Bij mij moet ik ineens naar beneden scrollen bij de applicaties ipv naar links of rechts..
Zit in de Google launcher, net zoals in Android M
Hoe krijg ik dit weer normaal? Vind horizontaal swipen toch chiller
Door een andere launcher te gaan gebruiken. Bij bijvoorbeeld Nova Launcher is de scrollrichting instelbaar. Volgens mij is er helaas geen andere mogelijkheid in de standaard Google Launcher...wesk schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:49:
Hoe krijg ik dit weer normaal? Vind horizontaal swipen toch chiller
Ik heb er ook één in de bol.com actie besteld. Maar ik stuur hem terug. Wil totaal niet verbonden blijven met mjin WiFi. Als er na 5 minuten eindelijk verbinding is wordt die na 1 minuut weer verbroken.
Het is een Ziggo verbinding (TC7210 modem/router), maar alle andere apparaten werken er perfect mee. Lijkt me dus dat het probleem bij de Moto X zit.
Het is een Ziggo verbinding (TC7210 modem/router), maar alle andere apparaten werken er perfect mee. Lijkt me dus dat het probleem bij de Moto X zit.
Dat verticaal swipen vind ik wel oké werken. En in eerste instantie vond ik die vier apps bovenaan maar onnodig maar ben er aan gewend en het werkt werk prettig.
Over dat disconnecten met wifi: modem al eens gereset? Ziggo is nogal bagger met meerdere apparaten op wifi....
Over dat disconnecten met wifi: modem al eens gereset? Ziggo is nogal bagger met meerdere apparaten op wifi....
Modem al gereset ja, ook kanaal veranderd. Maar helpt niet.
Via Google kom je veel tegen dat de firmware geüpdate moet worden, dat is voornamelijk voor cisco routers.
Via Google kom je veel tegen dat de firmware geüpdate moet worden, dat is voornamelijk voor cisco routers.
Kan iemand die wat meer ervaring heeft met de Moto x mij toevallig helpen met volgend probleem:
Ik gebruik Google Maps als navigatie. Ik ben hier altijd tevreden over geweest op al mijn vorige smartphones, maar sinds ik mijn Moto X gebruik ervaar ik hier veel problemen mee. Wat er gebeurt is dat Google Maps te traag is. Hiermee bedoel ik dat wanneer ik een straat inrijd die Google Maps mij aangeeft, de app blijft 'vasthangen'. Hierdoor mis ik de volgende straat die ik moest inrijden doordat Google Maps denkt dat ik nog altijd de eerste straat aan het inrijden ben. Iets later verspringt Google Maps ineens snel naar het punt waar ik zit, maar ondertussen ben ik uiteraard verkeerd gereden. Hierna gaat Google Maps de route te hercalculeren en begint heel de situatie opnieuw.
Hierdoor is de navigatie van Google Maps voor mij echt onbruikbaar geworden. Misschien belangrijk om te weten is dat mijn mobiele data verbinding ingeschakeld is terwijl ik de navigatie gebruik. De app naar de standaardwaarden brengen biedt geen oplossing.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Ik gebruik Google Maps als navigatie. Ik ben hier altijd tevreden over geweest op al mijn vorige smartphones, maar sinds ik mijn Moto X gebruik ervaar ik hier veel problemen mee. Wat er gebeurt is dat Google Maps te traag is. Hiermee bedoel ik dat wanneer ik een straat inrijd die Google Maps mij aangeeft, de app blijft 'vasthangen'. Hierdoor mis ik de volgende straat die ik moest inrijden doordat Google Maps denkt dat ik nog altijd de eerste straat aan het inrijden ben. Iets later verspringt Google Maps ineens snel naar het punt waar ik zit, maar ondertussen ben ik uiteraard verkeerd gereden. Hierna gaat Google Maps de route te hercalculeren en begint heel de situatie opnieuw.
Hierdoor is de navigatie van Google Maps voor mij echt onbruikbaar geworden. Misschien belangrijk om te weten is dat mijn mobiele data verbinding ingeschakeld is terwijl ik de navigatie gebruik. De app naar de standaardwaarden brengen biedt geen oplossing.
Staan de settings onder Location op High Accuracy?monologue schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:23:
Kan iemand die wat meer ervaring heeft met de Moto x mij toevallig helpen met volgend probleem:
Staat wifi ook aan? (as in niet uitgeschakeld handmatig)
Nooit problemen gehad met Google Maps, echter wel overgestapt op Sygic voor offline maps, die vooral in het buitenland goed uitkomen.
Locatie staat inderdaad ingesteld bij mij op 'grote nauwkeurigheid'.Port187 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:35:
[...]
Staan de settings onder Location op High Accuracy?
Staat wifi ook aan? (as in niet uitgeschakeld handmatig)
Nooit problemen gehad met Google Maps, echter wel overgestapt op Sygic voor offline maps, die vooral in het buitenland goed uitkomen.
Wifi staat steeds uit als ik in de auto zit aangezien mijn mobiele data aan staat (wat aangeraden wordt als navigatie gebruikt wordt dacht ik?)
bij Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten --> betreffende in gebruik zijnde toegangspunt --> APN-type --> default,supl,agpsmonologue schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:23:
Heb gelezen dat er een bugje in Android 5.1 zit waardoor aGPS data niet via default toegangspunt gaat soms en je het dus nog expliciet moet aangeven (default alleen niet genoeg)
Dat wist ik niet, heb het gelijk aangepast. Ga vanavond testen of het hiermee opgelost is. Hartelijk bedankt!xabre16v schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:38:
[...]
bij Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten --> betreffende in gebruik zijnde toegangspunt --> APN-type --> default,supl,agps
Heb gelezen dat er een bugje in Android 5.1 zit waardoor aGPS data niet via default toegangspunt gaat soms en je het dus nog expliciet moet aangeven (default alleen niet genoeg)
Iemand nog een tip voor een leuke dunne case met een beetje opstaande randen? Heb dit toestel voor mijn vriendin besteld, maar ze laat wel eens wat vallen
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik heb een diztronic case, daar ben ik wel tevreden over..Christiano007 schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:21:
Iemand nog een tip voor een leuke dunne case met een beetje opstaande randen? Heb dit toestel voor mijn vriendin besteld, maar ze laat wel eens wat vallen
Deze dus:"
http://www.amazon.com/Mot...xible-Model/dp/B00NVPOSVS
Verwijderd
Onlangs deze gekocht bij bol. Voorlopig ben ik er zeker tevreden over. Het enigste dat me echt stoort voorlopig is dat ik geen fm radio heb. Ik zit vaak lang in de bus en dan is het leuk om naar het nieuws te luisteren.
Misschien een noob vraag maar kan je de fm radio unlocken?
Voor zover ik weet zit er geen hardware voor een FM radio in, wordt dan toch data verkeer verstoken via een app, bijvoorbeeld TuneIn Radio of de website van een radio station.[b][message=44997660,noline]
Voorlopig lijkt het terug goed te werken, dus ik denk dat het hiermee opgelost is! Bedankt!xabre16v schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:38:
[...]
bij Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten --> betreffende in gebruik zijnde toegangspunt --> APN-type --> default,supl,agps
Is volgens jullie de Moto X nog een toestel wat het kopen waard is en nog enkele jaren mee kan?
Zeker wel, is tegenwoordig gewoon een koopje zo rond de 250 euro!!Gouwden schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:59:
Is volgens jullie de Moto X nog een toestel wat het kopen waard is en nog enkele jaren mee kan?
Heb zojuist via onderstaande link de officiele Motorola stagefright patch geinstalleerd op mijn Moto x 2014.
http://forum.xda-develope...neral/retail-ota-t3215131
Ging prima :-)
http://forum.xda-develope...neral/retail-ota-t3215131
Ging prima :-)
I intend to live forever. So far, so good.
Is het bekend if het 2014 model android 6 gaat krijgen en zo ja hoe snel?
Gouwden schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:59:

Vergelijk de specs van de Moto X 2014 maar eens met de nieuwe (duurdere) Moto X Play.
Je zult zien dat de X 2014 op nagenoeg alle vlakken beter presteert.
Enkel de camera in de X Play is van hogere kwaliteit en de X Play heeft de mogelijkheid voor een SD-kaart.
Deze week nog een X 2014 bijgekocht voor m'n vriendin

Haar samsung ging niet meer voor of achteruit na allerhande pushed apps van die mannen.
En je kunt die apps nog niet verwijderen ook
PS: Zijn weer een hoop nieuwe X2 bezitters bijgekomen zo te zien
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Komt eraan, maar wanneer? Afwachtenit0 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:24:
Is het bekend if het 2014 model android 6 gaat krijgen en zo ja hoe snel?
Zie link: http://www.androidheadlin...4-marshmallow-update.html
Ik heb 'm sinds zaterdag ook binnen (dank U Bol!
)
Bootloadertje er af, Rooten, TWRP en Xposed er op en tweaken maar!
Oh ja, en NovaLauncher
Bootloadertje er af, Rooten, TWRP en Xposed er op en tweaken maar!
Oh ja, en NovaLauncher
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ga over naar Action Launcher 3Nnoitra schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:02:
Ik heb 'm sinds zaterdag ook binnen (dank U Bol!)
Bootloadertje er af, Rooten, TWRP en Xposed er op en tweaken maar!![]()
Oh ja, en NovaLauncher
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb de telefoon nu een paar dagen en hij bevalt goed. Echt significant sneller dan mijn HTC One M7. Je merkt pas hoe 'traag' je oude telefoon was wanneer je upgrade.. Vooral apps zoals WhatsApp zijn nu volledig smooth, daar had m'n One moeite mee, vaak frame drops. Foto's laden ook veel sneller. WiFi werkt sneller. AMOLED scherm is toch ook een stuk mooier dan LCD.
Enige waar ik een beetje mee zat was de 16GB opslag en de 2300 mAh accu. Want de One heeft ook 2300 mAh maar dan met een Snapdragon 600 en een 4.7" scherm. Maar m'n Moto X gaat nu al anderhalve dag mee en is constant gepaired met m'n Huawei Watch. Dus nergens over te klagen.
De opslag is wel jammer, maar voor de prijs kan ik er zeker mee leven. Ik zat op de 26GB met mijn HTC One na 25 maanden. Maar ik had dan ook nooit WhatsApp berichten, foto's en video's verwijderd. En ook niet van de camera en andere zooi. Dus die 10GB overschrijding zal hem daar wel in zitten.
Enige waar ik een beetje mee zat was de 16GB opslag en de 2300 mAh accu. Want de One heeft ook 2300 mAh maar dan met een Snapdragon 600 en een 4.7" scherm. Maar m'n Moto X gaat nu al anderhalve dag mee en is constant gepaired met m'n Huawei Watch. Dus nergens over te klagen.
De opslag is wel jammer, maar voor de prijs kan ik er zeker mee leven. Ik zat op de 26GB met mijn HTC One na 25 maanden. Maar ik had dan ook nooit WhatsApp berichten, foto's en video's verwijderd. En ook niet van de camera en andere zooi. Dus die 10GB overschrijding zal hem daar wel in zitten.
Motorola Moto X (2014) 16GB Wit Bamboo Edition voor ongeveer €240 met verzendkosten en thuiskopieheffing.
Heb een €5,- kortingscode... is dit een waardige upgrade van m'n Moto G 2013?
Zat eerste kijken naar de nieuwe Moto G 2GB versie, maar deze lijkt mij een stuk beter.
Vind de bamboo heel erg uniek ipv saai zwart, en dat voor dezelfde prijs op t moment.
Zat eerste kijken naar de nieuwe Moto G 2GB versie, maar deze lijkt mij een stuk beter.
Vind de bamboo heel erg uniek ipv saai zwart, en dat voor dezelfde prijs op t moment.
JA!Tvvugt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:34:
is dit een waardige upgrade van m'n Moto G 2013?
Alleen istie wel 1cm langer en 0,5cm breeder.
Ik heb 'm wel even geprobeerd, maar het was het toch niet (voor mij).Touchdomex schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:05:
Ga over naar Action Launcher 3You will love it
De Nova Launcher kan alles wat ik wil dat een launcher kan
[ Voor 42% gewijzigd door Nnoitra op 02-10-2015 09:23 ]
Jazeker!Tvvugt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:34:
Motorola Moto X (2014) 16GB Wit Bamboo Edition voor ongeveer €240 met verzendkosten en thuiskopieheffing.
Heb zelf ook die overstap begin dit jaar gemaakt.
Ik heb precies dezelfde bevindingen. Kom ook van een HTC One M7.JJ93 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:47:
Ik heb de telefoon nu een paar dagen en hij bevalt goed. Echt significant sneller dan mijn HTC One M7. Je merkt pas hoe 'traag' je oude telefoon was wanneer je upgrade.. Vooral apps zoals WhatsApp zijn nu volledig smooth, daar had m'n One moeite mee, vaak frame drops. Foto's laden ook veel sneller. WiFi werkt sneller. AMOLED scherm is toch ook een stuk mooier dan LCD.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik ben ook een trotse nieuwe bezitter van een Moto X 2014. De Bamboo versie kunnen aanschaffen via de Redcoon sale
.
Ik heb via Amazon.de deze case en de TurboCharger besteld voor ongeveer €35.
Wanneer ik ze binnen krijg zal ik laten weten hoe ze bevallen.
Ik heb via Amazon.de deze case en de TurboCharger besteld voor ongeveer €35.
Wanneer ik ze binnen krijg zal ik laten weten hoe ze bevallen.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik wilde 'm bestellen is hij nu 255 bij Redcoon.
Auch.
Auch.
Wel 15 hele eurootjesTvvugt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:54:
Ik wilde 'm bestellen is hij nu 255 bij Redcoon.
Auch.
Gewoon doen!
Dan maar even een paar biertjes minder in het weekend
Komt ook nog thuiskopie heffing op dus 20 eurotjes.Nnoitra schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:57:
[...]
Wel 15 hele eurootjes![]()
Gewoon doen!
Dan maar even een paar biertjes minder in het weekend
Heb contact met de klantenservice gehad die het hopelijk kunnen regelen
Ik had m al in m'n winkelwagen, wilde betalen... 20 euro extra..

Bol.com was is hij 244
heb hm ook gekocht bij Bol voor 257.
Het toestel/scherm is echt exact het juiste maximale formaat voor mij (had nl hiervoor een Zenfone 2 met 5.5 inch, deze was echt te groot voor mijn handen
) en de batterij, waar ik een beetje mn twijfels over had, lijkt nu al beter dan de 3000Mah van de Asus.
Bij mij zat er een turbocharger bij, eentje met dubbele usb poorten..niet verwacht, maar ben er blij mee.
Oja uit de doos 5.0, update naar 5.02 geinstalleerd en daarna kwam direct 5.1!
en AMOLED
Het toestel/scherm is echt exact het juiste maximale formaat voor mij (had nl hiervoor een Zenfone 2 met 5.5 inch, deze was echt te groot voor mijn handen
Bij mij zat er een turbocharger bij, eentje met dubbele usb poorten..niet verwacht, maar ben er blij mee.
Oja uit de doos 5.0, update naar 5.02 geinstalleerd en daarna kwam direct 5.1!
en AMOLED
[ Voor 15% gewijzigd door Majin Buu op 03-10-2015 22:54 ]
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Volgens mij is dat een gewone charger, toch?
Heb deze namelijk ook.
Heb deze namelijk ook.
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast.
Laad wel snel deze dubbele charger overigens
Laad wel snel deze dubbele charger overigens
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Hoeveel mA is die van jouw dan? Op mijne staat 1150mA. Als dat klopt zou mijn Aukey blok en 2A adapter uit China sneller moeten laden.
We zijn in elk geval verzekerd van Android Marshmallows.
Ik heb deze telefoon nu ook voor drie dagen, wat een fantastische telefoon. Ik kom van de Nexus 4 af en de moto x is maar een fractie groter. Ik ben helemaal tevreden.
Klopt het dat de knopjes aan de zijkant (aan/uit en volume) zo los horen te zitten?
Hoe los is los want hier is niets los.Gouwden schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:35:
Klopt het dat de knopjes aan de zijkant (aan/uit en volume) zo los horen te zitten?
Rammelt die?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb er twee en de volume knop hoort absoluut niet los te zitten.
Hoe zit het met de batterijduur?
Ik twijfel enorm tussen een Moto G 3rd gen en een Moto X 2014.
Moto G:
- Geniale batterijduur
- MicroSD
- water resistant
Moto X
- AMOLED
- Theoretisch sneller
- completer qua gryo en sensors.
Iemand die een overtuigende reden heeft om toch de X te kiezen?
Ik twijfel enorm tussen een Moto G 3rd gen en een Moto X 2014.
Moto G:
- Geniale batterijduur
- MicroSD
- water resistant
Moto X
- AMOLED
- Theoretisch sneller
- completer qua gryo en sensors.
Iemand die een overtuigende reden heeft om toch de X te kiezen?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Waar haal jij vandaan dat de Moto G een geniale batterijduur zou hebben? Ik heb de Moto G (3rd gen) en ik vind er weinig bijzonders aan.
The devil is in the details.
Ja, knopjes rammelen ook. Geprobeerd er een foto van te maken, knoppen kunnen dus helemaal schuin.Touchdomex schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:24:
Hoe los is los want hier is niets los.
Rammelt die?

http://www.anandtech.com/show/9525/the-moto-g-2015-review/6Hahn schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:33:
Waar haal jij vandaan dat de Moto G een geniale batterijduur zou hebben? Ik heb de Moto G (3rd gen) en ik vind er weinig bijzonders aan.
http://nl.hardware.info/r...niets-prestaties-accuduur
http://tweakers.net/bench...&TestcomboIDs%5B4292%5D=1
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
In 1 type benchmark doet 'ie het goed, voor de rest is het allemaal redelijk gemiddeld. Tip van iemand die 'm in het dagelijks leven gebruikt: verwacht er niet te veel van.
The devil is in the details.
Dat is niet zoals ik het heb en ben bang dat dit niet hoort.Gouwden schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:41:
[...]
Ja, knopjes rammelen ook. Geprobeerd er een foto van te maken, knoppen kunnen dus helemaal schuin.
[afbeelding]
Ik zet zelf te twijfelen tussen de Moto X en de Moto G 16GB, 2gb Ram (6 oktober uit volgens Coolblue)
De moto X is op papier de betere keuze, maar het grootste nadeel vind ik dat de SD slot ontbreekt
Ik gebruik een mobiel voornamelijk voor social media en foto's maken, waardoor de betere cpu niet zozeer noodzakelijk is
De moto X heeft alleen een veel beter scherm
Iemand tips?
De moto X is op papier de betere keuze, maar het grootste nadeel vind ik dat de SD slot ontbreekt
Ik gebruik een mobiel voornamelijk voor social media en foto's maken, waardoor de betere cpu niet zozeer noodzakelijk is
Iemand tips?
[ Voor 4% gewijzigd door patie16 op 04-10-2015 15:34 ]
Dan ga je voor de Play, betere camera (social media), betere accu, goede resolutie. Processor er precies tussen in
Behalve op prijs. Zowel de Moto G en de Moto X zijn nu beneden de 100 euro.Christiano007 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:40:
Dan ga je voor de Play, betere camera (social media), betere accu, goede resolutie. Processor er precies tussen in
Dat is de Play niet.
Beneden de €100 euro? Volgens mij moet je de prijzen nog eens checken
300Christiano007 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:51:
Beneden de €100 euro? Volgens mij moet je de prijzen nog eens checken
Redelijk gemiddeld? Ik weet niet hoe jij dit interpreteert, maar voor mij toch wel echt bovengemiddeld. Heb nu de Moto G 2013, die ongeveer dezelfde scores neerzet als de 2015. De Moto X 2014 is juist beneden gemiddeld. Ik vroeg me af hoeveel je hiervan in de praktijk merkt.Hahn schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:46:
[...]
In 1 type benchmark doet 'ie het goed, voor de rest is het allemaal redelijk gemiddeld. Tip van iemand die 'm in het dagelijks leven gebruikt: verwacht er niet te veel van.
Ik koos vroeger ook altijd voor snelheid, camera, opslag enz. Maar als puntje bij paaltje komt, vind ik het scherm toch echt wel het belangrijkste. Alle gsm's zijn tegenwoordig snel genoeg om alles mee te doen (behalve zware games). Maar een scherm is toch iets wat je ALTIJD gebruikt op je telefoon, en daar boet ik dan liever niet voor in. Vandaar dat ik nu vrijwel altijd een Amoled scherm verkies (persoonlijke keuze).patie16 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:33:
Ik zet zelf te twijfelen tussen de Moto X en de Moto G 16GB, 2gb Ram (6 oktober uit volgens Coolblue)
Iemand tips?
Snapdragon 600 series of 800 series maakt mij daarom echt niet meer uit.
Here's to you Nicola and Bart
Als je voor foto's gaat dan is de moto x niet de beste keuze. Bij daglicht maakt deze hele mooie foto's maar zodra het donker wordt daalt de kwaliteit onevenredig.
Voor mij geen issue aangezien ook toch niet van het fotograferen ben.
Voor mij geen issue aangezien ook toch niet van het fotograferen ben.
stagefright patch ret.de is nu aan het updaten
Heb hem binnen, vriendin is er blij meeThe_Fes schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:13:
[...]
Ik heb een diztronic case, daar ben ik wel tevreden over..
Deze dus:"
http://www.amazon.com/Mot...xible-Model/dp/B00NVPOSVS
De Moto G ondersteunt géén 5Ghz WiFi, mocht je dat mee willen nemen in je keuze.patie16 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:33:
Iemand tips?
Hier ook.jejeh schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:28:
stagefright patch ret.de is nu aan het updaten
Ik heb (op mijn rooted, maar verder stock) Moto X (reteu.reteuall.en.EU retde) nog niet eens 5.1 aangeboden gekregen 
(was op de stagefright patch aan het wachten om het dan maar zelf te doen, binnenkort maar weer eens kijken hoe dat ook al weer ging)
(was op de stagefright patch aan het wachten om het dan maar zelf te doen, binnenkort maar weer eens kijken hoe dat ook al weer ging)
[ Voor 36% gewijzigd door TheFes op 09-10-2015 10:05 ]
Ik heb de stagefright patch ook gisteren gekregen (ret.de)
Ik vermoed dat de ret.eu update iets later verspreid word.
M'n vriendin had hem ook nog niet en die heeft een EU model
Ik vermoed dat de ret.eu update iets later verspreid word.
M'n vriendin had hem ook nog niet en die heeft een EU model
[ Voor 51% gewijzigd door Bastie-88 op 12-10-2015 09:47 ]
Lost die patch alles op, iemand al gecontroleerd?
Zelfde soort vreemde update dus als ik op een moto E heb ontvangen. Die had twee meldingen en na de update gister, die niet 5.1 was voor de E, bleven die twee.
Omdat die gaten pas nadat de patch gebouwd en getest was zijn uitgebracht. Dus vrij logisch dat ze nog niet gerepareerd zijn.
Verwijderd
Zojuist een systeemupdate van 18,5 mb ontvangen, nog steeds op 5.1 nu. Denk dat er dus een beveiligingspatch Is geweest.
check je stagefright.Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:24:
Zojuist een systeemupdate van 18,5 mb ontvangen, nog steeds op 5.1 nu. Denk dat er dus een beveiligingspatch Is geweest.
Gisteren mijn turbo laders binnen gekregen. Ben eens benieuwd of het veel verschil maakt t.o.v. een normale lader.
De normale:

en de Car charger:
De normale:
en de Car charger:

Ik heb ook die normale turbo charger, die laadt wel echt heel snel op. Wist niet dat er ook een turbo car charger had, maar kan je auto sowieso wel de benodigde stroom daarvoor geven?
Normaliter zou ie het aan moeten kunnen.
Mijn auto heeft een 120W sigaretten aansteker dus dat zou voldoende moeten zijn.
(Amp = Watt / Volt --> 10 = 120 / 12)
De specs van de carcharger (Klik) zitten daar ruim onder.
Mijn auto heeft een 120W sigaretten aansteker dus dat zou voldoende moeten zijn.
(Amp = Watt / Volt --> 10 = 120 / 12)
De specs van de carcharger (Klik) zitten daar ruim onder.
Ik heb een probleem
De telefoon gaat aan, laad het wereldbolletje en daarna gaat het scherm op zwart. Moto display werkt op 1 of andere manier wel als er iets binnen komt maar hij blijft verder zwart. Je ziet alleen het "afsluiten" plaatje als je de powerknop inhoud om de telefoon uit te zetten.
Dit gebeurde gewoon spontaan, iemand bekend met het fenomeen?
De telefoon gaat aan, laad het wereldbolletje en daarna gaat het scherm op zwart. Moto display werkt op 1 of andere manier wel als er iets binnen komt maar hij blijft verder zwart. Je ziet alleen het "afsluiten" plaatje als je de powerknop inhoud om de telefoon uit te zetten.
Na wat gegoogle de Moto X via een bootmenu de partitie opnieuw laten resetten en we komen er weer in. Helaas alles wel weg dus.Christiano007 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:33:
Ik heb een probleem
Zal even mijn handelingen quoten:
1. With the phone powered off,*press*the*VOL*DOWN KEY*for 2-3 seconds then*POWER*key then release.
2. The device will display*different BOOT*OPTIONS
3. Use the*VOL DOWN*Key to SCROLL to*Recovery*and*VOL UPKey to select
Tip: If the device reboots, you may have*waited to long to make a selection, you*will need to begin the process again.*
4. The device will display*the*Motorola logo and then*the*Android in distress*( logo with Exclamation mark)
5. Press and hold thePOWERkey for 2-3 seconds.*While still holding*thePOWERkey*tap and release theVOL UPkey
Tip: You can*try this step, holding the phone in landscape. If you are*stuck on step 6, try a*force reboot by pressing the Power key and Vol Down key, and start the process again.
6. The device will display additional menu options (Text will appear inBLUE)*
7. Use the*VOL DOWN*Key to scroll to wipe cache partition*and thePOWER*Key to select*this*option
8.*The device will then perform*the partition wipe
Dit doe ik standaard iedere maand,maar als je cache partition wipe doet blijft normaal alles er gewoon opstaan.
Ik heb deze. Is ook lekker rap en een stuk goedkoper dan de Motorola turbo charger.Bastie-88 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:42:
Gisteren mijn turbo laders binnen gekregen. Ben eens benieuwd of het veel verschil maakt t.o.v. een normale lader.
De normale:
[afbeelding]
en de Car charger:
[afbeelding]
Heb de autolader er ook bijgenomen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik moest systeem herstel doen, dan gaat alles eraf.jejeh schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:29:
Dit doe ik standaard iedere maand,maar als je cache partition wipe doet blijft normaal alles er gewoon opstaan.
Thnx ga eens naar deze kijkenLuPo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Ik heb deze. Is ook lekker rap en een stuk goedkoper dan de Motorola turbo charger.
Heb de autolader er ook bijgenomen.
[ Voor 53% gewijzigd door Christiano007 op 19-10-2015 20:30 ]
Vandaag een systeemupdate gehad voor mijn 2014 Moto Xversie 23.16.3, zal wel niet veel bijzonders zijn, beveiligings update ofzo.
Hopelijk is de volgende update Android 6.0
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Helaas niet eens 5.1.1Chaoss schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:14:
Vandaag een systeemupdate gehad voor mijn 2014 Moto Xversie 23.16.3, zal wel niet veel bijzonders zijn, beveiligings update ofzo.
Al kan 't wel een voorbereiding zijn op wat komen gaat ..

[ Voor 9% gewijzigd door Port187 op 21-10-2015 08:20 ]
Is update voor aantal (dus niet alle) stagefright problemen.
Welke versie was de stagefright update?
Ik heb net namelijk 23.16.3 geupdate maar had 23.16.1
Ik heb net namelijk 23.16.3 geupdate maar had 23.16.1
Hebben meer mensen last van je een oranje/gelig scherm?
Ik heb nu al mijn tweede na hem hebben teruggestuurd en het scherm is veel te oranje als er een witte achtergrond is.
Ik heb nu al mijn tweede na hem hebben teruggestuurd en het scherm is veel te oranje als er een witte achtergrond is.
Oranje?
Nee, geen last van. Of zie het niet, kan ook.
Nee, geen last van. Of zie het niet, kan ook.
Bij AMOLED is zwart echt zwart, echter is wit is wat beige.Tvvugt schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:02:
Hebben meer mensen last van je een oranje/gelig scherm?
Oranje kan ik het niet noemen, echter hoor ik wel altijd van LCD liefhebbers dat ze wit bij AMOLED niet mooi vinden, wat ik met zwart heb bij LCD. Het is dus wat je gewent bent en wat je liever hebt.
Ik heb last van battery drain door de bekende google play services. Locatie is uit, syncen is uit, zelfs Gservicefix gebruikt maar het mag niet baten. Google play services staat stijf bovenaan kwa batterijgebruik. Is hier een oplossing voor? Want dit is gewoon belachelijk van Google... Ik heb hier voorheen ook last van gehad op mijn htc one en moto x 2013. Op die apparaten kon ik het oplossen door gebruik te maken van Gservicefix.
Play services deeinstalleren en opnieuw laten updaten?Aid schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:58:
Ik heb last van battery drain door de bekende google play services. Locatie is uit, syncen is uit, zelfs Gservicefix gebruikt maar het mag niet baten. Google play services staat stijf bovenaan kwa batterijgebruik. Is hier een oplossing voor? Want dit is gewoon belachelijk van Google... Ik heb hier voorheen ook last van gehad op mijn htc one en moto x 2013. Op die apparaten kon ik het oplossen door gebruik te maken van Gservicefix.
Ik heb play services verwijderd en opnieuw geupdate. Ik ga vandaag even kijken of dat helpt, maar het ziet er niet veelbelovend uit. Ik ging vannacht met 100% naar bed en vanochtend zat de tel alweer op 88% met google play services als nr1 verbruiker. Wel opvallend dat binen de android accu statistieken play services bovenaan staat met 14% en binnen GSAM battery staat play services ergens op plaats 10 met 0,3%.Touchdomex schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
Play services deeinstalleren en opnieuw laten updaten?

Hey guys.
Waarom kan ik Moto Voice niet in het Engels zetten en m'n normale taal Nederlands krijgen..?
Ik heb Google Voice wel gewoon op 't Engels, maar wil graag gebruik maken van Nederlandse taal.
Waarom kan ik Moto Voice niet in het Engels zetten en m'n normale taal Nederlands krijgen..?
Ik heb Google Voice wel gewoon op 't Engels, maar wil graag gebruik maken van Nederlandse taal.
Omdat Motorola dat niet zo geprogrammeerd heeft. De enige manier om Moto Voice te gebruiken is je telefoon op een ondersteunde taal zetten (dus Engels, Duits, Frans, Spaans en misschien nog wat meer)Tvvugt schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:21:
Hey guys.
Uitrol Android 6 gestart. Eerst aan de beurt is Brazilië.
https://plus.google.com/u/0/+DavidSchuster
Fijn, Marshmallows voor kerst dus!IkWilbert schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:57:
Uitrol Android 6 gestart. Eerst aan de beurt is Brazilië.
Kreeg inderdaad al een melding in chrome dat connect het binnenkort niet meer zou doen. Klinkt als een mooie voorbode dus.
Ik vind het heel jammer dat ze Connect laten vallen in Chrome. Ik gebruikte dat best vaak. Iemand al een goeie app gevonden die het vervangt? Want 6.0 heeft zoiets niet dacht ik, de uitleg om het niet meer te ondersteunen is dat sms bijna niet meer gebruikt wordt en het merendeel messenger apps gebruikt. Ik dus niet, in België kosten sms'en zogoed als niks, terwijl die altijd aankomen. Hier heeft nog niet iedereen mobiel internet
I kende connect niet /gebruik het niet, ben zelf heel tevreden over pushbullet.cocico schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:48:
Ik vind het heel jammer dat ze Connect laten vallen in Chrome. Ik gebruikte dat best vaak. Iemand al een goeie app gevonden die het vervangt?
Zoals vermeld hierboven: Pushbullet.cocico schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:48:
Ik vind het heel jammer dat ze Connect laten vallen in Chrome. Ik gebruikte dat best vaak. Iemand al een goeie app gevonden die het vervangt? Want 6.0 heeft zoiets niet dacht ik, de uitleg om het niet meer te ondersteunen is dat sms bijna niet meer gebruikt wordt en het merendeel messenger apps gebruikt. Ik dus niet, in België kosten sms'en zogoed als niks, terwijl die altijd aankomen. Hier heeft nog niet iedereen mobiel internet
Ik gebruikte ook connect, echter is pushbullet vele malen beter!
Als Pushbullet zoveel beter is, en Motorola loost een paar apps (Connect Chrome, ambient display, ...) wat is de meerwaarde dan nog van Motorola? Enkel de near Stock Android, maar daar halen ze niet veel voordeel mee als het updaten niet meer zo snel kan gebeuren als onder Google...
Ambient display is toch van Google?cocico schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:13:
Als Pushbullet zoveel beter is, en Motorola loost een paar apps (Connect Chrome, ambient display, ...) wat is de meerwaarde dan nog van Motorola? Enkel de near Stock Android, maar daar halen ze niet veel voordeel mee als het updaten niet meer zo snel kan gebeuren als onder Google...
Volgens mij halen ze die er juist af omdat Moto Display die functie beter covert dan de ingebouwde standaard van google zelf.