-220 enzovoorts. Zo kom je uiteindelijk wel op die 50% terwijl je gewoon op je eigen niveau speelt.
Mijn eigen winrate is nu 51.8%, wat ik best OK vind. Als ik met een groep samenspeel is het wel duidelijk hoger waardoor vervolgens solo spelen redelijk frustrerend kan zijn. Gisteren wilde echt niks lukken en was ik flink aan het ragen. Maar daar zadel ik mijn teamgenoten niet mee op, niemand die het merkt behalve mijn benedenburen die wel een paar keer een stampvoet hoorden, ben ik bang...