Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 16:23
Gisteren Explorer Winston gekocht, want ik had weer 1k gold (legendary gold en een paar keer epic gold :P)
Daarna nog een Steambot Bastion skin uit een box dus dat zit wel goed.

Heb sinds gisteren Zarya eindelijk een beetje onder de knie te krijgen, dus dat wordt een volgende skin (wel die arctic, die goth skin is meh)

Moet ook wel zeggen dat ik wat mooie POTG's had, zelfs met McCree (waar ik doorgaans echt amper mee speel, speel maar weinig offense heroes over het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Als RPG speler toch maar voor de bijl gegaan en Overwatch gekocht. (xbox )
Helaas gisteren avond laat pas kunnen spelen , voor 30 minuten dus heb net de tutorial doorlopen lol.

Persoonlijk trekt Zarya mij wel. Heb haar even kunnen spelen en dat beviel wel.
Vanavond maar even verder testen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 16:07
Dit weekend gestart en dit zegt het eigenlijk wel:
Afbeeldingslocatie: http://img00.deviantart.net/94ad/i/2014/320/3/2/overwatch_mercy_and_tf2_medic_by_minispartan300-d86om5w.png

Speel al jaren TF2 en altijd de medic, en Mercy is bijna identiek. Erg makkelijk om daardoor in de game te komen. Nu weet ik dat Overwatch te veel met andere games (MOBA's, Battleborn, etc) vergeleken wordt, maar voor mij is het gewoon Team Fortress 3, maar dan met meer characters en meer skills. Prima _/-\o_

Zoek alleen nog wel een DPS class om naar te kunnen switchen zodra er een teamgenoot ook Mercy kiest, want twee Mercy's lijkt me overbodig.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 20:50
Akaendra schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:10:
Gisteren Explorer Winston gekocht, want ik had weer 1k gold (legendary gold en een paar keer epic gold :P)
Daarna nog een Steambot Bastion skin uit een box dus dat zit wel goed.

Heb sinds gisteren Zarya eindelijk een beetje onder de knie te krijgen, dus dat wordt een volgende skin (wel die arctic, die goth skin is meh)

Moet ook wel zeggen dat ik wat mooie POTG's had, zelfs met McCree (waar ik doorgaans echt amper mee speel, speel maar weinig offense heroes over het algemeen)
Gold krijg je alleen uit loot boxes toch? Heb er denk 15 gehad tot nu toe, waarvan er 1x 50 gold in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
co2301 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Gold krijg je alleen uit loot boxes toch? Heb er denk 15 gehad tot nu toe, waarvan er 1x 50 gold in zat.
Ja, uit lootboxes, en van duplicates, heb al meerdere keren epic gold gehad, en een keer legendary gold en dan zit je al snel aan de 1000, of in mijn geval 2000, daarvoor ook al 1000 uitgegeven aan de Mako Roadhog skin. Ik speel teveel tanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Kan het zijn dat je des te beter je speelt des te meer kans je hebt op goede loot? Heb al 2 legendaries, en 500+ Gold gehad en ben pas lvl 24?

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
DieVeenman schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:26:
[...]

Kan het zijn dat je des te beter je speelt des te meer kans je hebt op goede loot? Heb al 2 legendaries, en 500+ Gold gehad en ben pas lvl 24?
Dan zou ik nu toch al echt een inbox voor legendary's moeten hebben uit mijn lootboxes.
Het is echt random/luck based. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat is eigenlijk de meest toegankelijke healer voor een nieuwe speler ?
Mercy ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
DieVeenman schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:26:
[...]

Dan speel ik echt goed.. (Sarcasm..) Ben lvl 16 en al 2 of 3 exotics uit een loot box.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Iusedto schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:34:
Mercy ?
Mercy is zo recht toe recht aan als maar kan. Lucio kan ook wel aangezien je daar alleen in de buurt hoeft te staan om te healen/speed boosts te geven.

Zenyatta is wat moeilijker met healen en Symmetra healed sowieso niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
NLRev0lution schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:34:
[...]

Dan speel ik echt goed.. (Sarcasm..) Ben lvl 16 en al 2 of 3 exotics uit een loot box.
Ben ik blij dat het random is.. Ik kreeg nooit een exotic item weer gok ik ;)

PSN: whoojaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 08:20

MetalPool

Boe!

Mercy ?
Mercy is naar mijn idee wel de fijnste healer om mee te beginnen. Best straight forward. Linker muisbutton is heal, rechtmuisbutton is dmg boost voor de geselecteerde speler. En haar Q is erg nice want je revived iedereen om je heen als de shit hits the fan. Ik speel (als ik heal) altijd met mercy. Lucio is mij te veel gefocused op HoT. En die andere support poppen vind ik nou niet bepaald healers.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Mercy ?
Naar mijn mening is dat Mercy, maar ook omdat ze volledig op healen is ingesteld. Ze kan ook schieten (best goed eigenlijk, had laatst 3 kills in een game) maar dat is een secundair wapen.

De andere 3 support classes zijn diverser in taken - of meer gericht op aanvallen - of op andere soorten buffs.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

ErA

Bijna alle heroes, waaronder dus ook Mercy en Lucio in overwatch zijn "easy to learn, hard to master".

Er zijn er een paar die gewoon ook hard to learn zijn.

De kracht van Mercy ligt erin om veel te bouncen. Dat is mijn bevinding in ieder geval.

Wanneer het team redelijk bij elkaar blijft, of in ieder geval in line of sight, kan ik alle kanten op vliegen en verwar je de tegenstander, die veelal op zoek is naar jou, heel erg. Met name de winston, Phara, widow en andere characters die hoogte kunnen maken zijn leuke partners om te volgen.

Maar ook reinhard met zijn charge kan je heerlijk aan vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
ErA schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:40:
Bijna alle heroes, waaronder dus ook Mercy en Lucio in overwatch zijn "easy to learn, hard to master".

Er zijn er een paar die gewoon ook hard to learn zijn.

De kracht van Mercy ligt erin om veel te bouncen. Dat is mijn bevinding in ieder geval.

Wanneer het team redelijk bij elkaar blijft, of in ieder geval in line of sight, kan ik alle kanten op vliegen en verwar je de tegenstander, die veelal op zoek is naar jou, heel erg. Met name de winston, Phara, widow en andere characters die hoogte kunnen maken zijn leuke partners om te volgen.

Maar ook reinhard met zijn charge kan je heerlijk aan vastplakken.
En die tactiek werkt ook ideaal als je opeens face to face met Reaper (of andere) staat. Dat ga je qua schieten niet vaak winnen, dus een teamgenoot (bij voorkeur ver weg) selecteren en daarheen vliegen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bedankt voor de info allen.
Ga vanavond Mercy eens proberen.

Spelen jullie diverse classes of heb je een "main" ?
Lijkt me dat je per map en team combo eventueel moet switchen ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
ErA schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:40:
Shift-cancelen is trouwens vrij belangrijk voor Mercy. Ik kwam er pas vrij laat achter dat dit mogelijk was 8)7 Door te cancelen kun je vaker dashen (cd reset als je canceled) en meer op afstand blijven.

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Iusedto schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:43:

Zoals Overwatch zelf ook al adviseert bij het kiezen van een character, is het vaak verstandig om een beetje van elke class te hebben. Als er 3 Mercy's in je team zitten, wordt het tijd om een ander te kiezen. }:O

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Qua map niet echt, meer aan objective type en de rest van het team. Ik probeer het meestal te houden op een sniper als Hanzo of een offensive hero als McCree/Reaper/Soldier76 en als er geen tank is Roadhog (meestal zelfs meer Elim. met Roadhog dan de rest van het team 8)7).

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

ErA

Zoals eerder vermeld is het sowieso aan te raden om van ieder type hero, er een goed te beheersen.

Ik speel zelf: Soldier76, Widow & Tjorborn, Winston en Mercy.

Ik snap dat sommige heroes beter zijn op bepaalde momenten, maar dan wel alleen als je ze volledig beheerst!

Met soldier 76 weet ik dat ik altijd minimaal 10~20 kills produceer in een ronde en een waardevolle aanvulling ben voor het team. Als ik met Genji of McGree ga lopen kutten haal ik dat aantal gewoon (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

Voornamelijk speel ik met diverse classes. Mijn favoriet is toch wel Torbjörn, maar die gebruik ik enkel in maps waar die voor mij echt epic is. Denk hierbij aan het plaatsen van de turret op praktische plekken. Ik moet wel zeggen dat het sterk afhankelijk is van de tegenstanders hoe goed ik ga met Torbjörn.

Verder switch ik wanneer nodig, maar ook hier is het team erg belangrijk. Op het moment dat jouw team simpelweg geen moeite doet voor de objective, dan kan je dat ( over het algemeen) niet solo veranderen.

edit:

De heroes waar ik mee speel:

Torbjörn, Tracer, Lucio, Pharah, Roadhog / Reinhardt. Ook hier weer afhankelijk van de situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisk. op 06-06-2016 09:49 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

On_E

Housemusic

Mercy ?
Lucio.

Zijn heals gaan voornamelijk automatisch, zolang je maar in de buurt bent van je teamgenoten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Ik speel over het algemeen maar 3 chars in deze game: Hanzo / Widowmaker / Tracer en ben sinds kort bezig om Genji er aan toe te voegen. Reden hiervoor is ook meer om niet gelijk een jack of all trades master of none te worden. Dus liever even een paar chars leren zodat ik nog enigszins van een meerwaarde voor het team kan betekenen mocht het niet zo lekker gaan met een nieuw experiment ;).

Oh en als healer puur eigenlijk Mercy, vind haar kit echt geweldig.

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 06-06-2016 09:51 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00

Ik heb meerdere "mains". Aangezien het switchen tussen classes een core element is in Overwatch heb ik een soort van main in elke categorie:

Defense: Zarya / Torbjorn
Offense: Zarya / Pharah
Support: Lucio / Symmetra

Dus als main een soort van Zarya, maar situational speel ik wat nodig heb, heb dan ook al flink wat uurtjes als widowmaker en torbjorn erop zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08-2022
ik speel veel pharah (offensive), thorbjorn/widowmaker (defensive), zarya (tank), lucio (support/healer).

Zarya begreep ik op het begin echt niets van maar als je die eenmaal door hebt is ze zooooooo fijn! Als een teamgenoot een schild van je heeft en damage vangt, jij zelf een schild hebt en damage vangt.... Dan krijgt je wapen een buff en doe je zoo veel damage

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ikzelf heb niet echt meer een main, wel characters die ik bij voorkeur wil spelen. Meestal speel ik in een groep van 6 en met Randoms speel ik eigenlijk altijd of support of tank, weinig mensen die dat vrijwillig spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

jurgenb1990 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:54:
ik speel veel pharah (offensive), thorbjorn/widowmaker (defensive), zarya (tank), lucio (support/healer).

Zarya begreep ik op het begin echt niets van maar als je die eenmaal door hebt is ze zooooooo fijn! Als een teamgenoot een schild van je heeft en damage vangt, jij zelf een schild hebt en damage vangt.... Dan krijgt je wapen een buff en doe je zoo veel damage
Maar je team moet ook Zarya snappen en je niet alleen laten ;(

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Mijn favoriete heroes per rol:

Offense: Soldier 76, Reaper
Defense: Torbjorn, Widowmaker
Tank : Zarya, Winston
Support: Symmetra, Lucio

Ik speel tank en support het meeste zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Bellerophon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Maar je team moet ook Zarya snappen en je niet alleen laten ;(
:/

Dit dus.

Gister ging ik Zarya, maar mijn team ging de hele tijd kills farmen los van elkaar waardoor ik uiteindelijk in m'n uppie moest proberen de CP te veroveren. Laten we het erop houden dat het niet echt een succesverhaal was met Zarya voor mij.

Maar goed, waarschijnlijk was het met een andere hero niet veel beter gegaan :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Planespotter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Dit dus.

Gister ging ik Zarya, maar mijn team ging de hele tijd kills farmen los van elkaar waardoor ik uiteindelijk in m'n uppie moest proberen de CP te veroveren. Laten we het erop houden dat het niet echt een succesverhaal was met Zarya voor mij.

Zarya die een Mercy/Zenyatta en een McCree/Reaper bij zich heeft. Genieten O+

Maar die kills farmen, man oh man... ik begin daar echt jeuk van te krijgen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen week is er weinig aan mijn career profile toegevoegd. Geniet iets teveel van de weekly brawl :P
Is een mooie manier om Hanzo en Genji beter onder de knie krijgen, aangezien ik nog niet veel met die heroes gespeeld had.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Zeror schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:09:
Afgelopen week is er weinig aan mijn career profile toegevoegd. Geniet iets teveel van de weekly brawl :P
Is een mooie manier om Hanzo en Genji beter onder de knie krijgen, aangezien ik nog niet veel met die heroes gespeeld had.
Tips voor de ultimate van Genji? Want ik vind het karakter geweldig, gaat ook vaak zeer goed, maar ik f*ck zijn ultimate altijd op

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bellerophon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Tips voor de ultimate van Genji? Want ik vind het karakter geweldig, gaat ook vaak zeer goed, maar ik f*ck zijn ultimate altijd op
Ja die Ultimate f*ck ik ook altijd op :')

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Momenteel ben ik vooral nog bezig om alle karakters een beetje te leren. Ik heb wel mijn favorieten (zoals Pharah en Junkrat) die uiteindelijk mijn main zulle worden. Echter wil ik eerst zorgen dat ik me met elk karakter nuttig kan maken.

Dat is nu nog niet het geval, sommige krijg ik maar niet onder de knie (zoals Torbjörn en Roadhog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Zeror schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:16:
[...]

Ja die Ultimate f*ck ik ook altijd op :')
:')

Godzijdank ben ik niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:12
Planespotter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Dit dus.

Was dat het Anubis potje tegen mij? (Sikkle)

Kon je gewoon gisteren tijdens het solo puggen, ineens een bekende naam tegen :D

Defense Anubis, binnen 30? seconden het eerste objective kwijt (wist niet dat Lucio zo goed kon wallclimben dat die ook de "shortcut" links van kon nemen..)

Vervolgens wel objective B weten te behouden ^^

Voor de rest gister avond ook lekker kunnen spelen, voornamelijk Mercy/Symmetra, S76 en D.Va gespeeld, het blijft leuk om als D.Va Hanzo's/Widowmakers en Pharah's van hun voetstuk af te beuken (icm met een melee slag!)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
Heb zelf Overwatch vrijdag voor de ps4 gehaald.

Moet zeggen wat ik bij The Division helemaal niet had heb ik bij Overwatch zeer zeker wel!!
Heb niet het geduld gehad om de hele tutorial te doorlopen en alleen het eerste gedeelte met de tracer gedaan.
Ben direct solo online gegaan en begonnen met knallen!

Later met andere tweakers samen gegaan, dat maakt het spel toch nog een stuk leuker. Samen wat meer overleggen en echt als een team je tegenstander tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Bellerophon schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Gebruik je klim ability om achter de tegenstanders te komen. Flanken is de enige manier om het tot z'n recht te laten komen. Ga eerst voor de tegenstanders met lage HP. Denk er aan dat je charge skill reset als je een kill maakt (zelfs een assist)... en met je blade getrokken doet die charge veel damage. Tegenstanders met lage HP zijn dus een mooie manier om zo vaak mogelijk je ability te resetten. Je charge maakt je ook nog eens moeilijk te raken, dus gebruik hem zodra je een kill maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 06-06-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 15:29
Ik wissel nog wel eens van heroes, maar ik heb wel een vast lijstje.
ik speel altijd met : Bastion / D.Va / Junkrat / pharah / widowmaker / Soldier:76 / Zenyatta / Lucio / Mercy.
Mijn meest gespeelde heroes zijn: Pharah, Widowmaker en Zenyatta.

Genji, Zarya en Mei heb ik nog niet aangeraakt en dat ga ik voorlopig ook nog niet doen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Mei heb ik uberhaubt nog maar 1x ingame gezien voor 2min. Terwijl je toch vaak 2 a 3 Soldiers in je team hebt.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoojaa schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:18:
Heb zelf Overwatch vrijdag voor de ps4 gehaald.

Moet zeggen wat ik bij The Division helemaal niet had heb ik bij Overwatch zeer zeker wel!!
Heb niet het geduld gehad om de hele tutorial te doorlopen en alleen het eerste gedeelte met de tracer gedaan.
Ben direct solo online gegaan en begonnen met knallen!

Later met andere tweakers samen gegaan, dat maakt het spel toch nog een stuk leuker. Samen wat meer overleggen en echt als een team je tegenstander tegen houden.
Ik moet zeggen dat ik met the division voor ik het wist al een paar dagen op had staan, ondanks alle problemen met de game. Heb veel plezier gehad in het verzamelen van loot e.d. Maar het werd toch wel eentonig.
Bij overwatch zullen ze toch met vernieuwingen moeten komen, om mij te blijven boeien. Merk toch wel dat de eentonigheid wat sneller intreedt als bij the division.
Iets wat ze naar mijn mening wel kunnen veranderen met aanpassingen, waar ik dan ook van uit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:26:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met the division voor ik het wist al een paar dagen op had staan, ondanks alle problemen met de game. Heb veel plezier gehad in het verzamelen van loot e.d. Maar het werd toch wel eentonig.
Bij overwatch zullen ze toch met vernieuwingen moeten komen, om mij te blijven boeien. Merk toch wel dat de eentonigheid wat sneller intreedt als bij the division.
Iets wat ze naar mijn mening wel kunnen veranderen met aanpassingen, waar ik dan ook van uit ga.
Heb begrepen afgelopen weekend dat er een soort Ranked komt. Als dat een beetje op gezet word als League of Legends denk ik dat ik heel wat uur doorbreng met het spel. Bij the Division stoorden me de missies na een tijdje nogal. The darkzone later vond ik wel erg leuk, alleen na een paar uur had ik dat ook heel snel bekeken.
Denk vooral dat het speeltempo en hoe je in de game zit voor mij het grote verschil maakt. Het "nog 1 laatste potje" gehalte is bij mij erg aanwezig nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 16:32

Fixer

FP ProMod
Moet toegeven dat ik nog nooit met Zarya gespeeld heb, ondanks dat je wel behoorlijke damage met haar kunt doen (aan den lijve ondervonden).
Vooral die "Ogon po gotovnosti" Blackhole van haar is irritant.

Genji is vet, maar nog zeer weinig gespeeld. Om daar echt effectief mee te zijn moet ik eerst nog wat uurtjes gaan oefenen.

Heb nu de afgelopen dagen regelmatig met een aantal tweakers "ge-grouped" en moet zeggen dat dit doorgaans veel en veel beter gaat dan met randoms (zelfs de randoms met hoge levels zijn regelmatig niet echt geweldig). d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Hoge levels geven toch alleen aan dat iemand veel heeft gespeeld? Gaat misschien sneller als je goed bent, maar lvl =/= skill.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

UTADDICT

NERF

X-Kiwi schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:37:
Hoge levels geven toch alleen aan dat iemand veel heeft gespeeld? Gaat misschien sneller als je goed bent, maar lvl =/= skill.
Klopt.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bloodhoundje schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:53:
[...]
Dus als main een soort van Zarya, maar situational speel ik wat nodig heb, heb dan ook al flink wat uurtjes als widowmaker en torbjorn erop zitten. :9
Zarya spreekt mij enorm aan dus die wil ik zeker proberen.

Ga de komende tijd gewoon lekker alles proberen want de meeste chars spreken me op een of andere manier wel aan

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Puc van S. schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:18:
[...]

Was dat het Anubis potje tegen mij? (Sikkle)

Kon je gewoon gisteren tijdens het solo puggen, ineens een bekende naam tegen :D

Defense Anubis, binnen 30? seconden het eerste objective kwijt (wist niet dat Lucio zo goed kon wallclimben dat die ook de "shortcut" links van kon nemen..)

Vervolgens wel objective B weten te behouden ^^

Voor de rest gister avond ook lekker kunnen spelen, voornamelijk Mercy/Symmetra, S76 en D.Va gespeeld, het blijft leuk om als D.Va Hanzo's/Widowmakers en Pharah's van hun voetstuk af te beuken (icm met een melee slag!)
Zou kunnen. Was iig echt een hele beroerde game.

Net wel een zieke game met Zarya @ Watchpoint: Gibraltar. We hadden nog 20 sec en de payload was bijna op het laatste punt. Ik deed mijn ult op 5 gasten waarna onze Pharrah haar ult op die groep deed nadat ik haar een shield had gegeven.

Zo konden we alsnog de final push maken en winnen :D Maar wat een bak damage doe je dan als Zarya zeg als je ook nog eens 100 hebt op je shield.

edit: Bwoh, ik ga vaker Zarya spelen :o Net paar potjes verloren maar alsnog was ik echt gigantisch irritant voor de tegenstander om tegen te vechten.

Zijn er überhaupt nog maps waar je niets aan Zarya hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door London op 06-06-2016 10:56 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
X-Kiwi schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:37:
Inderdaad, gisteren een pannenkoek van 65 die perse genji wilde zijn terwijl we er al 2 hadden...
Ze bakte er ook niet heel veel van op hun ults na :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:20
Mercy ?
In principe zijn alle heroes toegankelijk.

Mercy is het simpelst wat betreft healen (in de zin van je kiest je target en healt) maar een goede Mercy weet ook goed naar haar teamies te vliegen en houdt het overzicht waardoor iedereen afwisselend wordt geheald en of een damage boost krijgt. En dat tweede is wel echt Mercy next level ten opzichte van hoe veel een Mercy spelen (door enkel te healen en niet te letten op waar je staat etc).

Lucio kan je ook mee healen zonder al te veel skills. Een goede Lucio daarintegen weet goed gebruik te maken van wallriding en kan slim schakelen tussen healing en speedboost. Of op het juiste moment je ult gebruiken bij het containen van een control point etc.

Symmetra is meer een support heroes voor defense potjes. Hoe goed kan je de turrets plaatsen en houdt je teamies in leven door je steeds te shielden. Een goede Symmetra doet daarnaast een shitload aan damage met zijn gun.

Zenyatta. Dit is gewoon een killing machine. Wordt pro door de healing orb verstanig te switchen tussen characters die dit nodig hebben en de dmg orb op de juiste targets te plaatsen. Lastige is tevens dat veel mensen te aanvallend met deze hero spelen en snel doodgaan (want heeft maar 150 health). Daarnaast zet je ult in op het juiste moment (bijvoorbeeld bij containen van control point of wanneer group healing echt nodig is).

Wat ik bedoel te zeggen is dat elke hero toegankelijk is maar met de juiste skills totaal anders kan spelen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awesom-o
Fixer schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:35:
Heb nu de afgelopen dagen regelmatig met een aantal tweakers "ge-grouped" en moet zeggen dat dit doorgaans veel en veel beter gaat dan met randoms (zelfs de randoms met hoge levels zijn regelmatig niet echt geweldig). d:)b
Volgens mij was jij wel aardig aan het slopen terwijl je het laagste level had :P

Moet wel zeggen dat ik er van stond te kijken hoe salty een aantal (tweakers) zijn. Ik snap dat het soms frustrerend kan zijn maar om bijvoorbeeld na 1 game te ragequiten omdat volgens jou "mensen er niks van kunnen" begrijp ik echt niks van. Volgens mij is het spel net uit en heeft niemand hier zich genoeg bewezen (als dat überhaupt al mogelijk is) om te zeggen dat andere slechte spelers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

awesom-o schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Volgens mij was jij wel aardig aan het slopen terwijl je het laagste level had :P

Moet wel zeggen dat ik er van stond te kijken hoe salty een aantal (tweakers) zijn. Ik snap dat het soms frustrerend kan zijn maar om bijvoorbeeld na 1 game te ragequiten omdat volgens jou "mensen er niks van kunnen" begrijp ik echt niks van. Volgens mij is het spel net uit en heeft niemand hier zich genoeg bewezen (als dat überhaupt al mogelijk is) om te zeggen dat andere slechte spelers zijn.
Dat is wel spijtig om te lezen als Tweakers echt zo tegen elkaar doen. Volgens mij is Overwatch voor iedereen een nieuwe game, en de ene speler is nu eenmaal beter dan de andere. Dat betekent niet dat je iemand hoeft te beledigen door te zeggen dat iemand er niets van kan. Dan kun je beter iemand opbouwende kritiek geven en algemene tips hoe iemand zichzelf kan verbeteren :)

Ik speel ook nog wel eens een nieuwe hero, en dan is het logisch dat ik niet meteen op het niveau van Seagull zit. Juist het beter worden met een hero is wat een game als Overwatch zo tof maakt. Dat je bij een bepaalde play merkt dat je niveau is gestegen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Mei is tegenwoordig een van mijn favo heroes met defense. Onwijze damage met haar alternative fire en wat kan je onwijs tegenstanders irriteren met walls en je freezing gun. Het is zoveel fun om iemand te bevriezen en vervolgens met een headshot neer te halen :) Daarnaast kan je jezelf ook nog eens healen of redden uit moeilijke situaties met haar cryo freeze.

Een goede Mei is best OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Planespotter schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Dat is wel spijtig om te lezen als Tweakers echt zo tegen elkaar doen. Volgens mij is Overwatch voor iedereen een nieuwe game, en de ene speler is nu eenmaal beter dan de andere. Dat betekent niet dat je iemand hoeft te beledigen door te zeggen dat iemand er niets van kan. Dan kun je beter iemand opbouwende kritiek geven en algemene tips hoe iemand zichzelf kan verbeteren :)

Ik speel ook nog wel eens een nieuwe hero, en dan is het logisch dat ik niet meteen op het niveau van Seagull zit. Juist het beter worden met een hero is wat een game als Overwatch zo tof maakt. Dat je bij een bepaalde play merkt dat je niveau is gestegen.
Helemaal mee eens!

Als ik een Mcree of Widowmaker speel ben ik echt nergens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 16:32

Fixer

FP ProMod
awesom-o schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:02:
[...]

Haha, dat ging best redelijke idd maar heb dan wel het voordeel dat ik 1500+ uur in TF2 heb zitten, wat toch aardig scheelt, vermoed ik.

Nu moet je inderdaad niemand gaan afrekenen op hun spel, tenzij men onnavolgbare keuzes maakt qua hero picks o.i.d. Heb nu zelf een aantal heroes aardig onder de knie, maar ook een aantal waar ik nog mee aan het stuntelen ben. Probeer de basis echter niet in Quick Play te leren, maar gewoon tegen A.I.

Straks in Ranked Play wil je natuurlijk niemand in je team die nog wat heroes wil gaan uitproberen e.d.
Dan moet het gewoon een nuttige bijdrage kunnen leveren met de hero die je kiest. Gelukkig dat je dan je team ook gewoon zelf kunt uitkiezen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
aaaido schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:10:
wat kan je onwijs tegenstanders irriteren met walls
En een slechte Mei doet dit ook op teammates :p hoe vaak mijn ults al wel niet geblocked zijn door een "vriendelijke" Mei...

Een goede Mei is inderdaad heerlijk... alleen kom je die niet zo veel tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
aaaido schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:01:
[...]

In principe zijn alle heroes toegankelijk.

Mercy is het simpelst wat betreft healen (in de zin van je kiest je target en healt) maar een goede Mercy weet ook goed naar haar teamies te vliegen en houdt het overzicht waardoor iedereen afwisselend wordt geheald en of een damage boost krijgt. En dat tweede is wel echt Mercy next level ten opzichte van hoe veel een Mercy spelen (door enkel te healen en niet te letten op waar je staat etc).

Lucio kan je ook mee healen zonder al te veel skills. Een goede Lucio daarintegen weet goed gebruik te maken van wallriding en kan slim schakelen tussen healing en speedboost. Of op het juiste moment je ult gebruiken bij het containen van een control point etc.

Symmetra is meer een support heroes voor defense potjes. Hoe goed kan je de turrets plaatsen en houdt je teamies in leven door je steeds te shielden. Een goede Symmetra doet daarnaast een shitload aan damage met zijn gun.

Zenyatta. Dit is gewoon een killing machine. Wordt pro door de healing orb verstanig te switchen tussen characters die dit nodig hebben en de dmg orb op de juiste targets te plaatsen. Lastige is tevens dat veel mensen te aanvallend met deze hero spelen en snel doodgaan (want heeft maar 150 health). Daarnaast zet je ult in op het juiste moment (bijvoorbeeld bij containen van control point of wanneer group healing echt nodig is).

Wat ik bedoel te zeggen is dat elke hero toegankelijk is maar met de juiste skills totaal anders kan spelen ;)
Persoonlijk zal ik zeggen dat Mercy het meest toegankelijk is.
Je hebt een gele (heal) of een blauwe (damage) straal die je schiet op je teammaten.
Het is heel duidelijk wie je aan het supporten bent.

Bij lucio moet je weer goed het getal in het midden van je scherm in de gaten houden en dat is in mijn ogen lastiger dan wat je met Mercy doet. voordeel is wel, dat je alleen maar hoeft rond te lopen om heals te geven.

Zenyatta schiet steeds orbs en soms is het lastig om de juiste target te selecteren.
De orbs vragen wat skills en daardoor is deze hero wat lastig.
Je ziet ook heel veel zenyatta's meer schieten, dan dat ze echt support leveren.

Symmetra is geen healer. punt.
Alleen haar teleporter (ult) is handig, verder is deze hero lastig als je nieuw bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

aaaido schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Helemaal mee eens!

Als ik een Mcree of Widowmaker speel ben ik echt nergens :P
Yep, die heroes plus Genji ben ik ook vrij matig mee. Maar daarbij moet ik ook wel zeggen dat ik bij alle 3 minder dan 30 min gameplay heb.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Pykow schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:16:
[...]
Symmetra is geen healer. punt.
Alleen haar teleporter (ult) is handig, verder is deze hero lastig als je nieuw bent.
Nou die turrets van haar zijn ook flink lastig. Ze kan daar 6 van plaatsen en ze doen ieder 25dps. Als je ie bij een ingang (deur) links en rechts hangt dan is een karakter met een total HP van 150 dus binnen 1 sec dood.

Of gebruik het bij 2 ingangen voor 75dps per ingang.

Daarbij kan de teleporter enorm handig zijn. Dan nog de shield die ze permanent om iemand kan plaatsen.

Ik denkt dat ze een hele goede 2e support karakter kan zijn, maar dat je wel moet weten wat je doet om haar echt goed te kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Devata op 06-06-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me ook nog steeds af wat Symmetra bij support doet. Het is toch meer een defense character. Want met die redenen zou Thorbjorn ook support zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 06-06-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Zeror schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:39:
Vraag me ook nog steeds af wat Symmetra bij support doet. Het is toch meer een defense character.
Hier heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan inderdaad!
Ze kan niet healen. en is eigenlijk inderdaad een defence hero.
Ze zorgt ervoor dat het team weer snel op de juiste plaats is en kan turrets plaatsen om damage te doen, daarnaast heeft ze gewoon een prima sidearm.

Eigenlijk is het gewoon een crowdcontrol hero alá mei, maar dan voor grotere afstanden :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Niet helemaal waar. Symmetra haar shields zijn toch wel echt support. Haar shields kan je daarnaast ook nogeens op alle teammates toepassen. 5x shield is toch wel redelijke support.

Als je het zo gaat beredeneren dan is Zenyetta nog minder support. Maar probeer maar eens een heel team te healen met steeds veranderen van healing orb, plus damage doen plus je andere orb op de juiste tegenstander te houden.

Uiteindelijk zijn ze alle vier support alleen Zenyetta en Symmetra zijn wat meer damage gericht ipv healing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Vraag me ook nog steeds af wat Symmetra bij support doet. Het is toch meer een defense character.
Dat ben ik niet met je eens. Hoewel ik bij en aantal karakters me af vraag wat ze in een bepaalde categorie doen, en ik in feite de categorie flank mis (er zijn een aantal karakters specifiek daarvoor ontworpen) denk ik dan Symmetra wel op haar plaats is.

Alles wat ze doet is in feite support. Ze kan zorgen dat de flanks veilig zijn door wegen daarheen te blokkeren met de turrets. Ze kan met de teleporter zorgen dat het team snel op de plaats is en ze kan spelers een permanent shield geven.

Het wapen wat ze heeft is sterk maar voornamelijk op korte afstanden. Het werk wel op een lange afstand maar daar is het heel langzaam waardoor de vijand uit de weg kan gaan. Daarbij heeft ze zelf weinig hp dus is dat wapen vooral handig als ze ook teamleden om zich heen heeft. In princiepen help ze dus ook daarmee het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

symmetra is een geweldige support...
die portal met de perma shield is episch
die turrets moet je ff doorhebben, maar die kunnen verrekte irritant zijn
short range gun is OP, long range is zonde van de tijd :P
Speel dr best vaak, als ik ff geen zin in een echte healer heb, grappig om te zien hoe je nog best veel kills met haar kunt krijgen in close range map delen
ik vind haar meer support dan zenyatta, want als je zenyatta een support vindt enkel en alleen omdattie kan healen, dan is soldier76 dat ook. zenyatta's ult is awesome, zn heal is zwak, z'n debuff is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Heb ook al eerder aangegeven hier dat ik Symmetra meer defense dan support vind. Dat je kan shielden is leuk, maar dat kan maar één keer per speler. Je moet wachten totdat iemand doodgaat/respawned, dan kan je weer een nieuw shield erop gooien. Je kan dus niet constant actief mensen shielden. Zelfs een Zarya kan praktisch gezien vaker shielden dan Symmetra.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

temp00 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:03:
Heb ook al eerder aangegeven hier dat ik Symmetra meer defense dan support vind. Dat je kan shielden is leuk, maar dat kan maar één keer per speler. Je moet wachten totdat iemand doodgaat/respawned, dan kan je weer een nieuw shield erop gooien. Je kan dus niet constant actief mensen shielden. Zelfs een Zarya kan praktisch gezien vaker shielden dan Symmetra.
Maar je hoeft dan ook niet meer dan 1 keer te shielden, die laadt zichzelf weer op nml. (Alleen als diegene dood is gegaan moet je m verversen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
temp00 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:03:
Het schild van Symmetra regenerate dan ook na een korte tijd, dus het is ook niet nuttig om vaker iemand een shield te geven ;)

Daarnaast is de alt fire ideaal om turrets uit te schakelen, en kan je het als je het spammed (in "klein" formaat) uitstekend gebruiken om een sniper lair onbruikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Maar als dat shield over z'n volledige damage treshold heen is heb je toch geen shield meer? En ook geen regeneration?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
temp00 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:10:
Maar als dat shield over z'n volledige damage treshold heen is heb je toch geen shield meer? En ook geen regeneration?
die 25 punten ook al is het helemaal weg, komt gewoon weer terug als je geen damage pakt.
Daarnaast gaat symmetras alt fire door schilden heen van reinhardt e.d en doet dus ook gewoon damage aan de characters zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja dat van die alt fire wist ik maar niet dat shields weer terugkomen. Dat is wel nice dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Vraag me ook nog steeds af wat Symmetra bij support doet. Het is toch meer een defense character. Want met die redenen zou Thorbjorn ook support zijn.
Zarya is in mijn ogen ook een support hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 20-09 15:38
Wat Symmetra een support maakt, zijn uiteraard haar shields, maar wat denken jullie van de teleporter. Dit is een zeer krachtige vorm van support, je bent gelijk terug in het gevecht, na je dood. Support wil zeggen dat je het team ondersteunt en dat komt met verschillende voordelen. Support wil niet altijd zeggen dat je moet healen. Ik denk dat we overigens niet zoveel in hokjes moeten denken, met Hanzo kun je bijvoorbeeld aanvallen, maar hij werkt ook in de verdediging. Dit geldt ook voor andere helden, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit wat de rol is, het gaat erom wat de speler ervan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

justifire

Shut up and squat !!

Of het ooit gaat gebeuren is natuurlijk maar de vraag, maar zou wel tof zijn !
http://www.xgn.nl/nieuws/...xbox-one-en-playstation-4

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
justifire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:42:
Of het ooit gaat gebeuren is natuurlijk maar de vraag, maar zou wel tof zijn !
http://www.xgn.nl/nieuws/...xbox-one-en-playstation-4
Meh, dit soort tweets brengt elke ontwikkelaar uit. Volgens mij zijn er maar weinig die het ook echt gedaan hebben.
De enige die ik ken is volgens mij rocket league. (weet trouwens niet eens zeker of dat cross platform is)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
tellavist schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Meh, dit soort tweets brengt elke ontwikkelaar uit. Volgens mij zijn er maar weinig die het ook echt gedaan hebben.
De enige die ik ken is volgens mij rocket league. (weet trouwens niet eens zeker of dat cross platform is)
Inderdaad, beetje grootspraak dit. Gaat toch niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
Mehh, heb dit ingame eigenlijk nooit meegekregen, gaat het allemaal wat te snel voor deze oude man.

[Video: https://gfycat.com/RelievedBreakableElver]
[Video: https://gfycat.com/MediumFamousGodwit]
[Video: https://gfycat.com/MasculineDismalBorzoi]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thatzombii
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-07 13:39
awesom-o schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:06:
Mehh, heb dit ingame eigenlijk nooit meegekregen, gaat het allemaal wat te snel voor deze oude man.

[video]
[video]
[video]
Ja dit is best erg vind ik voor een comp shooter. komt door de 20 tick server helaas :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
tellavist schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:57:
[...]
Dat komt omdat de meeste ontwikkelaars cross-platform daadwerkelijk willen maar het voor de meeste ontwikkelaars financieel onaantrekkelijk is om een geheel eigen server infrastructuur op te zetten in plaats van gebruik te maken van PS of Xbox infrastructuur.
Thatzombii schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:08:
[...]
Ja dit is best erg vind ik voor een comp shooter. komt door de 20 tick server helaas :-(
Dit zijn hitboxes (en daarmee een manier om characters mede te balanceren), heeft niets te maken met de 20 hz client updaterate of de 60 tick server.......

edit: verduidelijkt

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 06-06-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thatzombii schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:08:
[...]

dit is gewoon puur hoe de hitbox is gemaakt.

blijkbaar hoort de ruimte tussen de benen gewoon bij de hitbox. en waarschijnlijk omdat genji zo'n gebogen stance heeft loopt de hitbox gewoon in een vierkant er omheen denk ik.

Best wel raar eigenlijk en denk dat dit wel wat tweaking mag gebruiken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thatzombii
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-07 13:39
Ricmaniac schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:13:
[...]

dit is gewoon puur hoe de hitbox is gemaakt.

blijkbaar hoort de ruimte tussen de benen gewoon bij de hitbox. en waarschijnlijk omdat genji zo'n gebogen stance heeft loopt de hitbox gewoon in een vierkant er omheen denk ik.

Best wel raar eigenlijk en denk dat dit wel wat tweaking mag gebruiken.
Oh dan had ik fout srry 8)7 had ergens gehoord dat het door de server kwam. Maar nou ik erbij na denk zijn het inderdaad de hitboxes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Thatzombii schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Oh dan had ik fout srry 8)7 had ergens gehoord dat het door de server kwam. Maar nou ik erbij na denk zijn het inderdaad de hitboxes.
tf2 heeft na 9 jaar ook nog steeds hitbox problemen.
Bijvoorbeeld de engineer heeft geen hitbox tussen zijn benen (personal man space :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Nostordici schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:36:
Wat Symmetra een support maakt, zijn uiteraard haar shields, maar wat denken jullie van de teleporter. Dit is een zeer krachtige vorm van support, je bent gelijk terug in het gevecht, na je dood. Support wil zeggen dat je het team ondersteunt en dat komt met verschillende voordelen. Support wil niet altijd zeggen dat je moet healen. Ik denk dat we overigens niet zoveel in hokjes moeten denken, met Hanzo kun je bijvoorbeeld aanvallen, maar hij werkt ook in de verdediging. Dit geldt ook voor andere helden, dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit wat de rol is, het gaat erom wat de speler ervan maakt.
Nou een sniper als Hanzo blijft vaak op afstand staan. Voor verdedigen is dit prima, maar bij point caps is dat een stuk minder.
Dan zou je idd kunnen zeggen "Het is wat de speler er van maakt" . Maar dan zijn er champions die beter tot zijn recht komen om daadwerkelijk point cap te doen.
Vaak als er twee snipers in het aanvals team zitten is de kans tot een win niet zo groot meer, puur omdat men nooit op de point komt. Dan zou je beter voor een andere characters kunnen kiezen.

Ik vind Symmetra zelf nooit zo fijn om in je team te hebben, althans als er niet een andere support bij zit die daadwerkelijk healed. Dat mis je gewoon heel erg. Symmetras toevoeging zit hem idd in teleport maar de turrets van haar doen ook aardige schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 20-09 15:38
Oxidda schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Nou een sniper als Hanzo blijft vaak op afstand staan. Voor verdedigen is dit prima, maar bij point caps is dat een stuk minder.
Dan zou je idd kunnen zeggen "Het is wat de speler er van maakt" . Maar dan zijn er champions die beter tot zijn recht komen om daadwerkelijk point cap te doen.
Vaak als er twee snipers in het aanvals team zitten is de kans tot een win niet zo groot meer, puur omdat men nooit op de point komt. Dan zou je beter voor een andere characters kunnen kiezen.

Ik vind Symmetra zelf nooit zo fijn om in je team te hebben, althans als er niet een andere support bij zit die daadwerkelijk healed. Dat mis je gewoon heel erg. Symmetras toevoeging zit hem idd in teleport maar de turrets van haar doen ook aardige schade.
Ben ik niet geheel met je eens, een sniper kan zeer handig zijn tegen bijvoorbeeld een Bastion. Nogmaals hokjes denken is erg slecht voor innovatieve speelstijlen ;) Als aanvulling op: "Het is wat de speler ervan maakt." Het hangt uiteraard ook weer geheel af van het vijandelijke team.

Als je bijvoorbeeld een point moet cappen en verdedigen, dan wil ik ook wel eens een Bastion inzetten. Aangezien dat zeer effectief kan zijn om te verdedigen. Echter werkt het minder goed als je dat voordeel kwijt bent en het point moet cappen. Al ben ik zelf nog wel eens eigenwijs en kill ik met Bastion gewoon mensen die op het point staan te verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Nostordici schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Ben ik niet geheel met je eens, een sniper kan zeer handig zijn tegen bijvoorbeeld een Bastion. Nogmaals hokjes denken is erg slecht voor innovatieve speelstijlen ;) Als aanvulling op: "Het is wat de speler ervan maakt." Het hangt uiteraard ook weer geheel af van het vijandelijke team.

Als je bijvoorbeeld een point moet cappen en verdedigen, dan wil ik ook wel eens een Bastion inzetten. Aangezien dat zeer effectief kan zijn om te verdedigen. Echter werkt het minder goed als je dat voordeel kwijt bent en het point moet cappen. Al ben ik zelf nog wel eens eigenwijs en kill ik met Bastion gewoon mensen die op het point staan te verdedigen :)
Of de mooie combo: Reinhart + Bastion op de payload :9
Werkt vaak ook best leuk

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een sniper kan handig zijn, heb je helemaal gelijk in. Maar als er 3 of 4 in je team zitten is het wat minder.
Ik kom best vaak in zo'n team. En als je dan je team ziet in het begin, voordat je je hero kiest en je leaved, want je maakt toch geen schijn van kans, dan krijg je een leave penalty.
Ik ben op zich wel voorstander van zo'n penalty, als je bv. Midden in een game quit. Maar dit vind ik een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

NoTimeRemains

I know

er was toch een website in ontwikkeling waarbij je kon inschrijven en zoeken naar andere users?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Een sniper kan handig zijn, heb je helemaal gelijk in. Maar als er 3 of 4 in je team zitten is het wat minder.
Ik kom best vaak in zo'n team. En als je dan je team ziet in het begin, voordat je je hero kiest en je leaved, want je maakt toch geen schijn van kans, dan krijg je een leave penalty.
Ik ben op zich wel voorstander van zo'n penalty, als je bv. Midden in een game quit. Maar dit vind ik een beetje overdreven.
Je krijgt die penalty alleen als je te vaak (x% van je games played) voortijdig leaved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Laatst online: 27-09-2022
Leaven tijdens een game doe ik nooit (uitzonderingen daar gelaten).
Maar vaak genoeg in de medal screen dat ik vertrek.

Ik deel de mening dat elk iedereen moet spelen wat hij/zij leuk vind, maar...
Je kan hero changen tijdens de game, gebruik die functionaliteit dan ook, mensen die roepen dat ze een Genji (bijvoorbeeld) main zijn en niks anders willen spelen vind ik waardeloos (9/10 gaan ze alleen maar dood omdat ze 1vs6 proberen).

En zoals ik hier al vaker heb gelezen, quick match met randoms is leuk, maar blijft vaak een frag fest i.p.v. voor objectives gaan.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:31:
Leaven tijdens een game doe ik nooit (uitzonderingen daar gelaten).
Maar vaak genoeg in de medal screen dat ik vertrek.

Ik deel de mening dat elk iedereen moet spelen wat hij/zij leuk vind, maar...
Je kan hero changen tijdens de game, gebruik die functionaliteit dan ook, mensen die roepen dat ze een Genji (bijvoorbeeld) main zijn en niks anders willen spelen vind ik waardeloos (9/10 gaan ze alleen maar dood omdat ze 1vs6 proberen).

En zoals ik hier al vaker heb gelezen, quick match met randoms is leuk, maar blijft vaak een frag fest i.p.v. voor objectives gaan.
Maar leaven voor je de game ingaat, omdat er een paar zwakzinnigen in je team zitten is iets anders dan midden in de pot leaven.
Ik kreeg net in een potje attack 3 snipers en 2 tjorborns, gaat helemaal nergens over. Wie moet er dan capturen? Juist! Weinig kans, Hans!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 28-09 08:21
NoTimeRemains schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:24:
er was toch een website in ontwikkeling waarbij je kon inschrijven en zoeken naar andere users?
http://overwatchlf.com/

Bedoel je zoiets toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 10:30
Mede-Tweakers,

Is er een bepaalde plek waar je mensen kan recruiten voor een team te beginnen?
Ik heb de forum van blizzard ook al gepost om mensen te recruiten om te starten met competitive.
Vroeg me af of er bijvoorbeeld een website is waar je mensen kan vinden waar echt recruitment plaats vindt.

Offtopic: mocht er een medetweaker mee willen doen mag je altijd een pm sturen :)

Edit: Thnx TRAXION je hebt zojuist aangegeven wat ik zocht :P

[ Voor 7% gewijzigd door valermos op 06-06-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

justifire

Shut up and squat !!

Oxidda schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Daarom vallen de snipers ook onder defense, niet echt handig in attack-modus.
1 sniper in het aanvalsteam zoals aangeraden door het spel zelf is dan ook voldoende om wat afstandswerk te doen of een Bastion om te leggen.
Waar ik vaak wel een beetje simpel van word is dat iedereen maar als een kip zonder kop zijn dood tegemoet rent, als je nu even wacht en tegelijk voor de objective gaat maak je tenminste nog enigszins kans om daar ook daadwerkelijk te geraken.
Zowiezo de objective zien te halen blijkt al te veel gevraagd te zijn voor veel spelers.
Kwam gisteren in een game die nog 1:20 min te gaan had en niemand had ook maar een poging gedaan om de objective te halen.
Ik er snel heen gerushed, capturing, capturing, 4 man tegen me, 1 kill, 2 kills, dood..... dan vraag ik me echt af waar de rest van het team uithangt :r
Gelukkig gaan de meeste potjes wel lekker met mensen die het spelletje begrijpen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
justifire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:00:
[...]

1 sniper in het aanvalsteam zoals aangeraden door het spel zelf is dan ook voldoende om wat afstandswerk te doen of een Bastion om te leggen.
Waar ik vaak wel een beetje simpel van word is dat iedereen maar als een kip zonder kop zijn dood tegemoet rent, als je nu even wacht en tegelijk voor de objective gaat maak je tenminste nog enigszins kans om daar ook daadwerkelijk te geraken.
Zowiezo de objective zien te halen blijkt al te veel gevraagd te zijn voor veel spelers.
Kwam gisteren in een game die nog 1:20 min te gaan had en niemand had ook maar een poging gedaan om de objective te halen.
Ik er snel heen gerushed, capturing, capturing, 4 man tegen me, 1 kill, 2 kills, dood..... dan vraag ik me echt af waar de rest van het team uithangt :r
Gelukkig gaan de meeste potjes wel lekker met mensen die het spelletje begrijpen :)
Misschien had je even moeten wachten op de rest van het team om tegelijk voor de objective te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:51

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Van het weekend de game gekocht, eerste potje met Reaper gelijk 6 man neerschieten met mijn ult :+

Heb men mains wel gevonden denk; Genji, Widowmaker, McGree, Mei. Vooral Widowmaker vind ik erg tof.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Sommige lui zijn wel schrikbarend goed met hanzo, dat soort kan prima als offense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
justifire schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Qua objectives gaat er sowieso nog een hele hoop mis helaas, vooral bij payload missies.

Als Soldier of Lucio bij de payload blijven zitten en als dekking gebruiken is een garantie voor succes, zowel verdedigend als aanvallend kan je zo lang in leven blijven en zoveel damage doen, dat is gewoon eng, neigt naar OP zelfs.

Ook het feit dat je met 3 man sneller die payload vooruit krijgt dan in je eentje, is nog niet bij iedereen helemaal helder geloof ik. Zo vaak na een teamwipe dat mn team tegen de vijandelijke spawn aan staat en ik in mn eentje die kar weer naar voren aan t pushen ben, terwijl we die downtime beter kunnen gebruiken om die kar sneller op de objective te krijgen.

Veel losses worden toch primair veroorzaakt omdat een team veels te passief is en niet aggresief genoeg de objective blijft pushen, niet omdat de tegenstander nou zo ontzettend tactisch speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
MonkeySleeve schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:15:
Van het weekend de game gekocht, eerste potje met Reaper gelijk 6 man neerschieten met mijn ult :+

Heb men mains wel gevonden denk; Genji, Widowmaker, McGree, Mei. Vooral Widowmaker vind ik erg tof.
Dus de eerste keer dat je met een character speelt in een voor jouw nieuw spel, weet je het hele vijandige team in 1x uit te schakelen? :o

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrapperDeCrap schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:16:
Sommige lui zijn wel schrikbarend goed met hanzo, dat soort kan prima als offense.
Hanzo is echt bizar OP.
Speel er vaak tegen, dacht vandaag: probeer hem eens...
Je lacht je krom man, die skills van hem te OP voor woorden.
Met name die AOE pijl (op een objective) en die scan zooi + autoattack erna.
Beter dan widowmaker als je t mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

[...]

Hokjes denken? Sorry hoor maar 2 snipers in een attack team heeft niet veel nut. Dat heeft niets met hokjes denken maar meer met wat wel en niet werkt. Eentje kan nog wel effect hebben, maar dat ligt aan de samenstelling van jouw en het vijandelijke team.

Overigens is sniper verre van de enige counter tegen Bastion, dat werkt goed als bastion zich slecht opstelt. Maar er zijn veel meer leuke counters voor bastion dan alleen snipers, en deze helpen dan ook nog eens bij point cap mee. En een sniper tegen bastion kan je weer leuk counteren door als Reinhard naast bastion te staan met je schild etc. etc.

Het spel is een dikke counterfest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Qua objectives gaat er sowieso nog een hele hoop mis helaas, vooral bij payload missies.

Als Soldier of Lucio bij de payload blijven zitten en als dekking gebruiken is een garantie voor succes, zowel verdedigend als aanvallend kan je zo lang in leven blijven en zoveel damage doen, dat is gewoon eng, neigt naar OP zelfs.

Ook het feit dat je met 3 man sneller die payload vooruit krijgt dan in je eentje, is nog niet bij iedereen helemaal helder geloof ik. Zo vaak na een teamwipe dat mn team tegen de vijandelijke spawn aan staat en ik in mn eentje die kar weer naar voren aan t pushen ben, terwijl we die downtime beter kunnen gebruiken om die kar sneller op de objective te krijgen.

Veel losses worden toch primair veroorzaakt omdat een team veels te passief is en niet aggresief genoeg de objective blijft pushen, niet omdat de tegenstander nou zo ontzettend tactisch speelt.
Als Lucio is het helemaal leuk bij die Payload: zelf healing en ook nog eens healing door de payload zet :+ _/-\o_ Lekker een beetje schieten vanuit dekking en weer terug. Enige nadeel is als een Bastion op je voeten begint te schieten :+

Wat veel ook niet weten als defense is dat je de payload ook terug kunt duwen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Pagina: 1 ... 42 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.