In elk geval ben ik aangemeld bij CZ:
- CZ ZorgBewustpolis
- Eigen risico €375
- Aanvullend 50+ pakket
- Geen tandartspakket
Totaal €104,58 per maand (met jaar betaling had ik nog eens 3% korting gehad, maar dat heb ik nu eenmaal niet op de plank liggen.)
Schoonenberg heeft vandaag getekend en alles is in kannen en kruiken en ik krijg volgend jaar maximaal €300 per hoortoestel vergoed.
Ik heb de tandartsverzekering eruit gelaten, waardoor ik al in de maand €12 erop vooruit ga met wat ik nu heb. (anders was ik €120 pm kwijt geweest). En ik krijg maar van alle behandelingen maar 75% vergoed tot een maximum van €450,-. Het pakket zelf kost €17,86.
Ik heb dus zitten rekenen, ik betaal nu €12 per maand minder (€144 jaarbasis), pakket zelf eruit laten bespaart €214,32 per jaar en als ik toch alle behandelingen al een kwart ervan moet betalen tot maximaal €450 wat erop neer komt dat ik voor €150 aan tandartskosten al zelf betaal dan kom je op een totaalbedrag van €508,32 waar ik met de tandartskosten eronder zou moeten blijven. Als dat niet lukt dan had ik een tandartspakket moeten afsluiten.
niet helemaal eerlijk natuurlijk omdat je vooral uit moet gaan van kosten pakket + kosten van vergoedingen die je niet vergoed krijgt. Het streven is om het onder de €364,32 te houden en anders compenseren met de €12 verschil per maand met wat ik nu heb.
Ik bespaar mij nu ook al €600 met de hoortoestellen dus wat dat betreft is voor mij CZ pure winst.
Maar alles bij elkaar opgeteld kan de besparing voor mij oplopen tot €1108,32 op jaarbasis.
[
Voor 12% gewijzigd door
Quad op 03-12-2014 19:13
]