Sorry Modjes, ik was nog aan het typen.....
jejeh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:15:
Verdorie mijn x is uit mijn handen geglipt.........verdere details bespaar ik jullie hahaha.
Wat nu ? is er iets wat in de buurt komt van deze geweldige telefoon.
Mensen die de x 2014 hebben gehad en over zijn gestapt ?
Ik zat te denken aan een oneplus 3t ,de nu in de markt gezette lenevo/moto,s kunnen me niet bekoren.
Ik ben overgestapt naar een Xiaomi Mi5 nadat mijn Moto uit mijn handen was gevallen. Repareren vond ik niet de moeite, ik was na 1,5 jaar toch wel teleurgesteld over de slechte status van de batterij. Op 12% viel deze gewoon uit als de helderheid minimaal op 50% stond. Ik haalde met geluk 3 uur SOT.
Keuze voor de Mi5 kwam tot stand door de prijs/kwaliteit verhouding en de community support met zowel Miui roms als CM roms. Ik draai namelijk overal CyanogenMod op, vooral op Samsung apparaten. Maar wonder boven wonder vind ik Miui heerlijk:
- Het instellingen menu is uitgebreider, maar nog wel logisch (i.t.t. Samsung)
- Launcher zonder drawer is eigenlijk prima, dat vond ik bij mijn iPhone 3Gs ook al.
- Miui vormgeving staat me wel aan
- Uitgebreide security en power opties
- Batterij is super door de power opties. Makkelijk meer dan 5 uur SOT, ik heb nog nooit minder dan 20% batterij gezien. Ik laad hem soms 's nachts niet op indien ik hem weinig gebruikt heb.
Nadelen:
- de officiële global rom heeft geen nederlandse taal
- unlock noodzakelijk voor custom rom
Voordelen:
- Mi5 krijgt Nougat
- keuze uit 2 goede Miui ROM kitchens
- Cyanogenmod ondersteuning
Wel even afwachten hoe Lineage ondersteuning wordt....
M.a.w. een tevreden Mi5 gebruiker.
[
Voor 9% gewijzigd door
lexi op 20-01-2017 17:07
. Reden: excuses ]