Zorgverzekering 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Bevalling is uitgezonderd van eigen risico. Op de overnachting zit een eigen bijdrage, maar die is afgedekt door een aanvullende verzekering...

Sterker nog. Mijn vrouw heeft in 2013 een overnachting in het ziekenhuis gehad (vóór de bevalling), de kosten waren zeker hoger dan 875 euro (namelijk €2500), maar geen cent zelf van hoeven te betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door Scooper op 29-12-2014 16:41 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sefyu schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:08:
Tja, hoe vaak moet je naar het ziekenhuis? En hoeveel van die keren ben je überhaupt in staat om te kiezen waar je heen zou willen?
Bij spoedeisende hulp wordt er altijd wel vergoed, maar los daarvan zul je bij best veel behandelingen och wel een keuze kunnen hebben. Zeker als je in de randstad woont en veel ziekenhuizen in de omgeving zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Oscar Mopperkont schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:37:
[...]

Bij spoedeisende hulp wordt er altijd wel vergoed, maar los daarvan zul je bij best veel behandelingen och wel een keuze kunnen hebben. Zeker als je in de randstad woont en veel ziekenhuizen in de omgeving zult hebben.
Uiteindelijk heb je zelfs aan 'in de omgeving' mogelijk bar weinig. Ik heb wel eens een serie poliklinische behandelingen ondergaan en dan ben je dus echt blij met het ziekenhuis op 2700m.
wcduck schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:20:
[...]

Restitutie of natura maakt bij mijn weten niets uit voor de vergoeding. Vanuit de basisverzekering wordt het goedkoopste medicijn vergoed uit de categorie waarvoor het bedoeld is (zeg maar de kwaal waarvoor het wordt gebruikt). Als jij of je huisarts ervoor kiest om een duurder medicijn te kiezen (door bijv allergie of betere werking) , dan dient het verschil gecompenseerd te worden. Dit verschil is de eigen bijdrage. Voor de eigen bijdrage kan je je wel verzekeren door middel van een aanvullend pakket. Vaak is het wel zo dat je eerst deze eigen bijdrage zelf moet betalen bij de apotheek, en vervolgens deze moet declareren.
Maar wie bepaalt wat het goedkoopste medicijn is? M'n partner kreeg een tijd geleden om de paar maand een andere variant :| En dit soort verhalen hoor ik wel vaker met medicijnen die mensen langdurig (met mogelijk een tussentijdse stop) gebruiken zoals hooikoortsmedicijnen of anticonceptiepil (=nu niet meer in basisverzekering).
Let wel op: steeds meer medicijnen worden uit het GVS systeem gehaald en in de categorie "zelfzorg middel" gestopt. Onder deze categorie valt bijvoorbeeld ook paracetamol.
Ook ervaring mee. Een keer iets vergoed gekregen maar een jaar later helaas wel 'apothekers-prijzen' maar geen vergoeding. Zelfs nog een poging gedaan om te achterhalen hoe het zat, maar dat is volstrekt onmogelijk als leek.

[ Voor 57% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Ik denk om misverstanden te voorkomen je beter CJP pas(15eu/j) kan aanvragen en Zilveren kruis incl. 10% collectief nemen. Kom je op zelfde bedrag uit als ZK LSVb/ISO collectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:12:
[...]

[...]

Maar wie bepaalt wat het goedkoopste medicijn is? M'n partner kreeg een tijd geleden om de paar maand een andere variant :| En dit soort verhalen hoor ik wel vaker met medicijnen die mensen langdurig (met mogelijk een tussentijdse stop) gebruiken zoals hooikoortsmedicijnen of anticonceptiepil (=nu niet meer in basisverzekering).

[...]

Ook ervaring mee. Een keer iets vergoed gekregen maar een jaar later helaas wel 'apothekers-prijzen' maar geen vergoeding. Zelfs nog een poging gedaan om te achterhalen hoe het zat, maar dat is volstrekt onmogelijk als leek.
De overheid heeft via een bepaalde berekening waarbij de kosten in de omliggende landen worden gebruikt als referentie de maximumbedragen bepaald. De maxima kan je hier terugvinden:
http://www.farmatec.nl/do...%20gepubliceerd_40943.pdf
De berekening:
http://www.farmatec.nl/do...ing%2036%20word_40941.pdf
http://www.farmatec.nl/ge...keningmaximumprijzen.aspx

De lijst wordt meerdere keren per jaar aangepast. Ook de lijst van de middelen die op de GVS staan wordt meerdere keren per jaar geupdate. Hierdoor kan het voorkomen dat je de ene maand iets vergoed krijgt, en een maand daarop niet. Zodra het middel als zelfhulp middel is bestempeld, is wel een voordeel dat je deze zonder recept kan halen. De praktijk leert echter dat de apotheek hier vaak niet van op de hoogte is, juist door die vele wijzigingen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Scooper schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:35:
Bevalling is uitgezonderd van eigen risico. Op de overnachting zit een eigen bijdrage, maar die is afgedekt door een aanvullende verzekering...

Sterker nog. Mijn vrouw heeft in 2013 een overnachting in het ziekenhuis gehad (vóór de bevalling), de kosten waren zeker hoger dan 875 euro (namelijk €2500), maar geen cent zelf van hoeven te betalen.
Dat de bevalling buiten het eigen risico valt is een wassen neus. In de praktijk komt het erop neer dat alsnog een deel van het eigen risico aangesproken dient te worden door bijvoorbeeld verdoving of bloedonderzoek/labtest dat noodzakelijk wordt geacht. Ook dien je goed op te letten achteraf dat alles wel onder de juiste persoon wordt gedeclareerd. Zeer vaak worden bloedtesten van de baby's even tijdelijk op de naam van de moeder gezet, aangezien het kind nog niet verzekerd is. Hierdoor gaat het van het eigen risico van de moeder af, terwijl eigenlijk de zorgverzekering van de baby alles moet compenseren (geen eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wordt de spoedeisende hulp ook van je eigen risico getrokken?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

henkyyyyyyy schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:48:
Nu willen we weer overstappen en weer met behulp van dit topic komen we uit op Zilveren Kruis, alleen deze keer moet mijn vriendin volgend jaar een kies laten trekken en heeft ze dus een brug of implantaat nodig.
Wij willen dus voor haar het 3 sterren tandarts pakket kiezen, maar nu zie ik dat je daar niet voor wordt geaccepteerd als je hoge tandartskosten verwacht bij Zilveren Kruis.
Kun je je daar dan wel voor verzekeren, want bij andere verzekeringen zie ik een wachttijd van een jaar?

Of moet ik dan maar voor het 2 sterren pakket kiezen (zonder acceptatievoorwaarden) en waarschijnlijk 800 euro zelf betalen.
We hebben immers vorig jaar 1000 euro bespaard. :+
Maar hoe zit dat dan volgend jaar, kom je dan wel in aanmerking voor een hogere tandarts verzekering?
Volgend jaar krijg ik ook een implantaat. Verder verwacht ik nog meer reguliere tandartskosten (mijn nieuwe tandarts vond direct meerdere gaatjes :(). Ik kom dus ook niet door de medische acceptatie heen. Zonder medische acceptatie bieden de meeste verzekeraars maximaal € 500 tandartsvergoeding.

Ik heb uiteindelijk twee betere opties gevonden:

DSW biedt in hun AV-Top 100% vergoeding van de basisbehandelingen bij de tandarts en € 450 voor een kroon. Het implantaat wordt niet vergoed. Met maximaal eigen risico en jaarbetaling kost dit € 1.214,16 per jaar (€ 101,18 per maand).
Dit is standaard een restitutiepolis. Verder zit in de AV: 36 keer fysio en volledige dekking van medische kosten in het buitenland.

Zorg en Zekerheid biedt in hun AV-Plus 75% vergoeding tot € 500 voor behandelingen bij de tandarts en apart € 750 (bij de tandarts) of € 500 (bij de kaakchirurg) voor een implantaat met kroon. Met maximaal eigen risico, jaarbetaling, en 10% studentenkorting kost een restitutiepolis € 1.233,96 per jaar (€ 102,83 per maand).
Heb je geen collectief en ben je geen student, dan krijg je 5% single- of stellenkorting (en valt het dus iets duurder uit). Verder zit in de AV: 25 keer fysio, € 100 voor een bril, volledige dekking van medische kosten in Europa, en 200% van het Nederlandse tarief van medische kosten buiten Europa. Via de Member get Member-actie krijg je nog € 25 terug.

Ik verwacht zeker € 700 aan reguliere tandartskosten. Daarom heb ik voor Zorg en Zekerheid gekozen. Ik ga eind volgend jaar het implantaat laten plaatsen (bij de kaakchirurg) en de kroon in 2016 laten maken. Zo wordt € 500 van mijn tandartskosten vergoed, en wordt € 500 van de rekening van de kaakchirurg (€ 700–800?) vergoed. Met nog € 100 voor een bril krijg ik zo € 1.100 vergoeding en raak ik dus in feite maar € 109 kwijt aan de verzekering. Volgend jaar ga ik zoeken naar een verzekeraar die gunstig is voor de kroon.

Overigens kudo's voor de service van Zorg en Zekerheid. Ik kon niemand vinden die mij aan kon melden voor de Member get Member-actie, maar na overleg kon ik deze korting gewoon krijgen. (Hiervoor moest ik de verzekering wel telefonisch afsluiten.)

Tijdens het afsluiten kreeg ik de vraag: waarom kies je deze AV? Ik wilde liever niet zeggen dat er veel kosten aankomen, dus mompelde wat over tandartsdekking en de vergoeding voor brillen. Toen vroegen ze: heb je een implantaat nodig? (Op zich logisch, want anders was deze AV veel te uitgebreid/duur voor mij.) Toch maar toegegeven toen (want liegen mag ook niet). Op dat moment dacht ik: nu word ik vast met een of andere smoes geweigerd. Het tegendeel bleek waar: er werd bevestigd dat dit een goede AV voor me is, maar dat ik er wel om moet denken om na dit jaar naar een lagere AV over te stappen (als het implantaat eenmaal zit). Dat vond ik toch bijzonder netjes van ze :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ulster Seedling op 30-12-2014 23:23 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

iApp schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:23:
Wordt de spoedeisende hulp ook van je eigen risico getrokken?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain kid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-02-2022
Sorry niet het hele topic door gelezen.
Weet iemand of de Chronische lijst/lijst Borst voor 2015 al bekend is?
Mijn zorgverzekeraar en fysiotherapeut weten van niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
captain kid schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:56:
Sorry niet het hele topic door gelezen.
Weet iemand of de Chronische lijst/lijst Borst voor 2015 al bekend is?
Mijn zorgverzekeraar en fysiotherapeut weten van niks..
Google op "lijst borst 2015"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain kid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-02-2022
haribold schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:32:
[...]
Google op "lijst borst 2015"
Niks te vinden. Blijkbaar is de naam verandert van de lijst.
https://www.google.com/se...o+-+en+oefentherapie+2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag: ik heb alles uit mijn verzekering gehaald en heb ervoor gekozen nu alleen de basisverzekering te nemen. Ik zit al jaren bij OHRA. Maar wat ik mij afvraag: als ik toch een basisverzekering neem, waarom zou ik dan niet bij een ander gaan? Iedereen vergoedt toch hetzelfde wat betreft de basisverzekering.

Mijn enige 'eis' is vrije zorgkeuze. Klopt het wat ik denk?

Dan is Kiemer (nooit van gehoord), gunstiger dan OHRA: 69 euro ten opzichte van 76 euro. En Ditzo zou ook dezelfde service bieden voor 90 euro.

Vinden jullie het wijs om over te stappen naar Ditzo (ken ik beter dan Kiemer) voor 5 euro voordeel per maand?

[ Voor 25% gewijzigd door THE_BASE op 29-12-2014 20:25 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Als je in dit topic op 'lijst borst' had gezocht dan had je de volgende link gevonden: http://wetten.overheid.nl...datum_25-12-2014#Bijlage1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
darksnake88 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:14:
Ik denk om misverstanden te voorkomen je beter CJP pas(15eu/j) kan aanvragen en Zilveren kruis incl. 10% collectief nemen. Kom je op zelfde bedrag uit als ZK LSVb/ISO collectief
Of kies voor Rabobank collectief. Dan heb je ook 10% en ben je net zoveel kwijt als via LSVb. Overigens is de CJP pas wel handig. Maar weet niet of je die nu nog kan aanvragen en dan gelijk het collectief kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

bladebla

<Piéééép>

Grappig, je ziet een transactieID bij afsluiten van je verzekering bij Anderzorg. Twintig minuten later sluit ik die van mijn partner af en is de teller 630 posities verder. Dat is toch zo'n 30 verzekeringen per minuut. B)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Definitief voor czdirect met max. eigen risico gekozen. Ziekenhuis is naast de deur. De aanvullende combinatiemodule voor mensen onder de 30 jaar oud van:
- 75% tot 250 euro tandarts
- 100 euro vergoeding lenzen/bril
- 9x fysio
heeft me overtuigd en was bovendien onder de streep de goedkoopste optie. Omdat ik sowieso tandartskosten én geld aan lenzen kwijt ben kost me dit uiteindelijk het minst. € 897,86 icm cashbackXL via independer. Ik hoop dat het allemaal lukt!

Ik twijfelde nog over Anderzorg. Helaas voor hen doen zij erg moeilijk over welke behandelcodes vergoed worden bij de tandverzekering. Succes voor wie nog moet rekenen en kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Pfff, wat een drama dit.
Ditzo heeft ook een addertje:
Vergoeding
Bij Ditzo heb je een restitutie basisverzekering. Dit betekent dat je vrije keuze in zorg hebt. Ditzo doet er alles aan om voor jou de beste zorg in te kopen. Daarbij vinden wij vrije artsenkeuze belangrijk. Maar ook dat de zorg van goede kwaliteit is, toegankelijk is voor iedereen en betaalbaar blijft. Sommige zorgverleners vragen een buitensporig hoge vergoeding of leveren zorg van onvoldoende kwaliteit. Met deze zorgverleners maken wij geen afspraken. Wil je naar zo'n niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan geven wij wel altijd een redelijke vergoeding.
Uhm, dit is toch gewoon een naturapolis dan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Aangezien veel mensen refereren naar cashback-sites om zo de zorgkosten te drukken, toch maar even een vraag en opmerking hierover. De afgelopen jaren heb ik van vele cashback sites gebruik gemaakt (ook voor zorgverzekering). Eigenlijk de enige die betrouwbaar bleek te zijn was shopkorting.nl. Ik zie in dit topic regelmatig cashbackxl.nl terugkomen. Zij bieden een cashback die over het algemeen tweemaal die van andere sites is. Heeft iemand geverifieerd of zo ook daadwerkelijk uitbetalen? Het klinkt namelijk een beetje als "if it sounds too good to be true, it probably is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Stel je komt op 30 december op de SEH en ze doen goed hun best met allerlei onderzoeken, en op 2 januari gebeurt dit opnieuw, betaal je dan 2x je eigen risico of hebben ze een manier gevonden om te voorkomen dat je dubbel de klos bent zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:47:
Pfff, wat een drama dit.

[...]

Je hebt een soort van gelijk. Over het algemeen hebben ze vrijwel met iedereen een contract. Je zal bijna nooit tegenkomen dat iemand niet is aangesloten. Instanties die niet zijn aangesloten zijn meestal alternatieve genezers. Ik ben het wel een keer tegengekomen met een huidarts. Een paar maanden later kreeg ik van Ditzo een brief dat ze geen contract hadden met deze persoon, maar dat ze het toch zouden vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
WizZie- schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:56:
Stel je komt op 30 december op de SEH en ze doen goed hun best met allerlei onderzoeken, en op 2 januari gebeurt dit opnieuw, betaal je dan 2x je eigen risico of hebben ze een manier gevonden om te voorkomen dat je dubbel de klos bent zo?
Je betaalt dat twee keer je eigen risico. Het is immers in een nieuw jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Pfff, wat een drama dit.

[...]

Je zult de voorwaarden erbij moeten pakken. Daar staat dan waarschijnlijk iets als 'wettelijke tarief' en 'marktconform tarief' voor zaken zonder wettelijk tarief.

Wel spannend natuurlijk wat die tarieven dan zijn en of je uberhaupt vooraf kunt vaststellen of een zorgverlener binnen het tarief valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nikeo schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:34:
Definitief voor czdirect met max. eigen risico gekozen. Ziekenhuis is naast de deur. De aanvullende combinatiemodule voor mensen onder de 30 jaar oud van:
- 75% tot 250 euro tandarts
- 100 euro vergoeding lenzen/bril
- 9x fysio
heeft me overtuigd en was bovendien onder de streep de goedkoopste optie. Omdat ik sowieso tandartskosten én geld aan lenzen kwijt ben kost me dit uiteindelijk het minst. € 897,86 icm cashbackXL via independer. Ik hoop dat het allemaal lukt!

Ik twijfelde nog over Anderzorg. Helaas voor hen doen zij erg moeilijk over welke behandelcodes vergoed worden bij de tandverzekering. Succes voor wie nog moet rekenen en kiezen!
Ja, CZdirect is inderdaad de betere optie. Wat je zegt over die behandelcodes is waar. Ben ik net ook nog even ingedoken en echt heel veel wordt gewoon niet vergoed. (net als bij DSW, had ik ook in de vergelijking, zie eerdere post).

Nog even nagegaan hoe het zit met de brilvergoeding (staat per 2 jaar). Zat in 2013 bij CZ en in december van dat jaar nog gedeclareerd. Die 2 jaar is kalenderjaren en geen 24 maanden, dus in januari 2015 mag ik gewoon declareren. Moest ik toch even 100% zeker van zijn :P

Dus CZdirect wordt het denk ik. Zover ik kan zien is alles wat ik eventueel nodig heb gecontracteerd, dus ja... dan is restitutie van DSW, ondanks het feit dat het in principe de betere keuze, onnodig en ben je een tientje per maand goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

wcduck schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:58:
[...]

Je betaalt dat twee keer je eigen risico. Het is immers in een nieuw jaar.
Lees je eens in hoe DBC's werken!
wcduck schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:52:
Aangezien veel mensen refereren naar cashback-sites om zo de zorgkosten te drukken, toch maar even een vraag en opmerking hierover. De afgelopen jaren heb ik van vele cashback sites gebruik gemaakt (ook voor zorgverzekering). Eigenlijk de enige die betrouwbaar bleek te zijn was shopkorting.nl. Ik zie in dit topic regelmatig cashbackxl.nl terugkomen. Zij bieden een cashback die over het algemeen tweemaal die van andere sites is. Heeft iemand geverifieerd of zo ook daadwerkelijk uitbetalen? Het klinkt namelijk een beetje als "if it sounds too good to be true, it probably is".
Bel van CashbackXL eens dat 06 nummer op hun site, dan weet je meteen dat je met een zeer kleine, maar ook zeer professionele organisatie te maken hebt!
Als je die kerel belt een technisch inhoudelijke vraag, gaat hij er linearecta voor je achteraan!

Denk als je belt met de vraag zoals je hierboven stelt 'Zeg hoe betrouwbaar zijn jullie eigenlijk, want ik wil een zorgverzekering via jullie afsluiten', dat hij daar best even 10minuten voor uittrekt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
wcduck schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:52:
Elke 25ste wordt er uitbetaald. Vorige week de eerste uitbetalingen ontvangen. Is helemaal goed gegaan.

50 euro }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rukapul schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:06:
[...]

Je zult de voorwaarden erbij moeten pakken. Daar staat dan waarschijnlijk iets als 'wettelijke tarief' en 'marktconform tarief' voor zaken zonder wettelijk tarief.

Wel spannend natuurlijk wat die tarieven dan zijn en of je uberhaupt vooraf kunt vaststellen of een zorgverlener binnen het tarief valt.
Ik ben blij dat ik 3 schermen heb voor de Excel. :+ Helemaal omdat ik weet dat er een bevalling aankomt, de polissen alle kanten op schieten. :S Als ik de vorige kraamzorg factuur erbij pak, dan is die goedkope polis vaak toch geen goed idee. Maar je moet bij elke verzekeraar door alle voorwaarden heenploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Richard schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:08:
[...]

Lees je eens in hoe DBC's werken!

[...]

Bel van CashbackXL eens dat 06 nummer op hun site, dan weet je meteen dat je met een zeer kleine, maar ook zeer professionele organisatie te maken hebt!
Als je die kerel belt een technisch inhoudelijke vraag, gaat hij er linearecta voor je achteraan!

Denk als je belt met de vraag zoals je hierboven stelt 'Zeg hoe betrouwbaar zijn jullie eigenlijk, want ik wil een zorgverzekering via jullie afsluiten', dat hij daar best even 10minuten voor uittrekt.
Bedankt voor je antwoord over CashbackXL.

Je eerste opmerking begrijp ik niet helemaal. Als je voor twee losse gevallen op de SEH terechtkomt, een keer op 30 december en een keer op 2 januari, dan betaal je toch gewoon 2x je eigen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Señor Sjon schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:14:
[...]

Ik ben blij dat ik 3 schermen heb voor de Excel. :+ Helemaal omdat ik weet dat er een bevalling aankomt, de polissen alle kanten op schieten. :S Als ik de vorige kraamzorg factuur erbij pak, dan is die goedkope polis vaak toch geen goed idee. Maar je moet bij elke verzekeraar door alle voorwaarden heenploegen.
Weet je...
... ik heb besloten dat het me geen hol verder interesseert.

Ik hou het op m'n te dure collectieve VGZ verzekering met als aanpassing restitutie en max eigen risico.
En m'n partner blijft bij de te dure CZ restitutie + Basis AV.
Optimaliseren voor de zwangerschap is teveel werk en bijna overal gerommel in de marge.

Aangezien ik fundamenteel tegen budgetlabels ben was alleen DSW nog een optie (scheelt 180 euro), maar als je dan door alles heen moet worstelen van zo'n aanbieder om mogelijke nadelen te vinden dan weet je dat dat bijna onbegonnen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 29-12-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

wcduck schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:28:
[...]

Bedankt voor je antwoord over CashbackXL.

Je eerste opmerking begrijp ik niet helemaal. Als je voor twee losse gevallen op de SEH terechtkomt, een keer op 30 december en een keer op 2 januari, dan betaal je toch gewoon 2x je eigen risico?
Sorry dan hebben we langs elkaar heen gelezen:
WizZie- schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:56:
Ik ging van bovenstaande uit dat je bijvoorbeeld op 30 december naar de SEH gaat met een verdenking van een kniebreuk, ze hebben je helemaal binnenstebuiten gekeerd, niets kunnen vinden. Uiteindelijk na veel aanrommelen kom je op 2 januari via de HAP weer terug in het ziekenhuis (via SEH) en blijk er toch echt een haarscheurtje te zitten, en ze regelen het verder.

Verder is dit ook echt verantwoording voor patient, hier zelf bo-ven-op te zitten.

Als ik een ziekenhuisrekening krijg (via zorgverzekeraar) bel ik altijd meteen de zorgadministratie van betreffende ziekenhuis om DBC code's op te vragen. Je krijgt die dan keurignetjes gespecificeerd. En meteen er achteraan als het niet klopt.

Heb ooit een keer deze gestuurd :9
Betreft: In rekening gebrachte Deelprestatie

Plaatsnaam, 21-01-2013

Geachte Medewerker Tandartsenpraktijk X,

Op 27 December 2012 11:00uur in de ochtend heb ik uw praktijk bezocht voor een consult. Dit n.a.v. dienstovername van Tandarts Y gevestigd te Plaatsnaam.

Ik heb een Nota van u mogen ontvangen A211 Probleemgericht Consult, en de Deelprestatie X111 Toeslag avond- of weekenddienst.

Navraag bij mijn zorgverzekeraar IZZ & het NMT, Nederlandse Maatschappij tot bevordering der tandheelkunde, leert mij dat deze deelprestatie (X111) niet in rekening gebracht had mogen worden.

Gaarne verzoek ik u het teveel in rekening gebrachte bedrag van E30 te storten op Rabobank 123456789 t.n.v. Richard.

Hopend op een spoedige afhandeling,
22-01-2013 stond om 10:00uur in de ochtend E30 terug op mijn rekening met in omschrijvingenveld "Excuses". Verder niets van gehoord.
Maar deze tandartsenpraktijk heeft dat die gehele dag gewoon gedaan, en bij de overige 25 klanten was het wellicht wel gelukt.

Nu ik mijn brief zo teruglees was ik wel erg bot, maar ik was echt pissed. Je loopt 1e en 2e kerst met hevige tandpijn, en stelt dit uit tot een 'normale' werkdag 27december, en dan rekenen ze dat als weekenddienst.

Die DBC code's en deelprestaties kun je gewoon Googlen. Verder is het echt niet vreemd om bij een consult te vragen onder welke DBC code's ze de 'werkzaamheden' weg gaan scrhijven. Ze weten dan vaak meteen wat je bedoeld.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:04
Rukapul schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:29:
[...]

Weet je...

Ik hou het op m'n te dure collectieve VGZ verzekering met als aanpassing restitutie en max eigen risico.
Optimaliseren voor de zwangerschap is teveel werk en bijna overal gerommel in de marge.

Aangezien ik fundamenteel tegen budgetlabels ben was alleen DSW nog een optie (scheelt 180 euro), maar als je dan door alles heen moet worstelen van zo'n aanbieder om mogelijke nadelen te vinden dan weet je dat dat bijna onbegonnen is.
Ik ben het wel een beetje met je eens. Met dat verschil dat ik nu wel eens wil proberen bij één van de twee grote jongens weg te komen (zit nu zelf ook bij VGZ). Want dat zijn vooral de partijen die met die budgetlabels komen. Ik zie het als een verkeerde en onrechtvaardige manier van concurrentie. En ik ben dus ook principieel tegen een verhoging van het eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rukapul schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:29:
[...]

Weet je...

Kon ook voor VGZ via collectief kiezen, maar Zilveren Kruis heeft in mijn geval een betere dekking en had betere collectieve kortingen. Dus ik ben er (eindelijk) uit. Bij FBTO moet je als gezin hetzelfde pakket kiezen wat het onnodig duur maakt. Dekking is minder, dus na 6(!) jaar weg bij hun. Tsja, moeten ze maar met een beter aanbod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

THE_BASE schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:14:
Een vraag: ik heb alles uit mijn verzekering gehaald en heb ervoor gekozen nu alleen de basisverzekering te nemen. Ik zit al jaren bij OHRA. Maar wat ik mij afvraag: als ik toch een basisverzekering neem, waarom zou ik dan niet bij een ander gaan? Iedereen vergoedt toch hetzelfde wat betreft de basisverzekering.

Mijn enige 'eis' is vrije zorgkeuze. Klopt het wat ik denk?

Dan is Kiemer (nooit van gehoord), gunstiger dan OHRA: 69 euro ten opzichte van 76 euro. En Ditzo zou ook dezelfde service bieden voor 90 euro.

Vinden jullie het wijs om over te stappen naar Ditzo (ken ik beter dan Kiemer) voor 5 euro voordeel per maand?
De basisverzekering wordt door de overheid bepaald en is dus inderdaad hetzelfde ongeacht de verzekeraar. Enige wat eigenlijk boeit is natura vs restitutie en wat voor serviceniveau je kan verwachten (bij sommige polissen/verzekeraars moet je alles online doen en kan je alleen bellen naar een duur 0900 nummer).

Zoals iemand anders eerder in dit topic ook al aangaf is dat vrije zorgkeuze ook maar deels nuttig. Vaak zijn heel veel zorgaanbieders al gecontracteerd (check ff of ziekenhuizen en een apotheek bij je in de buurt gecontracteerd zijn, dan zit je meestal wel goed). Als je dan al wilt kiezen voor een bepaalde zorgaanbieder, dan kan het best zijn dat ze daar geen plaats voor je hebben en moet je alsnog naar een ander.
Pfff, wat een drama dit.

[...]

Is bij elke restitutiepolis. Anders kan je naar een duur privéziekenhuis gaan en alles vergoed krijgen. Beetje hetzelfde verhaal als zorg in het buitenland krijgen: ze vergoeden wat in Nederland voor zo'n behandeling staat, de rest moet je zelf lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik vond dit zelf ook zeer relevante informatie over medicijnen en het preferentiebeleid. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat halverwege het jaar een ander medicijn vergoed wordt (goedkoper) maar andere hulpingredienten problemen geven.

Alvast excuses voor de hevig baised website. Maar als je daardoor heen kijkt en naar onderen scrolt, kan je per verzekeraars conglomeraat kijken welke verzekeraar rood, oranje of groene vrije zorgkeuzs heeft waarbij alleen groen ook vrije keuze in medicijnen heeft.

https://collectievezorgve...ring-restitutie-onvz-2010

[ Voor 27% gewijzigd door menalert op 30-12-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Scooper schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:19:
[...]

Ik hoop dat je hem nog niet hebt besteld? Ik denk namelijk dat je de voorwaarden iets te florisant hebt aangenomen. Zonder medische indicatie wordt niets van de eigen bijdrage vergoedt. Ook wordt er niet 24 uur eigen bijdrage extra kraamzorg vergoed, maar in totaal maar 24 uur. Dat is dus maar de helft van de uren die je waarschijnlijk gaat krijgen.

Ik kom nog steeds bij FBTO het goedkoopste uit wat dat betreft. Helaas nog wel steeds een stuk duurder dan in 2013 toen we ook een kind verwachtten.
Ik heb nog een keer alles nagekeken, maar volgens mij wordt het wel degelijk vergoed.

Bevalling
Basis: Bevalling in het ziekenhuis of een geboortecentrum op eigen verzoek (zonder medische indicatie):€ 202,- voor het gebruik van de verloskamer. Het restbedrag is de wettelijke eigen bijdrage.

Aanvullend (meerzeker): Aangevuld met 100% vergoeding van (wettelijke) eigen bijdrage​

Kraamzorg

Basis: Kraamzorg thuis of in een geboortecentrum. 100% vergoeding. U betaalt wel de wettelijke eigen bijdrage van € 4,15 per uur.

Aanvullend (meerzeker): aangevuld met 100% vergoeding wettelijke eigen bijdrage van € 4,15 per uur voor 24 uur kraamzorg.​

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Raar, ik zie de tekst over de bevalling niet staan op de website:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/yhhduggy3/file.png

Volgens het plaatje krijg je dus niets extra's uit de aanvullende verzekering...

Kraamzorg is dus wel maar de helft. Over het algemeen krijg je voor 6 dagen 8 uur per dag kraamzorg, dat is dus 48 uur.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
menalert schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 07:49:
Ik vond dit zelf ook zeer relevante informatie over medicijnen en het preferentiebeleid. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat halverwege het jaar een ander medicijn vergoed wordt (goedkoper) maar andere hulpingredienten problemen geven.
Precies. En het is ook nonsense, want verzekeraars en apothekers kunnen ook lange termijn contracten aangaan (zeker voor chronische kwalen) zodat dat halfjaarlijkse wisselcircus nergens voor nodig is.
Alvast excuses voor de hevig baised website. Maar als je daardoor heen kijkt en naar onderen scrolt, kan je per verzekeraars conglomeraat kijken welke verzekeraar rood, oranje of groene vrije zorgkeuzs heeft waarbij alleen groen ook vrije keuze in medicijnen heeft.

https://collectievezorgve...ring-restitutie-onvz-2010
Deze had ik eerder moeten weten. We gebruiken op het moment geen medicijnen en ik zal de verzekering dus niet nogmaals aanpassen, maar dit is wel een onderscheidende aanbieder in positieve zin.

Wel flauw dat ONVZ op die site niet met zoveel woorden aangeeft wat zij doen met onredelijk hoge tarieven waar geen wettelijk maximum voor geldt terwijl ze andere aanbieders daarop affakkelen.

Overigens denk ik dat het kartel van de grote 4 alleen gebroken kan worden door de politiek en niet (meer) door met de voeten stemmende klanten. Deze hebben zich namelijk succesvol daar tegen verzekerd (pun intended) door het risico te spreiden over alle sublabels. En via de politiek is ook bijna niet meer mogelijk door de lobby / politieke corruptie (Van Boxtel, Rouwvoet, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Scooper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:
[afbeelding]

Volgens het plaatje krijg je dus niets extra's uit de aanvullende verzekering...

Kraamzorg is dus wel maar de helft. Over het algemeen krijg je voor 6 dagen 8 uur per dag kraamzorg, dat is dus 48 uur.
Je plaatje werkt niet, maar hier is de link. https://www.interpolis.nl...orte/Paginas/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
Scooper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:
[afbeelding]

En het bedrag wat in rekening gebracht wordt is volgens mij iets van 500 euro (per dag!). Dus iets van 200 euro zelf betalen. Als je 's avonds heen gaat en 's ochtends 'klaar' bent, mag je wel 2 dagen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Ik denk dat ik hem snap. In mijn plaatje gaat het om de kraamzorg in het ziekenhuis waarvoor de eigen bijdrage niet wordt vergoed. De eigen bijdrage voor de afhandeling van de bevalling zelf lijkt op jouw pagina inderdaad gewoon netjes vergoed te worden. Excuses voor de verwarring.

Mijn plaatje kwam trouwens van de rabobank-site en dan op het tabje 'Vergoedingen' en dan 'Kraamzorg'.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-09 11:27
Binnetie schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:32:
[...]

Of kies voor Rabobank collectief. Dan heb je ook 10% en ben je net zoveel kwijt als via LSVb. Overigens is de CJP pas wel handig. Maar weet niet of je die nu nog kan aanvragen en dan gelijk het collectief kunt gebruiken.
Ik denk dat het alleen voor Rabobank personeel is
"Speciaal voor (oud-)werknemers en hun gezinsleden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:24:
[...]

Precies. En het is ook nonsense, want verzekeraars en apothekers kunnen ook lange termijn contracten aangaan (zeker voor chronische kwalen) zodat dat halfjaarlijkse wisselcircus nergens voor nodig is.

[...]

Deze had ik eerder moeten weten. We gebruiken op het moment geen medicijnen en ik zal de verzekering dus niet nogmaals aanpassen, maar dit is wel een onderscheidende aanbieder in positieve zin.

Wel flauw dat ONVZ op die site niet met zoveel woorden aangeeft wat zij doen met onredelijk hoge tarieven waar geen wettelijk maximum voor geldt terwijl ze andere aanbieders daarop affakkelen.

Overigens denk ik dat het kartel van de grote 4 alleen gebroken kan worden door de politiek en niet (meer) door met de voeten stemmende klanten. Deze hebben zich namelijk succesvol daar tegen verzekerd (pun intended) door het risico te spreiden over alle sublabels. En via de politiek is ook bijna niet meer mogelijk door de lobby / politieke corruptie (Van Boxtel, Rouwvoet, etc.).
DSW is toch wel een optie dan? Die doen ook niet aan een preferentiebeleid.

Ik twijfel nu tussen CZdirect en DSW... 12 vs 20 fysio is niet echt een issue, meer de tandarts. DSW vergoedt alleen de veel voorkomende behandelingen 100%, terwijl je bij CZdirect 75% tot 250 euro vergoed krijgt ongeacht de code...

Het verschil (na aftrek 2 controles) is ongeveer 100 euro per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Scooper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat ik hem snap. In mijn plaatje gaat het om de kraamzorg in het ziekenhuis waarvoor de eigen bijdrage niet wordt vergoed. De eigen bijdrage voor de afhandeling van de bevalling zelf lijkt op jouw pagina inderdaad gewoon netjes vergoed te worden. Excuses voor de verwarring.

Mijn plaatje kwam trouwens van de rabobank-site en dan op het tabje 'Vergoedingen' en dan 'Kraamzorg'.
Even tegen elkaar opwegen welke nu precies het meeste vergoed.

Ik neig naar Interpolis :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/verzekering.PNG

[ Voor 8% gewijzigd door koekkoek op 30-12-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
@Freakster86

DSW heeft geen preferentiebeleid maar algemeen inkoopbeleid, waarbij de goedkoopste voorgaat. Bij DeAmersfoortse, ONVZ en StadHolland is dit niet.

Van de DSW website:

DSW Zorgverzekeraar voert een ander beleid om de kosten van geneesmiddelen te beheersen. DSW heeft met apothekers een ‘laagste prijs garantie’ afgesproken voor een aantal veel gebruikte medicijnen met dezelfde werkzame stof. Dit betekent dat de apothekers, ongeacht welk merk zij leveren, altijd de prijs van het op dat moment goedkoopste merk bij DSW in rekening brengen. De apotheker wordt door DSW dus niet gedwongen, zoals bij het preferentiebeleid, om nu een geneesmiddel van het ene merk af te leveren en in een volgende periode misschien weer een ander. De apotheker blijft degene die bepaalt wat hij inkoopt en aflevert, alleen wel tegen de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Dat betekent in de praktijk dat als je dus een ander merk wilt, je alleen de meerkosten hoeft te betalen, en niet (zoals bij preferentiebeleid) het volledige bedrag.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels neig ik richting Ditzo voor de basisverzekering. Tevens zou ik daar volgende maand mijn inboedel en aansprakelijkheid onder kunnen brengen. Ben alleen een beetje wantrouwend. Ik ken Ditzo van naam, verder geen idee wat voor partij het is. Iemand ervaringen?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

THE_BASE schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:36:
Inmiddels neig ik richting Ditzo voor de basisverzekering. Tevens zou ik daar volgende maand mijn inboedel en aansprakelijkheid onder kunnen brengen. Ben alleen een beetje wantrouwend. Ik ken Ditzo van naam, verder geen idee wat voor partij het is. Iemand ervaringen?
Ditzo is gewoon een doen_wat_ze_moeten_doen verzekeraar, geen slechte ervaringen mee. Inboedel en Opstal kennen ze met hoge kortingen als je kiest voor een ER van E500.

Let wel op dat je Ditzo even door een cashbackvergelijker gooit, want dat kan weleens heel interessant worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Beetje jammer dat ONVZ niet de restitutiepolissen van anderen op hun site zet. Je hebt in de regel 3 niveaus en zij laten alleen de laagste 2 elke keer zien.

Over bevallen. Ik begrijp dat je eenmalig 202 euro eigen bijdrage betaalt voor ziekenhuisbevalling zonder indicatie. De aanvullende verzekering kan dit dekken. Ook wisselt de vergoeding van kraamzorg heel erg.
Het dure FBTO gezinsplanning pakket kent geen 100 euro vergoeding meer voor 3D of pretecho en ook de dekking is maar 200 euro voor bevalling EN kraamzorg. Beval je dus zonder noodzaak in het ziekenhuis, dan is die 200 euro gelijk weg. Vroeger kon je na de bevalling het pakket uitzetten, maar dat kan ook niet meer. Dus minder dekking, hogere prijs en niet meer uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
darksnake88 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat het alleen voor Rabobank personeel is
"Speciaal voor (oud-)werknemers en hun gezinsleden."
Ik zag het gisteren ook de informatie van het collectief. Ik heb daarom maar een CJP-pas voor mijn vriendin afgesloten zodat ik toch met samen met cashbackxl en Zilverenkruis een goedkope zorgverzekering kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Na lang twijfelen toch maar de knoop doorgehakt en voor ZK gegaan met het student collectief.
Verwacht in februari af te studeren dus laatste voordeel als student maar gebruiken dan;)

Had verder niet veel bijzonders nodig. Max ER, Tandarts 1 ster ( 100% vergoed tot €250 was niet eens noodzakelijk voor mij, tandarts in de familie) en Budget polis. (Ziekenhuis 3 km weg)

Icm de cashbackxl actie en ineens het hele jaar betalen kom ik op €65 per maand uit. Ontvang ook nog eens €78 per maand zorgtoeslag dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:29
Voor een 18 jarige nog niet student de volgende constructie gedaan:

Eerst lid gemaakt van CJP: 7.50 + 750 rentepunten via de ING rentepunten winkel
CJP geeft 10% korting.
(krijgt hij als het goed is ok nog een gratis telefoonhoesje in Januari)
http://www.cjp.nl/korting...d12042e1f/#zilveren-kruis

Daarna via cashbackXL naar Zilveren Kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Voor mensen die opzoek zijn naar een collectief, bekijk eens donorpolis.nl. Het komt er op neer dat wanneer je je hebt geregistreerd als (niet-)donor, dat je recht hebt op korting door het collectief. De kortingen zijn vaak gelijk aan die van independer.nl. Het voordeel van een collectief is echter dat je gebruik kunt maken van de hogere cashbacks (Shopkorting,CashbackXL) in combinatie met de eigen website van de zorgverzekering. Wanneer je via de cashbacksite naar Independer gaat krijg je vaak een veel lagere cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Zijn er nog veel mensen die bij ZK de Basis Plus Module nemen voor €3,95 pm extra.?

En vanuit welk oogpunt wel of niet..

[ Voor 19% gewijzigd door Elm0wer op 30-12-2014 13:38 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
Wel genomen, juist vanwege de tandarts kosten na een ongeluk. Dat kan erg prijzig zijn (2-3k) en voor een gering bedrag loop ik dat risico niet. Overige zaken zijn dan meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als je een aanvullende verzekering hebt is het volgens mij niet nodig. Anders is het wel sterk het overwegen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:51
Bij de aanvullende verzekeringen (geen tandarts) bij ZK zit de Basis Plus Module er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De kosten van een arts in het buitenland zitten vaak ook al in de reisverzekering. De kosten van een tandarts na een ongeluk worden deels vergoed: https://www.zilverenkruis...as/Basis-Plus-Module.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:32
Als je op zoek bent naar alleen een basis verzekering (geen aanvullende verzekeringen en/of vergoedingen) en als je net als ik de budget verzekering van Zilveren Kruis net te beperkt vindt (door de zeer beperkte ziekenhuis keuze bijvoorbeeld), dan kan ik de PMA zorgverzekering aanraden, onderdeel van Menzis. Bij Menzis wel vrije ziekenhuis keuze, alleen voor 5 behandelingen een beperktere keuze.

Kost je gemiddeld genomen 61,35 (bij maximaal eigen risico en jaarbetaling), na aftrek van de 'PMA bonussen'.

Twee voorwaarden:
- Je moet de bonussen zelf aanvragen in november of december 2015, doe je dat niet dan loop je 66 euro korting mis.
- Afgelopen jaar niet bij PMA verzekerd geweest, anders krijg je maar 12 euro korting.

Zilveren Kruis budget is goedkoper (met collectiviteitskorting en cashback) maar de uitgebreide ziekenhuis keuze waardeer ik wel. Liever natuurlijk volledig vrije keuze, maar PMA is wat mij betreft een mooie trade-off tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Elm0wer schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:38:
Zijn er nog veel mensen die bij ZK de Basis Plus Module nemen voor €3,95 pm extra.?

En vanuit welk oogpunt wel of niet..
Ik heb hem genomen, Had vorig jaar de ZK 1 ster voor €1 per maand (met studenten collectief). Deze is mij nu te duur geworden met €5,50 per maand. Heb de Basis Module genomen waarvoor die oorspronkelijk geïntroduceerd is volgens ZK: ter dekking onverwacht hoge zorgkosten in het buitenland voor mensen die geen brillen, fysio etc. hebben, zoals ik. Officieel valt dit bij ZK ook onder aanvullende verzekeringen dus je zou ook recht moeten hebben op de gratis Extra Aanvullend Studenten met de 100% vergoeding voor niet spoedeisende zorg in het buitenland. Zo heb ik nu 100% vergoeding (niet)spoedeisende hulp buitenland inclusief repatriëring. Ik heb zo geen reisverzekering meer nodig.

Ik weet dat een reisverzekering veel meer biedt (verlies bij diefstal bijvoorbeeld), maar ik ga weinig weg en redelijk dicht bij huis en wens niet voor de rest te betalen/verzekerd te zijn.

Overigens heb ik StudentenGoedVerzekerd erop gewezen dat ZilverenKruis betwist dat het collectief ook voor niet-studenten zou gelden, maar ze blijven bij hun punt, het geldt voor iedereen!: https://www.facebook.com/...erd/posts/859866284063765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:02:
Als je een aanvullende verzekering hebt is het volgens mij niet nodig. Anders is het wel sterk het overwegen waard
Met een tandartsverzekering kan je niet een heel gebit renoveren, hoor... Vergoed maar een paar honderd euro, terwijl die basis plus het juist voor een paar duizend doet (maar alleen na een ongeluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die module zit volgens de ZK-site bij alle aanvullende zorgverzekeringen inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Malarky schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:26:
[...]

Ik heb hem genomen, Had vorig jaar de ZK 1 ster voor €1 per maand (met studenten collectief). Deze is mij nu te duur geworden met €5,50 per maand. Heb de Basis Module genomen waarvoor die oorspronkelijk geïntroduceerd is volgens ZK: ter dekking onverwacht hoge zorgkosten in het buitenland voor mensen die geen brillen, fysio etc. hebben, zoals ik. Officieel valt dit bij ZK ook onder aanvullende verzekeringen dus je zou ook recht moeten hebben op de gratis Extra Aanvullend Studenten met de 100% vergoeding voor niet spoedeisende zorg in het buitenland. Zo heb ik nu 100% vergoeding (niet)spoedeisende hulp buitenland inclusief repatriëring. Ik heb zo geen reisverzekering meer nodig.

Ik weet dat een reisverzekering veel meer biedt (verlies bij diefstal bijvoorbeeld), maar ik ga weinig weg en redelijk dicht bij huis en wens niet voor de rest te betalen/verzekerd te zijn.

Overigens heb ik StudentenGoedVerzekerd erop gewezen dat ZilverenKruis betwist dat het collectief ook voor niet-studenten zou gelden, maar ze blijven bij hun punt, het geldt voor iedereen!: https://www.facebook.com/...erd/posts/859866284063765
Dat is wel leuk om te lezen. Ik wist alleen niet dat het tot en met 29 jaar was. ZK zegt dat het niet mag en StudentenGoedVerzekerd zeggen dat het gewoon kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:02:
Dat klopt helemaal.! Ik heb alleen geen aanvullende verzekering nodig. ZK heeft die BPM pas dit jaar geïntroduceerd.

Ik ben nog aan het twijfelen om deze erbij te nemen.

Reisverzekering sluit ik alleen af voor de dagen dat ik eventueel in het buitenland ben.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:27:
Die module zit volgens de ZK-site bij alle aanvullende zorgverzekeringen inbegrepen.
Ah, op die manier bedoelde je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Argh, net 'n heel stuk geschreven over dat je als gewone Nederlander, zelfs met fatsoenlijke opleiding, gewoon echt geen wijs kunt worden uit die voorwaarden, is het ineens weg.

Het is gewoon gokken, omdat je simpelweg echt niet kunt inschatten wat nou waaronder valt. Weet jij het verschil tussen "chirurgische tandheelkundige hulp van specialistische aard" en "parodontale chirurgie en het aanbrengen van een tandheelkundig implantaat"?

Tevens:
Wat wij (volgens dit artikel) niet vergoeden
De volgende geneesmiddelen en/of (deel)prestaties farmacie vergoeden wij niet:
...
c. farmaceutische zorg waarover in de Regeling zorgverzekering staat dat wij deze niet
mogen vergoeden;
d. geneesmiddelen voor onderzoek die staan in artikel 40, derde lid, onder b) van
de Geneesmiddelenwet;
e. geneesmiddelen die staan in artikel 40, derde lid, onder f) van de Geneesmiddelenwet;
f. geneesmiddelen die therapeutisch gelijkwaardig of nagenoeg gelijkwaardig zijn aan enig
niet-aangewezen, geregistreerd geneesmiddel;
g. zelfzorgmiddelen die niet in de Regeling zorgverzekering staan. Zelfzorgmiddelen zijn
middelen die u zonder recept kunt kopen;
h. alle (deel)prestaties farmacie die niet onder de verzekerde zorg vallen. De beschrijvingen
per (deel)prestatie farmacie vindt u in het Achmea Reglement Farmaceutische Zorg;
i. homeopathische, antroposofische en/of andere alternatieve (genees)middelen.
j. niet geregistreerde allergenen, tenzij de behandeling met een geregistreerd middel
niet mogelijk is. U kunt dan een machtiging aanvragen voor vergoeding van een niet
geregistreerde allergeen. recht op vergoeding van deze verrichting bestaat alleen op basis
van een door ons afgegeven machtiging en op individuele basis.
Ken jij de Regeling zorgverzekering? De Geneesmiddelenwet? Weet jij wanneer geneesmiddelen therapeutisch (nagenoeg) gelijkwaardig zijn aan enig niet-aangewezen geneesmiddel? Weet jij welke zelfzorgmiddelen onder de Regeling zorgverzekering vallen? Ken jij het Regelement Farmaceutische zorg? Weet jij wanneer een geneesmiddel homeopatisch, antroposofisch of anderszins alternatief is? Weet je of iets een allergeen is, en of er een behandeling met een geregistreerd middel mogelijk is? En wanneer deze behandeling onder een van de uitzonderingsregels vallen?

Weet jij of iedere verzekeraar een eigen bijdrage van 25% hanteert voor een gebit - en wanneer je er 1 nodig hebt?

Weet jij wat valt onder "aanpassingsstoornissen"? Onder "werk- en relatieproblemen" en wat niet? Wanneer je niet alleen psychische klachten hebt maar ook een psychische stoornis?

Ook je recht om op te zeggen bij eenzijdige poliswijzigingen, die is afhankelijk van of de Overeenkomst Zorgverzekeringswet wordt afgesloten bij een andere verzekeringsmaatschappij. Hoe de f*ck moet ik weten waar hij nu afgesloten is, en hoe de f*ck moet ik weten wat het uberhaupt betekend?

En een eenvoudige vraag als "kan je een aanvullende verzekering afsluiten zonder basisverzekering" staat op de f*cking laatste pagina en daar ben je dus als je al 93 pagina's van de basis, en 70 pagina's van de aanvullende algemene voorwaarden hebt doorgeworsteld. Argh!

Het is gewoon klote, en gokken en hopen dat je goed gokt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het zorgsysteem gaat wat dat betreft de kant op van de niet te begrijpen hypotheek producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 17:07
Iemand die hier heeft gekozen voor de studentenverzekering van Promovendum? Voor standaard eigen risico en tandarts (100% op alles tot 350) lijkt het me wel een mooie aanbieding voor 97,80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Amen @ ardana.

Terwijl men links en rechts een euro probeert te besparen of iets te optimaliseren verliest men het grote plaatje uit het oog namelijk dat het qua echte risico's neerkomt op willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tevens zou een verzekering dekking moeten geven voor kosten die je niet kunt dragen, dus bijv. alles boven bedrag X, afhankelijk van je inkomen of je gekozen grens. Nu is het juist vaak omgedraaid: alles tot bedrag X wordt vergoed, daarna kun je het schudden. Dat is geen verzekering meer, dat is een betalingsregeling.

Ik ben nu 2 uur bezig geweest om de voorwaarden van 1 verzekeringsmaatschappij (globaal) door te worstelen, laat staan als je ook nog 'n keer inhoudelijke vergelijkingen wil kunnen maken, dan ben je een meervoud daarvan bezig.

Ik vind het systeem écht bagger!

[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 30-12-2014 15:33 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Ardana schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:32:
Tevens zou een verzekering dekking moeten geven voor kosten die je niet kunt dragen, dus bijv. alles boven bedrag X, afhankelijk van je inkomen of je gekozen grens. Nu is het juist vaak omgedraaid: alles tot bedrag X wordt vergoed, daarna kun je het schudden. Dat is geen verzekering meer, dat is een betalingsregeling.

Ik ben nu 2 uur bezig geweest om de voorwaarden van 1 verzekeringsmaatschappij (globaal) door te worstelen, laat staan als je ook nog 'n keer inhoudelijke vergelijkingen wil kunnen maken, dan ben je een meervoud daarvan bezig.

idd, zoals het nu is, kunnen we net zo goed weer terug naar vroeger. Ik zou graag een verzekering die gewoon alles vergoed boven wat ik zelf kan dragen.
Het gaat weer helemaal de verkeerde kant op. we zitten hier te zoeken naar cashbacks etc. Maar het risico verzekeren van iets wat we nog niet weten dat is zo onduidelijk als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer

Ik sluit mij volledig aan bij de 1e alinea.. Het verzekeren slaat nergens meer op..
Alle hogere dekkingen hebben een acceptatietest, waardoor die verzekering niet zomaar gekozen kan worden.
Juist de hogere ziektekosten moeten gedekt worden, omdat deze niet te betalen zijn. Niet de lagere kosten, waarvoor men zich ook het liefst verzekerd..
Maarja Hollanders verzekeringen zich nu eenmaal graag.. en dat is ook wel te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

[...]
Hier ben ik het echt zo mee eens! Uiteindelijk lijkt het alleen nog maar te gaan om winstmaximalisatie / kostenreductie bij de zorgverzekeraars terwijl er gewoon met levens en gezondheid gespeeld wordt. Alles voor een eurootje extra. Solidariteit is met dit systeem héél ver te zoeken.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Elm0wer schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:37:
[...]

Ik sluit mij volledig aan bij de 1e alinea.. Het verzekeren slaat nergens meer op..
Alle hogere dekkingen hebben een acceptatietest, waardoor die verzekering niet zomaar gekozen kan worden.
Juist de hogere ziektekosten moeten gedekt worden, omdat deze niet te betalen zijn. Niet de lagere kosten, waarvoor men zich ook het liefst verzekerd..
Maarja Hollanders verzekeringen zich nu eenmaal graag.. en dat is ook wel te zien!
Maar dat is dus alleen mogelijk met acceptatietesten, anders krijg je dat mensen enkel en alleen voor een jaar een aanvullende verzekering nemen, en dan meteen ook maar een bril erbij kopen want die wordt toch vergoedt.

Wat betreft dekking is het sowieso wel zo makkelijk om enkel naar de verschillen tussen verzekeringen te kijken, punten waarop elke basisverzekering identiek is zijn nogal zinloos imo om je druk over te maken.

@Skinlee, hoewel imo het huidige systeem echt niet perfect is, als er niet gekeken wordt naar kostenreductie en enkel naar 'solidariteit', dan reizen de kosten nog verder de pan uit. Vindt jij dat geen probleem dan mag je natuurlijk altijd een zak geld overmaken naar een willekeurig ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb het vinden van een andere zorgverzekeraar als tijdrovend en complex ervaren (thans zit ik bij Agis en ik wil niet over naar ZK). Het komt mij voor dat dit voor bijvoorbeeld senioren nog lastiger is. Hoewel het aantal 'werkelijke' zorgverzekeraars meevalt, is er een wirwar aan 'submerken/sublabels'.

Bovendien zijn er ontzettend veel variabelen. Wel of geen restitutiepolis? Hoe hoog eigen risico? Wel of geen aanvullend pakket. Wel of geen tandverzekering? Wel of geen luxepakket? Wel of geen gecombineerd pakket mogelijk? Wel of geen leeftijdskorting? Wel of geen acceptatievoorwaarden? Wel of geen wachttijd voor specifieke vergoedingen?

Cashback is echt the least of my concerns... Vandaar dat ik eigenlijk aanraad om onderstaande vragen mee te nemen bij het bepalen van je 'shortlist':
-Welke zorg heb je sowieso nodig?
-Welke zorg verwacht je nodig te hebben?
-Gelden er specifieke acceptatievoorwaarden (invullen van vragenlijsten al of niet door tandarts) of wordt iedereen geaccepteerd?
-Geldt er een wachttijd voor jouw specifieke zorgbehoefte?
-Wat vind je een acceptabel bedrag per periode?

Orthodontie is een goed voorbeeld om de complexiteit aan te geven. Vanuit de basis wordt er onder hele specifieke voorwaarden vergoed, waardoor je al snel te maken krijgt met een aanvullende zorgverzekering. Vergoeding voor orthodontie vindt doorgaans plaats bij de duurste varianten. En boven de 18 zijn er vaak nog strengere voorwaarden, bovenop een eventuele wachttijd van 12 maanden. Duik ook zeker de polisvoorwaarden in. In een schematisch overzicht kan bijvoorbeeld staan dat orthodontie vergoed is bij aanvullend pakket X, maar in de voorwaarden kan staan dat het alleen geldt voor <18. Kom je toch van de koude kermis thuis als je blind hebt vertrouwd op het schematisch overzicht, als je al hebt gekeken naar een schematisch overzicht...

Ik heb geen zin om vragenlijsten in te vullen: je kijkt namelijk niet naar aanvullende verzekeringen om er over te pochen tijdens een borrel; je wilt waarschijnlijk iets vergoed hebben of verwacht iets vergoed te moeten krijgen in de toekomst. Of je vertrouwt erop, dat een onzekerheid gedekt is, als deze onzekerheid zich voordoet (de wezenlijke functie van een verzekering als je het mij vraagt). Wellicht dat de acceptatievoorwaarden meer in lijn zijn met de functie van een verzekering, namelijk de onzekere situatie dat je een bril moet hebben. Maar als je verplicht een verzekering moet hebben, dan wil je ook wel een vergoeding als je bepaalde kosten gaat maken. Als je nu aangeeft dat je een bril wilt aanschaffen, dan verwacht ik dat je kan fluiten naar de acceptatie voor die aanvullende verzekering. Waarom willen ze anders die informatie? Doet mij denken aan een disco: sorry, alleen voor vaste klanten. Ja, hoe word ik een vaste klant dan? Uitsmijter haalt z'n schouders op...

[ Voor 8% gewijzigd door wilmundo op 30-12-2014 17:46 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nou, weer een dag verder met nadenken

DSW + av student vs CZdirect + basic.
Premie: 1002 vs 936,44
Netto* premie: 927 vs 797

*netto = - cashback en bril/lenzen

Soort: restitutie vs natura
Tandarts: 100% basis tandheelkunde vs 75% tot 250 euro
Fysio: 20 vs 12

Tandarts is bij mij risicovoller dan fysio o.i.d. De kosten komen dan (buiten basistandheelkunde) 100% voor mijn rekening bij DSW. In het slechtste geval bij CZdirect moet ik vanaf 85 euro alles zelf betalen (333 euro totaal aan kosten). Dat is gezien het premie verschil dan een plus voor CZdirect.

Fysio is geen pré, maar altijd fijn om achter de hand te hebben. 2 jaar terug 10 behandelingen gehad na een blessure, dus 12 lijkt mij in principe meer dan genoeg. 3 maanden lang 1x per week.

DSW heeft in principe een scherpe premie en als één van de kleintjes (en na het verhaal over hun directeur) de gunfactor, maar naast het feit dat ze toch zo'n 120 euro duurder zijn heb ik ook mijn zorgen over tandheelkunde na ongeval. DSW vergoedt het consult, maar verder niks. Bij CZdirect wordt dit tot 10.000 euro vergoed.

Vanavond de knoop doorhakken en neig nu toch naar CZdirect gezien die 10.000 euro vergoeding bij tand ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Iemand nog een voorkeur bij De Friesland voor Zelf Bewust of Alles Verzorgd?
Als student heb ik een collectief waarbij de basispremie van Alles Verzorgd op ca 94 euro uitkomt.
i.c.m. av extra en tand standaard, is het verschil eigenlijk alleen de cashback en een paar euro verschil.
Iemand die afraadt voor zelf bewust te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Probleem is dat zorg voor een deel onvoorzien is (het breken van een arm), maar een ander deel is chronisch en voorspelbaar. Wat je nu ziet gebeuren is dat verzekeraars die tweede groep zo veel mogelijk naar buiten drijven, terwijl de groep die enkel behoefte heeft (of denkt te hebben) aan het eerste deel meer dan verwelkomd wordt. Dat is ook een beetje de tendens van dit topic: alles voor die laatste euro, om maar de goedkoopste verzekeraar te vinden. Dat snap ik, maar maakt het niet gemakkelijk voor die andere groep die sowieso zorg nodig heeft.

M.i. is er niet een oorzaak aan het wijzen, omdat iedereen in het systeem op elkaar reageert. Een groep van ongeveer 1 miljoen mensen zoekt veelal de goedkoopste polis, verzekeraars spelen daar meer en meer op in. De overheid ook, uit drang om het systeem goedkoper te maken. De vraag is waar de grens ligt. Het lijkt erop dat consumenten nu nog niet naar een naturapolis over willen. Dat kan een grens zijn. Zeker als je bedenkt dat zorgverzekeraars nu de premies van restitutiepolissen extra verhogen om mensen te stimuleren over te stappen naar de goedkope verzekering, is dat vervelend voor verzekeraars. Zo komt hun machtspositie niet van de grond, vrije artsenkeuze of niet. :P

Dit jaar ben ik voor DSW gegaan. Ik vind dat de machtspositie van de grote verzekeraars doorbroken moet worden, om zo het systeem in ieder geval leefbaar te houden.Daar komt bij dat DSW geen winstoogmerk heeft, in tegenstelling tot andere verzekeraars. Dit sluit redelijk aan bij mijn idee over het zorgdomein en verzekeraars in het algemeen. Verder heb ik geen chronische zorg en 500 euro extra risico durf ik wel te lopen.

Dat neemt niet weg dat het een gotspe is dat ruim 30% van de zorgkosten opgaan aan de administratieve afhandeling ervan. De zorg wordt wel degelijk goedkoper, maar verzekeraars plukken er de vruchten van.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Krisp schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:54:
Een groep van ongeveer 1 miljoen mensen zoekt veelal de goedkoopste polis, verzekeraars spelen daar meer en meer op in. De overheid ook, uit drang om het systeem goedkoper te maken.
Daar zit ook de denkfout die er in zit: het systeem an sich wordt natuurlijk helemaal niet goedkoper. Mensen die de zorg niet nodig hebben zijn goedkoper uit. En mensen die de zorg wél nodig hebben zijn duurder uit: hetzij doordat ze een duurdere polis nemen, hetzij doordat ze met die budgetpolis ineens voor onverwachte kosten komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:06:
[...]

Daar zit ook de denkfout die er in zit: het systeem an sich wordt natuurlijk helemaal niet goedkoper. Mensen die de zorg niet nodig hebben zijn goedkoper uit.
Juist niet. Als je geen zorg nodig hebt gehad, en je hebt wel voor een zorgverzekering betaalt ben je duurder uit geweest. Je had aan de goedkoopste zorgverlener genoeg gehad.
En mensen die de zorg wél nodig hebben zijn duurder uit: hetzij doordat ze een duurdere polis nemen, hetzij doordat ze met die budgetpolis ineens voor onverwachte kosten komen te staan.
Uiteindelijk betalen we allemaal mee aan alle zorg voor iedereen. Direct of indirect.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
Voor mezelf ben ik er al uit (De Friesland is goedkoopst, 62,50 met max ER). Maar voor mijn vriendin nog niet. We hopen zwanger te worden, maar niet overal kan je de pakketten tussentijds aanzetten. Bij De Friesland wel, maar dan gaat de premie meteen van 90 naar 148 euro. Das toch wel prijzig.... Dus de zoektocht gaat morgenochtend nog even door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@onbekend
Uitgaande van het startpunt waar er geen budgetpolissen waren wordt de zorg wel degelijk duurder voor degenen die zorg nodig hebben. Die betalen de korting die degenen met budgetpolis binnen harken.

Ik zag bij één verzekeraar zo'n budgetpolis voorbij komen en ik schrok ervan hoe uitgekleed die was. Ik woon in Haarlem en geen van de twee ziekenhuizen stond erbij. Ook van die in de omgeving werden er maar weinig 100% vergoed. Zo'n polis zou ik geen mens aanraden.

[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 30-12-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Onbekend schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:12:
[...]

Juist niet. Als je geen zorg nodig hebt gehad, en je hebt wel voor een zorgverzekering betaalt ben je duurder uit geweest. Je had aan de goedkoopste zorgverlener genoeg gehad.
Vanuit het individu bekeken wel, maar vanuit het geheel gezien niet: statistisch gezien hebben ongeveer evenveel mensen zorg nodig, tenzij je de omgevingsvariabelen verandert. Denken dat er minder gebroken armen zijn als je mensen een verzekering laat kiezen is een nogal rare aanname. :P

Er zijn wel alternatieven. Mensen een deel zelf laten betalen (zoals o.a. in België gebeurt) werkt vaak wel, maar heeft ook een mogelijk negatief bijeffect: mensen die zorg nodig hebben, nemen het niet af. Ziekenhuizen dwingen om efficiënter te gaan werken kan ook, maar de manier waarop het nu gebeurt enkel gebaseerd op kosten. Bovendien gaat het nu gepaard met een stevige administratie, zonder enige incentive voor de zorgverlener. Paradoxaal genoeg was juist 2012 -het jaar waarin een nieuw DBC-systeem werd ingevoerd- een 'goedkoop' jaar. Dat kwam mogelijkerwijs omdat veel ziekenhuizen een lumb sum afspraak hadden gemaakt met verzekeraars. Het voordeel kwam op dat moment in handen van ziekenhuizen. Een lumb-sum afspraak lijkt op de korter termijn dus wel te helpen om de zorgkosten in toom te houden. Bovendien scheelt het ook een hoop administratie.

Op de langere termijn is het beantwoorden van de vraag waar de niet bestede zorgkosten (oftewel opbrengsten) heengaan cruciaal. Als dat op een goede manier wordt geregeld, dan kunnen zorgkosten snel dalen - mits de administratieve last niet groot is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De Friesland Zorgverzekeraar heeft net naar mijn vriendin nog een mail gestuurd met een aanbod dat je 75 euro terugkrijgt als je ook in 2015 klant bij ze blijft. De totaalpremie komt dan op €729,44 per jaar met maximaal eigen risico en geen aanvullend pakket. Leuke aanbieding, maar die van Zilverenkruis met CJP en Cashbackxl is dan net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klopt het dat ik als ik het via de link op CashbackXL overstap naar Ditzo ik 6.000 punten (dus 60 euro) uitgekeerd krijg op mijn bankrekening? Samen met de inboedel en aansprakelijkheid inclusief cashback wordt dat wel leuk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:12:
Achteraf is die keuze heel makkelijk gemaakt ja 8)7 Zelfde met je WA-verzekering, kun je ook niet nemen want de afgelopen X jaren ook niet nodig gehad.

Ik blijf lekker bij Interpolis, betaal ~130 euro per maand voor uitgebreid pakket en vanwege manuele therapie en tandartskosten is dat altijd voordeliger gebleken dan zelf betalen. M'n vrouw idem, geen rekening gezien voor de bevalling van onze dochter en alles erom heen (oa dubbel verlengde kraamzorg en bevalling in kliniek zonder medische indicatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Dat neemt niet weg dat het een gotspe is dat ruim 30% van de zorgkosten opgaan aan de administratieve afhandeling ervan. De zorg wordt wel degelijk goedkoper, maar verzekeraars plukken er de vruchten van.
Vreemd, gezien ik eerder had gelezen dat zorgverzekeraars meestal 95%+ van de inkomsten besteden aan zorg. De rest zal dan administratie, extra's (zoals de hulplijnen enzo) en uiteraard ook reclames zijn.
D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:23:
@onbekend
Uitgaande van het startpunt waar er geen budgetpolissen waren wordt de zorg wel degelijk duurder voor degenen die zorg nodig hebben. Die betalen de korting die degenen met budgetpolis binnen harken.

Ik zag bij één verzekeraar zo'n budgetpolis voorbij komen en ik schrok ervan hoe uitgekleed die was. Ik woon in Haarlem en geen van de twee ziekenhuizen stond erbij. Ook van die in de omgeving werden er maar weinig 100% vergoed. Zo'n polis zou ik geen mens aanraden.
Ik ook niet. Maar er is vooralsnog imo ook erg weinig reden om er zo eentje te nemen, ondertussen zie ik ook niet meer echt door de bomen het bos, maar zover ik weet is er geen significant goedkopere beperkte polis dan reguliere natura polis: Voor (nagenoeg) hetzelfde geld kan je ook een naturapolis krijgen. En voor niet veel meer een restitutie polis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bij CZ is het verschil tussen die Zorgbewustpolis en Zorg-op-maatpolis ook echt minimaal. Die paar euro kan je je zo besparen als CZ je keuze is.

http://www.cz.nl/zorgverzekering/basisverzekeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Probleem is dat zorg voor een deel onvoorzien is (het breken van een arm), maar een ander deel is chronisch en voorspelbaar. Wat je nu ziet gebeuren is dat verzekeraars die tweede groep zo veel mogelijk naar buiten drijven, terwijl de groep die enkel behoefte heeft (of denkt te hebben) aan het eerste deel meer dan verwelkomd wordt. Dat is ook een beetje de tendens van dit topic: alles voor die laatste euro, om maar de goedkoopste verzekeraar te vinden. Dat snap ik, maar maakt het niet gemakkelijk voor die andere groep die sowieso zorg nodig heeft.
Iedereen kan voor hetzelfde tarief de basisverzekering afnemen. Het is aan de overheid om die voorwaarden zodanig vast te stellen dat het voldoende dekt. Alles wat daarbuiten valt mogen verzekeraars zelf bedenken. Ik ben er wel blij mee, want ik heb helemaal geen zin om mee te betalen aan iemands bril of alternatieve geneeswijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Mijn vriendin gaat ook voor Zorg en Zekerheid inclusief 5% single korting.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Knoop doorgehakt. CZdirect + basic av via Pricewise.

((936,44 - 39) - 100) / 12 = 66,45 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:50
Zo, ik heb zelf ook de knoop doorgehakt. Gekozen voor Zilverenkruis met studenten collectiviteitskorting.
Is een erg mooi pakket al zeg ik het zelf, goedkoopste basisverzekering met max risico en zeer aantrekkelijke aanvullende verzekeringen. Voor 5 euro in de maand extra kun je je aanvullend verzekeren, inclusief de ongevallenverzekering (tegen hoge kosten). Dat met tandarts aanvullend gekozen, beiden dus 1 ster.

Kosten: 892,17 - 50 euro cashbackxl korting = 842,17 voor een heel jaar oftewel slechts 70,18 per maand. Ik krijg zelfs nog meer zorgtoeslag, dus ik ben tevreden over mijn keuze. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Sissors schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:31:
Ik ook niet. Maar er is vooralsnog imo ook erg weinig reden om er zo eentje te nemen, ondertussen zie ik ook niet meer echt door de bomen het bos, maar zover ik weet is er geen significant goedkopere beperkte polis dan reguliere natura polis: Voor (nagenoeg) hetzelfde geld kan je ook een naturapolis krijgen. En voor niet veel meer een restitutie polis.
Ik heb zelf ook niet de goedkoopste genomen maar wel vergeleken. Ik zit trouwens bij FBTO, en eigenlijk gekomen doordat m'n ouders ook bij FBTO zitten. Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en zelfs nooit over mijn eigen risico heen gegaan dus ik weet zelf niet wat de kwaliteit van deze zorgverzekeraar is t.o. andere verzekeraars. Je kunt namelijk de service die ze bieden niet gemakkelijk met elkaar vergelijken.
D-e-n schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:23:
@onbekend
Ik vraag me dan eigenlijk af voor wie die polissen wel zijn bedoeld. Als je trouwens in Groningen een ongeluk krijgt, dan wordt je ook naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis vervoerd, en niet naar die ene in Haarlem waar je je polis op hebt afgestemd.

Ik heb dus de FBTO basisverzekering met € 875,-- eigen risico, met jaarbetalingskorting: € 904,08. Per maand is dat dan € 75,34.
In vergelijking met Freakster86 is het dus 9 euro per maand duurder maar misschien een zorg minder. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Laatst online: 19:13
Ben op zoek naar een uitgebreide verzekering met zeer goede tandartsdekking gezien volgend jaar 4 verstandskiezen getrokken mogen worden )-: Verwachte kosten rond de 1250,- euro.

Nu bij CZ direct maar hier blijven is zo goed als uitgesloten gezien de tandarts vergoeding. Met de eerste resultaat uit de zoektocht kom ik uit op Zilveren Kruis Basis Budget + Aanvullend Tand 4 sterren voor 110.72 pm.

Zouden er nog voordeligere opties te vinden zij? We zullen het morgen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:07
Dat is wel heel prijzig hoor voor 4 verstandskiezen. Bovendien zou ik eens navragen of je tandarts die verstandskiezen er zelf uit gaat halen of dat hij van plan is je door te sturen naar de MKA-chirurg. Dit kan behoorlijk uitmaken wat je moet betalen en of je je eigenrisico zal moeten betalen.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Trubo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:13:
Ben op zoek naar een uitgebreide verzekering met zeer goede tandartsdekking gezien volgend jaar 4 verstandskiezen getrokken mogen worden )-: Verwachte kosten rond de 1250,- euro.

Nu bij CZ direct maar hier blijven is zo goed als uitgesloten gezien de tandarts vergoeding. Met de eerste resultaat uit de zoektocht kom ik uit op Zilveren Kruis Basis Budget + Aanvullend Tand 4 sterren voor 110.72 pm.

Zouden er nog voordeligere opties te vinden zij? We zullen het morgen zien.
De tandartsverzekeringen boven de € 500 (dus 3- en 4-sterren) vereisen bijna allemaal medische acceptatie. Je moet dan een aantal vragen beantwoorden. Als je daar eerlijk antwoordt dat er vier kiezen uit moeten zul je waarschijnlijk geweigerd worden.

Jordy heeft gelijk dat de prijs vrij hoog is voor vier kiezen, en dat je eigenlijk vooraf zou moeten weten of de tandarts dit zelf gaat doen of dat je naar de kaakchirurg moet.

Mijn advies is om morgen je oude verzekering op te zeggen en nog geen nieuwe aan te vragen. Tot 1 februari kan je namelijk met terugwerkende kracht een verzekering aanvragen. Dan kan je eerst uitzoeken wat voor behandelingen je precies nodig hebt en daar je keuze op afstemmen.

Edit: Wellicht zou je ook al wél een nieuwe verzekering kunnen aanvragen. Door de Wet koop op afstand kan je deze namelijk binnen 14 dagen annuleren. Dat zal echter een stuk meer gedoe zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ulster Seedling op 30-12-2014 23:30 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
De kosten zijn gelukkig niet enkel en alleen voor het trekken maar ook voor het behandelen van enkele gaatjes. Van wat ik begreep kan hij ook zelf klein chirurgische ingrepen verrichten in zijn eigen praktijk.Dat valt dan volgens mij onder de extra tand verzekering?

Sowieso zal ik het morgen navragen, mochten ze nog bereikbaar zijn....

Edit: @Ulster Seedling en Jordy, dank voor de toevoegingen. Zal morgen er nog verder induiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Trubo op 30-12-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Heb je DSW al bekeken? Zij vergoeden een beperkt aantal tandartsbehandelingen volledig en zonder limiet. Als kiezen trekken hier niet onder valt zal dit echter niet heel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
Heb tot nu toe enkel bij DSW de premie berekent, nog niet de voorwaarden bekeken. Nu naar bed, morgen met frisse moed verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:07
Trubo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:29:
De kosten zijn gelukkig niet enkel en alleen voor het trekken maar ook voor het behandelen van enkele gaatjes. Van wat ik begreep kan hij ook zelf klein chirurgische ingrepen verrichten in zijn eigen praktijk.Dat valt dan volgens mij onder de extra tand verzekering?

Sowieso zal ik het morgen navragen, mochten ze nog bereikbaar zijn....

Edit: @Ulster Seedling en Jordy, dank voor de toevoegingen. Zal morgen er nog verder induiken.
Dan is het nog steeds een erg hoog bedrag voor slechts wat gaatjes en 4 verstandskiezen. Ook al haalt de tandarts de verstandskiezen er zelf uit zal hij maximaal de onderstaande codes mogen rekenen, bij lange na geen €1250:
-4x H35 Moeizaam trekken tand of kies € 66,61
-eventueel (mits er een aparte behandelkamer voor is ingericht) 2x H90 Voorbereiding praktijkruimte ten behoeve van chirurgische verrichtingen € 55,51 (hechten+verdoving inbegrepen, 2 zittingen)
-1x X21 Kaakoverzichtsfoto €66,61

Zoals je zelf al aangeeft zou ik een begroting vragen, welke de tandarts ook verplicht is te geven tenzij hij doorverwijst naar de MKA-chirurg.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zie dat je bij ZK de aanvullende verzekering tot februari kunt wijzigen. Betekent dit dat ik in januari naar de tandarts kan gaan voor controle en als er gaatjes oid zijn een tandartsverzekering af kan sluiten om vervolgens die behandeling behoeft te krijgen?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.