U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
De site van ZK werkt ook niet echt mee, ik kan niet alle vergoedingen inzien, alleen een korte samenvatting. Any thoughts?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ja, tegen Nederlandse tariefkosten.Cobb schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:19:
Met je basisverzekering ben je ook gedekt voor de ergste ziektekosten in het buitenland.
De aanvullende verzekering zorgt er voor dat alles vergoed wordt.
Nederlanders zijn een volk dat zich over het algemeen vaak dubbel verzekerd, dit is zo'n geval. Kijk naar de voorwaarden van de reisverzekering en van de aanvullende verzekering en kijk of er geen overlap is. Zo wel, dan kan dat juist een hoop gezeik opleveren, omdat verzekering A en B beiden vinden dat de ander het moet betalen.
Ik was in juli 2013 in het ziekenhuis geweest, en kreeg van juli 2014 de rekening.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:21:
Gisteren eens ingelogd op mijn huidige ziektekosten polis om te checken hoeveel eigen risico er nu verbruikt was. (nooit een rekening gezien ofzo).
Toen bleek dat bij mijn vrouw het eigen risico op was, (behandeling in ZH). Dit was al in juli, maar nooit een rekening gezien..
Denk dat ik eind van het jaar nog wel een gepeperde rekening voorgeschoteld krijg..
Ik snap niet dat dit zo lang moet duren, maar is blijkbaar normaal
Helaas worden wachttijden hier ook in meegenomen, dus het kan soms echt vervelend zijn
Helaas dit jaar het eigen risico verre van verbruikt, omdat ik verwachte dat ik dit jaar hoortoestellen ga aanschaffen, de huidige zijn al ruim 7 jaar oud. Maar voor het pakket van volgend jaar zijn nu ook diverse aanvullende pakketten waaronder hoortoestellen vergoed worden.
Het is voor mij alleen nog niet helemaal duidelijk naar welke verzekeraar ik het beste kan gaan kijken, en in hoeverre Schoonenberg gecontracteerd is, maar dat kan ik volgende week uitzoeken omdat ik dan een afspraak heb.
Ik denk dat volgend jaar de tandartsverzekering niet echt nodig is, ze zijn nu in goede conditie en volgend jaar ga ik weer op controle en probeer ik eventuele behandeling naar het jaar erop te verplaatsen.
Ik ben lid van de CNV vakbond, en krijg via CZ best wel wat korting. Daar krijg ik ook op het pakket TOP voor maximaal 300 euro eigen bijdrage vergoeding per hoortoestel, of te wel maximaal €600 vergoeding op het bedrag uit de eigen bijdrage, en dat is best wel wat.
Zijn er mensen die andere opties zien? De Amersfoortse heeft zover ik zie ook een aardige vergoeding voor de eigen bijdrage aanvullend, maar iets minder als bij CZ en een hogere maand bedrag.
Zonder tandartsverzekering zit ik aan €117,00 per maand, de kosten voor met het goedkoopste pakket is bijna €214,- op jaar basis, en dat zal ik zeker niet gaan gebruiken volledig dus lijkt het mij een beetje geld weg gooien.
Zie ik iets over het hoofd?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
CZdirect vergoedt nu 20 behandelingen, daarna eigen riscio opmaken en de laatst paar behandelingen worden vanuit de basisverzekering vergoed.
Volgend jaar worden dat 18 behandelingen en geen vergoeding voor lenzen (omdat ik die dit jaar al genomen heb), premie €122,- per maand.
Dit jaar kom ik op ongeveer 43 behandelingen a €28,10 fysio uit. Ik heb ongeveer 25 euro eigen risico opgemaakt aan medicijnen. 20 behandelingen uit aanvullende verzekering vergoedt, het eigen risico is 12,5 ~ 13 behandelingen. Dan worden er nog 10 uit de basisverzekering vergoedt.
Volgend jaar wordt eigen risico €375,- en verwacht ik weer ongeveer €25,- aan medicijnkosten te hebben. Dan blijft er €350,- over.
€360,- - 25 euro = €335,-
Als ik nu bij FBTO kies voor 36 behandelingen dan moet ik 7 behandelingen uit mijn eigen risico betalen. De premie daar is ook afgerond €122,- euro per maand. 7 Behandelingen kosten me een kleine 200 euro.
Dan kan ik beter voor 36 behandelingen kiezen toch? Dan maak ik niet mijn hele eigen risicio op aan fsyio behandelingen?
Kijk even op zorgwatch.nl (geen aandelen ofzo)
Je kunt daar, makkelijker dan bij independer of andere, nagaan welke verzekeraar hoortoestellen vergoed, tot welk bedrag en welke premie daarbij hoort. Ik kan jouw situatie niet inschatten (afgezien van je hoortoestellen) en of je max ER wilt of niet, dus moet je zelf even kijken
@ Binnettie
Als je zowel veel fysio wilt en bril/lenzen vergoeding zou ik kijken naar een aanvullend pakket dat beide vergoedt tot een hoog bedrag. Zilverenkruis 4 ster? 40 fysio en 250 bril vergoeding voor max 40 p/m ?
[ Voor 26% gewijzigd door Freakster86 op 25-11-2014 14:32 ]
Mag ik vragen waar je die Zilveren Kruis verzekering hebt gevonden? Als ik hetzelfde kies als jij (basis+tandarts 500) kom ik uit op 102,20 p/m. Scheelt nogal met jouw genoemde 85 euro.martinusz schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:40:
[...]
Edit: Misschien toch wat gevonden bij Zilverenkruis, basis + tand 500,- (consulten 100%, kronen 75%) voor 85,57 per maand, scheelt 10 euro met CZdirect + extra pakket, daar zit uiteraard wel meer in, maar niet nodig. NU de vraag bij Zilverenkruis uitstaan of er een wachttijd is van 1 jaar voor bijvoorbeeld een kroon.
Max ERtimowouters schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:53:
[...]
Mag ik vragen waar je die Zilveren Kruis verzekering hebt gevonden? Als ik hetzelfde kies als jij (basis+tandarts 500) kom ik uit op 102,20 p/m. Scheelt nogal met jouw genoemde 85 euro.
Float like a butterfly, sting like a bee.

Perfect lijkt me, enorm goedkoop voor mijn doen.
Eigen risico omhoog gooien kan ik weer niet doen, dan gaat er minder uit de eigen bijdrage vergoed worden waardoor die weer weinig zin krijgt.
Ik vind geen goedkopere verzekering die bij mij past, en ik ga er per maand €12 op vooruit.
⏩ PVOutput☀️
Oh correctie, ik heb het nog even nagekeken en het was bijna 400 euro (390 om precies te zijn).Cobb schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:17:
Ok, thanks. Dan ga ik denk ik toch voor de 875euro eigen risico. Misschien krijg ik nog korting als ik hem zelf weg snijdt.
Ik ben een beetje gaan veranderen en kwam uiteindelijk inclusief tandpolis (250 vergoed) / aanvullend pakket / natura basis nu op 229,26 p.m uit (2 personen). Op zich een daling, maar met name de natura polis steekt mij een beetje.
Toch een beetje rond gaan kijken en uiteindelijk gaat mijn keus toch vallen op DSW.
Aangezien ik al jaren geen gebruik heb gemaakt van gezondheidszorg wil ik de gok wagen om het eigen risico op max te zetten en de korting (23 euro) maandelijks te sparen. Nu kom ik 2x basis restitutie waarvan eigen risico 375 / 875 verdeeld is + aanvullend pakket voor beide op 204,50 p.m. uit + 23 euro richting spaarrekening.
Mijn vrouw zit chronisch ziek thuis dus voor haar ga ik het risico voor een verhoogd eigen risico nog niet nemen. Afgelopen jaar veel gebruik gemaakt van de gezondheidszorg, maar helaas waarschijnlijk pas volgend jaar duidelijk hoeveel eigen risico dit ons uiteindelijk gekost heeft.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Als je niets verhoogd hebt is het maximaal 360 euro wat je verstookt hebt. Of doel je ook op eigen bijdragen?skinlee78 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:31:
Afgelopen jaar veel gebruik gemaakt van de gezondheidszorg, maar helaas waarschijnlijk pas volgend jaar duidelijk hoeveel eigen risico dit ons uiteindelijk gekost heeft.
⏩ PVOutput☀️
Om de keus te maken om het ER volgend jaar wel/niet verhogen is het interessant om te weten hoeveel de behandelingen gekost hebben.Quad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
[...]
Als je niets verhoogd hebt is het maximaal 360 euro wat je verstookt hebt. Of doel je ook op eigen bijdragen?
Yep, effectief hoop meer rente dan de spaarrekening, en ach uiteindelijk is het verschil niet zo groot, maar heb het geld om het in 1x te betalen, dus waarom niet.hv08 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:42:
Nog mensen die aan jaarbetaling doen van de premie? Bij anderzorg krijg je 3% korting (stuk meer dan spaarrekening) en het wordt voor 1-1 afgeschreven dus dat scheelt ook 1.2% vrh als je boven deze grens zit. Scheelt toch wel weer wat!
Quad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
[...]
Als je niets verhoogd hebt is het maximaal 360 euro wat je verstookt hebt. Of doel je ook op eigen bijdragen?
TRG550 was me voor. Maar inderdaad, mochten we met zeer veel onderzoeken nog onder de maximum eigen risico zijn gebleven, had ik de gok voor mijn vrouw ook nog wel durven wagen. Nu dit bedrag onbekend is speel ik toch liever op safe.TRG550 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:40:
[...]
Om de keus te maken om het ER volgend jaar wel/niet verhogen is het interessant om te weten hoeveel de behandelingen gekost hebben.
Ik zat er hard over te denken bij de VGZ, totdat ik erachter kwam dat ze een aardige rekenfout maakte (wel via collectieve verzekering, bij particulieren doen ze het wel goed). Het bedrag wat doorgestreept wordt is vele male hoger dan 12 x de maandpremie. De suggestie werd gewekt dat ik 353 euro korting zou krijgen bij betaling in 1 x, maar in werkelijkheid was dit net geen 26 euro.hv08 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:42:
Nog mensen die aan jaarbetaling doen van de premie? Bij anderzorg krijg je 3% korting (stuk meer dan spaarrekening) en het wordt voor 1-1 afgeschreven dus dat scheelt ook 1.2% vrh als je boven deze grens zit. Scheelt toch wel weer wat!
2% of 3% korting is natuurlijk altijd meer dan je voor dat geld op de spaarrekening krijgt. Maar als je kijkt wat je werkelijk bespaart gaat het over een paar tientjes.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Volgens mij werkt het niet zo mbt fysio. Jij hebt een chronische aandoening dus die komt sowieso na 20 behandelingen uit de basisverzekering (en dus ook je eigen risico). Ook als jij 36 behandelingen aanvullend kan krijgen. Dan gaan er dus 20 behandelingen uit je aanvullende verzekering, dan uit je eigen risico en de rest uit je basisverzekering. Je houd dus 16 aanvullende behandelingen over voor het geval je ook nog voor iets anders naar de fysio moet.Binnetie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:24:
No geven terugkomend op mijn chronische aandoening waarvoor ik elke week fysio heb.
CZdirect vergoedt nu 20 behandelingen, daarna eigen riscio opmaken en de laatst paar behandelingen worden vanuit de basisverzekering vergoed.
Volgend jaar worden dat 18 behandelingen en geen vergoeding voor lenzen (omdat ik die dit jaar al genomen heb), premie €122,- per maand.
Dit jaar kom ik op ongeveer 43 behandelingen a €28,10 fysio uit. Ik heb ongeveer 25 euro eigen risico opgemaakt aan medicijnen. 20 behandelingen uit aanvullende verzekering vergoedt, het eigen risico is 12,5 ~ 13 behandelingen. Dan worden er nog 10 uit de basisverzekering vergoedt.
Volgend jaar wordt eigen risico €375,- en verwacht ik weer ongeveer €25,- aan medicijnkosten te hebben. Dan blijft er €350,- over.
€360,- - 25 euro = €335,-
Als ik nu bij FBTO kies voor 36 behandelingen dan moet ik 7 behandelingen uit mijn eigen risico betalen. De premie daar is ook afgerond €122,- euro per maand. 7 Behandelingen kosten me een kleine 200 euro.
Dan kan ik beter voor 36 behandelingen kiezen toch? Dan maak ik niet mijn hele eigen risicio op aan fsyio behandelingen?
Zou ik even navragen bij je fysio/verzekering. Het is zonde om meer behandelingen te nemen dan je zal gaan gebruiken. Maar misschien is het ook mogelijk om met je fysio af te spreken dat hij geen chronische code gebruikt.
Bedenk daarbij ook dat wanneer je je eigen risico al aan de fysio kwijt bent, je dit niet meer voor andere zaken hoeft te betalen. Als je ervoor kiest om zelf 200 euro voor de fysio te lappen gaat dit ook niet van je eigen risico af en loop je dus het risico om nog steeds 370 euro af te mogen tikken als je een keer naar het ziekenhuis oid moet.
GioStyle schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:20:
Ja, tegen Nederlandse tariefkosten.
De aanvullende verzekering zorgt er voor dat alles vergoed wordt.
Maar zitten er niet n og meer zaken in die aanvullende verzekering die niks met een reisverzekering te maken hebben? Zaken zoals fysio en bril heb ik (nog) geen behoefte aan.Bonsaiboom schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:49:
Ik heb een doorlopende reisverzekering met werelddekking om die hogere ziektekosten in het buitenland te dekken.
Nederlanders zijn een volk dat zich over het algemeen vaak dubbel verzekerd, dit is zo'n geval. Kijk naar de voorwaarden van de reisverzekering en van de aanvullende verzekering en kijk of er geen overlap is. Zo wel, dan kan dat juist een hoop gezeik opleveren, omdat verzekering A en B beiden vinden dat de ander het moet betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door thejoker80 op 26-11-2014 12:57 ]
Ook heb ik bijvoorbeeld eind vorig jaar kosten gemaakt voor Chiropractie nav een ongeluk, deze heb ik weer via de autoverzekering volledig vergoed gekregen, en hoefde ik geen aanspraak te maken op de zorgverzekering.
Het is dus belangrijk om te weten welke verzekeringen je hebt en waarvoor je verzekerd bent. Je denkt misschien iets specifieks te verzekeren terwijl het in een andere verzekeringspakket standaard al bij in zit.
⏩ PVOutput☀️
WTf geen Eindhoven en Tilburg?Theswitch schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:12:
Hierbij het lijstje met de 44 ziekenhuizen. Wel grappig: Vrij weinig studenten-steden.
De 5de en 6de stad van het land.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 91% gewijzigd door Krisp op 26-11-2014 17:43 ]
Ben sinds dit jaar overgestapt op Zekur Extra. Complete pakket maar daar heb ik alleen de korting voor de bril van gebruikt. Verder nog helemaal niks! En hoe het erna uit ziet ga ik er ook weinig van gebruiken.
Maar ik heb wel een verleden met enige fysio bezoeken en wil daardoor wel een verzekeraar die Fysio kan ondersteunen.
Nou vroeg ik me af of er ook zorg verzekeraars zijn die basis tandarsten kosten dekken maar dieper op fysio gedeelte in gaan?
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Basisverzekering met 875 eigen risico + 100% van 250 euro tandarts (kan iets goedkoper 75% 250 euro) / 18 behandelingen fysio (kan 9 behandelingen) = 102,50 (of 81,50 bij beide tussen () opties)
Mij is alleen niet duidelijk of die basisverzekering nou restitutie of natura polis is. Wellicht kan iemand daar meer over vertellen
[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 26-11-2014 21:35 ]
Tand en fysio zijn vaak aparte pakketten, heb je zelf al gekeken bij verzekeraars? Maar je hebt weleens eens een bezoek? Wat is weleens? Volgens mij zijn er zat pakketten die meerdere fysio behandelingen dekken.weszz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:59:
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen mensen me hier helpen:
Ben sinds dit jaar overgestapt op Zekur Extra. Complete pakket maar daar heb ik alleen de korting voor de bril van gebruikt. Verder nog helemaal niks! En hoe het erna uit ziet ga ik er ook weinig van gebruiken.
Maar ik heb wel een verleden met enige fysio bezoeken en wil daardoor wel een verzekeraar die Fysio kan ondersteunen.
Nou vroeg ik me af of er ook zorg verzekeraars zijn die basis tandarsten kosten dekken maar dieper op fysio gedeelte in gaan?
Het is een naturapolis:skinlee78 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:34:
Ik zag bij Anderszorg dat je daar zelf een pakket bijeen kan stellen.
Basisverzekering met 875 eigen risico + 100% van 250 euro tandarts (kan iets goedkoper 75% 250 euro) / 18 behandelingen fysio (kan 9 behandelingen) = 102,50 (of 81,50 bij beide tussen () opties)
Mij is alleen niet duidelijk of die basisverzekering nou restitutie of natura polis is. Wellicht kan iemand daar meer over vertellen
http://www.anderzorg.nl/w...ing/VergoedingVanZorg.htm
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dat is 10,- per maand goedkoper dan wanneer ik bij CZDirect blijf met dezelfde voorwaarden.
Kortom, we kunnen er weer een jaar tegenaan!
Op CZ bijvoorbeeld met aanvullend TOP, tot maximaal 1000 gedekt voor fysio en 650 euro aan tandartskosten meende ik.weszz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:59:
⏩ PVOutput☀️
FBTO heeft ook losse pakketten dus dan kan je het zo gek maken als jezelf wilt.weszz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:59:
Kan ik de €40 social shop korting ook krijgen wanneer ik over 2014 mijn zorgverzekering al via Anderzorg had lopen?
Volgens mij alleen nieuwe klantenE-PaiN schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:09:
Even een, wellicht domme, vraag (het stond niet tussen de "tip een vriend" FAQ van Anderzorg):
Kan ik de €40 social shop korting ook krijgen wanneer ik over 2014 mijn zorgverzekering al via Anderzorg had lopen?
Verwacht de heer één van deze behandelingen te ondergaan
- Uitgebreide tandvleesbehandeling
- Wortelkanaalbehandeling
- Implantaten
- Kronen, bruggen of inlays
- 4 of meer vullingen
- Geheel of gedeeltelijk kunstgebit
Ik verklaar dat ik de vragen naar waarheid heb ingevuld. Ik weet dat ik door een onjuiste en/of onvolledige invulling van dit formulier of verzwijging van voor verzekeringen van belang zijnde feiten, de overeenkomst ongeldig kan worden verklaard. Hierbij geef ik u toestemming zonodig medische gegevens op te vragen bij mijn therapeut en/of tandarts.
Ik verwacht in basis niet dat ik zo'n behandeling zal ondergaan, echter zou ik wel (wanneer het komend jaar qua kosten meevalt en er dus budget over is) graag een kroon plaatsen op een tand waarbij de tandarts aangeeft dat er binnen 5 jaar een kroon moet komen.
Nu weet ik niet wat dit betekent, doordat hier bovenstaande op deze manier is geformuleerd heb ik het gevoel dat als ik 'ja' kies ik afgewezen word en als ik 'nee' kies er later problemen mee krijg bij het declareren.
In mijn ogen is het een vreemde manier van vragen en verzekeren op deze manier. Het lijkt er op dat ik er per definitie zelf voor zal moeten betalen.
Waarom dan die kroon dit jaar gelijk nemen? Eerst accepteren, dan nog een jaar bij de verzekeraar blijven en je kunt je kroon laten plaatsen. Oftewel ik zou zeggen wacht nog een jaartje met het plaatsen van die kroon.Aghanim schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:01:
Wellicht een domme vraag maar ik zit met het overstappen van een 2* naar een 3* tandartsverzekering. Ik heb geen goed gebit waardoor de 2* voor mij niet altijd dekkend is. Nu moet ik een aantal vragen invullen die bepalen of ik geaccepteerd word voor de 3* verzekering. Hierbij is voor mij van belang:
Verwacht de heer één van deze behandelingen te ondergaan
- Uitgebreide tandvleesbehandeling
- Wortelkanaalbehandeling
- Implantaten
- Kronen, bruggen of inlays
- 4 of meer vullingen
- Geheel of gedeeltelijk kunstgebit
Ik verklaar dat ik de vragen naar waarheid heb ingevuld. Ik weet dat ik door een onjuiste en/of onvolledige invulling van dit formulier of verzwijging van voor verzekeringen van belang zijnde feiten, de overeenkomst ongeldig kan worden verklaard. Hierbij geef ik u toestemming zonodig medische gegevens op te vragen bij mijn therapeut en/of tandarts.
Ik verwacht in basis niet dat ik zo'n behandeling zal ondergaan, echter zou ik wel (wanneer het komend jaar qua kosten meevalt en er dus budget over is) graag een kroon plaatsen op een tand waarbij de tandarts aangeeft dat er binnen 5 jaar een kroon moet komen.
Nu weet ik niet wat dit betekent, doordat hier bovenstaande op deze manier is geformuleerd heb ik het gevoel dat als ik 'ja' kies ik afgewezen word en als ik 'nee' kies er later problemen mee krijg bij het declareren.
In mijn ogen is het een vreemde manier van vragen en verzekeren op deze manier.
Daarnaast zou ik ook gewoon eens uitrekenen of de extra premie het waard is voor 1 kroon? Ligt er een beetje aan wat voor iets je gaat plaatsen en wat de bijbehorende kosten zijn, maar dat zou ik ook eerst uitpluizen
€22 'korting' (door max ER) per maand is dan wel weer leuk, maar of dat weegt tegen het risico, dat weet je natuurlijk pas achteraf.

[ Voor 16% gewijzigd door EWK op 27-11-2014 16:20 ]
Hoi!
Je moet het ongeveer zo zien, je maakt een gok van +/- 200,-EWK schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:18:
Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik het ER verhoog. Via mijn werk krijg ik een leuke korting en een cashback van €100 bij Menzis. Maar als je dan verder kijkt, kun je via die deal alleen het verplichte ER óf het maximale ER kiezen. Ik ben gezond en verwacht geen gebruik te maken van zorg, maarja, er zal maar wat gebeuren.
€22 'korting' (door max ER) per maand is dan wel weer leuk, maar of dat weegt tegen het risico, dat weet je natuurlijk pas achteraf.
Heb je geen rare fratsen uitgehaald (ziekenhuis of iets dergelijks) bespaar je ruim 200 euro, heb je wel rare fratsen ben je uiteindelijk 200 euro duurder uit dan wanneer je min. ER en hogere maandpremie had gehad.
TL;DR zie post hierbovenEWK schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:18:
Dat moet je eigenlijk niet per jaar zien.... maar over meerdere jaren. Ik doe het nu 2 jaar max ER en tot nu toe maximale "winst" geboekt. Voor mij was het zo dat als ik 1 jaar alles zou opmaken, en het jaar daarna niets (of tot 360 euro) ik nog steeds "winst" zou boeken.
rekensom is als volgt: 375 + jaarlijkse besparing (12x22 voor jou) = standaardbedrag zonder ER (X)
Alles onder X ben je goedkoper uit.... alles boven X ben je duurder uit.
375+264=639
Dus als je onder de 639 komt, ben je goedkoper uit dat jaar. Boven de 639 ben je duurder uit... (maximaal ben je 875 kwijt)
In het gunstige geval ben je dus 264 euro goedkoper uit
In het ongunstigste geval ben je dus 875-639= 236 euro duurder uit.
Als je dus 1 jaar alles hebt, en 1 jaar niks... ben je dus alsnog goedkoper uit.
Het blijft een risico natuurlijk. Maar als je die 236 euro kan missen elk jaar... kan je dus 264 euro p.p besparen.
Mij heeft het al 1200 euro bespaard in 2 jaar (2 personen x 2 jaar á 300 euro korting)
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 27-11-2014 16:51 ]
Die berekening maakt wel een hoop duidelijk, thanks!Waah schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:44:
[...]
TL;DR zie post hierboven
Dat moet je eigenlijk niet per jaar zien.... maar over meerdere jaren. Ik doe het nu 2 jaar max ER en tot nu toe maximale "winst" geboekt. Voor mij was het zo dat als ik 1 jaar alles zou opmaken, en het jaar daarna niets (of tot 360 euro) ik nog steeds "winst" zou boeken.
rekensom is als volgt: 375 + jaarlijkse besparing (12x22 voor jou) = standaardbedrag zonder ER (X)
Alles onder X ben je goedkoper uit.... alles boven X ben je duurder uit.
375+264=639
Dus als je onder de 639 komt, ben je goedkoper uit dat jaar. Boven de 639 ben je duurder uit... (maximaal ben je 875 kwijt)
In het gunstige geval ben je dus 264 euro goedkoper uit
In het ongunstigste geval ben je dus 875-639= 236 euro duurder uit.
Als je dus 1 jaar alles hebt, en 1 jaar niks... ben je dus alsnog goedkoper uit.
Het blijft een risico natuurlijk. Maar als je die 236 euro kan missen elk jaar... kan je dus 264 euro p.p besparen.
Mij heeft het al 1200 euro bespaard in 2 jaar (2 personen x 2 jaar á 300 euro korting)
Hoi!
Als je met partner bent is het nog leuker. Stel jij maakt maximale zorgkosten, maar je partner blijft binnen het verplichte deel, speel je break/even.EWK schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:53:
[...]
Die berekening maakt wel een hoop duidelijk, thanks!
Maar reken eens vijf jaar terug. Hoe vaak en met hoeveel ben je over het verplichte deel gegaan? Verreken dit met de premiekortingen en je ziet hoeveel je de afgelopen vijf jaar hebt weggegooid. ER kwestie moet je echt als meerjarencomponent zien.
InderdaadFreakster86 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 17:18:
Die rekensom is voor sommige echt héél moeilijk te begrijpenAls ik dit in mijn omgeving uitleg denken ze echt dat ze, wanneer ze zorg nodig hebben, meteen de sjaak zijn...
Maar de kracht voor de verzekeraars zit natuurlijk in het feit dat mensen vaak denken....maar wat ALS ik wel in het ziekenhuis kom. En daar verdienen ze genoeg mee, wel denk ik dat hoe ouder je wordt het risico wel groeit voor je eigen risico. Voor jonge mensen zonder vaste zorgkosten zou ik zeggen zet die max ER aan.
Als je geen kosten verwacht te maken moet je gewoon de verhoging van het ER opzij zetten, want als je kosten maakt het verplichte ER ben je dan toch wel kwijt.
Helaas kan ik dat voor het komende jaar niet doen. Ik zou mijzelf in de vingers snijden als ik het ER omhoog gooi en speciaal overstap naar andere zorgverzekeraar als deze juist die hoortoestellen in de eigen bijdrage vergoedt.
ER ben ik sowieso kwijt, daarna gaat 75% vergoed worden door de verzekering en 25% eigen bijdrage, alleen die vang ik nu bijna volledig op door het aanvullende pakket wat tot 300 euro per toestel vergoedt.
[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 27-11-2014 17:28 ]
⏩ PVOutput☀️

http://www.defriesland.nl...Kyqxqy6m8ICFUrItAodXQkA3Q
Eerste cashback is bekend voor zover ik weet, naast Anderzorg hun social shops natuurlijk. Wel versoberd tov vorig jaar.Tot € 39,- vroegboekvoordeel
Meld u vóór 7 december aan voor een Alles Verzorgd Polis of een Vrije Keus Polis en profiteer van vroegboekvoordeel. Als u naast uw basisverzekering kiest voor de AV Budget, dan ontvang u deze 6 maanden gratis. Kiest u een andere aanvullende verzekering of geen aanvullende verzekering, dan ontvangt u een Bol.com bon ter waarde van € 30,-.
Ik krijg 27 EURO per maand korting ivm hoog ER is 324 euro per jaar.
Ik denk nu een jaar of 5
Totaal dus 1620 EURO bespaart.
In 1 jaar helaas wat ZKH bezoekjes gehad waardoor ik 1 jaar pech had waardoor ik 860 euro (waarvan ik altijd al 360 euro kwijt was geweest ivm verplicht ER) moet betalen.
Dus 1120 euro bespaard in 5 jaar tijd
Dus als je gezond bent (zowel lichamelijk als financieel) gewoon max. ER regelen
En 3% korting bij betaling op jaarbasis.
Komt dan op 736 euro op jaarbasis.
Vind het wel balen dat sites als independer niet die jaarkorting meenemen.
je hebt meer bespaard zelfs. Dat ene jaar was je 860 kwijt, maar je had die 360 sowieso betaald + de korting van je ER had je ook niet gehad als je minimum ER had gehad. dus je was sowieso 360+(12*27)= 684 euro kwijt geweest.Grolsch schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:05:
Ik betaal al jaren de laagste premie met het hoogste ER.
Ik krijg 27 EURO per maand korting ivm hoog ER is 324 euro per jaar.
Ik denk nu een jaar of 5
Totaal dus 1620 EURO bespaart.
In 1 jaar helaas wat ZKH bezoekjes gehad waardoor ik 1 jaar pech had waardoor ik 860 euro (waarvan ik altijd al 360 euro kwijt was geweest ivm verplicht ER) moet betalen.
Dus 1120 euro bespaard in 5 jaar tijd
Dus als je gezond bent (zowel lichamelijk als financieel) gewoon max. ER regelen
Dus in die 5 jaar heb je 1620 -500 166 = 1454 bespaard.
Veel mensen "vergeten" de extra korting mee te rekenen als "kosten die ze toch gehad hadden". En daardoor lijkt ER minder aantrekkelijk, terwijl het best aantrekkelijk kan zijn.
Even iets anders, ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ze in 11 november geconstateerd hebben dat ik nog een x bedrag van de terugvordering zorgtoeslag 2014 moet betalen. Volgens mij heb ik een maand geleden nog de terugvordering voor 2013 betaald. Zijn ze niet een beetje te vroeg met die van 2014?? Heeft iemand anders ook al een terugvordering van 2014 gehad?
Heb je onlangs aanpassingen gedaan aan je inkomen / opvanguren via toeslagen.nl? Want wij hebben halverwege het jaar onze opvang stop gezet, met daarvoor een aantal maanden variabele opvanguren. Uiteindelijk meer dan 350 euro terug moeten betalen.technoaddict schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:54:
Even iets anders, ik kreeg een brief van de belastingdienst dat ze in 11 november geconstateerd hebben dat ik nog een x bedrag van de terugvordering zorgtoeslag 2014 moet betalen. Volgens mij heb ik een maand geleden nog de terugvordering voor 2013 betaald. Zijn ze niet een beetje te vroeg met die van 2014?? Heeft iemand anders ook al een terugvordering van 2014 gehad?
Helaas het verhaaltje KOT is erg vervelend. Bij variabele opvang weet je in principe pas aan het einde van de maand wat de werkelijke opvanguren zijn. Belastingdienst betaalt een maand vooruit en heeft 2 maanden de tijd nodig om wijzigingen te verwerken. Wat dus betekent dat je altijd 3 maanden achter de feiten aanloopt.
[ Voor 30% gewijzigd door arie_papa op 29-11-2014 11:23 ]
Dat is nog net iets duurder als ISO. Volgens mij is die met 60,12 euro per maand nog steeds de goedkoopste.JBplap schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:59:
PMA (Menzis) heeft z'n cashback ook online staan, 66 euro.
En 3% korting bij betaling op jaarbasis.
Komt dan op 736 euro op jaarbasis.
Vind het wel balen dat sites als independer niet die jaarkorting meenemen.
Met ISO kan je maar bij 44 ziekenhuizen terecht. PMA heeft (zo te zien) een veel uitgebreidere dekking.RoD schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:22:
[...]
Dat is nog net iets duurder als ISO. Volgens mij is die met 60,12 euro per maand nog steeds de goedkoopste.
Ongetwijfeld, maar ik ben zelf op zoek naar de allergoedkoopste. Zolang het ziekenhuis waar ik werk wordt gedekt vind ik het wel primaTheswitch schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:31:
[...]
Met ISO kan je maar bij 44 ziekenhuizen terecht. PMA heeft (zo te zien) een veel uitgebreidere dekking.
Zo te zien wordt het dus ISO voor mij want er lijkt niets goedkopers voorbij te komen.
'Maar' 44 ziekenhuizen vind ik geen punt. Het ziekenhuis in mijn stad is weer gecontracteerd, legio ziekenhuizen in de regio ook. Dus ik heb voor mijzelf genoeg keuze en als ik elders in het land in een verkeersongeval terecht kom, is elk ziekenhuis gedekt (contract of niet) door het spoedeisende belang.
Misschien mis ik iets, maar ISO geeft toch helemaal geen 25 euro korting bij Shopkorting. Of heb je het over een andere cashbacksite?Joosie200 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:50:
Ik ga ook voor het collectief van Iso /Lsvb bij Zilveren Kruis. Ik verwacht niet dat er nog flinke cashbacks op gang gaan komen zodat ik nog goedkoper uit ben dan anders. €1005,90 met jaarbetaling - €25 cashback via shopkorting = €980,90 voor basis plus aanvullende verzekering met €375 ER voor 9x fysio en een extra pakket met €50 vergoeding voor een bril. Das €81,75 in de maand en nog zelfs goedkoper dan afgelopen jaar (was dit jaar 84,75 kwijt bij DeFriesland met hogere cashback)
'Maar' 44 ziekenhuizen vind ik geen punt. Het ziekenhuis in mijn stad is weer gecontracteerd, legio ziekenhuizen in de regio ook. Dus ik heb voor mijzelf genoeg keuze en als ik elders in het land in een verkeersongeval terecht kom, is elk ziekenhuis gedekt (contract of niet) door het spoedeisende belang.
Ik heb het dan over de cashback van Zilveren Kruis via shopkorting. Op Zilveren Kruis zelf kun je handmatig de collectiviteit opzoeken en toevoegen. Dat was mijn idee tenminste, nu nog zien of het mogelijk is.RoD schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:05:
[...]
Misschien mis ik iets, maar ISO geeft toch helemaal geen 25 euro korting bij Shopkorting. Of heb je het over een andere cashbacksite?
Verwijderd
Moet je trouwens per se student zijn om gebruik te maken van het collectief?( ivm risico korting terugbetalen aan het einde van het jaar)Joosie200 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:50:
Ik ga ook voor het collectief van Iso /Lsvb bij Zilveren Kruis. Ik verwacht niet dat er nog flinke cashbacks op gang gaan komen zodat ik nog goedkoper uit ben dan anders. €1005,90 met jaarbetaling - €25 cashback via shopkorting = €980,90 voor basis plus aanvullende verzekering met €375 ER voor 9x fysio en een extra pakket met €50 vergoeding voor een bril. Das €81,75 in de maand en nog zelfs goedkoper dan afgelopen jaar (was dit jaar 84,75 kwijt bij DeFriesland met hogere cashback)
Ja, ze controleren dat ook steekproefsgewijs dmv inschrijving aan de universiteit of hogeschool via je studentennummer. Ik heb al eerder bij ZK voor het studentencollectief gekozen en ik moest achteraf nog een bewijs van inschrijving opsturen. (die sturen de universiteit en hogeschool naar je toe aan het begin van het studiejaar)Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:25:
[...]
Moet je trouwens per se student zijn om gebruik te maken van het collectief?( ivm risico korting terugbetalen aan het einde van het jaar)
Ik neig ook hiernaar, maar doordat geen enkele van die 44 ziekenhuizen bij mij in de buurt is twijfel ik er toch over. Dan zou ik dus voor die iets duurdere basis verzekering gaan. Het wordt denk ik of dat of CZdirect met basis aanvullend.Joosie200 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:50:
Waarom kies jij voor 375 ER? En als je een bril vergoeding nodig hebt; dan zou ik toch minimaal voor Zilverenkruis aanvullend 2 ster gaan. Door de extra brilvergoeding via ISO is die dan gratis
Omdat ik ruim over mijn ER heen ga elk jaar opnieuw (be it €375 of €875). En ik heb niet elk jaar een nieuwe bril nodig, maar ach zo'n vergoeding is te leuk om te laten liggen. Fysio benut ik nauwelijks, maar mocht het zich een keer aandienen dat mijn chronische aandoening weer opspeelt is het fijn om te hebben. Want met €66 aan aanvullende premie haal je tegenwoordig twee behandelingen zo'n beetje. Dus betaal er twee en krijg er 7 gratis.Freakster86 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:46:
[...]
Waarom kies jij voor 375 ER? En als je een bril vergoeding nodig hebt; dan zou ik toch minimaal voor Zilverenkruis aanvullend 2 ster gaan. Door de extra brilvergoeding via ISO is die dan gratis3 ster is alleen leuk als je echt veel fysio nodig hebt (12 vs 27) of steunzolen nodig hebt (0 vs 100 euro), maar anders gewoon 2 ster nemen.
Klopt maar in sommige gevallen ben ik liever dubbel verzekerd. Zo studeer ik in het Buitenland fulltime en ben ik liever iets extra verzekerd zodat ik zonder problemen alles vergoed krijg wanneer nodig. Ik heb Beshured met extra aanvullende dekking en ze doen totaal niet moeilijk over vergoedingen in het buitenland, gemoedsrust is mij ook wel wat waard.Bonsaiboom schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:49:
Ik heb een doorlopende reisverzekering met werelddekking om die hogere ziektekosten in het buitenland te dekken.
Tandartsverzekering
voor mensen die een aanvullende tandartsverzekering hebben, kijk eens naar de kosten die je maakt en tot welke hoogte je verzekerd bent. Ik kwam erachter dat ik beter gewoon de tandarts kan betalen.
Je geeft hem nu 2x de korting in het dure jaar. Het zou volgens jouw berekening 4 jaar *12*27 = 1296 zijn en daar dan 166 vanaf.Kom je alsnog op 1130.Waah schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:07:
[...]
je hebt meer bespaard zelfs. Dat ene jaar was je 860 kwijt, maar je had die 360 sowieso betaald + de korting van je ER had je ook niet gehad als je minimum ER had gehad. dus je was sowieso 360+(12*27)= 684 euro kwijt geweest.
Dus in die 5 jaar heb je 1620 -500 166 = 1454 bespaard.
Veel mensen "vergeten" de extra korting mee te rekenen als "kosten die ze toch gehad hadden". En daardoor lijkt ER minder aantrekkelijk, terwijl het best aantrekkelijk kan zijn.
Oh, dat is jammer. Heb me net 'illegaal' aangemeld voor 'studentengoedverzekerd'. Maar hoe controleren ze dat dan? Want ik heb geen studentennummer opgegeven? Als het risico is dat je het verschil terug moet betalen dan is dat op zich niet zo'n probleem. Als ze met boetes ofzo gaan werken dan wordt het een ander verhaal natuurlijk...Joosie200 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:35:
[...]
Ja, ze controleren dat ook steekproefsgewijs dmv inschrijving aan de universiteit of hogeschool via je studentennummer. Ik heb al eerder bij ZK voor het studentencollectief gekozen en ik moest achteraf nog een bewijs van inschrijving opsturen. (die sturen de universiteit en hogeschool naar je toe aan het begin van het studiejaar)
Boete kan niet, hooguit de standaard premie van zilveren kruis berekenen, oftewel je collectiviteitskorting vervalt.Lan Mandragoran schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:36:
[...]
Oh, dat is jammer. Heb me net 'illegaal' aangemeld voor 'studentengoedverzekerd'. Maar hoe controleren ze dat dan? Want ik heb geen studentennummer opgegeven? Als het risico is dat je het verschil terug moet betalen dan is dat op zich niet zo'n probleem. Als ze met boetes ofzo gaan werken dan wordt het een ander verhaal natuurlijk...
Dat controleren ze dus bij de een wel, bij de ander niet. Enige wat ze doen is te weinig betaalde premie ofwel je korting door die collectiviteit terugvorderen. Dat is de boete. Pas bij het uitblijven van betalen maak je kans op een aantekening in het wanbetalerssysteem. Krijg je een boete naast de nog niet betaalde premie.Lan Mandragoran schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:36:
[...]
Oh, dat is jammer. Heb me net 'illegaal' aangemeld voor 'studentengoedverzekerd'. Maar hoe controleren ze dat dan? Want ik heb geen studentennummer opgegeven? Als het risico is dat je het verschil terug moet betalen dan is dat op zich niet zo'n probleem. Als ze met boetes ofzo gaan werken dan wordt het een ander verhaal natuurlijk...
Verwijderd
Lastig hoor dat vergelijken. Want sommige vergelijkers zijn helemaal niet goedkoop als ze voor laten komen. Op Independer zag ik precies dezelfde verzekering duurder staan dan een andere zorgvergelijker, vaag!
Zo, een maand eerder dan vorig jaar de aanvraag de deur uitgedaan. Via shopkorting €25 meegepakt als alles goed is check, hij staat in mijn account. Gekozen voor 2 ster ipv 1 ster aanvullend vanwege bovenstaande quoteFreakster86 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:46:
[...]
En als je een bril vergoeding nodig hebt; dan zou ik toch minimaal voor Zilverenkruis aanvullend 2 ster gaan. Door de extra brilvergoeding via ISO is die dan gratis
Jaarbetaling 375 ER, basis + aanvullend 1 ster: 1006,34
Geboden cashback shopkorting overstap €25: 25,00
Netto kwijt aan premie voor komend jaar 2015: 981,34
Jaarbetaling 375 ER, basis + aanvullend 2 ster: 1070,45
Geboden cashback shopkorting overstap €25: 25,00
Netto kwijt aan premie voor komend jaar 2015: 1045,45
Das een verschil van €64,11, waarbij je €50 meer brilvergoeding hebt en 3 keer extra fysio. In totaal kosten die 3 fysio's mij dus €14,11 extra (€4,70 per behandeling, zo goedkoop ga ik ze niet vinden, ~€34 is gemiddeld) Das toch wel de moeite waard, zelfs al gebruik ik geen fysio komend jaar. Want dan betaal ik gewoon 50 euro om 50 euro extra briltegoed op te bouwen (met 100 euro tegoed + 50 euro korting door het extra pakket kom ik bij specsavers iig in aanmerking over een jaar om bij de december sale 2 merkbrillen te fixen van 120 euro de stuk) €14,11 meer betalen, maar dat verdien je gewoon terug doordat je net wel kan profiteren van die opticien hamsterdeals
In be4: vind je het gek dat ze alle pakketten uitkleden: tja, ik ga een gegeven paard niet in de bek kijken, als het wordt aangeboden en door de opticienhandel aangemoedigd wordt in december pak ik mijn voordeel. Dan moeten de verzekeraars zulke vergoedingen + kortingen boven op elkaar maar niet aanbieden. Want met verzekeren heeft het weinig meer te maken, dat doe je voor dingen die je niet kunt betalen zonder die verzekering te hebben (brand afdekken voor je woning, overlijden afdekken zodat hypotheek afgelost wordt, WA als je aangesproken wordt in het verkeer etc) Maar zolang het aangeboden blijft worden profiteer ik er van zolang het nog kan. De tijd nadert snel dat ik het 30e levensjaar mee ga maken en das vaak het aangrijppunt voor verzekeraars om je alle voordeeltjes die ik nu nog geniet, keihard te ontzeggen of pas tegen flinke meerprijs.
Verwijderd
Bij elke overstap tussen verschillende verzekeraars gaat de teller weer op 0. Kortom: als je 2 jaar terug ZK had, 1 jaar terug verzekeraar X en dit jaar weer ZK neemt kan je gewoon weer claimen, zolang dit natuurlijk in jouw gekozen pakket zit.Xepos schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:17:
Weten jullie of je de brilvergoeding van Zilverenkruis ook krijgt als je 2 jaar geleden al hebt geclaimd maar tussendoor bent gewisseld van zorgverzekeraar?
Bijvoorbeeld CZ direct met bril 200 per 2 jaar naar normaal CZ met een collectievekorting met bril 100 per 2 jaar en het jaar daarop misschien weer terug naar CZ Direct?
You're welcomeJoosie200 schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:36:
[...]
Zo, een maand eerder dan vorig jaar de aanvraag de deur uitgedaan. Via shopkorting €25 meegepakt als alles goed is check, hij staat in mijn account. Gekozen voor 2 ster ipv 1 ster aanvullend vanwege bovenstaande quote
Niet helemaal waar. Ze kijken naar kalenderjaren Mag je 1x per 2 jaar een bril claimen en doe je dit in juli 2013? Dan geldt 2013 als kalender jaar 1, 2014 kalender jaar 2 en pas in 2015 mag je weer een bril claimen.Joosie200 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:21:
[...]
Bij elke overstap tussen verzekeraars gaat de teller weer op 0.
Overstappen doet daar niets van af voor zover ik weet.
Zelfde maatschappij, zelfde regels. Teller tikt gewoon door.sambalbaj schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:26:
en als je binnen een verzekeraar overstapt?
Bijvoorbeeld CZ direct met bril 200 per 2 jaar naar normaal CZ met een collectievekorting met bril 100 per 2 jaar en het jaar daarop misschien weer terug naar CZ Direct?
Vandaar mijn cruciale toevoeging van het woord verschillendeFreakster86 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:28:
Niet helemaal waar. Ze kijken naar kalenderjaren Mag je 1x per 2 jaar een bril claimen en doe je dit in juli 2013? Dan geldt 2013 als kalender jaar 1, 2014 kalender jaar 2 en pas in 2015 mag je weer een bril claimen.
Overstappen doet daar niets van af voor zover ik weet.
[...]
Zelfde maatschappij, zelfde regels. Teller tikt gewoon door.
Dat kwam volgens hem omdat komend jaar alle verzekeraars contracten hebben met alle zorgaanbieders (voor elk product?).
Zou dat kloppen? Op de website van bv anderzorg wordt gesuggereerd dat je voor bepaalde behandelingen alleen naar bepaalde ziekenhuizen mag. Anders krijg je maar 75% vergoed oid.

Volgens Oomen hebben alle zorgverzekeraars contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en ook met alle huisartsen. Behandelingen zouden bij elke arts dus vergoed moeten worden. Als er op je huidige polis staat dat niet alle ziekenhuizen gecontracteerd zijn en je voor zorg in sommige instellingen moet bijbetalen, dan klopt dat dus niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Juup op 01-12-2014 14:42 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik neem aan dat je de budgetvariant bedoeld. De spoedbehandeling is gedekt, de vervolgbehandelingen niet. Indien je nog immobiel bent, is het niet geheel duidelijk wie voor het transport moet zorgdragen en wie de kosten draagt. Daarnaast lijkt het me onaangenaam. Zie ook mijn eerdere post: rr7r in "Zorgverzekering 2015"Joosie200 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:50:
Hoe is dit te rijmen met het bericht van DSW een paar berichten omhoog? Zit zulk transport ook niet bij de aanvullende verzekering in?rr7r schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:49:
[...]
Ik neem aan dat je de budgetvariant bedoeld. De spoedbehandeling is gedekt, de vervolgbehandelingen niet. Indien je nog immobiel bent, is het niet geheel duidelijk wie voor het transport moet zorgdragen en wie de kosten draagt. Daarnaast lijkt het me onaangenaam. Zie ook mijn eerdere post: rr7r in "Zorgverzekering 2015"
Ik ben toch malle pietje niet!
Op die manier. Dan nog zorg ik wel ervoor om een lijstje van die 44 ziekenhuizen bij me te hebben in mijn portemonnee of op mijn smartphone. Dan mogen ambulancebroeders een ziekenhuis uit dat lijstje kiezen die het dichtstbij is tov de plaats van het ongeval. Ala een ICE nummers, in case of emergency. ICE ziekenhuizenThe Legend schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:05:
Dat bericht gaat over het verschil tussen een natura- en een restitutiepolis. Voor huisarts en ziekenhuiszorg bestaat er geen verschil tussen die twee, omdat alle verzekeraars alle ziekenhuizen en huisartsen hebben gecontracteerd. Jij hebt het over een budgetpolis. Dat is een polis waarbij bewust niet alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd om geld te besparen. Hierdoor heb je minder keuze, maar betaal je ook minder premie. In het slechtste geval zou dat kunnen betekenen dat je voor spoedeisende hulp wordt opgenomen in een niet-gecontracteerd ziekenhuis. De spoedeisende hulp wordt dan wel vergoed, maar zodra het mogelijk is, moet je of zelf gaan betalen, of overgeplaatst worden naar een ziekenhuis waarmee je verzekeraar wel een contract heeft. Die overplaatsing zul je vermoedelijk dan ook zelf moeten betalen.
Eerder om mensen af te schrikken. De budgetpolis en de gewone polis komen immers uit hetzelfde concern, en de contracten worden met verzekeraars (en niet met polissen) afgesloten. Dus bv achmea legt 1 contract op tafel, dat de zorgverleners kunnen tekenen (en moeten tekenen, omdat je het zonder dat contract niet redt.) Toch maakt Achmea aan de andere kant verschil tussen hun polissen. Niet omdat het geld bespaart wegens betere inkoop (die is immers exact gelijk), maar omdat het mensen die zorg nodig hebben buiten de deur van de lage premies houdt, en omdat ze dus hopen dat mensen het niet door hebben en dan niet hoeven te betalen voor zorg die wel geleverd moet worden.The Legend schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:05:
Jij hebt het over een budgetpolis. Dat is een polis waarbij bewust niet alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd om geld te besparen.
De betere 'efficientie' is dan ook meer misleiding (in de orde van stilzwijgende verlengingen, dubieuze voorwaarden of bv de tactiek van luchtvaarmaatschappijen om zoveel mogelijk boetes wegens te zware bagage te kunnen heffen) dan werkelijk een oprecht betere zorginkoop.
Sterker nog, als je nagaat is het voor de budgetpolissen juist erg aantrekkelijk om niet de beste, maar juist uitsluitend de horkerigste zorgverleners te contracteren, en te hopen dat de mensen van hun eigen geld naar een betere zorgverlener gaan omdat ze het zat zijn.
Oomen is trouwens door Zorgverzekeraars Nederland op de vingers getikt - hij hoort zich kritiekloos aan te sluiten bij het beleid van de andere verzekeraars. http://www.volkskrant.nl/...ispen-dissident~a3800586/
(Hoezo kartelvorming...)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
En dan Hoogervorst die met strak gelaat dit systeem introduceert onder het mom "beter voor de consument"incaz schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:41:
[...]
Oomen is trouwens door Zorgverzekeraars Nederland op de vingers getikt - hij hoort zich kritiekloos aan te sluiten bij het beleid van de andere verzekeraars. http://www.volkskrant.nl/...ispen-dissident~a3800586/
(Hoezo kartelvorming...)

Deze brief is voor mij reden om me aan te sluiten bij DSW. De premie is op een paar euro na het goedkoopste, maar alleen al de macht van de grote verzekeraars is voor mij reden om daar weg te gaan. DSW mag wat mij betreft groeien en de zorg moet toegankelijk blijven voor iedereen.incaz schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:41:
[...]
(Hoezo kartelvorming...)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
It's dogged that does it
Alleen wanneer het 3 kalenderjaar geleden is dat je je laatste vergoeding hebt gehad. Eventuele extra dekking krijg je wel. ^JP
Dus 2 jaar lang bij een andere verzekeraar zitten (die niet onder dezelfde maatschappij valt!*).Xepos schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:27:
Ah wanneer je tussendoor van zorgverzekeraar wisselt maakt het niks uit voor je brilvergoeding je moet toch de 3 kalenderjaren afwachten.
[...]
* Van CZ naar CZdirect gaan bijvoorbeeld werkt niet
Eigenlijk wel belachelijk, hoe wil je anders kunnen innoveren en concurreren terwijl je toch aan de regeltjes van de groten moet houden? Kan je net zo goed als de Nederlandse staat zijnde 1 verzekeraar aanstellen die alles beslist en alle andere verzekeraars opdoeken.incaz schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:41:
(Hoezo kartelvorming...)
⏩ PVOutput☀️
Je weet toch wel dat je voor spoedeisende hulp sowieso in elk ziekenhuis terecht kan he, ook met een budgetpolisJoosie200 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:21:
[...]
Op die manier. Dan nog zorg ik wel ervoor om een lijstje van die 44 ziekenhuizen bij me te hebben in mijn portemonnee of op mijn smartphone. Dan mogen ambulancebroeders een ziekenhuis uit dat lijstje kiezen die het dichtstbij is tov de plaats van het ongeval. Ala een ICE nummers, in case of emergency. ICE ziekenhuizen
Er is inderdaad op het niveau van ziekenhuizen geen verschil tussen een restitutiepolis of een 'gewone' naturapolis. Het verschil zit hem meer in gespecialiseerde klinieken (zelfstandige behandelcentra, ZBC's) en andere zorgaanbieders die vaak geen contract hebben met de zorgverzekeraar. Daar krijg je met een restititiepolis wel het gehele bedrag vergoed en met een naturapolis niet.
Veel zorgverzekeraars/labels die zich richten op restitutiepolissen willen je graag iets anders laten geloven natuurlijk, maar dat is gewoon een marketingpraatje. Voor 95% van de mensen voldoet een gewone naturapolis gewoon, de overige 5% wil misschien een speciale kliniek voor een bepaalde behandeling en daarvoor is een restitutiepolis wel interessant
Spoed = altijd dichtstbijzijnde ziekenhuis.Joosie200 schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:21:
[...]
Op die manier. Dan nog zorg ik wel ervoor om een lijstje van die 44 ziekenhuizen bij me te hebben in mijn portemonnee of op mijn smartphone. Dan mogen ambulancebroeders een ziekenhuis uit dat lijstje kiezen die het dichtstbij is tov de plaats van het ongeval. Ala een ICE nummers, in case of emergency. ICE ziekenhuizen
Maar ben je na een dag of wat stabiel, maar heb je nog wel zorg nodig? Move your ass, want anders moet je dus dokken. Alleen om die reden valt Zilverenkruis met hun budget polis voor mij af. Dat zit je voor hetzelfde geld bij CZdirect niet met dat probleem. Niet dat ik een ziekenhuis opname verwacht, maar het zal je maar overkomen; je krijgt een ongeluk en na een paar dagen óf verhuizen óf zelf de rekening betalen...
Steam ||
https://www.pmazorgverzekering.nl/pma-bonussen/
Ik hoop dat 't nog komt.
Steam ||
Dat is denk ik precies waar zij op hopenLau1187 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:08:
Lastige van de PMA vind ik dat ik die bonus zelf moet aanvragen in de laatste 2 maanden van 2015. Mag hopen dat je daar dan een herinnering over krijgt, kan het me namelijk goed voorstellen dat ik het tegen die tijd allang vergeten ben
Ook dit jaar zijn referral-links niet toegestaan.