Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Pas ook mijn scherm kapot laten vallen na de telefoon zo'n 15 maanden te hebben gehad. Terug gebracht naar Coolblue en een prijsopgave gekregen van €320,00!! euro. Belachelijk natuurlijk, want dit is meer dan de telefoon nieuw kost. Om hem terug te krijgen zonder reparatie ben ik ook €45,00 kwijt. Gezien het repareren meer is dan een nieuwe had het mij logischer geleken als ze hem total-loss hadden verklaart in plaats van met zo'n prijsopgave te komen.

Nu maar even kijken wat ik ga doen, het touchscreen deed het nog wel maar zaten wel erg lelijke barsten over de gehele display. Ben ook maar aan het kijken voor een nieuwe mobiel, de Moto X Style en Nexus 5x lijken mij momenteel nog het interessants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Poeles schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:49:
[...] Ben ook maar aan het kijken voor een nieuwe mobiel, de Moto X Style en Nexus 5x lijken mij momenteel nog het interessants.
Ik heb nu de Wileyfox Swift en die doet voor mij precies hetzelfde als de Moto X 2014, alleen mist ie NFC en OTG, maar heeft ie wel een MicroSD-slot! Vooral dat laatste is een verademing. En dat alles voor maar €179!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

Die schermen van aliexpress krijg je volgens mij bij sommige (goedkope) reparatieshops, waar moeten ze anders de winst vandaan halen. En gezien de wildgroei van het aantal van die shops zal het goede business zijn.
Als je daar eens je telefoon hebt laten repareren via de verzekering zou ik zeker eens contact opnemen met je verzekeraar. Google maar eens op snelle reparaties van sterren in je voorruit bij tentjes op parkeerplaatsen van bouwmarkten.

Van de week de Moto G (2015) en Moto X Play ter test gehad en kunnen vergelijken met m'n Moto X 2014 (met barst dus)
De Moto G valt me niet tegen. Hetzelfde formaat alleen iets dikker. Het scherm is mooi scherp, HD resolutie op 5" is gewoon mooi, al denk je met full HD op 5.2" dat dat niet meer kan... Snelheid is prima, accuduur zeer prettig. Camera redelijk. Ik heb wel het gevoel dat het bereik (3G, wifi) minder is.
De Moto X Play. Die accuduur!! Voelt gewoon als 2x zo lang vergeleken met de Moto X 2014. Het scherm heeft me aangetoond dat een amoled scherm geen must is, wat dat wel voor mij was. En de camera, wat een verademing, zo veel beter. Het ding is wel groot, gewoon een ander toestel eigenlijk.

Eens kijken hoe de afhandeling van m'n Moto X gaat worden. Als het een ander toestel wordt dan zoek ik:
- dezelfde form factor, niet breder
- een betere camera

Voorkeuren:
- iets langer met de accu
- stock android of zoals de moto's
- hoge bezel screen ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

oNo schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:32:
Die schermen van aliexpress krijg je volgens mij bij sommige (goedkope) reparatieshops, waar moeten ze anders de winst vandaan halen.
Ik heb er nu 3 besteld voor de moto x, allemaal zelf hersteld, ik zie het niet, allemaal verschillende vendors.
Ik heb er ook een besteld voor een S3 , daar zag ik het wel.

De res is hetzelfde, multi-touch is 10 vingers, dus voor mij is alles ok.

De prijzen bij retailers in NL lijkt me toch niet in orde omdat men anders onmogelijk winst kan maken op een gewone telefoon.

En carglass zelf is ook bekend dat ze te hoge prijzen hebben vanwege een verzekeringstruuk. Was een keer op kassa geloof ik, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

Even een update wbt de afhandeling van m'n schadeverzekeraar (Interpolis) De suggesties voor reparatie uit dit topic gebruikt om te reageren op de vraag wat de reparatiekosten zijn van de Moto X. Ook daarbij de suggestie van de (kleine meer) prijs van 267 euro om een nieuwe bij Belsimpel te kunnen aanschaffen.

Ik ben vanmorgen gebeld en dit bedrag krijg ik uitgekeerd. Het is dan wel niet de witte bamboe versie maar ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afgelopen weekend mijn Moto X ingeleverd voor een garantiekwestie met betrekking tot de USB... Nu hopen dat het valt onder de garantie. Anders neem ik afscheid van het toestel :w

Wel jammer maar meer mensen die last hebben dat de USB-kabel niet goed meer blijft zitten? Sowieso stak die er altijd al een beetje uit en ging die er nooit netjes helemaal in maar nu is die mogelijk daardoor gesneuveld.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
Ik heb ook wel wat last van loslatende USB kabels, maar heb wel het idee dat het ook met de kabeltjes zelf te maken heeft. Mijn vriendin heeft pas een nieuw toestel met bijbehorend nieuw kabeltje, maar die blijft gewoon prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Touchdomex schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:01:

Wel jammer maar meer mensen die last hebben dat de USB-kabel niet goed meer blijft zitten? Sowieso stak die er altijd al een beetje uit en ging die er nooit netjes helemaal in maar nu is die mogelijk daardoor gesneuveld.
Het grote lint probleem, van jaren broekzak dragen gaat er allemaal vormen in de USB connector die je vervolgens elke keer weer aandrukt waardoor het telkens harder wordt totdat je kabeltje niet meer lekker wilt zitten!

Mijn devies, zet toestel uit, buig een paperclip en ga lekker krabben in de usb connector.
Daar komt veel meer troep uit dan je zou denken, ben er zeker 5-10 min mee bezig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

it0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Het grote lint probleem, van jaren broekzak dragen gaat er allemaal vormen in de USB connector die je vervolgens elke keer weer aandrukt waardoor het telkens harder wordt totdat je kabeltje niet meer lekker wilt zitten!

Mijn devies, zet toestel uit, buig een paperclip en ga lekker krabben in de usb connector.
Daar komt veel meer troep uit dan je zou denken, ben er zeker 5-10 min mee bezig geweest!
Daar lijkt het niet op. Zat niet zoveel troep in de connector. Hij moet er echt scheef ingedrukt worden om ervoor te zorgen dat die blijft zitten. Hij heeft ook nooit echt diep erin gezeten. Weet niet hoe die bij jullie erin zit maar hier steekt die er altijd een klein stukje uit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Touchdomex schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:52:
[...]

Daar lijkt het niet op. Zat niet zoveel troep in de connector. Hij moet er echt scheef ingedrukt worden om ervoor te zorgen dat die blijft zitten. Hij heeft ook nooit echt diep erin gezeten. Weet niet hoe die bij jullie erin zit maar hier steekt die er altijd een klein stukje uit.
Als hij scheef gaat dan zou ik zeggen dat er juist in die hoek nog een ophoping zit.

Dat gezegd hebbende , de chinese kabels hebben altijd een langere plug, probeer eens de kabel die bij de telefoon zat. Die zal korter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

it0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:04:
[...]

Als hij scheef gaat dan zou ik zeggen dat er juist in die hoek nog een ophoping zit.

Dat gezegd hebbende , de chinese kabels hebben altijd een langere plug, probeer eens de kabel die bij de telefoon zat. Die zal korter zijn.
Ik kan nu niets meer testen. Hij is al weg.

Chinese kabels heb ik bijna nooit gebruikt. Heb een kabel van Belkin en en die van Motorola. Beide pakken hem niet. Juist omdat die chinese kabels meestal het net niet zijn. Die kabels van Belkin en Motorola zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik moet zeggen, ik heb mijn Moto X 2014 ook weggedaan omdat ik het zat was dat hij niet vlot meer USB kabels herkende. Ik kon 'm enkel nog maar met één kabel en oplader gebruiken (zelfs niet de originele, maar een Aukin Turbo Charger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

cocico schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:33:
Ik moet zeggen, ik heb mijn Moto X 2014 ook weggedaan omdat ik het zat was dat hij niet vlot meer USB kabels herkende. Ik kon 'm enkel nog maar met één kabel en oplader gebruiken (zelfs niet de originele, maar een Aukin Turbo Charger).
Hij heeft er nooit goed ingezeten om te beginnen. Lijkt imho op een fabricagefout/ontwerpfout. Heb nu andere USB-poorten geprobeerd op andere telefoons en in alle gevallen zit die er straks in en gaat de plug er ook volledig in. Behalve bij de Moto X...

Ben benieuwd hoe en wat het gaat aflopen. Heb in ieder geval nu een LG G2 kunnen pakken. Die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
ruurd v. schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:03:
Ik heb ook wel wat last van loslatende USB kabels, maar heb wel het idee dat het ook met de kabeltjes zelf te maken heeft. Mijn vriendin heeft pas een nieuw toestel met bijbehorend nieuw kabeltje, maar die blijft gewoon prima zitten.
Same here, ook vanaf het begin was het niet helemaal 100%, maar nu na bijna een jaar is het soms echt ondoenlijk. Inmiddels de moto kabel al ingewisseld voor een Sony kabel omdat die beter blijft zitten, maar ook die lijkt steeds losser te gaan zitten helaas...
it0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Het wordt hierna inderdaad wel beter, maar is binnen no-time weer net zo erg als eerst. Ook al met perslucht geprobeerd, wat het ook tijdelijk verhelpt, of in ieder geval minder maakt.

Het lijkt er inderdaad op dat er een soort ontwerpfout/fabricagefout in de USB poort zit. Ik ben benieuwd wat ruurd voor resultaat krijgt van de garantiedienst. Welke is het trouwens? Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

alex3305 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:29:
Het lijkt er inderdaad op dat er een soort ontwerpfout/fabricagefout in de USB poort zit. Ik ben benieuwd wat ruurd voor resultaat krijgt van de garantiedienst. Welke is het trouwens? Dynafix?
Geen idee, loopt via CoolBlue/KPN. Zal wel daar via een toko zijn. Ze zeiden dat ik hem met ongeveer 2 weken terug heb. Vanaf volgende week zaterdag ga ik ze stalken/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heb sinds afgelopen week een nieuw scherm.
Maar het lijkt nu of de brightness heel erg hoog is. In de zon wel handig maar in de avond een complete lichtbak terwijl de slider helemaal links staat...

Op Google wel gevonden dat onder android 5 een issue was dat de Moto x bijna niet meer te dimmen was.

Iemand anders hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 11-09 16:36
Klopt, heb ik ook last van. Is inderdaad na een update naar 5.1 of 5.2 ontstaan en is sindsdien niet meer verholpen. Nu gebruik ik de app Twilight om de helderheid 's avonds verder te dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Thanks Coolblue. Gisteren de reparatiebon gehad en softwarereset is uitgevoerd voor een hardwareprobleem.

Even over getwijfeld maar morgen ga ik ze toch gewoon bellen ook al is het 2e pinksterdag. Vind het eigenlijk geen stijl dat zelfs een plek als CoolBlue deze dingen op deze manier afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Touchdomex schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:05:
Thanks Coolblue. Gisteren de reparatiebon gehad en softwarereset is uitgevoerd voor een hardwareprobleem.

Even over getwijfeld maar morgen ga ik ze toch gewoon bellen ook al is het 2e pinksterdag. Vind het eigenlijk geen stijl dat zelfs een plek als CoolBlue deze dingen op deze manier afhandelen.
Niet Coolblue dat dat heeft gedaan, maar Dynafix. (Is overigens typisch Dynafix, je hangt daar helaas aan vast.) Heb recent nog een Samsung tablet van een klant VIER KEER opnieuw moeten aanmelden voor random crashes, ik heb het nu op video - hopelijk gaan ze nu over tot definitieve herstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

VanStino schreef op zondag 15 mei 2016 @ 23:49:
[...]

Niet Coolblue dat dat heeft gedaan, maar Dynafix. (Is overigens typisch Dynafix, je hangt daar helaas aan vast.) Heb recent nog een Samsung tablet van een klant VIER KEER opnieuw moeten aanmelden voor random crashes, ik heb het nu op video - hopelijk gaan ze nu over tot definitieve herstelling.
Betekent dat heel simpel dat je er niets aan kan doen? Ben normaal gewend dat ik na 3x dit gezeik al een nieuw toestel mag uitzoeken maar dat is niet meer zo dus? :/ Geen zin om zo lang zonder fatsoenlijk toestel te zitten eigenlijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Persoonlijk meld ik per maand slechts een stuk of 10-20 toestellen aan bij Dynafix. Op 3 jaar heeft Dynafix 1x een tablet gecrediteerd. Wij hebben die klant onmiddellijk het aankoopbedrag teruggegeven. Wij hebben als retailer het bedrag teruggestort gekregen van de distributeur.. 11 maanden later.

Na 3x opsturen kan het zijn dat Coolblue een geste doet vanuit hen zelf om een nieuw toestel aan te bieden natuurlijk, hangt van de policy af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Toestel gisteren teruggekregen. Schijnbaar zat er wel wat in. Kabel gaat er nu beter in maar wiebelt nog steeds maar verliest niet de verbinding.

Oftewel voorlopig is het probleem verholpen. Hopelijk blijft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee of de software binnenkort nog een update krijgt? Laatste update is met een beveiligingspatcch van november. Verder dan dat zijn er nog geen updates gekomen.

Zou het nu betekenen dat alle koek op is? Of komt er nog wel een update voor beveiliging of iets.

Anders ga ik zoeken naar de Nexus 5X en leg ik deze op reserve :+

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 19-05-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Totale crap.

Telefoon valt op de grond. Alles nog heel maar scherm blijft zwart.

Als ik de telefoon in oplader steek gaat het oplaadlampje aan... zit alleen verschoven. Heeft iemand hier een plaatje van hoe het zou moeten zijn.

Dus scherm gaat niet aan, opladen doet die wel. Dus mag ik de conclusie maken dat er intern een connecter is losgeschoten?

Ok, het waren de battery connector en de power button flex kabel.

Doet't weer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door horizon1978 op 24-07-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Oornc
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Fijne telefoon voor weinig geld dit. Heb hem nu een jaar ongeveer een heb af en toe wat weinig ruimte aan de 16gb, maar verder zit je echt voor een dubbeltje op de eerste rang. 2 dingen heb ik wel een vraag over aan medegebruikers:

1. Is het mogelijk de maandelijkse security update wel te ontvangen? De laatste die ik heb is van nov 2015.

2. Sinds ik ben overgestapt op Tele2 doet mijn nummerherkenning het niet meer. Google account uitleggen en weer aanloggen helpt niet. Andere tips / ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:44
Ik vermoed dat ons geliefde toestel geen update naar nougat zal krijgen. Heeft zijn 2 jaar updatepolicybeleid wel overchreden nu. :(

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Unrealiac schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:32:
Ik vermoed dat ons geliefde toestel geen update naar nougat zal krijgen. Heeft zijn 2 jaar updatepolicybeleid wel overchreden nu. :(
Nee tuurlijk niet, zelfs beveiligingsupdates zijn niet uitgekomen. Hopelijk straks doorgaan met Cyanogenmod en daar via beveiligingspatches krijgen.

Ach ja ergens in het najaar maar een nieuwe telefoon kopen. Kan deze op de reserverstapel :+

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 23-08-2016 10:20 ]

• cocico
Helaas heeft Google/Qualcomm besloten de Snapdragon 801 niet te ondersteunen voor Android 7.0 vanwege de Vulkan API :(
Wil dat dan zeggen dat we zelfs met custom ROMS tegen de problemen aanlopen?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

cocico schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:54:
Helaas heeft Google/Qualcomm besloten de Snapdragon 801 niet te ondersteunen voor Android 7.0 vanwege de Vulkan API :(
Wil dat dan zeggen dat we zelfs met custom ROMS tegen de problemen aanlopen?
De tijd zal het leren maar die kans is groot en aanwezig. Ligt eraan hoe bekwaam ontwikkelaars zijn hiermee om alles over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Als je hier en hier kijkt zou het perfect moeten kunnen. En ondersteunt de chipset iig de vulkan api. Dus het lijkt me planned obsolessence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

it0 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:41:
Als je hier en hier kijkt zou het perfect moeten kunnen. En ondersteunt de chipset iig de vulkan api. Dus het lijkt me planned obsolessence.
Ja tuurlijk, kijk naar hoeveel het toestel in NL is verkocht of in ieder geval in het wild tegenkomt. Dat is nihiel tot niet.

Lenovo gaat nu over het budget en Motorola zelf was ook al niet helemaal geweldig dus moet je voorstellen wat het nu doet.

Ben niet negatief maar vertrouw bedrijven gewoon niet op deze manier omdat ze uiteraard zoveel mogelijk winst willen maken met zo min mogelijk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlux
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-01 22:06
Toestel enkele weken in bezit. Het scherm is goed, maar "gelig". 's Avonds is dit aangenamer voor de ogen, maar om foto's te bewerken is het een serieus nadeel. Ik gebruik nu Screen Balance om via RGB de gele tint eruit te halen. Helpt maar zou beter kunnen. Ik las hier enkele tips maar daarvoor moet je rooten. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 12:16
Heb nu al een jaar een zwarte 16gb. Heel erg gelukkig ermee. Ook veel beter kwa geluid dan m'n z3. Voor mij echt de perfecte telefoon. Helaas wel jammer dat ik hem op een baksteen liet vallen :/ en er een mooi scheur en gat in mijn telefoon zit.,. Gelukkig alleen op de voorkant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

tim-405 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:58:
Heb nu al een jaar een zwarte 16gb. Heel erg gelukkig ermee. Ook veel beter kwa geluid dan m'n z3. Voor mij echt de perfecte telefoon. Helaas wel jammer dat ik hem op een baksteen liet vallen :/ en er een mooi scheur en gat in mijn telefoon zit.,. Gelukkig alleen op de voorkant :p
Ach schermpjes zijn niet zo duur meer, is zo gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
it0 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:57:
[...]

Ach schermpjes zijn niet zo duur meer, is zo gefixt.
80 euro is niet heel goedkoop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

tim-405 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:59:
[...]

80 euro is niet heel goedkoop :p
Eerst waren ze 150,- :) Alles is relatief. Voor een S5 is het nog steeds >100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Voor de mensen met problemen met hun Micro USB poort. Deze heb ik laatst grondig schoongemaakt met een knopspeld en dat scheelde al dag en nacht. Nu blijft de plug in ieder geval gewoon zitten in plaats van dat deze er om de haverklap uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
alex3305 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:33:
Voor de mensen met problemen met hun Micro USB poort. Deze heb ik laatst grondig schoongemaakt met een knopspeld en dat scheelde al dag en nacht. Nu blijft de plug in ieder geval gewoon zitten in plaats van dat deze er om de haverklap uitvalt.
Grappig, ik heb die van mij vandaag ook schoon gemaakt. Oplader bleef steeds minder goed zitten en gisteren pakte hij hem helemaal niet meer.. Hoop dat hij het nu weer even blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vind het wel opmerkelijk dat dit mijn eerste toestel is waar dit zo makkelijk gebeurd.. Andere toestellen nooit problemen ermee gehad.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met CyanogenMod 13 op de tweede generatie Moto X ?
Gezien er geen officiële updates meer komen vanuit Motorola.

Draai momenteel CM 13 op de eerste generatie Moto X en dit bevalt prima.

• bravoure
  • Laatst online: 13-09 08:16
xabre16v schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:51:
Iemand ervaring met CyanogenMod 13 op de tweede generatie Moto X ?
Gezien er geen officiële updates meer komen vanuit Motorola.

Draai momenteel CM 13 op de eerste generatie Moto X en dit bevalt prima.
Yes, ik draai de nightlies sinds een maand en ben weer opnieuw verliefd geworden op de Moto X 2nd gen <3
Voor mij was de aanleiding met name om up-to-date te blijven met de Android-beveiligingspatches. Ik was verrast te zien dat ook de IR-sensors aan de voorzijde functioneel zijn en de notificaties gewoon zichtbaar worden met een handbeweging boven het scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door bravoure op 21-09-2016 16:37 . Reden: reactie iets uitgebreid en verduidelijkt dat het om een 2e generatie-toestel gaat ]

• Bastie-88
  • Laatst online: 18:41
taipan2008 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:27:
[...]

Yes, ik draai de nightlies sinds een maand en ben weer opnieuw verliefd geworden op de Moto X <3
Voor mij was de aanleiding met name om up-to-date te blijven met de Android-beveiligingspatches.
Weet je zo of de moto functies daarmee behouden blijven? (Twisten, choppen, en hello moto functie's)
Dat waren voor mij de showstoppers om om te gaan naar CyanogenMod.
Ik ben één van die debielen die vollop tegen z'n telefoon lult :') (staat wel int engels)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• bravoure
  • Laatst online: 13-09 08:16
Bastie-88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:38:
[...]

Weet je zo of de moto functies daarmee behouden blijven? (Twisten, choppen, en hello moto functie's)
Dat waren voor mij de showstoppers om om te gaan naar CyanogenMod.
Ik ben één van die debielen die vollop tegen z'n telefoon lult :') (staat wel int engels)
Twisten voor camera en choppen voor de flashlight werken inderdaad nog gewoon. Moto Assist (zo heet dat toch?) gebruikte ik niet en heb ik in CM dus ook niet teruggezien. De "ok google"-detectie van Google Now werkt natuurlijk wel gewoon mits je die launcher gebruikt.

• Bastie-88
Net een OTA systeem update gekregen. Zal straks de details even updaten.

*Edit*
Hierbij de screenshots
Moto update 1
Moto update 3
Moto update 2

[ Voor 79% gewijzigd door Bastie-88 op 22-09-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Hier ook, niks bijzonders het is een beveiligings update.. van mei 2016.!!!
Ik had systemless root dus heb eerst root verwijderd in supersu, daarna originele boot. img geflasht en de ota genomen.
Daarna weer systemless root via adb sideload gedaan.. alles weer ok.
geüpdate en geroot in een kwartiertje,zonder data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Klopt, langs de andere kant wel fijn dat er in iedergeval nog beveiligingsupdates doorkomen.
Ik dacht dat ze ook daar helemaal mee gestopt waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Goed om te lezen dat er nog iemand Engels praat tegen zijn telefoon. Zonder Moto voice geen andere rom. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
horizon1978 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:22:
Goed om te lezen dat er nog iemand Engels praat tegen zijn telefoon. Zonder Moto voice geen andere rom. .
_/-\o_ Hail to that! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
lol,

was trouwens nog meer + toen ik via de app Tasker toch in google now terecht kwam bij het niet hebben van een internetverbinding.

Moto Voice heeft zijn eigen set commands, valt je opdracht daar niet onder wort google now opgestart. Maar alleen als je actieve internetverbinding hebt.
Is die internetverbinding er niet (ik heb geen internet in mijn abonnement ;w ) dan geeft Moto Voice een "sorry,..." melding. Het hele commando breekt af.

Met Tasker nu geregeld dat als die melding verschijnt google now (voice search) alsnog verschijnt en ik zo het commando kan inspreken _/-\o_

Dus de touchless control werkt nog vaker. Moet wel toegeven dat ik meest ultieme hulp in de keuken krijg. Als je met pannen bezig bent en geen handen vrij hebt via je stemcommande je telefoon de timer laten zetten. :+

[ Voor 12% gewijzigd door horizon1978 op 27-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Mijn moto is gesneuveld ;w.
Neefje (2) heeft hem in al zijn enthousiasme over de vloer laten stuiteren.
Resultaat scherm kapot, tempered glass screen protector geen krasje :X

Ik wil hem graag repareren maar ben niet zo'n fan van de LCD vervangschermen.
Weet iemand misschien waar je aan een OEM OLED scherm kan komen of
Iemand die hem toevallig in de la heeft liggen, er niks meer mee doet en er iets voor wil vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Bastie-88 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:05:
Mijn moto is gesneuveld ;w.
Neefje (2) heeft hem in al zijn enthousiasme over de vloer laten stuiteren.
Resultaat scherm kapot, tempered glass screen protector geen krasje :X

Ik wil hem graag repareren maar ben niet zo'n fan van de LCD vervangschermen.
Weet iemand misschien waar je aan een OEM OLED scherm kan komen of
Iemand die hem toevallig in de la heeft liggen, er niks meer mee doet en er iets voor wil vangen?
https://www.amazon.com/Mo...bly-Housing/dp/B018EWDQ3S

Je kunt je afvragen voor dat geld of iets meer uitgeven dit niet handiger is:
http://www.midimedia.nl/m...-2014-16gb-black-leather/

Want ja, zo'n toestel als de Moto X 2014 maken ze niet meer tegenwoordig.

[ Voor 82% gewijzigd door horizon1978 op 11-11-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
horizon1978 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:52:
[...]

https://www.amazon.com/Mo...bly-Housing/dp/B018EWDQ3S

Je kunt je afvragen voor dat geld of iets meer uitgeven dit niet handiger is:
http://www.midimedia.nl/m...-2014-16gb-black-leather/

Want ja, zo'n toestel als de Moto X 2014 maken ze niet meer tegenwoordig.
Klopt, had al gekeken voor €219 heb je de 32gb op Amazon (heb ik nu ook) maar durf em wel te repareren als ik een donor toestel kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:36
Voor de liefhebbers die nog met een 2014 Moto X rondlopen, er staat een nieuwe update klaar; 6.0.1
Ik dacht dat na de laatste security update van Mei 2016 op 6.0 het wel gedaan was met de updates.
Moet eerlijk zeggen dat de updates niet snel komen, maar ze komen wel.. :)

Overigens blijf ik gecharmeerd van dit toestel, goed van gewicht ( is zwaarder dan andere toestellen in deze klasse, maar geeft mij het gevoel van kwaliteit) afmetingen zijn niet te lomp, werkt snel ondanks dat het een inmiddels wat oudere SOC heeft en is hoogwaardig afgewerkt met de metalen rand en rubber-achtige achterzijde.

Edit de versie die ik heb gekregen is 24.221.7.en.EU van ruwweg 188MB

[ Voor 5% gewijzigd door Methew op 23-11-2016 20:20 ]

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Helemaal, mee eens! Nog steeds is de Moto x 2014 één van de smartphones met mooiste design.
En draait nog steeds lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Inmiddels een nog onofficiële CM14.1 (Android 7.1) draaien hier.

http://forum.xda-develope...enmod-14-victara-t3456463

Draait foutloos. Met stock Gapps (incl. Pixel Launcher) de perfecte overgang voor wie niet wil blijven steken op 6.0 :)

Bij vragen stel ze aan mij.

[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 28-11-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
xabre16v schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:40:
Inmiddels een nog onofficiële CM14.1 (Android 7.1) draaien hier.

http://forum.xda-develope...enmod-14-victara-t3456463

Draait foutloos. Met stock Gapps (incl. Pixel Launcher) de perfecte overgang voor wie niet wil blijven steken op 6.0 :)

Bij vragen stel ze aan mij.
Hoe zit het met Moto Voice, touchless control & voice control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat verlies je. Je hebt geen Moto apps meer he. Puur Android. Geen enkele custom ROM heeft dat of zal dat ooit krijgen.
Persoonlijk gebruikte ik het al nooit dus voor mij niet belangrijk. In mijn situatie gebruikte ik wel Moto Display, wat nu Ambient Display is, werkt gelukkig net zo goed.

[ Voor 65% gewijzigd door xabre16v op 29-11-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Tja, dan is de custom rom voor mij al niet meer van toepassing. Ben fervent gebruiker van de Moto Apps.

Ook sneu voor die dedicated co-processor voor voice control welke in de Moto X zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Zat die co-processor niet enkel in de Moto X 2013? Ik dacht dat de Snapdragon 800 die geïntegreerd had?
Mijn Moto X 2014 leeft verder bij mijn tante. Ik kwam echt niet meer toe met 16GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
cocico schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:38:
Zat die co-processor niet enkel in de Moto X 2013? Ik dacht dat de Snapdragon 800 die geïntegreerd had?
Mijn Moto X 2014 leeft verder bij mijn tante. Ik kwam echt niet meer toe met 16GB ;)
Klopt. Zit overigens een 801 in. ;)

Officiële nightlies zijn nu trouwens begonnen.

https://download.cyanogenmod.org/?device=victara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik heb laatst de meest recente update geïnstalleerd en merk nu dat de contactgegevens niet goed worden weergegeven als ik word gebeld. Ik zie alleen het 06- of netnummer staan zonder namen. In mn adresboek staan de meeste nummers geregistreerd met +31 etc. Kijk ik na het gesprek echter bij de gesprekken dan zie ik wel gewoon de naam staan. Hebben meer mensen hier last van?

Het zou trouwens ook kunnen komen door mijn overstap naar Tele2 diezelfde dag, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
Omnivore schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:52:
Ik heb laatst de meest recente update geïnstalleerd en merk nu dat de contactgegevens niet goed worden weergegeven als ik word gebeld. Ik zie alleen het 06- of netnummer staan zonder namen. In mn adresboek staan de meeste nummers geregistreerd met +31 etc. Kijk ik na het gesprek echter bij de gesprekken dan zie ik wel gewoon de naam staan. Hebben meer mensen hier last van?

Het zou trouwens ook kunnen komen door mijn overstap naar Tele2 diezelfde dag, maar dat lijkt me sterk.
Hier ook al een tijd. Nog geen moment gehad om te zoeken naar de oplossing. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
LuPo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:11:
[...]

Hier ook al een tijd. Nog geen moment gehad om te zoeken naar de oplossing. ;)
In dit topic al mogelijke oplossing gevonden, heb net mn Google account ontkoppeld en opnieuw ingelogd. Nu maar even wachten of dat wel werkt. Ik las ook iets over Tele2 die nummers mogelijk anders doorgeeft, wat vervolgens door de moto niet juist wordt herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
06 nummers worden volgens mij eerder herkend dan +31. Vreemde bug het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 23:48
Bij mij is al een tijdje het scherm stuk. Destijds geld van de verzekering gehad en een Xiaomi Redmi Note 3 van gekocht.

Ik realiseer me net pas dat eigenlijk alleen het glas stuk is. Blijk je een nieuw front + glas te kunnen bestellen voor 5 dollar :)

Kijken of ik dat zelf kan vervangen...

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jooncheez schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:25:
Bij mij is al een tijdje het scherm stuk. Destijds geld van de verzekering gehad en een Xiaomi Redmi Note 3 van gekocht.

Ik realiseer me net pas dat eigenlijk alleen het glas stuk is. Blijk je een nieuw front + glas te kunnen bestellen voor 5 dollar :)

Kijken of ik dat zelf kan vervangen...
Denk dat je mag gaan fohnen maar ben benieuwd! Voor deze prijs wil ik die van mij ook wel repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 23:48
Touchdomex schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:27:
[...]

Denk dat je mag gaan fohnen maar ben benieuwd! Voor deze prijs wil ik die van mij ook wel repareren.
Ja ik zal moeten föhnen en ik moet nog nieuwe lijm vinden.

Ben benieuwd of het gaat lukken!

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Het gaat niet lukken op de manier waarop het glas is verlijmd, je zal tenzij je heel gespecialiseerd tools hebt gewoon met lcd moeten kopen.

Ik kreeg gisteren een security update binnen voor augusts 2016 dit jaar 24.221.7.victara_tereu.reteuall.en.eu. maar alleen maar troubles bluetooth, batterij snel leeg en wifi deed gisteren ook raar.

[ Voor 5% gewijzigd door it0 op 15-12-2016 16:04 ]

• Omnivore
horizon1978 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:33:
06 nummers worden volgens mij eerder herkend dan +31. Vreemde bug het is.
Na een tip in het Moto X Play topic heb ik de gegevens, niet alleen cache dus, van zowel de contacten app als de telefoon app verwijderd. Na reboot had ik nog steeds alle contacten en het probleem lijkt nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Heeft iemand al 's een batterij van dit toestel (laten) vervangen? Hoe makkelijk is dat?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Wijnands schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:39:
Heeft iemand al 's een batterij van dit toestel (laten) vervangen? Hoe makkelijk is dat?
https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/40717

Dat geeft indicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
hmm, misschien ook s de scherm reparatie winkel vragen wat die ervoor rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De Moto X is relatief makkelijk om uit elkaar te halen. 1,5 jaar geleden het scherm vervangen van de Moto X van m'n vriendin (liet 'm na 1 week vallen op een betonnen vloer).. prima zelf te doen.

Gisteren een batterij besteld op ebay omdat die van haar nu kuren begint te krijgen, valt uit bij 30%.

http://www.ebay.de/itm/Po...rie-Battery-/391383902896

PolarCell staat goed bekend op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
horizon1978 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:38:
Helemaal, mee eens! Nog steeds is de Moto x 2014 één van de smartphones met mooiste design.
En draait nog steeds lekker.
Zelfde ervaring hier fantastisch toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Gisteren kwam onverwachts de security patch binnen van 1 augustus 2016. Lenovo is de Moto X Gen2 dus nog niet vergeten.
Systeemversie 24.221.7.victara_retde.retdeall.en.DE.retde

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Verdorie mijn x is uit mijn handen geglipt.........verdere details bespaar ik jullie hahaha.
Wat nu ? is er iets wat in de buurt komt van deze geweldige telefoon.
Mensen die de x 2014 hebben gehad en over zijn gestapt ?
Ik zat te denken aan een oneplus 3t ,de nu in de markt gezette lenevo/moto,s kunnen me niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
jejeh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:15:
Verdorie mijn x is uit mijn handen geglipt.........verdere details bespaar ik jullie hahaha.
Ik zat te denken aan een oneplus 3t ,de nu in de markt gezette lenevo/moto,s kunnen me niet bekoren.
Ik ben overgestapt van de Moto X 2014 naar een OnePlus 3. De X beviel me prima maar met name de USB poort werd brak, de OP3 is in alles gewoon wat beter en bevalt dus ook goed.
Het enige wat ik mis is het laten oplichten van het scherm door er even overheen te zwaaien, de OP3 kan dit ook maar het werkt veel minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Idd dat zwaaien zal wel even duren voor ik dat niet meer doe als ik een andere tel heb. Het is toch een fijne toevoeging dat moto display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ikzelf ben overgestapt naar de moto x force, mede omdat hij voor 300 euro op ibood stond.
Op het handzame formaat van de 2014 na is het in alle opzichten beter en meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Moto X Style staat aan 269 euro bij Coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:De bovenstaande berichten gaan te veel op aankoopadvies lijken en dat is hier offtopic. jejeh in "Motorola Moto X (2014) Ervaringen" maak even een nieuw topic aan in de MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
rens-br schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:53:
[modbreak] De bovenstaande berichten gaan te veel op aankoopadvies lijken en dat is hier offtopic. jejeh in "Motorola Moto X (2014) Ervaringen" maak even een nieuw topic aan in de MAA.[/]
Sorry Modjes, ik was nog aan het typen.....
Ik ben overgestapt naar een Xiaomi Mi5 nadat mijn Moto uit mijn handen was gevallen. Repareren vond ik niet de moeite, ik was na 1,5 jaar toch wel teleurgesteld over de slechte status van de batterij. Op 12% viel deze gewoon uit als de helderheid minimaal op 50% stond. Ik haalde met geluk 3 uur SOT.

Keuze voor de Mi5 kwam tot stand door de prijs/kwaliteit verhouding en de community support met zowel Miui roms als CM roms. Ik draai namelijk overal CyanogenMod op, vooral op Samsung apparaten. Maar wonder boven wonder vind ik Miui heerlijk:
- Het instellingen menu is uitgebreider, maar nog wel logisch (i.t.t. Samsung)
- Launcher zonder drawer is eigenlijk prima, dat vond ik bij mijn iPhone 3Gs ook al.
- Miui vormgeving staat me wel aan
- Uitgebreide security en power opties
- Batterij is super door de power opties. Makkelijk meer dan 5 uur SOT, ik heb nog nooit minder dan 20% batterij gezien. Ik laad hem soms 's nachts niet op indien ik hem weinig gebruikt heb.

Nadelen:
- de officiële global rom heeft geen nederlandse taal
- unlock noodzakelijk voor custom rom

Voordelen:
- Mi5 krijgt Nougat
- keuze uit 2 goede Miui ROM kitchens
- Cyanogenmod ondersteuning

Wel even afwachten hoe Lineage ondersteuning wordt....
M.a.w. een tevreden Mi5 gebruiker.

[ Voor 9% gewijzigd door lexi op 20-01-2017 17:07 . Reden: excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Heb de Moto G4 Plus gekocht: groter scherm en vooral een betere camera!
Verder prettig dat er een turbolader bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Inmiddels ingewisseld voor een Nexus 6P. Ook een erg mooie telefoon, maar ik mis de Moto gestures wel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

alex3305 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:40:
Inmiddels ingewisseld voor een Nexus 6P. Ook een erg mooie telefoon, maar ik mis de Moto gestures wel zeg.
Die mis je echt op elke telefoon. Dat is de reden dat ik soms wel eens weer terug wil naar een Motorola die dit heeft totdat ik mij bedenk oh wacht wie gaat er nu over de software ontwikkeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
xabre16v schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:31:
Gisteren een batterij besteld op ebay omdat die van haar nu kuren begint te krijgen, valt uit bij 30%.

http://www.ebay.de/itm/Po...rie-Battery-/391383902896

PolarCell staat goed bekend op XDA.
En deze al ingebouwd? Is de prestatie van de batterij nu weer goed?
Ik heb ook problemen met mijn batterij, valt bij 15% vaak spontaan uit, of zelfs bij meer procent.
SOT is minder dan 2 jaar geleden ook ( ik heb die van mij nu 25 maanden in gebruik :D ziet er nog piekfijn uit )
Dus zit er ook aan te denken om eventueel te vervangen, vind dit nog steeds een hele fijne telefoon, en ligt echt super in de hand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
KevinBel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:21:
[...]

En deze al ingebouwd? Is de prestatie van de batterij nu weer goed?
Ik heb ook problemen met mijn batterij, valt bij 15% vaak spontaan uit, of zelfs bij meer procent.
SOT is minder dan 2 jaar geleden ook ( ik heb die van mij nu 25 maanden in gebruik :D ziet er nog piekfijn uit )
Dus zit er ook aan te denken om eventueel te vervangen, vind dit nog steeds een hele fijne telefoon, en ligt echt super in de hand. 8)
Heb hem pas gisteren vervangen. Komende dagen zal het zich uitwijzen. Mogelijk vandaag gaat er nog LineageOS 14.1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Heeft iemand van jullie ook stabiliteitsproblemen met z'n Moto X 2014? Bij mij valt tegenwoordig steeds vaker het gsm-netwerk weg. Deze week al 2 keer. Je merkt er zelf niets van, maar je bent dus compleet onbereikbaar zonder het te weten. Zeer handig als je het toestel zakelijk gebruikt... Enige manier om weer verbinding te krijgen, is telefoon rebooten.

Op die manier is m'n geliefde Moto helaas onbruikbaar geworden, na nog geen 2 jaar. Zou een factory reset kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
subsonik schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:06:
Heeft iemand van jullie ook stabiliteitsproblemen met z'n Moto X 2014? Bij mij valt tegenwoordig steeds vaker het gsm-netwerk weg. Deze week al 2 keer. Je merkt er zelf niets van, maar je bent dus compleet onbereikbaar zonder het te weten. Zeer handig als je het toestel zakelijk gebruikt... Enige manier om weer verbinding te krijgen, is telefoon rebooten.

Op die manier is m'n geliefde Moto helaas onbruikbaar geworden, na nog geen 2 jaar. Zou een factory reset kunnen helpen?
Ik heb het zelf ook wel eens gezien, maar meestal alleen in de auto, met dus steeds wisselende dekking. Voor je de telefoon schuldig verklaart kun je misschien controleren of het niet aan de dekking van je provider ligt. Even opletten waar/wanneer je geen bereik hebt. Ook kun je je provider benaderen over wijzigingen aan het netwerk.

Zelf heb ik Simyo met de X 2014. Sinds kort 4G. Met 3G abbo was het standaard H, heel soms 3G, nu standaard 4G. Duidelijk merkbare verschillen in dekking zonder dat er iets aan het toestel gewijzigd is.
Nu hoeft voice niet over hetzelfde netwerk te lopen, maar het geeft wel aan dat veranderingen aan de kant van de provider (grote) verschillen bij klanten op kunnen leveren.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:31
Hmm, ik ben wel redelijk zeker dat het niet aan de provider ligt. Heb wel eens meegemaakt dat het netwerk op kantoor wegviel, terwijl collega's met dezelfde provider geen problemen hebben. Ook komt de verbinding nooit terug wanneer ik bv. naar huis rijd en dus een handvol masten passeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Gelukkig geen last van het door jouw genoemde probleem.

Bij mij gaat toestel sinds kort niet meer in 'drive' toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Leuke optische upgrade, je kunt de speakergrilletjes van de Moto X 2015 zo zetten in de X 2014.
Ziet er een stuk beter uit ipv die geribbelde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb in augustus mijn Moto X nog (laten) voorzien van een nieuwe batterij. Toestel doet het nog prima voor wat ik van een telefoon vraag.

Echter.. nu is Krack bekend geworden en het lijkt er niet op dat iemand van plan is om nog iets te doen voor dit toestel. Enige optie die ik zie is overstappen op lineage OS (https://en.wikipedia.org/wiki/LineageOS)

Mis ik een optie? Heeft iemand dit al 's gedaan en hoe bevalt lineage t.o.v. de android versie op de Moto X?

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 21-11-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinders00
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-05-2022
Nnoitra schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:22:
[...]

Je kunt ook een Vraag advertentie in Vraag & Aanbod plaatsen :)
Dit dus^

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 02-10-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Je kunt ook een Vraag advertentie in Vraag & Aanbod plaatsen :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Intussen bijna (nog een maandje) 4 jaar dat ik de Moto X 2014 in bezit/gebruik heb.
En hij werkt nog steeds goed!
Heb vorig jaar een nieuwe accu erin gebouwt en gaat goed.
Al heb ik niet het idee dat het superveel veranderd heeft.

Alleen het OS raakte een beetje achter en kreeg wat kleinere problemen telkens met de stock Marshmallow 6.0.1.
Vooral mbt het gebruik van geheugen, zeker met 16Gb is dat soms best lastig. Zeker als android al 6Gb in beslag neemt.
Dus maar is aan de gang met custom roms.
Omdat LineageOS altijd wel goed uit de doeken komt me hier in verdiept via XDA en besloten om 14.1 (Nougat 7.1.2) te flashen.
Dit is allemaal gelukt en het draaid soepel. Ben benieuwd hoe dit op de langere termijn zal zijn.
LineageOS 15.1 (Oreo 8.1) zijn ze nog mee bezig die is nog in de Beta fase en nog niet nightly, maar misschien dat ik dat over een tijdje wel aandurf.

Nog verder mensen hier die hem nog steeds gebruiken? 8)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste