Dit. hahaPort187 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:38:
[...]
Nog bedankt voor de neurotische checks of the update beschikbaar was gisteren
Een Fransman heeft m nu ook. Dus hij komt, hij komt... 

Omdat ik ongeduldig was heb ik geprobeerd de OTA zelf te flashen. Dit leek mij geen probleem gezien het ook de euall versie is en deze door iemand op XDA op google Drive is geüpload. Dit leek initieel goed te gaan, tot ik op het eind een berichtje kreeg over dat install-recovery.sh missend was (of iets dergelijks). Ik heb het bericht niet goed gelezen en besloot toch maar te wachten en te rebooten.
Alleen krijg ik hem nu niet meer aan de praat. De telefoon blijft eerst hangen op het Warning Bootloader unlocked scherm en boot dan na een tijdje in recovery. Ik heb al geprobeerd de recovery image opnieuw te flashen via fastboot, dit is gelukt maar hij boot nog steeds niet. Elke keer als hij opstart komt hij weer in recovery terecht. Het lijkt of er ergens in system nog iets zit waardoor hij steeds in recovery terecht komt?
Als ik cache probeer te wipen via recovery reboot hij ook, lijkt of dit dus niet helemawal goed gaat. mfastboot erase cache kreeg ik wel een "OKAY" bericht op dus het lijkt dat dit wel goed is gegaan.
Iemand nog enig idee wat ik verder kan proberen...?
EDIT: Eindelijk gelukt, door een andere versie van mfastboot te gebruiken. Blijf nu maar even wachten tot de OTA er echt is....
Alleen krijg ik hem nu niet meer aan de praat. De telefoon blijft eerst hangen op het Warning Bootloader unlocked scherm en boot dan na een tijdje in recovery. Ik heb al geprobeerd de recovery image opnieuw te flashen via fastboot, dit is gelukt maar hij boot nog steeds niet. Elke keer als hij opstart komt hij weer in recovery terecht. Het lijkt of er ergens in system nog iets zit waardoor hij steeds in recovery terecht komt?
Als ik cache probeer te wipen via recovery reboot hij ook, lijkt of dit dus niet helemawal goed gaat. mfastboot erase cache kreeg ik wel een "OKAY" bericht op dus het lijkt dat dit wel goed is gegaan.
Iemand nog enig idee wat ik verder kan proberen...?
EDIT: Eindelijk gelukt, door een andere versie van mfastboot te gebruiken. Blijf nu maar even wachten tot de OTA er echt is....
[ Voor 5% gewijzigd door Poeles op 12-12-2014 18:56 ]
Verwijderd
Vandaag mijn moto x zonder problemen binnen gekregen. Heerlijke telefoon. Wat is hij mooi!! Heeft iemand trouwens nog een duitse kortingscode van super Monday laatst? Vriend van me wil hem ook halen. Thanx
Ik kon ook niet wachten, dus toch geprobeerd, en het is gelukt. Mijn Moto X 2014 draait nu Lollipop. 
Stappenplan:
1. Check dat je de juiste MotoX hebt, dus reteuall versie voor deze update. Mijn standaard bij CoolBlue gekochte versie heeft dit.
2. Download: https://docs.google.com/file/d/0BzH8sGN9x0ddaThHM3RreFBfRTg
3. Kopier het bestand ergens op je telefoon.
4. Restart je telefoon naar Fastboot door eerst je telefoon uit te zetten, en dan te starten met Power en Volume Down
5. Selecteer Recovery met Volume Down en bevestig met Volume UP
6. In Recovery doe Power en Volume UP
7. Selecteer "Apply update from SD card" met volume knoppen en bevestig met Power.
8. Selecteer het update bestand op je telefoon met volume knoppen en bevestig met power
9. Even wachten
10. Profit!
Stappenplan:
1. Check dat je de juiste MotoX hebt, dus reteuall versie voor deze update. Mijn standaard bij CoolBlue gekochte versie heeft dit.
2. Download: https://docs.google.com/file/d/0BzH8sGN9x0ddaThHM3RreFBfRTg
4. Restart je telefoon naar Fastboot door eerst je telefoon uit te zetten, en dan te starten met Power en Volume Down
7. Selecteer "Apply update from SD card" met volume knoppen en bevestig met Power.
8. Selecteer het update bestand op je telefoon met volume knoppen en bevestig met power
9. Even wachten
10. Profit!
[ Voor 13% gewijzigd door majoh op 17-12-2014 09:35 ]
En hoe werkt het? Op mijn oude Nexus 5 en Nexus 7 werd het systeem een beetje vertraagd. Hoe is dat bij de Moto X?majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:21:
Ik kon ook niet wachten, dus toch geprobeerd, en het is gelukt. Mijn Moto X 2014 draait nu Lollipop.
Stappenplan:
2. Download: http://www.mediafire.com/...eu.reteuall.en.EU.zip.zip
9. Even wachten
10. Profit!
Thnx!majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:21:
Stappenplan:
9. Even wachten
10. Profit!
Ben hem nu aan het binnen hengelen!
Verwijderd
Heeft er iemand nog een cybermonday code voor mij?
Of weet iemand hoe ik nog aan een kan komen?
Ik zou erg dankbaar zijn!!
Of weet iemand hoe ik nog aan een kan komen?
Ik zou erg dankbaar zijn!!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 15:53 ]
Heb hem er gisteravond ook opgezet. Blijkbaar waren er toch wat problemen met mijn rom. Ik had hem geroot en een custom recovery erop gezet. Na unrooten en stock recovery flashen leek de update te werken maar kreeg ik op het eind toch een foutmelding en daarna een bootloop.
Gisteravond vanaf clean factory image de nieuwe update geflashed en dat ging prima. Ook meteen weer geroot via Chainfire root.
Gisteravond vanaf clean factory image de nieuwe update geflashed en dat ging prima. Ook meteen weer geroot via Chainfire root.
Staat er nu een halve dag op en moet zeggen dat het lekker draait. In het begin wel wat vertragingen te merken, maar lijkt op caching, want nu draait alles vlotjes en snel.maxpusch schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:31:
[...]
En hoe werkt het? Op mijn oude Nexus 5 en Nexus 7 werd het systeem een beetje vertraagd. Hoe is dat bij de Moto X?
Vooral even wennen nu, maar ziet er mooi uit, en lijkt lekker te werken
Klein vraagje, krijgen we na deze upgrade nog wel de goede ota's binnen?majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:38:
[...]
Staat er nu een halve dag op en moet zeggen dat het lekker draait. In het begin wel wat vertragingen te merken, maar lijkt op caching, want nu draait alles vlotjes en snel.
Vooral even wennen nu, maar ziet er mooi uit, en lijkt lekker te werken
Of moeten we die er ook handmatig op flashen?
Het is een officiële Motorola update die ik erop gezet hebt. Zonder te rooten, of andere 'spannende' dingen te doen. Hij is dus stock Motorola, dus krijg waarschijnlijk gewoon de andere OTA's ook binnen.
Alleen kan ik niet in de toekomst kijken, dus ook geen garanties verder geven
Alleen kan ik niet in de toekomst kijken, dus ook geen garanties verder geven
Nieuwe OTA's krijg je inderdaad nog gewoon. Dit is de officiële OTA. Enig verschil is dat ipv wachten je hem nu zelf download en via hun eigen recovery flashed.
Draait hier ook wel soepel, geen duidelijke vertragingen gemerkt. Nog te vroeg om iets te zeggen over batterij duur.
Draait hier ook wel soepel, geen duidelijke vertragingen gemerkt. Nog te vroeg om iets te zeggen over batterij duur.
Dank hiervoor!majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:21:
Stappenplan:
Werkt super inderdaad. Echter wel, stap 6 moet men Volume UP & DOWN vasthouden (seconde of 5 en dan een keer de Power button indrukken om de recovery opties te zien te krijgen). Dit terzijde, maar anders reboot de telefoon gewoon terug in het systeem.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Stappen van Majoh doorlopen werkt inderdaad zo simpel.
Erg blij met Android 5.0, alleen werkt de schermcast functie uit het dropdownmenu nog steeds niet. Via de app werkt deze functie wel gewoon, meer mensen dit probleem?
Erg blij met Android 5.0, alleen werkt de schermcast functie uit het dropdownmenu nog steeds niet. Via de app werkt deze functie wel gewoon, meer mensen dit probleem?
Sinds vanmorgen L erop, loopt als een zonnetje, de link van Majoh gebruikt.
Iemand enig idee of encryptie standaard aanstaat in android L? Alleen de nexus 6 heeft dat standaard aanstaan toch?
Iemand enig idee of encryptie standaard aanstaat in android L? Alleen de nexus 6 heeft dat standaard aanstaan toch?
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Voor diegene die hem vanuit DE (Motomaker site) heeft besteld, hoe heb je een duitse IP adres geregeld?
Klopt het dat de link van stap 2 het niet meer doet ('invalid or deleted file' error)? Iemand een nieuwe voor me?majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:21:
Stappenplan:
9. Even wachten
10. Profit!
[ Voor 3% gewijzigd door FluX op 15-12-2014 00:04 ]
Niet zo goed, aangezien de helft goedkopere (en een jaar oudere) lg g2 dezelfde camera heeft maar dan met OIS. Heb beide tot me beschikking en ik moet zeggen dat de LG g2 aanzienlijk betere foto's maakt zowel bij normaal licht als minder licht. Ik weet niet of het aan mijn unit ligt maar de foto's zijn erg vaak onscherp. focus doet erg lang en de standaard camera app werkt daar ook niet aan mee.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:46:
Ben zeer geïnteresseerd in de telefoon. Hoe vinden jullie de kwaliteit van de camera ?
Het toestel heeft veel pluspunten maar de camera is er niet een van
Om het een beetje bruikbaar te maken kan je betere google camera gebruiken ipv stock moto X camera.
[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 15-12-2014 02:20 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik zie t nu ook. Ben zelf onderweg dus kan m niet voor je uploaden.FluX schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:00:
[...]
Klopt het dat de link van stap 2 het niet meer doet ('invalid or deleted file' error)? Iemand een nieuwe voor me?
Deze zou ook moeten werken:
https://docs.google.com/file/d/0BzH8sGN9x0ddaThHM3RreFBfRTg
Vind het wel meevallen eigenlijk, met manueel focus kan je hele mooie fotos maken mits goede belichting.D0gtag schreef op maandag 15 december 2014 @ 02:09:
[...]
Niet zo goed, aangezien de helft goedkopere (en een jaar oudere) lg g2 dezelfde camera heeft maar dan met OIS. Heb beide tot me beschikking en ik moet zeggen dat de LG g2 aanzienlijk betere foto's maakt zowel bij normaal licht als minder licht. Ik weet niet of het aan mijn unit ligt maar de foto's zijn erg vaak onscherp. focus doet erg lang en de standaard camera app werkt daar ook niet aan mee.
Het toestel heeft veel pluspunten maar de camera is er niet een van
Om het een beetje bruikbaar te maken kan je betere google camera gebruiken ipv stock moto X camera.
Toegegeven de moto camera app is simpel, autofocus is ruk en onder slechte belichting worden de fotos wat pixellated.
@all:
Ik heb besloten nog even te wachten met het kopen van de Moto X.
Maar ik heb nog wel een kortingscode (€100) voor de duitse motomaker die vandaag nog geldig is.
Voor de mensen die er via de moto maker een op kort termijn willen bestellen. PM me even dan stuur ik de code naar je toe.
Wat heb je nodig om te kunnen bestellen op de motomaker:
1) Duits afleveradres
2) Duits IP (bijv via duitse proxy)
3) Credit card
Er zijn hier op het forum mensen die met een NL kaart betaald hebben maar bij mn pa is dat misgegaan. Maar dit ging ook via een NL ipadres dus mogelijk hanteren ze een 2 out of 3 voor de bestellingen
Maar ik heb nog wel een kortingscode (€100) voor de duitse motomaker die vandaag nog geldig is.
Voor de mensen die er via de moto maker een op kort termijn willen bestellen. PM me even dan stuur ik de code naar je toe.
Wat heb je nodig om te kunnen bestellen op de motomaker:
1) Duits afleveradres
2) Duits IP (bijv via duitse proxy)
3) Credit card
Er zijn hier op het forum mensen die met een NL kaart betaald hebben maar bij mn pa is dat misgegaan. Maar dit ging ook via een NL ipadres dus mogelijk hanteren ze een 2 out of 3 voor de bestellingen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik sta op het punt om een Moto X te bestellen via de UK site (met kortingscode), maar ik ben daar bang dat een Nederlandse CC niet gaat werken. Je kunt namelijk alleen een UK billing address opgeven en die komt natuurlijk niet overeen met het adres wat bij de Nederlandse CC hoort... Ik ben toch wel benieuwd hoe de mensen waarbij het wel gelukt is, het exact hebben aangepakt...Bastie-88 schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:06:
...
Code is inmiddels wegBastie-88 schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:06:
@all:
[Verwijderde gebruiker] veel plezier ermee

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik denk dat het uitmaakt waar je vandaan komt, als het een nexus 5 is zal je het uitstekend vinden, kom je van een iphone of top android meeh. Het voornaamste probleem is dat hij wel mooie foto's kan maken maar dat doet hij zeker niet consequent. En bij weinig licht presteert hij gewoon zoals de meeste telefoons: slecht.Port187 schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:17:
[...]
Vind het wel meevallen eigenlijk, met manueel focus kan je hele mooie fotos maken mits goede belichting.
Toegegeven de moto camera app is simpel, autofocus is ruk en onder slechte belichting worden de fotos wat pixellated.
Sinds een uurtje ook Moto X eigenaar, heel verhaal, maar superblij tot nu toe 
Laat Lollipop maar komen
Laat Lollipop maar komen
Zie een paar regels hierboven voor lolipop zelf erop zetten (officiële rom), eenvoudiger kan het niet.martijnm71 schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:31:
Sinds een uurtje ook Moto X eigenaar, heel verhaal, maar superblij tot nu toe
Laat Lollipop maar komen
Hebben meer mensen hetzelfde als ik: de bamboe achterkant begint en heel klein beetje los te komen van de rand, in het midden van de lange zijde bij de volume knoppen. Als je goed kijkt dan zie je nu het hout hoger liggen dan de metalen rand op deze plek en als ik hem indruk dan veert hij iets terug. Misschien nu niet zou erg als het maar niet erger wordt en het hout kapot gaat. Heb eigenlijk niet zo veel zin om hem om te ruilen bij de Mediamarkt. Ik was enorm blij met deze telefoon maar hij hoort wel perfect te zijn, toch?
Aangezien de code morgenochtend verloopt heb ik hem toch maar gewoon met mijn eigen CC besteld. Ik merk wel of hij wordt geleverd.ruurd v. schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:39:
Ik sta op het punt om een Moto X te bestellen via de UK site (met kortingscode), maar ik ben daar bang dat een Nederlandse CC niet gaat werken. Je kunt namelijk alleen een UK billing address opgeven en die komt natuurlijk niet overeen met het adres wat bij de Nederlandse CC hoort... Ik ben toch wel benieuwd hoe de mensen waarbij het wel gelukt is, het exact hebben aangepakt...
Ik geloof dat er wel meerdere berichten over zijn ja, maar wat ik me afvroeg: kan het niet komen door het droge winterweer? Onze parketvloer gaat namelijk ook altijd een klein beetje kieren tegen deze tijd van het jaar...iestyn99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:52:
Hebben meer mensen hetzelfde als ik: de bamboe achterkant begint en heel klein beetje los te komen van de rand, in het midden van de lange zijde bij de volume knoppen. Als je goed kijkt dan zie je nu het hout hoger liggen dan de metalen rand op deze plek en als ik hem indruk dan veert hij iets terug. Misschien nu niet zou erg als het maar niet erger wordt en het hout kapot gaat. Heb eigenlijk niet zo veel zin om hem om te ruilen bij de Mediamarkt. Ik was enorm blij met deze telefoon maar hij hoort wel perfect te zijn, toch?
Nou was het me nog niet opgevallen, maar na je post heb ik er even naar gekeken en bij mij zit het bamboe aan de zijkant aan de lange zijde ook wat losser dan op de andere plekken. Echter, niet zoveel dat het mij de afgelopen weken was opgevallen en vind de bouwkwaliteit verder goed.iestyn99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:52:
Mijn Moto X is rooted en ik heb er TWRP op staan. Verder heb ik Xposed draaien met wat modules.
Mocht ik nu een OTA krijgen voor mijn telefoon, hoe zorg ik er dan voor dat ik kan updaten?
Wat is allemaal wel/niet nodig?
• Xposed deactiveren?
• Xposed verwijderen?
• Unrooten?
• Stock recovery terugzetten?
• Iets anders?
Mocht ik nu een OTA krijgen voor mijn telefoon, hoe zorg ik er dan voor dat ik kan updaten?
• Xposed deactiveren?
• Xposed verwijderen?
• Unrooten?
• Iets anders?
Same here, Heb het idee dat het door de warmte komt. Het is niet storend en het beschadigd niet bij mij, maar ik heb toch voor de zekerheid een mooi doorzichtig hoesje gekocht bij Aliexpress. Ik vind het jammer dat het zo snel optreed, maar ik ben nog wel blij met de phone.iestyn99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:52:
Ik had het gelezen maar zolang ik niet 100% zekerheid heb dat ik de OTA's blijf ontvangen ga ik gewoon nog een paar dagen heel gelukkig zijn met KitKatD0gtag schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:34:
[...]
Zie een paar regels hierboven voor lolipop zelf erop zetten (officiële rom), eenvoudiger kan het niet.
Edit: muntje valt wat laat maar dit is natuurlijk net als sideloaden naar een Nexus apparaat.
[ Voor 11% gewijzigd door martijnm71 op 16-12-2014 19:30 ]
Verwijderd
ik heb zelf niks tegen de Moto x (2014) editie, maar ik vindt hem persoonlijk gewoon echt te groot.
heb hem gisteren weer even aan gezet, maar na 2 uur ook maar weer verpakt in de doos.
de mijne blijft voor nu nog maar leuk op verkoop staan. al gaat dat enigszins wat moeizaam...
heb hem gisteren weer even aan gezet, maar na 2 uur ook maar weer verpakt in de doos.
de mijne blijft voor nu nog maar leuk op verkoop staan. al gaat dat enigszins wat moeizaam...
Ota's blijf je ontvangen met deze rom, dit is de officiële rom van moto. Zelfs de mensen met een Amerikaanse versie van lolipop kregen in NL nog de OTA's door. Maar er is zeker niks mis met KK als de officiële versie van moto niet online was gekomen had ik ook gewoon door gegaan met KK.martijnm71 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:00:
[...]
Ik had het gelezen maar zolang ik niet 100% zekerheid heb dat ik de OTA's blijf ontvangen ga ik gewoon nog een paar dagen heel gelukkig zijn met KitKat
Edit: muntje valt wat laat maar dit is natuurlijk net als sideloaden naar een Nexus apparaat.
Ik heb wel het idee dat accu duur aanzienlijk langer is met lolipop.
Ik had precies hetzelfde draaien op Kitkat. Voordat ik de upgrade naar Lollipop deed had ik: Xposed verwijderd, unroot en stock recovery terug gezet. Het updaten via OTA leek toen goed te gaan tot hij op het eind toch een foutmelding gaf. Hierna wilde de telefoon alleen nog in recovery booten.The_Fes schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:59:
Mijn Moto X is rooted en ik heb er TWRP op staan. Verder heb ik Xposed draaien met wat modules.
• Xposed deactiveren?
• Xposed verwijderen?
• Unrooten?
• Iets anders?
Uiteindelijk heb ik de factory image geflashed via mfastboot en toen clean geupgrade naar Lollipop. Nu weer geroot dus dat heb je zo weer terug, alleen natuurlijk geen xposed.
Dus ik zou je zelf aanraden alles te back-uppen met TB en dan eerst factory image te flashen voordat je naar Lollipop upgrade.
Ik krijg zojuist een shipping confirmation, dus alles lijkt erop dat ik hem gewoon geleverd ga krijgen na bestelling met mijn Nederlandse CC!ruurd v. schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:42:
Aangezien de code morgenochtend verloopt heb ik hem toch maar gewoon met mijn eigen CC besteld. Ik merk wel of hij wordt geleverd.
Ik heb besteld via Motomaker UK gebruik makend van het volgende:
- UK adres
- UK VPN (Hola)
- Nederlandse CC
Thx man. Wat loopt dit soepel en snel allemaal. Merk alleen dat hij als hij op Wifi zit het GSM signaal soms even kwijt is. Iemand anders dat ook al gemerkt?majoh schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:21:
Stappenplan:
...
10. Profit!
De telefoon is afgelopen maandag binnengekomen
(de bezorgdatum van Motorola stond op de 19e). Dingen die gelijk opvallen ten opzichte van mijn vorige telefoon (Galaxy Nexus) zijn: scherm is helderder, speaker is 2x zo luid en een stuk sneller.
Geen problemen met loslatende achterkant oid.

@ruurd v. Hoe is je ontwerp? Heb de telefoon inderdaad ook via de Chrome plugin van Hola besteld.
Geen problemen met loslatende achterkant oid.

@ruurd v. Hoe is je ontwerp? Heb de telefoon inderdaad ook via de Chrome plugin van Hola besteld.
Ziet er erg nice uit met dat leer.Nelisch schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:39:
Ik heb hem lekker simpel gehouden. Gewoon helemaal zwart met oranje accenten. Het ging me voornamelijk om de 32gb geheugen. Nu met die 100 pond korting was hij nog goedkoper dan de 16gb versie in Nederland.
Ik ben alleen bang dat ik hem pas ergens in het nieuwe jaar thuis heb, aangezien mijn collega dan pas weer in Nederland is..
[ Voor 12% gewijzigd door ruurd v. op 17-12-2014 22:47 ]
Welke factory image heb jij geflashed dan? Want ik krijg met mijn huidige versie nog steeds geen OTA updae. Misschien kan ik dezelfde flashen.Poeles schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:32:
[...]
Ik had precies hetzelfde draaien op Kitkat. Voordat ik de upgrade naar Lollipop deed had ik: Xposed verwijderd, unroot en stock recovery terug gezet. Het updaten via OTA leek toen goed te gaan tot hij op het eind toch een foutmelding gaf. Hierna wilde de telefoon alleen nog in recovery booten.
Uiteindelijk heb ik de factory image geflashed via mfastboot en toen clean geupgrade naar Lollipop. Nu weer geroot dus dat heb je zo weer terug, alleen natuurlijk geen xposed.
Dus ik zou je zelf aanraden alles te back-uppen met TB en dan eerst factory image te flashen voordat je naar Lollipop upgrade.
Zit je te wachten op de OTA van lolipop? volgens mij heeft niemand in NL deze update ontvangen. Ik denk dat iedereen hier op tweakers met lolipop hem via xda of tweakers erop hebben gezet.The_Fes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:34:
[...]
Welke factory image heb jij geflashed dan? Want ik krijg met mijn huidige versie nog steeds geen OTA updae. Misschien kan ik dezelfde flashen.
Daarom wil ik dus ook een andere stock ROM flashen, ik heb geprobeerd via recovery een OTA te flashen, maar kreeg signature issues.D0gtag schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:47:
[...]
Zit je te wachten op de OTA van lolipop? volgens mij heeft niemand in NL deze update ontvangen. Ik denk dat iedereen hier op tweakers met lolipop hem via xda of tweakers erop hebben gezet.
Welke versie staat bij telefoon info? Ik heb nog een OTA zip voor retue.reteuall.en. Dat is de retail versie die ik via Coolblue gekocht heb. Draai sinds dinsdag lollipop. Eigenlijk weinig anders dan ik gewend was van me Nexus 5. Zipje is van eerdere link uit het topic.The_Fes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:14:
[...]
Daarom wil ik dus ook een andere stock ROM flashen, ik heb geprobeerd via recovery een OTA te flashen, maar kreeg signature issues.
Enige jammere is dat de Moto ActiveDisplay en het Lollipop lockscreen niet zo goed met elkaar overweg kunnen. Heb nog niet de optie gevonden om Lollipop lockscreen uit te zetten maar wel me draw pattern te bewaren.
Ik heb 21.21.42.victara_reteu.reteuall.en.EU retdeGrandDestroyer schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:45:
[...]
Welke versie staat bij telefoon info? Ik heb nog een OTA zip voor retue.reteuall.en. Dat is de retail versie die ik via Coolblue gekocht heb. Draai sinds dinsdag lollipop. Eigenlijk weinig anders dan ik gewend was van me Nexus 5. Zipje is van eerdere link uit het topic.
Enige jammere is dat de Moto ActiveDisplay en het Lollipop lockscreen niet zo goed met elkaar overweg kunnen. Heb nog niet de optie gevonden om Lollipop lockscreen uit te zetten maar wel me draw pattern te bewaren.
Build number KXE21.187-42
Dat probleem met het lockscreen verwacht ik niet te hebben. Ik heb een pebble als trusted device, dus ik zal vrijwel nooit het lockscreen zien.
Hoe zit het eigenlijk met de stille modus? Het schijnt dat dat niet meer mogelijk is met Lollipop.. Dat gebruik ik dan wel weer in combinatie met mijn pebble..
Ik heb zelf ook een Pebble, met het lockscreen bedoel ik niet het pattern maar default lockscreen waar je dialer, unlock en camera opties heb. Met Moto Display werkt dit niet zo lekker samen. Eerste keer power knop krijg je Moto Display, tweede keer Lollipop lockscreen in plaats van uit. Nu krijg je natuurlijk de meeste notificaties op je Pebble dus is Moto Display niet perse nodig maar toch jammer.The_Fes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:52:
[...]
Ik heb 21.21.42.victara_reteu.reteuall.en.EU retde
Build number KXE21.187-42
Dat probleem met het lockscreen verwacht ik niet te hebben. Ik heb een pebble als trusted device, dus ik zal vrijwel nooit het lockscreen zien.
Hoe zit het eigenlijk met de stille modus? Het schijnt dat dat niet meer mogelijk is met Lollipop.. Dat gebruik ik dan wel weer in combinatie met mijn pebble..
Een medetweaker stuurde dit linkje: http://androidworld.nl/ni...p-toestel-op-stil-zetten/
Mijn telefoon staat nu dus op prioriteitsmodus met alles uit wat prioriteit is. Geluid op trillen. Ik meen me van mijn N5 te herinneren dat sommige apps dit negeren (zoals FB messenger...) maar whatsapp trillt me telefoon in iedergeval niet (Trill opties van whatsapp staat op default).
Edit: Even getest, Whatsapp luister iig naar prioriteitsmeldingen. Vibrate staat op short maar bij berichten trillt die niet.
Edit2: https://www.dropbox.com/s...u.reteuall.en.EU.zip?dl=0
OTA linkje, voor zolang die het doet
[ Voor 9% gewijzigd door GrandDestroyer op 18-12-2014 11:27 ]
Deze: http://www.filefactory.co...1.187-42_cid7_CFC.xml.zipThe_Fes schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:34:
[...]
Welke factory image heb jij geflashed dan? Want ik krijg met mijn huidige versie nog steeds geen OTA updae. Misschien kan ik dezelfde flashen.
Gebruik mfastboot om deze te flashen, in flashfile.xml staat wat je waar moet flashen, zie ook:
http://forum.xda-develope...p?p=56595801&postcount=14
Voor alle Moto X firmwares:
http://www.filefactory.com/folder/dd05c058d3ff8dbe
Verwijderd
Poeh, wat is mediamarkt toch een top winkel.
Ik dacht te kijken of mijn Motorola Moto X ook naar Android 5.0 geupdate kon worden.
na een Factory reset gedaan te hebben wou het toestel niet meer opstarten, gelijk naar de Mediamarkt gegaan, deze hebben me vervolgens een nieuw toestel meegegeven
heb er dus nu een in seal, ik wacht wel leuk tot er officieel bericht komt van een 5.0 update voordat ik hem open maak
Ik dacht te kijken of mijn Motorola Moto X ook naar Android 5.0 geupdate kon worden.
na een Factory reset gedaan te hebben wou het toestel niet meer opstarten, gelijk naar de Mediamarkt gegaan, deze hebben me vervolgens een nieuw toestel meegegeven
heb er dus nu een in seal, ik wacht wel leuk tot er officieel bericht komt van een 5.0 update voordat ik hem open maak
Thanks Poeles, het is gelukt. Dacht het in eerste instantie toch nog eens zonder het erasen van userdata te proberen, maar dat resulteerde in een brick (kwam niet verder dan opstartlogo). Daarna toch maar alles erased, en dat wertke wel. Ook de update naar Lollipop ging daarna prima.Poeles schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:21:
[...]
Deze: http://www.filefactory.co...1.187-42_cid7_CFC.xml.zip
Gebruik mfastboot om deze te flashen, in flashfile.xml staat wat je waar moet flashen, zie ook:
http://forum.xda-develope...p?p=56595801&postcount=14
Voor alle Moto X firmwares:
http://www.filefactory.com/folder/dd05c058d3ff8dbe
Lollipop rooten is ook weer gelukt, dus ik ben weer helemaal blij.
Oops. Plotseling pling pling: "systeem update Android 5.0 beschikbaar". Ben hem nu OTA aan het downloaden!
Verwijderd
Heb ook gekeken, zelfde geld bij mijiestyn99 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:53:
Oops. Plotseling pling pling: "systeem update Android 5.0 beschikbaar". Ben hem nu OTA aan het downloaden!
Kijk ik nou ergens dwars overheen en is smart lock nergens te vinden?
Zeg maar de moto variant van trusted bluetooth?
Zeg maar de moto variant van trusted bluetooth?
Lollipop OTA komt net binnen.
EU versie van coolblue op vodafone.
EU versie van coolblue op vodafone.
Vreemd, moest de taal van nederlands naar engels zetten om de mogelijk voor het downloaden van de update te zien. Zag enkel de optie "Nee, misschien later ik ga akkoord".
Gevalletje fijne vertalling.
Maar goed het werkt nu
Gevalletje fijne vertalling.
Maar goed het werkt nu
Ik ga akkoord was aanklikbaar. Duurde bij mij ook even voor het muntje viel. Spatie en een punt harden geen kwaad gekund 
Tevens smartlock nog niet gevonden. Wel de Android variant daarop. Diep verstopt in de settings bij beveiliging.
Tevens smartlock nog niet gevonden. Wel de Android variant daarop. Diep verstopt in de settings bij beveiliging.
Hoe je je smart lock weer kan aanzetten: http://forum.xda-develope...art-lock-missing-t2961293
Mine was missing, too, but I figured out that it wasn't enabled by default. Go into settings on your phone, then select Security, and at the bottom of the list under the Advance heading there will be a listing for Trust Agents. Tap on it and enable Smart Lock. Once you've done that, Smart Lock will be available under the Screen security heading in the Security Settings.
Mine was missing, too, but I figured out that it wasn't enabled by default. Go into settings on your phone, then select Security, and at the bottom of the list under the Advance heading there will be a listing for Trust Agents. Tap on it and enable Smart Lock. Once you've done that, Smart Lock will be available under the Screen security heading in the Security Settings.
[ Voor 62% gewijzigd door floepie05 op 19-12-2014 23:56 ]
Dat was een fijne vrijdag. Lollipop! (XT1092, UK versie) En toen kwam de realisatie dat een backup wel handig zou zijn. En dat ik hem toch had moeten rooten om Titanium Backup te gebruiken. En dat als ik nu wil rooten ik ook alles kwijt zou zijn.
Hmmm toch maar eens snel zoeken naar een goede non-root backup app
Hmmm toch maar eens snel zoeken naar een goede non-root backup app
[ Voor 3% gewijzigd door DaBeetle op 20-12-2014 09:32 ]
Verwijderd
Ik merk dat de batterij een stuk langer volhoud nu met 5.0
Ook de snelheid is erg goed, nu allen nog zien wat de moto x 2013 te brengen heeft op 5.0
Ook de snelheid is erg goed, nu allen nog zien wat de moto x 2013 te brengen heeft op 5.0
Dit is wel belangrijk en hopelijk wordt dit resultaat toegevoegd aanVerwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:34:
reviews: Motorola Moto X (2014): een eigenzinnige smartphone
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik zat gisterenavond op 3u 10min SOT en ik had nog 52% batterij over. Meer dan tevreden met een dergelijk resultaat.
Verwijderd
Batterij is er zeker wel een aantal % op vooruit gegaan inderdaad.VanStino schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:49:
Ik zat gisterenavond op 3u 10min SOT en ik had nog 52% batterij over. Meer dan tevreden met een dergelijk resultaat.
ik hoop alleen dat 5.0 ook dit resultaat bied voor de 2013 editie, want die vindt ik namelijk fijner in de hand
Zou één van jullie een screenshot kunnen uploaden van de 'over telefoon' sectie? ben benieuwd naar de build info namelijk. Ik had een RETEU geinstalleerd en toen de OTA via xda. Ben benieuwd of die hetzelfde is als mensen die de stock firmware hadden.
Bedankt!
Bedankt!
Hier ook merkbaar, toestel (voor mij) normaal gebruikt en ik zit nu nog ergens in de 60%, op kitkat was dat nu rond de 40% geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:34:
Verwijderd
Ik denk persoonlijk dat de batterij 15% beter is geworden (+/-) 45 minuten langer scherm tijd, een echte verbetering voor software dan!
En dit met een 2300 batterij, wat zal dit toevoegen tot een Galaxy s4 of zelfs s5?
En dit met een 2300 batterij, wat zal dit toevoegen tot een Galaxy s4 of zelfs s5?
Ben wel benieuwd of er nog een donker thema aan komt. Al die spierwitte GUI onderdelen nu vind ik niet echt handig gekozen ivm oled. Het toetsenbord kan gelukkig wel al op donker gezet worden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Zou je misschien 2 posts boven je kunnen kijken een screenshot kunnen leveren?Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:04:
Ik denk persoonlijk dat de batterij 15% beter is geworden (+/-) 45 minuten langer scherm tijd, een echte verbetering voor software dan!
Alvast bedankt.
Verwijderd
Sorry, maar ik weet niet hoe ik via de telefoon een screenshot toevoeg, ik moet steeds een "HTTP://" Link invullen, maar dat is moeilijker dan bijvoegen.Nerot1x schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:19:
[...]
Zou je misschien 2 posts boven je kunnen kijken een screenshot kunnen leveren?
Alvast bedankt.
Ah okay, jammer. Hopelijk kan iemand anders het misschien doen. Toch bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:26:
[...]
Sorry, maar ik weet niet hoe ik via de telefoon een screenshot toevoeg, ik moet steeds een "HTTP://" Link invullen, maar dat is moeilijker dan bijvoegen.
Ik dacht een backup gemaakt te hebben met Helium, maar na upgrade en factory reset blijkt dit product niet meer te werken. Sterker nog, op github staat ergens in de beschrijving dat Helium niet eens werkt op Motorola devices. Leuk dus. Toch wat belangrijke data kwijt.
En het besef dat ik met een telefoon opgescheept zit waar je zonder root geen backups van kan maken.
Iemand hier nog tips? Heb nu Helium geprobeerd, en ook Halo. Die laatste werkt ook niet.
Weinig zin om te rooten op dit moment, vooral ook omdat je voor OTA updates de stock eerst weer terug schijnt te moeten zetten, en ik was nu net zo blij met een telefoon waar ik niet constant mee zou hoeven te flashen (hiervoor een S2 waar ik regelmatig van rom wisselde om toch kitkat te hebben)
Maar goed, als het niet anders kan dan maar de root erover
. Zonder backups zitten is ook niks (ondertussen ook maar eens een mail gestuurd degenen die bedacht hebben dat de Moto X de corporate standaard high end telefoon is en dat rooten "verboden" is...)
En het besef dat ik met een telefoon opgescheept zit waar je zonder root geen backups van kan maken.
Iemand hier nog tips? Heb nu Helium geprobeerd, en ook Halo. Die laatste werkt ook niet.
Weinig zin om te rooten op dit moment, vooral ook omdat je voor OTA updates de stock eerst weer terug schijnt te moeten zetten, en ik was nu net zo blij met een telefoon waar ik niet constant mee zou hoeven te flashen (hiervoor een S2 waar ik regelmatig van rom wisselde om toch kitkat te hebben)
Maar goed, als het niet anders kan dan maar de root erover
Ik zou je echt aanraden toch te rooten met SuperSU. Deze kan je namelijk met 1 klik unrooten en is het weer stock. En als je 5 euro kan missen, zou ik Titanium Backup gebruiken. Ik gebruik deze pakweg al 4 jaar en werkt altijd super snel en effect.DaBeetle schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:58:
Ik dacht een backup gemaakt te hebben met Helium, maar na upgrade en factory reset blijkt dit product niet meer te werken. Sterker nog, op github staat ergens in de beschrijving dat Helium niet eens werkt op Motorola devices. Leuk dus. Toch wat belangrijke data kwijt.
Maar goed, als het niet anders kan dan maar de root erover. Zonder backups zitten is ook niks (ondertussen ook maar eens een mail gestuurd degenen die bedacht hebben dat de Moto X de corporate standaard high end telefoon is en dat rooten "verboden" is...)
Andere vraag: Zou je voor mij een screenshot kunnen uploaden met de buildnummer van je Lollipop? Ben benieuwd of die hetzelfde is als de mijne.
Buildnummer op de mijne is LXE22.46-19 en ik heb gewoon de OTA gedaan.
Toestel is (zoals velen hier volgens mij) een toestel van coolblue
Hoeveel screen ontime hebben jullie nu je lolipop op je toestel heb
De update met xda, en de link die ik postte, heeft hetzelfde nummer.martijnm71 schreef op zondag 21 december 2014 @ 08:05:
Buildnummer op de mijne is LXE22.46-19 en ik heb gewoon de OTA gedaan.
Verwijderd
Gisteren,wilke77 schreef op zondag 21 december 2014 @ 09:47:
Hoeveel screen ontime hebben jullie nu je lolipop op je toestel heb
van 08:00 uur tot 01:00 uur 2% batterij over,
5:12 uur screentime.
daarvoor haalde ik de 4:30, meestal minder.
erg goede verbetering dus, die 45 minuten van screentime voelen aan als een wereld aan verbetering, toch wel vreemd
PS: wie vindt nog meer dat de Review van de Moto x op tweakers vervangen moet worden voor een met Android 5.0?
Da's mooi nieuws voor iedereen die het op die manier gedaan heeftmajoh schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:12:
[...]
De update met xda, en de link die ik postte, heeft hetzelfde nummer.
Ik heb de titanium licentie al. Moest wel als je 2 keer per maand de laatste daily op de S2 wilde gooienNerot1x schreef op zondag 21 december 2014 @ 01:20:
[...]
Ik zou je echt aanraden toch te rooten met SuperSU. Deze kan je namelijk met 1 klik unrooten en is het weer stock. En als je 5 euro kan missen, zou ik Titanium Backup gebruiken. Ik gebruik deze pakweg al 4 jaar en werkt altijd super snel en effect.
Andere vraag: Zou je voor mij een screenshot kunnen uploaden met de buildnummer van je Lollipop? Ben benieuwd of die hetzelfde is als de mijne.
Straks maar eens unlocken en de root opties bekijken. Ben nu 4vweken rittenadministratie kwijt... Dat moet niet nog eens gebeuren.
Mijn tel komt bij een uk supplier vandaan (centrale leverancier van mn baas voor europa) . Het is een XT1092
Build LXE22.46-19
Systeemherstel 22.21.19.victara_retgb.retgball.en.GB retgb
Kijk dat zijn goede berichten.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:52:
[...]
Gisteren,
van 08:00 uur tot 01:00 uur 2% batterij over,
5:12 uur screentime.
daarvoor haalde ik de 4:30, meestal minder.
erg goede verbetering dus, die 45 minuten van screentime voelen aan als een wereld aan verbetering, toch wel vreemd
PS: wie vindt nog meer dat de Review van de Moto x op tweakers vervangen moet worden voor een met Android 5.0?
Tweakers zou goed aan doen om een update aan de review te plaatsen. Nu lolipop op het toestel staat.
Verwijderd
Precies, toestel voelt nu zeker ook een stuk soepeler aan, en vooral het multitasken lijkt een stuk sneller te verlopen. Al refreshd hij nu heel snel alles gelijk.wilke77 schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:26:
[...]
Kijk dat zijn goede berichten.
Tweakers zou goed aan doen om een update aan de review te plaatsen. Nu lolipop op het toestel staat.
De accu is echt ontzettend vooruit gegaan.
Toestel afgelopen Maandag gekocht, en ik had vakantie en afgelopen Dinsdag was qua gebruik vergelijkbaar met een Zondag voor mij, af en toe een appje en een telefoontje, simpel gebruik dus. Accu was die Dinsdag op 60% zit nu op 83%
Toestel afgelopen Maandag gekocht, en ik had vakantie en afgelopen Dinsdag was qua gebruik vergelijkbaar met een Zondag voor mij, af en toe een appje en een telefoontje, simpel gebruik dus. Accu was die Dinsdag op 60% zit nu op 83%
[ Voor 4% gewijzigd door martijnm71 op 21-12-2014 20:44 ]
Verwijderd
En men noemt 2300MaH matig, niet in het geval van de Moto Xmartijnm71 schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:43:
De accu is echt ontzettend vooruit gegaan.
Vooral de Motorola Moto G 2013 is een topper met +/- 2000MaH (6 uur screentime bij 18 uur) en dit op KitKat, wat zal 5.0 daar mee doen?!
Nah, puur naar cijfertjes gekeken is die 2300 MaH ook wel erg matig in vergelijking met de concurrentie, dat motorola er iets moois heeft gedaan is mooi meegenomenVerwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 00:33:
[...]
En men noemt 2300MaH matig, niet in het geval van de Moto X
Vooral de Motorola Moto G 2013 is een topper met +/- 2000MaH (6 uur screentime bij 18 uur) en dit op KitKat, wat zal 5.0 daar mee doen?!
Verwijderd
Maar wat me dan wel opvalt is (Nexus 5 heeft ook 2300MaH) en zelf met 5.0 is de batterij niet gelijk aan de Moto x, zelfs al is het scherm kleiner, (Hierbij kan de 801 SoC een gedeelte helpen)martijnm71 schreef op maandag 22 december 2014 @ 07:08:
[...]
Nah, puur naar cijfertjes gekeken is die 2300 MaH ook wel erg matig in vergelijking met de concurrentie, dat motorola er iets moois heeft gedaan is mooi meegenomen
maar er is een toestel wat me dan wel erg opvalt, en dat is de 2013 editie van de Moto x, zal deze met zijn 2200MaH batterij een verbetering kunnen bieden, tenminste een betere batterij dan de Moto x 2014 editie.
want zoja, zou dat geweldig zijn
Verwijderd
Ik krijg smart lock niet aan de gang. Heb het ingeschakeld bij geavanceerd. Trusted places gekozen. Toestel aan en uitgezet.
Toch blijft hij om een pin vragen. Heb het ook geprobeerd met face unlock.
In de notificaties zie ik ook geen smart lock melding verschijnen.
Wie kan me helpen, want het lijkt me een hele gave optie.
Je moet een beveiliging als standaard ingesteld hebben, dus een patroon, of pin of whatever, anders werkt het niet.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:33:
Ik krijg smart lock niet aan de gang. Heb het ingeschakeld bij geavanceerd. Trusted places gekozen. Toestel aan en uitgezet.
Ik heb overigens geen ervaring met trusted places, well met trusted devices (mijn pebble). Die heb ik toch altijd om, dus geen trusted places nodig..
Verwijderd
Beveiliging staat op PIN lock. Zie jij in je notificaties het bericht: smart lock on ?
The_Fes schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:53:
[...]
Je moet een beveiliging als standaard ingesteld hebben, dus een patroon, of pin of whatever, anders werkt het niet.
Ik heb overigens geen ervaring met trusted places, well met trusted devices (mijn pebble). Die heb ik toch altijd om, dus geen trusted places nodig..
Nope, ik zie daar geen notificatie van, Niet zoals met de Motorola implementatie zoals voorheen op 4.4
Verwijderd
Heb het gevonden: het was de app Gravity Screen die alles blokkeerde. Verwijderd en het werkt nu.
Merk dat het smartlock niet zo fijn werkt als op kitkat, straks eens kijken of Dislock (voorheen Pebble locker) op Lollipop werkt.
Edit, niet dus, alles wat hetzelfde deed als Dislock is in Lollipop onbruikbaar...
https://lukekorth.com/blog/android-5-breaks-dislock/
Edit, niet dus, alles wat hetzelfde deed als Dislock is in Lollipop onbruikbaar...
https://lukekorth.com/blog/android-5-breaks-dislock/
[ Voor 35% gewijzigd door martijnm71 op 22-12-2014 19:35 ]
Bij mij werkt het goed met de bluetooth in de auto. Die maakt connectie zodra ik de motor start en krijg gelijk de melding dat smart lock actief is. hoef dan geen pincode meer op te geven.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:33:
Heb het ook geprobeerd met BT op mijn laptop, maar die reconnect helaas niet. Ging de eerste keer wel goed.
Locatie smartlock heb ik nog niet geprobeerd. Face unlock is door exchange apparaatbeheerder geblokkeerd
-edit: ik gebruikte gravity dan ook niet
Poeh, zaterdag mijn phone laten vallen. Eerdere post nog gepocht met mijn hoesje van mijn telefoon. Nu met hoesje toch hele scherm aan diggelen. Breuken van het glas van hoek tot hoek. Touchscreen en LCD niet beschadigd, maar ik baal natuurlijk enorm.
Ga nu kijken of mijn inboedelverzekering het misschien dekt. Hebben jullie nog tips?
Ga nu kijken of mijn inboedelverzekering het misschien dekt. Hebben jullie nog tips?
Inboedelverzekering inderdaad, goed hoesje eromheen en dan duimen maar. Meer kun je niet doen.
Belangrijkste tip: niet meer laten vallen
Belangrijkste tip: niet meer laten vallen
Mijne was ook gevallen en scherm was kapot. Bij mij werkte het touchscreen ook nog.JanekS schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:54:
Poeh, zaterdag mijn phone laten vallen. Eerdere post nog gepocht met mijn hoesje van mijn telefoon. Nu met hoesje toch hele scherm aan diggelen. Breuken van het glas van hoek tot hoek. Touchscreen en LCD niet beschadigd, maar ik baal natuurlijk enorm.
Ik heb een reparatie gedaan bij dynafix (via Coolblue) en het kostte (maar) €130.
Dus ik denk dat dat het wel waard is. Mijn inboedel dekte het helaas niet.
Ik heb maandag een Moto X opgehaald bij een andere Tweaker.
Een zwarte 16gb nieuw in seal van bol.com voor 75% van de huidige nieuwprijs
Hij had blijkbaar veel cadeaubonnen liggen waardoor hij een flinke korting had gekregen op het toestel.
Gelijk toen ik thuis was aangezet, Lollipop werd aangeboden, dus gelijk geinstalleerd.
Ben nog het 1 en ander nu aan het uitvogelen, maar tot nu toe ben ik er wel van te spreken.
Mooi design, snel, niet TE groot en ligt lekker in de hand.
Voor het tekort aan opslag voor bijvoorbeeld op vakantie (films, series, extra muziek) zag ik dat een OTG usb stick de moeite waard is? Iemand al ervaring mee?
En welk hoesje/case gebruiken jullie?
Zat zelf weer aan een valenta hoesje te denken, altijd gebruikt met vorige mobieltjes.
Maar aan de ene kant wil ik wat meer veiligheid, zou een case daar echt tegen helpen?
Hij had blijkbaar veel cadeaubonnen liggen waardoor hij een flinke korting had gekregen op het toestel.
Gelijk toen ik thuis was aangezet, Lollipop werd aangeboden, dus gelijk geinstalleerd.
Ben nog het 1 en ander nu aan het uitvogelen, maar tot nu toe ben ik er wel van te spreken.
Voor het tekort aan opslag voor bijvoorbeeld op vakantie (films, series, extra muziek) zag ik dat een OTG usb stick de moeite waard is? Iemand al ervaring mee?
Zat zelf weer aan een valenta hoesje te denken, altijd gebruikt met vorige mobieltjes.
Maar aan de ene kant wil ik wat meer veiligheid, zou een case daar echt tegen helpen?
OTG werkt prima en zeker handig op vakantie.KevinBel schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:28:
Ik heb maandag een Moto X opgehaald bij een andere Tweaker.
Keuze tussen OTG kabel en dus alles kunnen aansluiten (ext HDD, usb sticks etc)
Of dedicated OTG usb stick.
Wat hoesje betreft heb ik deze gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/Ma...2014-XT1097-/251658404650?
Zwarte versie genomen,
Ziet er prima uit, valt haast niet op en toch het veiligheids gevoel.
Hoesje is niet alleen voor het vallen, maar iets beter grip kan ook geen kwaad. Zonder hoesje voelt het toch wel wat gladjes in de hand.
[ Voor 4% gewijzigd door Port187 op 25-12-2014 15:43 ]
Ik heb 'm onlangs gekocht bij Amazon.de. Wat me daarbij opviel is dat de USB-kabel er niet evenwijdig aan het scherm in zit, maar schuin naar achteren (als de telefoon bijv. op tafel ligt, dan raakt het einde van de USB-connector nagenoeg de tafel).
Volgens Motorola-support is dat ongebruikelijk, maar een vervangend toestel had het ook, net als mensen die ik het op Android Central heb gevraagd. Het maakt me nieuwsgierig of het ook geldt voor in NL gekochte toestellen. Hebben jullie dit ook?
Volgens Motorola-support is dat ongebruikelijk, maar een vervangend toestel had het ook, net als mensen die ik het op Android Central heb gevraagd. Het maakt me nieuwsgierig of het ook geldt voor in NL gekochte toestellen. Hebben jullie dit ook?