Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gewoon, rust, kalmte, geen gedoe.
Ook een van de redenen dat ik bijv. de afschrijving van een auto niet mee neem in mn overweging bij aanschaf. Kopen = geld weg. Inruilen is een financiele meevaller.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Er zijn verzekeringen (de friesland ook volgens mij) waar je standaard gespreid kan betalen, of vooraf betalen, en dan na een jaar terug krijgen wat je niet hebt gebruikt. Heb je de zekerheid, de korting en de rust.DropjesLover schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:19:
Waar het mij om gaat is dat je dat bedrag in 1 keer moet lappen. Met een verzekering smeer je dat meer uit en betaal je daar ook wat extra voor ja.
Gewoon, rust, kalmte, geen gedoe.
Ook een van de redenen dat ik bijv. de afschrijving van een auto niet mee neem in mn overweging bij aanschaf. Kopen = geld weg. Inruilen is een financiele meevaller.
Ik ben ook voor duidelijke lasten, maar dan zou je alles moeten verzekeren. zoals autoreparaties, benzinekosten, electra, gas. Dat je overal vast voor betaald.
Dat kan vast, maar wel voor een flinke meerprijs....
en je bent maximaal 875-( 375- korting maxER) kwijt. Gemiddeld is dat tussen de 200/300 euro "extra" kosten als je iets krijgt.
Maar ieder zijn eigen. Maar dit is wel een typisch nederlandse verzeker-alles-wat-kan mentaliteit.
Jep, in beide smaakjes, maar dat moet je dan wel vantevoren (voor januari) je keuze vastleggen.Waah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:55:
[...]
Er zijn verzekeringen (de friesland ook volgens mij) waar je standaard gespreid kan betalen, of vooraf betalen, en dan na een jaar terug krijgen wat je niet hebt gebruikt. Heb je de zekerheid, de korting en de rust.
Zal je net zien. Heb ik dit jaar een slaaponderzoek laten doen (nachtje in ziekenhuis slapen etc) dus ik denk dat mijn eigen risico wel weg is. Nu heb ik echter nog januari een gesprek met een neuroloog (en wellicht vervolgtraject?).
Nu heb ik wel begrepen dat veel ziekenhuizen gelijk declareren dus dat alles eigenlijk onder 1 kopje valt (2014 dus) ook al wordt het in 2015 uitgevoerd. Wat ik wil voorkomen is dat ik weer een max eigen risico neem en dat alles uit 2015 ook daadwerkelijk voor 2015 wordt doorgevoerd (of weten dat dit zo werkt zodat ik mijn eigen risico kan aanpassen uiteraard)
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
belletje met het ziekenhuis om te vragen hoe ze behandelingen declareren? alles direct (dus je volledige traject in een keer) of verdeeld. Ik herinner me wel iets dat de start van een behandeling leidend is. maar de bron weet ik zo niet.thewizard2006 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:22:
Weet iemand hoe de volgende situatie verhaald gaat worden op mij. Ik heb voor 2014 een verzekering afgesloten met max eigen risico (860euro) aangezien ik eigenlijk nooit wat heb.
Zal je net zien. Heb ik dit jaar een slaaponderzoek laten doen (nachtje in ziekenhuis slapen etc) dus ik denk dat mijn eigen risico wel weg is. Nu heb ik echter nog januari een gesprek met een neuroloog (en wellicht vervolgtraject?).
Nu heb ik wel begrepen dat veel ziekenhuizen gelijk declareren dus dat alles eigenlijk onder 1 kopje valt (2014 dus) ook al wordt het in 2015 uitgevoerd. Wat ik wil voorkomen is dat ik weer een max eigen risico neem en dat alles uit 2015 ook daadwerkelijk voor 2015 wordt doorgevoerd (of weten dat dit zo werkt zodat ik mijn eigen risico kan aanpassen uiteraard)
Die heb ik ook gehad en werd volgens mij gewoon 100% vergoed uit het basispakket?thewizard2006 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:22:
Weet iemand hoe de volgende situatie verhaald gaat worden op mij. Ik heb voor 2014 een verzekering afgesloten met max eigen risico (860euro) aangezien ik eigenlijk nooit wat heb.
Betaal je dan ook nog eigen risico eigenlijk? Mijn diagnose is dat ik een nachtbeugel moet (a €500) namelijk, maar die kan ik pas volgend jaar laten aanmeten...
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Alles uit het basispakket, gaat eerst van je eigen risico af.DropjesLover schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:47:
[...]
Die heb ik ook gehad en werd volgens mij gewoon 100% vergoed uit het basispakket?
Betaal je dan ook nog eigen risico eigenlijk? Mijn diagnose is dat ik een nachtbeugel moet (a €500) namelijk, maar die kan ik pas volgend jaar laten aanmeten...
alles uit aanvullende pakketten, gaat niet van je eigen risico af.
Ik zal alvast gaan sparenWaah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:39:
[...]
Alles uit het basispakket, gaat eerst van je eigen risico af.
alles uit aanvullende pakketten, gaat niet van je eigen risico af.
Maar dan ben ik wel in 1 keer door mn eigen risico heen volgend jaar
BThGvNeOA
Dit heb ik gevonden:thewizard2006 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:22:
Bent u overgestapt naar een andere verzekeraar?
"Als u tussentijds overstapt naar een andere zorgverzekeraar, blijft de verzekeraar waarbij u verzekerd was aan het begin van het behandeltraject, verantwoordelijk voor de kosten van de gehele DBC. Het ziekenhuis stuurt de factuur voor ziekenhuiszorg dan ook naar de zorgverzekeraar waar u op de startdatum van de behandeling verzekerd was. Die startdatum is dus bepalend voor de zorgverzekeraar die de factuur ontvangt. "
http://www.viecuri.nl/vie...did=1199&itemid=0&time=-1
DUS gaat dat niet van je eigen risico af lijkt mij. Volgens mij is het zo dat de start van je behandeling de pijldatum is waar alle vergoedingen onder vallen. Dat blijft het tot de behandeling is afgerond.
Maar wettelijk heb ik hier geen verstand van (of welk onderwerp dan ook
[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 11-12-2014 16:46 ]
Verwijderd
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn post. Maar als het zo is... zit je er behoorlijk naast en staat het bol van de aannames.haribold schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:51:
Je kunt ook gewoon niet een leven leiden waarbij je per sé alles wat in een maand binnenkomt ook in een maand moet uitgeven. Dan hou je dat geld vanzelf over, hoef je bij werkloosheid of zorg ook niet meteen te huiveren voor de gevolgen. Bovendien zal het na een ingreep toch maanden duren voordat de ziekenhuisrekening een keer komt, je kunt je er prima op voorbereiden. Maar ja, jaarlijks honderden euro's aan premie weggooien geeft misschien een lekkerder gevoel. Hoef je ook niet te sparen, want voor wat anders dan een eventuele betaling van het eigen risico zou je toch moeten sparen?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wordt dit ook vergoed als ik geen tandartsverzekering neem?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Was dat niet voor je huisarts? Voor de tandarts heb ik dat nog nooit gehoord.LED-Maniak schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:11:
In mijn overzicht kwam ik rekeningen van mijn tandarts tegen: kwartaaltarief. Schijnt inschrijfgeld te zijn en wordt volledig vergoed.
Wordt dit ook vergoed als ik geen tandartsverzekering neem?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Oh ik spaar wel €300/mnd doorgaans, maar daar moet ik binnenkort ook mijn studieschuld van terugbetalen en ook sparen voor zaken zoals wasmachine en vakantie...haribold schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:51:
Je kunt ook gewoon niet een leven leiden waarbij je per sé alles wat in een maand binnenkomt ook in een maand moet uitgeven. Dan hou je dat geld vanzelf over, hoef je bij werkloosheid of zorg ook niet meteen te huiveren voor de gevolgen. Bovendien zal het na een ingreep toch maanden duren voordat de ziekenhuisrekening een keer komt, je kunt je er prima op voorbereiden. Maar ja, jaarlijks honderden euro's aan premie weggooien geeft misschien een lekkerder gevoel. Hoef je ook niet te sparen, want voor wat anders dan een eventuele betaling van het eigen risico zou je toch moeten sparen?
BThGvNeOA
Wanneer je per jaar betaalt krijg je meestal 3% korting. Op een premie van totaal €1200 is dat €36. Al geen vetpot. Maar doordat je begin van het jaar direct het hele bedrag af moet tikken mis je ook rente inkomsten over dat bedrag. En dat lekker me leuk eens te berekenen.
Uitgaande van een spaarrente van 1.2% (barre tijden) kom ik uit op een rente-verlies van €7.86 (uitgaande van een premie-totaal van €1200 betaald in 12 termijnen). Totale voordeel van ineens betalen komt dan op 36 - 7.86 = €28,14.
Persoonlijk vraag ik me sterk af of dat de moeite waard is, het kan namelijk aardig invloed hebben op je persoonlijke cash flow.
Aan de andere kant kan het ook de VRH compenseren en dus weer 1,2% uitsparen. Ik doe het in ieder geval wel, vind het ook prettig om die maandelijkse lasten niet te hebbenbnijssen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:14:
Ook ik ben weer eens naar de zorgverzekeringen aan het kijken. En dan met name naar het vraagstuk of je de premie per maand moet gaan betalen of beter per jaar. Ik dacht ik deel even mijn bevindingen.
Wanneer je per jaar betaalt krijg je meestal 3% korting. Op een premie van totaal €1200 is dat €36. Al geen vetpot. Maar doordat je begin van het jaar direct het hele bedrag af moet tikken mis je ook rente inkomsten over dat bedrag. En dat lekker me leuk eens te berekenen.
Uitgaande van een spaarrente van 1.2% (barre tijden) kom ik uit op een rente-verlies van €7.86 (uitgaande van een premie-totaal van €1200 betaald in 12 termijnen). Totale voordeel van ineens betalen komt dan op 36 - 7.86 = €28,14.
Persoonlijk vraag ik me sterk af of dat de moeite waard is, het kan namelijk aardig invloed hebben op je persoonlijke cash flow.
Aan de andere kant je moet de premie aftikken in januari, dus heft het de VRH niet echt opBlik1984 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:18:
[...]
Aan de andere kant kan het ook de VRH compenseren en dus weer 1,2% uitsparen. Ik doe het in ieder geval wel, vind het ook prettig om die maandelijkse lasten niet te hebben
@ Hieronder
Zilveren kruis is iig niet zo snel, de rekening komt pas in Januari (misschien andere zorgverzekeraars wel).
[ Voor 13% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-12-2014 14:37 . Reden: extra reactie op post eronder ]
User Error -- Please Replace User
Ik krijg de factuur al eind december altijd, dus het heft wel degelijk de VRH opIkke_Niels schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:32:
[...]
Aan de andere kant je moet de premie aftikken in januari, dus heft het de VRH niet echt op
http://www.gelderlander.n...ereiken-akkoord-1.4668345
Voor mijn vriendin en mijzelf wel belangrijk aangezien we al bij Anderzorg zaten en mijn vriendin zelfs naar Menzis (dus niet zuster onderneming) gaat.
* Griffin gaat van het weekend voor zichtzelf max eigen risico aanvragen en voor vriendin goede verzekering incl dekking voor bevalling etc
Zilveren Kruis schreef voorheen inderdaad elke 1e van de maand je zorgpremie van je rekening af. Vanaf 2015 gaan ze het ongeveer de 27e van de maand ervoor afschijven. Bron: polisblad.Ikke_Niels schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:32:
[...]
Aan de andere kant je moet de premie aftikken in januari, dus heft het de VRH niet echt op
@ Hieronder
Zilveren kruis is iig niet zo snel, de rekening komt pas in Januari (misschien andere zorgverzekeraars wel).
Ik ga het nu in 1 keer betalen, want ik krijg 3% korting omdat je het in 1 keer betaalt en ook nog eens 1,2% minder VRH... Ik vind het prima!
[ Voor 11% gewijzigd door GioStyle op 12-12-2014 15:47 ]
"Probleem" is wel dat ik elk jaar 160 euro tandartskosten heb (reguliere controle + mondhygieniste) en dat ik met een aanvullende tandartsverzekering van een 10tje per maand daar altijd "winst" op maakte.. DSW heeft dat niet, sowieso zit het bij hun in een aanvullend pakket (wat 18,75 kost) en dan wordt er voor de mondhygieniste sowieso maar 13 euro nogwat vergoedt...
Dat is wel jammer, misschien toch maar gewoon zelf gaan betalen, het verschil is niet groot. Of zou een losse verzekering ergens nog beter zijn? (denk het niet)
Afgelopen jaren wel degelijk de factuur ontvangen tussen kerst en oud & nieuw. Doe ik al zeker 3 jaar zoIkke_Niels schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:32:
[...]
@ Hieronder
[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 12-12-2014 15:55 ]
[ Voor 104% gewijzigd door Cobb op 12-12-2014 16:30 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik zat hier ook naar te kijken. Enige wat ik kon vinden bij Anderzorg is dat je de verzekering via een socialshop moet afsluiten, dan krijg je max 40 euro cash back.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:15:
Zijn er dit jaar ook speciele welkomstacties bekend? Ik heb namelijk niet het hele topic doorgelezen, aangezien ik daar simpel weg geen tijd voor hebMaar ik heb wel op Independer gezocht en Anderzorg zou voor mij het goedkoopste zijn.
Zit al voor een goed deel in de basisverzekering. Misschien dat er nog wat spul gedekt wordt met aanvullende verzekeringen, maar dat moet je maar ff zelf bekijkenGriffin schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:43:
* Griffin gaat van het weekend voor zichtzelf max eigen risico aanvragen en voor vriendin goede verzekering incl dekking voor bevalling etc
Nee, zeker niet! Nu alvast nagaan of het consult in januari 2015 nog tot 2014 wordt gerekend is juist heel verstandig om een goede afweging te maken over je keuze voor het eigen risico. Helaas weet ik het antwoord niet.thewizard2006 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:36:
[...]
Ik weet niet of dit een reactie is op mijn post. Maar als het zo is... zit je er behoorlijk naast en staat het bol van de aannames.
Verwijderd
Is dat niet dat refferal gebeuren van Anderzorg? Waar mensen die bij Anderzorg zitten geld kunnen verdienen door andere lid te maken?XBL schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:39:
[...]
Ik zat hier ook naar te kijken. Enige wat ik kon vinden bij Anderzorg is dat je de verzekering via een socialshop moet afsluiten, dan krijg je max 40 euro cash back.
...
Ja.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:38:
[...]
Is dat niet dat refferal gebeuren van Anderzorg? Waar mensen die bij Anderzorg zitten geld kunnen verdienen door andere lid te maken?
Zijn nu allemaal shops die de maximale 40 euro geven, want de shophouder krijgt dan per X aantal aanmeldingen nog wat geld. Ik heb gewoon random zo'n geval gekozen, niet specifiek van een bekende.
Verwijderd
Ik vind het wel logisch. Kunstgebitten worden steeds minder toegepast en kosten in totaal dus ook steeds minder. Bovendien biedt het een uitweg voor mensen die de dure behandelingen aan individuele tanden en kiezen niet willen. Tegelijkertijd hoeven mensen met een goed gebit niet bij te dragen aan de consumptie van allerlei gebitsbehandelingen. De kosten daarvoor zouden bij een vergoeding uit de basisverzekering namelijk enorm oplopen. Wat dat betreft ben ik ook blij dat fysiotherapie niet uit de basisverzekering vergoed wordt (tenzij het een bijzonder geval is). De oneindige zorgconsumptie hoeft niet altijd verhaald te worden op anderen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:38:
Ik zie net trouwens dat een kunstgebit wel door de basisverzekering vergoed word, ik zie namelijk heel wat oudere mensen met een kunstgebit lopen en dacht altijd dat moet vast een dure grap zijn. Niet dat ik graag een kunstgebit wil, maar wel frapant dat een kunstgebit wel vergoed word maar voor onderhoud aan je echte tanden niet.
http://zorgpremiekorting-aanvragen.nl/
Klinkt natuurlijk mooi, want het lijkt een gratis manier om korting te krijgen op je premies voor de genoemde verzekeraars. Max korting met KVK of BIG registratie, maar ook mensen zonder die dingen krijgen wat korting.
Daarbij is het ook zo dat soms de medische acceptatie van bepaalde hogere aanvullende verzekeringen vervalt als je in een collectief zit, dus los van de korting kun je zonder vragen bijv. dan een hogere tandarts verzekering nemen.
Is het zo makkelijk?
Or is there an Adder under teh grass?
Verwijderd
Wat ook direct opvalt is dat je uiteindelijk nog duurdere uit bent, want dit zijn zeg maar de gewone verzekeringen en niet de budget verzekeringen zoals Zekur, Anderzorg etc.
Maar zo'n tussenpartij adviesgroep verdient er dan niet op ofzo? Wat hebben zij er aan?
Dan betaal ik het nog per jaar dus gaat er nog iets van korting af. Volgens mij kan dat ergens anders niet heel veel goedkoper.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ken Ditzo verder niet, maar zie wel dat ze relatief goed beoordeeld worden. Iemand hier bekend met Ditzo? De goedkoopste optie overigens zou Bewuzt zijn. Maar die heeft bijv. geen contract lopen met zowel mijn tandarts als met de huisarts die ik heb. Mag daar natuurlijk wel heen, maar heb geen idee hoe ze dan de kosten gaan berekenen? Lijkt mij niet handig. Of zie ik dit verkeerd?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Is dat met een collectieve korting? Of via je werk?Tsurany schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:23:
Ik denk dat ik bij Zilverenkruis blijf. Ik betaal volgend jaar € 853,76 voor maximaal eigen risico met een tandarsverzekering van 250 euro. Die tandartsverzekering kost ~135 euro maar die haal ik er wel uit. Dit jaar bijna 200 euro aan tandartskosten. Met name mijn spalkje, die als restant van mijn beugel vroeger regelmatig los schiet, is een echte kosten post.
Dan betaal ik het nog per jaar dus gaat er nog iets van korting af. Volgens mij kan dat ergens anders niet heel veel goedkoper.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Korting via de LSVB. Maar je hoeft geen student te zijn om het te krijgen.evleerdam schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:25:
[...]
Is dat met een collectieve korting? Of via je werk?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Daar zijn de meningen over verdeeldTsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:26:
[...]
Korting via de LSVB. Maar je hoeft geen student te zijn om het te krijgen.
Oh vorig jaar geen problemen mee gehad. Ik zie wel of ze er weer mee komen of nietLan Mandragoran schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:30:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Zo werd iemand om een bewijs van inschrijving gevraagd een paar pagina's geleden.
Echter heb ik bij optie 2:
Alternatieve geneeswijzen
Bij arts max. € 85 per behandeling, max. 1 behandeling per dag en max. € 1.000
Bij door ONVZ erkende behandelaar* max. € 65 per behandeling, max. 1 behandeling per dag en max. € 500
Geregistreerde homeopathische en antroposofische geneesmiddelen en (laboratorium)
onderzoek samen: € 500, op voorschrift behandelend arts/behandelaar en geleverd door apotheek
Beweegzorg: fysiotherapie en oefentherapie
100%, waarvan max. 18 behandelingen manuele therapie
en bovendien krijg ik 300 euro vergoed voor bril of lenzen.
Optie 1 is dus: 1200 per jaar
Optie 2 is dus: 1870 per jaar - 300 euro voor bril/lenzen
Verschil komt dus feitelijk op 370 euro per jaar of 3 tientjes in de maand maar dan ben ik wel veel uitgebreider verzekerd. Nou heb ik eigenlijk nooit wat, of laat ik het zo zeggen, ik maak nooit ergens gebruik van. Beoefen wel een risicovolle sport (paardrijden). Ik weet niet zo goed of ik nu voor die extra zekerheid of de extra besparing moet kiezen. Lastig.
Ik wil hetzelfde en kom dan weer uit op anderzorg; € 76,25 p/m voor 9 Fysio, 75% € 250,- tand en max eigen risico.Wicked-Game schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:05:
Wil sowieso 9x fysio en 250euro tandarts (a 75%, mag 100%). Kom dan als ik vrije keus wil automatisch uit op Ditzo.
Ik ken Ditzo verder niet, maar zie wel dat ze relatief goed beoordeeld worden. Iemand hier bekend met Ditzo? De goedkoopste optie overigens zou Bewuzt zijn. Maar die heeft bijv. geen contract lopen met zowel mijn tandarts als met de huisarts die ik heb. Mag daar natuurlijk wel heen, maar heb geen idee hoe ze dan de kosten gaan berekenen? Lijkt mij niet handig. Of zie ik dit verkeerd?
Ben bij anderzorg nog geen arts tegengekomen die niet onder contract stond.
Alleen moet ik even kijken of ik die welkomstbonus nog ergens kan regelen.
Wat ik dit jaar doe weet ik nog steeds niet. Was al half bij bewuzt uitgekomen maar die hebben geen contract met mijn tandarts. Maar weer verder kijken, en anders blijf ik wel bij czdirect. Wordt maar 5 euro per maand duurder voor hetzelfde. Alsnog even kijken of ik ER wat omhoog kan gooien zodat ik in ieder geval onder de 100 per maand blijf.
[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 15-12-2014 14:59 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Vorig jaar ging ik naar CZdirect en zag ik dat ze geen contract hadden met mijn tandarts. Maar alle tandartsen hadden ze geen contract mee. Heel gek. Dus heb ik telefonisch navraag gedaan en bleek dat ze gewoon een contract hebben met hem.
Ik ben ook net aan het kijken en nu zie ik mijn eventuele nieuwe zorgverzekeraar ook geen contract met hem hebben. Dus maar even een mail gestuurd of het wel klopt. Want ik kom in de wijde omtrek geen tandarts tegen waar ze een contract mee hebben.
daarnaast heb ik extra + tandarts volgens mij.
Tandarts, ook zo'n wassen neus.
Ik ga 2 keer per jaar voor controle + tandsteen. Dat is iets van 100/150 euro.
tandarts is iets van 20/25 euro/maand. Dus uiteindelijk betaal je het gewoon allemaal zelf
Ik ga gewoon naar de goedkoopste basispolis. Als er iets is betaal ik wel zelf. Heel die zorg is 1 grote managers bonus eindeloze put geworden.
Even op Independer gekeken. Ditzo heeft een redelijke score en is vrij goedkoop.
[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 15-12-2014 15:25 ]
Same here, iemand er al over nagedacht gemoedsbezwaard te worden?Viper® schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:01:
Ik ga gewoon naar de goedkoopste basispolis. Als er iets is betaal ik wel zelf. Heel die zorg is 1 grote managers bonus eindeloze put geworden.
20*350ZO45°
"In plaats van premies voor de sociale verzekeringswetten betaalt de gemoedsbezwaarde premievervangende loonbelasting. De belastingdienst stort die premievervangende loonbelasting op een rekening van het College voor zorgverzekeringen (CVZ). Gemoedsbezwaarden kunnen voor vergoeding van hun zorgkosten een beroep doen op die rekening, maar ook hier alleen voor zover het spaartegoed voldoende is. Gemoedsbezwaarden hebben geen recht op de zorgtoeslag die via de belastingdienst kan worden verstrekt aan mensen met lagere inkomens. Deze toeslag geldt als tegemoetkoming in de premie voor de zorgverzekeringen."Richard schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:33:
[...]
Same here, iemand er al over nagedacht gemoedsbezwaard te worden?
Weet dus niet of je daar zoveel blijer van gaat worden....je moet nog steeds via premievervangende loonbelasting namelijk geld afdragen, maar zodra je een keer een flink dure behandeling/operatie moet ondergaan (ik noem maar even iets : chemotherapie) dan zit je vast aan je maximum van je gespaarde tegoed. In theorie, natuurlijk. Of ze je in de praktijk dan weer gaan weigeren zorg te verlenen weet ik niet
Alhoewel ik wel steeds meer mensen in mijn omgeving hoor die "schoppen" tegen het huidige beleid.
20*350ZO45°
Ik probeer 'm ook. Een totaalbedrag van 700 euro voor een jaar is maar 58 euro per maand. Een koopjeTsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:44:
[...]
Oh vorig jaar geen problemen mee gehad. Ik zie wel of ze er weer mee komen of niet
Verwijderd
Amen. Tandartsverzekering is echt insane. Kan alleen uit als je zo goed als alle vergoedingen maxed. Ze komen ongeveer allemaal op dit neer:Viper® schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:01:
basis is 100 euro
daarnaast heb ik extra + tandarts volgens mij.
Tandarts, ook zo'n wassen neus.
Ik ga 2 keer per jaar voor controle + tandsteen. Dat is iets van 100/150 euro.
tandarts is iets van 20/25 euro/maand. Dus uiteindelijk betaal je het gewoon allemaal zelf
Even op Independer gekeken. Ditzo heeft een redelijke score en is vrij goedkoop.
- Max vergoeding is ongeveer 2x wat je in de eerste plaats betaalt aan premie.
- Vergoeding is gebaseerd op 75%, dus je moet flink wat kosten maken moet het uitkunnen.
- Extra addertjes onder het gras: Gedeeltelijke vergoeding techniekkosten, max vergoeding per categorie.
Enige redenen waarom je tandartsverzekering zou nemen is in mijn optiek:
- Je hebt een inherent slecht gebit.
- Je bent te lui om te poetsen. Maar blijkbaar niet lui genoeg om te kunnen declareren.
Mijn tandartsverzekering kost ~125 euro en vergoed 100% tot 250 euro. Dus na 125 euro heb ik het er al uit en verder geen addertjes onder het gras.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:03:
Amen. Tandartsverzekering is echt insane. Kan alleen uit als je zo goed alle vergoedingen maxed. Ze komen ongeveer allemaal op dit neer:
- Max vergoeding is ongeveer 2x wat je in de eerste plaats betaalt aan premie.
- Vergoeding is gebaseerd op 75%, dus je moet flink wat kosten maken moet het uitkunnen.
- Extra addertjes onder het gras: Gedeeltelijke vergoeding techniekkosten, max vergoeding per categorie.
Genoeg andere redenen te bedenken. Ik heb bijvoorbeeld een beugel gehad en daar heb ik een spalkje aan over gehouden. Als die los schiet dan kost het me 40 euro voor een klodder lijm. Dat was laatst bij twee punten gebeurt, dan ben je al 80 euro kwijt. Dat tezamen met twee consults en een foto en ik was al goedkoper uit met verzekering.Enige redenen waarom je tandartsverzekering zou nemen is mijn optiek:
- Je hebt een inherent slecht gebit.
- Je bent te lui om te poetsen. Maar blijkbaar niet lui genoeg om te kunnen declareren.
En declareren is al jaren overbodig...
Verwijderd
Hoe vaak gebeurt dat laatste wat je beschrijft?
Het blijft gewoon aanmodderen met bedragen van maximaal 100, 200 euro. Ik neem een verzekering omdat ik geen zin heb om 10.000 te betalen wanneer ik of mijn gezin iets heel duurs kapot maak. (Dus heb ik een AVP die paar euro per maand kost). Waarom is dat met die tandartsverzekeringen zo enorm dichtgetimmerd?
Als ik mijn hele smoel kapot heb omdat ik val, dan moet ik wellicht 1000 euro betalen aan tandartskosten. Dan helpt die 250 euro vergoeding echt heel mager, en zou ik het bijna als een belediging voelen. (En 250 euro betekent dus maar 125 euro vergoeding netto, na aftrek van de premies).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 21:12 ]
Jaar daarvoor had ik hem niet, toen toch 160 euro aan tandartskosten gehad.
Vraag is hoe nodig die foto's echt waren maar met eventuele doorkomende verstandskiezen vond ik het toch wel handig.
Kort gezegd: Ja!WizZie- schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:08:
Stel je bent jong en gezond zoals ik. Kan je dan het beste een 875 euro eigen risico nemen (als in 500 euro vrijwillig)?
Zoals je zelf terecht uitrekent is het alleen verstandig je vrijwillig eigen risico op 0 te houden als er vaak wat aan de hand is. Zelf als je om het jaar je volledige vrijwillige eigen risico verbruikt is dat nog geen reden om een ander systeem te kiezen (het kost je ongeveer hetzelfde als kiezen voor een systeem met alleen het verplichte eigen risico). Voor een gemiddelde Nederlander die weinig klachten heeft is de kans klein dat je jaar na jaar dik in je eigen risico gaat zitten. Dus voordeliger om voor max eigen risico te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 15-12-2014 21:18 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Dit is inderdaad de redenatie die ik ook hanteer. Je moet wel het geld opzij kunnen leggen.WizZie- schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:08:
Stel je bent jong en gezond zoals ik. Kan je dan het beste een 875 euro eigen risico nemen (als in 500 euro vrijwillig)? Ik vind het toch wel een beetje eng, stel ik beland toch in het ziekenhuis op de één of andere manier. Zijn er veel mensen die toch voor die 875 euro gaan? Ik geloof dat je premie 20 euro goedkoper is per maand. Na iets meer dan 2 jaar heb je het er dan uit? 20x24 = 480 euro.
Bovendien kun je best kosten maken zonder duurder uit te zijn, want je gaat eerst inhakken op het verplicht eigen risico. Zou je bijv. 300 euro ER zorgkosten maken in een jaar, ben je nog geen cent duurder uit omdat je dat ook zou moeten betalen als je vrijwillig ER op het laagst zet.
Je mag zelfs eens in de 2 a 3 jaar er overheen schieten (over de grens van verplicht ER), dan zou je soort van quitte staan.
Je hebt het nog veel eerder weer verdient, want iemand met geen max. eigen risico is ook 375 euro kwijt.WizZie- schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:08:
Stel je bent jong en gezond zoals ik. Kan je dan het beste een 875 euro eigen risico nemen (als in 500 euro vrijwillig)? Ik vind het toch wel een beetje eng, stel ik beland toch in het ziekenhuis op de één of andere manier. Zijn er veel mensen die toch voor die 875 euro gaan? Ik geloof dat je premie 20 euro goedkoper is per maand. Na iets meer dan 2 jaar heb je het er dan uit? 20x24 = 480 euro.
Als je een paar pagina's terug lees vind je een aantal goede rekenvoorbeelden, en het komt er op neer, kun je het bedrag in 1 x ophoesten zonder dat je failliet gaat en je bent normaal gesproken gezond, dan direct doen.
Geldt natuurlijk niet als je elk jaar 1000'en EURO's aan zorgkosten hebt.
Ik heb 3 weken geleden een X21 foto laten maken met Tandarts 1 ster bij ZKA (studentengoedverzekerd). Kreeg toch vorige week een rekening van 25% van de X21. Zie ik in de polisvoorwaarden dat alleen C, M, V en H codes 100% vergoed worden, de rest 25%. Tenzij je Tandarts 4 sterren hebt.bladebla schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:54:
[...]
Ik zit ook de te verwachten foto even mee te nemen. Wie weet wat de foto is die tandarts om de 3 à 5 jaar maken?
X10 Kleine röntgenfoto €15,69
X21 Kaakoverzichtsfoto €67,24
Tarieven volgens 'Tariefbeschikking tandheelkundige zorg 2014' van de NZa.
[edit] Even facturen van afgelopen jaren snel ingezien. Was 2* X10 Bitewing foto. Zal wel links + rechts zijn. Dus €31,-
Verdovingen zijn A en B codes, krijg je dus ook 75% vergoed.
X21 wil de tandarts bij mij gewoon om de 2 jaar hebben. Zij het vrouwtje nog. Wist alleen voor de factuur nog niet dat het een X21 was.
[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 15-12-2014 21:25 ]
Verwijderd
Of kan het goedkoper?
Als je nog student bent kun je via ISO/LSVB je verzekering afsluiten voor 63 euro per maand.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:27:
Geen tandartsverzekering, max. eigen risico, in 1x voor het hele jaar betalen -> ander zorg.
Of kan het goedkoper?
Mijn vrouw vertelde dat de foto die bij haar begin dit jaar bij trekken van kies werd gemaakt toch ook de X21 was.Malarky schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:23:
[...]
Ik heb 3 weken geleden een X21 foto laten maken met Tandarts 1 ster bij ZKA (studentengoedverzekerd). Kreeg toch vorige week een rekening van 25% van de X21. Zie ik in de polisvoorwaarden dat alleen C, M, V en H codes 100% vergoed worden, de rest 25%. Tenzij je Tandarts 4 sterren hebt.
Verdovingen zijn A en B codes, krijg je dus ook 75% vergoed.
X21 wil de tandarts bij mij gewoon om de 2 jaar hebben
[..]
Mijn tandarts wil hem ook periodiek maken. Hmm, ik moet wel rekening houden dus met deze foto én, bedankt voor de tip, de dekking van de categorieën binnen de polisvoorwaarden.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Verwijderd
Zie dat ik 6 x €11,21 bijzit voor 3 gaatjes, kan nog niet zien welke codes.
Verwijderd
Het maakt eigenlijk niet veel uit wat je kiest (zie betoog aantal posts hierboven, premies vs vergoedingen), het kost je gigantisch veel tijd om alles uit te zoeken, zowel vooraf als achteraf. Er zijn ALTIJD verrassingen over zaken die niet vergoed worden. Bijvoorbeeld die codes bullshit, wie gaat aan zijn tandarts vragen welke code hij gaat uitvoeren en of dat vergoed wordt op zijn/haar polis? Wie gaat aan de hand daarvan besluiten om iets wel of niet te doen? Lees: Bijna niemand.
De echt goede aanvullende verzekeringen komen met een medische keuring, met alle administratieve rompslomp en overige nadelen van dien.
Declareren kost tijd. Heel vaak moet jij zelf aan het werk om een factuur betaald te krijgen. Wij betalen de medewerkers van de zorgverzekeraars die het monnikenwerk op zich nemen van declaraties verwerken. Met het declareren komen de verzekeraars steeds meer over je te weten, waardoor ze in de toekomst nog machtigere posities verkrijgen bij het wel of niet accepteren van klanten. Wie weet mogen ze straks elementen uit de basisverzekering opknippen, en kijken op basis van jouw gegevens of je bepaalde elementen wel of niet mag afsluiten.
Verwijderd
Als je een goed gebit hebt, goed poetst en onderhoudt dan heb je een tandartsverzekering er zo uit.
Als je tegen een paaltje aanfietst met je gebit ga je toch over de max vergoeding heen, moet je toch zelf dokken.
Kortom, als je zeker weet dat je veel tandartskosten zult hebben kan het een paar tientjes opleveren, een soort kortingsregeling dus.
En:
Ik heb voor januari 2015 een afspraak staan om twee kiezen te trekken (de tandarts gaat dat zelf doen). Ik heb nu nog geen aanvullende tandartsverzekering maar die wil ik wel nemen voor 2015, kan dat problemen opleveren (omdat ik die afspraak nu al heb staan)?
Dat is toch kenmerkend van een verzekering? Een bepaald risico afgedekt tegen bepaalde kosten. Veel verzekeringen kennen een maximaal uit te keren bedrag, dat is zeker niet ongewoon.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:42:
Zeker de tandartsverzekering is een maf product, eerder een soort kortingsregeling dan een verzekering, omdat de vergoeding ook gemaximaliseerd is.
Klopt maar het is toch wel scheef. Betaal 120 euro grofweg, krijg 250 euro vergoeding.Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:48:
[...]
Dat is toch kenmerkend van een verzekering? Een bepaald risico afgedekt tegen bepaalde kosten. Veel verzekeringen kennen een maximaal uit te keren bedrag, dat is zeker niet ongewoon.
Mijn persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering keert tot 2,5 miljoen uit per gebeurtenis met een premie van 5 euro per maand. Daarbij aangetekend dat ik het nooit heb meegemaakt dat iemand anders een beroep deed op mijn AW verzekering, maar toch... Zal gewoon komen omdat iedereen die een aanvullende verzekering afsluit hem 9 v/d 10 keer gewoon goed benut. Dus daarom veel betalen, dat kan alleen uit als je hem ook veel gebruikt.
Ik ben gezegend met een sterk gebit, dus het blijft bij twee jaarlijkse controles. Kost 66 euro volgend jaar. Daarvoor ga ik mij niet verzekeren. ZK heeft nu wel in de basisplus aanvullende verzekering gedekt dat de tandartskosten in geval van een ongeluk vergoed zijn. Daar heb je wat aan als je gebit aan diggelen ligt en de tandarts even je gebit probeert te herstellen a 5000/10000 euro kosten. Zoveel kan ik niet meteen ophoesten.
Verwijderd
Een "normale" verzekering werkt wat anders. Klein risico dat er iets gebeurt, lage premie en een hoge vergoeding.
Iemand hier ervaringen mee en zie ik kosten over het hoofd?
Het wordt sowieso FBTO waarbij we de module gezinsplanning later aan zetten en daarna weer uit. Deze vergoed wel maar max 200 euro, maar dat is genoeg voor de eigen bijdrage voor de kraamzorg.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja de kans dat je 2,5 miljoen euro schade veroorzaakt is ook zeer klein. Kans dat je elk jaar een paar honderd euro tandartskosten hebt is relatief hoog. Zo werkt het, hoog risico is hoge premie, lage dekking of een combinatie van beiden.Joosie200 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:58:
[...]
Klopt maar het is toch wel scheef. Betaal 120 euro grofweg, krijg 250 euro vergoeding.
Mijn persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering keert tot 2,5 miljoen uit per gebeurtenis met een premie van 5 euro per maand. Daarbij aangetekend dat ik het nooit heb meegemaakt dat iemand anders een beroep deed op mijn AW verzekering, maar toch... Zal gewoon komen omdat iedereen die een aanvullende verzekering afsluit hem 9 v/d 10 keer gewoon goed benut. Dus daarom veel betalen, dat kan alleen uit als je hem ook veel gebruikt.
Zo'n soort aanvullende verzekering zou ik ook wel willen. Of bijvoorbeeld een tandartsverzekering die vergoed vanaf een X bedrag (zeg 1000 euro), ipv tot een X bedrag.Joosie200 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:58:
[...]
Ik ben gezegend met een sterk gebit, dus het blijft bij twee jaarlijkse controles. Kost 66 euro volgend jaar. Daarvoor ga ik mij niet verzekeren. ZK heeft nu wel in de basisplus aanvullende verzekering gedekt dat de tandartskosten in geval van een ongeluk vergoed zijn. Daar heb je wat aan als je gebit aan diggelen ligt en de tandarts even je gebit probeert te herstellen a 5000/10000 euro kosten. Zoveel kan ik niet meteen ophoesten.
Precies, ik wil best een tandartsverzekering met een apart ER van 250 euro. Dus alles tot 250 euro > zelf lappen, alles er boven: 100% vergoed krijgen.XBL schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:53:
[...]
Zo'n soort aanvullende verzekering zou ik ook wel willen. Of bijvoorbeeld een tandartsverzekering die vergoed vanaf een X bedrag (zeg 1000 euro), ipv tot een X bedrag.
Heel veel mensen kijken hoe ze kunnen maximaliseren en laten (onnodig) werk verrichten omdat er nog declaratieruimte is.
Verwijderd
Ik heb komend weekend een afspraak bij beter horen voor een gehoortest en om te kijken wat ik evt nodig zou hebben.Quad schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:55:
[...]
Dat klopt, weet je al welke categorie je zit? Bij zowel 4 als 5 ben je met 50+ pakket het voordeligste uit.
Anders even bij de audicien navragen wat de eigen bijdragen zijn voor de andere toestellen.
De eigen risico gaat achteraf verrekend worden van de 75% bijdrage door de verzekeraar, dus dat betaal je niet aan de audicien en komt ook niet op de factuur te staan.
Controleer of de audicien gecontracteerd is etc. En vraag eens hoe de afspraken zijn geregeld mbt vergoedingen en bepalingen of jij wel of niet een hoortoestel mag.
Maar qua verzekeringen zie ik het ff niet meer zitten.
Je ziet vaak aanvullende verzekeringen die de eigen bijdrage dekken (tot bedrag X).
Als ik kijk naar bv 250 euro dekking, dan betaal ik vaak al bijna 150-200 euro premie extra per jaar.
Sigaar uit eigen doos dus.
Verder zet ik het ER mooi op 375 euro. Want anders betaal ik hem bijna helemaal zelf.
Heb jij ook gehoortoestellen? Welke verzekering + pakketten heb jij?
Ja ik heb ook hoortoestellen, de huidige al 7 jaar en moeten echt vervangen worden. Ik heb gekozen voor CZ zorgbewust polis + 50+ aanvullend pakket, krijg ik tot 300 euro per hoor toestel vergoed in de eigen bijdrage (ik ga ongeveer rond de €620 eigen bijdrage zitten dus komt perfect uit). Daarbij is CZ het goedkoopste en ontvang ik een collectiviteitskorting van zo'n 8% op de basis verzekering via CNV vakbond.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:32:
[...]
Ik heb komend weekend een afspraak bij beter horen voor een gehoortest en om te kijken wat ik evt nodig zou hebben.
Maar qua verzekeringen zie ik het ff niet meer zitten.
Je ziet vaak aanvullende verzekeringen die de eigen bijdrage dekken (tot bedrag X).
Als ik kijk naar bv 250 euro dekking, dan betaal ik vaak al bijna 150-200 euro premie extra per jaar.
Sigaar uit eigen doos dus.
Verder zet ik het ER mooi op 375 euro. Want anders betaal ik hem bijna helemaal zelf.![]()
Heb jij ook gehoortoestellen? Welke verzekering + pakketten heb jij?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zelf neem ik vaak wel een tandartsverzekering. Kan vaak uit omdat ik dan extra naar de mondhygieniste ga. Beetje een "grote beurt" voor het gebit. Vooral omdat je gebit toch niet iets is wat makkelijk te fixen is....
[ Voor 95% gewijzigd door keko12 op 16-12-2014 10:08 ]
Hier stond sowieso E500 extra risico aan (2013).kipfel schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:33:
Ik zit te twijfelen of ik voor mijn vriendin, die aankomend jaar gaat bevallen, ook gewoon het hoogste eigen risico zal nemen. Aangezien bevalling ed. Niet onder het eigen risico vallen.
Iemand hier ervaringen mee en zie ik kosten over het hoofd?
Het wordt sowieso FBTO waarbij we de module gezinsplanning later aan zetten en daarna weer uit. Deze vergoed wel maar max 200 euro, maar dat is genoeg voor de eigen bijdrage voor de kraamzorg.
1e week van zwangerschap een Gyn bezoek gehad die op DBC gezet was als "hulp bij zwangerschap/miskraam" nog 2x opvolgende weken bij dezelfde Gyn "op de koffie" geweest. Rekening gekregen van +E600 (zwaar balen).
In 2014 brief gehad van IZZ dat ten onrechte Zwangerschaps/Bevallingskosten van ER in rekening waren gebracht, en totale bedrag terug gehad.
Ik kan me voorstellen dat een Ambu t.b.v. bevalling ook gewoon onder Hulp bij zwangerschap vallen, want geen zwangerschap zou ook geen ambulance nodig zijn geweest, maar daar kan een callcenter medewerker van elke verzekering wel antwoord op geven, maar ik zou wellicht Dr. Google nog meer vertrouwen (qua antwoord).
Iemand die Interesse heeft in een VGZ collectiviteit 10%/10%/E39 kan wellicht eens kijken op iBood:

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 16-12-2014 10:47 . Reden: rekenign = rekening ]
20*350ZO45°
Die ZK basisplus module is leuk voor €4 per maand. Vraag mij toch af in hoeverre je gebit dan verzekerd is..Joosie200 schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:58:
[...]
Klopt maar het is toch wel scheef. Betaal 120 euro grofweg, krijg 250 euro vergoeding.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Met andere woorden, ik neem elk jaar een duur aanvullend pakket voor de fysio. Maar met een doorlopende machtiging is dit helemaal niet nodig?Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen stelt over uw nieuwe zorgverzekering. Graag informeer ik u hierover.
U hebt inderdaad voor chronische aandoeningen recht op vergoeding van de kosten van de eerste 20 behandelingen fysiotherapie tot maximaal uw budget. Vanaf de 21e behandeling hebt u recht op vergoeding van de kosten vanuit de zorgverzekering. Hiervoor is vooraf een verwijzing van uw huisarts, bedrijfsarts of medisch specialist en onze toestemming vereist.
Hebt u bij uw huidige verzekeraar een machtiging die langer doorloopt dan uw verzekeringsovereenkomst? Als dit bij u het geval is en de zorg waarvoor u een machtiging hebt heeft betrekking op zorg vanuit de zorgverzekering, dan nemen wij de machtiging over. Als u bij u huidige machtiging al vergoeding ontvangt vanuit de basisverzekering, dan hoeft u niet opnieuw te beginnen met de eerste 20 behandelingen.
U hebt vanuit uw VGZ Fit & Vrij Pakket recht op een vergoeding van fysiotherapie. Deze vergoeding maakt onderdeel uit van uw zorgtegoed van € 1.000 per kalenderjaar.
Als u ook gebruik maakt van het volledige budget voor brillen en contactlenzen en het volledige budget voor uw tandarts, dan heeft u nog €400 die u aan uw fysiotherapie kunt besteden.
Een betere keuze voor u is het VGZ Vitaal Pakket. U hebt hiermee recht op een vergoeding van maximaal € 1000 per kalenderjaar.
Daarnaast hebt u in het VGZ Vitaal Pakket dezelfde vergoedingen voor brillen en contactlenzen en mondzorg als in het Fit & Vrij Pakket. Deze gaan niet af van uw budget beweegzorg.
U hebt inderdaad goed gezien dat uw tandarts geen contract heeft. U bent vrij uw tandarts te kiezen.
Daarnaast mag je dus je eigen tandarts kiezen, hiervoor worden geen aparte contracten afgesloten.
Nu zit ik even een 'stel dat'-situatie: ik heb al mijn hele leven fysio, dat betekent dus dat als ik overstap ik alleen mijn eigen risico opmaak voor fysio en daarna de basisverzekering het overneemt. Ik hoef dus geen dure aanvullende verzekering voor alleen fysio af te sluiten? Telt het overnemen van de machtiging bij alle verzekeraars?
Ik kan VGZ van harte afbevelen. Als je eens goed kijkt in hun voorwaarden dan zie je dat je echt het haasje bent áls er een keer wat aan de hand is. Wat mij betreft van alle bekende verzekeraars toch wel de meest rampzalige om bij aangesloten te zijn. Er zijn ook andere budgetverzekeraars die meer bieden. Iig dat is mijn ervaring na weer wat weekjes rondvergelijken....(overigens ben ik niet op zoek naar een budgetverzekeraar, maar ik vergelijk ze toch altijd maar even mee : )Richard schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:40:
[...]
Iemand die Interesse heeft in een VGZ collectiviteit 10%/10%/E39 kan wellicht eens kijken op iBood:
[afbeelding]
Ik moest 3x lezen voor ik AFbevelen ipv AANbevelen las.... Afbevelen is geen woord volgens de Van Dale
[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 16-12-2014 13:10 ]
Hehe..ja...het menselijk brein wil je nog wel eens voor de gek houden. Speciaal om die reden nu even de boel dikgedrukt + underlined gemaaktWaah schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:08:
[...]
Ik moest 3x lezen voor ik AFbevelen ipv AANbevelen las....
Want dat doen mensen ook met de basisverzekering? Het zal vast voorkomen, maar zoiets kan je ook in de premie of acceptatievoorwaarden terug laten zien. €250 vind ik ook wel aan de lage kant, dus daar zal dan wel een flinke premie bij horen.Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:55:
Nadeel is dan weer die calculerende mensen die zo gaan opsparen tot ze voor 250 euro een nieuw gebit krijgen.
Heel veel mensen kijken hoe ze kunnen maximaliseren en laten (onnodig) werk verrichten omdat er nog declaratieruimte is.
Dat volledig gebruiken van declaratieruimte is juist iets wat je nu vooral ziet bij de huidige tandartsverzekeringen. Daar zit namelijk een maximum op de te declareren kosten (laagste vaak €250) en wil je dat zoveel mogelijk gebruiken. Bij mijn voorstel heb je juist dat je eerste X bedrag zo laag mogelijk wilt houden, ivm een eigen risico.
Ja, genoeg mensen die het eigen risico niet kunnen betalen en daardoor zaken uitstellen naar een volgend jaar of ergens niet naar laten kijken.XBL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:10:
Want dat doen mensen ook met de basisverzekering? Het zal vast voorkomen, maar zoiets kan je ook in de premie of acceptatievoorwaarden terug laten zien. €250 vind ik ook wel aan de lage kant, dus daar zal dan wel een flinke premie bij horen.
Wat je dan dus gaat zien is dat mensen geen verzekering afsluiten, wachten tot het bedrag hoog genoeg is en dan pas naar de tandarts gaan om het merendeel te laten betalen.Dat volledig gebruiken van declaratieruimte is juist iets wat je nu vooral ziet bij de huidige tandartsverzekeringen. Daar zit namelijk een maximum op de te declareren kosten (laagste vaak €250) en wil je dat zoveel mogelijk gebruiken. Bij mijn voorstel heb je juist dat je eerste X bedrag zo laag mogelijk wilt houden, ivm een eigen risico.
Maar daar valt toch wel iets aan te doen met acceptatievoorwaarden. Bijvoorbeeld verplicht jaarlijkse controle.Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:13:
[...]
Ja, genoeg mensen die het eigen risico niet kunnen betalen en daardoor zaken uitstellen naar een volgend jaar of ergens niet naar laten kijken.
[...]
Wat je dan dus gaat zien is dat mensen geen verzekering afsluiten, wachten tot het bedrag hoog genoeg is en dan pas naar de tandarts gaan om het merendeel te laten betalen.
Ik ben nog steeds verbaasd dat mijn tandartskosten uberhaubt werden vergoed nadat ik 6 jaar niet geweest was.
Dat kan je prima oplossen. Al een jaar niet voor controle geweest of dingen niet laten doen die de tandarts wel nodig vond? Dan kan je je niet verzekeren. Er bestaat immers geen acceptatieplicht bij aanvullende verzekeringen.Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:13:
Wat je dan dus gaat zien is dat mensen geen verzekering afsluiten, wachten tot het bedrag hoog genoeg is en dan pas naar de tandarts gaan om het merendeel te laten betalen.
Het systeem op dit moment is gewoon geen nuttige verzekering: het drijft helemaal op het idee dat er mensen zijn die niet het volledige bedrag gaan declareren. Als iedereen wel ongeveer €250 p/j zou opmaken, dan zou de premie boven de €250p/j liggen (nog wat overhead en winst enzo). Het is bijna net zo onzinnig als een bril verzekeren, met het grote verschil dat tandartskosten nog enigszins onverwacht kunnen zijn (maar heel veel mensen weten dat ze p/j sowieso €200 declareren).
Uiteindelijk geldt voor mij ook nog dat ik verzekeringen afsluit op het principe dat ik alleen zaken verzeker die ik zelf anders niet kon betalen. Bijvoorbeeld de kosten van een ziekenhuisopname of een zwaar auto-ongeluk. €250 euro voor wat kleine tandarts zaken kan ik prima zelf dragen, maar als ik met m'n motor op m'n bek ga en m'n hele gebit gefixt moet worden, dan kan ik dat niet. Dát wil ik verzekeren.
De voorwaarden zijn simpel:
1. Je gaat minimaal 1x p/j voor controle en hebt dat vorig jaar ook gedaan.
2. Wij vragen je tandarts of je gebit in een voldoende staat is.
Als tandarts zou ik dan bij iedere vraag 'Ja' anwoorden, want hoe meer mensen met een rotte bek goed verzekerd zijn, hoe sneller ze bij jou aankloppen om het geheel even te fixen.XBL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:58:
Ik snap niet waarom het complex zou zijn.
Het is dus helemaal niet zo simpel, want er speelt gewoon veel te veel eigenbelang in de zorg.
20*350ZO45°
Dan moet je de tandarts ook actief gaan controleren of hij wel eerlijk is over de staat van het gebit. En dan is de klant dus sowieso al eigen risico kwijt aan controles en allerlei andere zaken. Kans is groot dat mensen pas verzekeren als er echt hoge kosten aankomen en dan toch gaan opsparen.XBL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:58:
Ik snap niet waarom het complex zou zijn.
Bij een autoverzekering lukt dat niet omdat je niet zomaar met bedrag X aan kosten kan komen zonder aanleiding. Bij een zorgverzekering kan dat wel omdat het erg lastig is te achterhalen wanneer iets nou ontstaan is.
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.