Supergoldspammende robot/gestoorde clown ben je.

ThomasG schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:20:
Dat ze nu de view-range gaan nerfen is gewoon een workaround voor het werkelijke probleem, het spotting-systeem an sich. Op zich kan een view-range nerf wel werken, want een aantal tank destroyers hebben bijvoorbeeld belachelijk veel view range voor hun tier, en hebben ook nog eens een super hoge camouflage waarde.
Waar ik zelf bang voor ben is dat bepaalde medium tanks, welke nu al achter de feiten aanlopen vergeleken met andere medium tanks, zware klappen gaan krijgen. Bijvoorbeeld de M48 Patton, als je hem vergelijkt met andere tier 10 mediums, blinkt hij nergens in uit. Er zijn zelfs heavy tanks met een snellere laadtijd. Het enige voordeel wat hij nog had was 420 meter view-range, wel in combinatie met een van de slechtste camouflage waarde voor mediums. De view-range zal wel generfed worden, zonder de rest de buffen. En dan is dat ding helemaal geen stuiver meer waard. En zo zijn er nog meer tanks met vergelijkbare situatie..
Ik heb zoiets van laat ze maar lekker en halfjaar geen tanks meer uitbrengen en alleen aan balans gaan werken, op een fatsoenlijke manier. Dit is alleen niet de manier. De Pattons heb ik niet maar zeker de t9 en t10 tanks lijken mij redelijk gepowercreeped. De T-54 is en blijft onzin. Het is een combinatie van de latere koepel en den vroeg romp waarna je een frankenstein tank krijgt welke het maximale aan pantser heeft. Haal die 120mm glacis weg en de jaren 1960 heat munitie vervang je door iets minder BS achtigs zodat het niet meer een supermobiele heavy is welke bijna elke t10 heavy tank frontaal kan pennen.
Verder blijf ik erbij dat historisch accuraatheid juist voor balans kan zorgen. Ja hier is mijn stokpaardje weer, Ze Germans.
Eerst even de penetratietabel.
Als ik kijk naar t5 Pz IV H tot en met de Tiger II dan zie ik met enige uitzondering niet in waarom je geen historische waarden zou kunnen gebruiken.
De Pz IV heeft alleen de KwK 40 L/48 welke je 135mm pen zou kunnen geven. 130mm zou alleen iets beter zijn omdat je zo de M4 Sherman niet te veel benadeeld. 110mm klinkt aardig maar is het zeker in hogere tier games gewoon niet.
We slaan t6 even over en gaan naar t7. De KwK L/70 van de Panther zou je gewoon 185mm kunnen geven. Buff de precisie dan naar de L/100 stats, iets hogere DPM en verwijder de L/100 van de Panther. Dan is de tank historisch accuraat en nog steeds goed. Tegen t9 tanks krijg je het frontaal moeilijker en het is een kleine buff tegen t7 tanks welke die wel kan gebruiken. Dan is er de Tiger. Er is simpelweg geen reden waarom de KwK 36 L/56 geen 160mm pen zou mogen doen. Je trekt het kanon gelijk met de 90mm M3. Er is wel een probleem namelijk de KwK 43 L/71. Die past simpelweg niet in de koepel van de Tiger I. Je kan denk ik twee kanten op. Of je maakt een speciale L/71 voor de Tiger I welke 203mm pen houd of je verwijderd de L/71 en maakt de premium munitie van de KwK 36 goedkoper en buft de reload. Ik neig zelf naar de KwK L/71 houden. Verder heb je ook nog de Panther haar 185mm pen. Dan de Jagdpanther. Bij die kom je denk ik wel in de problemen met meer pen. De pen zou daar afgeruild moeten worden voor minder DPM wat eerder een kleine nerf zal zijn dan een buff.
T8 is het domein van de KwK 43 L/71. De Centurion en de Caernarvon mogen 226mm pen hebben, waarom de KwK 43 niet 230mm pen? De 10.5cm L52 kan je naar 220 buffen voor een alternatief op de 8.8cm. Ter compensatie verwijder je op de Tiger II de 10.5cm KwK L/68. Die kan je eventueel doorschuiven als een alternatief kanon voor de E-75. Hier geef je het ding ergens tussen de 240 en 250mm pen en dan kan je overwegen de 12.8cm ook te verwijderen zodat de Duitsers hun trend van accurate kanonnen met lagere alpha houden. Je zou zelfs kunnen overwegen het een 390 damage kanon te makken alla t9 mediums met lagere vuursnelheid voor de balans.
De Panther II hoewel een leuke tank moet het echt van afstand houden en haar kanon en pen hebben. Effectief pantser heeft die niet. In de vergelijking met de Centurion welke hull down kan gaan zou een vergelijkbare pen te rechtvaardigen zijn.
Nu terug naar t6 waar het meeste zou veranderen. 185mm pen is een beetje te veel van het goede voor een t6 medium lijkt mij, laat staan een t5 tank. De oplossing is alleen vrij simpel. De L/70 was niet het kanon vanaf het begin van het VK 30.02 project dat tot de Panther leidden. Eerst was er een 7.5cm L/60 kanon geplant. Nou kan je deze introduceren als een 150mm pen kanon en deze ter vervanging inzetten op de t5 Stug III, VK 30.01H en de t6 mediums. De Jagdpanzer IV welke nou ook niet echt goed is geef je wel de 185mm pen L/70 zodat die een nodige buff krijgt. Als laatste zijn er de VK 30.01P en de VK 36.01H. Beiden zou ik de 8.8cm KwK 36 laten houden. De P is gewoon bagger en kan wel iets gebruiken dat voor de tank spreekt en de VK 36.01 kan wel een echt fatsoenlijk brawlerkanon gebruiken.
Zo kan je de Duitsers vrij makkelijk aanpassen. Voor de Amerikanen zal je moeten gaan werken met soft stats. Ik denk dat de precisie omhoog zal moeten voor een aantal Amerikaanse tanks omdat ze het qua kanon steeds meer afleggen. De Britten zijn lastig omdat de meeste Britse tanks gewoon bagger waren. De Fransen weet ik niet zo goed omdat ik het vertik ooit een Franse tank te spelen.

China lijkt mij verschrikkelijk en Japan ga ik ooit mee beginnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.