Weet iemand hoe ik de naam van de provider weer links boven in de statusbalk krijg? Deze is weg na de 6.0 update.
Ik denk niet dat dat kan zonder Xposed oid te flashen? Als je de statusbar naar beneden haalt staat de provider er wel.xabre16v schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:49:
Weet iemand hoe ik de naam van de provider weer links boven in de statusbalk krijg? Deze is weg na de 6.0 update.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Vroeger stond de naam van de provider standaard aan en kon je het uitzetten onder Meer -> Mobile netwerken. Sinds 6.0 staat het default uit omdat gebleken is dat het massaal uit werd gezet door gebruikers. Maar volgens mij zijn ze vergeten de mogelijkheid om het aan te zetten toe te voegen.xabre16v schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:49:
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 19-12-2015 14:20 ]
Geldt dit specifiek voor Android 6 op Motorola toestellen? Op mijn Nexus 6 is de provider namelijk wel zichtbaar op het lockscreen.Outlandos schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:19:
[...]
Vroeger stond de naam van de provider standaard aan en kon je het uitzetten onder Meer -> Mobile netwerken. Sinds 6.0 staat het default uit omdat gebleken is dat het massaal uit werd gezet door gebruikers. Maar volgens mij zijn ze vergeten de mogelijkheid om het aan te zetten toe te voegen.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met bellen? Slechte geluidskwaliteit en dropped calls sinds de update, wat erg vervelend is.
Ps4/switch gamer
De gmail cache verwijderen + een reboot heeft het probleem verholpenOutlandos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:31:
Gmail notificaties komen niet lekker binnen, bij jullie wel?
Hier geen problemen.NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:08:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met bellen? Slechte geluidskwaliteit en dropped calls sinds de update, wat erg vervelend is.
Probeer eens je system cache te clearen, wie weet helpt 't.
https://www.androidpit.co...-cache-on-the-moto-x-2014
Zelf heb ik een factory reset gedaan nadat ik mijn telefoon naar 6.0 heb geüpgraded. Normaliter doe ik dat nooit, maar nu just to be sure. Moet zeggen dat ik mij dan ook niet herken in de meeste problemen die hierboven genoemd worden.
Daarnaast had Google een backup gemaakt van alle apps die ik had geïnstalleerd en kon ik na de herinstallatie kiezen welke apps ik terug wilde zetten. WhatsApp backupt tegenwoordig op Google Drive, dus dat ging ook automatisch met het terugzetten. Voor de rest moest ik bij een paar apps inloggen, maar that was about it.
Dus misschien toch gewoon factory reset doen?
Daarnaast had Google een backup gemaakt van alle apps die ik had geïnstalleerd en kon ik na de herinstallatie kiezen welke apps ik terug wilde zetten. WhatsApp backupt tegenwoordig op Google Drive, dus dat ging ook automatisch met het terugzetten. Voor de rest moest ik bij een paar apps inloggen, maar that was about it.
Dat is handig zeg, moet ik daarvoor nog iets aan zetten of selecteren of doen?alex3305 schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:46:
Zelf heb ik een factory reset gedaan nadat ik mijn telefoon naar 6.0 heb geüpgraded. Normaliter doe ik dat nooit, maar nu just to be sure. Moet zeggen dat ik mij dan ook niet herken in de meeste problemen die hierboven genoemd worden.
Backup moet aanstaan in de instellingen, maar die staat als het goed is standaard aan. Zou je even moeten controleren bij Backup & reset, als het ook zo heette in 5.1Outlandos schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:09:
[...]
Dat is handig zeg, moet ik daarvoor nog iets aan zetten of selecteren of doen?
Die Doze functie werkt overigens erg goed als je telefoon ergens ligt zeg. In standby verbruik ik nu ongeveer 2% per uur, wat ik erg netjes vind. Helaas nog niet echt kunnen testen als de telefoon in mijn zak zit de hele dag, maar dat zullen we morgen eens gaan zien. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Helaas nog steeds geen naam als ik gebeld wordt door een vast nummer, zelfs niet na een factory reset.
Ik had het ook (kwam ik zojuist achter). Bij mij werkte het gewoon om het Google account te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen. Wellicht dat nog een keer proberen?peptalk schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:51:
Helaas nog steeds geen naam als ik gebeld wordt door een vast nummer, zelfs niet na een factory reset.
Is het trouwens bij ieder vast nummer? Of test je met een bepaald nummer, en staat dat toevallige bij meerdere contacten in je telefoon?
Ben ondanks de waarschuwing toch voor optie 2 gegaan. Full system 5.1 geflashed en daarna in de recovery de OTA van 6.0. Bij mij werkte het gelukkig wel goed.Nnoitra schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:45:
[...]
Volgens mij,kun je nog 2 dingen doen:
1) De officiële & complete 6.0 image flashen, als die er al is.
2) De officiële & complete 5.x image flashen en dan de OTA naar 6.0
Methode 2 schijnt niet altijd verstandig te zijn en wil nog wel eens een bricked toestel veroorzaken.
Maar of dat ook in jouw situatie is; geen idee.
[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 21-12-2015 10:45 ]
The_Fes schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:39:
Ben ondanks de waarschuwing toch voor optie 2 gegaan. Full system 5.1 geflashed en daarna in de recovery de OTA van 6.0. Bij mij werkte het gelukkig wel goed.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Heb helaas maar één vast nummer om te proberen en dez staat volgens mij maar bij één contact. Misschien dat ik later nog wel een keer Google verwijder en weer toevoeg, bedankt voor het meedenken iig.The_Fes schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:39:
Is het trouwens bij ieder vast nummer? Of test je met een bepaald nummer, en staat dat toevallige bij meerdere contacten in je telefoon?
Doze werkt bij niet helemaal lekker volgens mij, 's nachts verbruikt hij meer dan wanneer hij naast me ligt als ik nog wakker ben.
Bluetooth gaat meer gebruiken, dus heb maar eens de app verwijderd die ik nog trigger door op mijn jawbone up te drukken die dan de nog resterende brandende Hue lampen uit zet en de Nest naar zijn nachttemperatuur zet, namelijk: Yonomi. Eens kijken wat dat doet vannacht, ook al een rule aangemaakt in Tasker om Bluetooth een aantal uren uit te zetten, maar die laat ik nog even ongebruikt.
Vraagje,
sinds ik op Android 6.0 zit krijg ik van mensen te horen dat ik af en toe heel ver weg klink aan de telefoon.
Ik vermoed dat het niet netwerk gerelateerd is maar echt iets is van na de update.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
sinds ik op Android 6.0 zit krijg ik van mensen te horen dat ik af en toe heel ver weg klink aan de telefoon.
Ik vermoed dat het niet netwerk gerelateerd is maar echt iets is van na de update.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb van nog niemand commentaar gekregen.Bastie-88 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:15:
Vraagje,
Hier ook geen problemen.Bastie-88 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:15:
Vraagje,
Het kan nooit kwaad om een factory reset te doen na een grote update.
Nope, geen problemen hier.Bastie-88 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:15:
Vraagje,
Ik heb wel nog last van de contactnamen bug. Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd; Google account ontkoppelen, cache legen, contacten verwijderen enz. Maar de contacten uit de contacten app kunnen maar geen link maken met de telefoon app, waardoor ik alleen maar nummers te zien krijg en geen namen tijdens een belletje. Wellicht nog een factory reset proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Aid op 05-01-2016 11:02 ]
Ik heb het ook nog steeds na een factory reset, maar niet met alle nummers, gelukkig word ik niet zoveel gebeld en valt het niet zo op;-)Aid schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Nope, geen problemen hier.
Ik heb wel nog last van de contactnamen bug. Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd; Google account ontkoppelen, cache legen, contacten verwijderen enz. Maar de contacten uit de contacten app kunnen maar geen link maken met de telefoon app, waardoor ik alleen maar nummers te zien krijg en geen namen tijdens een belletje. Wellicht nog een factory reset proberen.
Waarom zouden we überhaupt probleemloos willen bellen met onze telefoons, gelukkig kunnen we foto's maken en muziek luisterenpeptalk schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:57:
[...]
Ik heb het ook nog steeds na een factory reset, maar niet met alle nummers, gelukkig word ik niet zoveel gebeld en valt het niet zo op;-)

Ik heb nog even zitten kijken. Volgens mij kan de 'Telefoon' app niet overweg met landcodes. In de telefoon app komt het nummer binnen als 0612345678, maar onder mijn contacten staat het nummer geregistreerd als +31 612345678. Het toestel ziet dit als 2 verschillende nummers, waardoor de link niet gelegd kan worden. Zodra ik de +31 verwijder bij een van mijn contacten, dan zijn ze wel opeens zichtbaar wanneer ik word gebeld.
Kan het misschien te maken hebben met de provider en de manier waarop het nummer wordt doorgestuurd naar je telefoon? Ik zit nu bij Tele2. 2 weken geleden zat ik bij Telfort + Marshmallow en toen had ik er zover ik weet geen last van..
Gewoon alles in google zetten,heb je ook nooit problemen als je van telefoon veranderd of custom roms flasht enz.
Hier staat niks op de sim en of op telefoon.
[ Voor 16% gewijzigd door jejeh op 05-01-2016 15:02 ]
Daar heb ik dan weer geen last vanAid schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:48:
[...]
Waarom zouden we überhaupt probleemloos willen bellen met onze telefoons, gelukkig kunnen we foto's maken en muziek luisteren![]()
Ik heb nog even zitten kijken. Volgens mij kan de 'Telefoon' app niet overweg met landcodes. In de telefoon app komt het nummer binnen als 0612345678, maar onder mijn contacten staat het nummer geregistreerd als +31 612345678. Het toestel ziet dit als 2 verschillende nummers, waardoor de link niet gelegd kan worden. Zodra ik de +31 verwijder bij een van mijn contacten, dan zijn ze wel opeens zichtbaar wanneer ik word gebeld.
Kan het misschien te maken hebben met de provider en de manier waarop het nummer wordt doorgestuurd naar je telefoon? Ik zit nu bij Tele2. 2 weken geleden zat ik bij Telfort + Marshmallow en toen had ik er zover ik weet geen last van..
Werk veel in het grensgebied en heb ook veel buitenlandse collega's.
Alle nummer staan bij mij met +31, +32 of #31#+31 in m'n contactenlijst en die geven allemaal de juiste naam weer. (Provider is KPN)
De nummers zijn gekoppeld aan mijn Google account.jejeh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:01:
Gewoon alles in google zetten,heb je ook nooit problemen als je van telefoon veranderd of custom roms flasht enz.
Mijn contactenlijst is correct met de juiste namen en nummers. Alleen als ik door iemand word gebeld, dan zie ik alleen het nummer en niet de naam, terwijl dat nummer wel in mijn contactenlijst staat opgeslagen. Maar als ik dan onder belhistorie kijk, dan staat er wel gewoon bijv. Jan Smit, <- 5 min geleden.Bastie-88 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:06:
[...]
Daar heb ik dan weer geen last van![]()
Werk veel in het grensgebied en heb ook veel buitenlandse collega's.
Alle nummer staan bij mij met +31, +32 of #31#+31 in m'n contactenlijst en die geven allemaal de juiste naam weer. (Provider is KPN)
Ik heb net een collega uit Duitsland laten bellen en zijn naam was wel gewoon zichtbaar.....

Kijk eens onder google/contacten/meer/instellingen/land ?
Bij mij staat er nederland en alle nummers staan erin met +31 behalve een paar van duitse collega,s die +49 hebben.
Bij mij staat er nederland en alle nummers staan erin met +31 behalve een paar van duitse collega,s die +49 hebben.
Bij mij staat er ook NL met +31. Ik heb de NL nummers aangepast door de landcode te verwijderen. Nu werkt het wel. Wellicht komt Motorola met een update om dit probleem op te lossen.jejeh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:51:
Kijk eens onder google/contacten/meer/instellingen/land ?
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb al mijn contacten er als +31 6 XXXXXXXX in staan (voor mobiele nummers dan uiteraard). Bij mij werkt het prima (na verwijderen en opnieuw toevoegen van Google acocunt)Aid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:23:
[...]
Bij mij staat er ook NL met +31. Ik heb de NL nummers aangepast door de landcode te verwijderen. Nu werkt het wel. Wellicht komt Motorola met een update om dit probleem op te lossen.
Bedankt voor het meedenken.
[ Voor 5% gewijzigd door TheFes op 06-01-2016 10:06 ]
Ik heb mijn Google account meerdere malen verwijderd en toegevoegd, maar het helpt niet. Een factory reset heeft ook niet geholpen. Bij welke provider zit jij als ik vragen mag?The_Fes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:06:
[...]
Ik heb al mijn contacten er als +31 6 XXXXXXXX in staan (voor mobiele nummers dan uiteraard). Bij mij werkt het prima (na verwijderen en opnieuw toevoegen van Google acocunt)
Ik zit bij KPNAid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:33:
[...]
Ik heb mijn Google account meerdere malen verwijderd en toegevoegd, maar het helpt niet. Een factory reset heeft ook niet geholpen. Bij welke provider zit jij als ik vragen mag?
Wellicht dat het te maken heeft met de provider (lijkt me stug, maar toch). Ik zit nu bij Tele2.
2 weken geleden zat ik nog bij Telfort (KPN netwerk) + Marshmallow en toen had ik er geen last van..
Tele2 maakt gebruik van het T-mobile netwerk en jij hebt volgens mij hetzelfde probleem... Nog een ander puntje; als ik het mij goed herinner, toen ik op het KPN netwerk zat en werd gebeld door een onbekend nummer, dan stond er +31 6xxxxx, nu staat er 06xxxxxx. Kun jij dit bevestigen The_Fes?peptalk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:59:
Ik heb T-mobile.
Ik trek nu conclusies die er wellicht helemaal niet zijn, maar het lijkt op een combinatie issue tussen provider en Marshmallow.
Ik heb mezelf even gebeld met een nummer wat niet in mijn telefoon staat, en dan staat er inderdaad +31 voor. Het lijkt er dus inderdaad op dat T-mobile de nummers anders doorgeeft aan de telefoon. Wat ik me dan afvraag of dit dan ook bij andere Marshmallow apparaten zal spelen, of dat het een Motorola (X 2014) specifiek probleem is.Aid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:41:
[...]
Tele2 maakt gebruik van het T-mobile netwerk en jij hebt volgens mij hetzelfde probleem... Nog een ander puntje; als ik het mij goed herinner, toen ik op het KPN netwerk zat en werd gebeld door een onbekend nummer, dan stond er +31 6xxxxx, nu staat er 06xxxxxx. Kun jij dit bevestigen The_Fes?
Ik trek nu conclusies die er wellicht helemaal niet zijn, maar het lijkt op een combinatie issue tussen provider en Marshmallow.
Tja ik zit bij kpn en heb meteen na de update naar mm een factory reset gedaan, wel via de recovery en niet via de telefoon.
Ik herken dit probleem dus niet.
[ Voor 12% gewijzigd door jejeh op 06-01-2016 14:19 ]
Vandaag van een Telfort met 06 er voor zonder naam en van Vodafone met naam en snel geprobeerd met vast nummer KPN van het werk: Nog steeds zonder naam en normaal kengetal(zonder 0031 of +31).Aid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:41:
[...]
Tele2 maakt gebruik van het T-mobile netwerk en jij hebt volgens mij hetzelfde probleem... Nog een ander puntje; als ik het mij goed herinner, toen ik op het KPN netwerk zat en werd gebeld door een onbekend nummer, dan stond er +31 6xxxxx, nu staat er 06xxxxxx. Kun jij dit bevestigen The_Fes?
Bedankt voor het delen van je bevindingen. Ik heb het een en ander Gegoogeld en het zijn toch voornamelijk Motorola's die hier last van hebben (moto x, moto x style, pure enz.) De meeste hebben het opgelost door hun Google account te ontkoppelen en weer te koppelen, helaas werkt dat bij mij niet.The_Fes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:05:
[...]
Ik heb mezelf even gebeld met een nummer wat niet in mijn telefoon staat, en dan staat er inderdaad +31 voor. Het lijkt er dus inderdaad op dat T-mobile de nummers anders doorgeeft aan de telefoon. Wat ik me dan afvraag of dit dan ook bij andere Marshmallow apparaten zal spelen, of dat het een Motorola (X 2014) specifiek probleem is.
Het is wel apart dat het alleen gebeurt op het moment dat ik word gebeld, in de belhistorie staat wel gewoon de naam, dus de link wordt wel gemaakt...
Ik heb het nu opgelost door bij alle +31 nummers de landcode te verwijderen.
Ik heb het via de telefoon gedaan. Wellicht kan ik het nog via de recovery proberen.jejeh schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:18:
Tja ik zit bij kpn en heb meteen na de update naar mm een factory reset gedaan, wel via de recovery en niet via de telefoon.
--------------------------------------------------
Ter aanvulling:
Hier worden mijn bevindingen bevestigd:
"I did find a solution, but it's a bit technical.
I found that the problem is that incoming calls are without a country prefix (in Golan telecom, at least..), while Google is backing up the contacts with County prefix included (i.e. +972). So incoming calls with no prefix are not recognized. The solution is to add an additional number with no prefix to each contact on the phone, and this is how you do it :"
http://forums.androidcent...s-log-incoming-calls.html
[ Voor 19% gewijzigd door Aid op 07-01-2016 11:19 ]
Ik heb nog steeds de update niet?
Heb al aardig geGoogled maar.. moet ik gewoon wachten?
Het verschilt nogal per telefoon. Wat staat er onder Systeemversie bij Telefooninfo in de Settings?Tvvugt schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:40:
Ik heb nog steeds de update niet?
23.16.1_victara_reteuall.en.euThe_Fes schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:31:
[...]
Het verschilt nogal per telefoon. Wat staat er onder Systeemversie bij Telefooninfo in de Settings?
Volgens mij zou die al wel een update ontvangen moeten hebben.. Is je telefoon geroot, of nog helemaal origineel?
Origineel, gekocht bij CoolBlue als 2e kans.The_Fes schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:29:
[...]
Volgens mij zou die al wel een update ontvangen moeten hebben.. Is je telefoon geroot, of nog helemaal origineel?
Is dus terug gestuurd geweest maar niet omdat er problemen mee waren, klant wilde 'm niet
Mijne is ook 2e kans van CB, netjes de update ontvangen aantal weken terug.Tvvugt schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:26:
[...]
Origineel, gekocht bij CoolBlue als 2e kans.
Is dus terug gestuurd geweest maar niet omdat er problemen mee waren, klant wilde 'm niet
Probeer eens te zoeken naar update zonder simkaart in de telefoon. Lees soms dat dit kan helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door IkWilbert op 08-01-2016 14:35 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Het viel mij vandaag op dat de iconen in de Moto Active Display een lage resolutie hebben. Dan bedoel ik het eerste scherm (zie foto, hier is het trouwens mooi scherp, zoals ik het gewend was in lollipop). Bij mij is het icoontje niet zo mooi rond, de pixels zijn duidelijk waarneembaar. Hebben anderen hier ook last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Aid op 08-01-2016 15:49 ]
Mij nog niet opgevallen. Voor zover ik weet gebruikt Moto Display wel een lagere resolutie maar niet zo laag dat cirkels gepixeld worden.Aid schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:35:
Het viel mij vandaag op dat de iconen in de Moto Active Display een lage resolutie hebben. Dan bedoel ik het eerste scherm (zie foto, hier is het trouwens mooi scherp, zoals ik het gewend was in lollipop). Bij mij is het icoontje niet zo mooi rond, de pixels zijn duidelijk waarneembaar. Hebben anderen hier ook last van?
Ik heb er een foto van gemaakt. Zoals je kan zien zijn de cijfers wel gewoon scherp, maar de icoontjes niet. Het lijkt wel alsof de anti aliasing ontbreekt..VanStino schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:40:
[...]
Mij nog niet opgevallen. Voor zover ik weet gebruikt Moto Display wel een lagere resolutie maar niet zo laag dat cirkels gepixeld worden.

Nadat mijn Sony kapot gevallen was, wilde ik zsm een nieuwe telefoon.
Ik wilde niet meer dan 175,- euro uitgeven, aangezien mijn abbo verlengbaar is in maart 2016.
Voor dat geld heb je in de winkel alleen maar budget toestellen, dus was ik beperkt tot de z.g.a.n. toestellen op Marktplaats en Tweakers 'Vraag en Aanbod' sectie, aangezien ik het liefst een flagship zou willen.
Vanwege het gekozen budget van 175,- heb ik me gefocust op de 2014 modellen.
Na een week lang reviews lezen en kijken, wist ik het. Het werd een Oneplus One óf een Moto X 2014.
Eerste toestel die ik tegen kwam die aan mijn eisen voldeed was een OPO.
Een witte 16 GB, z.g.a.n. en 135,- Afgesproken op station Utrecht en in levende lijve gezien en ondervonden. Bleek er dus een lichte witte vlek (bijna niet te zien) in het midden van het scherm te zitten. Ik wist dat ik me hier aan zou storen tijdens gebruik, dus me geld in me zak gehouden en geduld bewaart.
Volgende die op me target kwam, was een Moto X 2014, leren achterkant, z.g.a.n. incl. accessoires en factuur van Jan' 15. Toestel was dus een jaar oud. Prijs na wat afdingen: 160,-
Afspraak gemaakt.Toestel gezien. Echt splinternieuw, verkoper kwam ook heel geschikt/netjes over. Was er heel zuinig op geweest en hij zei dat hij elk jaar een
nieuwe kocht en zijn oude verkocht. Hij was heel tevreden over het ding en wilde hem niet persé kwijt.
Dit kan een standaard verkooppraatje zijn, maargoed: Ik was om en de deal gemaakt.
Nu het toestel 2 weken in gebruik met Android 6.0.
Maar jongens wát een toestel!
Had op wat video's gezien dat gewaardeerde reviewers van Android Authority, the Verge en Pocket Now aangaven dat dit toestel moeilijk los te laten is en de gebruikers ervaring uniek is en ik kan dit echt beámen. Wat een verademing ten opzichte van de Sony's en Samsungs die ik heb gehad.
Heerlijk toestel hoor. Heb gelijk een i-Blason case gehaald en een tempered glass screen protector.
Vraag aan jullie, het enige wat ik iets minder vind zijn de matige foto's.
Is dit te verbeteren met een andere camera app, zo ja, welke gebruiken jullie?
Ik wilde niet meer dan 175,- euro uitgeven, aangezien mijn abbo verlengbaar is in maart 2016.
Voor dat geld heb je in de winkel alleen maar budget toestellen, dus was ik beperkt tot de z.g.a.n. toestellen op Marktplaats en Tweakers 'Vraag en Aanbod' sectie, aangezien ik het liefst een flagship zou willen.
Vanwege het gekozen budget van 175,- heb ik me gefocust op de 2014 modellen.
Na een week lang reviews lezen en kijken, wist ik het. Het werd een Oneplus One óf een Moto X 2014.
Eerste toestel die ik tegen kwam die aan mijn eisen voldeed was een OPO.
Een witte 16 GB, z.g.a.n. en 135,- Afgesproken op station Utrecht en in levende lijve gezien en ondervonden. Bleek er dus een lichte witte vlek (bijna niet te zien) in het midden van het scherm te zitten. Ik wist dat ik me hier aan zou storen tijdens gebruik, dus me geld in me zak gehouden en geduld bewaart.
Volgende die op me target kwam, was een Moto X 2014, leren achterkant, z.g.a.n. incl. accessoires en factuur van Jan' 15. Toestel was dus een jaar oud. Prijs na wat afdingen: 160,-
Afspraak gemaakt.Toestel gezien. Echt splinternieuw, verkoper kwam ook heel geschikt/netjes over. Was er heel zuinig op geweest en hij zei dat hij elk jaar een
nieuwe kocht en zijn oude verkocht. Hij was heel tevreden over het ding en wilde hem niet persé kwijt.
Dit kan een standaard verkooppraatje zijn, maargoed: Ik was om en de deal gemaakt.
Had op wat video's gezien dat gewaardeerde reviewers van Android Authority, the Verge en Pocket Now aangaven dat dit toestel moeilijk los te laten is en de gebruikers ervaring uniek is en ik kan dit echt beámen. Wat een verademing ten opzichte van de Sony's en Samsungs die ik heb gehad.
Heerlijk toestel hoor. Heb gelijk een i-Blason case gehaald en een tempered glass screen protector.
Welkom bij de Moto X junkies group!Jerusalem schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:33:
Helaas is de camera niet perfect en dat los je niet echt op met een andere app.
Wat ik doe is de handmatige focus aanzetten zodat je zelf kunt aangeven waarop de camera moet focussen. Onder goed licht heb ik hele mooie fotos gemaakt, helaas bij minder licht te korrelig altijd.
Mjah, vergeleken met andere toestellen die ik heb gehad vind ik deze camera niet echt slecht. Zeker nu de laatst foto app de belichtingsoptie toevoegt ben ik er meer tevreden over. Andere apps heb ik wel eens geprobeerd met wisselend resultaat.Jerusalem schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:33:
Inmiddels terug van reparatie, zonder kostenFelicia schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:20:
[...]
Dit ja, heb nu een mooi papiergewichtje en de vraag uitstaan bij Coolblue wat het kost om dit te fixen want dit schijn je niet zelf op te kunnen lossen...
Heb nu wel de RET.DE uitvoering gekregen met een leren achterkant waar ik een plastic achterkant had met een RET.EU.All had, weet niet of ik dat goed of slecht moet vinden
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Moederbord vervangen is een gemakkelijke optie. Niet liggen rommelen met software, gewoon nieuw moederbordje plaatsen en volgende. Reparatietijd is voorspelbaar (+-20min voor iemand die het al eens gedaan heeft) en het onderdeel zelf is rechtstreeks van de fabrikant niet eens zo duur. Dat terwijl een reparatie van software onvoorspelbaar is en vaak heel wat diagnose en testing inhoudt waarna soms het probleem nog niet 100% opgelost is. Dynafix vervangt bij dergelijke problemen dus wel vaker het moederbord omdat dat gewoon uiteindelijker goedkoper uitkomt.Inmiddels terug van reparatie, zonder kostenDe monteur constateerde dat het toestel niet meer aanging en heeft het moederbord vervangen, dit zelfs na mijn opmerking dat een update na een reflash het probleem veroorzaakte
![]()
Heb nu wel de RET.DE uitvoering gekregen met een leren achterkant waar ik een plastic achterkant had met een RET.EU.All had, weet niet of ik dat goed of slecht moet vinden
Over de foto's: in goed buiten licht kun je echt hele mooie foto's maken met de X. Binnen bij matig licht kun je beter een echte camera pakken...
met de RET.DE heb je soms iets sneller updates.Felicia schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:41:
[...]
Mjah, vergeleken met andere toestellen die ik heb gehad vind ik deze camera niet echt slecht. Zeker nu de laatst foto app de belichtingsoptie toevoegt ben ik er meer tevreden over. Andere apps heb ik wel eens geprobeerd met wisselend resultaat.
[...]
Inmiddels terug van reparatie, zonder kostenDe monteur constateerde dat het toestel niet meer aanging en heeft het moederbord vervangen, dit zelfs na mijn opmerking dat een update na een reflash het probleem veroorzaakte
![]()
Nadeel bij mij was dat er geen nederlandse spellingscontrole en auto aanvullen/correct op zat maar dat is makkelijk op te lossen door het google toetsenbord te downloaden.
Simkaart verwijderd, nog steeds geen update.
Zal even Coolblue om hulp vragen, die helpen altijd overal mee is mijn ervaring.
Zal even Coolblue om hulp vragen, die helpen altijd overal mee is mijn ervaring.
Heb je al eens geprobeert de cache van google play services leeg te maken?
Voor de mensen die zich storen aan het iets " geliger " scherm [ wat een woord btw ]
Probeer onderstaande kernel eens en download de colorprofile app die staat in de openingspost.
Root toegang is noodzakelijk.
http://forum.xda-develope...rnel-moto-x-2014-t3290544
Meer info over de app google eens op : Savoca's Advanced Color Control
Probeer onderstaande kernel eens en download de colorprofile app die staat in de openingspost.
[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 12-01-2016 11:42 ]
Nodig:jejeh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:39:
Voor de mensen die zich storen aan het iets " geliger " scherm [ wat een woord btw ]
Unlocked bootloader
TWRP geïnstalleerd
Root toegang
Android Marshmellow Moto Stock ROM
sinds de update naar 6.0 last van onderstaand probleem :
http://www.androidpolice....-phones-with-marshmallow/
zeer vervelende bug, en een oplossing lijkt er niet te zijn ?
Ik heb daar af en toe ook last van inderdaad. Er schijnt wel een workaround te zijn in de vorm van een bluetooth app die een paar centen kost. Ik zal even zoeken hoe die app precies heet...xenne schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:29:
sinds de update naar 6.0 last van onderstaand probleem :
Edit:
Bluetooth Phonebook schijnt alles in betere banen te leiden, heb het zelf nog niet geprobeerd.
Maar ik ben er ook op aan het zoeken geweest.
[ Voor 11% gewijzigd door Bastie-88 op 18-01-2016 09:48 ]
Ja. Nog steeds 5.1. Moto wilt nu dat ik m naar een repair centre stuur.. Voor een software update! Kan mn telefoon echt geen 2 weken missen.horizon1978 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:35:
Heb je al eens geprobeert de cache van google play services leeg te maken?
Ik vroeg mij het volgende af, hoeveel ruimte hou je over op Moto X 2014 16gb bij aankoop?
En dan dit, ik kan binnenkort mijn abonnement goedkoop verlengen en kan kiezen uit S5 of Moto X 2014 (of Huawei P7 maar die wil ik absoluut niet).
Nou ben ik geen fan TouchWiz (enige nadeel van S5 in mijn ogen) maar hoe snel brandt de scherm van de Moto X in? Mijn zus heeft een Galaxy Nexus sinds 2 jaar en sinds dat zij (CM) lollipop draait zijn de navigatie knoppen onderaan flink ingebrand, zo ook bij een kennis met een Nexus 6.
Ik wil wel 2 jaar of langer met de Moto X 2nd verder kunnen, maar dat inbranden schrikt mij af, vooral omdat Nexus 6 en Moto X 2nd schermen hebben uit diezelfde fabriek.
Iemand ervaringen tot nu toe? Ben zelf iemand die veel apps gebruikt zoals Chrome, Facebook en nieuws apps, vooral bij die 2 laatste merk ik dat er elementen zijn die op 1 plek langer blijven, en aangezien ik de scherm vaak aan heb staan omdat ik veel lees, vrees ik dat het inbranden vrij snel zal gaan, en dat vooral de knoppen onderaan, bij beide Nexus 6 van een kennis en Gallaxy Nexus van mijn zus vallen die ingebrande navigatie knoppen onderaan enorm op tijdens foto maken en bij kijken van video's of YouTube.
En dan dit, ik kan binnenkort mijn abonnement goedkoop verlengen en kan kiezen uit S5 of Moto X 2014 (of Huawei P7 maar die wil ik absoluut niet).
Nou ben ik geen fan TouchWiz (enige nadeel van S5 in mijn ogen) maar hoe snel brandt de scherm van de Moto X in? Mijn zus heeft een Galaxy Nexus sinds 2 jaar en sinds dat zij (CM) lollipop draait zijn de navigatie knoppen onderaan flink ingebrand, zo ook bij een kennis met een Nexus 6.
Ik wil wel 2 jaar of langer met de Moto X 2nd verder kunnen, maar dat inbranden schrikt mij af, vooral omdat Nexus 6 en Moto X 2nd schermen hebben uit diezelfde fabriek.
Iemand ervaringen tot nu toe? Ben zelf iemand die veel apps gebruikt zoals Chrome, Facebook en nieuws apps, vooral bij die 2 laatste merk ik dat er elementen zijn die op 1 plek langer blijven, en aangezien ik de scherm vaak aan heb staan omdat ik veel lees, vrees ik dat het inbranden vrij snel zal gaan, en dat vooral de knoppen onderaan, bij beide Nexus 6 van een kennis en Gallaxy Nexus van mijn zus vallen die ingebrande navigatie knoppen onderaan enorm op tijdens foto maken en bij kijken van video's of YouTube.
Android geeft aan dat er 10.33GB van de 16GB bruikbaar is.Mizgala28 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:55:
Ik vroeg mij het volgende af, hoeveel ruimte hou je over op Moto X 2014 16gb bij aankoop?
Ik heb de mijne sinds september vorig jaar, het enige wat me opvalt is dat ik bij de laagste helderheid soms strepen zie maar dat is normaal i.c.m. adaptive brightness.Nou ben ik geen fan TouchWiz (enige nadeel van S5 in mijn ogen) maar hoe snel brandt de scherm van de Moto X in? Mijn zus heeft een Galaxy Nexus sinds 2 jaar en sinds dat zij (CM) lollipop draait zijn de navigatie knoppen onderaan flink ingebrand, zo ook bij een kennis met een Nexus 6.
Inbranden heb ik nog altijd niet. Gemiddeld 4 tot 5 uur per dag het scherm aan (80% daarvan is zwartwit strips lezen dus inbranden zou wel opvallen), wel met vrijwel de laagste helderheid omdat ik dat helder genoeg vind
Als het scherm toch inbrand heb je een app in de zin van anti-burnin. Die cycled het scherm tussen alle primaire kleuren en wit waarna het inbranden zo weer weg is.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Naar mijn weten werken anti inbrand apps niet op AMOLED, maar 4 a 5 uur per dag komt in ieder geval overeen met mijn gebruik, daarnaast is 10.33gb maar 1gb minder dan wat ik vroeger op mijn Nexus 4 had en ook daar kwam ik met gemak uit de voeten, 10.33gb is dus zat.Felicia schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:56:
[...]
Android geeft aan dat er 10.33GB van de 16GB bruikbaar is.
[...]
Ik heb de mijne sinds september vorig jaar, het enige wat me opvalt is dat ik bij de laagste helderheid soms strepen zie maar dat is normaal i.c.m. adaptive brightness.
Inbranden heb ik nog altijd niet. Gemiddeld 4 tot 5 uur per dag het scherm aan (80% daarvan is zwartwit strips lezen dus inbranden zou wel opvallen), wel met vrijwel de laagste helderheid omdat ik dat helder genoeg vind
Als het scherm toch inbrand heb je een app in de zin van anti-burnin. Die cycled het scherm tussen alle primaire kleuren en wit waarna het inbranden zo weer weg is.
Qua helderheid gebruik ik gewoon automatisch, ik ben vooral binnen bezig met een telefoon maar het is wel handig als ik die ene keer dat ik buiten in de volle zon ben wel wat zie met een hand over het scherm (vandaar op auto helderheid).
Bedankt voor je reactie in ieder geval, helpt mij sowieso in het maken van de keuze of het de X of de S5 wordt.
(mochten andere Moto X 2nd gebruikers willen reageren op mijn vraag dan hoor ik dat graag)
Heb de moto X nu een jaar en nog geen last van inbranden. Heb de helderheid o automatisch staan (wat meestal best laag is). Ook gebruik van vier uur per dag.
Voor de rest is het gewoon een geweldige telefoon met matige binnen camera. Bij buitenlicht is die goed genoeg. En touchless control/moto voice is awesome.
Voor de rest is het gewoon een geweldige telefoon met matige binnen camera. Bij buitenlicht is die goed genoeg. En touchless control/moto voice is awesome.
Tell me morexenne schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:36:
vandaag update binnen gehaald voor camera, heb de indruk dat hij stuk beter focust nu
Was het een OTA update en was de update specifiek voor de camera of ook voor andere bugfixes?
En op welke versie zit je
Is een update via de play store, vanmorgen ook geupdate op mijn toestelBastie-88 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:08:
[...]
Tell me more![]()
Was het een OTA update en was de update specifiek voor de camera of ook voor andere bugfixes?
En op welke versie zit je
I intend to live forever. So far, so good.
Barst! Ik heb mijn telefoon laten vallen. Linksboven een mooie breuk opgelopen in het glas... Wat een druiloor ben ik ook. Naja het scherm is nog bruikbaar maar de notificaties (iconen) worden net een beetje gebroken, dus ik weet niet hoeveel last ik ervan ga hebben. Hopelijk hoef ik het scherm niet te vervangen
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb het scherm ook kapot gedaan. Prijzen voor die schermpjes liggen nog steeds vrij hoog en zijn slecht leverbaar. Ik kijk echter nu enkel bij onze leveranciers voor originele onderdelen. (Dan hebben we het over ~€200 voor de screen assembly met levertijd >2 weken.) Beter gaan kijken naar een third-party leverancier. Je hebt er dan ook nog... andere.
Kan je toch bijna een nieuw toestel voor krijgen
Vandaar dat ik er gewoon een nieuwe gekocht heb.ronalds100 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:15:
Kan je toch bijna een nieuw toestel voor krijgen
Wat een onzin prijzen ook voor losse schermen,koop je inderdaad een nieuwe voor.
Helaas beginnen nu de 2014 moto x's wel weer duurder te worden door schaarste.
Duurder ? de moto x 2014 32 gb was op amazon.de 250 euro de hele week .
Nu is ie 266
Nu is ie 266
Je stelt je de vraag wie zo'n dingen koopt.Port187 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:26:
Wat een onzin prijzen ook voor losse schermen,koop je inderdaad een nieuwe voor.
Welke versie van de app hebben jullie nu? Ik heb 5.1.11.1 en zie geen update in de play storeIkWilbert schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:35:
[...]
Is een update via de play store, vanmorgen ook geupdate op mijn toestel
Heb op ebay alleen een touchscreen besteld voor $3,55, eens kijken of ik die er fatsoenlijk op ga krijgen. Moet wel zeggen dat ik al heel wat toestellen gerepareerd heb en fatsoenlijk gereedschap heb.
Geduld is een schone zaaklexi schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:07:
Ik krijg in de play store alleen 5.0.47 te zien. Snap er niks van.
Ik kreeg die update ook vandaag pas.
Heb je dan zon speciaal apparaat die het touch screen van het LCD kan losweken, soort warmteplaat met bankschroeven? Anders zie ik het je niet doen, assembly vervangen stelt niet zoveel voor.peptalk schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:30:
Heb op ebay alleen een touchscreen besteld voor $3,55, eens kijken of ik die er fatsoenlijk op ga krijgen. Moet wel zeggen dat ik al heel wat toestellen gerepareerd heb en fatsoenlijk gereedschap heb.
Er is een originele update naar 6.0 beschikbaar, als dat is wat je bedoelt.Tvvugt schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:52:
Enig idee of ik 6.0 erop kan flashen?
Lees mn andere posts, ik krijg deze update niet binnen.Wekko306 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:00:
[...]
Er is een originele update naar 6.0 beschikbaar, als dat is wat je bedoelt.
Lees de andere posts, dan weet je hoeveel risico hier aan zit.Tvvugt schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:12:
[...]
Lees mn andere posts, ik krijg deze update niet binnen.
Mensen enig idee of je makkelijk bij de volumeknop kan komen wanneer je de telefoon open haalt? Mijn blijft constant hangen en vermoed dat er wat tussen zit. Dus beetje schoonmaken met alcohol of iets in die richting zou kunnen helpen maar wil het wel graag netjes doen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je de achterkant verwijderd, ik doe het met een kokende zak water 5-10 min laten rusten op de achterkant, dan wordt de powerknop en volumeknop met een beugel/brug met1 schroefje vast gehouden. Deze is zilverkleurig ipv zwart en het zal duidelijk zijn hoe je dat moet losmaken.Touchdomex schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:03:
Mensen enig idee of je makkelijk bij de volumeknop kan komen wanneer je de telefoon open haalt? Mijn blijft constant hangen en vermoed dat er wat tussen zit. Dus beetje schoonmaken met alcohol of iets in die richting zou kunnen helpen maar wil het wel graag netjes doen.
De achterkant eerst even opwarmen in de oven op ongeveer 100 graden voor 15 min voordat je hem terug plaatst.
Je bedoelt de achterkant nadat je de eigenlijke achterkant eraf hebt getrokken?it0 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:26:
[...]
Als je de achterkant verwijderd, ik doe het met een kokende zak water 5-10 min laten rusten op de achterkant, dan wordt de powerknop en volumeknop met een beugel/brug met1 schroefje vast gehouden. Deze is zilverkleurig ipv zwart en het zal duidelijk zijn hoe je dat moet losmaken.
De achterkant eerst even opwarmen in de oven op ongeveer 100 graden voor 15 min voordat je hem terug plaatst.
Iemand trouwens enig idee of die achterkanten los zijn te bestellen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De achterkant is voor mij dat flexible gedeelte tussen het frame.Touchdomex schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:47:
[...]
Je bedoelt de achterkant nadat je de eigenlijke achterkant eraf hebt getrokken?
Iemand trouwens enig idee of die achterkanten los zijn te bestellen?Net als die motorola logo's?
En ja ze zijn te bestellen.
Ja cool die wil ik hebben!it0 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:10:
[...]
De achterkant is voor mij dat flexible gedeelte tussen het frame.
En ja ze zijn te bestellen.
Jeu, kreeg dit weekend een update van Inbox (by Gmail) en toen ik die opende vroeg hij of notificaties ingeschakeld moesten worden (dat waren ze al wel, maar ze deden het sinds de update naar MM niet meer). Nu doen ze het dus weer wel!
Ja cool besteld en die is binnen! Dit weekend eens proberen met deze iFixit guide.
https://www.ifixit.com/Gu...k+Cover+Replacement/40568

Yup fijn ding, sluit niet helemaal 100% aan maar dat kan natuurlijk gewoon aan mijn kwaliteiten liggen. Wel erg cool!
Crap, telefoon laten vallen en nu wat barsten in het scherm. In de hoeken ander en boven in een hoek. Alles werkt nog wel. Al heb ik enige twijfel bij een plek waar een van de sensoren zit die handbewegingen detecteert.
Nou heb ik contact opgenomen met m'n verzekeraar (inboedel) en ik krijg de reparatie vergoed. Ik heb snel even gegoogled en een schatting kosten van reparatie bij het melden van de schade gedaan. Nou heb ik hier geen prijs van een officiele, door Motorola erkend, servicecenter doorgegeven. Weet iemand wie dat doet en/of wat daar ongeveer de prijs van is?
Verder lees ik hier dat reparatie geen optie is. Waarom niet?
Nou heb ik contact opgenomen met m'n verzekeraar (inboedel) en ik krijg de reparatie vergoed. Ik heb snel even gegoogled en een schatting kosten van reparatie bij het melden van de schade gedaan. Nou heb ik hier geen prijs van een officiele, door Motorola erkend, servicecenter doorgegeven. Weet iemand wie dat doet en/of wat daar ongeveer de prijs van is?
Wat ik uit deze video begrijp is dat het scherm een module is van drie onderdelen. Je kunt ze wel losweken maar niet echt aan te raden. Daarbij kost dit onderdeel in NL ruim 200 euro (voorbeeld) (wat maar 100 euro minder is dan wat de telefoon waard was toen ik hem kocht).oNo schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:39:
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Motorola Support verwees mij door naar drmobile.eu/nl (Dynafix)oNo schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:39:
Crap, telefoon laten vallen en nu wat barsten in het scherm. In de hoeken ander en boven in een hoek. Alles werkt nog wel. Al heb ik enige twijfel bij een plek waar een van de sensoren zit die handbewegingen detecteert.
Prijsopgave voor vervangen display was eind augustus 248,22 excl. btw. Inclusief is dat 300,35.
Prijsopgave is voor zoverre vrijblijvend dat het je 36,30 kost om je telefoon weer terug te krijgen als je geen gebruik wenst te maken van hun dienst.
Een nieuwe is goedkoper.. Kun je dat voorstellen aan de verzekeraar?
Je geld terug vragen/laten uitkeren en een Nexus 5x bestellen?Stfnlln schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:17:
Een nieuwe is goedkoper.. Kun je dat voorstellen aan de verzekeraar?
Ik had zelf een ander toestel gekozen als ik de kost van vervangende onderdelen had geweten. Aangezien de digitizer niet apart te vervangen is heb je een full module nodig. Zo eentje als deze dus:
http://rounded.com/motoro...17751001-01017751001.html
Bekijk de prijs even en val achterover. Ik heb even rondgekeken bij alle leveranciers die wij gebruiken en de goedkoopste kan de module leveren voor ~€200.
Bekijk de prijs even en val achterover. Ik heb even rondgekeken bij alle leveranciers die wij gebruiken en de goedkoopste kan de module leveren voor ~€200.
Heb je eigenlijk wel gezocht?VanStino schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:10:
Ik had zelf een ander toestel gekozen als ik de kost van vervangende onderdelen had geweten. Aangezien de digitizer niet apart te vervangen is heb je een full module nodig. Zo eentje als deze dus:
Die dingen ga ik niet gebruiken.
Dat als retailer snap ik. echter denk ik dat de andere prijzen onrealistisch hoog zijn. Al 3 schermen zo besteld zonder problemen met leveren en/of kwailteit.