Ik lees veel posts van mensen die denken dat ze recht hebben op een bepaalde rank. Mijn vraag aan die mensen: wat doe je naast een potje quickplay als warming up verder nog om je spel te verbeteren.
Je wordt niet beter door 'gewoon' te blijven spelen. Je leert zo wel de heroes en maps kennen, maar je moet op een gegeven moment echt aan de slag om doelgericht aan je skills te werken als je wil klimmen. Hoevaak en hoelang spendeer je in een custom game met bots of op de practice range om je aim te trainen? Hoevaak heb je gezocht naar VoD reviews met gameplay analyses van hoge rank/pro spelers? Hoevaak heb je je eigen gameplay geanalyseerd, aan je positionering gesleuteld? Tips en guides opgezocht? Ooit van ult economy gehoord? Crosshair placement?
Dacht altijd dat high gold/low platinum mijn ELO hell was waar ik nooit uit zou klimmen en herken de frustratie van velen hier. Als je in m'n post history gaat kijken zul je ook klaagposts tegenkomen, ongetwijfeld. Maar je krijgt een hogere rank niet op een mooi bordje voorgeschoteld. Ik begon pas echt met klimmen na een aantal eye openers via deze bronnen:
Bekijk elke dag een video uit dit kanaal (en subscribe!):
YouTube: Skyline
Neem minimaal elke dag een kijkje op
https://www.reddit.com/r/overwatchuniversity
Die twee bronnen geven een schat aan informatie over hoe je jezelf kunt verbeteren. Veel theorie, maar ook simpele dingetjes die je direct in de praktijk kunt toepassen. Manieren om je aim te trainen, je survivability te vergroten... noem maar op. "Maar ik heb retards in m'n team" is geen excuus. Voor elke retard in jouw team zit er ook één in het andere team. Zorg ervoor dat jij die gedisciplineerde, positieve en geoefende speler bent met al die kennis in z'n achterhoofd. Even the odds. We verliezen allemaal potjes door leavers en trolls... daar heb je geen controle over en dat is zuur, maar ook dat balanseert zich uit met het andere team... die spelers worden uit dezelfde vijver gevist.
Als je geen tijd of zin hebt in dat alles is het natuurlijk prima, maar verwacht dan geen mooi blinkend icoontje bij je naam.