Zorgverzekering 2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Richard schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:01:
[...]

Als tandarts zou ik dan bij iedere vraag 'Ja' anwoorden, want hoe meer mensen met een rotte bek goed verzekerd zijn, hoe sneller ze bij jou aankloppen om het geheel even te fixen.

Het is dus helemaal niet zo simpel, want er speelt gewoon veel te veel eigenbelang in de zorg.
Het wordt al heel snel duidelijk welke tandarts het systeem aan verneuken is, want bij die tandarts zullen overmatig veel klanten toegelaten worden.

Verder zijn dit soort problemen die allang opgelost zijn bij andere verzekeringen, dus het is echt niet zo bijzonder. Denk bijvoorbeeld aan een autoverzekering, hier komt een schade-expert van de verzekering langs als de schade boven de €500~€750 euro ligt (verschilt per verzekering). Dat kan ook prima met een gebit: ga je in eens veel kosten maken, dan kijkt een externe tandarts naar je dossier om te zien hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Laten we niet vergeten dat we het nog steeds over mensen hebben ;)

Want straks merkt de schade-expert dat je zelf je longen kapot hebt gerookt, en je je longkankerbehandeling daardoor dan ook maar zelf mag betalen (of sterf <--(letterlijk en figuurlijk))

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

We hebben het over aanvullende verzekeringen, voor de basisverzekering bestaat nog altijd een acceptatieplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29
Richard schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:40:
[...]

Hier stond sowieso E500 extra risico aan (2013).
1e week van zwangerschap een Gyn bezoek gehad die op DBC gezet was als "hulp bij zwangerschap/miskraam" nog 2x opvolgende weken bij dezelfde Gyn "op de koffie" geweest. Rekening gekregen van +E600 (zwaar balen).

In 2014 brief gehad van IZZ dat ten onrechte Zwangerschaps/Bevallingskosten van ER in rekening waren gebracht, en totale bedrag terug gehad.

Ik kan me voorstellen dat een Ambu t.b.v. bevalling ook gewoon onder Hulp bij zwangerschap vallen, want geen zwangerschap zou ook geen ambulance nodig zijn geweest, maar daar kan een callcenter medewerker van elke verzekering wel antwoord op geven, maar ik zou wellicht Dr. Google nog meer vertrouwen (qua antwoord).

Iemand die Interesse heeft in een VGZ collectiviteit 10%/10%/E39 kan wellicht eens kijken op iBood:

[afbeelding]
Vervoer per ambulance bij bevalling valt wel onder het eigen risico. Dus ff bedenken wat voor risico we aan willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
De titel is ongelukkig gekozen, maar het wetsvoorstel heeft het niet gehaald:
http://www.nu.nl/politiek...mt-vrije-artsenkeuze.html

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Dit jaar stappen wij niet over. Tot voorgaande jaren iedere keer overgestapt, dit was voordelig met de brilvergoeding en de contactlenzen van mijn vriendin. Nu zitten we bij UMC zorgverzekering, en volgend jaar blijven we daarbij. Geen beperkingen in zorgaanbieders met een maandpremie van 90 euro pp. Met aanvullend pakket met 250 euro fysio en 100% vergoeding SEH in buitenland 96 euro pp met 375 euro eigen risico.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

Tandartskosten zijn ook in meer of mindere mate "planbaar". Als je in de laatste maanden last hebt maar het nog even een maandje uitzingt dan kun je met een tandverzekering nog wat geld uitsparen. Misschien telt dat ook mee.

Wat maken sommige verzekeraars er een potje van met welke behandelcodes wel en niet vergoed worden. Anderzorg bijvoorbeeld. Niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:09:
De titel is ongelukkig gekozen, maar het wetsvoorstel heeft het niet gehaald:
http://www.nu.nl/politiek...mt-vrije-artsenkeuze.html
Goede zaak. M.i. lost het niets op en ga je indirect nog meer kosten afwentelen op de burger. Basis is basis en geloof me, vandaag accepteren en over een aantal jaren moet je meer betalen voor vrije artsenkeuze. Dit is de omgekeerde wereld. Voor 1 keer eens met de PvdA ook al is het waarschijnlijk een spelletje dat hier gespeeld wordt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 08:39
Heeft iemand toevallig een lijstje van zorgverzekeraars (of weet waar ik het kan vinden) waar je gedurende het jaar een duurder aanvullend pakket kunt kiezen?

[ Voor 0% gewijzigd door keko12 op 17-12-2014 11:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
FBTO kan dat sowieso, hoewel ze komend jaar wel per maand werken en niet zoals hun reclames afgelopen jaar dat je dingen instant aan/uit kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
Waarschijnlijk is voor mijn vrouw overstappen naar Interpolis zonderzorgen het beste, aangevuld met tandarts. Dit ivm concerta en een kies die volgend jaar getrokken moet worden (ja, ze is al aan het aftellen haha). Enige nadeel is dat ik ongeveer verplicht wordt om ook een rekening bij de rabobank te openen :(

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:56
Nikeo schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:20:
Wat maken sommige verzekeraars er een potje van met welke behandelcodes wel en niet vergoed worden. Anderzorg bijvoorbeeld. Niet normaal
Is dat zo? Zelf samenstellen: 12,50 voor 250,- vergoeding vergoedt gewoon alles m.u.v. ortho en niet komen opdagen.
Je kunt kiezen tussen drie type vergoedingen voor tandheelkunde. Je krijgt vergoeding tot het genoemde bedrag en het bijhorende percentage, ongeacht welke behandeling je ondergaat (m.u.v. orthodontie en een niet nagekomen afspraak). Stel je jouw aanvullende verzekering zelf samen met vergoeding voor tandheelkunde? Dan geldt er geen wachttijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Dibbuz op 17-12-2014 20:19 ]

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:46:
[...]

Ja ik heb ook hoortoestellen, de huidige al 7 jaar en moeten echt vervangen worden. Ik heb gekozen voor CZ zorgbewust polis + 50+ aanvullend pakket, krijg ik tot 300 euro per hoor toestel vergoed in de eigen bijdrage (ik ga ongeveer rond de €620 eigen bijdrage zitten dus komt perfect uit). Daarbij is CZ het goedkoopste en ontvang ik een collectiviteitskorting van zo'n 8% op de basis verzekering via CNV vakbond.
Die polis is inderdaad het goedkoopste.
Vandaag bij beter horen geweest voor een gehoortest.
L 33db verlies. R 45db verlies.

Grens voor de verzekering is 35db.
Ben in ieder geval doorgestuurd naar de huisarts die me vervolgens naar het audiologisch centrum moet doorverwijzen voor een echte indicatie.

Beter horen geeft iig het advies om beide kanten een gehoorapparaat te nemen (cat 5).
Misschien bij de test maar een beetje sjoemelen dat ik die 35db verlies haal. (vanmiddag wel echt mijn best gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Die 2dB maakt niet zoveel uit, je moet dan samen met de audicien een brief opstellen dat je er in het dagelijks leven er last van hebt en je met de hoortoestellen je er een stuk beter mee uit de voeten kan.

Audiologisch centrum wordt vergoed vanuit het basispakket, die eigen risico, ongeveer €150 ben je dus al kwijt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben overgestapt naar CZ (zelfde dekking als jou), morgen de HA maar even bellen voor een verwijsbrief en een afspraak maken voor in januari.
Eigen risico gaat zowiezo op :) of het nu aan eigen bijdrage is of aan het audiologisch centrum, dat maakt ook niet meer uit :)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:28
keko12 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:03:
Heeft iemand toevallig een lijstje van zorgverzekeraars (of weet waar ik het kan vinden) waar je gedurende het jaar een duurder aanvullend pakket kunt kiezen?
Señor Sjon schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:05:
FBTO kan dat sowieso, hoewel ze komend jaar wel per maand werken en niet zoals hun reclames afgelopen jaar dat je dingen instant aan/uit kon zetten.
Dit jaar kon je idd later modules aanzetten maar sommige moesten wel eerst een aantal maanden aanstaan voor je vergoeding kreeg.
Een bundel hoger dan die je had kon dacht ik niet?!
kipfel schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:33:
Ik zit te twijfelen of ik voor mijn vriendin, die aankomend jaar gaat bevallen, ook gewoon het hoogste eigen risico zal nemen. Aangezien bevalling ed. Niet onder het eigen risico vallen.

Iemand hier ervaringen mee en zie ik kosten over het hoofd?

Het wordt sowieso FBTO waarbij we de module gezinsplanning later aan zetten en daarna weer uit. Deze vergoed wel maar max 200 euro, maar dat is genoeg voor de eigen bijdrage voor de kraamzorg.
Je kan die nog wel later aanzetten maar niet meer uitzetten deze loopt dan mee tot het einde van het jaar.

• Señor Sjon
Is dat laatste veranderd? In 2013 kon dat in ieder geval nog wel, dat hebben wij ook gedaan zoals kipfel omschreef. Overigens, die module is van een paar euro naar 20 euro per maand gegaan.

En ik lees nu inderdaad dat modules het hele jaar aan blijven staan. Dat maakt ze gelijk een stuk minder interessant. Zit al sinds 2008 bij ze, maar deze wijziging hadden ze wel eerder mogen roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat de zorg betreft had ik recent de eer om met André Rouvoet te praten (los van zijn filosofie, hij is nu als voorzitter van de samenwerkende zorgverzekeraars Nederland wel goed op de hoogte van een hoop dingen). En kort door de bocht:

* Iedereen wil minder premie betalen
* Niemand wil een hoger eigen risico
* Iedereen wil waar hij maar naar toe wil naar toe kunnen gaan qua zorg.

Wat dat betreft heb je een complex probleem, vooral omdat vanwege punt 3 steeds maar duurdere kosten hebt. We googlen te veel, we weten zelf wel waar we naar toe willen voor de zorg (waar zou jij naar toe willen als je brandwonden hebt? Zelfs al woon je in Groningen, wil je naar Beverwijk toch?). Tsja, dat kost meer... en via WebMD weet iedereen ondertussen zeker dat hij óf zwanger is, óf terminale testiculaire kanker heeft. Dus we gaan niet naar de huisarts met de vraag: "wat is er met me?", nee, we gaan naar de vraag: "Kunt u mij doorverwijzen om wat fotootjes te laten maken?".

Kortom, zelfs al wordt het efficiënter (ERP helpt wel degelijk, inkoopverbonden ook) en worden de kosten per actie lager en lager, er moet wel steeds méér gedaan worden. Vergrijzing is daar niet de enige factor in, de mondige patient ook...

Tsja, dan kan de premie omhoog... of het eigen risico... of een combo van beide... of de keuze kan worden beperkt. In de praktijk wil niemand niks. En dan is dit versimpeld (de pie-chart betreffende: wat wordt waarvan betaald in de zorg is complexer... uiteindelijk is het altijd "ons" geld). Dus de middenweg dan maar. De huidige crisis die vandaag pas opgelost is was een goed voorbeeld van hoe complex één casus dan wel niet kan zijn! Geld is nou eenmaal "eindig" en niemand wil er meer mee doen maar ze willen wel meer ervan omdat ze mondiger worden...

Links/Rechts is niet zo zwart wit. En dan niet aankomen met "progressief" en "conservatief" als extra dimensies.

Ontevreden worden is erg makkelijk, maar het bekijken van meer plekken is nog lastiger. Politici krijgen vaak het verwijt dat ze maar in de korte termijn denken (en in een bepaalde kring is dat ook zo, wie wil er nu 8 miljard op de tafel leggen voor een fusie-reactor over 8 jaar ipv 8 miljoen voor over 25 jaar, als je elke vier jaar moet uitleggen wat je hebt gedaan?), maar de maatschappij is zeker zo:

* Wat de TS van de NOS denkt, en vervolgens haalt hij een hoop media aan (pow-dingen zoals dumpert) die maar één kant belichten: media consumptie kan juist divers
* De hoeveelheid AI-studenten of grafimedia-design
* de inrichting van opleidingen...
* duit in eigen zak ipv schuld zoeken...

hoop denkwerk!

Verplaatst uit "Rutte steelt van het volk!"

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 19-12-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rouvoet heb ik helemaal niks mee, ik walg van dit soort brieven (PDF). Meer hier: http://www.dsw.nl/Consumenten/nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kipfel schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:33:
Ik zit te twijfelen of ik voor mijn vriendin, die aankomend jaar gaat bevallen, ook gewoon het hoogste eigen risico zal nemen. Aangezien bevalling ed. Niet onder het eigen risico vallen.

Iemand hier ervaringen mee en zie ik kosten over het hoofd?

Het wordt sowieso FBTO waarbij we de module gezinsplanning later aan zetten en daarna weer uit. Deze vergoed wel maar max 200 euro, maar dat is genoeg voor de eigen bijdrage voor de kraamzorg.
Bevalling valt inderdaad niet onder het eigen risico, maar eventuele ambulance of hechtingen in het ziekenhuis weer wel ! (wij hadden beide, thuis bevallen, iets teveel 'schade' dus naar het ziekenhuis, maar dat doe je ook niet even in de auto, dus ambulance + hechtingen in het ziekenhuis).
Zo kunnen er vast nog meer eventuele (nazorg) behandelingen nodig zijn, dus voor de zekerheid zou ik het ER op minimaal laten staan.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Señor Sjon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:57:
Is dat laatste veranderd? In 2013 kon dat in ieder geval nog wel, dat hebben wij ook gedaan zoals kipfel omschreef. Overigens, die module is van een paar euro naar 20 euro per maand gegaan.

En ik lees nu inderdaad dat modules het hele jaar aan blijven staan. Dat maakt ze gelijk een stuk minder interessant. Zit al sinds 2008 bij ze, maar deze wijziging hadden ze wel eerder mogen roepen.
Die wijziging hebben ze gelijk geroepen bij bekend maken van de premies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is dan geen verbetering, zeker niet i.c.m. de prijsverhogingen in de aanvullende pakketten. Maakt de kans alleen maar groter dat ik verkas naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
Ik had niet verwacht dat ik bij promovendum na afstuderen dezelfde voorwaarden kon blijven behouden. Blijkt toch het geval, en dus heb ik na wat vergelijken dan ook gekozen dit jaar niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek me wezenloos, maar kom iedere keer bij FBTO uit (waar ik nu ook al zit).

Ons gezin bestaat uit vier personen: man, vrouw en twee minderjarige kinderen.

Onze speciale wens:
• vrouw: heeft tussen de 30 en 50 fysiobehandelingen nodig volgend jaar (prijs per behandelng is nu 32 euro), exact is het aantal nog niet te voorspellen
• man: max 9 fysiobehandelingen per jaar

Optioneel:
• Vrouw, man en één kindje hebben een bril, als daar iets mee gedaan kan worden dan is dat wenselijk

Waar ik nog niet aan uit ben:
• onze jongste moet naar een klynisch geneticus (dit hangt samen met de fysio van mijn vrouw), ik ben er nog niet aan uit of me dit nou geld gaat kosten of niet. FBTO is daar nogal vaag over.

FBTO heeft 1000 euro fysio-vergoeding, dat komt dit jaar neer op 31 behandelingen. Nu gokken we dat het aantal behandelingen volgend jaar hetzelfde blijft, maar we kunnen er niet al te hard vanuit gaan helaas.

Nu heb ik bij FBTO de basis-verzekering, en dan de module therapieen. Dat kost me volgend jaar (incl. vriendenkorting) 212 euro per maand.

Iemand tips of het goedkoper kan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

FreakNL

Well do ya punk?

Vorig jaar van CZ naar Interpolis overgestapt vanweg het vervallen van de collectiviteitskorting (andere werkgever). Betaalde bij CZ iets van 130 per maand, had een aanvullend pakket + tandartspakket (450/100%). Nog snel even een bril gehaald uit het aanvullende pakket en dat daarna laten vallen, die 100 euro per 2 jaar kan ik ook prima zelf betalen en rechtvaardige het aanvullende pakket niet.

Eigenlijk naar Interpolis gegaan vanweg het voordeel wat je daar als Rabo klant hebt/had. Aanvullende verzekering laten vallen en tandartspakket (250/75%) erbij genomen. Had het trouwens niet goed onderzocht, dacht dat die tandartsvergoeding 100% zou zijn. Aangezien ik zo'n 170 euro per jaar aan de tandarts uitgeef (2 x controle + 2 x mondhygieniste) kwam het op zich wel uit met die 75%, maar ideaal is het niet, geloof dat ik niet veel "winst" gemaakt heb op mijn tandartsverzekering. Mijn basispremie zat trouwens rond de 92 euro en rond de 100 euro inclusief tandarts.

Nu ga ik weg bij de Rabobank en vervalt daardoor de korting bij Interpolis, dus werd het weer tijd om te shoppen. Ik ben nu uiteindelijk bij PNO zorg terecht gekomen met een tandartspakket (250/100%). Ik ga minimaal weer 170 euro tandartskosten maken en mijn premie gaat 150 euro zijn (12*12,50). Winst is niet groot, maar die 170 euro heb ik toch elk jaar en nu kan ik nog een "gratis" gaatje hebben. Ik ga dit jaar voor een maximaal eigen risico. Hoewel ik nooit wat heb of hooguit 100 euro van mijn eigen risico gebruik (2012 voor het laatst wegens vitamine d supplementen) is het natuurlijk alsnog een gok. Maar ik ga die 500 euro extra eigen risico in 1 jaar bij elkaar sparen, en op een aparte rekening zetten, daarna is het winst (totdat je wat krijgt natuurlijk, maar ik begrijp dat je in het dan in het jaar erna weer terug kan zetten naar minimaal eigen risico). Mijn premie wordt overigens 84,10 inclusief tandartsverzekering. "Netto" wordt het echter rond de 125 euro, aangezien ik die 500 euro in 1 jaar erbij wil sparen.

Het blijft een moeilijk proces, al dat vergelijken. Ik ben ook niet 100% overtuigd van PNOzorg, maar zij bieden in ieder geval restitutie, eigenlijk vind ik dat dat in principe gewoon overal het geval zou moeten zijn. En ik heb wel als standpunt dat ik eigenlijk maximaal 100 euro per maand kwijt wil zijn. Dat wordt echter steeds lastiger. Ik neem nu de gok met mijn eigen risico, als ik eind van het jaar die 500 bij elkaar gespaard heb ga ik volgend jaar natuurlijk (met weer een maximaal eigen risico, want potje gespaard) wel onder de 100 euro duiken.

Eigenlijk had ik dat potje al jaren eerder bij elkaar moeten sparen, want ik heb al jaren nauwelijks zorgkosten... Volgend jaar ga ik even kijken hoe het bevallen is bij PNO, daarna ga ik misschien per jaar betalen. Dat levert niet heel veel op, maar elke euro is er één.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Señor Sjon ja is zeker jammer en in soms nadelig want met de oude manier kon je een module aanzetten en na ik dacht na 6 maanden gebruiken en dan weer uitzetten.

Pven door die hoge fysio vraag zal je bij voorbaat duurder uit zijn en de echt onbeperkte fysio is lastig te vinden of erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Roos79 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:36:
Pven door die hoge fysio vraag zal je bij voorbaat duurder uit zijn en de echt onbeperkte fysio is lastig te vinden of erg prijzig.
We gokken er maar op dat het rond de 30 uit gaat komen, je moet ergens vanuit gaan. Ik heb gekeken of het de moeite is om voor mezelf een andere verzekering te nemen, maar dat is ook weer zo'n gedoe en echt veel goedkoper wordt het er ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
pven schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:16:
verhaal

Nu heb ik bij FBTO de basis-verzekering, en dan de module therapieen. Dat kost me volgend jaar (incl. vriendenkorting) 212 euro per maand.

Iemand tips of het goedkoper kan?
212 euro per persoon ???

Of voor de hele familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Voor mijn vrouw heb ik bij salland zorgdirect het toppakket afgesloten, daar zit echt heeel veel in voor 116,xx per maand (waaronder 25x fysio). Ik vond dat eigenlijk een van de beste opties die ik tegenkwam. In de vergelijkers eindigen ze vaak duurder omdat hun standaard onlinekorting van 10 procent niet meegerekend wordt...
Het kleinere pakket kost 105,xx met 15x fysio en nog steeds ook heel veel andere dingen.

[ Voor 15% gewijzigd door keko12 op 19-12-2014 17:07 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
majic schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:29:
[...]

212 euro per persoon ???

Of voor de hele familie?
Sorry: voor het hele gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heeft iemand ervaring met het volgende:

Mijn vader moet binnenkort een kanaal behandeling krijgen en dat red hij niet voor dit jaar (tot 500 euro vergoeding p/j). Dus maar voor 2 januari een afspraak gemaakt voor de behandeling. Ik wil ook zijn tandartsverzekering verhogen naar 750 euro. Maar er worden een aantal zaken gevraagd, hieronder.

Gewoon de waarheid invullen? Of niet. Doen de verzekeringen hier moeilijk over? Wij weten wat voor behandeling hij krijgt voor het komende jaar..

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/nb417c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Tja, wat wil je horen. Als je het niet niet naar waarheid invult, pleeg je fraude. Vul je het wel naar waarheid in is er een kans dat je niet naar de 750 toe mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben net op bezoek bij moeders (75 jaren jong), en die had de afgelopen jaren een collectieve verzekering via Zilveren Kruis. Basispakket, laagste eigen risico, 4-sterren aanvullend, 3 sterren tandarts. Nu is Douwe Egberts van collectieve verzekering overgestapt naar CZ, dus de korting vervalt.

Aanbod van Zilveren Kruis is nu €195.20 per maand. Ik ben via de CZ website het pakket gaan samenstellen, en met het hoogste tandarts- en aanvullende pakket kom ik op €157.44 per maand. Ergens knaagt het dan toch, zonder de korting zou het €174.65 per maand zijn bij CZ. Alhoewel er subtiele verschillen tussen de aanbiedingen zijn, kan ik niet echt een addertje onder het gras detecteren.

Ik ben te lang weg uit Nederland om de discussie echt te hebben gevolgd. Iemand met inzichten? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Van welke zorg maakt je moeder gebruik? Er zijn verschillen in vergoeding van geneesmiddelen die niet uit het basispakket vergoed worden. Maar ook bijv fysio-verschillen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet al te veel medicijnen (speciale oogdruppels en zo), fysiotherapie, een aantal pijnbestrijdingbehandeling in ziekenhuis (rugklachten), een aantal huisartsconsulten. Op zich redelijk weinig voor een 75-jarige.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:22:
Ik ben net op bezoek bij moeders (75 jaren jong), en die had de afgelopen jaren een collectieve verzekering via Zilveren Kruis. Basispakket, laagste eigen risico, 4-sterren aanvullend, 3 sterren tandarts. Nu is Douwe Egberts van collectieve verzekering overgestapt naar CZ, dus de korting vervalt.

Aanbod van Zilveren Kruis is nu €195.20 per maand. Ik ben via de CZ website het pakket gaan samenstellen, en met het hoogste tandarts- en aanvullende pakket kom ik op €157.44 per maand. Ergens knaagt het dan toch, zonder de korting zou het €174.65 per maand zijn bij CZ. Alhoewel er subtiele verschillen tussen de aanbiedingen zijn, kan ik niet echt een addertje onder het gras detecteren.

Ik ben te lang weg uit Nederland om de discussie echt te hebben gevolgd. Iemand met inzichten? :)
4 sterren aanvullend = o.a. 40 fysio
3 sterren tandarts = 1000 euro 100%

Dat klinkt als heel extreem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, mijn ouders staan bekend om het oververzekerd zijn :p

Mijn moeder zegt dat ze dit jaar 12 fysiobehandelingen heeft gehad, MRI-scan en zo.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 21-12-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dan lijkt me 3 sterren aanvullend met 27 fysio al ruim voldoende. 2 ster met 12 fysio is dan krap aan. Afijn, dat scheelt al weer een hele hoop. En 1000 euro voor tandarts? Misschien even slim om te kijken wat er wordt vergoed, want sommige codes worden dus niet vergoed. Als net dat je verwachte kosten zijn, dan heb je niks aan die 1000 euro :)

Kortom, ik gok dat het veel goedkoper kan en dat ze erna nog steeds oververzekerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De keuzes bij CZ waren wat minder uitgebreid, dat maakt het al wat makkelijker. Ze heeft inderdaad wel wat issues met kunstgebit/gebit, dus tandarts en tandtechnicus.
Freakster86 schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:40:
Dan lijkt me 3 sterren aanvullend met 27 fysio al ruim voldoende. 2 ster met 12 fysio is dan krap aan. Afijn, dat scheelt al weer een hele hoop. En 1000 euro voor tandarts? Misschien even slim om te kijken wat er wordt vergoed, want sommige codes worden dus niet vergoed. Als net dat je verwachte kosten zijn, dan heb je niks aan die 1000 euro :)
Klopt, dat blijft altijd moeilijk ;) . Die tandartsverzekeringen zijn financieel dodelijk.
Kortom, ik gok dat het veel goedkoper kan en dat ze erna nog steeds oververzekerd is ;)
Dat vermoed ik ook, en ze heeft het niet slecht, maar ze wil gewoon een goed gevoel hebben over de verzekering. We gaan dus niet beknibbelen om het maximum eruit te halen, ik probeerde vooral een beetje te begrijpen waarom het prijsverschil zo groot is :)

[ Voor 73% gewijzigd door gambieter op 21-12-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even nog een heads-up voor De Friesland klanten

Ik kreeg gisteren een email waarin De Friesland je 75 euro aanbiedt als je blijft. Dit krijg je in de vorm van 'fit' punten. 250 om precies te zijn. Die kun je in de loop van het jaar inwisselen in de fit winkel voor een cadeau of voor 75 cash. Voor mij persoonlijk maakt het niks uit. Zelfs na de korting zijn ze te duur t.o.v. andere verzekeraars. Maar voor wie blijft en de mail heeft gemist :)

En dan nog even terugkomend op die 'fit' punten. Blijkbaar hebben alle klanten in oktober al 100 punten gekregen (als voorschot voor 2015). Ik heb die mail zelf nooit gehad. Je kunt blijkbaar daarmee nu al dingen 'kopen'. Gratis smoothie-maker of iets dergelijks. Daarna kun je alsnog overstappen, want in de voorwaarden wordt er niks over gezegd. Dus geef je punten uit en stap over. Nog een extra voordeeltje voor 2014. De smoothie-maker staat hier al in de kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waar zie je die fitpunten terug? Want das nog leuk om mee te pakken als verzekerde bij DeFriesland tot 31 december dit jaar :) Gewoon inloggen en naar de fitwinkel zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:51:
Waar zie je die fitpunten terug? Want das nog leuk om mee te pakken als verzekerde bij DeFriesland tot 31 december dit jaar :) Gewoon inloggen en naar de fitwinkel zoeken?
Inloggen bij DF en dan naar die fitwinkel gaan zou het moeten doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Heb je ook een link uit de email rechtstreeks naar die fitwinkel? Want na inloggen zie ik nergens een verwijzing naar die fitwinkel, noch een overzicht van fitpunten. Googlen geeft evenmin resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Pas bij zoeken op fitpunten vond ik hem. Enfin ook meteen die 100pnt omgezet in een smoothieblender. Bedankt voor de headsup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
Smoothie Maker besteld! Thanks. :-)

En nu snel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
dank voor de tip! Even inloggen en dan hier naar toe om alle producten te bekijken:

http://fanvanfit.defriesland.nl/Products/All

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Dank! Je post scheelt het Ronald McDonald huis een paar tientjes.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Leuk die late De Friesland actie dir nog snel vermeld wordt.

Ik had deze laatste weken echt veel meer acties verwacht, zoals bijvoorbeeld een €75 cashback van Zilveren Kruis, maar nu gaan we de laatste 1,5 week al in.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:38
Uit een betrouwbare bron heb ik vernomen dat Anderzorg dit jaar dan ook geen actie gaat doen, anders dan de socialshop.
De actie van deFriesland vonden ze niet echt leuk geloof ik en ze willen mogelijk dat soort praktijken niet aanmoedigen door het zelf te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoe minder welkomstbonussen hoe beter imo. Anders krijg je hetzelfde als bij energie waar je elk jaar eigenlijk wel moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:05
Gisteren toch maar aangemeld bij dsw
Ikzelf basis max eigen risico
Vriendin basis + aanvullend standaard. Zitten de meeste tandartskosten in meeverzekerd zonder maximum per jaar.
Samen 162,- kwijt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-08 11:30
Hmm, ik zit toch te denken om over te stappen naar PMA. Zou op 61,5 per maand komen (als je per jaar betaald) en is echt de goedkoopste die ik kan vinden. Voorzover ik kan zien zijn iig alle UMCs verzekerd en ook alle ziekenhuizen in mijn omgeving.
Afgelopen jaar zat ik bij de Friesland, maar ook met de 75,- bonus is het lang niet de goedkoopste meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

CashbackXL heeft een cashback voor Zilveren Kruis van 50 - 70 Euro:
Cashbacks
7000 pnt.
Op Zorg Regulier
5000 pnt.
Op Selectief en Ziezo
Alleen Zilveren Kruis hanteert die naamgevingen helemaal niet :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Aliene schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:18:
Hmm, ik zit toch te denken om over te stappen naar PMA. Zou op 61,5 per maand komen (als je per jaar betaald) en is echt de goedkoopste die ik kan vinden. Voorzover ik kan zien zijn iig alle UMCs verzekerd en ook alle ziekenhuizen in mijn omgeving.
Tenzij je een van de vijf door Menzis genoemde behandelingen hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
keko12 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:34:
[...]

Tenzij je een van de vijf door Menzis genoemde behandelingen hebt....
Klopt, maar ook daar zit mijn standaard ziekenhuis bij, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aliene schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:18:
Afgelopen jaar zat ik bij de Friesland, maar ook met de 75,- bonus is het lang niet de goedkoopste meer.
PMA zit net zoals anderzorg bij menzis. Per referral kan je 40 euro verdelen bij anderzorg. Ligt er dus aan het aantal of PMA het goedkoopste is voor jou. Nadeel van PMA is dat je de bonus pas kan aanvragen in november en december. Ben je rond die tijd het allang vergeten dan kom je veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Richard schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:28:
Ik had deze laatste weken echt veel meer acties verwacht, zoals bijvoorbeeld een €75 cashback van Zilveren Kruis, maar nu gaan we de laatste 1,5 week al in.
Ik had geïnformeerd bij studentgoedverzekerd en die gaf aan dat ZK gestopt is met de cashback. Verder valt het op dat naast de social shops van Anderzorg en €75 bij DeFriesland er verrekte weinig cashbacks aangeboden worden vanuit verzekeraars zelf. Via allerhande cashbacksites kun je hoe dan ook tussen de €20/€35 cashback krijgen bij een verzekeraar naar keuze.
Richard schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:32:

[...]

Dat zijn inderdaad de oude benamingen. Ik had eerst twee jaar terug een Beter Af Selectief polis, dat heet nu Budget. Beter af is basis. Dus ik zou er niet op vertrouwen dat je ook echt zoveel cashback gaat krijgen. Is wel mooi als ze zonder erbij na te denken toch uitkeren. :+ Maakt voor mij niks meer uit, ik ben akkoord met €25 via shopkorting. Is na twee weken ook meteen op akkoord en dus per 1 januari uitbetaald :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joosie200 op 22-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:47:
[...]

PMA zit net zoals anderzorg bij menzis. Per referral kan je 40 euro verdelen bij anderzorg. Ligt er dus aan het aantal of PMA het goedkoopste is voor jou. Nadeel van PMA is dat je de bonus pas kan aanvragen in november en december. Ben je rond die tijd het allang vergeten dan kom je veel duurder uit.
Maar voor die referral moet ik andere mensen lid maken toch? Om die 40 euro te krijgen? Want daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Richard schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:32:

[...]

Die staat er pas net op dan, want voorheen kon ik ZK op hun site niet vinden. Heb ze even gemaild met de vraag over de naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is het trouwens mogelijk om bij Anderzorg de Social Shop cashback (€40) te combineren met de cashback van Shopkorting (€25)? Ik heb al gezocht in dit topic en ook op Fok, maar daar wordt niet de combinatie besproken.

Daarmee zou die zorgverzekering onder de 60 euro per maand duiken. Je krijgt namelijk ook nog 3% korting als je alles in één keer betaald.

[ Voor 27% gewijzigd door Bolletje op 22-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:22

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dat lijkt me moeilijk, omdat je in beide gevallen via een doorverwijspagina naar de aanmeldpagina van Anderzorg moet, toch?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, je zit met die cookies. Ik weet niet of die overschreden worden.

Anderzorgchatmedewerker:
Ik begrijp je reactie. Helaas is het niet mogelijk, dat zou geweldig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Nou, de heer Oomen is een bijzondere vent: http://www.metronieuws.nl...arsalaris-aan-voedselbank
Ik vind het een fantastisch initiatief.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Zijn er mensen die vorig jaar hebben meegedaan met de Anderzorg korting? En wat doen deze mensen dit jaar? Ik neem aan dat ik dit jaar niet in aanmerking kom voor eenzelfde korting, dus ik zit te denken waar ik het beste naar kan overstappen. Meer mensen in hetzelfde schuitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:47
Ik heb het dit jaar geprobeerd via Shopkorting. Maar dit is helaas niet toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Interessant artikel over de zorgverzekering in De Correspondent vandaag:
Zo kies je voor een zorgverzekeraar die niet alleen voor jou zorgt

[ Voor 17% gewijzigd door dicespark op 23-12-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Toch wel wat imo twijfelachtige opmerkingen erin:
De gemiddeld lager geschoolde en sociaal zwakkere verzekerden van VGZ staan door de constructie garant voor de beter gesitueerde populatie van Promovendum. Mocht de verzekeraar voor de hogeropgeleiden door zijn scherpe premies in de problemen komen, dan betaalt VGZ de rekening.
Ja en mocht VGZ in de problemen komen dan gaat er geld uit het Promovendum potje naartoe.

En:
De overstappers zijn meestal jong, gezond en hogeropgeleid. Ze zijn daarmee razend aantrekkelijk voor verzekeraars. Samen betalen de overstappers in 2015 ruim 1 miljard euro aan zorgpremie, terwijl ze in de praktijk nauwelijks van deze zorg gebruikmaken.
Geen speld tussen de krijgen, en wat lees ik even later:
De les: Als je wilt bijdragen aan de solidariteit in de zorg, kun je de goedkope polissen kortom vooralsnog maar beter mijden. Uiteindelijk zijn het tenslotte je zieke oma en zwangere buurvrouw die opdraaien voor jouw lage premie.
Euhm wacht: Net betaalden de overstappers nog een miljard en maakte ze nauwelijks kosten, en nu moet mijn zieke oma opdraaien ervoor?

Als je graag meer wil betalen kan je uiteraard ook gewoon extra geld naar je verzekeraar/ziekenhuis sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Sissors schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:27:
Ja en mocht VGZ in de problemen komen dan gaat er geld uit het Promovendum potje naartoe.
Promovendum is een dochteronderneming van VGZ, Als VGZ valt, kan Promovendum het niet redden.
Euhm wacht: Net betaalden de overstappers nog een miljard en maakte ze nauwelijks kosten, en nu moet mijn zieke oma opdraaien ervoor?
Eh ja, daar komt het wel op neer. Ons stelsel, in elk geval voor de basisverzekering, is in beginsel solidair, dus dat we allemaal samen de kosten delen die er zijn.
In de praktijk ligt dat heel anders, en betaalt je oma betaalt een premie die fors hoger is dan de gemiddelde premie, en dat voordeel gaat dan naar de jongeren - en dat is dus volkomen in tegenspraak met het uitgangspunt van gezamelijk bijdragen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ikke_Niels schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:32:
[...]

Aan de andere kant je moet de premie aftikken in januari, dus heft het de VRH niet echt op :P

@ Hieronder
Zilveren kruis is iig niet zo snel, de rekening komt pas in Januari (misschien andere zorgverzekeraars wel).
Om nog even hierop terug te komen. Afgelopen vrijdag kreeg ik de rekening al binnen. Dus je kunt wel degelijk in december betalen en zo een stukje VRH winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anderzorg gaat overigens ook nog dit jaar de jaarpremie afschrijven.
incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:43:
[...]

Promovendum is een dochteronderneming van VGZ, Als VGZ valt, kan Promovendum het niet redden.
Het is echter normaal geen binaire situatie. Als VGZ geld tekort komt en Promovendum heeft geld over, dan wordt dat gewoon uit de kas van Promovendum getrokken hoor. Andersom zie ik nog eerder gebeuren dat Promovendum dan maar gewoon gedropt wordt, wat met VGZ zelf nooit zal gebeuren.

Maar uiteraard, als Promovendum 50M tekort komt kan VGZ dat erbij schieten, als VGZ 10 miljard tekort komt kan Promovendum dat niet erbij schieten, dat is een nogal kromme vergelijking.
[...]

Eh ja, daar komt het wel op neer. Ons stelsel, in elk geval voor de basisverzekering, is in beginsel solidair, dus dat we allemaal samen de kosten delen die er zijn.
In de praktijk ligt dat heel anders, en betaalt je oma betaalt een premie die fors hoger is dan de gemiddelde premie, en dat voordeel gaat dan naar de jongeren - en dat is dus volkomen in tegenspraak met het uitgangspunt van gezamelijk bijdragen.
In de praktijk kost die oma gigantisch veel geld. Nu betalen we dat allemaal met liefde, maar ga niet degene die jaar in jaar uit netto een hele hoop geld betalen en niks kosten dan als asociaal wegzetten.

Met die logica rooft iedereen die HRA, kinderopvangtoeslag, etc heeft van de Wajongers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Sissors schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:12:
In de praktijk kost die oma gigantisch veel geld. Nu betalen we dat allemaal met liefde, maar ga niet degene die jaar in jaar uit netto een hele hoop geld betalen en niks kosten dan als asociaal wegzetten.
Toch is het wel zo. We hebben namelijk afgesproken dat we die kosten samen betalen, dat zorg een belangrijke sociale voorziening is die we solidair dragen, en uiteindelijk zijn er allemaal slinkse trucjes verzonnen om die kosten toch niet over iedereen te verdelen. Dat lijkt me in alleressentieelste zin nou juist wel asociaal. Je spreekt iets af, en probeert je vervolgens onder die afspraak uit te wurmen om er zelf beter van te worden.

Overigens, op dat 'met liefde' valt ook wel wat af te dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:02:
[...]

Toch is het wel zo. We hebben namelijk afgesproken dat we die kosten samen betalen, dat zorg een belangrijke sociale voorziening is die we solidair dragen, en uiteindelijk zijn er allemaal slinkse trucjes verzonnen om die kosten toch niet over iedereen te verdelen. Dat lijkt me in alleressentieelste zin nou juist wel asociaal. Je spreekt iets af, en probeert je vervolgens onder die afspraak uit te wurmen om er zelf beter van te worden.

Ik betaal veel meer aan zorg dan die zieke oma, ik neem een veel groter risico erbij, ik ontvang helemaal niks jaar in jaar uit, en dan ben ik asociaal? Nou ja, goed om te weten.

Ik ga ook dit jaar wat extra hypotheek aflossen, zodat ik onder de VRH grens blijf, zal ook wel asociaal van me zijn, zomaar zorgen dat ik niet extra belasting hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:43:

Het stelsel is niet solidair; die gedachtegang ben ik dit jaar afgeleerd. Het is een kwestie van risico's afwegen en daar jezelf voor verzekeren. Echter de premie van de basiszorgverzekering is niet leeftijdsafhankelijk. De aanvullende verzekeringen en tandsverzekeringen mogen leeftijdsafhankelijk zijn.
[...]

Ik heb jaar in jaar uit mezelf dik oververzekerd, maar heb afgelopen 5 jaar nog geen 500 euro aan zorg verbruikt. Ben ik nu asociaal, omdat ik volgend jaar minder ga afdragen? Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:27:
Toch wel wat imo twijfelachtige opmerkingen erin:

[...]

En:

[...]

Geen speld tussen de krijgen, en wat lees ik even later:

[...]

Als je graag meer wil betalen kan je uiteraard ook gewoon extra geld naar je verzekeraar/ziekenhuis sturen.
Het spreekt zichzelf nogal sterk tegen inderdaad. Hoe kan de zieke oma ervoor opdraaien als die bepaalde groep het 'nauwelijks verbruikt' :? Het feit dat die groep een miljard bijdraagt zonder veel te verbruiken getuigt wat mij betreft juist van een functionerend solidair systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[...]

Solidariteit betekent niet dat iedereen evenveel betaald. Het is hartstikke redelijk dat een grootverbruiker van zorg ook meer betaald voor die zorg, alleen moet het niet zoveel zijn dat die persoon het niet meer kan ophoesten.

Ik betaal €800 p/j aan zorgpremie, maar heb in de afgelopen 20 jaar nauwelijks gebruik gemaakt van zorg. Hooguit 2 of 3 huisartsconsulten en wat kleine dingetjes (hechtingen enzo) die ik uit m'n eigen risico moest betalen. Ik zal vast niet de enige zijn die in zo'n situatie zit. Ik heb me dus helemaal blauw betaald aan iets wat ik niet blijk te gebruiken. Ik vind het prima, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat ik of het systeem daarmee niet solidair of zelfs asociaal is.

Verder moet je niet de aanvullende verzekeringen erbij halen. Die hebben niet zoveel te maken met solidariteit, want dat zijn normale verzekeringsproducten die puur over geld verdienen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
XBL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:56:
[...]

Solidariteit betekent niet dat iedereen evenveel betaald.
Nou ja, solidariteit betekent wel dat zorg voor iedereen even toegankelijk is, en jawel, het idee is wel degelijk dat iedereen daaraan gelijk bijdraagt. Dat wordt nu dus welbewust ondermijnd door de zorgverzekeraars.
Ik heb me dus helemaal blauw betaald aan iets wat ik niet blijk te gebruiken.
Eh, nee, je betaalt aan een systeem dat er ook voor jou is als je het nodig hebt. Dat is de kern van solidariteit. Juist uit dit soort uitspraken zie je al hoezeer die solidariteit is geerodeerd: het idee dat een zorgverzekering een abonnement is, ipv een verzekering voor risicospreiding.
Ik vind het prima, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat ik of het systeem daarmee niet solidair of zelfs asociaal is.
Waarom niet? Het stelsel wordt steeds minder solidair en steeds minder sociaal.

Ik vind het vooral opvallend dat mensen daar zo dubbel over zijn. Cognitieve dissonantie. Enerzijds kiest men graag voor de goedkoopste verzekering 'want ik gebruik het niet' maar o wee als je dat benoemt zoals het is: een keuze tegen een solidaire verdeling van de zorgkosten. Want de illusie dat het zo erg niet is, is wel belangrijk.
Verder moet je niet de aanvullende verzekeringen erbij halen. Die hebben niet zoveel te maken met solidariteit, want dat zijn normale verzekeringsproducten die puur over geld verdienen gaan.
Daar heb ik het ook niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:11:
[...]

Nou ja, solidariteit betekent wel dat zorg voor iedereen even toegankelijk is, en jawel, het idee is wel degelijk dat iedereen daaraan gelijk bijdraagt. Dat wordt nu dus welbewust ondermijnd door de zorgverzekeraars.

[...]

Eh, nee, je betaalt aan een systeem dat er ook voor jou is als je het nodig hebt. Dat is de kern van solidariteit. Juist uit dit soort uitspraken zie je al hoezeer die solidariteit is geerodeerd: het idee dat een zorgverzekering een abonnement is, ipv een verzekering voor risicospreiding.

[...]

Ik vind het vooral opvallend dat mensen daar zo dubbel over zijn. Cognitieve dissonantie. Enerzijds kiest men graag voor de goedkoopste verzekering 'want ik gebruik het niet' maar o wee als je dat benoemt zoals het is: een keuze tegen een solidaire verdeling van de zorgkosten. Want de illusie dat het zo erg niet is, is wel belangrijk.

[...]

Volgens mij gaat ons zorgstelsel uit van het solidariteitsbeginsel. Het heeft nooit gepretendeerd volledig 100% solidair te zijn. Het is een stuk solidariteit en een stuk "de gebruiker betaald". Ik vind het logisch dat iemand met een chronische ziekte meer aan zorgkosten kwijt is dan iemand die nooit iets heeft. Dat wordt geregeld door de eigen risico omhoog te schroeven danwel laag te laten.

Ik ben het wel eens dat het huidige stelsel weinig meer met verzekeren heeft te maken. Ieder jaar wordt er (terecht) rondgeshopt om te kijken welke verzekeraar nu weer het meeste vergoedt op het gebied van vaccinaties, bril/lenzen, fysio, etc. De zogenoemde planbare zorg. Daar worden de keuzes voor gemaakt, en niet meer op basis van een echte verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:11:

We hebben het hier over de basisverzekering, het grootste verschil in wat een jongere vs een oudere betaald komt uit het vrijwillig eigen risico. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ik zelf een groter deel van het risico mag dragen en dat ik dan uiteraard minder premie betaal.

Los van dat vrijwillig eigen risico is er gewoon geen verschil tussen de basisverzekeringen bij verschillende aanbieders. Ze mogen niemand weigeren en iedereen betaald evenveel premie.
Onzin, ik zie het niet als een abonnement. Dat is een onjuiste aanname die je maakt. Ik zie het gewoon als een verzekering, net als elke andere verzekering. Dat betekend dat ik de risico's verzeker die ik zelf niet kan betalen als dat ooit nodig is.

Het enige wat ik aangaf is dat ik enorm veel geld bijdraag, bijna 100% meer dan ik aan zorg verbruik. Ik zeg daarna zelfs nog "ik vind dat prima", maar dat laat je even voor het gemak weg uit m'n quote.

Ik denk dat er bij jou een andere verwachting is van wat een eerlijke verdeling van de zorgkosten is. Iedereen heeft toegang tot hetzelfde basispakket. Er zitten nog wat verschillen tussen de manieren van vergoeding (natura/restitutie) en bijvoorbeeld toegang tot een helpdesk (goedkoopste polissen alleen online, oid). Als het meest minimale voor iedereen toegankelijk is (naturapolis met weinig gecontracteerd spul, alleen online dingen regelen) dan is dat goed genoeg. Alles erboven is extra en hoeft dus niet solidair betaald te worden.

Het is net zoiets als klagen over mensen die een pensioen hebben naast hun AOW. De AOW is het solidaire systeem, alles erboven moeten mensen maar zelf uitzoeken.
Ik las het ergens in een reply, dacht ik. Dus ik denk: ik zorg even dat het duidelijk is dat aanvullende verzekeringen er niets mee te maken hebben. Was niet per se aan jou gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:29
Wat is de beste aanbieding dit jaar?
Voor basisverzekering, man 49, maximum eigen risico , geen vrije zorgkeuze + maximum cashback?

Springt er een aanbieding uit?
Of is het dit jaar kalmer qua cashbacks/aanbiedingen vergeleken met vorige jaren?
(die indruk krijg ik bij het lezen van dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Anderzorg geeft €40 via hun socialshops. Iets goedkopers kon ik niet vinden (ik betaal wel per jaar, heb geen maandprijzen vergeleken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
XBL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:00:
Anderzorg geeft €40 via hun socialshops. Iets goedkopers kon ik niet vinden (ik betaal wel per jaar, heb geen maandprijzen vergeleken).
Ik heb inderdaad hetzelfde gedaan. 60,66 per maand als je per jaar betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik zit vandaag ook even rond te kijken. Ik zoek eigenlijk een goede deal zonder verhoogd eigen risico. Vorig jaar succesvol samen met vele andere Tweakers naar de Friesland gegaan met verhoogd eigen risico. Verwacht komend jaar echter wel wat serieuze zorgkosten.

Het valt me op dat de dekking van veel aanvullende tandartsverzekeringen van 100% vergoeding naar 80% is gegaan :(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Andere kijk op het kiezen van je verzekeraar dan uitsluitend zoeken naar de aller-aller laagste premie: https://decorrespondent.n...orgt/45026784000-8dbdd4a0

Edit: ook spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 23-12-2014 14:12 . Reden: Link was al gepost ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
https://decorrespondent.n...rgt/136977612750-3857b4c2

En zijn er hier mensen die uit solidaire overwegingen niet kiezen voor een max. eigen risico?

Edit: spuit 11 :')

[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 23-12-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
XBL schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:49:
[...]

We hebben het hier over de basisverzekering, het grootste verschil in wat een jongere vs een oudere betaald komt uit het vrijwillig eigen risico.
Artikel niet gelezen? Er zijn veel meer manieren om aan risicoselectie te doen, ook binnnen de basisverzekering. Puur en keihard mensen afwijzen voor de basisverzekering is niet toegestaan, maar je kunt wel op allerlei manieren marketen, trucjes verzinnen om voor mensen met iets erg onaantrekkelijk te worden, of zelfs dus door oudere mensen gewoon een lastigere registratieprocedure voor te schotelen. (Dat mocht bij nader inzien niet, maar het is dus wel geprobeerd, en daar zijn dus weer een aantal mensen effectief mee verdreven, netjes naar de duurdere verzekering waar ze 'horen'.)

Ik kon me zelfs niet aan de indruk onttrekken dat een paar verzekeraars bij de helpdesk doelbewust bot zijn geweest tegen mensen die ze niet willen, in de hoop dat ze boos voor een ander kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Artikel wel gelezen en in de praktijk zullen verzekeraars vast nare dingen doen, maar dat neemt niet weg dat iedereen elke basisverzekering kan afsluiten. Ga dan niet zeuren over het gebrek aan solidariteit, maar ga zeuren over wangedrag van verzekeraars bij het toelaten van mensen tot hun basisverzekering.

Dat ze filteren met hun aanvullende verzekeringen is misschien niet tof, maar aanvullende verzekeringen zijn niet solidair, dus kan je moeilijk meetellen. Het is aan de overheid om het basispakket zodanig samen te stellen dat het voldoende dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:02:
[...]
Artikel niet gelezen? Er zijn veel meer manieren om aan risicoselectie te doen, ook binnnen de basisverzekering. Puur en keihard mensen afwijzen voor de basisverzekering is niet toegestaan, maar je kunt wel op allerlei manieren marketen, trucjes verzinnen om voor mensen met iets erg onaantrekkelijk te worden, of zelfs dus door oudere mensen gewoon een lastigere registratieprocedure voor te schotelen.
Ik begrijp niet wat het probleem is. Promovendum, een verzekeraar die zich expliciet richt op een 'goedkope' doelgroep, kost met minimaal eigen risico 92,90 euro per maand. Dat is vrijwel hetzelfde als een 'gewone' budgetverzekeraar zoals Anderzorg (93,- euro per paand) en DSW (restitutiepolis voor 95,- per maand). Dus hoezo zouden goedkope verzekeringen ontoegankelijk zijn voor lager opgeleiden, ouderen, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
croxz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:27:
[...]

Ik begrijp niet wat het probleem is. Promovendum, een verzekeraar die zich expliciet richt op een 'goedkope' doelgroep, kost met minimaal eigen risico 92,90 euro per maand. Dat is vrijwel hetzelfde als een 'gewone' budgetverzekeraar zoals Anderzorg (93,- euro per paand) en DSW (restitutiepolis voor 95,- per maand). Dus hoezo zouden goedkope verzekeringen ontoegankelijk zijn voor lager opgeleiden, ouderen, etc.?
Ontoegankelijk en ogenschijnlijk oninteressant zijn natuurlijk twee verschillende dingen die mogelijk toch tot dezelfde resultaten kunnen leiden : selectief shoppen onder gezondere mensen (want: hogeropgeleiden zijn minder ziek gemiddeld).

Met een naam als 'promovendum' ga je niet een marokkaanse nederlander uit de schilderswijk aantrekken. Die denkt : promovo...watte? Idem voor een oud vrouwtje in een volksbuurt.

Zekur bijvoorbeeld is ook een naam die alleen aantrekkelijk is voor jongeren. Je kan je verzekering ook wel 'allahakbar' noemen, en er van verzekerd zijn dat je vrijwel geen niet-islamitische mensen aan gaat trekken. Met welk doel dan ook.

Promovendum is dus in de basis een elitaire verzekering die pretendeerd 'speciaal' voor hogeropgeleiden te zijn terwijl dat dus niets anders is dan een filtermiddel om zo min mogelijk lageropgeleiden aan te trekken. Wat dus financieel aantrekkelijk is voor een verzekeraar. En zo krijg je dus dat andere verzekeraars voor kosten (=meer zieke mensen) gaan opdraaien.

En dan stort dat hele systeem van sociaal verzekeren in elkaar. En dat willen ook hogeropgeleiden niet, uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Independer heeft, net als vorig jaar met de Friesland, weer een collectief actie met extra korting,
nu voor Kiemer .
Kiemer is een onderdeel van de Friesland, met een restitutieverzeking ( dus geen natura zoals bij Anderzorg) voor de actie-collectief prijs van 64,40/ maand bij 500 euro eigen risico (of 86,40/maand zonder extra eigen risico), shopkorting van 19,25 voor aanmelding via independer ( of 22,50 via spaarcentje.nl)
Bij jaarbetaling en shopkorting kom je op een gemiddelde maandprijs van 61,50 , volgens mij de goedkoopste restitutieverzekering zonder beperkingen. Het enige nadeel bij Kiemer vind ik dat de aanvullende verzekeringen beperkte vergoedingen hebben of hoge premie ( bijv tandarts verzekering , kost op jaarbasis 414 euro voor 500 euro dekking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
majic schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:34:
Met een naam als 'promovendum' ga je niet een marokkaanse nederlander uit de schilderswijk aantrekken. Die denkt : promovo...watte? Idem voor een oud vrouwtje in een volksbuurt.
En ook in de keuze van de reclamekanalen wordt daar zeker rekening mee gehouden - denk niet dat promovendum gaat adverteren op plekken waar het vooral de volksbuurt is die het ziet. Dat vrouwtje in de volksbuurt krijgt op hetzelfde moment een brief thuis met een 'voordelige aanbieding' van een verzekeraar in combinatie met de gemeente, met subsidie en speciaal voor lage inkomens. Dat die verzekering een keer zo duur is als die promovendumdinges zegt men er nadrukkelijk niet bij.
Doortrapt, dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Vraagje: Wat als ik nu nog een bril koop en 150 laat indienen maar per 1-1 aanvullende verzekering naar 2 sterren gooi? Dan is de vergoeding 100 ipv 150 maar ik neem aan dat ik gewoon de 150 krijg omdat het dit jaar ingediend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minkjaah
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 22:56
Zijn brillen niet vergoedt per 2 kalenderjaren? Dan krijg je volgende jaar sowieso geen vergoeding indien je weer een bril haalt.
Zou dan , als je vorig jaar geen bril heb gehaald, dan nu bril kopen en de verzekering stop zetten vanaf 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dat artikel van De Correspondent is echt eersteklas onzin.

Ik snap niet dat het onderscheid tussen 'nodige zorg' en 'luxe zorg' niet gemaakt wordt.
Wat mij betreft is een ziekenhuisbevalling zonder indicatie toch echt luxe, en hoe kan je het vergoeden van ziekenhuiskosten in Benidorm niet als luxe herkennen? Dat is wat mij betreft toch echt aanvullende (europa/wereld) dekking.

Waarom zou ik 'solidair' moeten zijn voor dat soort 'luxe zorg-toeristen'?
Doe mij maar een lage premie, als ik een wereldreis ga maken ga ik wel kijken of ik dat stukje risico in de reisverzekering kan gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
minkjaah schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:13:
Zijn brillen niet vergoedt per 2 kalenderjaren? Dan krijg je volgende jaar sowieso geen vergoeding indien je weer een bril haalt.
Zou dan , als je vorig jaar geen bril heb gehaald, dan nu bril kopen en de verzekering stop zetten vanaf 1-1.
Is per 3 kalenderjaren die vergoeding
Vorig jaar geen bril gehad nee en ben niet van plan ieder jaar een bril te halen hoor;-)
Wil alleen weten of als ik omlaag ga ik wel gewoon die 150 krijg en niet maar 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
bigfoot1942 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:28:

Wat mij betreft is een ziekenhuisbevalling zonder indicatie toch echt luxe
Niet echt. Wij zijn in NL daarin een vreemde uitzondering. En zelfs in NL bevalt maar 30% thuis. Dat zou ik dan geen luxe meer willen noemen...

[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 23-12-2014 17:25 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

FreakNL

Well do ya punk?

wimpie007 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:32:
[...]

Is per 3 kalenderjaren die vergoeding
Vorig jaar geen bril gehad nee en ben niet van plan ieder jaar een bril te halen hoor;-)
Wil alleen weten of als ik omlaag ga ik wel gewoon die 150 krijg en niet maar 100
Hangt misschien van de verzekeraar af, maar ik heb eind vorig jaar (november ofzo) nog gebruik gemaakt van de brilvergoeding bij CZ en ben daarna overgestapt naar een andere verzekeraar, nooit meer iets van gehoord. Eigenlijk wel een beetje cru, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik denk dat ik dit jaar overstap naar Unive (heb daar nu ook een paar verzekeringen lopen)
Had afgelopen vrijdag een gesprek met iemand van Unive omtrent een paar vragen die ik had voor hun verzekering:

- of mijn zorgaanbieders onder contract stonden bij hun (ik wilde dit bevestigd hebben)
- mijn tandarts bij hun onder contract stonden
- of mijn indicatie voor fysio wordt overgenomen en ik niet weer de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen, alleen eigen risico opmaken

Dit was allemaal geen probleem. Ik neem de brillen/lenzen vergoede voor lief en hoef daarom geen aanvullende verzekering meer te hebben (hun vergoede vrij weinig voor brillen/lenzen). Met alleen een basisverzekering (€375,- eigen risico) en een tandarts verzekering 75% 250 eu vergoed, komen zijn er na Zekur er het goedkoopste uit.
Unive en Zekur is praktisch hetzelfde, alleen bij Zekur stonden mijn zorgaanbieders niet allemaal onder contract.
Ik ben dan €94,25 per maand kwijt, nu betaal ik €109,- via CZdirect, maar die worden erg duur omdat ik 30 ben en de vergoedingen minder. Toch nog aardige besparing, 2 jaar geleden via Zilverenkruis betaalde ik nog ruim €130,- met een goede collectiviteit.
Vorig jaar was de tandarts 75% vergoeding maximaal €500,- maar ik verwacht eindelijk eens wat minder kosten daar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

incaz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:02:
[...]

Puur en keihard mensen afwijzen voor de basisverzekering is niet toegestaan, maar je kunt wel op allerlei manieren marketen, trucjes verzinnen om voor mensen met iets erg onaantrekkelijk te worden, of zelfs dus door oudere mensen gewoon een lastigere registratieprocedure voor te schotelen. (Dat mocht bij nader inzien niet, maar het is dus wel geprobeerd, en daar zijn dus weer een aantal mensen effectief mee verdreven, netjes naar de duurdere verzekering waar ze 'horen'.)
Opzich wel heel erg grappig om te lezen, je begint een Tweakers-Basis-Verzekering, waar je eerst een technisch zeer vernuftige registratieprocedure door moet om uberhaupt de verzekering aan te kunnen vragen :P

ZK LSVb/ISO samen met CashbackXL ging overigens positief E54.15 per maand bij jaarbetaling.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook maar eens Zilverenkruis met Cashback XL aangevraagd. Vraag me alleen af of het ook voor bestaande klanten geld. Wel gewoon de normale aanvraagprocedure doorgelopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.