• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Ja heb ik ook. Nooit veel aandacht aan geschonken eigenlijk.

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Heb ik ook, net FF getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
smartje74 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:03:
Ja heb ik ook. Nooit veel aandacht aan geschonken eigenlijk.
Dank! Goed om te weten. Hoewel Motorola Support denkt dat dit uitzonderlijk is, ben ik nog niemand tegengekomen die het niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Niet spammen met V&A-advertenties.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 26-12-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
goedemiddag,

ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Moto X en een Nexus 6. Ik kan niet helemaal achterhalen of Lollipop nu al via een OTA aangeboden wordt op de Moto X. Kan iemand mij dit vertellen?

bij voorbaat veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 12-09 13:26
leergierig schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 15:35:
goedemiddag,

ik ben enorm aan het twijfelen tussen een Moto X en een Nexus 6. Ik kan niet helemaal achterhalen of Lollipop nu al via een OTA aangeboden wordt op de Moto X. Kan iemand mij dit vertellen?

bij voorbaat veel dank.
Ja, de update wordt al via OTA uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Kan iemand mij vertellen of dit bij jullie ook zo is.
Ik heb responsief display aanstaan, dus 'blijf aan wanneer ik kijk' functie.
Als ik bekijk in de 'zie hoe het werkt' dan geeft ie gewoon mooi een mannetje wanneer ik kijk naar het scherm, en niet meer als ik wegkijk.
Maar zodra ik naar de browser ga en aan het lezen ben zonder aan te raken gaat het scherm alsnog uit...
Werkt dit niet goed ofzo?

Edit:
Mijn eerste lange rit met 1 acculading.
Heb in de nacht een sleep-tracker aan staan, als ik die niet zou gebruiken heb ik nog langer accu.
Dit is wel hele tijd thuis geweest te zijn, binnenkort is ff bekijken als ik van huis weg ben :)
Ik heb trouwens mijn helderheid op de helft, en adaptief aanstaan.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/nwlq15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ldx6p4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2r3d1qd.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door KevinBel op 27-12-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:34
Gister de Moto X opgehaald bij Coolblue, gelijk Lollipop erop gezet en me apps gedownload.

Vandaag voor het eerst echt in gebruik genomen en de batterij is echt boven verwachtingen met zijn 2300mah.
Staat nu op 1% na 21.05 uur en 5.20 uur schermtijd. Intensief gebruikt dus en kom er gewoon met gemak de dag mee door. En dat na de eerste keer volledig laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
en die lollipop update was een OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Ja was een OTA update.

Heerlijk die stock Android, precies zoals ik gewend was op me Nexus5.
Dat is voor mij ook een van de redenen geweest dat ik voor de Moto X heb gekozen en vanwege het formaat, de Nexus6 is veel te groot geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Iemand enig idee of ik die statische Google zoekbalk op mijn homescreen kan aanpassen of verwijderen?
Dat wit is me te wit namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
KevinBel schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:17:
Iemand enig idee of ik die statische Google zoekbalk op mijn homescreen kan aanpassen of verwijderen?
Dat wit is me te wit namelijk...
Nova launcher bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
MadD3vil schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:14:
Ja was een OTA update.

Heerlijk die stock Android, precies zoals ik gewend was op me Nexus5.
Dat is voor mij ook een van de redenen geweest dat ik voor de Moto X heb gekozen en vanwege het formaat, de Nexus6 is veel te groot geworden.
Zit in hetzelfde schuitje de Nexus 6 is mij veel te groot.
Goed alternatief lijkt me de moto X,
maar is het de upgrade waard van de Nexus 5 naar moto X?
Op welke punten is hij echt beter?

[ Voor 3% gewijzigd door ComTech op 29-12-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ComTech schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:27:
[...]
maar is het de upgrade waard van de Nexus 5 naar moto X?
Op welke punten is hij echt beter?
Deze video gaf me het idee dat het een Nexus 5.5 zou kunnen zijn.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2TOP9DjBgMI]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Qua interface zou je het inderdaad bijna Nexus 5.5 kunnen noemen, dankzij de nagenoeg stock Android.

Kleine punten waardoor ik het een waardige vervanger vond voor de N5:
- Batterij is echt vele malen beter.
- Iets groter scherm maar toestel is niet merkbaar groter.
- Camera maakt sneller foto's, daar irriteerde ik me bij de N5 echt aan.
- Scherm lijkt iets levendigere kleuren te hebben.

Verder merk ik qua snelheid niet echt veel.
Heb er zeker geen spijt van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Voor de laatste keer hoe goed de batterij nou echt is. :)

Na 33uur staat me telefoon op 2% met 4,5uur scherm tijd, +-30min gebeld, paar YouTube filmpjes bekeken, filmpjes en foto's gemaakt. En gewoon veel gebruik gemaakt van Instagram, Facebook, Whatsapp en ClashofClans.

Hoef me dus echt nooit zorgen te maken of ik de dag wel rond kom met me telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Laatst online: 11-09 16:36
Ik heb mijn Moto X sinds vandaag ook in mijn handen en moet zeggen dat ik het een erg mooi toestel vind! Ik was alleen slecht voorbereid aangezien ik er nu pas achter kom dat er een nano-sim in moet. Die moet ik dus nog even regelen bij Ziggo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
ruurd v. schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:33:
Ik heb mijn Moto X sinds vandaag ook in mijn handen en moet zeggen dat ik het een erg mooi toestel vind! Ik was alleen slecht voorbereid aangezien ik er nu pas achter kom dat er een nano-sim in moet. Die moet ik dus nog even regelen bij Ziggo... :(
Je zou de simkaart ook op maat kunnen knippen/snijden, hiervoor zijn op internet genoeg handleidingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
En als je dat vervelend vind even naar de lokale telefoonwinkel, die hebben geheid zo'n knippertje liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Ganesha
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
Chrisitan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Je zou de simkaart ook op maat kunnen knippen/snijden, hiervoor zijn op internet genoeg handleidingen te vinden.
Doe dit alleen als je SIMkaart 6 contactvlakjes heeft. Als de SIMkaart er 8 heeft, moet je door de vlakjes heen knippen, wat bijna zeker de chip beschadigt. (***ervaringsdeskundige*** :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomsvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-02-2022
Ben inmiddels al een aantal weken eigenaar van een Moto X 2014 leather edition, erg blij mee. Nu ben ik toch op zoek naar een hoesje, omdat ik bang ben dat ik hem laat vallen. Aangezien ik de lederen versie heb, zou ik het liefst een bumper willen, zoals deze: http://www.case-mate.com/...-X-2nd-Gen-Hula-Cases.asp. Zijn er mensen die een bumper voor hun moto x hebben of op de een of andere manier deze Case Mate Hula hebben weten te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Chrisitan schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Tsja, ik heb er een bij Ziggo aangevraagd en is binnen 5 werkdagen binnen. Als mijn huidige sloop ben ik helemaal niet meer bereikbaar, dus wacht wel even een paar dagen.. :)

Dan nog even wat anders, is de meegeleverde oplader zo'n turbocharger of is het een standaard model? Aangezien ik de mijne in de UK heb besteld, zit er geen EU stekker aan. Als het een turbocharger is ga ik een verloopstekker gebruiken, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
ruurd v. schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:55:
[...]

Tsja, ik heb er een bij Ziggo aangevraagd en is binnen 5 werkdagen binnen. Als mijn huidige sloop ben ik helemaal niet meer bereikbaar, dus wacht wel even een paar dagen.. :)

Dan nog even wat anders, is de meegeleverde oplader zo'n turbocharger of is het een standaard model? Aangezien ik de mijne in de UK heb besteld, zit er geen EU stekker aan. Als het een turbocharger is ga ik een verloopstekker gebruiken, anders niet.
Het is een gewone lader, de turbocharger kost zo'n 40 30 euro, die doen ze er niet zomaar bij ;)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
was ik al bang voor inderdaad :) Heb net maar even zo'n Anker USB lader besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07

WouterB

3680 Wp

Ik heb gisteren mijn bamboe-versie ontvangen. Mijn oude microsim op maat geknipt (ging bij mij wel goed :)) en het is een erg mooi toestel! Helaas viel me vandaag op dat het bamboe-achterkantje aan 1 kant niet goed vast zit en wat los komt. Nog op tijd voor no-questions-asked manco-procedure bij student-mobiel waar ik 'm gekocht heb.

Wel balen, want dan zit ik (weer, oude telefoon sneuvelde vorige week en dat was de reden om deze te kopen) even zonder telefoon. Verder is het een erg fijn toestel.

[ Voor 0% gewijzigd door WouterB op 07-01-2015 19:54 . Reden: typo&grammatica ]

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Sinds maandag ook in het bezit van een Moto X, erg fijne upgrade vanaf mijn Galaxy S3 :)
Gelijk Lollipop geïnstalleerd, pas daarna al mijn bestaande accounts aangemaakt en oude apps terug gezet.
Die voice recognition via Moto is ook wel handig, zeker in de auto. Wel is het nog behoorlijk jammer dat die nu alleen in het Engels werkt, en nogal moeite heeft met het begrijpen van Nederlandse namen. Gebruiken jullie voice recognition dan ook via Moto of via standaard Google Now (ok Google)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik gebruik alleen Google Now, heb wel een tijdje (wel nog onder KitKat) die van Motorola aangehad (met de zin Go Go Gadget Phone) maar ik had regelmatig dat hij ineens naar voice recognition sprong terwijl ik op de fiets zat met mijn telefoon in mijn jaszak. Dus na de upgrade naar Lollipop heb ik mijn telefoon maar op Nederlands laten staan.

De stemherkenning van Google Now gebruik ik vooral om een alarm in te stellen. Ik heb er ook wel eens een reminder mee ingesteld, maar die komt dan in Inbox by google terecht (bij mij althans) en ik krijg daar dan vervolgens geen notificatie van. Dit terwijl ik wel een notificatie van e-mails kreeg. Vervolgens vergat ik het dus alsnog. Maar dat is meer een flaw van Inbox dan van Google Now denk ik.

Ik heb ook wel eens geprobeerd om een telefoontje/smsje te initieren vanuit Google Now. Het rare is daar dat hij als ik "Send text message to Pietje Puk" zeg, hij de naam wel goed als Nederlands pakt, maar er dan vervolgens op gaat zoeken via Google. Als ik "Send text message" begint hij wel met het versturen van een sms, maar dan verstaat hij vervolgens de naam niet. Hetzelfde geldt voor telefoontjes, Dus dat gebriuk ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Hmm ja, ik heb begrepen dat ook Google Now alleen nog voice commands accepteert in het Engels, helaas. Zou mooi zijn als Motorola Moto wat verder doorontwikkelt zodat het ook in andere talen wat beter werkt.

Verder wel erg tevreden met de telefoon, al vind ik 16GB interne opslag zonder SD eigenlijk niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wekko306 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:30:
Hmm ja, ik heb begrepen dat ook Google Now alleen nog voice commands accepteert in het Engels, helaas. Zou mooi zijn als Motorola Moto wat verder doorontwikkelt zodat het ook in andere talen wat beter werkt.

Verder wel erg tevreden met de telefoon, al vind ik 16GB interne opslag zonder SD eigenlijk niet meer van deze tijd.
Google Now werkt alleen als je primaire taai in Google Now (dus niet de systeemtaal van de telefoon) op Engels staat. Je kunt wel een tweede taal instellen. Daarmee zouden combinaties van Engels en Nederlands mogelijk moeten zijn, dus bijvoorbeeld "set reminder for 6pm to laat de hond uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
thoomsvd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:36:
Ben inmiddels al een aantal weken eigenaar van een Moto X 2014 leather edition, erg blij mee. Nu ben ik toch op zoek naar een hoesje, omdat ik bang ben dat ik hem laat vallen. Aangezien ik de lederen versie heb, zou ik het liefst een bumper willen, zoals deze: http://www.case-mate.com/...-X-2nd-Gen-Hula-Cases.asp. Zijn er mensen die een bumper voor hun moto x hebben of op de een of andere manier deze Case Mate Hula hebben weten te bemachtigen?
Ik heb zo'n Hula case. Je kan hem gewoon bestellen op de site van case mate. Ze shippen ook naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
GrandDestroyer schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:17:
[...]

Ik heb zo'n Hula case. Je kan hem gewoon bestellen op de site van case mate. Ze shippen ook naar Nederland.
Helaas, niet op voorraad daar. Je kan wel je mailadres invullen voor een notificatie als ze weer verkrijgbaar zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Chiron schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Helaas, niet op voorraad daar. Je kan wel je mailadres invullen voor een notificatie als ze weer verkrijgbaar zijn.
Black/charcoal is wel in voorraad. Al kan het zijn dat die alsnog niet in voorraad is. Was bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
GrandDestroyer schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:44:
[...]

Black/charcoal is wel in voorraad. Al kan het zijn dat die alsnog niet in voorraad is. Was bij mij het geval.
Ha verdomd, ja :) Moest even door de kleurtjes klikken.. thanks!

Net maar besteld, wel dure shipping opzich.. maar de hoesjes en cases die je in NL uberhaupt kan krijgen word je ook niet vrolijk van.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Chiron schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Ha verdomd, ja :) Moest even door de kleurtjes klikken.. thanks!

Net maar besteld, wel dure shipping opzich.. maar de hoesjes en cases die je in NL uberhaupt kan krijgen word je ook niet vrolijk van.
Ja shipping is inderdaad wel erg duur. Maar de case bevalt me goed! Had hiervoor een leren case van coolblue maar die begon toch al redelijk te slijten. Misschien ook omdat ik iedereen de houten achterkant laat zien O-)

Heb de Hula case nu een week in gebruik. Geen screenprotector in gebruik maar geen krasjes etc! Case bevalt goed, geeft net wat meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb de zwart leren achterkant, daar zitten inmiddels de nodige pitten en strepen in. Heb je de bamboo achterkant? En nog geen problemen met loslaten van de lijm?

Screenprotector is ook lastig te vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Chiron schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:16:
Ik heb de zwart leren achterkant, daar zitten inmiddels de nodige pitten en strepen in. Heb je de bamboo achterkant? En nog geen problemen met loslaten van de lijm?

Screenprotector is ook lastig te vinden trouwens.
Ja ik heb de bamboe achterkant. Nog geen problemen met loslaten of deukjes. Screenprotector zoeken viel ook tegen, en meestal heb ik er een hekel aan dus ik doe het maar zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
Screenprotector is niet zo moeilijk te vinden, heb ze deze week besteld vis eBay hoop ze snel binnen te krijgen. http://m.ebay.co.uk/itm/251476965796?_mwBanner=1
Heb al 1x krasje op me scherm, normaal gebruik ik geen screenprotector maar deze keer toch maar wel doen.

Een goeie case vinden is wel lastig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ik vind die Naked Though van Case-Mate wel nice.
Alleen jammer dat je daar totaal iets van 50 euro voor moet neerleggen.
Heb ik het er nou net niet voor over..
Als vanouds zit die van mij gewoon in een Valenta hoesje :)
Zonder screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:47
KevinBel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:41:

Als vanouds zit die van mij gewoon in een Valenta hoesje :)
Is dat de 4XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Neuj, Pocket Classic 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Aha, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomsvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-02-2022
GrandDestroyer schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:44:
[...]

Volgens mij nu niet meer in voorraad, Wat zijn de verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
thoomsvd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Volgens mij nu niet meer in voorraad, Wat zijn de verzendkosten?
Shipping was voor mij 12,75 USA dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

Ik gebruik geen screenprotector en ook geen hoesje.
Wel zit de Moto X tijdens het vervoeren in een pouch.
Genoeg keuze want zo goed als iedere Samsung S5 pouch past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Lord Ganesha schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Doe dit alleen als je SIMkaart 6 contactvlakjes heeft. Als de SIMkaart er 8 heeft, moet je door de vlakjes heen knippen, wat bijna zeker de chip beschadigt. (***ervaringsdeskundige*** :( )
Gister mijn Moto X (2014) binnen gekregen. De Zwart leren versie..
En ik moest mijn (al eens van mini tot micro verknipte) simkaart nu ook naar Nano knippen.
Is prima gelukt. Ik heb ook 8 vlakjes. Maar de onderste 2 doen niks en daar kan je gewoon doorheen knippen. Met beleid. Wel even spannend als je hem aanzet, maar het is gelukt!

Dit sjabloon gebruikt http://www.technobuffalo....no_SIM_iPhone_5_guide.png

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik heb geen idee of ik de enige was met het feit dat smart lock niet lekker werkte? Was gewoon niet betrouwbaar en ik moest het ermee doen omdat L geen andere apps toestond je apparaat te unlocken.

Ik was zelf zeer tevreden gebruiker van Dislock, maar helaas dat ging niet meer.

Maar wat blijkt het gaat wel, kwam gisteren dit tegen op XDA: http://www.xda-developers...our-phone-xda-app-review/

En het werkt gewoon probleemloos, installeren, daarna kun Wifi, bluetooth, NFC en locatie gebruiken om het lockscreen niet te activeren. In het XDA artikel staat een gratis versie (die je wel moet sideloaden) waar je 3 dingen kunt kiezen (in mijn geval 2 x bluetooth en 1 x wifi) dus voldoende maar heb toch de betaalde versie gekocht om de dev te steunen.

En het mooie is dat deze app nog een ander probleem heeft opgelost, zat al een een seconde of twee te wachten tot het homescreen klaar voor gebruik was en dat is nu helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
martijnm71 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 06:49:
Ik heb geen idee of ik de enige was met het feit dat smart lock niet lekker werkte? Was gewoon niet betrouwbaar en ik moest het ermee doen omdat L geen andere apps toestond je apparaat te unlocken.

Ik was zelf zeer tevreden gebruiker van Dislock, maar helaas dat ging niet meer.

Maar wat blijkt het gaat wel, kwam gisteren dit tegen op XDA: http://www.xda-developers...our-phone-xda-app-review/

En het werkt gewoon probleemloos, installeren, daarna kun Wifi, bluetooth, NFC en locatie gebruiken om het lockscreen niet te activeren. In het XDA artikel staat een gratis versie (die je wel moet sideloaden) waar je 3 dingen kunt kiezen (in mijn geval 2 x bluetooth en 1 x wifi) dus voldoende maar heb toch de betaalde versie gekocht om de dev te steunen.

En het mooie is dat deze app nog een ander probleem heeft opgelost, zat al een een seconde of twee te wachten tot het homescreen klaar voor gebruik was en dat is nu helemaal weg.
Ik gebruik alleen maar bluetooth (pebble) maar voor mij werkt het prima. Wat werkt er voor jou niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Het werkt wel maar niet consequent zoals ik dat van dislock (voorheen pebble locker ) gewoon was. Soms wel, soms niet. Gewoon random en da's vervelend. Nu doet alles het weer zoals ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
martijnm71 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 06:49:

Smart Lock werkt voor mij prima (gebruik het alleen met Bluetooth, op de verbinding met de auto).
Zou het ook wel op locatie willen gebruiken, maar dat is vrij onnauwkeurig. Standaard Smart Lock ondersteunt helaas geen trusted wifi-verbinding, dat zou wel een handige toevoeging zijn. Misschien toch die app waar jij naar links proberen als die wel trusted-wifi ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Wekko306 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:39:
[...]

Smart Lock werkt voor mij prima (gebruik het alleen met Bluetooth, op de verbinding met de auto).
Zou het ook wel op locatie willen gebruiken, maar dat is vrij onnauwkeurig. Standaard Smart Lock ondersteunt helaas geen trusted wifi-verbinding, dat zou wel een handige toevoeging zijn. Misschien toch die app waar jij naar links proberen als die wel trusted-wifi ondersteunt.
Jep ondersteund WiFi, en werkt een stuk nauwkeuriger dan de locatie heb ik al ontdekt :)

[ Voor 5% gewijzigd door martijnm71 op 22-01-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
martijnm71 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Jep ondersteund WiFi, en werkt een stuk nauwkeuriger dan de locatie heb ik al ontdekt :)
Cool, maar eens bekijken :)

Bedacht me vandaag nog iets irritants waar hopelijk een workaround voor is. Als mijn telefoon via bluetooth gekoppeld is aan mijn auto gaat al het geluid van de telefoon over de speakers van de auto, maar dit wil ik niet altijd. Als ik bijvoorbeeld vraag 'What's new' wil ik dat het antwoord gewoon via de telefoonspeakers komt. Is er ergens een optie te vinden om dat type audio via de telefoonspeakers te forceren, ookal is de telefoon via bluetooth gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb sinds kort een aantal x per dag de melding "google-app is gestopt". Dan is vervolgens heel MN launcher leeg totdat ik op t rondje onderin (home) druk, dan komt alles weer terug. Heel irritant. Meer mensen last van?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Wekko306 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:56:
[...]

Cool, maar eens bekijken :)

Bedacht me vandaag nog iets irritants waar hopelijk een workaround voor is. Als mijn telefoon via bluetooth gekoppeld is aan mijn auto gaat al het geluid van de telefoon over de speakers van de auto, maar dit wil ik niet altijd. Als ik bijvoorbeeld vraag 'What's new' wil ik dat het antwoord gewoon via de telefoonspeakers komt. Is er ergens een optie te vinden om dat type audio via de telefoonspeakers te forceren, ookal is de telefoon via bluetooth gekoppeld?
Onder je bluetooth opties (paired devices) je auto bluetooth naam instellingen icoon aanklikken: opties phone audio / media audio uitzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Port187 op 27-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Port187 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Onder je bluetooth opties (paired devices) je auto bluetooth naam instellingen icoon aanklikken: opties phone audio / media audio uitzetten.
Dat werkt inderdaad. Nadeel daarvan is wel weer dat ik dan ook geen muziek kan streamen over bluetooth van mijn telefoon naar de autoradio.... Ik ga eens op zoek of er een app is waarmee je beter kan aangeven welke type audio je wel en niet (via bluetooth) wil sturen naar externe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 11:33
Andre21 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:59:
Ik heb sinds kort een aantal x per dag de melding "google-app is gestopt". Dan is vervolgens heel MN launcher leeg totdat ik op t rondje onderin (home) druk, dan komt alles weer terug. Heel irritant. Meer mensen last van?
Jep, heb ik ook last van! Had ergens gelezen dat het zou helpen als je de Cache van je Google App zou legen, maar dat heeft het probleem bij mij niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Andre21 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:59:
Ik heb hetzelfde inderdaad. Trouwens alleen als ik in Whatsapp op de back knop druk. Heb er ook nog geen oplossing voor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb daar sinds kort last van. Komt dat niet door de update naar 5.0; door dat geheugenprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

ruurd v. schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:55:
[...]

Ik heb hetzelfde inderdaad. Trouwens alleen als ik in Whatsapp op de back knop druk. Heb er ook nog geen oplossing voor gevonden...
Nu je het zegt.. Het is inderdaad alleen als ik vanuit whatsapp op back druk. En het clearen van die cache helpt idd niet.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
Batterijtijd met mijn Moto X valt toch tegen. Heb hem nu zo'n maand en moet hem elke dag om zo'n 5 uur weer even laden.
Dan is hij later in de avond weer leeg.
Ik heb al de Motorola turbo charger gekocht, zodat het laden sneller gaat.

Het rare is dat ik er niet zo verschrikkelijk mee doe. De SOT is maar 2 en een half uur. Zo'n 14 % gaat ook op aan Google Services?

Iemand een idee wat er aan te doen? Of maar gewoon accepteren?

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/407jedz7h/Screenshot_2015_01_28_19_37_27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/x7pkqvssd/Screenshot_2015_01_28_19_37_30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
In ieder geval niet accepteren, dit is extreem slecht.

Heb jij toevallig Google Now aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

maxpusch schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:49:
Batterijtijd met mijn Moto X valt toch tegen. Heb hem nu zo'n maand en moet hem elke dag om zo'n 5 uur weer even laden.

Het rare is dat ik er niet zo verschrikkelijk mee doe. De SOT is maar 2 en een half uur. Zo'n 14 % gaat ook op aan Google Services?

[afbeelding]

[afbeelding]
Alle google BS (google now) en van motorola uitschakelen, voice etc werkt toch niet in het nederlands tenzij je het erg belangrijk vindt om in het Engels commando's te geven als: whats the weather like.
Verder is het opladen van het toestel met de fastcharger niet aan te raden, ik heb al van meerdere mensen gelezen dat de accu wel 100% aangeeft maar gewoon korter mee gaat.
Mijn toestel gaat met zwaar gebruik makkelijk een dag mee, licht gebruik haal ik de 3 dagen regelmatig.

Ik kan me als het goed is (correct me if I'm wrong) herinneren dat jij je toestel liet stuiteren en je scherm kapot was, ik heb gisteren de mijne bijzonder hard laten stuiteren, me kabel (headphones van sennheiser hebben een lange kabel) bleef achter me auto deur hangen waardoor de telefoon erg ongelukkig uit zijn hoes werd getrokken en in een boog omhoog ging vervolgens de grond raakte :'( . Hij heeft op elke hoek impact beschadigingen (zegt wel iets over de kracht) en het scherm heeft 2 scheuren van ~5 mm in de vorm van een vinger nagel in twee hoeken. Maar voor de rest doet hij het nog uitstekend, optisch wat minder maar ja je kan je toestel niet tegen zo iets doms beschermen. Dus qua ruggedness zit het wel goed met dit toestel.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Dat is inderdaad wel bijzonder slecht.
Heb je veel partial wakelocks (check met betterbatterystats)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Google Now vind ik eigenlijk heel fijn. Gepersonaliseerd nieuws, mijn aandelen en het weer krijg ik in een oogopslag te zien. En Moto Display gebruik ik heel veel om even notificaties te checken.
Dus ik kan die diensten niet uitzetten.

OT: Ik was inderdaad diegene die hem liet vallen :) . Heeft me uiteindelijk maar 130 euro gekost, viel heel erg mij wat mij betreft. Ik denk dat het inderdaad wel mee valt, maar denk nog steeds dat als er een aluminium frame om het glas zat het more durable zou zijn.
Ik ben overigens wel nog erg blij met het toestel. Waar ik me telkens over verbaas is de camera. Die is echt goed in mijn foto's.

Ik kijk vaak even naar het batterijverbruik. Altijd als hij op is, is de scherm on time onder de 3 uur. Misschien heb ik te veel achtergrondapps o.i.d. Misschien zinvol om hem te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
maxpusch schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:49:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat "Google Services" zoveel gebruikt is volgens mij een bug, heeft te maken met je locatie. Als je op Google zoekt zijn er veel topics met dit probleem, bij sommige verbruikt het zelfs meer dan 30%.
Bij mij heeft het geholpen om de app "Gfix" te installeren en me locatie uitgeschakeld te houden, wordt dan wel lastig om Google Now te blijven gebruiken. Maar misschien zijn er inmiddels al betere oplossingen voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Mijn moto x 2013 gaat altijd 2 dagen mee met minstens 4 sot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd kan ik in Google search een afbeelding niet meer omhoog vegen om weer terug te gaan naar het overzicht met afbeeldingen. Iemand een idee waar dit aan ligt? Ligt dat aan mijn Motorola of aan de app? Zelf zoeken levert voornamelijk resultaten over Google now op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Dus.. je zoekt in google search op iets, bijvoorbeeld "Cats". Dan klik je onderaan in het midden op Afbeeldingen, en dan op een plaatje, zijn dat de stappen die je bedoelt?
Bij mij staat er dan rechtsonder een kruisje om terug te gaan naar de afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek inderdaad voornamelijk op katten en het overige wat je zegt, klopt ook. Het kruisje zie ik, echter kon ik tot voorkort ook de afbeelding omhoog vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:54:
Ik zoek inderdaad voornamelijk op katten en het overige wat je zegt, klopt ook. Het kruisje zie ik, echter kon ik tot voorkort ook de afbeelding omhoog vegen.
Weird, werkt hier inderdaad ook niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ah oke, nooit geweten dat dat kon :D Wel zo fijn, dan mis ik het nu dus ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De glazen screenprotector van miniinthebox is geen succes :( De randen 'pakken' niet omdat het scherm afbuigt. Dure grap ook trouwens, omdat ik bij aflevering nog even 20 euro contant mocht aftikken (7 euro btw en import, en 13 euro 'behandelkosten') :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Chiron schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:31:
De glazen screenprotector van miniinthebox is geen succes :( De randen 'pakken' niet omdat het scherm afbuigt. Dure grap ook trouwens, omdat ik bij aflevering nog even 20 euro contant mocht aftikken (7 euro btw en import, en 13 euro 'behandelkosten') :(
En daarom, bestel ik nooit iets bij vage webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb de Motorola X nu een week of drie ter vervanging van een Nexus 5. De hardware is erg prettig maar de telefoon heeft een dramatische standby tijd onder android 5.0. Ik heb hem gelijk na het uitpakken geupdate (met 3x factory reset) dus heb niet kunnen ervaren hoe het met 4.4 was.

Ik haal soms wel een SOT van een uur of 3 maar ook met een SOT van 30 minuten kan de telefoon niet de volle 24 uur op een lading. Hij loopt in standby supersnel leeg.

Met greenify heb ik al gezien dat er geen apps zijn die dwarsliggen. Het zijn ook google play services, Android OS en Cell standby die de top drie verbruikers zijn in het batterij scherm.

Zijn er anderen die dit ook zo ervaren? Juist nu de nexus neit meer gebruikt wordt valt op dat die een standby tijd haalt van 5/6 dagen (aan op wifi met SOT van 0 uur). De X haalt gewoon geen 24 uur ongeacht het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Mijn Moto X heeft inderdaad geen overdreven ruime accuduur, maar 24uur lukt makkelijk met een paar (2-3) uur screen on. Google Play services, OS aen Cell standby gebruiken inderdaad veel maar gelukkig ook weer niet zó veel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik herken het ook niet..
Ik zit nu nog op 62%, vanochtend van de lader gehaald (rond 7:45). Screen time 1:07
Meeste gebruik (8%) is Spotify, wat ik op de fiets naar m'n werk aangehad heb, daarna komt scherm, en daarna mobiel standby
Heb hem dus niet heel actief gebruikt (komt wellicht ook door het gebruik van web.whatsapp hier op m'n werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Haal altijd ruim de 24 uur. Niet dat het verder na 30 zou komen.

Herken het ook niet. Hiervoor ook een Nexus 5 gehad, maar moet zeggen dat voor mijn gevoel de Moto X toch iets langer mee gaat. Zit weinig verschil in verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ik herken het ook niet, haal vrij makkelijk de 24 uur en ook wel eens de 48. Moet wel zeggen dat na een week gebruik het echt beter werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik wil eigenkljik een factory reset proberen zonder daarna een automatische restore van apps en instellingen. Bij mijn nexus 5 kon ik hiervoor naar het invullen van de google credentials een vinkje uitvinken waardoor de restore niet plaatsvindt maar dat je met een schone lei begint. Nu heb ik dit weekend hetzelfde vinkje op de motox proberen te vinden maar ik kan hem niet vinden.

Wat ik ook doen hij installeert altijd gewoon alle apps die ik ook aanwezig zijn op mijn nexus 5 (die nog wel in gebruik is zonder simkaart op hetzlefde google account). Iemand een idee hoe ik toch met mijn eigen account 'schoon' kan beginnen op de moto?

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:41
Ik ben inmiddels ook eigenaar van een Moto X 2nd gen en wat is dat een verademing na mn razr HD. _/-\o_
Lekker snel en ligt zelfs beter in de hand dan de Razr en dat terwijl de X groter is. 8)7
Batterij gaat zonder problemen en normaal gebruik gewoon een dag mee.
(heb ook al 2 dagen gered)
Het enige dat ik een beetje jammer vind is dat "motorola actions" niet zo uitgebreid is als het oude "smart actions".

Voorbeeldje:
Smart Actions kon op basis van agenda afspraken zelf te definiëren acties uitvoeren. Voor mijn werk ben ik opgenomen ik een oproepdienst, als dit in mijn agenda staat ging mijn oude foon automatisch naar vol volume als er oproepen kwamen (ook s'nachts). Als ik een meeting in ging werd mijn volume gedempt (ook op basis van mijn agenda).

Nu kun je, voor zover ik weet, maar 1 actie aan meetings koppelen. Voor mij is dit echt een gemis want nu moet ik zelf telkens als ik van wacht ben zorgen dat mijn telefoon op vol volume staat. Ja, ik weet het :P, het is zeuren om niks maar als je smart actions gewent bent voelt dit echt als een stap terug. Gemak dient de mens zullen we maar zeggen

Please correct me if I'm wrong.
(PS: High priority contacts werkt niet omdat het telkens andere nummers zijn die bellen |:( )

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TheFes
Je kunt dat soort dingen wel met Tasker doen.. Kost een paar euro, en een paar uurtjes uitzoekwerk, maar dan kun je wel alles automatiseren.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:41
The_Fes schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:15:
Je kunt dat soort dingen wel met Tasker doen.. Kost een paar euro, en een paar uurtjes uitzoekwerk, maar dan kun je wel alles automatiseren.
Thanks :*) , ziet er veel belovend uit o.b.v. de reacties. Zeker omdat je er ook in kan programmeren, zal eens gaan kijken of ik er wijs uit kan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik zie nu dat op Amazon.de een Moto Maker code te bestellen is vanuit Nederland...

http://www.amazon.de/gp/p...70271_65360391_em_1p_0_ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21
Kan een van jullie mij vertellen hoe je in NL aan een 32GB versie kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

nieuws: Motorola rolt Moto Maker nog deze maand wereldwijd uit

Met een beetje geluk deze maand dus nog gewoon via officiële kanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Laatst online: 21:21
Lol, teken van god! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders via Duitsland. Code aanvragen via een Duitse winkel en telefoon op een Duits adres laten bezorgen.
Ik weet niet of ik reclame mag maken, anders wil ik mijn ervaringen wel delen middels een pm.

Houd in ieder geval de acties van Motorola in de gaten, die kunnen best aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Ganesha
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
En als je niet kunt wachten, kun je de huifkar route nemen.
  1. Motomaker code bestellen op phonehouse.de.
  2. Code laten versturen naar Guus Arens van huifkar.de.
  3. Guus opent de brief en mailt de code naar jou.
  4. Met deze code MotoX bestellen op motomaker.de
  5. MotoX laten verturen naar Guus.
  6. Guus stuurt de MotoX naar jou.
Bij mij duurde deze procedure vanaf het bestellen bij phonehouse.de tot het ontvangen van de MotoX ongeveer 10 dagen. Bijkomende kosten zijn ongeveer €22 voor het doorsturen.

Mijn telefoon bleek na 2 weken een defect in het display te bevatten. Guus heeft mij fantastisch geholpen bij het afhandelen van de garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
majoh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:26:
nieuws: Motorola rolt Moto Maker nog deze maand wereldwijd uit

Met een beetje geluk deze maand dus nog gewoon via officiële kanalen...
Mooi! Ik heb denk ik nog wel even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ik hoop dat het ook tot motorola is doorgedrongen dat 5.1 is uitgekomen, zou samen met de nodige (en beloofde bugfixes) zeer welkom zijn.

Heb nog altijd spijt van het moment dat ik op update klikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Wat heb je voor problemen met lollipop dan? Ik heb soms te weinig ram geheugen beschikbaar, weet niet zeker of dat door 5.0 komt. Voor rest is het wel prima of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb echt 0,0 problemen met 5.0. Ben er ook zeer blij mee.

Lees vaker van mensen met problemen, maar heb er zelf echt helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
maxpusch schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:18:
Wat heb je voor problemen met lollipop dan? Ik heb soms te weinig ram geheugen beschikbaar, weet niet zeker of dat door 5.0 komt. Voor rest is het wel prima of niet?
Allemaal kleine dingetjes die mij er toe brachten mijn Z2 weer uit de kast te pakken.

Smartlock werkt niet lekker en niet zo goed als third party apps (de ene keer wel de andere keer niet), uitvallende bluetooth, wachten tot alle icoontjes op het homescreen zijn verschenen, telefoon lijkt soms totaal niet te reageren op dingen die je op het touchscreen doet. Wachten tot apps zijn geopend, ja echt waar.

Grootste iritatiepunt was dat ie gewoon verrekte automatisch verbinding te maken met mijn pebble of dat ie gewoon vergat dat bluetooth aanstond.

En inderdaad werkgeheugen probleem, al is dat een algemeen bekend Lollipop probleem waar Google al een update voor klaar heeft nu alleen nog wachten tot die gepushed word.

Ik zie ook een heleboel toffe dingen aan 5.0 maar mijn moto x is even in de kast gelegd tot Motorola met 5.1 (of desnoods 5.02) komt in de hoop dat het gefixed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Smartlock werkte de laatste paar dagen bij mij ook niet goed op locatie, locatie van de buren toegevoegd want daar was ik volgens Maps en voila. Geldt trouwens ook voor mijn Nexus 7(2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
peptalk schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:26:
Smartlock werkte de laatste paar dagen bij mij ook niet goed op locatie, locatie van de buren toegevoegd want daar was ik volgens Maps en voila. Geldt trouwens ook voor mijn Nexus 7(2013).
Probleem is dat Google dingen niet werkend krijgt die ik met een app onder 4.4 wel kan, hoe moeilijk is het om niet locatiegebonden te zijn maar gewoon aan een wifi netwerk. Volgens mensen die bijvoorbeeld Dislock maken erg makkelijk, volgens google onmogelijk :P

Lollipop is heel veel belovend maar ze moeten er nog eens doorheen met een stofkam, onlogische dingen logisch maken dan zou het echt een geweldig ding zijn. Voor nu ben ik het even zat om compromissen te sluiten en wil gewoon een telefoon die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
martijnm71 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Probleem is dat Google dingen niet werkend krijgt die ik met een app onder 4.4 wel kan, hoe moeilijk is het om niet locatiegebonden te zijn maar gewoon aan een wifi netwerk. Volgens mensen die bijvoorbeeld Dislock maken erg makkelijk, volgens google onmogelijk :P

Lollipop is heel veel belovend maar ze moeten er nog eens doorheen met een stofkam, onlogische dingen logisch maken dan zou het echt een geweldig ding zijn. Voor nu ben ik het even zat om compromissen te sluiten en wil gewoon een telefoon die werkt.
Ik gebruik de app Smart Unlock (gratis via XDA). Ik heb mijn auto (bluetooth) en wifi thuis als trusted connections ingevoerd en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Die heb ik ook een tijdje gebruikt, zelfs gedoneerd maar die besloot er op een goed moment mee op te houden. Werkte inderdaad prima :)

Tevens goed nieuws, 5.1 incoming: https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/104930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een Moto X 2014. Echt een ontzettend mooi toestel en leuk dat Motorola zoveel aandacht heeft besteed aan details. Waaronder bijvoorbeeld Nederlandse vertalingen en consistent zijn met Material Design. Ook de Showcase verraste mij in het begin ontzettend, toen er spontaan een beestje over mijn scherm kroop. Erg grappige toevoeging.

Vooralsnog ben ik erg tevreden, vooral fijn dat de camera zo snel is. Dat is echt een verademing tov mijn oude Xperia Z. Het enige waar ik mijzelf misschien nog wat aan stoor is de gebrekkige kalibratie van het scherm, maar dat blijkt te zijn ivm verlenging van de levensduur van het scherm. Ook jammer dat Moto Voice nog niet in het Nederlands werkt. Daar zit ik echt met smart op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
  • Laatst online: 15-06 12:43
Zijn er hier mensen die ook last hebben van dat de achterkant wat loslaat? ik heb zelf de bamboo versie.

Ik lees het op internet ook best veel van mensen die er last van hebben, toestel is 6 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Nerot1x schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:07:
Zijn er hier mensen die ook last hebben van dat de achterkant wat loslaat? ik heb zelf de bamboo versie.

Ik lees het op internet ook best veel van mensen die er last van hebben, toestel is 6 weken oud.
Schijnt een relatief veel voorkomend probleem te zijn ja, daarom heb ik persoonlijk gekozen voor de standaard versie. Gewoon contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en kijken of ze hem onder garantie kunnen fixen/ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Vandaag is de moto x in de aanbieding bij ibood. Helaas alleen wel de bamboe en lederen versie. Voor €349,95 kan je hem daar scoren!

DaveD

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste