Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Zoals de topic titel al doet vermoeden vraag ik mij af of het (voor mij) nog wel zin heeft om te werken.

Ik ben zelf 22 en ben nu ongeveer 3 jaar actief in webdevelopment, ik heb geen opleiding gevolgd en ik heb mezelf het vak eigen gemaakt.

Over het algemeen gaat dit wel goed, begonnen op 1600 euro, zit nu op 2250 euro in de maand voor 40 - 50 uur, maar toch bekruipt mij het gevoel dat werken weinig zin heeft.

Ik ben van mening dat de inkomsten die je vergaard doormiddel van arbeid je meer vrijheid zouden moeten verschaffen, bijvoorbeeld de ruimte om een auto aan te schaffen en hier mee je 'vrijheid' te vergroten, maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

Ik zit inmiddels een maand of 3 met 3 personen (waarvan 2 mijzelf en mijn vriendin zijn) in een 2 kamer woning van ongeveer 55m2 omdat het nagenoeg onmogelijk is om passende woonruimte te vinden voor mijn vriendin en mijzelf.

Ik zelf ben redelijk verplicht om dicht bij het station te zitten i.v.m. woon - werk verkeer. Als ik mij verder van het station zou willen vestigen zou ik een auto moeten aanschaffen, maar dit is niet te betalen.

Er reageren teveel mensen op de woningen die aan onze wens voldoen (dicht bij station) en in onze prijscategorie vallen en wij worden dan dus ook nooit uitgenodigd voor een gesprek.

Mochten wij überhaupt een reële kans maken op een huis, dan zijn dit veelal woning van 700+ in de maand met bemiddelingskosten voor een woonoppervlakte van 50m2 tot 60m2.

Als ik nu een rekensom maak voor mij zelf, met een huur van deze hoogte, dan houd ik per maand zo'n 400 euro over voor onvoorziene uitgaven, sparen of om leuke dingen te doen. Ik heb uiteraard geen recht op welke vorm van toeslagen of tegemoetkomingen dan ook.

Ik vind dit persoonlijk erg weinig voor de arbeid die ik hiervoor moet verrichten en dan neem ik nog niet eens de mentale problematiek (depressie) die ik ervaar door deze hopeloze situatie mee in de optelsom.

Ik zelf kom tot de conclusie dat werken in mijn geval niet loont, en dat vind ik erg jammer, want arbeid verrichten daar heb ik plezier in, mits het loont.

Ik heb zelf meerdere situaties geprobeerd te bedenken en ik denk dat er voor mij maar 2 opties zijn, vertrekken uit Nederland en ergens anders een nieuw bestaan opbouwen of stoppen met werken, de bijstand in gaan dan vanuit die positie bijklussen via webdevelopment. Ik wil wel benadrukken dat de eerste optie mijn voorkeur heeft, aangezien de 2de niet helemaal legaal is.

Zijn er anderen die dit sentiment delen of die mij misschien kunnen voorzien van adviezen?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lekkere cirkel redenering:
Je woont te duur, maar je wil niet te ver verhuizen want dan kun je de auto niet betalen...

Ga buiten de stad wonen en je zult zien dat je met 2 inkomens, DIK kunt wonen.
Het gaat erom wat je zelf accepteert en over hebt voor je vrijheid. (reistijd)
Voor jouw leeftijd mag je niet klagen over je inkomen.

Ik denk dat jij je teveel laat leiden door je negatieve gevoelens...
Ik ken maar weinig mensen die dik geld overhouden in de maand voor leuke dingen. Dat is het leven voor een groot deel van de bevolking, hard werken en af en toe iets leuks met het geld kunnen doen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Geloof mij, de bijstand wil je niet in. Dan zal je het nog veel zwaarder krijgen dan je nu ervaart.

Volgens mij heb je een beetje een vertekend beeld van de wereld. Er zijn maar weinig mensen die zomaar een auto kunnen betalen. En de meeste mensen houden weinig geld over om leuke dingen te doen.

Daarnaast moet je voor woningen geduld hebben en realistisch zijn. Iedereen wil bij het station, hoezo ga je niet verder van het station wonen. Dan kan je met de fiets naar het station. Waarschijnlijk kan je dan nog groter wonen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:37
Met je huidige salaris moet je buiten de stad echt wel aan een woning kunnen komen. Ik en mijn vriendin kochten onze eerste woning toen ik net € 1500,- per maand BRUTO verdiende. Mijn vriendin zat destijds niet veel hoger qua salaris.

Wat betaal je nu voor dat 2-kamer appartement ?

Werkt je vriendin ook ? Dan zou ik toch eens bij een hypotheek adviseur een gesprek aanvragen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een woning te kopen.
Ik zelf ben redelijk verplicht om dicht bij het station te zitten i.v.m. woon - werk verkeer. Als ik mij verder van het station zou willen vestigen zou ik een auto moeten aanschaffen, maar dit is niet te betalen.
Wellicht met het OV naar het station rijden om zo naar je werk te reizen ? En een auto is best wel te betalen. Je moet alleen niet verwachten dat je een Mercedes-AMG kunt rijden. Wellicht een kleine auto aanschaffen ?

Anders kun je met je werkgever ook eens praten over een kilometer vergoeding van je woon-werk verkeer. Of een leasewagen ?
of stoppen met werken, de bijstand in gaan dan vanuit die positie bijklussen via webdevelopment. Ik wil wel benadrukken dat de eerste optie mijn voorkeur heeft, aangezien de 2de niet helemaal legaal is.
Dat is inderdaad absoluut geen verstandig idee. Geloof me.. de bijstand wil je echt vermijden ! En als ze merken dat je in het zwart bijverdient, staat men zo op de stoep om de betaalde bijstand terug te vorderen. Dan ben je veel verder van huis.

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 03-11-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je gedraagt je als een slachtoffer terwijl je heel veel opties hebt. Om iets te bereiken moet je soms ook iets loslaten.

Weet verder niet in welke stad je woont maar je kan in rotterdam voor 450 euro 55m2 huren dicht bij een station.

En in de bijstand krijg je zeker geen 2250.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Lekkere cirkel redenering:
Je woont te duur, maar je wil niet te ver verhuizen want dan kun je de auto niet betalen...
Ongeveer hetzelfde als, inkomsten van accijns op benzine gaat omlaag, laten we de accijns verhogen. Ik ben niet degene die de woningmarkt heeft verziekt en die het bezitten van een auto kapot belast, dat is de overheid. Het probleem is inderdaad dat het een circkel is, waardoor je klem zit.
Daarnaast moet je voor woningen geduld hebben en realistisch zijn. Iedereen wil bij het station, hoezo ga je niet verder van het station wonen. Dan kan je met de fiets naar het station. Waarschijnlijk kan je dan nog groter wonen ook.
Fiets afstand is ook geen probleem voor mij, ik zelf kom uit Rotterdam. Ik vind 20 minuten fietsen zelfs niet erg, maar zelfs dan is het erg moeilijk om iets te vinden.
Werkt je vriendin ook ? Dan zou ik toch eens bij een hypotheek adviseur een gesprek aanvragen om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een woning te kopen.
Ik wil liever geen woning kopen, dat vind ik een te grote verantwoordelijkheid voor mijn leeftijd en daarnaast beperkt dat je vrijheid nog verder.
Dat is inderdaad absoluut geen verstandig idee. Geloof me.. de bijstand wil je echt vermijden ! En als ze merken dat je in het zwart bijverdient, staat men zo op de stoep om de betaalde bijstand terug te vorderen. Dan ben je veel verder van huis.
Ben al hartstikke blij als er iemand bij mij voor mijn eigen huis op de stoep kan staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
It's the hard knock life for us, als je niet eens bent met je eigen situatie moet je er zelf wat van maken en het veranderen.

Negatief zijn heb je alleen jezelf mee, wees blij met wat je heb er zijn er genoeg die niet eens een vriendin hebben.
En die niet eens 2450 bruto per maand krijgen als ze 30 zijn.

Meer willen is helemaal niet erg, maar probeer het wel te relativeren met wat je wel heb en kan doen.
Andere optie, is naast je werk gaan studeren en vervolgens dus richting de 4/5k gaan verdienen na 5/6 jaar en dan kan je wat meer.

Heb je die tijd dan een leven naast werk / studeren ?, nee..
Na regen komt zonneschijn.

En zo kunnen we er nog wel 30 bedenken, maar ik ben van mening je maakt er van zoals je zelf het wil.
Doe je dat niet begint en eindigt het met jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Met hierboven. Er zijn zoveel mensen die veel minder verdienen dan 2250, met een volledige uitkering als je arbeidsongeschikt bent zit je zo rond de 950 euro, en dat heb je ook met de bijstand. Ik denk dat het leven, dan zowat onmogelijk voor je wordt, dus vooral niet in de bijstand gaan. Voor veel mensen zit iets leuks doen er tevens helemaal niet in, of een auto kopen want die komen amper rond met het eten.

Persoonlijk zou ik erg blij zijn als ik zo'n bedrag zou verdienen. Je kan wel een hypotheek krijgen van 125~150k met dat salaris, en dat zijn in mijn woonplaats mooie huizen, waar ik graag zou willen wonen. Daarnaast kan je met 3-5k een mooie tweedehands auto kopen. Mijn huidige auto is een mooie Opel Corsa C uit 2001 met nog geen 100k op de teller voor 2500, kan nog jaren mee. Het is geen luxe auto maar het brengt je van A naar B met lage maandlasten en onderhoudskosten.

En je woont samenwonen met je vriendin? Heeft die geen inkomen of baan? Indien dat zo is, dan is het handig als zij gaat werken. Samen zit je dan al minimaal op de 3000 per maand en daar kan je riant van huren en leven.

Vergeet ook niet dat je nog jong bent en dat je salaris zelfs nog veder gaat groeien. Zonder relevantie opleiding 2250 verdienen is al heel knap. Dat lukt een startende Hbo'er in de ICT vaak niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 03-11-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Ongeveer hetzelfde als, inkomsten van accijns op benzine gaat omlaag, laten we de accijns verhogen. Ik ben niet degene die de woningmarkt heeft verziekt en die het bezitten van een auto kapot belast, dat is de overheid. Het probleem is inderdaad dat het een circkel is, waardoor je klem zit.
Het is aan jouw eigen persoontje om deze cirkel te doorbreken. Lopen klagen dat je niks vindt, lopen zeuren op de overheid gaat je echt niet helpen in deze situatie. Er zal niemand zijn die zegt van: "Goh, laten we Lodo een handje helpen, want hij heeft het zo slecht met zijn appartement van 55m2."

Enne.. de prijzen van brandstof zijn de laatste 2 weken al aan het zakken ;)
Ik wil liever geen woning kopen, dat vind ik een te grote verantwoordelijkheid voor mijn leeftijd en daarnaast beperkt dat je vrijheid nog verder.
Hoe oud ben je ?

En het kopen van een woning heeft in mijn ogen meer voordelen dan het huren van een (veel te duur) appartement. Je woont in Rotterdam.. Daar zijn de prijzen volgens mij inderdaad aan de hoge kant. Maar kijk eens richting het zuiden. Dus net onder de grote rivieren. Bijvoorbeeld in Moerdijk, Zevenbergen. Daar, en dat weet ik uit ervaring, kun je al een leuk koophuis krijgen voor een goede € 600,- per maand (na teruggave belastingdienst). Bovendien zijn er vanuit deze plaatsen goede verbindingen richting de Randstad. Volgens mij gaan er per uur meerdere treinen die kant op. Om maar niet te spreken over bijvoorbeeld bussen ?

En het nemen van verantwoordelijkheid.. Tja.. Als je überhaupt jezelf niet gaat oriënteren op de mogelijkheden (behalve migreren en de bijstand) dan zit je over 20 jaar nog in dat appartement.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:16:

Ik heb zelf meerdere situaties geprobeerd te bedenken en ik denk dat er voor mij maar 2 opties zijn, vertrekken uit Nederland en ergens anders een nieuw bestaan opbouwen of stoppen met werken, de bijstand in gaan dan vanuit die positie bijklussen via webdevelopment. Ik wil wel benadrukken dat de eerste optie mijn voorkeur heeft, aangezien de 2de niet helemaal legaal is.
Jij vindt dat werken niet loont omdat je 'maar' 400 euro per maand overhoudt, en een van de twee oplossingen die je aandraagt is serieus dat je dan maar in de bijstand moet? Wat een ongelooflijk egoïstische redenering is dat zeg. Jouw uitkering moet namelijk worden opgehoest door mensen die wél werken. Met andere woorden: omdat jij vindt dat werken niet loont draag jij als oplossing aan te stoppen met werken, zodat het werken voor andere mensen nog minder lonend wordt.

En nog los daarvan: wat is er mis met 400 euro per maand overhouden? Lijkt me een heel aardig bedrag voor leuke dingen, sparen en onvoorziene uitgaven. Ik zie verder echt niet in waarom je 700 euro huur voor 2 personen veel vindt. Zelfs met alleen jouw salaris moet dat te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kwestie van relativeren. Als je vindt dat je het in Nederland al moeilijk hebt....

http://fhjfactcheck.wordp...dinaviers-het-gelukkigst/

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dinictus208 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:57:
[...]

Kwestie van relativeren. Als je vindt dat je het in Nederland al moeilijk hebt....

http://fhjfactcheck.wordp...dinaviers-het-gelukkigst/
Daarom vond ik het er wel bij passen, maar kan moeilijk er neer zetten.

"How about a nice cup of grow the ... up" het is namelijk geen HK :)

Wij als Nederlanders hebben juist het geluk om ontzettend veel te kunnen doen of proberen en van genieten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Mis nog of het bedrag wat de TS noemt bruto of netto is. Zal wel bruto zijn, want netto is het natuurlijk al een prima salaris.

Nu ben ik het aan de ene kant wel eens met de posters dat de TS niet zo moet klagen een gewoon lekker moet gaan werken. Aan de andere kant snap ik ook wel wat hij zegt. Ik zit inmiddels een stuk boven die 2250 bruto, maar ben ooit ook begonnen op 1800 bruto. En dat is (vind ik zelf) geen vetpot. Inmiddels zit ik ruim boven de 3000 bruto, maar mijn kosten zijn ook navenant gestegen. Ik heb het dus wel iets beter dan een paar jaar geleden, maar ik heb nog steeds de ambitie om mijn salaris te laten stijgen. Een eigen huis (wat ik nu heb) kost ook geld en daar moet je ook wat voor opzij zetten. En sowieso is het leven duurder geworden. Ik klaag niet hoor, ik kan op vakantie en af en toe wat leuke dingen kopen, maar er zijn nog wel veel meer dingen die ik zou willen, maar die nu gewoon niet verstandig zijn, vandaar de ambitie. En wellicht heb ik kinderen over een paar jaar, dat kost ook weer extra geld.

Werken heeft overigens wel degelijk zin! Nu verdien je misschien niet zoveel, maar als je nu in de bijstand gaat zitten (ofzo) wordt het ook nooit meer, terwijl als je de ambitie hebt, jong bent en in de goede sector zit je echt je salaris nog wel kunt laten stijgen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Bedankt voor alle reacties.

Vergelijken met andere personen vind ik een beetje een zwak argument. Dat valt een beetje in het straatje, ik heb een 2 gekregen voor mijn proefwerk wiskunde maar de rest van de klas had ook lage cijfers hoor, dus ik kon er niets aan doen! Ik heb weinig te maken met waar andere genoegen mee nemen.
Vergeet ook niet dat je nog jong bent en dat je salaris zelfs nog veder gaat groeien. Zonder relevantie opleiding 2250 verdienen is al heel knap. Dat lukt een startende Hbo'er in de ICT vaak niet.
Daarom verwacht ik ook dat ik daar daadwerkelijk iets aan heb. Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving die nog steeds aan het rotzooien zijn en die een gratis 2 kamer woning voor zichzelf krijgen met begeleiding etc etc dan vind ik dat iemand zoals ik, die zelf er wat van maakt ook wel wat kan krijgen. Maar dat is niet het geval. Ik word bestraft voor mijn eigen inzet.
Hoe oud ben je ?

En het kopen van een woning heeft in mijn ogen meer voordelen dan het huren van een (veel te duur) appartement. Je woont in Rotterdam.. Daar zijn de prijzen volgens mij inderdaad aan de hoge kant. Maar kijk eens richting het zuiden. Dus net onder de grote rivieren. Bijvoorbeeld in Moerdijk, Zevenbergen. Daar, en dat weet ik uit ervaring, kun je al een leuk koophuis krijgen voor een goede € 600,- per maand (na teruggave belastingdienst). Bovendien zijn er vanuit deze plaatsen goede verbindingen richting de Randstad. Volgens mij gaan er per uur meerdere treinen die kant op. Om maar niet te spreken over bijvoorbeeld bussen ?

En het nemen van verantwoordelijkheid.. Tja.. Als je überhaupt jezelf niet gaat oriënteren op de mogelijkheden (behalve migreren en de bijstand) dan zit je over 20 jaar nog in dat appartement..
Ik ben 22 en ik wil niet kopen in Rotterdam omdat Rotterdam in mijn ogen nogal verloederd, zeker in de kansenwijken waar ik eventueel woonruimte zou kunnen bemachtigen. Ik wil tijdelijk in Rotterdam vertoeven zodat mijn vriendin ook haar opleiding af kan maken.

Ik vind dat ik zelf genoeg verantwoordelijkheid neem, heb mezelf een nuttig vak geleerd, werk keihard ondanks mentale problematiek die ik heb, heb geen schulden. Beetje laag om het zo op het persoon te spelen.
Jij vindt dat werken niet loont omdat je 'maar' 400 euro per maand overhoudt, en een van de twee oplossingen die je aandraagt is serieus dat je dan maar in de bijstand moet? Wat een ongelooflijk egoïstische redenering is dat zeg. Jouw uitkering moet namelijk worden opgehoest door mensen die wél werken. Met andere woorden: omdat jij vindt dat werken niet loont draag jij als oplossing aan te stoppen met werken, zodat het werken voor andere mensen nog minder lonend wordt.

En nog los daarvan: wat is er mis met 400 euro per maand overhouden? Lijkt me een heel aardig bedrag voor leuke dingen, sparen en onvoorziene uitgaven. Ik zie verder echt niet in waarom je 700 euro huur voor 2 personen veel vindt. Zelfs met alleen jouw salaris moet dat te doen zijn.
Natuurlijk is dat enorm egoistisch, maar dat boeit mij eerlijk gezegd niet meer zoveel. Voordat ik bij een kennis terecht kon stond ik op straat, toen werd ik ook op geen enkele manier geholpen. Maar of ik wel maandag alsjeblieft op me werk kon verschijnen zodat ik belasting kan afdragen waardoor anderen die niet werken lekker warm voor de kachel zitten.

Daarnaast is het overduidelijk dat ik best bereid ben om te werken, maar niet voor een aalmoes, u schetst een scheef beeld.

Ik vind 400 euro weinig, stel wij moeten beiden naar het ziekenhuis en de wasmachine gaat stuk. Dan ben je zo 1000 - 1100 euro kwijt. Of misschien wil ik wel een nieuwe computer, dan moet ik 1 jaar sparen. Dat vind ik te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mis nog of het bedrag wat de TS noemt bruto of netto is. Zal wel bruto zijn, want netto is het natuurlijk al een prima salaris.

Nu ben ik het aan de ene kant wel eens met de posters dat de TS niet zo moet klagen een gewoon lekker moet gaan werken. Aan de andere kant snap ik ook wel wat hij zegt. Ik zit inmiddels een stuk boven die 2250 bruto, maar ben ooit ook begonnen op 1800 bruto. En dat is (vind ik zelf) geen vetpot. Inmiddels zit ik ruim boven de 3000 bruto, maar mijn kosten zijn ook navenant gestegen. Ik heb het dus wel iets beter dan een paar jaar geleden, maar ik heb nog steeds de ambitie om mijn salaris te laten stijgen. Een eigen huis (wat ik nu heb) kost ook geld en daar moet je ook wat voor opzij zetten. En sowieso is het leven duurder geworden. Ik klaag niet hoor, ik kan op vakantie en af en toe wat leuke dingen kopen, maar er zijn nog wel veel meer dingen die ik zou willen, maar die nu gewoon niet verstandig zijn, vandaar de ambitie. En wellicht heb ik kinderen over een paar jaar, dat kost ook weer extra geld.

Werken heeft overigens wel degelijk zin! Nu verdien je misschien niet zoveel, maar als je nu in de bijstand gaat zitten (ofzo) wordt het ook nooit meer, terwijl als je de ambitie hebt, jong bent en in de goede sector zit je echt je salaris nog wel kunt laten stijgen de komende tijd.
Het is ook helemaal niet erg om een idee te hebben ik wil meer beter en kan beter.

Ambitie en lust en vooral jezelf iets gunnen.
Maar het drijft je ook zeer ver af van de dingen die er wel toe doen, we worden hard gedreven om te beoordelen wat voor auto de buurman aan het rijden is.
Maar of het er toe doet ?.

Meer salaris =/= zelfde uitgaves alleen zijn er dingen bij gekomen omdat je gekozen hebt voor een beter huis een nieuwere auto of een kinderwens etc.
Keuzes en beslissingen, en vooral besef van geld helpen enorm.
Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:03:
Ik vind 400 euro weinig, stel wij moeten beiden naar het ziekenhuis en de wasmachine gaat stuk. Dan ben je zo 1000 - 1100 euro kwijt. Of misschien wil ik wel een nieuwe computer, dan moet ik 1 jaar sparen. Dat vind ik te gortig.
Dan moet je zelf zorgen dit meer gaat worden, door inzet etc.

En werkt je vriendin niet ?

Dan kun je altijd nog gaan studeren om diploma's te halen om meer te gaan verdienen, of je zou meer uren kunnen gaan werken of iets in die geest.

Misschien van je dure abonnement af ?, indexeren waar je kosten naar toe gaan ?.
Stoppen met roken als je dat soms doet ?

Dan hou je zo meer over, maar waarschijnlijk wil je wel meer geld maar niet inleveren op je levensstandaard.

[ Voor 67% gewijzigd door Mektheb op 03-11-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:22

Ik ben zelf 22 en ben nu ongeveer 3 jaar actief in webdevelopment, ik heb geen opleiding gevolgd en ik heb mezelf het vak eigen gemaakt.
Wat ik me afvraag is waarom je niet de optie overweegt te gaan leren? Zo te lezen kun je dat prima, anders had je geen webdeveloper geworden. Ook verdien je prima voor iemand met geen papieren.

Vervolgens ga je je wel afvragen of werken zin heeft, terwijl je zelf het voorbeeld bent waarom het wel zin heeft. Enige is, is dat je er meer voor moet doen dan dat je nu doet. Een extra studie, extra stap in je carriere en je kunt al snel wel wonen waar je wilt. Het kost je alleen meer moeite.

Ik ken je niet en kan aan de hand van een topic geen inschatting van je karakter maken, maar op basis van je verhaal wel stellen dat je meer zult moeten doen. Ik verdien inmiddels aanzienlijk meer dan jij verdient, maar heb dan ook twee studies (eentje tijdens werktijd) gedaan en ben nog een jaar of 8 bezig met DUO afbetalen en vervolgens een aantal stappen in m'n carriere gemaakt. Dat zijn mijn keuzes geweest om vooruit te komen, niet vanwege het geld, maar omdat ik meer uitdaging wilde.

Dus, steek die energie niet in tobben, maar ga aan de bak. Tegenslag zul je tegenkomen, maar als het makkelijk was, kon iedereen 't.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-11-2014 14:09 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 13:13

Daarnaast is het overduidelijk dat ik best bereid ben om te werken, maar niet voor een aalmoes, u schetst een scheef beeld.

Stel je gaat volgende maand dood dan kun je nu beter beginnen met feesten. ......
Als je zo denkt dan schiet het allemaal niet op. Het is goed om wat te sparen en wat er verder nog op je af komt zie je dan wel. Niemand heeft een glazen bol. Probeer ook van het leven te genieten dat je nu hebt zonder allemaal als ... dan ... ooit scenario's te zitten bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20

Rmg

Gast je kan zowat 5000 euro sparen per jaar.

Je eigen risico is 360 (tot 860) euro als jullie beiden van de trap af mieteren op de wasmachine dan zou je dat relatief goed op moeten kunnen vangen als je 400 euro overhoud.

Sowieso jullie hebben recht op zorgtoeslag (aannemende dat die 2250 bruto is en je vriendin geen inkomen heeft)
Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving die nog steeds aan het rotzooien zijn en die een gratis 2 kamer woning voor zichzelf krijgen met begeleiding etc etc dan vind ik dat iemand zoals ik, die zelf er wat van maakt ook wel wat kan krijgen. Maar dat is niet het geval. Ik word bestraft voor mijn eigen inzet
Kom op even realistisch doen. Net of begeleid wonen zo geweldig is.. en 'gratis' is relatief. de meeste mensen die voor begeleid wonen in aanmerking komen hebben al moeite om een baan te vinden die boven minimum loon zit laat staan een 40urige baan.

Dan houd je echt geen 400 euro over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 15:58

OmeJoyo

This is me

Met alle respect, ik snap eigenlijk niet waar je over klaagt. Toen ik 7 jaar geleden 22 was had ik een salaris van 1900 euro bruto, had een Seat Leon Sport van 6 jaar oud, een woning van 55m2, en deed alles wat ik leuk vond. Mijn vriendin woonde toen bij me in maar die had geen werk. Zelf repareerde ik in die tijd witgoed, ik reed het hele land door, om in nauwe, vieze keukens en badkamers op de koude vloer veel te zware apparaten te repareren. Ook 40 tot 50 uur zoet in de week, 40 uur werd er betaald.

Wellicht zit het hem in het stellen van prioriteiten en in het beeld wat je hebt van hoe zwaar werk nu eenmaal is. Natuurlijk zal dit voor iedereen anders voelen, maar ik zie je punt eigenlijk totaal niet ???

Op je vraag om advies, heel simpel, verdiep je eens in hoe slecht sommige anderen het hebben en stel je verwachtingen bij naar een normaal niveau. Ik heb vrienden die ouder zijn als jij, echt zwaar werk doen, minder verdien, maar wel een huis en een auto hebben en verschrikkelijk gelukkig zijn.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran

Natuurlijk is dat enorm egoistisch, maar dat boeit mij eerlijk gezegd niet meer zoveel. Voordat ik bij een kennis terecht kon stond ik op straat, toen werd ik ook op geen enkele manier geholpen. Maar of ik wel maandag alsjeblieft op me werk kon verschijnen zodat ik belasting kan afdragen waardoor anderen die niet werken lekker warm voor de kachel zitten.

Je bent wel erg dol op de slachtofferrol. Jij vindt dat jij te weinig verdient, en daarom moeten andere mensen maar opdraaien voor jouw salaris. Het leuke is nog dat je tevens even hekelt dat je belasting af moet dragen ten behoeve van anderen die niet willen werken. Wat heb jij een levensgroot bord voor je hoofd.

Je houdt 400 euro per maand over. Stel de wasmachine gaat stuk, dan koop je voor 400 euro een nieuwe inclusief montagekosten. Stel jij en je vriendin worden opeens opgenomen en zijn 2x het eigen risico kwijt. Dat is nog een keer 700 euro euro. Dat betekent dat je nog steeds 400 x 12 - 1100 = 3700 euro per jaar overhoudt.

Hou toch eens op met dat geklaag. Doe nou toch niet zo naïef man. Denk je nou echt dat het in andere landen of in de bijstand zoveel beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Als je 22 bent moet je lol maken ivm zorgen maken. Maar dat ter zijde.
Als jij geen opleiding hebt gedaan en je merkt dat je nu al in het wel bekende cirkeltje zit. Dan moet je wat doen. Achteruitgang is achteruitgang. Dus.. Als jij werken leuk vindt maar het moet wel lonen. Dan begin je gewoon voor jezelf te werken. Want dan loont het werk pas echt.

Blijf je voor een baas werken dan zal werken nooit lonen en zal dit krappe financiële denkpatroon nooit veranderen. Je hebt geen diploma's om op terug te vallen dus heb je enkel vooruitgang nodig. Hoe kom je vooruit ? Denk out of the box en ga zelf aan de slag. Ga dit zodanig goed doen dat je er een goede boterham mee kan verdienen.

Persoonlijk heb ik ook weinig papieren... Ben nu 33 en werk al 10 jaar als zelfstandige. Jij vind 400,- weinig. Ik vind 4000,- weinig.

Dat denkpatroon veranderd niet. Ook niet als je wat meer geld binnen haalt.
Geluk moet je niet uit geld halen want dan zal je nooit gelukkig zijn ( tegeltjeswijsheid enzo.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 22 en ik wil niet kopen in Rotterdam omdat Rotterdam in mijn ogen nogal verloederd, zeker in de kansenwijken waar ik eventueel woonruimte zou kunnen bemachtigen. Ik wil tijdelijk in Rotterdam vertoeven zodat mijn vriendin ook haar opleiding af kan maken.
Waarom ga je niet in Rotterdam huren om zo je reiskosten te minimaliseren? Het proces van verloedering is overigens al een aantal jaren goed gekeerd en de stad is tegenwoordig één van de hipste steden om naar toe te gaan, zie bijv. artikelen in de New York Times en de Rough Guide. Veel beter huur je een bescheiden appartement in een leuke, maar niet al te dure wijk, denk bijv. Provenierswijk of Liskwartier. Daar is het veel beter wonen dan in die pauperdorpen erom heen. Ik bedoel, Spijkenisse, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, allemaal plaatsen waar net zoveel tuig woont en problemen zijn en waar je echt nog niet dood gevonden wilt worden. Je bent 22, genoeg kansen om iets leuks te maken van je verblijf in de stad. Tijd om naar een blanke vluchtstrook te verkassen is er altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
2250 bruto en geen woning kunnen vinden?

Ik weet niet hoe je het doet maar ik heb anderhalf jaar anti-kraak gewoond á 650 euro (excl service en stookkosten) en kon toen prima rondkomen op grofweg hetzelfde salaris (was zelfs toen 1800 euro bruto)...

Ik zat toen wel op een locatie waar het me 30 minuten kostten fietsen om bij het station te komen maar was er prima tevreden mee.

En eerlijk gezegd 2250 euro bruto, 22 jaar en geen diploma ik denk dat er genoeg jaloers op je zullen zijn in die combo hoor...
OmeJoyo schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:21:
Met alle respect, ik snap eigenlijk niet waar je over klaagt. Toen ik 7 jaar geleden 22 was had ik een salaris van 1900 euro bruto, had een Seat Leon Sport van 6 jaar oud, een woning van 55m2, en deed alles wat ik leuk vond. Mijn vriendin woonde toen bij me in maar die had geen werk. Zelf repareerde ik in die tijd witgoed, ik reed het hele land door, om in nauwe, vieze keukens en badkamers op de koude vloer veel te zware apparaten te repareren. Ook 40 tot 50 uur zoet in de week, 40 uur werd er betaald.

Wellicht zit het hem in het stellen van prioriteiten en in het beeld wat je hebt van hoe zwaar werk nu eenmaal is. Natuurlijk zal dit voor iedereen anders voelen, maar ik zie je punt eigenlijk totaal niet ???

Op je vraag om advies, heel simpel, verdiep je eens in hoe slecht sommige anderen het hebben en stel je verwachtingen bij naar een normaal niveau. Ik heb vrienden die ouder zijn als jij, echt zwaar werk doen, minder verdien, maar wel een huis en een auto hebben en verschrikkelijk gelukkig zijn.
Ik zie dat mijn voorganger al precies hetzelfde postte :P

[ Voor 59% gewijzigd door Ikke_Niels op 03-11-2014 14:33 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:04
Ikke_Niels schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:31:

En eerlijk gezegd 2250 euro bruto, 22 jaar en geen diploma ik denk dat er genoeg jaloers op je zullen zijn in die combo hoor...
Wat hierboven staat is eigenlijk alles mee gezegd ! Wake up !
Praat anders eens met een arts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Man, man, wat een geklaag! Besef je wel heel goed wat je allemaal krijgt voor die 2250,- die je in je fulltime baan zonder opleiding verdient? Er zijn zat mensen van jouw leeftijd die ook geen opleiding hebben en de hele dag thuis zitten. Ken het verhaal van de andere kant, vriendin van me heeft met haar Cum Laude gehaalde masterdiploma een half jaar niet aan werk kunnen komen, omdat ze voor de 'simpele' baantjes hoort dat ze overgekwalificeerd is en voor de banen die aansluiten op de opleiding juist een gigantisch aanbod van mensen met 5+ jaar ervaring is die voor een startsalaris aan de slag willen. Daar ga je jezelf een partij depressief van voelen, als je eerst keihard gestudeerd hebt en je vervolgens de hele dag thuis mag zitten zonder geld (Want vriend verdient te veel om een uitkering te kunnen aanvragen). Echt, je gaat je er heel nutteloos door voelen, dus bijstand, dat wil je *echt* niet.

Wees blij dat je de hele dag werkt. Dat je nu 2250,- bruto verdient is toch prima als je begin 20 bent? Als je een sociale huurwoning betrekt (en niet zo kieskeurig bent), dan kun je daar huursubsidie voor krijgen, je krijgt nog zorgtoeslag, je hoeft niet voor kinderen te zorgen, etc, etc. Daar moet je toch makkelijk van rond kunnen komen? Bovendien, door te werken bouw je ook een bepaalde sociale zekerheid op. Ieder jaar zal je inkomen wat stijgen (zeker tot je 30 bent), je bouwt WW jaren op, als het goed is bouw je een pensioen op, allemaal zaken die je niet krijgt als je in de bijstand terecht komt.

Dat de overheid het autorijden duurder maakt en 'werken niet loont' dat klinkt mij een beetje als populistische praat in de oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het valt me wel op dat een flink aantal dingen te verhelpen zijn, als je dat wil. Uiteraard moet je dan wel wat moeite doen.
Je kan overwegen om (deeltijd) alsnog een opleiding te doen. Misschien een HBO opleiding, of wie weet wat certificeringen halen die relevant zijn voor je werk. Dat kan helpen om promotie (en loonsverhoging) te krijgen of om in de toekomst te kunnen solliciteren naar betere banen.
Ik ben van mening dat de inkomsten die je vergaard doormiddel van arbeid je meer vrijheid zouden moeten verschaffen, bijvoorbeeld de ruimte om een auto aan te schaffen en hier mee je 'vrijheid' te vergroten, maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

Ik zit inmiddels een maand of 3 met 3 personen (waarvan 2 mijzelf en mijn vriendin zijn) in een 2 kamer woning van ongeveer 55m2 omdat het nagenoeg onmogelijk is om passende woonruimte te vinden voor mijn vriendin en mijzelf.

Er reageren teveel mensen op de woningen die aan onze wens voldoen (dicht bij station) en in onze prijscategorie vallen en wij worden dan dus ook nooit uitgenodigd voor een gesprek.

Mochten wij überhaupt een reële kans maken op een huis, dan zijn dit veelal woning van 700+ in de maand met bemiddelingskosten voor een woonoppervlakte van 50m2 tot 60m2.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je wil gaan wonen. Een huis naast Amsterdam CS zal niet goedkoop zijn om te huren. Ga je in een gemeente wonen die wat verder van de grote stad af ligt en de huizenprijzen dalen dan ineens wel snel. Concurrentie in de stad voor woonruimte is doorgaans ook groter, dat drijft de prijzen flink op.

Werk je op een vaste plek of is het meer als detachering telkens ergens anders? Indien het eerste van toepassing is kan toch overwegen om op een andere plek buiten de grote stad te gaan wonen, waar je reistijd met het OV nog steeds acceptabel is. Er zijn genoeg kleinere gemeentes rondom grote steden die toch goede OV verbindingen hebben naar de grote steden in de buurt. Stel dat je elke dag normaliter met de trein van Amsterdam naar Utrecht zou gaan, er zijn ook kleinere gemeenten rondom Utrecht met busverbindingen met Utrecht zelf.
[...] stoppen met werken, de bijstand in gaan dan vanuit die positie bijklussen via webdevelopment. Ik wil wel benadrukken dat de eerste optie mijn voorkeur heeft, aangezien de 2de niet helemaal legaal is.
Zou dat echt niet doen. Als je gepakt wordt mag je alles terugbetalen. Sowieso zal je in de bijstand er nog slechter bijzitten.

Werken is niet zinloos, maar het is ook belangrijk om op te letten hoe je je geld uitgeeft. Van 2250 euro bruto kan je wonen en een auto hebben, maar niet een villa in Wassenaar met een Porsche Cayenne op de oprit. Je moet gewoon creatiever opties verkennen en wellicht je niet zo vastklampen aan bepaalde ideeën. En wat ik al eerder zij, investeer in jezelf om je mogelijkheden te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 16:58
ik ben 21, verdien ca. 1000 netto en woon samen met mijn studerende vriendin.
betaal 750 per maand aan huur. En mijn vriendin heeft een studiefinanciering en een bijbaantje bij de supermarkt.
Ik leef hier prima van, maar ik zou heel erg gelukkig zijn met 2250 bruto haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:27:
[...]

Waarom ga je niet in Rotterdam huren om zo je reiskosten te minimaliseren? Het proces van verloedering is overigens al een aantal jaren goed gekeerd en de stad is tegenwoordig één van de hipste steden om naar toe te gaan, zie bijv. artikelen in de New York Times en de Rough Guide. Veel beter huur je een bescheiden appartement in een leuke, maar niet al te dure wijk, denk bijv. Provenierswijk of Liskwartier. Daar is het veel beter wonen dan in die pauperdorpen erom heen. Ik bedoel, Spijkenisse, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht, allemaal plaatsen waar net zoveel tuig woont en problemen zijn en waar je echt nog niet dood gevonden wilt worden. Je bent 22, genoeg kansen om iets leuks te maken van je verblijf in de stad. Tijd om naar een blanke vluchtstrook te verkassen is er altijd nog.
Dit :)

Ben trouwens benieuwd wat je nu aan huur betaalt... uitgerekend in R'dam kun je makkelijk voor minder dan EUR 500 op de vrije markt een zelfstandig appartement huren. Niet in Hillegersberg ofzo, wel in Charlois of Spangen. Daar wil je misschien niet de rest van je leven wonen, maar 1) stiekem valt het ook daar erg mee en 2) al valt het voor jou tegen, als je vriendin afgestudeerd is en en baan heeft heb je stukken meer opties.

Overigens, reality check: EUR 400/maand overhouden aan 'vrij' geld nadat je alle vaste lasten afgetikt hebt is helemaal niet zo schokkend weinig. Ik verdien bruto tikje meer dan jij, maar deze maand had ik ook welgeteld EUR 440 over na aftikken van mijn deel van huur, verzekeringen, belastingen, kinderdagverblijf, auto, motor, creditcard, onderhoud kind die bij ex woont enz. Kan ik prima mee leven, incl uit eten gaan (as vrijdag met vriendin, voor haar verjaardag naar Bib Gourmand restaurant), op reis gaan (kaartjes boeken voor midweekje Wenen met m'n dochter in December) en zuipen met vrienden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Het probleem is niet de huidige situatie waar je nu inzit. Het probleem is je instelling. Als je jou situatie objectief probeert te bekijken zit je er echt niet slecht bij. Zo verdient het overgrote deel van de 22 jarige minder geld dan jij nu doet. De woningnood die jij beschrijft is in Nederland een structureel probleem en is eerder regel dan uitzondering.

Je zal dus wat aan je instelling moeten veranderen. De vraag is echter: in hoeverre word je instelling bepaald door de depressie waar je nu mee te kampen hebt. Depressieve mensen hebben al snel de neiging om alles heel somber in te zien.
Misschien is gaan praten met een specialist? Wellicht dat je depressie te behandelen is waardoor je weer een wat zonnigere kijk krijgt op het leven.

Probeer je situatie is objectief te vergelijken met die van andere. Ben je veel slechter af dan een gemiddelde 22 jarige? Heeft een gemiddelde 22 jarige minder moeite met het vinden van een goede woning? Heb je het uberhaubt slecht als inwoner van Nederland?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 10:51
Ben 31 heb een bruto loon van bijna 2700 en auto, telefoon en lappie van de zaak.
Ik heb een kale huur van bijna €600 en 2 kinderen. Heb ook geen papieren :(

Vorig jaar rookte ik nog en hield werkelijk na de boodschappen niks meer over. Nu een jaar gestopt en nog hou ik na mijn boodschappen niks over.

Ik snap je echt.
Echter zit het hem meestal in de kleine dingen. We hebben natuurlijk wel allemaal een tablet en een telefoon we willen allemaal een biertje drinken en een snelle internet verbinding :(

Als je echt overal in zou knijpen zou je meer over houden.

Conclusie: Je ben jong en houd €400 p/m over. Ik zou het super vinden

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware

Ik vind dat ik zelf genoeg verantwoordelijkheid neem, heb mezelf een nuttig vak geleerd, werk keihard ondanks mentale problematiek die ik heb, heb geen schulden. Beetje laag om het zo op het persoon te spelen.
Het was helemaal niet persoonlijk bedoeld. Hence de ;) erachter..

De reactie...
.. verteld me nu eigenlijk al genoeg. Dit zijn in mijn ogen redelijke loze argumenten:

stel wij moeten beiden naar het ziekenhuis: daar heb je je zorgverzekering voor
de wasmachine gaat stuk: een wasmachine kost geen € 1000 - € 1100. Maar dat kun je ondervangen door te sparen. En ja.. wij hebben ook een periode gehad dat we "maar" € 400,- konden sparen per maand. Ik denk dat heel veel mensen in Nederland daarvoor willen tekenen !
Of misschien wil ik wel een nieuwe computer, dan moet ik 1 jaar sparen: <laat ik maar weghalen wat hier stond....>

Maar ik probeer je alleen maar van goedbedoelde adviezen te voorzien en je hiermee te prikkelen om gewoon om je heen te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar als je dit "laag op de persoon spelen vindt" dan stop ik ermee.

Veel succes verder !

[ Voor 36% gewijzigd door nextware op 03-11-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De TS kan misschien wat ideeën opdoen bij MrMoneyMustache.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
ChojinZ schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:45:
Het probleem is niet de huidige situatie waar je nu inzit. Het probleem is je instelling. Als je jou situatie objectief probeert te bekijken zit je er echt niet slecht bij. Zo verdient het overgrote deel van de 22 jarige minder geld dan jij nu doet. De woningnood die jij beschrijft is in Nederland een structureel probleem en is eerder regel dan uitzondering.

Je zal dus wat aan je instelling moeten veranderen. De vraag is echter: in hoeverre word je instelling bepaald door de depressie waar je nu mee te kampen hebt. Depressieve mensen hebben al snel de neiging om alles heel somber in te zien.
Misschien is gaan praten met een specialist? Wellicht dat je depressie te behandelen is waardoor je weer een wat zonnigere kijk krijgt op het leven.

Probeer je situatie is objectief te vergelijken met die van andere. Ben je veel slechter af dan een gemiddelde 22 jarige? Heeft een gemiddelde 22 jarige minder moeite met het vinden van een goede woning? Heb je het uberhaubt slecht als inwoner van Nederland?
Zeker, ik denk dat je hier een heel goed punt maakt. Maar ik kan hier nou eenmaal minder goed mee omgaan, sowieso heb ik moeite met tegenslagen verwerken.

EDIT:

Ik denk dat het ook weinig zin heeft om vergelijkingen met andere personen te maken. Ik wil helemaal niet veel, zo lang het maar eerlijk is.

Ik wil gewoon een leuk bestaan opbouwen samen met mijn vriendin en het frustreert mij dat dat mij zou moeilijk wordt gemaakt.

Ik kijk redelijk simpel tegen het leven aan. Als ik een computerspel koop en het blijkt een ontzettende kut game te zijn, waar je alleen maar eindeloos moet grinden om matige rewards te krijgen, zeg maar een soort van RollerCoaster Tycoon 4 voor mobile, dan stop ik met spelen. Nu kan dat natuurlijk niet zo met het leven, dus ga je op zoek naar een minigame die je wel leuk vind, maar daar moet je dan weer eerst een DLC voor aanschaffen etc etc.

De frustratie die dit oplevert werkt meer als een soort katalysator voor de rest van mijn beklag. 400 euro overhouden in essentie is niet het probleem, wel de moeite die dit kost en waardoor het het voor mij niet meer waard is.

[ Voor 27% gewijzigd door Lodo op 03-11-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op je 22e met een bruto-salaris van 2250 euro, zonder molenstenen om je nek zoals een koophuis dat onder water staat of een niet-gepland kind, het al niet meer ziet zitten, dan is het vermoedelijk een beter (en goedkoper) idee om te gaan werken aan je sociale en psychologische weerbaarheid. Anders ga je overal tegen een muur aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 06-09 21:24
Voor 700 euro heb je in Rotterdam een vrije sector woning van ruim 100m2, in een goede buurt en in de buurt van een station. Dus dat zal toch wel meevallen? En anders kijk je naar www.woonnet-rijnmond.nl

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Ik wil gewoon een leuk bestaan opbouwen samen met mijn vriendin en het frustreert mij dat dat mij zou moeilijk wordt gemaakt.
Hoezo wordt het moeilijk gemaakt? Door wie? Volgens mij ben je aardig op weg. Je verdient 2250 en je ben 22, flink ruimte om te groeien dus. Dadelijk heeft je vriendin werk en hou je samen meer geld over.

Alleen ik denk dat je verwachtingen gewoon te hoog zijn. Je zult nou eenmaal moeten sparen, en keuzes moet maken wat je wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 2k bruto moet je toch gewoon huur van €700 kunnen betalen? Inclusief auto etc.
Verder ben je jong, is er vast nog wel ruimte om meer salaris te verdienen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Ik weet niet wat jij doet met die 2250 maar als ik elke maand 2250 op de bank kreeg, zou ik 950 ho ho niet liegen, 750 euro overhouden.

En ik heb een auto en ik huur een huis van € 600,-. En zorgverzekering, met aanvullend pakket. En een scooter. En een mobiele telefoon met internet. En glasvezel-internet thuis.
En ik woon en ben alleen.

Je kijkt er echt veel te negatief tegenaan. Ga eens met mensen erover praten zou ik zeggen, over wat een realistisch beeld is.

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 03-11-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:45:
[...]

Dit :)

Ben trouwens benieuwd wat je nu aan huur betaalt... uitgerekend in R'dam kun je makkelijk voor minder dan EUR 500 op de vrije markt een zelfstandig appartement huren. Niet in Hillegersberg ofzo, wel in Charlois of Spangen. Daar wil je misschien niet de rest van je leven wonen, maar 1) stiekem valt het ook daar erg mee en 2) al valt het voor jou tegen, als je vriendin afgestudeerd is en en baan heeft heb je stukken meer opties.
Rotterdam is juist één van die steden waar het wonen ín de stad goedkoper is dan eromheen, voornamelijk door de slechte naam. In de praktijk valt dat reuze mee. Kijk bijvoorbeeld naar de Lijnbaanflats. Daar kun je voor nog (volgens mij) 650 per wonen in een keurig netjes drie-kamerappartement van 75m2, met alle voorzieningen om de hoek en op loopafstand van CS. Dan heb je ook geen (dure!) auto nodig. En met een bruto-salaris van 2250, een huur van 650, GWL van 75, boodschappen ad 300, de normale verzekeringen en abonnementen houd je per maand dus gewoon een paar honderd (!) euro over voor leuke dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Net zoals de rest ben ik er overeens dat je makkelijk moet kunnen rondkomen.
Misschien moet je even stoppen naar het kijken naar je inkomen maar even je uitgaves onder de loep te nemen?

Ik heb ook in de situatie gezeten met een huurwoning van €450 in de maand en een salaris van 1600 bruto en ook nog eens samenwonend.

Toch hielden we geld over voor eens in de 2 weken kroegje pakken en andere leuke dingen.
Wellicht niet veel maar je kunt het toch doen en kunnen sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit komt vooral omdat de overheid sinds 2008 een vrije-sector-huurder pest campagne is begonnen om de huizenprijzen op de koopmarkt absurd hoog te houden. Het komt erop neer dat huren zo hoog worden gemaakt dat je wel MOET kopen, en daarmee je (arbeids)flexibiliteit verliest.

Behoorlijk walgelijk, maar de realiteit in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:16
Wen er maar aan... je bent 22, dus al een jaar volledig volwassen en handelingsbevoegd..
Dat betekent dat je helemaal zelf verantwoordelijk bent...
Die mensen die met dat inkomen WEL die leuke dingen kunnen doen (die jij denkt dat ze doen) kunnen dat omdat ze verantwoordelijk genoeg zijn om andere (ook leuke) dingen NIET te doen.
Die mensen kiezen ervoor iets verder (goedkoper) te gaan wonen... dat ze dus eerder het bed uit moeten nemen ze voor lief. Want daardoor houden ze geld over voor de LEUKE dingen.

De keuze kopen of huren heeft geen R**T te maken met verantwoordelijkheid die bij je leeftijd past... die verantwoordelijkheid hoort sinds je 21ste al bij je... Die verantwoordelijkheid zal je leren dat je soms geld over houdt als je koopt.

2250,- Euro ... wow..das bijna MODAAL (ca 2550) en dat op je 22ste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

begonnen op 1600 euro, zit nu op 2250 euro in de maand
Daar heb je al een goede reden om niet de bijstand in te gaan. Dat salaris gaat de komende 30 jaar af en toe omhoog en als "bonus" bouw je werkervaring/CV-inhoud op om een nog leukere baan te kunnen krijgen. Bijstand gaat de komende 30 jaar alleen maar omlaag en levert niets op. Zelfs geen vrije tijd als ooit van bijstandontvangers wordt verwacht dat je bijv. moet gaan afval-oprapen in de regen op 15 km fietsafstand van je huis ;)
Dat laatste is overdreven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:14:
Dit komt vooral omdat de overheid sinds 2008 een vrije-sector-huurder pest campagne is begonnen om de huizenprijzen op de koopmarkt absurd hoog te houden. Het komt erop neer dat huren zo hoog worden gemaakt dat je wel MOET kopen, en daarmee je (arbeids)flexibiliteit verliest.

Behoorlijk walgelijk, maar de realiteit in NL.
Hoe slecht dat beleid ook is, het laat onverlet dat er genoeg mogelijkheden zijn om te wonen in een andere situatie dan koop. Zeker nu TS in Rotterdam woont. Daar zijn echt genoeg appartementen in de prijsklasse 500-650 euro en dat is met een brutosalaris van 2250 heel goed te doen. TS behoudt zijn flexibiliteit, en als zijn vriendin haar opleiding heeft afgemaakt zeggen ze desgewenst gewoon de huur op en verkassen ze naar een groter stekkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Nou is al meerdere malen in dit topic gevraagd of je vriendin dan niet werkt?
Het komt op mij wat over dat jij alles voor je vriendin moet betalen, (Like als we beiden naar het ziekenhuis moeten).
Ik zou het redelijk vinden als mijn vriendin bij me in kwam wonen dat ze ook wat ging verdienen, en dus mee ging betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13
Ik verdien 1400 netto in de maand. het is dat mijn vriendin ook geld verdient, anders was het niet te doen. Zelf houd ik zo'n 200 euro in de maand over voor extra dingen. Als je ziet hoeveel werk ik daarvoor doe voelt dat zeker niet goed. Vooral het feit dat ik hard heb moeten werken voor het HBO papiertje waar ik nu dus 1400 euro mee verdien. Hell, tijdens mijn studie verdiende ik zelf meer met bijklussen! Dus ik snap waar je vandaan komt.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Drowzz schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:17:
Het komt op mij wat over dat jij alles voor je vriendin moet betalen, (Like als we beiden naar het ziekenhuis moeten).
Ik zou het redelijk vinden als mijn vriendin bij me in kwam wonen dat ze ook wat ging verdienen, en dus mee ging betalen...
Klopt, en als ze dat niet doet (werken) een uitkering aanvragen. Met 2250 bruto voor twee personen zit je volgens mij nog niet op de drempel dat jij teveel verdient zodat zij geen uitkering meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Als eerste mijn verbazing over je houding (wat nu al vaker aangekaard is). Je staat aan het begin van je leven en verdient al aardig beter dan menig oudere mensen die ik ken, waar zij certificeringen en diploma's hebben in hun vakgebied.

Om even een beeld te schetsen van onze ouders (en hun generatie), in hun tijd hielden zij amper 20 gulden per maand over. Mensen met een groot huis nu en auto's zijn een stuk ouder en hebben daar vaak voor moeten vechten in hun leven. Daar hebben ze wel een goede 20+ jaar over gedaan voordat ze op die positie terecht gekomen zijn. Het is een beetje van de jeugd van tegenwoordig dat men maar verwacht alles te hebben op het moment dat ze het huis uit zijn. We zijn wat dat betreft enorm verwend. Het hebben van gadgets, computers, smartphones en vakanties is allen een luxe en geen recht, houd daar allereerst rekening mee.

Verder heb ik volgens mij nog geen antwoord gezien of dat je vriendin werkt. Indien je vriendin niet werkt, is dat een mooi begin voor een berg extra geld, al is het part-time.

Daarnaast lijk je vooral in een slachtofferrol te zitten. Je vindt het allemaal maar niet kunnen en je hebt overal wel recht op. Je klaagt, maar houdt wel mooi 400 euro per maand over. Ik kan je vertellen, er zijn mensen (in mijn directe kring) die nog geen 40 euro per maand overhouden en richting de 40 jaar gaan en nog altijd single zijn. Wat dat betreft doe je het al 10x beter op financieel vlak en ook op emotioneel vlak. Dat je mentale problemen hebt, lijkt vooral voort te komen uit je kijk op de wereld, wat nogal verwrongen is.

Verder beperk je jezelf nogal door alleen maar in de buurt van te willen wonen. Waarom eigenlijk? Wat is er mis met de voorgestelde woonruimtes buiten Rotterdam? Daar zit je goedkoper en rustiger, waardoor je per maand zelfs nog meer over kan houden en er waarschijnlijk emotioneel ook beter van wordt. Het enige nadeel kan zijn dat je reistijd langer wordt, maar wat is langer? Alles binnen 1,5 uur is sowieso prima te doen.

Ga voor opleidingen en certificaten, met die 400 euro per maand kun je je bijscholen en verder zoeken naar beter betaalde functies. Om verder te komen in het leven moet je nu eenmaal investeren en soms risico's nemen.

De bijstand levert je weinig op, maar dat is hier al genoeg aangekaard. Verhuizen naar het buitenland gaat ook niet over rozen, zeker als je nog geen baan hebt aldaar. Dit alles klinkt eerder als vluchtgedrag, no offence. Focus nu eens eerst op wat je wel hebt, zet eens op papier waar je naartoe wilt werken qua werk en woonruimte, en houdt er rekening mee dat dit een proces van jaren is, niet dagen, weken of maanden.

Met alle respect, maar je hebt het momenteel heel ruim :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:42
Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:55:

Ik denk dat het ook weinig zin heeft om vergelijkingen met andere personen te maken. Ik wil helemaal niet veel, zo lang het maar eerlijk is.
Het leven is gewoon niet eerlijk. (en dat is maar goed ook.) Als jij het eerlijk wil en geen belasting wil betalen en dergelijke moet je ook op straat leven als je even geen baan hebt. (Of je helemaal scheel betalen aan de opleiding van je vriendin!) (Reken maar eens na hoeveel geld het kost om te studeren zonder financiering vanuit de overheid.)
Je moet niet zo negatief kijken. Ik ben 21 jaar oud. Ben getrouwd, wonen dus ook samen. Beide studeren wij nog en we hebben een gecombineerd inkomen van ongeveer 1000 euro netto. Dit is wel inclusief zorgtoeslag en studiefinanciering. Ook hebben we 2 fietsen, een scooter en zelfs een klein auto'tje. We houden helemaal niks over in de maand (laat staan dat er een mogelijkheid is om een nieuwe Game-PC te kopen) Desondanks zijn we dolgelukkig samen!

Een leuk bestaan opbouwen samen met je vriendin bestaat uit meer dan een fatsoenlijk en goedkoop huis op een goede locatie waarbij je minimaal hoeft te reizen. Een leuk bestaan is 99% je eigen instelling!
Drowzz schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:17:
Volgens mij studeert zijn vriendin nog als ik het goed begrijp? :9

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Welcome to the real world, Neo...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

JeroenF schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:30:

[...]

Volgens mij studeert zijn vriendin nog als ik het goed begrijp? :9
Mooi verwoord, geluk maak je inderdaad zelf :)

Al studeert zijn vriendin, kan zij altijd nog een baantje in de avond nemen. Hoeveel studenten doen dit wel niet omdat zij zelf de studie moeten bekostigen?

Met 400 euro per maand overhouden is het niet persé nodig, maar als je dat te weinig vindt is dat zeker een oplossing. We hebben het nu over 4800 euro per jaar (ex vakantiegeld), kun je best wat mee doen jaarlijks :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:05

Secsytime

Automagisch

Ik snap dat je een beetje depri bent, want 40-50 uur werken is gewoon deprimerend.

Verder mag je niet echt klagen denk ik, met zon inkomen. Mogelijkheden genoeg lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

@TS:
Of je het nu wil zien of niet: Je hebt een negatieve blik op de zaak en je verwachtingen zijn te hoog.
het lijkt een beetje op het instant-gratification syndroom dat veel jongeren hebben. Men wil voor weinig effort, veel terug en dan ook nog op de eigen manier.
Zo werkt de wereld nou eenmaal niet.
Dna heb je 2 keuzes, verzet je ertgen en je bent unhappy of go with the flow, zet jezelf doelen en werk ernaartoe !

Het is heel normaal om een jaar te moeten sparen voor een fonkelnieuwe pc !
Je woont niet meer thuis zonder kosten en al het geld dat je hebt is vrij uit te geven....

Je woonkosten zijn een direct gevolg van je keuzes...

Voor een reality check vraag je je oduers even hoeveel ze overhielden op die leeftijd....(tenzij grootpapa rijk is natuurlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-11-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:34:
Ik snap dat je een beetje depri bent, want 40-50 uur werken is gewoon deprimerend.
Leukere baan of vakgebied kiezen dan. Ik ga vrijwel nooit met tegenzin naar m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:05

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:35:
[...]

Leukere baan of vakgebied kiezen dan. Ik ga vrijwel nooit met tegenzin naar m'n werk.
Kan, als dat het probleem is. Je beschrijft een oplossing terwijl je niet eens weet of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dit dus.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde en fulltime werkte, vond ik het ook normaal 1000 euro per maand over te houden. Tsja, totdat het moment kwam dat ik op mezelf moest wonen. Toen moest ik mijn auto wegdoen om nog rond te komen.

Shit happens.

Verdiende toen ook iets van 2200 bruto en ongeveer zelfde leeftijd. Dat salaris steeg de jaren erna echter vrij snel, waardoor ik op mijn 24ste op de 2600 bruto zat ongeveer en toen kwam er weer ruimte voor een auto.

Kwestie van geduld hebben dus :P

Als software ontwikkelaar zit er nog behoorlijk rek in dat inkomen (salarissen van 3000 tot 4500 bruto per maand zijn niet ondenkbaar wanneer je een ervaren dertiger bent) en dan krijg je vanzelf ook meer vrijheden om leuke dingen te doen met dat geld. Dan wil je echt niet meer de bijstand in :)

Oh, en trouwens: ik kan ook maar iets van 500 euro per maand sparen. Goed, daar zit een stuk leefstijlinflatie in (ik betaal bijna 900 euro aan huur en heb een auto), maar 400 euro overhouden is echt niet slecht. En ik heb tot en met mijn 32ste gedaan met een Whiteline wasmachine van 350 euro :D Soms ging die uit zichzelf aan de wandel en dan moest ik hem weer terugzetten, maar werkte verder prima hoor :P

En computers waren vaak cheap ass zelfbouw AMD-tjes die in dezelfde oude PC kast eindigden die ik al jaren had. Het is ook pas sinds enkele jaren dat ik wat duurdere spullen heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 03-11-2014 15:48 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Nou nou nou maar 400 euro om te sparen.
Nederlands gemiddeld gezin heeft 270 om te sparen.

-Naar het ziekenhuis? Verzekering.
-Wasmachine 1000 euro? http://www.kieskeurig.nl/wasmachine rond de 350 heb je al een prachtige wasmachine.
-Jouw nieuwe computer moet rond de 5000 euro gaan kosten?

Goede poging, slechte uitvoering. Kom eens met nieuwe argumenten?

Ja ja, het leven is zwaar en de dood is zoveel makkelijker. :'(
We werken zoveel en krijgen zo weinig. :'(
Elke dag opstaan terwijl je toch wel weer naar bed moet. :'(
Elke dag eten terwijl je het toch weer uitpoept. :'(

Het leven is zwaar. Zoek een psychiater. (75 euro per uur)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:36:
[...]

Kan, als dat het probleem is. Je beschrijft een oplossing terwijl je niet eens weet of dat het probleem is.
Jouw stelling dat 40-50 uur werken deprimerend is, heeft evenmin algemene gelding.

Over nut en noodzaak van structureel en excessief overwerk kunnen we natuurlijk nog wel een boompje opzetten, maar van hard werk op zich is nog nooit iemand minder geworden. 40 uur per week noem ik gewoon normaal fulltime. 50 uur is inderdaad wat meer, maar als je dicht in de buurt van je werk woont en niet dagelijks twee uur hoeft aan te kijken tegen de achterruit van je voorganger, dan ben je per saldo nog steeds evenveel tijd kwijt. (Van structureel overwerk, wonen op een kutplek én structureel in de file staan zou ik inderdaad ook wel depressief worden ja... :P ).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ALs ik je advies mag geven.

Kopen is altijd de beste optie -> 30 jaar huren vs 30 jaar hypotheek aflossen = huren heb je niks na 30 jaar en met kopen krijg je nog geld terug indien je je huis verkoopt als is het voor 1 euro bij wijze van spreken.

Als je koopt doe het dan op jouw salaris en dan niet gelijk het maximum zodat je nog wat leuks kan doen.
Je zal neem ik aan in salaris groeien dus met de jaren heb je wat meer adem ruimte.

Buiten de randstad heb je meestal goedkopere woningen, maybe dat je kan checken of er plekken zijn wat met OV goed bereikbaar is.

Als je per se wilt huren kan je kijken kof je in aanmerking komt voor huursubsidie.
Auto rijden kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt/kan veroorloven.
Is thuis wonen anders geen optie voor jullie?
Ik doe het nog max 2 jaar thuis wonen en dan wil ik een huis gekocht hebben samen met me vriendin.

Ik zie het zo:
Ik ga met me vriendin een huis kopen op 2 salarissen. Werken beide in de IT (voorzie geen problemen qua inkomen later, ze werkt voor haar zus)
Als het ooit voorkomt dat we uit elkaar gaan (wat ik niet zie gebeuren) dan koopt 1 de ander er uit.
Dan betaal 1 iemand de volledige hypotheek aflossing en de hele rataplan.

Het lijkt alsof het risicovol is, maar als je het slim aanpakt geniet je na 30 jaar (er van uitgaand dat je je hypotheek 100% aflost).

Kon ik de tijd maar terug draaien en op jouw leeftijd zo denken zoals ik nu denk dan had ik allang ene koopwoning.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:44:
maar van hard werk op zich is nog nooit iemand minder geworden.
Beter dat je het wel laat.

sorry, kon het niet laten.

[ Voor 61% gewijzigd door Krisp op 03-11-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
of je het nu wil zien of niet: Je hebt een negatieve blik op de zaak en je verwachtingen zijn te hoog.
het lijkt een beetje op het instant-gratification syndroom dat veel jongeren hebben. Men wil voor weinig effort, veel terug en dan ook nog op de eigen manier
En dat is dus het hele probleem, ik wil niet voor weinig effort veel, ik wil voor veel effort veel. Ik sta regelmatig om kwart voor 7 op en ben pas om half 10 thuis. Daarnaast doe ik ook nog dagelijks boodschappen voor mij moeder die ik daar ook moet afleveren. Ik heb mijzelf mijn vak geleerd terwijl ik ondertussen fulltime in de bouw werkte.

Er wordt hier een soort beeld geschetst dat ik een of andere lamzak ben die heel veel wil maar daarvoor niets wil doen. Dat is helemaal niet het geval.

Ik heb ook zeer weinig aan commentaren op hoeveel ik wel niet verdien. Is er bij niemand misschien het idee ontstaan dat ik daar dus ook ontzettend veel voor doe?

Er zijn genoeg mensen die genoegen nemen heel hun leven in de mijn werken, moet ik dat dat dan ook maar doen? Of is die ene die er tussen loopt en die denkt, hee misschien is mijn leven wel veel meer waard dan dit dan opeens een huilebalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 08:06
Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:48:
[...]

Er zijn genoeg mensen die genoegen nemen heel hun leven in de mijn werken, moet ik dat dat dan ook maar doen? Of is die ene die er tussen loopt en die denkt, hee misschien is mijn leven wel veel meer waard dan dit dan opeens een huilebalk?
Als jij denkt dat je leven meer waard is dan wat je nu hebt dan is er maar één persoon die dit kan realiseren en dat ben jezelf. Studeer, haal certificaten, ga voor ZZP of eender wat, maar JIJ moet het doen ...

Er is geen wondermiddel die je kan helpen, behalve moeite doen, werk verzetten en jezelf telkenmale overtreffen. Dan kan je in een paar jaar makkelijk je inkomen vergroten en als je aan de andere kant je uitgaven ook eens onder handen neemt dan kan je ver geraken, maar jij zal degene zijn die er iets voor zal moeten doen ...

[ Voor 22% gewijzigd door ItsValium op 03-11-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 16:58
[...]

En dus wil je stoppen met werken en gaan leven van een uitkering? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hexta schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:46:
[...]
sorry, kon het niet laten.
Ik voelde 'm aankomen toen ik het schreef, maar ik kan dat wel waarderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
Het beeld wat geschetst wordt komt door je eigen reacties.

Ik ( 26 ) verdien 1900 p/m bruto en mijn vriendin ( 25 ) 1100p/m bruto.

We huren nu en zijn aan het kijken voor koop woning.

Wij kunnen ook niet alles doen en kopen en moeten soms even sparen om iets te kopen.
Maar zwaar is het niet. Ik ga ook naast mijn fulltime job een HBO opleiding doen. Dat betekend dat ik bijna geen vrije tijd zal hebben. Maar dat zal uiteindelijk wel opleveren in de toekomst. Ik zou nu ook graag de jackpot willen verdienen, maar dat wil iedereen..

Dus hard werken zal uiteindelijk opleveren ( in de meeste gevallen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

En dat is dus het hele probleem, ik wil niet voor weinig effort veel, ik wil voor veel effort veel. Ik sta regelmatig om kwart voor 7 op en ben pas om half 10 thuis. Daarnaast doe ik ook nog dagelijks boodschappen voor mij moeder die ik daar ook moet afleveren. Ik heb mijzelf mijn vak geleerd terwijl ik ondertussen fulltime in de bouw werkte.

Er wordt hier een soort beeld geschetst dat ik een of andere lamzak ben die heel veel wil maar daarvoor niets wil doen. Dat is helemaal niet het geval.

Ik heb ook zeer weinig aan commentaren op hoeveel ik wel niet verdien. Is er bij niemand misschien het idee ontstaan dat ik daar dus ook ontzettend veel voor doe?

Nou leer er een les uit, zo kom je namelijk wél over ;)

Anyway, je klaagt over je husige omstandigehden, die gaan niet veranderen zonder akties en keuzes vanuit jouw kant.

Huurlasten te hoog, te weinig geld over (of dat nou reëel is of niet laten we for the sake of arguement maar varen), dat is een kwestie van keuzes en beslissingen. Moet het goedkoper, dat kan, regel het en verhuis, maar klaag dan niet over de consequenties.

Enne, veel vor veel -> er zijn neit veel mensen die veel hebben. Die zijn bijzonder...Word bijzonder !!! (or accept your faith)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-11-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Tja, ik blijf bij mijn punt, met extra ga hulp zoeken voor je depressie.

Ik sta iedere dag HALF 6 op, dan kom ik thuis zo kwart over 4, dan ga ik koken, eten, voor mijn vrouw zorgen (op dit moment dan, want die is zwanger, was doen, schoonmaken, klusjes in het huis afmaken en dan nog even wat voor mezelf doen en weer naar bed.

Je blijft maar zeggen dat je veel doet voor weinig geld, maar waar blijkt dat dan uit? Mijn ouders zijn allebij ongeneeslijk ziek en die help ik dan ook regelmatig, zowel met klusjes als met geld, omdat ze het zelf niet kunnen of hebben. Ook werk ik regelmatig over, soms wel 60 uur per week, boeit dit? Nee want ik heb plezier in mijn werk.

Als je denkt dat je leven meer waard is, ga dan wat doen en maak er wat van, anders ben je inderdaad zoals je zelf zegt een lamzak, want dat strookt niet met wat je in het begin van je post zegt.

Ik heb zelf autisme en een andere stoornis die ik heb opgelopen doordat ik 8 jaar lang gepest ben op school. Ik heb heel veel, hele nare dingen meegemaakt, maar ik heb me er overheen gezet en besloten wat te maken van mijn leven.

Mijn advies, zet je er overheen, ervaar en accepteer het leven en maak er van wat er van te maken valt. Dit zal je zelf moeten doen met een positieve instelling en een reële blik op de wereld.

Je mag de reactie's pittig vinden, maar ik weet zeker dat de meeste zich net als ik nog inhouden.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:45:
ALs ik je advies mag geven.

Kopen is altijd de beste optie -> 30 jaar huren vs 30 jaar hypotheek aflossen = huren heb je niks na 30 jaar en met kopen krijg je nog geld terug indien je je huis verkoopt als is het voor 1 euro bij wijze van spreken.
En dan neem je een aantal kostenposten niet mee die van belang zijn.
Rente betaal je niet over een hypotheek?
Onderhoud heb je niet bij een koophuis?

Kort door de bocht-berekeningen heb je niet veel aan.
[...]
En dat is dus het hele probleem, ik wil niet voor weinig effort veel, ik wil voor veel effort veel.
Maar is jouw vele effort wel veel waard? Waarom zou je meer moeten verdienen dan iemand anders? Wat maakt jou meer waard? Wat doe je meer dan een ander met eenzelfde dan wel een beter salaris?
I
k sta regelmatig om kwart voor 7 op en ben pas om half 10 thuis.
Schouderklopje nodig? Wat is hier mis mee als dat eens voorkomt?
Daarnaast doe ik ook nog dagelijks boodschappen voor mij moeder die ik daar ook moet afleveren.
Dat is een keuze, kan jij die boodschappen niet meer doen (tijd en/of geld) moet je er mee stoppen/over hebben met je moeder dat het niet meer kan.
Dat beeld schets jijzelf. Hopelijk ga je dat inzien maar je moet niet verwachten dat je met beperkte ervaring gouden bergen kan binnenhalen. Krijg je naar je mening te weinig betaald zal je jezelf bij je huidige baas dan wel een nieuwe baas beter moeten verkopen om zo je gram te krijgen die je toekomt.
Als je medestanders wilt hebben moet je daar om vragen. Niet verwachten dat eenieder eenzelfde mening heeft. Kijkend naar je posts komt het meer over dat je het heel zwaar denkt te hebben. Ik wil best geloven dat je heel veel moeite er in stopt en er genoeg voor doet
Nee hoor, maar enkel klagen heeft geen nut, onderneem actie om het beter te maken. De huilebak in de mijn gaat daar heus niet sneller goed uitkomen. eerder werkeloos met een nog mindere toekomst.

Waar gaat je geld nu naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

[...]
En dat is dus het hele probleem, ik wil niet voor weinig effort veel, ik wil voor veel effort veel. Ik sta regelmatig om kwart voor 7 op...
Hier spoot bijna mijn koffie over het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:42
[b]Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:48:
En dat is dus het hele probleem, ik wil niet voor weinig effort veel, ik wil voor veel effort veel.
[b]Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:48:
Is er bij niemand misschien het idee ontstaan dat ik daar dus ook ontzettend veel voor doe?
Je zegt dat je voor veel effort ook veel wilt hebben. Vervolgens zeg je dat je misschien wel veel verdient en dat je daar ook veel voor doet.. Case closed?

Nog een keer, het gaat puur om je eigen instelling! Somige dingen in je leven gaan nooit veranderen. (belasting betalen, verzekeringen betalen, een huis huren/kopen) Maar maak die dingen waar je wel invloed op hebt dan ook de moeite waard!

Toen ik zelf mijn eerste echte baantje kreeg (55 uur) werd ik ook deppresief. Nu ik daar op terugkijk vindt ik mezelf toen een complete idioot! :9 Mijn vrouw (toenmalige vriendin) heeft me daar doorheen geholpen. Ik verdien nu veel minder, we hebben veeeel minder, maar we zijn dolgelukkig samen! Attitude!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Ach ik werk minimaal 60 uur per week, maar regelmatig ook 80+.
Maarja, ben atm vrijgezel dus geen haan die er naar kraait. Heb wel een eigen (hoek)woning welke leuk ingericht is en alles is van mijzelf (Hoe bedoel je materialistisch). Nu kunnen spullen mij helemaal niets schelen, maar er zal toch gewerkt moeten worden om het huisje boven water te kunnen houden. Hoef ik 20 uur te werken en kan ik leven zoals ik dat wil is dat prima, maar als ik 80 uur moet werken hoor je mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
m-vw schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:59:
[...]

Hier spoot bijna mijn koffie over het bureau.
Ik las er net overheen maar nu moet ik er ook om lachen. :D

Overigens heeft volgens mij iedereen wel eens een paar rotdagen.
Een week aan een strakke deadline met dagen van 12 uur is klote. En dan alleen nog kunnen koken en slapen, niet leuk nee.
En ook normaal, 7 uur op, half 7 weer thuis, en dan moeten de boodschappen nog, koken, trainen, en dan is er nog 1 uur over om te ontspannen voor het slapen.
Het is ook niet altijd leuk, het kan ook echt zwaar zijn, maar je doet alsof het voor jou zo vreselijk is, terwijl de rest gouden bergen binnensleept ofzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
Ik zal vast anderen wel herhalen, maar alsnog..

Je bent 22, hebt geen opleiding gedaan, en verdient 2250 euro in demaand; nou, dan heb je het echt niet slecht volgens mij! Gewoon aan je carrière blijven werken zoals je al die tijd al zelf hebt gedaan en binnen een paar jaar verdien je meer; tegen die tijd vind je vast ook wel een iets betaalbaardere woning.

Eerste baan is altijd het kutst met meeste stress en minste geld; daar moet je door heen; narmate je ervaring op doet en je ogen open houd krijg je beter werk en leer je beter met stress omgaan.

En ja, als je vriendin bij je inwoont moeten jullie de lasten gewoon eerlijk proberen delen, tenzij dat wegens ziekte onmogelijk is ofzo. Hoe je dat verdeelt is jullie zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 14:03

Mystikal

It never hurts to help!

Je bent nog jong. Als ik naar mezelf terugkijk was het niet anders. Ik had een HEAO diploma en moest elke dag met de trein naar 's-Hertogenbosch vanaf Etten-Leur. Met de fiets naar het station en daar een flink stuk lopen. 07:00 vertrok ik en was pas om 18:30 thuis voor een salaris van 3200 gulden. Mijn toenmalige vriendin was ook schoolverlater en jurist en met een iets beter salaris. De eerste jaren zijn nu eenmaal mager. Hard werken, investeren, kansen pakken en vooral genieten van je vrijheid. Ook al heb je dat idee niet, die is er wel degelijk!

Ik ben van ver gekomen, maar heb nu een (meer dan) prima salaris en dito baan. Maar daar heb ik veel tijd en energie in moeten steken inclusief avond studies van mijn 27 tot mijn 30e in Utrecht. (in de ochtend om 06:15 vertrekken en om 23:30 pas thuiskomen). Maar die 3 jaar hebben wel deuren geopend voor me, die anders gesloten waren gebleven.

Zoals met zoveel dingen in het leven, je moet er zelf iets van maken!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dus TS samenvattend:

Over je werk en je omstandigheden kun je niet klagen !
Je verdient leuk en hebt jezelf opgewerkt.

Ga dus nu verder met wat essentieël is:
WAAROM heb je het gevoel dat het allemaal nergens toe doet, dat je niks opschiet, dat je ongelukkig bent. (depressie, sowieso misschien een negatieve instelling?)

Je hebt van iedereen hier gehoord dat je neits te klagen hebt, zoek het probleem bij jezelf en ga aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik heb niet alle posts in 't draadje helemaal gelezen, maar ik vond ook een beetje dat er in problemen lijkt te worden gedacht. Ik had m'n eerste huis ±9 jaar geleden gekocht met een inkomen van 1800,- bruto, zónder partner. Gewoon een leuk appartement van 70m2 (129.000 euro) waar ik alles aan heb verbouwd (c.v. installatie aan laten leggen, alle muren gestuct, nieuwe keuken e.d.). En ook gewoon een auto kunnen kopen… en alles zonder leningen. Toegegeven, het was in één van de fijnere buurten van Spijkenisse (niet voor iedereen de eerste keuze qua stad), maar dat geeft wel aan dat je buiten de grote stad heel goed een betaalbaar en fijn appartement kunt vinden.

Tegenwoordig is een huis kopen een stuk(je) lastiger, maar de rente ligt nu zó laag dat het zelfs met jouw inkomen van 2250,- bruto prima te doen moet zijn. Met 2 inkomens kun je zeker erg makkelijk bekokstoven, inclusief 1 of 2 auto's. Kijk maar eens hoeveel hypotheek je kunt krijgen met alléén jouw inkomen van 2250… dat is toch een hypotheek van ongeveer 145.000 euro.

Nu zit ik zelf wel eens te kijken op Funda, maar in zowel Rotterdam, Delft, Den Haag, Berkel en Rodenrijs, Spijkenisse e.d. zitten allemaal prima appartementen voor minder dan 140.000 euro. Met 2 inkomens heb je dan, afhankelijk van hoeveel geld je uitgeeft aan privé dingen (lekker eten, vakanties e.d.), toch al snel 300-500 euro per maand pér persoon aan loon over. Beetje afhankelijk van hoeveel je vriendin verdient en wat je dus aan privé uitgaves hebt natuurlijk, maar lekker een beetje sparen én een huisje hebben, én een auto kopen is prima mogelijk volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:11
Maar noem eens concreet wat voor jou dan wel acceptabel is, dus qua salaris, huur en uren werk je daarvoor moet verrichten. Eventueel je vrije bestedingsruimte per maand.

Ik ben heel erg benieuwd wat de norm is voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ook maar.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2014 16:48 . Reden: De moeite van het reageren niet waard, bij nader inzien. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

joramoudenaarde schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:23:
Ik heb niet alle posts in 't draadje helemaal gelezen, maar ik vond ook een beetje dat er in problemen lijkt te worden gedacht.

[...]
Ik denk dat er naar bevestiging gezocht wordt. Maar zoals hierboven gevraagd wordt is een hele goede benadering. Wat vindt de TS nu eigenlijk rechtvaardig aan uren, salaris etc?

Zoals eerder vermeld, al dan niet op een wat directe wijze, is een psychiater misschien nog wel een goede uitweg.

De reacties laten duidelijk zien dat hij er ruim bij zit, zeker voor zijn leeftijd en gebrek aan certificaten. Hij heeft onderdak, een vriendin, leuk bedrag per maand over, betekent wat voor zijn moeder.. Niets om over te klagen, eerder iets om genoegdoening uit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
@lodo Je ziet het leven somber in en dat is niet de bedoeling, erg jammer want er is zoveel moois om van te genieten. Probeer het eens van een goede kant te bekijken en houdt daarbij in je achterhoofd dat je nog maar 22 bent, je hebt echt nog een heel leven voor je.

Geld kun je altijd een issue van maken, er is altijd wel iets wat op eens veel geld kost. Wees blij dat je nog geen kinderen hebt O-:

Heb je het naar zin op je werk?
Wat zou je volgens jou moeten verdienen om wel een wat beter toekomst beeld te krijgen?

Zet voor je zelf doelen waar je over een bepaalde periode wilt zijn/hebben. Dit heeft mij altijd erg goed geholpen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 16:11
TS volgens mij zijn er twee oplossingen voor je problemen:
1) Doe een keer per week boodschappen voor je eigen huishouden en dat van je moeder, zodat je in de avond meer tijd hebt en niet zoals eerst elke dag boodschappen doen, zonde van de tijd. Als je daarnaast voor je moeder zorgt, kijk dan of er hulp kan komen als deze last je te zwaar is.
2) Ga naar een psycholoog of psychiater om aan je zwartgallige wereldbeeld te werken. Ik heb sterk het idee dat je jouw wereld gemiddeld genomen als erg negatief en meer frustrerend ziet dan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[...]

En daar wringt een beetje de schoen. Je krijgt in Nederland niet betaald voor hoe 'hard' je werkt. Ik geloof best dat er vandaag stratenmakers of verhuizers zijn die 'harder' gewerkt hebben dan ik, terwijl ik er aan het einde van de maand waarschijnlijk wat ruimer voor wordt beloond en een beetje in een warm kantoor hang.

Jij zit ook in een warm kantoor (althans, daar ga ik dan maar even van uit als je webdeveloper bent), maar het is toch helemaal niet gek dat als je 23 bent, je hard moet werken voor 'weinig'? Toen ik 23 was werkte ik ook 40-50 uur per week tegen een vergelijkbaar salaris met wat jij nu noemt. Als je nog 5 jaar wacht en dezelfde inzet blijft tonen, mag je daar straks ruim 1000 euro, een mooie auto, laptop en telefoon van de zaak bij optellen, en dan kun je ineens wel 'veel' doen voor het werk dat je doet.

ps; en dagelijks boodschappen doen voor je moeder? Misschien een idee om een koelkast en een vriezer aan te schaffen, dan kun je het gewoon meenemen met je eigen wekelijkse boodschappen. Dat is namelijk prima iets wat je echt maar 1 keer per week hoeft te doen, tenzij je natuurlijk iedere dag verse zalm van de markt wil hebben ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar is dit niet voor een heel groot deel instelling en mentale toestand en maak je nu de aanname dat de waarde van dat leven uit je baan of de hoogte van je salaris komt?

Ik denk dat jouw vraag misschien meer moet bevatten zoals bijvoorbeeld: 'kan ik gelukkig worden met mijn huidige baan en zo nee met welke baan / op welke manier dan wel?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:06
Wat een geklaag. 2250 voor een 22 jarige is een prima salaris! Toen ik jouw leeftijd had, verdiende ik 500 euro minder. Nu verdien ik goed voor mijn leeftijd, maar is daardoor alles beter geworden? Ik heb een koophuis en een hoop vaste lasten en heb minder lol dan toen. Volgens mij moet je gewoon genieten van je leven. En probeer je mindset te veranderen; op deze manier zal je ook niet veel meer gaan verdienen de komende tijd. Zet je in voor je werk, dan zal je zien dat je er op de langere termijn financieel ook meer op vooruit gaat :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 14:20

Rmg

[...]

regelmatig om kwart voor 7 op en ben pas om half 10 thuis.

Daarnaast doe ik ook nog dagelijks boodschappen voor mij moeder die ik daar ook moet afleveren.

Ik heb mijzelf mijn vak geleerd terwijl ik ondertussen fulltime in de bouw werkte.
Punt 1. Ja en hoe maakt dat dat je meer geld moet verdienen? Als je die extra uren allemaal aan je werk besteed dan moet je zorgen dat je of je overuren uitbetaald krijgt of geen onbetaalde overuren draaien zodat het vrije tijd is

Punt 2. Dus? vraag je moeder om geld salaris dan of zo. Ik zie niet in waarom je hier door van je werkgever dan wel de maatschappij meer moet krijgen.

Punt 3. Daar pluk je dan nu ook de vruchten van. Je zit op een warme werkplek waar je niet binnen 40 jaar je lichaam verkloot door fysiek zware arbeid, voor een hoger loon mag ik aan nemen.
Je schetst hier dan ook het beeld dat je een kantoorbaan hebt voor 40/50 uur in de week die niet slecht verdient.
Ligt er aan hoe je het aanpakt.

Je hebt het idee dat je veel doet, zal ook best. Afgaande vanuit het topic zijn er ook een hoop dingen tussen waar je gewoon niet kan verwachten dat je er voor betaald gaat worden (boodschappen voor je ma..)

Je 'oplossing' is vervolgens verkassen naar een ander land, wat m.i. een gevalletje gras is altijd groener bij de buren is.

Of de bijstand in en zwart bijklussen.

Je kruipt ook nog direct in de slachtofferrol,( "er zijn mensen die "gratis" begeleid wonen, en dat is niet eerlijk." )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalp
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 01:19
[...]
Als de desbetreffende mijnwerker zelf geen actie onderneemt om zijn situatie te veranderen/verbeteren, dan ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
[...]

TS, je hebt nu veel reacties van mensen die eigenlijk allemaal zeggen dat jij een onrealistisch wereldbeeld hebt en dat jouw situatie helemaal niet zo erg is als dat jij het ervaart. Wellicht kun je deze unanimiteit aangrijpen om hulp te zoeken voor jouw situatie. Een psycholoog zou je wellicht kunnen doen inzien dat het leven helemaal niet zo zwart is als dat jij het ervaart en dat het gras helemaal niet groener is in het buitenland/bijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Freezerator schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:25:
Maar noem eens concreet wat voor jou dan wel acceptabel is, dus qua salaris, huur en uren werk je daarvoor moet verrichten. Eventueel je vrije bestedingsruimte per maand.

Ik ben heel erg benieuwd wat de norm is voor jou?
Het probleem voor mij is dat het moeilijk is om iets op te bouwen. Ik vind mijn salaris eigenlijk wel prima, al vind ik zelf dat ik wel wat meer verdien voor de waarde die ik toevoeg. Stel, ik zou nu 3000 euro per maand krijgen, dat zou niets veranderen, want ik ben niet gelukkig in de positie waarin ik nu zit. Waar ik wel gelukkig van word is een eigen plek hebben, maar dat is dus zoals je merkt moeilijk.

Het gaat mij niet om harde knaken en ik wil best wel hard werken, maar ik wil dat wel op een fijne manier kunnen doen en niet vanuit een kartonnen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja en, hou op met klagen en verhuis ! Daar horen compromissen bij, bijna niemand kan zijn droomhuis betalen...

Enne kartonnen doos.... Je gaat nu wel erg overdrijven en in de slachtofferrol..

Tipje: neem geen kinderen, want dan zul je je helemaal aan moeten passen....

[ Voor 17% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-11-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 08:06
Lodo schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:29:
[...]

Het probleem voor mij is dat het moeilijk is om iets op te bouwen. Ik vind mijn salaris eigenlijk wel prima, al vind ik zelf dat ik wel wat meer verdien voor de waarde die ik toevoeg. Stel, ik zou nu 3000 euro per maand krijgen, dat zou niets veranderen, want ik ben niet gelukkig in de positie waarin ik nu zit. Waar ik wel gelukkig van word is een eigen plek hebben, maar dat is dus zoals je merkt moeilijk.

Het gaat mij niet om harde knaken en ik wil best wel hard werken, maar ik wil dat wel op een fijne manier kunnen doen en niet vanuit een kartonnen doos.
Nu draai je de wereld op zijn kop! Een mens moet eerst hard werken vooraleer hij zijn droomhuis misschien kan kopen, niet eerst je droomhuis realiseren om dan hard(er) te gaan werken, zo zit de wereld niet in elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Lan Mandragoran schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:27:
[...]

TS, je hebt nu veel reacties van mensen die eigenlijk allemaal zeggen dat jij een onrealistisch wereldbeeld hebt en dat jouw situatie helemaal niet zo erg is als dat jij het ervaart. Wellicht kun je deze unanimiteit aangrijpen om hulp te zoeken voor jouw situatie. Een psycholoog zou je wellicht kunnen doen inzien dat het leven helemaal niet zo zwart is als dat jij het ervaart en dat het gras helemaal niet groener is in het buitenland/bijstand.
Ja, dat is zeker waar. Ik heb al meerdere malen met psychologen gesproken, dat is niet echt een oplossing. Ze bieden mij alleen maar medicijnen aan om mijn boosheid te onderdrukken, maar dat heeft ook zijn bijwerkingen.

Ik zit nou eenmaal zo in elkaar. Ik snap ook wel dat dit wordt gezien als een slachtofferrol en dat is prima. Maar voor mij wordt het dan moeilijk om nog op een normale manier met andere mensen om te gaan, aangezien ik dan ook altijd zal verwijzen naar een slachtoffer rol en dat die mensen zich er maar over heen moeten zetten, zo is normale omgang onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nu weet ik natuurlijk niet hoe en wat er besproken is met je psychologen, maar de mijne zou zeker gaan werken aan één zin die je net poste: "Ik zit nou eenmaal zo in elkaar"

Dit is nou net waar een psycholoog aan zou moeten gaan werken met je en als het even kan zonder medicijnen. Het positieve aan die zin die je net typte is dat je al wel inziet dat er een probleem is en dat dit probleem ergens bij jezelf ligt. Ga hieraan werken, ja dat kost onvoorstelbaar veel energie en doorzettingsvermogen en daarnaast tijd. Je zal wellicht op korte termijn zelf nog geen veranderingen zien, maar uiteindelijk betaald het zich dubbel en dwars terug.

Wellicht is een psycholoog niet het juiste middel voor jou, wat voor iemand anders werkt, hoeft niet voor jou te werken. Ik ken je natuurlijk niet, en ik heb enkel een beeld door wat er inmiddels gepost is. Op basis daarvan zou ik toch zeggen, ga werken aan die boosheid en zorg dat je een reëel beeld krijgt van hoe het leven werkt en in elkaar zit. Ik denk dat je wellicht nog andere mensen kan vinden via internet, die tegen vergelijkbare of dezelfde problemen aanlopen. Daar zal je zeker hulp aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Verhuizen naar Australië. Mooi gebied, lagere belasting en met ongeschoold werk (tuinbouw) kan je in drie maanden 23000 dollar verdienen, dan moet er nog wel belasting vanaf maar dat is lang niet zo hoog als in neder(nivilleer)land. Hard werken loont daar nog en in de juiste regio's ben je qua kosten net zo duur uit in Nederland. In nl wordt het steeds slechter met al die socialisten aan de macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan begrijpen dat je denkt van heeft werken nog wel zin? Echter werken is niet iets dat je doet omdat het zo geweldig is, nee je doet het zodat je kunt overleven, en als ik zie wat jij verdient dan snap ik niet zo goed dat je over je inkomsten klaagt.

Maar ik denk dat je wensen gewoon bij moet stellen, of wil je net als mij in huurwoning van € 260 wonen in een regio waar men ook gemiddeld heel wat minder verdient dan jij nu doet. En heb je al kopen overwogen? Dat moet met jou salaris toch zeker mogelijk zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Iets opbouwen kost tijd, en veelal komen dingen niet aanwaaien. Ik denk ook niet dat je problemen als sneeuw voor de zonder verdwijnen als je morgen 5K bruto ineens gaat verdienen. Je salaris is netjes te noemen, zeker als ik erbij bedenk dat je geen noemenswaardige vervolgopleidingen hebt gedaan. Meeste schoolverlaters moeten het met minder doen en ook vaak ongeschoold werk.

Het zit nog meer tussen je oren dan in je omgeving.
Ze bieden mij alleen maar medicijnen aan om mijn boosheid te onderdrukken, maar dat heeft ook zijn bijwerkingen.
En als je medicijnen onprettige bijwerkingen hebben meld dit bij je arts of specialist. Zij kunnen je eventueel iets anders voorschrijven wat mogelijk beter werkt voor je.
Dark0z schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:14:
Verhuizen naar Australië. Mooi gebied, lagere belasting en met ongeschoold werk (tuinbouw) kan je in drie maanden 23000 dollar verdienen, dan moet er nog wel belasting vanaf maar dat is lang niet zo hoog als in neder(nivilleer)land. Hard werken loont daar nog en in de juiste regio's ben je qua kosten net zo duur uit in Nederland. In nl wordt het steeds slechter met al die socialisten aan de macht.
Op elk land valt wel iets op of aan te merken. Zo kunnen we wel elk land ter wereld af gaan. En je moet je maar afvragen hoe fijn dat ongeschoolde werk is. Als je 22 bent kan je prima zware arbeid verrichten, maar als je 45 bent kan het ineens een stuk minder lollig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItsValium schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:36:
[...]

Nu draai je de wereld op zijn kop! Een mens moet eerst hard werken vooraleer hij zijn droomhuis misschien kan kopen, niet eerst je droomhuis realiseren om dan hard(er) te gaan werken, zo zit de wereld niet in elkaar!
Sorry dat ik hier op reageer, maar in Nederland heeft bijna iedereen die een eigen huis heeft gewoon een hypotheek dus in Nederland gaat dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dark0z schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:14:
En, ook belangrijk, een zeer strenge immigratiedienst. Zelfs eilanden waar asielzoekers tijdelijk heen gaan. Moeten we hier ook hebben, desnoods gewoon één van de waddeneilanden aan opofferen, ipv zo'n dorp als oranje. We kunnen nog veel leren van die aussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:32:
[...]

Sorry dat ik hier op reageer, maar in Nederland heeft bijna iedereen die een eigen huis heeft gewoon een hypotheek dus in Nederland gaat dat wel.
Een eigen huis en een droomhuis zijn twee totaal verschillende dingen, dat bedoelt ItsValium.

Je kan prima beginnen in een huis van een ton en daarna opwerken naar een huis van drie ton. Als starter direct met een huis van drie ton willen beginnen, is soms (vaak) niet heel realistisch.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik wil helemaal niet veel, zo lang het maar eerlijk is.
BS. Je wil wel veel. Begin eens met dat toe geven, dan kun je van daaruit verder.
Je kunt gewoon een leuk bestaan opbouwen, al dan niet samen met je vriendin. Je kunt echter niet leven als god in Frankrijk.

Je wil een heleboel dat niet realistisch is. Hierdoor praat je jezelf een depressie in: ipv te kijken naar wat je wel kunt, kijk je enkel naar wat je niet kunt. Dáár zit je probleem, niet ergens anders. Want als je nu ineens 600 pm over zou houden, zou je het ook niet voldoende vinden, want dan gaan je eisen navenant omhoog.

Als je nu met z'n tweeen € 50 per week had om van te leven, nooit 'n fatsoenlijke broek kon kopen, nooit eens uit eten kunnen, ja, dan had je het slecht. Nu niet.

Life is tough. Learn to live with it.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ondanks het gezeik op de TS hier kan ik mij helemaal in hem vinden. Ik ben 23, verdien slechts €2200 bruto en dat is absoluut geen vetpot. Voor die €2200 moet je dan wel 40 uur werken waardoor je amper vrije tijd hebt door de week (in de avond doe je boodschappen, wassen, schoonmaken, etc.), daarnaast wordt je wel aan alle kanten genaaid omdat je geen toeslagen meer krijgt of mag je aan het eind van het jaar honderden euro's terugbetalen aan de (r)overheid omdat je werkt (zie dit jaar bijvoorbeeld...).

Soms denk ik ook wel eens dat €1100 netto 'verdienen' (bijstand) helemaal niet zo gek is: je krijgt allerlei toeslagen (maximale huurtoeslag, zorgtoeslag, etc), krijgt kortingen (korting op rijbewijs (ja echt!), korting op uitjes (zwembaden, pretparken, etc.), tegemoetkoming voor wasmachine,tv en computer en dergelijke, enzovoort). Die €1100 netto is dan ook echt netto. Daarvoor heb je wel 24/7 vrije tijd...

Het is niet dat ik niet wil werken (ik werk nu ook, al vanaf mijn 16de gedaan) maar het levert tot €3000 in de maand gewoon geen fuck op in Nederland.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste