Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Kijk, jij weet schijnbaar wel wat er aan de hand is, Sony brengt zelf namelijk niet echt een reden naar buiten.... Tja, dan kunnen we allemaal speculeren over de ware oorzaak. Capaciteit, complot.... het kan allemaal....Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:16:
[...]
Ah eerst was kon Sony geen capaciteit inschatten en nu is het opeens mogelijk een complot om de verkopen ophoog te krikken. Het wordt steeds mooierEr zullen natuurlijk ook veel mensen zijn die na die " slechte" reviews de game kopen zonder hem uit te proberen
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien, sommige mensen nemen een positieve mening veel te persoonlijk en moeten hun keuze van niet aankopen met man en macht verdedigen, echt heel erg vermoeiend.Avioto schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:46:
Sommige mensen nemen negatieve meningen veel te persoonlijk en moeten hun aankoop met man en macht verdedigen. Hetzelfde gebeurd in de Xbone/PS4 topics, echt heel erg vermoeiend.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Voor de gene die de FP nog niet hebben gelezen
Ik kan op dit moment trouwens online... tien minuten geleden nog niet..
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Je reactie slaat nergens op, ik heb Driveclub gekocht. Erg jammer dat je niet normaal kan reageren en je zo kinderachtig moet doen. Het enige wat jij doet in dit topic is roepen dat je het niet eens ben met negatieve meningen en vervolgens niet kan uitleggen waarom.On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:23:
Ja dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien, sommige mensen nemen een positieve mening veel te persoonlijk en moeten hun keuze van niet aankopen met man en macht verdedigen, echt heel erg vermoeiend.
Steam/XBL: Avioto
Verwijderd
Nee ik weet niet wat er aan de hand is. Dat wil ik absoluut niet pretenderen. Ik weet alleen dat er 1000 en 1 mogelijke oorzaken zijn voor de server problemen. Zoals ik al eerder aan gaf het kunnen inderdaad capaciteitsproblemen zijn. Maar dat staat helemaal niet vast zoals door sommige wordt gedaan. Dat complot sja.... ik zie daar eerlijk gezegd niet de logica van in. Mensen zijn nu juist veel meer op hun hoede door al het gezeik. Dit komt de verkopen van DC echt niet ten goede hoor. Mensen die pissed zijn, zijn meestal niet je beste klantenBullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:19:
[...]
Kijk, jij weet schijnbaar wel wat er aan de hand is, Sony brengt zelf namelijk niet echt een reden naar buiten.... Tja, dan kunnen we allemaal speculeren over de ware oorzaak. Capaciteit, complot.... het kan allemaal....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 16:59 ]
Op zich is er met de gameplay weinig mis, laat dat duidelijk zijn. Het rijd effe wat anders dan ik gewend ben, maar zeker niet onaardig. Toch kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er meer in had gezeten.
Allereerst wordt je er meteen in gegooid. Geen introductie, geen korte uitleg. Gewoon racen. Is prima als het je ding is, maar een beetje aankleding is niet weg.
Verder kun je niet kiezen welke auto je koopt. Je unlocked ze gewoon. Op zich prima, maar ik ben meer van de mooie sportscars dan de hatchbacks.
Ander dingetje is dat er bv geen racelijn in zit noch kun je enige moeilijkheidsgraad instellen (of ik moet er zwaar overheen kijken). De AI is wat makkelijk soms en een racelijn ben ik nu een aantal games wel gewend (sinds Grid volgens mij). Bij sommige challenges zie je hem wel even dus in feite hebben ze hem er bewust uitgelaten. Dat maakt dat de game voor echte n00bs wat onvriendelijk kan zijn. Al is de game niet echt heftig moeilijk of simulatie, het telt wel een beetje mee.
De audio is niet fantastisch te noemen. Effecten zijn soms wat overdone en voelen niet echt passend bij wat er gebeurd (of het moet aan de auto's liggen momenteel. Muziek is vrij ongeïnspireerd en voldoet amper als achtergrond muziek, laat staan vermaak.
Grafisch vind ik hem ook niet hoogstaand. Sure, het ziet er niet onaardig uit en de thema's in de banen zijn leuk, maar echt veel afwisseling is er ook niet en het schittert op een of andere manier niet. Ook vind ik de banen af en toe wat muf qua layout. En het offroaden van Horizon helpt even niet met het netjes rijden
Wat ik ook jammer vind is dat online niet werkt, maar daar kun je weinig aan doen nu. Dat zal de game wel leuker maken, maar ik krijg het idee dat dat de game niet een hoog cijfer gaat geven. Wat me online wel fijn lijkt is dat je gestraft wordt als je hard op iemand beukt, iets wat in andere racegames online een grote bron van ergenis kan zijn.
Heb je geen enkele racegame op next-gen en is dit je eerste, dan is deze game wel een 8,5 waard.
Heb je al andere games of ben je nog verslaafd aan GT6, dan is deze game een 7 waard.
Kortom: geen slechte game, maar anderen doen het inmiddels beter en je merkt dat er aardig in is gesnoeid om hem toch nog op tijd af te hebben (ben overigens geen bugs tegengekomen dus dat is wel mooi). Het heeft alleen geen sfeer en unieke smoel. Het voelt aan als een 13 in dozijn racer en dat is gewoon jammer.
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 08-10-2014 19:09 ]
Ja in jouw wereld kan dat natuurlijk niet, maar Sony ( of welk groot bedrijf dan ook ) is uit op winst en als dan de reviews tegen hebt (ja 72 gemiddeld is helaas laag tegenwoordig) en je bent er niet van overtuigt dat mensen beter over je product gaan denken door de gratis versie dan is dit een goede manier om de ongeduldige gamer te triggeren. Of het allemaal waar is.. Tja daar zullen we nooit achter komen, maar het kan wel.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:16:
[...]
Ah eerst was kon Sony geen capaciteit inschatten en nu is het opeens mogelijk een complot om de verkopen ophoog te krikken. Het wordt steeds mooierEr zullen natuurlijk ook veel mensen zijn die na die " slechte" reviews de game kopen zonder hem uit te proberen, wetend dat er op dit moment nog server problemen zijn
En wie zegt dat ze hoge cijfers hadden verwacht bij Sony ? Op Neogaf was al te lezen dat iemand de developers had gesproken en die gaven aan tegenvallende cijfers te verwachten.
Mijn love voor Sony neemt iig hard af en MS zal hier terecht van genieten.
[ Voor 39% gewijzigd door Beakzz op 08-10-2014 18:17 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nu ophouden met zeuren, anders moeten jullie naar je kamer
PSN: Oldzkoel
Scrooge NL
Vanmiddag kon ik heel even online, nu niet meer.Theo27 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:45:
Kan het kloppen dat ik nog steeds niet online kan in Driveclub ??
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het downloaden van de extra car packs lukt mij trouwens ook nog niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Yeroen76 op 08-10-2014 20:04 ]
Wat ik wel jammer vind is dat het geluid van sommige auto's allemaal hetzelfde klinken. Meer mensen die deze mening hebben?
Welk stuur gebruik jij ? Ik heb een Logitech Driving Force GT.... mag hopen dat er snel support komt voor dat stuurYeroen76 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:01:
Driveclub is weer een game waar ik zelf erg veel plezier aan beleef (zelfs alleen de singleplayer), maar waar de reviews van 40-100 uiteen lopen.. Andere game met hetzelfde 'probleem' is Destiny. Voor mij ook erg vermakelijk en zeker beter dan de metascore doet vermoeden. Het lijkt erop dat in deze generatie een aantal reviewers zich wil laten gelden of onrealistische verwachtingen heeft? Maakt wel dat ik zelf steeds minder waarde hecht aan reviews, maar steeds meer aan mensen die de betreffende game al spelen. Voor mij is Driveclub daardoor precies wat ik had verwacht en ik ben er erg blij mee! Ik speel trouwens met stuur, misschien helpt dat mee..
Het downloaden van de extra car packs lukt mij trouwens ook nog niet.
[ Voor 87% gewijzigd door mprkooij op 08-10-2014 20:08 ]
Haha dit duspower_user schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:57:
Waar halen jullie toch de energie vandaan om oeverloos over werkelijk niks te lullen.
PS+ versie uitgesteld... jammer maar dan wachten we gewoon wat langer
Wel leuk om hier toch verschillende meningen en reviews te lezen, ook van de Forza spelers.
Die zullen het voornamelijk vergelijken met Forza, terwijl de PS mensen het wellicht vergelijken met GT5/6.
Ik probeer straks om de game zonder vergelijking met een game te beoordelen, benieuwd wat het gaat brengen.
Ik loop hier wel lang genoeg mee om te kunnen bepalen welke reviews ik met een korreltje zout kan nemen
Maar zo zie je maar dat een persoonlijke mening altijd persoonlijk is.
Iedereen die de game heeft: enjoy
Ik wacht rustig de ps+ versie af.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Yes, same here. Paar keer geprobeerd opnieuw te downloaden, maar mislukt elke keer. Misschien dat het iets met de servers te maken heeft (ik heb geen idee)? Iemand die het wel gelukt is deze pre-order items te downloaden? (Bij de PS+ upgrade)Eriko1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:55:
Zijn er meer die de playstation plus upgrade hebben, en die niet de 3 car packs kunnen downloaden??
Welk stuurtje gebruik je en hoe bevalt het?Yeroen76 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:01:
Ik speel trouwens met stuur, misschien helpt dat mee..
Okay, de nieuwsgierigheid naar de game heeft het van mijn geduld gewonnen. Dus ik heb het gesealde exemplaar geopend (die ik achteraf zelfs voor € 44,49 had, maar dat terzijde). Goed gedaan Sony! Sony Vs. Betalende PlayStation 4 gamer, 1 - 0.Jumpman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Mijn methode om de DriveClub voor PSN Plus eerst te testen, alvorens de game uit de sealing te halen, gaat niet werken zo.
Waar blijft trouwens het negatieve bericht op de FP van Tweakers, dat DriveClub PSN Plus is uitgesteld en dat de servers niet werken?
Zojuist de eerste races gedaan en de eerste indruk is dat ik het erg vermakelijk vind! Heerlijk de wat opgehaalde kleuren, Nederland in de herfst en winter kan depressief zijn.
De auto's rijden tot nu toe lekker! En wat is die race in de schemering heerlijk, maar wat is de race erna met de zon tegen hinderlijk. Wel ben ik bang dat ze wat teveel in een race willen stoppen, een sectie waar je extra punten kunt verdien door de ideale lijn te volgen, of een sectie waar je zo goed mogelijk in de slipstream moet hangen, of een sectie waar je moet driften, lijkt mij straks iets teveel. maar we gaan het zien.
Online werkt bij mij overigens nog niet.
Tot zover mijn ervaringen en tot nu toe ben ik verrast positief!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het doet mij nog het meest denken aan een van de eerste NFS games en de voorloper van de PGR-serie; Metropolis Street Racer maar dan in mooie open gebieden i.p.v. een urban setting.
Overigens, ondanks dat Phusebox vaak een ontzettende azijnzeiker kan zijn v.w.b. games (maar misschien is ie IRL wel net zo positief ingesteld als Emiel Ratelband, je weet het niet
Gisteren trouwens ook de OST gekocht op iTunes, Hybrid nummers gemixed door o.a. DJ Shadow kan ik natuurlijk niet links laten liggen
Dit!kazuka schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:00:
Het doet mij nog het meest denken aan een van de eerste NFS games en de voorloper van de PGR-serie; Metropolis Street Racer maar dan in mooie open gebieden i.p.v. een urban setting.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Same here.. Vroeger veel PGR gespeeld en krijg nu bij DriveClub een beetje hetzelfde gevoel.kazuka schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:00:
Ik was eerst van plan om te wachten op de PS+ versie om die te proberen en daarna misschien het spel te kopen, maar vanwege het uitstel van de PS+-versie en de berichten/reviews die ik las toch maar even de lokale MM binnen gelopen en gekocht..
Tot nu toe geen spijt van gehad. Vanavond even lekker gespeeld en de Rookie Tour afgerond. Binnenkort maar eens mijn Thrustmaster T500 erop aansluiten en even kijken hoe dat speelt..
Minpuntje vind ik toch wel de AI. Het lijkt erop alsof die er lekker op los beukt soms, doordat ze op hun lijntje willen rijden. Maarja, het is niet de enige race-game die hiervan last heeft.
Binnenkort hopelijk maar eens de multiplayer proberen, wanneer de servers weer up zijn. Daar zag ik vanavond wel de eerste tekenen van...
-
Ik heb de T300RS.. Heb m'n G27 verkocht ivm het niet werken op PS4, maar ben met deze ook erg tevreden! Nog niet genoeg gereden om echt te kunnen vergelijken, maar eerste indruk is een prima ervaring! Force feedback mag misschien net iets steviger,Avioto schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:01:
[...]
Welk stuurtje gebruik je en hoe bevalt het?
maar daar staat tegenover dat de T300 erg stil is.
En met stuur zit Driveclub voor mij tussen GT6 en Grid2 in qua besturing, niet teveel sim en niet teveel arcade.. Gewoon heel erg vermakelijk.
Jammer dat er ook geen demo aanwezig is.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
De + versie ís gratis. en je kan 'm voor € 39,- upgraden naar de volledige versie.Pykow schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:55:
Ik dach dat de plus editie gratis was met maar 10 banen etc ? Maar betaal je toch nog 30 euro voor.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Top! Goed om te wetenYeroen76 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:51:
[...]
Ik heb de T300RS.. Heb m'n G27 verkocht ivm het niet werken op PS4, maar ben met deze ook erg tevreden! Nog niet genoeg gereden om echt te kunnen vergelijken, maar eerste indruk is een prima ervaring! Force feedback mag misschien net iets steviger,
En met stuur zit Driveclub voor mij tussen GT6 en Grid2 in qua besturing, niet teveel sim en niet teveel arcade.. Gewoon heel erg vermakelijk.
Grid 2 is voor mij net te arcade qua besturing met stuurtje (op PC tenminste). Ik twijfel zelf nog om nu voor een Thrustmaster te gaan of te wachten totdat Fanatec met een PS4 stuur komt. Heb nogal slechte ervaringen met Thrustmaster in het verleden.
Ja dat kan, maar alle Fanatec producten die ik gebruikt heb werken perfect en doen het nog allemaal. Dat zijn 3 stuurtjes, 2 pedalensets en een table clampBeakzz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:01:
Fanatec staat nou ook niet echt bekend om betrouwbaarheidDe forums staan er vol mee.
Klopt, ik lees ook vaak heel uiteenlopende dingen, vooral sinds de launch van X1 en PS4 lijkt het.Yeroen76 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:01:
Driveclub is weer een game waar ik zelf erg veel plezier aan beleef (zelfs alleen de singleplayer), maar waar de reviews van 40-100 uiteen lopen.. Andere game met hetzelfde 'probleem' is Destiny. Voor mij ook erg vermakelijk en zeker beter dan de metascore doet vermoeden. Het lijkt erop dat in deze generatie een aantal reviewers zich wil laten gelden of onrealistische verwachtingen heeft? Maakt wel dat ik zelf steeds minder waarde hecht aan reviews, maar steeds meer aan mensen die de betreffende game al spelen. Voor mij is Driveclub daardoor precies wat ik had verwacht en ik ben er erg blij mee!
Op een gegeven moment weet je gewoon met welke sites en reviewers je het het vaakst eens bent.
Ikzelf speel zelden tot nooit racegames en heb absoluut niks met racesims. Ergo, ik ben juist blij dat driveclub lekker arcade is en de rubberbanding, als die er is, doet me weinig denk ik. Ik snap best dat voor sommige mensen die andere verwachtingen hebben DriveClub een onvoldoende is, maar ik denk dat het voor mij dichter bij de 8 ligt, omdat wat sommigen als minpunt zien voor mij iets positiefs is.
Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens zien wanneer ik hem eindelijk kan testen...

Dude...Pykow schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:55:
Ik dach dat de plus editie gratis was met maar 10 banen etc ? Maar betaal je toch nog 30 euro voor.
Stond zelfs op de frontpage vandaag
En dan werkt multiplayer nog niet eens en komt er nog vanalles aan de komende maanden..!
Ga de season pass ook maar aanschaffen want dit speel ik nog wel een tijdje.
Oh iemand had het over dat motorgeluiden hetzelfde klinken allemaal? Dat herken ik iig niet, natuurlijk zijn de verschillen tussen een Renault Clio en een Spyker groter dan die tussen de Clio en een Mini Cooper maar ik hoor ook verschil tussen auto's van dezelfde klasse.
En oh ja, geen rubberbanding gezien, wel heerlijk agressieve AI, persoonlijk hou ik daar wel van.
[ Voor 48% gewijzigd door On_E op 08-10-2014 23:24 ]
Mn eerste indruk is best goed. Lekkere race game, maar het inderdaad niet overdreven spectaculair. Heb wel sterk het gevoel dat ik door wil spelen. Dat is een goed teken. Tot nu toe nog genoeg plezier voor 40.-
ik gebruik ook de t300RS en sluit me aan bij wat hierboven staat, in de rookie events heb ik de force feedback naar 100procent gezet, dat is kwa force feedback nog altijd een stuk minder dan als je de t300RS op de ps3 in gt6 gebruikt. Maar ik moet zeggen dat ik vanaf de amateur events de force feedback teruggezet heb naar 70 procent (de default). Hoofdreden hiervoor is dat je vaker battles krijgt tussen autos of weggedrukt wordt waarbij iets minder force feedback je net dat beetje extra controle geeft om de baan te kunnen houden.Yeroen76 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:51:
[...]
Ik heb de T300RS.. Heb m'n G27 verkocht ivm het niet werken op PS4, maar ben met deze ook erg tevreden! Nog niet genoeg gereden om echt te kunnen vergelijken, maar eerste indruk is een prima ervaring! Force feedback mag misschien net iets steviger,
Wat betreft de steeds terugkerende discussie kwa rubberbanding en dat het allemaal zo simpel is. Ik zou zeggen speel het spel maar eens wat verder. In rookie mode wachten inderdaad de auto's nog op je als je foutjes maakt, op amateur al veel minder, op semi pro is het na 1 foutje al een hele uitdaging om terug te komen op de eerste plek en professional en legend zijn helemaal pittig om te halen. Het spel is zo opgezet dat de moeilijkheidsgraad langzaam opgevoerd wordt. Als je direct al wilt ervaren hoe moeilijk het is op een hoger niveau kun je gewoon een eigen event starten en in de instellingen zet je dan even de moeilijkheidsgraad op professional of legend. Kiest dan bijvoorbeeld een mclaren en zet de stuurhulp maar even uit. Zeker met een stuur is het dan extreem hard werken om uberhaupt in de top mee te komen. Daar zit voldoende uitdaging in.
Tot nu toe alle sterretjes maar deze is verdraaid pittig.
PSN: Oldzkoel
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
https://www.facebook.com/driveclubofficial?fref=tsDriveclub schreef op Facebook ergens vannacht:
We're just as frustrated as you about the server performance issues right now. We want you to be racing with clubs and having fun playing challenges, not checking facebook updates from us to see if the servers are updated yet.
We'll have more info for you later today (Thursday) so please bear with us while we work through this.
In case you don't already know, the servers are up and running but they are hitting their performance limits, so they won't accept new connections until one of the current online players frees up their space (allowing another to join in their place, which happens automatically and player selection is random).
If and when you get online, you should not have any connectivity issues during the remainder of your session. When you finish and disconnect, you'll free up a space for someone else. This is obviously not ideal, especially given that there are a lot of players waiting to connect, but that's how it's working right now.
The whole team here at Evolution Studios have got their shoulders to the wheel working hard to improve this situation: developing updates and upgrades to the servers - and testing these updates around the clock so that we can get them live. We hope you can enjoy the game offline while we work to improve the server performance and get you connected - and we're sorry that you're having to wait to play the game online as we intended for it to be played.
IK ben benieuwd naar hun statement later vandaag..
De moeilijksheidsgraad valt nog iets tegen, maar dat kan nog komen denk ik gezien ik met de amateur trophy bezig ben. Het is echt de moeite waarde en ik moet nog maar zien of the crew beter is!
Speel het met een T500RS, en vind dat de force feed back wel wat hoger mag.
Voor de rest weinig op aan te merken, het is geen '' sim '' maar ook geen '' arcade '' maar er een beetje tussen in. Erg vermakelijk en zeker leuk als de servers zometeen werken.
De graphics zijn gewoon top. Het ziet er onwijs mooi uit vooral de lichteffecten en het s'avonds en s'nachts rijden is schitterend om te zien. Er gebeurd veel om je heen. Blaadjes vallen, rook en vuurwerk langs de baan erg mooi gedaan allemaal.
Alleen jammer dat de servers nog niet werken maar voor de rest vindt ik het een zeer goede race game.
Hij doet me inderdaad nog het meeste denken aan Metropolis street racer wat de voorloper van PGR is.
[ Voor 9% gewijzigd door Theo27 op 09-10-2014 09:06 ]
Scrooge NL
Een goede racegame op zijn tijd is namelijk ook wel leuk naast al het knallen in Destiny
Ik wacht ook rustig op de PS+ versie, vermaak me nog prima met Destiny.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik denk dat het probleem meer is dat sommige mensen na 1 uur spelen al een review of mening online gooien en eigenlijk geen idee hebben hoe het spel echt werkt. De rubberband discussie is daar een prachtig voorbeeld vanChaoss schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:42:
Achja altijd wel grappig om te zien, maar mensen schijnen hun mening al klaar te hebben omdat ze afgaan op verhalen van anderen en voordat ze een spel gespeeld hebben zijn ze er al van overtuigd dat iets crap is.
Het mooie van dit spel is overigens dat straks als de psplus versie er is iedereen het zelf kan uitproberen, dan weet je of het een spel voor je is of niet.
Mijn mening is dat als je een sim racer zoekt dat je driveclub absoluut niet moet halen, dan kun je veel beter project cars gaan aanschaffen, wil je een arcade racer die lijkt op grid (kwa straatraces), dan zit je goed met driveclub. The crew beta heb ik ook uitgebreid gespeeld en dat is meer een soort van burnout game, er is bizar veel te doen maar het is niet echt een race game zoals driveclub of project cars. The crew is extreem arcade (Zelfs op hardcore besturings model) maar dan in een open wereld (die er overigens in de beta niet al te mooi uitzag kwa graphics, maar goed, dat zou nog kunnen komen).
Niemand, inclusief mijzelf heeft hier toch geschreven dat DriveClub een slecht spel zou zijn?Chaoss schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:42:
Achja altijd wel grappig om te zien, maar mensen schijnen hun mening al klaar te hebben omdat ze afgaan op verhalen van anderen en voordat ze een spel gespeeld hebben zijn ze er al van overtuigd dat iets crap is.
Ik wacht ook rustig op de PS+ versie, vermaak me nog prima met Destiny.
Leuke casual game in mijn ogen
Is het trouwens al iemand opgevallen dat (in mijn geval op een HD Ready Plasma) de kleine teksten bijna niet te lezen zijn? Echt heel wazig
Fixed it...!Martinspire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:10:
Het is gewoon een feit dat de game mij in het eerste uur gewoon niet weet te overtuigen. En lees mijn post dan eens. Wordt gewoon onderbouwd hoor?
waar staat die post? Ik kan hem in je post historie niet vinden namelijk, dus zal er wel overheen kijkenMartinspire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:10:
Het is gewoon een feit dat de game in het eerste uur gewoon niet weet te overtuigen. En lees mijn post dan eens. Wordt gewoon onderbouwd hoor?
Het wordt snel moeilijker. Amateur is nog prima te doen maar daar is het al een stuk moeilijker om clean te rijden. Vanaf SemiPro schijnt het echt pittig te worden. Die Lotus Evora is trouwens een beest om in te rijden, machtig motorgeluid ook.
Gisteren zag ik ook voor het eerst duidelijk hoe gaaf het lighting systeem kan zijn; de wolken zijn echt volumetrisch en bewegen en soms zie je de zon erdoor heen stralen en zie je delen van de grond oplichten en andere delen weer donker door het bewegende wolkendek. Zoeits heb ik nog niet eerder gezien in een race spel
Naar deze ben ik dan wel weer nieuwsgierig, in de basis wel een game die mij leuk lijkt. Maar erg wisselende reacties dus tot nu toe. Als ze het online gedeelte maar op orde krijgen dat zal al een hoop schelen denk ik, en maakt een racegame ook leuk. En ik hoop dat ze nog met een update voor split-screen komen. Via internet/tegen vrienden racen vind ik toch altijd leuker dan tegen de computer.
[ Voor 11% gewijzigd door Matedeor op 09-10-2014 10:29 ]
Natuur
De omgeving is bij vlagen realistisch te noemen, met name de wat barre landschappen. Het groen heeft inderdaad rare kleuren, wat echter wel te verklaren is. Als je dynamic lighting wilt gebruiken moet je concessies plegen. Zo zal het redelijk moeilijk zijn om voor elke boom backlight scattering te berekenen. Het resultaat is dat de bomen een rare gradient verschuiving van kleuren hebben (radial), terwijl het natuurlijk afhankelijk moet zijn van de zonnestand en de omgeving.
Het water ziet eruit als kwikzilver (niet transparant). Voor de reflecties is blijkbaar ook geen fresnel gebruikt (sterkte van de reflecties is afhankelijk van de kijkhoek), waardoor meren eruitzien als lachspiegels, in plaats van bijv. de groene en blauwe heldere meren die in de alpen/bergen te vinden zijn.
Het is voor mij echter duidelijk dat de developers hier tegen harde limieten van de PS4 zijn aangelopen. Het bovenstaande was nodig om de performance op 30FPS te houden en kan je Evolution niet kwalijk nemen...wel de ietwat zwakke hardware van de PS4
De day-night cycles zien er echt geweldig uit. De volumetrische wolken veranderen gestaag van kleur, alsmede de hemel, totdat je een prachtige sterrenhemel te zien krijgt.
Racen
Simpelweg heerlijk. Takes me back to NFS II. Wel stupide dat zelfs een sneeuwrandje als betonnen muur fungeert, waardoor het dan ook lijkt alsof de technologische ontwikkeling op dit gebied nog gelijk staat aan 1997.
Understeer en oversteer maakt dat je aan elke auto weer moet wennen, wat de uitdaging zeker verhoogd.
Zonnebril
De zon en de effecten op bijv. de voorruit zijn zo realistisch dat je de omgeving soms bijna niet meer ziet, en dan ook precies zoals ik gewend ben IRL. Het is alleen jammer dat je in de game geen zonnebril op kan zetten
Tja...afwachten..werkt niet.
[ Voor 8% gewijzigd door C4D op 09-10-2014 13:20 ]
psn: lupusergo
Ik heb nu de Amateur volledig gedaan en wat races in klasse erna maar je kan toch niet ontkennen dat daar rubberbanding zeker wel aan de orde is. Je begint 7e en haalt iedereen vrij eenvoudig in en zodra je eerste ligt blijft de AI op 1sec. Dat is wat mij betreft ook wel het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken, te samen met een wat over agressieve AI.robinez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:49:
Ik denk dat het probleem meer is dat sommige mensen na 1 uur spelen al een review of mening online gooien en eigenlijk geen idee hebben hoe het spel echt werkt. De rubberband discussie is daar een prachtig voorbeeld van
Verder vind ik het echt heerlijk weg spelen. Nu maar hopen dat de server problemen snel verholpen zijn. Wel vreemd dat ik zelfs vanochtend geen verbinding kon maken. America ligt op één oor en Europa was nog aan het ontwaken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die was uitgesteld toch..rico_fxp schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:34:
wellicht zie ik het over het hoofd maar waar vind ik de gratis DC versie welke bij PS+ komt ?
dat verklaard een hoop
Zie nu ook een nieuwsbericht hierover: http://www.gamequarter.be...eclub-loopt-vertraging-op
[ Voor 24% gewijzigd door rico_fxp op 09-10-2014 10:38 ]
Maldonado doet mee in DCD4V3 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:53:
Ik wordt aan de ene kant heel vrolijk van DC en aan de andere kant behoorlijk aggresief; Het rijden is super, de auto's zijn geweldig en de omgevingen zijn ook heel mooi, wat dat betreft niets dan lof; Toch wil ik regelmatig m'n controller tegen de muur smijten (iets wat ik zelden heb bij een game) met dank aan die irritante *** AI - Ga je net even lekker, lig je al een hele tijd op de eerste plek, ben je bijna bij het einde zit er zo'n debiel tegen je aan te rijden en sta je achterstevoren, kan je weer opnieuw beginnen, of je wordt geramd en je krijgt een penalty waardoor iedereen je inhaalt! Ik ben zelf ook wel een beetje van het botsen om er voorbij te komen maar dit is gewoon niet leuk meer als je net 5 minuten geconcentreerd je uiterste best hebt gedaan om de race zo foutloos mogelijk te rijden en er dan weer zo'n kamikaze-piloot de boel verziekt, van een internet speler zou ik het pikken, van de AI niet. Ook vind ik het wel jammer dat je niet gewoon met alle auto's kunt rijden zonder ze eerst te unlocken; Ik heb alleen de RUF als Hyper unlocked en dat is heerlijk rijden maar voor ik de rest ook eens kan proberen ben ik wel weer wat uurtjes verder denk ik. Ach, houdt je van de straat
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Of ben ik dan blind?
Dat laatste, een beetje dan, want er is op diverse sites en ook hier meermaals gemeld dat de gratis versie is uitgesteld.Inhumanous schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:56:
Ik gisteren in de playstore gekeken ik dacht dat er een gratis versie zou komen? Ik kan alleen 1 van 40 euro of een versie van 70 downloaden?
Of ben ik dan blind?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
is eigenlijk ook bekend wanneer deze versie wel in de store komt?Phusebox schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:59:
[...]
Dat laatste, een beetje dan, want er is op diverse sites en ook hier meermaals gemeld dat de gratis versie is uitgesteld.
Ik blijf het ontkennen hoor, er zit geen rubberbanding in het spel, je vergist je denk ik omdat de AI zo agressief rijdt.Phydomir schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ik heb nu de Amateur volledig gedaan en wat races in klasse erna maar je kan toch niet ontkennen dat daar rubberbanding zeker wel aan de orde is. Je begint 7e en haalt iedereen vrij eenvoudig in en zodra je eerste ligt blijft de AI op 1sec. Dat is wat mij betreft ook wel het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken, te samen met een wat over agressieve AI.
Ik blijft het dan toch heel vreemd vinden dat je in een race van 3 ronden in ronde één halverwege aan de leiding komt er hierna je niet van ze weg rijdt. Wat vooral duidelijk te merken is aan het rem gedrag van de AI. Als je ergens midpack rijdt dan is gewoon duidelijk te merken dat ze veel vroeger remmen en minder hard de bocht door gaan.On_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:07:
[...]
Ik blijf het ontkennen hoor, er zit geen rubberbanding in het spel, je vergist je denk ik omdat de AI zo agressief rijdt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het speelt lekker uitdagend (heb AI op SemiPro staan) en ja sommige tracks zijn een beetje irritant..
Wat mij wel een beetje tegenvalt is dat er nu nog blijkbaar een losse season pass voor aangeschaft moet worden, om die extra tours en wagens te krijgen.. Had eigenlijk wel verwacht dat ik die met de upgrade zou krijgen..
Hoe is dat bij de disc versie? Krijg je daar wel de season pass bij of moet je die dan ook nog los bijkopen.. Daarnaast hoop ik dat die pass binnenkort in een of andere plus aanbieding komt, want € 25 voor 6 races en 6 wagens vindt ik persoonlijk wat aan de hoge kant..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
die ervaring heb ik niet, bij de amateur events lukte het mij zeker om weg te rijden van de rest van de auto's. Maar dat gaat niet simpel, je moet dan echt wel je bochten goed aansnijden, zeker niet gaan driften (op de haardspel bochten na, waar je wel gecontroleerd die bocht kan maken) en al helemaal niet van de baan raken, dan rij je absoluut van ze weg omdat zij dat soort foutjes wel maken. Ik heb daar heel erg op gelet en zo werkt het. Zodra ik ga driften, bochten net even iets korter neem met een randje gras of niet de juiste apex neem met de correcte snelheid dan blijf ik op amateur niveau wel 1e, maar rij ik geen cm van ze weg.Phydomir schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:11:
[...]
Ik blijft het dan toch heel vreemd vinden dat je in een race van 3 ronden in ronde één halverwege aan de leiding komt er hierna je niet van ze weg rijdt. Wat vooral duidelijk te merken is aan het rem gedrag van de AI. Als je ergens midpack rijdt dan is gewoon duidelijk te merken dat ze veel vroeger remmen en minder hard de bocht door gaan.
Op semi pro wordt dat zelfs al lastiger en in de professional events eindig ik op dit moment gewoon ergens halverwege als ik de baan nog niet goed genoeg ken.
Maar misschien zit er een verschil tussen het racen met een stuur of met joystick, ik rij met stuur en dan is het wegrijden wel te doen als je gewoon netjes raced wat met een joystick al veel lastiger te doen is (zeker door het overdreven rem systeem op de controller).
Wat ik overigens echt handig vindt is dat je automatisch schakelt maar dat je op elk moment toch kan op- of terugschakelen.
[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 09-10-2014 11:22 ]
Geen last van gehad, vooral niet in het begin.Phydomir schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:11:
[...]
Ik blijft het dan toch heel vreemd vinden dat je in een race van 3 ronden in ronde één halverwege aan de leiding komt er hierna je niet van ze weg rijdt. Wat vooral duidelijk te merken is aan het rem gedrag van de AI. Als je ergens midpack rijdt dan is gewoon duidelijk te merken dat ze veel vroeger remmen en minder hard de bocht door gaan.
Stond meestal enkele seconden voor.
Maar ik heb zo beetje alle races met tegenstanders gewonnen maar nooit meer dan met ongeveer een seconde. Zal vanavond wel even een race opnemen om het te kunnen tonen.
side-note: ondanks dit vind ik het nog steeds prima weg racen.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat het racen zelf erg lekker aanvoelt.
Een van de makers tweet net dit :Phydomir schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:11:
[...]
@Buzz17091991 The AI cannot cheat, & will never artificially catch up to you! They will slow down a little though if you get to far behind
@Buzz17091991 Some cars are faster than others, & the AI will look for an opportunity to overtake when the player makes a mistake.
Dus gedeeltelijk toch een vorm van rubberbanding als je te ver achterop raakt.
Dat is mij nog niet overkomen dus vandaar dat ik het nog helemaal niet had opgemerkt.
Maar goed, het is nog altijd niet het 'extreme rubberbanding' wat Phusebox in zijn review had neergezet.
dit klopt inderdaad, dat is wat ik steeds in mijn replies hier neerzet. Het niveau bepaalt hoe erg dit effect plaats vindt, dus op rookie niveau wachten ze langer dan op professional / legend niveau waarbij de wachttijd nauwelijks nog aanwezig is. Of te wel, het spel wordt steeds moeilijker hoe verder je komt. Maar als je van ze wegrijdt en ze halen je weer in dan is het echt je eigen schuld, hard maar waarOn_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Een van de makers tweet net dit :
@Buzz17091991 The AI cannot cheat, & will never artificially catch up to you! They will slow down a little though if you get to far behind
@Buzz17091991 Some cars are faster than others, & the AI will look for an opportunity to overtake when the player makes a mistake.
Dat is mij nog niet overkomen dus vandaar dat ik het nog helemaal niet had opgemerkt.
Het mario kart effect dus.On_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Een van de makers tweet net dit :
Maar goed, het is nog altijd niet het 'extreme rubberbanding' wat Phusebox in zijn review had neergezet.
Dit kan je toch gewoon niet meer serieus nemen in een race game?
Scrooge NL
Dit merk ik ook ja. Daarnaast, als jij perfect rijd zal de AI dat ook sneller doen en maken ze ook nauwelijks fouten, dus blijven ze bijna altijd wel bij je in de buurt. Dat is niet echt rubberbanding maar wel iets wat me tot nu toe opvalt. Ze gaan echter nooit harder dan de max specs van een auto, dus prima wat mij betreft. Dat ze een beetje inhouden als jij er een potje van maakt zie ik meer als alternatief voor de rewind functie die games als Forza hebben.robinez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
dit klopt inderdaad, dat is wat ik steeds in mijn replies hier neerzet. Het niveau bepaalt hoe erg dit effect plaats vindt, dus op rookie niveau wachten ze langer dan op professional / legend niveau waarbij de wachttijd nauwelijks nog aanwezig is. Of te wel, het spel wordt steeds moeilijker hoe verder je komt. Maar als je van ze wegrijdt en ze halen je weer in dan is het echt je eigen schuld, hard maar waar
Het is dan ook geen 'sim'/'realistische' racegame, dan moet je bij project cars zijn.Bron schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:05:
[...]
Het mario kart effect dus.
Ik persoonlijk wil een racegame waar ik plezier aan beleef en geen simulatie ben ik in de loop van de jaren wel achter gekomen. Simulatie heb ik naar een 4 keer wel weer gezien. Heb dan altijd het gevoel dat je de saaie punten van echt racen krijgt voorgeschoteld en de leuke dingen (zoals de adrenaline) niet kunt beleven. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Matedeor op 09-10-2014 12:12 ]
In een arcade racer als deze vind ik het geen enkel probleem.Bron schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:05:
[...]
Ben sinds gisteren met Driveclub bezig. Net maakte ik voor het eerst verbinding met de server en heb een club kunnen aanmaken. Ik zoek mensen die in mijn Driveclub willen deelnemen. Voornamelijk voor het halen van alle punten/achievements of hoe het ook heet.
Ik speel zelf niet superveel. Twee of drie keer per week een avond of middag. Ik ben niet van al het te sociale met veel posts en commentaar, gewoon lekker relax :-)
Als iemand zin heeft om op een casual manier zonder verplichtingen lid te worden, dan stuur maar een friend request: Bezulsqy is mijn PSN naam.
Mee eens. Driveclub heeft dit helemaal niet nodig, en het is voor mij ook het grootste minpunt van de game.Bron schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:05:
Het is een arcaderacer, dus ik vind het niet zo'n probleem. Scheelt bij mij een hoop frustatie....Bron schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:05:
[...]
Voeg mij maar toe. Speel ook niet al te vaak.Bezulsqy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:21:
Hallo allemaal,
Ben sinds gisteren met Driveclub bezig. Net maakte ik voor het eerst verbinding met de server en heb een club kunnen aanmaken. Ik zoek mensen die in mijn Driveclub willen deelnemen. Voornamelijk voor het halen van alle punten/achievements of hoe het ook heet.
Ik speel zelf niet superveel. Twee of drie keer per week een avond of middag. Ik ben niet van al het te sociale met veel posts en commentaar, gewoon lekker relax :-)
Als iemand zin heeft om op een casual manier zonder verplichtingen lid te worden, dan stuur maar een friend request: Bezulsqy is mijn PSN naam.
Fulltime job en social life
Kun je uitleggen hoe het zich uit zodat jij het 't grootste minpunt van de game vindt?Avioto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
Mee eens. Driveclub heeft dit helemaal niet nodig, en het is voor mij ook het grootste minpunt van de game.
Want ik merk het niet eens.
Het grootste minpunt van de game imo is dat sommige functies er nog niet zijn, bv. een replay-mode.
Heb al een paar races gehad die ik graag nog eens had teruggezien.
ja is bekend gemaakt, via een update krijgen we een:joblamie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:58:
Wow! De eerste die erover begint volgens mij! INDERDAAD: Waar is de replay-mode? Dán kunnen ze pas pronken met de zogenaamd mooie graphics. Is daar iets over bekend gemaakt dat deze via een update alsnog komt?
- dynamisch weersysteem met onder andere regen en sneeuw
- replay mode
- uitgebreide photo mode
grootste minpunt van de game vind ik dat er geen lobby is voor multiplayer maar dat je je moet aanmelden voor een event waarbij je de keuze hebt uit een aantal, dat kun je alleen doen of met je club, maar nog erger is dat je regelmatig niet eens met je club in hetzelfde team zit.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Wat ook leuk is op de PS4 is dat je met anderen mee kan kijken. Zie je toch weer andere dingen dan in de Youtube filmpjes. Heb ik gisteren ook gedaan en daarna toch maar gekochtMazeWing schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:12:
Nu ik sommige reacties zo lees gaat het toch wel weer kriebelen. Helaas heb ik de laatste tijd toch wat games aangeschaft die behoorlijk teleurstelden (Destiny en Shadows of Mordor). Ik voel er weinig voor om dadelijk weer €40 weg te gooien...
Helaas heb ik pas 1 race kunnen doen gisteren, maar het was wel erg leuk.
Verwijderd
Het rijd heerlijk maar de ontwikkelaar heeft nog genoeg te doen denk ik zo.
Ben zelf ook al wat dagen met Horizon 2 bezig en die heeft ook wel wat min punten bv het off-road rijden slaat nergens op en voelt gewoon slecht aan.En trouwens een online race is echt een zooitje.
Dan heb je geluk want er komt ook een update voor (private) online lobbies.robinez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:11:
[...]
ja is bekend gemaakt, via een update krijgen we een:
- dynamisch weersysteem met onder andere regen en sneeuw
- replay mode
- uitgebreide photo mode
grootste minpunt van de game vind ik dat er geen lobby is voor multiplayer maar dat je je moet aanmelden voor een event waarbij je de keuze hebt uit een aantal, dat kun je alleen doen of met je club, maar nog erger is dat je regelmatig niet eens met je club in hetzelfde team zit.
Ik las een hele goede omschrijving van DriveClub :MazeWing schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:12:
Nu ik sommige reacties zo lees gaat het toch wel weer kriebelen. Helaas heb ik de laatste tijd toch wat games aangeschaft die behoorlijk teleurstelden (Destiny en Shadows of Mordor). Ik voel er weinig voor om dadelijk weer €40 weg te gooien...
Als je hier blij van wordt kan het bijna geen miskoop meer worden.Then I play DriveClub. No frills indeed. Just a quick and unobtrusive menu that puts you on one of several gloriously detailed, expansive and yet linear tracks, in a matter of seconds. There you battle with the AI through every turn - it has nothing to do with tunes, or upgrades, or cheating AI or spreading your focus upon a mini-map as well as the next apex and your course through the AI cars that'll break too early - you're purely focused on the race and you know its do-able if you take the right line and if you push it just a little farther than you did last time, but the risk in that doing so just may lose the whole race for you. That's not old fashioned - that's the very heart of racing distilled into the moment to moment of it.
[ Voor 49% gewijzigd door On_E op 09-10-2014 13:48 ]
Scrooge NL
wist ik niet !On_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:47:
Dan heb je geluk want er komt ook een update voor (private) online lobbies.
ben hier erg blij om, want dat is echt een enorm gemis.
ja is bij mij ook. dan schakelt die over naar die eind animatie, dat zou inderdaad fijn zijn als dat vloeiend ging, zal wel in een update gepatched worden lijkt me.Theo27 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:01:
Als je door de finish gaat hapert het beeld dan ook ongeveer ook een seconde bij jullie ? Ben je gelijk het snelheidsgevoel kwijt.
[ Voor 43% gewijzigd door robinez op 09-10-2014 14:06 ]
Yep.Theo27 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:01:
Als je door de finish gaat hapert het beeld dan ook ongeveer ook een seconde bij jullie ? Ben je gelijk het snelheidsgevoel kwijt.
Ik zit anders bijna continue op de map te kijken anders heb je vaak geen idee hoe hard je ergens kan of hoe hard je moet remmen. Vind het erg onduidelijk op sommige plekken en dat is gewoon jammer. Zeker bij time-challenges duurt het soms even.On_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:47:
[...]
Als je hier blij van wordt kan het bijna geen miskoop meer worden.
Ik speel zonder de HUD inmiddels, heb genoeg aan die groene, gele en rode vlaggen.Martinspire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:11:
[...]
Ik zit anders bijna continue op de map te kijken anders heb je vaak geen idee hoe hard je ergens kan of hoe hard je moet remmen. Vind het erg onduidelijk op sommige plekken en dat is gewoon jammer. Zeker bij time-challenges duurt het soms even.
(en ik crash nog weleens vol een muur in hoor...
[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 09-10-2014 14:21 ]
Dat is eigenlijk niet nodig, je kunt gewoon het vlaggen kleur systeem van de track gebruiken om de bocht in te schatten.Martinspire schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:11:
[...]
Ik zit anders bijna continue op de map te kijken anders heb je vaak geen idee hoe hard je ergens kan of hoe hard je moet remmen. Vind het erg onduidelijk op sommige plekken en dat is gewoon jammer. Zeker bij time-challenges duurt het soms even.
Vlaggen langs de bocht:
Groen: hier hoef je nauwelijks af te remmen, dus kwestie van goede apex pakken en dan lukt het bijna altijd wel
Geel: hier moet je wel gaan remmen, maar kan vrij laat, de bocht is een stuk scherper dan een groene dus die kun je niet op full speed nemen.
Rood: Scherpe bocht, vroeg beginnen met remmen anders ga je geheid de vangrail in.
Dit systeem is compleet doorgevoerd op elke track en het werkt heerlijk om zo over de baan te rijden en je snelheid erop aan te passen. Wat wel lastig is soms is de ondergaande zon, er zijn momenten dat je vol tegen de zon inkjikt en dan heb je echt geen idee wanneer de bocht eraan komt. Dat zijn wel de zenuwslopende momenten waar je terug moet vallen op je plek verdedigen in plaats van aanvallen.
Net online de PS+ upgrade besteld en de vrouw gevraagd de PS4 vast aan te zetten zodat hij kan gaan downloaden
Zin in, denk ik..
Check de mooie plaatjes in de OP.mr_zippey schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:15:
Wat mij wel een beetje tegenvalt is dat er nu nog blijkbaar een losse season pass voor aangeschaft moet worden, om die extra tours en wagens te krijgen.. Had eigenlijk wel verwacht dat ik die met de upgrade zou krijgen..
Hoe is dat bij de disc versie? Krijg je daar wel de season pass bij of moet je die dan ook nog los bijkopen.. Daarnaast hoop ik dat die pass binnenkort in een of andere plus aanbieding komt, want € 25 voor 6 races en 6 wagens vindt ik persoonlijk wat aan de hoge kant..
Met de season pass krijg je extra cars, tracks, tour packs, car packs en livery packs;
68 wagens, 176 tourevents en 80 liveries. Iets meer dan de "6 races en wagens" die jij noemt
maar de game krijgt tot aan november volgend jaar ook gewoon nog gratis extra auto's en tracks.
Ik heb ook niet kunnen wachten op de PS+ versie
Heb de disc versie van iemand gekocht die hem bij zijn witte PS4 had gekregen, incl DLC code.
Stiekem wist ik toch wel dat er uiteindelijk de volledige game zou komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 09-10-2014 14:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Ik kom graag in je club hoorBezulsqy schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:21:
Hopelijk kan DC vanavond online
Hij haperde één keer zolang dat ik dacht dat ie was vastgelopen. Verschilt nogal per race. Soms heel snel, soms duurt het een aantal seconden voor je verder gaat. Stoort me niet zo eigenlijk. Je hebt gelukkig heel weinig laadtijden binnen het spelTheo27 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:01: