Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 18:41
Beetje jammer dat die toestellen zo groot zijn geworden.
Op Phonearena staan ze inmiddels in de Size Comparison en dan valt ie toch behoorlijk groot uit. (klik)

Denk dat veel mensen die mening gaan delen en misschien wel voor de X 2014 gaan.
Hopelijk blijft de trend van de immer groeiende foons niet doorgaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Bastie-88 op 29-07-2015 11:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Bastie-88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:10:
Op Phonearena staan ze inmiddels in de Size Comparison en dan valt ie toch behoorlijk groot uit. (klik)

Denk dat veel mensen die mening gaan delen en misschien wel voor de X 2014 gaan.
Toch grappig om te zien dat zelfde klachten nu opkomen net als tijdens Moto X 2013 4.7->2014 5.2
Maar geef iedereen wel gelijk, het moet een keer ophouden.
Gemiste kans de X Play 2015 editie niet in kleiner formaat uit te brengen.

Heb zelf ook een hekel aan dit soort keuzes (Sony kon er ook wat van vroeger)
Mindere specs dikkere batterij, of betere specs met minder batterij.Als je een keuze neemt om de duurste model te nemen, zou het op alle vlakken beter moeten zijn. Nu heb ik echt geen idee welke ik zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 13-09 18:41
Port187 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Toch grappig om te zien dat zelfde klachten nu opkomen net als tijdens Moto X 2013 4.7->2014 5.2
Maar geef iedereen wel gelijk, het moet een keer ophouden.
Gemiste kans de X Play 2015 editie niet in kleiner formaat uit te brengen.

Heb zelf ook een hekel aan dit soort keuzes (Sony kon er ook wat van vroeger)
Mindere specs dikkere batterij, of betere specs met minder batterij.Als je een keuze neemt om de duurste model te nemen, zou het op alle vlakken beter moeten zijn. Nu heb ik echt geen idee welke ik zou willen hebben.
Klopt, ik had mezelf ook voorgenomen geen grotere foon te nemen dan de Razr HD die ik hiervoor had.
Hoewel de drempel voor mij erg hoog was dit keer ben ik uiteindelijk toch overstag gegaan.
Het probleem is dat we die telefoons gewoon blijven kopen.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als er een onderzoek word gehouden waarbij telefoon bezitters (ongeacht merk / model) gevraagd word naar de plus en min punten van hun toestel.
Ik denk dat daar uitkomt dat mensen de telefoons kopen voor de funky features en daarbij de omvang voor lief nemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik zit momenteel op de NX rom en ik wil graag weer stock proberen.
Alleen het is best lastig om het via adb te doen en dergelijke.

Heeft iemand toevallig een flashable zip van de 5.1 stock rom voor de xt1092?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
El Goog schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:27:
Ik zit momenteel op de NX rom en ik wil graag weer stock proberen.
Alleen het is best lastig om het via adb te doen en dergelijke.

Heeft iemand toevallig een flashable zip van de 5.1 stock rom voor de xt1092?
http://forum.xda-develope...2014/general/ota-t3132045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
  • Laatst online: 28-06-2023
Hier word toch geen flashable zip gegeven?
Volgens mij moest je dit allemaal via adb doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
El Goog schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:53:
[...]

Hier word toch geen flashable zip gegeven?
Volgens mij moest je dit allemaal via adb doen.
Bovendien is dat volgens mij alleen de OTA, voor een herinstall heb je de volledige installatie nodig

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Is toch gewoon bootloader unlocken, rom op je telefoon zetten en via ingebouwde recovery rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Bastie-88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:10:

Klopt, ook ik vond de 2014 versie te groot. En nu wacht ik op een goede aanbieding op Amazon.de voor de 32gb. Onder de 300 euro and im in.

De Play wordt overigens maar 1,3 mm breder dan het 2014 model.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 05-08-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Naja, gezien mijn scherm repareren meer dan 240 euro kost (!) ga ik toch maar voor een nieuwe Moto X voor die 100 extra, wil hem dan via de motomaker.. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
ThatsHollywood schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:17:
Bah Bah, mijn X is van de week gevallen en heel het scherm is naar de haaien:(.. iemand tips waar i hem snel en goed kan laten maken?

[ Voor 39% gewijzigd door ThatsHollywood op 05-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:05
Outlandos schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:53:
[...]

Klopt, ook ik vond de 2014 versie te groot. En nu wacht ik op een goede aanbieding op Amazon.de voor de 32gb. Onder de 300 euro and im in.

De Play wordt overigens maar 1,3 mm breder dan het 2014 model.
Vanmiddag in de aanbieding bij amazon Vanaf 17:30 :)

[ Voor 12% gewijzigd door lilboogs op 06-08-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
lilboogs schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Vanmiddag in de aanbieding bij amazon :)
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
http://www.amazon.de/gp/a...=p:2,c:562066,s:available

Ik ben prime dus begint voor mij om 17.00 ,maar ik heb de 32 Gb al gekocht daar voor 299 :*), een maand geleden.

[ Voor 72% gewijzigd door jejeh op 06-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jejeh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:17:
http://www.amazon.de/gp/a...=p:2,c:562066,s:available

Ik ben prime dus begint voor mij om 17.00 ,maar ik heb de 32 Gb al gekocht daar voor 299 :*), een maand geleden.
Kan jij de prijs al zien? Dank voor de tip trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Nee ik kan de prijs helaas niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Eigenlijk is 299 nog te veel als je je realiseert dat de Play vanaf 349 beschikbaar is, over kortweg een maand al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Mmmm ik weet wel wat ik heb en niet wat ik krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 06-08-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jejeh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:35:
Mmmm ik weet wel wat ik heb en niet wat ik krijg.
Zou je de prijs aub hier bekend willen maken? Ik ben geen Prime maar toch wel erg benieuwd naar de nieuwe sale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Prijs is 299. Nog steeds een nette prijs voor de 32GB. Grote voordeel van de Moto X Play is de grotere accuduur en micro sd slot. Processor van de Moto X 2014 is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lilboogs schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:01:
Prijs is 299. Nog steeds een nette prijs voor de 32GB. Grote voordeel van de Moto X Play is de grotere accuduur en micro sd slot. Processor van de Moto X 2014 is beter.
Oké dank, als t inc verzendkosten blijkt te zijn dan ga ik eens serieus nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
Gratis verzenden bij amazon.de boven de €29, zit je hiermee ruim boven. Momenteel is 7% gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lilboogs schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:06:
Gratis verzenden bij amazon.de boven de €29, zit je hiermee ruim boven. Momenteel is 7% gereserveerd.
Bij mij staat de prijs nog steeds op 339.

Heb je een directe link voor me?

Nvm, heb um besteld. 299 inclusief express shipping kan ik niet weerstaan.

Nu gelijk mijn 2013 in de verkoop gezet:

V&A aangeboden: Motorola Moto X Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door outlandos op 06-08-2015 20:18 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
The_Fes schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Het is een gewone lader, de turbocharger kost zo'n 40 30 euro, die doen ze er niet zomaar bij ;)
Ik wil graag zo'n turbocharger voor mijn nieuwe Moto X (2014). Maar ik zoek me het afgelopen uur een ongeluk, waar is die voor ons Nederlanders te bestellen? Wie oh wie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Laatst online: 18-08 08:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thanks, de originele van Motorola heb ik gevonden op Amazon.de voor 29 euro, inclusief express shipping. Komt met een beetje geluk gelijk aan met de Moto X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Daar had ik hem ook vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Top, ik heb erg veel zin in mn nieuwe toestel.

Ook al een bod van 150 voor mn ''oude'' Moto X, dus dat is ook lekker.

Benieuwd of ie gelijk op Lollipop zit, zo niet dan updaten en factory reset doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteren de Moto X van m'n vriendin voorzien van een nieuw scherm. Is goed te doen. Zorg wel voor een goede Torx 3 schroeven draaien. Enige lastige was het verwijderen en plaatsen van de speakergrills welke niet bij de nieuw zaten geleverd.

http://m.ebay.nl/itm/LCD-...968703?txnId=734050591024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
xabre16v schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:19:
Gisteren de Moto X van m'n vriendin voorzien van een nieuw scherm. Is goed te doen. Zorg wel voor een goede Torx 3 schroeven draaien. Enige lastige was het verwijderen en plaatsen van de speakergrills welke niet bij de nieuw zaten geleverd.

En hoe bevalt het nieuwe scherm? Vergelijkbare kwaliteit en accuduur als het origineel? ook een amoled-scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Outlandos schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:38:
[...]

Benieuwd of ie gelijk op Lollipop zit, zo niet dan updaten en factory reset doen :)
Ja factory reset na updaten,had ik dat ook maar meteen gedaan.
Heb het van het weekend toch maar eens gedaan.
Na de reset haal ik ineens 6 uur Sot met dezelfde apps.
Ik vond 3 tot 3,5 uur te weinig ,verder merkte ik op dat radio active van verschillende apps veel korter is geworden na de reset.

Afbeeldingslocatie: http://www.josjanssens.nl/screen.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 10-08-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
lilboogs schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

En hoe bevalt het nieuwe scherm? Vergelijkbare kwaliteit en accuduur als het origineel? ook een amoled-scherm?
Het nieuwe scherm is exact identiek aan de oude. Ik zag geen verschil. Alle merktekens zijn identiek. Is gewoon een orgineel scherm van Motorola. Kwaliteit en accuduur is ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
xabre16v schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Het nieuwe scherm is exact identiek aan de oude. Ik zag geen verschil. Alle merktekens zijn identiek. Is gewoon een orgineel scherm van Motorola. Kwaliteit en accuduur is ook hetzelfde.
Fijn om te horen, pagina maar alvast opgeslagen voor het geval dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jejeh schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Ja factory reset na updaten,had ik dat ook maar meteen gedaan.
Heb het van het weekend toch maar eens gedaan.
Na de reset haal ik ineens 6 uur Sot met dezelfde apps.
Ik vond 3 tot 3,5 uur te weinig ,verder merkte ik op dat radio active van verschillende apps veel korter is geworden na de reset.

[afbeelding]
Ja, t wordt echt overal aangeraden.

Ik heb nu mijn X 2014 binnen, eerste indruk is dat het ding echt veel meer premium aanvoelt. Maar ook een stuk warmer. Nu kan dit te maken hebben met dat ik tot nu toe enkel nog maar bezig ben met updaten (vanaf 4.4.4 naar 5.0, nog een keer naar 5.0 (?) en toen pas naar 5.1.... Of wordt dit toestel gewoon vrij warm? En er zit niet eens een 810 in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Hij wordt bij mij soms ook vrij warm, gelukkig niet altijd. Vooral als hij flink bezig is, met bijvoorbeeld updates van apps.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh ik heb nu CyanogenMod 12.1 draaien op de Moto X 2014 en dat bevalt me eigenlijk bijzonder goed! Doordat De Moto zelf al aardig clean was, "mis" ik nu alleen de Motorola-meuk. Maar daarvoor heb ik wel app policies en een shitload aan instellingen van CyanogenMod terug, iets wat mijn privacy-hart erg prettig vind.

Ik heb nu nog geen Google-services geïnstalleerd maar ik vrees dat ik daar niet aan ga ontkomen door het gemis van de Play Store ;(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• horizon1978
Room42 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:20:
Oh ik heb nu Cyenagenmod 12.1 draaien op de Moto X 2014 en dat bevalt me eigenlijk bijzonder goed! Doordat De Moto zelf al aardig clean was, "mis" ik nu alleen de Motorola-meuk. Maar daarvoor heb ik wel app policies en een shitload aan instellingen van Cyanogenmod terug, iets wat mijn privacy-hart erg prettig vind.

Ik heb nu nog geen Google-services geïnstalleerd maar ik vrees dat ik daar niet aan ga ontkomen door het gemis van de Play Store ;(
Mis je dan nu niet de unique selling points van de moto x? Touchless control? Display?

• Room42
  • Niet online
Nee, die mis ik niet ;) Ik wil gewoon een telefoon. De Moto X was voor mij de keuze dat ie redelijke hardware had voor een goede prijs. Met die 'meuk' waar je eerst tig privacy policies moet accepteren (via een hippe "I'm in!") heb ik helemaal niks.

Ik heb hem eerst geprobeerd alleen geroot te gebruiken, maar de defaults staan me niet aan. CyanogenMod is wat dat betreft cleaner en makkelijker privacy-first te maken.

Overigens is dat touchless control nog wel beschikbaar, hij gaat aan als ik ernaar wijs en de camera start als ik hem schud. Bedoel je dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 13-08-2015 22:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• horizon1978
Onder andere. Maar vooral het Moto Voice gebeuren.
En m'n internet privacy heb ik al een tijd geleden al opgegeven. Te veel schijnveiligheid. Dus vooral: weet wat je deelt met de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Na het zien van die SOT hierboven heb ik ook een factory reset gedaan. Zelfde apps er weer op, maar ikheb nu een Google services drain..... Het is dus slechter geworden. Cache opschonen helpt niet helaas. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Dat van die google services: heb je wellicht een aantal dingen op synchroniseren staan zonder internet verbinding?
Als die drain eenmaal weg is zal het weer normaal zijn denk ik.

En Screen-on-time daarboven: lijkt mij ook handig te weten wat de standby tijd was op dat moment. Als je je toestel direct uit de lader haalt en dan aan een stuk door film zou kijken dan haal je dat wel bijvoorbeeld. Maar het is vooral in standby dat de Moto X 2014 redelijk blijft verbruiken. Maar, tja, always listening doet daar hard aan mee. Net zoals de ietwat matige dekking hier (cell standby is groot verbruiker samen met scherm, blergh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38
horizon1978 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:53:
Dat van die google services: heb je wellicht een aantal dingen op synchroniseren staan zonder internet verbinding?
Als die drain eenmaal weg is zal het weer normaal zijn denk ik.
Aanvullend daarop is het ook handig om eens te kijken naar je GPS diensten. Ik merk dat Google Play Services er vaak wake-ups veroorzaakte. Toen ik 'm geroot had en Google Play Services zijn wake-up rechten ontnam ging de batterijduur behoorlijk vooruit. Enige nadeel was dat Google fit veel minder accuraat werd (dus die heb ik toen maar verwijderd).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:45

oNo

Room42 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:20:
Oh ik heb nu CyanogenMod 12.1 draaien op de Moto X 2014 en dat bevalt me eigenlijk bijzonder goed! Doordat De Moto zelf al aardig clean was, "mis" ik nu alleen de Motorola-meuk. Maar daarvoor heb ik wel app policies en een shitload aan instellingen van CyanogenMod terug, iets wat mijn privacy-hart erg prettig vind.

Hoe is het accu verbruik nu tov de originele rom van motorola?
Accuverbruik inclusief google-services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
oNo schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Hoe is het accu verbruik nu tov de originele rom van motorola?
Accuverbruik inclusief google-services.
Dat weet ik niet, ik neem hem pas 10 september "in productie" :)
Ik zal de weer daarna wel even een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Felicia schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

Aanvullend daarop is het ook handig om eens te kijken naar je GPS diensten. Ik merk dat Google Play Services er vaak wake-ups veroorzaakte. Toen ik 'm geroot had en Google Play Services zijn wake-up rechten ontnam ging de batterijduur behoorlijk vooruit. Enige nadeel was dat Google fit veel minder accuraat werd (dus die heb ik toen maar verwijderd).
Dat ga ik ook proberen. Euh hoe doe ik dat?

Al is het volgens mij vooral 'mobiele radio actief' dat het probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Even een positief puntje, ik was op Pukkelpop, in totaal 5 volle dagen weg geweest, vrij snel de energiebesparende modus aan gezet, die leek echter pas echt te gaan werken nadat hij uit en aan was gegaan. Nog twee keer een beetje bij geladen, maar verder die tijd overleefd. Hierbij heb ik hem wel nauwelijks gebruikt, was vooral om bereikbaar te zijn, en af en toe bij een wifi spot even whatsapp facebook etc. Valt mee erg mee, vooral omdat hij bij 'normaal' gebruik soms met 1 dag al moeite heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 00:25
Trouwens voor degene die geinteresseerd was hoe Cyanogenmod werkt op de Moto X 2014. Nadat ik ziek werd van de rare issues die ik had met de telefoon (random reboots die verdwenen nadat ik geen pop/imap addressen meer had toegevoegd bijvoorbeeld).

Het werkt naar mijn idee prima, ik ben wel al een tijdje van plan van android af te stappen dus vandaar dat ik ook maar besloot het uit te proberen. Iniedergeval:

- Moto sense is geïntegreerd in de moto x 2014 build van cyanogen. Betekent dat hij nog altijd de gebaren herkent (al kun je nu wel zelf beslissen of je torch/camera bij 'chop' wilt of bij 'polsdraai' en vice versa).

- De pulse notificaties op het scherm (scherm gedeeltelijk aan) is een uitgebreidere versie van de Moto stock variant, je ziet namelijk dezelfde notificaties als op stock android maar dan in zwart wit me tde rest van het scherm uit.

- Geen Moto Voice Assistant, zo ver ik zie ook niet te downloaden uit de store met custom rom

- Batterij gaat erg goed mee, als je de telefoon niet gebruikt/standby lijkt er haast geen batterij lading gebruikt te worden.

- Veel, maar dan ook heel veel extra customisatie natuurlijk. Je krijgt meer terug dan wat je op geeft naar mijn mening.

- Ohja, en een vreemd groen led lampje boven de bovenste grill die werkt als een soort notificatie ledje. Hij gaat branden (alleen groen en geen pulse, dus aan een stuk door) wanneer er een notificatie binnen komt. Uit te zetten bij instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door icratox op 24-08-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
icratox schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:24:
- Moto sense is geïntegreerd in de moto x 2014 build van cyanogen. Betekent dat hij nog altijd de gebaren herkent (al kun je nu wel zelf beslissen of je torch/camera bij 'chop' wilt of bij 'polsdraai' en vice versa).
Kun je daar dan ook de standaard camera app aan toewijzen ipv de motorola camera app (of de CM camera app)?
icratox schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:24:
- Ohja, en een vreemd groen led lampje boven de bovenste grill die werkt als een soort notificatie ledje. Hij gaat branden (alleen groen en geen pulse, dus aan een stuk door) wanneer er een notificatie binnen komt. Uit te zetten bij instellingen.
Dat lampje heb ik ook wel eens als mijn batterij helemaal leeg is. Lampje gaat branden als je je telefoon aan de lader hangt dan, en je kunt je telefoon pas aanzetten als ie weer uit is.

[ Voor 28% gewijzigd door TheFes op 24-08-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Qua camera app heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Moet ik nog gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
icratox schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:32:
Qua camera app heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. Moet ik nog gaan proberen.
Had in de post op XDA al gevonden dat dat wel kan. Tenminste je moet het gebaar doen als je de telefoon unlocked hebt, dan de camera app toewijzen die je wil, en dan zou dat ook vanuit locked stand moeten werken (mits je een camera app gebruikt die de secure stand ondersteund, waarmee ik vermoed dat ze bedoelen dat je alleen bij de foto's die je dan maakt kunt etc. snapchat ondersteunt dat bijvoorbeeld niet).

Wat ik me ook nog afvroeg. De laatste keer dat ik CM gebruikte begon ik het te veel bloated te vinden, met dingen als een CM account en extra apps en zo. Is dat nog steeds zo?

[ Voor 14% gewijzigd door TheFes op 24-08-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
CM Account is er nog steeds, voor zover ik weet meer voor dingen als 'find your phone' en reset op afstand. Beetje zoals Google's find your phone. Verder hebben ze alleen de standaard android apps (non-google versies, want die mogen ze standaard niet erbij geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Met lollipop zijn headsup notificaties geïntroduceerd. Dat werkt eigenlijk bij alle notificaties, behalve bij gmail notificaties. Dan zie ik alleen een gmail icoontje verschijnen in de balk erboven, maar krijg dan niet zo'n hele heads up notificatie waarin ik al de afzender etc. kan zien. Hebben jullie dit ook of kan ik het ergens veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
lexi schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Dat ga ik ook proberen. Euh hoe doe ik dat?

Al is het volgens mij vooral 'mobiele radio actief' dat het probleem geeft.
Er is een betaalde versie van App OPS waarmee je dat kan doen. Daar kan je per app zien wat voor rechten ze hebben en deze aanpassen, zo heb ik bij Google Play Services de wake-up rechten weggehaald (en ook mijn bank app en een aantal anderen).

Mobiele radio actief is waarschijnlijk mobiele data, die heb ik hier sowieso uitstaan omdat ik maar een beperkt abonnement heb. Afhankelijk van je bereik en dekking kan het goed zijn dat hier een bron van problemen zit omdat je telefoon meer moet werken bij slecht bereik. Dat kan je wel terugzien bij de batterij statistieken, daar zie je dan wanneer je telefoon "slecht bereik" had (iets als zwak signaal staat er dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Felicia schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Er is een betaalde versie van App OPS waarmee je dat kan doen. Daar kan je per app zien wat voor rechten ze hebben en deze aanpassen, zo heb ik bij Google Play Services de wake-up rechten weggehaald (en ook mijn bank app en een aantal anderen).

Mobiele radio actief is waarschijnlijk mobiele data, die heb ik hier sowieso uitstaan omdat ik maar een beperkt abonnement heb. Afhankelijk van je bereik en dekking kan het goed zijn dat hier een bron van problemen zit omdat je telefoon meer moet werken bij slecht bereik. Dat kan je wel terugzien bij de batterij statistieken, daar zie je dan wanneer je telefoon "slecht bereik" had (iets als zwak signaal staat er dan).
Deze?

Google Play: App Ops

Heb je daar root voor nodig?

Google Play Services neemt bij mij echt veel batterij in beslag namelijk, wil er wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Outlandos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:46:
Met lollipop zijn headsup notificaties geïntroduceerd. Dat werkt eigenlijk bij alle notificaties, behalve bij gmail notificaties. Dan zie ik alleen een gmail icoontje verschijnen in de balk erboven, maar krijg dan niet zo'n hele heads up notificatie waarin ik al de afzender etc. kan zien. Hebben jullie dit ook of kan ik het ergens veranderen?
Ligt er volgens mij ook aan of de app het ondersteunt. Met emailtjes kreeg ik bij gmail ook nooit headsup notificaties. Een app zoals floatify kan dat dan wel weer volgens mij activeren (en nog meer handige functies) voor headsup notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Outlandos schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Deze?

Google Play: App Ops

Heb je daar root voor nodig?

Google Play Services neemt bij mij echt veel batterij in beslag namelijk, wil er wat aan doen.
ik heb ff gezocht en je moet deze hebben: Google Play: App Ops Pro [Root]

Je hebt inderdaad root nodig anders werkt het niet voor versie 4.4.x en hoger meen ik me te herinneren.

[ Voor 5% gewijzigd door Felicia op 25-08-2015 18:59 . Reden: Nu echt de juiste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Jesse schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:04:
Iemand tips voor een strakke bumper of hoesje?
Afgelopen week viel het scherm kapot. Ik heb gelukkig een goedkope reparateur kunnen vinden, maar wil dit wel gaan voorkomen. (Helaas, 't is een mooie telefoon maar wel met een heel kwetsbaar ontwerp, zoals de meeste populaire telefoons tegenwoordig.)
Helaas ging die goedkope reparateur niet door, want die kon het scherm niet geleverd krijgen. Na een paar weken heb ik mijn toestel weer opgehaald, en vorige week naar Dynafix / Dr. Mobile gestuurd maar die doen een prijsopgave van (incl btw) 300 euro voor het vervangen van het scherm.
(En om het toestel uberhaupt terug te krijgen kost me ook 36,60)

Mochten mensen goedkopere reparateurs weten dan houdt ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als je het aan durft, zelf doen. Maakt niet uit bij welke reparateur het laat doen veel goedkoper dan die 300 zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Jesse schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:31:
[...]

Helaas ging die goedkope reparateur niet door, want die kon het scherm niet geleverd krijgen. Na een paar weken heb ik mijn toestel weer opgehaald, en vorige week naar Dynafix / Dr. Mobile gestuurd maar die doen een prijsopgave van (incl btw) 300 euro voor het vervangen van het scherm.

Dat is aan de prijzige kant, dan is het misschien slimmer een nieuwe aan te schaffen. Het viel me zojuist in de Pricewatch op dat de prijs was gezakt naar rond de 291 euro:

pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mabion schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Dat is aan de prijzige kant, dan is het misschien slimmer een nieuwe aan te schaffen. Het viel me zojuist in de Pricewatch op dat de prijs was gezakt naar rond de 291 euro:

pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart
Eens per maand is de 32gb versie op amazon.de in de sale voor 299 inc shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
[...]

Ik heb vanuit mijn werk goeie ervaringen met Optie 1, die heeft redelijk wat vestigingen en zijn flink goedkoper dan Apple voor reparaties. Voor zover ik het begreep van onze contactpersoon (tijd terug) repareren ze ook andere toestellen maar dat verschilt mogelijk per vestiging.
Dito met GSM Sjop (Tilburg/Breda) maar die hebben geen componenten op de website staan van de Moto X.

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

[...]

Mijn scherm is pas ook kapot gegaan. Ik laat het display vervangen door reparatiewinkel.nl hier in Ede. Zij doen het voor 229,- als t goed is.

Het display van de moto x 2014 was volgens hun totaal niet verkrijgbaar (op dit moment) in NL. Daarom is het elders besteld en duurt het een paar weken voor het binnen is.
Nu zit ik helaas tijdelijk op een Galaxy Ace, waar alleen al whatsapp het toestel volledig vol en vast laat lopen ;)

Als iemand in de buurt nog een smartphone te leen heeft houd ik mij aanbevolen haha..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Heb nog wel een HTC Wildfire liggen voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Mijn telefoon is ook gevallen en heeft nu barsten. Het werkt nog wel. Voor €200+ laat ik hem echter niet repareren. Ik gebruik dat geld dan liever als inleg voor de nieuwe nexus of evt als die tegenvalt een moto g. Vind het zo zonde om zoveel geld uit te geven om de oude moto x nog wat langer te gebruiken.

Ben wel benieuwd waarom sommigen van jullie er wel voor kiezen om het scherm te laten maken voor een bedrag dat de tweedehands waarde van de telefoon overtreft. (en de huidige nieuwwaarde benadert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
JunkieLimbo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:44:
*knip*

Ben wel benieuwd waarom sommigen van jullie er wel voor kiezen om het scherm te laten maken voor een bedrag dat de tweedehands waarde van de telefoon overtreft. (en de huidige nieuwwaarde benadert)
Tja. Ik wil er helemaal niet zoveel voor betalen, maar ik wil ook niet 2 jaar met een enorme barst in het scherm rondlopen. Mijn HTC One S doed het nu al meer dan 3 jaar zonder problemen. Voor mijn Moto X 2014 heb ik ongeveer hetzelfde betaald en daar heb ik 2 maanden plezier van gehad.
Als ik voor < 150 euro er een nieuw scherm op kan krijgen/zetten dan doe ik het misschien nog wel. Anders kan ik inderdaad beter ergens een tweede hands op de kop gaan tikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 28-08-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

JunkieLimbo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:44:

Omdat mijn inboedelverzekering betaald.. :)

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Andre21 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Omdat mijn inboedelverzekering betaald.. :)
Doen ze ook als je hem niet laat maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de Moto X 2014: super snel, ligt lekker in de hand en mooi scherm.

Accu kan beter, maar ik kom makkelijk een dag door, en dat is het belangrijkst. Camera is buiten met voldoende licht prima, maar in minder ideale omstandigheden matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
xabre16v schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:44:
Als je het aan durft, zelf doen. Maakt niet uit bij welke reparateur het laat doen veel goedkoper dan die 300 zal het niet worden.

Ik heb em besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Koop wel nog even een GOEDE torx 3 schroevendraaier want dat dingetje wat je erbij krijgt draait zo dol.
Let ook op dat je de speakergrilletjes uit de oude moet halen, heel voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Ik krijg de volgende melding als ik zoek op systeemupdates: Kan niet controleren of er een update beschikbaar is. Controleer later nog eens

Dit heb ik nu ongeveer twee dagen. Meer mensen?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
IkWilbert schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:36:
Ik krijg de volgende melding als ik zoek op systeemupdates: Kan niet controleren of er een update beschikbaar is. Controleer later nog eens

Dit heb ik nu ongeveer twee dagen. Meer mensen?
Nope, hier gewoon de melding 'Apparaatsoftware is bijgewerkt'.
Eigenlijk ook wel jammer aangezien Moto ondanks z'n kale Android nog niet op 5.1.1 zit en de Stagefright bug ook nog niet is opgelost middels een patch.

Dan maar hopen dat ze snel met 6.0 komen. Alhoewel het systeem het eigenlijk qua snelheid e.d. niet nodig heeft, maar de functie Doze lijkt toch wel erg interessant, zeker met de relatief kleine accu van de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Net met 4g getest en dan werkt de update functie wel... Krijg netjes de melding dat ik de meest recente update heb. Wat vreemd dat het via wifi een foutmelding geeft...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:44
Net het scherm vervangen van mijn MotoX.
Tip is inderdaad om zelf een Torx3 te kopen, die er bij zit is na 3 schroefjes doorgedraaid en dan je toch even stressen ;)

Ik krijg alleen de speaker en microfoon grill er met geen mogelijkheid in?
Heb ze er voor nu maar even uit gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor wie een kapot scherm heeft:
in Hoofddorp zit een reparateur die van de week een nieuw scherm heeft gemonteerd op één van de MotoX-en die in ons huis rondzwerft: Smartab, en ze doen dat voor €169,--

het duurde een paar dagen voor het scherm bij hun was, maar na een bericht van hun dat ze het scherm hadden ben ik even langsgereden en de boel werd meteen gemaakt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heb nu voor de 2e keer mijn scherm vervangen omdat mijn vader zo lief was de kayak ondersteboven te kieperen met mij en telefoon. Wees voorzichtig met de power flex cable, want die heb ik inmiddels ook al moeten vervangen.

Het is vrij makkelijk om zelf te doen, Het enigste moeilijke is de achterkant er af te halen. Wat ik doe is een stevige waterzak te pakken en deze voor de helft vullen met kokend water en vervolgens deze 15 min op de achterzijde te laten rusten. Dan met een guitar pick oid rustig de achter kant los weken, de rest is torx en dat is goed te doen.

Pas op met de flex kabel want die heb ik inmiddels ook al moeten laten vervangen.

De schermpjes op ebay worden ook steeds goedkoper, mijn eerste was 155 zonder bezel, daarna 105 met bezel, ik zie ze nu al voor 80 euro staan.

Met bezel wil je hebben anders moet je die eerst losmaken van je kapotte scherm en opnieuw verlijmen en dat is vervelend,

Die met bezel zoals @new_guy aangeeft moet je de grills transplanteren. Aan de achterzijde van je scherm zie je (onder een stukje rubber) 2 metalen stripjes en daarnaast 3 transparant stukjes, druk met een platte schroevendraaier in de transparante stukjes om de vastgeklikte grill eruit te krijgen. Het zijn de 2 metalen stripjes waarmee het is vastgeklikt. Bij het vastmaken van de grill. Leg het scherm met de grill er in plat op de tafel. Je ziet dan het plastic omhoog komen, duw met een schroevendraaier het plastic naast het metalen stripje omlaag zodat de grill vast komt te zitten.

Veel knutselplezier!

PS nu is mijn batterij dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hebben jullie met de Moto camera app dat als je um start en hij ergens op inzoomt dat je dan heel even een soort storting hebt in de vorm van een groene verticale lijn die door het scherm loopt? Die verdwijnt ook weer heel snel (binnen een seconden) en is alleen bij het starten van de app en dan ook niet elke keer.

Ik heb de Google camera app geprobeerd en daar heb ik de 'storting' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

it0 schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:08:
Heb nu voor de 2e keer mijn scherm vervangen omdat mijn vader zo lief was de kayak ondersteboven te kieperen met mij en telefoon. Wees voorzichtig met de power flex cable, want die heb ik inmiddels ook al moeten vervangen.

Het is vrij makkelijk om zelf te doen, Het enigste moeilijke is de achterkant er af te halen. Wat ik doe is een stevige waterzak te pakken en deze voor de helft vullen met kokend water en vervolgens deze 15 min op de achterzijde te laten rusten. Dan met een guitar pick oid rustig de achter kant los weken, de rest is torx en dat is goed te doen.

Pas op met de flex kabel want die heb ik inmiddels ook al moeten laten vervangen.

De schermpjes op ebay worden ook steeds goedkoper, mijn eerste was 155 zonder bezel, daarna 105 met bezel, ik zie ze nu al voor 80 euro staan.

Met bezel wil je hebben anders moet je die eerst losmaken van je kapotte scherm en opnieuw verlijmen en dat is vervelend,

Die met bezel zoals @new_guy aangeeft moet je de grills transplanteren. Aan de achterzijde van je scherm zie je (onder een stukje rubber) 2 metalen stripjes en daarnaast 3 transparant stukjes, druk met een platte schroevendraaier in de transparante stukjes om de vastgeklikte grill eruit te krijgen. Het zijn de 2 metalen stripjes waarmee het is vastgeklikt. Bij het vastmaken van de grill. Leg het scherm met de grill er in plat op de tafel. Je ziet dan het plastic omhoog komen, duw met een schroevendraaier het plastic naast het metalen stripje omlaag zodat de grill vast komt te zitten.

Veel knutselplezier!

PS nu is mijn batterij dood :(
Thanks voor de tips. Ik heb er eentje besteld voor 90 euro of zo, en is onderweg naar mij uit China.

Heb je toevallig een guide / video die je gevolgd hebt om het voor elkaar te krijgen die handig is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Op YouTube staat diverse video's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 12:30

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb er een paar gevonden. Maar misschien had iemand eentje gebruikt die "perfect" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

majoh schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:08:
[...]
Thanks voor de tips. Ik heb er eentje besteld voor 90 euro of zo, en is onderweg naar mij uit China.

Heb je toevallig een guide / video die je gevolgd hebt om het voor elkaar te krijgen die handig is voor mij?
YouTube: Motorola MOTO X Disassembly - Screen, Battery, Cover, Replacement *all videos in description*

Zoals gezegd er zijn er verschillende, de ifixit guide is ook altijd handig.

• Jesse
Iedereen bedankt voor de tips over het vervangen van het scherm!
Donderdag kreeg ik het scherm binnen, gister heb ik een torx 3 schroevendraaiertje gehaald en vanmorgen met succes het scherm vervangen. Ik heb bovenstaand filmpje bekeken en de guide van ifixit ernaast gehouden. In het filmpje haalt hij meer los dan nodig is voor het vervangen van het scherm.

De achterzijde heb ik ook verwarmt met een zakje met heet water erin. Of het echt goed werkt of niet weet ik niet. Op ifixit reppen ze niet over het verwarmen, maar in de filmpjes op youtube wel. Het is iig super handig om even te zien (in zo'n filmpje) hoe die connectortjes precies los gaan want met alleen de ifixit instructies had ik ze waarschijnlijk kapot getrokken.

De speaker grilles heb ik eerst geprobeerd los te maken door in de gaatjes te drukken, maar toen ik vervolgens met een schroevendraaier op de 2 (in de ifixit guide geel aangepijlde) dingetjes te drukken kreeg ik ze eruit. Erin krijgen was wat gedoe, omdat je vrij stevig moet duwen, Ik heb iig goed opgelet dat ik ze goed voor het gat hield, en volgens mij ziet m'n telefoon er weer prima uit.
Ben wat onzeker over hoe goed de achterkant zit, maar heb er voorlopig toch een bumper omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Inmiddels heb ik de batterij vervangen en hij doet het weer.

Mijn tips:
1) de tabs met de tekst "remove tabs for battery, pas verplaatsen als de volledige batterij verwijderd is.
2) De nieuwe batterij is plat, dus deze buigen totdat deze dezelfde vorm heeft. Als hij niet de juiste vorm heeft dan heb je kans dat de luidspreker niet goed verbinding maakt en heb je dus geen geluid.
3) Kijk goed hoe de oude batterij de connector geplooid is, dit zal je handmatig moeten doen voor de nieuwe, pas op dat je de flex cable niet scheurt!

Inmiddels ook maar een nieuwe cover besteld want de lijm is niet meer wat het was na 100x te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De Motorola Moto X (2014) - Zwart is nu bij Bol.com te koop voor € 244,00

http://www.bol.com/nl/p/m...0032757696/#product_title

Ik was al een tijdje aan het wachten op een aanbieding voor onder de € 300,- en heb nu dus prijs! De aanbieding geldt helaas niet voor de witte bamboe versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik heb er de leather editie gekocht bij Vandenborre tijdens de solden (juli) en twijfelde toen tussen Z3 Compact en Moto X 2014. Al veel spijt gehad dat ik niet voor de Z3 Compact gegaan ben: ik heb echt belabberde batterijduur: soms tegen 16u al aan de oplader :(
Daarom denk ik er over om over te stappen op de Moto X Play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Vandaag gekocht via Bol.com. Ik dacht erover na om een 2ehandse Nexus 5 te halen totdat ik mijn abo kon verlangen, maar voor deze prijs lijkt me dit een beter idee.
Nu ik op youtube naar diverse reviews zit te kijken heb ik er best een goed gevoel bij!

[ Voor 21% gewijzigd door Jorca op 22-09-2015 10:32 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
cocico schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:27:
Ik heb er de leather editie gekocht bij Vandenborre tijdens de solden (juli) en twijfelde toen tussen Z3 Compact en Moto X 2014. Al veel spijt gehad dat ik niet voor de Z3 Compact gegaan ben: ik heb echt belabberde batterijduur: soms tegen 16u al aan de oplader :(
Daarom denk ik er over om over te stappen op de Moto X Play...
Dit herken ik totaal niet.

Ik laad um eigenlijk enkel op als ik wakker word, een goed uur met de Turbo Charger van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Laatst online: 06:25
Outlandos schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:14:
[...]

Dit herken ik totaal niet.

Ik laad um eigenlijk enkel op als ik wakker word, een goed uur met de Turbo Charger van Motorola.
Idd. Mijn batterijduur haal ik met zo'n 4u schermtijd toch tegen de 2 dagen. Heb enkele keren zelfs 3 dagen gehaald. Toen gebruikte ik hem wel niet erg veel en was hij continu op wifi.

Ik zet voor veel apps gewoon de meldingen af en laat verder alles in het geheugen staan. Behalve chrome, die doet op de achtergrond veel met de openstaande websites (zoals Facebook e.d.) en dat zie je meteen in het batterijverbruik.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Normaal gesproken haal ik een dikke dag met het toestel. En dan gebruik ik het toestel redelijk veel met alle toeters en bellen aan (now, GPS, wifi, allemaal aan).

Wat echt enorm veel invloed op de batterij heeft is de verbinding met je telefoon netwerk. En dan niet eens met internet maar gewoon bellen.
Ik heb bewust gekozen voor 2g omdat die een veel betere dekking heeft en het toestel dus minder hard moet werken om verbinding te houden. Bij 3g of 4g moet het toestel keihard werken en slurpt dus batterij.

Daarnaast gebruik ik nu opera als browser omdat Firefox dubbel zoveel batterij per vijf minuten gebruikt...
... En opera is ook nog eens sneller dan Firefox en Chrome.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Omnivore schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:23:
De Motorola Moto X (2014) - Zwart is nu bij Bol.com te koop voor € 244,00

http://www.bol.com/nl/p/m...0032757696/#product_title

Ik was al een tijdje aan het wachten op een aanbieding voor onder de € 300,- en heb nu dus prijs! De aanbieding geldt helaas niet voor de witte bamboe versie...
Bedankt voor de tip. Ik heb 'em ook besteld als vervanger voor mijn HTC One M7. Ik ben benieuwd hoe de clean android gaat bevallen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
Mijn vorige galaxy S3 staat op het punt om de geest te geven, dus het werd tijd voor een nieuwe telefoon.

Voor 245 euro heb je een toptelefoon voor een echt scherpe prijs.

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
LuPo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb 'em ook besteld als vervanger voor mijn HTC One M7. Ik ben benieuwd hoe de clean android gaat bevallen. :)
Ik ben er voorlopig erg tevreden mee en herken eigenlijk niet de bekende kritieken op deze schitterende telefoon. Het scherm is helder en scherp, veel beter dan ik gewend ben, en alles werkt zoveel sneller dan op mijn oude HTC one S, die trouwens echt niet meer mee kon.

Voor extra accuduur heb ik een TomTom carkit en een power pack, voor extra geheugen koop ik wel een USB OTG ergens. Moet alleen wel een hoesje of case omheen, want met droge handen vind ik 'm vrij glad...

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Vorige maand heb ik, na lang wikken en wegen, toch de witte Moto X (2014) besteld. De X Play vond ik ook interessant maar ik verkies de sublieme afwerking en de speciale bamboe achterkant boven de indrukwekkende batterijduur en betere camera. Ook vind ik de nieuwe X Play (en X Style) te groot, daar zijn ze bij Motorola wat mij betreft echt in doorgeslagen dit jaar.

De telefoon heeft tot nu toe veel indruk op mij gemaakt, het is echt een prachtding. Soms pak ik hem gewoon alleen op om te genieten van de feeling. Heb er nog geen moment spijt van gehad, terwijl ik niet terughoudend ben om telefoons snel retour te sturen als ze mij niet bevallen.

Wat betreft prestaties..

De snelheid vind ik zeer goed, komt waarschijnlijk ook door de (close to) stock Android experience. De camera vind ik goed genoeg. De batterijduur is wel een minpunt, al kom ik er normaal gesproken wel de dag mee door.

Al met al zeer tevreden met de Moto X (2014), zou hem zonder nadenken aan iedereen aanraden.

(PS: Ben wel benieuwd of/wanneer 6.0 voor deze telefoon beschikbaar komt, de focus zal bij Moto wel liggen op hun 2015 modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Oornc
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Net deze bol aanbieding besteld. Mooie prijs voor deze foon, zal een goede update zijn van mijn HTC Desire 310.

Ik zie wel wat posts over een kwetsbaar scherm. Zou ik dat moeten beschermen, en hoe? Ik heb dat nog nooit gedaan. Tips en ervaringen?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Victor Oornc schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 01:05:
Hallo allemaal,

Net deze bol aanbieding besteld. Mooie prijs voor deze foon, zal een goede update zijn van mijn HTC Desire 310.

Ik zie wel wat posts over een kwetsbaar scherm. Zou ik dat moeten beschermen, en hoe? Ik heb dat nog nooit gedaan. Tips en ervaringen?

Groet
Volgens mij is het nog altijd een kwestie van ongeluk hebben.
Mijn Moto X 2014 is al verschillende keren gevallen op harde ondergronden zonder dat het scherm stuk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Victor Oornc schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 01:05:
Hallo allemaal,

Groet
Ik heb die van mij alleen maar in zon valenta hoesje altijd zitten, geen screenprotector of dergelijke.
En diverse keren al laten vallen, zowel in hoes als zonder hoes, maar nog niks aan het handje, ook geen krassen op het scherm.
Gewoon bewust mee omgaan en gewoon hopen dat je em niet per ongeluk laat vallen van een meter hoogte op bakstenen ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik wil eigenlijk nog een mooie Noreve Case maar er is zo weinig moois voor de Moto X 2014 :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
KevinBel schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:43:
[...]
Ik heb die van mij alleen maar in zon valenta hoesje altijd zitten, geen screenprotector of dergelijke.
En diverse keren al laten vallen, zowel in hoes als zonder hoes, maar nog niks aan het handje, ook geen krassen op het scherm.
Gewoon bewust mee omgaan en gewoon hopen dat je em niet per ongeluk laat vallen van een meter hoogte op bakstenen ofzo :9
Mijne viel van ca. een halve meter op de grond (zonder hoesje of screenprotector, gleed uit mijn broekzak toen ik een beetje onderuit op een tuinstoel zat) en dat kostte me mijn scherm. Was ook niet meer te gebruiken zonder scherven in mijn vingers te krijgen.

Of de moto x 2014 echt kwetsbaarder is kan je op basis van wat losse meningen op een forum natuurlijk niet beoordelen, daar heb je de verkoopcijfers van reserveschermpjes oid voor nodig. Feit is dat die reserverschermpjes een tijdlang slecht/niet leverbaar zijn geweest, en reparatie via het officiele kanaal beduidend duurder is dan een nieuw toestel.

Zelf denk ik dat alle telefoons met glas van rand tot rand kwetsbaarder zijn dan eerdere toestellen waarbij er nog iets van een rand om het scherm heen zat, maar van rand tot rand is nu eenmaal wat mensen mooi vinden tegenwoordig. Ik wil het risico niet meer lopen, dus heb een screenprotector en een bumper eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Jesse schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:30:
[...]

Mijne viel van ca. een halve meter op de grond (zonder hoesje of screenprotector, gleed uit mijn broekzak toen ik een beetje onderuit op een tuinstoel zat) en dat kostte me mijn scherm. Was ook niet meer te gebruiken zonder scherven in mijn vingers te krijgen.

Of de moto x 2014 echt kwetsbaarder is kan je op basis van wat losse meningen op een forum natuurlijk niet beoordelen, daar heb je de verkoopcijfers van reserveschermpjes oid voor nodig. Feit is dat die reserverschermpjes een tijdlang slecht/niet leverbaar zijn geweest, en reparatie via het officiele kanaal beduidend duurder is dan een nieuw toestel.

Zelf denk ik dat alle telefoons met glas van rand tot rand kwetsbaarder zijn dan eerdere toestellen waarbij er nog iets van een rand om het scherm heen zat, maar van rand tot rand is nu eenmaal wat mensen mooi vinden tegenwoordig. Ik wil het risico niet meer lopen, dus heb een screenprotector en een bumper eromheen.
Kan ik ook zeker snappen begrijp me niet verkeerd! :+
De kwetsbaarheid van deze telefoon is gewoon groot, net als elk toestel waarbij het totale front van glas is voorzien zonder een alu beschermrand eromheen.

Alleen ik zelf koop een telefoon ook om hoe die eruit ziet, en om er dan een complete bumper, case of wat dan ook omheen/op te doen, vind ik dusdanig een minder uiterlijk geven, dat ik hem dan maar gewoon standaard hou, en altijd in mijn achterhoofd heb dat er wat kan gebeuren.

Zeg nou zelf, deze telefoon koop je niet alleen om zijn prestaties, want die zijn niet perfect ;)
Maar dat design, die golfing op de achterkant enzo, echt super! Ik was gelijk verliefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Oei oei oei, wat een mooie telefoon! Hij ligt aan de oplader en ik heb er al even mee gespeeld. Klopt het dat het slim is om na de android 5.1 update gelijk een factory reset te doen? Ik las dat dat de batterijduur ten goede kwam ofzo. :?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Helaas vind ik die mooie ronde achterkant wel het grootste nadeel van het design. Je kunt hem niet op tafel hebben liggen en dan met één hand even wat typen. Hij wiebelt dan alle kanten op en draait ook nog eens als een gek :+
LuPo schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:22:
Oei oei oei, wat een mooie telefoon! Hij ligt aan de oplader en ik heb er al even mee gespeeld. Klopt het dat het slim is om na de android 5.1 update gelijk een factory reset te doen? Ik las dat dat de batterijduur ten goede kwam ofzo. :?
Ik zou de bootloader unlocken, rooten en CyanogenMod erop zetten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Room42 op 25-09-2015 18:10 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste