Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:41
Mensen op xbox one?

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:40

kazuka

Building Better Worlds

quote:
rejer schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:32:
Orisa word nu al amper meer gespeeld in quick play. Weer een gefaalde nieuwe char :)
Hoezo 'weer' ? Volgens mij wordt Ana veel gespeeld, ook op hogere levels en krijgen mensen Sombra steeds beter onder de knie. Zie haar steeds vaker goed gebruikt worden in mijn potjes.

Orisa heeft gewoon wat tijd nodig voordat iedereen de sterke en zwakke punten kent en welke team compositie het best met haar werkt.

PSN ID: Jetpaction

• Korkss
quote:
kazuka schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:45:
[...]

Hoezo 'weer' ? Volgens mij wordt Ana veel gespeeld, ook op hogere levels en krijgen mensen Sombra steeds beter onder de knie. Zie haar steeds vaker goed gebruikt worden in mijn potjes.

Orisa heeft gewoon wat tijd nodig voordat iedereen de sterke en zwakke punten kent en welke team compositie het best met haar werkt.
Precies, orisa heeft zeker potentie. Ben zelf alleen ook nog zoekende hoe je haar het beste kan spelen en in welke situaties.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:51

The Chosen One

Zie signature!

Ze is 1/3e tank 1/3 utility en 1/3 dps.
1 van de favorite heroes. O+

The Chosen One wijzigde deze reactie 26-03-2017 19:36 (28%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:13
quote:
Orisa word nu al amper meer gespeeld in quick play. Weer een gefaalde nieuwe char :)
Ze is mijn nieuwe favoriete hero! helaas kan het nog niet in quickplay

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• aaaido
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 07-08 11:36
Hebben jullie al gehoord van het spel Paladins? En toevallig gespeeld?

YouTube: Paladins - Free To Play Review

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-10 04:47
quote:
aaaido schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:05:
Hebben jullie al gehoord van het spel Paladins? En toevallig gespeeld?

YouTube: Paladins - Free To Play Review
Kheb het effe gespeeld en het speelt weg als een mindere Overwatch imo..

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:51

The Chosen One

Zie signature!

En gemaakt door Hi-Rez. Dikke nono dus.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10 11:33
Pff wanneer krijgen russen nou eens hun eigen server en worden ze geweerd van EUW servers...
Echt zo vervelend als je in een team zit en 3 van de 6 spreken alleen maar russisch en negeren elke verdere vorm van communicatie.

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-10 16:23
Wat een bizarre dip... enorme losing streak gehad gevolgd door twee aardige winning streaks. Snap geen hout van de match making soms 8)7

yinx84 wijzigde deze reactie 27-03-2017 07:39 (5%)

• Ricmaniac
quote:
yinx84 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:18:
Wat een bizarre dip... enorme losing streak gehad gevolgd door twee aardige winning streaks. Snap geen hout van de match making soms 8)7

[afbeelding]
Wat ik niet snap is dat jij het volhoud om te spelen na zo'n dip.. ik word al bijna triggered met 1 loss bij wijze van spreken :P

me hoogste stond op 2761 en toen gezakt naar 2690 ofzo. toen gisteren morgen win loss win loss maar ik verloor meer dan ik won dus zakte naar 2670. toen gestopt. savonds nog 3 potjes gedaan ofzo en alle 3 gewonnen. zit nu op season high 2785.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yinx84
quote:
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:43:
[...]

Wat ik niet snap is dat jij het volhoud om te spelen na zo'n dip.. ik word al bijna triggered met 1 loss bij wijze van spreken :P

me hoogste stond op 2761 en toen gezakt naar 2690 ofzo. toen gisteren morgen win loss win loss maar ik verloor meer dan ik won dus zakte naar 2670. toen gestopt. savonds nog 3 potjes gedaan ofzo en alle 3 gewonnen. zit nu op season high 2785.
Als dit een seizoen of twee geleden was gebeurd dan was ik redelijk de pan uit geflipt. Nu maakt het me niet zoveel meer uit. Verschil is dat ik voorheen voornamelijk plezier haalde uit het winnen van rating. Keerzijde daarvan is dat het verliezen van rating het spel letterlijk verpest. Aangezien je maar de helft van de tijd wint is dat niet houdbaar. Na die realisatie heb ik een andere mindset gekregen... ik geniet nu van mooie teamfights en intense potjes, ook al verlies ik ze.

Ik ben nu ongemerkt Reinhardt aan het mainen. Is zo gegroeid omdat vrij weinig mensen hem willen spelen en ik het niet erg vind om aan te vullen. Heb de mind games nu steeds beter door en dat geeft het spel zo veel meer diepte. Geeft zo'n kick als je een Earthshatter (en hook) weet te baiten... schild aan schild met de vijandelijke Rein te staan om die extra centimeters ruimte voor je team te winnen... af en toe ff poken en slaan om reactie uit te lokken. Dát zijn de momenten waar ik voor speel.

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-10 22:19
Ik speel af en toe nog wel eens een potje op hard tegen de ai. Nu is dat niet optimaal, maar de aim van die ai is wel goed. Je ziet dan ook bijvoorbeeld dingen dat een ai 180 graden draait en een headshot geeft als je bijvoorbeeld net over de rand naar beneden kijkt. Bij een Ai vind ik dat niet vreemd, maar bij een speler wel.
Zo had ik gister een Hanzo tegen mij die een paar van deze acties had. En ja ik weet dat er verschil zit in niveau van de spelers, maar deze leek wel een perfecte glazen bol te hebben. Meerdere mensen in het team vertrouwden het niet. Later had ik nog een andere speler met McCree waarbij ik mijn twijfels had.

Ervaren jullie dit ook of heb ik het eigenlijk/hopelijk verkeerd en ben ik gewoon outplayed.

Ben bang dat ik mijzelf ook maar eens moet gaan focussen op healer/tank want 90% van de mensen insta locked meteen een attack of iets anders en dan moet de rest zich maar aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mariikvt
  • Laatst online: 29-07-2018

mariikvt

BattleNet: Barriie#2102

quote:
yinx84 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Als dit een seizoen of twee geleden was gebeurd dan was ik redelijk de pan uit geflipt. Nu maakt het me niet zoveel meer uit. Verschil is dat ik voorheen voornamelijk plezier haalde uit het winnen van rating. Keerzijde daarvan is dat het verliezen van rating het spel letterlijk verpest. Aangezien je maar de helft van de tijd wint is dat niet houdbaar. Na die realisatie heb ik een andere mindset gekregen... ik geniet nu van mooie teamfights en intense potjes, ook al verlies ik ze.

Ik ben nu ongemerkt Reinhardt aan het mainen. Is zo gegroeid omdat vrij weinig mensen hem willen spelen en ik het niet erg vind om aan te vullen. Heb de mind games nu steeds beter door en dat geeft het spel zo veel meer diepte. Geeft zo'n kick als je een Earthshatter (en hook) weet te baiten... schild aan schild met de vijandelijke Rein te staan om die extra centimeters ruimte voor je team te winnen... af en toe ff poken en slaan om reactie uit te lokken. Dát zijn de momenten waar ik voor speel.
Ik merkte vooral dat ik totaal geen idee had waar mij team was als er weinig mensen in de comms zaten. Rein is wel echt een hero waarbij communicatie veel verschil kan maken. Ik denk dat hij het daarom zo goed doet in de Pro scene. Heb mijn broer ook overtuigd om Overwatch een kans te geven, hij als Rein en ik als Ana liep wel erg lekker.
quote:
KraveN schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:07:
Ik speel af en toe nog wel eens een potje op hard tegen de ai. Nu is dat niet optimaal, maar de aim van die ai is wel goed. Je ziet dan ook bijvoorbeeld dingen dat een ai 180 graden draait en een headshot geeft als je bijvoorbeeld net over de rand naar beneden kijkt. Bij een Ai vind ik dat niet vreemd, maar bij een speler wel.
Zo had ik gister een Hanzo tegen mij die een paar van deze acties had. En ja ik weet dat er verschil zit in niveau van de spelers, maar deze leek wel een perfecte glazen bol te hebben. Meerdere mensen in het team vertrouwden het niet. Later had ik nog een andere speler met McCree waarbij ik mijn twijfels had.

Ervaren jullie dit ook of heb ik het eigenlijk/hopelijk verkeerd en ben ik gewoon outplayed.

Ben bang dat ik mijzelf ook maar eens moet gaan focussen op healer/tank want 90% van de mensen insta locked meteen een attack of iets anders en dan moet de rest zich maar aanpassen.
Ik merk het zelf bij mezelf. Laatste tijd veel Mcree en Widow gespeeld om men aim omhoog te krijgen. En van het weekend eindelijk de Widow challenge gehaald (in de lucht shot). Maar sommige (head)shots die ik schoot waren echt vet, waarvan ik zelf dacht van hoe schoot ik die raak?

Houd er wel rekening mee dat je de schoten die hij mist niet ziet. Zelfs een stilstaande klok heeft het twee keer per dag goed.

• Ollievssn
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 15-10 13:11
die challenge moet ik ook nog halen, lukt me voor geen ene meter 8)7 Ik speel af en toe widow in QP en probeer het altijd maar tot op heden nog geen geluk gehad.

Steam | Masteroverwatch

• mariikvt

mariikvt

quote:
Ollievssn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:04:
die challenge moet ik ook nog halen, lukt me voor geen ene meter 8)7 Ik speel af en toe widow in QP en probeer het altijd maar tot op heden nog geen geluk gehad.
Ik dacht f*ck it, nu gaat het me ook lukken ook. Elke keer naar mogelijkheden gezocht om hem te halen, lukte niet. Word door een Pharah van een dak afgeschoten, zonder te denken zoom ik in en probeer ik de Pharah te raken, headshot. Ik helemaal lijp natuurlijk. Mooi tijden.

• Ollievssn
quote:
mariikvt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:38:
[...]

Ik dacht f*ck it, nu gaat het me ook lukken ook. Elke keer naar mogelijkheden gezocht om hem te halen, lukte niet. Word door een Pharah van een dak afgeschoten, zonder te denken zoom ik in en probeer ik de Pharah te raken, headshot. Ik helemaal lijp natuurlijk. Mooi tijden.
dat is wel vet, ik ben vaker de pharah die zo wordt neergeschoten jammer genoeg :P

Steam | Masteroverwatch

• Ricmaniac
quote:
Ollievssn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:04:
ik had die challenge echt op een hele stomme manier. Ik probeerd hem vaak te halen met gekke jumpshots.
toen haalde ik hem opeens terwijl ik perongeluk van een iets hoger muurtje af liep. ik was al scoped en liep naar rechts en toen viel ik naar beneden en pakte ik de kill XD

• Ollievssn
quote:
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:04:
[...]

ik had die challenge echt op een hele stomme manier. Ik probeerd hem vaak te halen met gekke jumpshots.
toen haalde ik hem opeens terwijl ik perongeluk van een iets hoger muurtje af liep. ik was al scoped en liep naar rechts en toen viel ik naar beneden en pakte ik de kill XD
echt :o

ik moet maar vaker op kleine muurtjes gaan staan en er af lopen :P

Steam | Masteroverwatch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:16
quote:
dawofl schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Yeh maar dan is het vaak 2 minuten in game en dan merk je op dat je geen meter opgeschoten bent en nog steeds 1 gold elims staat en de Widow dus ook jack shit raakt |:( of de hele game gecounterd worden door harambe oid :P

gebruik zelf widow voor wat openings schoten en switch daarna , mocht je goed raak shieten of ze hebben geen rein/counter dan kan je ff doorgaan maar meestal is een widow vrij makkelijk te counteren. En widow spelers met het "ik ben de sniper" syndroom switchen helaas niet snel :+
Pff ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik speelde Hanzo en had meteen 3 gouden medailles. Heel mijn team was aan het haten terwijl ik voor mijn gevoel prima bezig was. Ik houd zo mijn medailles in de gaten en een paar minuten later springt er een op zilver, die instant begint genji te gillen 'THATS NOT TRUE I HAVE GOLD' BESIDES MEDALS DONT MATTER, SWITCH OHMYGOD'...

Ja medailles maken niet perse het verschil maar wel als we 2 attackers hebben en ik heb nog steeds meer kills en damage done? 8)7

Gewoon muten die mensen en lekker spelen wat je het beste lijkt..

• mariikvt

mariikvt

quote:
Rule schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:21:
[...]

Pff ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik speelde Hanzo en had meteen 3 gouden medailles. Heel mijn team was aan het haten terwijl ik voor mijn gevoel prima bezig was. Ik houd zo mijn medailles in de gaten en een paar minuten later springt er een op zilver, die instant begint genji te gillen 'THATS NOT TRUE I HAVE GOLD' BESIDES MEDALS DONT MATTER, SWITCH OHMYGOD'...

Ja medailles maken niet perse het verschil maar wel als we 2 attackers hebben en ik heb nog steeds meer kills en damage done? 8)7

Gewoon muten die mensen en lekker spelen wat je het beste lijkt..
Mensen haten tegenwoordig op Widow/Hanzo/Sym/Tjorb etc. omdat ze niet in de ''meta'' zitten. Mensen kijken nog steeds liever af bij andere dan dat ze zelf wat gaan proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yinx84
quote:
Ricmaniac schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Zoals dit :P

https://gfycat.com/BewitchedViciousDunnart

• MxMayne1
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:55

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

quote:
hetzelfde als de achievement van lucio, na een kill direct een muurtje grinden telt ook.

Lege virente, virent cuncta

• Ricmaniac
quote:
Hahaha precies dit. alleen was mijn muurtje net een klein tikkie hoger XD maar dat is zo stom als je dat overkomt. want ik had denk ik echt al wel 30 keer geprobeerd die achievement te halen.

• Vailen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-10 12:25

Vailen

Shit happens

quote:
mariikvt schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Mensen haten tegenwoordig op Widow/Hanzo/Sym/Tjorb etc. omdat ze niet in de ''meta'' zitten. Mensen kijken nog steeds liever af bij andere dan dat ze zelf wat gaan proberen.
echt heel vervelend ik speel zelf main Junkrat gelijk begin van de game een hoop gezeik dat je moet switchen naar een tank of healer en zelf mcree of soldier kiezen.....

Speelt de laatste tijd ook meer op de NA servers dat scheelt ook een hoop zeikers & russen

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 16Gb HyperX DDR3L |

• Thompson
quote:
Vailen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:35:
[...]

echt heel vervelend ik speel zelf main Junkrat gelijk begin van de game een hoop gezeik dat je moet switchen naar een tank of healer en zelf mcree of soldier kiezen.....

Speelt de laatste tijd ook meer op de NA servers dat scheelt ook een hoop zeikers & russen
+1 voor junkrat main :)

Wordt inderdaad vaak op gehaat maar zeker op 2CP maps is ie zeker sterk. Je moet alleen uitkijken tegen zarya (dan switch ik vaak naar wat anders) en pharah is natuurlijk ook erg lastig.

Het hele principe van "je doet splash damage en dat geeft de healers te makkelijk ult charge" is op mijn niveau toch nog niet echt van toepassing. Daarnaast probeer ik natuurlijk juist die backline/healers te pressuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Korkss
Van 1600 naar almost 2100 geklommen! Kijken tot hoe ver dit seizoen gaat reiken voor me. Merk dat als ik weer meer speel, mn plays ook steeds beter worden. Vind alleen de dps chars (genji, tracer) echt kut. Kan er niet mee overweg.
Geef mij maar Lucio, zenyatta, ana, roadhog en soldier!

• Akaendra
  • Laatst online: 16:44
quote:
Ding met Orisa is, en dat is me redelijk opgevallen in de games die ik met haar speel en als ik anderen zie spelen, is dat voornamelijk de anderen die Rightclick nauwelijks gebruiken, dat terwijl en een leuke skill is om mensen uit de hoek of van een dak af te trekken. Daarnaast zie ik ook heel veel mensen haar Ultimate gewoon doodleuk in Line of sight van enemy team zetten met een schild ervoor.Schild is zo kapot en je ult dus ook :P Beter gewoon om een hoek te zetten waar iedereen van je eigen team nog in line of sight staat met dat ding en het enemy team em niet ziet staan.

• mariikvt

mariikvt

quote:
Vailen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Tsja, ik was in het begin ook zo, meteen tilted als ik iemand buiten de meta zag. Maar toen merkte ik dat het totaal geen zin had om aan iemand met 200+ uur op Hanzo te vragen om Lucio te spelen. Plus in een spel waar er 24heroes zijn, zou het ook verdomd saai zijn om steeds met dezelfde 6 te spelen. Ben echt blij dat Orisa er is, misschien dat Rein wat minder gepikt gaat worden.

• Ricmaniac
quote:
Akaendra schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Ding met Orisa is, en dat is me redelijk opgevallen in de games die ik met haar speel en als ik anderen zie spelen, is dat voornamelijk de anderen die Rightclick nauwelijks gebruiken, dat terwijl en een leuke skill is om mensen uit de hoek of van een dak af te trekken. Daarnaast zie ik ook heel veel mensen haar Ultimate gewoon doodleuk in Line of sight van enemy team zetten met een schild ervoor.Schild is zo kapot en je ult dus ook :P Beter gewoon om een hoek te zetten waar iedereen van je eigen team nog in line of sight staat met dat ding en het enemy team em niet ziet staan.
Die right click heeft me ook zo vaak in de mogelijkheid gebracht om bastion te verplaatsen vanuit turret mode waardoor het team hem makkelijk kon killen.

• dawofl
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:57
quote:
mariikvt schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Tsja, ik was in het begin ook zo, meteen tilted als ik iemand buiten de meta zag. Maar toen merkte ik dat het totaal geen zin had om aan iemand met 200+ uur op Hanzo te vragen om Lucio te spelen. Plus in een spel waar er 24heroes zijn, zou het ook verdomd saai zijn om steeds met dezelfde 6 te spelen. Ben echt blij dat Orisa er is, misschien dat Rein wat minder gepikt gaat worden.
Ja de Rein noodzaak is wel wat "vervelend" je ziet momenteel wel veel Winston picks maar toch heb je Reinhart bijna altijd nodig... ik speel hem nu redelijk veel omdat ik vaal aanvul 8)7 gisteren een potje gewonnen met 47 elims (hanamura) met reinhart 8) door goede samenwerking met Zarya maar nog steeds vind ik hem saai om te spelen.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-10 12:42
quote:
Ricmaniac schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Die right click heeft me ook zo vaak in de mogelijkheid gebracht om bastion te verplaatsen vanuit turret mode waardoor het team hem makkelijk kon killen.
Ik heb al een Osira tegen me gehad die samen speelde met een Symmetra en Bastion. Die Symmetra hing een kamertje vol met turrets, Bastion in de hoek en wij werden erin getrokken door de grav pull en vrijwel insta death.

Vond het een interessante combinatie, of het echt praktisch is weet ik niet, maar het was wel een coole strat.

• Lasteraar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 22:16
Mei kan ook ontzettend handig zijn. Ik speel soms wat ranked ( rond de 1900+/- ) en zeker wanneer je een map heb waar je lokaties A - B je toch vaak stuit op een vuurpeloton :-)
De icewall van Mei is hierin perfect. Je schermt de boel af, iedereen moet even verplaatsen wat altijd wat tijd kost. Hierdoor kun je met je team mooi een paar seconden door de defence heen glippen. Werkt erg goed.
quote:
+1 voor junkrat main
Junkrat is heel erg sterk. Maar zijn kracht verschilt per map. Hoe krapper de ruimtes des te beter Junkrat uit de voeten komt.

Lasteraar wijzigde deze reactie 28-03-2017 11:52 (17%)

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:33

ricjuh

PSN: ricjuhNL

Laatste paar dagen weer in negatieve flow met comp. Van 2300 naar 2166 gedaald :( Geen communicatie in het team en random dps picks van teammates. Nog actieve PS4 spelers rond 2200 die samen willen spelen? Voeg me toe via ricjuhNL.

Battle.net: ricjuh#2827

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-10 11:14
Over Junkrat gesproken, kijken even naar de beste Junkrat uit de wereld: PvPTwitch (YouTube: #1 WORLD RANKED JUNKRAT "PvpTwitch" | Overwatch MONTAGE. Ik wist niet wat ik zag toen ik het filmpje voor de eerste keer keek, heel bruut!

• Ricmaniac
Orisa nu in competitive. kijken hoe het werkt nu alle spelers ermee kunnen gaan spelen.
Ik vind het nog steeds een geweldige kit.

• Rik Witteman
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 29-08 16:00
Ik speel niet vaak ranked, maar ik wou toch maar gaan spelen dus ik had een groepje van 3 verzameld.de eerste 2 gewonnen, daarna 5 verloren. Geen communicatie ook al moedig ik ze aan om te praten, en als ze praten schelden ze het team uit. Ik weet dat ik het gewoon goed heb gedaan aangezien ik 4 golden medals haal, maarja. Maar kijken of ik vandaag nog wat kan winnen anders is het jammer ¯\_(ツ)_/¯.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
quote:
Raptar schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:55:
Over Junkrat gesproken, kijken even naar de beste Junkrat uit de wereld: PvPTwitch (YouTube: #1 WORLD RANKED JUNKRAT "PvpTwitch" | Overwatch MONTAGE. Ik wist niet wat ik zag toen ik het filmpje voor de eerste keer keek, heel bruut!
Zo speel ik ook altijd hoor >:) krijg alleen m'n Riptires nooit goed ;(

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:44
Ik bedankt wanneer ik speel ook altijd specifieke spelers wanneer ze erg goed en netjes hebben gespeeld. Een Mercy die bijvoorbeeld op het juiste moment Res doet, of powerup wanneer het nodig is etc.
Een Mei die niet een wall voor je neus zet, maar gewoon gebruikt waar nodig.
Daarbij feliciteer ik ook de tegen partij met bepaalde manieren van spelen. Laatst een Roadhog die me echt constant te grazen had. Pul en schiet of slaan of een combo. Gewoon niets op dat moment meer tegen in te brengen. Een Ghenji die alle kanten op vliegt waar je nauwelijks wat mee kunt.
Ghenji counteren lukt me meestal wel. Vooral als ik met Bastion aan het schieten ben. Gebruikt hij zijn block? Even wachten en na enkele seconden weer de volle laag. Vaak heb ik ze dan wel.

Als ik sommigen zien spelen zoals de nr 1 op dit moment. Dat is gewoon geen spelen meer. Ook grappig om bij roadhog ook vaak zijn pull te zien en dan schieten plus slaan nagenoeg tegelijk.

Arunia wijzigde deze reactie 29-03-2017 09:24 (11%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Korkss
quote:
Rik Witteman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:46:
Ik speel niet vaak ranked, maar ik wou toch maar gaan spelen dus ik had een groepje van 3 verzameld.de eerste 2 gewonnen, daarna 5 verloren. Geen communicatie ook al moedig ik ze aan om te praten, en als ze praten schelden ze het team uit. Ik weet dat ik het gewoon goed heb gedaan aangezien ik 4 golden medals haal, maarja. Maar kijken of ik vandaag nog wat kan winnen anders is het jammer ¯\_(ツ)_/¯.
Die medailles zeggen mij niks, als je vanuit de backline kills pakt op chars die nog 10hp hebben en reinhards schild volblaast (damage) pak je al snel wat medailles. Of je dan heel nuttig was voor je team betwijfel ik.

• Rik Witteman
quote:
Korkss schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:25:
[...]

Die medailles zeggen mij niks, als je vanuit de backline kills pakt op chars die nog 10hp hebben en reinhards schild volblaast (damage) pak je al snel wat medailles. Of je dan heel nuttig was voor je team betwijfel ik.
Maar het probleem is dat mijn team vrij weinig doet, ik ben niet zo'n persoon die alleen lasthits maakt en verder niks doet, ik flank, push en probeer alles op gang te krijgen.

• Arunia
Als ik Bastion speel, dan schiet ik altijd Reinhardts zijn shield van een afstandje aan gort. Simpelweg omdat mijn teamgenoten namelijk daar wel in de buurt staan en er meteen op los kunnen. :P

• Ollievssn
quote:
Arunia schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:
Als ik Bastion speel, dan schiet ik altijd Reinhardts zijn shield van een afstandje aan gort. Simpelweg omdat mijn teamgenoten namelijk daar wel in de buurt staan en er meteen op los kunnen. :P
Dat is ook je taak als bastion, een bastion die niet een schild neer haalt is een slechte bastion in mijn beleving.

Steam | Masteroverwatch

• Thompson
Wat vinden jullie op dit moment van de balance in het spel? Zijn bepaalde heroes nog te sterk of zwak?

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat vrijwel elke hero op dit moment in de juiste handen een sterke toevoeging kan zijn.

• Rik Witteman
quote:
Thompson schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:25:
Wat vinden jullie op dit moment van de balance in het spel? Zijn bepaalde heroes nog te sterk of zwak?

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat vrijwel elke hero op dit moment in de juiste handen een sterke toevoeging kan zijn.
Daar ben ik het zeker mee eens, het ligt nu aan de speler zelf, ookal mogen er wel hier en daar wel een paar kleine aanpassingen gedaan worden aan sommige abilities.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:40

kazuka

Building Better Worlds

Ja, balance is prima mij betreft. Hoewel ik persoonlijk vind dat een redelijke tot goede Zarya wel erg moeilijk te killen is. Voor mijn gevoel heeft ze altijd op het juiste moment haar shield beschikbaar als ik op haar schiet maar dat zal een kwestie van goed timen zijn blijkbaar :P Heb het idee dat ze in een 1:1 gevecht het van iedereen kan winnen.

PSN ID: Jetpaction

• Akaendra
  • Laatst online: 16:44
quote:
kazuka schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:17:
Ja, balance is prima mij betreft. Hoewel ik persoonlijk vind dat een redelijke tot goede Zarya wel erg moeilijk te killen is. Voor mijn gevoel heeft ze altijd op het juiste moment haar shield beschikbaar als ik op haar schiet maar dat zal een kwestie van goed timen zijn blijkbaar :P Heb het idee dat ze in een 1:1 gevecht het van iedereen kan winnen.
Dat is echt alleen maar als er mensen zijn die op die schilden gaan lopen schieten en zo haar beam sterker maken, dan melt je iedereens gezicht wel even 1 op 1 als ze niet uitkijken.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:33

ricjuh

PSN: ricjuhNL

quote:
kazuka schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:17:
Een goede Zarya word ik ook zwaar geïrriteerd van, vooral als je eigen teammates ook blijven schieten terwijl ze haar shield heeft. Meestal neem ik dan Pharah zodat ik buiten haar bereik kan blijven :9

Battle.net: ricjuh#2827

• Thompson
Zarya is idd alleen sterk als ze gecharged wordt, anders... mwah.
Ik vind pharah nog steeds idioot sterk. Als ze goed beweegt is ze zelfs voor een soldier bijna niet te killen.

• porn*
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-10 14:00

porn*

...take on the world!

Vraagje voor de spelers met een G-Sync monitor: gebruiken jullie deze ook? Ik had, voor de vorige patch, OW zonder G-sync draaien, op 199 fps (dus gewoon fps limit en geen vsync verder). Dat voelde net iets smoother dan MET G-Sync, 144 fps straks.
Mijn fps zijn (nouja, waren) in principe 220-300 met low settings en had hem daarom op 200 gecapped (lekker stabiel). Sinds afgelopen patch merk ik, met name als beide teams in beeld en dus engaged zijn, enorme fps drops. Ik heb zelfs een drop gehad tot 125 fps, en dat verschil is zo groot dat het merkbaar wordt (en heb dit voorheen nooit zo extreem gehad). Er is verder niets aan mijn PC veranderd of geinstalleerd, het was letterlijk de woensdag na de patch ineens zo.

Dus nu ben ik G-Sync weer aan gaan zetten om het verschil nogmaals te testen. Ik merk echter, dat mijn fps dan consequent wat hoger ligt dan daadwerkelijk 144Hz. Ik heb geen OC aanstaan (heb een Predator die tot 165Hz kan maar de OC modus uit), dus dat moet het niet zijn. Andere games draaiden altijd netjes vrij strak op 144 fps met G-sync enabled maar in Overwatch zie ik dat hij op 145-153fps draait.

Mijn vragen dus:
- hebben meer mensen deze lag sinds de Orisa patch?
- hoe werkt de framecap voor anderen met G-sync?

Verdere info:
- i5 4690
- MSI 970 GTX
- 8GB
- Win8.1
- speel op 2560x1440 144Hz, fullscreen (niet windowed), Limit fps op voorheen "Custom" met 200 fps cap, nu om met G-sync te testen op "Display based".
- heb wel 2 monitoren (wel eens eerder een bugje mee gehad gerelateerd aan displays met verschillende refresh rates, 144 en 75 in mijn geval).

Edit: apart is trouwens dat ik ook in resolutie kan zakken zonder dat dat al te veel uitmaakt. Nu weet ik wel dat tussen Low en Ultra in OW uberhaubt niet eens zo'n groot fps verschil zit, maar ging er wel vanuit dat resolutie zakken veel uit moest maken. Niet dus. Of ik nu in 2560x1440 speel of iets laags als 1366x768, een enorm verschil is het niet. Laten we zeggen ongeveer 30fps gemiddeld, gemeten door op een paar plekken een rondje te draaien en de laagste dip te bekijken. Als ik op 2560 naar 180 dip, zou dit op 1366 misschien 200-210 zijn, kleiner dan ik verwachtte.
quote:
Thompson schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:58:
Ik vind pharah nog steeds idioot sterk. Als ze goed beweegt is ze zelfs voor een soldier bijna niet te killen.
Maar dat is juist het mooie, tegenwoordig zoveel troep om je te chargen! Er is altijd wel een Rein/Symmetra/Junkrat/Phara die random zooi loopt te spammen, je moet alleen wel zorgen dat je niet dood gaat als je eenmaal 50+ hebt want dan ben je echt een hot target normaal gesproken :+

Pharah is erg sterk. De enige reden dat het balanced is, is dat haar ulti zo enorm risicovol is. Daarnaast is ze misschien niet te killen voor een soldier (alleen als ze goed in de buurt van cover blijft EN heel erg snel weg is!) maar dan wordt het wel een standoff en kan ze ook niet veel meer bijdragen aan het team (ze moet nl grote afstand van soldier houden).

porn* wijzigde deze reactie 29-03-2017 20:04 (42%)

<SG> pindle

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:22
quote:
Ik vind vooral, met Soldier als main, dat Symmetra idioot sterk is. ik heb geteld, ik ben in 1.5 seconde dood door haar straal, als ze mij te pakken heeft.

Sprint heeft geen zin, want die straal vertraagd, je kan dus nooit meer ontkomen.

• adzer
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17-10 23:30
Iemand die samen richting master wil gaan(PC)? Zit momenteel rond de 3300 en main de DPS role. bnet: adzer#2252

• fjux
  • Laatst online: 23:36
quote:
ActualFantasy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Ik vind vooral, met Soldier als main, dat Symmetra idioot sterk is. ik heb geteld, ik ben in 1.5 seconde dood door haar straal, als ze mij te pakken heeft.

Sprint heeft geen zin, want die straal vertraagd, je kan dus nooit meer ontkomen.
jij behoort als soldier niet eens in de range van symmetra te komen. :+

Maar als je er toch bevint is rennen geen optie. gewoon vol terug knallen, is de enige manier. als jij je rockets raakt en headshots schiet is ze alsnog eerder dood

• VySio
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-09 11:55
Farah mercy blijft een pain in the ass. Dé tweak is denk ik:
Soldier tweak: iets minder snel spread bij bursten en iets minder damage dropoff. Daarentegen minder helix rocket damage.

Is dit alleen een console probleem?

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:51
Ik ben nu overwatch aan het downloaden op de ps4. Klopt het dat je niet samen kan spelen als jij en je vrienden te veel levels uit elkaar liggen?

• Thompson
quote:
ActualFantasy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:11:
[...]

Eens, symmetra blijf ik ook echt problemen tegen hebben.
Zelfde als zo'n deathtrap van 6 van die leipe stralers, vooral idd doordat ze je zo ontieglijk vertragen.
quote:
Inhumanous schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:57:
Ik ben nu overwatch aan het downloaden op de ps4. Klopt het dat je niet samen kan spelen als jij en je vrienden te veel levels uit elkaar liggen?
Alleen als het competitive is met een rank verschil van meer dan 500. Een level 500 kan samen met een level 1 spelen, in Quick Play sowieso en in rank mag er max 500 rank verschil zijn.

Competitive rank is dus iets heel anders dan level :)

Thompson wijzigde deze reactie 30-03-2017 20:26 (31%)

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
quote:
Ja pharah+mercy blijft ontzettend kut. Het beste kun je als counter ook een pharah nemen denk ik, dan hou je hetzelfde. Soldier heeft echt Ana nodig anders is het lastig.

Die Osira is best tof, had vorige keer 3 gold en 30k dmg blocked dus ging best lekker. Toch is een goeie healer nog wel noodzakelijk, icm harden ben je dan bijna niet te doden.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Inhumanous
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14:51
Mensen die op de ps4 samen willen spelen?

Voeg me toe: daffythecore

• dawofl
quote:
VySio schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:34:
Farah mercy blijft een pain in the ass. Dé tweak is denk ik:
Soldier tweak: iets minder snel spread bij bursten en iets minder damage dropoff. Daarentegen minder helix rocket damage.

Is dit alleen een console probleem?
in de volksmond "Pharmacy" zoooooo irritant beetje gelukt nog zenyatta erbij en een team vol toxis spelers omdat jij als soldier die pharah niet kapot schiet :)

• Thompson
quote:
dawofl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:30:
[...]

in de volksmond "Pharmacy" zoooooo irritant beetje gelukt nog zenyatta erbij en een team vol toxis spelers omdat jij als soldier die pharah niet kapot schiet :)
Ja op zo'n moment moet je bijna wel een degelijke hanzo/widow in je team hebben om ze van afstand te snipen. Mensen denken echt dat soldier dan een wondermiddel tegen die combinatie is maar dat lukt je echt niet zomaar om die neer te krijgen, zeker niet omdat je helix rockets dan raken bijna onmogelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

quote:
dawofl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:30:
[...]

pharmacy is inderdaad zwaar overpowered, zeker op de console. Vooral maps als illios en oasis.

Ze is alleen te pakken met zieke skills (headshot snipe, soldier rockets, hook) en dan nog moet je hopen dat mercy haar niet genoeg healed waardoor ze kan ontsnappen.

• dawofl
quote:
B.Lensen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:55:
[...]

pharmacy is inderdaad zwaar overpowered, zeker op de console. Vooral maps als illios en oasis.

Ze is alleen te pakken met zieke skills (headshot snipe, soldier rockets, hook) en dan nog moet je hopen dat mercy haar niet genoeg healed waardoor ze kan ontsnappen.
double hitscan (cree/soldier) + discord van zenyatta is volgens mij de beste counter :) en dan nog is het verstandig eerst voor de mercy te gaan....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fjux
quote:
dawofl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:56:
[...]

double hitscan (cree/soldier) + discord van zenyatta is volgens mij de beste counter :) en dan nog is het verstandig eerst voor de mercy te gaan....
dat kan, maar is alsnog lastig. van wegen damage drop off

Als ze echt voor veel problemen zorgen is widow maker bijna de enige counter hiervoor.
headshot = insta kill.

en daar is lastig tegen in the healen ;)

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:16
quote:
Ollievssn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Dat is ook je taak als bastion, een bastion die niet een schild neer haalt is een slechte bastion in mijn beleving.
Dat ligt er natuurlijk aan of er vijanden achter dat schild staan. Soms heb je een tracer of reaper rondrennen, die kun je beter neerschieten want een verdwaalde reinhard die zn shield up heeft is natuurlijk niet gevaarlijk.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Widow is squishy merk ik zelf. Ik rush Widow meestal met een aantal schijnbewegingen en ze is dan dood. Maar daarbuiten junkrat. Junkrat begint echt vervelend te worden laatste tijd in competitive. Je kan bijna niet in zijn buurt komen als die weet hoe hij moet spelen. En dan nog iets laatste tijd kom ik ook vaak in een team met russen die niet willen communiceren, iemand ook irritaties ermee?

• OmeJoyo
  • Laatst online: 18-10 10:05

OmeJoyo

This is me

Helaas vanavond connection issues :( werd er net wederom uitgekicked, maar dit keer vele met mij.

https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20753766628

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:47
Bestaat er ook zoiets als altijd in kut potjes gedumpt worden? Ik heb denk ik al een week lang geen fatsoenlijke game gespeeld heb, alleen maar games waarin mijn team continu compleet geowned wordt, gewoon niet grappig meer (quickplay)

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Shodan_xl
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 03-10 14:00
Quickplay is helemaal kapot. Het is skirmish geworden. Je kunt beter comp spelen. Alhoewel het niveau ook daar omlaag gaat :-)

Overwatch stats / PoE stats

• Mother_Goozz
quote:
Shodan_xl schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:21:
Quickplay is helemaal kapot. Het is skirmish geworden. Je kunt beter comp spelen. Alhoewel het niveau ook daar omlaag gaat :-)
De reden dat ik geen comp. speel is omdat ik regelmatig een game uit moet vanwege mijn kleine meid van 13 maanden. Ik Wil niet comp. spelen en dan het team maar laten zitten. Maar zoals het er nu uitziet, de nogal sneue stijl van spelen (Campen, spammen, alleen maar verliezen) ben ik er wel een beetje klaar mee. Gruwelijk blij dat in september voor mij de vervangende game uitkomt :>

• Feihcretsam
  • Laatst online: 08-03 12:21
quote:
Mother_Goozz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:02:
Bestaat er ook zoiets als altijd in kut potjes gedumpt worden? Ik heb denk ik al een week lang geen fatsoenlijke game gespeeld heb, alleen maar games waarin mijn team continu compleet geowned wordt, gewoon niet grappig meer (quickplay)
Heb je wel eens geprobeerd een andere hero te kiezen, met name eentje waarmee je solo goed uit de voeten kunt?

Als ik gefrustreerd raakt door meerdere games op rij een kut team te hebben (oke, het zal ook soms aan mij liggen :P ) dan ga ik met bijvoorbeeld Mei spelen omdat je daarmee best wel onafhankelijk bent. Er is niks zo irritant als met Orisa spelen en de hele game geen teammate in je buurt te zien of als healer spelen en 5 teammates hebben die verspreid als een kip zonder kop erop af rennen.

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:44

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik doe ook voornamelijk quickplay omdat met competition het frustrerende gevoel erger is (als je team debiel is). De truuc die ik toepas op quickplay is wachten op het hero-selection scherm zonder een hero te kiezen. Als je dan Defend en hanzo,widowmaker,genji etc. worden in 1sec. gekozen dan leave ik direct en queue opnieuw totdat je een beetje 'normaal' keuze beeld krijgt (dus uit elke categorie 1 mannetje). Dan heeft het ook nut om bijv. healer te spelen of een defender te zijn.
Vaak met 2 re-queues heb je al een fatsoenlijk team te pakken is mijn ervaring.

• Mother_Goozz
quote:
Feihcretsam schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:10:
[...]

Heb je wel eens geprobeerd een andere hero te kiezen, met name eentje waarmee je solo goed uit de voeten kunt?

Als ik gefrustreerd raakt door meerdere games op rij een kut team te hebben (oke, het zal ook soms aan mij liggen :P ) dan ga ik met bijvoorbeeld Mei spelen omdat je daarmee best wel onafhankelijk bent. Er is niks zo irritant als met Orisa spelen en de hele game geen teammate in je buurt te zien of als healer spelen en 5 teammates hebben die verspreid als een kip zonder kop erop af rennen.
Ik speel idd vaak maar gewoon een hero die zichzelf redelijk kan redden, want teamwork hoef je gewoon niet te verwachten bij deze game...

Voor mijn gevoel wordt het (voor mij dan) per update meer onspeelbaar, waar is het naartoe gegaan...

- Widows die triest eind van de map gaan zitten campen/spammen
- Phara's die hoog achter in het level gaan spammen
- Ganji's die nooit dichtbij komen alleen wanneer je met 2 andere bezig bent, en komt die om het af te maken of snel weer wegrent naar een health pack
- Spamzo waar je blijkbaar iedere keer bij 1 pijltje uit een scatter dood gaat....
- Soldier is vet, maar imo te sterk
- Reinhardt 1 van mijn fav. hero's redelijk zinloos in Quickplay zijn schild laat veel te langzaam op met deze hoge damage Meta, en geen samenwerking imo.

Voor mij is het "niveau" wat in Quickplay natuurlijk redelijk al ontbrak, nu echt all time low. Deze hero's zijn prima te counteren met een fatsoenlijk team, maar wanneer het "free for all" spelen is houd het natuurlijk op en wordt je enorm geowned. Ik ben ook echt niet de beste en maak ook fouten, maar als er totaal niet een beetje samen gespeeld wordt, dan maak ik er zelf wel wat van, met meestal aantal medals als gevolg. Maar uiteindelijk geen "voldaan' gevoel van Wauw wat een game... :)

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-10 12:42
quote:
Mother_Goozz schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:59:
[...]

Ik speel idd vaak maar gewoon een hero die zichzelf redelijk kan redden, want teamwork hoef je gewoon niet te verwachten bij deze game...

Voor mijn gevoel wordt het (voor mij dan) per update meer onspeelbaar, waar is het naartoe gegaan...

- Ganji's die nooit dichtbij komen alleen wanneer je met 2 andere bezig bent, en komt die om het af te maken of snel weer wegrent naar een health pack
- Spamzo waar je blijkbaar iedere keer bij 1 pijltje uit een scatter dood gaat....
- Reinhardt 1 van mijn fav. hero's redelijk zinloos in Quickplay zijn schild laat veel te langzaam op met deze hoge damage Meta, en geen samenwerking imo.

Voor mij is het "niveau" wat in Quickplay natuurlijk redelijk al ontbrak, nu echt all time low. Deze hero's zijn prima te counteren met een fatsoenlijk team, maar wanneer het "free for all" spelen is houd het natuurlijk op en wordt je enorm geowned. Ik ben ook echt niet de beste en maak ook fouten, maar als er totaal niet een beetje samen gespeeld wordt, dan maak ik er zelf wel wat van, met meestal aantal medals als gevolg. Maar uiteindelijk geen "voldaan' gevoel van Wauw wat een game... :)
Apart dat we zulke andere ervaringen hebben, ik vind quickplay tegenwoordig eigenlijk beter dan ooit. Beter dan de potjes in competitive tot diamond. Persoonlijk heb ik een hekel aan 'de meta', vind de totaal uiteenlopende teamcomps in qp juist supertof. Rossen voor wat je waard bent en het meeste maken van wat je hebt. Perfect om te werken aan je survivability en spelen met op t eerste gezicht gare comps.

Ja, er is elk potje wel een widow en een hanzo bij, maar dat krijg je als die heroes in competitive kapot geflamed worden, genoeg games toch nog mee gewonnen.

• Feihcretsam
  • Laatst online: 08-03 12:21
quote:
Mother_Goozz schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:59:
[...]

Ik herken alle punten die je noemt wel, alleen zit er bij mij toch meer balans in... Voor mijn gevoel zijn minimaal de helft van alle potjes die ik speel gewoon prima. Ook gebeurt het opvallend vaak dat een game die in eerste instantie compleet kansloos leek op het einde toch goed komt. Vaak dmv een ''snowball'' waarin de vijanden 1x (al dan niet lucky) gewiped worden en vervolgens niet meer echt groeperen, of op defence doordat de laatste 50 meter altijd vrij goed te houden zijn.

Verder vind ik de hero choice in quickplay een moeilijk onderwerp, ik oefen bijvoorbeeld heel weinig in Arcade vanwege het ontbreken van statistics, waardoor ik in quickplay nieuwe heroes ga oefenen. Ik ben vorige week met Genji begonnen (ik speel nu zo'n 3 maanden) en de eerste +/- 50 games waren echt heel slecht. Weinig kills, veel deaths en veel scheldende teammates. Maar je moet toch ergens beginnen? Nu heb ik 8 uur in Genji zitten en gaat het aanzienlijk beter. Dit geld voor zo ongeveer iedere hero, ik merk dat ik persoonlijk pas na 5 - 10 uur echt automatismen aanleer mbt de speelstijl van die hero. Alles daarvoor bestaat uit kansloze 1v1 gevechten aangaan of door 6 vijanden tegelijkertijd neergeknald worden.

In mijn optiek is het vaak handiger om een week lang alleen maar met hero X te spelen en er zo achter komen wat wel en niet werkt (in combinatie met guides of video analyses van die hero opzoeken). Al die theoretische ''hero X werkt niet op assault, niet op die map of is überhaupt geen viable optie in de game nu'' telt niet voor 99% van de spelers. Maar met deze aanpak frustreer je in het begin wel teammates.

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-10 04:47
Ik word ziek van de Widowmaker / Hanzo's in ELK, maar dan ook ELKE game.

• Arunia
Ik kies op bepaalde momenten Hanzo of Widow. Maar dat is dan over het algemeen niet om het hele potje te spelen, maar om het doel vrij te maken. Soms kom je niet dichtbij en dan zijn zij wel erg handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SparksMKII
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik heb sinds het einde van seizoen 3 niet meer gespeeld, vandaag maar eens de placement matches gedaan maar ik wist na 2 potjes ook meteen weer waarom ik zo lang niet meer gespeeld heb. Samenwerken en als team spelen lijkt wel nog zeldzamer te zijn in competitive dan voorgaande seizoenen en toen was het ook niet al te best.

Van de placement matches misschien 3 gehad waar mensen daadwerkelijk samenwerkten en het gewoon leuke potjes waren. Nee leuke game Overwatch maar zonder een volledig team met mensen die je kan vertrouwen is het redelijk hopeloos en is voor mij de lol er wel af. Gezien ik tegenwoordig ook alleen nog in het weekend kan gamen helpt ook niet natuurlijk, dan zijn de potjes sowieso van nog lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18-10 11:14
De frustratie die iedereen hier beschrijft ken ik ook, op zich fijn om te wetend dat ik niet de enige ben :P. Ik snap ook niet dat sommige mensen gewoon niet willen samen werken, of een hero willen rollen die winst oplevert. Gisteren bijvoorbeeld hadden wij een Torb op attack, een waanzinnig zuigende Torb om precies te zijn. Wij waren allemaal gererolled naar een hero om te counteren, hij vertikte het gewoon weer. De enemy had een Pharah die door hem niet gecounterd kon worden, kleine sidenote: een goede Pharah kan echt heel je team verkrachten, letterlijk. Hij ging om de haverklap dood en deed werkelijk niks. Mijn vraag is dan: wat vinden mensen leuk om zo de game te spelen en andere mensen zo te irriteren? Onbegrijpelijk.

Hoe dan ook, ik zit nu op 2450 en hoop binnenkort toch echt uit gold te kunnen vertrekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:34
quote:
Mother_Goozz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:25:
[...]

De reden dat ik geen comp. speel is omdat ik regelmatig een game uit moet vanwege mijn kleine meid van 13 maanden. Ik Wil niet comp. spelen en dan het team maar laten zitten. Maar zoals het er nu uitziet, de nogal sneue stijl van spelen (Campen, spammen, alleen maar verliezen) ben ik er wel een beetje klaar mee. Gruwelijk blij dat in september voor mij de vervangende game uitkomt :>
Op welke game doel je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mother_Goozz
quote:
Destiny voor PC in september :)

Ik merk ondanks dat ik bijna elk potje verlies, blijf je maar terug komen 8)7
(Ook aan gebrek aan goede andere games.)
quote:
Raptar schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:34:
kleine sidenote: een goede Pharah kan echt heel je team verkrachten, letterlijk
Met die Buff van een tijdje geleden is ze in goede handen echt een pain in the ass geworden.
Jammer dat veel mensen haar nu gebruiken om maar ergens hoog achterin te gaan spammen...

Zelf probeer ik nu met Orisa en Mcree wat meer te spelen, maar heel lastig dus als je team je compleet in de steek laat. Juist omdate deze hero's een team hard nodig hebben om optimaal te kunnen spelen imo...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korkss
Meer mensen last van server problemen? Kom er steeds niet in en als ik er dan in kom vlieg ik er heel snel weer uit.
@ PC trouwens...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik kan echt maar 1 tip geven aan alle frustraties, regel vrienden! En dat hoeven er echt geen 5 te zijn, gisteren 150SR gestegen in een potje of 6. Met een group van 3/4/5, communiceer als er een hero op een vreemde plek staat, combineer je ults en het spelplezier stijgt met de minuut. De kans op vervelende hero's, leavers en team-wipes is minimaal en je kan over de comms gewoon Nederlands praten :)

• Arunia
Dat filmpje is echt spot on. Vaak ook met bastion even een hoekje om lopen. En daarna weer terug. Vaak heb je dva ook nog even te pakken.

• Thompson
Dat voelt dan wel weer goed. Gister een game verloren door een troll (torbjorn op Lijang tower) en hij weigerde te communiceren/switchen.
Game erna zit ie tegen me en wonnen we makkelijk, omdat ie weer aan t trollen was. (torb en sombra dit keer)

Dat blijft wel jammer in overwatch, 1 toxic speler kan de game vaak al verpesten. In een standaard FPS (Call of duty bijvoorbeeld) heb je daar toch een stuk minder last van.

• dawofl
quote:
Thompson schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:13:
Dat voelt dan wel weer goed. Gister een game verloren door een troll (torbjorn op Lijang tower) en hij weigerde te communiceren/switchen.
Game erna zit ie tegen me en wonnen we makkelijk, omdat ie weer aan t trollen was. (torb en sombra dit keer)

Dat blijft wel jammer in overwatch, 1 toxic speler kan de game vaak al verpesten. In een standaard FPS (Call of duty bijvoorbeeld) heb je daar toch een stuk minder last van.
Dat komt omdat je bij COD geen teamwork nodig hebt... daar speelt ieder meer voor zich speelt wat meestal frags betekend en laat je daar nou ook direct mee winnen :) bij OW vereist het net even iets meer als primair skills om te kunnen fragger (helpt wel natuurlijk).

Overigens als je een troll in je team hebt neem dan ff 5 minuten pauze voordat je nieuwe que doet... grote kans dat je hem namelijk weer krijgt (in dit geval tegen je dus prima maar leuk is anders :)).

Spelers die na 1-0 achterstand volledig tilten, trollen, geen counterpick willen maken, niet communiceren etc zal je helaas altijd houden. Mijn tip : werk er omheen & probeer je team mee te krijgen (positief) en hoop op een beter team volgende game 8)

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:23
quote:
Thompson schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:13:

Een bepaalde hero kiezen betekend niet direct dat je een troll bent...
Ik main torb en ben op het moment sombra aan het oefenen. Met torbj heb ik zo vaak in ranked gehoord "oh he picked torb, damn troll. Reporting him for ruining game". Nog voordat de ronde uberhaupt begon. Als ik binnen de eerste 2 minuten een quadrakill neerzet en het team carry hoor je echter niemand zeggen "oh this torb is a decent player". Gewoon het oordeel dat als je X speelt je een troll bent is dus niet terecht.

Ik heb sombra spelers gezien die het enemy team compleet de grond in stompen. ;)

Wat mensen wel een troll maakt is express ravijn inspringen, mei walls voor je eigen teammates spammen etc. Maar dat is dus niet de hero die het probleem is maar de speler zijn intenties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ollievssn
1 enkele hero kiezen betekend inderdaad niet direct dat je een troll bent. Maar je bent wel redelijk een troll als er bijvoorbeeld al 3 dps zijn en dan een Torb op attack kiest.

Edit:typo

Ollievssn wijzigde deze reactie 04-04-2017 16:33 (9%)

Steam | Masteroverwatch

• Korkss
Waarom verstieren mensen bewust een comp match? Gewoon afk gaan in de spawn enzo.. echt triest! Beter komt er een report functie in game voor die losers

• Thompson
quote:
Bloodhoundje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:24:
[...]

Een bepaalde hero kiezen betekend niet direct dat je een troll bent...
Ik main torb en ben op het moment sombra aan het oefenen. Met torbj heb ik zo vaak in ranked gehoord "oh he picked torb, damn troll. Reporting him for ruining game". Nog voordat de ronde uberhaupt begon. Als ik binnen de eerste 2 minuten een quadrakill neerzet en het team carry hoor je echter niemand zeggen "oh this torb is a decent player". Gewoon het oordeel dat als je X speelt je een troll bent is dus niet terecht.

Ik heb sombra spelers gezien die het enemy team compleet de grond in stompen. ;)

Wat mensen wel een troll maakt is express ravijn inspringen, mei walls voor je eigen teammates spammen etc. Maar dat is dus niet de hero die het probleem is maar de speler zijn intenties.
Helemaal mee eens. Maar geloof me, hij kon er voor geen meter mee omgaan. Bouwde z'n turrets gewoon midden op 't punt midden in line of sight/fire, regelmatig ook dat hij op z'n turret plaatste en er op ging hameren te hameren terwijl die omver werd geknald door soldier/pharah.

• xAndyx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:37
quote:
Korkss schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:13:
Waarom verstieren mensen bewust een comp match? Gewoon afk gaan in de spawn enzo.. echt triest! Beter komt er een report functie in game voor die losers
Zoiets? YouTube: Overwatch - I'M REPORTING YOU! (New PTR Reporting System) ;)

• fjux
quote:
nu hopen dat er ook echt iets mee gedaan gaat worden.

Maar dat komt natuurlijk ook weer neer op de community. Hoe meer onterechte meldingen er gemaakt wordt hoe later er ingegrepen kan worden.

Bilzzard kan gewoon niet iedere report die op zich zelf staat serieus nemen, omdat een groot deel er van gewoon niet terecht is. hier staat nu wel netjes bij wat er NIET bij hoort. maar de vraag is hoeveel mensen daar zich iets van aantrekken.

ik verwacht bijvoorbeeld dat er erg veel hanzo main's ge-report zullen worden omdat ze hanzo kiezen.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:43

Ebayzo

Gekke eend

quote:
Korkss schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:13:
Omdat mensen gelijk beginnen te janken soms bij round start. Dan kunnen ze van mij, zeker na x aantal keer in een uur, ook de typhus krijgen. Rank boeit mij niet zo veel (betere dingen om me druk om te maken), hen wel blijkbaar, dus dan ga ik ook nutteloos zijn.

Mensen vergeten vaak dat het een spelletje is, en een normaal mens zich hier niet druk om kan maken, en gewoon voornamelijk voor de lol speelt. Ondanks dat ik wel competitieve wil spelen, omdat het simpelweg leuk is om betere rank te halen, draait mijn leven hier niet om. Ik speel voor de lol... Begin dus niet herhaaldelijk aan mijn kop te janken om keuze die ik maak want dan krijg je hem gewoon terug. Zeker aangezien ik normaal gesproken juist de healers / tanks kies indien nodig maar soms ook gewoon eens DPS of een bastion wil zijn als dat mogelijk is. Overigens gebeurt dit voornamelijk in het weekend....

Wel de belangrijkste reden dat ik momenteel wat minder Overwatch...

• Markos
  • Laatst online: 15:14

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bijna alle games waar ik later word toegevoegd zijn korter dan een minuut en uiteraard 90% is een loss (waarschijnlijk ook de reden dat iemand die game verlaat). Dat is best vervelend, je kunt dat joinen van een lopende game toevallig niet uitzetten?

Misschien wat leukers, wat zijn jullie standaard go to heroes op dit moment?
Dit is mijn lijstje:
Junkrat
Torbjorn
Pharah
Lucio
Roadhog

Is uiteraard wel afhankelijk van de map, maar indien mogelijk een van deze.

Ik speel vaak mystery hero om heroes beter te leren kennen die ik anders nooit zou kiezen (genji, mcree, sombra, etc.)

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:49:Misschien wat leukers, wat zijn jullie standaard go to heroes op dit moment?
- Ana / Mercy (afhankelijk van map / defence / aanval etc.)
- Soldier / Pharah
- D.VA / Roadhog

Dat zijn eigenlijk wel de "mains". Gebruik afhankelijk van noodzaak of situatie.

• WWooDs
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18-10 10:20
afhankelijk van de map en/of situatie kies ik meestal onderstaande:

zenyatta
soldier
junkrat
mei
zayra

soms ook nog symmetra/torbjorn op defense

heb weinig tijd om te spelen en als ik dan tijd heb doe ik QP of mystery hero. Comp doe ik alleen als ik zeker weet dat ik niet weg moet in de komende uur.

• Korkss
quote:
Ebayzo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:17:
[...]
Omdat mensen gelijk beginnen te janken soms bij round start. Dan kunnen ze van mij, zeker na x aantal keer in een uur, ook de typhus krijgen. Rank boeit mij niet zo veel (betere dingen om me druk om te maken), hen wel blijkbaar, dus dan ga ik ook nutteloos zijn.

Mensen vergeten vaak dat het een spelletje is, en een normaal mens zich hier niet druk om kan maken, en gewoon voornamelijk voor de lol speelt. Ondanks dat ik wel competitieve wil spelen, omdat het simpelweg leuk is om betere rank te halen, draait mijn leven hier niet om. Ik speel voor de lol... Begin dus niet herhaaldelijk aan mijn kop te janken om keuze die ik maak want dan krijg je hem gewoon terug. Zeker aangezien ik normaal gesproken juist de healers / tanks kies indien nodig maar soms ook gewoon eens DPS of een bastion wil zijn als dat mogelijk is. Overigens gebeurt dit voornamelijk in het weekend....

Wel de belangrijkste reden dat ik momenteel wat minder Overwatch...
Vind die jankers ook irritant, maar wel fijn dat je door zulke "zeurders" ook gelijk het potje gaat verstieren voor de rest van het team.
Ik speel ook voor de lol, maar snap niet dat mensen bewust een potje gaan verstieren.
Maargoed ieder zijn ding. Mensen zullen wel voldoening halen om bewust anderen te gaan irriteren en dwarsbomen! Hoop van harte dat ze er gelukkig van worden.

Over de vraag welke chars ik veel speel.. ik ben vanaf dit seizoen bezig om zoveel mogelijk chars op hetzelfde niveau te krijgen. Een paar steken er wel uit (Soldier, Zenyata, Road Hog, Winston, Lucio)
Maar ben nu ook veel beter geworden met een Pharah, Ana, Mercy, Zarya, Mei) oftewel de keuze voor een char die in een bepaalde situatie ook echt handig is, is groter, zonder dat mijn niveau er veel op achteruit gaat tov mn soldier etc!

Korkss wijzigde deze reactie 06-04-2017 15:14 (13%)

• Ebayzo

Ebayzo

Gekke eend

quote:
Korkss schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:09:
[...]

Vind die jankers ook irritant, maar wel fijn dat je door zulke "zeurders" ook gelijk het potje gaat verstieren voor de rest van het team.
Ik speel ook voor de lol, maar snap niet dat mensen bewust een potje gaan verstieren.
Maargoed ieder zijn ding. Mensen zullen wel voldoening halen om bewust anderen te gaan irriteren en dwarsbomen! Hoop van harte dat ze er gelukkig van worden.
Als mensen roepen dat mijn hero nutteloos is dan voeg ik blijkbaar toch niets toe. Wordt er eerlijk gezegd niet gelukkig van, maar na de zoveelste puber in het weekend ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Jammer dan voor de rest...het is niet dat ik bij ze op de koffie hoef ofzo. :O

• yinx84
Begin nu echt de potentie van Winston zelf te ervaren. Een hero die 100% leunt op je decision-making skills... want aimen hoef je niet :P Als je alles goed timed en achter de linie duikt wanneer een teamfight begint dan voelt het vaak zo makkelijk en cheap. Zijn maar weinig solo queue teams die hun achterlinie met supports te hulp schieten wanneer er een teamfight gaande is. Verbaast me echt!

Lastigste is dat je Winston pas echt goed kunt oefenen in competitive matches. Quick play is gewoon teveel speeltuin. Maak af en toe dikke facepalm acties daardoor :P Met z'n buff en de opkomst van dive klaagt men tegenwoordig ook niet meer als je hem kiest.

Aanleiding om hem te proberen was deze 5 delige guide. Goed leesvoer voor iedereen, want deze info helpt je ook met counteren. Link naar chapter 5 omdat daar een mooie index instaat naar de andere chapters

https://www.reddit.com/r/...ide_part_5_maps_and_mates

yinx84 wijzigde deze reactie 06-04-2017 16:10 (4%)

• Korkss
quote:
Ebayzo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:35:
[...]
Als mensen roepen dat mijn hero nutteloos is dan voeg ik blijkbaar toch niets toe. Wordt er eerlijk gezegd niet gelukkig van, maar na de zoveelste puber in het weekend ben ik er ook wel een beetje klaar mee. Jammer dan voor de rest...het is niet dat ik bij ze op de koffie hoef ofzo. :O
Hoezo druk je op dat moment je computer/console niet uit, of ga je een andere game spelen? Bedoel naar een scherm kijken zonder dat er wat gebeurd is ook niet leuk ofwel?
Ik ben het met je eens dat die "zeikerds" ook kut zijn, dat is het niet. Kan er alleen niet bij dat je door die groep, ook anderen zn plezier gaat verneuken! Hoop eigenlijk bij beide groepen (zeikerds en AFK/extra verziekers) dat hun pc/console kapot gaat als ze zo doen :+

Pagina: 1 ... 113 114 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True