• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:35

LoCuTuS2000

Resistance is futile

In september heb €270 nieuw betaald voor de 16 GB. Heb zelf spijt van 16GB omdat ik graag grote apps erop heb en hert geheugen niet uitbreidbaar is. Mijn ervaring met de s2 op Stock ROM is positiever dan de Nexus met custom ROM en kernel.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:34

Laguna

Connaisseur

LoCuTuS2000 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:29:
In september heb €270 nieuw betaald voor de 16 GB. Heb zelf spijt van 16GB omdat ik graag grote apps erop heb en hert geheugen niet uitbreidbaar is. Mijn ervaring met de s2 op Stock ROM is positiever dan de Nexus met custom ROM en kernel.
Dan heb je gewoon geluk gehad dat je 'm zo goedkoop nieuw hebt kunnen krijgen. Ik heb er destijds 400 voor betaald en ik vind 200 dan ook een eerlijke vraagprijs. Alleen al vanwege de front facing speakers zou ik de Nexus 9 boven de Samsung verkiezen.

Daarnaast krijgt de Nexus 9 sowieso Android N bij de Samsung moet je maar afwachten of je die nog krijgt.

[Voor 8% gewijzigd door Laguna op 18-04-2016 19:18]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Genco.osman
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-11 01:32
Ik heb 't toch niet gedaan. Ik kijk nu rustig verder. :-)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Genco.osman schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:13:
Ik heb 't toch niet gedaan. Ik kijk nu rustig verder. :-)
Gemiste kans, er is momenteel niks beters.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:36
Hmm, daar was toch niet iedereen het mee eens:
RIP: Nexus 9 dies a silent death as it disappears from the Google Store

There’s a reason that I suggested the iPad Air 2 as the “Android tablet” to buy last holiday season. The HTC-made Nexus 9, which was the successor to the much-more-successful Nexus 7 series, just wasn’t a great tablet. We thought it was probably the best way to get pure Android in tablet form when it launched, but consumers never loved it, I never loved it, and tablets as a whole have become less and less useful for the general population as smartphones have gotten bigger.

Now, the Nexus 9 has finally died a silent death in its disappearance from the Google Store…

While Google reportedly removed the “Tablets” landing page from the Store yesterday and instead pointed it directly to the Pixel C page (via Android Police), today marks the official disappearance of the tablet from Google’s first-party retail store. And, somewhat unusually, the page that housed the Nexus 9 is completely gone and redirects back to the Google Store home page (usually, these pages will stay live for a while with the purchase button changed to “This product is no longer available”).

While today may mark its official death, it could be argued that the Nexus 9 has been dead for quite some time. The tablet has been the subject of many an HTC fire sale, with markdowns as high as 40% or more off the retail price — down to around $240. That said, HTC is still trying to sell the tablet today at its original launch $400 retail price for the 16GB model. I think it goes without saying that that would be an unwise purchase at this point.

All things considered, while the Nexus 9 wasn’t the worst tablet to ever exist, it was just an OK tablet. And it was an OK tablet that launched with some shoddy hardware quality and lots of annoying performance issues, at a time when tablets were just beginning to wind down and huge phones like its sibling the Nexus 6 became more popular. In this writer’s humble opinion, it never really had a chance.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hmmbob schreef op donderdag 28 april 2016 @ 04:33:
Hmm, daar was toch niet iedereen het mee eens:

[...]
Ik lees daar geen concrete argumenten en ik heb alleen maar positieve ervaringen met mijn exemplaar.
Ik gebruik 'm voornamelijk voor YouTube video's en sinds Ziggo Replay TV heeft geïntroduceerd gebruik ik 'm daar ook veel voor. Vooral de front firing stereospeakers zijn ideaal, een tablet zonder dit is in mijn ogen al mislukt.

[Voor 19% gewijzigd door Laguna op 28-04-2016 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 28-11 19:49
Ik zit al een aardig tijdje te kijken naar een opvolger voor mijn 'Chinese ervaring (Pipo P4)'.. die overigens niet veel indruk heeft achtergelaten. Nu lijkt het mij een slechte tijd om een nieuwe tablet te komen aangezien ik denk dat er veel nieuwe releases aan zitten te komen.

Mijn vraag is dan ook of mijn aanname klopt en wat een mooie prijs is voor een Nexus 9 (zo bijvoorbeeld al iets kunnen vinden voor 300 euro incl. officiële cover). Uiteraard kijk ik ook naar de Tab S2...

Maar ben vooral benieuwd naar jullie meningen... dus brand los!

Moo, I say.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:47:
Nu lijkt het mij een slechte tijd om een nieuwe tablet te komen aangezien ik denk dat er veel nieuwe releases aan zitten te komen.
Waar baseer je dat op? De tablet markt is juist behoorlijk ingezakt mede door de vele phablets. Voor zover ik weet zitten er dus juist helemaal niet veel nieuwe releases aan te komen.
Mijn vraag is dan ook of mijn aanname klopt en wat een mooie prijs is voor een Nexus 9 (zo bijvoorbeeld al iets kunnen vinden voor 300 euro incl. officiële cover). Uiteraard kijk ik ook naar de Tab S2...

Ik zou dit topic eens doorlezen inmiddels zo'n 1300 posts dus genoeg te lezen qua ervaringen en meningen. En in het geval TL;DR dan gewoon de Nexus 9 kopen voor €300.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:47:
Ik zit al een aardig tijdje te kijken naar een opvolger voor mijn 'Chinese ervaring (Pipo P4)'.. die overigens niet veel indruk heeft achtergelaten. Nu lijkt het mij een slechte tijd om een nieuwe tablet te komen aangezien ik denk dat er veel nieuwe releases aan zitten te komen.

Ik kom van een Pipo P4 af naar een Nexus 9, alleen spijt van dat ik het 16GB model heb genomen, had liever meer opgeslag genomen. Ook mis ik het MicroSD slot, wat dat betreft had ik liever een TAB s2 gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stervis
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:28:
[...]

Ik kom van een Pipo P4 af naar een Nexus 9, alleen spijt van dat ik het 16GB model heb genomen, had liever meer opgeslag genomen. Ook mis ik het MicroSD slot, wat dat betreft had ik liever een TAB s2 gehad.
Waar ben je de ruimte aan kwijt? Het scherm en de extra storage zijn de enige pluspunten die ik bij de Tab S2 kan vinden. Batterij moet enorm tegenvallen en de performance juist beter... maar ben benieuwd hoe deze twee tablets na de software updates (naar Android 6 en N) zijn...

Moo, I say.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Waar ben je de ruimte aan kwijt? Het scherm en de extra storage zijn de enige pluspunten die ik bij de Tab S2 kan vinden. Batterij moet enorm tegenvallen en de performance juist beter... maar ben benieuwd hoe deze twee tablets na de software updates (naar Android 6 en N) zijn...
Nou met een paar grote games erop is de storage al snel vol, effectief is er iets van 11 GB voor apps en data beschikbaar. Regelmatig moet ik toch apps verwijderen, en als ik hem dan mee wil nemen met wat films dan moet ik al weer met OTG adapters werken. Dus als je er helemaal geen games op zet dan zal het wel mee vallen.

Standby power usage van S2 was volgens mij beter dan die van de Nexus 9. Maar dat is ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid apps die erop staat. Het zal vast niet mee helpen dat mijn 4 jarige dochter hem vol heeft gezet met gratis spelletjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stervis
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:23:
[...]

Nou met een paar grote games erop is de storage al snel vol, effectief is er iets van 11 GB voor apps en data beschikbaar. Regelmatig moet ik toch apps verwijderen, en als ik hem dan mee wil nemen met wat films dan moet ik al weer met OTG adapters werken. Dus als je er helemaal geen games op zet dan zal het wel mee vallen.

Standby power usage van S2 was volgens mij beter dan die van de Nexus 9. Maar dat is ook sterk afhankelijk van de hoeveelheid apps die erop staat. Het zal vast niet mee helpen dat mijn 4 jarige dochter hem vol heeft gezet met gratis spelletjes.
Nee, dat denk ik ook niet! 8)7 Ik zal hem vooral gebruiken als e-reader en verijdelde afstandsbediening voor Plex/Netflix/VLC. Zo nu en dan Battlefield Commander of Fallouts Shelter. Dus qua storage zal het wel meevallen denk ik zo.

Moo, I say.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Nee, dat denk ik ook niet! 8)7 Ik zal hem vooral gebruiken als e-reader en verijdelde afstandsbediening voor Plex/Netflix/VLC. Zo nu en dan Battlefield Commander of Fallouts Shelter. Dus qua storage zal het wel meevallen denk ik zo.
Als ereader vond ik het scherm van de Tab S2 veel prettiger. Zeker in de night mode met witte letters op zwarte achtergrond, dan zie je de voordelen van het amoled scherm. De Tab S2 voelt ook lichter aan, hij houdt prettiger vast ondanks dat hij groter is. Toen ik Google Now Launcher had geinstalleerd merkte ik al weinig verschil meer met de AOSP ervaring van de Nexus 9.

Hier in ieder geval mijn review van de Tab S2 productreview: Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi Zwart review door LoCuTuS2000. Deze heb ik geschreven nadat ik de Tab via Tweakers mocht lenen. Helaas was mijn review nummer 2 geworden anders had ik de tablet mogen houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stervis
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 07:49:
[...]

Als ereader vond ik het scherm van de Tab S2 veel prettiger. Zeker in de night mode met witte letters op zwarte achtergrond, dan zie je de voordelen van het amoled scherm. De Tab S2 voelt ook lichter aan, hij houdt prettiger vast ondanks dat hij groter is. Toen ik Google Now Launcher had geinstalleerd merkte ik al weinig verschil meer met de AOSP ervaring van de Nexus 9.

Hier in ieder geval mijn review van de Tab S2 productreview: Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi Zwart review door LoCuTuS2000. Deze heb ik geschreven nadat ik de Tab via Tweakers mocht lenen. Helaas was mijn review nummer 2 geworden anders had ik de tablet mogen houden.
Dank! Zal hem even doorlezen. In alle waarschijnlijkheid gebruik ik toch Nova Launcher.

En ergens denk ik ook wel dat het verstandig is om te wachten op de nieuwe releases met USB-C, NFC en Quick Charge in 't achterhoofd.

[Voor 9% gewijzigd door stervis op 07-05-2016 08:13]

Moo, I say.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 30-11 20:16

DaRoot

Some say...

Mijn tablet heeft laatste weken spontane vastlopers:
- beeld compleet scrambled
- af en toe enorm krijsende harde toon uit de speakers

Powerknop zo'n 10 seconden indrukken, dan herstart ie wel weer, maar kan zijn dat ie binnen half uur weer mis gaat, of alsnog 3 dagen blijft werken.

Ik las her en der dat dit voorkomt indien de accu onder bepaald % lading komt, maar dat is bij mij niet echt het geval.

2 weken geleden compleet geweest en schone install van het OS gedaan, hielp niet.

Gisteravond de vers uitgekomen laatste firmware erop. Indien dit niet helpt, gaat ie retour voor reparatie onder garantie.

Dat is ie al eerder geweest, omdat ie toen niet meer bij laadde. Het huidige probleem trad echter niet direct na de reparatie op.

Edit:
Dit probleem dus: https://productforums.goo...egory$3Aother-discussions

[Voor 9% gewijzigd door DaRoot op 07-06-2016 11:59]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Naar aanleiding van de tips in https://productforums.goo...egory$3Aother-discussions en met hulp van https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/36560 heb ik hem zelf open gemaakt, batterij connector ontkoppelt en weer aangesloten..

Ben benieuwd hoe dat gaat!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:10:
Naar aanleiding van de tips in https://productforums.goo...egory$3Aother-discussions en met hulp van https://nl.ifixit.com/Gui...Battery+Replacement/36560 heb ik hem zelf open gemaakt, batterij connector ontkoppelt en weer aangesloten..

Ben benieuwd hoe dat gaat!
Ter informatie: na het ontkoppelen en weer aansluiten van de accu is het probleem nog niet weer opgetreden..

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:04
Klinkt goed dan, fijn dat je je informatie deelt.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Knielen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:54:
Klinkt goed dan, fijn dat je je informatie deelt.
Graag gedaan, daarvoor is het ook een forum.
Het open maken van de tablet is niet heel moeilijk trouwens.. alleen uitkijken met de camera. En de accu connector moet je naar boven toe los maken op het moment dat je de tablet op de kop hebt liggen.

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:50
756,9mb aan Nougat is momenteel aan het downloaden, update werd zojuist aangeboden!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:20
jordy2811 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:58:
756,9mb aan Nougat is momenteel aan het downloaden, update werd zojuist aangeboden!
Staat hier inmiddels geïnstalleerd :)

DeepRadio The best in house&dance!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

jordy2811 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:58:
harmageddon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:02:
[...]

Staat hier inmiddels geïnstalleerd :)
Bij mij staat ie nog te wachten om geïnstalleerd te worden, hoe zijn de ervaringen met de update?

• harmageddon
Laguna schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

[...]

Bij mij staat ie nog te wachten om geïnstalleerd te worden, hoe zijn de ervaringen met de update?
Ik merk weinig verschil. Maar ben dan ook niet bepaald een zware gebruiker van de tablet.
Splitscreen werkt prima, maar gebruik het eigenlijk amper.

• Knielen
Tot nog toe loopt hij lekker vlot, splitscreen werkt nog niet voor elke app. Nieuwe menu's zien er gelikt uit.

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:50
De tablet voelt wat vloeiender aan. Hier en daar is toch nog wel een kleine hapering merkbaar hoor maar dat stoort nauwelijks.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• HMK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik krijg op mijn Nexus 9 te zien dat er een update beschikbaar is. Deze download daarna ook, maar zodra ik op "opnieuw opstarten en installeren" druk, schakelt mijn Nexus 9 uit. Handmatig opnieuw opstarten zorgt er helaas voor dat de update niet geïnstalleerd wordt.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op https://developers.google.com/android/nexus/images de nieuwste versie van Android voor de Nexus 9 downloaden en met Wugfresh Rool Toolkit installeren in No-Wipe-mode?

• HMK
Helaas. Werkt ook niet. Hij zegt op een gegeven moment "FASTBOOT device was not found". Als ik dat volume omlaag, volume omhoog en de power knop ingedrukt houdt, zoals aangegeven staat, zou ik in het woord "Start" met een pijltje moeten zien, maar dat gebeurt niet. De tablet start dan gewoon door.

Kan het eraan liggen dat er nu Android 5.0.1 op staat?
Of misschien heeft de vorige eigenaar er iets mee uitgespookt. Ik heb hem 2e hands gekocht.

[Voor 20% gewijzigd door HMK op 08-09-2016 08:24]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Volgens mij heeft de Wugfresh Toolkit ook een functie om "bricked" devices te unbricken.. misschien kan je daar iets mee?
Denk dat wat je ook moet uitvoeren om je tablet op Android 7 te krijgen, je je data kwijt gaat zijn, dus maak daar backup van.

Als je nu nog op 5.0.1 zit, zou ik die eerst updaten naar de laatste versie, dan die naar 6.0.1 laatste versie, en dan naar 7.0.

• HMK
We zijn een klein stapje verder. De fastboot probleem is opgelost. Was een dom driver probleem op mijn computer.

Maar nu zegt hij:

"This operation requires an unlocked BOOTLOADER
Would you like to unlock the bootloader now?
Please note: Unlocking the bootloader WIPES ALL DATE
Press YES to unlock your bootloader now and continue.
Press NO to quit this operation"

Ik druk dan op YES.

Dan krijg ik de melding
1) Wait for your device to finish booting up.
2) One you're booted back up, go through the initial setup (of skip through it)
3) Now enable USB debugging on yur device....
4) You ar enow ready to use the other tookit features.

Maar mijn tablet is gewoon opnieuw opgestart, niet naar factory default terug gezet, hij heeft niets gewist, en Wugfresh Toolkit geeft aan dat de bootloader nog steeds gelocked is..

Handmatig op "Unlock Bootloader" klikken geeft hetzelfde resultaat.

• HMK
YES! Het is me eindelijk gelukt.
Na tientallen keren het met Wugfresh Root Toolkit én gewoon de aangeboden update te hebben geprobeerd....zonder succes, heb ik voor de zoveelste keer hem naar Factory Default terug gezet. Ik heb verder geen moeite gedaan om allerlei gegevens in te vullen, gewoon alles geskipt, allen wifi aangezet. Direct werd Android 7.0 gedownload....toen ging de tablet weer uit...dacht ik...maar nu startte hij binnen 30 seconden vanzelf weer op en ging de update installeren. :-D

Vreemd dat hij dat eerder niet deed. Wie weet heeft de Tootkit toch iets gedaan...al zou ik niet weten was.
Hoe dan ook, ik ben blij, want Nougat is eindelijk geïnstalleerd.

Heel hartelijk dank voor de hulp en het meedenken, DaRoot.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Met de laatste update naar 7.1.1 heeft Google voor de verandering weer eens wat verneukt:

http://forum.xda-develope...o-lower-bass-7-0-t3513985

:|

• Laguna

Laguna

Connaisseur

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=229848

Niet eens een hotfix en blijkbaar ook geen fix met de januari security patch, geweldig Google. Wel iets kunnen verneuken, maar vervolgens te laks om het probleem op korte termijn te verhelpen.

• gabberjoost
  • Laatst online: 16:22
Ik krijg telkens de melding dat m'n opslag vol zit. Dit probleem is ontstaan nadat ik een aantal films in de map 'movies' heb gezet, en deze vervolgens weer verwijderd via MX player. Na het verwijderen is er geen opslagruimte bijgekomen, maar de films zijn ook niet meer te zien via een file manager. Ook als ik de tablet met een Windows pc verbind, is de map leeg (ook niet als 'verborgen bestand'.
Verder heb ik alle apps gecheckt en de daarbij hordende 'cache', maar daar ook niks verdachts gevonden. Schijvopruiming helpt ook niet.

Hetzelfde probleem komt voor op m'n Nexus 7.
Heeft iemand enig idee waar m'n opslagruimte gebleven is?

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-11 00:10
Laguna schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:35:
Met de laatste update naar 7.1.1 heeft Google voor de verandering weer eens wat verneukt:

http://forum.xda-develope...o-lower-bass-7-0-t3513985

:|
Ik heb sinds dinsdag een Nexus 9 32GB WiFi/LTE, stond al 7.1.1 op, merk ook bij luidste volume vervorming.
Verder weet ik niet hoe het dus voor dit probleem was. Benieuwd hoe et zal zijn na een fix.

Kan je niet downgraden naar 7.0?

"[message]DaRoot schreef op woensdag 7 september 2016 @ 09:14[/message]:
Op https://developers.google.com/android/nexus/images de nieuwste versie van Android voor de Nexus 9 downloaden en met Wugfresh Rool Toolkit installeren in No-Wipe-mode?"

[Voor 20% gewijzigd door SuperVeloce op 05-01-2017 02:28]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 02:20:
[...]

Ik heb sinds dinsdag een Nexus 9 32GB WiFi/LTE, stond al 7.1.1 op, merk ook bij luidste volume vervorming.
Verder weet ik niet hoe het dus voor dit probleem was. Benieuwd hoe et zal zijn na een fix.

Kan je niet downgraden naar 7.0?

"[message]DaRoot schreef op woensdag 7 september 2016 @ 09:14[/message]:
Op https://developers.google.com/android/nexus/images de nieuwste versie van Android voor de Nexus 9 downloaden en met Wugfresh Rool Toolkit installeren in No-Wipe-mode?"
Google zou downgraden eens standaard mogelijk moeten maken, zonder dat je zelf moet gaan klooien.
En dit dan ook doorvoeren bij apps, als een ontwikkelaar dan een keer wat verneukt kan je makkelijk terug.

Maar het is echt een wereld van verschil, qua geluid wat er uit de speakers kwam en nu komt.

• SuperVeloce
Laguna schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Google zou downgraden eens standaard mogelijk moeten maken, zonder dat je zelf moet gaan klooien.
En dit dan ook doorvoeren bij apps, als een ontwikkelaar dan een keer wat verneukt kan je makkelijk terug.

Maar het is echt een wereld van verschil, qua geluid wat er uit de speakers kwam en nu komt.
Inmiddels al terug geflashed naar 7.0?

Ik heb de Nexus pas vanaf 7.1.1, dus weet niet wat ik mis, maar zit toch te overwegen om te dowgraden naar 7.0 officiële rom

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op zondag 15 januari 2017 @ 03:05:
[...]

Inmiddels al terug geflashed naar 7.0?

Ik heb de Nexus pas vanaf 7.1.1, dus weet niet wat ik mis, maar zit toch te overwegen om te dowgraden naar 7.0 officiële rom
Nee teveel gedoe aangezien die van mij nog gelockt is.

Ik heb net middels ondersteuning bij instellingen bij de Nexus 9 Google mij laten bellen en verzocht meer prioriteit te geven aan issue 229848, echt belachelijk dat ze er zolang over doen om met een fix te komen. Echter kreeg ik een eerste lijns medewerker te spreken die vervolgens mij allerlei stappen moet laten ondernemen, terwijl het issue al door Google zelf is bevestigd. Vervolgens heeft ze een specialist geraadpleegd en die beweert doodleuk dat het niet bij Google bekend is en natuurlijk kan ik die specialist niet te spreken krijgen. Ik moest maar met HTC contact opnemen daar ik mijn exemplaar niet via de Play Store had gekocht, maar via de MediaMarkt. Echt schofterig hoe Google met z'n klanten omgaat.

• SuperVeloce
Laguna schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Nee teveel gedoe aangezien die van mij nog gelockt is.

Ik heb net middels ondersteuning bij instellingen bij de Nexus 9 Google mij laten bellen en verzocht meer prioriteit te geven aan issue 229848, echt belachelijk dat ze er zolang over doen om met een fix te komen. Echter kreeg ik een eerste lijns medewerker te spreken die vervolgens mij allerlei stappen moet laten ondernemen, terwijl het issue al door Google zelf is bevestigd. Vervolgens heeft ze een specialist geraadpleegd en die beweert doodleuk dat het niet bij Google bekend is en natuurlijk kan ik die specialist niet te spreken krijgen. Ik moest maar met HTC contact opnemen daar ik mijn exemplaar niet via de Play Store had gekocht, maar via de MediaMarkt. Echt schofterig hoe Google met z'n klanten omgaat.
Hmm dus wachten op een officiële fix, kan wel ff duren..
Heb al genoeg ervaring met custom Roms en recoveries, toch misschien aan beginnen. Las op XDA dat met viper4android geluid ook weer stuk beter is en zelfs mogelijkheid voor volume boost (moet je natuurlijk mee uit kijken)

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:53
DaRoot schreef op dinsdag 7 juni 2016 @ 11:57:
Mijn tablet heeft laatste weken spontane vastlopers:
- beeld compleet scrambled
- af en toe enorm krijsende harde toon uit de speakers

Powerknop zo'n 10 seconden indrukken, dan herstart ie wel weer, maar kan zijn dat ie binnen half uur weer mis gaat, of alsnog 3 dagen blijft werken.

Ik las her en der dat dit voorkomt indien de accu onder bepaald % lading komt, maar dat is bij mij niet echt het geval.

2 weken geleden compleet geweest en schone install van het OS gedaan, hielp niet.

Gisteravond de vers uitgekomen laatste firmware erop. Indien dit niet helpt, gaat ie retour voor reparatie onder garantie.

Dat is ie al eerder geweest, omdat ie toen niet meer bij laadde. Het huidige probleem trad echter niet direct na de reparatie op.

Edit:
Dit probleem dus: https://productforums.goo...egory$3Aother-discussions
Exact dezelfde problemen heeft onze N9 ook sinds twee weken. Is het na je battery connector fix nog weer eens voorgekomen? Heb geen zin om dat ding paar weken kwijt te zijn ;)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

maarud schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:51:
[...]

Exact dezelfde problemen heeft onze N9 ook sinds twee weken. Is het na je battery connector fix nog weer eens voorgekomen? Heb geen zin om dat ding paar weken kwijt te zijn ;)
Nog niet weer nee.
Via een of ander Nexus help forum bij Google lees ik ook dat bij vrijwel iedereen die dit toepast, het probleem opgelost is en weg blijft..

• maarud
Precies...dan ga ik het ook maar eens proberen :)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

maarud schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:18:
Precies...dan ga ik het ook maar eens proberen :)
Laat het resultaat ff weten! Ben benieuwd!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Hmm dus wachten op een officiële fix, kan wel ff duren..
Heb al genoeg ervaring met custom Roms en recoveries, toch misschien aan beginnen. Las op XDA dat met viper4android geluid ook weer stuk beter is en zelfs mogelijkheid voor volume boost (moet je natuurlijk mee uit kijken)
Geluid was al top met de 7.0 stock rom, daar heb je geen custom rom voor nodig en voor volume al helemaal niet, dat was hard zat.

• SuperVeloce
Dan ff kijken of ik er stock 7.0 op krijg

• SuperVeloce
Laguna schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Geluid was al top met de 7.0 stock rom, daar heb je geen custom rom voor nodig en voor volume al helemaal niet, dat was hard zat.
Welke 7.1.1 draai je? Die van december? Ik zie zojuist dat er een januari 7.1.1 is voor de WiFi Nexus 9
(Voor de Nexus 9 met LTE is december de laatste)

https://developers.google.com/android/images
7.1.1 (N4F26M, Jan 2017)

Met een beetje geluk is audio beter

[Voor 8% gewijzigd door SuperVeloce op 20-01-2017 23:36]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 23:35:
[...]

Welke 7.1.1 draai je? Die van december? Ik zie zojuist dat er een januari 7.1.1 is voor de WiFi Nexus 9
(Voor de Nexus 9 met LTE is december de laatste)

https://developers.google.com/android/images
7.1.1 (N4F26M, Jan 2017)

Met een beetje geluk is audio beter
Laguna in "[Google Nexus 9] Ervaringen & Discussie"

Dus nee niet beter, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met 7.0, aangezien jij niet anders gewend bent dan het brakke geluid bij 7.1.1.

• SuperVeloce
Laguna schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:24:
[...]

Dus nee niet beter, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met 7.0, aangezien jij niet anders gewend bent dan het brakke geluid bij 7.1.1.
Geluid is er beter op geworden :)

• SuperVeloce
Laguna schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:24:
[...]

Ik lees net dat 7.1.2 eraan komt, maar niet voor de Nexus 6 en 9...
End of life? ....

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:29:
[...]

Ik lees net dat 7.1.2 eraan komt, maar niet voor de Nexus 6 en 9...
End of life? ....
Ja dat zat eraan te komen, Google garandeert maar 2 jaar Android updates. De Nexus 6 en 9 krijgen wel nog een jaar lang security updates waar ook bug fixes in meegenomen kunnen worden.

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:38
Nou mijn nexus 9 is aan het stuk gaan. Ik krijg nu het bekende witte blokjes beeld, als de batterij bijna leeg is, binnenkort maar eens langs de media markt. Kijken wat ze kunnen doen.

• maarud
Dat flippen is bij mij opgelost door de truc om de batterij even los te halen en weer vast te maken. Sindsdien nooit meer last gehard van een flippende tablet rond de 20-30% :D

• DaRoot

DaRoot

Some say...

maarud schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:42:
Dat flippen is bij mij opgelost door de truc om de batterij even los te halen en weer vast te maken. Sindsdien nooit meer last gehard van een flippende tablet rond de 20-30% :D
Zo heb ik het tijd terug bij de mijne ook opgelost, echter hij heeft het nu weer, dus denk dat ik het nogmaals ga proberen..

• wortelsoft
maarud schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:42:
Die van mij is nog 1,5 maand in de garantie, denk dat ik maar ga vragen dat de media markt het oplost. Anders wordt het mogelijk een moeilijk verhaal om garantie te krijgen.

• maarud
Die van mij ook nog steeds, maar ik wilde hem niet 6 weken kwijt zijn voor iets wat ik in 5 minuutjes op kan lossen ;)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb vanavond eindelijk tijd gevonden om de accu te vervangen.
Ik had al een maand een vervangende accu thuis liggen. Hopelijk blijft het probleem nu weg van de vastlopen. Bij mij hielp het loshalen van de accu en weer opnieuw aansluiten namelijk niet meer.

• wortelsoft
Bij mij is het moederbord vervangen en de nexus draait lekker zonder wit scherm en krijsende speaker.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn Nexus 9 liep dagelijks vast, was supertraag als hij grote apps installeerde en werd al heet als hij niets deed. Gelukkig heb ik nog garantie tot September. Ingeleverd bij Coolblue en binnen een week had ik hem terug met een nieuw moederbord en accu. Mijn nexus is zelfs nog bij Dynafix geweest. Petje af voor de snelle service, problemen lijken ook weg en ik ben nog het meest verbaasd over spontaan een nieuwe accu na 21 maanden.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Mijne is onder garantie al keer weggeweest, omdat ie niet meer bijlaadde. Toen is er een nieuw moederbord ingekomen. De accu issues zijn later gekomen.
En aangezien mijne al buiten garantie was, heb ik zelf maar via aliexpress een nieuwe accu besteld.
Op iFixit valt te lezen dat het verwisselen een heel karwei zou zijn, ik vond het zelf meevallen.
Achterkant los peuteren, metalen klemmetje over de accu connector los maken, accu connector zelf ontkoppelen, en dan voorzichtig met een spateltje de accu eruit werken. Zit met 2 plakstrips vast. Gewoon even de tijd voor nemen, dan gaat het prima.

Eerste ervaringen met nieuwe accu: hij lijkt soepeler te werken, minder haperingen..

[Voor 6% gewijzigd door DaRoot op 25-07-2017 08:35]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Inmiddels 8 maanden verder en nog steeds geen fix voor dit issue:

https://issuetracker.google.com/issues/37129351

Al heb ik zelf vorige maand de hoop opgegeven en m'n Nexus 9 unlocked, waardoor dus alles gewist werd, stock 7.0 (november 2016) erop gezet, weer locked (anders kan ik geen TV kijken met de Ziggo app), waardoor weer alles gewist werd en nu werken de speakers weer zoals voorheen (hoger max volume en dankzij meer lage tonen voller geluid). Hierdoor kan ik alleen niet meer, zonder veel gedoe, testen of de augustus/september/oktober update dit issue alsnog zal verhelpen (aangezien de Nexus 9 daarna end of life is qua updates).
Ik koop in ieder geval geen hardware meer van Google. Te triest voor woorden dat ze dit niet fixen.

• ebk71
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:33
Laguna schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:38:
Inmiddels 8 maanden verder en nog steeds geen fix voor dit issue:

Ik koop in ieder geval geen hardware meer van Google. Te triest voor woorden dat ze dit niet fixen.
Ik doe inmiddels al weer iets van rond 2 jaar met mijn Nexus 9. Nergens last van. Ook al zijn er aanmerkingen te maken op deze tablet, voor mij is dit een ideaal ding. Ik heb getracht geen samsung meer het huis in te laten komen om soortgelijke redenen, maar helaas. En nu heeft die Galaxy Tab A 2016 een probleem met het aansluiten van hoofdtelefoon waar je dus een aparte app voor moet installeren om dat werkend te krijgen. Elke fabrikant werkt hetzelfde. ;(

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ebk71 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Ik doe inmiddels al weer iets van rond 2 jaar met mijn Nexus 9. Nergens last van. Ook al zijn er aanmerkingen te maken op deze tablet, voor mij is dit een ideaal ding. Ik heb getracht geen samsung meer het huis in te laten komen om soortgelijke redenen, maar helaas. En nu heeft die Galaxy Tab A 2016 een probleem met het aansluiten van hoofdtelefoon waar je dus een aparte app voor moet installeren om dat werkend te krijgen. Elke fabrikant werkt hetzelfde. ;(
Blijkbaar gebruik je dan de front facing speakers amper anders had je wel verschil gemerkt tussen de update van november en die van december vorig jaar.

Aangezien voor mij het primaire gebruik, het afspelen van media content is, zonder hoofdtelefoon, was het voor mij afzien. Het verschil in geluid tussen 7.0 en 7.1 is aanzienlijk. Bij 7.0 is het geluid vol en heb je in een stille omgeving genoeg aan 75% van het volume. Bij 7.1 is het geluid blikkerig/schel en moet je het volume zelfs in een stille omgeving op 100% zetten.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:32
ebk71 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:21:
Ik doe inmiddels al weer iets van rond 2 jaar met mijn Nexus 9. Nergens last van. Ook al zijn er aanmerkingen te maken op deze tablet, voor mij is dit een ideaal ding.
Het lijkt wel alsof we het over een ander apparaat hebben? Ik heb de mijne ook 2 jaar en ik erger me kapot hoe traag hij is. Vaak secondenlange haperingen, traag bij het wisselen tussen apps. Maakt ook niet veel uit als ik eens een andere rom flash/factory reset doe.
Probleem is ook dat ik sinds kort een flagship telefoon heb met 4 Gb ram. Die doet alles echt veel sneller, ik had liever dat het andersom was want zulke ingewikkelde dingen doe ik niet met een telefoon maar ja.
Mede vanwege een barst in het scherm van de n9 ga ik afscheid nemen, heb een Huawei mediapad M3 besteld, de 8.4 inch versie. Die zou snel zijn en de telefoon moeten kunnen bijbenen, redelijk geprijsd voor 275 euro, ding kan eventueel wel geroot worden al zijn er geen custom roms, maar emui 5 ziet er prima uit en kan ik wel mee leven hoop ik.

Welke huidige tablet komen jullie op uit als je aan een vervanging denkt?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ASW1 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

Het lijkt wel alsof we het over een ander apparaat hebben? Ik heb de mijne ook 2 jaar en ik erger me kapot hoe traag hij is. Vaak secondenlange haperingen, traag bij het wisselen tussen apps. Maakt ook niet veel uit als ik eens een andere rom flash/factory reset doe.
Probleem is ook dat ik sinds kort een flagship telefoon heb met 4 Gb ram. Die doet alles echt veel sneller, ik had liever dat het andersom was want zulke ingewikkelde dingen doe ik niet met een telefoon maar ja.
Mede vanwege een barst in het scherm van de n9 ga ik afscheid nemen, heb een Huawei mediapad M3 besteld, de 8.4 inch versie. Die zou snel zijn en de telefoon moeten kunnen bijbenen, redelijk geprijsd voor 275 euro, ding kan eventueel wel geroot worden al zijn er geen custom roms, maar emui 5 ziet er prima uit en kan ik wel mee leven hoop ik.

Haha traag is ie zeker op momenten, zeker bij wisselen tussen applicaties, maar eenmaal in een applicatie heb ik er geen last van. Mijn OnePlus 3 loopt er wel rondjes omheen met 6GB RAM.
Maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor TV kijken in bed, YouTube en soms pinball Timeshock en daarvoor voldoet ie.

Qua vervanging is er bar weinig keus eigenlijk, goed geluid uit de speakers is voor mij een vereiste, minimaal 3GB RAM, max €400, geen Samsung of Google en lange accuduur. Volgens mij is die Huawei MediaPad M3 dan de beste optie (zo niet de enige optie).

• wortelsoft
ASW1 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

Waar zie je die voor 275,- kom niet lager dan 304 bij amazon.de

• ASW1
Bij Amazon.es
Ik lees beregoed geluid, enorm lange accuduur en zeer snel. Wel om onbegrijpelijke redenen nog een micro-usb ipv usb-c en opladen gaat niet al te snel, helaas ook alleen in wit leverbaar. Ben wel benieuwd naar de accuduur, de n9 moet ik vrijwel voortdurend aan de lader houden omdat hij snel leeg gaat en opladen tergend traag.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ASW1 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:53:
Bij Amazon.es
Ik lees beregoed geluid, enorm lange accuduur en zeer snel. Wel om onbegrijpelijke redenen nog een micro-usb ipv usb-c en opladen gaat niet al te snel, helaas ook alleen in wit leverbaar. Ben wel benieuwd naar de accuduur, de n9 moet ik vrijwel voortdurend aan de lader houden omdat hij snel leeg gaat en opladen tergend traag.
Mwah qua accuduur ben ik best tevreden met de N9 heb 'm al zo'n 2,5 jaar en doe er 9 dagen mee met zo'n 3 uur schermtijd, wel alles zowat uitstaan natuurlijk (onzinnige dingen als locatie bijvoorbeeld). Opladen gaat inderdaad traag maar ja toen had je nog geen snelladers en de accu is wel fors met 6700mAh.

• ASW1
Laguna schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:19:
[...]

Mwah qua accuduur ben ik best tevreden met de N9 heb 'm al zo'n 2,5 jaar en doe er 9 dagen mee met zo'n 3 uur schermtijd
Ik gebruik hem 3+ uur per dag. Als de accu leeg is laadt hij niet eens op naar vol in een nacht. Moet hem daardoor ook overdag voortdurend aan de lader hangen, heel irritant.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ASW1 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:54:
[...]

Ik gebruik hem 3+ uur per dag. Als de accu leeg is laadt hij niet eens op naar vol in een nacht. Moet hem daardoor ook overdag voortdurend aan de lader hangen, heel irritant.
Vreemd, die van mij laadt nog gewoon naar vol op in zo'n 4 uur tijd.

• ASW1
Dat heeft die van mij nooit gedaan. -O-

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:36
4u? Ik heb geen van de overige klachten, maar volledig opladen in 4u is bij mij ook nog nooit gelukt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hmmbob schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:43:
4u? Ik heb geen van de overige klachten, maar volledig opladen in 4u is bij mij ook nog nooit gelukt.
Ongeveer, kan ook 4,5 uur zijn maar dat is gewoon regulier hoor:

http://www.anandtech.com/...e-google-nexus-9-review/9

• DaRoot

DaRoot

Some say...

in 3,5 a 4 uur moet het wel lukken, maar gebruik wel een goede USB kabel. Daar is de tablet best gevoelig voor.
Als je een kabel hebt met dunne aders, is de weerstand te hoog en dat werkt niet lekker icm de hoge laadstroom.
Heb zelf de originele kabel ooit gemold, en toen met een willekeurige kabel opgeladen, duurde veel langer idd.. toen op zoek gegaan naar een kabel met dikkere aders, en nu laadt ie weer keurig "snel" op.

Werk nu trouwens bijna 3 weken met de nieuwe accu erin: geen vastlopers met blokjes/strepen en hoog piepend geluid gehad! Tablet voelt ook ietsje sneller aan nu.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn Nexus 9 is net voor de tweede keer ter reparatie geweest omdat hij echt traag was en continu voor enkele seconden bevroor tijdens het gebruik, gewoon op stock android met de meest recente updates. Zelfs nadat ik een nieuw moederbord en accu had gekregen. Toen ik hem bracht had ik nog 3 dagen garantie van de 2 jaar.

Het is ze niet gelukt om de mijne te repareren en na 3 weken wachten heb ik shoptegoed gekregen en met iets bijbetaling ga ik nu naar een Samsung Galaxy Tab S2 2016. De Nexus 9 ga ik heel erg missen, vooral stock Android ga ik missen. Wat ik niet ga missen is het gebrek aan een SD card slot en de super hete CPU. Ook het Amoled scherm zal prettig werken verwacht ik. Uiteindelijk dat ik dat ik mazzel heb dat ik na 2 jaar gebruik mijn aankoopbedrag terug heb en nu een nieuwe tablet krijg met weer 2 jaar garantie.

• hansvanochten
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-11 11:09
Mijn nexus 9 is inmiddels 3 jaar oud en wel toe aan iets anders.
Nu wil ik geen Samsung, maar blijft er nog wel iets over dan wat vergelijkbaar is met de nexus?

• ASW1
hansvanochten schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:39:
Nu wil ik geen Samsung, maar blijft er nog wel iets over dan wat vergelijkbaar is met de nexus?
Ik heb een pixel C gehaald ter vervanging. Niet meer de jongste, ook vrij prijzig maar ik haakte ook af bij Samsung en dan blijft er eigenlijk vrijwel niets anders meer over.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
hansvanochten schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:39:
Sinds ik een OnePlus 3T heb komt de Nexus 9 nauwelijks nog de la uit. Was niet de bedoeling, maar ik kan alles wat ik met de Nexus 9 kan ook met mijn 'beest' van een telefoon.

Ik zou eerder kijken naar een windows tablet (surface?) ding. En dan ook mijn laptop de deur uit doen. Maar zover ben ik nog niet.

• ASW1
Jeltel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:32:
[...]
Was niet de bedoeling, maar ik kan alles wat ik met de Nexus 9 kan ook met mijn 'beest' van een telefoon.
Mijn telefoon kan ook alles wat de pixel C kan, en kan nog meer en kan het ook nog sneller, maar zo'n klein prutsschermpje is geen vervanger IMHO.
Ik wil gewoon een krantje kunnen lezen en wat browsen op mijn tablet terwijl hij op armlengte in mijn schoot ligt, of op tafel. Ik ga niet met een hand in de lucht een telefoontje 30 cm voor mijn ogen houden voor langere tijd. Kortom, toch een tablet nodig voor een beetje comfort.

Andere optie die ik heb overwogen is een Ipad. Puur uit gebrek aan alternatieven ingegeven overigens.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Als ik eerlijk ben zie ik veel voordelen van mijn Tab S2 tov de Nexus 9. Werkt erg prettig, de enige aanpassing die ik gedaan heb is Google Now launcher standaard ingesteld en verder mijn normale apps erop gezet. Vooral het scherm is veel beter. Ben er erg tevreden over.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Toevallig had ik me van de week verdiept in LineageOS, waarvan ik niet eens wist dat dat de opvolger was van CyanogenMod en daarvan bleek dus ook een ROM voor de Nexus 9 beschikbaar te zijn.

Aangezien de ondersteuning van Google voor de Nexus 9 onlangs is gestopt, zonder dat ze het brakke geluid van de speakers hebben gefixt die ze met de 7.1 update hadden verneukt en de algemene gebruikssnelheid ook te wensen overhield, besloten om LineageOS 14.1 (gebaseerd op Android 7.1.2) te proberen. Qua snelheid een hele verbetering, maar het geluid was nog steeds ruk, daarvoor nog de FIRE-ICE kernel erop gezet, waardoor het geluid nu weer is zoals het met Android 7.0 was. Tevens wordt de ROM nog maandelijks geüpdatet en voorzien van de laatste Android-beveiligingsupdate (momenteel november 2017).

Al met al kan ik LineageOS zeker aanraden voor de mensen die nog een Nexus 9 hebben liggen.

https://www.lineageosroms...lineage-os-android-phone/

[Voor 4% gewijzigd door Laguna op 02-12-2017 20:18]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Laguna schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:17:
Toevallig had ik me van de week verdiept in LineageOS, waarvan ik niet eens wist dat dat de opvolger was van CyanogenMod en daarvan bleek dus ook een ROM voor de Nexus 9 beschikbaar te zijn.

Aangezien de ondersteuning van Google voor de Nexus 9 onlangs is gestopt, zonder dat ze het brakke geluid van de speakers hebben gefixt die ze met de 7.1 update hadden verneukt en de algemene gebruikssnelheid ook te wensen overhield, besloten om LineageOS 14.1 (gebaseerd op Android 7.1.2) te proberen. Qua snelheid een hele verbetering, maar het geluid was nog steeds ruk, daarvoor nog de FIRE-ICE kernel erop gezet, waardoor het geluid nu weer is zoals het met Android 7.0 was. Tevens wordt de ROM nog maandelijks geüpdatet en voorzien van de laatste Android-beveiligingsupdate (momenteel november 2017).

Al met al kan ik LineageOS zeker aanraden voor de mensen die nog een Nexus 9 hebben liggen.

Ik heb nu net PureNexus erop gezet, ook stuk sneller dan de stock rom.
Zie wel dat er van Lineage OS ook een Android 8 versie is voor de N9. Kriebelt wel beetje om dat te proberen.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01-12 13:35

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik ben altijd tevreden geweest over de nexus 9 maar sinds t laatste jaar is het ding echt niet meer vooruit te branden, waar ik vooral last van heb is dat deze een soort van 2 minuten moet warm draaien voordat de tablet enigsinds vloeiend reageerd, daarnaast heb ik veel last van random freezes van 30 t/m 60 seconden.

Nu wou ik graag contact opnemen met google maar helaas kan ik geen ingangen vinden. een van jullie nog ideeen ? factory resets helpen helaas niet zo veel.

• ASW1
Herkenbaar. Ik had hem (na aanschaf van een pixel C voor mezelf) als kindertablet herbestemd, maar het ding is bijna onbruikbaar geworden mettertijd.

• Knielen
rg-mohwa schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:36:
Ik ben altijd tevreden geweest over de nexus 9 maar sinds t laatste jaar is het ding echt niet meer vooruit te branden, waar ik vooral last van heb is dat deze een soort van 2 minuten moet warm draaien voordat de tablet enigsinds vloeiend reageerd, daarnaast heb ik veel last van random freezes van 30 t/m 60 seconden.

Nu wou ik graag contact opnemen met google maar helaas kan ik geen ingangen vinden. een van jullie nog ideeen ? factory resets helpen helaas niet zo veel.
Geen energie aan besteden, Google zal hier niets in kunnen/willen betekenen.

Custom ROM met Custom Kernel? Die van mij loopt toch nog naar volle tevredenheid op deze manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

*schop*
Laguna schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:17:

Mijn broer heeft sinds de introductie al een Nexus 9 en klaagt over traagheid sinds hij op 7.1 zit. Zit te denken aan downgrade naar 7.0 of eventueel iets als LineageOS, echter heb je daarvoor root nodig volgens mij (en werkt de Ziggo app sowieso niet?).

Is al weer even geleden dat ik bezig was met custom roms, dat was in de Galaxy S2 tijd :D.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tortelli schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:32:
*schop*

[...]

Mijn broer heeft sinds de introductie al een Nexus 9 en klaagt over traagheid sinds hij op 7.1 zit. Zit te denken aan downgrade naar 7.0 of eventueel iets als LineageOS, echter heb je daarvoor root nodig volgens mij (en werkt de Ziggo app sowieso niet?).

Is al weer even geleden dat ik bezig was met custom roms, dat was in de Galaxy S2 tijd :D.
Geen root nodig wel moet je de bootloader unlocken. Ziggo app werkt gelukkig wel met LineageOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmageddon
Ik moet op die van mij ook nog steeds eens LineageOS zetten. Mijn 9 is ook tergend traag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Knielen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:06:
[...]

Geen energie aan besteden, Google zal hier niets in kunnen/willen betekenen.

Custom ROM met Custom Kernel? Die van mij loopt toch nog naar volle tevredenheid op deze manier.
@Knielen een wat late reactie, maar welke rom gebruik jij ?

heb nu namelijk lineageos geprobeerd, maar deze heeft blijkbaar geen playstore :X

[Voor 10% gewijzigd door rg-mohwa op 28-05-2018 09:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
rg-mohwa schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:18:
[...]

@Knielen een wat late reactie, maar welke rom gebruik jij ?

heb nu namelijk lineageos geprobeerd, maar deze heeft blijkbaar geen playstore :X
Heb je wel ook GApps geïnstalleerd? Standaard bevat een Custom ROM inderdaad geen Google Apps, deze zal je apart moeten flashen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Knielen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je wel ook GApps geïnstalleerd? Standaard bevat een Custom ROM inderdaad geen Google Apps, deze zal je apart moeten flashen.
Dank voor je antwoord, 1 Google search verder kwam ik inderdaad op GApps, nu draai ik lineageos met GApps full en voelt het nu al soepeler tnx !

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ASW1 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Herkenbaar. Ik had hem (na aanschaf van een pixel C voor mezelf) als kindertablet herbestemd, maar het ding is bijna onbruikbaar geworden mettertijd.
Bij mij ook.. Heb nu een Tab S3 aangeschaft, niet goedkoop, wel fijn! alleen mis wel de stock android ervaring.

• ASW1
DaRoot schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:12:
[...]

Bij mij ook.. Heb nu een Tab S3 aangeschaft, niet goedkoop, wel fijn! alleen mis wel de stock android ervaring.
Die pixel C heb ik er weer gauw uitgeschopt er een huawei m5 voor in de plaats gehaald. Die is toch wel een heel stuk moderner.

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:45

JAMF

010 the number of the best

Gisteren de onofficiële lineage 15.1 (Android 8.1) ROM erop gezet met GApps (nano)

Ondanks dat het geen officiële build is, doet ie het prima.

Tablet voelt weer lekker snappy aan. En de Google Apps doen het ook lekker.
Inclusief de assistent. (Nog wel met het NL OK google probleempje)

Enige wat voorlopig niet wil is de Netflix app, want die doet het niet met unlocked bootloader.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• rens-br
  • Laatst online: 23:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JAMF schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:37:
Enige wat voorlopig niet wil is de Netflix app, want die doet het niet met unlocked bootloader.
Even de APK van de Netflix website afhalen en je kan gewoon Netflix kijken.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

rens-br schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Even de APK van de Netflix website afhalen en je kan gewoon Netflix kijken.
Dan krijg je wel een erg oude versie, namelijk 4.16.15172 van mei 2017. De laatste versie (6.8.0.28945) kun je eventueel ook downloaden via APK Mirror.
JAMF schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:37:
Gisteren de onofficiële lineage 15.1 (Android 8.1) ROM erop gezet met GApps (nano)

Ondanks dat het geen officiële build is, doet ie het prima.

Tablet voelt weer lekker snappy aan. En de Google Apps doen het ook lekker.
Inclusief de assistent. (Nog wel met het NL OK google probleempje)

Je zou nog kunnen proberen om Magisk te gebruiken. Daarmee is Netflix gewoon via de store te downloaden en bij te werken. Dit werkt bij mij op diverse unlocked root apparaten.

Het linken naar APK bestanden buiten officiële locaties is niet toegestaan.

[Voor 50% gewijzigd door rens-br op 15-08-2018 16:29]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• JAMF

JAMF

Kan de Netflix app wel gewoon installeren.
Maar bij openen geeft ie foutmeldingen.

Dat zal wel komen doordat Android 8.1 niet officieel op de Nexus 9 hoort

• rens-br
  • Laatst online: 23:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JAMF schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:57:
Kan de Netflix app wel gewoon installeren.
Maar bij openen geeft ie foutmeldingen.

Dat zal wel komen doordat Android 8.1 niet officieel op de Nexus 9 hoort
Welke APK heb je het nu over? Die van de Netflix website of die van APKMirror? Mijn OPO draait ook Android 8.1, terwijl de laatste ondersteunde versie Android 6 was en de APK op de Netflix website werkt hier prima.

En welke foutmeldingen krijg je?

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 16-08-2018 12:00]

• JAMF

JAMF

rens-br schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Welke APK heb je het nu over? Die van de Netflix website of die van APKMirror? Mijn OPO draait ook Android 8.1, terwijl de laatste ondersteunde versie Android 6 was en de APK op de Netflix website werkt hier prima.

En welke foutmeldingen krijg je?
Eerst die van Netflix zelf..
Daarna via de Playstore, overigens gewoon via de reguliere updates

Geeft foutmeldingen 501-1006 en 502-1006 bij de app van de netflix site
App opnieuw opstarten.
De foutmeldingenbase van Netflix kom ik niet verder mee

De geüpdate app geeft alleen het netflix logo, geen foutmeldingen, maar er gebeurt verder ook niks.

Na wissen van cache en gegevens nu foutmeldingen 500-1006/501-1006/502-1006

[Voor 15% gewijzigd door JAMF op 16-08-2018 12:23. Reden: Toegevoegde info over fouten]

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:02
Een aparte vraag, maar na 6 jaar is mijn nexus 7 (eerste versie) er mee opgehouden. Omdat ik eigenlijk helemaal in apple ecosysteem zit wil ik graag een tablet van android, omdat ik ten eerste android soms erg mis, en ten tweede omdat ik iPads als enige van apple helemaal niks vind. Omdat ik alleen wat youtube en wat netflix kijk op m'n tablet, wil kijken of het mogelijk is om een nieuwe nexus 9 aan te schaffen. Nu zijn ze al jaren niet meer te koop in grote winkels. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle partijen zijn verkocht, en dat ze niet meer nieuw te krijgen zijn. Nu zijn ze in Amerika nog te koop op kleine webwinkels, maar die vertrouw ik niet en ik vind 240 euro ongeveer erg duur voor een tablet van 4 jaar oud, die bovendien in 2016 al dat bedrag was. Weet iemand hier nog soms een winkel in nederland die een compleet nieuwe nexus 9 verkoopt? Mag online of in een echte winkel. Nogmaal; aparte vraag maar gewoon stock android ervaring als je even in bed nog een serie wilt kijken is zo heerlijk.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

drusloos schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:50:
Een aparte vraag, maar na 6 jaar is mijn nexus 7 (eerste versie) er mee opgehouden. Omdat ik eigenlijk helemaal in apple ecosysteem zit wil ik graag een tablet van android, omdat ik ten eerste android soms erg mis, en ten tweede omdat ik iPads als enige van apple helemaal niks vind. Omdat ik alleen wat youtube en wat netflix kijk op m'n tablet, wil kijken of het mogelijk is om een nieuwe nexus 9 aan te schaffen. Nu zijn ze al jaren niet meer te koop in grote winkels. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle partijen zijn verkocht, en dat ze niet meer nieuw te krijgen zijn. Nu zijn ze in Amerika nog te koop op kleine webwinkels, maar die vertrouw ik niet en ik vind 240 euro ongeveer erg duur voor een tablet van 4 jaar oud, die bovendien in 2016 al dat bedrag was. Weet iemand hier nog soms een winkel in nederland die een compleet nieuwe nexus 9 verkoopt? Mag online of in een echte winkel. Nogmaal; aparte vraag maar gewoon stock android ervaring als je even in bed nog een serie wilt kijken is zo heerlijk.
Niet doen, de Nexus 9 is ontzettend traag geworden en heeft veel problemen, koop een Samsung Galaxy Tab S2, S3 of S4 bijvoorbeeld. Daar heb je een betere tablet in dan de Nexus 9.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee