ZA_WARUDO schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:28:
Ik heb mijn tweede seizoen gespeeld, en zit nu op zilver (1700 ong.), vorig seizoen had ik na de 10 placement matches ong. 1900, nu wil ik super graag weten hoe moeilijk of makkelijk het is om weer omhoog te komen. Vorige keer werd ik geranked met goude spelers, en nu zie ik af en toe zelfs bronze spelers?
Ik heb 3 potjes snel gedaan om te kijken of ik snel omhoog kan, maar alle drie dik verloren
Enige tips voor competitive? Een headset gebruik ik al maar er zijn niet veel andere die dit doen.
Ps. Nee, ik heb geen vrienden, en dus ook geen vrienden die Overwatch spelen.
Edit: Ik heb bijna elk potje met Lucio gespeeld, vooral omdat er geen andere healers waren maar ook omdat ik Lucio het fijnst vind spelen. 1 potje met D. va en Reinhardt maar als tank word ik altijd maar achter gelaten.
Ik ben nu een paar dagen bezig met competitive Overwatch (ik speel de game nu 1 maand op PC, 100 hours played in quickplay met 14 uur in Ana, 11 in Lucio en 11 in Torbjorn als top 3). Ik heb 6 placement matches verloren, 1 gelijk gespeeld en 3 gewonnen en alles als Ana gespeeld. Kreeg rank 1934. Echter krijg ik echt 50 of 60 rating erbij bij een win dus zat ik een dag later op 2040.
De potjes die ik tot nu toe heb verloren zijn vrijwel allemaal vanaf het begin redelijk kansloos geweest. Af en toe een leaver (valt gelukkig mee tot nu toe) maar het grootste probleem, en tegelijkertijd het punt waar je in mijn ogen al de meeste winst kunt halen, is een team dat geen goede setup heeft. Het meest gebruikelijke lijkt 2-2-2 te zijn (tank/healer/DPS) maar zelfs als je dat aanhoud kun je grandioos de mist in gaan. Meegemaakt dat de DPSers voor Junkrat en Genji kiezen, tanks voor Zarya en Reinhart en healers voor Mercy en Ana (ik) terwijl we Eichenwalde moeten verdedigen. Ik zeg voor de match nog: kan iemand Soldier of Mccree kiezen want als de vijand een Pharah heeft dan hebben we waarschijnlijk een probleem (aangezien ik als healer de enige ben die een beetje een kans heeft Pharah uit de lucht te snipen, ten koste van mijn healing output). Desnoods wissel je terug als ze geen Pharah hebben maar start er iig mee. Werd niet gedaan, vijand had een Pharah die direct onze backline sloopte en instant loss.
Ander voorbeeld is attacken op Numbani en geen enkele class kiezen die verticale movement heeft. Vijand zat met Bastion op allerhande balkonnetjes en we kregen het totaal niet gehandled.
Dus ik zou zeggen om je op dit punt een beetje in te lezen zodat je zelf in noodgevallen een class kan kiezen die precies is wat jouw team op dat moment nodig heeft of dat je je teammates kunt coachen om een andere hero te kiezen (als je het vriendelijk en onderbouwd vraagt dan werken ze vaak gewoon mee).
Verder zoek ik persoonlijk gewoon heel veel info op over de hero die ik op dat moment speel. Ik blijf nu een beetje hangen bij Ana omdat ik die playstyle echt te gek vind, en ik ga bijvoorbeeld naar de reddit competitive overwatch website om daar tactics en discussies te vinden over verschillende heroes (vaak gezien vanuit pro spelers). Ik heb Lucio daar ook langs zien komen.