Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 11:43

Thermometer

Whoop Whoop!

Bloodhoundje schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Laat ik deze post dan gelijk verder aanvullen, tijdens de closed beta heeft iemand een spreadsheet bijgehouden met alle informatie van overwatch, dmg per wapen, hero etc. Erg handig voor als je van rekensommetjes houd :) .

https://docs.google.com/s...w?sle=true#gid=1751764739

Daarnaast bevat deze ook gameplay advies etc :9 .
Haha nice! Als we dan toch bezig zijn ;), hier een toffe visuele cheatsheet lijst van alle heroes:

http://imgur.com/a/28GPV
Voorbeeld van Pharah:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULbbz2U.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:48:
[...]

maarja als mensen dit soort dingen blijven posten op reddit bijv enzo dan zal je zien dat straks alle amateur torbjorns dit gaan doen en vervolgens gaat dat dan toch niet meer goed werken :P
18k views op ~9 miljoen spelers... ik denk dat het wel meevalt :P Wilde het m'n mede-Tweakers niet onthouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thermometer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Haha nice! Als we dan toch bezig zijn ;), hier een toffe visuele cheatsheet lijst van alle heroes:

Voorbeeld van Pharah:
Bij Hanzo staat Genji :P typfoutje van de maker

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 12:45
Thermometer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:50:
Erg interessante post over de verschillen tussen health, shield en armor: https://www.reddit.com/r/...ween_hp_armor_and_shield/

De meest verassende stukken uit de post zijn voor mij:
  • Armor zorgt ervoor dat bij elke hit er 5 damage af gaat, mits je nog armor hebt. Dit betekent dus dat heroes als D.Va erg goed zijn tegen heroes die veel kleine damage hits doen. Een voorbeeld is Winston met zijn lightning gun, die doet veel kleine damage sprays, waardoor elke hit met 5 damage reduced wordt. Ook Roadhog en Reaper worden hier flink door beïnvloed, aangezien ze veel pellets sprayen van hun shotguns. Heroes die veel damage per hit doen zijn minder beïnvloed hierdoor, aangezien er bij bijvoorbeeld 100 damage per hit, maar 5 af gaat.
  • Shields komen 25 per seconde terug als je meer dan 3 seconden niet geraakt bent
  • De volgorde van welke bron eraf gaat als je geraakt wordt is: Shields-->Armor-->health
  • Aangezien shields voor armor eraf gaat, heb je effectief een enorme armor pool als je Zarya armor geeft met Torbjorn. Daarmee heb je dus de 5 damage reduction tijdens de duratie van je shields.
Bedankt voor de info! Ik wist niet dat je ook de armor reduction op je shields kreeg, dat is wel heel lekker. :9
Speel sinds kort ook best vaak met zarya, dus die torbjorn armor packs gaan heel nuttig worden. Vind ze ook erg handig op Zenyatta, omdat die dan wat meer weerstand heeft tegen widowmaker/tracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 12:57
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:13:
[...]
Heb juist het idee dat ik Ilios veel vaker krijg dan bijv route 66 of sommige andere maps. Denk dat het gewoon random is.

Opzich zie ik wel wat in een vote systeem denk ik zoals bijv CoD dat je 2 maps ziet staan en kan voten welke de volgende word. Denken jullie dat dit goed is om in Overwatch te hebben of niet?

Negatief punt is misschien weer dat mensen gaan leaven omdat ze een map krijgen waar ze niet op gevote hadden en dus niet leuk vinden.
Zal wel variance zijn idd :) Als ranked er straks is mogen ze van mij voor quick matches wel iets hiermee doen, iig dat je buiten ranked wat meer gericht bepaalde maps/gamemodes kan oefenen tegen anderen.

Overwatch profile awesomo#2162

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thermometer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Voorbeeld van Pharah:
[afbeelding]
Als ik die sheets zo eens bekijk, moet ik Zarya maar eens gaan proberen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:08:
[...]

Als ik die sheets zo eens bekijk, moet ik Zarya maar eens gaan proberen.
in de closed beta werd zarya ook beschouwd als sterkste hero. alleen om haar echt op de juiste manier te spelen vind ik best moeilijk. maar het is gewoon zoo sterk dat je extra damage krijgt als je shield die je op jezelf hebt of op andere aangevallen word.

ik zelf kan het nog niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gewoonniels
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-10-2016
Ook leuk om te zien:

http://9gag.com/gag/aA1o03L

Een lijstje met de landen waar de heroes vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21

Mauz1978

Console War Veteran

Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:10:
[...]

in de closed beta werd zarya ook beschouwd als sterkste hero. alleen om haar echt op de juiste manier te spelen vind ik best moeilijk. maar het is gewoon zoo sterk dat je extra damage krijgt als je shield die je op jezelf hebt of op andere aangevallen word.

In de beta duurde haar e bubble ook 2x zo lang dan nu. Desalniettemin blijft ze erg powerfull en kan haar ulti icm met andermans ulti ook echt huishouden.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Zeker als je haar ult gebruikt op een groepje, die vortex om ze naar één punt te zuigen... en dan met haar secondary fire Energy Grenades (of hoe die dingen ook heten) op dat groepje te gooien. Als 't wapen op volle sterkte is dan heb je er maar twee nodig :P

Laatst een Zarya een heel team uit zien moorden op die manier. Mij is het nog niet gelukt... maar die barriers timen is ver uit het moeilijkst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Probleem met Bastion is het volgende.

Op de map Volskaya Industries wanneer de tegenstander defense speelt. Dan staat er op het control punt helemaal achterin een Bastion. Op beide platforms bovenin staat meestal wel een turret of twee.

Heb je dan een beetje team wat ook elkaar in de gaten houdt dan is het echt lastig om doorheen te komen. Sowieso is het onmogelijk zonder Reinhardt en dan nog heb je teveel chocke points.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Torbjorn caught red handed :D

https://gfycat.com/OffbeatCloudyDogfish

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er trouwens meer mensen zoals ik die jaren geen shooters gespeeld hebben en vanwege overwatch weer aan de shooter zitten. Maar eigenlijk niks van bakken vanwege jarenlang geen fps gespeeld te hebben. :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Weet niet welke map het is maar er is er eentje waarbij je door een poort heen moet om aan de andere kant te komen waar dan een capture point is in een gebouw in het midden.

Links van de poort heb je een soort ''raam''.

Nu was het zo dat een Torbjorn en Junkrat als je de poort door loopt links op een platform stonden met turret en grenade spam, het leek onmogelijk om erbij te komen. Tot ik besefte dat het ''raam'' waar ik het over had uit komt bij dat platform waar die gasten stonden.

Toen met D.Va haar ult schuin omhoog gevlogen richting dat raam, mech losgelaten zodat die erdoorheen ging terwijl ik aan de andere kant van de poort bleef, *boem* you eliminated Torbjorn, his turret and Junkrat. :D

Dat had toch echt PotG moeten zijn imo, maar natuurlijk was het weer een Hanzo ultimate. :')

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:32:
Zijn er trouwens meer mensen zoals ik die jaren geen shooters gespeeld hebben en vanwege overwatch weer aan de shooter zitten. Maar eigenlijk niks van bakken vanwege jarenlang geen fps gespeeld te hebben. :P
best veel die ik ken ja :P vooral aantal die eigenlijk over gegaan waren naar Console gaming voor RPG bijv enzo maar nog wel goeie pc hebben en nu overwatch op PC spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
Jup, laatste shooter die intensief heb gespeeld is mw2, dus dat is wel wat jaartjes geleden. Merk wel dat het met de dag beter gaat en dat ik het daardoor nog leuker ga vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
On_E schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:33:
Weet niet welke map het is maar er is er eentje waarbij je door een poort heen moet om aan de andere kant te komen waar dan een capture point is in een gebouw in het midden.

Nu was het zo dat een Torbjorn en Junkrat als je de poort door loopt links op een platform stonden met turret en grenade spam, het leek onmogelijk om erbij te komen. Tot ik besefte dat het ''raam'' waar ik het over had uit komt bij dat platform waar die gasten stonden.

Toen met D.Va haar ult schuin omhoog gevlogen richting dat raam, mech losgelaten zodat die erdoorheen ging terwijl ik aan de andere kant van de poort bleef, *boem* you eliminated Torbjorn, his turret and Junkrat. :D

Dat had toch echt PotG moeten zijn imo, maar natuurlijk was het weer een Hanzo ultimate. :')
Klinkt als Hanamura, persoonlijk een van de mindere maps als ik eerlijk ben, maar dat terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Nog niet :)
Speel al jaren alleen nog maar RPG's maar overweeg wel om Overwatch te kopen. Ben alleen een beetje bang dat het misschien een te grote hype is. Geen idee.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Nog niet :)
Speel al jaren alleen nog maar RPG's maar overweeg wel om Overwatch te kopen. Ben alleen een beetje bang dat het misschien een te grote hype is. Geen idee.
een te grote hype is het zeker :P maar het is alsnog super leuk.
Wat je denk ik kan doen is gewoon die 40 euro versie bij battlenet zelf kopen. en volgens mij als je dan na een week zegt van: het is toch niet wat ik hoopte kan je bij blizzard gewoon een refund vragen en halen ze de game weer van je account weg.

(of je stuurt een support ticket en vraagt of dit mogelijk is)

Weet niet heel zeker of dit kan met overwatch maar af en toe een refunds met WoW of HOTS doen ze niet zo moeilijk.

Net even opgezocht en als het goed is heb je 14 dagen bedenk tijd als je het bij blizzard zelf koopt.
afbeelding van iemand die er zelf een post over had gemaakt .
http://imgur.com/PdTRErk

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 30-05-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Akaendra schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Klinkt als Hanamura, persoonlijk een van de mindere maps als ik eerlijk ben, maar dat terzijde :P
Ja inderdaad, het was Hanamura!

Vind het alleen een klote map als je in een team zit die niet snappen dat 1 voor 1 die poort door gaan geen zin heeft als ze daar een goede defense hebben opgebouwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Dat is hanamura. Als pharah ga ik altijd over het poortje heen of met een junkrat gewoon door het "raam" spammen.
Akaendra schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Temple of anubis is in mijn ogen de slechtste map.
Eerste chockpoint moeten ze aanpakken.

Ze moeten een opening maken aan de linkerkant om te kunnen flanken.
Je hebt nu maar 1 ingang en dat is slecht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o061TN9.jpg

Of ze moeten een muur plaatsen, waardoor je vanaf hier geen zicht kan hebben op hoofdingang.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rLFhQ6u.jpg

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08-2022

hier speel ik altijd op in, ik ben vaak junkrat in die map. Ik leg mijn berenklem dan net onder die window, alles wat erdoor komt is meteen trapped en ik schiet 2 granaten op hun kop, dood.... Is makkelijk kills krijgen en als de rest van je team oplet komen ze er niet doorheen. Volgens mij is dat hakamura ofzo

http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
Pykow schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Dat is hanamura. Als pharah ga ik altijd over het poortje heen of met een junkrat gewoon door het "raam" spammen.

[...]

[afbeelding]

Of ze moeten een muur plaatsen, waardoor je vanaf hier geen zicht kan hebben op hoofdingang.
[afbeelding]
die eerste spot is goed te counteren hoor, ik vlieg direct links dat gangetje in met D.va en als daar niemand is ben ik al op de spot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:43:
[...]
een te grote hype is het zeker :P maar het is alsnog super leuk.
Wat je denk ik kan doen is gewoon die 40 euro versie bij battlenet zelf kopen. en volgens mij als je dan na een week zegt van: het is toch niet wat ik hoopte kan je bij blizzard gewoon een refund vragen
Ja, dat is een idee.
Moet alleen eerlijk bekennen dat ik eraan dacht om hem voor de console te halen :9
Heb net een Xbox one gekocht en dit leek me wel een aardige game daarvoor.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

In een eerder inteview met Jeff Kaplan heeft die laten zien en uitgelegd dat inderdaad de meeste mensen klaagde over tempel of anubis dat die te lastig zou zijn om langs te komen als attack enzo. Terwijl hij zei dat het 1 van de gebalanceerdere maps was die ze hadden. met een winlose ratio van 52% ofzo. waar bij andere maps toen 70% win lag voor attack bijv. inmiddels is dat natuurlijk aardig aangepast want dat was closed beta.

Zelf heb ik ook echt weinig last van die chokepoint op annubis. genoeg heroes waar we mee langs kunnen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:31
Ander probleem: heb soms dat je in een team met allemaal solo spelers zit. Dat niemand echt als team speelt en dus los probeert aan te vallen. Wat je uiteindelijk krijgt is dat de tegenstander met 6 man als team verdedigt en de aanval steeds met 1 a 3 man probeert aan te vallen maar dat mislukt natuurlijk. Vervolgens komt de rest van het team maar dat is weer hetzelfde.

Het beste is natuurlijk om met het gehele team een aanval te doen maar dat is vaak niet mogelijk doordat iedereen voor zichzelf speelt. Als iedereen voice communicatie zou gebruiken heb je dit probleem al veel minder maar een paar simpele commands als ''fall back'' of ''re-group'' zouden wel fijn zijn.

Speel op ps4 en daar hebben er maar weinig voice communication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:00:
[...]

In een eerder inteview met Jeff Kaplan heeft die laten zien en uitgelegd dat inderdaad de meeste mensen klaagde over tempel of anubis dat die te lastig zou zijn om langs te komen als attack enzo. Terwijl hij zei dat het 1 van de gebalanceerdere maps was die ze hadden. met een winlose ratio van 52% ofzo. waar bij andere maps toen 70% win lag voor attack bijv. inmiddels is dat natuurlijk aardig aangepast want dat was closed beta.

Zelf heb ik ook echt weinig last van die chokepoint op annubis. genoeg heroes waar we mee langs kunnen knallen.
Zie het anubis probleem op dat eerste punt ook niet zo, Hanamura is daar net wat erger in imo. Anubis kun je naar links duiken als attack en van daaruit flanken. Meermaals gedaan in ieder geval. Speel op die map ook vaak Winston, al was het alleen een afleiding op dat punt. Als ik dan een sniper ofzo meeneem (of een healer) dan is dat al een winsituatie op zich. Meesta bastions draaien zich ook meteen om om me dan neer te knallen. Dat is nou taking one for the team :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tijdens de closed beta is die al eens aangepakt en hebben ze de poort verbreed.
[afbeelding]
Die is er nu toch? Met een Tracer blink je toch zo die kant op, door de poort heen of anders met Reinhardt en zijn shift ability? Mercy er achteraan en je hebt dan al 2 a 3 man aan die kant om de Bastion('s) aan te pakken die daar uiteindelijk staan te campen.

Ook zijn er genoeg classes die er overheen kunnen springen, zoals Phara, Widowmaker (al is dat op attack wellicht niet heel verstandig) en Lucio.
[afbeelding]
Je weet dat de sniper een grappling hook heeft, waardoor ze heel simpel op het muurtje kan klimmen? Een muurtje gaat daar echt niet helpen om de classes tegen te houden die je er niet wil hebben.

Ikzelf heb het idee, dat ik op Anubis als attacker een 50-50 kans heb ongeveer. Ik heb in elk geval voor mijn gevoel evenveel gewonnen als verloren, als attacker zijnde.
aaaido schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:01:
...maar een paar simpele commands als ''fall back'' of ''re-group'' zouden wel fijn zijn.
In de commorose op de PC zijn die commando's er in elk geval wel, maar wordt er weinig roering aan gegeven, dus of dat zoveel nut gaat hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Winston of Mei kan ook mooi in een van de gangen blokkeren.

Eerste paar keer aanvallen op die map was echt drama, maar nu gaat het een stuk beter nu we speciaal voor het 1e punt hero's kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 11:43

Thermometer

Whoop Whoop!

[...]
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Goede combo wat bij ons hielp was met Winston een schild neerzetten bij de linkerpoort en snel met roadhog er doorheen lopen en via links reinhart/bastion hooken. Als je dit goed weet te timen met je team, draaien de meeste om naar links, waardoor de rest van je team snel binnen kan glippen.

In het algemeen springt iedereen ook terug als het punt overgenomen gaat worden. Dit zal wel anders worden in de toekomst wanneer iedereen wat meer ervaren is (bijvoorbeeld maar 1 terugsturen om tracer te pakken op de point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Zelf vind ik Temple of Anubis niet zo moeilijk binnen te komen. Zoals je op de plattegrond ziet lopen veel mensen vast op de plek van de blauwe stip doordat hier iedereen samenkomt. Alleen eigenlijk is het niet zo moeilijk om langs dit punt te komen. Ten eerste heb je een tank, zoals Winston of Reinhardt nodig die op de plek van de blauwe stip gaat staan. Dan volgt een Genji of Pharah de rode lijn, zoals ik hier laat zien. Door de bescherming van de tank komen ze daar makkelijk doorheen. Dan zit je in de rug en kan je een hoop chaos veroorzaken, de tegenstanders afleiden en wat makkelijke kills krijgen. Tegelijkertijd gaat een ander gedeelte van je team langs de groene weg. En dan ben je er doorheen en ben je zowel voor, naast en achter de verdedigers.

[ Voor 10% gewijzigd door markdm op 30-05-2016 12:35 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Mochten mensen nog iemand zoeken om mee te spelen, mag je me adden :)

Woooooo#21499

Ik speel voornamelijk s'avonds tussen 8-11 en in de weekenden, als ik niet Dota speel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]
Heb je enig idee hoe goed deze maps zijn onderzocht en getest? In Level Design is het niet zo dat je zomaar wat assets op een plaat gooit en dan zegt "Nou, dat ziet er wel leuk uit.", echt niet.

Elke map is tot in de kleinste details ontworpen, getest en daarna weer aangepast om de beste balans te vinden.

Misschien een keer een ander Hero selecteren om door dat chokepoint te komen. Tracer of Genji om te Flanken. Pharah om erover heen te gaan. Widowmaker om de vijandelijke snipers te snipen. Hanzo om turrets kapot te maken. Zo veel mogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Wahloh op 30-05-2016 12:50 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Wahloh schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Heb je enig idee hoe goed deze maps zijn onderzocht en getest? In Level Design is het niet zo dat je zomaar wat assets op een plaat gooit en dan zegt "Nou, dat ziet er wel leuk uit.", echt niet.

Elke map is tot in de kleinste details ontworpen, getest en daarna weer aangepast om de beste balans te vinden.

Misschien een keer een ander Hero selecteren om door dat chokepoint te komen. Tracer of Genji om te Flanken. Pharah om erover heen te gaan. Widowmaker om de vijandelijke snipers te snipen. Hanzo om turrets kapot te maken. Zo veel mogelijkheden.
Laatst was er een widowmaker die me steeds neerhaalde als pharah.
Nu durf ik niet te zeggen of de speler in kwestie geen hacker was. Diezeflde avond kwam ik een hacker tegen op illios. (Killcam en play of the game clip, lieten duidelijk zien dat ze een aimbot aan had staan)
markdm schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:34:
Zelf vind ik Temple of Anubis niet zo moeilijk binnen te komen. Zoals je op de plattegrond ziet lopen veel mensen vast op de plek van de blauwe stip doordat hier iedereen samenkomt. Alleen eigenlijk is het niet zo moeilijk om langs dit punt te komen. Ten eerste heb je een tank, zoals Winston of Reinhardt nodig die op de plek van de blauwe stip gaat staan. Dan volgt een Genji of Pharah de rode lijn, zoals ik hier laat zien. Door de bescherming van de tank komen ze daar makkelijk doorheen. Dan zit je in de rug en kan je een hoop chaos veroorzaken, de tegenstanders afleiden en wat makkelijke kills krijgen. Tegelijkertijd gaat een ander gedeelte van je team langs de groene weg. En dan ben je er doorheen en ben je zowel voor, naast en achter de verdedigers.
Bedankt ik heb nog niet gespeeld met genji, maar als ik dit zo zie, dan heb ik een counter tegen widowmaker op deze map. bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

aaaido schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:01:
Ander probleem: heb soms dat je in een team met allemaal solo spelers zit. Dat niemand echt als team speelt en dus los probeert aan te vallen. Wat je uiteindelijk krijgt is dat de tegenstander met 6 man als team verdedigt en de aanval steeds met 1 a 3 man probeert aan te vallen maar dat mislukt natuurlijk. Vervolgens komt de rest van het team maar dat is weer hetzelfde.

Het beste is natuurlijk om met het gehele team een aanval te doen maar dat is vaak niet mogelijk doordat iedereen voor zichzelf speelt. Als iedereen voice communicatie zou gebruiken heb je dit probleem al veel minder maar een paar simpele commands als ''fall back'' of ''re-group'' zouden wel fijn zijn.

Speel op ps4 en daar hebben er maar weinig voice communication.
Er is een Group up commando, volgens mij D-pad naar beneden/rechts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Ben echt blij hoe Overwatch nu speelt, met vrienden altijd erg leuke games. Maar ik iriteer me echt dood aan de tickrate als je een killcam bekijk. Sommige kills zien er zo ongelofelijk nep uit, tot aan dat het bijna aimbot lijkt. Ik hoop echt dat Blizzard dit nog kan verhogen want dat is gewoon zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:38:
Ben echt blij hoe Overwatch nu speelt, met vrienden altijd erg leuke games. Maar ik iriteer me echt dood aan de tickrate als je een killcam bekijk. Sommige kills zien er zo ongelofelijk nep uit, tot aan dat het bijna aimbot lijkt. Ik hoop echt dat Blizzard dit nog kan verhogen want dat is gewoon zo zonde.
ik heb de killcam na een potje of 20 uitgezet. ik drukte letterlijk iedere replay weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markdm schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:34:
Holy shit, die raampjes waar je bovenin door heen gaat O_O in die kamer links.
Ik wist serieus niet eens dat daar raampjes zaten. dit gaat me nog is flink extra helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Pykow schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Nu durf ik niet te zeggen of de speler in kwestie geen hacker was. Diezeflde avond kwam ik een hacker tegen op illios. (Killcam en play of the game clip, lieten duidelijk zien dat ze een aimbot aan had staan)
Zo heb ik een keer tegen een Genji gespeeld die gewoon vol leven bleef no mather wat ik deed. Geen healer of wat dan ook in de buurt. Tja sommige dingen blijven onverklaarbaar. Blizzard zegt tegen het hacken/cheaten hard te ageren met permanent bans etc. Cheaters/hackers hou je altijd :(

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Pykow schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Nu is Widowmaker dan ook wel een dikke counter voor Pharah, maar het probleem ligt hem ook in de enorm lage tickrate van de server. Zo lijkt het dat haar aim altijd direct naar jouw toe gaat. Maar in werkelijkheid kan er ondertussen nog wel wat anders zijn gebeurt.

CSGO heeft bijvoorbeeld een tickrate van 64, iets waarbij je al veel beter exact kan zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Nu is Widowmaker dan ook wel een dikke counter voor Pharah, maar het probleem ligt hem ook in de enorm lage tickrate van de server. Zo lijkt het dat haar aim altijd direct naar jouw toe gaat. Maar in werkelijkheid kan er ondertussen nog wel wat anders zijn gebeurt.

CSGO heeft bijvoorbeeld een tickrate van 64, iets waarbij je al veel beter exact kan zien wat er gebeurt.
ik snap dat tickrate niet helemaal ? wat word hiermee bedoeld en wat doet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:53:
[...]

YouTube: Overwatch Netcode Analysis
A game's tickrate signifies how often its servers update per second. Overwatch's tickrate is 20.8 Hz, while games like Counter-Strike: Global Offensive's tickrate is around 60 Hz. Overwatch's low tickrate may explain why your ability didn't activate in time or why you took damage while standing behind an obstacle..
https://www.reddit.com/r/..._to_know_about_tick_rate/

Hier wisten ze nog niet dat de tickrate 20 zou zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Zenety op 30-05-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Voor de mensen die mij nog niet toegevoegd hebben: Themperror#2709

Een missende feature in de game is toch wel echt ergens een klok van de huidige tijd.. Kan makkelijk in de Tab menu.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Shmoozer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:46:
[...]

ik heb de killcam na een potje of 20 uitgezet. ik drukte letterlijk iedere replay weg...
Zonde, Killcam's zijn ideaal om te scouten naar teleporter locaties ed ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:19
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:53:
[...]

YouTube: Developer Update | Let's Talk Netcode | Overwatch van de developers zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Zelf ben ik csgo op ESEA gaan spelen mede omdat die een ticrate van 128 heeft in plaats van de normale 64, zo duidelijk is het verschil merkbaar. En dan is 60-20 voor een snelle fps echt veeeeeeeel te laag.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Daar word tickrate niet uitgelegd, ze hebben het alleen maar over favour the shooter. Wat erg goed is, maar niet met zo'n lage tickrate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
Heb alleen nog maar solo gespeeld en wil misschien deze week wel even op de teamspeak komen spieken. Hoe werkt die app voor android? Werkt dat gewoon goed? Of kan ik beter een headset kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
Themperror schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:54:
Voor de mensen die mij nog niet toegevoegd hebben: Themperror#2709

Een missende feature in de game is toch wel echt ergens een klok van de huidige tijd.. Kan makkelijk in de Tab menu.
das expres niet, zodat je langer blijft spelen net als in casino's ;)

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Black Widow heeft ook een hitscan geweer. Dat betekent dat een kogel met een oneindige snelheid in een rechte lijn gaat.
Enorm handig bij een sniper. Hoef je je target niet te leaden en geen rekening te houden met bullet drop. Als iemand zijn hoofd in jouw crosshair zit om het moment dat je op de muis klikt, dan zijn ze dood.

tickrate betekent hoe vaak de server update.
Bij 24 ticks/sec betekent dat dus dat je tegenstanders zien waar jij 42ms geleden was. Terwijl dat bij 64 maar 16ms is.
Eigenlijk speel je in Overwatch dus met een extra "ping" van 26ms. Wat voor veel mensen een verdubbeling is.

[ Voor 29% gewijzigd door RocketKoen op 30-05-2016 13:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
markdm schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Zelf ben ik csgo op ESEA gaan spelen mede omdat die een ticrate van 128 heeft in plaats van de normale 64, zo duidelijk is het verschil merkbaar. En dan is 60-20 voor een snelle fps echt veeeeeeeel te laag.
Dat is inderdaad echt super merkbaar. Ik dacht dat ik laatst gelezen had dat BF4 op hun test omgeving een tickrate van 120 hadden aangezet. Dat lijkt me echt zoveel beter dan wat het nu is. Echt zeer, zeer jammer dat Blizzard hem zo laag heeft..

Heb liever dat mensen met een slechte connectie gewoon gekicked worden. Je kan blijkbaar met een 800MS en 50% packet loss nog steeds verbonden zijn. Iets wat echt geen 1 competative game toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mooi filmpje . goeie uitleg. ook nice om te zien dat blizzard het wel goed doet zodat mijn IP niet simpel te achterhalen is voor andere spelers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Wat een gezeik allemaal over die poll/tickrate. Als je het niet trekt dan ga je toch lekker wat anders spelen?

Ik vermaak me prima en zal dat ook nog tijden blijven doen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
Tormbo schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:10:
Wat een gezeik allemaal over die poll/tickrate. Als je het niet trekt dan ga je toch lekker wat anders spelen?

Het gaat erom dat in iedere game die ik zit er wel word geschreeuwd, ja die persoon aimbot, en die ook. Maar dat dit gewoon te maken heeft met hoe de game aiming laat zien. Dit is gewoon een verbeterpunt voor Blizzard. Geen game is perfect :)

Ik wil gewoon graag goed onderscheid kunnen maken tussen daadwerkelijke goeie spelers, en aimbotters. Als er een nette report tool komt wil ik geen onschuldige mensen reporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Het gaat erom dat in iedere game die ik zit er wel word geschreeuwd, ja die persoon aimbot, en die ook. Maar dat dit gewoon te maken heeft met hoe de game aiming laat zien. Dit is gewoon een verbeterpunt voor Blizzard. Geen game is perfect :)

Ik wil gewoon graag goed onderscheid kunnen maken tussen daadwerkelijke goeie spelers, en aimbotters. Als er een nette report tool komt wil ik geen onschuldige mensen reporten.
ik denk dat dat aan de mensen ligt waarmee je speelt dan, ik heb nog niemand horen klagen over aimbot. Speel voornamelijk op de BuG-community samen met FooF, monk, CH4OS, velkan... scheelt ook wel dat wij heel veel winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
jurgenb1990 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:15:
[...]

ik denk dat dat aan de mensen ligt waarmee je speelt dan, ik heb nog niemand horen klagen over aimbot. Speel voornamelijk op de BuG-community samen met FooF, monk, CH4OS, velkan... scheelt ook wel dat wij heel veel winnen ;)
Zou me juist kunnen voorstellen dat als je veel wint je dit vaker zou moeten horen :) Ik heb het dan natuurlijk over de tegenstander. Maar ook ik kijk soms naar een killcam van dat ik denk, wauw, dat zag er echt vaag uit. Dan had ik op CSGO ook graag een keertje terug willen zien. Ik snap dat 90% van de community deze game gewoon graag casual wil spelen, maar dit is echt een probleem voor de competative scene van deze game. Als Blizzard nog lang in de top 5 bij Twitch wil blijven zouden ze hier misschien toch naar willen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenb1990
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Zou me juist kunnen voorstellen dat als je veel wint je dit vaker zou moeten horen :) Ik heb het dan natuurlijk over de tegenstander. Maar ook ik kijk soms naar een killcam van dat ik denk, wauw, dat zag er echt vaag uit. Dan had ik op CSGO ook graag een keertje terug willen zien. Ik snap dat 90% van de community deze game gewoon graag casual wil spelen, maar dit is echt een probleem voor de competative scene van deze game. Als Blizzard nog lang in de top 5 bij Twitch wil blijven zouden ze hier misschien toch naar willen kijken :)
ja ik snap wat je bedoeld, ik denk meestal bij mezelf als ik dood ga "ik zal wel mis geschoten hebben..."
Maar vaak is dit idd wel netcode gerelateerd. Met rainbow six siege was dat nog 10x erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

:w Ik heb in de afgelopen jaren nog wel heel af en toe TF2, L4D2 en PlanetSide 2 gespeeld, maar dan was niet meer dan een paar potjes per maand. Het is echt jaren geleden dat ik voor het laatst serieus een FPS game gespeeld heb en dat is heel duidelijk te merken in mijn score ja. :D Neemt overigens niet weg dat ik mij -- over het algemeen -- zeer goed vermaak; alleen heel af en toe de frustratie dat mijn team allemaal solo-DPS gaat in plaats van een gebalanceerd team kiest, maar daarom speel ik ook meestal met wat vrienden.

[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 30-05-2016 14:49 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo gezeik, jij wil graag dat je kills niet registreren? Het blijft hier sowieso best constructief allemaal. Als je het niet snapt hoef je niet te reageren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat een lekkere domme als-het-je-niet-bevalt-ga-je-toch-lekker-naar-je-eigen-land reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:55:
[...]
Daar word tickrate niet uitgelegd, ze hebben het alleen maar over favour the shooter. Wat erg goed is, maar niet met zo'n lage tickrate..
Zit op mn werk dus kan het niet nakijken, maar werd in dat filmpje niet gezegd dat ze zo snel mogelijk de tickrate gingen verdubbelen en zo hoog mogelijk wouden eindigen?

Overigens vind ik de netcode nog erg netjes gedaan voor een 24 tick rate en een combinatie van hitscan en projectile based weapons, maar voor echt competitive is het natuurlijk onacceptabel. Je merkt het vooral aan mensen die worden weggeblazen/verplaatst op jouw scherm op een heel andere locatie eindigen dan in de killcam (=server registratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
MetalPool schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:47:
[...]

Zo heb ik een keer tegen een Genji gespeeld die gewoon vol leven bleef no mather wat ik deed. Geen healer of wat dan ook in de buurt. Tja sommige dingen blijven onverklaarbaar. Blizzard zegt tegen het hacken/cheaten hard te ageren met permanent bans etc. Cheaters/hackers hou je altijd :(
Zolang het er maar niet te veel worden. Anders krijgen we een The Division effect.
Zenety schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Killcam en play of the game clip hebben toch geen last van de tickrate ;) daar zag je ook duidelijk dat de widowmaker gewoon gesnapt/vastgeplakt zat aan mijn kop en bij meerdere spelers.
awesom-o schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:56:
Heb alleen nog maar solo gespeeld en wil misschien deze week wel even op de teamspeak komen spieken. Hoe werkt die app voor android? Werkt dat gewoon goed? Of kan ik beter een headset kopen?
Headset kopen, via android is de kwaliteit slecht en is er ook veel storing.
Sowiso raad ik altijd aan om te gamen met een headset.

Overwatch is een eSports game, daar is een hoge tickrate wel een prio.
Bij andere shooters zoals CoD, Battlefield is de tickrate iets minder van belang.
Deze games zijn meer voor casual gemaakt (Als entertainment).

eSports spelers hebben helaas een rare tik (tickrate :+ )
Ik ben er zelf ook besmet mee geraakt door TF2, CS:source en Battlefield 3(van korte duur)
Ik heb nog geen 144hz scherm, maar ik draai de meeste shooters gewoon op Low settings om een soepele ervaring te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:57:
[...]

Zit op mn werk dus kan het niet nakijken, maar werd in dat filmpje niet gezegd dat ze zo snel mogelijk de tickrate gingen verdubbelen en zo hoog mogelijk wouden eindigen?
Oh daar moet ik dan overheen gehoord hebben, ben op het moment ook aan het werk, misschien kan iemand hem hier even kijken? :P

Ik had juist het idee dat ze hier nog nog nooit op gereageerd hadden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Wow ik wist niet dat jullie allemaal zulke lange tenen hadden zeg.

Wat ik wil aangeven is dat je eindeloos kan blijven doorgaan over zoiets dergelijks maar dat dit toch geen verandering teweeg gaat brengen. Blizzard zal een weloverwogen keuze gemaakt hebben en zal dit niet zo kort voor het starten van de ranked/competetive play gaan aanpassen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

Misschien kwam het er niet helemaal juist uit, maar wat hij bedoelt is dat het niet veel nut om er in dit topic eindeloos over door te gaan. Blizzard leest dit topic niet, dus als je graag deze verandering wilt, dan is het beter om hierover verder te gaan op het forum van Blizzard.

Wel goed dat het wordt aangekaart hoor, maar op een gegeven moment weten we het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Nostordici schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Misschien kwam het er niet helemaal juist uit, maar wat hij bedoelt is dat het niet veel nut om er in dit topic eindeloos over door te gaan. Blizzard leest dit topic niet, dus als je graag deze verandering wilt, dan is het beter om hierover verder te gaan op het forum van Blizzard.

Wel goed dat het wordt aangekaart hoor, maar op een gegeven moment weten we het wel :)
Welkom bij de PC gameing community.
Tickrate, Hardware, setups, Frames per second worden vaak besproken.
Lees maar eens het topic van CSGO, daar gaat het 9 van de 10 keer ook over setups en settings die gebruikt worden.

Overwatch is een eSports game op de PC. Misschien moet er een splitsing komen tussen PC en console.
Want ik denk dat console spelers niet zitten te wachten op technische zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

dat is nog zacht uitgedrukt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awesom-o
Dit moeten we ook maar eens proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
awesom-o schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:25:

[video]
holy shit hahahah. ik heb zo vaak gehad dat ik zoiets probeerde maar na 7 seconde was de pijl nog niet beneden dus ik dacht van die komt niet meer :P ik dacht gewoon zoiets van die gaat niet recht omhoog

nou moet ik dit ook doen volgende keer dat ik hanzo speel hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
awesom-o schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:25:

[video]
Haha, ik zou die killcam wel eens willen zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
Voor degene die graag Lucio spelen, de samples die je hoort komt van een 2 tal echte tracks af van Blizzard: Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53
Voor zover ik kon zien was dit nog niet gedeeld (er wordt zoveel gepost :P) ; een Interessant stukje over hoe "PotG's" (Play of the Game) worden gekozen:

Een week geleden kwam Blizzards multiplayer-shooter Overwatch uit. In die game wordt na iedere match een 'Play of the Game' getoond, een fragment van de speler die het meest indrukwekkende of effectieve moment in het potje had. Maar waar wordt dit eigenlijk op gebaseerd? Website Gamespot vroeg het aan hoofd softwareontwikkeling Rowan Hamilton van Blizzard.

Mocht je net als ondergetekende sinds de release van Overwatch al heel wat uurtjes in de game hebben zitten, dan is het je ongetwijfeld opgevallen dat het moment voor de Play of the Game (PotG) niet altijd even voor de hand liggend is. Soms is het een ware killing spree die getoond wordt, en soms is het een fragment waarin niet zozeer veel kills gemaakt worden, maar wel iets unieks gebeurt. Ook zijn ze wel eens ronduit saai.

GS: Wat is het idee achter het PotG-mechanisme?

Hamilton: Er zitten vaak veel memorabele momenten in een potje Overwatch. Spelers zullen regelmatig WTF- of Wow-momentjes hebben. Om beide teams hiervan te laten meegenieten leek het ons een goed idee om dergelijke momenten nog eens terug te kijken na afloop van een match.

GS: Hoewel het een erg leuk systeem is, lijkt er veel nadruk te liggen op de damage-dealing heroes van de game, en wat minder op de defensieve of supportive heroes. Doen jullie daar nog wat mee?

Hamilton: Klopt, het is feedback die we veel krijgen. Vanuit een technisch perspectief is het lastig om een computer te laten bepalen wat een cool moment is. Computers zijn namelijk niet zo slim. We kijken voortdurend naar PotG's om te leren welke momenten eruit gepikt worden en waar mogelijkheden zijn tot verbetering. Wat leuk is, is dat we intern een gespeelde match kunnen herkijken en variabelen aanpassen om de PotG te beïnvloeden, zodat er een ander fragment uit de bus komt. Zo kan het de ene keer Widowmaker zijn met drie snipe-shots, en na wat gerommel aan het gewicht van andere aspecten, kan het opeens zijn dat Mercy als winnaar wordt gekozen omdat ze het hele team resurrect in het laatste moment van het potje. Het is een continu proces en we proberen om het voortdurend te verbeteren.

GS: Dus in de huidige situatie wordt er wel rekening gehouden met support-rollen binnen de game? Zoals Mercy's resurrection?

Hamilton: Ja, er zijn een heleboel variabelen waar rekening mee gehouden wordt. Voor de hand liggende zaken als damage output en kills, maar ook zaken als healing - op een bepaald moment waren we Zenyatta aan het tweaken en kwamen we erachter dat iedere keer als hij zijn ultimate gebruikte (transcendant healing), hij de PotG kreeg, omdat hij dan een enorme hoeveelheid healing in zeer korte tijd kan bieden. Dit terwijl het nou niet ontzettend spectaculair is om te zien.

Dus ja, support wordt zeker meegenomen, maar ook zaken als hoe moeilijk een bepaald schot was, afhankelijk van hoe snel het doelwit bewoog. Bijvoorbeeld iemand snipen terwijl diegene stilstaat weegt veel minder zwaar dan bijvoorbeeld een Tracer neersniperen terwijl ze als een idioot beweegt.

GS: Waar letten jullie het meeste op nu de game uit is?

Hamilton: We zijn momenteel vooral bezig met competitive ranked. Dat is voor ons gevoel erg belangrijk voor de game, dus we proberen dat prioriteit te geven zodat we kunnen kijken hoe dat valt bij de spelers. Het blijkt nog best een uitdaging te zijn om het matchmaking-algoritme een beetje uitgebalanceerd te krijgen voor 6 vs. 6-matches. Uiteraard zijn we ook voortdurend bezig met de monitoring van de performance van de game, dus of alles een beetje stabiel loopt. Dat lijkt momenteel aardig goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Shmoozer schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:48:
Voor zover ik kon zien was dit nog niet gedeeld (er wordt zoveel gepost :P) ; een Interessant stukje over hoe "PotG's" (Play of the Game) worden gekozen:

Stuk tekst
Het is inderdaad niet zo dat, zoals veel mensen wel lijken te denken, diegenen met de hoogste killstreak/meeste kills altijd gekozen wordt.

Had onlangs ook Play of the Game als Junkrat en het "enige" dat ik deed was Pharah uit de lucht schieten die met haar Ultimate bezig was terwijl wij een point aan het capturen waren en wat schade toebrengen aan het shield van de vijandelijke Reinhardt :+

Soms krab je je echter wel achter de oren waarom een bepaalde PotG gekozen wordt, terwijl een veel betere momenten waren, zoals damage/kill-wise alsook baslissende momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Soms moet je jezelf gewoon schamen als je Play of the Game hebt in een match haha.
Ik was met mijn Torbjörn dood gegaan en maakte maar liefst vier kills, terwijl je mij terug zag lopen en springen naar punt B :P

Vaak als ik die held speel en ik heb de Play of the Game, dan hebben vriend zoiets van: Wow echt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Het valt mij echter wel op, dat in de closed beta het makkelijker was om bijvoorbeeld met Mercy een PotG te behalen dan nu, nu de game released is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Nostordici schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:10:
Soms moet je jezelf gewoon schamen als je Play of the Game hebt in een match haha.
Haha ach een tegenstander van mij had gisteren terecht een PotG. Op de Nepal map, in overtime maak ik, nadat mijn team afgeslacht is, met mijn Ulti (tactical visor) een quadruple kill en staan alleen Mercy en ik op het capture point...

Doet ze een resurrect op de 4 teamleden >.< (nog nooit zo'n hekel gehad aan het Duitse zinnetje: "Helden sterben nicht!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik was met mijn Torbjörn dood gegaan en maakte maar liefst vier kills, terwijl je mij terug zag lopen en springen naar punt B :P

Vaak als ik die held speel en ik heb de Play of the Game, dan hebben vriend zoiets van: Wow echt? ;)
Ach ik heb ook wel een potg gehad waar ik een pharah hook en kill die haar ult deed onder het mom van shutdown. Dat was ook echt een moment waar ik dacht 'is er nou echt niets beters in de game gebeurt dan dit?'

Magoed, moeilijk denk ik ook om een potg te bepalen met een match met vrij weinig kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om quick matches te vermijden zonder een paar mensen in een groep te hebben, speel je een support en staat iedereen maximaal uit elkaar, word je toch een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Toch kan de POTG met weinig werk veel beter worden gemaakt. Een triple kill met random hero staat voor mij boven een quad kill met een turret.

Bastion/Turret/hanzo ult kills moeten gewoon minder waarde krijgen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesom-o
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:30:
Ik heb besloten om quick matches te vermijden zonder een paar mensen in een groep te hebben, speel je een support en staat iedereen maximaal uit elkaar, word je toch een beetje gek van.
Ik heb ook wel wat games gehad waar ik me totaal nutteloos voelde als support, vrij makkelijk op te lossen door een andere hero te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

The Chosen One schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:31:
Toch kan de POTG met weinig werk veel beter worden gemaakt. Een triple kill met random hero staat voor mij boven een quad kill met een turret.

Bastion/Turret/hanzo ult kills moeten gewoon minder waarde krijgen.
Stuur ze even een mail met jou algoritme, daar zullen ze wel blij mee zijn want ze krijgen van alle kanten te horen dat POTG niet altijd even best is.
Moet ook geen Lucio spelen op grote mappen met veel paden. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wahloh op 30-05-2016 16:38 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Wahloh schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Stuur ze even een mail met jou algoritme, daar zullen ze wel blij mee zijn want ze krijgen van alle kanten te horen dat POTG niet altijd even best is.

[...]

Moet ook geen Lucio spelen op grote mappen met veel paden. ;)
Dat is geen algoritme. Gewoon een logische tip. Maar als je de post goed gelezen had was je daar ook wel achter gekomen hoor. ;)
En de waarde verlagen van een kill is ook geen nieuw algoritme maar gewoon waardes aanpassen maar dat terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door The Chosen One op 30-05-2016 16:45 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:43:
Net even opgezocht en als het goed is heb je 14 dagen bedenk tijd als je het bij blizzard zelf koopt.
afbeelding van iemand die er zelf een post over had gemaakt .
http://imgur.com/PdTRErk
Ze hebben het weer aangepast...
Het is alleen binnen 72 uur en als je level 5 of onder bent dat je een refund kan doen.

http://us.battle.net/foru...pic/20744984390?page=3#54
http://i.imgur.com/abcNrfU.png

https://eu.battle.net/sup...erwatch/914/1082/solution

[ Voor 6% gewijzigd door Ketho op 30-05-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

The Chosen One schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Dat is geen algoritme. Gewoon een logische tip. Maar als je de post goed gelezen had was je daar ook wel achter gekomen hoor. ;)
Ah ja, als je het zo verwoord. Die GameDevs zijn ook zo slecht in logisch nadenken, goed dat ze van zoveel man hulp krijgen op de verschillende fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Laatst online: 07-07 23:52
Mee eens. Solo quick match raak je soms erg gefrustreerd van :(
Ik speel nu ook nog alleen maar met +3 in een groep zodat je nog eens van tactiek kunt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
CH40S schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:13:
Het valt mij echter wel op, dat in de closed beta het makkelijker was om bijvoorbeeld met Mercy een PotG te behalen dan nu, nu de game released is.
Krijg je alleen als je 4 man revived op een checkpoint die ingenomen wordt door het andere team.
Ik heb gisteren 1 op hanamura gehad :D

Soms weet je gewoon dat je een PotG hebt, maar dan beslist blizzard om hem aan iemand anders te geven ;)
Ik hecht er echt geen waarde aan, het is leuk om een PotG te hebben.
Ik bekijk wel mijn highlights om te zien wat blizzard er van heeft gemaakt.
xeple schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Mee eens. Solo quick match raak je soms erg gefrustreerd van :(
Ik speel nu ook nog alleen maar met +3 in een groep zodat je nog eens van tactiek kunt veranderen.
Solo is soms frustrerend, maar +3 in een groep hoeft voor mij ook niet persé.
Je kan met z'n tweeën ook leuke potjes hebben.
Ik heb zelf al wat potjes gespeeld met Chaos.
Hij gaat regelmatig als Mercy en ik als Pharah.
Beetje communiceren en gewoon ervoor zorgen dat hij gewoon niet dood gaat.
(A.K.A. Team fortress 2 pocket soldier gameplay)

Weet iemand wat er gebeurd als je een match eerder verlaat in quick game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Pykow schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:16:
Soms weet je gewoon dat je een PotG hebt, maar dan beslist blizzard om hem aan iemand anders te geven ;)
Had ik gisteren nog, triple kill met road hog zijn super vlak voor het einde van de game. Dus ik denk, gegarandeerd een PotG.
Nope, een vriend met D.Va die een quad kill doet ergens in de straatjes van King's Row :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Wat gebruiken jullie om highlights of potg te recorden? Ik hoop dat Blizzard hier nog een optie voor in gaat bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 22:56

Zoiets? :9

Origin: l-MakroN-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Laatst online: 07-07 23:52
Pykow schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:16:

Solo is soms frustrerend, maar +3 in een groep hoeft voor mij ook niet persé.
Je kan met z'n tweeën ook leuke potjes hebben.
Ik heb zelf al wat potjes gespeeld met Chaos.
Hij gaat regelmatig als Mercy en ik als Pharah.
Beetje communiceren en gewoon ervoor zorgen dat hij gewoon niet dood gaat.
(A.K.A. Team fortress 2 pocket soldier gameplay)
Met z'n 2 kan inderdaad ook. Alleen met 3 kun je vaak net even wat meer qua counters. Mercy + Pharah hebben een perfecte synergy. Maar zet er een Hanzo/Widow/Soldier tegenover en dan hang je. Met 3 kun je vaak net wat meer voor forceren. Bijv. 3x Winston of Bastion/Reinhardt/Mercy combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
DivineNL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:24:
Wat gebruiken jullie om highlights of potg te recorden? Ik hoop dat Blizzard hier nog een optie voor in gaat bouwen.
Ik gebruik zelf gewoon Nvidia shadowplay.
Alleen vervolgens zet ik ze snel om in Windows movie maker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Baldarich#2473

Voor wat potjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Daarnet echt een 'fuuuut-momentje'. :( Lekker potje en de eerste ronde aan de leiding met Soldier: 76. Nu wil ik aan het begin van de tweede ronde nog even wat chatten, kom ik gewoon niet meer het chatvenster uit. Escape, enter ... niets werkte. Uiteindelijk gekickt i.v.m. te lang idle zijn. Daar zag ik dus mijn zuurverdiende punten verdwijnen ... :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:43:
[...]
moet je deze motherfucker is bezig zien op lucio :p krijg je een hele andere kijk op die Hero haha
Probeerde dat dit weekend ook een beetje onder de knie te krijgen xD maar is fucking moeilijk man haha

[video]

[video]
Overigens kun je met Genji ook leuke moves doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:52
JantjeW#2976 als een mede-tweaker eens in de avond/het weekend een potje wil spelen :)

Hebben we geen handig lijstje/overzichtje met Tweakers die het spel (redelijk serieus) spelen?

[ Voor 36% gewijzigd door JanW op 30-05-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makron
  • Laatst online: 12-08 22:56
JanW schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:19:
JantjeW#2976 als een mede-tweaker eens in de avond/het weekend een potje wil spelen :)

Hebben we geen handig lijstje/overzichtje met Tweakers die het spel (redelijk serieus) spelen?
Volgens mij niet maar volgens mij was wel iemand bezig met een website.
Ik heb je net toegevoegd. Aan anderen; jullie zijn ook vrij om mij toe te voegen: Makron#2566

Origin: l-MakroN-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand hier toevallig hoe lang de penalty duurt als je geleaved bent? en hoe vaak je moet leaven wil je hem krijgen ?

ben zelf nog 0 keer geleaved hoor maak je niet druk :P iemand in me vriendenlijst heeft dat nu haha 75% xp penalty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik lees veel dat de normale versie rond de 40 euro kost voor de pc. De wat luxere versie rond de 60 euro. Nu wil ik hen kopen voor de PS4 maar op de psn store zie ik maar 1 versie en die kost 70 euro. Een behoorlijke verschil met de PC. Klopt dat er maar 1 versie is voor de PS4? Ik heb de beta niet gespeeld en ik weet nog niet of ik dit leuk ga vinden.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Whahaha geweldig! Deze was gewoon net zoals die van Carbot :)
Ik zou bijna denken dat dit in scène is gezet haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchaos
  • Laatst online: 12-09 21:30
TheKillingBean schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:07:
Ik lees veel dat de normale versie rond de 40 euro kost voor de pc. De wat luxere versie rond de 60 euro. Nu wil ik hen kopen voor de PS4 maar op de psn store zie ik maar 1 versie en die kost 70 euro. Een behoorlijke verschil met de PC. Klopt dat er maar 1 versie is voor de PS4? Ik heb de beta niet gespeeld en ik weet nog niet of ik dit leuk ga vinden.
Ik had ivm de 40€ voor PC, dit ook gelezen op het starterstopic maar online kan ik deze nergens vinden.
Ook in de Pricewatch vind ik enkel nog de duurdere Origins versie...
Iemand raad?

Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r

Pagina: 1 ... 34 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.