Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Zometeen dan maar eens langs de Gamemania en het spel ook halen.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Dat er geen tuning en upgrades in het spel zitten if voor mij niet echt een minpunt, aangezien ik deze features toch nauwelijks gebruikte in Forza of GT. Ik hoop wel nog dat ze er binnen afzienbare tijd een boel (lees: amerikaanse en japanse) auto's in stoppen. 50 auto's is toch een beetje karig anno 2014...
Ik zal straks laten weten wat ik er daadwerkelijk van vind
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb hem gisteren op die manier gekocht en kon hem meteen spelen.Inhumanous schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:35:
Dus als ik het goed begrijp en ik koop nu de PlayStation plus upgrade van 40 euro kan ik gelijk driveclub spelen of moet ik echt naar de winkel om hem te halen?
Gelijk spelenInhumanous schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:35:
Dus als ik het goed begrijp en ik koop nu de PlayStation plus upgrade van 40 euro kan ik gelijk driveclub spelen of moet ik echt naar de winkel om hem te halen?
We vind ik de motorgeluiden matig en behoorlijk zacht (zeker in de cockpit). De auto's zelf zien er dan wel weer prachtig uit.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dan vind je de echte motorgeluiden ook niet goed, want ze zijn letterlijk opgenomen met een microfoon ernaast. Ook van binnen de auto, daarom is het geluid dan ook gedempt als je vanuit de cockpit view rijdt.MazeWing schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:10:
We vind ik de motorgeluiden matig en behoorlijk zacht (zeker in de cockpit). De auto's zelf zien er dan wel weer prachtig uit.
Dat zeiden ze bij GT6 ook en die geluiden zijn het slechtste van welke race game ooit gemaaktOn_E schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:16:
Dan vind je de echte motorgeluiden ook niet goed, want ze zijn letterlijk opgenomen met een microfoon ernaast. Ook van binnen de auto, daarom is het geluid dan ook gedempt als je vanuit de cockpit view rijdt.
Die van DC zullen best beter zijn. Echter geen Fanatec wheel support = geen PS4 = geen DC dus geen persoonlijke ervaringen mee
Nickname does not reflect reality
Tsja, ik vind de motorgeluiden juist supergoed in DC.Brad Pitt schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Dat zeiden ze bij GT6 ook en die geluiden zijn het slechtste van welke race game ooit gemaakt
Het kan persoonlijk zijn uiteraard.
YouTube: DRIVECLUB - 4TheSenses - AudioSquirreled away in a corner of the sprawling Evolution complex outside Runcorn in the north of England, Audio Manager Alan McDermott and his team have been hard at work building an enormous library of sound effects for the forthcoming PS4 racer. And unlike most games in the genre, every single one of them is 100% bespoke.
“We did initially look and see if we could buy samples in, and approached manufacturers,” McDermott tells me. “But it just wasn’t good enough for us to do what we wanted to do.”
Instead, his team has spent the last two and a half year travelling the globe painstakingly recording the sounds of every single car featured in the game.
“We’ve been chasing these cars around the world,” he says. “There aren’t that many Pagani Huayras available. They don’t just send them out on a whim. It’s in Japan on a Wednesday, it’ll be in Italy on Saturday… we chased them. We’ve gone all out.”
And when they did track a car down, it wasn’t just a matter of sticking a mic in the exhaust pipe and pressing record. Evolution has gone to unprecedented lengths to capture a complete picture of what these machines sound like.
“We used upwards of 16 mics in each car, and in some cases a lot more – 26, even 27 in one of them,” insists McDermott.
“We wanted to bring the engines to life. There’s a lot of competition out there that has already set the bar for us. We knew how good we had to be and that we had our work cut out. We didn’t want to be the same as our competitors – we wanted to take it a step further. It has consumed us completely for the last two and a half years.
“A lot of the time with simulation car games, the developer will record a set of samples and then that’s it,” he continues. “They use those samples for both internal and external sounds. We didn’t do that. We recorded bespoke samples for everything – exhaust, engine, cockpit… We had a surround sound mic in the cockpit, which could be awkward as most of these cars don’t have much room in there!”
Indeed, the results are remarkable. Pan around a stationary car gunning its engine and the sound it make changes with your position. As shown in the video above, the engine noise reacts accordingly depending on whether you have an in-car view or have chosen a third person perspective. Go through a tunnel or leave the road and the sound your car makes changes in step with the immediate environment.
Don’t take my word for it though.
Dat klinkt prima ja. Zou het graag thuis op het setje willen testen maar met controller spelen is absoluut no-go.
Was voor mij ook wat onduidelijk. Dacht eerst dat het een soort van upgrade was voor extra's.Inhumanous schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:35:
Heb hem zojuist ook gekocht voor 40,-. Kijken wat het is.
Zelfs bij de info staat het netjes omschreven.
Als je denkt: "een upgrade van wat dan, want ik heb nu niks?", dan snap ik de verwarring
Was waarschijnlijk bedoeld als upgrade van de PS+ versie naar de volledige game.
Zonder een rant te starten, vind ik dit toch wel een van de beste vergeklijkingsvideos die ik tot nu toe heb gezien (Horizon2 vs Driveclub): http://youtu.be/fkK182otgS8
De reviewer geeft netjes de pro's en cons aan van beide games.
Van wat ik eruit opmaak zijn het allebei zeer vermakelijke, zeer toegankelijke racegames.
Zit er ook aan te denken om mijn Playseat met G25 te verkopen, om dan toch maar een Thrustmaster met wheelstand pro te halen. Racegames zijn met een stuur zoveel leuker
[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 09-10-2014 17:06 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zojuist de timetrial waarbij je onder de 3.05 moet zitten (volgens mij de 3e Tour). Ik moet zeggen dat het toch erg lekker rijdt!
Even een vraagje: Ik heb een rand om het spel zitten van circa 10cm rondom. Kan de instelling niet vinden om dit op te rekken tot volledig beeld. Iemand een idee. Kijk ik er soms overheen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
PSN: Oldzkoel
Speel hier met een harman kardon setje en dat is echt geweldigBrad Pitt schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:27:
[...]
Dat klinkt prima ja. Zou het graag thuis op het setje willen testen maar met controller spelen is absoluut no-go.
Ben ik ook benieuwd naar, zou hem graag willen kopen en dan verkoop ik mijn Driving Force GTPractics schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:44:
[...]
Iemand hier ervaring met de t80 driveclub edition?
[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 09-10-2014 17:49 ]
En je hebt de audio settings aangepast?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:59:
Klopt de geluiden zijn redelijk zacht.
Dank je gelukt.Phydomir schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:29:
In je ps4 menu: settings, sound and screen, display area settings.
Geen ervaring met de t80 maar pas enorm op, dit stuur heef GEEN force feedback!! Het enige dat die heeft is een beetje rumble. Een racegame stuur zonder force feedback is naar mijn mening verspild geld, geef dan 20 euro meer uit voor de t100. Die schijnt ook gesupport te worden, alhoewel dat alleen maar in facebook posts bevestigd is door evolution studios.Practics schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:44:
[...]
Speel hier met een harman kardon setje en dat is echt geweldig. Zit alleen nog te kijken naar een stuurtje. iemand hier ervaring met de t80 driveclub edition?
Een driving force gt omwisselen voor een t80 loopt naar miin mening uit op een teleurstelling, de dfgt heeft namelijk wel force feedback,
Overigens vind ik het een beetje misleidende marketing, om de t80 het officiele stuurwiel te noemen. Je verwacht dan toch wel bepaalde features als standaard en daar reppen ze met geen woord over.
Thanks, was ik helemaal vergeten!!robinez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:26:
[...]
Geen ervaring met de t80 maar pas enorm op, dit stuur heef GEEN force feedback!! Het enige dat die heeft is een beetje rumble. Een racegame stuur zonder force feedback is naar mijn mening verspild geld, geef dan 20 euro meer uit voor de t100. Die schijnt ook gesupport te worden, alhoewel dat alleen maar in facebook posts bevestigd is door evolution studios.
Een driving force gt omwisselen voor een t80 loopt naar miin mening uit op een teleurstelling, de dfgt heeft namelijk wel force feedback,
Overigens vind ik het een beetje misleidende marketing, om de t80 het officiele stuurwiel te noemen. Je verwacht dan toch wel bepaalde features als standaard en daar reppen ze met geen woord over.
Ja de T100 lijkt mij een betere optie.
Speel je met Controller of een stuur?power_user schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:35:
Zo de eerste 4 tours gereden, nu nog de laatste. Het wordt zeker pittiger naarmate je verder speelt. Heb tot nu toe alle sterretjes behalve 1. 179 dus. Die laatste kan ik pas halen met een snellere auto. Tis ontzettend verslavend en ben erg blij dat ik hem gekocht heb. Bij de multiplayer is het jammer dat er geen individueel rating systeem is. Er zijn wel leaderboards maar dat zie je niet van elkaar als je in de racelobby zit.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het is erg langzaam/laggy
[ Voor 38% gewijzigd door mprkooij op 09-10-2014 18:46 ]
Heb mijn tv opnieuw ingesteld doormiddel van de AVS HD calibration disc om alle contrasten af te stellen.
Maar op sommige punten is het echt te donker om wat te zien.
Iemand tips?
Verwijderd
T100 hier, één waarschuwing: hij schijnt te kunnen overheaten! Zelf geen ervaring mee en heb diverse speelsessies tot 4-5 uur aaneen gemaakt met grid autosport op de pc. Ps4 nog geen ervaring mee, maar aangezien DC hem support zal ik hem kopen. Morgen zal ik mijn ervaringen posten.mprkooij schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:32:
[...]
Thanks, was ik helemaal vergeten!!
Ja de T100 lijkt mij een betere optie.
Vind je stofzuigergeluiden niet mooi dan?Brad Pitt schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:17:
[...]
Dat zeiden ze bij GT6 ook en die geluiden zijn het slechtste van welke race game ooit gemaakt
Die van DC zullen best beter zijn. Echter geen Fanatec wheel support = geen PS4 = geen DC dus geen persoonlijke ervaringen mee
Ik wacht ook op een Fanatec stuurtje. Het is nu wel raar om met een controller te moeten spelen, maar ik begin eraan te wennen
Steam/XBL: Avioto
Welke Fanatec als ik vragen magAvioto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:29:
[...]
Vind je stofzuigergeluiden niet mooi dan?Het klinkt wel beter in Driveclub, maar nog steeds niet top. Forza doet dit wel wat beter.
Ik wacht ook op een Fanatec stuurtje. Het is nu wel raar om met een controller te moeten spelen, maar ik begin eraan te wennen

http://www.fanatec.com/eu...ort-wheel-base-v2-eu.html
Is ook supergoedkoop.
uhmmm. Ik houd het bij de 'normale' stuurtjes,Avioto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:36:
Fanatec is bezig met een wheel base waar je stuurtjes op kan prikken. En ze gaan stuurtjes maken die werken op Xbox One en PS4.
http://www.fanatec.com/eu...ort-wheel-base-v2-eu.html
Is ook supergoedkoop.
Wut?
Wel een heel goed stuur. Zit er zelf ook naar te kijken. (Wel voornamelijk voor gebruik met iRacing op de pc) Moet dan alleen even kijken hoe ik het met de pedalen ga doen. Heb nu gemodde G25 pedalen via een Leo Bordnar kabel, maar dat werkt natuurlijk niet op de ps4.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Er is al een Tweakers GoT club waar 3 man inzitten maar het zal er op neer komen dat er meerdere clubs aangemaakt moeten worden gezien de max. 6 man per club.Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:52:
Komt er een tweakers club? Net gedownload, is wel erg makkelijk op t begin zeg. Ben benieuwd naar MP
Verwijderd
Tnx voor de info! Maak dan zelf wel een clubkazuka schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:56:
[...]
Er is al een Tweakers GoT club waar 3 man inzitten maar het zal er op neer komen dat er meerdere clubs aangemaakt moeten worden gezien de max. 6 man per club.
Die Tweakers GoT club is van mijn en staat op het moment op openkazuka schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:56:
[...]
Er is al een Tweakers GoT club waar 3 man inzitten maar het zal er op neer komen dat er meerdere clubs aangemaakt moeten worden gezien de max. 6 man per club.
Verwijderd
Morgen krijg ik de T300RS binnen want DriveClub met controller spelen gaat natuurlijk wel maar persoonlijk mis ik dan een hoop van de race ervaring.
Ook Controller.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Niet danSmooK schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:49:
Hoe join of maak je eigenlijk een club aan als je niet online kan? Ik heb een beetje lopen zoek maar niks gevonden
Af en toe is het online voor sommigen.
Fijn dat je dit even deelt. Ik vroeg me al af, of je het overwoog.Ilias1991 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:59:
Ik zit ook te twijfelen om dit spel aan te schaffen in de ps store voor 40 euro...
Maarehm, waarom twijfel je? Je kan eventueel natuurlijk ook wachten op de PS+ versie...
-
Als je lineaire racegames tof vind. Doen!Ilias1991 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:03:
Dacht ik al, vandaar dat ik het zei. Iemand die mij van mij twijfels af kan helpen?
Ben zelf helemaal geen fan van lineaire racegames, toch pakt driveclub mij wel. Ondank dat er ook niet echt een doel is..power_user schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:12:
[...]
Als je lineaire racegames tof vind. Doen!
Meer mensen opgevallen dat de 'betere en snellere' auto's eigenlijk gewoon onbestuurbaar zijn? Ik kon plots niks meer winnen in tour modus. Helemaal gefrustreerd omdat ik het eerst toch echt niet slecht deed. Dus maar enkel event gestart en hem eens op rookie gezet en dan een klasse hyper auto gepakt. Wat denk je? Heeft me nog ruim 5 races gekost voor ik op de eerste plek kwam en auto is gewoon eigenlijk onbestuurbaar met een DS4 controller.
Oefening baart kunst.Practics schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:17:
[...]
Ben zelf helemaal geen fan van lineaire racegames, toch pakt driveclub mij wel. Ondank dat er ook niet echt een doel is..
Meer mensen opgevallen dat de 'betere en snellere' auto's eigenlijk gewoon onbestuurbaar zijn? Ik kon plots niks meer winnen in tour modus. Helemaal gefrustreerd omdat ik het eerst toch echt niet slecht deed. Dus maar enkel event gestart en hem eens op rookie gezet en dan een klasse hyper auto gepakt. Wat denk je? Heeft me nog ruim 5 races gekost voor ik op de eerste plek kwam en auto is gewoon eigenlijk onbestuurbaar met een DS4 controller.
Verwijderd
Ik heb veel ervaring met de nfs/grid/dirt series en speel al een half jaar project cars.
DC zie ik als een 'relax racer'. Het is lekker rechttoe rechtaan. Niet nadenken, maar knallen! De handling is niet geweldig, de auto's voelen bijvoorbeeld niet gigantisch anders aan*.
Ik vind het voor die €40 wel prima, maar ik zie het niet als een AAA title. Als ik het met Grid vergelijk mis ik de goede handling. Met NFS mis ik de vele auto's. Met PCars mis ik de prachtige tracks. Met Dirt mis ik de mooie drifts en omgevingen.
Als je vaak uit eten gaat is het een must buy. Wat is €40 vergeleken met je restaurant bill?
*= enkel in hot hatches gereden. Btw sinds wanneer is een VW Beetle een hot hatch? Das 'n fokking boodschappen autootje!
Scrooge NL
YouTube: DRIVECLUB Ferrari 458 hot lap
Als dit niet overtuigt is DC niets voor jou.
Ik zie graag je herziene mening als je wat verder bent in het spel.Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:51:
*= enkel in hot hatches gereden. Btw sinds wanneer is een VW Beetle een hot hatch? Das 'n fokking boodschappen autootje!
[ Voor 42% gewijzigd door On_E op 10-10-2014 06:45 ]
Maar is forza 5 of horizon 2 niks voor jou dan??Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:51:
Unbiased (geen fanboy/ hater):
Ik heb veel ervaring met de nfs/grid/dirt series en speel al een half jaar project cars.
DC zie ik als een 'relax racer'. Het is lekker rechttoe rechtaan. Niet nadenken, maar knallen! De handling is niet geweldig, de auto's voelen bijvoorbeeld niet gigantisch anders aan*.
Ik vind het voor die €40 wel prima, maar ik zie het niet als een AAA title. Als ik het met Grid vergelijk mis ik de goede handling. Met NFS mis ik de vele auto's. Met PCars mis ik de prachtige tracks. Met Dirt mis ik de mooie drifts en omgevingen.
Als je vaak uit eten gaat is het een must buy. Wat is €40 vergeleken met je restaurant bill?
Dit bied eigenlijk alles wat je zoekt, is gewoonweg NFS, PCars en Dirt in 1, op de politie na in forza 5..
Uiteraard niet op de PS4, maar dat is ook 1 van de redenen ( geen goede racegames op Grand Turismo na die er niet is )dat ik de overstap gemaakt heb van de PS4 na XONE.
Ik wil geen flame beginnen hoor, maar indien je race leuk vind is het uiteraard wel een goede overweging om naar de xone over te stappen, of indien genoeg geld deze erbij te nemen.
Sta zelf nog elke dag verbluft van Forza 5, zeer veel auto's, elke auto zijn eigen handling, zeer mooie omgeving en etc. En dit als ''launch'' titel kan t kennelijk NOG veel mooier en beter.
Had zelf de PS4 gekocht wegens de rare principes die MS had gekregen met de XONE, en hoopte snel driveclub te hebben, na een aantal keer een onbekende uitstel de hoop opgegeven, mijn emoties (die inmiddels toch nietig zijn geworden doordat alle eventuele nadelen door MS geschrapt zijn) aan de kant gezet en een XONE gehaald samen met Forza5..
Achteraf nog blij ook gezien de reviews van Drive club vergeleken forza(5)/forza horizon 2
Dus jij baseert hier je hele mening over handling op de paar (2?) hot hatches die je hebt gereden? En dan wil je serieus genomen worden door op te sommen welke racing games je allemaal wel niet hebt gespeeld? Zoals al vaker gezegd in dit topic wordt het spel een stuk beter op hogere moeilijkheidsgraad en bij hogere klassen. Kom daarna aub terug met je mening.Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:51:
De handling is niet geweldig, de auto's voelen bijvoorbeeld niet gigantisch anders aan = enkel in hot hatches gereden.
En @JeroenC: fijn dat je je zo vermaakt met Forza en je tevreden bent met je gemaakte keuze! Wordt mijn dag direct weer een stukje beter van!
Alleen wat Singleplayer gespeeld aangezien de servers er continue uit liggen
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Er zijn mensen die clubs hebben en online hebben geraced ja, maar ik nog niet.TRK schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:17:
Iemand al uberhaubt een keer online kunnen spelen of op zijn minst een club aan kunnen maken? Gisteren een melding gekregen dat de server is hersteld maar gaat volgens mij nog steeds niet zo lekker daar... Ben met singeplayer op dit moment lvl 21 maar mis toch paar club auto's waarmee betere tijden gezet zou kunnen worden denk ik.
Gisteren wel even een paar uurtjes DC gespeeld. Wat me wel opviel is dat je minpunten krijgt wanneer een andere auto achterop jou knalt. Dat moet toch niet kunnen.
Inderdaad, dat is helaas wel zo. De AI weet niet echt dat die voor jou moet remmen en ook niet zomaar je achterkant moet aantikken als je een bocht doorgaat. Dit heb ik gisteren een aantal keren meegemaakt, waardoor ik of een straf kreeg voor het afsnijden van een bocht of inderdaad straf voor een botsing.Audiowaste schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:33:
Ik kan ook al een paar dagen niet verbinden met PSN, heel erg irritant.
Gisteren wel even een paar uurtjes DC gespeeld. Wat me wel opviel is dat je minpunten krijgt wanneer een andere auto achterop jou knalt. Dat moet toch niet kunnen.
De AI rijdt gewoon een standaard lijn, dan maakt het niets uit of jij toevallig op die lijn zit.
Ze rijden gewoon tegen je aan en je krijgt de minpunten.
Nah, de AI wil gewoon net als jij de beste racelijn hebben.Audiowaste schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38:
Overigens ook wanneer je een auto aan de binnenkant van een bocht inhaalt.
De AI rijdt gewoon een standaard lijn, dan maakt het niets uit of jij toevallig op die lijn zit.
Het is niet als een Gran Turismo dat de AI in een treintje rijdt ofzo.
En die penalties, ja ze kunnen vervelend zijn maar ik heb nog geen enkele keer zoveel penalties gehad dat ik mijn doel niet haalde.
Je mag best agressief rijden hoor, dat doet de AI nml. ook bij jou.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Zit er iemand reeds op die lijn heb jij daar niets te zoeken. Zou lekker worden.On_E schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:40:
[...]
Nah, de AI wil gewoon net als jij de beste racelijn hebben.
In een sim, eens.Brad Pitt schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:48:
[...]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Zit er iemand reeds op die lijn heb jij daar niets te zoeken. Zou lekker worden.
In een arcade racer als deze? Oneens.
Het is een beetje van beide lijkt mij, vooral omdat botsingen en 'vuil rijden' bestraft hoort te worden volgens de makers. Dus zal je als aanvallende partij soms andere lijnen moeten vinden om in te halen, wel zo realistisch.On_E schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:52:
[...]
In een sim, eens.
In een arcade racer als deze? Oneens.
dat is niet helemaal waar volgens mij, het hangt heel erg af van waar jouw auto zich bevindt in die binnenkant van een bocht, als je minder dan de helft voorbij een auto bent dan zul je inderdaad aangereden worden omdat die ai je niet ziet en je eigenlijk had moeten wachten om een auto in te halen in plaats van je naar voren te beuken. Heb je de auto uitgeremd en ben je voorbij halverwege die andere auto in de binnenbocht dan zul je zien dat ze naar buiten uitwijken aangezien jij zichtbaar bent voor hun en jij de lijn tot je bezit hebt genomen. Net zoals echt racen dus.Audiowaste schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38:
Overigens ook wanneer je een auto aan de binnenkant van een bocht inhaalt.
Ik zie auto's regelmatig uitwijken naar buiten als ik ze inhaal in de binnenbocht, zodra ik zie dat het niet lukt hou ik in en neem de bocht achter hun om ze vervolgens op een andere plek proberen in te halen. Wat me overigens wel opgevallen is in de game is dat als jij er maar voor zorgt dat je met een goede snelheid de groene en gele bochten doorgaat (dus niet dat slip geluid krijgt) dat je per definitie harder de bochten uitkomt dan de AI en ze daar vrij eenvoudig mee kan overtaken (zelfs buitenom in plaats van binnenkant bocht)
Heb je een punt!marijnhak schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:00:
[...]
Het is een beetje van beide lijkt mij, vooral omdat botsingen en 'vuil rijden' bestraft hoort te worden volgens de makers. Dus zal je als aanvallende partij soms andere lijnen moeten vinden om in te halen, wel zo realistisch.
Ben benieuwd of Evolution Studios nog wat gaat aanpassen aan die penalties.
Verder vind ik DC wel een ok spel, leuk om na een zware werkdag even gedachten op 0 te zetten, maar hoop toch dat er snel een goeie simulator uitkomt a la GT...
Heb me ook op de lijst gezet voor de liefhebbers
If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?
Die codes werken inderdaad nog niet door de serverproblemen van DC.olaf133 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:27:
Ok, heb gisteren ook maar DC gekocht, gelijk maar de 'special editition', nou is het zo als ik de download code ingeef in de playstation store krijg ik gelijk de melding dat deze code 'ongeldig of al gebruikt is'... is dit omdat de servers van DC met problemen zitten, of moet ik toch maar even Sony contacteren?
Verder vind ik DC wel een ok spel, leuk om na een zware werkdag even gedachten op 0 te zetten, maar hoop toch dat er snel een goeie simulator uitkomt a la GT...
die codes hebben daar toch niets mee te maken? Die codes zijn gewoon pakketten die in de playstation shop staan. Ik kon mijn Special Edition codes gewoon invoeren en downloaden.On_E schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:28:
[...]
Die codes werken inderdaad nog niet door de serverproblemen van DC.
Ik zou contact opnemen met sony als mijn codes niet werkten.
Helemaal eens over een goede simulator, ben eindelijk van Xbox over naar PS... is er nog geen Gran Turismo voor PS 4olaf133 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:27:
Ok, heb gisteren ook maar DC gekocht, gelijk maar de 'special editition', nou is het zo als ik de download code ingeef in de playstation store krijg ik gelijk de melding dat deze code 'ongeldig of al gebruikt is'... is dit omdat de servers van DC met problemen zitten, of moet ik toch maar even Sony contacteren?
Een collega van me had het spel al afgelopen vrijdag en die heeft wel een Club kunnen maken en daarin spelen. Echter vanaf de echte releasedatum heb ik zelf niets online kunnen doenTRK schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:17:
Iemand al uberhaubt een keer online kunnen spelen of op zijn minst een club aan kunnen maken? Gisteren een melding gekregen dat de server is hersteld maar gaat volgens mij nog steeds niet zo lekker daar... Ben met singeplayer op dit moment lvl 21 maar mis toch paar club auto's waarmee betere tijden gezet zou kunnen worden denk ik.

De 3 auto's skins die bij de digitale versie zaten als extra doen het bij mij ook niet. En daar heb ik geen code voor hoeven invoeren.robinez schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:34:
[...]
die codes hebben daar toch niets mee te maken? Die codes zijn gewoon pakketten die in de playstation shop staan. Ik kon mijn Special Edition codes gewoon invoeren en downloaden.
Ik zou contact opnemen met sony als mijn codes niet werkten.
ja dat is inderdaad jammer dat gt6 niet voor de ps4 is, maar ik verwacht enorm veel van project cars, die simulator komt volgende maand gelukkig al uit, dus het is niet echt lang wachten meer.marijnhak schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:35:
[...]
Helemaal eens over een goede simulator, ben eindelijk van Xbox over naar PS... is er nog geen Gran Turismo voor PS 4. Off-topic uiteraard, maar ik vind het erg jammer dat ze de laatste GT niet ook op PS4 hebben uit laten komen. Gemiste kans
Die ken ik nog niet, eens even Googlenrobinez schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
ja dat is inderdaad jammer dat gt6 niet voor de ps4 is, maar ik verwacht enorm veel van project cars, die simulator komt volgende maand gelukkig al uit, dus het is niet echt lang wachten meer.
Grafisch gelikt vergeleken met de PS3 en verder een vermakelijke arcade-racer, lekker snel en constante actie. Ben erg benieuwd wat het online en club deel gaat brengen zodra ze hun zooi op orde hebben
doen, ga je heel blij van worden denk ik
of check het uitgebreide project cars topic op gtplanet.net, daar staan de tracklijst, de autolijst en talloze videos.
Voor de ps4 zijn er in het laatste kwartaal drie race games beschikbaar:
Okt: Driveclub: arcade racing
Nov: Project cars: Sim racing
Dec: The Crew: arcade open wereld racing
dus keus genoeg voor de racer die een bepaald type race game zoekt.
Grappig om die reacties te lezen hierop. Zo denk ik er ook over (deels), maar voor Driveclub maakt het me niet zoveel uit. Voor Project Cars neem ik absoluut de PC-versie, zodat ik m'n Driving Force GT kan blijven gebruiken

Ziet er inderdaad geweldig uit! Die Graphics, man!robinez schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:08:
[...]
doen, ga je heel blij van worden denk ik
of check het uitgebreide project cars topic op gtplanet.net, daar staan de tracklijst, de autolijst en talloze videos.
Voor de ps4 zijn er in het laatste kwartaal drie race games beschikbaar:
Okt: Driveclub: arcade racing
Nov: Project cars: Sim racing
Dec: The Crew: arcade open wereld racing
dus keus genoeg voor de racer die een bepaald type race game zoekt.
... al ben ik inderdaad bang dat het lastig rijden is met een controller. Reviews in ieder geval maar even afwachten.ksborg schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:12:
http://blog.us.playstatio...eels-work-with-driveclub/
Grappig om die reacties te lezen hierop. Zo denk ik er ook over (deels), maar voor Driveclub maakt het me niet zoveel uit. Voor Project Cars neem ik absoluut de PC-versie, zodat ik m'n Driving Force GT kan blijven gebruiken. Dat is echt geen game die je met controller wil spelen
De PS4 versie zal wel minder goede graphics hebben helaas.marijnhak schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:17:
[...]
Ziet er inderdaad geweldig uit! Die Graphics, man!
Ben benieuwd hoe ver ze komen op de console qua grafische pracht.
Dat kan ik bevestigen. Speel de Alpha versies van PCars al een tijdje en het is met een controller niet heel gemakkelijk. Vooral als je met koude banden wegrijdt uit de pit. Maar het is niet onmogelijk. Denk wel dat verkoop van stuurtjes van Trustmaster wel wat gaat toenemen als die game eenmaal is verschenen.marijnhak schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:17:
[...]
Ziet er inderdaad geweldig uit! Die Graphics, man!
[...]
... al ben ik inderdaad bang dat het lastig rijden is met een controller. Reviews in ieder geval maar even afwachten.
Maar goed, back on topic
Ja ik was ook niet bepaald blij om te lezen dat de fanatec en driving force gt wheels niet gesupport werden op de ps4, dat was voor mij de reden om mijn dfgt stuur om te wisselen voor de T300RS. Ik moet zeggen ik er geen spijt van heb, het is een compleet andere prijsklasse maar het kwaliteitsverschil is ook wel enorm groot moet ik toegeven (alhoewel ik jarenlang dolblij ben geweest met mijn DFGT). Driveclub met de t300RS is een behoorlijk andere ervaring dan dat ik driveclub met controller speel, Ook GT6 en dirt 3 op de ps3 spelen behoorlijk anders met een t300rs, de force feedback is veel gevoeliger en heftiger dan met de DFGT op een ps3, ik moest de force feedback daar behoorlijk terugschroeven.ksborg schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:12:
http://blog.us.playstatio...eels-work-with-driveclub/
Grappig om die reacties te lezen hierop. Zo denk ik er ook over (deels), maar voor Driveclub maakt het me niet zoveel uit. Voor Project Cars neem ik absoluut de PC-versie, zodat ik m'n Driving Force GT kan blijven gebruiken. Dat is echt geen game die je met controller wil spelen
Wel maakt de ventilator in de t300 behoorlijk wat lawaai, vooral als die harder gaat draaien tijdens een heftige race sessie, maar daar staat tegenover dat het forcefeedback geluid en de motor praktisch onhoorbaar zijn.
Dus mocht je je het kunnen veroorloven en een groot racefanaat zijn dan is een overstap van de dfgt naar de t300 best een hele goede (ook al is die op dit moment meer of minder gedwongen door sony).
Maar het mooiste zou zijn als logitech er uit komt met sony en iedereen zijn stuur gewoon gaat ondersteunen, want belachelijk is het wel dat die fanatecs en dfgt niet gesupport worden.
Verwijderd
Ik moet zeker wel via de PC een laatst update er op zetten ???
nee dat hoeft niet, ik heb zelfs nog niet eens gecontroleerd of er een update is. Zal ik binnenkort eens doen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:36:
Mijn T300RS kan er ieder moment aankomen dus ben benieuwd.
Ik moet zeker wel via de PC een laatst update er op zetten ???
Een weetje is wel dat als je de t300 wil gebruiken in driveclub dat je dan je dual shock controller uit moet zetten, anders herkent die het stuur niet als primary controller in driveclub. Dus voor het opstarten de dual shock even uitzetten en dan via het stuur driveclub opstarten. Alle knoppen (zelfs de share knop) zitten toch op het stuur, dus die dual shock heb je dan niet nodig.
Verwijderd
Oke.robinez schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:39:
[...]
nee dat hoeft niet, ik heb zelfs nog niet eens gecontroleerd of er een update is. Zal ik binnenkort eens doen.
Een weetje is wel dat als je de t300 wil gebruiken in driveclub dat je dan je dual shock controller uit moet zetten, anders herkent die het stuur niet als primary controller in driveclub. Dus voor het opstarten de dual shock even uitzetten en dan via het stuur driveclub opstarten. Alle knoppen (zelfs de share knop) zitten toch op het stuur, dus die dual shock heb je dan niet nodig.
Zo werkt dat trouwen met Forza5 en stuur ook.
Ik zie net via de Thrustmaster site dat er een update voor is dus voor ik hem vast maak aan mijn playseat zet ik hem er toch even op.
Wel slecht hoor van Sony dat DriveClub online nog steeds niet werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 11:51 ]
klopt, maar op de ps3 kan het wel, dus vandaar dat ik het even meld.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Oke.
Edit: De upgrade is dus de volledige game voor PS+ gebruikers? Ik ben in de war omdat er een gewone versie ook op de store staat

[ Voor 40% gewijzigd door ETzPliskin op 10-10-2014 12:02 ]
Verwijderd
Van de week ook even GT6 er op knallen want die heeft trouwens ook een nieuwe track.robinez schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
klopt, maar op de ps3 kan het wel, dus vandaar dat ik het even meld.
Ben dan ook benieuw hoe die het doet met de T300RS.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 12:01 ]
Als je PS+ abbo hebt kun je upgraden naar de volledige versie voor 39,-ETzPliskin schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:59:
Ik vind het eigenlijk nogal verwarrend. Als ik nu de PS+ upgrade koop, heb ik dan meteen de volledige game? Of moet ik de volledige game kopen?
Edit: De upgrade is dus de volledige game voor PS+ gebruikers? Ik ben in de war omdat er een gewone versie ook op de store staatIk ben overigens ook gewoon al jaren PS+ lid...
Die volledige versie is voor mensen zonder PS+ abbo, PS+ upgrade en volledige versie zijn hetzelfde qua inhoud.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Klopt die is 27 km lang, lijkt een beetje op de nordschleife kwa stijl, maar dan in spanje. Hele vette track overigens. Je moet hem wel eerst vrijspelen via een seasonal event, waarbij je een tijdchallenge moet zien te halen, maar daarna kun je hem online gebruiken of offline met elke auto die je wilt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:01:
Van de week ook even GT6 er op knallen want die heeft trouwens ook een nieuwe track.
Ben dan ook benieuw hoe die het doet met de T300RS.
Verwijderd
Ik heb zelf een mini cooper s en ik kan je vertellen dat die compleet anders rijdt dan een quattro a1... Flame on tho.Yeroen76 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:14:
[...]
Dus jij baseert hier je hele mening over handling op de paar (2?) hot hatches die je hebt gereden? En dan wil je serieus genomen worden door op te sommen welke racing games je allemaal wel niet hebt gespeeld? Zoals al vaker gezegd in dit topic wordt het spel een stuk beter op hogere moeilijkheidsgraad en bij hogere klassen. Kom daarna aub terug met je mening.
En @JeroenC: fijn dat je je zo vermaakt met Forza en je tevreden bent met je gemaakte keuze! Wordt mijn dag direct weer een stukje beter van!
Verwijderd
Het stuurwiel zelf is ook van hoge kwaliteit.
Bij Forza is het enkel de volgorde dat je aanmeld en de game start, daarna kan je gewoon je controller ook gebruiken voor menu navigatie en fotomodus of voor voice-chat van party. Enkel aan te raden controller aan de usb te hangen, dat hij niet uit gaat (bij inactiviteit). Bij Horizon werkt dat nog iets beter, maar beide gevallen hoef je je controller niet uit te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Oke.
Ik zie net via de Thrustmaster site dat er een update voor is dus voor ik hem vast maak aan mijn playseat zet ik hem er toch even op.
Wel slecht hoor van Sony dat DriveClub online nog steeds niet werkt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
maar je toegang is dan wel gekoppeld aan je PS+ abo, dus als die verloopt is je game ook weg.Chaoss schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:40:
[...]
Als je PS+ abbo hebt kun je upgraden naar de volledige versie voor 39,-
Die volledige versie is voor mensen zonder PS+ abbo, PS+ upgrade en volledige versie zijn hetzelfde qua inhoud.