Zorgverzekering 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

KappuhH schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:48:
Ik zie dat je bij ZK de aanvullende verzekering tot februari kunt wijzigen. Betekent dit dat ik in januari naar de tandarts kan gaan voor controle en als er gaatjes oid zijn een tandartsverzekering af kan sluiten om vervolgens die behandeling behoeft te krijgen?
Dat zal van de voorwaarden van ZK afhangen, dat weet ik niet. Als je bang bent voor hoge tandartskosten zou je ook even kunnen wachten met het afsluiten en dit voor 1 februari doen. Dat kan met terugwerkende kracht (als je oude verzekering is opgezegd). Wellicht zijn bepaalde kortingen er dan echter niet meer.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:12:
[...]

Ik heb dus de FBTO basisverzekering met € 875,-- eigen risico, met jaarbetalingskorting: € 904,08. Per maand is dat dan € 75,34.
In vergelijking met Freakster86 is het dus 9 euro per maand duurder maar misschien een zorg minder. :)
Ik help het je hopen :) Voor mij maakt het niet uit, want de natura van CZdirect heeft contracten met elk ziekenhuis, héél veel fysio's in mijn omgeving en tandarts mag je toch zelf kiezen. Meer zorgbehoefte heb ik (gelukkig) niet. Dan kies ik liever een natura + een aanvullend pakket dan enkel een restitutie basisverzekering :) Goedkoper en vergoedt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Even een vraag nog: Bij ZieZo staat dit in de zorgzoeker bij bijna alle ziekenhuizen:

Hier gelden plafondafspraken. Je kan voor niet-spoedeisende zorg te maken krijgen met beperkte toegang

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

wimpie007 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:47:
Even een vraag nog: Bij ZieZo staat dit in de zorgzoeker bij bijna alle ziekenhuizen:

Hier gelden plafondafspraken. Je kan voor niet-spoedeisende zorg te maken krijgen met beperkte toegang

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
De verzekeraar heeft een contract met ziekenhuizen waarin een maximaal bedrag voor het hele jaar is afgesproken. Zodra een ziekenhuis dit bedrag bereikt heeft krijgen ze niets meer vergoed van die verzekeraar (voor niet-spoedeisende zorg). Jij zult dan dus naar een ander ziekenhuis moeten.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ulster Seedling schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:50:
[...]

De verzekeraar heeft een contract met ziekenhuizen waarin een maximaal bedrag voor het hele jaar is afgesproken. Zodra een ziekenhuis dit bedrag bereikt heeft krijgen ze niets meer vergoed van die verzekeraar (voor niet-spoedeisende zorg). Jij zult dan dus naar een ander ziekenhuis moeten.
Thanks
Ah lekker dan, dat is vreemd zeg.
Blijf dan denk ik toch maar bij ZilverenKruis met eigen risico op 875 ofzo en 10% collectiviteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Net officieel welkom geheten bij ZK. In het welkomsfilmpje blijkt dat er niet veel mensen per jaar betalen, of ik moet kleine lettertjes hebben gemist ;-)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/oac6bl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Trubo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:29:
De kosten zijn gelukkig niet enkel en alleen voor het trekken maar ook voor het behandelen van enkele gaatjes. Van wat ik begreep kan hij ook zelf klein chirurgische ingrepen verrichten in zijn eigen praktijk.Dat valt dan volgens mij onder de extra tand verzekering?

Sowieso zal ik het morgen navragen, mochten ze nog bereikbaar zijn....

Edit: @Ulster Seedling en Jordy, dank voor de toevoegingen. Zal morgen er nog verder induiken.
Mijn 3 verstandskiezen zijn getrokken vorig jaar, dat kon niet bij de tandarts. Dus in het ziekenhuis.. Allemaal eigen risico en aan een tandarts verzekering had ik dus ook niets.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Richard schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:08:
[...]

[...]

Bel van CashbackXL eens dat 06 nummer op hun site, dan weet je meteen dat je met een zeer kleine, maar ook zeer professionele organisatie te maken hebt!
Als je die kerel belt een technisch inhoudelijke vraag, gaat hij er linearecta voor je achteraan!

Denk als je belt met de vraag zoals je hierboven stelt 'Zeg hoe betrouwbaar zijn jullie eigenlijk, want ik wil een zorgverzekering via jullie afsluiten', dat hij daar best even 10minuten voor uittrekt.
Nog even hierop terugkomend: ik heb gisteren een verzekering afgesloten via CashbackXL. Tot op heden nog niets in mijn overzicht hierover terug weten te vinden. Daarnaast is het telefoonnummer ook niet te bereiken. Staat het bij de overige Tweakers wel gewoon binnen enkele uren op je account? Ik denk dat ik voor de tweede zorgverzekering toch maar weer terug ga naar Shopkorting, aangezien ik daar nog nooit problemen heb gehad.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:31
Ik lees net dat het maximaal 2 dagen kan duren voor je een bevestiging van je cashback krijgt.

Edit: heb de verzekering ook aangevraag: Cashback XL - CJP collectiviteit - Zilveren Kruis (max eigen risico, geen AV en geen tandarts) - jaarbetaling: €699,82

Nog geen bevestiging gehad van Cashback XL, alleen een welkomst mailtje.

[ Voor 55% gewijzigd door Binnetie op 31-12-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb afgelopen jaar een wortelkanaalbehandeling gehad bij mijn tandarts. De rekening? €800.- euro! Het is dat ik toen nog alles vergoed kreeg, volgend jaar wordt dat een ander verhaal. :S

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
€800,-? Is die beste man door je kaak heengegaan en door de stoel zo de grond in gaan boren ofzo?

Ik had ook een wortelkanaalbehandeling:
- Elektronische lengtebepaling €14,01
- Tweekanalig element €145,69
- toeslag kosten roterend nikkel-titanium instrumentarium €46,51
Totaal: €206,21 (wat ik overigens nog veel geld vind)
Ik had geen verdoving erbij. Anders zou die er nog overheen komen. Van dit bedrag heeft de verzekering 75% vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:53
minkjaah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 02:35:
Net officieel welkom geheten bij ZK. In het welkomsfilmpje blijkt dat er niet veel mensen per jaar betalen, of ik moet kleine lettertjes hebben gemist ;-)
[afbeelding]
Ik heb ook gekeken per jaar te betalen. Maar ondanks dat ik kan betalen vond ik het beetje te veel van het goed om 2000 euro in 1x af te tikken.
Het dat heeft alleen maar met gevoel te maken. Rente krijg ik op mijn spaarrekening.
wcduck schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:21:
[...]

Nog even hierop terugkomend: ik heb gisteren een verzekering afgesloten via CashbackXL. Tot op heden nog niets in mijn overzicht hierover terug weten te vinden. Daarnaast is het telefoonnummer ook niet te bereiken. Staat het bij de overige Tweakers wel gewoon binnen enkele uren op je account? Ik denk dat ik voor de tweede zorgverzekering toch maar weer terug ga naar Shopkorting, aangezien ik daar nog nooit problemen heb gehad.
Ik heb gister bij zilerenkruis via cashbackxl verzekering afgesloten. Ik had binnen 3 uur bevestiging dat beide partijen het bevestigd hebben. Alleen wanneer ik het kan uitbetalen ben ik nog wel benieuwd na.

[ Voor 27% gewijzigd door Tito129 op 31-12-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
Mijn vriendin zoekt eigenlijk nog een zorgverzekering..

Minimaal eigen risico
Vrije zorgkeuze
Zo goedkoop mogelijk

Geen aanvullende verzekeringen.

Kwam zelf uit op Ditzo voor 89eur per maand. Maar wellicht dat ik met een cashback nog wat kan doen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Deze kom ik tegen:
https://www.shopkorting.nl/winkel/Ditzo (30 eu)
https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/ditzo (60 eu)

De exacte voorwaarden ken ik niet, maar is toch weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als ik het zo zie en hoe ik het heb meegemaakt qua zoeken naar een andere zorgverzekering dan kan ik wel concluderen dat het steeds rommeliger en chaotischer wordt. Te veel mogelijkheden die dan uiteindelijk weinig tot geen voordeel opleveren of zelfs als je iets over het hoofd hebt gezien, jou veel onvoorziene kosten gaan opleveren.

Er moet wat gedaan worden om het verzekeringsstelsel te normaliseren, want dit loopt echt uit de hand. Wij als mensen met goed begrip en vaak een goede opleiding snappen er soms de ballen van en worden overdonderd door de mogelijkheden of juist de beperkingen qua zorgverzekeringen. De mensen die in een slechtere sociale positie zitten die zitten helemaal met de gebakken peren, die denken laat maar, ik hou het wel bij dezelfde zorgverzekering.. Zonder dat ze het doorhebben is hun basisverzekering een 'budget' versie geworden, of heeft een natura verzekering maar een beperkt aantal afspraken gemaakt met zorgverleners die dan tig kilometers verderop zitten.

Ik vind het echt belachelijk. :F

[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 31-12-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Ik ben zojuist overgestapt van Salland Zorgdirect naar DSW, qua premie was er nauwelijks verschil, maar m'n fysiotherapeut stond niet op de 'gecontracteerde' zorgverleners. Verder geef ik graag m'n steun aan een verzekeraar als DSW, niet dat ik de illusie heb dat 't veel gaat uitmaken.
Arsenius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:57:
Er moet wat gedaan worden om het verzekeringsstelsel te normaliseren, want dit loopt echt uit de hand. Wij als mensen met goed begrip en vaak een goede opleiding snappen er soms de ballen van en worden overdonderd door de mogelijkheden of juist de beperkingen qua zorgverzekeringen.
Het huidige zorgstelsel is een op ideologie gebaseerde politieke beslissing is geweest, dat zijn meestal de meest dramatische beslissingen qua uitvoering en werking. Tenzij in de media duidelijk en telkens herhaald wordt wie er nu exact voor en tegen is, zullen de meeste mensen het huidige stelsel opnieuw bekrachtigen in het stemhokje.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het probleem met 'tegen' zijn, is dat het alternatief van die partijen vaak genoeg ook twijfelachtig is, of op zijn minst net zo hard een puur ideologisch iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Absoluut waar, het zou een hele stap zijn als men de werkelijke kosten dillema's in de zorg zou voorleggen aan de kiezer. De politiek besteedt met het huidige zorgstelsel een deel van het politieke probleem uit aan de zorgverzekeraars, echter op een manier waarop er in z'n geheel geen of weinig van kostenbesparing te verwachten is door efficiency of marktwerking. De prijs die burgers betalen voor die minimale winst is het veel mensen waarschijnlijk niet waard.

Het debat zou moeten gaan over de vergrijzing en bijhorende kosten, plus de politieke keuzes die daarover zijn gemaakt in het verleden, namelijk: uitstellen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Iemand die ook nog twijfelt tussen de Zelf Bewust (cashback €75) en Alles Verzorgd polis van De Friesland?
Klantenservice gaf aan dat dezelfde zorgverleners zijn gecontracteerd voor Noord-Holland, maar een prijsverschil van 12 euro op de basispremie is wel erg veel..
Ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Laatst online: 24-04-2023
Scooper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat ik hem snap. In mijn plaatje gaat het om de kraamzorg in het ziekenhuis waarvoor de eigen bijdrage niet wordt vergoed. De eigen bijdrage voor de afhandeling van de bevalling zelf lijkt op jouw pagina inderdaad gewoon netjes vergoed te worden. Excuses voor de verwarring.

Mijn plaatje kwam trouwens van de rabobank-site en dan op het tabje 'Vergoedingen' en dan 'Kraamzorg'.
Heb jij al een keuze gemaakt Scooper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Arsenius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:57:
Als ik het zo zie en hoe ik het heb meegemaakt qua zoeken naar een andere zorgverzekering dan kan ik wel concluderen dat het steeds rommeliger en chaotischer wordt. Te veel mogelijkheden die dan uiteindelijk weinig tot geen voordeel opleveren of zelfs als je iets over het hoofd hebt gezien, jou veel onvoorziene kosten gaan opleveren.

Er moet wat gedaan worden om het verzekeringsstelsel te normaliseren, want dit loopt echt uit de hand. Wij als mensen met goed begrip en vaak een goede opleiding snappen er soms de ballen van en worden overdonderd door de mogelijkheden of juist de beperkingen qua zorgverzekeringen. De mensen die in een slechtere sociale positie zitten die zitten helemaal met de gebakken peren, die denken laat maar, ik hou het wel bij dezelfde zorgverzekering.. Zonder dat ze het doorhebben is hun basisverzekering een 'budget' versie geworden, of heeft een natura verzekering maar een beperkt aantal afspraken gemaakt met zorgverleners die dan tig kilometers verderop zitten.

Ik vind het echt belachelijk. :F
QFT

Het zorgstelsel is geen handjeklap of koehandel maar zoals het nu gaat lijkt het daar wel op.
Ik mag hopen dat hier heel snel verandering in gaat komen want de meeste mensen zien door de bomen het bos niet meer. :(

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
defiant schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:26:
Absoluut waar, het zou een hele stap zijn als men de werkelijke kosten dillema's in de zorg zou voorleggen aan de kiezer. De politiek besteedt met het huidige zorgstelsel een deel van het politieke probleem uit aan de zorgverzekeraars, echter op een manier waarop er in z'n geheel geen of weinig van kostenbesparing te verwachten is door efficiency of marktwerking. De prijs die burgers betalen voor die minimale winst is het veel mensen waarschijnlijk niet waard.

Het debat zou moeten gaan over de vergrijzing en bijhorende kosten, plus de politieke keuzes die daarover zijn gemaakt in het verleden, namelijk: uitstellen.
Ik begrijp je punt, maar wordt dat beter als je het als soort referendum gaat doen? Zal daar bijvoorbeeld niet net zo hard uitkomen dat uitstellen de makkelijkste optie is? Al was het maar door simpelweg een hogere begrotingstekort te accepteren, wat uiteindelijk ook gewoon een vorm van uitstellen is.

Misschien wel beetje offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nadat ik gisteren via Pricewise een verzekering bij CZdirect heb afgesloten, heb ik enkel van Pricewise een mail gekregen met de boodschap "Hoi! Je hebt een zorgverzekering aangevraagd bij CZdirect".

Verder geen duidelijkheid over wat ik had aangevraagd of wat dan ook. Pricewise gebeld en die zeggen heel leuk dat de aanvraag is doorgestuurd en dat alles wordt geregeld door CZdirect. Toch CZdirect even gebeld i.v.m. overmaken premie en een bevestiging dat zij de oude zorgverzekering opzeggen.

Overmaken kan ondanks het feit dat de aanvraag nog niet hun systeem is verwerkt. Echter, een bevestiging van de opzegging kon zij mij niet geven. Ze raadde aan om zelf even te bellen. Pricewise kan wel roepen dat alles goed komt, maar de zorgverzekeraar heeft een dag of 2 nodig om alles te verwerken.

LET DUS OP! ZEG JE VERZEKERING ZELF OP! Zeker wanneer je via een tussenpersoon afsluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:04
Ulster Seedling schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:24:
[...]

Tijdens het afsluiten kreeg ik de vraag: waarom kies je deze AV? Ik wilde liever niet zeggen dat er veel kosten aankomen, dus mompelde wat over tandartsdekking en de vergoeding voor brillen. Toen vroegen ze: heb je een implantaat nodig? (Op zich logisch, want anders was deze AV veel te uitgebreid/duur voor mij.) Toch maar toegegeven toen (want liegen mag ook niet). Op dat moment dacht ik: nu word ik vast met een of andere smoes geweigerd. Het tegendeel bleek waar: er werd bevestigd dat dit een goede AV voor me is, maar dat ik er wel om moet denken om na dit jaar naar een lagere AV over te stappen (als het implantaat eenmaal zit). Dat vond ik toch bijzonder netjes van ze :)
[/quote]
Bedankt voor de tip van deze verzekering. Ik ga ook voor implantaten dus was op zoek naar een dekking hiervoor. Helaas kon ik de €25,- korting niet krijgen telefonisch (medewerker afhankelijk?) maar kan het nog wel toepassen volgende week als ik een code vind.
Studentenkorting is trouwens tot 27 jaar bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
sjaool schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:50:
[...]

QFT

Het zorgstelsel is geen handjeklap of koehandel maar zoals het nu gaat lijkt het daar wel op.
Ik mag hopen dat hier heel snel verandering in gaat komen want de meeste mensen zien door de bomen het bos niet meer. :(
En daarom kies ik altijd de restitutiepolissen. Ik ga niet voor 120 euro per jaar het debat aan over waar ik wel/niet heen mag. Dat uitzoeken kost al meer geld dan het oplevert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:31:
Nadat ik gisteren via Pricewise een verzekering bij CZdirect heb afgesloten, heb ik enkel van Pricewise een mail gekregen met de boodschap "Hoi! Je hebt een zorgverzekering aangevraagd bij CZdirect".

Verder geen duidelijkheid over wat ik had en dat alles wordt geregeld door CZdirect. Toch CZdirect even gebeld i.v.m. overmaken premie en een bevestiging dat zij de oude zorgverzekering opzeggen.

Overmaken kan ondanks het feit dat de aanvraag nog niet hun systeem is verwerkt. Echter, een bevestiging van de opzegging kon zij mij niet geven. Ze raadde aan om zelf even te bellen. Pricewise kan wel roepen dat alles goed komt, maar de zorgverzekeraar heeft een dag of 2 nodig om alles te verwerken.

LET DUS OP! ZEG JE VERZEKERING ZELF OP! Zeker wanneer je via een tussenpersoon afsluit!
Ze zullen dat heus wel onderling oplossen. Ik denk dat zolang je aanvraag voor nieuwe zorgverzekering binnen is voor 1 januari dat het dan heus wel goed komt. Ze maken toch niet voor niks nog reclame , zelfs nog vandaag voor zorgverzekeringen. Dat zou ze dan alleen maar geld kosten, want als het zo is dat de oude niet meer wordt opgezegd dat zal de klant nog gewoon de nieuwe zorgverzekering kunnen opzeggen. Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.. Allemaal kosten gemaakt voor niks. :+

Je kan anders altijd nog de incasso terugdraaien..

Bij mijn vrouw is het maandelijkse bedrag van de oude zorgverzekering al van de rekening . Ik reken erop dat dat in januari teruggestort wordt..

Het zal nu erg druk zijn bij de zorgverzekeraars, die moeten nog veel aanvragen en opzeggingen verwerken.

Ik kan wel op de incasso terugboeken knop klikken bij het internetbankieren, maar laat ze dat maar gewoon administratief afhandelen, anders vertraag je de boel alleen maar. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 31-12-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Mijn moeder wil zich verzekeren bij Anderzorg, met uiteraard de 40 euro Socialshop cashback. Nu heb ik zelf een shop, maar zit zelf niet meer bij Anderzorg, kan dit problemen opleveren?

Anders mag iemand met een Socialshop die de volledige cashback geeft en in 2015 nog bij Anderzorg zit, mij wel een referral link sturen. Alvast bedankt!

Inmiddels voorzien van een link, bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Nostordici op 31-12-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Probeer zorgverzekering af te sluiten voor mijn vriendin (via FBTO, niet te duur met tandarts+basis minimaal ER, en goedkoop mogelijkheid uitbreiding ivm kinderwens).

Ligt de site van FBTO plat.... dat wordt dus nog lastig afsluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zit al jaren bij CZ, zat te kijken voor overstap, maar eigenlijk is alles óf even duur, of iets duurder. Is het goedkoper, dan mist er wat bij de dekking, zoals bijvoorbeeld reisvaccinaties (volgend jaar wellicht nog shots nodig, en dan scheelt het omgerekend weer 5 euro per maand die ik niet/wel vergoed krijg).

Of de tandartsdekking is 75% ipv 100%. Dus tja. Jongerenverzekering bij CZ blijft redelijk voordelig voor mij (ook voor mensen die geen jongeren meer zijn) :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:10:
Probeer zorgverzekering af te sluiten voor mijn vriendin (via FBTO, niet te duur met tandarts+basis minimaal ER, en goedkoop mogelijkheid uitbreiding ivm kinderwens).

Ligt de site van FBTO plat.... dat wordt dus nog lastig afsluiten....
Dan zou ik nog maar heel snel de oude verzekering telefonisch opzeggen.. Dan heb je nog de tijd tot 31 januari.

@Sorcerer8472

Idd ben zelf ook de 30 gepasseerd, nog steeds bij CZdirect. Je krijgt redelijk wat voor een zacht prijsje. Ook 12 x fysio in plaats van 9x bij de meeste andere verzekeringen in die prijsklasse.

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenius op 31-12-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arsenius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:26:
[...]

Dan zou ik nog maar heel snel de oude verzekering telefonisch opzeggen.. Dan heb je nog de tijd tot 31 januari.

@Sorcerer8472

Idd ben zelf ook de 30 gepasseerd, nog steeds bij CZdirect. Je krijgt redelijk wat voor een zacht prijsje. Ook 12 x fysio in plaats van 9x bij de meeste andere verzekeringen in die prijsklasse.
meer dan 50 wachtenden voor u 8)7 heb vandaag al via mail een opzegging gedaan... of geld dat dan niet?
anders zou ik zo naar de friesland gaan, maar als je daar kraamzorg aanzet zit je direct in het hoogste pakket, en betaal je 148p/m

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 31-12-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik weet niet of dat rechtsgeldig is.. Misschien iemand anders die het weet. Soms lees ik zelfs verhalen dat je een aangetekende brief moest versturen. Natuurlijk belachelijk, je kunt in een paar klikken via internet aanmelden maar opzeggen moet dan weer heel erg moeilijk gaan (aangetekende brief, telefonisch en wachten op bevestiging enzovoorts. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arsenius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:33:
Ik weet niet of dat rechtsgeldig is.. Misschien iemand anders die het weet. Soms lees ik zelfs verhalen dat je een aangetekende brief moest versturen. Natuurlijk belachelijk, je kunt in een paar klikken via internet aanmelden maar opzeggen moet dan weer heel erg moeilijk gaan (aangetekende brief, telefonisch en wachten op bevestiging enzovoorts. |:(
heb de vraag via de facebook even gevraagd bij Menzis zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Anders misschien bij VGZ rondkijken? Heb zelf daar ook afgesloten voor mijn zwangere vrouw, prijs is pittig maar wel aardige vergoedingen in het VGZ aanvullend beter en VGZ aanvullend Best pakket. Dan handelen zij de opzegging van de oude verzekering af..

Het is ook de eerste keer dat wij zo laat overstappen (afgelopen zondag), dus hoe ze het allemaal gaan afhandelen en of het allemaal goed in orde komt, laten we het hopen.. Ik zie het allemaal wel.. Op dit tijdstip is er gewoon niks meer aan te doen :z

[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 31-12-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
antwoord gehad van menzis, wordt nog gewoon verwerkt. Vaak is de vergoeding ongeveer gelijk valt me op. Kraamzorgd max ~200 of 24 uur (wat hetzelfde is kwa prijs) en eigen risico bevallen in het ziekenhuis. De rest zit al vaak in de basisverzekering.

zilveren kruis ook bekeken, maar wil niet naar een andere stad voor de bevalling. al is het maar 20 minuutjes rijden. Bij PMA is goedkoopst in dit geval, helemaal omdat je later kunt aanzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 31-12-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Bij het aanvullende pakket van VGZ ( beter en best) worden de kosten vergoed wanneer je geen medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen terwijl je dat toch wel wilt. Voor mij was dat een hele belangrijke.. Dus dat eigen risico wordt bij ons opgevangen door dat aanvullend pakket plus 30 uur kraamzorg en kraampakket.

Iedereen heeft zijn eigen overwegingen, dit vond ik gewoon belangrijk. Dit in combinatie met een restitutiepolis zodat we overal terecht kunnen, contract, geen contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Binnetie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:22:
€800,-? Is die beste man door je kaak heengegaan en door de stoel zo de grond in gaan boren ofzo?

Ik had ook een wortelkanaalbehandeling:
- Elektronische lengtebepaling €14,01
- Tweekanalig element €145,69
- toeslag kosten roterend nikkel-titanium instrumentarium €46,51
Totaal: €206,21 (wat ik overigens nog veel geld vind)
Ik had geen verdoving erbij. Anders zou die er nog overheen komen. Van dit bedrag heeft de verzekering 75% vergoed.
Dit is de rekening die Zilveren Kruis heeft doorgekregen. Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2gsh6w4.png

't was een doodnormale kies met drie kanalen, ze hebben uit extra voorzorg goed verdoofd (maar heb alsnog de eerste 45 min alles van de behandeling gevoeld :'( ). Pas toen de zenuw (zonder werkende verdoving) was verwijderd, ging de pijn weg. Anyhow, het is het geld sowieso waard; je gunt zelfs je ergste vijand niet zo'n pijn toe. Blij dat ik er van af ben.

Edit: ohjah, had ik al verteld dat de gehele behandeling 2 en een half uur duurde?

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 31-12-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Mijn vriendin heb ik zojuist van Azivo bijgeschreven op mijn Ohra zorgverzekering. Nu is de premie van januari azivo al wel automatisch geïncasseerd. Van Ohra heb ik alleen een automatische email bevestiging. Hoe is jullie ervaring met overstappen op het laatste moment. Wordt dat nog goed geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arsenius schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:49:
Bij het aanvullende pakket van VGZ ( beter en best) worden de kosten vergoed wanneer je geen medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen terwijl je dat toch wel wilt. Voor mij was dat een hele belangrijke.. Dus dat eigen risico wordt bij ons opgevangen door dat aanvullend pakket plus 30 uur kraamzorg en kraampakket.

Iedereen heeft zijn eigen overwegingen, dit vond ik gewoon belangrijk. Dit in combinatie met een restitutiepolis zodat we overal terecht kunnen, contract, geen contract.
dat heeft FBTO ook. en kan je later aanzetten, kost nu 105 zonder gezinsplanning, en 111 met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Waah schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:29:
[...]

meer dan 50 wachtenden voor u 8)7 heb vandaag al via mail een opzegging gedaan... of geld dat dan niet?
anders zou ik zo naar de friesland gaan, maar als je daar kraamzorg aanzet zit je direct in het hoogste pakket, en betaal je 148p/m
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) moet het mogelijk zijn een overeenkomst via dezelfde weg op te zeggen als dat ’ie is aangegaan. Met andere woorden, als jij ’m via internet hebt aangevraagd moet opzegging via internet ook mogelijk zijn. Ik denk dat het dus wel goed komt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ulster Seedling schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:29:
[...]

Volgens mij (maar pin me er niet op vast) moet het mogelijk zijn een overeenkomst via dezelfde weg op te zeggen als dat ’ie is aangegaan. Met andere woorden, als jij ’m via internet hebt aangevraagd moet opzegging via internet ook mogelijk zijn. Ik denk dat het dus wel goed komt op deze manier.
dat zei webcare ook. dus zal wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb ook eindelijk de knoop doorgehakt, ben zelf bij interpolis gebleven en mijn vriendin bij delta lloyd aangemeld met aanvullend pakket 'start' deze kwam als beste uit de bus betreft zwangerschap,bevalling,kraamzorg,kraampakket,zwangerschapscursus en ik had ook nog een collectievetijds regeling via mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De uiteindelijke schade is geworden: ONVZ restitutie basisverzekering + start aanvullend voor 9 fysio + aanvullend tand voor 75% vergoed tot max 750 euro + 10% collectiviteitskorting + 3% jaarbetalingskorting = omgerekend 97,30 euro per maand.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Zo, ik heb de knoop zojuist ook door gehakt. Ik ben voor enkel een basisverzekering gegaan aangezien ik mijn tandarts verzekering eigenlijk nooit nodig heb gehad. Controle levert meestal alleen wat tandsteen verwijderen op, daar ga ik mezelf niet meer voor verzekeren.

89,95 euro per maand bij Ditzo. Vrije zorgkeuze vind ik toch wel fijn. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
jordy2811 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:40:
[...]

Dan is het nog steeds een erg hoog bedrag voor slechts wat gaatjes en 4 verstandskiezen. Ook al haalt de tandarts de verstandskiezen er zelf uit zal hij maximaal de onderstaande codes mogen rekenen, bij lange na geen €1250:
-4x H35 Moeizaam trekken tand of kies € 66,61
-eventueel (mits er een aparte behandelkamer voor is ingericht) 2x H90 Voorbereiding praktijkruimte ten behoeve van chirurgische verrichtingen € 55,51 (hechten+verdoving inbegrepen, 2 zittingen)
-1x X21 Kaakoverzichtsfoto €66,61

Zoals je zelf al aangeeft zou ik een begroting vragen, welke de tandarts ook verplicht is te geven tenzij hij doorverwijst naar de MKA-chirurg.
In de begroting die ik heb lijkt het dubbel erop te staan, zowel H11 (trekken tand of kies € 42,03) als H35 plus verdoving A10 en kosten hechtmateriaal H21. Kaakoverzichtsfoto heb ik al gehad, neem aan dat dat niet nogmaals hoeft. H90 staat er idd ook op.

Zonder H11 mee gerekend komt dat op € 460,80. Het lijkt erop dat er sommige zaken dubbel opstaan, afhankelijk welke methode er gebruikt dient te worden.

Er vanuit gaande dat ik niet naar de MKA-chirurg moet en de tandartskosten niet boven de € 1000,- komen ga ik me verzekering hierop afstemmen.

Dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wie al bij CZ Direct zit kan nog ff de 50 gratis condooms voor 2014 aanvragen:
http://www.czdirect.nl/jo...gratis-condooms-aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb niet via CashbackXL een verzekering afgesloten bij ZK voor mijn familie. Waar ik benieuwd naar ben, krijg je bij het aanmelden van 2 volwassenen 2 maal de 5000 punten of slechts eenmaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Cuno schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:31:
Heb niet via CashbackXL een verzekering afgesloten bij ZK voor mijn familie. Waar ik benieuwd naar ben, krijg je bij het aanmelden van 2 volwassenen 2 maal de 5000 punten of slechts eenmaal?
2 aparte accounts... dan weet je het zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cuno schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:31:
Je moet het dan via twee aparte aanvragen doen. Ik heb helaas nog niets van CashbackXL vernomen. Een andere aanvraag heb ik daarom via Shopkorting gedaan. Deze stond enkele uren later wel geregistreerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
iApp schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:51:
[...]

Edit: ohjah, had ik al verteld dat de gehele behandeling 2 en een half uur duurde?
Mijn behandeling is in twee keer uitgevoerd, en dus met tweemaal verdoving maar totaal bedrag was 584. Lijkt me dat bij jou de tijd vooral mee speelt gezien ik in totaal een ruim uur klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Trubo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Mijn behandeling is in twee keer uitgevoerd, en dus met tweemaal verdoving maar totaal bedrag was 584. Lijkt me dat bij jou de tijd vooral mee speelt gezien ik in totaal een ruim uur klaar was.
Dat zal het probleem zijn... maar blijf het vreemd vinden dat de tandarts twee uur nodig had voor een wortelkanaalbehandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
dannyreuser schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:37:
[...]

Heb jij al een keuze gemaakt Scooper?
Mijn vrouw had geen fysio of tandarts nodig, dus een combipakket was niet nodig. We zitten nu bij FBTO met alleen de gezinsplanningmodule en maximaal eigen risico. Zit op €81,52.

Mocht ze toch nog tandarts of fysio nodig hebben dan gaat dat halverwege het jaar wel aan. Het is wel zo dat al je meerdere modules bij FBTO nodig hebt het toch wel duurder wordt dan bijvoorbeeld jouw Interpolisverzekering.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
appart, friesland zorgverzekering heeft gister een jaar aan premie van me rekening afgeschreven terwijl ik ben overgestapt...

Meer mensen waar dit is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:51
Heb je wel opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gewoon gebruik gemaakt van de overstap service net als andere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:53:
appart, friesland zorgverzekering heeft gister een jaar aan premie van me rekening afgeschreven terwijl ik ben overgestapt...

Hier ook, geen probleem verder want je kan die incasso binnen 56 dagen terugboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Gewoon storneren of slimmer om belletje richting die club te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Die incasso's staan al een tijdje klaar om te incasseren, terwijl er nog niet geregistreerd is dat jij bent overgestapt naar een andere partij. Wordt over een tijdje wel weer terugbetaald aan je. Als je het kan missen gewoon even laten gaan, komt wel goed.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 00:35
Menzis heeft afgelopen week ook de premie voor januari van mijn rekening gehaald.
Gisteren een brief van Menzis gekregen waarin zij o.a. melden dat de premie zo snel mogelijk terug gestort zal worden.
Zal ook voor de Friesland zorgverzekering gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Van mijn oude verzekeraar mocht ik hem zelf storneren of ~2 weken wachten. Nogal wiedes dat ik voor die eerste optie ben gegaan. :) Maar zou dat sowieso niet zonder overleg met de klantenservice doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd hier ook premie afgeschreven, belletje naar Unive leverde mij hetzelfde resultaat op, wordt binnen 2-3 weken terug gestort.
Wel probeerden ze me nog te houden met een nieuwe (in hun ogen betere) aanbieding..
Maar daar ben ik niet op ingegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
iApp schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:51:
[...]

Dit is de rekening die Zilveren Kruis heeft doorgekregen. Wat vinden jullie?
[afbeelding]

't was een doodnormale kies met drie kanalen, ze hebben uit extra voorzorg goed verdoofd (maar heb alsnog de eerste 45 min alles van de behandeling gevoeld :'( ). Pas toen de zenuw (zonder werkende verdoving) was verwijderd, ging de pijn weg. Anyhow, het is het geld sowieso waard; je gunt zelfs je ergste vijand niet zo'n pijn toe. Blij dat ik er van af ben.

Ik denk dat de tijd gespeeld heeft en dat ze dan meerdere keren een behandelcode indienen. Mijn wortelkanaalbehandeling (en ergens een gaatje vullen) duurder bij elkaar krap aan een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Zou niet mogen. Code dekt kort- en langdurende behandelingen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij liep het vorig jaar ook langs elkaar heen met die incasso's, dat krijg je bij laat overstappen. Ga in ieder geval niet zonder overleg storneren:

Onterechte automatische incasso mislukt, bedrijf stort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De zorgverzekeraar kan er natuurlijk ook voor kiezen de eerste premies pas na een week in januari te incasseren. Dan worden veel onterechte incasso's voorkomen.

Je kunt overigens gewoon storneren zonder overleg, het geld is immers niet verschuldigd en de machtiging is beëindigd. Mochten ze het dan alsnog ook zelf terugstorten, dan kun je het zelf weer terugstorten. Uiteraard wel met een verwerkingstijd van 3-4 weken.

Of gewoon afwachten inderdaad totdat ze het terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Dat de belastingdienst hier trouwens niets van vind, vermogen opnamemoment is 1 januari en aangezien die 1000 euro toen niet mijn op mijn rekening stond scheelt dat weer 1,2% over dat bedrag :+ kan me zomaar voorstellen dat dat flink oploopt over de hele bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Crazyanz schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:53:

Ik ben begin deze maand overgestapt van De Friesland naar een ander, bij mij hebben ze geen geld afgeschreven. Heb je wel een bevestiging gekregen per post dat je niet meer verzekerd bent bij hun (heb ik wel)?

Sowieso gewoon laten storneren, het is voor niemand handig als je dubbel verzekerd zou zijn (inclusief de zorgverzekeraars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nogmaals, ga nou niet rücksichtslos storneren! Je krijgt het waarschijnlijk vanzelf weer teruggestort. Je kan ook even een belletje plegen, dan weet je het zeker. Maar doe het aub in overleg...

Overigens, het kan ook anders! Ik ben 20 december overgestapt, paar dagen later een brief van Interpolis dat er nog wel geincasseerd wordt (incassoproces reeds gestart), wat ik dus logisch vind. Opmerking erbij dat het vanzelf teruggestort wordt. En wat denk je? 23 december was het al teruggestort. Sterker nog, de eigenlijk incasso moet nog komen :D

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 02-01-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik heb dat geld gewoon nodig... mijn betaalrekening heeft niet zoveel (dat staat op de spaarrekening), dus als er ff een flink bedrag onterecht wordt afgeschreven (betaling per jaar) moet dat z.s.m. terug komen. Ik zie het probleem ook niet echt verder, want ik neem aan dat ze checken wat er is gebeurd met de incasso-opdracht voordat ze een bedrag gaan terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik kan het wel even missen, slechte ervaring met vroegtijdig storneren van dit soort dingen dus ik laat het even gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

NOFI, maar als je al in de problemen komt door een afschrijving van 100-150 euro moet je eens naar je uitgavenpatroon kijken. Heb je dan helemaal geen buffer? En wat is er mis met even van je spaarrekening overboeken en daarna terugboeken?

Ik ben het wel eens met Crazyanz, als je gaat storneren kom je wel in een ander administratief proces terecht.

Maar okay, als je dat geld dan echt meteen terug moet hebben, doe het dan echt in overleg met de verzekeraar. Er domweg vanuit gaan "dat ze het wel checken" is een beetje naïef, ik verwijs je nogmaals naar dit topic (wat specifiek hierover gaat):

/edit
Excuus, ik zie nu dat het om een jaarbetaling gaat! Ik kan me voorstellen dat dat wel even een flinke hap is, zou ik zelf ook niet blij mee zijn. Ik blijf er wel bij domweg storneren zonder verdere communicatie niet handig is, maar wellicht is storneren wel een optie in overleg met de verzekeraar, dat ze ergens een vinkje aanzetten ofzo. Anders kan het zomaar fout gaan, zie hierboven, het zijn vaak toch aparte administratieve processen. Of anders toch maar even overboeken van je spaarrekening en terugboeken als je het geld terug hebt. En aangezien om het om een aanzienlijk bedrag gaat (jaarbetaling) zou ik sowieso even pro-actief zijn :)

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 02-01-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

FreakNL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:12:
NOFI, maar als je al in de problemen komt door een afschrijving van 100-150 euro moet je eens naar je uitgavenpatroon kijken. Heb je dan helemaal geen buffer?
Wie zegt dat het om €150 gaat? Als je niet de goedkoopste polis hebt en misschien een AV of tandartsverzekering, dan wordt er €1500+ afgeschreven bij betaling per jaar. Voor jou en mij misschien peanuts of een andere noot, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend of zelfs problematisch kan zijn als je het niet zo breed hebt en ook al de jaarpremie voor de verzekering waarnaar je overstapt hebt betaald. Of de premie van je minderjarige kinderen ook dubbel is afgeschreven. Of de wasmachine en cv-ketel zijn 2 weken geleden ontploft en vervangen, of *bla bla bla*.

Samengevat: je neemt aan dat het maar om €150 gaat én je kunt eigenlijk nooit in iemands portemonnee kijken of weten welke financiële tegenvallers er net hebben plaatsgevonden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Slecht excuus, maar wegens omstandigheden de afgelopen weken vergeten over te stappen naar een ander. Dit zou me een paar tientjes per maand schelen.

Het bedrag voor de maand Januari is reeds afgeboekt door mijn zorgverzekeraar dus ik dacht laten we even bellen met independer. Ik was benieuwd of ik dan per februari kon overstappen of dat dit gelijk mogelijk was. Aan de telefoon werd mij verteld dat overstappen in het geheel niet meer mogelijk was.

Navraag of het stilzwijgend verlengt kan worden met een jaar werd met een volmondige ja beantwoord. Ik was in de veronderstelling dat je alsnog kon switchen, kennelijk niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij had je je oude verzekeraar formeel moeten opzeggen. Dan heb je tot 1 februari om een nieuwe te zoeken. Nu niet meer dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Je kan nog wel bij je eigen verzekeraar switchen in pakket. Mogelijk dat daar nog iets te verbeteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
p2w schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:29:
Je kan nog wel bij je eigen verzekeraar switchen in pakket. Mogelijk dat daar nog iets te verbeteren is.
Daar ben ik inderdaad naar aan het kijken. Het aanpassen scheelt gelukkig een berg!
Gek genoeg wist ik niet dat het gewoon per jaar verlengt mag worden. Zo naïef als ik ben redeneerde ik dat, net zoals met andere abonnementen, deze vervolgens per maand opzegbaar zou worden.

Edit: bij mijn huidige zorgverzekeraar mag ik kennelijk veranderen met ingangsdatum 01-01-2015. Benieuwd of het teveel betaalde dan terug gestort wordt. We gaan het meemaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 02-01-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Helaas niet, dat zou dit hele overstapcircus schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Is wettelijk zo geregeld. Ingangsdatum is inderdaad 1-1 maar hiervoor moet je wel voor 1-1 hebben opgezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Goed op jaarbasis nu maar een paar tientjes duurder uit door de huidige verzekering bij te schaven, dus de schade valt mee. Dank voor de antwoorden in ieder geval. Gelijk maar even in de agenda gezegd voor december 2015. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

De hele overstap is bij zowel mijn vriendin als mijzelf al helemaal afgerond. Dat vind ik toch best knap. We hebben de mailtjes van de nieuwe verzekeraars al binnen en ik kan zelfs al in de klantportaal. Hoewel dat natuurlijk geautomatiseerd is, vind ik het toch knap.

(Nu alleen nog de cashback van cashbackXL via independer zoeken... Ik kan deze niet terugvinden in het overzicht en de overstap was op 29 december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hier ZK LSVb/ISO Cashback XL van 22dec.

Jaarbetaling is niet geincasseerd
CashbackXL heeft wèl een transactie geregistreerd
Ik heb van ZK een bevestiging gehad, en een persoonlijke welkomstvideo :)
ZK kan mij niet terugvinden in hun systeem. "Status zal wel pending zijn", kreeg ik te horen.
Ik kan niet inloggen met mijn DigID @ ZK.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

FreakNL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:12:
NOFI, maar als je al in de problemen komt door een afschrijving van 100-150 euro moet je eens naar je uitgavenpatroon kijken. Heb je dan helemaal geen buffer? En wat is er mis met even van je spaarrekening overboeken en daarna terugboeken?

Ik ben het wel eens met Crazyanz, als je gaat storneren kom je wel in een ander administratief proces terecht.

Maar okay, als je dat geld dan echt meteen terug moet hebben, doe het dan echt in overleg met de verzekeraar. Er domweg vanuit gaan "dat ze het wel checken" is een beetje naïef, ik verwijs je nogmaals naar dit topic (wat specifiek hierover gaat):

/edit
Excuus, ik zie nu dat het om een jaarbetaling gaat! Ik kan me voorstellen dat dat wel even een flinke hap is, zou ik zelf ook niet blij mee zijn. Ik blijf er wel bij domweg storneren zonder verdere communicatie niet handig is, maar wellicht is storneren wel een optie in overleg met de verzekeraar, dat ze ergens een vinkje aanzetten ofzo. Anders kan het zomaar fout gaan, zie hierboven, het zijn vaak toch aparte administratieve processen. Of anders toch maar even overboeken van je spaarrekening en terugboeken als je het geld terug hebt. En aangezien om het om een aanzienlijk bedrag gaat (jaarbetaling) zou ik sowieso even pro-actief zijn :)
Ik had dat linkje niet gezien. En ja, ik zou ook even in overleg gaan met de verzekeraar (al is het maar om te dubbel checken dat je verzekering wel is opgezegd). Maar als de verzekeraar zegt "we willen dat je niet storneert maar in plaats daarvan wacht tot wij het administratief afhandelen", dan zou ik antwoorden "euh, nee, ik wil dat geld NU terug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik kan al met het BSN-nummer van mijn vrouw inloggen op VGZ. Alleen de polis zou nog met de post komen.. Als ik de voorwaarden accepteer daar dan krijgen we geen post meer, maar alles via email. Ik blijf er nog even vanaf.

Maar goed om te zien dat dat al werkt, hopelijk hebben ze (de oude verzekering) Bewuzt ook optijd opgezegd, heb nog geen mail van ze gehad dat verzekering is opgezegd. Maar ze vallen beide onder de VGZ coöperatie, dus lijkt me geen probleem.. Ze kunnen dat intern regelen.

Moet je trouwens je huisarts verwittigen dat je verzekering veranderd is? Als mijn vrouw volgende week een afspraak heeft met de verloskundige en wij nog geen pasje of polis hebben, hoe werkt dat dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Arsenius op 02-01-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Arsenius schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:47:
Moet je trouwens je huisarts verwittigen dat je verzekering veranderd is? Als mijn vrouw volgende week een afspraak heeft met de verloskundige en wij nog geen pasje of polis hebben, hoe werkt dat dan?
Nee, je huisarts weet je verzekeraar wel te vinden. Tegenwoordig gaat alles met verzekeraars op basis van je BSN. Je hebt dus geen klantnummer (nodig). Het lijkt me dat je dus zonder pasje een heel eind kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ok bedankt. Nu is bij mij trouwens ook het geld eraf gehaald van de oude CZdirect polis, terwijl ik toch voor de kerst al mijn aanvullend pakket gedowngrade heb. Dus ik krijg dan nog van Bewuzt terug voor mijn vrouw en van CZdirect.

Had gekozen bij czdirect om dit jaar gelijk voor 1 jaar te betalen, dus dat zijn een hoop transacties die je in de gaten moet houden.. Veel moet teruggestort worden.

Ik ga niet zelf lopen storneren, ze storten dat heus wel binnen een paar weken terug. Ik kan me voorstellen dat het nogal hectisch is nu bij de zorgverzekeraars. Give it some time.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Arsenius op 02-01-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Perkouw schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:26:
Het bedrag voor de maand Januari is reeds afgeboekt door mijn zorgverzekeraar dus ik dacht laten we even bellen met independer. Ik was benieuwd of ik dan per februari kon overstappen of dat dit gelijk mogelijk was. Aan de telefoon werd mij verteld dat overstappen in het geheel niet meer mogelijk was.

Navraag of het stilzwijgend verlengt kan worden met een jaar werd met een volmondige ja beantwoord. Ik was in de veronderstelling dat je alsnog kon switchen, kennelijk niet dus?
Heb je de intentie gehad om op te zeggen? Bij mij lukte het vorig jaar niet om via internet op te zeggen (site was niet bereikbaar). Omdat dat het kanaal is waarover ik met de verzekeraar (CZ Direct) communiceer vond ik dat het mij niet te verwijten was dat ik op één van de eerste dagen van het nieuwe jaar opzegde.

Ik heb dit ingevuld en de opzegging is toen goedgekeurd. Je kan het - mits je de intentie hebt gehad maar het lukte niet door digid/hun site - proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:05
Ik ben dus over van VGZ naar DSW. Ook hier is geincasseerd door VGZ en dat heb ik dus wel laten storneren. Bij mijn broer vorig jaar is het pas na 9 maanden eindelijk terug gestort.
Zij incasseren onrechtmatig (opzegging was al binnen en bevestigd door ze) dus heb ik het recht om dat te storneren. Hoe ze dat in hun administratie rechtbreien is niet mijn zorg....

DSW was overigens ook snel want ik had de polis en de pasjes al binnen voor de jaarswisseling !

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meer mensen last met CashbackXL?

Ze zien wel mijn clicks, niet mijn transacties. Heb er drie in verband met drie verzekeringen. Ze wijten het aan een adblock. Die ik niet heb, speciaal Chrome gebruikt zonder poespas.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik heb nog geen reactie van hen maar mijn studentmobiel abonnement werd geautomatiseerd meteen geregistreerd, en deze nog steeds niet. Heb dus ook maar even een ticket aangemaakt bij hen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Om misselijk van te worden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B5js5o9CcAAHCIc.jpg

Bron: https://twitter.com/hashtag/consumentenbond?src=hash

[ Voor 118% gewijzigd door jhead22 op 03-01-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:05
die 4 samen hebben dus ongeveer 26 euro per nederlander over om ze naar zich toe te halen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gisteren was bij 1Vandaag Rouvoet die aan het klagen was dat specialisten een onderzoek naar betere behandelmethodes van 14m door de verzekeraars wilde laten betalen. Ik kan die vent niet meer zien. Wel een half miljard aan reclame spenderen zonder blikken of blozen, maar onderzoekje is te duur?... Wut. :?

Overigens, ZK wil dat ik met DigiD in ga loggen.... WTF is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Toch een klein hiaat gevonden: CZ stuurt mij nu de jaarfactuur. Een bedrag van 936,44. Terwijl op independer (via cashbackxl) een bedrag van 936,36 was afgesproken. Gemekker over centen maar ik wil dat dit goed geregeld wordt. Ik heb CZ een mail gestuurd en vraag me ineens af of dit misschien de reden is dat mijn cashback niet geregistreerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:28:
Gisteren was bij 1Vandaag Rouvoet die aan het klagen was dat specialisten een onderzoek naar betere behandelmethodes van 14m door de verzekeraars wilde laten betalen. Ik kan die vent niet meer zien. Wel een half miljard aan reclame spenderen zonder blikken of blozen, maar onderzoekje is te duur?... Wut. :?

Overigens, ZK wil dat ik met DigiD in ga loggen.... WTF is dat?
Belachelijk eigenlijk, dat zulke commerciële praktijken in een essentiële voorziening plaats mogen vinden. Nu zal er binnen het overheidsapparaat ook genoeg overhead te vinden zijn, maar het gaat in ieder geval niet naar dat soort zaken. Op dat vlak zou er best wat gereguleerd mogen worden.

Overigens moet ik ook met DigiD inloggen bij AnderZorg, staat ook gewoon op de lijst van DigiD zelf. Vind het op zich wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het erg overbodig. Nog even en we hebben een BSN bankrekeningnummer. Wordt steeds interessanter om te hacken zo. De overheid wil dat je voorzichtig met je BSN omgaat, maar vervolgens moet je hem wel overal verplicht invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Dat er veel problemen zouden ontstaan met CashbackXL was op voorhand natuurlijk wel duidelijk.

Op de website stonden niet eens geldende voorwaarden die de afsluitende partij weldegelijk heeft. Zo geeft Independer bijvoorbeeld op het afsluiten van een FBTO-verzekering géén cashback. Shopkorting.nl maakt daar netjes melding van, maar bij CashbackXL niets.

Daarnaast geven verzekeraars geen cashback als je al eerder lid bij hen bent geweest. Ook daarvan meldt CashbackXL niets. Denk dat er heel wat mensen zijn die een teleurstelling gaan krijgen.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
Wil dan even melden dat ik wel 2x 'gewoon' een geslaagde cashback bij zilverenkruis & cashbackxl heb. Heb voor mij en mijn vrouw in aparte sessies (wat dagen er tussen) in IE aangevraagd (werk normaal in FF, alleen voor cashback zaken enzo via de IE).

En dat DigiD, je logt toch in op dat platform? Oftewel, krijgen de verzekeraars uberhaupt wel die logingegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Medische gegevens zijn ook jarenlang door de overheid gebruikt om compensaties aan "chronisch" zieken uit te delen. Deze compensatie kreeg je automatisch en was gebaseerd op o.a. je aandoening en je medicijngebruik. Er wordt aan de ene kant maar wat uitgewisseld, terwijl over bijvoorbeeld een elektronische patientendossier heel veel ophef ontstaat. Ondertussen is voor mij niet helder wie over welke gegevens beschikt.

Nog even over die cijfers van 500 miljoen. Dit is ronduit flauwekul en komt helaas steeds weer terug in de media. Gelukkig zijn er ook media die er wat kritischer naar kijken en niet direct de conclusie trekken dat het misselijkmakend is:
http://www.nrcq.nl/2014/1...veel-uit-om-jou-te-lokken

En als specialisten graag betere behandelmethodes willen onderzoeken, dan moeten ze daar zelf maar in investeren. Ze willen zo graag ondernemer zijn, of althans alle lusten van het ondernemerschap, dan moet je ook kosten durven te maken voor het verbeteren van je diensten. Met de wetenschap dat de behandelmethodes die je toepast wellicht niet de juiste zijn, ben je dat als medicus misschien zelfs verplicht.

[ Voor 9% gewijzigd door haribold op 03-01-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
haribold schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:00:
Nog even over die cijfers van 500 miljoen. Dit is ronduit flauwekul en komt helaas steeds weer terug in de media. Gelukkig zijn er ook media die er wat kritischer naar kijken en niet direct de conclusie trekken dat het misselijkmakend is:
http://www.nrcq.nl/2014/1...veel-uit-om-jou-te-lokken
Dat is inderdaad om misselijk van te worden ;)
Valt me wel vaker op dat programma's als kassa/radar bedrijven ten onrechte beschuldigen. Sommige klanten kunnen niet begrijpend lezen en gaan daarna klagen dat dit de schuld is van het bedrijf. Natuurlijk is dit niet altijd zo, maar het valt wel op. Dit stukje laat dat ook zien, het zou ze sieren als ze dit meenemen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
hmm vreemd, zilverenkruis achmea (van vorig jaar) heeft nu ook 107 euro geincasseerd terwijl ik op tijd ben overgestapt. Vooral vreemd omdat ze vorig jaar altijd in de laatste week van de maand pas incasseerden
nja, het zal wel goedkomen

En btw, ik heb vorig jaar (bijna precies een jaar geleden) een mri scan gehad maar tot op heden nog geen rekening hiervan ontvangen, tevens zijn ze ook 1 keer ooit vergeten een rekening van een arts te sturen. Heb ik gewoon geluk gehad met administratieve fouten of denk je dat ik die mri toch nog ooit zal moeten betalen?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.