Zorgverzekering 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
De NRCQ kritisch? 8)

Maar eh...als ik dat artikel lees komt het ongeveer op hetzelfde neer. er wordt heeeeeel veel geld in het overstapcircus gepompt. 'Acquisitiekosten.' Dat dat niet allemaal gaat naar spotjes, maar naar allerlei zaken die samenhangen met overstap doet aan de kern niet echt wat af, toch?
quote: NRCQ
Woordvoerder Wouter Kniest kent de cijfers, maar zegt dat die op een misverstand berusten: er wordt wel 500 miljoen uitgegeven, maar de verzekeraars besteden dat aan “acquisitiekosten”.

Die zijn niet gelijk aan reclame-uitgaven, daaronder valt alles wat met werving en voorlichting van klanten te maken heeft. Kniest: “Alle kosten die voortkomen uit het afsluiten van nieuwe én bestaande polissen”. Ook salarissen van de mensen van de klantenservice. Ook de postverzending van nieuwe zorgpolissen en de provisiekosten die verzekeraars betalen om op vergelijkingssites te staan.

En dus ook de kosten voor reclamespotjes en advertenties.
Daarvan lijken alleen de kosten van het verzenden van de nieuwe polis en het beantwoorden van vragen die daarmee samenhangen enigzins buiten de overstap te vallen.

Voor de rest is het in de kern toch vooral 500 miljoen euro dat onder het mom van 'zorg' niet naar zorg gaat maar naar andere dingen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:42:
Meer mensen last met CashbackXL?

Ze zien wel mijn clicks, niet mijn transacties. Heb er drie in verband met drie verzekeringen. Ze wijten het aan een adblock. Die ik niet heb, speciaal Chrome gebruikt zonder poespas.
Same here. Ik heb daarom bij een andere verzekeringsaanvraag Shopkorting gebruikt. Deze registreerde het gewoon wel. Ik heb een ticket aangemaakt bij CashbackXL in de hoop dat het nog goed komt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 22:53
sheez88 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:20:
hmm vreemd, zilverenkruis achmea (van vorig jaar) heeft nu ook 107 euro geincasseerd terwijl ik op tijd ben overgestapt. Vooral vreemd omdat ze vorig jaar altijd in de laatste week van de maand pas incasseerden
nja, het zal wel goedkomen
Ik heb op 18 december de aanmelding bij mijn nieuwe zorgverzekeraar gedaan en had automatisch de opzegging bij Zilveren Kruis 20 december binnen. Op 29 december heeft Zilverenkruis wel nog de premie voor januari afgeschreven maar op hetzelfde moment ook weer bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

2 januari en de afrekening eigen risico van vorig jaar ligt op de mat. Of ik ff € 850 wil aftikken. Rekening mee gehouden natuurlijk, en wegens een gunstige overstap zijn we alsnog bijna goedkoper uit, maar het is wel veel geld - vooral omdat we vermoeden dat we maandag te horen krijgen dat de werkgever van m'n man failliet is.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:04

arie_papa

Running on Ubuntu

Ardana schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:48:
2 januari en de afrekening eigen risico van vorig jaar ligt op de mat. Of ik ff € 850 wil aftikken. Rekening mee gehouden natuurlijk, en wegens een gunstige overstap zijn we alsnog bijna goedkoper uit, maar het is wel veel geld - vooral omdat we vermoeden dat we maandag te horen krijgen dat de werkgever van m'n man failliet is.
Wat een gezellige datum om dat te ontvangen. Wat betreft eigen risico (geen eigen bijdrage) deed het VGZ het dan wat beter. Dit hebben we afgelopen jaar in 3 verschillende rekeningen betaald. Wel staat er nog steeds een bedrag van 120 euro aan tandartskosten open, benieuwd wanneer die op de mat valt.

Maar wat dat betreft is het aardig balen om zo je nieuwe jaar in te gaan. En een dikke rekening en onzekerheid. Succes gewenst :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34
Even een gedachte oefening.

Ik zag dat ik 14 dagen bedenktijd had toen ik op 31-12 CZ direct afsloot.

Als ik nu binnen die 14 dagen zeg "ik wil niet meer", ga ik dan automatisch terug naar mijn vroegere zorgverzekering met het pakket wat ik in 2014 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:07
dat je bij fbto geen cashback krijgt is toch logisch? via independer kan je namelijk de fbto verzekering niet afsluiten.... dat kan alleen via de fbto site zelf. Dus niet afsluiten via Independer=geen cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

WizZie- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:36:

Als ik nu binnen die 14 dagen zeg "ik wil niet meer", ga ik dan automatisch terug naar mijn vroegere zorgverzekering met het pakket wat ik in 2014 had?
Lijkt mij niet, die is opgezegd. Moet je hem zelf weer gaan aanvragen want dat kan CZ moeilijk voor je doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

WizZie- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:36:

Is opgezegd he. Als je je bedenkt moet je voor 1 februari (dus uiterlijk 31 januari) een nieuwe verzekering aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 11:34
XBL schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Is opgezegd he. Als je je bedenkt moet je voor 1 februari (dus uiterlijk 31 januari) een nieuwe verzekering aanvragen.
Grappig, dus als je tot op dag 14 na aanvragen in het ziekenhuis belandt kan je alsnog een verzekering regelen met een minimaal eigen risico als je aanvankelijk maximaal had? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

WizZie- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:07:
[...]

Grappig, dus als je tot op dag 14 na aanvragen in het ziekenhuis belandt kan je alsnog een verzekering regelen met een minimaal eigen risico als je aanvankelijk maximaal had? :P
Klopt. Dus als je nog iets wilt breken is dit het moment :+

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zou je theoretisch niet de 14 dagen bedenktijd kunnen blijven toepassen gedurende het jaar? En dan in december de balans opmaken en op basis daarvan de juiste verzekering voor heel 2015 (met terugwerkende kracht) aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:45
haribold schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:51:
Zou je theoretisch niet de 14 dagen bedenktijd kunnen blijven toepassen gedurende het jaar? En dan in december de balans opmaken en op basis daarvan de juiste verzekering voor heel 2015 (met terugwerkende kracht) aanvragen?
Dat zou wel erg nasty (en fraudegevoelig) zijn. Per 1 februari moet je naar mijn weten gewoon verzekerd zijn. Zou wat worden, denk dat je snel door de verzekaars bent geraakt..

[ Voor 21% gewijzigd door Sypher op 05-01-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Ik kreeg onlangs dit terug:
we hebben je cashback claim ontvangen voor de zorgverzekering die je hebt aangevraagd via Independer Zorg. Vervelend dat het niet direct is goed gegaan. Maar we gaan alsnog achter je cashback aan.

Hiervoor hebben we je polisnummer nodig van je nieuwe zorgverzekering. Kan jij mij die toesturen als je die ontvangen hebt?

Zodra ik die ontvangen heb, zal ik de claim inschieten bij Independer. De kans is groot dat we dan alsnog de cashback zullen ontvangen, maar ik kan het niet garanderen.

Met vriendelijke groet,

Ditmar Schnetz
Cashback XL

PS. De komende tijd gaan we werken aan een oplossing voor het niet registreren van cashbacks, waardoor dit hopelijk minder vaak zal voorkomen. Via de nieuwsbrief zal ik je daarvan op de hoogte houden.
vriendelijke groet,
Het polisnummer heb ik nog niet maar vind het wel een prutsbedrijfje als dit bij iedereen zo misgaat. Mijn Studentmobiel-abbo werd wel meteen geregistreerd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Of het bij Independer lukt of niet, zou natuurlijk voor jou niet uit moeten maken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Bij mij was het ook misgegaan. :') Exact hetzelfde mailtje gekregen, polisnummer ondertussen teruggemailt dus ben benieuwd of ik de cashback nog krijg.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het geld dat de oude zorgverzekering van mijn vrouw (Bewuzt) eraf had gehaald is vandaag al weer bijgeschreven. Nu nog CZ..

Met storneren had het alleen maar dingen vertraagd mijns inziens.

Iig is de oude verzekering door VGZ opgezegd (op tijd). 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 05-01-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Bij ZK bestond ik nog niet vanochtend... (nacht van 29/30 december overgestapt) :X

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 05-01-2015 17:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
Arsenius schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:00:
Het geld dat de oude zorgverzekering van mijn vrouw (Bewuzt) eraf had gehaald is vandaag al weer bijgeschreven. Nu nog CZ..

Met storneren had het alleen maar dingen vertraagd mijns inziens.

Iig is de oude verzekering door VGZ opgezegd (op tijd). 8)
Achjah ik had wel gestorneerd (en gemeld via de mail)
en heb vandaag en een mail gehad waarom er al geincasseerd was en het bedrag is terug gestort.
Zal dus vandeweek wel weer een rekening krijgen om dat weer terug te betalen....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:13:
Bij ZK bestond ik nog niet vanochtend... (nacht van 29/30 december overgestapt) :X
Dit jaar eind november oriënteren en begin december overstappen, lijkt mij een beter plan. Dit zo op de valreep overstappen is niet erg plezierig.. Ik doe het iig niet meer zo na de kerstdagen, veel te hectisch.

Ik heb me lesje wel geleerd. Hopelijk meer mensen hier. :+
harley schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Achjah ik had wel gestorneerd (en gemeld via de mail)
en heb vandaag en een mail gehad waarom er al geincasseerd was en het bedrag is terug gestort.
Zal dus vandeweek wel weer een rekening krijgen om dat weer terug te betalen....
Tsja, niet meer doen dan hè. Zo zadel je jezelf alleen maar op met meer problemen.. O-) Alsof we nog niet genoeg aan ons hoofd hebben ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Arsenius op 05-01-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Misschien dat er andere Tweakers zijn die dit ook tegen zijn gekomen, want ik snap het niet.

Door een handicap ben ik afhankelijk van een orthopedische binnenschoen. Hier heb ik eens in de 3 jaar ongeveer een nieuwe van nodig. Ik let er altijd op of dat ding vergoed wordt, want want met een prijskaartje van zo'n 1500 euro wil ik die niet zelf moeten betalen.Dat was ook altijd zo. Ik heb er nooit iets voor hoeven betalen. Zou ik ook niet willen, want ik ben er afhankelijk en ik heb die handicap niet voor m'n lol/ zelf gekozen.

Nu staat in de voorwaarden van mijn verzekeraar en op hun site dat hulpmiddelen volledig vergoed worden. Volledig betekend alles vergoed. Toch? Dat dacht ik ook, maar ik krijg nu dus ineens een eigen risico rekening op de mat.

Dus ik gebeld met de verzekeraar en zij geven aan dat alle kosten die vergoed worden door de basisverzekering in mindering gebracht worden op het eigen risico. Come again? Dat is dus geen volledige vergoeding. Er staat niet bij dat dat in mindering gebracht wordt.

Bij de vorige schoen stond er exact hetzelfde in de voorwaarden en is de schoen wel volledig vergoed en mij geen eigen risico in rekening gebracht. Is dit nieuw sinds 2015? Volgens de medewerker van de verzekeraar niet. Ja, maar waarom moet ik nu dan ineens wel dokken?! Wist ze mijn ook niet te vertellen. |:(

Het komt ook dubbel hard aan, omdat ik vorige jaar al 850 euro kwijt was aan eigen + wettelijk risico door een onvoorziene ziekenhuisopname en nu dus weer 850 euro kan dokken door die schoen. Ja, die 500 extra risico is mijn eigen keuze, dat weet ik, maar waarom gaat nu ineens iets wat volledig wordt vergoed van mijn risico af.

Mooie is nog dat als het een tijdelijk hulpmiddel is het geen eigen risico kost. Van mij mogen ze de schoen terughebben hoor. Ik heb hier al een hele collectie liggen waar ik toch niets meer mee kan. Tijdelijke hulpmiddelen is ook een wassen neus, want ik hoor wel van mensen om mij heen dat bijv. rollators ook niet opnieuw uitgegeven worden aan een andere iemand wanneer de gebruiker ervan hem niet meer nodig heeft. Die dingen worden gewoon opgeslagen en nooit weer naar omgekeken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Iets wat uit je basisverzekering gedekt wordt kost je toch ALTIJD je eigen risico? Zodra ja gebruikt maakt voor die zorg gaat de eigen risico teller lopen, tenzij je er juist aanvullend tegen verzekerd. Lijkt me eerder dat je voorheen mazzel hebt gehad? Correct me if I'm wrong.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
rimave schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:02:
Dus ik gebeld met de verzekeraar en zij geven aan dat alle kosten die vergoed worden door de basisverzekering in mindering gebracht worden op het eigen risico. Come again? Dat is dus geen volledige vergoeding. Er staat niet bij dat dat in mindering gebracht wordt.
Voor de basisverzekering geldt: je eigen risico wordt eerst opgemaakt, en er zijn alleen enkele duidelijk omschreven uitzonderingen waarin iets niet voor je eigen risico komt.

Het gaat wel om volledige vergoeding - als het geen volledige vergoeding was zou het namelijk ook niet geheel in mindering gebracht worden op je eigen risico.

Het systeem bevalt mij ook niet, maar de informatie van de verzekeraar is correct.

@MsG, je kunt je niet aanvullend verzekeren voor je eigen risico. Je kunt het soms wel in termijnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 23:15
Dit vond ik erover op Google dus of je heb de vorige keren geluk gehad of misschien heb je er toen wel voor betaald maar niet in de gaten gehad oid?

De vergoeding vanuit de basisverzekering valt onder het eigen risico. Heb je gekozen voor een vrijwillig eigen risico? Dan worden de kosten eerst uit het verplicht eigen risico en daarna uit jouw vrijwillig eigen risico betaald. Als je het eigen risico voldaan hebt, wordt deze zorg uit jouw verzekering vergoed.
Zijn de totale kosten hoger, dan krijg je deze vergoed tot het maximumbedrag waarvoor je bent verzekerd. Het eigen risico geldt voor verzekerden vanaf 18 jaar.
Het eigen risico geldt voor verzekerden vanaf 18 jaar.
In 2015 is het verplicht eigen risico € 375,- per jaar. In 2014 was het verplicht eigen risico € 360,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Een jaar of 3 geleden was het eigen risico een stuk lager - grote kans dat de rekening pas bij de verzekeraar gekomen is nadat je je eigen risico al op had gemaakt aan andere zaken.

Met tijdelijke hulpmiddelen worden hulpmiddelen bedoeld die je bij zorgwinkels en thuiszorgpunten af kunt halen, bv krukken, rolstoelen na een ongeluk of operatie, etc. Er zit dan wel degelijk een tijdslimiet aan, en die zaken worden ook gewoon hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
rimave schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:02:
Nu staat in de voorwaarden van mijn verzekeraar en op hun site dat hulpmiddelen volledig vergoed worden. Volledig betekend alles vergoed. Toch? Dat dacht ik ook, maar ik krijg nu dus ineens een eigen risico rekening op de mat.
Het viel mij pas ook op dat verzekeraars nogal creatief zijn in hun omschrijving. 80 pagina's voorwaarden waarin staat dat heel veel dingen "volledig vergoed" worden, maar blijkbaar hebben ze hun eigen definitie van het woord "volledig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Als je ER al op is, wordt ie volledig vergoed. Wellicht is er een aanvullende polis die het dekt? Maar ik krijg mijn 29 euro per maand aan lenzen ook nergens vergoed. Slechte ogen worden alleen tegen onrendabele polissen gedekt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Misschien heb ik mazzel gehad de vorige keren. Ik weet wel dat ik er nooit voor betaald heb.
Ik kan dit helaas ook niet met een extra uitbreidingspakketje alsnog verzekeren. Maar 1 positief punt. Ik weet wanneer ik aan een nieuwe schoen toe ben en in dat jaar neem ik gewoon geen extra eigen risico meer.

Wel jammer is dat de nota's van die schoen gelijk via de verzekering betaald werden, dus ik heb nooit een factuur ervan gezien. Ik weet alleen dat ik nooit meer dan de maandelijkse premie heb betaald.

Het wordt maar weer eens tijd dat we terug gaan naar het systeem van ziekenfonds denk ik. Ik kan deze kosten nog wel betalen, maar een persoon die in dezelfde situatie zit en onverhoopt in de bijstand heeft dat toch wat lastiger. En ieder jaar die verhoging van dat eigen risico is ook niet voor iedereen op te brengen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Shit.. door wat problemen met DigiD is mijn aanvraag na 1 januari binnengekomen. Hierdoor wel mijn aanvullende zaken goed geregeld, maar niet mijn ER..

Mogelijkheid dat ze dit alsnog voor mij kunnen aanpassen?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
RemcoDelft schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:15:
Het viel mij pas ook op dat verzekeraars nogal creatief zijn in hun omschrijving. 80 pagina's voorwaarden waarin staat dat heel veel dingen "volledig vergoed" worden, maar blijkbaar hebben ze hun eigen definitie van het woord "volledig".
Nee. Dat staat netjes in de wet. En ook in de voorwaarden zelf - volledige vergoeding heeft namelijk niks met het wel of niet komen voor eigen risico te maken. En mocht je daarover willen klagen, omdat het ingewikkeld en ondoorzichtig is (en ja, dat is het), doe dat dan vooral bij de politiek. Er komen weer verkiezingen aan, gebruik je stem met wijsheid. Er zijn partijen die dit systeem helemaal hip vinden en de boel graag nog ondoorzichtiger en meer speculatief willen maken, en andere partijen die juist terug willen naar een eenvoudiger systeem waarbij je niet de hele tijd in de kleine lettertjes moet puzzelen om te weten wat er wel, niet, gedeeltelijk of soms vergoed wordt, uit je aanvullende, basis-, tand- of reisverzekering, uit je verplicht eigen risico of vrijwillig eigen risico, of dat het een eigen bijdrage kent (wat weer iets anders is.)

Denk er vooral eens over na.

De verzekeraars trekken achter de schermen zeker wel aan genoeg touwtjes, maar in dit geval zijn het niet hun voorwaarden die het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels reactie van CashbackXL:

Er is bij 5% van alle aanvragen iets fout gegaan. Clicks zijn geregistreerd, transacties niet. Ze gaan het proberen op te lossen, maar geen zekerheid of cashback goed wordt gekeurd.

Beetje jammer, maar we houden hoop!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:43

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

haribold schreef op maandag 05 januari 2015 @ 07:51:
Sypher schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:02:
Dat zou wel erg nasty (en fraudegevoelig) zijn. Per 1 februari moet je naar mijn weten gewoon verzekerd zijn. Zou wat worden, denk dat je snel door de verzekaars bent geraakt..
Je kunt inderdaad elke twee weken weer opzeggen. Probleem is alleen (vermoed ik) dat je vanaf februari niet meer een verzekering met ingang van 1 januari kunt krijgen. Waarschijnlijk kan je dan alleen nog een verzekering met ingang van 1 februari of zelfs 1 maart krijgen. Daardoor zul je dus een periode niet verzekerd zijn, wat wettelijk niet toegestaan is.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Arsenius schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:30:

[...]

Tsja, niet meer doen dan hè. Zo zadel je jezelf alleen maar op met meer problemen.. O-) Alsof we nog niet genoeg aan ons hoofd hebben ;)
En jawel nadat ze het zelf eerst bevestigen dat ik gestorneerd had storten ze het bedrag terug en nog geen 5 uur later krijg ik een factuur met extra incassokosten voor het teveel terugbetaalde bedrag......

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Tegen die incassokosten zou ik maar even bezwaar maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
And so it begins.. Daarom dus niet storneren.. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Arsenius op 06-01-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:49:
[...]

En jawel nadat ze het zelf eerst bevestigen dat ik gestorneerd had storten ze het bedrag terug en nog geen 5 uur later krijg ik een factuur met extra incassokosten voor het teveel terugbetaalde bedrag......
_/-\o_

Niet erg klantvriendelijk, welke verzekeraar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
vgz

Maar ook leuk zijn al die rekening en al die instanties die doen alsof het allemaal niets kost.
Kennissen van me is eens stapel onderzoeken geadviseerd en ondanks dat ze het niet echt zagen zitten (tijdsdruk en alsnog onzekerheid na uitkomst) hebben ze 1 onderzoek wel laten doen. Helaas blijkt nu achteraf dat dit onderzoek 1600 euro kost en hun eigen risico dus in 1 keer opslokt (maximale eigen risico want eigenlijk mankeren ze nooit iets)

Fijn maar niet even vermeld vooraf en als je dan om opheldering vraagt zeggen ze doodleuk dat dat toch niet uitmaakt want het is voor de verzekering.... En wie betaald die ????
Daarnaast kan de verzekering het ook niets schelen dat het onderzoek waar ze eigenlijk al geen zin in hadden uiteindelijk ook nog niets opgeleverd heeft en de kosten zonder opgaaf vooraf gewoon gedeclareerd worden. enig antwoord van de verzekeraar en de instelling is klaag maar bij de NZA.

Ik vraag vanaf nu bij iedere medisch onderzoek recept of wat dan ook wat de kosten zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door harley op 06-01-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Arsenius schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:57:
And so it begins.. Daarom dus niet storneren.. :+
Gewoon niet accepteren dat verzekeraars hun eigen problemen gaan afwentelen op de klanten lijkt me een beter idee.

Storneren bij een onjuiste incasso is volkomen toegestaan, het is de fout van de verzekeraar, de kosten voor het oplossen liggen ook bij hun. (Maar het is natuurlijk wel veel makkelijker om het bij je ex-klanten neer te leggen dan het systeem zelf op te lossen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dat vind ik dus ook.
Ik kan ook nog wel inloggen maar al mijn declaraties van afgelopen jaar zijn nu al niet meer in te zien..... Ook fijn want ik verwacht nog wel het een en ander (amandelen verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:45
Fijn die socialshop.. Ik heb me via zo'n shop aangemeld (die gaf netjes de volledige beloning). Mooi want 40 euro drukt de maandlasten weer iets ;)

Echter zie ik nu als ik inlog "Bestelling afgebroken" staan. Erg raar want ik daar ook gewoon na het bestellen een mail over ontvangen dat ik via <persoon> ben aangemeld en €40 krijg..
Heb ze maar even een mailtje gestuurd met de vraag om opheldering.

Nu was ik sowieso wel naar Anderzorg gegaan, maar toch. Het gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik denk dat het wat administratief gegoochel aan de achterkant van de site van Socialshop is. Wanneer ik nu kijk in mijn shopoverzicht zie ik geen bestellingen meer staan, terwijl ik voor de jaarwisseling wel een overzicht had. Het feit dat je zo'n mailtje ontvangen hebt is voldoende, zo leert de ervaring van de afgelopen jaren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11-05 20:18

icecreamfarmer

en het is

Toppie vandaag roodstand alert omdat FBTO mijn zorgverzekering nogmaals heeft afgeschreven.
Dit terwijl ik alles al in december betaald had.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

Ben ik de enige die dat geneuzel over storneren irritant vind? Natuurlijk sta je in je recht om te storneren, maar als meerdere mensen in dit topic aangeven dat het wellicht niet zo handig is en je gaat dan gewoon stug principieel door moet je nu ook niet gaan zeiken dat het je ineens weer meer werk kost.

Een hele hoop van dit soort processen (ook die incassokosten) zijn gewoon geautomatiseerd (dat zouden de mensen hier op Tweakers ook wel moeten weten) en ik snap de verzekeraars dan ook wel dat het vele malen makkelijker is om late overstappers het geld terug te betalen dan dat je in een bestaande batch gaat rommelen. Sommigen mensen stappen zelfs zo laat over dat het incasso er zelfs al uitgegaan is. Maar er is dan ook allang een vinkje gezet dat het geld teruggestort moet worden. Bij mij kreeg ik het zelfs eerder teruggestort dan dat er geincasseerd werd.

Als je daar dan ook nog doodleuk een stornering doorheen gooit komt er weer een (handmatig) administratief proces bij, dat is gewoonweg vragen om problemen. Als je dan zo graag wilt storneren, doe dat dan niet meteen in de eerste twee weken. Volgens mij kun je na 56 dagen nog storneren, dus een beetje geduld was wel op zijn plaats geweest..

Ik wil het hier niet perse voor de verzekeraars opnemen, want ik vind eigenlijk dat ze gewoon aan het eind van de maand moeten incasseren, dan heb je deze problemen ook niet.

@incaz (what's in a name :+ ), ik vind dat er geen probleem was als de verzekeraar binnen 10 dagen terugbetaald, vind dan juist die voorbarige storneringsactie het probleem, je kan ook prima wachten tot eind januari in plaats van paniekerig dat geld terug gaan halen...

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 09-01-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Je kunt het ook omdraaien. Waarom moet de consument altijd maar naar de bedrijven luisteren en naar hun pijpen dansen ipv andersom.
Zeker in de zorg moeten alle betrokkenen (verzekeraar, ziekenhuis, huisarts, apotheek) toch echt eens leren dat WIJ de klant zijn en dat WIJ voor ALLE kosten opdraaien.
Ik kan hele verhalen vertellen over hoe makkelijk er over kosten gedaan wordt door alle partijen totdat je ze erop wijst.
Vraag bij een behandeling in het ziekenhuis voor de grap maar eens wat het je gaat kosten. Krijg je een lacherig antwoord dat ze het niet weten en dat het toch niet uitmaakt want de verzekeraar betaalt toch. Behalve als je een hoog eigen risico hebt en de rest wordt ook gewoon van onze premie's betaald.
En alle adviezen worden ineens een stuk "eerlijker" en dan blijkt dat informatiegesprek met een arts toch niet nodig te zijn á € 500,- voor een kwartiertje uitleg over iets wat eigenlijk al verteld was door de onderzoeker. (Ja dit gebeurd echt)

Over het incasso verhaal :
De verzekeraar weet dat overstappen mogelijk is en incasseert toch gewoon voor alle huidige verzekerden. Ze kunnen ook zeggen voor januari innen we pas halverwege januari zodat het goed gaat. Zoals ook al aangegeven heb ik meegemaakt in mijn omgeving bij overstappers van vorig jaar dat er na 6 en zelfs 9 maanden pas terug gestort werd.
Helaas heeft niet iedereen de middelen om maar even 200 euro EXTRA te missen voor wie weet hoe lang. Want de nieuwe verzekeraar incasseert ook gewoon.

Ik storneer alles wat niet klopt.
Het is mijn geld en in je recht staan en je recht krijgen is niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:27:
@incaz (what's in a name :+ ), ik vind dat er geen probleem was als de verzekeraar binnen 10 dagen terugbetaald, vind dan juist die voorbarige storneringsactie het probleem, je kan ook prima wachten tot eind januari in plaats van paniekerig dat geld terug gaan halen...
Hoe weet je of iemand prima kan wachten tot eind januari? 10 dagen niet genoeg saldo om de overige lasten te betalen kan een behoorlijke boel gezeik en extra kosten geven...

En haha, mijn naam :) Die komt eigenlijk van Inca Z, niet van incass... Was mij nog niet eerder opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:27:
Een hele hoop van dit soort processen (ook die incassokosten) zijn gewoon geautomatiseerd (dat zouden de mensen hier op Tweakers ook wel moeten weten) en ik snap de verzekeraars dan ook wel dat het vele malen makkelijker is om late overstappers het geld terug te betalen dan dat je in een bestaande batch gaat rommelen. Sommigen mensen stappen zelfs zo laat over dat het incasso er zelfs al uitgegaan is. Maar er is dan ook allang een vinkje gezet dat het geld teruggestort moet worden. Bij mij kreeg ik het zelfs eerder teruggestort dan dat er geincasseerd werd.
Friesland verzekeringen heeft de betaalbatch al op 15 december verzonden naar de banken. Is het dan de mensen kwalijk te nemen als ze de boel storneren omdat ze toevallig na de 15e zijn overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
Als het mij zou overkomen zou ik het ook gelijk storneren, puur omdat het mijn geld is en de verzekeraar daar geen recht op heeft. Wat als de zorgverzekeraar in de tussentijd failliet gaat? Dan heb je pas gedonder.

Daarnaast vind ik het toch echt de schuld van de zorgverzekeraars zelf dat mensen zo laat overstappen. De premies worden pas in november/december bekendgemaakt, terwijl december van zichzelf al een drukke maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

Doe wat je niet laten kun zou ik zeggen. Maar er is al een topic over (Onterechte automatische incasso mislukt, bedrijf stort) en ook hier is er iemand die er weer extra energie in moet steken omdat er nu van de kant van de verzekeraar weer (onterechte) incassokosten gerekend worden.

Ik zeg niet de verzekeraar alles zo goed op orde hebben, integendeel, ik vind dat ze gewoon aan het eind van de maand moeten factureren. Maar ik zou ook niet gelijk principieel gaan storneren, zeker niet zo snel en zeker niet als je de redelijke garantie hebt dat je het geld snel terug hebt. En dat doe ik echt niet alleen omdat ik vind dat de verzekeraars het goed voor elkaar hebben, maar ook omdat ik helemaal geen zin heb om daar extra energie in te steken. Maar nogmaals, het is je goed recht. Ik heb er alleen geen zin in en ik vind het ook weinig zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousAngel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:01
Storneren is ook niet altijd problematisch voor verzekeraars. Ik ben eind december ook nog overgestapt van Besured naar Zilveren Kruis. Begin januari schreef Besured nog de premie voor januari af. De overstap was nog niet eens doorgegeven vanwege vertraging in de verwerking bij Zilveren Kruis.

Toen ik dit probleem voorlegde aan de telefonische klantenservice van Besured werd mij verteld dat storneren de makkelijkste oplossing was, en dat ik dit gewoon mag doen als de premie niet verschuldigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:51
Maar dan heb je het in overleg met de verzekeraar gedaan. Dat is sowieso beter omdat de verzekeraar er dan ook een aantekening van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ergens rond de kerst heeft Unive ook bij mij de premie voor Januari afgeschreven.
6 Januari was het alweer terug gestort..

Heb niet hoeven bellen of mailen :)

Enig nadeel was wel dat ik nog even 300 euro eigen risico moest betalen.. over heel 2014.
En vandaag was ook gelijk de premie van CZ afgeschreven.
Dure maand :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 09-01-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
FreakNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:51:
En dat doe ik echt niet alleen omdat ik vind dat de verzekeraars het goed voor elkaar hebben, maar ook omdat ik helemaal geen zin heb om daar extra energie in te steken. Maar nogmaals, het is je goed recht. Ik heb er alleen geen zin in en ik vind het ook weinig zinvol.
Dat klinkt al heel anders. Je eerste stelling was toch min of meer dat je als klant niet mocht zeuren als het mis ging met storneren. En dat vind ik vreemd... dat we ons als klanten moeten gaan aanpassen aan de (slechte) automatisering van de verzekeraars.

Dat iemand voor zich kiest om de meest pragmatische oplossing te kiezen, die vermoedelijk het minste gezeur geeft, dat vind ik uiteraard prima. Maar mensen hebben alle recht om te klagen over het onterecht afschrijven lijkt me. En al helemaal als verzekeraars vervolgens ook nog een zootje maken van de rest van de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mail terug van cashbackxl klinkt een beetje als een zelfstandige. Independer keert niet uit en daarmee heb ik pech. Volgend jaar dus gewoon weer veilig shopkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dat is toch niet jouw probleem ? Zei bieden iets aan en dienen daar dan ook aan te voldoen. Hoe hij dat met zijn "leverancier" regelt is niet jouw pakkie an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is hele leuke theorie, maar zo werkt het in de praktijk niet. Ik ga in ieder geval weer terug naar Shopkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand al goedkeuring gehad bij Cashback? Alles volgens de voorwaarden gedaan, nog geen cashback ontvangen. Iemand een idee?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Nee ik heb ook nog niets ontvangen. Laatste mailtje is van een 9 dagen terug
Hi Werner,

dank je wel. Ik heb je claim net direct ingediend bij Ditzo. Ik hoop op een spoedig antwoord, maar soms kan dit ook weken duren. Je staat in ieder geval in het systeem, dus er gaat een antwoord komen. Zodra ik iets hoor, meld ik me weer bij jou.

vriendelijke groet,
Nog steeds aan het afwachten. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 15:13
shopkorting cashback al lang binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Laatst online: 24-04-2023
Iemand die ook last minute is overgestapt naar delta lloyd? Hier is de overschrijving bijna een maand later nog steeds niet afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
dannyreuser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:08:
Iemand die ook last minute is overgestapt naar delta lloyd? Hier is de overschrijving bijna een maand later nog steeds niet afgerond.
Ik heb t zelfde gehad met ze. Niet héél last minute, maar t komt door 't volgende :

Je hebt als t goed is een brief gekregen waarin staat of je een document wil ondertekenen en terugsturen (dit voor de automatische incasso, dit is veranderd sinds 2015 ivm IBAN enz).

Ik heb dat niet gedaan (want was in t' buitenland) en derhalve had ik t' zelfde probleem :)

Overigens kan je ook, mocht je vermoeden dat die brief niet bij jou is aangekomen of opgegeten door je hond, even je digitale correspondentie archief aanzetten in je delta lloyd online gebeuren. Da's echt ideaal..ik heb meteen analoge post helemaal uit gezet. Alles met je digid en een klikje en je hebt een prachtige PDF op je scherm staan in hi-res :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Het gaat in dit geval over mijn vriendin, die komt uit maleisie. Ik heb wel bericht gehad van de vorige verzekeraar dat het was opgezegd. Toen kreeg ik een brief op zaterdag de 17de waarin ze vroegen naar een kopie van haar verblijfsvergunning, dit heb ik zondag de 18de weer terug gestuurd en woensdag nog een keer na gebeld "is in behandeling" .

Maar ik kan nog steeds niet online inloggen met haar digid, en heb verder geen andere inloggegevens.

Aangezien ze zwanger is en we een hoop bezoekjes aan de verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg moeten plegen is het allemaal klote zonder een "actieve" verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:37

Nikeo

Jawelles

Ik kreeg net bericht van cashbackxl dat na mijn claim, en een paar mailtjes die daar op volgden, er nu 38,50 staat. Dat moet nog even goedgekeurd worden en dan laat ik het uitbetalen. Het lijkt dus allemaal nog goed te komen. +1 voor de statusupdates hierover die je van de eigenaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
dannyreuser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:55:
Het gaat in dit geval over mijn vriendin, die komt uit maleisie. Ik heb wel bericht gehad van de vorige verzekeraar dat het was opgezegd. Toen kreeg ik een brief op zaterdag de 17de waarin ze vroegen naar een kopie van haar verblijfsvergunning, dit heb ik zondag de 18de weer terug gestuurd en woensdag nog een keer na gebeld "is in behandeling" .

Maar ik kan nog steeds niet online inloggen met haar digid, en heb verder geen andere inloggegevens.

Aangezien ze zwanger is en we een hoop bezoekjes aan de verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg moeten plegen is het allemaal klote zonder een "actieve" verzekering.
Zojuist bericht gehad dat de polis was verstuurd, en kan nu ook inloggen met digid. Lang geduurd maar toch goedgekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449051

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 449051 op 10-07-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over 2013 mogelijk, in 2014 is er geen algemene tegemoetkoming meer door het CAK.

Je zou eens kunnen informeren bij ej gemeente of er regelingen of tegemoetkomingen zijn die voor jou van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Ik vind het persoonlijk ook niet verstandig als je chronisch ziek bent dat je dan in eerste instantie hebt onderverzekerd. Ik ben ernstig ziek geweest en veel operaties en fysiotherapie gehad, en heb ook Wajong. Maar als je weet dat je chronisch ziek bent zorg dan dat je uitgebreid aanvullend verzekerd bent.

Tandarts heb ik zelf nog meer aan besteed, dit jaar staat er voor 7.500 euro op de planning of een kunstgebit.. Maar wij krijgen niks meer van het CAK, dat is allemaal afgeschaft. Kan je trouwens geen orthopedische schoenen krijgen? Moet je even langs orthopeed. Helaas zit hier wel een eigen bijdrage bij, maar anders moet je toch zelf schoenen kopen. Ik heb ook orthopedische schoenen omdat de afwikkeling van mijn voeten niet goed is door te korte achillespezen.

Enige wat je kan doen is de medische kosten aftrekken bij de belasting aangifte. Let wel op dat eigen bijdrage daar niet onder valt! Hoe lager je inkomen, hoe meer je kan aftrekken, dan is de Wajong dus een voordeel. http://www.belastingdiens...ndheid/aftrek_zorgkosten/

En bij wat PolarBear zegt, bij de gemeente kan je misschien nog wat regelen. Maar daar zou ik persoonlijk niet te snel op rekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 30-01-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449051

PolarBear en Zenix bedankt voor de recaties!

Ik wist niet dat ik aan het begin van 2014 klachten zoals pijn in de rug wegens verkeerd lopen van hielspoor. (wist wel dat er een Tussenwervelschijf in mijn rug niet goed zat) Daar heb ik mee leren leven, op het moment dat ik verkeerd ging lopen (bleek later hielspoor te hebben) waren de klachten erger geworden waarop advies fysiotherapie/podotherapie. Ik had alleen van de podo zooltjes voor in de schoen maar vond het op een geven moment niet meer lekker lopen. Nu loop ik met nieuwe schoenen (sportschoenen voor langdurig lopen) zonder zooltjes en begrijp gewoon niet waarom ik nu geen last meer heb van mijn voeten.
Je hoort mij natuurlijk niet klagen na bijna een jaar lang moeilijk lopen/geen dag kunnen volhouden.
Ook had ik nooit last van gaatjes in de tanden dus daar ben ik de fout in gegaan.

Vandaar dat ik mij gewoon basis had verzekerd.

Jemig 7500 euro dat is zeker een hoop geld. Hoop voor je dat het uiteindelijk wel de moeite waard is geweest!
Tevens bedankt voor de link, Wordt de eerste keer voor mij om Aftrek zorgkosten in te vullen, ben benieuwd.
Ik zal deze week de gemeente in lopen voor vragen, ik hou jullie up-to-date!

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand ervaringen met Cashback XL? Ik heb mij goed aangemeld via CBXL naar Ditzo. CBXL geeft aan dat het erg lang duurt en Ditzo niets laat horen. Dus ik heb Ditzo gebeld en zij geven aan CBXL helemaal niet te kennen!

Het gaat om 70 euro cashback, dus het lijkt me wel fijn als dat alsnog gestort wordt. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:08
CashbackXL zal ook niet direct met Ditzo zaken doen; http://www.partnerprogram...ogrammas/ditzo-via-zanox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CashbackXL is een nieuwe eenpitter. Het is een stuk onbetrouwbaarder dan Shopkorting. Ik kreeg uiteindelijk niks, terwijl zij verkeerd adverteerden, vind het een beetje een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541713

Is iemand hier al eens van zorgverzekering overgestapt via Poliswijzer.nl?

• THE_BASE
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:08:
CashbackXL is een nieuwe eenpitter. Het is een stuk onbetrouwbaarder dan Shopkorting. Ik kreeg uiteindelijk niks, terwijl zij verkeerd adverteerden, vind het een beetje een aanfluiting.
Oké. Jammer. Zal me er bij neerleggen. Had Ditzo nog gemaild, ze trekken hun handen af van alle cashback-acties en geven aan dit niet meer te doen. Beetje apart. Volgend jaar weer naar OHRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
CashbackXL heeft onze twee polissen bij Zilveren Kruis inmiddels goedgekeurd. 2x 50 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 28-02-2015 09:14 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:44
Napsju schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:10:
CashbackXL heeft onze twee polissen bij Zilveren Kruis inmiddels goedgekeurd. 2x 50 euro.
Nice, mijn CazhbackXL transactie staat nog op bevestigd. Goedkeuren, zal dus wel goed komen, aangezien ik mijn verzekering in 1 keer heb betaald. Wel fijn als die 50 euro uiteindelijk op mijn rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:02

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochters zijn dit jaar verzekerd bij Salland Zorgdirect, maar wát een crime is het om zorgpasjes in huis te krijgen. Ik heb nu 4x gebeld met de vraag of en wanneer de zorgpasjes worden verstuurd. Elke keer krijg ik netjes te horen dat ze alsnog opgestuurd worden.

Gisteren ben ik boos geworden. Ik kreeg te horen dat er "waarschijnlijk iets fout gaat bij de post". Tuurlijk. De pasjes zijn al drie keer verstuurd naar 2 adressen. Dus dat zou betekenen dat er 6x in successie iets mis gaat bij de post? Lijkt me wat naïef. De pasjes worden nu voor de vierde keer opgestuurd en zouden er vrijdag moeten zijn. De persoon aan de telefoon kon/wilde ook niet veel meer doen dan nog een keer de pasjes opsturen. Pas na doorzeuren kreeg ik de toezegging dat hij die afdeling zou vragen een oogje in het zeil te houden. Voor wat het waard is; ik vermoed dat hij het alleen zei om van mij af te zijn.

Meer mensen hier met soortelijke ervaringen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 15:13
P_Tingen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:58:
Mijn dochters zijn dit jaar verzekerd bij Salland Zorgdirect, maar wát een crime is het om zorgpasjes in huis te krijgen. Ik heb nu 4x gebeld met de vraag of en wanneer de zorgpasjes worden verstuurd. Elke keer krijg ik netjes te horen dat ze alsnog opgestuurd worden.

Gisteren ben ik boos geworden. Ik kreeg te horen dat er "waarschijnlijk iets fout gaat bij de post". Tuurlijk. De pasjes zijn al drie keer verstuurd naar 2 adressen. Dus dat zou betekenen dat er 6x in successie iets mis gaat bij de post? Lijkt me wat naïef. De pasjes worden nu voor de vierde keer opgestuurd en zouden er vrijdag moeten zijn. De persoon aan de telefoon kon/wilde ook niet veel meer doen dan nog een keer de pasjes opsturen. Pas na doorzeuren kreeg ik de toezegging dat hij die afdeling zou vragen een oogje in het zeil te houden. Voor wat het waard is; ik vermoed dat hij het alleen zei om van mij af te zijn.

Meer mensen hier met soortelijke ervaringen?
Mijn vrouw (en zoontje) is (zijn) dit jaar verzekerd bij Salland Zorgdirect. We kregen echter beide zorgpassen volgens mij binnen een week na aanmelding in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zijn er al mensen die hun €40 via de Social Shop / Anderzorg hebben gekregen?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BlizzarD schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:51:
Ik nog niet en ik wacht ook op zo'n € 100,- in totaal (3x20 euro + 40 euro bonus). Ben benieuwd of anderen het al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
BlizzarD schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:51:
Staat volgens mij in de voorwaarden vanaf april....dus.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:53:
[...]

Staat volgens mij in de voorwaarden vanaf april....dus.
Klopt, ik zag echter dit op twitter. Niet dat het heel erge haast heeft, maar ik heb er niet zo'n zin in om er achteraan te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

In principe krijg ik per mail definitieve bevestigingen van overstappers. Die kreeg ik vorig jaar in elk geval wel ergens rond maart of april. Ik kreeg laatst wel zo'n mail van voor een tweetal overstappers naar Kiemer via mijn socialshop, maar nog niet van Anderzorg. Dat moet dus blijkbaar nog gebeuren. De website van Anderzorg heeft het in elk geval over april, dus het zal nog wel komen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb een beetje op GoT gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden erop; kreeg een mail van mijn zorgverzekeraar dat ik nu voor bepaalde zaken moet inloggen met DigiD en anders kan ik bepaalde gegevens niet raadplegen.

Op zich snap ik de redenatie; het is natuurlijk stom als ik een username en password zou hebben wat bruteforce binnen een half uur te achterhalen is maar ik ben er helemaal niet content mee dat mijn verzekeraar (waar ik al 7 jaar allerlei diensten afneem) ineens bedenkt dat ik voor dienst A wel een DigiD nodig heb en voor diensten B t/m F niet. Als voorbeeld; het is logisch dat ik DigiD nodig zou hebben om een declaratie in te dienen voor, pak 'm beet, medicijnen tegen dementie. Maar wie vind/beslist voor mij dat ik DigiD ook niet wil gebruiken voor de verzekering van mijn collectie antieke auto's ter waarde van 5 miljoen?

Verder heb ik mijn vragen/zorgen over de implementatie van het hele verhaal; zeker als je kijkt naar onderstaande URL's.

Mijn vragen zijn dus: welke eenzijdige landelijk opgelegde verplichting is er dat een verzekeraar mij dwingt tot het gebruik van DigiD? En wie voert de controle uit bij de (veelal ondoorzichtige) verzekeringsbranche / dochterbedrijfjes?

nieuws: Ddos-aanval legt DigiD plat
nieuws: Fraudeurs maken geld buit door onderscheppen DigiD's
nieuws: Beveiliging 'grootverbruikers' DigiD schoot tekort
nieuws: Tweede Kamer wil gemeenten met onveilige DigiD-implementatie afsluiten
nieuws: 'Tientallen gemeenten gebruikten standaardwachtwoord cms'
nieuws: DigiD-sessies klein aantal gemeenten waren mogelijk te kapen - update

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 21-03-2015 09:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:31
Napsju schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:10:
En inmiddels op mijn rekening!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:44
Napsju schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:26:
[...]

En inmiddels op mijn rekening!
Ja bij mij ook, dat komt goed uit. Leuke meevaller, want ik was het helemaal vergeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Anderzorg ook uitbetaald 40 eurootjes :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:02

P_Tingen

omdat het KAN

MAX3400 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:30:

Op zich snap ik de redenatie; het is natuurlijk stom als ik een username en password zou hebben wat bruteforce binnen een half uur te achterhalen is maar ik ben er helemaal niet content mee dat mijn verzekeraar (waar ik al 7 jaar allerlei diensten afneem) ineens bedenkt dat ik voor dienst A wel een DigiD nodig heb en voor diensten B t/m F niet. Als voorbeeld; het is logisch dat ik DigiD nodig zou hebben om een declaratie in te dienen voor, pak 'm beet, medicijnen tegen dementie. Maar wie vind/beslist voor mij dat ik DigiD ook niet wil gebruiken voor de verzekering van mijn collectie antieke auto's ter waarde van 5 miljoen?
Ik snap je probleem niet helemaal. Antieke auto's? 7(8)7

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

martinusz schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:54:
Anderzorg ook uitbetaald 40 eurootjes :)
Yup, hier ook :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Hoppa, netjes 140 euro binnen van Anderzorg. Was alweer vergeten dat ik zelf ook 40 euro kreeg via hun eigen socialshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_l_Arjan_l_ schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:32:

Wat vinden jullie trouwens van het initiatief van anno12? www.anno12.nl
Hun premie is nog niet bekend, maar ze bieden al wel ledencertificaten aan in ruil voor 10% korting op de basisverzekering en 25% op een aanvullende verzekering. Je ontvangt ook een aandeel in de winst als je een certificaat hebt (en bij verlies wordt de waarde van je ledencertificaat minder).
Je kunt het eigen risico bij anno12 niet verhogen, hun principe is dat de verzekering voor gezonden en zieken even duur moet zijn.
Kennelijk weinig mensen die het zagen zitten, want ze zijn alweer gestopt, is vandaag bekend geworden. Zie o.a. http://www.bndestem.nl/al...o12-stopt-ermee-1.4846415

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb vorige week alle bevestigingen van overstappers doorgekregen van Anderzorg / Socialshop. Ik ga er dus vanuit dat iedereen die via mijn shop is overgestapt zijn of haar geld heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-05 23:04
Rudedadude schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:53:
Ik heb vorige week alle bevestigingen van overstappers doorgekregen van Anderzorg / Socialshop. Ik ga er dus vanuit dat iedereen die via mijn shop is overgestapt zijn of haar geld heeft gekregen.
In december hebben zich via mijn Socialshop 3 mensen aangemeld bij anderzorg. Al een aantal keer laten weten dat er niets in mijn overzicht over is verschenen, maar ik moest tot 1 april geduld hebben volgens socialshop. 6-4-2015 drie keer het formulier ingevuld dat ik niets heb ontvangen maar helaas tot op heden radiostilte. Meer mensen met dit probleem?

Maandag ga ik in ieder geval weer even contact met Socialshop opnemen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Even voor de mensen die bij de Friesland zijn gebleven dit jaar: je kreeg afgelopen december 75 euro als je bleef. Deze 75 euro heb je als fitpunten gekregen. Je kunt nog t/m 30 april deze 250 fitpunten inruilen voor 75 euro. Daarna kun je die punten alleen nog inwisselen voor cadeaus oid.
Linkje: http://www.defriesland.nl...services/fan-van-fit.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aardig nieuwtje over de budgetpolissen:
Duizenden mensen met een spotgoedkope zorgpolis gaan alsnog financieel het schip in, omdat ze behandelingen ondergaan die maar deels worden vergoed. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van de zorgverzekeraars en berekeningen van het AD.

Zeker 13.766 mensen met een zogeheten 'budgetpolis' moesten vorig jaar alsnog gemiddeld 450 euro aan extra eigen betalingen ophoesten. Ze hebben, uit onwetendheid of juist bewust, behandelingen ondergaan die niet of niet volledig werden vergoed door hun verzekeraars.

De voordelige zorgpolis, die per maand een tientje minder kost dan een naturapolis, kan zo uitdraaien op een financiële strop. En voor meer mensen dreigt dezelfde rampspoed, want in de berekeningen zijn nog te verwachten declaraties over het jaar 2014 niet eens meegeteld.

Volgens directeur Peter Ruys van online zorgvergelijker Zorgkiezer beseffen mensen niet dat kosten van behandelingen razendsnel kunnen oplopen. ,,Als je alleen al ergens binnenloopt, ben je zo honderden euro's kwijt. Toch schrik ik van die 450 euro per verzekerde."

Zorgkiezer werkt aan een app om mensen beter voor te lichten. Minister Edith Schippers wil ook dat verzekerden alerter worden. Ze heeft maatregelen aangekondigd om de 'transparantie' te verbeteren.

Concreet worden de regels van zorgwaakhond NZa aangescherpt. Schippers: ,,En de websites van de zorgverzekeraars worden verbeterd, zodat individuele verzekerden goed inzicht hebben in hun polis. Ook kijken we naar de ontwikkeling van een bijsluiter bij de budgetpolis.''

In 2014 hadden ruim 328.000 Nederlanders een budgetpolis.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...juist-peperduur-1.4908940

Volgens mij is die budgetpolis dan weer zo'n beetje het recentste voorbeeld van 'goedkoop is duurkoop'.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het ligt niet aan de budgetpolis maar aan de mensen die hem afsluiten zonder te weten wat ze exact doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:12:
Aardig nieuwtje over de budgetpolissen:

[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...juist-peperduur-1.4908940

Volgens mij is die budgetpolis dan weer zo'n beetje het recentste voorbeeld van 'goedkoop is duurkoop'.
Valt mee, het staat en valt met je eigen onderzoek. Ik heb nu twee jaar op rij gekozen voor de budgetpolis en naast ER volledig erdoor jassen geen bijkomende kosten. Gezien de dekking qua spreiding aan ziekenhuizen ruim genoeg is voor mijn eigen woonplaats vind ik het prima. Ben geen dief van mijn eigen portemonnee als dat niet hoeft. Kwestie van de zorgzoeker raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat het "eigen schuld" is. De zorgverzekeraar biedt wel allerlei budgetpolissen aan, maar maakt TOTAAL niet inzichtelijk wat er "budget" aan is.

Voorbeelden:
Alleen gecontracteerde ziekenhuizen worden vergoedt. Eind december 2014: nog steeds een aantal ziekenhuizen bij mij in de buurt hebben geen contract. "De onderhandelingen lopen nog meneer".

Voor de kraamzorg geldt een eigen bijdrage van 4,50 per uur. Gaat u daar over heen, dan moet u zelf betalen. Okay, hoeveel uur eigenlijk? En wat is dan de uurprijs normaliter? En gaat het af van je eigen bijdrage? Niet te vinden.

Prijzen van behandelingen zijn sowieso niet inzichtelijk. Er is vooraf geen enkele inschatting te maken van hoeveel je zelf moet gaan betalen.

Prijzen van medicijnen? Vaak eigen bijdrage. Daar is een site voor, maar daar is niet goed te lezen hoeveel er moet worden betaald. En die site is nu juist om het inzichtelijk te maken...

Kortom:
Je moet hogere wiskunde hebben gestudeerd, expert zijn van de polissen en het Nederlands zorgverzekeringstelsel om dit te kunnen begrijpen. John & Anita gaan dat niet begrijpen.

Ik begrijp het overigens ook niet en heb niet het risico genomen. We hebben een standaard polis voor een paar euro per maand meer. Klaar met dat gezever.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Daar zit dan toch ook meteen de kern van het probleem:
1 het niet (volledig) begrijpen, 2 enkel op prijs kiezen en dan bij 3 tussen een mismatch tussen 1 en 2 aanlopen.

Je kan inderdaad veiliger kiezen en een iets duurdere standaardpolis kiezen, of een budget waarbij je het wel geheel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsurany schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:25:
Het ligt niet aan de budgetpolis maar aan de mensen die hem afsluiten zonder te weten wat ze exact doen.
Zolang er nauwelijks tot niet is achter te komen welke behandeling niet geheel vergoed wordt, en hoeveel je dan zelf moet betalen, is dat de mensen niet te verwijten.

Ik ben financieel geschoold, juist in privé-financiën en ik heb het 2x niet voor elkaar gekregen.

Ik had een restitutiepolis bij Menzis, en precies deze bleek een van de weinige verzekeringen te zijn die een uitsluiting had voor een bepaalde zorg in de basisverzekering. Wist jij dat dat überhaupt was toegestaan? Ik niet, ik dacht dat de basisverzekering bij iedere verzekeraar een gelijke dekking had, juist bij de restitutiepolis, omdat je dan vrij bent in je keuze. En nee, het was niet in het buitenland waardoor het veel duurder was.

Ik moest, nu 3 jaar geleden, een behandeling ondergaan, waarbij 1 onderdeel (plaatsing) vermoedelijk niet, en 1 onderdeel (materiaal) zeker niet vergoed zou worden. Goed, dat weet je van te voren, en de kosten van het materiaal waren inzichtelijk. De kosten van het plaatsen echter heb ik nooit kunnen achterhalen. Het ziekenhuis kon alleen een schatting maken, maar had überhaupt nooit zo'n vraag gehad. De verzekeraar verwees enkel naar het ziekenhuis.
Ik weet niet of het ziekenhuis het nu onder een andere noemer heeft geplaatst, want de rekening heb ik nog steeds niet gehad.

Dus nee, zolang het zo niet-inzichtelijk is, is het niet de schuld van de verzekerde.

Komt nog bij, als jij exact weet welke zorg jij volgens jaar nodig hebt, dan kun je daar gericht op zoeken. Maar dat weet je niet. En dus moet je aannames doen. En assumptions are....

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Tsurany schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:25:
Ja, want het is heel logisch dat je de volledige toekomst exact kunt voorspellen en precies weet wat alles kost.

(Noot: dat is niet eens mogelijk op voorhand. Als je vraagt naar tarieven van bepaalde behandelingen geven ziekenhuizen dat niet vrij, ze mogen het zelfs niet vrijgeven van de verzekeraars. En al helemaal niet in een overzichtelijk schema. Een werkelijke analyse van de verwachte kosten is dus niet mogelijk.)

Niet verrassend is de budgetpolis dan al net zo'n mooie manier om geld te verdienen met intransparantie als buitenbundel-roamingtarieven of die leuke beleggingsfondsen: ze zijn nooit bedoeld als overzichtelijke, makkelijk te begrijpen service die het werkelijk voor de klanten in het algemeen gunstiger maakt, maar als goedkoop lokkertje voor een ondoorzichtig systeem waarbij de leverancier van het 'financiele product' aan de winnende kant staat. Sommige mensen profiteren ervan, maar als geheel genomen benadeelt het de maatschappij, dat is nauwelijks een verrassing.

Overigens, Edith Schippers liegt dat ze barst als ze zegt dat ze dit wil oplossen. Zij staat al jaren ondubbelzinnig aan de kant van het grote geld - wie verzette zich nou zo tegen een wet die nog enigzins bescherming moest bieden aan de patient, tot het punt om de uitspraak van de Eerste Kamer zo mogelijk te negeren en toch haar zin door te drukken middels een Algemene Maatregel van Bestuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat de voorwaarden van een verzekering niet helemaal duidelijk zijn, is niet iets wat specifiek geldt voor budgetpolissen. Andere polissen zijn ook onduidelijk over de vergoedingen. Het AD publiceert overigens nu ook cijfers die totaal geen inzicht geven in de omvang van de problematiek. Er is een groep van 13.766 mensen onder de 600.000 mensen met een budgetpolis en die groep heeft gemiddeld 450 euro "extra kosten". Daaronder misschien wel heel veel mensen die gewoon denken "verkeerd gegokt & pech gehad". Cijfers over de overige 98 procent zijn kennelijk voor het AD niet interessant, omdat die niet bijdragen aan de sensatie die de krant zoekt.

Er zal ook wel een groep van 20.000 Nederlanders zijn te vinden die geen telefoonverzekering hebben, maar wel binnen een maand na aankoop hun telefoon, en daarmee gemiddeld 450 euro, kwijtraken. En ieder jaar worden duizenden landgenoten weer getroffen door wasmachines die na zeven jaar al kapot gaan, terwijl ze zonder wasmachineverzekering zitten. Als je alleen al vervolgens niet met de hand wil wassen, ben je al snel honderden euro's kwijt voor een nieuwe machine.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.