Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08
yinx84 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Dat valt naar mijn mening onder de survivability die ik noemde bij sentry mode ;) Ik ben vooral benieuwd wat voor effect die armor reductie gaat hebben op bijvoorbeeld een genji reflect.
ik verwacht dat als bastion vrolijk door blijft schieten hij ook prima dood gaat ;)

maar dan ben je niet al te best in bastion spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
fjux schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Je vergeet de damage reduction in sentry mode ;) (dacht 35%)

ben bang dat bastion hierdoor best sterk gaat worden. die damage reduction is best goed tegen widows ect. maar ben bang dat dit er voor zorgt dat hij heel moeilijk dood te krijgen is. maar dat is even testen wat er gebeurt met reaper en tracer vs. bastion.
Op korte afstand misschien wel maar op de lange afstand zie ik alleen maar nadelen vanwege de spread. Ook ff bursts geven op een Pharah die wat verder weg vliegt heeft weinig zin omdat de maximale spread meteen van kracht is.

Maargoed, eerst maar is kijken hoe de wijzigingen vallen. Uiteindelijk blijft het speculeren...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:17

The Chosen One

Zie signature!

PTR live, custom browser etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zitten er tering veel leuke game modes in die server browser zeg :D Widowmaker Headshot only vind ik echt tof haha, Lucio racing is ook wel grappig gedaan XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Woohoo, eindelijk plat :) Helpt als je eenmaal een groepje spelers hebt waarmee je regelmatig comp kunt spelen. Geen vol team btw, 6 stack wordt flink afgeraden vanwege de manier waarop matchmaking op dit moment werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Morphs schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:48:
Woohoo, eindelijk plat :) Helpt als je eenmaal een groepje spelers hebt waarmee je regelmatig comp kunt spelen. Geen vol team btw, 6 stack wordt flink afgeraden vanwege de manier waarop matchmaking op dit moment werkt.
Hoezo dat dan?

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Op Your Overwatch wordt het in een video uitgelegd. Als je wint met een 6 stack krijg je veel minder SR dan wanneer je met een kleinere group speelt. Het systeem probeert je 6 stack tegen een gemiddeld hogere SR te matchen. Dat is vanwege de veronderstelling dat 6 stacks keihard over kleinere groups heen walsen. Zelfs 6 stack tegen 6 stack zijn voor beide partijen de SR rewards veel lager.

Wat een voordeel had moeten zijn is kunstmatig veranderd in een nadeel. Hieronder krijg je direct de uitleg.

YouTube: Overwatch: The Matchmaking Problem

Kortom: het beste is een groep van 2,3,4 of eventueel 5. Als de random een beetje kan meekomen dan zit je wel goed in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 14:29
Ik zoek nog mensen die comp willen spelen.. ik heb eventueel een discord server.. ik zit rond de 3k (3000+) PC, ben een tank main als er mensen zijn die interesse hebben let me know

http://imgur.com/grq9Ttd 9k damage blocked met alleen zarya :D

[ Voor 15% gewijzigd door snowD op 12-02-2017 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
_O- Dinoflask for the win

Mooie vent ook, die Jeff. Iedereen loopt met hem weg en dat is volkomen terecht. Het is altijd maar gewoon "Hi, I'm Jeff from the Overwatch team"... terwijl hij de fucking vice-president van Blizzard is en de leading game designer voor Overwatch.

Gisteren een leuke avond gehad... zit nu op een winstreak van 7. Denk dat het mijn record is. Ben in een group van 6 blijven hangen en met die group vrijwel alles gewonnen (geen loss en één draw)... nog iemand van Platinum naar Diamond geholpen in the process. Had eerder dit weekend ~170 punten verloren in een paar potjes... maar gisteren weer bijna exact die hoeveelheid punten terugverdiend met die group.

Edit: 8e win binnen... +49 SR per potje nu 8)7
Edit2: loss door een troll/thrower... zo jammer dit. Spawn blokkeren als Mei etc.

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 12-02-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren voor het eerst na 500 uur spelen meegemaakt dat een Genji blijkbaar de ult van Mei kan deflecten :|

Ik gooide hem midden in de groep tegenstanders maar blijkbaar net op het moment van Genji's deflect, dus hij kaatst dat robotje terug en de blizzard werd ineens vijandig waardoor ik door m'n eigen Ult werd gekilled 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:30

Fixer

FP ProMod
kazuka schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:55:
Gisteren voor het eerst na 500 uur spelen meegemaakt dat een Genji blijkbaar de ult van Mei kan deflecten :|

Ik gooide hem midden in de groep tegenstanders maar blijkbaar net op het moment van Genji's deflect, dus hij kaatst dat robotje terug en de blizzard werd ineens vijandig waardoor ik door m'n eigen Ult werd gekilled 8)7
Dat heb ik al vaak genoeg gezien en/of zelf deflect :9 Kun je met praktisch alle projectiles doen 8)

Wat ik wel voor het eerst gezien heb vandaag (tijdens ranked) was een noob die een (very obvious) aimbot aan het gebruiken was, en dan nog wel als soldier! (Speel niet veel ranked, mede door dit soort praktijken en dan zul je net zien dat je er weer tegen een aanloopt).

Was lekker zijn vriendjes aan het rankboosten. Is door het gehele team gerapporteerd. Ben benieuwd of daar iets mee gaat gebeuren. Zal het ff in de gaten houden. Heeft in ieder geval weer een smak punten gekost.

Misselijkmakende praktijken.

(Op PC trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik ben de laatste weer veel Overwatch aan het spelen maar m'n aim zuigt nog best. Nu valt me op kill cams vaak op dat ik als een gek heen en weer aan het strafen/springen ben en m'n tegenstanders dat in 1v1 vaak minder doen. Het zijn geen panic moves oid, maar gewoon om damage te dodgen (oude gewoonte uit Unreal). Hoe zit dat met de betere spelers hier? Ik begrijp dat je qua beweging natuurlijk wel een beetje mobiel en onvoorspelbaar moet blijven maar ik vraag me af hoe de balans is tussen schieten en mobiel blijven want af en toe heb ik wel eens het idee dat ik 't overdo. Bijv. in 1v1 situaties op Soldier.

Andere vraag, ik ben om m'n aim te verbeteren, in een paar weken tijd van 16 ingame sensitivity naar 6 gegaan en m'n Razer Naga staat ingesteld op 1300 dpi. Is 6 sensitivity icm 1300 dpi een beetje goede basis om beter te gaan aimen? Of moet ik wellicht nog lager?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
temp00 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:32:
Andere vraag, ik ben om m'n aim te verbeteren, in een paar weken tijd van 16 ingame sensitivity naar 6 gegaan en m'n Razer Naga staat ingesteld op 1300 dpi. Is 6 sensitivity icm 1300 dpi een beetje goede basis om beter te gaan aimen? Of moet ik wellicht nog lager?
http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/

Hier een lijst met sensitivity/dpi van pro spelers. Vergeleken daarmee zit je nog fors hoog. Het gemiddelde ligt volgens mij op 800dpi @ 6 sens ( of equivalent daar aan).

Zit zelf of 4.85 @ 800dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ok thx, nog flink zakken dus :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Net ook maar even gekeken naar de instellingen, maar 800dpi en 6 sens is echt heel traag. Zit nu rond de 1000 en 6.

Junkrat is op dit moment toch wel een favoriet. Bom gooien van een afstand of gewoon lekker in iemand zijn gezicht. I'm gonna get ya! Nope! Boom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:35
Wat een drama net zeg. Matches op Sr 2800+ met spelers die placements nog zitten... Echt het hele spel is dan verneukt. Zowel bij ons team als bij de tegenstander zie je de meest maffe dingen.

En hoezo is een leave soms 30 Sr eraf en een win soms maar 20 erbij? En nee het lag niet aan groupsrating..

[ Voor 6% gewijzigd door aaaido op 12-02-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Net een double troll meegemaakt. Illios, eerste twee rondes speelde hij Torbjorn en Bastion... compleet waardeloos. De derde en naar wij dachten laatste ronde switched hij naar Genji en carried hij iedereen de moeder. Bleek een top 500 speler te zijn op een smurf account.

Emotionele rollercoaster was 't :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
Erg veel leavers gezien dit weekend op de XBO. Vraag me ook af of die mensen bewust leaven want bij BF1 en PvZ:GW zie ik dat niet. Er waren spelers bij met wie ik al meerdere matches gespeeld had en waarom zouden die halverwege of in de laatste seconden als we aan de winnende hand ermee stoppen? Er was een match waar er vier tegelijk mee stopten, ik vraag me af of dat het echt alleen aan die mensen ligt.

De aanpassingen zijn duidelijk zichtbaar, ik zie veel minder DVa en veel meer Winston nu.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit met een dilemma :P

Nog wat lootboxes gekocht en heb nu alle Rooster event Skins, emotes, victory poses en Intro's op de Skin van Winston na.

Ik heb nu 4200 coins over en die skin kost 3000

Die skin vind ik alleen echt de lelijkste shit die ik ooit heb gezien en zal die skin ook echt nooit gaan gebruiken :P Maar twijfel dus of ik hem moet kopen voor 3000 omdat die exclusive is of dat ik die punten lekker bewaar tot er een volgend event exclusive skin komt die ik graag wil en niet heb gekregen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
temp00 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:32:

Ik zat een half jaar terug ofzo op 1800 DPI en 13 ingame.
maand terug ofzo omlaag gegaan met Overwatch naar 900 DPI - 6 ingame en me aim is echt een stuk verbeterd. het is heel erg wennen voor de reflex plays omdat je dat niet zo vaak doet als gewoon aimen maar persoonlijk was het echt goed voor mij om te doen.

Toch blijft het iets persoonlijks en zit er niet een regel aan oid maar het zegt natuurlijk wel iets dat een grote meerderheid van pro FPS games spelers allemaal rond zo'n lage sensitiviteit spelen dan een hogere.

[ Voor 25% gewijzigd door Ricmaniac op 12-02-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het richten gaat gewoon beter omdat je er niet snel voorbij schiet. Je moet alleen als je snel wilt reageren een grotere afstand afleggen. Is idd wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Lekker Ventje schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:13:
Erg veel leavers gezien dit weekend op de XBO. Vraag me ook af of die mensen bewust leaven want bij BF1 en PvZ:GW zie ik dat niet. Er waren spelers bij met wie ik al meerdere matches gespeeld had en waarom zouden die halverwege of in de laatste seconden als we aan de winnende hand ermee stoppen? Er was een match waar er vier tegelijk mee stopten, ik vraag me af of dat het echt alleen aan die mensen ligt.

De aanpassingen zijn duidelijk zichtbaar, ik zie veel minder DVa en veel meer Winston nu.
Hetzelfde in iets mindere mate op de ps4. De pc lijkt toch wel stabieler te zijn... Jammer maar ergens ook wel begrijpelijk met de player base daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Ricmaniac schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:07:
[...]

Ik zat een half jaar terug ofzo op 1800 DPI en 13 ingame.
maand terug ofzo omlaag gegaan met Overwatch naar 900 DPI - 6 ingame en me aim is echt een stuk verbeterd. het is heel erg wennen voor de reflex plays omdat je dat niet zo vaak doet als gewoon aimen maar persoonlijk was het echt goed voor mij om te doen.

Toch blijft het iets persoonlijks en zit er niet een regel aan oid maar het zegt natuurlijk wel iets dat een grote meerderheid van pro FPS games spelers allemaal rond zo'n lage sensitiviteit spelen dan een hogere.
Klinkt bekend, ik speelde ruim een jaar met de standaard settings maar had niet het idee dat ik echt veel progressie boekte.

Toen iets meer tijd verdiept in wat de "pro's" eigenlijk doen en toen eerst m'n sensitivity ingame naar 8 gezet, vond dat uiteindelijk nog te hoog en zit nu op 1600 dpi met 5 sensitivity ingame en dat voelt toch wel erg prettig aan, wat grappig genoeg ook de setting is die veel pro's gebruiken (tenzij je Ryujehong heet, die speelt gewoon 800dpi met 1 ingame...)

Merkte gelijk dat m'n aim eigenlijk niet zo slecht was en ging echt met rap tempo vooruit en toen ik van muis veranderde (Had een Naos 5000 en nu een G403) was het helemaal absurd qua progressie.

Nu nog even een 144Hz monitor en kom maar op Blizzcon! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Shrake schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:45:
[...]

Toen iets meer tijd verdiept in wat de "pro's" eigenlijk doen en toen eerst m'n sensitivity ingame naar 8 gezet, vond dat uiteindelijk nog te hoog en zit nu op 1600 dpi met 5 sensitivity ingame en dat voelt toch wel erg prettig aan, wat grappig genoeg ook de setting is die veel pro's gebruiken (tenzij je Ryujehong heet, die speelt gewoon 800dpi met 1 ingame...)
http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/

als je dit leest kan je duidelijk zien dat 1600 met 6 sens niet vaak gebruikt wordt. het is meestal 800 dpi met 5 a 6 sens. dit gebruik ik zelf ook en werkt prima

mensen met 1600 dpi zitten meestal tussen de 2-4 sens. 1600 dpi met 5 sens is voor mij nu nog veeeel te hoog. en ik kom terug van 2400 dpi met 5 sens.

speelde eerst met mijn pols en nu met mijn arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Zie dat er een hoop aangepast is inderdaad.

Het ligt er vaak natuurlijk ook aan welke hero je het meeste speelt, de 1 vereist wat andere snelheid dan de ander. Merk soms voornamelijk als ik Ana speel dat een iets lagere sensitivity wenselijk zou kunnen zijn, maar over de breedte zit ik met 1600/5 opzich wel goed.

Zal een keer 1600 met 3 of 4 proberen, kijken of 't een beetje in positieve zin verschil gaat maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fjux
Shrake schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:17:
Zie dat er een hoop aangepast is inderdaad.

Het ligt er vaak natuurlijk ook aan welke hero je het meeste speelt, de 1 vereist wat andere snelheid dan de ander. Merk soms voornamelijk als ik Ana speel dat een iets lagere sensitivity wenselijk zou kunnen zijn, maar over de breedte zit ik met 1600/5 opzich wel goed.

Zal een keer 1600 met 3 of 4 proberen, kijken of 't een beetje in positieve zin verschil gaat maken.
Ik zou het zeer afraden om verschillende sens in te stellen op heroes! behalve op misschien de hero's die geen aim nodig hebben, maar dan alsnog beter van niet.

hierdoor is het namelijk heel moeilijk om muscle memory te krijgen. als jij je moet omdraaien is het natuurlijk heel vreemd als je voor de ene hero je muis 4 cm moet bewegen en voor de andere 8 cm.

ik speel op dit moment met 800 DPI en 4 in-game sens. ik kwam van veel hoger en heb het in 1 keer hier op gezet. (beetje gekeken wat ander mensen deden, het is niet zo laag als de PRO's, maar laag genoeg om lekker raak te kunnen schieten.)

in het begin gaat het dan natuurlijk 100% ruk. je raakt niets, je hebt het idee dat je muis in de stroop hangt ect. maar even doorheen bijten, en zie nu dat mijn aim een heel stuk beter is geworden.

volgens mij is het ook beter om je sensitivity in 1 keer naar beneden te schroeven in plaats van kleine stapjes. je hebt best veel tijd nodig om aan een nieuwe sens te wennen.

ps. voor mensen die het lastig vinden om met soldier in te schatten hoe het nou zit met de spread:
Pas je rectile aan naar circle, en zorg dat bloom aan staat. Je krijgt dan in game gewoon een dot. en als je begint met schieten krijg je een circle te zien met je spread. ik heb gemerkt dat daardoor ook mijn soldier aim beter is geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Ja ik bedoelde het ook niet dat ik per hero ga aanpassen, hij gaat wel lager voor alles dan.

Enige dat ik wel apart ingesteld heb is de scoped sensitivity van Widow, maar dat is ook wel alles.

800 dpi vind ik overigens wat te laag voor buiten OW en ben eerlijk gezegd te lui om het elke keer aan te passen... Dus 1600 met 3 is misschien wel een optie, ga het vanavond eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:13
Ik zit te twijfelen of ik Overwatch moet kopen voor de PC of niet. Ik heb weinig ervaring qua shooters en meestal koop ik alleen single player shooters zoals Doom 3, Elite Sniper 3 en Far Cry 4. Dat zijn mijn enige "recente" ervaringen qua shooters.

Ik vind qua gameplay beelden het toch moeilijk om een gevoel bij het spel te krijgen. En zover ik kan zien kan ik het ook nergens uitproberen. Misschien kunnen jullie mij vertellen wat er nou juist zo leuk is aan Overwatch?

Overigens vind ik de meeste games van Blizzard erg leuk. Zo speel ik ook Diablo en Hearthstone op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Xanthian schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
Ik zit te twijfelen of ik Overwatch moet kopen voor de PC of niet. Ik heb weinig ervaring qua shooters en meestal koop ik alleen single player shooters zoals Doom 3, Elite Sniper 3 en Far Cry 4. Dat zijn mijn enige "recente" ervaringen qua shooters.

Ik vind qua gameplay beelden het toch moeilijk om een gevoel bij het spel te krijgen. En zover ik kan zien kan ik het ook nergens uitproberen. Misschien kunnen jullie mij vertellen wat er nou juist zo leuk is aan Overwatch?

Overigens vind ik de meeste games van Blizzard erg leuk. Zo speel ik ook Diablo en Hearthstone op dit moment.
Het mooiste van overwatch vind ik eigenlijk dat aim niet het belangrijkste is. Het gaat allemaal om teamplay (tenminste in competitive dan,ik laat quick play even buiten beschouwing)

het is gewoon enorm divers, als je aim slecht is/geen zin hebt om te aimen zijn er nog genoeg heroes die geen aim nodig hebben. maar het is vooral geweldig om als team samen te spelen en te zien dat het dan ook echt werkt. Ultimate combineren en merken dat ze dan vele malen meer effect hebben.

Het is zeker niet je standaard shiet spelletje waar je even een level gaat spelen/een verhaal volgen. Alles draait ten alle tijden om teamplay (tenminste dat is het idee)

Ps, voor de mede hanzo main haters hier op het forum, ik kwam een filmpje tegen dat exact mijn gevoelens over hanzo mains uit: YouTube: Should You Play Hanzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
fjux schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Het mooiste van overwatch vind ik eigenlijk dat aim niet het belangrijkste is. Het gaat allemaal om teamplay (tenminste in competitive dan,ik laat quick play even buiten beschouwing)

het is gewoon enorm divers, als je aim slecht is/geen zin hebt om te aimen zijn er nog genoeg heroes die geen aim nodig hebben. maar het is vooral geweldig om als team samen te spelen en te zien dat het dan ook echt werkt. Ultimate combineren en merken dat ze dan vele malen meer effect hebben.

Het is zeker niet je standaard shiet spelletje waar je even een level gaat spelen/een verhaal volgen. Alles draait ten alle tijden om teamplay (tenminste dat is het idee)

Ps, voor de mede hanzo main haters hier op het forum, ik kwam een filmpje tegen dat exact mijn gevoelens over hanzo mains uit: YouTube: Should You Play Hanzo?
Interessant, een shooter waarbij je geen aim nodig hebt :)
Maar ik snap het idee. Het competieve gedeelte trekt mij namelijk ook wel.

Qua teamplay ben ik wel wat gewend van League of Legends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
Geen aim is een beetje overtrokken, maar bijv. heroes als Symmetra of Mercy hoef je eigenlijk alleen maar in een algemene richting te aimen om op je target te locken.

Meeste heroes hebben overigens wel baat bij een goede aim en tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Shrake schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:21:
Geen aim is een beetje overtrokken, maar bijv. heroes als Symmetra of Mercy hoef je eigenlijk alleen maar in een algemene richting te aimen om op je target te locken.

Meeste heroes hebben overigens wel baat bij een goede aim en tracking.
Tsja, je moet niet compleet de andere kant op kijken, maar je hebt niet een perfecte aim nodig met de meeste hero's. Alleen hit scan is een goede aim erg handig.

Andere hero's zijn weer tracking, dus een aim die iets wat 'off' is geen ramp.

En ja daarna houden we hero's over zoals symmetra, winston , junkrat, lucio, mercy, reinhart.

en een klein beetje TORBJÖRN (z'n turret dan 8)7)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
In deze game heb je meer aan een mercy die niet kan aimen en goed healed etc, dan aan een dps char die alleen goed kan aimen en beetje lone wolf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Vergeet vooral niet dat team samenstelling vaak doorslaggevend is voor winnen of verliezen. Een bastion zonder goede positionering of team daaromheen (zoals rein of mercy ervoor) gedoemd te mislukken.

Het is vooral dat aim niet het belangrijkste is in overwatch. Een team wat samenwerkt is beter dan een team met allemaal gasten die puur voor k/d gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:17

dawofl

?

fjux schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:57:
[...]

ps. voor mensen die het lastig vinden om met soldier in te schatten hoe het nou zit met de spread:
Pas je rectile aan naar circle, en zorg dat bloom aan staat. Je krijgt dan in game gewoon een dot. en als je begint met schieten krijg je een circle te zien met je spread. ik heb gemerkt dat daardoor ook mijn soldier aim beter is geworden ;)
Goeie tip tnx! Thuis even proberen.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Ik heb veel gelezen over VSync aan of uit. Ik haal 80 fps, de helft van de sites geeft aan dat vsync beter uit kan en de andere helft aan. Wat doen jullie? Ik heb gewoon een 60 hz scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
TweakerVincent schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:18:
Ik heb veel gelezen over VSync aan of uit. Ik haal 80 fps, de helft van de sites geeft aan dat vsync beter uit kan en de andere helft aan. Wat doen jullie? Ik heb gewoon een 60 hz scherm...
Als je constant meer dan 60FPS hebt, gewoon aan zetten.
Als je regelmatig minder hebt kun je het uitzetten zodat je niet op 30FPS wordt gezet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh ik laat die winston skin maar links liggen :P eigenlijk zonde om 3000 credits te gebruiken voor een skin die ik gewoon echt totaal niet tof vind en nooit zal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36
Ik speel veel solo-q maar begint nu echt erg te worden qua rank. Keer op keer in een team wat gewoon niks kan en hoe lager de rank hoe erger het team wordt.
Ben dit seizoen ergens geplaats in de rating van de 2000, opgeklommen naar 2419 en nu afgedwaald naar 1858 |:(.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Puntje om aan te werken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
RocketKoen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Als je constant meer dan 60FPS hebt, gewoon aan zetten.
Als je regelmatig minder hebt kun je het uitzetten zodat je niet op 30FPS wordt gezet.
Geen vsync aanzetten eventueel de framerate cappen op bvb 60.

Vsync geeft een hele nare inputlag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
TRAXION schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:25:
[...]

Geen vsync aanzetten eventueel de framerate cappen op bvb 60.

Vsync geeft een hele nare inputlag
Correct. Hier nog een mooie video om je inputlag zo laag mogelijk te krijgen.

YouTube: Overwatch COMPLETE Settings Guide For 2017 (+DPI and Sens calibration!)

[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 14-02-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ricmaniac schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:41:
Meh ik laat die winston skin maar links liggen :P eigenlijk zonde om 3000 credits te gebruiken voor een skin die ik gewoon echt totaal niet tof vind en nooit zal gebruiken
Ik wacht ook even tot de volgende skin-ronde. Alleen Roadhog-skin vond ik deze keer wel leuk, de rest. Mwa.

Al bekend of een vermoeden wat het volgende thema zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasteraar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Ik wacht ook even tot de volgende skin-ronde. Alleen Roadhog-skin vond ik deze keer wel leuk, de rest. Mwa.

Al bekend of een vermoeden wat het volgende thema zal zijn?
niet dat ik weet. maar eigenlijk zal het me niks verbazen als er nu vanavond een onaangekondigde patch komt met misschien iets valentijns ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
is er hier eigenlijk een clubje dat regelmatig samenspeelt? Dan bedoel ik niet heel tweakers, maar meer een groepje van paar man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shrake
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:45:
[...]

niet dat ik weet. maar eigenlijk zal het me niks verbazen als er nu vanavond een onaangekondigde patch komt met misschien iets valentijns ofzo :P
Hanzo in een roze tutu die hartjes pijlen afschiet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Shrake schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Hanzo in een roze tutu die hartjes pijlen afschiet _/-\o_
En uiteraard een luier en vleugeltjes...
Denk dat een Valentijnsthema wel erg leuk zal zijn, maar verwacht niet dat dat nu nog gaat komen.

Zijn er hier trouwens meer mensen met een Logitech G933 headset?
Zodra ik aan het volumewieltje zit, dan klopt de headset er regelmatig uit. Dusdanig dat ik mijn pc opnieuw op kan starten om het geluid weer terug te krijgen.
Ditzelfde heb ik bij Overwatch later ook nog eens gehad, maar dat was toen ik gebeld werd via Skype/Lync.
Op dit moment bestuur ik het geluid via mijn toetsenbord en heb uiteraard Skype niet aan staan tijdens het spelen. Maar vroeg me af of andere dit ook wel eens krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren mijn eerste potjes gespeeld. Eerst de tutorial gedaan, maar dat had wel een hoog noob gehalte. Alleen het laatste stuk over de abilities en ultimates was nuttig.

Daarna even paar AI games met Bastion en Pharah.
Pharah vind ik wel vrij sterk, lekker mobiel en een sterke gun. Ik krijg meteen de neiging om op de voeten te richten net als de rocket launcher van Unreal Tournament.

Vandaag maar even wat meer maps spelen en nog een paar andere heroes testen. D.va, Reinhard, Winston, Reaper en Mercy lijken mij ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Video: https://www.twitch.tv/ognglobal]

OGN aan het kijken nu, jammer dat het dit tijdstip is maar gelukkig zit ik met me rug naar de muur @werk :P

Cloud9 is aan het dominaten met Surefour en Mendo, blijft zo mooi om dit te zien imo. dan besef je weer dat ik ook zeker geen GrandMaster niveau speler ben XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Laatst online: 14:17

dawofl

?

Ricmaniac schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:59:
[video]

OGN aan het kijken nu, jammer dat het dit tijdstip is maar gelukkig zit ik met me rug naar de muur @werk :P

Cloud9 is aan het dominaten met Surefour en Mendo, blijft zo mooi om dit te zien imo. dan besef je weer dat ik ook zeker geen GrandMaster niveau speler ben XD
haha ja confronterend he :) het lukt me af en toe te flirten met de master rank (SR32xx) maar als ik naar mijn oversumo (app) stats kijk haal ik alleen bij Mercy soms Grand / en meetal Master score :X en de rest uhm.... niet |:( :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
dawofl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:07:
[...]

haha ja confronterend he :) het lukt me af en toe te flirten met de master rank (SR32xx) maar als ik naar mijn oversumo (app) stats kijk haal ik alleen bij Mercy soms Grand / en meetal Master score :X en de rest uhm.... niet |:( :)
Zat vanmorgen toevallig naar m'n SR progressie te kijken... weet niet wanneer het seizoen eindigt, maar durf eigenlijk voor het eerst aan Master te denken nu ik op ~3250 ben aanbeland :P Vrijwel geheel overgeleverd aan de MMR... ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/909kkxu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Netjes yinx84! Zoek ook mensen van 3000+ die een goeie Lucio (166 uur and counting) kunnen gebruiken voor ranked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Arunia schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:47:
[...]

En uiteraard een luier en vleugeltjes...
Denk dat een Valentijnsthema wel erg leuk zal zijn, maar verwacht niet dat dat nu nog gaat komen.

Zijn er hier trouwens meer mensen met een Logitech G933 headset?
Zodra ik aan het volumewieltje zit, dan klopt de headset er regelmatig uit. Dusdanig dat ik mijn pc opnieuw op kan starten om het geluid weer terug te krijgen.
Ditzelfde heb ik bij Overwatch later ook nog eens gehad, maar dat was toen ik gebeld werd via Skype/Lync.
Op dit moment bestuur ik het geluid via mijn toetsenbord en heb uiteraard Skype niet aan staan tijdens het spelen. Maar vroeg me af of andere dit ook wel eens krijgen.
Ik heb ook die headset maar ik heb die problemen niet. Kan gewoon overal aanzitten en geluid blijft gewoon werken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Ik heb ook die headset maar ik heb die problemen niet. Kan gewoon overal aanzitten en geluid blijft gewoon werken.
Ok, bedankt. Het is wel zo dat ik ook een G900 muis heb en het Orion Spark toetsenbord. Allemaal in dezelfde software. Wellicht dat dat het is. Nahja, dan weet ik iig dat het wellicht aan die van mij kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 23:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Arunia schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Ok, bedankt. Het is wel zo dat ik ook een G900 muis heb en het Orion Spark toetsenbord. Allemaal in dezelfde software. Wellicht dat dat het is. Nahja, dan weet ik iig dat het wellicht aan die van mij kan liggen.
Ik heb alleen nog een Logitech G29 in de software. Klinkt toch als een foutje in je headset of in de software. Heb je al eens geprobeerd om al die software te verwijderen en opnieuw te installeren ofzo?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Xanthian schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:24:
Gisteren mijn eerste potjes gespeeld. Eerst de tutorial gedaan, maar dat had wel een hoog noob gehalte. Alleen het laatste stuk over de abilities en ultimates was nuttig.

Daarna even paar AI games met Bastion en Pharah.
Pharah vind ik wel vrij sterk, lekker mobiel en een sterke gun. Ik krijg meteen de neiging om op de voeten te richten net als de rocket launcher van Unreal Tournament.
Als je al snapt dat je met een rocketlauncher op de voeten moet mikken is je noob gehalte vrij laag. Ik kom maar al te vaak Pharahs tegen die zelfs m'n Rein Shield missen |:( (natuurlijk zijn direct hits beter maar liever 2x voor de voeten dan 5x mis)

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Techno Overlord schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb alleen nog een Logitech G29 in de software. Klinkt toch als een foutje in je headset of in de software. Heb je al eens geprobeerd om al die software te verwijderen en opnieuw te installeren ofzo?
Yup, ook oudere versie e.d. geprobeerd.
Ik ga het binnenkort nog eens testen. Gewoon wat klooien met de headset om te kijken wat er gebeurd. Maar meestal speel ik liever en heb ik geen zin om weer tijd kwijt te zijn omdat ik het zo nodig moet testen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is het normaal bij Quick Play dat je wordt toegevoegd aan een game die al bezig is? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik in een lopende game wordt toegevoegd die nog maar 1 a 2 minuten ofzo hoeft te spelen. Vrij demotiverend om zulke spellen te spelen, zeker wanneer ze erg hard aan het verliezen zijn..

En vanaf wanneer kan ik een beetje verwachten dat ik via quick play medespelers krijg die niet gewoon telkens één voor één het veld inrennen tegen een volledig wachtend team om afgemaakt worden? Of blijf je dat altijd houden met quick play?

Ik lees trouwens dat het seizoen bijna is afgelopen. Ik wil eigenlijk nog geen Competitive Play doen omdat ik nog lang niet alle Hero's ken en mee overweg kan. Als het nieuwe seizoen begint, krijg je dan nieuwe plaatsing games of word je geplaatst aan de hand van het vorige seizoen? Anders kan ik het nu gewoon even uitproberen als dat toch niet veel uitmaakt.

Mocht iemand trouwens interesse hebben, mijn naam is: Markos#21534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:47:
Is het normaal bij Quick Play dat je wordt toegevoegd aan een game die al bezig is? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik in een lopende game wordt toegevoegd die nog maar 1 a 2 minuten ofzo hoeft te spelen. Vrij demotiverend om zulke spellen te spelen, zeker wanneer ze erg hard aan het verliezen zijn..

En vanaf wanneer kan ik een beetje verwachten dat ik via quick play medespelers krijg die niet gewoon telkens één voor één het veld inrennen tegen een volledig wachtend team om afgemaakt worden? Of blijf je dat altijd houden met quick play?

Ik lees trouwens dat het seizoen bijna is afgelopen. Ik wil eigenlijk nog geen Competitive Play doen omdat ik nog lang niet alle Hero's ken en mee overweg kan. Als het nieuwe seizoen begint, krijg je dan nieuwe plaatsing games of word je geplaatst aan de hand van het vorige seizoen? Anders kan ik het nu gewoon even uitproberen als dat toch niet veel uitmaakt.

Je kan zelfs in overtime een QP binnen vallen. Krijg je wel 500xp voor (backfill bonus).Kwestie van pech, gewoon beetje mee kloten en wachten tot de volgende ronde begint.

Ik zou ZEKER wachten met Competitive. Ik ervaar dagelijks de pijn van te vroeg ranked spelen. Door dat ik te vroeg ben begonnen is mn SR veel te laag voor mn niveau nu. Als ik op level 60 was begonnen met ranked ipv 25 had ik nu niet in teams gezeten met hanzo, widow, genji, junk en torb (op attack :'( )

[ Voor 0% gewijzigd door MxMayne1 op 15-02-2017 09:55 . Reden: typo ]

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:46
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:47:

Quickplay blijft quickplay en het blijft een gok bij wat voor mensen je komt. De kans is klein dat je hier samenwerking krijgt zoals bij competitive.

Bij het nieuwe competitive seizoen moet je gewoon opnieuw 10 matches spelen voordat je een rank krijgt en volgens mij heeft je rank van het vorige seizoen hier weinig mee te maken. Ik zou zeggen, als je in ieder geval 1 healer, tank en dps onder de knie hebt dat je competitive best kan proberen.

Edit: ik ben dit seizoen laag gestart met 8 losses in mijn 10 placement matches maar ik ben omhoog geklommen naar 2700 (waar ik blijkbaar hoor want hoger dan dit kom ik niet). Als je echt beter bent dan het lage niveau waar je bent geplaatst dan kan je zelfs solo 1000 punten klimmen.

[ Voor 8% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 15-02-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je SR waar je het seizoen mee eindigt is de basis voor je placementsmatches van het nieuwe seizoen. Wat ik tot dusver gezien heb kunnen ze dus net zo goed de placements overslaan, behalve voor nieuwe spelers die voor de eerste keer competitive spelen. Want volgens mij kun je geen grote sprongen voor- of achterwaards maken t.o.v. je vorige eindstand, het zijn gewoon 10 matches als alle anderen, behalve dat je je rank niet ziet.

Dit is alleen op basis wat ik bij mijzelf en mijn vrienden gezien heb, dus ik weet het niet 100% zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door Grotman op 15-02-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Grotman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:33:
Je SR waar je het seizoen mee eindigt is de basis voor je placementsmatches van het nieuwe seizoen. Wat ik tot dusver gezien heb kunnen ze dus net zo goed de placements overslaan, behalve voor nieuwe spelers die voor de eerste keer competitive spelen. Want volgens mij kun je geen grote sprongen voor- of achterwaards maken t.o.v. je vorige eindstand, het zijn gewoon 10 matches als alle anderen, behalve dat je je rank niet ziet.

Dit is alleen op basis wat ik bij mijzelf en mijn vrienden gezien heb, dus ik weet het niet 100% zeker.
Dit is inderdaad wel de ervaring van de S3 placements ja. Mooi voorbeeld was de pro player die 8 van de 10 matches verloren had en alsnog gewoon in Grand Master geplaatst werd.

Mensen throwen de games vaak in de laatste weken van het seizoen nu ze toch wel hun doel hebben bereikt, maar probeer altijd uit te leggen dat het niet zo slim is om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké dan ga ik nog niet competitive spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
yinx84 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:38:
[...]

Dit is inderdaad wel de ervaring van de S3 placements ja. Mooi voorbeeld was de pro player die 8 van de 10 matches verloren had en alsnog gewoon in Grand Master geplaatst werd.

Mensen throwen de games vaak in de laatste weken van het seizoen nu ze toch wel hun doel hebben bereikt, maar probeer altijd uit te leggen dat het niet zo slim is om die reden.
Ik had het andersom. Ik win 8 van de 10 matches en kom vervolgens in de 1600 range terecht. Erg frustrerend. Ik heb mezelf gelukkig nu weten aan te leren om niet al teveel waarde te hechten aan SR. Het is al beter als in het begin maar helemaal goed werkt het nog niet...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ChojinZ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Ik had het andersom. Ik win 8 van de 10 matches en kom vervolgens in de 1600 range terecht. Erg frustrerend. Ik heb mezelf gelukkig nu weten aan te leren om niet al teveel waarde te hechten aan SR. Het is al beter als in het begin maar helemaal goed werkt het nog niet...
Waarom frustrerend? misschien speelde je met allemaal 1400 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tennisbal schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Waarom frustrerend? misschien speelde je met allemaal 1400 spelers?
Lijkt mij niet aangezien ik het seizoen ervoor rond de 2000 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
ChojinZ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Lijkt mij niet aangezien ik het seizoen ervoor rond de 2000 zat.
In season 3 is iedereen wat lager geplaatst na de placements. Dit is mede gedaan om de spreiding wat beter te hebben. Klimmen moet in s3 weer makkelijker zijn. Al klopt dat vaak niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
ik had hetzelfde zat vorig seizoen platinum dit seizoen op zilver uit, van 1800 nu weer platinum 2700 is ook mijn max denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:02
Nu de tank meta een beetje over is heb ik een aantal keer op rij direct een hanzo en genji in het team (ongeacht het type game, map en att of def). Geen communicatie vervolgens en dus ook niet willen wisselen als het weer eens niet werkt.

Speel nu veel duo Q, als ik eens stop met loose streaks doorspelen kan ik misschien weer wat verder klimmen :-) Einde S2 dropte ik bijna 500SR in 2 dagen :-X

Als mensen rond diamond het leuk vinden om samen te spelen add me: http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/d4jo-2807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Hmm heb dat OverSumo ook maar eens gedownload.
Ik zit nu ingame rond de 1800 (Silver 2/3?). Hoogste dit seizoen was 2250 oid.

Nu kijk ik in OverSumo... De 5 meest gespeelde heroes in dit comp seizoen;
9 uur - Plat 4
7 uur - Plat 1
3 uur - Gold 1
2 uur - Diamond
2 uur - Gold 3

Gemiddeld zou ik dan toch verwachten rond Gold 1 / Plat 4 ongeveer te zijn? Als ik zelf mijn eigen skill niveau moet beoordelen zou ik dat ook best redelijk vinden.

Kan ik hieruit concluderen dat ik, wat mijn gevoel ook echt wel is, toch redelijk vaak genaaid wordt door een slecht team? :x

Ben trouwens grandmaster met symmetra :D helaas maar 30 min gameplay haha.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thompson schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:48:
Hmm heb dat OverSumo ook maar eens gedownload.
Ik zit nu ingame rond de 1800 (Silver 2/3?). Hoogste dit seizoen was 2250 oid.

Nu kijk ik in OverSumo... De 5 meest gespeelde heroes in dit comp seizoen;
9 uur - Plat 4
7 uur - Plat 1
3 uur - Gold 1
2 uur - Diamond
2 uur - Gold 3

Gemiddeld zou ik dan toch verwachten rond Gold 1 / Plat 4 ongeveer te zijn? Als ik zelf mijn eigen skill niveau moet beoordelen zou ik dat ook best redelijk vinden.

Kan ik hieruit concluderen dat ik, wat mijn gevoel ook echt wel is, toch redelijk vaak genaaid wordt door een slecht team? :x

Ben trouwens grandmaster met symmetra :D helaas maar 30 min gameplay haha.
Ik krijg juist lagere rating volgens de app dan dat ik daadwerkelijk speel. Weet niet, zou het met een korreltje zout nemen.

Sowieso heel dat ranken is natuurlijk alleen maar epeen. Ik zou het beter vinden als je gewoon aan het eind van een seizoen je stats te zien krijgt. Het geeft imo op deze manier vrij weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Ik krijg juist lagere rating volgens de app dan dat ik daadwerkelijk speel. Weet niet, zou het met een korreltje zout nemen.
Ik krijg bij sommige stats van Hero's zelfs platinum, master and grandmaster rating. Dus ik zou het idd met een korreltje zout nemen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Ik krijg bij sommige stats van Hero's zelfs platinum, master and grandmaster rating. Dus ik zou het idd met een korreltje zout nemen }:O
Zou het zeker met een korreltje zout nemen! Ze vergelijken bijvoorbeeld eliminations, maar als jij op plat speelt is het vaak makkelijker om meer elims te haken dan op grand masters.

Maar ze schalen je dan wel vrolijk in bij grand master.

Ik zie ook niet dat ze bijvoorbeeld deaths mee tellen ect. Erg jammer en een gemiste kans in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lol wat vet, ik ben nog meer zo'n final fantasy fan als dat ik overwatch fan ben en kom er net achter in een filmpje van FFXV dat de voice actors van McCree, Reinhardt en Junkrat ook in Final Fantasy XV zitten maar je herkent ze gewoon niet omdat ze weer hele andere stemmen doen. Echt super tof haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21
Haha, net een heerlijk Sombra 3v3 momentje gehad:

Als je de video op 8s freezed zie je dat ik door de bullet wordt geraakt tijdens mijn recall animatie en dus geen damage neem :+

• aaaido
Speel de laatste tijd veel sombra en zij is echt geniaal. De absolute irritatie van een support of tank. Vaak genoeg solo 3 man uitgeschakeld met combo's. Het is even wennen maar als je sombra door hebt kan ze doorslaggevend zijn.

Alleen jammer dat solo zonder communicatie of teamwork de effectiviteit van sombra grotendeels wegvalt. Het niet opvolgen van een emp is een must. Dan kan je beter een ander dps kiezen..

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hier ook een mega Sombra fan. Geweldig character en super om te spelen. Die Potg animation waar ze de Potg van iemand anders hacked is ook wel geniaal 8). Het enige wat ik anders aan haar zou willen zien is:
-dat ze de cd verwijderen van het plaatsen van de teleporter nadat je je port hebt gebruikt. Nu heb je iets van 6 sec. cd voordat je 'm weer kan plaatsen nadat je geported hebt. De cd van teleport zelf is wat mij betreft prima.
óf
-dat haar hack een klein beetje damage doet en niet meer breekt op de damage daarvan.

Met m'n aim gaat het trouwens ook steeds beter. Ik zit nu op ingame 4 sensitivity icm 1300dpi en ik merk als ik bijv Soldier speel dat ik alles sloop wat los en vast zit. Ook met Sombra kan ik goed meekomen. Welliswaar allemaal in quick play maar leuk is het wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door temp00 op 16-02-2017 01:27 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Dat bijstellen van aim moet ik ook nog eens meer aan gaan werken. Was altijd een hele hoge sens gewend (3200 DPI, ingame 10 oid) en ben nu al terug naar 1600 DPI ingame 5 maar denk dat nog wat verder terugschroeven wel beter is.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

temp00 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:24:
Hier ook een mega Sombra fan. Geweldig character en super om te spelen. Die Potg animation waar ze de Potg van iemand anders hacked is ook wel geniaal 8). Het enige wat ik anders aan haar zou willen zien is:
-dat ze de cd verwijderen van het plaatsen van de teleporter nadat je je port hebt gebruikt. Nu heb je iets van 6 sec. cd voordat je 'm weer kan plaatsen nadat je geported hebt. De cd van teleport zelf is wat mij betreft prima.
óf
-dat haar hack een klein beetje damage doet en niet meer breekt op de damage daarvan.

Met m'n aim gaat het trouwens ook steeds beter. Ik zit nu op ingame 4 sensitivity icm 1300dpi en ik merk als ik bijv Soldier speel dat ik alles sloop wat los en vast zit. Ook met Sombra kan ik goed meekomen. Welliswaar allemaal in quick play maar leuk is het wel :P
Dan zou ze denk ik te overpowered worden, ik vind dat er nu een best goede balans is. Als je constant alles en iedereen zou kunnen hacken zonder damage of constant dat teleportertje zou kunnen gebruiken zou het wel heel makkelijk worden, nu moet je nog keuzes maken en is ze nog wel een beetje grijpbaar.

Vind het ook een hele leuke hero om te spelen trouwens, al is het soms lastig om haar enigszins af te stemmen op het team of vice versa.

• Shrake
Thompson schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:19:
Dat bijstellen van aim moet ik ook nog eens meer aan gaan werken. Was altijd een hele hoge sens gewend (3200 DPI, ingame 10 oid) en ben nu al terug naar 1600 DPI ingame 5 maar denk dat nog wat verder terugschroeven wel beter is.
Toevallig na een eerdere discussie een paar dagen geleden ook m'n ingame sense terug geschroefd naar 3.5 (Speelde ook 1600/5, net al jou). In het begin had ik zoiets van "dit is veel te traag" maar nu ik gewoon simpelweg m'n muismat en arm meer benut merk ik dat m'n accuracy en vooral m'n tracking echt gigantische stappen vooruit heeft gemaakt, dus zeker de moeite waard aangezien ik toch wel voornamelijk heroes speel waar aim belangrijk is (Hog, Soldier en Ana 75% van de tijd)
temp00 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:24:
óf

Nee dan word sombra echt te sterk ineens als je die hack niet meer kan tegenhouden door te schieten. dan is zij gewoon een must pick omdat ze zelfs goed oplettende spelers dan alsnog kan fucken. behalve je left click is er dan niks meer wat je tegen sombra kan doen 1v1

DATE AND TIMES

Season 3 will officially end on Tuesday, February 21 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, February 22 at 00:00 UTC). Season 4 is currently scheduled to launch one week later on Tuesday, February 28 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, March 1 at 00:00 UTC).

For time zone assistance, and to see when the season will roll in your region, visit thetimezoneconverter.com.

SEASON 3 REWARDS

If you completed your placement matches during Season 3, you will eligible to receive a special spray and player icon. These will be unlocked automatically when you log into your account the first time after the season ends. If at any point during the season you managed to break into the Top 500 players on your platform (and in your region), you’ll receive an extra player icon and animated spray on top of the other seasonal rewards.

Aside from sprays and icons, you’ll also receive a number of Competitive Points based on the maximum skill rating you achieved during the season.

Here’s the Skill Rating (SR) to Competitive Point (CP) breakdown for Season 3:

SR 1-1499 (Bronze): 100 CP
SR 1500-1999 (Silver): 200 CP
SR 2000-2499 (Gold): 400 CP
SR 2500-2999 (Platinum): 800 CP
SR 3000-3499 (Diamond): 1200 CP
SR 3500-3999 (Master): 2000 CP
SR 4000-5000 (Grandmaster): 3000 CP

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:33:
[...]

Nee dan word sombra echt te sterk ineens als je die hack niet meer kan tegenhouden door te schieten. dan is zij gewoon een must pick omdat ze zelfs goed oplettende spelers dan alsnog kan fucken. behalve je left click is er dan niks meer wat je tegen sombra kan doen 1v1
Overpowered is zeker niet de bedoeling :) Volgens mij begrijp je me niet goed. Ik bedoel dat als hack een klein beetje damage zou doen, dat de hack dan niet zou breken op de damage daarvan. Dat hack gestopt kan worden door op Sombra te schieten hoeft van mij niet te veranderen.

temp00 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Overpowered is zeker niet de bedoeling :) Volgens mij begrijp je me niet goed. Ik bedoel dat als hack een klein beetje damage zou doen, dat de hack dan niet zou breken op de damage daarvan. Dat hack gestopt kan worden door op Sombra te schieten hoeft van mij niet te veranderen.
oh oke, dan begreep ik je inderdaad verkeerd

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
Ricmaniac schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:45:
DATE AND TIMES

Season 3 will officially end on Tuesday, February 21 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, February 22 at 00:00 UTC). Season 4 is currently scheduled to launch one week later on Tuesday, February 28 at 4:00 p.m. PST (or Wednesday, March 1 at 00:00 UTC).

For time zone assistance, and to see when the season will roll in your region, visit thetimezoneconverter.com.

SEASON 3 REWARDS

If you completed your placement matches during Season 3, you will eligible to receive a special spray and player icon. These will be unlocked automatically when you log into your account the first time after the season ends. If at any point during the season you managed to break into the Top 500 players on your platform (and in your region), you’ll receive an extra player icon and animated spray on top of the other seasonal rewards.

Aside from sprays and icons, you’ll also receive a number of Competitive Points based on the maximum skill rating you achieved during the season.

Here’s the Skill Rating (SR) to Competitive Point (CP) breakdown for Season 3:

SR 1-1499 (Bronze): 100 CP
SR 1500-1999 (Silver): 200 CP
SR 2000-2499 (Gold): 400 CP
SR 2500-2999 (Platinum): 800 CP
SR 3000-3499 (Diamond): 1200 CP
SR 3500-3999 (Master): 2000 CP
SR 4000-5000 (Grandmaster): 3000 CP
Tot die tijd dus óf nog diamond worden óf niet onder de 2500 droppen! Spannend!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Grotman
  • Niet online
hmr schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:12:
[...]

Tot die tijd dus óf nog diamond worden óf niet onder de 2500 droppen! Spannend!
Voor je rewards houd je de hoogst behaalde rank, dus wat dat betreft ben je safe. Je definitieve SR is alleen belangrijk als startpunt voor je nieuwe seizoen, maar goed, die kun je dan ook in dat seizoen verprutsen, dus daar hoef je nu niet voor te stoppen.

• hmr
Grotman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Voor je rewards houd je de hoogst behaalde rank, dus wat dat betreft ben je safe. Je definitieve SR is alleen belangrijk als startpunt voor je nieuwe seizoen, maar goed, die kun je dan ook in dat seizoen verprutsen, dus daar hoef je nu niet voor te stoppen.
Ooow echt? Season high is belangrijk? Dan ga ik nog ff vol doorknallen. Diamond moet toch echt wel haalbaar zijn.

* hmr leest weer eens niet goed..... |:(

[ Voor 5% gewijzigd door hmr op 16-02-2017 14:32 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Nog 5 dagen dus om uberhaupt level 25 te halen en mee te mogen doen

(nog 1 level en een beetje, dus moet te doen zijn)

• nemesis2212
Shrake schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Toevallig na een eerdere discussie een paar dagen geleden ook m'n ingame sense terug geschroefd naar 3.5 (Speelde ook 1600/5, net al jou). In het begin had ik zoiets van "dit is veel te traag" maar nu ik gewoon simpelweg m'n muismat en arm meer benut merk ik dat m'n accuracy en vooral m'n tracking echt gigantische stappen vooruit heeft gemaakt, dus zeker de moeite waard aangezien ik toch wel voornamelijk heroes speel waar aim belangrijk is (Hog, Soldier en Ana 75% van de tijd)
precies, in het begin lijkt het veel te traag omdat je ook je muis moet optillen om goed te kunnen sturen.

zoals ik eerder zei ik begon bij 2400 dpi met 7 sens en nu terug gezakt naar 800 dpi met 5 sens. het kan een paar uurtjes duren of misschien dagen voordat je er echt aan gewend bent. maar ik raad het echt iedereen aan. je hebt vrijwel nooit meer last van als je aimed dat je voorbij je target aimed omdat je veel nauwkeuriger bent.

arm > pols met first person shooters heb ik wel gemerkt!

en 3200 dpi met 10 sens what the actual fack? 1 centimeter bewegen en je draait 2x 360's? 8)7 ik snap niet hoe je oz hebt kunnen spelen. ik merk nu al als ik per ongeluk de dpi knop heb ingedrukt en dat ik op 1600 dpi met 5 sens opeens speel. dat is voor mij nu al niet meer te doen!

• hmr
nemesis2212 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:16:
[...]

precies, in het begin lijkt het veel te traag omdat je ook je muis moet optillen om goed te kunnen sturen.

zoals ik eerder zei ik begon bij 2400 dpi met 7 sens en nu terug gezakt naar 800 dpi met 5 sens. het kan een paar uurtjes duren of misschien dagen voordat je er echt aan gewend bent. maar ik raad het echt iedereen aan. je hebt vrijwel nooit meer last van als je aimed dat je voorbij je target aimed omdat je veel nauwkeuriger bent.

arm > pols met first person shooters heb ik wel gemerkt!

en 3200 dpi met 10 sens what the actual fack? 1 centimeter bewegen en je draait 2x 360's? 8)7 ik snap niet hoe je oz hebt kunnen spelen. ik merk nu al als ik per ongeluk de dpi knop heb ingedrukt en dat ik op 1600 dpi met 5 sens opeens speel. dat is voor mij nu al niet meer te doen!
Ik speel zelf op 400 DPI met volgens mij 6 sens ofzo... :)

In CS:GO ook 400 dps met 1.6 sensitivity..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Waah schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:12:
Nog 5 dagen dus om uberhaupt level 25 te halen en mee te mogen doen

(nog 1 level en een beetje, dus moet te doen zijn)
Mja je moet dan dit seizoen gewoon amper eisen aan jezelf stellen :P Gewoon ff knallen en 25 worden en dan doe je 10 ranked games om in ieder geval rating te hebben gekregen voor de reward :)

• nemesis2212
hmr schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Ik speel zelf op 400 DPI met volgens mij 6 sens ofzo... :)
daar zou ik ook wel aan kunnen wennen uiteindelijk maar 800 speelt nu prima. mijn muis heeft maar 4 opties 800 tot 3200. zou vast wel lager kunnen krijgen als ik het ergens instel maar prima zo :)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je de stats van een game (of de laatste game) ook ergens terug kijken?

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik heb het hier een keer voorbij zien komen maar kan het zo gauw niet terugvinden;

Waarom je muissnelheid afstellen ook met DPI i.p.v. enkel met ingame sens?

DPI 3200 en ingame sens 2 geeft niet hetzelfde resultaat als DPI 1600 en ingame sens 4?

Beeromaniac

• nemesis2212
Thompson schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:52:
Ik heb het hier een keer voorbij zien komen maar kan het zo gauw niet terugvinden;

Waarom je muissnelheid afstellen ook met DPI i.p.v. enkel met ingame sens?

DPI 3200 en ingame sens 2 geeft niet hetzelfde resultaat als DPI 1600 en ingame sens 4?
je laatste vraag, ja als het goed is wel, maar volgens mij heeft dpi ook met je resolutie te maken. het fijne hiervan weet ik niet maar vast te vinden op het interweb.

dpi zijn settings die je gebruikt voor je pc of ingame. dus het kan zijn dat je 1600 dpi ingame gebruikt maar dit voor browsen of kloten in windows veel te snel vindt. daarom kan je dpi beter zetten op iets wat goed voelt voor alle applicaties en sens is per game verschillend afhankelijk van je voorkeur

• apNia

apNia

Grotman schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Hoe zit het met de rank die je in je profiel ziet voor season 3, als season 4 is begonnen? Is dat de season high of de rank waarmee je eindigde?

• Grotman
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Hoe zit het met de rank die je in je profiel ziet voor season 3, als season 4 is begonnen? Is dat de season high of de rank waarmee je eindigde?
Beiden volgens mij

• NinjaKiwiNL
  • Laatst online: 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Vandaag 2 keer een disconnect gehad, ik had blijkbaar mijn VPN nog aanstaan die aan/uit ging. Daarna quick play uitgegaan vanwege mijn dochter die me nodig had, en hoppa penalty voor komende 13 games :F

Probeer het maar te negeren, niet de eerste keer... Daarom speel ik geen Competitive, gebeurd te vaak dat mijn dochter mij nodig heeft dat ik toch uit moet zetten.

122 uur ingame en pas level 119 8)7

Edit: Ben ik de enige die altijd zoiets heeft van: Ik ga me nu echt op die ene hero focussen, en dan na 3 potjes toch wat anders wil kiezen? xD

[ Voor 15% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 16-02-2017 19:47 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• apNia

apNia

Je hebt gelijk, my bad :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mother_Goozz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:44:
Vandaag 2 keer een disconnect gehad, ik had blijkbaar mijn VPN nog aanstaan die aan/uit ging. Daarna quick play uitgegaan vanwege mijn dochter die me nodig had, en hoppa penalty voor komende 13 games :F

Probeer het maar te negeren, niet de eerste keer... Daarom speel ik geen Competitive, gebeurd te vaak dat mijn dochter mij nodig heeft dat ik toch uit moet zetten.

122 uur ingame en pas level 119 8)7

Edit: Ben ik de enige die altijd zoiets heeft van: Ik ga me nu echt op die ene hero focussen, en dan na 3 potjes toch wat anders wil kiezen? xD
Je kunt je daarom beter op een paar heroes focussen :). Zo doe ik het altijd, meer afwisseling en niks aan de hand als het eens niet lukt om een bepaalde hero te picken.
Pagina: 1 ... 106 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.