Freakster86 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:31:
Nadat ik gisteren via Pricewise een verzekering bij CZdirect heb afgesloten, heb ik enkel van Pricewise een mail gekregen met de boodschap "Hoi! Je hebt een zorgverzekering aangevraagd bij CZdirect".
Verder geen duidelijkheid over wat ik had en dat alles wordt geregeld door CZdirect. Toch CZdirect even gebeld i.v.m. overmaken premie en een bevestiging dat zij de oude zorgverzekering opzeggen.
Overmaken kan ondanks het feit dat de aanvraag nog niet hun systeem is verwerkt. Echter, een bevestiging van de opzegging kon zij mij niet geven. Ze raadde aan om zelf even te bellen. Pricewise kan wel roepen dat alles goed komt, maar de zorgverzekeraar heeft een dag of 2 nodig om alles te verwerken.
LET DUS OP! ZEG JE VERZEKERING ZELF OP! Zeker wanneer je via een tussenpersoon afsluit!
Ze zullen dat heus wel onderling oplossen. Ik denk dat zolang je aanvraag voor nieuwe zorgverzekering binnen is voor 1 januari dat het dan heus wel goed komt. Ze maken toch niet voor niks nog reclame , zelfs nog vandaag voor zorgverzekeringen. Dat zou ze dan alleen maar geld kosten, want als het zo is dat de oude niet meer wordt opgezegd dat zal de klant nog gewoon de nieuwe zorgverzekering kunnen opzeggen. Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.. Allemaal kosten gemaakt voor niks.
Je kan anders altijd nog de incasso terugdraaien..
Bij mijn vrouw is het maandelijkse bedrag van de oude zorgverzekering al van de rekening . Ik reken erop dat dat in januari teruggestort wordt..
Het zal nu erg druk zijn bij de zorgverzekeraars, die moeten nog veel aanvragen en opzeggingen verwerken.
Ik kan wel op de incasso terugboeken knop klikken bij het internetbankieren, maar laat ze dat maar gewoon administratief afhandelen, anders vertraag je de boel alleen maar.
[
Voor 13% gewijzigd door
Arsenius op 31-12-2014 16:05
]