Ernemmer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:35:
Ik denk dat je voor crypto niet de normale analyses kan toepassen. De coins zijn zo onderhevig aan emotie en slecht/goed nieuws dat die patronen niet een normaal verloop hebben. Ook het pumpen en dumpen heeft natuurlijk erg veel invloed, iets wat bij normale handel niet voor kan komen.
Emotie, goed/slecht nieuws zijn factoren die overal meespelen, of het nou een normaal aandeel is, forex of whatever. Toch is dat te berekenen.
Ik ben het met je eens dat P&D in cryptos het tricky maakt, daarom gebruik TA alleen op BTC en ETH. er zijn echter ook genoeg die hard analisten die vinden dat het geen invloed heeft op hun analyse. Zo goed vindt ik mijzelf echter niet.
Voor mij is het meer "spielerei" om te kijken of het werkt. Daarnaast trade ik atlijd volgens het principe "trade what you see, not what you think". Als ik zo'n analyse als hierboven maak, ga ik er pas naar handelen als ik aan het koersverloop zie dat ik t goed had.
Dat ik zo'n chart post is ook niet omdat ik zeg dat het gaat uitkomen, ik zie het meer als een mogelijk scenario.
Dit is ook een interessante post die ik elders geplaatst had over het gebruik van Fibonacci. Mbv Fibonacci heb ik al vaak een top/bodem kunnen voorspellen in BTC. Ik zit er ook wel eens naast, maar voor mij is het echt verbluffend om te zien dat een dump van 1349 naar 973,7 exact op een fibonacci level eindigt.
Vorig jaar stond BTC ergens rond de 700 na de top op 774, ik rekende toen uit dat BTC naar 469 zou kunnen. En wat gebeurd er? Mede door de bitfinex hack crashed BTC en waar bodemt ie? 468 !!
Op zaterdag 11 maart 2017 17:07 schreef edraket31 het volgende:
Ik werk nu alweer een heel tijdje met Fibonacci levels en haal er goede resultaten mee, je zou denken dat het met BTC wat minder goed zou werken, maar kijk eens naar deze grafieken:
Berekenen van de mogelijke top. Blauw vak is waar ik een terugval zou verwachten.
Berekenen van de mogelijke terugval. De ETF crash landt exact op fibo level 61,8%....een nivo dat het meest voorkomt bij retracements:
Berekenen van de bounce. Hier zie je dat de prijs moeite heeft om de 1,272 grens te doorbreken.... De extensie 1,272 wordt bijna altijd wel gehaald om van daaruit weer terug te vallen
Mocht de prijs toch dat level doorbreken, dan kan ie naar het blauwe vak.
Na de ETF-crash is er een correctie gaande, wat resulteert in een flag-pattern. Normaliter is dat een trend continuation pattern (zoals ik ook al schreef over ETH), dus verder naar beneden. Dat kan vanaf hier of vanaf het blauwe vak.
Lettende op wat andere indicatoren, denk ik dat het doorstijgt tot het blauwe vlak. Als dat doorgaat op dezelfde rustige wijze zoals de koers nu opkrabbelt, verwacht ik een flinke correctie naar het blauwe vak onderin de grafiek.
Zakken we rond dit nivo door die opgaande trendlijn, dan is de terugval nog iets dieper, ik verwacht dan de zone 889-805.
Die trendlijn moet dan wel met een impuls gebroken worden, dus een sterke beweging, paar dikke, lange rode candles
.