[PS4] Driveclub

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-03 17:21
SmooK schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:25:
de plus versie alleen kun je morgen pas downloaden en spelen, de upgrade/volledige versie deze nacht om 1
Oke thanks dan kijk ik morgenochtend wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Kreeg dees doorgestuurd, genieten!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GyyiyYe.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:25
Die crasht wel in 1080p gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10

Superkiwi

Hoi doei

Mooi om te zien hoe iedereen hier meegaat met de mening/"review" van anderen, zonder het spel nog maar gespeeld te hebben...
Ik download morgen de PS+ versie, daarna zal en kan ik pas een mening vormen.
Wat stond daar ook weer op de originele nummerborden :+
power_user schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:23:
Net de gamekings videoreview gekeken. Had misschien toch moeten wachten op pCARS. Daag 40 euro.
Want reviews van anderen zeggen wat JIJ van het spel vindt??
Vooral Gamekings... die blazen Fifa15 de hemel in als "nog sneller, soepeler" etc, terwijl ik juist van iedereen hoor dat de game veel stroperiger en trager speelt.
Uiteindelijk gaat het erom hoe jij het spel beleeft. Lekker interessant of anderen het daarmee eens zijn of niet...

Normaal volg ik een topic van een game welke ik speel wel regelmatig, maar dit gaat een uitzondering worden denk ik ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
Iemand nog problemen met de add-ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Bij mij werkt de multiplayer niet.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Hier mijn eerste race / event :

Mijn eerste ervaring is goed te noemen , het raced heerlijk over de weg door de mooie omgeving.
Audiovisueel dik in orde , het rijden is even wennen zonder rem assist zoals bijvoorbeeld in Forza 5.

Met dit spel ga ik me wel vermaken deze winter , dus je kunt me met piepende banden tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03-2019
Ik heb hem net 1 uurtje even gespeeld, daar hoort natuurlijk even een first look conclusie bij.

Meteen in de eerste race merk je al eigenlijk dat het nog best uitdagend is. Je moet 3 sterren halen om het evenement compleet te hebben. Paar opdrachten worden dan meegeven zoals onder een bepaalde tijd rijden of minimaal een podium plek. Persoonlijk vind ik dit altijd wel leuk, helemaal leuk is dit als je nog een world ranking hebt.
Slordige vond ik wel dat het online gedeelte niet werkte. Blijkbaar was ik niet de enige. Racen voelt goed aan auto's zien er goed uit helaas kan ik dat niet altijd zeggen over de details in een level. Heel leuk dat je schilfers ziet van je bodywork als deze geschraapt wordt, maar dat doet pijn aan je ogen qua detail.

Vind ik het een leuke game tot nu toe? Ja, vind ik het qua graphics mooi? Alleen de auto's en landschappen bij de intro's zien er erg goed uit. De rest is niet boeiend. Misschien was ik een jaar geleden iets enthousiaster geweest dan nu, qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134612

Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:57:
[...]

En nu de punten die het tegendeel bewijzen?
Ik moet met bewijs komen :o Jij bent degene die zegt dat Sony heeft gelogen. Jij komt met de bewering dat alle beelden die waren vrijgegeven een heel andere beeld gaven dan hoe de game er in werkelijkheid uit zag. En dan moet ik met bewijs komen dat het niet zo is ??? Zo werkt dat niet. Ik heb jou al eens gevraagd om met bewijs om aan te tonen hoe DC er in werkelijkheid uit zou zien en toen kwam je met letterlijk 1 offscreen filmpje aanzetten.

Nogmaals de gameplay beelden die ik toen zag zien er precies hetzelfde uit als de beelden die ik nu bij een twitch screen zie. Dus toon jij maar aan waar die grote verschillen in zitten.
Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:55:
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik de game zoals ie in 2013 op gamescom was leuker vond dan de huidige vorm. Toen was het niet zo pretentieus.
Zo jij durft... En leg zou eens uit wat je hier precies mee bedoeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 08-10-2014 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Eerste paar Tour events gespeeld en tot nu toe bevalt het me uitstekend. Echt een lekkere no nonsense lineaire racer, precies waar ik hoopte. Het voelt old school aan met een modern jasje zeg maar :) Graphics erg goed en in bepaalde licht condities ziet het er echt fantastisch uit. Met het weather system er dadelijk bij maakt dat het plaatje echt af.

Qua gameplay voelt hat arcade aan (maar ook weer niet zo arcade als een NFS bijvoorbeeld) met wat sim invloeden. Wel jammer dat het online gedeelte er nog uit ligt, andermans scores en tijden zien en verbeteren is juist wat me zo leuk lijkt.

Soundtrack is trouwens ook helemaal mijn ding maar ben dan ook wel een beetje een Hybrid fan :)
Is er trouwens al een Tweakers club?

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 08-10-2014 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Er kunnen maar 6 man in een club, ik denk dat er wel een paar clubs opgestart kunnen worden :P
Ikzelf ga er niet aan deelnemen; wil graag zelf alles unlocken ;)
Ik hoop alleen dat de tijden van PSN vrienden wel op de leaderboards verschijnen.
Altijd leuk om elkaars tijden te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Zonder club kun je niet alles unlocken. Leuk hé.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Auto's zitten vast aan een bepaald level, dus die zou je in je uppie moeten kunnen unlocken.
Heb je het dan over (club)liveries?

** Thanks voor onderstaand antwoord ;)
Komt goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 08-10-2014 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dvdkiwi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:11:
Auto's zitten vast aan een bepaald level, dus die zou je in je uppie moeten kunnen unlocken.
Heb je het dan over (club)liveries?
Nee er zijn auto's wat bij staat dat je in een actieve club moet zitten om ze te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:28
Dat is niet best dan als je verplicht in een club moet om aan bepaalde auto's te komen.
Wat ik ook vreemd vind is dat er vrijwel alleen maar Europese auto's inzitten en geen enkele Jap. Geen LFA of NSX bijvoorbeeld om mee te racen. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Lekker Ventje op 08-10-2014 07:21 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

dvdkiwi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 01:08:
Mooi om te zien hoe iedereen hier meegaat met de mening/"review" van anderen, zonder het spel nog maar gespeeld te hebben...
Ik download morgen de PS+ versie, daarna zal en kan ik pas een mening vormen.

[...]

Wat stond daar ook weer op de originele nummerborden :+

[...]

Want reviews van anderen zeggen wat JIJ van het spel vindt??
Vooral Gamekings... die blazen Fifa15 de hemel in als "nog sneller, soepeler" etc, terwijl ik juist van iedereen hoor dat de game veel stroperiger en trager speelt.
Uiteindelijk gaat het erom hoe jij het spel beleeft. Lekker interessant of anderen het daarmee eens zijn of niet...

Normaal volg ik een topic van een game welke ik speel wel regelmatig, maar dit gaat een uitzondering worden denk ik ;)
Even over gameKings ik was bij de Xbox one launch in de media markt en had even meer de heren gesproken maar hoe zij dat de Xbox op hemelde was niet normaal steeds maar weer je ziet toch dat dit er beter uitziet als op de ps4 en daarna speelde ik en potje fifa tegen hun en zei dat de pro van dit jaar waarschijnlijk goed gaat zijn. Naar dat was onzin want er was eigenlijk maar 1 voetbal spel en niks anders. Dus idd veel website reviewers hebben ook andere belangen. Ze waren daar uitgenodigd door ms en speelde ook hele dag forza 5 op de stand tegen willekeurige mensen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 17:17

On_E

Housemusic

Ik ben gestopt met lezen bij 'extreme rubberbanding'

Dat zit nml. niet in de game....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:54
Wanneer komt de gratis PS+ versie beschikbaar? Ik kan hem namelijk niet vinden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31
Hij staat er wel , maar nog niet beschikbaar.
(je moet wel aangemeld zijn , dan zie je de prijs van 59,99 veranderen naar : niet beschikbaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

In de US is de gratis versie niet online gekomen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falastine schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:31:
[...]

Even over gameKings ik was bij de Xbox one launch in de media markt en had even meer de heren gesproken maar hoe zij dat de Xbox op hemelde was niet normaal steeds maar weer je ziet toch dat dit er beter uitziet als op de ps4 en daarna speelde ik en potje fifa tegen hun en zei dat de pro van dit jaar waarschijnlijk goed gaat zijn. Naar dat was onzin want er was eigenlijk maar 1 voetbal spel en niks anders. Dus idd veel website reviewers hebben ook andere belangen. Ze waren daar uitgenodigd door ms en speelde ook hele dag forza 5 op de stand tegen willekeurige mensen.
Kijk voor de grap de SoM review op Gamekings. Die gasten hebben overduidelijk de game niet meer dan 50% gespeeld en dan wel een review uitbrengen. Hoe durf je in godsnaam een game reviewen als je nog niet eens alle gameplay principes hebt unlocked.

Maar goed zij moeten het sowieso hebben van de vorm, niet van kennis ;)
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:40:
[...]

De review is verder echt heel genuanceerd hoor
gameplay die steeds maar weer is bijgesteld tot het een onsamenhangende brij is geworden vergezeld van zo ongeveer de slechtste AI die ik in 10 jaar heb gezien bij racing games

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 08-10-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Laatst online: 11-03 12:06
kahraman11 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:49:
Wanneer komt de gratis PS+ versie beschikbaar? Ik kan hem namelijk niet vinden in de store.
Ik zit ook te wachten, heel erg benieuwd ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gisteren DriveClub weten te scoren bij een handelaar en meteen een paar events gedaan 's avonds. Cool dat je na het introfilmpje vrijwel direct in een race belandt, ik verwachtte eerst allerlei menu's te moeten doorlopen. Nu kreeg je bijna direct na het opstarten meteen een goede indruk van de game.

Ik heb een scherp oog voor detail en ben erg gefocused op graphics en ik moet eerlijk zeggen dat dat me nog enigzins tegenvalt. Het 'cartoony' dat hier eerder werd genoemd bestempelde ik ook in eerste instantie als totale onzin, maar nu ik de game heb gespeeld weet ik wat diegene ermee bedoelde. De kleuren zijn niet waarheidsgetrouw, ze zijn allemaal veel te fel en oversaturated, vooral van de bomen en het andere groen die daardoor hun geloofwaardigheid verliezen. Ook de paintings van de auto's zijn mijn inziens iets te NFS achtig met allerlei kleuren door elkaar heen, strepen e.d. Al zag ik op YouTube ook filmpjes waarin men de 'effen' kleuren kan kiezen voor de auto's, maar dat ben ik nog niet tegengekomen in mijn relatief korte tijd met DriveClub. Wat mij ook tegenvalt is dat je heel soms toch nog duidelijk 'jaggies' ziet in de lijnen van bepaalde auto's en bijvoorbeeld de bedrading van electriciteitsmasten langs de weg. Hier ergerde ik me jaren geleden al aan bij GT5 en jaren later is dit op PS4 nog steeds een issue dat blijkbaar niet compleet kan worden opgelost met AA.

Begrijp me niet verkeerd hoor, de game ziet er zeker niet slecht uit, bij vlagen heel goed zelfs. Rondvladderende bladeren, zonlicht tegen je autoraam, schaduwen, lakschade aan je auto. Die effecten maken de game toch nog tot een mooi totaalplaatje. Maar toch had ik had er meer van verwacht. Ik denk alleen dat het weathersystem daar veel verandering in zal brengen en kijk daar dan ook erg naar uit. Kijk maar naar andere games zoals bijvoorbeeld Infamous Second Son en Watch Dogs. De regenplassen op de grond in die games tillen de graphics naar een veel hoger niveau qua realisme. De omgevingen zelf hebben daar een veel minder groot aandeel in.

Dat gezegd hebbende over de graphics is dit duidelijk een arcaderacer, maar dat zou geen grote verrassing moeten zijn. Voor een sim zijn de auto's veel te makkelijk te besturen. Maar wat rijden ze daardoor lekker! Ik merk buiten snelheid geen duidelijk verschil in handling tussen verschillende auto's wat ik opzich wel vreemd vind maar voor mij niet extreem belangrijk.De game lijkt in de eerste events niet bepaald moeilijk, maar dat kan nog veranderen naarmate je vordert.

Al met al denk lijkt dit een prima racegame voor de PS4, voor zover je dat al kunt bepalen na een paar uurtjes spelen. Het ligt er voornamelijk aan of je genoegen neemt met 'prima' of toch opzoek bent naar dat stukje extra. Ik ga er lekker verder mee, misschien kijk ik er over een tijdje wel weer heel anders tegen aan, dit is dan ook pas mijn eerste indruk.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 08-10-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

joblamie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:15:
Ik heb een scherp oog voor detail en ben erg gefocused op graphics en ik moet eerlijk zeggen dat dat me nog enigzins tegenvalt. Het 'cartoony' dat hier eerder werd genoemd bestempelde ik ook in eerste instantie als totale onzin, maar nu ik de game heb gespeeld weet ik wat diegene ermee bedoelde. De kleuren zijn niet waarheidsgetrouw, ze zijn allemaal veel te fel en oversaturated, vooral van de bomen en het andere groen die daardoor hun geloofwaardigheid verliezen.
Baseer je dit op de eerste race? Want die is in de volle zon, en daarom is alles zo ''fel''.
Heb daarna een race in Canada gedaan waar het donkerder was en dat zag er mooier uit dan welk DC filmpje dan ook. (sowieso zien games er op je eigen tv altijd mooier uit dan in een YT filmpje bv.)
Ook de paintings van de auto's zijn mijn inziens iets te NFS achtig met allerlei kleuren door elkaar heen, strepen e.d. Al zag ik op YouTube ook filmpjes waarin men de 'effen' kleuren kan kiezen voor de auto's, maar dat ben ik nog niet tegengekomen in mijn relatief korte tijd met DriveClub.
In de 'Garage' kun je dat aanpassen.
Wat mij ook tegenvalt is dat je heel soms toch nog duidelijk 'jaggies' ziet in de lijnen van bepaalde auto's en bijvoorbeeld de bedrading van electriciteitsmasten langs de weg. Hier ergerde ik me jaren geleden al aan bij GT5 en jaren later is dit op PS4 nog steeds een issue dat blijkbaar niet compleet kan worden opgelost met AA.
Ik moest echt HEEL goed zoeken naar jaggies, die zijn er amper.
Begrijp me niet verkeerd hoor, de game ziet er zeker niet slecht uit, bij vlagen heel goed zelfs. Rondvladderende bladeren, zonlicht tegen je autoraam, schaduwen, lakschade aan je auto. Die effecten maken de game toch nog tot een mooi totaalplaatje. Maar toch had ik had er meer van verwacht. Ik denk alleen dat het weathersystem daar veel verandering in zal brengen en kijk daar dan ook erg naar uit. Kijk maar naar andere games zoals bijvoorbeeld Infamous Second Son en Watch Dogs. De regenplassen op de grond in die games tillen de graphics naar een veel hoger niveau qua realisme. De omgevingen zelf hebben daar een veel minder groot aandeel in.
Ja die weerseffecten mogen van mij ook snel komen!
Dat gezegd hebbende over de graphics is dit duidelijk een arcaderacer, maar dat zou geen grote verrassing moeten zijn. Voor een sim zijn de auto's veel te makkelijk te besturen. Maar wat rijden ze daardoor lekker! Ik merk buiten snelheid geen duidelijk verschil in handling tussen verschillende auto's wat ik opzich wel vreemd vind maar voor mij niet extreem belangrijk.De game lijkt in de eerste events niet bepaald moeilijk, maar dat kan nog veranderen naarmate je vordert.
Die Hatchbacks zijn het makkelijkste om in te rijden, als je verder komt en snellere auto's krijgt zal het moeilijker worden begrijp ik uit impressies van mensen die een stuk verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vooral Canada, Chili en Noorwegen laten de kracht zien van de engine, bij schemering ziet het er erg nice uit.

Ik hoop wel dat Sony Evolution de tijd en resources geeft om de komende maanden content toe te laten voegen maar dat zal vermoedelijk geheel afhangen van de verkoopcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 19:32
0xrubennft schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:49:
[...]

Ik zit ook te wachten, heel erg benieuwd ernaar.
Zal wel na de reguliere store update zijn, weet alleen niet hoe laat die normaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

kazuka schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:33:
Vooral Canada, Chili en Noorwegen laten de kracht zien van de engine, bij schemering ziet het er erg nice uit.

Ik hoop wel dat Sony Evolution de tijd en resources geeft om de komende maanden content toe te laten voegen maar dat zal vermoedelijk geheel afhangen van de verkoopcijfers.
Dat komt wel goed, er is al een heel plan voor extra content.
bouwe272 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Zal wel na de reguliere store update zijn, weet alleen niet hoe laat die normaal is :)
Meestal einde van de middag maar ik weet niet of de gratis Plus versie van DC er dan ook is, want in de US is ie er nu nog steeds niet. (en de overige Plus games wel)

[ Voor 29% gewijzigd door On_E op 08-10-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zag deze inderdaad al voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BzOAiv-CMAE9CWu.png

Dus zo te zien tot Juni 2015 in elk geval nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 19:18
Tijd dat de servers online komen, wil online racen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Ik kan de app niet in de playstore vinden andere wel?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Poulske schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:43:
Tijd dat de servers online komen, wil online racen. :P
Ja dat zou wel fijn zijn, sowieso ook om te kijken hoe clubs e.d. werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik ben hem aan het downloaden. Zo'n zin in deze game dat ik die 40.- wel wil betalen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
[...]

nou ik hoop van wel.. auto's zonder rubberen banden... das niet realistish natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tsss de PS+ versie staat nog niet eens online :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ze wachten met het online brengen van de PS+ versie totdat de server problemen zijn opgelost.
http://attackofthefanboy....-servers-down-launch-day/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:59
Balen dat de PS+ variant niet online staat. Vanmorgen maar de PlayStation in standby gezet zodat ik hem vanaf afstand aan het downloaden kan laten beginnen. :P

Jammer dat de servers het nog niet goed doen, maar ik kan begrijpen dat het eerst opgelost moet worden voordat hij wordt gereleased. Ik heb nog wel even geduld, wil liever een game die meteen goed werkt dan een game waarbij de helft niet werkt en ik me ga ergeren.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Flghter1982 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

nou ik hoop van wel.. auto's zonder rubberen banden... das niet realistish natuurlijk :D
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aangezien er maar 6 mensen in een Club kunnen heb ik er zelf ook maar 1 aangemaakt genaamd Tweakers GoT :) als mensen willen joinen stuur maar even invite in het spel en mijn gamertag is Korumera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik zie dat de servers inmiddels online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ik kom er nog steeds niet in :(

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:59
Versie voor PS+ is uitgesteld.

Na al de eerdere problemen met eerdere games van andere ontwikkelaars ziet men nog steeds niet dat het druk kan zijn in de eerste dagen na release? 8)7 Zal wel weer een geldkwestie zijn, zoals altijd. Laat de gamers maar weer lekker wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Uffeltje op 08-10-2014 11:09 ]

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 14:32
Uffeltje schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:08:

Na al de eerdere problemen met eerdere games van andere ontwikkelaars ziet men nog steeds niet dat het druk kan zijn in de eerste dagen na release? 8)7 Zal wel weer een geldkwestie zijn, zoals altijd. Laat de gamers maar weer lekker wachten.
Zo dit is wel een echt dikke faal zeg, en lekker handig ook via FB naar buiten brengen :/

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626164

Heel heel heel erg slecht..... Duidelijk een teken dat ze de boel niet op orde hebben.
Kijk zo langzamerhand wel wat jaloers naar de buren met Forza 5 en Horizon 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anoniem: 626164 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Heel heel heel erg slecht..... Duidelijk een teken dat ze de boel niet op orde hebben.
Kijk zo langzamerhand wel wat jaloers naar de buren met Forza 5 en Horizon 2....
Want die hadden ook een ''gratis'' versie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 14:32
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Want die hadden ook een ''gratis'' versie voor je?
Nee, maar wel iets wat werkte :*)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Erg sneu voor Evolution. Het is op afstand moeilijk oordelen maar het lijkt wel alsof er te weinig budget is gereserveerd (vanuit Sony WWS?) voor genoeg server capaciteit? Het is ook vreemd dat er vanuit Sony niks op de PS Blogs wordt gecommuniceerd maar dat Evolution dit zelf moet doen via Twitter en Facebook. Het is toch een in-house studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Zo vaak de game uitgesteld en dan nog zo'n slechte launch. Plus het feit dat de game niet af lijkt op sommige plekken en de servers er steeds uitliggen. Erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
De servers zijn heel de week (voorafgaand aan de release) probleemloos online geweest.. Hier en daar hoor ik dat er vandaag wel spelers verbonden geraken maar ik geraak er nog steeds niet op.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Maichel schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Nee, maar wel iets wat werkte :*)
DC werkt ook?

(als in je kunt gewoon racen, alleen de online features werken nog niet bij iedereen)

[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 08-10-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Het valt toch niet te ontkennen dat de lancering van dit spel wel heel opmerkelijk is?
In mijn ogen gaat het er allemaal wel slordig aan toe. Van uit Sony snap ik het ook niet, ze weten toch wel wat het belang is van een game als dit? los van het feit dat het een gratis versie betreft, dat is puur een marketing verhaal.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Het valt toch niet te ontkennen dat de lancering van dit spel wel heel opmerkelijk is?
In mijn ogen gaat het er allemaal wel slordig aan toe. Van uit Sony snap ik het ook niet, ze weten toch wel wat het belang is van een game als dit? los van het feit dat het een gratis versie betreft, dat is puur een marketing verhaal.
Dat ontken ik ook niet maar ik begreep de referentie naar Forza 5 en Horizon 2 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

"gratis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Dat ontken ik ook niet maar ik begreep de referentie naar Forza 5 en Horizon 2 niet...
Nou jah, wil je online racen op de nieuwste consoles dan ben je bij een van die games wel beter af op het moment. Ik begrijp ook wel dat het gros van de mensen niet twee verschillende consoles neer gaat zetten, maar toch. Ik begrijp de jaloerse blikken naar het Forza kamp wel, helemaal omdat Forza Horizon 2 ook nog eens een heel mooi en goed spel blijkt te zijn.

Wanneer je er objectief naar gaat kijken is het gewoon heel opmerkelijk, "even een persbericht via Facebook naar buiten gooien" Om vervolgens uitgebreide excuses te maken zonder echt iets concreets aan te geven.

Juist het online deel aan een racegame lijkt mij essentieel, vooral omdat je een racegame graag met/tegen anderen online wil spelen. Het spel heet niet voor niets "DriveClub"
"gratis" bestaat niet! Begint al bij het feit dat je een PS4 hebt gekocht.....

Nogmaals...... Gratis = Marketing......

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 08-10-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag al lekker Forza 5 en DriveClub gespeeld op de X1 en PS4.
Beide games zijn erg leuk om te spelen , DriveClub is iets mooier en Forza 5 speelt lekkerder.

Wel erg sneu voor de PSPlus leden die gratis op DriveClub zaten te wachten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:00:
Beide games zijn erg leuk om te spelen , DriveClub is iets mooier en Forza 5 speelt lekkerder.

Wel erg sneu voor de PSPlus leden die gratis op DriveClub zaten te wachten inderdaad.
Delen meer mensen die beide games hebben deze mening? Is DriveClub mooier dan Forza?

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 08-10-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Games onderling vergelijken is prima, maar waak ervoor dat het geen DC vs Forza discussie gaat worden

Uiteraard is het slecht en slordig dat een game bij launch server problemen heeft, jammer genoeg gebeurd dit vaak. Nu is DC geen game met een giga budget dus logisch dat ze geen over capaciteit hebben ingekocht qua servers. Maar zelfs games met gigantische budgeten zoals Destiny heeft bij launch server problemen. Laten we nu niet doen alsof dit voor het eerst voorkomt.

Dat ze mensen die betaald hebben voor de game nu voorrang geven vindt ik een jusite beslissing maar wel enorm vervelend voor de gamers die op de PS+ editie zitten te wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 08-10-2014 12:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 170423 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:00:

Dat DriveClub iets mooier is dat Forza 5 is niets meer dan vanzelfsprekend.
Evolution Studios heeft namelijk bijna een vol jaar meer tijd gehad om aan DriveClub te werken, het zou dan ook niet best zijn als DriveClub niet mooier zou zijn geweest, Denk ook niet dat je de games verder 1 op 1 moet gaan vergelijken. Forza is veel meer een console sim-racer dan dat DriveClub dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Chaoss schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:03:

Uiteraard is het slecht en slordig dat een game bij launch server problemen heeft, jammer genoeg gebeurd dit vaak. Nu is DC geen game met een giga budget dus logisch dat ze geen over capaciteit hebben ingekocht qua servers. Maar zelfs games met gigantische budgeten zoals Destiny heeft bij launch server problemen. Laten we nu niet doen alsof dit voor het eerst voorkomt.

Dat ze mensen die betaald hebben voor de game nu voorrang geven vindt ik een jusite beslissing maar wel enorm vervelend voor de gamers die op de PS+ editie zitten te wachten.
Nee, maar DC komt uit de koker van Evolution Studios, en volledige dochter van Sony.
Wanneer het budget spel gespeeld wordt kan je ook zeggen dat Sony onvoldoende in DC heeft willen investeren. DriveClub PS+ editie is door de Sony marketing afdeling in de markt gezet als gratis voor PSN+ leden. Min of meer als compensatie voor het betalen van de online dienst.

Nu achteraf blijkt het niets meer dan een marketingtruck geweest van Sony, te weinig budget = gewoon geen prioriteit. Waar ze de PSN+ leden eigenlijk gewoon een dikke vinger geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zilveren trofeeën regenen wel om mijn oren heen met DriveClub.
Niet dat ik dat erg vindt trouwens , het valt me gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik heb wel zin om een club te joinen, maar krijg geen verbinding met de server. Kan wel tour gaan spelen.. Iemand hetzelfde?

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Nee, maar DC komt uit de koker van Evolution Studios, en volledige dochter van Sony.
Wanneer het budget spel gespeeld wordt kan je ook zeggen dat Sony onvoldoende in DC heeft willen investeren. DriveClub PS+ editie is door de Sony marketing afdeling in de markt gezet als gratis voor PSN+ leden. Min of meer als compensatie voor het betalen van de online dienst.

Nu achteraf blijkt het niets meer dan een marketingtruck geweest van Sony, te weinig budget = gewoon geen prioriteit. Waar ze de PSN+ leden eigenlijk gewoon een dikke vinger geven.
En wie duikt er weer opeens op... Weer een puntje gevonden om op Sony af te geven ? Anyway de PSN+ editie heeft helemaal niets met compenseren van de online dienst te maken. Is gewoon onderdeel van de IGC.

En wat bedoel je met marketing truc ? Iedereen krijgt de game gewoon, alleen duurt het wat langer vanwege server problemen. Je weet niet eens wat de onderliggende oorzaak van deze problemen is. Jij komt zelf met budget aan zetten. Misschien wel, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn. En had Sony dan een dikke vinger moeten geven aan de mensen die wel voor de game hebben betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ach ja, ik wacht wel wat langer dan. Kan me nog prima vermaken met FH2 en de nieuwe update voor Diablo 3.
Wel een afgang helaas voor Sony. De game met 10 maanden uitstellen, game niet af en dan nu weer uitgesteld.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mochten de servers weer werken, iemand zin in een potje later? m'n psn is Timmai85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monojack
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02-2022
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Nou jah, wil je online racen op de nieuwste consoles dan ben je bij een van die games wel beter af op het moment. Ik begrijp ook wel dat het gros van de mensen niet twee verschillende consoles neer gaat zetten, maar toch. Ik begrijp de jaloerse blikken naar het Forza kamp wel, helemaal omdat Forza Horizon 2 ook nog eens een heel mooi en goed spel blijkt te zijn.

Wanneer je er objectief naar gaat kijken is het gewoon heel opmerkelijk, "even een persbericht via Facebook naar buiten gooien" Om vervolgens uitgebreide excuses te maken zonder echt iets concreets aan te geven.

Juist het online deel aan een racegame lijkt mij essentieel, vooral omdat je een racegame graag met/tegen anderen online wil spelen. Het spel heet niet voor niets "DriveClub"

[...]

"gratis" bestaat niet! Begint al bij het feit dat je een PS4 hebt gekocht.....

Nogmaals...... Gratis = Marketing......
Ik snap de kritiek niet goed hoor. Driveclub is een topper in zijn genre vind ik persoonlijk. Mijn verwachtingen lagen niet zo hoog voor deze game maar na een tijdje spelen overtreft het mijn verwachtingen. Forza en Horizon zijn totaal verschillend van de opzet van Driveclub.

Het klopt dat de communicatie rond DriveClub te wensen overlaat.Ik snap bijvoorbeeld niet het grote prijsverschil tussen de disc versie en degene die je kan kopen in de PSN store. Verder hebben ze niet echt goed hun best gedaan om hun concept aan de pers te verkopen want die hadden blijkbaar veel hogere verwachtingen gekregen terwijl Driveclub op zich echt geen slechte racegame is in zijn genre.

Het is waar dat je momenteel op X1 twee goede racegames en op PS4 nu nog maar eentje en dat is Driveclub. Racing games bestaan in zoveel genres dus er moeten echt nog wel een heel pak racing exclusives moeten uitkomen om te bepalen welke console uiteindelijk de beste racers heeft gehad.

Voor degene die op de gratis game hoopten vandaag is het natuurlijk wel balen en wat de servers betreft is het echt wel een dikke faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

En ik dacht lekker te gaan spelen vanmiddag ;( Slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monojack schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Ik snap de kritiek niet goed hoor. Driveclub is een topper in zijn genre vind ik persoonlijk. Mijn verwachtingen lagen niet zo hoog voor deze game maar na een tijdje spelen overtreft het mijn verwachtingen. Forza en Horizon zijn totaal verschillend van de opzet van Driveclub.
Hij heeft de game zelf nog niet eens gespeeld ;) Ik vermoed tenminste niet hij hem al heeft aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Niet, dan ga maar eens een half rondje stilstaan, dan wordt je nog eerste. Dat is onmogelijk zonder rubberbanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 13:35
Ben vandaag toevallig vrij denk, leuk driveclub.. Stellen ze de ps+ editie uit....

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 15:03
Oh wat een blamage dit.. Die demo moet me nu toch wel heeeeeeeel veel indruk maken wil ik dit spel ooit nog kopen. Wel een goede manier om de ongeduldige gamers alsnog het spel te laten kopen zonder dat ze de demo kunnen testen. Only on Playstation :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digital Foundry vs DC
http://www.eurogamer.net/...&utm_campaign=socialoomph
DriveClub - the Digital Foundry verdict

There was a lot pressure on Evolution Studios to deliver a state-of-the-art flagship title that defined the PS4's next-generation credentials - a racing game that blurs the line between arcade and simulation while boasting the latest graphical features only possible on higher-end hardware. Despite some teething problems earlier in development, this is a feat that DriveClub manages to accomplish. Indeed, the game has benefitted from a remarkable makeover: from scrappy contender to visually polished technological showcase for PlayStation 4 hardware. The attention to detail and complex effects work is undeniably superb, while the handling model delivers an experience to suit both casual players and the more hardcore driving fans looking for something different from the likes of Gran Turismo or Forza Motorsport.

For all its rendering accomplishments, DriveClub is actually best viewed more as an evolution of an old-school arcade racing game, as opposed to a state-of-the-art simulation. In gameplay terms, the lack of open world exploration and use of fixed tracks may seem a little behind the times, but the use of carefully designed point-to-point routes and traditional tracks suit the social aspect of the game, which revolves around challenging other players while winning events to increase status for yourself and your club.

In that sense, DriveClub comes across as an updated take on the classic arcade racer, played out at a global level, with both competitive and collaborative gameplay at the very heart of the experience. The handling model makes the game easy to pick up and play, while the relentless AI on higher difficulty settings keeps single-player races interesting as you constantly battle to stay in first place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Phusebox schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Niet, dan ga maar eens een half rondje stilstaan, dan wordt je nog eerste. Dat is onmogelijk zonder rubberbanding.
Jij bent letterlijk de enige die roept dat er rubberbanding in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 18:27
Het is inderdaad wel triest dat ze kwa servers niet voorbereid zijn op de enorme hoeveelheid driveclub users. Ik vind sowieso de afgelopen weken het PSN behoorlijk instabiel, neem alleen al de friendslijsten die nauwelijks nog werken, de psn store die niet bereikbaar is af en toe op drukke momenten en de lange tijd die een invite nodig heeft. Ik hoop dat dat met de overgang te maken heeft naar firmware 2.0 want anders wordt het toch wel problematisch op de lange termijn.

Wat betreft de driveclub discussies hier, ik snap de soms wat negatieve meningen wel, maar dat heeft mijn inziens alles met het verwachtingspatroon vooraf te maken. Als je echt verwacht had dat driveclub een next gen GT kloon was kwa carhandling en AI dan heb je je vooraf niet goed ingelezen en de berichten over wat de game is het afgelopen jaar genegeerd. Als je dat wel had gedaan dan had je geweten dat je een game zou krijgen die gericht is op arcade speed racing met een vleugje sim invloeden kwa car handling.

Wat mij betreft voldoet de game hier volledig aan, natuurlijk is het remsysteem compleet overdone, maar het komt de race ervaring in dit geval wel ten goede vind ik. De rubberbanding lijkt inderdaad wel een beetje aanwezig, de game zorgt ervoor dat je altijd wel min of meer tegenstanders om je heen hebt. Ik vind dat zelf perfect want in GT ben je vrij snel ver voor de rest uit en is de spanning wat betreft de race een beetje weg. Forza doet dat overigens wel beter vind ik. Ook ben ik groot voorstander van de straffen die je krijgt als je andere auto's beukt of bochten te kort neemt. Driveclub moet daar overigens nog wel op getweaked worden, maar de basis vind ik een goede. De voldoening die je krijgt als je een race wint met clean racing is wat mij betreft namelijk voor groter dan als je al beukend vooraan komt te liggen. Dat in driveclub dat nog niet helemaal goed uitgebalanceerd is, is duidelijk, maar dat zullen ze ongetwijfeld aan gaan pakken aangezien je nu online doordat kleine tikjes niet bestraft worden en je achterste voren staan het meer een survival aan het worden is dan een leuke racegame (voordat de servers plat gingen). Ook de issue dat je niet alle auto's krijgt als je niet aan een club deelneemt vind ik een non issue, dit gaat om 5 auto's in totaal die je kunt krijgen als je lid wordt van een club, en het speel heet driveclub en juist door bij een club te gaan in game krijg je ook weer leuke uitdagingen onder elkaar, dus waarom zou je niet een 'willekeurige' club joinen, dan haal je meer uit de game lijkt me.

Maar als je dit soort dingen allemaal weet dan heb je wel een enerverende leuke arcade racer voor de ps4 die je veel uitdaging en spanning tijdens de races biedt, zeker met een t300RS stuur is het best een uitdaging om op pro die drie sterren te halen, dus zo arcade is het nou ook weer niet af en toe :D

Voor de sim uitdaging komt volgende maand Project Cars uit, dat is weer een compleet andere game die het simulator gevoel naar de pc en consoles moet gaan brengen. Dus hoe mooi is dat dat je dan 2 type race games hebt?

De vergelijking met forza horizon 2 vind ik een beetje vreemd, dat zijn 2 compleet verschillende games kwa opzet en car handling. Ik vind beide games echt heel goed maar te vergelijken vind ik ze niet, ja je kunt in een auto racen, maar daar houdt de vergelijking wat mij betreft wel op :D

Ik zie driveclub een beetje als een game die potentie heeft maar nog wat ruwe kantjes heeft. Gelukkig komen er de komende maanden de nodige updates die de game zullen gaan verbeteren wat ook weer goed is voor de langere houdbaarheid van de game. Wel is de launch inderdaad een beetje slordig, maar ja, destiny werkt op dagen inmiddels ook nauwelijks meer, dus het lijkt er op dat er op dit moment wel meer psn achtige problemen zijn, dus of je dat driveclub kan aanrekenen is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Bekijk het filmpje van het tweede uur van inside simracing maar eens rond de 50ste minuut zie je duidelijk dat de ander auto's afremmen/wachten tot hij weer is aangesloten. Ik vind het niet z'n probleem omdat ik niet van hou dat als ik een foutje maak ik meteen kansloos ben.

Ik wacht wel op de gratis psn+ edition want ik ben nog niet helemaal overtuigd of dit wel mijn ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:39:
Hij was ook de enige die zei dat de bomen er vreemd uitzien. Toen zat je ook te klagen, maar het blijkt gewoon waar te zijn. Een beetje krediet verdiend hij wel lijkt me. Zijn review lijkt me ook gewoon eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Avioto schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Hij was ook de enige die zei dat de bomen er vreemd uitzien. Toen zat je ook te klagen, maar het blijkt gewoon waar te zijn. Een beetje krediet verdiend ie wel lijkt me. Zijn review lijkt me ook gewoon eerlijk.
Je weet toch..... Kritiek of een eigenmening hebben op een spel of console mag niet! ;)
Snap niet waarom mensen moeten worden aangevallen wanneer ze hun eigen mening ventileren.

Phusebox heeft vaker gelijk gehad in zijn berichten over games, maar goed als achteraf een kritisch stuk van hem waar blijkt te zijn gaan we hem natuurlijk niet complimenteren.... Kom nou, zo werkt het niet ;)

Gewoon negeren en gewoon door gaan met leven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hij was ook de enige die zei dat de bomen er vreemd uitzien. Toen zat je ook te klagen, maar het blijkt gewoon waar te zijn. Een beetje krediet verdiend hij wel lijkt me. Zijn review lijkt me ook gewoon eerlijk.
Wat je even vergeet dat we het hier over subjectieve zaken hebben. Zou het misschien gewoon zo kunnen zijn dat verschillende mensen verschillende meningen hebben :o Omdat Phusebox iets vind is dat niet meteen de universele waarheid. Zoals al eerder aangegeven in dit topic zijn er heel veel mensen met een ander mening dan Phusebox. Die hebben het opeens fout ?

Iedereen mag denken van de game wat ie wil maar ga niet je mening als een feit verkondigen.

Ik heb net eindelijk met eigen ogen 15 minuten DC kunnen aanschouwen en ik vind de bomen er niet vreemd uit zien. Ik zie gewoon de DC die ik al die tijd in de direct capture beelden heb gezien, alleen dan nog wat mooier vanwege ontbreken compressie e.d. Waar het verhaal vandaan komt dat Sony mij voor de gek heeft gehouden is mij dan ook een raadsel.
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

Je weet toch..... Kritiek of een eigenmening hebben op een spel of console mag niet! ;)
Snap niet waarom mensen moeten worden aangevallen wanneer ze hun eigen mening ventileren.

Phusebox heeft vaker gelijk gehad in zijn berichten over games, maar goed als achteraf een kritisch stuk van hem waar blijkt te zijn gaan we hem natuurlijk niet complimenteren.... Kom nou, zo werkt het niet ;)

Mooi voorbeeldje van hoe een mening blijkbaar opeens de waarheid is

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 08-10-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

[...]

Ik vind de bomen er niet vreemd uit zien?
Zijn review is verre van eerlijk, veel gekleurder dan dat vind je ze niet snel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

ik vind kritiek op een game niet erg, zolang die maar gefundeerd is :D

Maar die review van phusebox is op zijn minst nogal eenzijdig en vanuit een negatieve kijk neergepend, wat overigens prima is want user reviews zijn vanuit een persoonlijke mening geschreven en missen vaak een objectieve kijk op een game. Ik vind overigens zijn schrijfstijl wel erg fijn om te lezen, maar zodra het game inhoudelijk wordt stort het wat mij betreft behoorlijk in :D.

Het sfeerbeeld in de review met betrekking tot schotland en noorwegen dat het allemaal zo depressief was kwa sfeer vond ik grappig om te lezen. Ga in het echt maar eens in noorwegen in het noorden rijden, dan zul je zien dat er maar weinig vrolijks te beleven is, dus dat lijkt me dan prima uitgewerkt in de game :D

[ Voor 14% gewijzigd door robinez op 08-10-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Anoniem: 134612 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:24:
Wat je even vergeet dat we het hier over subjectieve zaken hebben. Zou het misschien gewoon zo kunnen zijn dat verschillende mensen verschillende meningen hebben :o
Zucht...dat is juist precies mijn punt. Phusebox zegt al weken dat hij VINDT dat de omgeving er niet natuurlijk uitziet, en dan krijgt hij allemaal haat over zich heen. En nu blijkt dat er meerdere mensen zijn die dit ook vinden en dan is het nog steeds niet goed. Als je geen mening mag hebben, kan je net zo goed dit topic sluiten. Wat zijn we hier dan in vredesnaam aan het doen?

Sommige mensen nemen negatieve meningen veel te persoonlijk en moeten hun aankoop met man en macht verdedigen. Hetzelfde gebeurd in de Xbone/PS4 topics, echt heel erg vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
On_E schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Ik vind de bomen er niet vreemd uit zien?
Zijn review is verre van eerlijk, veel gekleurder dan dat vind je ze niet snel hoor...
Ik heb previews gelezen waar ook over de bomen gesproken werd en daar werd gezegd dat het last gen was. Het is echter de vraag of je er last van hebt want het gaat er om dat de game je weet te boeien, is dat niet zo dan ga je op dat soort details letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

robinez schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

ik vind kritiek op een game niet erg, zolang die maar gefundeerd is :D

Maar die review van phusebox is op zijn minst nogal eenzijdig en vanuit een negatieve kijk neergepend, wat overigens prima is want user reviews zijn vanuit een persoonlijke mening geschreven en missen vaak een objectieve kijk op een game. Ik vind overigens zijn schrijfstijl wel erg fijn om te lezen, maar zodra het game inhoudelijk wordt stort het wat mij betreft behoorlijk in :D.

Het sfeerbeeld in de review met betrekking tot schotland en noorwegen dat het allemaal zo depressief was kwa sfeer vond ik grappig om te lezen. Ga in het echt maar eens in noorwegen in het noorden rijden, dan zul je zien dat er maar weinig vrolijks te beleven is, dus dat lijkt me dan prima uitgewerkt in de game :D
Kijk..... Nu komen we ergens, ben blij dat jij de handschoen op pakt...

Gamereviews zijn altijd subjectief!

In elke review zit gewoon een persoonlijke mening van de gene die het spel moet beoordelen, iets wat natuurlijk helemaal niet erg is. Geloof ook niet dat iemand zegt dat je het met Phusebox eens moet zijn, maar dit maakt zijn artikelen niet in eens onwaar..... Immers die subjectiviteit! ;)

Kijk, ik ben het op een aantal vlakken zeker met hem eens, DriveClub heeft qua kleuren wat opmerkelijk heden. Ik had er wat moeite mee om dit te duiden, maar denk dat ik nu een goed voorbeeld weet....

Telefoons! Smatphones heb je met AMOLED schermen en TFT schermen, de eerste zijn vaak overdreven kleurrijk, Rood en groen knallen er vanaf. Er zijn genoeg mensen die dit mooi vinden, echter wanneer je gaat kijken op kleurechtheid dan komt een TFT scherm vaak beter uit de bus, Wit is witter (ipv blauw-wit bij AMOLED)

Dat is ook wat hij bedoeld met de bomen in DriveClub denk ik, ik kan me daarom ook voorstellen dat hij dit benoemd in zijn review.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 08-10-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Verdomme, net destiny 'uitgespeeld' (lvl 30), denk ik ff driveclub te spelen is die ps+ versie er niet.

Thanks sony!

P.s. :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wFtSdRs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

LOL geniale comment op facebook btw:

Paul Onea
This games was supposed to be available at launch free to PS+ subscribers then it got pushed back several times, then the free PS+ game became 20% of the game and the small amount req for the full version became 80% of the full retail price and we get another push back because someone was brave enough to make more copies than the servers would support.

What can I say!? Great start! Keep this up and I'm sure you can find managing position at your local McDonald's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
414524 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:03:
LOL geniale comment op facebook btw:

Paul Onea
This games was supposed to be available at launch free to PS+ subscribers then it got pushed back several times, then the free PS+ game became 20% of the game and the small amount req for the full version became 80% of the full retail price and we get another push back because someone was brave enough to make more copies than the servers would support.

What can I say!? Great start! Keep this up and I'm sure you can find managing position at your local McDonald's
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:49:
[...]
Gamereviews zijn altijd subjectief!

In elke review zit gewoon een persoonlijke mening van de gene die het spel moet beoordelen, iets wat natuurlijk helemaal niet erg is. Geloof ook niet dat iemand zegt dat je het met Phusebox eens moet zijn, maar dit maakt zijn artikelen niet in eens onwaar..... Immers die subjectiviteit! ;)
game reviews zijn zeker niet altijd subjectief, je kunt best een eigen mening hebben maar toch ook voor een goede balans de min en pluspunten van een game benoemen ook al valt die buiten je eigen mening, dat heeft alles te maken met een eigen keuze van de manier waarop je een review schrijft en eventuele andere (financiele) belangen.
Neemt niet weg dat inhoudelijk op phusebox zijn review in gaan weinig zin heeft, het is een user review die zijn mening vertegenwoordigt die hier gepost wordt en hij hoeft geen examen af te leggen om tweaker reviews te schrijven, dus van mij mag die posten wat die wil, ondanks dat ik het op sommige punten totaal oneens ben met wat er in de review staat, maar er staan ook punten in waar ik het wel mee eens ben overigens. :D
DriveClub heeft qua kleuren wat opmerkelijk heden. Ik had er wat moeite mee om dit te duiden, maar denk dat ik nu een goed voorbeeld weet....
Die telefoon vergelijking is wel aardig, je zou ook kunnen zeggen dat sommige mensen een voorkeur hebben voor vivid colors. Bij volle zon hebben sommige tracks inderdaad enorm rode en groene bomen, maar kwa stijl vind ik het er wel bij passen, bij ondergaande zon is het overigens al veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
het gewicht wat je aan plus- en minpunten hangt is wel heel persoonlijk. Zo zie ik jaarlijks mensen een punt maken van "lelijk" publiek in Fifa, dat boeit mij echt geen flikker. Maar sommige mensen wel blijkbaar. Net als menu's, dat die lelijk zijn ofzo, boeit mij ook niets, als het maar vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoewel een discussie over wat iets een goede review maakt opzich best interessant kan zijn, is dit niet de plek hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
418O2 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:18:
het gewicht wat je aan plus- en minpunten hangt is wel heel persoonlijk. Zo zie ik jaarlijks mensen een punt maken van "lelijk" publiek in Fifa, dat boeit mij echt geen flikker. Maar sommige mensen wel blijkbaar. Net als menu's, dat die lelijk zijn ofzo, boeit mij ook niets, als het maar vlot werkt.
ja mee eens, daarom zeggen cijfers in mijn optiek ook niet zoveel. De inhoudelijke informatie die een reviewer geeft is veel belangrijker omdat je op basis daarvan een idee hebt van wat de game inhoudt. Maar ook een beschrijving van hoe je de game als reviewer zelf beleeft is een belangrijke omdat dat een mening weergeeft van de persoon en je die dan op waarde kunt schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:11:
Hmmm, nog steeds in twijfel. Ik heb de game als heel lang geleden gepre-orderd voor € 46,99, de update als PSN abonnee is € 39,99. Maar buiten de vraag of de Blu-ray Disc me € 7,00 waard is, twijfel ik toch wel bij de berichtgeving op de websites. Ik denk dat ik morgen eerst maar de PSN Plus versie binnen hengel, en daarna besluit of ik de Blu-ray versie behoud.
Mijn methode om de DriveClub voor PSN Plus eerst te testen, alvorens de game uit de sealing te halen, gaat niet werken zo.

Waar blijft trouwens het negatieve bericht op de FP van Tweakers, dat DriveClub PSN Plus is uitgesteld en dat de servers niet werken? ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:31

MazeWing

The plot thickens...

Zou het niet mogelijk zijn dat de PS+ versie tijdelijk "on hold" is gezet, vanwege de toch wat teleurstellende berichten omtrent de full version. Het zou zo maar kunnen dat een groot deel van de gebruikers GEEN upgrade naar de full-version doen. Het uitstellen kan er voor zorgen dat de ongeduldige ps+ member het toch graag nu al wil spelen en daarom maar gewoon de retail versie koopt.

Verder lijkt het me wel duidelijk dat er gedurende het hele ontwikkeltraject er behoorlijk blunders zijn gemaakt op het gebied van management, communicatie en algehele visie.
Ik zelf oordeel pas zodra ik de ps+ versie gespeeld heb...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MazeWing schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:29:
Zou het niet mogelijk zijn dat de PS+ versie tijdelijk "on hold" is gezet, vanwege de toch wat teleurstellende berichten omtrent de full version. Het zou zo maar kunnen dat een groot deel van de gebruikers GEEN upgrade naar de full-version doen. Het uitstellen kan er voor zorgen dat de ongeduldige ps+ member het toch graag nu al wil spelen en daarom maar gewoon de retail versie koopt.
Mocht dit zo zijn dan zou het spel wel een enorme schijnvertoning zijn.
Ik lees uit jou suggestie het volgende; Sorry PSN+ gamers, we geloven zelf niet in DriveClub, we stellen het maar uit.......

Dat zou echt wat zijn, een ontwikkelaar die niet in zijn eigen product gelooft, kan me het bijna niet voorstellen....
Verder lijkt het me wel duidelijk dat er gedurende het hele ontwikkeltraject er behoorlijk blunders zijn gemaakt op het gebied van management, communicatie en algehele visie.
Ik zelf oordeel pas zodra ik de ps+ versie gespeeld heb...
Tja, Blunders, uitstel..... Het is gewoon jammer dat PS4 gamers niet zoveel alternatieven hebben qua racegames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnk1986
  • Laatst online: 05-10-2023
Net het rookie gedeelte uitgereden, best een leuke arcade racer.

Moeilijkheidsgraad van de AI mag wel wat omhoog, die rij je zo weg.

Wel jammer dat de mappen idd zo kaal uitzien, waarschijnlijk omdat dat dynamic weather nog niet erin zit... wat natuurlijk heel slecht is van Evolution.

Ook dat gedoe met de PS+ versie is jammer.

Online gedeelte nog niks kunnen testen aangezien ik niet met de driveclub servers kan connecten, maar online lijkt me toch het leukste.. tegen AI rijden is zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:31

MazeWing

The plot thickens...

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:34:
[...]

Mocht dit zo zijn dan zou het spel wel een enorme schijnvertoning zijn.
Ik lees uit jou suggestie het volgende; Sorry PSN+ gamers, we geloven zelf niet in DriveClub, we stellen het maar uit.......

Dat zou echt wat zijn, een ontwikkelaar die niet in zijn eigen product gelooft, kan me het bijna niet voorstellen....

[...]

Tja, Blunders, uitstel..... Het is gewoon jammer dat PS4 gamers niet zoveel alternatieven hebben qua racegames.
Helaas heeft een ontwikkelaar in de meeste gevallen hier helemaal niets over te zeggen. Zij moeten gewoon product x afleveren binnen de door Sony gestelde termijn. Sony had schijnbaar andere plannen en heeft ze 1 jaar langer de tijd gegeven. Op een gegeven moment is er dan een release date en wordt het product klaar gestoomt om op die dag af te zijn. Als het product vervolgens tegen verwachting in veel slechtere reviews scoort dan aanvankelijk verwacht was, zal Sony toch damage control moeten doen.

En als het gevolg is dat 99/100 mensen die de ps+ versie spelen NIET upgraden naar de full, kan ik me zo maar voorstellen dat Sony de ps+ versie uitstelt zodat er meer retail versies verkocht worden en er nog een gedeelte van de ontwikkelkosten terugverdient worden.

Ik zeg niet dat dit daadwerkelijk de reden is. Wel vind ik het behoorlijk verdacht dat er opeens onvoldoende server capaciteit is. Driveclub lijkt mij nou niet echt een spel van een formaat dat servers plat legt....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Alles ik alles zo interpreteer, lijkt DriveClub de KNACK van de Playstation 4 lauch te worden: Het is goed voor een eerste game in het genre, maar zeker niet uitmuntend.

Op dit moment gemiddeld zo'n 72/100. Bron die ik gebruikt heb: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/driveclub.

Waar ik ook nog voor vrees is het MotorStorm: Pacifi Rift syndroom, een praktisch onhaalbare Platinum Trophy.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 08-10-2014 16:01 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MazeWing schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Helaas heeft een ontwikkelaar in de meeste gevallen hier helemaal niets over te zeggen. Zij moeten gewoon product x afleveren binnen de door Sony gestelde termijn. Sony had schijnbaar andere plannen en heeft ze 1 jaar langer de tijd gegeven. Op een gegeven moment is er dan een release date en wordt het product klaar gestoomt om op die dag af te zijn. Als het product vervolgens tegen verwachting in veel slechtere reviews scoort dan aanvankelijk verwacht was, zal Sony toch damage control moeten doen.

En als het gevolg is dat 99/100 mensen die de ps+ versie spelen NIET upgraden naar de full, kan ik me zo maar voorstellen dat Sony de ps+ versie uitstelt zodat er meer retail versies verkocht worden en er nog een gedeelte van de ontwikkelkosten terugverdient worden.

Ik zeg niet dat dit daadwerkelijk de reden is. Wel vind ik het behoorlijk verdacht dat er opeens onvoldoende server capaciteit is. Driveclub lijkt mij nou niet echt een spel van een formaat dat servers plat legt....
Je zou helemaal gelijk kunnen hebben hoor, het blijf een hele vreemde gang van zaken.
Als het deel wat ik vet hebt gemaakt ooit naar buiten komt dan heeft Sony wel een probleem en iets uit te leggen over PSN+ denk ik.

In het verleden is het meer dan eens gebeurd dat Sony DriveClub (de Plus versie) een op een heeft genoemd in relatie met PSN+, vooral om maar te vergoelijken dat mensen niet meer gratis online konen spelen (in tegenstelling tot PSN op de PS3)

Kortom, mocht jouw hypothese waar blijken te zijn dan zijn ze wel behoorlijk gedraaid met hun PSN+ bedoelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Via mijn browser is de full version momenteel ook niet beschikbaar...

Lijkt toch op serverproblemen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

vaagisdenaam schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:06:
Via mijn browser is de full version momenteel ook niet beschikbaar...

Lijkt toch op serverproblemen dus..
Het is in alle gevallen niet best, waar de oorzaak ook ligt.
Jammer, het is niet voor het eerst dat er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ach er zijn zo vaak problemen met servers bij nieuwe releases; niet iets waar ik blij mee ben, maar ook niet iets wat ik onoverkomelijk vind. Je doet er toch niks aan.
Ik kan me nog herinneren hoe hard ik heb zitten vloeken bij Diablo III, hopelijk kan ik driveclub morgen of vanavond gewoon spelen.

...vandaag vermaak ik me wel met Dust, die ik bijna binnen heb en die ook 'gratis' is bij PS+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Frist world problems....
Maar toch, het is toch opmerkelijk dat het zo vaak fout gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:05:
[...]

Je zou helemaal gelijk kunnen hebben hoor, het blijf een hele vreemde gang van zaken.
Als het deel wat ik vet hebt gemaakt ooit naar buiten komt dan heeft Sony wel een probleem en iets uit te leggen over PSN+ denk ik.

In het verleden is het meer dan eens gebeurd dat Sony DriveClub (de Plus versie) een op een heeft genoemd in relatie met PSN+, vooral om maar te vergoelijken dat mensen niet meer gratis online konen spelen (in tegenstelling tot PSN op de PS3)

Kortom, mocht jouw hypothese waar blijken te zijn dan zijn ze wel behoorlijk gedraaid met hun PSN+ bedoelingen...
Ah eerst was kon Sony geen capaciteit inschatten en nu is het opeens mogelijk een complot om de verkopen ophoog te krikken. Het wordt steeds mooier :9 Er zullen natuurlijk ook veel mensen zijn die na die " slechte" reviews de game kopen zonder hem uit te proberen, wetend dat er op dit moment nog server problemen zijn :+

En wie zegt dat ze hoge cijfers hadden verwacht bij Sony ? Op Neogaf was al te lezen dat iemand de developers had gesproken en die gaven aan tegenvallende cijfers te verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 134612 op 08-10-2014 16:26 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste