PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Bedankt! Zat al een tijdje te hopen dat de SP een keer in de aanbieding zou komen. Gelijk gekochtikookhier schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:37:
De season pass staat nu voor 12;99€ in de nl store :-)
Driveclub is de beste racegame ooit !!!!
( I rest my case )
Scrooge NL
[ Voor 16% gewijzigd door Baas41 op 04-09-2015 21:21 ]
Kijk en jij kan t weten. Baas of Beest staat bijna iedere week bovenaan in de Driveclub Tweakers challenge. Ze mogen het inderdaad nog iets pittiger maken.Baas41 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:20:
Heb in Driveclub ook nooit last gehad van rubberbanding eigenlijk.. Van mij mocht de AI juist wel iets meer uitdaging bieden.
Scrooge NL
Ik (en anderen) hebben lang gewacht op een aanbieding van de SP, dus ik zou niet te lang wachten. € 20 voor de game plus alle uitbreidingen is echt een "steal".MisterMichel schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:55:
Ik had een tijdje geleden al Driveclub binnen gehaald maar nog nooit gestart.
Zojuist m'n eerste rondjes gereden en ik moet zeggen dat ik het toch wel leuk genoeg vind om vaker op te starten. De season pass voor 20 euro lonkt. Even een stomme vraag misschien: die 20 euro is dat nu een tijdelijke aanbieding? Ik zie 't er niet bij staan in de PS Store dus mijn vermoeden is dat het een echte prijsverlaging is.
Of willen de mensen de season pass gratis
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Thanks for the tip!ikookhier schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:37:
De season pass staat nu voor 12;99€ in de nl store :-)
En inderdaad, je moet alles apart downloaden...
PSN: ButsMG
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Maar iedereen heeft zo moeite met zijn eigen events; dat kan compleet verschillen
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Do { Ping } while ( LOL )
Of Venom 2
Venom 2 vond ik trouwens wel te doen; het trophy event is moeilijker imo.
maar inderdaad VHL2 Heb al 1 ster gehaald. ga binnenkort er wel even goed voor zitten
Ik vlieg nog heel vaak uit de bochten maar dat mag de pret niet drukken.
Met snelle auto's merk ik vooral dat ik geen of nauwelijks grip heb zodra ik rem met als gevolg dat ik er weer uit vlieg. Bij het uitzoeken van een auto let ik nu heel erg op een hoge 'handling' om te hopen op wat meer grip maar dat wil nog niet altijd helpen.
Verder is het volledig indrukken van R2 en L2 niet altijd even handig. Juist het spelen ermee lijkt er bij mij op dat het wat soepeler gaat. Maar dat is nogal wennen. Bij veel andere games is het gewoon die knoppen helemaal indrukken.
Ik geef niet op en ga vrolijk verder met de verschillende tours en losse races.
Vanavond misschien maar eens op zoek gaan naar goede tips en filmpjes zodat ik weet waar ik op moet letten.
PSN ID: MrMichel_75
Binnenkort kun je het nog moeilijker of makkelijker maken.Theo27 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:38:
[...]
Kijk en jij kan t weten. Baas of Beest staat bijna iedere week bovenaan in de Driveclub Tweakers challenge. Ze mogen het inderdaad nog iets pittiger maken.
edit: Een van de allerbeste DriveClub spelers heeft nog een filmpje gemaakt om voor eens en altijd duidelijk te maken dat er geen rubberbanding/catch up in DC zit :
YouTube: DRIVECLUB PROOF THERE IS NO RUBBER BANDING OR CATCH UP
[ Voor 29% gewijzigd door On_E op 07-09-2015 16:56 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ja en ja.NeP2013 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:51:
Vraagje, de 20 euro versie met season pass, is dat de volledige game, die ik kan spel,en ook als ik geen PS Plus heb? https://goo.gl/Fn4xne
maar je moet wel PS Plus hebben om hem te kopen..?
Ja.NeP2013 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:32:
[...]
maar je moet wel PS Plus hebben om hem te kopen..?
De deal geldt alleen voor Plus leden.
dus als je 1 maand + hebt, en daarna niet meer heb je de game ook voor 20 euro, zonder verschil met de "retail" versie ? maar met season pass?
Ja. Als je ergens voor betaald blijft het van jou. Alleen de gratis plus zaken vervallen (IGC)NeP2013 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:52:
[...]
dus als je 1 maand + hebt, en daarna niet meer heb je de game ook voor 20 euro, zonder verschil met de "retail" versie ? maar met season pass?
PSNID : HoefMeistert
thnx, helder. goede deal dus, voor mij t overwegen waard om aan te schaffenHoefMeistert schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:01:
[...]
Ja. Als je ergens voor betaald blijft het van jou. Alleen de gratis plus zaken vervallen (IGC)
Ja je moet hem wel alleen opnieuw downloadenMystic Spirit schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:48:
Met de huidige prijsverlaging vind ik het misschien wel waard om DC nog een keer te kopen, zodat ik het schijfje niet meer nodig heb. Vraag me alleen af of mijn huidige progress en de seasonpass die ik heb dan gewoon opgepakt worden door de downloaded versie.
Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Leuke bak die GT-R
Ben nu nog bezig met Turbocharged; krijg de race met de Jaguar (nog) niet voor elkaar.
Cat Fight heet die geloof ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-09-2015 14:37 ]
Om te beginnen met een wat langzamere auto en een timetrail gedaan. Eerste paar rondjes geoefend met versnellen en aanremmen in de bochten. Halverwege een bocht weer gas geven. Nog regelmatig de fout ingegaan in de bochten maar langzaam maar zeker toch wat vooruitgang geboekt.
Daarna dezelfde baan opgegaan met dezelfde auto maar dan in een race. Dankzij de ervaring op de baan wist ik nu veel beter waar ik moest remmen. Paar keer flink de fout ingegaan uiteraard maar ook een paar keer gewonnen.
Nu nog proberen zonder tegen de andere auto's aan te botsen naar voren te komen. Dat vind ik nog lastig.
Heb me ook in de Tweakers GoT club aangemeld en al met een paar challenges meegedaan. Uiteraard nog steeds ver onderaan geeindigd maar het mag de pret niet drukken.
Met de hoeveelheid banen, auto's en challenges denk ik dat ik een goede koop heb gedaan met de season pass en dat ik er voorlopig wel even flink mee vooruit kan. Prima racer!
Iemand een idee wat het is?
Poe, die 2e race bij Ferrari Classic in de Turbocharged DLC...
Natúúrlijk gaat het weer regenen

Ferrari is moeilijk onder controle te houden, zeker in de kletsnatte 3e ronde.
Met horten en diverse stoten toch nog 2e geworden, genoeg voor alle sterren
* en Turbocharged klaar
Leuk die regen, alleen jammer dat het, sinds de weatherpatch, echt bijna altijd moet regenen.
[ Voor 76% gewijzigd door Superkiwi op 08-09-2015 21:43 ]
Thnx! denk dat ik dat toch maar ga doen. Heb erg veel plezier van DC en vind het het wel waardSaURoN schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:05:
[...]
Ja je moet hem wel alleen opnieuw downloaden
Update 1.22 is een update van 50 mb, voor een bug met het stuur Thrustmaster T100.dvdkiwi schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:54:
Ik krijg net een 11Gb update binnen.
Iemand een idee wat het is?
Poe, die 2e race bij Ferrari Classic in de Turbocharged DLC...
Natúúrlijk gaat het weer regenen
Ferrari is moeilijk onder controle te houden, zeker in de kletsnatte 3e ronde.
Met horten en diverse stoten toch nog 2e geworden, genoeg voor alle sterren
* en Turbocharged klaar
Leuk die regen, alleen jammer dat het, sinds de weatherpatch, echt bijna altijd moet regenen.
Blijkbaar vind Driveclub dat hij alle updates weer moet binnen halen, want totale omgeving inclusief update 1.22 is 11.4 GB... Succes met downloaden!
www.youtube.com/DerOllie
Nu heb ik alle season pass items ook aangevinkt als kopen (voor 0 euro). Nu dacht ik dat die daarna ook gedownload moeten worden naar m'n PS4. Het lijkt er echter op dat ik die nu al direct heb als ik Driveclub start en een tour start zoals RMR bijvoorbeeld. Is er ergens duidelijk zichtbaar welke DLC ik beschikbaar heb in het spel?
Die DLC zit al in het spel, je unlocked het alleen met het aankopen in de store.MisterMichel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:05:
Gisteravond startte ik m'n PS4 op en zag inderdaad dat er een update kwam voor Driveclub. Ik had mazzel met downloaden denk ik want een klein half uur later was die binnen.
Nu heb ik alle season pass items ook aangevinkt als kopen (voor 0 euro). Nu dacht ik dat die daarna ook gedownload moeten worden naar m'n PS4. Het lijkt er echter op dat ik die nu al direct heb als ik Driveclub start en een tour start zoals RMR bijvoorbeeld. Is er ergens duidelijk zichtbaar welke DLC ik beschikbaar heb in het spel?
Als je alles hebt ''gekocht'' dan is ook alles unlocked dus.
Je moet wel iets downloaden voor die DLC maar die downloads zijn heel erg klein (waarsch. alleen een filetje waar in staat dat je die DLC hebt gekocht zodat het spel dat kan unlocken).On_E schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:07:
[...]
Die DLC zit al in het spel, je unlocked het alleen met het aankopen in de store.
Als je alles hebt ''gekocht'' dan is ook alles unlocked dus.
Als je de Season Pass koopt dan worden die niet automagisch in je download lijst gezet maar moet je ze handmatige allemaal 1 voor 1 downloaden. Super lame.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ja precies, een soort van ''key'' van een paar honderd KB.Aaargh! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:12:
[...]
Je moet wel iets downloaden voor die DLC maar die downloads zijn heel erg klein (waarsch. alleen een filetje waar in staat dat je die DLC hebt gekocht zodat het spel dat kan unlocken).
Als je de Season Pass koopt dan worden die niet automagisch in je download lijst gezet maar moet je ze handmatige allemaal 1 voor 1 downloaden. Super lame.
En ja dat is lame inderdaad maar goed, 1 keertje wat werk en daarna niet meer.
Volgens mij leer je het beste rijden door bijvoorbeeld een Ruf RT 12R te pakken en een track met behoorlijk smalle wegen. De Ruf RT 12R heeft zoveel vermogen op de achterwielen, maar is wel wendbaar. Je moet behoorlijk aan de bak om dit vermogen goed te controleren en alle bochten zonder gripverlies door te komen. Natuurlijk reageert elke auto weer anders, maar in de onderste twee klasse is het al snel makkelijk meekomen, bochten zijn goed te doen en sklipstreamen om in te halen.MisterMichel schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:47:
Gisteravond heb ik even enkele tips en truuks gelezen en bekeken waarna ik aan de slag ben gegaan op 1 track.
Om te beginnen met een wat langzamere auto en een timetrail gedaan. Eerste paar rondjes geoefend met versnellen en aanremmen in de bochten. Halverwege een bocht weer gas geven. Nog regelmatig de fout ingegaan in de bochten maar langzaam maar zeker toch wat vooruitgang geboekt.
Daarna dezelfde baan opgegaan met dezelfde auto maar dan in een race. Dankzij de ervaring op de baan wist ik nu veel beter waar ik moest remmen. Paar keer flink de fout ingegaan uiteraard maar ook een paar keer gewonnen.
Nu nog proberen zonder tegen de andere auto's aan te botsen naar voren te komen. Dat vind ik nog lastig.
Heb me ook in de Tweakers GoT club aangemeld en al met een paar challenges meegedaan. Uiteraard nog steeds ver onderaan geeindigd maar het mag de pret niet drukken.
Met de hoeveelheid banen, auto's en challenges denk ik dat ik een goede koop heb gedaan met de season pass en dat ik er voorlopig wel even flink mee vooruit kan. Prima racer!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Aaargh! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:12:
[...]
Je moet wel iets downloaden voor die DLC maar die downloads zijn heel erg klein (waarsch. alleen een filetje waar in staat dat je die DLC hebt gekocht zodat het spel dat kan unlocken).
Bedankt voor jullie reactie! Toch snap ik iets niet helemaal.On_E schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:13:
[...]
Ja precies, een soort van ''key'' van een paar honderd KB.
En ja dat is lame inderdaad maar goed, 1 keertje wat werk en daarna niet meer.
Op de pc heb ik in de playstation store alle DLC 'gekocht'* waarna er een mogelijkheid komt om die aankopen in een downloadrij te plaatsen. M'n PS4 had ik aanstaan toen. Bij het klikken op de 'download naar ps4' bleef de pagina hangen op de pc. Dit heb ik bij diverse DLCs geprobeerd van Driveclub.
Daarna maar op de ps4 zelf in de store gekeken. Daar kon ik bij de diverse DLCs niet zo snel een optie vinden om de betreffende DLC te downloaden.
Vandaar ook mijn vraag of je ergens in Driveclub kunt zien welke DLC je tot je beschikking hebt?
*met gekocht bedoel ik dat ik alle DLCs afzonderlijk in mijn winkelmandje heb moeten plaatsen en per 10 items het wagentje moeten aanschaffen (voor 0 euro). Was wel even bezig om alle DLC te 'kopen' zo.
Vanavond of morgen maar eens met die auto aan de slag gaan dan. In welke klasse auto's moet ik zoeken? Ik heb me nu dus maar even gericht op de Hot Hatch categorie. Niet al te snel maar ik vond 't wel prettig om de besturing onder de knie te krijgen. Met zo'n supercar heb ik nogal vlug de neiging om het gas te snel open te gooien waardoor ik spin.Jumpman schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:16:
[...]
Volgens mij leer je het beste rijden door bijvoorbeeld een Ruf RT 12R te pakken en een track met behoorlijk smalle wegen. De Ruf RT 12R heeft zoveel vermogen op de achterwielen, maar is wel wendbaar. Je moet behoorlijk aan de bak om dit vermogen goed te controleren en alle bochten zonder gripverlies door te komen. Natuurlijk reageert elke auto weer anders, maar in de onderste twee klasse is het al snel makkelijk meekomen, bochten zijn goed te doen en sklipstreamen om in te halen.
[ Voor 30% gewijzigd door MisterMichel op 09-09-2015 11:32 ]
Als je geen ''slotjes'' meer ziet op auto's en tour events dan heb je alle DLC.MisterMichel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:28:
Vandaar ook mijn vraag of je ergens in Driveclub kunt zien welke DLC je tot je beschikking hebt?
Let wel op, er zitten ook een paar auto's bij die pas unlocken bij een hoog driverlevel of bij level 5 owners club van een merk.
Ik zou gewoon de originele DriveClub tour doen, 255 sterren te halen en een logische opbouw qua auto's en vermogen. En oh ja, ook nog geen weerseffecten.MisterMichel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:28:
Vanavond of morgen maar eens met die auto aan de slag gaan dan. In welke klasse auto's moet ik zoeken? Ik heb me nu dus maar even gericht op de Hot Hatch categorie. Niet al te snel maar ik vond 't wel prettig om de besturing onder de knie te krijgen. Met zo'n supercar heb ik nogal vlug de neiging om het gas te snel open te gooien waardoor ik spin.
[ Voor 41% gewijzigd door On_E op 09-09-2015 11:38 ]
Ok, dank denk ik dat ik alle DLC gewoon tot m'n beschikking heb. Bedankt voor de tip!On_E schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:34:
[...]
Als je geen ''slotjes'' meer ziet op auto's en tour events dan heb je alle DLC.
Let wel op, er zitten ook een paar auto's bij die pas unlocken bij een hoog driverlevel of bij level 5 owners club van een merk.
Ja, dat is eigenlijk wel een goed idee. Ben wel aan een tour begonnen maar ben op een gegeven moment gaan 'oefenen' op 1 baan met 1 auto. Beter idee om weer met de tour aan de slag te gaan. Thanks!Ik zou gewoon de originele DriveClub tour doen, 255 sterren te halen en een logische opbouw qua auto's en vermogen. En oh ja, ook nog geen weerseffecten.
Ik heb in de complete Evolution tour slechts 2 races opnieuw moeten rijden omdat ik wat face offs gemist had, maar verder alles in 1 keer op 3 sterren.
Het lijkt alsof de latere DLC's sowieso wat makkelijker zijn dan de eerste paar.
Is Evolution die "gratis" DLC? Je hebt Photo Finish en nog één? Ik had toch wel wat moeite met één bepaalde races, weet zo niet meer welke....dvdkiwi schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:19:
Ligt het aan mij of is Evolution gewoon heel makkelijk?
Ik heb in de complete Evolution tour slechts 2 races opnieuw moeten rijden omdat ik wat face offs gemist had, maar verder alles in 1 keer op 3 sterren.
Het lijkt alsof de latere DLC's sowieso wat makkelijker zijn dan de eerste paar.
Nee niet de gratis DLC. Dat waren Photo Finish en Ignition.Shadow_Agent schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:24:
[...]
Is Evolution die "gratis" DLC? Je hebt Photo Finish en nog één? Ik had toch wel wat moeite met één bepaalde races, weet zo niet meer welke....
Evolution is de 12e DLC.
Vanmiddag de level 65 objective time trial gedaan met de Marussia B2 op Cayoosh point.
Lastige bak, breekt snel uit...
De ghost die je ziet is van TukkerTerror, die haalde de doeltijd met 0,3 sec.
Punt was dus om dicht in de buurt van zijn ghost te blijven.
Paar fouten hier en daar, maar toch gehaald.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yhp3VUZPsOQ]
Laatste dagen weer veel aan het spelen, met controller.
Het gaat best aardig
[ Voor 107% gewijzigd door Superkiwi op 10-09-2015 21:36 ]
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Ook had ik nog even gecontrolleerd of ik nog ergens 'slotjes' op zag zitten. Die heb ik niet meer, dus ik heb alle DLC unlocked. Mooi.
Netjes! Succes met de hypersMisterMichel schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:39:
Gisteravond alle Rookie races van de standaard Driveclub Tour gehaald met 3 sterren. Ook de eerste races van de Amateur klasse al gedaan. Met de wat snellere auto's wordt het ook weer ietsie lastiger om de auto's goed op de baan te houden. Prima uitdaging!
Ook had ik nog even gecontrolleerd of ik nog ergens 'slotjes' op zag zitten. Die heb ik niet meer, dus ik heb alle DLC unlocked. Mooi.
Wacht maar tot je bij de Supers en Hypers komt, dat is bijna een andere game.MisterMichel schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:39:
Gisteravond alle Rookie races van de standaard Driveclub Tour gehaald met 3 sterren. Ook de eerste races van de Amateur klasse al gedaan. Met de wat snellere auto's wordt het ook weer ietsie lastiger om de auto's goed op de baan te houden. Prima uitdaging!
(Maar oh zo bevredigend als je die onder controle houdt!!!!)
En ik kwam dit gisteravond tegen, toch mooi om te zien dat DriveClub met afstand (in mijn ogen iig) de mooiste is :
Niet dat PC en Forza kutgames zijn ofzo, verre van, maar puur qua graphics is DC nog wel een treetje of 2 hoger.

Forza komt vooral een beetje cartoony over en af en toe heb ik 't idee dat de framerate niet helemaal lekker is.
Dat laatste zal komen omdat het een 30 FPS YT video is terwijl Forza op 60 FPS draait, daarom is het natuurlijk ook geen 100% eerlijke vergelijking. (Denk ook aan alles ''onder de motorkap'' in Forza, de physics e.d.)Aaargh! schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:05:
Vooral Project CARS valt tegen zeg, die textures![]()
Forza komt vooral een beetje cartoony over en af en toe heb ik 't idee dat de framerate niet helemaal lekker is.
Ah, dan zal de framerate sync. waarschijnlijk niet goed zijn. Blijft natuurlijk de cartoony look, is niet mijn ding.On_E schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:12:
[...]
Dat laatste zal komen omdat het een 30 FPS YT video is terwijl Forza op 60 FPS draait
Maar eerlijk is eerlijk: Driveclub is (iets) mooier
Forza heb ik er altijd wat onrealistisch uit vinden zien, maar ik weet niet wat het dan precies is...
Evolution ook alles op 3 sterren. Die was eigenlijk nog simpeler dan Turbocharged
Dus ik ga jullie maar weer eens lastigvallen met wat videos van de laatste weken
Leuke time trial! Bijna verslagen op het einde nog
YouTube: Driveclub Super Charger 01:44.444 - Turbocharged DLC
Niks speciaals, ik vond de race gewoon best goed gaan...
YouTube: Driveclub Turbocharged Trophy race 1 - Turbocharged DLC
Leuke baan, leuke wagen, paar tricky stukjes.
YouTube: Driveclub Nakasendo Trail 03:37.741 - Evolution DLC
Té smalle baan met té krappe bochten om lekker te driften.
YouTube: Driveclub Dawn Descent 10,521pts - Turbocharged DLC
Het andere uiterste; één van de snelste drift tracks tot nu toe.
YouTube: Driveclub Opposite Loch 14,340pts - Evolution DLC]
Eerste keer met deze wagen; wat een beest!
Een "tijdens-het-rijden-in-slaap-vallen" foutje op de helft, maar verder wel aardig.
YouTube: Driveclub Visionary 02:12.768 - Turbocharged DLC
Od dit een goed of slecht rondje is weet ik niet, maar what the hell doet dit in Driveclub?
YouTube: Driveclub A Class Buggy 1:22.013 - Evolution DLC
Persoonlijk heb ik een hekel aan de 12-lap races, maar deze ging steeds beter en beter.
Ik nam zelfs een 2-3 sec voorsprong op mijn achterliggers
YouTube: Driveclub Peak Performance (all 3 stars) - Evolution DLC
Klein baantje met een auto die eigenlijk wat meer ruimte nodig heeft.
YouTube: Driveclub Kobago Drift 7,550pts - Evolution DLC
In het begin gaat het wel, maar vanaf lap 3 is het kletsnat en wordt het serieus moeilijk
YouTube: Driveclub Ferrari Classic 2nd race - Turbocharged DLC
Als afsluiter de objective time trial voor level 65.
De ghost die je voor me ziet (die oranje) is van TukkerTerror.
Hij haaft de tijd met 0,3 sec gehaald. Punt was dus om in zijn buurt te blijven.
YouTube: Driveclub level65 objective time trial 2:34.097
*Ik ben overtuigd betreffende de rubberbanding.
Als je zelf goed rijdt gaat de AI ook beter rijden, maar ze gaan niet supersonisch hard.
De AI is dus dynamisch.
Dat ze irritant zijn en zelf nauwelijks hinder van botsingen en bermvuil ondervinden, daar blijf ik wel bij
[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 13-09-2015 11:40 ]

Doet me weer terugdenken aan Ignition en Photo Finish, nóg voor de weatherpatch. Altijd droog
AI lijkt inderdaad vrolijk door te tuffen in de regen...
Anyway, nog 6 DLC's te gaan. Lamborghini Icons is de eerstvolgende

Een post waar ik dus zowat volledig mee akkoord ben.dvdkiwi schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:29:
Project Cars ziet er prima uit imo (op een 46" tv met stoeltje ervoor).
Maar eerlijk is eerlijk: Driveclub is (iets) mooier
Forza heb ik er altijd wat onrealistisch uit vinden zien, maar ik weet niet wat het dan precies is...
Evolution ook alles op 3 sterren. Die was eigenlijk nog simpeler dan Turbocharged
Dus ik ga jullie maar weer eens lastigvallen met wat videos van de laatste weken
Od dit een goed of slecht rondje is weet ik niet, maar what the hell doet dit in Driveclub?
Als afsluiter de objective time trial voor level 65.
De ghost die je voor me ziet (die oranje) is van TukkerTerror.
Hij haaft de tijd met 0,3 sec gehaald. Punt was dus om in zijn buurt te blijven.
*Ik ben overtuigd betreffende de rubberbanding.
Als je zelf goed rijdt gaat de AI ook beter rijden, maar ze gaan niet supersonisch hard.
De AI is dus dynamisch.
Dat ze irritant zijn en zelf nauwelijks hinder van botsingen en bermvuil ondervinden, daar blijf ik wel bij
Die Motorstorm buggy, WTF? Werkt me ook serieus op mijn systeem. En past naar mijn mening niet binnen het hele DriveClub verhaal. Ik erger me eigenlijk ook nogal aan die elektrische prototypes... DS, Peugeot EX1. Voor mij voelt het meer als een product placement aan dan iets anders. Racen moet leuk zijn en hier vind ik dus niets aan. Maar aangezien het de laatste tour is waar ik door moet, zal ik het toch eens moeten opbrengen. OK, even tijdens de middagpauze binnengehaald. De EX1 is niet mijn favo auto, maar ook niet echt moeilijk.
Mijn conclusie na de alle tour events (alle sterren)... Moeilijkste = Atomic Theory Vervelendst = buggy
[ Voor 6% gewijzigd door SonnyBBQ op 11-09-2015 13:56 ]
Helemaal niet moeilijk, wel erg leuk.
Ik heb alleen het trophy event twee keer moeten doen omdat Hannah Smith (wie anders
Nu op naar Torque!
Ik merk dat ik steeds beter word met de controller.
Veel leuker zo
Nieuwe videos
De level up videos voor lvl66, 67 en 68.
SonnyBBQ heeft ze al, dus had ik een ghost om aan vast te plakken
Vooral die met de BMW was een pain... goed snelheid behouden lijkt daar de sleutel.
YouTube: Driveclub level66 objective time trial 1:00.161
YouTube: Driveclub level67 objective time trial 3:22.179
YouTube: Driveclub level68 objective time trial 1:41.940
Lamborghini Icons DLC.
Fantastische bakken, zijn erg makkelijk om mee te rijden. En het geluid
Leukste DLC alleen al vanwege de wagens
Korte, niet te moeilijke track en prima bak!
YouTube: Driveclub Rev Limiter 1:04.954 - Lamborghini Icons DLC
De moeilijkste time trial uit de Lambo Icons DLC. De slingerbocht net na start-finish is irritant...
YouTube: Driveclub Carbon Cycle 1:30.108 - Lamborghini Icons DLC
Loch Duich reversed. In het donker. Maar het viel mee
YouTube: Driveclub Speak of the Devil 1:29.354 - Lamborghini Icons DLC
Eerste poging miste ik 3 sterren met 105 punten. De 30-40 pogingen daarop kwam ik niet eens meer in de buurt. Bijna opgegeven, totdat ik de target opeens kapot drifte
YouTube: Driveclub Scandinavian Flick 11,943pts - Lamborghini Icons DLC
Point to point tracks zijn cool. Deze ook, en de auto rijdt fantastisch. Eerste poging.
YouTube: Driveclub Show no Mercy 3:03.973 (1st place) - Lamborghini Icons DLC
Leuke race! Er zat één heel snelle AI bij, dus ik móest goed rijden. Kostte me 4 pogingen...
YouTube: Driveclub Lineage 4:15.469 (1st place) - Lamborghini Icons DLC
Hier heb je tenminste een beetje de ruimte om te driften!
YouTube: Driveclub Blowout 14,681pts - Lamborghini Icons DLC

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 13-09-2015 12:03 ]
Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het content / prijs model.
Het verbaasde me dat er zoveel nieuwe content is toegevoegd, en de wagens een stuk beter rijden als in het begin.
Eindelijk een leuke racer op de PS4. (Ja Project cars is er ook, maar dat speel ik op PC.)

morgen nog amar een poging doen...
Zelf gisteren Torque afgemaakt; dat is zeker een van de lastigste DLC's sinds Elements.
Zeker als je 'm vergelijkt met de DLC die er omheen zit en relatief simpel zijn.
De een na laatste championship met de Gumpert was drama...
Dat ding rijdt op zich niet verkeerd, maar uiteraard moest het regenen en dat komt de bestuurbaarheid niet ten goede.
Daarnaast lijkt de AI in die races een abonnement op beuken te hebben want ze doen niet anders.
En wie verliest daardoor controle? Juist. Zij nooit. Zij rijden vrolijk verder zonder maar een schuivertje te maken. Bah bah...
Atomic Theory was wat makkelijker dan ik gedacht had. Half gas in de bochten en hij is goed onder controle te houden.
Hier had ik wat moeite mee. De bochten moet je echt heel snel doorheen...
YouTube: Driveclub XX Games 0:52.979 - Torque DLC
Eitje
YouTube: Driveclub Difficulty Spyker 7,995pts - Torque DLC
Ik kwam niet verder dan een 32sec lead... de Peugeot van de AI is sneller dan mijn Citroën.
Daarom de makkelijke weg gekozen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E5fQpm9esDg]
Elektrisch > bah. Regen > bah. Moeilijk? Nah.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JQOG80sTscs]
Langzame bak. Snelheid proberen te behouden dus.
YouTube: Driveclub Norse Code 1:53.499 - Torque DLC
Dikke middelvinger naar de regen, de auto en de AI.
YouTube: Driveclub God Mode championship (all 3 stars) - Torque DLC
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2015 11:20 ]
VHL2 gehaald inmiddels, na drie pogingen een 1:19,7xx

Schiet lekker op zo met die dubbel xp dit weekend
Ben nu in de semi-pro klasse aan 't zoeken wat nu een prettige auto is om mee te rijden. Mercedes AMG volgens mij rijd wel aardig. Zo nu en dan eens een andere auto proberen.
Het lastigste vind ik nog steeds de drift events. 2 sterren halen lukt me nog wel maar de 3e ster is me niet gelukt bij amateur en semi-pro. Het zijn wel snelle en korte events dus je kunt vaak proberen. Dat is dan weer wel leuk.
Voor Drift events is het een beetje zoeken naar de balans om de drift te beginnen. Bij sommige wagens kan je best even van het gas af, anderen kan je gewoon het gas er vol ophouden.MisterMichel schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:48:
...
Het lastigste vind ik nog steeds de drift events. 2 sterren halen lukt me nog wel maar de 3e ster is me niet gelukt bij amateur en semi-pro. Het zijn wel snelle en korte events dus je kunt vaak proberen. Dat is dan weer wel leuk.
Inderdaad. De AI staat op rails, maar je staat zelf wel bij het minste tikje achterste voren.dvdkiwi schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:38:
...
De een na laatste championship met de Gumpert was drama...
Dat ding rijdt op zich niet verkeerd, maar uiteraard moest het regenen en dat komt de bestuurbaarheid niet ten goede.
Daarnaast lijkt de AI in die races een abonnement op beuken te hebben want ze doen niet anders.
En wie verliest daardoor controle? Juist. Zij nooit. Zij rijden vrolijk verder zonder maar een schuivertje te maken. Bah bah...
Wait what?dvdkiwi schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:38:
...
Atomic Theory was wat makkelijker dan ik gedacht had. Half gas in de bochten en hij is goed onder controle te houden.
Zit die Audi RS5 (?) niet in die klasse?MisterMichel schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:48:
Afgelopen weekend de amateur klasse gehaald. Nu aan de slag met Semi-Pro. Met enige regelmaat nog met zo'n club car gereden vanwege dubbel xp. Maar met de Bentley in de amateur klasse viel dat niet echt mee. Dat ding rijd voor mijn gevoel echt als een dweil.
Ben nu in de semi-pro klasse aan 't zoeken wat nu een prettige auto is om mee te rijden. Mercedes AMG volgens mij rijd wel aardig. Zo nu en dan eens een andere auto proberen.
Haha en ik was er zo huiverig voorSonnyBBQ schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:57:
[...]
Wait what?![]()
Man man, daar heb ik op afgezien. Uiteindelijk had ik wel door dat hij iets beter te controleren is als je zelf een drift initieert. Als hij éénmaal uit zichzelf begon te glijden was ik altijd te laat.

Eerste rondje flinke overstuur in iedere bocht natuurlijk, drama.
Tweede rondje half gas gegeven in de bochten en hij breekt niet uit.
Twee rondjes later had ik 'm al
RPM ook klaar, nu bezig met Velocity.
Waar RPM heel simpel was heeft Velocity toch wat moeilijke events
Die time trial met de Evora

Gas los in de bochten resulteert in een uitbrekende achterkant. En de heuvelachtige bochten op het einde toch wel
Uit de RPM tour heb ik echt niet veel videos gemaakt...
Deze 2 zijn wel de moeite waard:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5LqAK1oDhZA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yY9pSZePzwM]
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 14-09-2015 11:18 ]
Oh, geen idee. Zal vanavond eens kijken en proberen. Dank je.Shadow_Agent schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:45:
[...]
Zit die Audi RS5 (?) niet in die klasse?
[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 14-09-2015 13:42 ]
PSN id: NL_SToRM
Is nu het ideale moment, is in de aanbieding, volgens mij E13 voor de season pass... Geen geld!SToRM666 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:41:
Ik moet deze game ook dringend weer eens oppikken. Ik heb de DLC nog niet gekocht, maar misschien dat ik dat later ook nog wel eens doe
PSNID : HoefMeistert
Maar als ik het goed zie is die nieuwe pack vooral voor nieuwe wagens en events (geen tracks dus)? Of zijn die wagens echt veel beter dan degene die in het standaard spel zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 14-09-2015 15:37 ]
PSN id: NL_SToRM
Nieuwe tracks zitten er niet bij; die heeft iedereen al gratis gehad.
Wel een sh*tload aan nieuwe events: 1035 sterren nu totaal
Niet zozeer beter maar er zitten wel echt veel toffe auto's bij hoor, hele snelle ook!SToRM666 schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:36:
Goeie tip, ik zal het vanavond eens bekijken
Maar als ik het goed zie is die nieuwe pack vooral voor nieuwe wagens en events (geen tracks dus)? Of zijn die wagens echt veel beter dan degene die in het standaard spel zitten.
Volgens maand trouwens een grote update met eindelijk de private lobbies voor MP!
4 (excl de club paintjob) vind ik wat aan de lage kant...

@dvdkiwi: inderdaad, meer slots voor paintjobs is zeer wenselijk!
Geen drift events in deze DLC
Best wat moeilijke events!
Tricky wagentje, ver van perfecte condities... De eerste sector had sneller gekund.
YouTube: Driveclub Target Practice 1:21.653 - Velocity DLC
Deze had 5 tot 6 seconden onder de target tijd gekund, maar ik crashte vlak voor de finish.
En dat was de 3e keer al, in 3 pogingen

YouTube: Driveclub ExRated (including crash) 3:16.130 - Velocity DLC
Deze kostte me serieus moeite. Van het gas af in de bochten en de achterkant breekt uit.
De heuvelachtige slingerbochten op het einde precies zo.
YouTube: Driveclub Evora Borealis 1:44.454 - Velocity DLC
Gelukkig, een redelijk makkelijke
YouTube: Driveclub Mono a Mono (all 3 stars) - Velocity DLC
Nog 2 DLC's te gaan!
Picca van de nieuwe paintjob

De time trials voor level 69 en 70.
Best lastig deze twee. De eerste sector met de Aston is niet de schoonste maar ach
Rondje met de McLaren vond ik moeilijk...
YouTube: Driveclub level69 objective time trial 2:27.669 (2:29.000 required)
YouTube: Driveclub level70 objective time trial 1:24.867 (1:25.000 required)
[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 15-09-2015 17:59 ]
Maar er moet zeker nog wel tijd af te krijgen zijn ja.
Oh, geen idee. Zal vanavond eens kijken en proberen. Dank je.Shadow_Agent schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:45:
[...]
Zit die Audi RS5 (?) niet in die klasse?
Update:
De Audi RS6 zit in die klasse. Daar heb ik een poging mee gewaagd en ging al een stuk beter. Dat ding voelt een stuk logger aan en ik had het gevoel meer controle in de bochten te hebben.
Daarna eens geprobeerd met een Peugeot concept car. Ik weet zo vlug even niet precies de volledige naam. Gloeiende, wat een gaaf ding was dat. Remmen is niet vaak nodig; gewoon gas los laten in redelijk scherpe bochten. Bij een time trial moest ik onder de 3:45 komen voor 3 sterren. Met de voorgaande auto's haalde ik met moeite 1 ster. Het laatste rondje met die Peugeot haalde ik 3:39 - zelfs met een paar kleine foutjes.
De AI zijn allemaal Schumachertjes in de regen, terwijl ik moet ploeteren om mijn FXX op de weg te houden.
Maar goed, bijna klaar
*edit*
Horsepower ook klaar
Deze time trial ging erg goed!
YouTube: Driveclub Channel Hopping 1:38.831 - Horsepower DLC
Deze wat minder, maar de vele pk's zijn lastig onder controle te houden in de smalle bochten.
YouTube: Driveclub Fast as FXXK 1:28.803 - Horsepower DLC
Korte track, weinig ruimte...
YouTube: Driveclub Nismo Throttle 6,842pts - Horsepower DLC
Fantastische track, erg leuke race! Klein foutje tegen het einde.
YouTube: Driveclub Pacific Masters 2nd race 3:37.033 (1st place) - Horsepower DLC
[ Voor 65% gewijzigd door Superkiwi op 16-09-2015 16:47 ]
Ik ga 'm vanmiddag eens proberen dan.
Netjes trouwens!
Verwijderd
Deze keer in de weekdeal: Logitech G29 Driving Force Racestuur van 399 voor 349. Geschikt voor PS3 en PS4:
http://www.bol.com/nl/p/l...roduct_1_9200000045770071
Pssst... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1626725Uffeltje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:05:
Ik zag ook een invite voorbij komen, ik zal hem ook weer eens opstarten.
PSN: ButsMG
De Unite in Speed DLC was niet zo moeilijk, buiten één event: Die buggy.
Nogmaals... wtf doet dat in Driveclub?
Deze ging wel goed, dik onder de tijd:
YouTube: Driveclub Power Surge 1:55.686 - Unite in Speed DLC
Hier brak ik zowat de controller in twee...
YouTube: Driveclub Stormbreaker 1:42.210 - Unite in Speed DLC
Een van de snelste drift events:
YouTube: Driveclub Raise the Ruf 9,294pts - Unite in Speed DLC
Eerste poging
YouTube: Driveclub Copper Feel 1:18.083 - Unite in Speed DLC
En nog een time trial challenge die DrWoetr mij gestuurd had.
Al zal ie daar wel weer overheen gaan
YouTube: Driveclub solo challenge @ Kobago (reversed) Audi R8 V10 Coupe - 1:35.694
[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2015 17:52 ]
Degene die de level71 time trial heeft verzonnen is een ontzettend wreed persoon.
Wat een verschrikkelijke kutbak zeg...
Venom hot lap was makkelijker.
Uiteindelijk maar net aan gehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 16-09-2015 23:19 ]
Wow
Ik zit nog maar op 115 sterren of zo. Maar goed, ik speel nog maar een kleine anderhalve week.
Bij enkele events krijg ik 't niet voor elkaar om 3 sterren te halen. Maar goed, ik blijf oefenen en proberen. Eerst maar eens de hele Driveclub tour doorlopen en daarna kijk ik wel verder
Geen moeite mee gehaddvdkiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:52:
Thanks
Degene die de level71 time trial heeft verzonnen is een ontzettend wreed persoon.
Als jij straks komt vertellen dat je de Ruf trial in 1 attempt gehaald hebt, dan krijg ik iets aan mijn hart.
Is level 73 dacht ik, dus good luck
Maar de auto glijdt echt altijd weg, of omdat iedere bocht óf iets omhoog óf iets omlaag gaat, of omdat ik gas geef. Zelfs rustig gas geven resulteert in een uitbrekende achterkant.
En als je rechtuit over een hobbeltje gaat slipt de auto ook bij neerkomen...
Ik doe vanmiddag de Ferrari FF op Tapaaca (level 72), dat moet wel lukken.
Daarna heb ik wel genoeg xp over om die van level 73 te doen, dus ik laat het je weten
Ik zit vast voor de level-up naar 62, de Mazanti in Japan... pffff.... ik krijg die Mazanti niet genoeg onder controle om een hele ronde netjes (en snel) te rijden....dvdkiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:52:
Thanks
Ach, ik zit pas op 300 nog wat en ik speel sinds een maand of 9...MisterMichel schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:37:
[...]
Wow![]()
Ik zit nog maar op 115 sterren of zo. Maar goed, ik speel nog maar een kleine anderhalve week.
Ik nog niet eens 300 geloof ik en ik speel vanaf dag 1.ralph075 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:05:
Ach, ik zit pas op 300 nog wat en ik speel sinds een maand of 9...
Maar ik vind het eigenlijk veel leuker om single time trials te doen met auto en track naar keuze.
Verwijderd
Iemand tips? Rijdt een stuurtje echt veel beter, ben al aan het sparen namelijk ;-)
Ik reed in begin alles met stuur en cockpit view, maar had hier en daar wel moeite.
De laatste tien DLC's met controller en chase cam gedaan en het viel me op dat dat makkelijker is.
Bij pCars is het precies andersom.
Neemt niet weg dat Driveclub leuker is met een stuurtje natuurlijk.
Over virtual reality gesproken: Ik ga de deur uit en stap zo de wereld van Driveclub binnen
Het regent con-stant
Nu mee bezigSonnyBBQ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:27:
Als jij straks komt vertellen dat je de Ruf trial in 1 attempt gehaald hebt, dan krijg ik iets aan mijn hart.
Is level 73 dacht ik, dus good luck
In de eerste 2 sectoren pak ik 3 tot 4 tienden op ktulu (heeft dezelfde tijd als jij.
Het enige punt ik snap de laatste bocht niet. Nooit gedaan ook.
Wat is daar nu de beste lijn?
Got it!
De bocht op 17 seconden ging veel te wijd, maar bleek uiteindelijk wel sneller te zijn.
Toch verlies ik in die laatste bochten (start 3e sector), die ik nog steeds niet snap, een halve seconde...
De bocht op 0:27 was trouwens ook een hele slordige.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LWvmk7yDYnY]
Die van level 72 was niet zo heel moeilijk:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RwQ2BvOJb2c]
Deze ging opeens heel goed
Hele gave track, wordt een beetje tricky op het eind met al die s-bochten.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DAo90e3HB34]
[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2015 23:29 ]