ari3 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 01:28:
[...]
Nog niet zo lang geleden stelde diverse politici in de tweede kamer de vraag: willen we meer of minder islam in het Midden-Oosten? De tweede kamer antwoordde in meerderheid: minder, minder, minder.
Er is inmiddels zelfs concreet uitvoering gegeven aan deze oproep door Nederlandse gevechtsvliegtuigen moslims te laten bombarderen.
Mijn inziens is de verontwaardiging over de uitspraken van Wilders daarom nogal selectief. Een volksvertegenwoordiger van de PVV mag niet oproepen tot haat of geweld, maar volksvertegenwoordigers van andere partijen mogen dit wel?
Sorry, maar je zit hier te liegen dat je barst.
Ten eerste is de vraag niet gesteld in de Tweede Kamer.
Ten tweede gaat het bombarderen in het midden-oosten niet specifiek over het bombarderen van moslims, het gaat over het stoppen van het geweld van een terroristische organisatie die OP GEEN ENKELE WIJZE vergelijkbaar is met moslims in Nederland.
Kortom: als je zit te liegen om het wangedrag van Wilders goed te praten, doe dat dan niet zo opzichtig. Als je zit te liegen omdat je niet beter weet, moet je je misschien wat beter inlezen...
Snowwie schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:17:
Persoonlijk vind ik zijn uitspraken niet strafbaar. Immers hij roept niet op tot geweld. Dat zegt hij zelf immers ook. Hij wil gewoon de grenzen sluiten en criminele Marokkanen hun paspoort afnemen en het land uitzetten. Dat is een politieke keuze ten behoeve van het landsbelang, geen oproep tot geweld.
Dus iemand is pas strafbaar als hij oproept tot geweld? Dus als iemand oproept om mensen te laten verhongeren, verzuipen, het land uit te zetten, te vermijden, ze niet te helpen, ze toegang te weigeren tot onderwijs, enzovoort mag volgens jou dus allemaal wel?

Rare redenatie...
Daarnaast: luister nog eens goed naar waar hij het over had. Hij had het over ALLE Marokkanen. Pas toen hij in de gaten kreeg dat hij een grens over was gegaan, begon hij snel weer wat te bazelen over "criminele Marokkanen"... Walgelijk, doorzichtig en precies de reden waarom ik verwacht dat de rechter hem nu wel op zijn vingers zal tikken.
cbr600f4i schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:53:
[...]
Lees jij de Koran maar eens goed, dan kan je ook niet meer uitleggen waarom dit boek in de 2e kamer ligt.
Overigens kan je Wilders een haatzaaiend mannetje vinden, toegegeven, het is inderdaad niet de slimste maar hij heeft een punt. Mijn oma zag al meer dan 50 jaar geleden de gevaren van de oprukkende islam en helaas worden haar waarschuwingen de laatste jaren alleen maar bevestigd. Destijds zouden we erom hebben gelachen en haar voor gek hebben verklaard bij wijze van spreken. Dat het nu nog geen probleem is betekent niet dat we over 50 jaar niets meer te zeggen hebben in dit land.
Ik denk dat je een levendige fantasie hebt: 50 jaar geleden was het aantal moslims in Nederland nagenoeg op 1 hand te tellen. 1 hand die een stuk vuurwerk waarschijnlijk ook nog eens te lang vastgehouden had. Dus als je grootmoeder daar toen voor waarschuwde zal dat niet zijn gebaseerd op wat ze van de islam had gezien in Nederland.
En als jij zo weinig vertrouwen hebt in de Nederlandse democratie dat je nu al groepen uit gaat sluiten omdat ze over 50 jaar misschien iets meer te vertellen hebben dan jou lief is, vraag ik me toch af of je wel in het goede land zit...